Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 715452

@Flapmo
Even wachten tot de rest binnen is, dan post ik hier zeker wat het eindresultaat is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:50
Heb nog meer foam toegevoegd.
Ditmaal tussen de plate en de pcb.

Heb ook maar weer SA keycaps er op gezet i.p.v. OEM.
Toen ik deze er voor het eerst op had gezet, vond ik ze echt helemaal niks. Te hoog en te glad.
Maar nu vind ik ze ineens wel ok typen. Vind ze alleen nog steeds te glad.
Ligt dat aan het feit dat het ABS is? Of zijn er ook ABS keycaps met texture zoals PBT keycaps?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FQVv3ThOikUOTjYvoSSwA4VRhw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHtOLlRNFZ8s2YxxQLXV3Ms9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rdEdFFn38g4mACqS29CH_rUQ0c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GRJp7xaUCLACxIMvoRJa1lh.jpg?f=fotoalbum_tile

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Xyphoid schreef op zondag 13 december 2020 @ 02:33:
Heb nog meer foam toegevoegd.
Ditmaal tussen de plate en de pcb.

Heb ook maar weer SA keycaps er op gezet i.p.v. OEM.
Toen ik deze er voor het eerst op had gezet, vond ik ze echt helemaal niks. Te hoog en te glad.
Maar nu vind ik ze ineens wel ok typen. Vind ze alleen nog steeds te glad.
Ligt dat aan het feit dat het ABS is? Of zijn er ook ABS keycaps met texture zoals PBT keycaps?
Foam tussen PCB en plate werk beduidend beter dan onderin in mijn ervaring.
Het moet haast strak zitten wil het echt effect hebben onderin keyboards.Of het moet iets meer rigide en open zijn, zoals b.v. TPU met een groot open oppervlakte.

De sculpt van SA is gewoon glad. Het hoort zo. Net zoals DSA een beetje een grip profiel heeft. KAM is op dezelfde manier "polished" of "grainy", je kan bewust kiezen voor één van de twee. SA is ook smooth, maar niet polished, dus glad ongeacht het materiaal.

Nu is het wel zo, dat die textuur in PBT iets meer gelijk blijft. Hoewel dat ook olie kan opnemen. ABS slijt iets meer af over de tijd. Maar kan je dus ook weer beter opschuren, als je dat aandurft en consistent kunt doen. (Mij niet gezien!)

Hier KAM Starry Night in glossy...
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1674/0405/products/4_e37b4a45-5257-462e-a2cb-42ef223d388f_768x.png?v=1583872049

KAT heeft wat dat aangaat iets meer profiel en grip.

Signature Plastics heeft op DSS en DSA naar mijn mening de textuur absoluut perfect voor elkaar. Beter gevoel dan GMK. Ongeacht het plastic Hun concave 6,25u spatie voelt absoluut identiek in ABS / PBT, ik kan ze blind absoluut niet van elkaar onderscheiden, tot je het geluid hoort natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:24

Flapmo

and back is gigi!

Foam tussen case en pcb (bottom layer) heeft ook duidelijk invloed op je typeervaring. Wordt allemaal stuk meer rigide. Zou het niet snel op bottom layer doen en alleen tussen pcb en plate.

Misschien als je een poly plate hebt kan je nog onderin foam doen omdat poly a erg veel flex heeft. Maar met esb protectie is het zelfs dan waarschijnlijk niet echt nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door Flapmo op 13-12-2020 18:05 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zat de afgelopen tijd af en toe wat dingen terug te lezen, omdat mijn laatst "gebookmarkte" reactie in dit topic alweer een flinke tijd geleden was en kwam onder andere dit tegen :
ParaNoja schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:45:
@Backxs o je bedoelt PBT double shot keycaps als deze OEM profile witte set? Voor $20? :r
Kunnen jullie mij eens uitleggen wat daar zo vreselijk aan is :?

Lijkt me juist één van de weinige setjes die er een beetje normaal uitzien zonder allerlei overdreven gedoe! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarschuwing (te) lange post

:P
Marcel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:16:
Ik ben aan het kijken naar ofwel een set keycaps voor m'n vortex race 3, ofwel een compleet nieuw 65% keyboard naast m'n Vortex. Qua keycaps ben ik altijd al gecharmeerd van de vorm van 80's toetsenborden zoals de Tandy TRS-80 hieronder, met name de wat afgeronde vorm van de toetsen. Heeft dit type keycap een specifieke naam? Daarmee bedoel ik niet alleen het profiel, want dat kan ik bij dit voorbeeld niet goed beoordelen, maar vooral het bovenaanzicht.

Edit: inmiddels gevonden, als ik het goed heb is dit een MT3 profiel. Down the rabbit hole we go.... :D

[Afbeelding]
Vond net deze Drop + Matt3o MT3 Susuwatari snap nu helemaal wat je bedoelde. 8)
Alleen de prijs... :?
Jammer genoeg verstuurt amazon die niet naar NL vanaf Amazon UK :'(

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:53:
Ik zat de afgelopen tijd af en toe wat dingen terug te lezen, omdat mijn laatst "gebookmarkte" reactie in dit topic alweer een flinke tijd geleden was en kwam onder andere dit tegen :

[...]

[...]

Lijkt me juist één van de weinige setjes die er een beetje normaal uitzien zonder allerlei overdreven gedoe! :P
Ik vindt die set niet speciaal lelijk, geef t een magere 6, ging meer over doubleshot BPT voor 'te' lage prijs.
Maar ik las ook al dat die sets soms best goed zijn. En heb verschil in kwaliteit al mogen meemaken.

Vindt t gewoon beetje saai. :P
En het is gewoon niet mijn smaak, ik houd meer van grote letters in t midden en beetje kleur, met leuke novelty keys. ;) Denk dat de reeds geposte keycap sets dat wel laten zien.

Misschien is echter 2 of 3 van die setjes kopen ook een optie en deze mengen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Flapmo XDA PBT bevalt me goed, vooral de thocc...
@Xyphoid Ook SA vindt ik erg lekker kloppen, (ook al is dit setje ook ABS, maar als enige set doubleshot)
Bedoeling was om DSA of MDA te bestellen, die miste ik nog.
Maar dus vooralsnog op zoek naar PBT doubleshot SA en XDA... 8)

Maar heb voor de zekerheid de dozen er bij gepakt (en meteen erop gezet wat er inzit) ...
Jukebox XDA
P.G. Key XDA (huidige)
Foundation SA (Met dank nog aan @mavgink (y) )
Mojito Cherry profile (nog nieuw)
Coral Sea OEM

[ Voor 21% gewijzigd door ParaNoja op 13-12-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superjona schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:31:
Heeft iemand toevallig een aanrader voor een 75% carrying case? Ik heb een Keychron K2 die af en toe met mij zou meemoeten, maar vind nergens ee degelijke travel pouch of iets dergelijks.
Als je die een vindt, voor 60%.... :P Ping mij dan ook ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapmo:
Foam tussen case en pcb (bottom layer) heeft ook duidelijk invloed op je typeervaring. Wordt allemaal stuk meer rigide. Zou het niet snel op bottom layer doen en alleen tussen pcb en plate.

