sapphire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:51:

Mijn GK68x, Gateron Browns en keycaps waren €102. Neopreen en vet bij elkaar een euro of 8. vind ik opzich meevallen :?
Kan uiteraard duurder maar ik vind dit eigenlijk wel prima zo :) (Wat betekend dat ik uiteindelijk toch weer wat ga knutselen als de prijzen van videokaarten niet gewoon snel normaler worden :+)
[...]

Nu dus het dillema, luben of gewoon andere switches halen >:)

In echt verlengde van mechanische borden en hopelijk mag dit hier ook. Zijn er hier liefhebbers die een polssteun gebruiken?
Ik was aan het neuzen naar een houten steun van Ali ofzo maar een collega bood aan om zelf eens wat te knutselen. We hebben een zaagtafel, band schuurmachine (stationair) en nog wat stukken teak en Frans eiken dus kun je wat mooie mee maken :9
Gat Brown luben heeft opzich wel zin. En het zijn niet heel verkeerde switches, maar helaas blijf je altijd wat scratch houden. En ze zijn zo weinig tactile, dat als je de pootjes meeneemt, je waarschijnlijk weinig gevoel over van de bump meer blijft beleven.

Je zou eigenlijk een beetje 205 voor de behuizing en sliders moeten gebruiken, en wat 105 olie op de veer én de pootjes (of bladen) moeten doen. Maar dan echt weinig. Vooral als je zal al een beetje hebt ingesleten blijft dat vrij lang soepel aanvoelen, de olie op de bladen gaat niet heel permanent zijn, (maar wel maanden / een jaar oid.)

Vrijwel alle switches hebben baat bij lube. Echter sommige switches, zoals diverse boxes, wat minder. Box Orange luben met wat dan ook, tja, je merkt er zelfs met een droge naast niet altijd verschil in. En clickies luben, mja, kan je ook wel laten naar mijn mening. De bar of jacket blijft toch hetzelfde voelen en voor beter geluid gebruik je ze niet.

Polssteunen, tja, beter begin je er niet aan en heb je ze door gewenning uiteindelijk niet meer nodig. Heb er ook wel eens naar gegrepen, maar uiteindelijk is je armen wat meer optillen en een goede houding aannemen beter. Als je slechte gewoontes blijft ondersteunen met een polssteun is dat niet helemaal het eindresultaat dat je zoekt neem ik aan. Maar goed, als je er medische redenen voor hebt of gewoon langer moet werken en het verlichting brengt is het natuurlijk prima in orde.

Zelf maken is wel zo leuk, heb ik ook wel gedaan. Echt fancy polssteunen haal je daarnaast niet van Alie uiteindelijk. En vergelijkbare kwaliteit kan je met de werkplek die je omschrijft zelf ook evenaren met niet al te gek veel werk.

Let wel op met je keuze van lak of olie. Verkeerde varianten voelen plakkerig, of blijven je handen vet maken, of gaan weer ruiken als ze warm worden van je handen, etc. Alie is op dat vlak wel sneller; je hebt waarschijnlijk eerder je steuntje binnen dan dat je van de geur van polyeuritaan af bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-06 19:31
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yFrwTQ1.jpg

Negatief getest op Corona dus ik kon eindelijk naar huis toe waar een doosje Boba U4's op mij stond te wachten :)
(en een rol neopreen maar dat is denk ik wat minder interessant om te laten zien ;))

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Miyazono schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:49:
[Afbeelding]

Negatief getest op Corona dus ik kon eindelijk naar huis toe waar een doosje Boba U4's op mij stond te wachten :)
(en een rol neopreen maar dat is denk ik wat minder interessant om te laten zien ;))
Toch mooi kerstcadeau dan, zeker ook die negatieve test :D

Ik heb ze inmiddels ook besteld, ben erg benieuwd.

Mijn vakantieproject is het in elkaar zetten van m'n Holy Pandas. Heb al ruim twee maanden alle onderdelen in huis. Beetje tribosys hier en daar, 65g thic thock springs. Erg tevreden met de eerste paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
sapphire schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:13:
Overigens ik riep geloof ik laatst dat ik een NK65 wilde maar de reviews zijn niet eens super positief. Case schijnt aardig luidruchtig te zijn zelfs met de Siliconenmat. De entry schijnt stiller te zijn :?
Zou goed kunnen kloppen want de siliconenpad in de Entry is veel dikker dan die in de metalen versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
sapphire schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:17:
Cherry Prolife 130 Toetsen Volledige Sets Grootstedelijke Keycap Pbt 5 Gezicht Dye Sublimatie Voor Mechanische Toetsenbord Cherry Mx Kailh Gateron
https://a.aliexpress.com/_mMXrOhx

Heerlijke namen altijd :+

De keuze is reuze in de keycap community behalve als je iets simpel zwart zoekt :+
GMK Metropolis (Grootstedelijk LMAO) kloon, mooi setje, ik heb er ook wel eens naar gekeken.

Ben zelf uitgekomen bij een GMK Bento Kloon - zelfde concepot want ook een Pbt 5 Gezicht Dye Sublimatie....

Ik snap de aarzeling van @djunicron bij het kopen van een kloon omdat er een idee van een ander in zit. Echter voor een goedkoop bordje is een set toetsen van 150 euro niet direct weg gelegd. Ben eigenlijk best tevreden over mijn keycaps. Geen onregelmatigheden of een warped spacebar of dergelijke gekkigheden. Enig was dat voor de caps waar stabs onder zitten, ze er wat moeilijk op gingen. Maar nu type ik er heerlijk op!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:49
Vallen vintage toetsenborden ook onder dit topic?
Ik heb namelijk een IBM model M gevonden met de originele doos. Hij heeft model nummer 1391511 en daar kan ik zeer weinig over vinden. Hij tikt wel prima, al is het even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:22

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dwarlorf schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:04:
[...]

Ja, ben er wel blij mee. Ik had toen ik geen contact kreeg zoiets van, had ik maar via ali besteld, maar ik kon me tegelijkertijd niet voorstellen dat ze me zouden laten stikken. Nou hopen dat ik niet weer een malloot van een postbode tref.
Ik verwacht niets meer van KPrepublic. Ik kreeg een trackingnummer die nou al meer dan 3 weken niet op tracking tevoorschijn. Waar ik eerst via mail geen contact met ze kreeg maar wel met Skype. Krijg ik nu via Skype ook geen reacties meer. Ik heb nog wel de chat kunnen gebruiken, ik ben benieuwd maar ik heb er een hard hoofd in. Ik had goede hoop vanwege hun reputatie maar dit is wel dikke shit.

Mijn tip. Nooit buiten Ali om bij een chinees bestellen, tenzij als het om een rijsttafel gaat.

Toch nog een reactie, ik ben benieuwd.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06 23:07
General_Snuss schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:07:
Vallen vintage toetsenborden ook onder dit topic?
Ik heb namelijk een IBM model M gevonden met de originele doos. Hij heeft model nummer 1391511 en daar kan ik zeer weinig over vinden. Hij tikt wel prima, al is het even wennen.
Ik ben geen expert, maar de Engelse Wikipedia pagina over de model M heeft een compleet overzicht van alle keyboards. Jouw versie lijkt een Nederlandse te zijn uit de periode '87-'93. Kijk even onder "features by partnumber".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:50
Dwarlorf schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:09:
[...]

Ik verwacht niets meer van KPrepublic. Ik kreeg een trackingnummer die nou al meer dan 3 weken niet op tracking tevoorschijn. Waar ik eerst via mail geen contact met ze kreeg maar wel met Skype. Krijg ik nu via Skype ook geen reacties meer. Ik heb nog wel de chat kunnen gebruiken, ik ben benieuwd maar ik heb er een hard hoofd in. Ik had goede hoop vanwege hun reputatie maar dit is wel dikke shit.

Mijn tip. Nooit buiten Ali om bij een chinees bestellen, tenzij als het om een rijsttafel gaat.

Ik heb via Ome Ali bij KPrepublic besteld. Mijn pakket is volgens de tracking sites al 3 maanden in het distributiecentrum in China...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:24

Flapmo

and back is gigi!

sapphire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:51:
[...]

In echt verlengde van mechanische borden en hopelijk mag dit hier ook. Zijn er hier liefhebbers die een polssteun gebruiken?
Ik was aan het neuzen naar een houten steun van Ali ofzo maar een collega bood aan om zelf eens wat te knutselen. We hebben een zaagtafel, band schuurmachine (stationair) en nog wat stukken teak en Frans eiken dus kun je wat mooie mee maken :9
Ben geen fan van polssteunen. Ze zorgen ervoor dat je houding verkeerd is. Beste is om gewoon aan te leren te typen met "zwevende" polsen.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
[quote]Xyphoid schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:39:
[...]

