Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Eiríkr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:28:
[...]

Met ook een groot aanbod aan keycaps?

Ik zal er eens naar kijken!
In principe zijn alle switches die je kunt kopen MX clones en dus passen de keycaps erop.

Tenzij je low-profile gaat of kijkt naar alps/topre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Eiríkr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:28:
[...]

Met ook een groot aanbod aan keycaps?

Ik zal er eens naar kijken!
Cherry MX switches hebben dezelfde stam met het +'je als bijna alle switches en de meeste keycaps zijn voor cherry stam geschikt. Dus je hoeft geen cherry switches te hebben om cherry-compatible keycaps te gebruiken. Zelf heb ik bijvoorbeeld gateron yellow switches maar die hebben ook een cherry stam.

De box switches die ik aanraadde hebben dat ook en nog een 'box' er omheen maar je kunt dezelfde keycaps gebruiken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
*Kruipt onder zijn steen vandaan...

Dus luben...gisteravond een begin gemaakt en aan het einde van de avond dacht ik "nou dat ging best lekker toch ik zie het probleem niet zo waarom mensen er tegenop zien :)
En dan kijk je op en zie je dat je pas 1/3e van de switches gedaan hebt en dus nog eens f*cking 2/3e moet doen :( :+

Dus vanavond verder gegaan en het is even werk, een partij stijve schouders van het onder de lamp houden van de switches maaaar 70 stuks klaar en gemonteerd op het bord.
Kan zijn dat het aan mijn vroegere ervaring met modelbouw en verven ligt maar behalve dat het veel en repetitief werk is vond ik het erg meevallen.

Ik heb dus Gateron browns en heb het volgende gedaan met Krytox G205G0: Lower housing de geleide van de stem en het uitsteeksen voor de veer aan de buiten en binnenkant. Upper housing alleen 2 hapjes waar de geleide van de stem in valt. Veer de uiteinden binnen- en buitenkant. Stem bovenste randje van de voor- en achterkant, zijkanten en het pinnetje aan de onderzijde. Als de pest uit de buurt gebleven van de beentjes.

Alles volgens de 2 uitspraken "Less is more" en "Wit van het vet hoef je niet te zien, als het glimt is het genoeg".

Resultaat is OMG!!!! Scratchynes, weg. Spring-ping weg. Hoe bizar het bordje nu klinkt is echt heel gaaf, sommige toetsen klinken nog ietsjes minder maar dan moet je wel je best doen om dat te horen. Ik zal kijken of ik vanavond of morgenochtend vroeg een stukje kan filmen want ik wil eigenlijk naar bed nu na 2 heel slechte nachten maar dang dit was het wel waard zeg !!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:25:
*Kruipt onder zijn steen vandaan...

Dus luben...gisteravond een begin gemaakt en aan het einde van de avond dacht ik "nou dat ging best lekker toch ik zie het probleem niet zo waarom mensen er tegenop zien :)
En dan kijk je op en zie je dat je pas 1/3e van de switches gedaan hebt en dus nog eens f*cking 2/3e moet doen :( :+

Dus vanavond verder gegaan en het is even werk, een partij stijve schouders van het onder de lamp houden van de switches maaaar 70 stuks klaar en gemonteerd op het bord.
Kan zijn dat het aan mijn vroegere ervaring met modelbouw en verven ligt maar behalve dat het veel en repetitief werk is vond ik het erg meevallen.

Ik heb dus Gateron browns en heb het volgende gedaan met Krytox G205G0: Lower housing de geleide van de stem en het uitsteeksen voor de veer aan de buiten en binnenkant. Upper housing alleen 2 hapjes waar de geleide van de stem in valt. Veer de uiteinden binnen- en buitenkant. Stem bovenste randje van de voor- en achterkant, zijkanten en het pinnetje aan de onderzijde. Als de pest uit de buurt gebleven van de beentjes.

Alles volgens de 2 uitspraken "Less is more" en "Wit van het vet hoef je niet te zien, als het glimt is het genoeg".

Resultaat is OMG!!!! Scratchynes, weg. Spring-ping weg. Hoe bizar het bordje nu klinkt is echt heel gaaf, sommige toetsen klinken nog ietsjes minder maar dan moet je wel je best doen om dat te horen. Ik zal kijken of ik vanavond of morgenochtend vroeg een stukje kan filmen want ik wil eigenlijk naar bed nu na 2 heel slechte nachten maar dang dit was het wel waard zeg !!
:P kan ik morgen mijn gaterons brown komen brengen?

(mijn rug is op na pc bouwen voor de buurjongen)

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Cebby schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:35:
[...]

In principe zijn alle switches die je kunt kopen MX clones en dus passen de keycaps erop.

Tenzij je low-profile gaat of kijkt naar alps.
Sandoor_MBA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Cherry MX switches hebben dezelfde stam met het +'je als bijna alle switches en de meeste keycaps zijn voor cherry stam geschikt. Dus je hoeft geen cherry switches te hebben om cherry-compatible keycaps te gebruiken. Zelf heb ik bijvoorbeeld gateron yellow switches maar die hebben ook een cherry stam.

De box switches die ik aanraadde hebben dat ook en nog een 'box' er omheen maar je kunt dezelfde keycaps gebruiken.
Check! Dan heb ik denk ik "pech" gehad met mijn Realforce topre bord. Daar vond ik vrijwel geen keycaps voor.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, pech... Denk dat je weinig toetsenborden hebt die out of the box zo soepel typen, dus ik denk dat je het erger had kunnen treffen. ;)

Voor switches luben een ding was waren topre borden het summum, cuprubber goodness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:01:
Nou ja, pech... Denk dat je weinig toetsenborden hebt die out of the box zo soepel typen, dus ik denk dat je het erger had kunnen treffen. ;)

Voor switches luben een ding was waren topre borden het summum, cuprubber goodness.
Ja, het tikt heerlijk, dat is waar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

M'n Keychron C2 is in NL :) net 1 week na bestellen al 'clearance in process'.
Hopen dat ie snel binnen is, want werk nu op m'm G15 van 16 jaar oud... terig wat maakt dat ding een herrie en typt ie zwaar.

Nu lees ik regelmatig zaken over het smeren van de switches.
Is dat nodig bij een Keycron C2 met brown switches?
En m'n plank op t werk? (Sharkoon Skiller Mech SGK3 met Kalih Brown, heb al wel o-rings)

Wat is nu precies de reden om te smeren, wat smeer je dan precies en werkt siliconenvet, lagervet, wd40 of motorolie ook, of moet dat een speciaal iets zijn?

EDIT:
Na wat googlene.... echt moeilijk he |:( gevonden wat je zou willen smeren, maar nog niet echt overtuigd dat ik het moet gaan doen.

[ Voor 11% gewijzigd door HellStorm666 op 04-02-2021 10:44 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
HellStorm666 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:36:
[...]
Wat is nu precies de reden om te smeren, wat smeer je dan precies en werkt siliconenvet, lagervet, wd40 of motorolie ook, of moet dat een speciaal iets zijn?

EDIT:
Na wat googlene.... echt moeilijk he |:( gevonden wat je zou willen smeren, maar nog niet echt overtuigd dat ik het moet gaan doen.
Twee redenen eigenlijk: 'smoothness' en het geluid dat de switches en stabilizers maken. Keyboard content creator TaehaTypes heeft er net een nieuwe video over uitgebracht en op zich geeft het eerste gedeelte (tot 1:25 ofzo) van de video je een idee: YouTube: How to Lube MX Style Switches.

Het is niet iets wat per se nodig is, ik vind zelf vooral het luben van stabilizers het echt sowieso waard. Het voorkomt een heleboel geratel als je aan het typen bent. Dat was de eerste mod die ik deed op het toetsenbord met Cherry Browns dat ik had. En zonder die mod klinkt een toetsenbord echt als een hel voor mij nu :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:36:

En m'n plank op t werk? (Sharkoon Skiller Mech SGK3 met Kalih Brown, heb al wel o-rings)
Luben is een no-brainer naar mijn mening.
Kijk es enkele youtube filmpjes en je hoort meteen het verschil. d:)b
Maar...
"al wel o-rings? In mijn optiek is dat juist proberen je mech te laten voelen als rubberdome... :?
Dit is al eerder een redelijk hot topic geweest

Om @djunicron te quoten:

Stille switches krijg je door een aantal dingen:

In volgorde van belang;
- Switches niet naar de bodem rammen, maar met beleid typen. (flauw maar waar, sorry...)
- Stille switches by design. Oftewel switches met pootjes waar ze dempingsmateriaal op geplaatst hebben. TPU zoals op Cherry Silent (Red en Black) of Silent Alpaca's of N1, door JWK gefabriceerd, Zilents V2 (ZealPC)
- Goed geplaatste en ingesmeerde stabilisatoren. Ookal is alles nog zo stil, metalen vibratie van spatie of shift is nooit een prettig geluid en is voor aanhoorders hoogst irritant.
- Een stille case en plate. Carbon of messing gaat nooit heel stil worden en POM of polycarbonaat als deklaag waar je switches in zet gaat ook geluid geven. Staal, Alu, FR4 en een degelijk ophanging op b.v. foam is ideal.
- Voldoende demping IN de case van het bord, en het materiaal van het bord zelf. Zwaarder betekend daarnaast vaak een lager geluid.
- Switches insmeren met specialitee middelen, voorkomt voornamelijk geluid bij hard indrukken. Indien je één van de opties gebruikt die je hierboven noemt, zijn je switches geruïneerd.Er is een reden waarom mensen bij Tribosis en Krytox / ( of Monte Christo) blijven.
- Goede pootjes onder je keyboard en eventueel een ondermat, b.v. Neopreen.
- Dikkere kwaliteits keycaps, bij voorkeur van PBT. Matte kleuren (dus geen transperantie) zijn vaak zachter en stiller.
- O-ringen in de keycaps en om de stabs. Desastreus voor het gevoel van de aanslag, en niet bijzonder effectief, maar als last resort mogelijk. Keycap foam voor b.v. de spatie is meer aan te raden maar lastig te verkrijgen.
- Plate foam voor tussen de PCB en plate. Maar indien je een goede plate gebruikt en case foam, helpt dit amper.

[ Voor 67% gewijzigd door ParaNoja op 04-02-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

ParaNoja schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:07:
[...]

Luben is een no-brainer naar mijn mening.
Kijk es enkele youtube filmpjes en je hoort meteen het verschil. d:)b
Maar...
"al wel o-rings? In mijn optiek is dat proberen je mech te laten voelen als rubberdome... :?
o-rings is voor de enkele keer dat ik m wél te ver in druk tot de onderplaat. Dan maakt ie met o-ringen minder herrie wat voor m'n collega fijner is.
Op de Sharkoon raak ik bijna nooit de eindaanslag.

