Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFHe_r_PhPj9sa-sUbNR7wvErho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vLmVsVgUtZ7GXHo3OXrTqZL9.png?f=fotoalbum_large

US keyboard is ANSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
`
https://www.logitechg.com...20-009537.html#920-009537

Als ik bovenstaande link bekijk zou het US-keyboard toch ANSI moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Volgens mij is bij logitech "US international" de US keyset maar met ISO layout.

Edit: kijk maar, ik heb het even in google gegooid:
https://www.reddit.com/r/...ordered_us_international/

[ Voor 49% gewijzigd door Zorc op 02-01-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zorc schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:17:
Volgens mij is bij logitech "US international" de US keyset maar met ISO layout.

Edit: kijk maar, ik heb het even in google gegooid:
https://www.reddit.com/r/...ordered_us_international/
Op de pagina van logitech is de G915 regelmatig te zien met kleine enter-toets (ANSI).

Ook op verschillende review-pagina`s :

https://cdn.mos.cms.futur...KHqfzQQU-1200-80.jpg.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorc
Ja, hij is er natuurlijk wel in ANSI layout, maar die krijg je normaal gesproken niet als je een logitech toetsenbord in de EU koopt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zorc schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:23:
Ja, hij is er natuurlijk wel in ANSI layout, maar die krijg je normaal gesproken niet als je een logitech toetsenbord in de EU koopt :9
Ah, zit dat zo.
Bijzonder weer hoe dat werkt. Zijn er nog G915-gebruikers welke dit kunnen bevestigen?

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen tussen tactile en clicky.
Het is in ieder geval een toetsenbord met een paar mooie voordelen.
- Het audio-scroll-wiel werkt echt prima
- Bluetooth werkt prima
- Software van logitech
- Tot op heden bevallen de switches ook goed

De prijs is natuurlijk wel een dingentje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorc
https://nl.hardware.info/...oductervaring-door-frozen

Kijk in deze review, op de doos staat foto met kleine enterkey (ANSI layout) en het echte bord heeft gewoon een grote enter toets (ISO key)

Marketing foto's etc. doen ze gewoon makkelijk met de ANSI layout :+

[ Voor 13% gewijzigd door Zorc op 02-01-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
MrMarcie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:47:

Had op dit zelfbouwbordje een cheapo setje zitten dat goed voldeed maar vooral 's avonds, en ik zit veel achter de pc, zag ik de cijfers niet. Die type ik wel blind maar niet snel en als ik bijvoorbeeld ff een 2FA in moet typen of een bankcode of zo dan vind ik wel fijn als ik de cijfers makkelijk kan zien en dat ging niet met die donkere keys.

[Afbeelding]
Ik heb hetzelde probleem - toch wat te donker op mijn toetsenbord. Heb deze week een screenbar gekocht. Aanrader! Werkt up USB (dus geen stekker nodig), verschillende lichtkleuren en dimbaar.

En we was licht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:56
pitchdown schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Ah, zit dat zo.
Bijzonder weer hoe dat werkt. Zijn er nog G915-gebruikers welke dit kunnen bevestigen?

- Bluetooth werkt prima
- Software van logitech

Ik ervaar de software van logitech eerder als downside.. mijn g pro wireless is heer-lijk, maar die software leeft af en toe een eigen leven. Stabiliteit is ook jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pitchdown schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Ah, zit dat zo.

- Bluetooth werkt prima
- Software van logitech

Die laatste twee zijn wat dubieus als voordeel.

De software van Logitech word steeds meer bloated en weigert nog wel eens dienst.

De switches, het word beter maar keycaps vinden was niet te doen omdat ze nét afwijken (low profile's of gewoon eigen stem) én ABS.
En vinden/vervangen van switches is een draak :(

Vooral dat laatste icm de enorme geweldige klantenservice van Logitech heeft mij over de streep getrokken om geen G915 TKL te kopen. Geld uitgeven aan een bord is prima maar hem na 3 jaar kunnen weggooien vind ik niet zo'n succes :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:23
Iemand enig idee waar/wanneer ik een gunmetal ducky shine 7 zou kunnen aanschaffen? Bijna nergens (in EU) voorraad. Alternate had wel een aantal blackout editions van de shine 7, maar begreep dat de verf daarvan afbladdert.. geen idee of ze ook de gunmetal (re)stocken.. gemaild maar nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb nu een aantal dagen 2 TKL-toetsenborden in huis:

Keychron K8 - Optical Blue Switches

Logitech G915 - Tactile (clicky is nog onderweg)

Het is een lastige keuze tussen deze 2 toetsenborden, ik verwacht nog een fijnere aanslag te hebben met het clicky toetsenbord van de G915.

Keychron K8:
- Betere toetsaanslag met meer feedback
- Kost de helft van de prijs
- ISO Layout
- Beschikbaarheid van Keycaps`
- USB-C

Logitech G915
- Dedicated multimedia knoppen
- Fatsoenlijke plek en gebruik van de aan/uit schakelaar
- Betere software (keychron heeft zelf geen software)
- Betere accuduur
- Minder "hoog" dan de K8. Voelt iets natuurlijker.

Ik vind de corsair k63 wireless een mooi bord. Weet iemand of hier blue switches op te plaatsen zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door pitchdown op 03-01-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Mjah, je kan natuurlijk de switches desolderen en er andere inzetten. Zo te zien heeft die corsair geen standaard onderste rij toetsen, grotere spatiebalk en kleinere modifiers :) als je andere keycaps zou willen ga je daar niet zo blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zorc schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:16:
Mjah, je kan natuurlijk de switches desolderen en er andere inzetten. Zo te zien heeft die corsair geen standaard onderste rij toetsen, grotere spatiebalk en kleinere modifiers :) als je andere keycaps zou willen ga je daar niet zo blij mee zijn.
Thx voor je antwoord.
Zijn er voor dit soort toetsenborden geen "modified" switches speciaal voor de K63 op de markt te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:20:
[...]

Thx voor je antwoord.
Zijn er voor dit soort toetsenborden geen "modified" switches speciaal voor de K63 op de markt te vinden?
Het ging meer om de keycaps (dus de stukjes plastic die je met je vingers aanraakt) dan de switches (de mechanische knoppen die daaronder zitten).

Switches kun je eigenlijk vrij vervangen zolang als het maar Cherry-compatible is waarschijnlijk.
Keycaps dan gaat het echt om de layout die het bord heeft, zoals dus bijvoorbeeld ANSI en ISO. Mogelijk in combinator met 65/75%. Of een split backspace.

Zolang als je comfortabel bent met het desolderen en weer solderen van alle switches op zo'n toetsenbord.

[ Voor 7% gewijzigd door Cebby op 03-01-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
pitchdown schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:00:
Ik heb nu een aantal dagen 2 TKL-toetsenborden in huis:

Keychron K8 - Optical Blue Switches

Logitech G915 - Tactile (clicky is nog onderweg)
Leuke vergelijking! :) Vergeef me mijn onwetendheid, maar wat verwacht je van de software? Makro's programmeren? Leds programmeren / instellen? Toetsen omleiden? Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar ik lees af en toe dat de software van Logitech nogal bloated is.

Heb je bij de K8 ook de polssteun besteld?

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
der_joachim schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:36:
[...]

Leuke vergelijking! :) Vergeef me mijn onwetendheid, maar wat verwacht je van de software? Makro's programmeren? Leds programmeren / instellen? Toetsen omleiden? Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar ik lees af en toe dat de software van Logitech nogal bloated is.

Heb je bij de K8 ook de polssteun besteld?
Voornamelijk makkelijk te configureren.

De polssteun heb ik inderdaad meebesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mja, stel je voor dat je ipv een config die je naar je bord flasht, je een dedicated naar huis bellende applicatie moet gaan installeren die ook nog eens wat buggy is de afgelopen maanden.

Kijk, tuurlijk, voor macro's en je LEDjes dingen laten doen is de software van Logitech en Razer etc natuurlijk prima. Nahjah, eigenlijk niet, want het moment dat je je bord los trekt en aan een andere machine hangt, b.v. met OSX of Linux, of een Rasberry, etc, dan heb je pech, geen macro ondersteuning voor jou!

Nu worden de instellingen via de cloud wel gesynct. Met nog wat extra informatie van de gebruiker natuurlijk. Maar dan heb je voor je config dus een account en internet toegang nodig.

---

Vergelijk dit met wat je in QMK, een gewoon naar je bord geflashte firmware kunt doen. Je kunt daar een hele layer aan macro's in zetten. Je kunt naar die layers wisselen op een heel aantal manieren. B.v. door een toets vast te houden. Of met één druk op de knop er naar toe te wisselen, tot je nogmaals die knop indrukt (zoals een Capslock normaal werkt)

Heeft een game geen press to hold functionaliteit? Maak em zelf op b.v. dubbel tab van een knop. Wil je een vaste online meeting url kunnen pasten? Plak em onder een layer. Klein bordje zonder ruimte voor een ?/ knop én een R shift? Stel in dat kort drukken ? of / is, en vasthouden zich gedraagt als Shift.