Ik heb via Ome Ali bij KPrepublic besteld. Mijn pakket is volgens de tracking sites al 3 maanden in het distributiecentrum in China...
[/quotJe kunt een dispute openen, dat werkt meestal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Mijn pakketje van KPRepublic ligt onderhand bij postnl })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715452

mijn bestelling via Ali van KPRepublic was er in 3 weken, maar ik heb nog een andere bestelling die ligt al 6 weken "ergens bij de douane" in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Xyphoid schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:39:
[...]

Vervelend. Maar zoals gezegd, daar kan je mee bij Ali terecht en dan wordt het wel geregeld. Ik moet maar afwachten wat KP doet.
Miyazono schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:21:
Mijn pakketje van KPRepublic ligt onderhand bij postnl })
Via Ali? Of rechtstreeks? Ik hoop niet dat je mijn postbode treft dan.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Dwarlorf schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:28:
Via Ali? Of rechtstreeks? Ik hoop niet dat je mijn postbode treft dan.
Ik had via Ali besteld aangezien ik al het andere daar ook bestelde, leek mij iets makkelijker om het dan maar meteen allemaal daar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:57:
Je kunt een dispute openen, dat werkt meestal prima.
Heb ik al 4 keer gedaan, maar elke keer wordt ie afgewezen met de melding: "After checking the tracking information, this order is still within purchase protection time, please be patience waiting for the international package." en dat ik 10 dagen moet wachten.

Volgende week maar weer proberen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:01
Ik ben al enige tijd aan het lurken op deze groep en had bijna een 'wat moet ik kopen' post gemaakt. Het valt me op dat op dit moment TKL bordjes met Cherry MX Brown moeilijk verkrijgbaar zijn, dus was op zoek naar alternatieven. En natuurlijk wil ik net na Black Friday en net na de kerstinkopen mezelf verrassen met nieuw speelgoed. }:|

Ik had drie harde eisen: betaalbaar (tot plm 120 euro), MX Brown of vergelijkbaar en TKL Layout.

Uiteindelijk kwam ik op de Keychron K8 uit, hotswappable met bruine Gaterons. Ik heb her en der wat ervaringen gelezen, ook in deze thread, dus ik weet een beetje waar ik aan toe ben. Ik heb hem zojuist besteld bij Gateron zelf. Daar krijg je op het moment 15% korting op bestelde keyboards. Wellicht leuk voor anderen die nog op zoek zijn.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dwarlorf schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:09:
[...]
Het lijkt een gevalletje Murphy's law. Ik heb nu tracking nummer 3 ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyphoid
Heb mijn kabel opnieuw opgerold volgens deze tutorial.
Is wel strak geworden, maar als je hem uitrekt, dan rekt ie scheef uit. Ligt waarschijnlijk aan het feit dat de kabel wat dunner is dan die uit de tutorial.
Maar aangezien ik nooit die kabel uitrek, heb ik er geen last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6JmbVTCROSyWoJZXm7cEHroq70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeCFWNAVb5REy4QrNRgZHx51.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Ook maar een setje Zilents V2 65g besteld. Vond ze nog in stock en merk dat ik al een aantal maanden altijd de Zilent V2 loop te fiddlen op mijn switch tester tijdens meetings. Waarschijnlijk op de vega proberen later zodra die binnen is. Plan is om ze te luben met 3203. @djunicron ik lees overal dat filmen niet nodig is, jij lijkt er genoeg over te spreken hier dat ik vermoed dat jij weet of dat klopt :). Haast geen wobble dus filmen idd niet nodig? Op mijn tester switch lijkt het idd niets uit te maken maar dat is altijd lastig oordelen op een enkele switch.

Mijn durock v2 stabilizers (screw-in) liggen ook nog ergens te liggen. Ach, nog paar maanden de tijd voor ik ze echt nodig heb :+

[ Voor 10% gewijzigd door Flapmo op 26-12-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-06 20:21

..Christiaan..

..zwll..

Een #dtv voor mijn zoontje die sinds kort op z'n kamer met ps4 en monitor aan het gamen is. Heeft een basic setje gekocht (muis en toetsenbord) maar wil nu een rk61 of gk61. Een wereld gaat voor mij open, maar wat is nu beter? Het moet een klein toetsenbord zijn. Ik lees van alles over kleuren switches maar kom er niet echt wijs uit. Aangezien hij 't van z'n zakgeld betaalt kijk ik ff met hem mee wat nu goed is. Ik hoef geen gericht aankoopadvies, maar optisch, mechanisch... Ik snap er niet veel van.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

In dit geval gaat optisch over hoe de (nog steeds) mechanische switch zijn aanslag registreert. Optisch registreert iets sneller (aldus optische voorstanders).

Gezien het hier over spaargeld en papa kijkt mee gaat neem ik aan dat het budget niet al te hoog is. Gezien de keuzes 50-75€? Als je op 60% (dus toetsenborden zonder pijltjes, home block, numpad en function keys) zoekt voor gaming dan zou ik voor een lineaire switch gaan. Gezien je voor kant-en-klaar gaat voor die bedragen kom je wrs uit op reds, silent reds of speed silver. GK61 is dan een prima keuze. Je kan ook is kijken of je een Anne pro2 kan vinden, die zitten ook rond die prijs. Anne Pro2 kan je keys programmeren, GK61 is daar niet zo goed in dus dan zit je aan de limitaties van hoe de fabrikant je tobo heeft ingesteld. (Je kan wel beetje tunen nog in GK61 maar niet alle keys remappen).

Als je een stapje meer wil besteden is de ducky one 2 mini een solide keus. Vanaf de 100€ komen er kwalitatief prima stock bordjes als optie maar in dit geval kan je je zoontje lekker zijn keuze laten maken. Zeker als hij zelf aangeeft dat hij al gezocht heeft (en niet de eerste amazon keus heeft gepakt). Als het hem niet bevalt leert hij er van d:)b. Veel te dure hobby voor kids :+.

[ Voor 18% gewijzigd door Flapmo op 26-12-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 10:10
Advies gevraagd: ik kom van een Logitech G15 V1, maar wil naar mechanisch. Heb me goed ingelezen en kom tot de conclusie dat ik waarschijnlijk het beste kan gaan voor Cherry mx brown, gezien combi (vooral productiviteit) en een beetje gaming op z'n tijd. Wil zo min mogelijk herrie met typen. Begrijp bovendien dat brown waarschijnlijk qua toetsaanslag/gevoel het dichtste ligt bij de G15.
Overwoog nog even black of red silent.

Verder: Ik zoek een strak, neutraal uitziend (zwart) full size toetsenbord, degelijk, zonder opsmuk of opvallende logo's. Wil wel graag dedicated mediakeys. Volume dial hoeft niet, heb apart kastje bij m'n speakerset. Backlight ja, een RGB kermis hoeft zeker niet. Macro Keys niet nodig (op m'n g15 nooit gebruikt). Schermpje van de G15 ga je natuurlijk nergens meer vinden.

Qua Budget wil ik niet boven de €150 uitkomen. Dat vind ik eigenlijk al te veel voor een toetsenbord.

Ik kom zelf uit op ofwel de corsair k70, maar lees dat de icue software een beetje bloatware is (lees:trekt onnodig teveel van je CPU). Mijn vraag hier is: heb ik de icue software nodig als ik niks met RGB ga doen, behalve 1 kleur backlight. Wil natuurlijk wel dat alle toetsen, Inc mediatoetsen, werken. Wil zo min mogelijk onnodige background services draaien.

Tweede optie die ik zie is de ducky shine 7, maar daar mis ik de mediatoetsen dus eigenlijk wel...

Tips voor een toetsenbord? En zit ik met de cherry mx brown wat jullie betreft goed tov mijn (prima) ervaring met de G15?

Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Orfu schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:24:
Advies gevraagd: ik kom van een Logitech G15 V1, maar wil naar mechanisch. Heb me goed ingelezen en kom tot de conclusie dat ik waarschijnlijk het beste kan gaan voor Cherry mx brown, gezien combi (vooral productiviteit) en een beetje gaming op z'n tijd. Wil zo min mogelijk herrie met typen. Begrijp bovendien dat brown waarschijnlijk qua toetsaanslag/gevoel het dichtste ligt bij de G15.
Overwoog nog even black of red silent.

Verder: Ik zoek een strak, neutraal uitziend (zwart) full size toetsenbord, degelijk, zonder opsmuk of opvallende logo's. Wil wel graag dedicated mediakeys. Volume dial hoeft niet, heb apart kastje bij m'n speakerset. Backlight ja, een RGB kermis hoeft zeker niet. Macro Keys niet nodig (op m'n g15 nooit gebruikt). Schermpje van de G15 ga je natuurlijk nergens meer vinden.

Qua Budget wil ik niet boven de €150 uitkomen. Dat vind ik eigenlijk al te veel voor een toetsenbord.

Ik kom zelf uit op ofwel de corsair k70, maar lees dat de icue software een beetje bloatware is (lees:trekt onnodig teveel van je CPU). Mijn vraag hier is: heb ik de icue software nodig als ik niks met RGB ga doen, behalve 1 kleur backlight. Wil natuurlijk wel dat alle toetsen, Inc mediatoetsen, werken. Wil zo min mogelijk onnodige background services draaien.