Ik denk dat ik de stabilizers maar eens ga smeren. Als ik dat zo hoor maakt dat het meeste verschil zonder al te ingrijpende stappen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HellStorm666 hehhe was nog aan t editen. :P ;)

Misschien leuk muziekje opzetten voor je collega? :P

[ Voor 35% gewijzigd door ParaNoja op 04-02-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:01:

Ik heb ze op mijn Novatouch. Ze voelen ok aan. Ik heb op een meetup 5(?) jaar geleden een Novatouch met o-rings en gelubed mogen voelen. Maar dat was echt boter. Voordeel van de Novatouch is dat je MX caps kunt gebruien met Topre switches.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:11:
[...]

o-rings is voor de enkele keer dat ik m wél te ver in druk tot de onderplaat. Dan maakt ie met o-ringen minder herrie wat voor m'n collega fijner is.
Op de Sharkoon raak ik bijna nooit de eindaanslag.

Ik denk dat ik de stabilizers maar eens ga smeren. Als ik dat zo hoor maakt dat het meeste verschil zonder al te ingrijpende stappen.
Inderdaad, stabs maken door geratel vaak een bijzonder storend geluid. Niet dat luide switches ook niet vervelend kunnen zijn, maar dat is als je een beetje netjes bordje hebt tenminste nog consistent geluid.

Netjes rustig typen is op lineaire switches vaak al voldoende om een stuk stiller te werken op een bord. Maar met heftig tactile switches gaat dit gewoon niet lukken.

o-ringen hebben als vervelende bijwerking dat ze de onderkant van je aanslag rubberig gaan laten aanvoelen. Op hogere profielen kan je ze vaak een heel eind naar boven duwen waardoor dit minimaal is, maar dat maakt het dan ook meteen een stuk minder effectief.

Stille switches hebben overigens hetzelfde. En zelfs switches als Boba U4 silents zullen niet 100% stil zijn. Maar ook bij goede intern gedempte switches zal je wat "rubberen" weerstand krijgen en een zachter gevoel als je de bodem raakt.

Het opvullen van de "klankkast" in je keyboard is naar mijn mening vaak een betere eerste stap. Is ook veel minder werk uiteindelijk dan alle switches luben en overal o-ringen onder gaan doen. Als je dat doet en je stabs ratel vrij maakt scheelt dat waarschijnlijk voor "normale" collega's als gigantisch. (normaal vs. misofonisch belaste mensen)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Paar maanden geleden mijn oude cherry mx brown corsair toetsenbord vervangen voor een womier k66 om daar mee te knutselen. Binnen no time gelubed met Krytox 205G0 op de Gateron Yellows. Wat een wereld van verschil is dat met stock. Toen twee weken geleden de NK65EE weer beschikbaar was deze besteld met wat cadeaubonnen die ik had gekregen met kerst. Achteraf niet helemaal handig met de importkosten, maar het uiteindelijk meer dan waard. Wat een prachtige set is het. Typ momenteel met stock Glorious Panda's, maar nog niet helemaal naar m'n zin. Heb er paar switches (deels) gelubed maar hoor nog steeds redelijk wat spring ping/ metalen "crunch". Ben er nog niet helemaal achter gekomen wat het kan verhelpen. Misschien tzt de springs veranderen voor andere, want buiten dat is het wel lekker tactile. In de tussentijd ook wat black ink's besteld om te kijken hoe dat bevalt. Voor nu zit er een mix van twee goedkope PBT Cherry keycap sets op. Vrees voor m'n portemonnee dat dit niet het einde is :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEiByDSVVVgMkwW6-cu-e-e6_7s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZCWUQnAt5bpOidV0TwPdjUe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uU97crQgE4JkA8GSUoOH-C4CJWo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpNcdwuoxPQhiKSeZRa0jAM2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCkWkhKJNLsYwTGEIKqQolsAD9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wyNb4uOZmYQ9gqyKZSZSbFw.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
[b] verhaal
Love the look. GMK Delta vibes!

Welke keycaps zijn het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:48:
[...]

Love the look. GMK Delta vibes!

Welke keycaps zijn het?
De Japanse keycaps komen van Amazon. Set van 135 en daarmee te gebruiken op allemaal verschillende borden. De accenten komen van Ali en zijn een clone van de gmk Metropolis.

Die Delta ziet er strak uit. Erg jammer dat al die sets maar even te koop zijn en daarna alleen nog op de aftermarket beschikbaar zijn. Ben nu aan het zoeken naar een eerste “echte” set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:24:
GK68x kit met ABS behuizing
Gateron brown switches
KPrepublic 'Gentlemen black' caps

YouTube: GK68x build stock

Auto spul op de bodem toegevoegd tov stock:
YouTube: GK68x build thin car dampening

Autospul er uit en vervangen met 2 laagjes van dit spul van Amazon:
YouTube: GK68x build thin neoprene

Lagen neopreen aangevuld om loze ruimtes op te vullen. Stabs ingevet, band-aid mod en geclipped:
YouTube: GK68x build thick neoprene and stabs mod

Scheelt een bak geluid vind ik als je er bv een muismat onder legt:
YouTube: GK68x build thick neoprene + stabs mod on a rubber mousepad
Even voor de volledigheid mijn eigen vergelijkingen gequoot

Volgend filmpje is dus Lagen neopreen aangevuld om loze ruimtes op te vullen. Stabs ingevet, band-aid mod en geclipped: + lubed switches

YouTube: GK68x build thick neoprene and stabs mod + Lubed switches

IRL vind ik het met typen beter klinken dan dit geram en met een neopreen matje eronder is het verschil nu wel kleiner maar zeker de moeite waard want het voelt ook gewoon een stuk smoother :)

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 04-02-2021 21:51 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:48:
[...]

Even voor de volledigheid mijn eigen vergelijkingen gequoot

Volgend filmpje is dus Lagen neopreen aangevuld om loze ruimtes op te vullen. Stabs ingevet, band-aid mod en geclipped: + lubed switches

YouTube: GK68x build thick neoprene and stabs mod + Lubed switches

IRL vind ik het met typen beter klinken dan dit geram en met een neopreen matje eronder is het verschil nu wel kleiner maar zeker de moeite waard want het voelt ook gewoon een stuk smoother :)
Klinkt idd veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de stabilisers van mijn Wooting One gelubed. Had de switches zelf al een keer gedaan, maar de stabs nog niet, wat een verschil. Bizar. Geluid blijft nog steeds een beetje hol, misschien de behuizing maar eens opvullen met wat folie oid.

Heb voor de switches en stabs superlube gebruikt, was makkelijker te krijgen dan Krytox toentertijd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2021 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zou graag jullie mening willen horen over onderstaande shortlist van keyboards:
  1. Akko 3068 - 9009 retro
  2. Ducky x Varmilo MIYA Pro Mac
  3. Leopold FC660M
  4. Keychron K6
Zoals je kunt zien ben ik niet zo van de RGB toetsenborden en ben ik meer een fan van een nette uitstraling. Ik wil dit toetsenbordje gebruiken voor mijn werk (windows) en als ik straks weer naar kantoor ga deze meenemen zodat ik mijn eigen toetsenbordje heb, vandaar ook de 65%. Gamen doe ik niet dus het is puur voor het betere tik werk, twijfel nog tussen blauwe en bruine switches. Gelukkig is een switch tester onderweg om een betere inschatting te kunnen maken.
De kwaliteit en degelijkheid van het toetsenbord is voor mij het belangrijkste. Mis ik nog iets als ik op zoek ben naar een kwalitatief bordje in de prijsrange €100-125? Ik neig zelf heel erg naar de Akko ivm retro look maar ook de prettige en grote fonts op het toetsenbord, de keychron het minst ivm kwalitatief mindere kwaliteit key caps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Miki schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:44:
Ik zou graag jullie mening willen horen over onderstaande shortlist van keyboards:
  3. Leopold FC660M
  4. Keychron K6
Zoals je kunt zien ben ik niet zo van de RGB toetsenborden en ben ik meer een fan van een nette uitstraling. Ik wil dit toetsenbordje gebruiken voor mijn werk (windows) en als ik straks weer naar kantoor ga deze meenemen zodat ik mijn eigen toetsenbordje heb, vandaar ook de 65%. Gamen doe ik niet dus het is puur voor het betere tik werk, twijfel nog tussen blauwe en bruine switches. Gelukkig is een switch tester onderweg om een betere inschatting te kunnen maken.
De kwaliteit en degelijkheid van het toetsenbord is voor mij het belangrijkste. Mis ik nog iets als ik op zoek ben naar een kwalitatief bordje in de prijsrange €100-125? Ik neig zelf heel erg naar de Akko ivm retro look maar ook de prettige en grote fonts op het toetsenbord, de keychron het minst ivm kwalitatief mindere kwaliteit key caps.
Mooie lijst.

Over de switches - blauwe zijn 'clicky' switches dwz ze hebben een metalen click bar om je naast tactiele feedback ook via je gehoor feedback te geven. Ik vind dat prettig maar het maakt wel enorm veel lawaai en zeker bij Cherry MX blue is het geluid vrij hoog wat mensen vaak irritant vinden. Aangezien jij dit toetsenbord naar kantoor wil meenemen zou ik dit wel in mijn overweging meenemen.

Ik heb ervaring met Ducky en dat zijn kwalitatief prima borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Een vraag aan de mensen hier.

Voor mijn volgende bord ben ik op zoek naar mooie lineaire switches. In eerste instantie dacht ik aan Gatheron Black Inks (ik hou van een diepe TOCC) maar ik kan deze switch nergens vinden binnen Europa.

Nu is mijn oog gevallen op:
Alpaca's
JWK H1's

Als alternatieven die verkrijgbaar zijn.

Zijn er nog switches die jullie mij aanraden? Of is er een shop die nog Gat Black Ink V2's heeft?

Andere tips?

Dank u _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een gast die ik vaak in V&A Gat black custom borden zie aanbieden, H.N. o.i.d., misschien kan hij je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-08 10:52
Ik ben op zoek naar een nieuw keyboard.

Mijn huidige keyboard is een CM Storm Quickfire ook mechanisch maar met erg veel feedback en een duidelijk click geluid. Ik ben nu op zoek naar een kant en klaar nieuw board om mee te beginnen maar die ik op termijn meer naar mijn smaak kan aanpassen.

Gebruik:
- Editing
- Gaming

Wensen:
- 65%
- licht diep geluid
- geen click

Hebben jullie tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:54:

Voor mijn volgende bord ben ik op zoek naar mooie lineaire switches. In eerste instantie dacht ik aan Gatheron Black Inks (ik hou van een diepe TOCC) maar ik kan deze switch nergens vinden binnen Europa.

Alpaca's
JWK H1's

Zijn er nog switches die jullie mij aanraden? Of is er een shop die nog Gat Black Ink V2's heeft?

Andere tips?

Dank u _/-\o_
Ik heb even naar de historie in de Keygem Discord gezocht en het lijkt erop dat ze redelijk vaak aan het begin van de maand (dwz: nov, dec, jan) een nieuwe stock hebben van black inks. Dus als je dat in de gaten houdt zou je wel eens geluk kunnen hebben, of daar even vragen?