Logitech en Razer specifieke software = best wel "light" en uiteindelijk gewoon een vendor lock-in.
Het goed werken verdient misschien een + punt in een review, maar uiteindelijk is het gewoon een min-punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Zoals eigenlijk wel verwacht is mijn nieuwe chinatown bordje wel een stukje minder dan mijn Leopold op een aantal punten. Meest vervelende is toch wel de Enter toets, backspace, spatiebalk en shift.Voelen minder prettig met typen en zit behoorlijk veel geratel in. Keycaps zijn duidelijk minder fijn. Switches, Outemu Browns, vallen me eerlijk gezegd reuze mee en dat kom waarschijnlijk deels ook nog door de slechtere keycaps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag overgestapt van een MS Comfort Curve 3000 naar een Leopold FC900R PD (wit/roze) met MX Brown. Dit is wel andere koek. Wat een typegenot. De €129 Euro meer dan waard en ik begrijp niet waarom ik dit niet veel eerder gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djunicron schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:28:
Mja, stel je voor dat je ipv een config die je naar je bord flasht, je een dedicated naar huis bellende applicatie moet gaan installeren die ook nog eens wat buggy is de afgelopen maanden.

Kijk, tuurlijk, voor macro's en je LEDjes dingen laten doen is de software van Logitech en Razer etc natuurlijk prima. Nahjah, eigenlijk niet, want het moment dat je je bord los trekt en aan een andere machine hangt, b.v. met OSX of Linux, of een Rasberry, etc, dan heb je pech, geen macro ondersteuning voor jou!

Nu worden de instellingen via de cloud wel gesynct. Met nog wat extra informatie van de gebruiker natuurlijk. Maar dan heb je voor je config dus een account en internet toegang nodig.

---

Vergelijk dit met wat je in QMK, een gewoon naar je bord geflashte firmware kunt doen. Je kunt daar een hele layer aan macro's in zetten. Je kunt naar die layers wisselen op een heel aantal manieren. B.v. door een toets vast te houden. Of met één druk op de knop er naar toe te wisselen, tot je nogmaals die knop indrukt (zoals een Capslock normaal werkt)

Heeft een game geen press to hold functionaliteit? Maak em zelf op b.v. dubbel tab van een knop. Wil je een vaste online meeting url kunnen pasten? Plak em onder een layer. Klein bordje zonder ruimte voor een ?/ knop én een R shift? Stel in dat kort drukken ? of / is, en vasthouden zich gedraagt als Shift.

Logitech en Razer specifieke software = best wel "light" en uiteindelijk gewoon een vendor lock-in.
Het goed werken verdient misschien een + punt in een review, maar uiteindelijk is het gewoon een min-punt...
Dat goed werkende software erg fijn is merk ik nu wel met de crap die bij de GK68x geleverd word, en eigenlijk ook één van de weinige redenen om naar een ander bord/PCB over te stappen op dit moment :(

Ook al klaag ik hier soms aardig over Logitech, de software is ook weer niet zó slecht. Het werkt prima zonder verplichte log-in of internetverbinding (itt tot Razer's Synapse 2.0 :r ). Het voegt grappige dingen toe zoals verlichtingsprogramma's voor games. Dan knippert de F-toets rij rood-blauw als de politie achter je aan zit in GTAV, ect. en opties qua verlichting zijn echt wel goed merk ik in vergelijking met mijn bord nu. Maarja na een tijdje stelde ik het bord toch ok op één egale kleur en is de gadget/gimmick-factor er wel een beetje af.
Op dit moment vind ik typcomfort belangrijker dan lichtjes (en vooral het feit van repareerbaarheid!).

Overigens afgelopen weekend in GTA V voor het eerst dat ik de numpad echt miste :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 15:25
Ik heb de Keychron K2 nu als eerste toetsenbord, ik vind het heerlijk typen maar ik mis wel een polssteun. Heeft iemand een aanbeveling ervoor? De meeste online zijn breder dan 40cm terwijl dit toetsenbord maar net iets groter is dan 30cm. Dus heeft iemand tips? Of moet ik maar de polssteun bestellen van keychron zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
leon14 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:22:
Ik heb de Keychron K2 nu als eerste toetsenbord, ik vind het heerlijk typen maar ik mis wel een polssteun. Heeft iemand een aanbeveling ervoor? De meeste online zijn breder dan 40cm terwijl dit toetsenbord maar net iets groter is dan 30cm. Dus heeft iemand tips? Of moet ik maar de polssteun bestellen van keychron zelf?
:9 Ik zou zeggen, gewoon tijdje zonder proberen om te kijken of het went. En anders kan je toch het beste voor de bijpassende gaan, meteen de goede afmetingen (ook hoogte)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 15:25
Zorc schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:27:
[...]

:9 Ik zou zeggen, gewoon tijdje zonder proberen om te kijken of het went. En anders kan je toch het beste voor de bijpassende gaan, meteen de goede afmetingen (ook hoogte)....
Ja ik typ er al een week op en merk toch dat ik een steuntje mis :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Zorc schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:17:
Zoals eigenlijk wel verwacht is mijn nieuwe chinatown bordje wel een stukje minder dan mijn Leopold op een aantal punten. Meest vervelende is toch wel de Enter toets, backspace, spatiebalk en shift.Voelen minder prettig met typen en zit behoorlijk veel geratel in. Keycaps zijn duidelijk minder fijn. Switches, Outemu Browns, vallen me eerlijk gezegd reuze mee en dat kom waarschijnlijk deels ook nog door de slechtere keycaps.
Wat heb je precies voor stabs gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
@Cebby ik heb niets gebruikt, bordje is nog stock made in China :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 18:41

Kryziek

bb || !bb

leon14 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Ja ik typ er al een week op en merk toch dat ik een steuntje mis :P.
Keychron levert zelf ook een mooi bijpassende steuntje:
https://www.ergowerken.nl...polssteun-voor-k2-k6.html
Toevallig zelf net vanmiddag de K2 incl de steun binnen gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Zorc schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:15:
@Cebby ik heb niets gebruikt, bordje is nog stock made in China :)
Ah hahaha, ja dan is het wel logisch dat die wat minder zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

Hallo allemaal, ik heb sinds kort een mechanisch keyboard aangeschaft. Een mooi chinees model haha.

Nu type ik zelf in dvorak en heb alle keycaps dus ook helemaal omgegooid, en dat zit natuurlijk schots en scheef omdat het van origine qwerty layout is.
Ik wil dus keycaps die ik in deze layout kan gebruiken, zijn er layout specifieke keycaps of meer generieke waar het niet uitmaakt waar ik deze neerzet op het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 15:07
Je hebt meerdere opties:

- De makkelijkste is om blanco keycaps te gebruiken :+
- Een keycap set met uniform profiel uitzoeken, zoals XDA, DSA of KAM. Het enige nadeel is dat de homing toetsen waarschijnlijk nog steeds F en J zullen zijn, maar meestal zitten er ook F/J toetsen tussen die hetzelfde zijn als de rest.
- Sommige populaire GMK keycap sets op Drop.com zoals GMK Pulse hebben een Dvorak/Colemak toevoegingskit. Kost je wel een fortuin.
- Op Waskeyboards.com kun je een Colemak Dvorak set in standaard Cherry profile samenstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iedereen nog de beste wensen voor 2021, een nieuwe kans het nu wel goed te doen...
Of weer te verkloten...
:+
MrMarcie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:47:
Vandaag ook een pakketje binnen....

En gelijk mijn highscore bij 10FF 2 x achter elkaar geevenaard. Dus dat zit verder wel snor. Alleen de spatiebalk maakt wat meer geluid, alhoewel het verder wel ok klinkt. Komt dat omdat deze keycaps iets dikker zijn?

[Afbeelding]
:P vraag volgende keer, had je de mijne kunnen hebben...
Vond het de minste set van alle sets die ik nu heb...
Iemand?

Het profile is anders, namelijk OEM, en klinkt dus ook iets anders.
De PBT is idd redelijk dik. (Maar niet zo dik als bij doubleshot)

[ Voor 23% gewijzigd door ParaNoja op 04-01-2021 21:17 ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sapphire , @djunicron en @doebbalapoent11 Soms ben je dan blij dat je op linux werkt...
Solaar is de opensource tegenhanger van de logitech bloatware. Lightweight en werkt perfect. d:)b

Moet nog aan de gang met de crapware die bij me GK61 bordje kwam, maar had al opensource oplossing(?) gevonden.

@sapphire OpenRGB, (opensource multiplatform bloatware vrije allin1 solution voor je rgb) gaat onze bordjes, de GK serie, waarschijnlijk ondersteunen. (y)

[ Voor 52% gewijzigd door ParaNoja op 04-01-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

Extraxyz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:32:
Je hebt meerdere opties:
(...)
- Op Waskeyboards.com kun je een Colemak Dvorak set in standaard Cherry profile samenstellen.
Dank je voor de mogelijke opties, ben voor bovenstaande optie gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

ParaNoja schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:02:
Iedereen nog de beste wensen voor 2021, een nieuwe kans het nu wel goed te doen...
Of weer te verkloten...
:+

[...]