Misschien als je een poly plate hebt kan je nog onderin foam doen omdat poly a erg veel flex heeft. Maar met esb protectie is het zelfs dan waarschijnlijk niet echt nodig.
djunicron:

Foam tussen PCB en plate werk beduidend beter dan onderin in mijn ervaring.
Het moet haast strak zitten wil het echt effect hebben onderin keyboards.Of het moet iets meer rigide en open zijn, zoals b.v. TPU met een groot open oppervlakte.
Hier op af gaand zou foam, pre-cut dus een aanrader zijn? Dus voor tussen de plate en PCB...
Ik was juist ook onder de indruk van de siliconen mat onderin de case, dit was in de NK65 geloof ik.
Maar zoiets heb ik nog niet los te koop gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]

[...]

Zoiets zoek ik in het zwart, lekker saai en simpel. Moet niet teveel opvallen allemaal net als de rest van de setup :)

Wel een feest hier zeg qua aankopen @Miyazono Heeft boba U4's besteld waar ik erg benieuwd naar ben en zit gisteravond over Glorious Panda's te lezen en lijken me erg interessant en nu heeft @Anoniem: 715452 ze besteld. Dus wederom ik hoor graag hoe je ervaring er mee is als je ze in gebruik gaat nemen :)

Ik ga morgen mijn neopreen strips ophalen en die bovenop de vulling die nu op de bodem van het bord zit doen, ben benieuwd naar het effect. Tijdens het typen van deze post een stuk zacht schuin onder het bordje gelegd (dus tussen bureau en bodem) en dat scheelt toch een enorme bak geluid zeg :X

daarnaast nog even zitten neuzen naar de standaard software die bijgeleverd word maar die is niet geweldig zeg, je kan de standaard layer niet eens aanpassen :( Komende week maar eens naar pixeltris ed. kijken want ik wil de capslock remappen naar FN!

Overigens afgelopen dagen nog een beetje zitten neuzen en ik snap sommige mensen toch wel hoor, gaat snel. Eerst toch met een schuin oog zitten kijken naar een alu case voor mijn GK68, misschien toch wel leuk. Toen naar een GMMK Pro en ook al zitten loeren naar een NK65 alu :9~ :+ Gaat van kwaad tot erger zo _O-

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

ParaNoja schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:34:
[...]

[...]

Hier op af gaand zou foam, pre-cut dus een aanrader zijn? Dus voor tussen de plate en PCB...
Ik was juist ook onder de indruk van de siliconen mat onderin de case, dit was in de NK65 geloof ik.
Foam tussen je PCB en plate zorgen ervoor dat geluid wat dempt. Vind ik meestal wel fijn. Tussen pcb en case vind ik nooit zo fijn omdat je dan op een plank zit te typen (overdreven, maar voor het idee).

Ik zit hard te twijfelen of ik ook nog GMK Serika 2 zal bestellen. Omdat het toch bijna kerst is B). Blijft een mooie set.

[ Voor 9% gewijzigd door Flapmo op 13-12-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-05 21:14

[...]

[...]

Volgens mij ging dat toen over de kwaliteit van sommige fabrikanten/verkopers die een bepaald kwaliteit plastic aanduiden als PBT of Double-shot ABS. Het ene plastic is het andere niet en de kwaliteit van de keycap kan veel invloed hebben op jouw typ-ervaring. Soms is het materiaal gewoon erg dun of flimsy waardoor het niet prettig aanvoelt of heel erg hol klinkt en het kan zelfs zijn dat (wat minder bij PBT volgens mij?) keycaps beetje vervormd zijn (vooral grotere toetsen als spacebar en enter).

Kwaliteit materiaal merk je in ieder geval wel en daarmee ook goedkoop duurkoop. Al vind ik meer dan 100 piek voor een ABS double-shot setje persoonlijk eigenlijk nog altijd te veel ~ sorry GMK fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ParaNoja schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:38:
[...]

Vond net deze Drop + Matt3o MT3 Susuwatari snap nu helemaal wat je bedoelde. 8)
Alleen de prijs... :?
Jammer genoeg verstuurt amazon die niet naar NL vanaf Amazon UK :'(
Als je daar echt in geïnteresseerd bent kun je beter bij de lopende GB op Drop.com zelf kijken. Shippen ze gewoon naar Nederland hoor.

Ze hebben meerder verschillende kits in MT3, waaronder Jukebox :P

Ik ben zelf aan het wachten op /dev/tty, maar zoals het hoort is het natuurlijk mega veel later dan de planning was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:34:
[...]

[...]

Nahjah, persoonlijk vind ik 100% stil niet echt een streven. Ik heb het wel gebouwd, omdat ik met een misofonist op kantoor zat.

Maar als je minder geluid wilt, zijn er heel wat opties en de pas eigenlijk recente vinding van "plate foam" werkt zeker. Beter dan wat voor materiaal dan ook onder in een case proppen. Dingen als vilt onder je PCB in je case, werkt alleen naar mijn mening als het een beetje strak aansluit. En dat neemt flex weg.

Silicone opvulling werkt zeker, TPU ook. Maar al met al, hangt het van veel meer dingen af. Plate materiaal en hoe die plate vervolgens in de case bevestigd is, maakt nog steeds het meeste uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Backxs schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:21:
[...]

Volgens mij ging dat toen over de kwaliteit van sommige fabrikanten/verkopers die een bepaald kwaliteit plastic aanduiden als PBT of Double-shot ABS. Het ene plastic is het andere niet en de kwaliteit van de keycap kan veel invloed hebben op jouw typ-ervaring. Soms is het materiaal gewoon erg dun of flimsy waardoor het niet prettig aanvoelt of heel erg hol klinkt en het kan zelfs zijn dat (wat minder bij PBT volgens mij?) keycaps beetje vervormd zijn (vooral grotere toetsen als spacebar en enter).

Kwaliteit materiaal merk je in ieder geval wel en daarmee ook goedkoop duurkoop. Al vind ik meer dan 100 piek voor een ABS double-shot setje persoonlijk eigenlijk nog altijd te veel ~ sorry GMK fans.
Ach, GMK caps zijn het tegenovergestelde van auto's. Het moment dat je ze in je handen hebt zijn ze het dubbele waard (momenteel). Als je na 1-2 jaar een nieuw setje wilt kan je een oud setje verkopen, kan je twee nieuwe voor kopen. Werkt prima behalve als je zoals ik geen afstand kan doen van je oude setjes :+

Zo lang je maar niet koopt om te flippen is dat prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Flapmo op 14-12-2020 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:25:
[...]