Anyways, als het goed is zijn de alternatieven die je hebt uitgekozen qua switch vrijwel hetzelfde. Alleen de spring weight verschilt, en het feit dat de Alpaca's de v2 mold gebruiken. Alpaca's zijn namelijk JWK switches maar dan in een andere kleur. Heb er wel een mooie review over gevonden laatst: https://www.theremingoat.com/blog/alpaca-v2-switch-review

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:54:

Alpaca's
JWK H1's

Andere tips?

Dank u _/-\o_
Zojuist mijn Black Inks binnen gekregen vanuit China. 90 stuks voor 61 euro, redelijke prijs. Bestelling binnen 2 weken binnen en lijken gewoon allemaal prima. Hebben idd die diepe tocc, helemaal wanneer je ze lubed en flimed. Heb er een paar getest met deskey film en 205G0 en klinkt heerlijk. Van het weekend de rest doen en snel uit proberen op m'n bord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Mirwits! schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:32:
Ik ben op zoek naar een nieuw keyboard.

Mijn huidige keyboard is een CM Storm Quickfire ook mechanisch maar met erg veel feedback en een duidelijk click geluid. Ik ben nu op zoek naar een kant en klaar nieuw board om mee te beginnen maar die ik op termijn meer naar mijn smaak kan aanpassen.

Gebruik:
- Editing
- Gaming

Wensen:
- 65%
- licht diep geluid
- geen click

Hebben jullie tips?
Het zou erg helpen als je weet voor switches je nu hebt zodat je vanuit daar verder je keuze kunt afpellen en wat bedoel je precies met naar smaak aanpassen? Een nieuw setje keycaps of met een soldeerbout aan de slag en alles wat er tussenin zit.

Ik ben zelf aan de hand van de onderstaande video uitgekomen op een shortlist. Wellicht heb je er ook wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-08 10:52
Miki schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Het zou erg helpen als je weet voor switches je nu hebt zodat je vanuit daar verder je keuze kunt afpellen en wat bedoel je precies met naar smaak aanpassen? Een nieuw setje keycaps of met een soldeerbout aan de slag en alles wat er tussenin zit.

Ik ben zelf aan de hand van de onderstaande video uitgekomen op een shortlist. Wellicht heb je er ook wat aan :)
[YouTube: Best 65% Mechanical Keyboards of 2020 (Updated!)]
Thanks na luisteren is het een Akko 3068 - Cherry Red geworden.
Ben benieuwd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dwarlorf schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:56:
Het is misschien niet helemaal goed te zien maar de toetsen zitten schots en scheef. Het zijn of de switches (Kaihl box Royal Navy blue), de pcb (krepublic BM60) of de carbon plate. [Afbeelding]
Het zijn toch echt de switches. Ik had deze plate ook nog dus ze daar ff op gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDvHpkhU8qstNxyTMso9lJ-cA1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vjd5Bob1sXIAjak1y3YTBxO1.jpg?f=fotoalbum_large

Nu met de vervangende switches ziet het er een stuk beter uit. Toch gaat de plate ook niet helemaal vrijuit, er zit her en de wat speling. 6, 7 en 8 zien er nog steeds niet helemaal recht uit terwjjl ik die wel vervangen heb voor de nieuwe switches.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeVirw9iRQAh2vbMosGCamcuAlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fjjNQLrao25nHWeAJPbCPJc.jpg?f=fotoalbum_large

Toch denk ik dat ik het in de toekomst bij Cherries houd. Was ook al niet echt tevreden over de tiepervaring van mijn tadaa68 met gaterons blue. Maar dat zou ook aan andere factoren kunnen liggen. Als iemand daar in interesse heeft, ik wil hem wel ergens anders voor ruilen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
superbok schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:46:
[...]

Zojuist mijn Black Inks binnen gekregen vanuit China. 90 stuks voor 61 euro, redelijke prijs. Bestelling binnen 2 weken binnen en lijken gewoon allemaal prima. Hebben idd die diepe tocc, helemaal wanneer je ze lubed en flimed. Heb er een paar getest met deskey film en 205G0 en klinkt heerlijk. Van het weekend de rest doen en snel uit proberen op m'n bord.
Thanks! Geen last van importkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:06:
[...]

Thanks! Geen last van importkosten?
superbok schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:25:
[...]

Nope, gelukkig niet. Altijd de grote vraag inderdaad, maar vaak niets.
Waren ze niet gewoon voor een mindere waarde gedeclareerd dan wat ze eigenlijk hebben gekost? Ik heb nog geen enkele keer dat ik via Ali switches heb laten komen een bedrag boven de 22 euro, laat staan het bedrag dat ik had betaald, op het label zien staan.

MKZealots is sowieso een prima optie. Ik heb daar nu Boba U4T's besteld aangezien die nergens anders te krijgen zijn zonder duizend euro aan verzendkosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:09:
[...]

[...]

Waren ze niet gewoon voor een mindere waarde gedeclareerd dan wat ze eigenlijk hebben gekost? Ik heb nog geen enkele keer dat ik via Ali switches heb laten komen een bedrag boven de 22 euro, laat staan het bedrag dat ik had betaald, op het label zien staan.

MKZealots is sowieso een prima optie. Ik heb daar nu Boba U4T's besteld aangezien die nergens anders te krijgen zijn zonder duizend euro aan verzendkosten te betalen.
Klopt meestal staat er een lagere prijs op. “Waarde” was €9 euro van de Inks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met het daadwerkelijk gebruiken van een GMK keycap set? :+

Vannacht weer eens wat dingen op YT aan het neuzen en kwam een schitterende set tegen, blijkt de GMK white on black te zijn, €110 pre-order via Drop (dat is weer wat minder).
Nou is dit natuurlijk ABS maar hoe verhouding dit zich tot de setjes van Ali. Dus hoge kwaliteit ABS <----> Ali kwaliteit wat zegt PBT te zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik denk dat ik er bijna uit ben wat betreft switches en keycaps voor mijn GMMK Pro. Het worden sowieso Cherry MX Blue switches.

Wat betreft keycaps twijfel ik nog tussen deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3J4cnuKmtnKdpj09slqzlgHBcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/otGPwDbXG0ps3IoLraQInbcm.png?f=fotoalbum_large

Of deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLmMjgGwef1O_24O_9pxr7rDUXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JyIQ3YlHVArdqyKdzfVnS7xR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Vandaag even contact gehad met Keygem. Zij krijgen op een nog onbekende datum de KBD67 Lite binnen. Dit is een keyboard dat direct met de NK65 EE concurreert. Het is een 65% board met gasket mount.

Review

Denk dat ik de Saka 65 even laat schieten, was toch teveel twijfel en dan kijk ik of ik een Lite te pakken kan krijgen voor mijn ePBT Be the One keycaps.

Overigens komen er ook instapborden van RAMA Works en Dixie (BAUER) op de markt, deze worden ook in de vid genoemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49
Miki schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:44:
  3. Leopold FC660M
  4. Keychron K6
Ik heb de Leopold FC660c (Silent) iets anders toetsen maar wel zelfde Leopold kwaliteit. De kwaliteit is echt helemaal top, je voelt gewoon dat er echt goed pbt materiaal is gebruikt. Heerlijk solide bouw, genoeg gewicht (voor mij) en zeer zakelijke uitstraling. Enige nadeel vind ik de USB mini connectoren, voor die prijs en gezien de hedendaagse stand van ontwikkelingen had ik graag USB-c -gezien.

Ook weleens een Ducky onder de handen gehad en was ook goed, maar was mbt tot de kwaliteit wel meer onder de indruk van de Leopold. Ducky heeft echter wel meer extra's die handig zijn zoals de firmware enz, rgb, toch meer kleur keuze (hoewel jij daar wat minder om geeft toch leuk als je het een beetje je eigen kan maken vind ik persoonlijk) etc.

Mij leek de switch Cherry Mx Clear ook heerlijk om te typen, ook naar gekeken? Die heeft meer tactility maar niet te zwaar naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Backxs schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Ik heb de Leopold FC660c (Silent) iets anders toetsen maar wel zelfde Leopold kwaliteit. De kwaliteit is echt helemaal top, je voelt gewoon dat er echt goed pbt materiaal is gebruikt. Heerlijk solide bouw, genoeg gewicht (voor mij) en zeer zakelijke uitstraling. Enige nadeel vind ik de USB mini connectoren, voor die prijs en gezien de hedendaagse stand van ontwikkelingen had ik graag USB-c -gezien.

Ook weleens een Ducky onder de handen gehad en was ook goed, maar was mbt tot de kwaliteit wel meer onder de indruk van de Leopold. Ducky heeft echter wel meer extra's die handig zijn zoals de firmware enz, rgb, toch meer kleur keuze (hoewel jij daar wat minder om geeft toch leuk als je het een beetje je eigen kan maken vind ik persoonlijk) etc.

Mij leek de switch Cherry Mx Clear ook heerlijk om te typen, ook naar gekeken? Die heeft meer tactility maar niet te zwaar naar mijn mening.
Dank, je maakt mijn keuzestress nog erger dan ie al was :D

De Leopold FC660c die je hebt vind ik interessant maar het prijskaartje vind ik wel heftig, ik heb een leuke baan maar zoveel heb ik er niet (nog) voor over ;)

Inmiddels ben ik mijn shortlist aan het inkorten:

De Ducky x Varmilo MIYA Pro Mac voldoet aan al mijn eisen en vult ook heleboel nice to have's in zoals goede Mac integratie. Er zit alleen een hele grote maar aan, ik kan deze specifieke uitvoering niet in Europa vinden. Het wordt een te duur geintje om deze via mechanicalkeyboards.com over te laten komen. Deze lijkt dus voor nu even van de lijst af te vallen.

De Keychron K6 valt ook van mijn lijst af, ondanks de vele nice to have's lijkt me dit toetsenbord onprettig om mee te werken. De hoogte is 2 cm aan de voorkant, de 3068 en FC660 zijn allebei lager met 1,7cm en 1,6cm. De hoogte lijkt me verre van comfortabel en een pols ondersteuning erbij nemen zoals die van Keychron zelf die 8cm breed is doet het gehele compacte karakter dan te niet.
Uiteraard ook met een scheef oog nog gekeken naar de K3 maar dat ontwerp doet me weinig.

Dus de Leopold FC660m en Akko 3068 retro 9009 blijven over waar ik nog tussen twijfel en nog wat onderzoek naar wil doen. De Leopold lijkt de betere build vanwege o.a. gebruik van foam en kwaliteit keycaps. De key layout en layout zelf van de 3068 retro 9009 vind ik echter weer iets prettiger. Ach ja... ik heb nog even totdat ik mijn tester heb ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:06:
Vandaag even contact gehad met Keygem. Zij krijgen op een nog onbekende datum de KBD67 Lite binnen. Dit is een keyboard dat direct met de NK65 EE concurreert. Het is een 65% board met gasket mount.

Review

Denk dat ik de Saka 65 even laat schieten, was toch teveel twijfel en dan kijk ik of ik een Lite te pakken kan krijgen voor mijn ePBT Be the One keycaps.