Tweede optie die ik zie is de ducky shine 7, maar daar mis ik de mediatoetsen dus eigenlijk wel...

Tips voor een toetsenbord? En zit ik met de cherry mx brown wat jullie betreft goed tov mijn (prima) ervaring met de G15?

Dank!
Das Keyboard 4 is het eerst wat in mij opkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapmo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:54:
Ook maar een setje Zilents V2 65g besteld. Vond ze nog in stock en merk dat ik al een aantal maanden altijd de Zilent V2 loop te fiddlen op mijn switch tester tijdens meetings. Waarschijnlijk op de vega proberen later zodra die binnen is. Plan is om ze te luben met 3203. @djunicron ik lees overal dat filmen niet nodig is, jij lijkt er genoeg over te spreken hier dat ik vermoed dat jij weet of dat klopt :). Haast geen wobble dus filmen idd niet nodig? Op mijn tester switch lijkt het idd niets uit te maken maar dat is altijd lastig oordelen op een enkele switch.
Tja, films... Heb diverse opties geprobeerd, maar persoonlijk vind ik het telkens de moeite niet. Mensen roepen altijd overal dat je JWK's MOET filmen, dat Creams absurd veel wobble hebben, etc etc.

Zeal heeft naar mijn mening heel erg wisselende bottoms, terwijl de bovenkant eigenlijk altijd perfect is. Naar mijn mening zijn het switches die op Tealio's na, eigenlijk prima zo te gebruiken zijn. 3203 voelt iets beter, 205g0 klinkt beter. Heb mijn Zilents v2 65g met 3203 gedaan, want ze klinken dus sowieso niet. Pootjes niet meepakken, ze voelen echt waardeloos als je het wel doet.

Ze hebben minder wobble dan veel andere switches. En volgens mij vooral links-rechts, waar ik in stevige plates geen last van heb. Als je dit in een PCB met flex cuts gaat steken of in heel zachte plates, dan is filmen voor het gevoel misschien nodig.

Films doe je bijna altijd alleen maar voor het geluid, als je wilt dat ze consistenter gaan klinken. By design dus niet stille switches van Zeal, want daar zit TPU op de slider.
Zo heb ik b.v. wel NK Creams waar films nodig waren, want nu klinken ze vaak gewoon niet uniform, terwijl dat prettiger had geweest.

Het is daarnaast ook een kwestie van met beleid openen. Ook Zeal housings. Als je ze met geweld in een metalen opener mept, dan gaan de pootjes afstaan en krijg je dat ze meer speling krijgen. Dat wil je dus niet. Maak ze voorzichtig open, geen fractie van een mm te ver dat je de top er nét aan vanaf kan kantelen. Stop ze netjes weg, kijk even of alle clips nog helemaal recht zijn en of ze goed erop klikken, dan heb je geen extra speling geïntroduceerd. Als ik op sommige video's zie hoe mensen ze compleet body-slammen in die opener, dan snap ik dat ze aanraden altijd films te gebruiken. :+

Maar goed, als je ze hebt liggen, of verwacht ze in de toekomst nog wel eens te gebruiken, of als je een 3D printer hebt, probeer het eens; misschien vindt je het wat, misschien niet. Het is uiteindelijk voorkeur. En je kunt er dus 0,1mm extra travel mee winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flapmo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:32:
In dit geval gaat optisch over hoe de (nog steeds) mechanische switch zijn aanslag registreert. Optisch registreert iets sneller (aldus optische voorstanders).
Mja, nee. Onzin. Geleiding van die 2,7v over 1,5mm in de breedte en 4mm (2x) in de hoogte, want dat is het, binnen de switch gaat echt niet veel trager dan de snelheid van licht over dezelfde ~1,5mm naar de detector, en daarna alsnog via koper 4mm naar beneden. Ik zou zelfs verwachten dat de optische gate meer vertraging veroorzaakt. En op de PCB is het exact dezelfde route na de switch naar de controller. En die controller is doorgaans 16mhz, wat eigenlijk ook al redelijk overkill is, die uiteindelijk eindverantwoordelijk is voor het sturen van dezelfde key-code.

Als nou het hele systeem koper en microchip vrij was, dan zou ik het nog geloven, maar het is echt onzin. Consistentie, die geloof ik wel. Dat je switch altijd op exact hetzelfde punt de sensor blokkeert. Maar afwijkingen in sensor positie en stam verstoren dat ultieme systeem weer. Maar je buigt geen kopere blad meer om. En ja, die zouden uiteindelijk beschadigd kunnen raken. En dat geeft wat frictie. Er zijn zeker voordelen van optisch, maar snelheid is er geen. Net als dat een hoger accentuatiepunt je niets oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Orfu schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:24:

Dank!
Ducky heeft media toetsen onder de Fn toets gestopt dus als je dat geen probleem vind kun je met de ducky vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

djunicron schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:13:
[...]

Mja, nee. Onzin. Geleiding van die 2,7v over 1,5mm in de breedte en 4mm (2x) in de hoogte, want dat is het, binnen de switch gaat echt niet veel trager dan de snelheid van licht over dezelfde ~1,5mm naar de detector, en daarna alsnog via koper 4mm naar beneden. Ik zou zelfs verwachten dat de optische gate meer vertraging veroorzaakt. En op de PCB is het exact dezelfde route na de switch naar de controller. En die controller is doorgaans 16mhz, wat eigenlijk ook al redelijk overkill is, die uiteindelijk eindverantwoordelijk is voor het sturen van dezelfde key-code.

Als nou het hele systeem koper en microchip vrij was, dan zou ik het nog geloven, maar het is echt onzin. Consistentie, die geloof ik wel. Dat je switch altijd op exact hetzelfde punt de sensor blokkeert. Maar afwijkingen in sensor positie en stam verstoren dat ultieme systeem weer. Maar je buigt geen kopere blad meer om. En ja, die zouden uiteindelijk beschadigd kunnen raken. En dat geeft wat frictie. Er zijn zeker voordelen van optisch, maar snelheid is er geen. Net als dat een hoger accentuatiepunt je niets oplevert.
Deel 1: thanks, heb zat films liggen inderdaad maar denk dat ik het zonder probeer om te starten. Zal de pootjes overslaan. Ze gaan toch in een hotswap bordje dus heb ze er anders ook zo weer uit. Met beleid openen is sowieso de standaard.

Quote: daarom de "aldus optische voorstanders". Was een stille hint naar "wij van wc-eend..".

[ Voor 4% gewijzigd door Flapmo op 27-12-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
Dank voor de reacties!

Mijn shortlist is nu:
  • Ducky One Two (en dan mediakeys programmeren - bestel ik bij wasd de keycaps voor next track/pause hebben om de volume buttons te vervangen die ik niet zal gebruiken) ik zie voor mijn doeleinden eigenlijk geen meerwaarde voor de Shine 7?
  • Das Keyboard 4 - maar lees her en der dat deze kwalitatief minder zouden zijn dan de Ducky bordjes?
  • Deck Hassium Pro - maar kan deze onmogelijk ergens te koop vinden (zonder belachelijke shipping te betalen)
  • Ducky Shine 7 - maar heeft eigenlijk meer dan ik nodig heb + te hoge prijs
Ik neig sterk naar de Ducky One Two (Phantom Black).
Wat zouden jullie me aanraden qua switches, komend van de G15. Ik zie veel mensen die in eerste instantie voor browns gaan, maar later alsnog kiezen voor clears, of (silent) reds. Lastige is dat ik nu ook niet kan proberen hoe de switches aanvoelen..

Ik neig nu naar browns ofwel clears - voornaamste uitdaging dat Ducky lastig met browns te vinden is / out of stock op veel plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
@Orfu Het blijft altijd lastig kiezen...voor mij was mx brown ook een veilige (en tot nu toe prima) keus. Maar ik ben nu zover dat ik binnenkort toch andere switches wil gaan proberen.

Als je nu al denkt toch andere switches te willen gaan proberen zou je 'hotswap switches' op je verlanglijstje kunnen zetten, maakt de keus wel weer iets lastiger. Met een hotswap bordje kan je wel makkelijker andere switches typen en uiteindelijk op zoek naar het perfecte bord met die switch.

Of gewoon kiezen voor brown en dan misschien na een tijdje iets anders erbij kopen :-p maar ehhmm dan is er weer het befaamde rabbithole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
@Orfu Ik heb nu zelf de Leopold FC750R met brown switches, daar ben ik erg over te spreken. Leopold heeft ook de FC900, die is inclusief numpad. Moet zeggen dat ik van de tactile feedback wel wat meer had verwacht met de browns, en enorm stil is het ook niet. Misschien dat linears dan ook een betere keuze zijn. Maar ik zat inderdaad met hetzelfde probleem als jij, pas als je het probeert weet je zeker of het wat is. Op zich kan je natuurlijk altijd iets bij een Nederlandse webshop bestellen en terugsturen als het niet bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orfu
@Chris7 @Zorc thanks!