:P vraag volgende keer, had je de mijne kunnen hebben...
Vond het de minste set van alle sets die ik nu heb...
Iemand?

Het profile is anders, namelijk OEM, en klinkt dus ook iets anders.
De PBT is idd redelijk dik. (Maar niet zo dik als bij doubleshot)
Is voor mij mijn beste set ;). Maar heb dan ook nog niet geinvesteerd in dure kwaliteits keycap sets. Komt met mijn uiteindelijke mainbordje wel. Vind die keycaps razend duur.
ParaNoja schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:10:
@sapphire , @djunicron en @doebbalapoent11 Soms ben je dan blij dat je op linux werkt...
Solaar is de opensource tegenhanger van de logitech bloatware. Lightweight en werkt perfect. d:)b
Mijn MX Master 2 scrolt nog steeds te langzaam als de pc uit slaap komt. Solaar hielp daar niet voor, tenzij je een tip hebt. Zou welkom zijn. Moet nu de muis even uitzetten en aanzetten of Solaar pairing starten en weer stoppen.

[ Voor 28% gewijzigd door MrMarcie op 04-01-2021 22:44 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MrMarcie das vreemd.
Ik heb een Marathon M705 en MX anywhere 2s beide werken perfect.
Miischien rechtstreeks vanaf github installeren?
Solaar has progressed past version 1.0. Problems with earlier versions should not be reported as bugs. Instead, upgrade to a recent version or manually install the current version from GitHub. Some capabilities of Solaar have been developed by observing the behavior of Logitech receivers and devices and generalizing from these observations. If your Logitech receiver or device behaves strangely this may be caused by an incorrect behavior generalization. Please report such experiences by creating an issue in the Solaar repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

ParaNoja schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:53:
@MrMarcie das vreemd.
Ik heb een MarathonMm705 en MX anywhere 2s beide werken perfect.
Miischien rechtstreeks vanaf github installeren?

[...]
Ik heb versie 1.0.4. Maar zal is kijken daar, misschien is er een oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door MrMarcie op 04-01-2021 23:19 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrMarcie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:18:
[...]

Ik heb versie 1.0.4. Maar zal is kijken daar, misschien is er een oplossing.
Zeg ik leuk pak em rechtstreeks van github, heb ik zelf versie 1.0.1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:44
Lube station en stabilizers zijn binnen gekomen, dus ik heb van het weekend weer eens wat te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Miyazono schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:01:
Lube station en stabilizers zijn binnen gekomen, dus ik heb van het weekend weer eens wat te doen ;)
Mijn lube ligt al sinds 23 december in "destination country" en heeft sindsdien nog geen enkele status update gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
doebbalapoent11 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Mijn lube ligt al sinds 23 december in "destination country" en heeft sindsdien nog geen enkele status update gekregen :(
Ai... ik wacht zelf alleen nog op de muismat die ik ook maar erbij besteld had. Zou volgens de track & trace nu onderweg van Belgie naar Nederland moeten zijn, wat het al een week is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sapphire , @MrMarcie Ik heb de GK61X opensource software geïnstalleerd, linux, werkt perfect!
Toetsenbord doet nu hetzelfde als me kast/muis/Halo

Ga binnenkort met de webinterface aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Aangezien ik wel nieuwsgierig was heb ik wat Boba U4 switches gekocht 62g en 68g om wat mee te spelen.
Weet niet of iemand anders dat ook is opgevallen, maar de RGB versie (transparante bovenkant) heeft voor mijn gevoel meer wobble dan de niet transparante versie. Net of de niet transparante bovenkant een betere passing heeft....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Miyazono schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:11:
[...]

Ai... ik wacht zelf alleen nog op de muismat die ik ook maar erbij besteld had. Zou volgens de track & trace nu onderweg van Belgie naar Nederland moeten zijn, wat het al een week is.
Heb mijn PostNl bezorger gesproken, o.a. PostNl levert maar 1 pakje per dag per adres... |:(

Ontopic:
Gemaakt door mede tweaker @YaaD mijn nieuwe USB kabel!
Mooie dikke kabel met aviator koppeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5Rg1XhbEtKH-DKttirAKMrVTp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJr1uD3g0Y3tU8kAVvDPPV2f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
ParaNoja schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Heb mijn PostNl bezorger gesproken, o.a. PostNl levert maar 1 pakje per dag per adres... |:(
Huh? :? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Krijg gewoon meerdere pakjes per dag binnen met PostNL hoor :+ (zowel brievenbus als gewone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorc schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Huh? :? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Krijg gewoon meerdere pakjes per dag binnen met PostNL hoor :+ (zowel brievenbus als gewone)
Misschien is het afhankelijk hoe druk het is, of hoe vol de bus...
Hij (PostNL, ken hem inmiddels persoonlijk) kreeg er echt niks meer bij, lol, en gisteren moest hij na openen deur pakjes rapen. Heb het niet over brievenbus post.
Ik heb toch echt moeten wachten op pakketjes deze week, en verzendingen ipv samen dag na elkaar binnen gekregen. :?

TNT zei hetzelfde volgens me buurman.

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 07-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
OKe, zal waarschijnlijk ook afhankelijk zijn van de plek & route dan. Kreeg gisteren gewoon 4 flinke dozen en vandaag 3 en 2 brievenbuspakjes :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pitchdown
Ik gebruik inmiddels de leopold fc750r met blue switches.
Heerlijke feedback en erg mooi design met deze kleurcombinatie.

Met sharpkeys nog even de multimedia-keys gekoppeld aan F7 t/m F10.

Nog even een gaatje boren in het bureau en die kabel is grotendeels weg :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZWro4gIYJAB5Jh9gC-FZ4hPKVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRIh9DsmrEyqY7y3loJbhhM1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorc schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:57:
OKe, zal waarschijnlijk ook afhankelijk zijn van de plek & route dan. Kreeg gisteren gewoon 4 flinke dozen en vandaag 3 en 2 brievenbuspakjes :)
Of jij hebt mazzel...
Me USB kabel is per brievenbus post bezorgt, en die was sinds zaterdag onderweg... 8)7
(onze mede tweaker, geheel uit vrije wil, hij stond er op, heeft em oudjaarsdag nog gemaakt!)

Ik kreeg ook een flinke doos, maar zat enkel 5 raamuitzetters in... :| >lees meer werk
Als Hornbach kleinere verpakkingen zou gebruiken, ipv van verhuisdoos voor iets wat in schoenendoos past,
en gewoon klein envelopje ipv A2 envelop voor zakje schroefjes van 5 bij 5 cm....... |:( |:(
:( Had ik alles op maandag al binnen gehad...

[ Voor 26% gewijzigd door ParaNoja op 07-01-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zorc schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:57:
Ging hier heel lang goed zonder vertraging, maar sinds 1,5 week trekt PostNL het hier ook niet meer en loopt de boel wat dagen vertraging op. Daarentegen kreeg ik ineens vanmorgen tracking van DHL voor een zending uit Spanje die eigenlijk maandag pas had moeten aanwaaien? Ik volg het allang niet meer :P

Kort en slecht geslapen, Wonder Woman 1984 gister gekeken maar die was op de eerste 10 minuten na maar meh. Geen aanrader. Vandaag een "doe vanalles maar schiet niet op met hoofdtaak" werkdag. So be it, morgen weer een dag :) Zo lekker pizza in elkaar bouwen en de oven in kieperen :9

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:18

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik had 2 van die aluminium switch openers besteld. Waren de 29e bij postnl. Pas vandaag binnen gekregen.
ParaNoja schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:10:

Ontopic:
Gemaakt door mede tweaker @YaaD mijn nieuwe USB kabel!
Mooie dikke kabel met aviator koppeling.
Ik zie die koppelingen vaker. Heeft dat een specifieke functie of is het gewoon voor de mooi?

[ Voor 14% gewijzigd door Dwarlorf op 07-01-2021 18:58 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49
Dwarlorf schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:52:
Ik had 2 van die aluminium switch openers besteld. Waren de 29e bij postnl. Pas vandaag binnen gekregen.

[...]

Ik zie die koppelingen vaker. Heeft dat een specifieke functie of is het gewoon voor de mooi?
Het is vooral voor de mooi, maar kan natuurlijk ook functioneel zijn in het geval de originele kabel te kort of iets dergelijks is.

Persoonlijk vind ik de coil ook mooi liggen op het bureau en kan je de de kabel redelijk recht laten liggen/uitlijnen i.p.v. dat je een lelijke random gespannen kabel dwars over je bureau hebt (afhankelijk van waar de gebruikte USB-poort zich bevindt natuurlijk).