Overigens komen er ook instapborden van RAMA Works en Dixie (BAUER) op de markt, deze worden ook in de vid genoemt.
Had het al in de Discord voorbij zien komen, ook van mensen die nu de verzendbevestiging van de GB borden van KBDFans beginnen te ontvangen. Er zit nogal wat prijsverschil tussen een KBD67 Lite en de Saka 65 lijkt me zo. Ruim 100 euro waarschijnlijk uiteindelijk? Maar dan heb je ook wel een injection moulding versus alu, sandwich versus gasket mount. Is het dan de gasket mount wat je overtuigd heeft? Ben ik wel benieuwd naar.

Het RAMA bord uit die video is de KARA en die GB is al afgelopen. Buiten dat dat bord nog steeds 160 dollar kost (exclusief import en BTW) is het ook een met een nogal specifieke HHKB layout. Dat trekt mij in ieder geval niet echt. Dat dan met vooral de transparante designs is op z'n minst interessant. Ik houd sowieso al niet van de kleuren (buiten wit/zwart) die zij gebruiken.

Ben wel benieuwd naar het verschil van dit soort borden met bijvoorbeeld een TOFU 65% case, PCB, stabs en plate wat je ongeveer rond de 200 euro zou kosten in onderdelen. En dat is dan geen gasket mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Cebby schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:07:
[...]

Had het al in de Discord voorbij zien komen, ook van mensen die nu de verzendbevestiging van de GB borden van KBDFans beginnen te ontvangen. Er zit nogal wat prijsverschil tussen een KBD67 Lite en de Saka 65 lijkt me zo. Ruim 100 euro waarschijnlijk uiteindelijk? Maar dan heb je ook wel een injection moulding versus alu, sandwich versus gasket mount. Is het dan de gasket mount wat je overtuigd heeft? Ben ik wel benieuwd naar.

Het RAMA bord uit die video is de KARA en die GB is al afgelopen. Buiten dat dat bord nog steeds 160 dollar kost (exclusief import en BTW) is het ook een met een nogal specifieke HHKB layout. Dat trekt mij in ieder geval niet echt. Dat dan met vooral de transparante designs is op z'n minst interessant. Ik houd sowieso al niet van de kleuren (buiten wit/zwart) die zij gebruiken.

Ben wel benieuwd naar het verschil van dit soort borden met bijvoorbeeld een TOFU 65% case, PCB, stabs en plate wat je ongeveer rond de 200 euro zou kosten in onderdelen. En dat is dan geen gasket mount.
Heb je die link naar de discord voor mij? Wil het graag in de gaten houden.

De Saka vind ik absoluut mooi en is niet heel duur maar heeft sandwich mount dus daar zat de twijfel. Toen ik de KDBLite zag dacht ik dat dat misschien een betere optie voor mij is. Ik heb ook nog een NK65 in bestelling dus dan kan ik ze mooi vergelijken 8)7

Die RAMA is ook niet voor mij ivm HHKB, Bauer lite daarintegen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:10:
[...]

Heb je die link naar de discord voor mij? Wil het graag in de gaten houden.

De Saka vind ik absoluut mooi en is niet heel duur maar heeft sandwich mount dus daar zat de twijfel. Toen ik de KDBLite zag dacht ik dat dat misschien een betere optie voor mij is. Ik heb ook nog een NK65 in bestelling dus dan kan ik ze mooi vergelijken 8)7

Die RAMA is ook niet voor mij ivm HHKB, Bauer lite daarintegen....
Tuurlijk! https://discord.com/invite/227swe4

Grootste voordeel is misschien nog wel dat de Saka planning Q3 2021 target en de KBD67 Lite toch ergens in de komende maanden zal komen waarschijnlijk :9

Ik vind het design van de Bauer ook wel nice, maar vervolgens is die dan weer winkeyless. Dus daar zou ik ook niet snel voor kiezen eigenlijk. Beetje kieskeurig misschien. Maar goed, ik moet eerst de levering van de Primus en Vega GB's eens afwachten voordat ik weer geld aan iets nieuws mag uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Is er iemand hier die 1x een gateron silent ink switch voor mij te koop heeft? :+ Ik wil er een op mijn switch tester maar ik kan nergens een seller vinden die deze switch los wilt verkopen aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26
Vaenir schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:53:
Is er iemand hier die 1x een gateron silent ink switch voor mij te koop heeft? :+ Ik wil er een op mijn switch tester maar ik kan nergens een seller vinden die deze switch los wilt verkopen aan mij.
Heb je al bij Ali gekeken, daar staan een hoop switches op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sk622-je is leuk, maar ik zou er zelf niet mee kunnen werken :P Tikt dikke prima gevoelsmatig (low profile reds), bouwkwaliteit goed, verlichting in orde. Prijs valt me ook niet eens zo tegen. Voor iemand die van 60% houdt voor thuis en/of werk, zeker leuke optie :) Jammer dat de accuduur nergens vermeld staat (kijken of ik dat via contactpersoon kan achterhalen). Kan er niet lang genoeg op typen om em leeg te krijgen :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het keyboard voor die irritante collega:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_roxOcuyNYidFEvHwMxssW3q0Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JUKmEfTwGaZQCb5eLv7ld7TQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Pfff, het blijft een beetje een gebrekekindje die BM60. De linkershift werkt alleen als ik er een rightshift van maak. Net deed de 0 het niet maar na een paar keer de switch er in en er uit nu gelukkig wel weer. De toetsen zitten vrij recht maar sommige steeds niet 100%. Ik heb er al 18 vervangen. Verder moet ik nog uitvogelen hoe ik een led laat branden voor de caps. Geen indicatie dat ie aan staat is wel heel erg irritant.

En heeft iemand nog tips voor goede stabilizers? De enter bleef steken, is nu wel opgelost maar heb wel vaker gedoe gehad met matige stabilizers.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
ParaNoja schreef op zondag 7 februari 2021 @ 04:16:
Het keyboard voor die irritante collega:
[Afbeelding]
Grappig, dat was het keyboard wat ik vaak genoeg stiekem omruilde op kantoor omdat de nieuwe HP pc’s met hele gare laptop-achtige zakelijke slim line keyboards werden geleverd. Ik vond ze best prima tikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:14:
Pfff, het blijft een beetje een gebrekekindje die BM60. De linkershift werkt alleen als ik er een rightshift van maak. Net deed de 0 het niet maar na een paar keer de switch er in en er uit nu gelukkig wel weer. De toetsen zitten vrij recht maar sommige steeds niet 100%. Ik heb er al 18 vervangen. Verder moet ik nog uitvogelen hoe ik een led laat branden voor de caps. Geen indicatie dat ie aan staat is wel heel erg irritant.

En heeft iemand nog tips voor goede stabilizers? De enter bleef steken, is nu wel opgelost maar heb wel vaker gedoe gehad met matige stabilizers.
Plate stabs toch? Kan je de durock stabs aanraden. Zijn erg prettig en wanneer gelubed geen geratel. Echte cherry stabs zijn ook goed, die zitten voor nu op m'n NK65 EE, maar ga ze misschien wisselen met de durock.

[ Voor 5% gewijzigd door superbok op 07-02-2021 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26
Miki schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:28:
[...]

Grappig, dat was het keyboard wat ik vaak genoeg stiekem omruilde op kantoor omdat de nieuwe HP pc’s met hele gare laptop-achtige zakelijke slim line keyboards werden geleverd. Ik vond ze best prima tikken :P
Wij hebben die nieuwe keyboard nu ook op me werk, ik gebruik daarom ook gewoon mijn eigen toetsenbord. Op dit moment is dat een Model M die ik gekocht heb op marktplaats :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

superbok schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:34:
[...]

Plate stabs toch? Kan je de durock stabs aanraden. Zijn erg prettig en wanneer gelubed geen geratel. Echte cherry stabs zijn ook goed, die zitten voor nu op m'n NK65 EE, maar ga ze misschien wisselen met de durock.
Goh, was ik alsnog vergeten aan te geven dat ik nu PCB stabilizers heb. Het zijn Cherries volgens de verkoper (mykeyboard.eu).

Ik heb een ISO lay out. Kunnen plate stabs dan eigenlijk wel? Het is zo'n plate die ISO en ANSI opties mogelijk maakt dus er zit heel veel ruimte bij de enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Dwarlorf schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Goh, was ik alsnog vergeten aan te geven dat ik nu PCB stabilizers heb. Het zijn Cherries volgens de verkoper (mykeyboard.eu).
Keygem heeft ook Durock stabs en voor een euro meer komen ze uit Europa en dan hoef je niet zo lang te wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Sandoor_MBA schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Keygem heeft ook Durock stabs en voor een euro meer komen ze uit Europa en dan hoef je niet zo lang te wachten :X
Zijn die zo veel beter dat dit de 20+ euro waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Dwarlorf schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:15:
[...]

De pcb mounted zijn een tientje. Ik vergeleek ze met die van Alie voor 9 euro...

En Durock screw-ins schijnen top te zijn, ik weet het niet want heb ze nog nooit gebruikt maar als je op YouTube kijkt dan worden of de Durock stabas of C3 stabs gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Sandoor_MBA schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:49:
[...]

De pcb mounted zijn een tientje. Ik vergeleek ze met die van Alie voor 9 euro...

En Durock screw-ins schijnen top te zijn, ik weet het niet want heb ze nog nooit gebruikt maar als je op YouTube kijkt dan worden of de Durock stabas of C3 stabs gebruikt.
We praten langs elkaar heen denk ik. Ik keek naar de complete Durock stabilizer sets en die zijn 22,50 op die site. Een enkele 2u stabilizer is 5 euro dus 10 euro voor 2. (en dan nog 7 euro verzendkosten) Op ali zijn ze ook niet veel goedkoper maar het scheelt shipping.

Screw in spreekt me wel aan. Ik ga er eens ff over nadenken maar voor nu even een uitgaven stop. Maar bedankt voor de tip. Wordt gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Dwarlorf schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:06:
[...]

We praten langs elkaar heen denk ik. Ik keek naar de complete Durock stabilizer sets en die zijn 22,50 op die site. Een enkele 2u stabilizer is 5 euro dus 10 euro voor 2. (en dan nog 7 euro verzendkosten) Op ali zijn ze ook niet veel goedkoper maar het scheelt shipping.

Screw in spreekt me wel aan. Ik ga er eens ff over nadenken maar voor nu even een uitgaven stop. Maar bedankt voor de tip. Wordt gewaardeerd.
Ja, dan praten we zeker langs elkaar heen :D

In ieder geval, ik heb zojuist een setje Durock PCB mount stabs voor mijn NK65 die in bestelling is gescoord.

Daarnaast wat Glorious Panda's en KBDfans stickers voor onder de stabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
[...]

Waarde is relatief natuurlijk he. Maar je drukt vaker op spatie dan je denkt en dan is een ratelende spatie toch wel erg vervelend :+

20 euro lijkt veel, maar als je voor 200 euro een toetsenbord samenstelt, dan valt 10% toch wel mee? Ik zou ze in ieder bestellen als ik er nu echt last van heb

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
[...]