Heb een goede oplossing gevonden denk ik, aangezien de ducky one 2 momenteel toch out of stock is icm cherry mx browns.

Heb op aliexpress voor paar euro een testbordje met alle 12 cherry switches besteld (genuine, met beoordelingen). ook meteen 110 pcs o-rings erbij (twee diktes). kostte me in totaal 15 eu inc. verzending. maar dan kan ik als de bordjes weer op voorraad zijn wel een gefundeerde keuze maken :-).

Ga dan tzt denk ik alleen nog (uitgaande van de ducky) op wsadkeyboards een setje PBT mediakeys bestellen om de volumeknoppen te vervangen.

Dank voor het meedenken allen! Ik zal ergens in Januari mijn ervaringen delen als ik mn bordje heb :-)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorc
Mijn keuze was ook de Leopold FC750R met brown. Bevalt mij ook zeer goed. Alleen geen backlight dus als je daar veel waarde aan hecht vallen ze af.
Switchtester is fijn voor een eerste indicatie, maar in een echt toetsenbord is de ervaring wel anders. Mocht je een hotswap bord met backlight (al dan niet RGB) overwegen dan zou je eens naar Keychron kunnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alkjoa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06 00:12
Orfu schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:56:
...
Heb op aliexpress voor paar euro een testbordje met alle 12 cherry switches besteld (genuine, met beoordelingen). ook meteen 110 pcs o-rings erbij (twee diktes). kostte me in totaal 15 eu inc. verzending. maar dan kan ik als de bordjes weer op voorraad zijn wel een gefundeerde keuze maken :-).
...
Ik wil je enthousiasme niet dempen maar in mijn ervaring heb je niet zo veel aan een switch tester. Zeker, het verschil tussen een clicky en een lineair switch is wel duidelijk. Maar hoe het voelt om op een heel board te typen ervaar je gewoon niet door met een vinger een paar keer op een enkele switch te drukken.
Heb je geen mogelijkheid om ergens een board te lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 12:04
Alkjoa schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:48:
[...]

Ik wil je enthousiasme niet dempen maar in mijn ervaring heb je niet zo veel aan een switch tester. Zeker, het verschil tussen een clicky en een lineair switch is wel duidelijk. Maar hoe het voelt om op een heel board te typen ervaar je gewoon niet door met een vinger een paar keer op een enkele switch te drukken.
Ik sluit me hier bij aan. Zo heb ik zelf onder andere Box Jades en Navies. Op een enkele switch met indrukken voelen ze bijna gelijkwaardig maar op een volledig bord komen ze er toch totaal anders vanaf. De Box Navy is namelijk een stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
Neuh, is ook niet mijn verwachting dat ik de hele ervaring daarna weet. Maar meer om überhaupt een beeld te krijgen van linear vs tactile en clicky. Ik kom van rubberdomes, dus gaat me vooral om te checken of ik (mijn verwachting) mx browns / clears prefereer, of evt blacks qua eerste gevoel. Helaas geen optie om te lenen. Als de winkels ooit weer open gaan ga ik daar wel eventjes wat bordjes proberen. Sowieso zijn de duckys echt nergens op voorraad met browns / clears / blacks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Orfu schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:23:
Neuh, is ook niet mijn verwachting dat ik de hele ervaring daarna weet. Maar meer om überhaupt een beeld te krijgen van linear vs tactile en clicky. Ik kom van rubberdomes, dus gaat me vooral om te checken of ik (mijn verwachting) mx browns / clears prefereer, of evt blacks qua eerste gevoel. Helaas geen optie om te lenen. Als de winkels ooit weer open gaan ga ik daar wel eventjes wat bordjes proberen. Sowieso zijn de duckys echt nergens op voorraad met browns / clears / blacks.
Voodat ik mijn eerste mech kocht ben ik naar de Media Markt gegaan om wat te testen. Er staan daar altijd wel wat 'gaming' toetsenborden. Het geeft natuurlijk geen goed beeld van specifieke switches maar je kunt wel kijken of je clicky, tactile of linears fijn vind.

En anders kun je langskomen in Voorburg, ik heb alle drie smaken hier liggen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 12:53

MrMarcie

CFMoto 650MT

Alkjoa schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:48:
[...]

Switchtester ook ooit gehad heeft me niks gebracht. Uiteindelijk ooit een GK61 gekocht en wat verschillende sets switches. Dan merk je pas echt wat ze doen/voelen/beleven tijdens normaal gebruik.

Daarna eigen bordjes gaan bouwen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miyazono
GK68X is binnen, mooie foto's post ik later wel, zit een beetje vast. Ik heb elk schroefje dat ik kan vinden eruit gehaald, alleen willen de plate en pcb er gewoon niet uitkomen. Zie ik nou iets over het hoofd of...?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zEuePve.jpg

Edit: het is gelukt, moet gewoon wat meer kracht zetten dan veilig aanvoelde :P

[ Voor 13% gewijzigd door Miyazono op 28-12-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715452

@Miyazono Je hebt alles los wat los moet. Als je voorzichtig van de bovenkant af het board eruit trekt moet het los komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ttORqvz.jpg

Neopreen en wat stof zit er ook in, dacht eerst dat het wel zou moeten lukken om gewoon gaatjes te maken waar de standoffs doorheen konden. Helaas is 3mm neopreen toch net iets te dik daarvoor (pcb en plate konden er niet meer goed in) dus dan maar alle vakjes opvullen en een heel dun laagje stof waar het nog paste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:17
Even een vraag om inzicht.
Betreft mijn verschil in beleving van de WASD CODE V2 Clear en mijn Coolermaster QUICKFIRE STORM TKL Stealth Brown.

De coolermaster heb ik vermoed ik van een tweaker 5 jaar geleden naar aanleiding van zijn review overgenomen.
productreview: CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown review door gekke-gerrit

Hier ben ik heel blij mee geweest echter heb ik soms periodes van intensief excel gebruik en dan tik ik toch het liefst op een numpad. Deze was dan lastig in gebruik. Daarnaast game ik het meest met een gamepad.

Toen heb ik een jaar of 3 geleden de WASD CODE V2 Clear via toen Massdrop gekocht.
Daar was ik toen heel blij mee, de backlight van dimbaar wit licht is prima en ik heb alle knopjes die ik wensen kan.

Nu is de combinatie nieuwe relatief kleine gamepad (8Bitdo SNES+), lockdown en de Witcher een beetje teveel voor mijn handen geweest.

Toen wilde ik gamen op mijn WASD, maar man man wat deed het een pijn om W in te houden...

Goed een weekje gerust. En toen kwam ik mijn oude Coolermaster tegen.

Die er toch nog maar eens aan gehangen. Wat vliegt dat! Ik typ veel makkelijker weg en heb geen ping geluid meer bij het aanslaan van de spatiebalk. Daarnaast voelen de toetsen veel minder scratchy.

Heb ik 3 jaar verspild aan de WASD? Ik heb ze nu een week naast elkaar gehad en veel gewisseld en ik typ gewoon veel fijner op het goedkope tweedehands coolermaster bordje.

Bij het schoonmaken van de WASD een half jaar terug zag ik zelfs dat een shift toets was gebroken (Dawn of War RTS). Is WASD van mindere kwaliteit of is het CM bord beter dan ik had mogen hopen?

Nu wil ik graag kijken of ik de WASD beter kan maken.
Dit is het plan van aanpak:
1. De spatiebalk ping tegengaan
2. Smeermiddel op alle switches
3. Vervangende shift toets vinden (halfgebroken voelt niet goed als zit het waarschijnlijk meer tussen de oren.)

4. De grote stap desolderen en iets met niet meer activatiegewicht dan browns vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorc
Switch luben kan je beter na het desolderen doen ,:)
Als je alleen een lichtere switch wil kan je ook het veertje vervangen en luben, zoek maar op mx ergo clear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miyazono schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:05:
[...]

Ik gebruik nu de polssteun die standaard bij de Corsair Strafe RGB zit en ik vind het zelf wel prettig dat er een subtiele overgang tussen bureau en toetsenbord zit. Als ik ooit op een dag m'n nieuwe toetsenbord heb ga ik het eens proberen zonder polssteun om te kijken hoe dat gaat :)
Ook ik deel de mening zonder is beter, maar deze zagen er erg goed uit, waren gepost door mede tweaker.

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Orfu schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:56:
@Chris7 @Zorc thanks!

Heb een goede oplossing gevonden denk ik, aangezien de ducky one 2 momenteel toch out of stock is icm cherry mx browns.

Heb op aliexpress voor paar euro een testbordje met alle 12 cherry switches besteld (genuine, met beoordelingen). ook meteen 110 pcs o-rings erbij (twee diktes).
Waarom o-rings? je wilt toch een mech? Dat geeft juist weer het gevoel van een niet mech...