Wat ik veel zie gebeuren is dat deze kabels worden gebruikt om bijvoorbeeld de kleuren van de kabels te laten matchen met het gebruikte toetsenbord en alle toebehoren.

[ Voor 28% gewijzigd door Backxs op 07-01-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig om te lezen van de kabel, ik wil juist een zo dun en onopvallend mogelijke kabel ipv zo'n grote rol :)
Gek genoeg is de vrij dunne stock kabel van mijn GK68x nog vrij stug :?

@ParaNoja Dat is andere dan Pixeltris met https://ukeloop.github.io/gk6x_gui/ die je al eens posten ?

Ik twijfel of ik mijn browns toch niet zal gaan luben. Wat heb je allemaal nodig daarvoor? Ik heb al een switch opener besteld, kwastje heb ik denk nog wel, lube (Krytox 205G0 als ik pootjes/leaf mijd?), eventueel zo'n pen met van die klauwtjes :+
Lube station laat ik denk even gaan...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
sapphire schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:53:

Ik twijfel of ik mijn browns toch niet zal gaan luben. Wat heb je allemaal nodig daarvoor? Ik heb al een switch opener besteld, kwastje heb ik denk nog wel, lube (Krytox 205G0 als ik pootjes/leaf mijd?), eventueel zo'n pen met van die klauwtjes :+
Lube station laat ik denk even gaan...
Vaak wordt voor tactile switches zoals je brown een dunnere lube gebruikt bijv 3203. En als je gaat luben wil je waarschijnlijk de pootjes niet meeluben ivm de tactility.

Zo'n pen met klauwtjes is knap moeilijk te vinden tenzij je weet dat het een Jewelry/Diamond holder heet, dan heb je ze zo op Alie gevonden. De mijne kostte EUR2.15 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• der_joachim
  • Nu online
Gisteren is mijn Keychron K8 bezorgd, binnen twee weken na bestellen bij de fabrikant. Netjes! Bij deze een paar eerste indrukken. Ik had al rekening gehouden met de bekende nadelen (geluid, hoogte en achterlijke bediening BT en keyboard modus aan de zijkant). Het geluid klinkt wat hol, maar valt reuze mee. Ik zeg er meteen bij dat ik de bruine switches gebruik. Wellicht ga ik ooit nog met de blauwe switches experimenteren.

Een tweede nadeel is de hoogte. Nu ben ik gewend om met hoge keyboards te werken, dus daar kan ik mee leven.

Die toetsjes aan de zijkant zijn inderdaad een beetje raar, maar aangezien ik niet van plan ben om Bluetooth te gebruiken, kan ik me daar niet erg druk om maken.

Hoewel het mij koud laat, is mijn zoon van 7 verliefd op de RGB-verlichting en is hij niet bij mijn elleboog weg te slaan.

Ten slotte: aangezien ik uitsluitend linux gebruik, kon ik niets met mijn F-toetsen. Bekend issue, was me ontgaan. Na enig stoeien heb ik de problemen opgelost door het keyboard in Apple-modus te zetten en een paar parameters voor de hid_apple kernel module in te stellen. Met dank aan de Arch Wiki. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:53:
Grappig om te lezen van de kabel, ik wil juist een zo dun en onopvallend mogelijke kabel ipv zo'n grote rol :)
Gek genoeg is de vrij dunne stock kabel van mijn GK68x nog vrij stug :?

@ParaNoja Dat is andere dan Pixeltris met https://ukeloop.github.io/gk6x_gui/ die je al eens posten ?
Mijn nieuwe aviator kabel is stuk soepeler ja... 8)
Maar vindt de originele geen slechte usb kabel... Mooi gesleeved,.
Ik heb kabels verbergen voorlopig opgegeven, zijn er te veel.
Muis, toetsenbord, speakers, joystick, telefoonladers etc...
Zodra het weer lente is ga ik me 10cm dikke massief eikenhouten rugbreker van ruim 2m bij eh, 80cm tot computertafel omtoveren. :+

Dat is een GUI voor het aanpassen van het config bestand van je GK6X bordje.
En je hebt dus ook de optie dit in bijv. gedit/geany/notepad etc te doen.
Als je dat progje GK6X installeert kun je dat gebruiken.
(staat dan in de GK6X map in Build/UserData en heet: hoopnummers punt txt)

Dus je kiest online je keyboard, past de layers aan, en copy & paste de config in je config bestand op in je map Build/UserData

Of...
Als je op bijv Ubuntu draait:

Download de Source code: GK6X
en uiteraard FF uitpaken!
Open terminal CTRL + T
Installeer mono package:
code:
1
sudo apt install mono-complete

Open de gedownloade en uitgepakte map (huidig GK6X-GK6X-v1.12) in je terminal en navigeer naar de Build map en daar maken we het het programma:
code:
1
cd Build

build:
code:
1
xbuild /p:TargetFrameworkVersion=v4.5 /p:TargetFrameworkProfile="" GK6X.sln

Run vanuit de build map:
code:
1
sudo mono GK6X.exe

>teminal zegt dan 'Connected to device..' en connect met je keyboard
In de map Build komt dan een map UserData met daarin de config: UserData/YOUR_MODEL_ID.txt
dan heb je mogelijkheid om je huidige config in dat bestand te dumpen in het geopende terminal venster typ:
code:
1
dumpkeys

opslaan config:
code:
1
map

reset config:
code:
1
unmap

Eindigen: CTRL+C

Config staat dan in Build/UserData/

Je kunt ook de lichteffecten aanpassen je vindt ze in Build/Data/lighting/
Voorbeelden staan hier: GK61X sample
en in de map Build/Userdata

Als je bijv. Blauw ademend keyboard lichteffect wilt:
Deze heet
code:
1
Blue Light Breathing.le
en staat in de lighting map,
Dat bestandje open in je text editor en en dan kopieer je de code:
code:
1
[Lighting(Blue Light Breathing,Base)]
 in het config bestand.
Klaar!
d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoja op 08-01-2021 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Dwarlorf ik vondt het mooi, kabel is als een dikke versie van me Model D muis, en zie de mogelijkheid je keyboards te wisselen zonder achter in de pc je usbkabel te hoeven wisselen....
Kan ook makkelijk zijn als je ingebouwde pc hebt.

Ik schuif veel met me keyboard, vandaar de coil, blijft het net even wat netter mee.

Uiteraard zijn ze ook zonder coil/aviator te krijgen, en in alle kleuren...
En voor stukje handwerk, beslist niet te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:18

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

ParaNoja schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:54:
@Dwarlorf ik vondt het mooi, kabel is als een dikke versie van me Model D muis, en zie de mogelijkheid je keyboards te wisselen zonder achter in de pc je usbkabel te hoeven wisselen....
Kan ook makkelijk zijn als je ingebouwde pc hebt.

Ik schuif veel met me keyboard, vandaar de coil, blijft het net even wat netter mee.

Uiteraard zijn ze ook zonder coil/aviator te krijgen, en in alle kleuren...
En voor stukje handwerk, beslist niet te duur...
De priis is inderdaad zeer aanlokkelijk. Ik switch niet echt tussen keyboards maar dat is zeker wel een pluspuntje. Misschien dat het daardoor ook aanlokkelijker is om te switchen want ik moet inderdaad flink klooien om de boel om te wisselen

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Gisteren toetsenbord weer opengehaald. Nieuwe stabilizers erin gezet, pleisters op het pcb om te dempen en op plate tegen wobble. Foam tussen pcb en plate gedaan. Alle switches opengehaald en gelubed. En als laatste een beetje neopreen in de spatiebalk gedaan.

Pfffft, wat een werk was dat, in het begin was het wel leuk, maar toen ik nog 30 switches uiteindelijk te gaan had begon het toch wel tegen te zitten :P

Toetsenbord is doodstil nu, enige toets die nog enigszins luid is is de spatie, heb alles geprobeerd maar stiller dan wat het nu is gaat het niet worden. Maar alsnog, duizend keer stiller dan de spatie op m'n Corsair :)
Het geluidsverschil tussen lubed en niet lubed Boba's is voornamelijk dat die iets minder scherp klinkt en dat de upstroke gedempter is. Maar dan moet je wel echt je oor erbij houden omdat ze stock echt al goed stil zijn.

Nu moet ik toevallig een paar audio interviews omzetten naar tekst, dus een mooi moment om het toetsenbord eens goed te testen en te kijken hoe veel verschil het luben maakt mbt de typ ervaring :)
Zit nog steeds met m'n laptop ipv pc dus heb het toetsenbord nog amper gebruikt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Qck

Bazinga

Sinds vorige week heb ik de Keychron K3 (Kickstarter) binnen. Ik heb gekozen voor optical red switches.
Eerste indruk is erg goed. Het geluid is goed, minder hol dan bijv. mijn Ducky Shine. Wellicht komt dat doordat de K3 zo dun is en weinig holle ruimte. Typt goed, al is de push-back (??) zwaarder dan ik had verwacht. Dat is een kwestie van wennen denk ik. Bouwkwaliteit is prima en ook de buizing is stevig (aluminium).