Wat mij betreft is het het compleet waard. Ik heb Durock v1 stabilizers op twee 60% borden en het maakt het in ieder geval 100% makkelijker om een beetje een goede spatiebalk te krijgen. Dan vergelijk ik dat met een setje Cherry PCB mount, 2 sets aan generic plate mount. Maar goed, als je iets hebt wat voor jouw idee goed werkt dan hoeft het natuurlijk niet. Maar zeker zoals YaaD al zei: toch zonde als je dure toetsenbord er wel goed uitziet maar een hel is om op te typen.
Sandoor_MBA schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:10:
[...]

Ja, dan praten we zeker langs elkaar heen :D

In ieder geval, ik heb zojuist een setje Durock PCB mount stabs voor mijn NK65 die in bestelling is gescoord.

[...]
PCB mount stabs voor een NK65 gaat niet werken volgens mij, dan zal je toch echt de plate mount moeten hebben. En ik denk ook dat je dat bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
PCB mount stabs voor een NK65 gaat niet werken volgens mij, dan zal je toch echt de plate mount moeten hebben. En ik denk ook dat je dat bedoelt :P
Jup, me bad 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backxs
Miki schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Dank, je maakt mijn keuzestress nog erger dan ie al was :D

De Leopold FC660c die je hebt vind ik interessant maar het prijskaartje vind ik wel heftig, ik heb een leuke baan maar zoveel heb ik er niet (nog) voor over ;)

Inmiddels ben ik mijn shortlist aan het inkorten:

De Ducky x Varmilo MIYA Pro Mac voldoet aan al mijn eisen en vult ook heleboel nice to have's in zoals goede Mac integratie. Er zit alleen een hele grote maar aan, ik kan deze specifieke uitvoering niet in Europa vinden. Het wordt een te duur geintje om deze via mechanicalkeyboards.com over te laten komen. Deze lijkt dus voor nu even van de lijst af te vallen.

De Keychron K6 valt ook van mijn lijst af, ondanks de vele nice to have's lijkt me dit toetsenbord onprettig om mee te werken. De hoogte is 2 cm aan de voorkant, de 3068 en FC660 zijn allebei lager met 1,7cm en 1,6cm. De hoogte lijkt me verre van comfortabel en een pols ondersteuning erbij nemen zoals die van Keychron zelf die 8cm breed is doet het gehele compacte karakter dan te niet.
Uiteraard ook met een scheef oog nog gekeken naar de K3 maar dat ontwerp doet me weinig.

Dus de Leopold FC660m en Akko 3068 retro 9009 blijven over waar ik nog tussen twijfel en nog wat onderzoek naar wil doen. De Leopold lijkt de betere build vanwege o.a. gebruik van foam en kwaliteit keycaps. De key layout en layout zelf van de 3068 retro 9009 vind ik echter weer iets prettiger. Ach ja... ik heb nog even totdat ik mijn tester heb ontvangen :)
Haha, ik snap het heel goed mbt de keuzestress en ook dat prijskaartje. Ik ben er toen 'gewoon' maar voor gegaan (al had ik geen super baan (mocht ook niet klagen), maar zit hele dag achter een toetsenbord dus zou raar zijn er op te besparen). Het is echt een unieke type ervaring op topre switches, zeker geen spijt van gehad. Maar toch ga ik ook nog eentje zelf bouwen en dan ook voor andere switches want het is ook niet alles en beetje beperkt voor customization/modding etc. (Hoppa down the rabbit hole, best leuk!)

Ik vind de lay-out van de Leopold 660 best prettig, maar mis wel de mediakeys. Ik denk dat je best kan wennen met bepaalde toetscombinaties, maar weet natuurlijk welke jij veel gebruikt en hoe vaak etc. Bijvoorbeeld Alt F4 (Functie toetsen op andere layer) is best onhandig af en toe voor mij haha.

Varmillo is ook echt een goed merk qua kwaliteit voor zover ik gehoord heb (vaak ook alu case volgens mij) de Ducky combo ken ik niet. Keychron hebben veel mensen hier en hoor veel positieve dingen verder.

Mocht je in de buurt van Den Haag wonen, mag je best de topre even komen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Cebby schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:48:
[...]
Wat mij betreft is het het compleet waard. Ik heb Durock v1 stabilizers op twee 60% borden en het maakt het in ieder geval 100% makkelijker om een beetje een goede spatiebalk te krijgen. Dan vergelijk ik dat met een setje Cherry PCB mount, 2 sets aan generic plate mount. Maar goed, als je iets hebt wat voor jouw idee goed werkt dan hoeft het natuurlijk niet. Maar zeker zoals YaaD al zei: toch zonde als je dure toetsenbord er wel goed uitziet maar een hel is om op te typen.
YaaD schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Waarde is relatief natuurlijk he. Maar je drukt vaker op spatie dan je denkt en dan is een ratelende spatie toch wel erg vervelend :+

20 euro lijkt veel, maar als je voor 200 euro een toetsenbord samenstelt, dan valt 10% toch wel mee? Ik zou ze in ieder bestellen als ik er nu echt last van heb
Dat is zeker zo. Er zitten al meerdere 100den euros in als je alle iteraties van dit keyboard meetelt.

Het is meer dat ik me altijd afvraag of het prijsverschil meerwaarde biedt tov de prijs (en of ik het dan waard vind). Ik heb er (nog) niet echt last van, alleen denk ik dat de enter wel wat soepeler kan. Ik zet wel ff een setje op mijn ali wishlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Dwarlorf schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:35:
[...]

[...]

Dat is zeker zo. Er zitten al meerdere 100den euros in als je alle iteraties van dit keyboard meetelt.

Het is meer dat ik me altijd afvraag of het prijsverschil meerwaarde biedt tov de prijs (en of ik het dan waard vind). Ik heb er (nog) niet echt last van, alleen denk ik dat de enter wel wat soepeler kan. Ik zet wel ff een setje op mijn ali wishlist.
Ik denk niet dat je moet denken of het meer waarde biedt of niet, als je toetsenbord eenmaal in elkaar zit met verkeerde onderdelen baal je nog veel maar dan wanneer je 20 euro extra had uitgegeven.

Doe je alles goed, neem je cheap ass stabs...

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

YaaD schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Ik denk niet dat je moet denken of het meer waarde biedt of niet, als je toetsenbord eenmaal in elkaar zit met verkeerde onderdelen baal je nog veel maar dan wanneer je 20 euro extra had uitgegeven.

Doe je alles goed, neem je cheap ass stabs...
Daar verschillen wij dan in. ;) (Ben ook niet echt een vermogende tweaker) Maar ik sluit niet uit dat het er nog eens van komt. :) Waarschijnlijk volgende maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
De Keychron K2v2 heeft een 6.25u stabilizer nodig voor de spacebar toch? (ff voor de zekerheid!) Ik las dat GMK stabilizers vroeger goed waren maar sinds een tijdje zou er iets aan veranderd zijn waarna de kwaliteit minder zou zijn geworden? Kan dat waar zijn? Kan iemand dit bevestigen? Wat zou er eigenlijk beter zijn aan Durok stabilizers?

https://mykeyboard.eu/cat...lizers-4x-2u-1x-625u_596/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Backxs schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:50:
[...]

Haha, ik snap het heel goed mbt de keuzestress en ook dat prijskaartje. Ik ben er toen 'gewoon' maar voor gegaan (al had ik geen super baan (mocht ook niet klagen), maar zit hele dag achter een toetsenbord dus zou raar zijn er op te besparen). Het is echt een unieke type ervaring op topre switches, zeker geen spijt van gehad. Maar toch ga ik ook nog eentje zelf bouwen en dan ook voor andere switches want het is ook niet alles en beetje beperkt voor customization/modding etc. (Hoppa down the rabbit hole, best leuk!)

Ik vind de lay-out van de Leopold 660 best prettig, maar mis wel de mediakeys. Ik denk dat je best kan wennen met bepaalde toetscombinaties, maar weet natuurlijk welke jij veel gebruikt en hoe vaak etc. Bijvoorbeeld Alt F4 (Functie toetsen op andere layer) is best onhandig af en toe voor mij haha.

Varmillo is ook echt een goed merk qua kwaliteit voor zover ik gehoord heb (vaak ook alu case volgens mij) de Ducky combo ken ik niet. Keychron hebben veel mensen hier en hoor veel positieve dingen verder.

Mocht je in de buurt van Den Haag wonen, mag je best de topre even komen uitproberen.
Helaas, ik woon in de hoofdstad dus helaas niet in de buurt maar evengoed bedankt voor je aanbod :)

Ik zal nog eens op onderzoek uitgaan wellicht dat de reviews mij weten te overtuigen om de portemonnee nog verder open te trekken. Al denk ik niet dat dit mijn laatste bordje zal zijn. Ik kijk stiekem ook naar zelfbouw al lijkt het me een frustrerend proces om al het geduld op te brengen om al je onderdelen te kunnen bemachtigen.

De Akko 3068 begint inmiddels voor mij ook af te vallen het prijsverschil met de Leopold FC660m is maar een tientje (Amazon.de EpomakerEU) terwijl de bouwkwaliteit van de Leopold op praktisch alle fronten beter is. Met name de standaard opgenomen foam wat erin verwerkt zit zal een pak geluid schelen.

Voor mijn werk (beleidsambtenaar) heb ik geen media keys nodig of RGB toeters en bellen, het Office-pakket is mijn gereedschap dus ik heb geen fancy functies of toetscombinaties nodig. Het is met name het typ comfort wat ik zoek zodat ik de stukken lekkerder kan wegtikken. Ik vraag me alleen nog af hoe sterk het geluidsverschil is met bruin en blauw switches in een gedempt bord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tierelier
Net mijn nieuwste aanwinst gelubed btw, muis laten trouwen met keypad. Cool of niet? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puAxhjmEmu_b_48bo72325Opigs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P9lLAQcahN9H2632ncRMztmn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Tierelier op 07-02-2021 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
Miki schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:00:
[...]

Helaas, ik woon in de hoofdstad dus helaas niet in de buurt maar evengoed bedankt voor je aanbod :)

Ik zal nog eens op onderzoek uitgaan wellicht dat de reviews mij weten te overtuigen om de portemonnee nog verder open te trekken. Al denk ik niet dat dit mijn laatste bordje zal zijn. Ik kijk stiekem ook naar zelfbouw al lijkt het me een frustrerend proces om al het geduld op te brengen om al je onderdelen te kunnen bemachtigen.

De Akko 3068 begint inmiddels voor mij ook af te vallen het prijsverschil met de Leopold FC660m is maar een tientje (Amazon.de EpomakerEU) terwijl de bouwkwaliteit van de Leopold op praktisch alle fronten beter is. Met name de standaard opgenomen foam wat erin verwerkt zit zal een pak geluid schelen.