Ik deel de mening over nutteloosheid van tester voor switches.
Een GK6 serie (kit of kant en klaar) is zeker een goede optie.

}) en omdat niemand het zei: welcome down the rabbit hole...

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 28-12-2020 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09r-DxMzbB8zwPzUmT6XS23WjnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3P7IcBGwzPPuhgGlP26MYcg.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag een heerlijk pakketje binnen gekregen. Maar zeg wat is de tofu65 aluminium een zware unit! Zo voel je echt wat een kwaliteit je koopt t.o.v. Mijn huidige k95 platinum..

Ryzen 5 7600x | RX 9070 XT Red Devil | Lian Li O11 Vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorc
@doebbalapoent11 En wij krijgen alleen een kartonnen doos te zien? ;-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Zorc Misschien is @doebbalapoent11 AFK? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Inderdaad afk, moest helaas nog in de doos blijven vandaag :’(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-06 22:35
doebbalapoent11 schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:41:
[...]

Inderdaad afk, moest helaas nog in de doos blijven vandaag :’(
Moeten we de politie bellen, hoe kom jij aan stroom en internet vanuit de doos?! :+
Ik ben benieuwd als hij eruit is! keep us posted!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
carpebios schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:42:
[...]

Moeten we de politie bellen, hoe kom jij aan stroom en internet vanuit de doos?! :+
Ik ben benieuwd als hij eruit is! keep us posted!
Morgen gaat het er allemaal uit, dan zal ik een mooi kiekje schieten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miyazono
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z42q7GN8ifU1hkSOdsd-hc-iFEs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHzfSTXAM0NgFkEf3pINZLcd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LFuS2GMGB_Hj1Rjb8EMyIXvJeA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhtCKPZyl7Eos5BoeOPUU7Ta.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eZlWYItoHUYWXOBz_DDCJvZHbg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXBt468JTxpMd1p2c3JXaN06.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvZhWGkIuu-BuBvWWpqIcAryZ9Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jbyucyYNhJg4vaiiOklEXm6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8Jxi61tiHEEKAgkk-RLb5_SbAU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ae5ZCc4Tizb615H1lu2ErMdj.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leuke potje ook... :+

[ Voor 10% gewijzigd door ParaNoja op 28-12-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Met of zonder lube? :+
Hoe typt het?
Maar ziet er goed uit! Alleen een spatiebalk met iets erop werkt voor mij niet, op de een of ander manier moeten die voor mij gewoon zonder opdruk zijn haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zorc @Miyazono Dat uiteraard ook, ben benieuwd wat je van de switches, bord, combi vind! Nette keycaps overigens, mooi geheel zo :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RktFTQ8rXGBxcGW-73wa1zFHFY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0zRO0l6qrnvuSDeu0fSbceJ.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij de beloofde foto. Wat zien we hier?
-Novelkey cream switches (worden gelubed)
-TOFU65 Aluminium grey case
-dz65RGBv2 printplaat met hotswap (voornamelijk voor gemak/eerste keer dus nog niet rotsvast qua switches)
-GMK screw ins
-case foam voor geluidsdemping
-brass plate
-epbt dolch keycaps

wat zien we niet?
-mijn 3d printed lube station
-mijn krytox 205g0
-spullen die ik niet zorgvuldig uitgekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:24:
[Afbeelding]

-dz65RGBv2 printplaat met hotswap (voornamelijk voor gemak/eerste keer dus nog niet rotsvast qua switches)
-GMK screw ins
-brass plate
-epbt dolch keycaps

wat zien we niet?
-mijn krytox 205g0
Ga je de switches meteen luben? Ik heb begrepen dat creams beter worden met +- 3 maanden break-in en dan luben. Misschien nog iets om te overwegen als je dat ziet zitten, toch makkelijk met de hotswap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Nog zonder lube, switch opener en lube station liggen nog in Luik dus dat kan nog even duren waarschijnlijk. Zelfde geld voor de stabilizers en plate / pcb foam.

En ja, de Boba U4's. Ik heb nu al jaren linear switches gebruikt en ik moet zeggen dat deze tactile switches heel satisfying zijn, je hebt echt goed de feedback als je een toets indrukt. Je voelt echt die klik, alleen hoor je helemaal niks, ze zijn stiller dan m'n Cherry MX Silent Reds.
Wel klinken sommige switches een klein beetje scratchy of klinken ze anders als andere switches als je je oor erbij houd. Maar ik denk dat wat lube daar de oplossing voor zal zijn :)
Zal er waarschijnlijk de komende tijd alleen niet veel mee typen omdat ik nu met m'n laptop zit ipv pc, en dan word m'n laptop scherm wel erg klein als ik nog een extra toetsenbord er tussen moet zetten :+

Heb ook dezelfde spatiebalk zonder opdruk, maar vond deze wel een leuk ;)
In het geheel, de software, Corsair doet dat toch wat beter, laat ik het zo zeggen, maar het werkt.
Bouwkwaliteit voelt ook zeer solide, zit ook best wat gewicht aan het toetsenbord als die helemaal gebouwd is.
Enige probleem wat ik heb zijn de stabilizers. Aan de linker kant van de spatie ratelt die, en in het algemeen voelen ze een beetje sloom aan, alsof ze er ietsjes langer over doen om omhoog te komen dan de switch. Daarnaast zit de spatie ook een heel klein stukje hoger dan de andere toetsen, nu weet ik niet of dat bij deze keycaps hoort, maar de onderkant van de spatie (en dus ook de bovenkant) zit 0.5 à 1mm hoger of zo dan de andere toetsen. Merk je helemaal niks van, maar het viel mij wel op toen ik ermee bezig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Cebby schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:41:
[...]

Ga je de switches meteen luben? Ik heb begrepen dat creams beter worden met +- 3 maanden break-in en dan luben. Misschien nog iets om te overwegen als je dat ziet zitten, toch makkelijk met de hotswap.
hier was ik niet eens van op de hoogte! nou, dan is dat het daadwerkelijke plan van aanpak! (even gelezen en wat je zegt blijkt te kloppen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doebbalapoent11
[Afbeelding]

-GMK screw ins
-brass plate
-epbt dolch keycaps

wat zien we niet?
-mijn krytox 205g0
Hieraan toegevoegd: wat je ook niet ziet is de custom kabel van @YaaD .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:47:
[...]

hier was ik niet eens van op de hoogte! nou, dan is dat het daadwerkelijke plan van aanpak! (even gelezen en wat je zegt blijkt te kloppen.)
En die post van jou had ik gemist, dang dat is een mooie set! Die ga ik ook nog op het oog houden mocht ik wat anders willen :9

@Miyazono Dat klinkt goed van die Boba's! Ben ook erg benieuwd hoe het is en het verschil als je klaar bent, in eider geval een mooi vooruitzicht :9

Ik heb vandaag met een collega een begin gemaakt aan mijn polssteun. Het is Amerikaans eiken geworden, exact 312mm (als het goed is :+) van de GK68x, 20mm dik dus nog 3mm speling voor voetjes en ca. 11cm diep en licht aflopend. Moet nog flink wat geschuurd worden en dan op zoek naar een mooie lak/finish die bij het huis past :9

Nu nog op zoek naar mooie voetjes }:O

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorc
@doebbalapoent11 Mooi hoor!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
:+ Vndt me bordje er met me nieuwe muis mat nog kleiner lijken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhiIDQ8W_K7tDMQCbQLyHI03BeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEMPQlgYXT3vvXayGfOJ7oZK.jpg?f=fotoalbum_large

PS. ja heb zelf me usb kabel aangepast, geef mezelf een 5. :P

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 29-12-2020 22:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

-GMK screw ins
Zag dat je het zelf al door had, maar zeker eerst een paar maanden op gaan werken voor je gaat luben. Heb ik een keer niet gedaan en tja, je behaalt dan simpelweg nooit meer hetzelfde resultaat.

Let wel, alle Creams van na 2019 hebben een asymetrisch setje voetjes. Vooral de linker kan als ie niet perfect recht zit je socket beschadigen. Nu weet ik het niet meer zeker, maar volgens mij zijn het twee dunne strookjes koper over elkaar heen gebogen. Dat heeft wat extra implicaties voor Kailh sockets. Bottom line: Check echt iedere switch even voordat je em erin stopt. De messing Tofu plates zijn vrij exact, dus dat helpt. Geen klik van de retentie brackets = terug en opnieuw!

Wanneer weet je dat je Creams klaar zijn voor lube? Pak je hoogste cap erbij, en druk em langzaam naar beneden vanaf iedere hoek en in het midden. Het moment dat dat voelt als 600-800 grit schuurpapier waar je een stukje teflon of TPU overheen haalt ben je er nog niet.

Voor het maximale perfectionisme even knoppen die je niet veel gebruikt, zoals b.v. Capslock, even doorwisselen met één die je wél veel gebruikt. Je gaat bij het luben niet bijhouden welke waar zat, of misschien houd je zelfs niet de beide helften bij elkaar, dus moeten ze natuurlijk welk allemaal ingesleten zijn.