Mijn voorkeur gaat echt uit naar low-profile. Hiervoor had ik een Sharkoon Purewriter, maar de bouwkwaliteit, geluid en overall feel van de K3 is toch echt wel beter.

BT-verbinding niet getest, alleen bedraad.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Qck schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:46:
Sinds vorige week heb ik de Keychron K3 (Kickstarter) binnen. Ik heb gekozen voor optical red switches.
Eerste indruk is erg goed. Het geluid is goed, minder hol dan bijv. mijn Ducky Shine. Wellicht komt dat doordat de K3 zo dun is en weinig holle ruimte. Typt goed, al is de push-back (??) zwaarder dan ik had verwacht. Dat is een kwestie van wennen denk ik. Bouwkwaliteit is prima en ook de buizing is stevig (aluminium).

Mijn voorkeur gaat echt uit naar low-profile. Hiervoor had ik een Sharkoon Purewriter, maar de bouwkwaliteit, geluid en overall feel van de K3 is toch echt wel beter.

BT-verbinding niet getest, alleen bedraad.
Ik denk dat keychron in het juiste segment is gesprongen. Diverse toetsenborden van keychron bieden een mooie combinatie:

- RGB
- Draadloos
- Low-Profile en High-Profile
- Switches welke te vervangen zijn

Ik heb een K8 geprobeerd waarbij het typen (op de blauwe switches) een prima gevoel gaven.

Minpunt vind ik de aan/uit-knop aan linkerkant. Deze werkt niet prettig en had groter gemogen.
Daarnaast vind ik de standaard keycaps niet mooi. Mooie grote belettering i.c.m. RGB komt er veel beter uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:09
pitchdown schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:21:
Ik gebruik inmiddels de leopold fc750r met blue switches.
Heerlijke feedback en erg mooi design met deze kleurcombinatie.

Met sharpkeys nog even de multimedia-keys gekoppeld aan F7 t/m F10.

Nog even een gaatje boren in het bureau en die kabel is grotendeels weg :-)

[Afbeelding]
Bijzonder fraai bord! Daar hadden ze een paar maand eerder mee mogen komen ;)
De FC750 heeft al wel ondersteuning voor media met de Fn toets maar dat staat er niet op:
F7 play/pause
F6/F8 prev/next
F9 stop
F10 mute
F11/F12 volume +/-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Nu online
pitchdown schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Ik denk dat keychron in het juiste segment is gesprongen. Diverse toetsenborden van keychron bieden een mooie combinatie:

- RGB
- Draadloos

Ik heb een K8 geprobeerd waarbij het typen (op de blauwe switches) een prima gevoel gaven.

Minpunt vind ik de aan/uit-knop aan linkerkant. Deze werkt niet prettig en had groter gemogen.
Daarnaast vind ik de standaard keycaps niet mooi. Mooie grote belettering i.c.m. RGB komt er veel beter uit.
Sluit ik me bij aan. Heb zelf een K8 met bruine switches en voor die 100 dollar inclusief verzendkosten heb ik me geen buil gevallen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Beste mensen,

ik ben zo intens tevreden met mijn bordje! hij is net af en ik test hem as we speak, maar wat een heerlijk geluid is dit!!

Morgen zal ik wat foto's maken zodra er wat natuurlijk licht in de werkhut is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miyazono schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:27:
Gisteren toetsenbord weer opengehaald. Nieuwe stabilizers erin gezet, pleisters op het pcb om te dempen en op plate tegen wobble. Foam tussen pcb en plate gedaan. Alle switches opengehaald en gelubed. En als laatste een beetje neopreen in de spatiebalk gedaan.

Pfffft, wat een werk was dat, in het begin was het wel leuk, maar toen ik nog 30 switches uiteindelijk te gaan had begon het toch wel tegen te zitten :P

Toetsenbord is doodstil nu, enige toets die nog enigszins luid is is de spatie, heb alles geprobeerd maar stiller dan wat het nu is gaat het niet worden. Maar alsnog, duizend keer stiller dan de spatie op m'n Corsair :)
Het geluidsverschil tussen lubed en niet lubed Boba's is voornamelijk dat die iets minder scherp klinkt en dat de upstroke gedempter is. Maar dan moet je wel echt je oor erbij houden omdat ze stock echt al goed stil zijn.

Nu moet ik toevallig een paar audio interviews omzetten naar tekst, dus een mooi moment om het toetsenbord eens goed te testen en te kijken hoe veel verschil het luben maakt mbt de typ ervaring :)
Zit nog steeds met m'n laptop ipv pc dus heb het toetsenbord nog amper gebruikt :'(
Je maakt het niet makkelijk door te zeggen dat de Boba's stock al goed zijn :+
Ik twijfel nog steeds of ik m'n browns zal luben of Boba's kopen en lui zijn :+
Scheelt het foam tussen de platen en PCB veel geluid?

Vanmiddag na een tijdje twijfelen toch de metropolis imitatie keycap set gekocht. Hardcore troost aankoop omdat ik enorm baal, en omdat mijn 'gentlemen black' keycaps in het donker te euhm donker zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
sapphire schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Je maakt het niet makkelijk door te zeggen dat de Boba's stock al goed zijn :+
Ik twijfel nog steeds of ik m'n browns zal luben of Boba's kopen en lui zijn :+
Scheelt het foam tussen de platen en PCB veel geluid?

Vanmiddag na een tijdje twijfelen toch de metropolis imitatie keycap set gekocht. Hardcore troost aankoop omdat ik enorm baal, en omdat mijn 'gentlemen black' keycaps in het donker te euhm donker zijn.
Plate foam zorgt toch voor iets minder resonatie in de behuizing omdat je toch nog een heel stuk lucht wegneemt, en het zorgt dat de plate minder word ingedrukt als je typt. Verschillen zijn wel vrij klein / subtiel, maar ja, als het kan, waarom ook niet. Moest wel een beetje snijden en knippen omdat het foam niet gemaakt was voor dit specifieke toetsenbord ;)
Maar ja, het helpt wel een beetje met het dempen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Qck

Bazinga

pitchdown schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:21:
[...]

- RGB
- Draadloos

Yup. Ik vind zelf de keycaps wel oké, kleine letters vind ik mooier. Aan/uit knop is inderdaad een beetje vreemd, net als de wired/wireless switch. Maar het werkt prima.

edit: wel een nadeel ondervonden: Het knopje voor lichteffect zit op een onhandige plek, die druk ik te vaak per ongeluk in en dan moet ik het effect weer selecteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Qck op 12-01-2021 11:10 ]

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• doebbalapoent11
doebbalapoent11 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:25:
Beste mensen,

ik ben zo intens tevreden met mijn bordje! hij is net af en ik test hem as we speak, maar wat een heerlijk geluid is dit!!

Morgen zal ik wat foto's maken zodra er wat natuurlijk licht in de werkhut is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWUDKlRUiuov1anr4EhHBjS_zok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HEwVGO479TaKzMBgJoSv5OC.jpg?f=fotoalbum_large

bij deze de foto van het toetsenbord. Betreft zoals eerder aangegeven een TOFU65 alluminium in het grijs met novelkey creams en gmk stabs. Alles gesandwitched met een brass plate en een dz65rgbv2.

Kudo's naar @YaaD voor de custom kabel en het feit dat hij aanbood om zijn lube te gebruiken omdat die van mij wat langer deed over het verzenden. Uiteindelijk toch mijn lube gekregen en hiermee dus het bordje afgemaakt. Ik ben immens tevreden over het resultaat en na wat knutselen in QMK ook bijna helemaal tevreden over de instellingen. RGB is standaard uit, maar het is mooi genoeg dat ik wellicht een aantal discosessies zal houden mocht dit aan de orde zijn :+

Al met al moet ik zeggen dat ik mijn corsair k95 platinum RGB nu zie als een enorm loederig plankje in zowel feel als kwaliteit en geluid. Mag dus wel stellen dat de hobby nu aan me vast zit. Ben geen persoon die veel toetsenborden wilt, dus de hobby zal vooral het bouwen voor vrienden en de vriendin worden. Iedereen in het forum bedankt voor de leerzame informatie die ik heb kunnen lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]

Al met al moet ik zeggen dat ik mijn corsair k95 platinum RGB nu zie als een enorm loederig plankje in zowel feel als kwaliteit en geluid.
;) Helemaal mee eens.

En je bordje ziet er vele malen beter uit... (y)
...en scoort hoger in punten voor zombie defense :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
ParaNoja schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:26:
[...]

;) Helemaal mee eens.