Voor mijn werk (beleidsambtenaar) heb ik geen media keys nodig of RGB toeters en bellen, het Office-pakket is mijn gereedschap dus ik heb geen fancy functies of toetscombinaties nodig. Het is met name het typ comfort wat ik zoek zodat ik de stukken lekkerder kan wegtikken. Ik vraag me alleen nog af hoe sterk het geluidsverschil is met bruin en blauw switches in een gedempt bord.
Ik heb een leopold FC660 te koop staan. Wellicht dat hierdoor het prijsverschil wat kleiner wordt :)

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Tierelier schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:54:
De Keychron K2v2 heeft een 6.25u stabilizer nodig voor de spacebar toch? (ff voor de zekerheid!) Ik las dat GMK stabilizers vroeger goed waren maar sinds een tijdje zou er iets aan veranderd zijn waarna de kwaliteit minder zou zijn geworden? Kan dat waar zijn? Kan iemand dit bevestigen? Wat zou er eigenlijk beter zijn aan Durok stabilizers?

https://mykeyboard.eu/cat...lizers-4x-2u-1x-625u_596/
Yes, is 6,25. Er staat een plaatje met de groottes hier: https://www.keychron.com/products/keychron-k2-keycap-set-1

Het ligt er natuurlijk aan wat de rest van de markt is en waarmee je dus die producten kunt vergelijken. En de GMK screw-in bestaan gewoon al langer. In het geval van de PCB mount Durock stabilizers worden ze qua smoothness in ieder geval gewoon als een van de besten gezien, samen met Everglides en de C3 stabs. En over het algemeen worden volgens mij PCB mount stabilizers ook als beter gezien dan plate mount, omdat ze echt op 1 plek vastzitten en niet kunnen wiebelen in de plate waar je ze dan zou mounten.

De Durock plate-mount is er nog niet zo lang dus daar heb ik nog maar weinig over gelezen, ik zou niet zo goed weten of ze daar ook het beste zijn. Maar ik heb het idee dat de Ali 'Gateron' (marketing kun je daar nooit helemaal vertrouwen) stabs die ik in mijn Drop Ctrl heb zitten in plaats van de meegeleverde echt precies dezelfde dingen zijn.

Voor alle stabs geldt uiteindelijk dat je ze met een beetje Krytox/Tribosys en/of Superlube een stuk beter kunt maken dan als je ze meteen zou installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:39:
[...]

Daar verschillen wij dan in. ;) (Ben ook niet echt een vermogende tweaker) Maar ik sluit niet uit dat het er nog eens van komt. :) Waarschijnlijk volgende maand :+
Tja als je al van mensen hoort dat typen zonder de juiste stabs een hell is dan zegt dat toch al genoeg :+

Ik heb net een half jaar op zo'n standaard kantoor HP bord gewerkt en dat was best prima, nu een Logitech K330 ofzo die ik nog had liggen en aan de receiver van mijn werkmuis past.

Thuis een mech met cheapo stabs en dat is heerlijk maar zit net zo makkelijk wel eens op de MS designer keyboard te typen :)

Ik ben voornamelijk met een toetsenbord aan het prutsen omdat erg geen videokaart voor een normale prijs te krijgen is :+
En sporten amper mogelijk is, alles dicht is, ect.

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 07-02-2021 16:27 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Misschien is dit al langs geweest maar zie hier de Leopold’s gaan over op type-c en Bluetooth:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Cebby schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Yes, is 6,25. Er staat een plaatje met de groottes hier: https://www.keychron.com/products/keychron-k2-keycap-set-1

Het ligt er natuurlijk aan wat de rest van de markt is en waarmee je dus die producten kunt vergelijken. En de GMK screw-in bestaan gewoon al langer. In het geval van de PCB mount Durock stabilizers worden ze qua smoothness in ieder geval gewoon als een van de besten gezien, samen met Everglides en de C3 stabs. En over het algemeen worden volgens mij PCB mount stabilizers ook als beter gezien dan plate mount, omdat ze echt op 1 plek vastzitten en niet kunnen wiebelen in de plate waar je ze dan zou mounten.

De Durock plate-mount is er nog niet zo lang dus daar heb ik nog maar weinig over gelezen, ik zou niet zo goed weten of ze daar ook het beste zijn. Maar ik heb het idee dat de Ali 'Gateron' (marketing kun je daar nooit helemaal vertrouwen) stabs die ik in mijn Drop Ctrl heb zitten in plaats van de meegeleverde echt precies dezelfde dingen zijn.

Voor alle stabs geldt uiteindelijk dat je ze met een beetje Krytox/Tribosys en/of Superlube een stuk beter kunt maken dan als je ze meteen zou installeren.
Haha, ja, de marketing is sowieso wel een dingetje met mechanical keyboards heb ik gemerkt...Aardig omvangrijk verhaal. Vooral omdat plate VS PCB mounted ook nog een ding is (had ik nog niet eens opgemerkt). Aan de ene kant las ik dat hot swappable boards altijd plate mounted zouden zijn. En aan de andere kant begrijp ik dat de Keychron K2v2 evengoed geen PCB mounted stabilizers accepteert? (Maar wel PCB én plate mounted switches). Dat begrijp ik niet... Jullie wel?

Het ledje onder de "U" toets heeft een rood achtige gloed gekregen terwijl de toetsen op wit licht staan ingesteld (heb K2v2 RGB versie). Dit heb ik al eens eerder gehad maar dat ging toen weg... Het lijkt of 84 goed functionerende ledjes, zonder enige afwijking, misschien net iets te veel gevraagd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Tierelier schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:54:
[...]

Haha, ja, de marketing is sowieso wel een dingetje met mechanical keyboards heb ik gemerkt...Aardig omvangrijk verhaal. Vooral omdat plate VS PCB mounted ook nog een ding is (had ik nog niet eens opgemerkt). Aan de ene kant las ik dat hot swappable boards altijd plate mounted zouden zijn. En aan de andere kant begrijp ik dat de Keychron K2v2 evengoed geen PCB mounted stabilizers accepteert? (Maar wel PCB én plate mounted switches). Dat begrijp ik niet... Jullie wel?

[...]
Hotswap borden zijn eigenlijk altijd plate-mount omdat de switches niet gesoldeerd zijn, als er geen plate zou zijn om ze stevig op hun plek te houden dan zouden de switches er gewoon uitvallen. Ze zitten gewoon anders niet vast om iets met het toetsenbord te kunnen.

Voor de stabilizers maakt dat niet zoveel uit want die zijn natuurlijk niet hotswap. Die kun je of vastmaken aan de pcb of in de plate vastklikken. Ik heb even verder zitten lezen en het idee van de PCB mount stabilizers is gewoon dat ze minder snel gaan trillen tijdens het typen, en dat betekent dat ze minder snel een ratelend geluid maken.

Voor PCB mount stabs heb je de juiste mounting holes nodig in het PCB en het is meer een ding op full-custom boards die als kit komen en niet de borden die al assembled zijn. Zoals een Keychron, maar ook de Drop Ctrl & Alt, GMMK en Ducky. De grootste reden daarvoor zal waarschijnlijk zijn dat het meer tijd kost om PCB mount stabs te installeren.

PCB en plate mounted switches maken verder niet zoveel uit trouwens, dat is meer een aanduiding of ze 3 of 5 pinnetjes hebben. 3 pins switches wil je gewoon liever niet zonder plate installeren want dan zitten ze scheef.

[ Voor 6% gewijzigd door Cebby op 07-02-2021 20:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iemand zei 'plate mount'?

Beetje huisvlijt op de zondagavond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zllt0WSsZNqODYM4AjFcfoYAEqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nX9wonunt2Dv9rzyezx0GcIw.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Voor de goede orde:
- KPRepublic XD87 HS hot-swappable TKL bord
- Input Club Hako Violet switches

Keycaps zijn nog onderweg, een set Maxkey SA 'pig liver' (leve poetische Chinese vertalingen :+ )

Eerste indruk: PCB is degelijk en netjes afgewerkt zoals ik van KPRepublic gewend ben (bord erachter op m'n pic is ook van hen, een 96-key HS). Behuizing oogt goedkoop en leek slap en zelfs wat kromgetrokken. Maar bij montage van de plate wordt dat (letterlijk) rechtgetrokken. Alles past naadloos en muv de stabilizers is er geen ratel te bekennen.

Switches kende ik niet, maar kon ik goedkoop via Marktplaats overkopen. Wat ik las klonk goed - lichte switch die desondanks uitgesproken tactile is, met beetje extra stijfheid na actuation om bottomen te ontmoedigen - maar vooral de combinatie erg soepel glijdend en toch rotsstabiel spreekt me aan. Tot nu toe was het altijd tussen die twee kiezen - ik typ nu op de 96-key, met goddelijk stille, soepele Outemu Forest Silent switches, maar de hoeveelheid horizontale bewegingsvrijheid die ze hebben is overdreven, ze wiebelen alle kanten op.

Enfin, pas als ik er caps op heb en een tijdje op getypt heb ga ik echt oordeel vellen, maar ben al optimistisch :)

[ Voor 57% gewijzigd door dion_b op 08-02-2021 00:52 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:51
Sinds vrijdag 1 van de groupbuy's binnen waar ik vorig jaar met heb mee gedaan.
Word gebouwd met alpacas en durock stabs
Ky-01 75%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6ZZs1x8tTdy_95kpxmIAkebnMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGFfkRAVUA8YUZ45Qrcjxt3e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciblMPC_S0i_TRNY5WvHgIM78iQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9VUuQqaUS9MeHipxZqxLWTg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zm8pixY7NSkUlJkunFxI444kTiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypscT9iYXAzz8Ke8fp1HAO8q.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Gunth schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:42:
Sinds vrijdag 1 van de groupbuy's binnen waar ik vorig jaar met heb mee gedaan.
Word gebouwd met alpacas en durock stabs
Ky-01 75%
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen goedkope behuizing geweest zo te lezen. Wel een prachtige combinatie met dat brass zeg _/-\o_
Goed gedaan!!

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
YaaD schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Geen goedkope behuizing geweest zo te lezen. Wel een prachtige combinatie met dat brass zeg _/-\o_
Goed gedaan!!
Bedankt :)
Is echt een prachtig bord irl en ja goedkoop is het idd niet maar het verschil met de standaard keybords is groot kwa afwerking.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Ik heb een tijdelijke set keycaps nodig omdat mijn ePBT the one nog even op zich laat wachten. Wat rondgekeken en het is nog knap moeilijk een neutrale set te vinden.

Ik kwam nu uit bij de Drop Artifact Bloom Series.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Eventuele alternatieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Howie14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-09 09:22
Sandoor_MBA schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:18:
Ik heb een tijdelijke set keycaps nodig omdat mijn ePBT the one nog even op zich laat wachten. Wat rondgekeken en het is nog knap moeilijk een neutrale set te vinden.

Ik kwam nu uit bij de Drop Artifact Bloom Series.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Eventuele alternatieven?
Niet met de keycaps, maar wel met Drop. Drop kan ikzelf helaas niet aanraden, hoge importkosten en daarnaast ook helaas een product niet geleverd gekregen, terwijl anderen hem wel al hadden gehad.

Voorbeeld van ander setje die je kan bestellen https://keygem.store/coll...gray-japanese-keycaps-set

Keygem kan ik wel van harte aanbevelen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mja, zoals ik hier al vaker schreef, beter blijf je weg bij Drop.