Als je dat nou allemaal niet ziet zitten; PTFE poeder, droog, werkt ook heel goed. Maar dan kan je geen olie of 205 op de veer aanbrengen, en die heeft het eerlijk gezegd wel nodig, zeker in tray mount, want je krijgt er geping van.

Indien je alsnog teveel geluid ervaart of de messing plaat te hard vindt, en ja, hij is hard. dan kan je overwegen om een (harde) o-ring te plaatsen over je standoffs. Je hoeft ze vaak niet eens allemaal te doen. Je krijgt dan mooie uniforme demping, niet zo'n smerige demping als oringen om iedere switch. Ik zou wel een beetje harde nemen, 90A hardheid of hoger. Kan je altijd proberen, het is zeker niet ieder z'n ding.

Je case foam werkt veel en veel beter het moment dat je het een beetje aandrukt. Ik was voorheen van mening dat het vrijwel niets deed in een Tofu en ging daarom over tot semi-harde interne geluidsvangers, wat wél het juiste resultaat oplevert. De truc was echter om er simpelweg wat watten in te blijven leggen, of wat dan ook, tot de foam een beetje klem komt te zitten. Werkt dan opeens veel beter. Nog iets om mee te experimenteren.

Want dat gaat op voor al het advies. Leuk dat ik 4 van dit soort bordjes heb gebouwd, als jij iets anders prefereert, lekker doen en het met ons delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miyazono schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:41:
[...]

[...]

Nog zonder lube, switch opener en lube station liggen nog in Luik dus dat kan nog even duren waarschijnlijk. Zelfde geld voor de stabilizers en plate / pcb foam.

En ja, de Boba U4's. Ik heb nu al jaren linear switches gebruikt en ik moet zeggen dat deze tactile switches heel satisfying zijn, je hebt echt goed de feedback als je een toets indrukt. Je voelt echt die klik, alleen hoor je helemaal niks, ze zijn stiller dan m'n Cherry MX Silent Reds.
Wel klinken sommige switches een klein beetje scratchy of klinken ze anders als andere switches als je je oor erbij houd. Maar ik denk dat wat lube daar de oplossing voor zal zijn :)
Zal er waarschijnlijk de komende tijd alleen niet veel mee typen omdat ik nu met m'n laptop zit ipv pc, en dan word m'n laptop scherm wel erg klein als ik nog een extra toetsenbord er tussen moet zetten :+

Heb ook dezelfde spatiebalk zonder opdruk, maar vond deze wel een leuk ;)
In het geheel, de software, Corsair doet dat toch wat beter, laat ik het zo zeggen, maar het werkt.
Bouwkwaliteit voelt ook zeer solide, zit ook best wat gewicht aan het toetsenbord als die helemaal gebouwd is.
Enige probleem wat ik heb zijn de stabilizers. Aan de linker kant van de spatie ratelt die, en in het algemeen voelen ze een beetje sloom aan, alsof ze er ietsjes langer over doen om omhoog te komen dan de switch. Daarnaast zit de spatie ook een heel klein stukje hoger dan de andere toetsen, nu weet ik niet of dat bij deze keycaps hoort, maar de onderkant van de spatie (en dus ook de bovenkant) zit 0.5 à 1mm hoger of zo dan de andere toetsen. Merk je helemaal niks van, maar het viel mij wel op toen ik ermee bezig was.
Heb je ervaring met gateron browns? En zo ja, hoe verhoud die zich tot de boba's?
Je hebt mij nu nieuwsgierig gemaakt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
ParaNoja schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:12:
[...]

Heb je ervaring met gateron browns? En zo ja, hoe verhoud die zich tot de boba's?
Je hebt mij nu nieuwsgierig gemaakt... ;)
Helaas heb ik alleen ervaring met linear switches van Cherry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Meer mensen hier met een Ducky One 2 TKL RGB?

Heb hem gisteren binnen gekregen, ben echt heel erg blij met het apparaat, maar er is is toch een dingetje:

Als ik de backlight op full white zet, is het niet echt wit. Het is meer een soort van geel/gebroken wit achtig.

Kan ik hier nog wat aan doen of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Met de software kan je toch zelf RGB kleur instellen? Maak je hem wat blauwer ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zorc schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:23:
Met de software kan je toch zelf RGB kleur instellen? Maak je hem wat blauwer ofzo :)
Ja dat heb ik nu gedaan, stuk beter. Wel vreemd dat kleurcode puur wit dat nog wel geelachtig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorc
Jackson6 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:35:
[...]

Ja dat heb ik nu gedaan, stuk beter. Wel vreemd dat kleurcode puur wit dat nog wel geelachtig is.
Mjah, RGB leds he, en verwacht niet dat ze de kleuren gaan kalibreren :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:35

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik was even van de radar, maar mijn GK87S is af!

GK87S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iR23bYaA1l2cZ_JqNwS-H8PDrng=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmLEQ7vAZDY0RBV1Y06jG3qR.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xTk0osctNKfkjci2pIAfYaKzQw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qR3W6fyF6tmdzqO9hzPdwXoE.jpg?f=fotoalbum_small

De Gat Browns typen prettiger dan mijn Cherry Reds die ik hiervoor had. Het wel iets meer tactile mogen zijn. Wat ik al lees is dat de Boba's meer feedback geven? De stabs waren ook al pre-lubed, scheelt weer. Ik heb nog geen lube voor de band-aid mod, maar al wel een foam landing pad tussen plate en pcb gedaan. Scheelt ook al behoorlijk en de aanslagen zijn nu meer 'thock'. 8)
Prettig geluid, prettige switches en dan nog de PBT keycaps! Man, dit zijn simpele PBT (1.4mm) caps, maar wat een wereld van verschil met de ABS keycaps van de Cherry MX Board 3.0 :9~

Nu ga ik maar eens op zoek naar een VIA/QMK PCB met case, want die GK6 software is belabberd :+

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
The GUI schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:30:
[...]
Wat ik al lees is dat de Boba's meer feedback geven?
[...]
Er zit nog wel een groter verschil tussen Boba's en de Gateron of Cherry Browns. Het verschil is niet alleen de tactiliteit (is dat het juiste Nederlandse woord :?) maar ook dat de Boba's silent tactiles zijn. Er zit een stukje rubber/siliconen in de switch op de stem van de switch. Een goed plaatje met markering kun je hier vinden: https://www.overclockersclub.com/reviews/cmk_boba_u4/. Ik heb zelf Keebwerk Tacit switches en die maken gebruik van hetzelfde principe.

Als je geïnteresseerd bent om andere tactile switches uit te proberen die niet stil zijn dan kun je kijken naar:
- Halo Clears / True
- Durock/JWK T1 / Koala / Kiwi
- Glorious Panda
- Zealios
- Kailh Box Royal
- Kailh Pro Purple (niet per se meer tactile dan een Brown)
- etc

Maar ook voor silent tactiles heb je veel meer opties:
- Gazzew Boba U4
- Silent Sky Outemu
- Keebwerk Tacit
- Zilents
- Aliaz (ook niet per se meer tactile)
- etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:19
Ik ben op zoek naar redelijk specifieke combinatie van een TKL-keyboard (volgens mij ook niet tegen gekomen in deze thread):

- TKL
- Draadloos
- Blue switches
- Dedicated Multimedia keys

Het toetsenbord welke op dit moment het dichts in de buurt komt is deze : pricewatch: Keychron K8 Wireless Mechanical Keyboard (Gateron Blue, Qwerty US)

Helaas dus zonder dedicte multimedia keys...
Iemand die misschien nog een optie weet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
The GUI schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:30:
Ik was even van de radar, maar mijn GK87S is af!

GK87S
[Afbeelding][Afbeelding]

Nu ga ik maar eens op zoek naar een VIA/QMK PCB met case, want die GK6 software is belabberd :+
JA! Ik word er gek van dat ik elke dag mijn capslock opnieuw moet instellen en het dan weer even werkt en de standaard instelling dan weer word vergeten :(

Mooi bordje! Wel veel licht onder de toetsen, heb je milky of clear browns? Mijne zijn zwart icm donkere keycaps is het zelfs in het donker amper te zien :+

Vandaag weer op werk dus even naar de schuurmachine gelopen voor een paar minuten. Verre van perfect en nog niet af maar toch grappig om even te showen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8mAddPf6mmEwHJDR6QssJQuuqA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60Bb7hBhW7TggN9GeXOyWSZ6.jpg?f=fotoalbum_medium

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Ziet er goed uit beide hierboven d:)b. Software/firmware is iets waar ik tegenwoordig bij aankoop al naar kijk. Af en toe zie je een GB voorbij komen van boards met software waar al bijna 2 jaar geen update van is geweest.