En je bordje ziet er vele malen beter uit... (y)
...en scoort hoger in punten voor zombie defense :+
Hele fam thuis het bordje laten vasthouden. Allemaal erg verrast haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb een review geschreven:
productreview: HyperX Alloy FPS Pro (Cherry Blue) review door terabyte

Ik laat me graag adviseren voor een vervanger, eentje die bij voorkeur in NL verkrijgbaar is (geen gedoe met garantie/ruilen/btw-aftrek/etc). Doel: programmeren en Emacs bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Wat mag het nieuwe bordje kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Is max €130 een redelijk bedrag voor een mechanisch TKL toetsenbord?
Ik begrijp dat je het zo duur kunt maken als je wil, maar ik ben nog niet zover meegezogen in het wereldje dat ik mijn eigen toetsenbord ga bouwen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doebbalapoent11
terabyte schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:01:
Ik begrijp dat je het zo duur kunt maken als je wil, maar ik ben nog niet zover meegezogen in het wereldje dat ik mijn eigen toetsenbord ga bouwen ;)
Ik weet dat Ducky goede bordjes maakt die kant en klaar te kopen zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bouwen is een groot woord, met een kit (onder 100 euries) is het switches in de pcb ploppen, keycaps erop en klaar... 8) Net lego, te duur plastic...
Ik kan je de GK6X bordjes aanraden als je goedkoop wilt beginnen. Zijn goed te verkrijgen rechtstreeks, via ALi of Bangood.

Maar geen idee of deze in NL ergens te koop zijn...

Beste is proberen. En uitvinden welke switches je wilt.
En of je deze wilt wisselen, dan is hotswap een aanrader.

Of... :P graag volgende input:

Welke lay-out wil je?
Wil je met of zonder numpad? Zonder: TKL
Wil je backlight?
Welke MX Switch prefereer je?
Wat je is je budget? €130
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard? programmeren en Emacs bedienen
Wat weet je al?

En pas op he, je staat al in de opening.... :+

[ Voor 45% gewijzigd door ParaNoja op 13-01-2021 01:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• der_joachim
  • Nu online
terabyte schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:56:
Ik heb een review geschreven:
productreview: HyperX Alloy FPS Pro (Cherry Blue) review door terabyte

Ik laat me graag adviseren voor een vervanger, eentje die bij voorkeur in NL verkrijgbaar is (geen gedoe met garantie/ruilen/btw-aftrek/etc). Doel: programmeren en Emacs bedienen
Je zou voor een Keychron kunnen gaan. Mijn K8 werd vanuit de fabriek met Mac toetsjes geleverd (heb er zelf Windows toetsjes op gezet, waren bijgeleverd), dus support voor OSX is geen punt. Voor relatief weinig geld heb je relatief veel keyboard (RGB backlight, hot swappable, optioneel Bluetooth, goede switches, maar geen Cherry).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kleine update over de G810. (Vervangen door Ducky one 2 RGB Full size).

Halverwege 2016 de Logitech G810 Orion Spectrum aangeschaft - 180 Euro (incl The Division key).
Na ~4 maanden vielen de eerste ledjes al uit en af en toe een dubbele aanslag.
Begin 2017 RMA aangemaakt bij Logitech, foto's erbij (Van keyboard+beeld van led instellingen) Ik had verwacht dat ik alles in moest pakken en op moest sturen. Tot mijn verbazing hoefde ik alleen maar mijn gegevens in te vullen en er kwam in een paar weken een nieuwe aan de oude kon ik houden...

Oude keyboard naar andere PC verhuisd en nieuwe aangesloten, en binnen een jaar precies dezelfde problemen met de nieuwe G810 maar erger dus meer kleuren die weg vielen en meerdere dubbele aanslagen. Kortom waardeloos keyboard, hoge prijs voor een slecht product. 'Garantie' is wel goed en ging makkelijk maar helaas dezelfde problemen. Niet de moeite genomen om garantie te vragen op de 2de.

+ Fijne software, leuk bij bepaalde spellen die het ondersteunen. Deze past de RGB aan etc.
+ FIjne volume knop.
- Kwaliteit, in ~2 jaar 2 defecte keyboards met dezelfde mankementen.
- Aanslag lijkt stroever te worden na verloop van tijd.

De Ducky One 2 RGB (~130 euro) aangeschaft in 2018.
Het is een heel mooi apparaat en geen problemen mee, tikt heerlijk RGB blijft werken en geen dubbele aanslagen of andere problemen.

+ Kwaliteit, werkt goed en blijft werken.
+ Voelt nog als dag 1, soepel en fijn.
- Lastig met instellen van meerdere 'vaste' kleuren (b.v. WASD andere kleur t.o.v. rest keyboard)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Als je kant en klaar wil, dan zijn de keyboards van Ducky prima. Niet te licht, goed gebouwd en redelijke stabs. Ook mooie RGB mocht dat je ding zijn en uitgevoerd met PBT keycaps.

Er zijn vele varianten en gewoon verkrijgbaar bij Alternate: https://www.alternate.nl/...y=DUCKY+TKL&channel=nl_nl

Zelf bouwen kan vanaf een euro of honderd en dan heb je een hotswap keyboard waarbij je niet hoeft te solderen maar de switches in een socket duwt.

Een GK61 is een voorbeeld van een 60% bord. Deze zijn via Banggood vanuit een Europees warenhuis te krijgen zodat je geen gedoe hebt met douane etc. Je kunt daar of via Alie ook redelijke keysets kopen voor een euro of 50 of iets daaronder. Tot slot heb je dan nog switches nodig; mocht je van lineair houden, dan raad ik je de Gatheron Yellow aan. Deze switch is de budgetkampioen voor lineaire switches. Als je er echt voor wil gaan kun je deze luben, niet moeilijk wel arbeidsintensief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mja, ben het met de meesten hier eens, als je gewoon iets goed wilt en geen gedoe, koop iets van een Ducky / AKKO of een van de andere veel genoemde populaire merken. "Goedkope Chinese borden" zijn vaak toch echt gewoon heel erg veel waar voor je geld, zeker vergeleken met wat "gaming" merken je verkopen, voor vaak ook nog veel meer geld.

Als je echt voor een hotswap budget bord gaat, krijg je veel meer vrijheid terug om b.v. later eens een ander type switch te proberen. Hoewel solderen ook weer niet heel moeilijk is, kan je deze stap overslaan. Stop die 61-80 switches in je bord, herplaats de 3 die niet goed zijn gegaan (haha, altijd weer he...) en je kan aan de gang.

En de grote winst hierbij: Je kunt je switches eruit trekken en ze insmeren met specialistische lube. En ja, dat maakt een groot verschil, mits je het goed doet natuurlijk. Niet moeilijk, maar het duurt lang. Maar vraag je daarbij af; maffe Unicron, waarom besteed je daar zoveel tijd aan. Je hebt nou al 60 uur van je leven als het niet meer is met zo'n kwastje en tangetje lopen klooien, is dat nou leuk? Ongeacht of je het leuk of veel werk vindt; het is de moeite zeker waard.
Het kost je behoorlijk tijd, maar is nou die 3 uur op de levensduur van een dergelijk keyboard?

Kijk, het moment dat je een Ducky koopt, verder prima, dan moet je voor die stap alle switches eraf solderen.(Ook wel eens gedaan) Met risico om dingen te beschadigen. Die route zou ik dus persoonlijk niet gaan. Daarnaast ben je afhankelijk van de voorraad en switches keuze van de keyboard bouwer. Wil je graag MX Black maar heeft Alternate je Ducky met juiste layout en caps niet op voorraad? Jammer, wachten maar...

Dus ik zou zeggen:

Koop zo'n goedkope hotswap. Als het even kan geen tray mount, maar een sandwich. Bestel er Gateron Yellows bij. Of als je lichter wilt, Red of Clear. Liever een bump? Kijk even naar wat voor boutique tactiles beschikbaar zijn. Panda's, Oreo's, Durock T1, Dark Jade, ergo clear clones, UT4, Zealio's, er zijn er velen.En stuk voor stuk hebben ze een veel prettigere en noemenswaardige bump vergeleken met "Brown" en z'n clones. Maar goed, als je daar niet aan wilt, Gateron Brown is ook weer niet waardeloos ofzo...

Bestel er Krytox205g0 bij of 3203 / 3204 en smeer ze in. Koop goede stabilizers en verzorg deze goed voor ze erin gaan.

Lego alles in elkaar, caps erop; boom, bordje dat prettiger werkt, klinkt en aanvoelt dan menig €250 kant en klaar optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Nice, bedankt voor de reacties, ik heb jullie allemaal +1 als cadeau gegeven.

Ik ga de optie om zo'n hotswap te kopen serieus overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@terabyte Ik heb recent zo'n bordje gekocht (GK68x 68%), goedkope Gateron Brown switches er in (ja allemaal in 1x goed @djunicron ;) ) en een goedkope keycap set van Aliexpress.

Bekijken, rommelen, in elkaar klikken is een uurtje werk en dan hebben een prima werkend toetsenbord.
Uiteindelijk nog bij elkaar denk 2 avondjes lopen rommelen met demping, ect. puur omdat ik het leuk vind.