Als je daar echt in geïnteresseerd bent kun je beter bij de lopende GB op Drop.com zelf kijken. Shippen ze gewoon naar Nederland hoor.

Ze hebben meerder verschillende kits in MT3, waaronder Jukebox :P

Ik ben zelf aan het wachten op /dev/tty, maar zoals het hoort is het natuurlijk mega veel later dan de planning was.
Ik kan niks zien zonder in te schrijven. 8)7
Wat kost zoiets dan?

En vanwege 25% korting die ik krijg, kijk ik veel op amazon uk. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

ParaNoja schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:06:
[...]

Ik kan niks zien zonder in te schrijven. 8)7
Wat kost zoiets dan?

En vanwege 25% korting die ik krijg, kijk ik veel op amazon uk. :Y
https://drop.com/buy/drop...uwatari-custom-keycap-set

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NHpHzgQtRJh3hUJHQKEU7BEPy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I7yptdvZcCqtek1DqLLhJce7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biMJOQU5Ra0JcAcSJZkK9J29jMk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/678l71QhJuPEilh3tRUWjSFL.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Flapmo op 14-12-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:50
Flapmo schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:04:

Waarom niet op bottom layer?
Was wel iets minder hol geluid na de mod (misschien ook placebo effect. Maar hey, if it works, it works).

Ik heb nu onderin en tussen de pcb en plate foam gezet. Voel geen verschil. Maar de plate (aluminium) is sowieso al heel erg stevig.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ParaNoja schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:46:
Ik vindt die set niet speciaal lelijk, geef t een magere 6, ging meer over doubleshot BPT voor 'te' lage prijs.
Maar ik las ook al dat die sets soms best goed zijn. En heb verschil in kwaliteit al mogen meemaken.
Backxs schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:21:

OK, prima, dat kan ik wel begrijpen, maar dan komen we weer op de vraag : Hoe zorg je ervoor dat je gegarandeerd de juiste kwaliteit krijgt voor een redelijke/de juiste prijs :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-06 19:31
Alles heeft ondertussen een verzend bevestiging gehad met een paar dingen die al op het vliegtuig zitten, dus we zullen zien wanneer alles binnen komt I guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Xyphoid schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:42:
[...]

Waarom niet op bottom layer?
Was wel iets minder hol geluid na de mod (misschien ook placebo effect. Maar hey, if it works, it works).

Ik heb nu onderin en tussen de pcb en plate foam gezet. Voel geen verschil. Maar de plate (aluminium) is sowieso al heel erg stevig.
Bottom layer kan maar heeft veel meer invloed op de flex van de pcb/plate. Dus wordt de toetsaanslag anders van. Als je dat fijn vindt, geen probleem. Als je dat niet fijn vindt, kijk eens naar foam tussen pcb/plate en switch film. Silencing rings heb je ook nog maar laten alles een beetje sponsig voelen (mijn mening). Natuurlijk ook zelf lube.
nero355 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:41:
[...]

[...]

OK, prima, dat kan ik wel begrijpen, maar dan komen we weer op de vraag : Hoe zorg je ervoor dat je gegarandeerd de juiste kwaliteit krijgt voor een redelijke/de juiste prijs :?
Communities in de gaten houden zou ik zeggen. Kijken naar ervaring van anderen voor bepaalde fabrikanten. Geekhack, reddit, discord channels, etc. Wil je dat niet dan zul je zelf de gok moeten wagen (en kan je dat mooi delen in de communities :p).

[ Voor 27% gewijzigd door Flapmo op 14-12-2020 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backxs
nero355 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:41:
[...]

[...]

Als jurist vind ik het woordje gegarandeerd een lastige, maar het is toch vooral even kijken naar welke producent de keycaps maakt. Bepaalde merken/bedrijven leveren steevast goede kwaliteit zoals GMK, Ramaworks, EnjoyPBT. Zelf ben ik niet zo bekend met de diverse aanbieders, dus kan je jammer genoeg niet verder helpen daarin.

Overigens kunnen wat goedkopere setjes nog steeds erg prima kwaliteit hebben, maar je kan dan misschien ook wat sneller pech hebben zoals mbt kleuren die niet 100% match of wat warp. GMK is vaak aan de hoge prijs á 130 euro base set, maar andere kwaliteit vaste merken leveren soms ook voor rond 80 euro of 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07
Ik heb als leek even wat hulp nodig.

Mijn zoon vroeg of hij voor zijn kerst dit keyboardje mocht:
https://www.amazon.nl/dp/B07TXV7434/

Probleem is dat het qwerty is, en da's als Belg niet zo handig.

Ik zit al een uurtje te zoeken, maar vind enkel qwerty-versies, of je moet naar custom builds gaan blijkbaar en die zijn buiten budget :)

Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Fire69 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:45:
Ik heb als leek even wat hulp nodig.

Mijn zoon vroeg of hij voor zijn kerst dit keyboardje mocht:
https://www.amazon.nl/dp/B07TXV7434/

Probleem is dat het qwerty is, en da's als Belg niet zo handig.

Ik zit al een uurtje te zoeken, maar vind enkel qwerty-versies, of je moet naar custom builds gaan blijkbaar en die zijn buiten budget :)

Hebben jullie suggesties?
Wat is je budget? In ieder geval 50 euro leid ik af uit je post. Azerty is niet heel gangbaar dus dat is heel lastig. Qwerty is overal breed verkrijgbaar.

In ieder geval lijkt deze post me interessant om te lezen, dan hoeven we dat hier niet over te doen :X :X

Zelf bouwen is natuurlijk leuk maar dan zit je ook al snel aan de 100 Euro, nog afgezien dat je dan keycaps moet vinden met Azerty layout en dat is ook niet heel envoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07
Sandoor_MBA schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:51:
[...]

Wat is je budget? In ieder geval 50 euro leid ik af uit je post. Azerty is niet heel gangbaar dus dat is heel lastig. Qwerty is overal breed verkrijgbaar.

In ieder geval lijkt deze post me interessant om te lezen, dan hoeven we dat hier niet over te doen :X :X

Zelf bouwen is natuurlijk leuk maar dan zit je ook al snel aan de 100 Euro, nog afgezien dat je dan keycaps moet vinden met Azerty layout en dat is ook niet heel envoudig.
Budget is inderdaad liefst niet veel hoger dan 50-60€. Keyboard is voor Kerst, hij krijgt al een 1TB SSD voor Nieuwjaar :)

Ik had in die subreddit al eens gekeken maar had de wiki gemist, ik ga daar even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo vanmiddag mijn rol Neopreen strips opgehaald, 1,5mm dik x 10mm breed en dan 10 meter :+ Was iets van €4,50 bij Amazon dus vond het wel de moeite om te proberen.