Mechmarket sales zijn gedaan en direct weer een deel uitgegeven:
  • Vega65 - zwart, alu plate
  • Zeal Zilents 65g - 80 pcs
  • Gazzew Boba U4 - 70 pcs
  • GMK Space Cadet II - blue core
  • GMK Serika 2 - Hiragana core + geometries
  • lube restock
  • nieuw lube station van ome Ali
En NK65 Milkshake edition was al tijdje onderweg. Denk niet dat ik daar veel op zal werken gezien andere opties hier maar blijf het een mooie set vinden.

De wachttijden voor GMK sets worden wel absurd. Hele serie staat al op Q4 2021, met wat vertraging wordt dat dan gewoon 2022.

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:35

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

sapphire schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:57:
[...]

JA! Ik word er gek van dat ik elke dag mijn capslock opnieuw moet instellen en het dan weer even werkt en de standaard instelling dan weer word vergeten :(

Mooi bordje! Wel veel licht onder de toetsen, heb je milky of clear browns? Mijne zijn zwart icm donkere keycaps is het zelfs in het donker amper te zien :+

Vandaag weer op werk dus even naar de schuurmachine gelopen voor een paar minuten. Verre van perfect en nog niet af maar toch grappig om even te showen.

[Afbeelding]
Nou het werkt allemaal wel prima, maar functions ingesteld voor media (Fn + F11 enzo). Maar qua LED's is het bedroevend wat je kan instellen. Niet dat ik het voor de RGB heb gedaan hoor. Ik heb de helderheid even op max gezet voor de foto's, normaal staan ze minder fel ;)

Mooie wrist rest trouwens!
Flapmo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:23:
Ziet er goed uit beide hierboven d:)b. Software/firmware is iets waar ik tegenwoordig bij aankoop al naar kijk. Af en toe zie je een GB voorbij komen van boards met software waar al bijna 2 jaar geen update van is geweest.

Mechmarket sales zijn gedaan en direct weer een deel uitgegeven:
  • Vega65 - zwart, alu plate
  • Zeal Zilents 65g - 80 pcs
  • Gazzew Boba U4 - 70 pcs
  • GMK Space Cadet II - blue core
  • GMK Serika 2 - Hiragana core + geometries
  • lube restock
  • nieuw lube station van ome Ali
En NK65 Milkshake edition was al tijdje onderweg. Denk niet dat ik daar veel op zal werken gezien andere opties hier maar blijf het een mooie set vinden.

De wachttijden voor GMK sets worden wel absurd. Hele serie staat al op Q4 2021, met wat vertraging wordt dat dan gewoon 2022.
Het was mijn eerste bordje, en ik dacht dat ik het wel prima zou vinden. Maar toch niet :P
Nu ga ik maar eens kijken voor een 65% bordje voor mijn gaming needs :*)

Mooie lijst! Ik doe nog even rustig aan, maar die GMK sets zijn echt wel nice :o

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Flapmo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:23:

Het verhaal gaat dat er momenteel wat extra vertraging zijn wegens COVID binnen het bedrijf. Maar dat zijn en blijven geruchten,het is onduidelijk hoeveel daar van waar is.Duitsland gaat natuurlijk momenteel ook niet zo heel lekker dus dat er wat vertraging optreed is niet zo heel vreemd.

GMK is daarnaast bezig, ook vertraagd, met het installeren en in gebruik nemen van nieuwe machines. Het aantal wat het ook alweer was ontgaat me even. Bottom line is, eind Q1 2021 is de verwachting dat ze meer dan een verdubbeling van de output mogelijk kunnen gaan maken. Wat niet zo gek is, want de vraag en wachttijden zijn gewoon al jaren lang en ze zien ook wel in dat als ze de lui in China niet bij kunnen blijven, ze niet profiteren van de groei in de wereldwijde vraag.

Momenteel zijn sets inderdaad erg vertraagd. Dat is overigens wel vaker zo geweest, dat je 9-12 maanden moest wachten. En tja, nu staat de teller op 14 maanden ofzo. Het streven van GMK is dat dit naar 6 maanden teruggebracht gaat worden. Maar ik vermoed dat er gewoon zoveel meer sets gemaakt gaan worden dat dat van zelf weer oploopt.

Maar goed, ik bedenk me nu ook wel steeds bij GMK sets of ik er op wil gaan wachten. Zo is GMK Awaken b.v. een super gave felgekleurde set. Staat waarschijnlijk super goed op een aantal borden, maar ik heb eigenlijk geen nieuwe Zwarte keyboards meer in de planning staan. En momenteel met Cyberpunk 2077 waar ik me goed mee vermaak (al een 2e runthrough begonnen), is het natuurlijk een passende set. Maar is dat in Q2 2022 nog steeds zo? Meh... Geen idee werkelijk.

Hoop persoonlijk dat GMK ook andere profielen gaat maken tzt. Of dat ze nu wel met nieuwe machines een 2e font erbij kunnen gaan doen. Heb momenteel 3 GMK sets en er komt er nog 1 bij, en volgens mij vergeet ik er nog 1. Maar Cherry profiel heeft niet echt meer m'n voorkeur.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

djunicron schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:14:
[...]

Het verhaal gaat dat er momenteel wat extra vertraging zijn wegens COVID binnen het bedrijf. Maar dat zijn en blijven geruchten,het is onduidelijk hoeveel daar van waar is.Duitsland gaat natuurlijk momenteel ook niet zo heel lekker dus dat er wat vertraging optreed is niet zo heel vreemd.

GMK is daarnaast bezig, ook vertraagd, met het installeren en in gebruik nemen van nieuwe machines. Het aantal wat het ook alweer was ontgaat me even. Bottom line is, eind Q1 2021 is de verwachting dat ze meer dan een verdubbeling van de output mogelijk kunnen gaan maken. Wat niet zo gek is, want de vraag en wachttijden zijn gewoon al jaren lang en ze zien ook wel in dat als ze de lui in China niet bij kunnen blijven, ze niet profiteren van de groei in de wereldwijde vraag.

Momenteel zijn sets inderdaad erg vertraagd. Dat is overigens wel vaker zo geweest, dat je 9-12 maanden moest wachten. En tja, nu staat de teller op 14 maanden ofzo. Het streven van GMK is dat dit naar 6 maanden teruggebracht gaat worden. Maar ik vermoed dat er gewoon zoveel meer sets gemaakt gaan worden dat dat van zelf weer oploopt.

Maar goed, ik bedenk me nu ook wel steeds bij GMK sets of ik er op wil gaan wachten. Zo is GMK Awaken b.v. een super gave felgekleurde set. Staat waarschijnlijk super goed op een aantal borden, maar ik heb eigenlijk geen nieuwe Zwarte keyboards meer in de planning staan. En momenteel met Cyberpunk 2077 waar ik me goed mee vermaak (al een 2e runthrough begonnen), is het natuurlijk een passende set. Maar is dat in Q2 2022 nog steeds zo? Meh... Geen idee werkelijk.

Hoop persoonlijk dat GMK ook andere profielen gaat maken tzt. Of dat ze nu wel met nieuwe machines een 2e font erbij kunnen gaan doen. Heb momenteel 3 GMK sets en er komt er nog 1 bij, en volgens mij vergeet ik er nog 1. Maar Cherry profiel heeft niet echt meer m'n voorkeur.
Goed om te weten. Ik kan mij niet herinneren dat ik afgelopen 4-5 jaar zo lang op GMK sets moest wachten maar aan de andere kant vergeet ik zulke dingen snel. Moet eerlijk bekennen dat ik altijd een beetje bestel met "fire and forget" gezien de wachttijden. Komt vanzelf wel binnen en voelt dan als cadeautje, geld al lang geleden uitgegeven ;). Heb maar 3 GMK sets (gehad) nu, 1 verkocht. (en nu dus 2 in de pijplijn)

Andere profielen alleen een KAT set ooit gekocht (KAT milkshake) maar de rest wel eens gevoeld op boards van anderen maar nooit reden gezien om het zelf te bestellen. Misschien maar eens naar gaan kijken maar vind al snel dat het of te hoog is of dat ze je vingers te veel "vastgrijpen". Eigenlijk geen moeite met cherry dus misschien moet ik er nog niet aan beginnen.. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:20:
Ik ben op zoek naar redelijk specifieke combinatie van een TKL-keyboard (volgens mij ook niet tegen gekomen in deze thread):

- TKL
- Draadloos
- Blue switches
- Dedicated Multimedia keys

Het toetsenbord welke op dit moment het dichts in de buurt komt is deze : pricewatch: Keychron K8 Wireless Mechanical Keyboard (Gateron Blue, Qwerty US)

Helaas dus zonder dedicte multimedia keys...
Iemand die misschien nog een optie weet?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Logitech G915 heeft alles wat je wil volgens mij maar ik weet niet of hun 'clicky' switches per se MX blues zijn.