Na een weekje mij 'oude' G810 er bij gepakt en alle Mozes wat is dat een wereld van verschil! Dan merk je opeens dat die aan alle kanten ratelt, keycaps goedkoop aanvoelen.
Tuurlijk zijn er ook nadelen zoals mindere RGB verlichting en mindere software maar daarbij kun je zo'n bordje nog verder customizen en stukken beter, sneller en goedkoper repareren mochten er problemen zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:03:

Tuurlijk zijn er ook nadelen zoals mindere RGB verlichting en mindere software maar daarbij kun je zo'n bordje nog verder customizen en stukken beter, sneller en goedkoper repareren mochten er problemen zijn.
:P Por OpenRGB dan even... Voor ondersteuning GK6X serie in OpenRGB

Voor degene die dit nog niet kenden:

OpenRGB

Gitlab: OpenRGB
Open source RGB lighting control that doesn't depend on manufacturer software. Supports Windows and Linux.
ASUS, ASRock, Corsair, G.Skill, Gigabyte, HyperX, MSI, Razer, ThermalTake, and more supported
Nu al ondersteunde keyboards:
  • Corsair RGB Keyboards
  • Ducky RGB Keyboards
  • HyperX RGB Keyboards
  • Logitech RGB Keyboards
  • MSI Steelseries 3-Zone Keyboard
  • Redragon Keyboards (and compatibles)
  • SteelSeries Keyboards
Compatible hardware link

[ Voor 46% gewijzigd door ParaNoja op 13-01-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan gaat het licht niet opeens feller door mijn dichte switchen en keycaps schijnen :+

Die Logitech switches hebben de led letterlijk midden in de switch zitten, combineer dat met double shot ABS en je hebt briljante verlichting.
Jammer genoeg was de rest van de switch ruk want binnen 3 jaar begaven meerdere het ondanks de geweldige claim van 70mln aanslagen ;(

Vandaag overigens weer 3x de capslock moeten het instellen, toch apart dat het alleen die layer 1 is :?
Wilde nog een aan software proberen maar mijn vrouw pikt de PC steeds in tegenwoordig :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Ik zou graag het volgende te weten komen:

Een aantal van mijn Cherry MX board 6.0 keycaps zijn beschadigd.
Cherry zelf is zo vriendelijk om deze te leveren. Top service.
Tegelijkertijd realiseer ik mij dat ik toch verdomd graag een volledige lay-out in reserve zou willen hebben.
Waar moet ik zoeken?! Welke webshop bezit een totale lay-out voor dit specifieke toetsenbord met backlit en MX switches techniek!?

Ties Thee

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiesemans schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:50:
Ik zou graag het volgende te weten komen:

Een aantal van mijn Cherry MX board 6.0 keycaps zijn beschadigd.
Cherry zelf is zo vriendelijk om deze te leveren. Top service.
Tegelijkertijd realiseer ik mij dat ik toch verdomd graag een volledige lay-out in reserve zou willen hebben.
Waar moet ik zoeken?! Welke webshop bezit een totale lay-out voor dit specifieke toetsenbord met backlit en MX switches techniek!?
:F waarom heb je cherry dat niet meteen ff gevraagd...?

Keycaps voor Cherry switches zijn universeel, dus je kunt elk set geschikt voor cherry switches er op zetten.
Deze zijn van Ali tot Amazon tot speciaalzaken te krijgen...

Misschien wel zo makkelijk als je iig vermeld wat voor keyboard (fullsize neem ik aan?) en layout (ansi/iso) je nu hebt en wat voor indeling op de toetsen je zoekt. (us met € op 5, NL, US etc) en wat voor keycaps (profile).

Nu roept je vraag enkel meer vragen op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MX board 6.0 is... goh, gewoon Cherry profile. Maar het wordt wel lastig als je ABS wilt met transparante double shot tekst zoals deze...

Ze zijn daarnaast wel heel erg dun. Ik heb het idee dat ze uit dezelfde fabriek komen rollen als de dunne ABS van TEX. Maar die kan je dus niet los verkrijgen, die verkopen alleen aan OEMs bij mijn weten.

Je kunt natuurlijk iedere MX mount keycap set plaatsen die je maar wilt. En kwalitatief kan je behoorlijk omhoog nog, ook met hetzelfde profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

@ParaNoja

Ik heb telefonisch ook even contact gehad met Cherry (leuk zo'n half engels half duits gesprek) en ik begreep dat een volledige lay-out aan keycaps niet (meer) te verkrijgen is, wel individuele keycaps.
(Je zou haast denken dat ze -als ze los allemaal te verkrijgen zijn- er ook volledige sets van hebben, maar dat ontkende mevr.

Het gaat inderdaad om een full size 104+4, US lay-out ANSI Qwerty € op 5 toetsenbord.

Kort samengevat (jouw en @djunicron post )

1) Ik kan in feite elke -voor Cherry switches- geschikte set 104+4 erop zetten?!
Mooi.
Jammer idd dat ik (wanneer ik ABS met transparante double shot tekst keys wil) ...ik zo weinig keuze heb.
Wil het bord toch zo origineel mogelijk (als maar mogelijk is) houden idd.

Ties Thee

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiesemans schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:48:
@ParaNoja

Ik heb telefonisch ook even contact gehad met Cherry (leuk zo'n half engels half duits gesprek) en ik begreep dat een volledige lay-out aan keycaps niet (meer) te verkrijgen is, wel individuele keycaps.
(Je zou haast denken dat ze -als ze los allemaal te verkrijgen zijn- er ook volledige sets van hebben, maar dat ontkende mevr.

Het gaat inderdaad om een full size 104+4, US lay-out ANSI Qwerty € op 5 toetsenbord.

Kort samengevat (jouw en @djunicron post )

1) Ik kan in feite elke -voor Cherry switches- geschikte set 104+4 erop zetten?!
Mooi.
Jammer idd dat ik (wanneer ik ABS met transparante double shot tekst keys wil) ...ik zo weinig keuze heb.
Wil het bord toch zo origineel mogelijk (als maar mogelijk is) houden idd.
;) niets weerhoud je er van er doubleshot BPT keycaps op te zetten...

Zoals @djunicron vermelde, je hebt nu cherry profile keycaps, hou dat dus wel in de gaten, het kan zijn dat je een ander profile lekkerder vindt typen, maar soms passen deze niet; zoals ik heb begrepen kunnen deze soms iets te groot zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WN3b4Q-7FoKqsKs0BaX71wdp1k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LlZH9XnduL5KQOgkevMwlsaB.png?f=user_large

Als je de eis voor US met € op 5 laat vallen, dan staat die dus niet op je toets, maar werkt uiteraard wel gewoon, heb je meteen veel meer keuze...
Let goed op dat al je toetsen in een set zitten, bij sommige sets zul je extra keycap sets moeten aanschaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoja op 14-01-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

@ParaNoja

Voorlopig staat deze op plek 1:

https://nl.aliexpress.com/item/32840516644.html

Gevolgd door:
https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1329
op plek 2.

[ Voor 33% gewijzigd door Tiesemans op 14-01-2021 14:28 ]

Ties Thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee of het echt double shot zijn..
Geen foto's die het ook bevestigen, niet dat het niet kan voor die prijs,
daar hebben we hier al discussies over gevoerd, maar is wel erg goedkoop.

Gewoon proberen zou ik zeggen. :P
Ik heb zowel mazzel gehad, als iets mindere keycaps besteld op ALI en Amazon.
En voor dat geld...

Is niet dat je een set van €150 koopt.

2e setje zou ik europees zoeken.
Houd rekening met verzendkosten op zelfde nivo als de keycaps als je in US besteld... :'(

Geen idee hoe de kwaliteit is van je huidige keycaps, maar ABS en BPT zijn zeer verschillend.
Meeste mensen geven voorkeur aan PBT, minder glossy en minder snel 'vettige' look.
ABS is vaak meer glossy. En voelt gladder aan.
En ze klinken iets anders. ;) Volkomen subjectief, maar ik vindt beter.

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 14-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

@ParaNoja

Nou die ABS gevalletjes die er stock opzitten bij mij zijn zeker niet je van het ....
Denk dat ik uiteindelijk blijer zal zijn met PBT dan abs.
Dat gezegd hebbende ik type eigenlijk altijd wel lekker op elk toetsenbord.
Zal dus niet zo snel teleurgesteld zijn.

Ties Thee

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiesemans schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:39:
@ParaNoja

Nou die ABS gevalletjes die er stock opzitten bij mij zijn zeker niet je van het ....
Vanaf rond de €80 heb je een leuk nieuw hotswap mechanisch bordje :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
ParaNoja schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:37:
[...]
Geen idee of het echt double shot zijn..
Geen foto's die het ook bevestigen, niet dat het niet kan voor die prijs,
daar hebben we hier al discussies over gevoerd, maar is wel erg goedkoop.
[...]
Aan die 3 foto's te zien in de reviews zijn die keycaps wel double-shot. Je kunt namelijk moeilijk backlit keycaps maken die niet double-shot zijn. Dat werkt niet zo goed met dye-sub :P

Dat zegt natuurlijk verder niets over de kwaliteit, misschien is het plastic wel heel dun.