Autodemping spul uit de case gehaald en vrijwel de gehele bodem is bedekt met 3mm neopreen en op een aantal stukken nog een dun laagje van dat autodemping spul. Ik zit er nog aan te denken omdat ook gewoon op te vullen met neopreen en aan de randen kan er nog wat bij. Zo klinkt de bovenste rij toetsen beduidend holler nog :+
Ook een tube silicone vet gehaald voor de stabs, bandaid mod en clippen twijfel ik over of dat nu heeft. Dat word het 'projectje' voor komende week.

Nu eigenlijk nog een matje voor onder het bord, deskmat oid want als ik op mijn muismat typ scheelt dat toch een slok op een borrel, gewoon bizar!

Ondertussen met Logitech in gesprek, ze hebben mijn aanvraag niet direct afgewezen. Moet nu de standaard dingen elke keer doen, schoonmaken, firmware update, G-Hub bijwerken, ect. Want dat gaat helpen tegen rotte switches :+ :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
sapphire schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:16:
Zo vanmiddag mijn rol Neopreen strips opgehaald, 1,5mm dik x 10mm breed en dan 10 meter :+ Was iets van €4,50 bij Amazon dus vond het wel de moeite om te proberen.
Laat even weten of het wat is! En een linkje zou dan ook handig zijn _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:57
Fire69 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:01:
[...]

Budget is inderdaad liefst niet veel hoger dan 50-60€. Keyboard is voor Kerst, hij krijgt al een 1TB SSD voor Nieuwjaar :)

Ik had in die subreddit al eens gekeken maar had de wiki gemist, ik ga daar even kijken.
Azerty is superlastig, zeker met dit budget. Je kan best eens kijken via Alternate. Als je mechanische laat vallen, word je keuze al een beetje ruimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:18:
[...]

Laat even weten of het wat is! En een linkje zou dan ook handig zijn _/-\o_ :*)
Ik heb vanavond het beetje autodemping spul uit het bord gehaald en er meer neopreen ingestopt, er zit nu bijna 10 meter volledig in :+ Op sommige plekken 2x3mm en aan de bovenste rand van het bord stukken met 6 laagjes dus 9mm :+

Vanavond ook de stabs geclipt, band-aid mod en ingevet. Ik dacht dat het niet zoveel uit zou maken maar dat is echt wel een verschil!!

Morgen zal ik even opzoeken welke neopreen strips het zijn en ze linken en kijken of ik wat (brakke) filmpjes van een aantal fasen kan posten voor het geluid :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Pakketje van kprepublic zit onderhand ook op het vliegtuig, dus of ik heb geluk, of de mensen die zo lang moeten wachten met kprepublic hebben gewoon pech O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@Miyazono Je hebt geluk ;)

Speciaal voor oa @Sandoor_MBA :
Sorry voor de crappy kwaliteit, is geschoten met mijn Poco F1 die half in de kreukels ligt en s'avonds laat *want dan heb ik even tijd om te knutselen :+)

GK68x kit met ABS behuizing
Gateron brown switches
KPrepublic 'Gentlemen black' caps

YouTube: GK68x build stock

Auto spul op de bodem toegevoegd tov stock:
YouTube: GK68x build thin car dampening

Autospul er uit en vervangen met 2 laagjes van dit spul van Amazon:
YouTube: GK68x build thin neoprene

Lagen neopreen aangevuld om loze ruimtes op te vullen. Stabs ingevet, band-aid mod en geclipped:
YouTube: GK68x build thick neoprene and stabs mod

Scheelt een bak geluid vind ik als je er bv een muismat onder legt:
YouTube: GK68x build thick neoprene + stabs mod on a rubber mousepad

Vanavond in de weer geweest met Pixel en GK6x GUI (thanx @ParaNoja ) maar ik krijg niet niet voor elkaar om de caps lock standaard in te stellen als Fn en sommige layer1 functies werken gewoon niet :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ZIet er goed uit en klinkt ook prima na alle mods! Enige is dat het lijkt alsof er nog wat weerstand/schrapend geluid uit de toetsen komt. Klopt dat?

Verder echt een mooi project en bedankt voor de filpmjes.

• Backxs
Voor wie geïnteresseerd is: Ik zag vandaag dat de Tofu 65% case weer in stock is op Candykeys.

Mensen die er iets mee willen gaan bouwen? Wil graag eentje aanschaffen, maar ik ga mijn portemonnee nog even respijt geven om over halfjaartje een mooie GB kit te kopen met iets "bijzonders" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:00
Gister na een tijdje toekijken toch maar de portemonnee getrokken toen mijn oude corsair k70 de geest gaf. Ik heb gekozen voor een 65% layout in de tofu65 alluminium case. met een brass plate, novelkeys cream switches en enjoypbt dolch caps. Ik ben voornamelijk heel benieuwd naar lubed switches en hoe ik de 65% layout ga ervaren.

Heeft iemand tips waar ik een goede coiled kabel kan kopen ofwel hoe ik er zelf eentje kan maken?

Ryzen 5 7600x | RX 9070 XT Red Devil | Lian Li O11 Vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
doebbalapoent11 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:41:
Gister na een tijdje toekijken toch maar de portemonnee getrokken toen mijn oude corsair k70 de geest gaf. Ik heb gekozen voor een 65% layout in de tofu65 alluminium case. met een brass plate, novelkeys cream switches en enjoypbt dolch caps. Ik ben voornamelijk heel benieuwd naar lubed switches en hoe ik de 65% layout ga ervaren.

Heeft iemand tips waar ik een goede coiled kabel kan kopen ofwel hoe ik er zelf eentje kan maken?
Heeeel benieuwd hoe dat gaat klinken :-) Goede combi en mooie keycaps ook! :9~

• doebbalapoent11
Sandoor_MBA schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:24:
[...]

Heeeel benieuwd hoe dat gaat klinken :-) Goede combi en mooie keycaps ook! :9~
ja dankje! ik ben ook heel benieuwd.

wilde eerst voor deze keycaps gaan https://kbdfans.com/colle...products/gbgmk-evil-dolch tot ik de prijs zag. Ik start de hobby pas, dus wellicht op een later tijdstip. Wel vanuit mij de vraag: weet jij/iemand wat GMK duurder maakt dan de concurrentie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
doebbalapoent11 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:26:
[...]

ja dankje! ik ben ook heel benieuwd.

wilde eerst voor deze keycaps gaan https://kbdfans.com/colle...products/gbgmk-evil-dolch tot ik de prijs zag. Ik start de hobby pas, dus wellicht op een later tijdstip. Wel vanuit mij de vraag: weet jij/iemand wat GMK duurder maakt dan de concurrentie?
Ik heb zelf geen GMK set maar de kwaliteit schijnt zeer goed te zijn. Groot nadeel vind ik dat het van ABS is gemaakt want dat gaat glimmen. ePBT staat ook goed aangeschreven hoor en is van PBT wat ik en voordel vind. Ik typ zelf op namaak GMK Bento op dit moment, ook gemaakt van PBT.