Je bent bijna altijd beter af bij Ali dan bij Drop. En dan ook vooral kwa verzendtijden, douane kosten, levering van Groupbuys en de kwaliteit van de spullen. Met de NK65, Portico, Ikki68 en vele andere kwalitatief top voor weinig borden die er bij blijven komen de laatste tijd is het compleet absurd om nog een Alt of CTRL or Enter te bestellen bij Drop. Of wat dan ook van GMMK, hoewel die laatste nog steeds sterk de voorkeur geniet.

En tja, nu de UK wegvalt, kan je echt het beste bij MK.eu / CandyKeys / Keygem blijven.
Die laatste twee zijn daarnaast ook nog gewoon snel. Oblotsky is daarnaast ook prima voor de GB's die ze draaien. En dan is er natuurlijk nog het Nederlandse Splitkb, maar dat is wel een beetje een niche winkel wat de borden zelf betreft en ook als je switches gaat bestellen merk je duidelijk hun focus.

Nee, ik bestel nog nog liever bij KBDfans of Ilum in SG dan bij Drop. Drop, Aura en Mechland zijn dé drie verkopers die werkelijk afgrijselijke customer support en bedrijfspraktijken voeren. (Aura betaald gewoon maanden de uitvoerend fabrikant van een GB niet / Mechland doet maar wat en houdt klanten maanden aan het lijntje / Drop verhuld aanpassingen in hun omschrijvingen, staat geverifieerde producten toe, doet zelf nooit aan QC, maakt winst op de verzending en levert Europese klanten geen service en pakt de hoogste marges van alle vendors die ik ken)

(JWK Everglide switches b.v.: 0,56 leveranciersprijs, Drop: 1,09 / Andere vendors: 0,75 / 0,85 als extra)
(Durock stabs onder andere naam: Normaal 22,50 (kan goedkoper) Drop: 33,90.)
(GMK sets +5/10 USD voor de klant, 1,2% minder voor de designer)
(Chinese / Geekark sets: Ali: $33,50~42. Drop: $45-65 KBDFans: (doen ze niet meer) $36-45)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Howie14 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Keygem kan ik wel van harte aanbevelen!
Gelukkig want ik heb daar gisteren nog besteld!

100 piek is me wat te gortig voor een tijdelijjke set. Heb inmiddels wel een mooi muted setje gevonden van HK Gaming op Amazon. En @YaaD heeft heel aardig aangeboden me te helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
djunicron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:58:
En tja, nu de UK wegvalt, kan je echt het beste bij MK.eu / CandyKeys / Keygem blijven.
Die laatste twee zijn daarnaast ook nog gewoon snel. Oblotsky is daarnaast ook prima voor de GB's die ze draaien. En dan is er natuurlijk nog het Nederlandse Splitkb, maar dat is wel een beetje een niche winkel wat de borden zelf betreft en ook als je switches gaat bestellen merk je duidelijk hun focus.
De laatste tijd schiet ook steeds vaker door mijn hoofd om eens te kijken om zelf een KB shop op te zetten. Beetje in de trant van 'hoe moeilijk kan het zijn'.
Zonder Corona zou het mooi zijn om in de lente eens met een paar van het forum op een terras te wauwelen over dit idee....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sandoor_MBA Goed idee, erg interessant :)

Overigens hier ook 1 goede ervaring met Keygem recent :)

@Howie14 @djunicron Bedankt voor de tip,ik was aan het loeren naar de GMK white-on-black die helaas alleen bij Drop te pre-orderen is. Als vergelijkbare set heb ik tot nu toe alleen de ePBT WOB bij KBDfans gevonden maar niet op voorraad :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mja, BOW en WOB zijn dan ook net weer twee van die sets die je weer alleen bij Drop kunt krijgen. Super jammer eigenlijk. En buiten het profiel ook de reden waarom super veel mensen bovenop alle alternatieven springen, zoals die hangul WoB set en KAT Refined / minimal etc.

Begreep dat Drop redelijk agressief achter je aan komt als je een vergelijkbare set wilt produceren. En dat terwijl ze enkel main vendor zijn en niet eens designer. Het is letterlijk standaard zwart en WS1...

Maar goed, geen color matching en QC nodig bij iets dergelijks, dus als je echt GMK BoW / WoB wilt hebben, heb je geen keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
djunicron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Begreep dat Drop redelijk agressief achter je aan komt als je een vergelijkbare set wilt produceren. En dat terwijl ze enkel main vendor zijn en niet eens designer. Het is letterlijk standaard zwart en WS1...

[...]
Hebben ze niet gewoon de rechten op de set gekocht dan? Zoals ze ook exclusiviteit hebben om het MT3 profiel van matt3o te produceren bijvoorbeeld.

Het is natuurlijk wel een beetje een ding dat er een heleboel commotie ontstaat als je de kleuren (die lijken op die) van een al bestaande set gebruikt. En dat GMK blijkbaar geen sets met dezelfde kleuren wil produceren voor andere designers.

[ Voor 6% gewijzigd door Cebby op 08-02-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Cebby schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Hotswap borden zijn eigenlijk altijd plate-mount omdat de switches niet gesoldeerd zijn, als er geen plate zou zijn om ze stevig op hun plek te houden dan zouden de switches er gewoon uitvallen. Ze zitten gewoon anders niet vast om iets met het toetsenbord te kunnen.

Voor de stabilizers maakt dat niet zoveel uit want die zijn natuurlijk niet hotswap. Die kun je of vastmaken aan de pcb of in de plate vastklikken. Ik heb even verder zitten lezen en het idee van de PCB mount stabilizers is gewoon dat ze minder snel gaan trillen tijdens het typen, en dat betekent dat ze minder snel een ratelend geluid maken.

Voor PCB mount stabs heb je de juiste mounting holes nodig in het PCB en het is meer een ding op full-custom boards die als kit komen en niet de borden die al assembled zijn. Zoals een Keychron, maar ook de Drop Ctrl & Alt, GMMK en Ducky. De grootste reden daarvoor zal waarschijnlijk zijn dat het meer tijd kost om PCB mount stabs te installeren.

PCB en plate mounted switches maken verder niet zoveel uit trouwens, dat is meer een aanduiding of ze 3 of 5 pinnetjes hebben. 3 pins switches wil je gewoon liever niet zonder plate installeren want dan zitten ze scheef.
Super duidelijk! Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Cebby schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:25:
[...]

Hebben ze niet gewoon de rechten op de set gekocht dan? Zoals ze ook exclusiviteit hebben om het MT3 profiel van matt3o te produceren bijvoorbeeld.

Het is natuurlijk wel een beetje een ding dat er een heleboel commotie ontstaat als je de kleuren (die lijken op die) van een al bestaande set gebruikt. En dat GMK blijkbaar geen sets met dezelfde kleuren wil produceren voor andere designers.
Hoe haalbaar is het om zelf op een 3d printer je eigen set te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
init6 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:55:
[...]

Vooraf vermeld hebbende dat ik geen 3d printer heb en niet meer er vanaf weet dan alles wat ik in YouTube filmpjes heb gezien: in ieder geval veel werk.

Ik weet dat er wel artisans gemaakt worden met 3d printing, vaak om ze dan alleen te gebruiken als master en er een mal van te maken om dan de keycap met hars te maken. Daar bestaat zelfs een heel systeem voor om het makkelijker te kunnen doen.

Als je de set direct wilt printen zijn er vast allerlei dingen die daar natuurlijk invloed op uitoefenen. In welk materiaal print je bijvoorbeeld? Is het een beetje slijtagevast? Moet je het nog opschuren om een beetje een goede structuur te krijgen waar je op typt? Hoe stabiel print je printer? Is de mounting met de switch stevig genoeg?

En dan heb je ook nog wat je precies wilt printen, wil je Cherry-profile, of misschien OEM. Anders iets uniforms zoals DSA? Dat laatste lijkt me wel makkelijk omdat alle toetsen hetzelfde zijn. Maar misschien is de sculpting van Cherry meer je ding.

En last but not least: hoe ga je je legends op de keycaps krijgen? Je zou ze gewoon leeg kunnen laten, of zelf aan de slag met dye-sub als dat met je geprinte plastic kan.

Geen idee of dat een beetje een idee geeft over haalbaarheid. Denk niet dat ik het zelf ooit zou proberen, maar het lijkt me wel gaaf om een project te zien als je de uitdaging aangaat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Cebby schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:13:
[...]

Vooraf vermeld hebbende dat ik geen 3d printer heb en niet meer er vanaf weet dan alles wat ik in YouTube filmpjes heb gezien: in ieder geval veel werk.

Ik weet dat er wel artisans gemaakt worden met 3d printing, vaak om ze dan alleen te gebruiken als master en er een mal van te maken om dan de keycap met hars te maken. Daar bestaat zelfs een heel systeem voor om het makkelijker te kunnen doen.

Als je de set direct wilt printen zijn er vast allerlei dingen die daar natuurlijk invloed op uitoefenen. In welk materiaal print je bijvoorbeeld? Is het een beetje slijtagevast? Moet je het nog opschuren om een beetje een goede structuur te krijgen waar je op typt? Hoe stabiel print je printer? Is de mounting met de switch stevig genoeg?

En dan heb je ook nog wat je precies wilt printen, wil je Cherry-profile, of misschien OEM. Anders iets uniforms zoals DSA? Dat laatste lijkt me wel makkelijk omdat alle toetsen hetzelfde zijn. Maar misschien is de sculpting van Cherry meer je ding.

En last but not least: hoe ga je je legends op de keycaps krijgen? Je zou ze gewoon leeg kunnen laten, of zelf aan de slag met dye-sub als dat met je geprinte plastic kan.

Geen idee of dat een beetje een idee geeft over haalbaarheid. Denk niet dat ik het zelf ooit zou proberen, maar het lijkt me wel gaaf om een project te zien als je de uitdaging aangaat ;)
Je hebt resin (hars) printers. Een vriend van me heeft er 1 dus in pricipe zou het moeten kunnen. Het 'standaard' 3dprint plastic is groffer van structuur tov resin. En er zijn iig genoeg keycap mogelijkheden: https://www.yeggi.com/q/cherry+mx+keycaps/

Of dat langetermijnkwaliteit biedt durf ik niet te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 08-02-2021 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djunicron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:14:
Mja, BOW en WOB zijn dan ook net weer twee van die sets die je weer alleen bij Drop kunt krijgen. Super jammer eigenlijk. En buiten het profiel ook de reden waarom super veel mensen bovenop alle alternatieven springen, zoals die hangul WoB set en KAT Refined / minimal etc.

Maar goed, geen color matching en QC nodig bij iets dergelijks, dus als je echt GMK BoW / WoB wilt hebben, heb je geen keuze.
Ik hoef ook niet perse die WOB set want bestel liever niet bij Drop aangezien ze in het algemeen nou niet de beste naam hebben. Daarom ook heb ik net zo lief deze set: https://kbdfans.com/produ...al-keyboard-keycaps-set-2

Goedkoper en klinkt naar wat ik in vergelijkingen gehoord heb vrijwel het zelfde en beide ABS. Als iemand een tip heeft voor een setje keycaps die zwart zijn met een duidelijke lichte opdruk dan hoor ik het graag. De metropolis kloon set die ik nu gebruik is niet meer dan matig zelfs voor de €30 die het kosten :(

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 08-02-2021 21:23 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
init6 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:55:
[...]

