Gat Brown luben heeft opzich wel zin. En het zijn niet heel verkeerde switches, maar helaas blijf je altijd wat scratch houden. En ze zijn zo weinig tactile, dat als je de pootjes meeneemt, je waarschijnlijk weinig gevoel over van de bump meer blijft beleven.sapphire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:51:
Mijn GK68x, Gateron Browns en keycaps waren €102. Neopreen en vet bij elkaar een euro of 8. vind ik opzich meevallen![]()
Kan uiteraard duurder maar ik vind dit eigenlijk wel prima zo(Wat betekend dat ik uiteindelijk toch weer wat ga knutselen als de prijzen van videokaarten niet gewoon snel normaler worden
)
[...]
Nu dus het dillema, luben of gewoon andere switches halen![]()
In echt verlengde van mechanische borden en hopelijk mag dit hier ook. Zijn er hier liefhebbers die een polssteun gebruiken?
Ik was aan het neuzen naar een houten steun van Ali ofzo maar een collega bood aan om zelf eens wat te knutselen. We hebben een zaagtafel, band schuurmachine (stationair) en nog wat stukken teak en Frans eiken dus kun je wat mooie mee maken
Je zou eigenlijk een beetje 205 voor de behuizing en sliders moeten gebruiken, en wat 105 olie op de veer én de pootjes (of bladen) moeten doen. Maar dan echt weinig. Vooral als je zal al een beetje hebt ingesleten blijft dat vrij lang soepel aanvoelen, de olie op de bladen gaat niet heel permanent zijn, (maar wel maanden / een jaar oid.)
Vrijwel alle switches hebben baat bij lube. Echter sommige switches, zoals diverse boxes, wat minder. Box Orange luben met wat dan ook, tja, je merkt er zelfs met een droge naast niet altijd verschil in. En clickies luben, mja, kan je ook wel laten naar mijn mening. De bar of jacket blijft toch hetzelfde voelen en voor beter geluid gebruik je ze niet.
Polssteunen, tja, beter begin je er niet aan en heb je ze door gewenning uiteindelijk niet meer nodig. Heb er ook wel eens naar gegrepen, maar uiteindelijk is je armen wat meer optillen en een goede houding aannemen beter. Als je slechte gewoontes blijft ondersteunen met een polssteun is dat niet helemaal het eindresultaat dat je zoekt neem ik aan. Maar goed, als je er medische redenen voor hebt of gewoon langer moet werken en het verlichting brengt is het natuurlijk prima in orde.
Zelf maken is wel zo leuk, heb ik ook wel gedaan. Echt fancy polssteunen haal je daarnaast niet van Alie uiteindelijk. En vergelijkbare kwaliteit kan je met de werkplek die je omschrijft zelf ook evenaren met niet al te gek veel werk.
Let wel op met je keuze van lak of olie. Verkeerde varianten voelen plakkerig, of blijven je handen vet maken, of gaan weer ruiken als ze warm worden van je handen, etc. Alie is op dat vlak wel sneller; je hebt waarschijnlijk eerder je steuntje binnen dan dat je van de geur van polyeuritaan af bent.