Zelf hoop ik dat deze set van ePBT.

• doebbalapoent11
Sandoor_MBA schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:30:
[...]

Ik heb zelf geen GMK set maar de kwaliteit schijnt zeer goed te zijn. Groot nadeel vind ik dat het van ABS is gemaakt want dat gaat glimmen. ePBT staat ook goed aangeschreven hoor en is van PBT wat ik en voordel vind. Ik typ zelf op namaak GMK Bento op dit moment, ook gemaakt van PBT.

Zelf hoop ik dat deze set van ePBT.
die is wel gaaf! group buy op 1 januari, wellicht dat ik die meedoe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
doebbalapoent11 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:32:
[...]

die is wel gaaf! group buy op 1 januari, wellicht dat ik die meedoe :)
Ja, hij is mooi. Lijkt op GMK Nord, soort van. Ik denk dat ik ga inschrijven voor de Basis Set - vind vooral gekleurde letters mooi. Twijfel nog over de Novelties/Rainbow set...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Sandoor_MBA schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:37:
[...]

Ja, hij is mooi. Lijkt op GMK Nord, soort van. Ik denk dat ik ga inschrijven voor de Basis Set - vind vooral gekleurde letters mooi. Twijfel nog over de Novelties/Rainbow set...
ik moet zeggen dat de rainbow voor de afwisseling wel leuk is. keertje een andere escape knop erop, of een entertoets anders.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Bijna compleet :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdwgrLG5_Oho_gmjaAwLSblC_Gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JY4MnUdKmPRhHtzMwpYzss6H.jpg?f=fotoalbum_large
sapphire schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:24:
Vanavond in de weer geweest met Pixel en GK6x GUI (thanx @ParaNoja ) maar ik krijg niet niet voor elkaar om de caps lock standaard in te stellen als Fn en sommige layer1 functies werken gewoon niet :?
Volgens mij kun je op de Epomaker bordjes niet de functie toets veranderen...

Moet zeggen dat je bordje na mods echt beter klinkt. (y)
En zonder (met name de stabs) iets slechter dan me 60%

doebbalapoent11 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:41:

MDMods maakt custom cables... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-06 17:05
Hoi hoi,

Zojuist mijn eerste pcb ooit besteld voor een marco pad, met gemotoriseerde faders. Ben erg benieuwd of ik hem in een keer goed heb gemaakt, vast niet :)

Ik ben nu hard op zoek naar de andere onderdelen die ik nodig heb voor de pcb, maar tot mijn schik zijn de pcb mounted cherry switches uitverkocht bij reichelt. Weten jullie toevallig een andere winkel die ze los verkoopt? Heb er tenminste 12 nodig, vind het niet erg om wat extra te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:01:
[...]

ZIet er goed uit en klinkt ook prima na alle mods! Enige is dat het lijkt alsof er nog wat weerstand/schrapend geluid uit de toetsen komt. Klopt dat?

Verder echt een mooi project en bedankt voor de filpmjes.
Jaaaa dat is het dus _O-

Beetje metaal/scratchy geluid inderdaad.

Toch maar gewoon voor Boba U4's gaan dan maar :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
sapphire schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:26:
[...]

Jaaaa dat is het dus _O-

Beetje metaal/scratchy geluid inderdaad.

Toch maar gewoon voor Boba U4's gaan dan maar :X
Ik heb Gat Yellow's in mijn GK61 zitten en die zijn echt boterzacht en geeft een mooi thocc geluid (zeer verslavend :+ ). Maar die zijn niet tactile natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op het punt gestaan yellows te bestellen piurnom te proberen. Voor €15 is dat te doen, meeste werk is het wisselen :+
Aan de andere kant als ik die €15 bespaar ben ik al bijna 1/3 op weg van een set Boba's.....

Vond dit wel even een leuk tussendoor projectje voor iets over de €100 die ik de afgelopen tijd weer grotendeels bij elkaar gescharreld geld had met verkoop van kleine HW :+

Voorlopig doe ik het hier even mee denk ik. Collega wil me graag helpen met het maken van een pols steun en wil nog wat kleine tweaks aan mijn Ncase eindelijk afmaken als Ik mijn laatste 2 Ali pakketjes eindelijk eens binnenkrijg.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-06 08:59
Mijn Ducky One 2 Mini SF typt regelmatig de letter 'r' dubbel. Is er toevallig een bekende oplossing voor dit probleem? Enorm irritant probleem.

Heb al geprobeerd om de toets los te halen en met een luchtdruk spuitje de boel stofvrij te maken. Aangezien het probleem niet bij iedere toetsaanslag optreedt vraag ik me af of het een hard- of software probleem is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
pipapaulus schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:27:
Mijn Ducky One 2 Mini SF typt regelmatig de letter 'r' dubbel. Is er toevallig een bekende oplossing voor dit probleem? Enorm irritant probleem.

Heb al geprobeerd om de toets los te halen en met een luchtdruk spuitje de boel stofvrij te maken. Aangezien het probleem niet bij iedere toetsaanslag optreedt vraag ik me af of het een hard- of software probleem is.
Mijn Ducky One 2 Mini SF met blauwe Cherry MX heeft het probleem niet dus ik vermoed dat de toets gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reditary
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-01 13:09
doebbalapoent11 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:26:
Wel vanuit mij de vraag: weet jij/iemand wat GMK duurder maakt dan de concurrentie?
Dit is informatie die ik zelf vergaard heb de laatste weken, sommige dingen kunnen dus misschien onjuist zijn.

Ondanks dat GMK keycaps ABS zijn en gaan shinen na verloop van tijd heeft GMK meer kleurencombinaties dan andere keycaps. De kleuren zelf komen ook beter tot uiting vergeleken met PBT keycaps, die meer gedempt zijn.

Hun legends (de tekst die op de keycap staat) zijn ook beter vergeleken met PBT keycaps. PBT keycaps, voornamelijk de spacebar enzo, warpen harder naar 't schijnt dan GMK keycaps.

Compatibiliteit: veel verschillende keycap sizes voor verschillende layouts zoals een 40% keyboard, ergonomisch, split keyboard, etc.