Wat ik me in jouw geval zou afvragen is hoe belangrijk AL je eisen zijn. Als je bijv wireless laat vallen heb je ineens zoveel meer keuze. Bijvoorbeeld Ducky maakt echt goede borden, MX blues, TKL en de mediatoetsen zitten onder Fn maar niet wireless.

Zelf bouwen kan natuurlijk ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Logitech G915 heeft alles wat je wil volgens mij maar ik weet niet of hun 'clicky' switches per se MX blues zijn.

Wat ik me in jouw geval zou afvragen is hoe belangrijk AL je eisen zijn. Als je bijv wireless laat vallen heb je ineens zoveel meer keuze. Bijvoorbeeld Ducky maakt echt goede borden, MX blues, TKL en de mediatoetsen zitten onder Fn maar niet wireless.

Zelf bouwen kan natuurlijk ook ;-)
Ik heb inderdaad de G915 besteld. Ik heb wel mijn twijfels of de switches hetzelfde clicky zijn als reguliere mechanische toetsenborden. Wel jammer dat er voor deze setup zo weinig keuze is.
I.v.m. clean-desk vind ik draadloos wel belangrijk.

Als ik hier een prio-volgorde van zou maken:

1) TKL
2) Blue Switches
3) Draadloos
4) Dedicated multimedia toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
pitchdown schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Ik heb inderdaad de G915 besteld. Ik heb wel mijn twijfels of de switches hetzelfde clicky zijn als reguliere mechanische toetsenborden. Wel jammer dat er voor deze setup zo weinig keuze is.
I.v.m. clean-desk vind ik draadloos wel belangrijk.

Als ik hier een prio-volgorde van zou maken:

1) TKL
2) Blue Switches
3) Draadloos
4) Dedicated multimedia toetsen
in het mom van minimal desk setup kun je ook onder het toetsenbord een gat boren en de kabel daar doorheen leiden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3v7DWLCY4rsCEOpSwqUnKY1EvrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1EQNB5MG1Jrmj9icV6xypGJ.jpg?f=fotoalbum_large

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
doebbalapoent11 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:32:
[...]

in het mom van minimal desk setup kun je ook onder het toetsenbord een gat boren en de kabel daar doorheen leiden
Inderdaad.
Welke toetsenbord zou in dat geval de beste keuze zijn?

Zijn er misschien oplossingen om een draadloze verbinding te maken door bv. 2 dongels te gebruiken (1 in het toetsenbord, 1 in de computer)?

[ Voor 18% gewijzigd door pitchdown op 01-01-2021 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peetgate
pitchdown schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:45:
[...]

Inderdaad.
Welke toetsenbord zou in dat geval de beste keuze zijn?

Zijn er misschien oplossingen om een draadloze verbinding te maken door bv. 2 dongels te gebruiken (1 in het toetsenbord, 1 in de computer)?
Ik heb erg lang gezocht met dezelfde eisen als jij, maar ik kwam er achter dat het erg lastig is om inderdaad alles te combineren. Uiteindelijk kwam ik er achter dat mijn MX master een extra knop heeft waarmee je alle standaard multimediafuncties kunt uitvoeren (volume, vooruit, achteruit, play/pause). Hierdoor opende er voor mij de optie om de Keychron K4V2 aan te schaffen. Draadloos, volledig functioneel, RGB, toch een kleine(re) footprint.
edit: nou ja, met andere woorden, misschien kun je een andere oplossing vinden voor de mediakeys, dat vergroot de keuzevrijheid.

[ Voor 7% gewijzigd door peetgate op 01-01-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
peetgate schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Ik heb erg lang gezocht met dezelfde eisen als jij, maar ik kwam er achter dat het erg lastig is om inderdaad alles te combineren. Uiteindelijk kwam ik er achter dat mijn MX master een extra knop heeft waarmee je alle standaard multimediafuncties kunt uitvoeren (volume, vooruit, achteruit, play/pause). Hierdoor opende er voor mij de optie om de Keychron K4V2 aan te schaffen. Draadloos, volledig functioneel, RGB, toch een kleine(re) footprint.
edit: nou ja, met andere woorden, misschien kun je een andere oplossing vinden voor de mediakeys, dat vergroot de keuzevrijheid.
Ik begrijp niet precies wat je bedoeld.
Gebruik je nu de MX master of keychron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
pitchdown schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Ik begrijp niet precies wat je bedoeld.
Gebruik je nu de MX master of keychron?
De Logitech MX master is mijn muis 8)7 Hehe, sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
peetgate schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:42:
[...]

De Logitech MX master is mijn muis 8)7 Hehe, sorry.
Ah duidelijk.
Ik zoek dit echt wel op het toetsenbord.

Met een gaatje boren zou dit toetsenbord misschien interessant zijn ? pricewatch: Mountain Everest Max (MX Blue, Qwerty US)

Zijn er opties om een draadloze verbinding te maken tussen het toetsenbord en computer middels iets van een dongel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
pitchdown schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Ah duidelijk.
Ik zoek dit echt wel op het toetsenbord.

Met een gaatje boren zou dit toetsenbord misschien interessant zijn ? pricewatch: Mountain Everest Max (MX Blue, Qwerty US)

Zijn er opties om een draadloze verbinding te maken tussen het toetsenbord en computer middels iets van een dongel?
Badseedtech heeft een mooie review op YT staan van dit keyboard. Duur maar wel functioneel als je de extra docks erbij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Pffff levertijden voor GMK keycaps zijn echt wel lang zeg, bijvoorbeeld:
https://mykeyboard.eu/catalogue/gmk-hanami-dango-base_3085/
Bijna heel jaar wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-06 16:49
Het aantal groupbuys per maand is ook behoorlijk explosief gestegen sinds de tweede helft van 2019.. daarvoor waren het er zo'n 1-3 per maand, sindsdien 5-10 en deze maand zijn het er 14..

Dan heeft die set ook nog eens custom kleuren wat een paar maanden extra gaat kosten, het zou mij verbazen als je deze set voor 2022 binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Hmmm, je zou verwachten dat de animo minder wordt als er elke maand zoveel zijn om uit te kiezen en als je er dan ook nog een jaar op moet wachten :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-06 16:49
Dat is voor mij ook een deel van de lol. Meedoen aan een groupbuy, vergeten dat je het gekocht hebt en aangenaam verrast worden wanneer de shipping notification in de mailbox komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Oewww de pakketbezorger kwam zojuist toetsenbordje van ome Ali brengen.Natuurlijk nog geen keycaps dus hij blijft voorlopig in orginele staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb recent de logitech G915 besteld. Zowel de clicky, als de tactile.
M.b.t. de functionaliteit heeft dit toetsenbord alles in zich.

Ik hoop dat de type-ervaring dicht bij de overige mechanische toetsenborden komt.
Ik ben er wel achter dat ik als office-gebruiker de voorkeur geef aan de blue switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorc
Hij is uit de doos :9
Aangezien een kleinere rechter shift tot op heden niet echt mijn ding is en ik nog niet goed zonder mijn arrow keys kan, een wat minder gebruikelijke layout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lxvfdoxOBC_Tjj_gPxcPZMGiLw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nXOgxr91vsVeoHdM64XCxqGX.jpg?f=user_large

Naast Leopold TKL:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2qYmzyU0mVn32pPa0CQN8914hU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BBRTcjcq758w315tOYIZHGpM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vandaag ook een pakketje binnen, eigenlijk best snel. Ik vind die 'echte' keycaps nog veel te duur en bewaar dat voor mijn ultieme bordje dat ik dit jaar hopelijk ga bouwen. Een 65%.

Had op dit zelfbouwbordje een cheapo setje zitten dat goed voldeed maar vooral 's avonds, en ik zit veel achter de pc, zag ik de cijfers niet. Die type ik wel blind maar niet snel en als ik bijvoorbeeld ff een 2FA in moet typen of een bankcode of zo dan vind ik wel fijn als ik de cijfers makkelijk kan zien en dat ging niet met die donkere keys. Heb geen backlight namelljk. Toen kwam ik dat nieuwe setje, volgens mij hier, tegen en die kost weinig en vond ik wel aardig. Maar denk uiteindelijk dat de kleur niet genoeg matched met mijn case maar dat boeit me momenteel niet zoveel.

En gelijk mijn highscore bij 10FF 2 x achter elkaar geevenaard. Dus dat zit verder wel snor. Alleen de spatiebalk maakt wat meer geluid, alhoewel het verder wel ok klinkt. Komt dat omdat deze keycaps iets dikker zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFfVtZzn7PGR7jWGsg3mxRGUkl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDyy2G8eDxRPLWfHKtFyqeRV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Vandaag is tactile-versie van de logitech G915 binnen gekomen.
De layout heeft een "grote" enter-toets.
Dit zou betekenen dat dit de UK-versie van het toetsenbord is.

De website van logitech is wat onduidelijk of US-versie een reguliere "kleine" enter-toets heeft.

Iemand die dit toetsenbord toevallig heeft en weet hoe dit zit?
Pagina: 1 ... 55 ... 158 Laatste