[ Voor 8% gewijzigd door Cebby op 14-01-2021 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cebby schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Aan die 3 foto's te zien in de reviews zijn die keycaps wel double-shot. Je kunt namelijk moeilijk backlit keycaps maken die niet double-shot zijn. Dat werkt niet zo goed met dye-sub :P
Bedacht ik me ook, maar zou nog ABS kunnen zijn natuurlijk.
Ik vertrouw niks 100% op ali... })

BTW is die eigenaar van Ali, Jack Ma al weer boven water?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

@ParaNoja ik snap de manier van denken. Die €80 is ook het probleem niet.
Het frame/body van dit Cherry board is gewoon fantastisch/duurzaam en solide.
Kan nog véél jaren mee.
Dus liever voorlopig (noem maar wat) één keer €80 neerleggen voor nieuwe kwalitatieve caps dan zo'n goed functionerend keyboard frame wegdoen voor een vervanger.
Ik heb die fabrikant op Ali gevraagd of hij custom orders doet.
Heb foto's opgestuurd van opzij, bovenaf en verlicht met de vraag wat een 1:1 exacte copy kost om te laten maken bij hem.
Wie weet heb ik mazzel.
Bestel ik gelijk 2 keycap sets.
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen op Ali?! Zit nu boven de 100+ bestellingen.
Variërend van lampen voor m'n motor tot een badkamer wissertje voor de tegels en een Ozongenerator voor in de slaapkamer (gedurende de uren dat ik er niet slaap).

Ma is nog niet boven water ... men vermoedt dat hij ondergedoken zit in Zwitserland.

*Edit*

Verkoper kan niet custom produceren.
Toetsen gaan wel passen maar er is sprake van een hoogteverschil want die Ali toetsen zijn hoger.
Kortom ruk.

Mocht er nou iemand meelezen die wel succesvol z'n MX board 6.0 heeft voorzien van gelijkwaardige keycaps hoor ik het graag!

[ Voor 35% gewijzigd door Tiesemans op 14-01-2021 15:26 ]

Ties Thee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Tiesemans schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:15:
[...]
Dus liever voorlopig (noem maar wat) één keer €80 neerleggen voor nieuwe kwalitatieve caps dan zo'n goed functionerend keyboard frame wegdoen voor een vervanger.
Ik heb die fabrikant op Ali gevraagd of hij custom orders doet.
Heb foto's opgestuurd van opzij, bovenaf en verlicht met de vraag wat een 1:1 exacte copy kost om te laten maken bij hem.
Wie weet heb ik mazzel.
Bestel ik gelijk 2 keycap sets.
[...]
Als je echt precies dezelfde keycaps wilt met cherry profile, backlit, double-shot ABS dan zou dat betekenen dat ze molds daarvoor moeten maken en dan ben je waarschijnlijk eerder 10k kwijt dan 100 euro. Maar ik ben wel benieuwd met wat voor antwoord ze komen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

10k ?! Oh dang .... Kan ik beter de jacht openen op een MISB MX board 6.0 lol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlzSsp1vVWwN9p2KNZhRRnQ2vkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sIhuGlh9NeoeGU01dT4xVSB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXtJGFOQBl-EqiReTkhEa2MGI4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oe2ZvSaPJyYzUUM6XV4ATPJs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OvIXP9psasEO5LD9T1lGQoRhes=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNeeqxSVR0bOCDlPK3HNrztI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFB9znZyIP5pBmbhP__kMFU2_6U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvoDh3oRnvzTta0rpnmlJ8NQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qK9PagTMZWDaKT3yDIP2_tM6jBg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwfP780VoNEkKk7hvmM4S9bV.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 171% gewijzigd door Tiesemans op 14-01-2021 15:36 ]

Ties Thee

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tiesemans schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:39:
@ParaNoja

Even niet heel veel verder gelezen in deze discussie maar:

Deze caps zijn inderdaad op dezelfde manier geproduceerd alleen dan uit ander materiaal. Ze zijn daarnaast OEM profiel en niet Cherry. OEM heeft wat diepere 'geultjes' in de caps dan Cherry en ze zijn gemiddeld 1mm hoger. Persoonlijk kan ik OEM altijd wel waarderen, maar hangt een beetje van het bordje af, en dan met name hoe hoog het al is.

Je kunt echter aan beide caps zien dat de kwaliteit van het doubleshot proces niet zo heel geweldig is. Op de dunne punten in de fonts zie je bij die van MK.com hapjes uit de tekens. Ze hebben dus twee shots in één mal. En dan zou normaal je "O" je transparante letter O komen vallen bij deze techniek. Daarom zit er een hapje uit het transparante deel, waardoor het weer één geheel wordt. Dit is vele male goedkoper dan het goed produceren van dit soort caps. Dit heeft vaak wel weerslag op de rest van de set, voornamelijk op de consistentie ervan. die zal waarschijnlijk minder zijn dan van die er nu op zit. Hoewel die ook wel heel erg lijkt op de OEM (niet profiel, maar maker) van Kingston en Corsair...

Die set van Ali ziet er al helemaal goedkoop uit. En dat is ie ook natuurlijk. Ik vraag me af of je daar nou blij van gaat worden in vergelijk met je huidige set, maar dat gaan we zien.

Uiteindelijk zal je merken dat deze caps minder glad worden over het verloop van de tijd en dat het waarschijnlijk wat stiller klinkt dan je huidige set. Maar ik vrees dat je ook meer afwijkingen in stabiliteit gaat krijgen. Kijk uit met het plaatsen dat je ze recht aanduwt. Bij sets zoals deze van Alie krijg je vaak dat ze bij een paar keer plaatsen snel los komen, omdat het plastic snel en dus te koud bewerkt is en vrij dun is gemaakt. Als je daar grof mee doet, komen ze door de druk van de veren in je switches los tijdens het typen / gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

@djunicron veel ter zake doende kennis ... Thanks man!
Ik ben op het punt aangekomen dat ik eigenlijk vrees dat de enige overal werkbare oplossing volledige vervanging is van het toetsenbord zelf.
Het is (vind ik) ondoenlijk om als noob door de bomen het bos te zien.
Financiën is het probleem niet.
Vind het gewoon vooral zonde om een verder prima moederbord (maar met meerdere kapotte caps) bij het grof vuil te moeten zetten omdat er eigenlijk niets gelijkwaardig is te vinden om caps succesvol mee te vervangen.
Overigens viel mij op dat de keys op het MX 2.0S board bijna identiek lijken kwa vorm en opdruk...
Dus morgen toch nog maar eens bellen met Cherry ... Je gaat mij toch niet vertellen dat zo'n joekel van een Keyboard speler geen complete key sets in huis houdt?!

Hier trouwens een foto van de key X

Wel heel laag hé.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhgTg9J194x0aiKocN8DhO1k8ZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajIExxa8R1bH8hw2GCk3SM2R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Tiesemans op 14-01-2021 16:53 ]

Ties Thee

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@djunicron is dat niet een beetje erg laag voor OEM profile? Of lijkt dat maar zo? :?
Is het niet cherry?

@Tiesemans Als ik jou was zou ik gewoon een setje zwarte keycaps, doubleshot bestellen. :P
Afhankelijk van het profile wat je nu hebt; hopelijk kan @djunicron dat nochmaals toelichten, welke evt problemen kunnen opleveren, zodat je die vermijd.
Zou je hetzelfde profile kunnen nemen, of ongeveer hetzelfde, dan blijft iig je type hoogte gelijk.

Lijkt mij dat lettertype niet deal brekend mag zijn.
Dan heb je iig weer een 'heel' toetsenbordje, en tijd rustig verder te kijken naar iets anders. 8)
Ik heb ook meer en deel leuke keycaps op Ali gekocht. En hier.

Bedenk je; de kans is zeer groot dat als Cherry keycaps voor je te koop heeft, ze en duurder zijn, en wederom inferieure dunne ABS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

Ondanks het negatieve advies van de Chinese verkoper ga ik denk ik toch gewoon dat zwarte Ali setje bestellen. https://nl.aliexpress.com/item/32840516644.html
Het tikt bijna alle vereisten(hokjes) aan en kost geen drol verhoudingsgewijs.

Het alternatief is toch een stukje duurder en daar komt verzendkosten vanuit de VS ook nog eens bij.
https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1329

Dank iedereen!

PS.

Overigens heb ik een MX 6.0 opgedoken die retour is gezonden terug naar de webstore waar hij vandaan kwam.
Ben in onderhandeling over de prijs.
Wat dat betreft ben ik zo'n rare ... Gewoon nogmaals hetzelfde bord kopen voor net zoveel geld als destijds.
Puur omdat ik fan ben van vertrouwd.

[ Voor 27% gewijzigd door Tiesemans op 14-01-2021 18:20 ]

Ties Thee

Pagina: 1 ... 56 ... 158 Laatste