En dan waarschijnlijk de belangrijkste reden: exclusiviteit. Group buy duurt meestal maar een paar weken en daarna zijn ze nooit meer beschikbaar, of er moet een round 2 komen, maar dan spreken we in veel gevallen over jaren voor je die effectief in je handen hebt (of je moet bijna het dubbele willen betalen op de aftermarket, sealed GMK keycaps die een beetje populair zijn gaan daar de deur uit voor €250/300, een dikke €100 boven de originele prijs).

Na een group buy moet je ook bijna een jaar wachten voor je ze effectief in huis hebt. Het is dus een afweging die je zelf moet maken. Zowel ABS als PBT hebben zijn voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:15:
[...]

Mijn Ducky One 2 Mini SF met blauwe Cherry MX heeft het probleem niet dus ik vermoed dat de toets gaar is.
Hij doet het soms, dus lang niet iedere keer. Dat is het irritante ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:15:
[...]

Mijn sf met Brown heeft het probleem ook niet.

Ik zou hem terug sturen onder garantie.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Ik weet niet of iemand het al tegen gekomen was, maar zo te zien zijn Boba U4's ook in Nederland te koop bij Splitkb, https://splitkb.com/colle...-u4-silent-tactile-switch
~10 euro duurder dan bij Aliexpress maar dan heb je ze wel snel binnen :P

Edit: daarnaast nog een kleine update, alles is onderhand aangekomen in Nederland of België, behalve de stabilizers en switch opener / lubing station. Ligt nog ergens in China te wachten op de postbode of zo.

[ Voor 26% gewijzigd door Miyazono op 20-12-2020 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miyazono schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:35:
Ik weet niet of iemand het al tegen gekomen was, maar zo te zien zijn Boba U4's ook in Nederland te koop bij Splitkb, https://splitkb.com/colle...-u4-silent-tactile-switch

Edit: daarnaast nog een kleine update, alles is onderhand aangekomen in Nederland of België, behalve de stabilizers en switch opener / lubing station. Ligt nog ergens in China te wachten op de postbode of zo.
Die kende ik niet maar handig :)

Helaas geen RGB cleartops anders had ik ze denk direct besteld maar sowieso handig om te weten. Zag ook een mooie macropad met draaiknop, handig om foto's te bewerken met een custom instelling :9

Ik heb sinds vrijdag trouwens mijn capslock ingesteld als F5 aangezien dat veruit mijn meest gebruikte F-key is, tot nu toe geniaal :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miyazono schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:35:

Maar dan kun je em toch al bouwen? Stabs zitten er al op..
En luben kan later. :P

>:) Klink alsof je t voor je uit schuift...
Mooie zondagmiddag vulling! Tjop Tjop
Enne... :9
No pics, didn't happen!

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 20-12-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
ParaNoja schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:17:
[...]

Maar dan kun je em toch al bouwen? Stabs zitten er al op..
En luben kan later. :P

>:) Klink alsof je t voor je uit schuift...
Mooie zondagmiddag vulling! Tjop Tjop
Enne... :9
No pics, didn't happen!
Oh ja, kan zeker, moet het wel eerst bezorgd worden, of de douane moet een toetsenbord willen bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miyazono schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:13:
[...]

Oh ja, kan zeker, moet het wel eerst bezorgd worden, of de douane moet een toetsenbord willen bouwen :P
Dus je bedoelde de pakjes zijn in Nl of Be, maar dus nog niet in je bezit?

:9 vooruit, heb je idd een excuus!

[ Voor 6% gewijzigd door ParaNoja op 20-12-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
ParaNoja schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:14:
[...]

Dus je bedoelde de pakjes zijn in Nl of Be, dus nog niet in je bezit?

:9 vooruit, heb je idd een excuus!
Ja inderdaad, ze zijn onderhand (bijna) allemaal in Nederland en Belgie aangekomen, maar nog niet bij mij helaas :')

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Nu de meeste mech-addicts meer tijd hebben, misschien idee voor in de tuin?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rnifqbh7J_38j5_Apm8rwGdzLtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlHKmEuRzKNeME5iJVyiIPpU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
“Do Or do not. There is no try.” Down the rabbit hole you will go.....

Brrr dit is eigenlijk geen goede forum plek voor mijn bankrekening. Tot nu toe ben ik heel tevreden over mijn Leopold mx brown, maar maar ehmm er is nog zoveel meer moois te proberen. Zoveel keuze uit switches, keycaps, layouts.
Van de andere kant, wat ik nu heb voldoet prima dus tot nu toe heb ik me elke keer weer ingehouden "if it aint broke dont fix it". Want waar stop je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:44

Wailing_Banshee

You're Next

Zorc schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:07:

Van de andere kant, wat ik nu heb voldoet prima dus tot nu toe heb ik me elke keer weer ingehouden "if it aint broke dont fix it". Want waar stop je dan?
Als ik dat dacht, had ik nooit m'n huidige toetsenbord gehad, want m'n toetsenbord werkte nog perfect :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 13:15
kwint schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:23:
...
Zojuist mijn eerste pcb ooit besteld voor een marco pad, met gemotoriseerde faders.
....
Leuk! Wat ga je precies bouwen? Bestaat daar een link van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorc schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:07:
“Do Or do not. There is no try.” Down the rabbit hole you will go.....

Brrr dit is eigenlijk geen goede forum plek voor mijn bankrekening. Tot nu toe ben ik heel tevreden over mijn Leopold mx brown, maar maar ehmm er is nog zoveel meer moois te proberen. Zoveel keuze uit switches, keycaps, layouts.
Zie mijn signature....

Do it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Haha :) maybe I will. Die keycap set van de groupbuy die hier eerder werd genoemd ziet er niet verkeerd uit :-p
Zag zo snel alleen nog geen prijs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zorc
Je kunt natuurlijk ook met een goedkoper bordje beginnen, en switches proberen...
Dat hoeft niet meteen in de honderden euros te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Zorc Wat @ParaNoja zegt (maar waar hij zelf niet zo goed in is :+) klopt wel :)
Ik ben echt pas geleden begonnen met een zelfbouw bordje voor iets van €110 inc mods.

Helaas wel een beetje een rabbit hole maar kan ook wel met een budget. Mijn volgende keycap set heb ik al gevonden, wacht nog even op een aanbieding voor rond de €30 :+

Overigens ik riep geloof ik laatst dat ik een NK65 wilde maar de reviews zijn niet eens super positief. Case schijnt aardig luidruchtig te zijn zelfs met de Siliconenmat. De entry schijnt stiller te zijn :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Even een kort vraagje, Cherry Mx Silent en Cherry MX Red Silent, zijn dit nou twee verschillende switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-06 16:49
Cherry MX Silent Red is één van de twee Cherry MX Silent switches, de andere is MX Silent Black. Het enige verschil tussen die twee is de veersterkte (Red actueert bij 45 gram, Black bij 60 gram).