Voor het proberen van een profiel is het goed te doen. Uit hars is het wel prima, je kunt dan vrij gladde sets maken met een mooi nauwkeurig verloop. Duurt wel een tijdje met printen, na wassen, uitharden, en eventueel nabewerken. Je kunt niet echt makkelijk twee kleuren in elkaar printen echter. Je kunt wel een groeve vrij laten en die met verf vullen, en dan weer wat hars eroverheen doen (spuitbus/ met de hand gieten of in een mal).

Gaat je waarschijnlijk wel veel meer tijd kosten dan je lief is. En zoals altijd, je moet wel de maatvoering en toleranties goed krijgen.

Op FDM is het ook mogelijk, maar zelfs op 0.08mm met een 0.2mm nozzle wordt het te grof, aka voelt niet lekker aan. Ook hier kan je schuren natuurlijk, maar dat gaat er op PLA niet mooi uit zien. Als je ABS print (Bleh) of liever in ASA, zou kunnen nabewerker met verneveling om het soepel te krijgen. Twee kleuren wederom niet mogelijk of door achteraf in te leggen. Super veel werk en her-prints waarschijnlijk nodig. (plus je krijgt een minimale legend radius van 0.16mm ofzo, wat best dik is op de doorgaans 14x14mm aan oppervlakte.

In PET of PETG varianten kan je weer prima schuren, bij grit 1600 wordt het al prima bruikbaar voor de bovenkant. Afhankelijk van de mix materiaal en hoe dik je print zou je sublematie kunnen toepassen. Dan wordt het dus eerst de vorm goed krijgen en de pasvorm van de MX mount. Dan een rij printen, maar liever als je 100% blob / stringing vrij wilt gaan voor max consistentie, cap voor cap printen. Die dan opschuren tot gewenste gladheid. Vervolgens op transfer papier je vulling laserprinten. Centreren op de cap, minuutje verhitten (78C ofzo?) en klaar!

Ook serieus veel werk dus, maar goed, de opties zijn eindeloos en tja, sneller dan 1 jaar wachten op GB verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
djunicron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Voor het proberen van een profiel is het goed te doen. Uit hars is het wel prima, je kunt dan vrij gladde sets maken met een mooi nauwkeurig verloop. Duurt wel een tijdje met printen, na wassen, uitharden, en eventueel nabewerken. Je kunt niet echt makkelijk twee kleuren in elkaar printen echter. Je kunt wel een groeve vrij laten en die met verf vullen, en dan weer wat hars eroverheen doen (spuitbus/ met de hand gieten of in een mal).

Gaat je waarschijnlijk wel veel meer tijd kosten dan je lief is. En zoals altijd, je moet wel de maatvoering en toleranties goed krijgen.

Op FDM is het ook mogelijk, maar zelfs op 0.08mm met een 0.2mm nozzle wordt het te grof, aka voelt niet lekker aan. Ook hier kan je schuren natuurlijk, maar dat gaat er op PLA niet mooi uit zien. Als je ABS print (Bleh) of liever in ASA, zou kunnen nabewerker met verneveling om het soepel te krijgen. Twee kleuren wederom niet mogelijk of door achteraf in te leggen. Super veel werk en her-prints waarschijnlijk nodig. (plus je krijgt een minimale legend radius van 0.16mm ofzo, wat best dik is op de doorgaans 14x14mm aan oppervlakte.

In PET of PETG varianten kan je weer prima schuren, bij grit 1600 wordt het al prima bruikbaar voor de bovenkant. Afhankelijk van de mix materiaal en hoe dik je print zou je sublematie kunnen toepassen. Dan wordt het dus eerst de vorm goed krijgen en de pasvorm van de MX mount. Dan een rij printen, maar liever als je 100% blob / stringing vrij wilt gaan voor max consistentie, cap voor cap printen. Die dan opschuren tot gewenste gladheid. Vervolgens op transfer papier je vulling laserprinten. Centreren op de cap, minuutje verhitten (78C ofzo?) en klaar!

Ook serieus veel werk dus, maar goed, de opties zijn eindeloos en tja, sneller dan 1 jaar wachten op GB verzending.
Sneller dan 1 jaar wachten idd, maar minder makkelijk dan in de tussentijd een simpel setje kopen :+ zou er niet aan moeten denken, en kan me haast niet voorstellen dat het lekker typt :X

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
Nou sinds kort trotse eigenaar van een hot swappable keyboard van het merk Mountain. Nu ben ik opzoek naar toffe keycaps die passen op cherry switches maar er is zoveel keuze. Zijn er merken waarvan jullie zeggen die zijn gewoon echt goed. Tuurlijk heb ik op het internet al gekeken en kwam ik namen tegen zoals Tai-Hao en KBDfans.
Maar dus geen idee of dit wat is.

(Overigens erg blij met het toetsenbord kwaliteit is insane vergeleken met bijvoorbeeld corsair). (Usb c connectie kabel ook echt super dik en stevig en overal voelt en straalt het kwaliteit uit.)

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Onlangs een K70 MK.2 aangeschaft ter vervanging van m'n MK.1, maar bepaalde toetsen hebben een hele irritante resonantie bij aanslag. Weet niet of ik dit met o-ringen kan oplossen maar voor een keyboard van 159 euro verwacht je anders en m'n MK.1 had er totaal geen last van.
YouTube: Corsair K70 MK.2 annoying resonance sound (comparison between MK.2 a...
Meer mensen met een MK.2 die dit ervaren?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
temp00 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:08:
Onlangs een K70 MK.2 aangeschaft ter vervanging van m'n MK.1, maar bepaalde toetsen hebben een hele irritante resonantie bij aanslag. Weet niet of ik dit met o-ringen kan oplossen maar voor een keyboard van 159 euro verwacht je anders en m'n MK.1 had er totaal geen last van.
YouTube: Corsair K70 MK.2 annoying resonance sound (comparison between MK.2 a...
Meer mensen met een MK.2 die dit ervaren?
Is volgens mij de veer in de switch.
Kan je de switch opmaken?
Of probeer eens zonder keycap,is er een verschil tss een andere switch kwa geluid
Wel echt irritant zeg

[ Voor 5% gewijzigd door Gunth op 09-02-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:10:
Nou sinds kort trotse eigenaar van een hot swappable keyboard van het merk Mountain. Nu ben ik opzoek naar toffe keycaps die passen op cherry switches maar er is zoveel keuze. Zijn er merken waarvan jullie zeggen die zijn gewoon echt goed. Tuurlijk heb ik op het internet al gekeken en kwam ik namen tegen zoals Tai-Hao en KBDfans.
Maar dus geen idee of dit wat is.

(Overigens erg blij met het toetsenbord kwaliteit is insane vergeleken met bijvoorbeeld corsair). (Usb c connectie kabel ook echt super dik en stevig en overal voelt en straalt het kwaliteit uit.)
Lastige; ik stelde een soortgelijke vraag hier enkele dagen geleden.Goede keycaps zijn vaak prijzig.

Enkele kanalen waar je goedkopere setjes vindt zijn Alie of Bangood. En zelf ben ik gecharmeerd van HK Gaming keycaps in verscheidene kleuren, die staan gewoon op Amazon. Yong qiu setjes vind op Alie maar komen dus van dit merk en zij hebben ook een eigen store op Alie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Gunth Ja zo klinkt het inderdaad wel. Wat betreft openmaken: vast wel, maar dan vervalt de garantie en WKOA dus ik denk dat ik deze gewoon terug stuur ;). Zonder keycap overigens zelfde geluid.

Ben wel benieuwd of alle MK.2's hier last van hebben want eigenlijk wil ik gewoon een MK.2 zodat ik geen iCue hoef te draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 09-02-2021 19:00 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
Sandoor_MBA schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Lastige; ik stelde een soortgelijke vraag hier enkele dagen geleden.Goede keycaps zijn vaak prijzig.

Enkele kanalen waar je goedkopere setjes vindt zijn Alie of Bangood. En zelf ben ik gecharmeerd van HK Gaming keycaps in verscheidene kleuren, die staan gewoon op Amazon. Yong qiu setjes vind op Alie maar komen dus van dit merk en zij hebben ook een eigen store op Alie.
Ik zal die je noemt even bekijken. De prijs maakt me eigenlijk niks uit. Ik bezuinig op hobby dingen niet.
Het blijkt inderdaad nogal een lastige vraag. Dat wordt gewoon verschillende merken proberen lijkt het.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backxs
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:05:
[...]

Ik zal die je noemt even bekijken. De prijs maakt me eigenlijk niks uit. Ik bezuinig op hobby dingen niet.
Het blijkt inderdaad nogal een lastige vraag. Dat wordt gewoon verschillende merken proberen lijkt het.
Zoals je zegt, er is veel keuze. Het meest standaard go-to merk voor mechliefhebbers is GMK ( = double shot ABS). Verder hebben je nog veel andere solide keuzes zoals (maar zeker niet beperkt tot) Ramaworks, EnjoyPBT, Varmilo, Keycreative etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YaaD
temp00 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:56:
@Gunth Ja zo klinkt het inderdaad wel. Wat betreft openmaken: vast wel, maar dan vervalt de garantie en WKOA dus ik denk dat ik deze gewoon terug stuur ;). Zonder keycap overigens zelfde geluid.

Ben wel benieuwd of alle MK.2's hier last van hebben want eigenlijk wil ik gewoon een MK.2 zodat ik geen iCue hoef te draaien.
Voor 159 euro heb je een custom toetsenbord welke je naar eigen smaak kan inrichten. Koop nou geen prefab over het paard getrokken gaming rotzooi en bouw zelf wat :+

Hier zit genoeg kennis om je te helpen en het is nog leuk ook :)

edit: Vergeet ook niet dat er nog een tweedehands markt is waar je voor een nog voordeligere prijs een custom toetsenbord kunt vinden. Op Tweakers en Marktplaats staat genoeg spul

[ Voor 11% gewijzigd door YaaD op 10-02-2021 08:53 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
YaaD schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:07:
[...]

Voor 159 euro heb je een custom toetsenbord welke je naar eigen smaak kan inrichten. Koop nou geen prefab over het paard getrokken gaming rotzooi en bouw zelf wat :+

Hier zit genoeg kennis om je te helpen en het is nog leuk ook :)
Het kriebelt wel nu je het zo expliciet maakt. Ik was er over uit om een Leopold FC660M te bestellen maar de specifieke combinatie van kleuren en toetsen die ik zoek is overal uitverkocht.

Hoe reeel is het om te verwachten dat ik een vergelijkbare kwaliteit kan benaderen zoals de Leopold of bijvoorbeeld een Ducky bordje voor €159 met losse onderdelen? Ik heb van Epomaker wat DIY kits gezien maar is dat echt kwalitatief goed spul of zit je dan toch niet meer in het specialistische spul met dito prijskaartje?
Pagina: 1 ... 59 ... 158 Laatste