Als je een product ziet wat alleen over "Cherry MX Silent" spreekt zonder kleur erbij, zal het vrijwel altijd over de Red variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Extraxyz schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:54:
Cherry MX Silent Red is één van de twee Cherry MX Silent switches, de andere is MX Silent Black. Het enige verschil tussen die twee is de veersterkte (Red actueert bij 45 gram, Black bij 60 gram).

Als je een product ziet wat alleen over "Cherry MX Silent" spreekt zonder kleur erbij, zal het vrijwel altijd over de Red variant gaan.
Top, precies het antwoord waar ik naar op zoek was.

Dan wil ik gaan voor de Ducky One 2 RGB TKL met MX Silent Red alleen die krengen zijn nergens te krijgen ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Jackson6 op 21-12-2020 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sapphire ik had voor ruim onder de €100 ook me bordje...
Maar ja, met setje andere switches en inmiddels bescheiden stapeltje keycaps ben ik wel iets over dat bedrag gegaan ja... :p
Als je de bestelde Milkshake niet meetelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
:+ iets over de 100, volgens mij ga je gegarandeerd meermaals over de 100 als je hier eenmaal echt mee gaat beginnen. Over de 100 zat ik toch al met mijn Leopold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
sapphire schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:13:
@Zorc Wat @ParaNoja zegt (maar waar hij zelf niet zo goed in is :+) klopt wel :)
Ik ben echt pas geleden begonnen met een zelfbouw bordje voor iets van €110 inc mods.

Helaas wel een beetje een rabbit hole maar kan ook wel met een budget. Mijn volgende keycap set heb ik al gevonden, wacht nog even op een aanbieding voor rond de €30 :+

Overigens ik riep geloof ik laatst dat ik een NK65 wilde maar de reviews zijn niet eens super positief. Case schijnt aardig luidruchtig te zijn zelfs met de Siliconenmat. De entry schijnt stiller te zijn :?
Welke set keycaps heb jij op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Voor degene die nog een leuk setje zoeken:

https://drop.com/buy/gks-...bed-pbt-matcha-keycap-set

Dit setje is gunstig geprijsd. als je t mij vraagt kun je nooit een buil vallen aan zo'n aankoop.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
pipapaulus schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:27:

Ik heb dat met mijn Ducky Zero (cherry black) ook, maar dan met veel verschillende toetsen. Vaak ook drie dubbele aanslagen. Ik zou mijn manier van aanslaan verdenken, maar ik merk nu ook dat bv. de N toets het af en toe ook alleen maar doet als ik die echt flink aanduw, wat eerder op een wat gare switch lijkt te wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cherry Prolife 130 Toetsen Volledige Sets Grootstedelijke Keycap Pbt 5 Gezicht Dye Sublimatie Voor Mechanische Toetsenbord Cherry Mx Kailh Gateron
https://a.aliexpress.com/_mMXrOhx

Heerlijke namen altijd :+

De keuze is reuze in de keycap community behalve als je iets simpel zwart zoekt :+

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 22-12-2020 08:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
henkie196 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:54:
[...]

Ik heb dat met mijn Ducky Zero (cherry black) ook, maar dan met veel verschillende toetsen. Vaak ook drie dubbele aanslagen. Ik zou mijn manier van aanslaan verdenken, maar ik merk nu ook dat bv. de N toets het af en toe ook alleen maar doet als ik die echt flink aanduw, wat eerder op een wat gare switch lijkt te wijzen.
Ik heb inmiddels een Leopold FC750RC besteld en ga deze retour sturen. Mocht ik dan een nieuwe unit krijgen, dan zet ik hem in nieuwe verpakking op Marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Onderdelen beginnen langzamerhand mijn kant op te komen nu, of tenminste, het word allemaal bezorgd bij mijn vader omdat ik daar zou zijn voor de kerst vakantie. Heeft m'n huisgenoot ineens corona dus zit ik vast op m'n kamer :')
Met een beetje geluk kan ik eind van de week nog weg en anders word toetsenbord bouwen iets voor 2021 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-06 17:05
Rob Z schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:36:
[...]

Leuk! Wat ga je precies bouwen? Bestaat daar een link van?
Thanks! Zal binnenkort de files een beetje opruimen en het op github gooien. Maar het zijn dus twee gemotoriseerde faders en 12 mechanische switches op een pcbtje, aangestuurd door een SparkFun Qwiic Pro Micro USB-C, (puur en alleen omdat ie USB C heeft). Hoofd doel is dus om het volume van voice (mumble) en games apart in te kunnen stellen, zonder de game te verlaten. Wat ik precies met die knopjes ga doen weet ik nog niet precies, in elk geval eentje om makkelijk te wisselen tussen audio outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorc schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:17:
:+ iets over de 100, volgens mij ga je gegarandeerd meermaals over de 100 als je hier eenmaal echt mee gaat beginnen. Over de 100 zat ik toch al met mijn Leopold.
Kan echt!
>:)
keyboard 60% GK61 rond €40
Switches gateron brown & red rond €30
Keycaps €20

Maar ja t oog wou ook wat...:

Keycaps PBT 3 sets vanaf €30 tot €35 en 1 van €73 (ondanks noveltykeys en extras niet echt waard, max €35)
Keycaps doubleshot ABS €90 SA profile :) Super aankoop van mede tweaker!

O, ja en:
Switch opener & Switch clamp €18

Nog te bestellen, :P helemaal vergeten! :
Lube setje van SpecLube met Tweakers korting ...

En toen maar down the rabbit hole, tig avonden youtube en reviews lezen en Milkshake besteld 8)

Ervaring: _/-\o_ waarom niet eerder aan mech begonnen!

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 22-12-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah, op veel heel goedkope bordjes zitten wel vrij matige stabs. Dat drukt je type plezier meteen wel heel erg... Goedkope gateron switches zijn wel compleet prima. Zeker als je er €10 en vooral wat tijd voor over heb om ze te luben.

Maar bij €20 keycaps moet ik je toch echt even tegen houden. Dan krijg je toch meestal wel echt rotzooi. En dan heb je MX stems die niet goed gevormd zijn, scheve sublimatie, gewichtsvariatie, of misschien wel helemaal geen opdruk. En in veel gevallen weinig inspirerende sets, of een rip-off versie van een designer set. Dat is toch ook allemaal niet echt wenselijk...

Maar goed, ik doe nu net alsof je bij veel fabrikanten niet exact hetzelfde krijgt... En dat is helaas wel zo. En dan heb je vaak in firmware bij dit soort zelfbouw de betere firmwares op je bordje, in ieder geval geen vendor lock-in rotzooi zoals Corsair / Razer / Logi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:11:
Mwah, op veel heel goedkope bordjes zitten wel vrij matige stabs. Dat drukt je type plezier meteen wel heel erg... Goedkope gateron switches zijn wel compleet prima. Zeker als je er €10 en vooral wat tijd voor over heb om ze te luben.

Maar bij €20 keycaps moet ik je toch echt even tegen houden. Dan krijg je toch meestal wel echt rotzooi. En dan heb je MX stems die niet goed gevormd zijn, scheve sublimatie, gewichtsvariatie, of misschien wel helemaal geen opdruk. En in veel gevallen weinig inspirerende sets, of een rip-off versie van een designer set. Dat is toch ook allemaal niet echt wenselijk...

Maar goed, ik doe nu net alsof je bij veel fabrikanten niet exact hetzelfde krijgt... En dat is helaas wel zo. En dan heb je vaak in firmware bij dit soort zelfbouw de betere firmwares op je bordje, in ieder geval geen vendor lock-in rotzooi zoals Corsair / Razer / Logi.
Reden dat ik voor de GK61 heb gekozen was juist dat meerdere reviewers de stabs beter vonden dan andere vergelijkbare bordjes. En leek me makkelijk aan te passen indien nodig.

De BPT keycaps zijn niet double shot, zeker iets minder in kwaliteit dus, maar zien er prima uit!
Wel enkele iets kromme toetsen, niet in elke set, heb ze ff gechecked, maar niet hinderlijk en geen problemen met stems. Misschien moet ik hier ff afkloppen :*)

Maar zoals ik zei, ik heb ze aangeschaft om de verschillende profiles te proberen, dus bewust keuze gemaakt voor iets goedkopere, maar naar mijn smaak wel mooie sets.
Ben eigenlijk over allemaal wel tevreden, maar overweeg wel de coral sea set weg te doen, vindt het de minst mooie.
En mijn prijzen van keycaps zijn inclusief kortingen tot 29% op de amazon uk prijs.... O-)
Dus eigenlijk allemaal boven €45...

De software van dit bordje heb ik nog niet gebruikt kan ik niks over zeggen.
Al met al dik tevreden, en van plan zsm setje double shot PBT aan te schaffen... :P

*mocht ik een kopiekat set hebben, weet ik dat iig niet.
Maar zie mijn vorige posts met foto's en als er een originele en betere kwaliteit set van is, kijk ik er graag naar!

[ Voor 6% gewijzigd door ParaNoja op 22-12-2020 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:42:
[...]

Een Ducky One 2 TKL wellicht?

Verkrijgbaar met verschillende type switch vanaf iets meer dan 100 euro en als je echt stil wil ook met MX Silent Red maar die is wel wat duurder.
Maand verder, maar heb zojuist de pricewatch: Ducky One 2 Pudding TKL RGB (Cherry MX Silent, Qwerty US) besteld :7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Hij is af en alles werkt :)
Ik heb de switches en stabilizers met de G-lube gedaan en vervolgens de switches en de keycaps gemonteerd. Ging allemaal makkelijk en ik had gelukkig de juiste set keycaps besteld. (lees teveel)
1 dingetje heb ik niet goed gezien en achteraf gezien overbodig besteld. Ik had betere stabilizers besteld die geschroefd konden worden maar dat gaat schijnbaar niet met dit bordje/pcb dus heb ik de originele maar laten zitten. Die kan ik voor de volgende gebruiken. 8)
Deze is voor de media-pc en in de kleuren van mijn KEF luidsprekers, dus op naar de volgende maar, die wordt voor mijn kantoor dus die mag wel van wat hogere kwaliteit zijn. Ik neem aan als je wat duurder/beter gaat dan Aliexpress dat je dat wel merkt en ziet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqZrGfBoFcTBBbxc1pWxNq25FpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsldekwnyhQ357oxN3Wi3EQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
@ParaNoja Ik schreef "als je er echt mee gaat beginnen" ;-p setje om mee te starten kan je inderdaad nog wel onder de 100 blijven maar dan ..... dat voorbeeld gaf je zelf al. Lube setje, meer keycaps, en toch maar een higher end bordje en en en.... ---> rabbit hole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
@Anoniem: 715452 Mooi hoor! Hoe bevallen die switches? Heb je ze eerst nog zonder die G-lube geprobeerd en maakt dat veel verschil?
Lees her en der dat je erg voorzichtig moet zijn met met het luben van tactile switches en dat het niet voor iedereen beter voelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zorc schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:46:
@Anoniem: 715452 Mooi hoor! Hoe bevallen die switches? Heb je ze eerst nog zonder die G-lube geprobeerd en maakt dat veel verschil?
Lees her en der dat je erg voorzichtig moet zijn met met het luben van tactile switches en dat het niet voor iedereen beter voelt.
Mee eens. Het is maar net wat je wilt bereiken. Als je de pootjes van tactiles gaat insmeren, raak je bij veel traditionele tactiles de bump een beetje kwijt.

De typische "Brown" tactile van Cherry, Gateron of Kailh bijvoorbeeld. Als je die gaat luben raden veel mensen een dunnere oplossing aan, meestal 3203. Maar als je dan de pootjes meepakt, of de bladen in de onderste helft, dan voelt de switches opeens als een slechte lineare switch (Is altijd al zoooooo >:) >:) >:) )

Is dat erg voorzichtig? Nahjah, de pootjes zijn doorgaans 2,6 tot 4mm hoog, 1/3e mm breed. Maar als je ze onbedoeld insmeert bent je gewoon aan het prutsen. Of gebruik je verkeerd gereedschap. Als je ze niet kunt vermijden, kan je ook niet een juiste dunne laag aan lube aanbrengen dus maak je ze waarschijnlijk alleen maar slechter.

Persoonlijk heb ik een heel aantal tactiles die ik gewoon met 205g0 insmeer, of soms wat alternatieven. "MaAr daT Is AlLeEn voOr LiNeaIRe sWitCheS!!11!! ;( :F roept het halve internet dat. Mja, niet dus, soms maakt het het geluid en gevoel gewoon veel beter. En als je even stap voor stap te werk gaat op één switch, dan merk je snel genoeg wat je wel en niet moet doen voor een goed effect. Sommige tactiles kunnen overigens best dikke lube op de pootjes hebben. Vooral als de bladen zelf aangepast zijn voor extra weerstand, kan je ze vaak prima luben, dan hoef je niet eerst een half jaar door soepele maar wel scratchy tactiles heen te werken.

Oftewel, je moet er even voorzichtig mee te werk gaan als met alle andere opties. En je kunt werkelijk alle soorten lube zo'n beetje gebruiken, maar probeer vooral vooraf zelf even uit wat nodig is en of het je naar je eigen intenties toe gaat.

Voorbeeldjes:

Zealio V2 62g met 3203: De lube voegt buiten het wegnemen van ping van de veer niets toe naar mijn mening.
Zilents V2 of 65 - 67g met 3203 of 3204: Klein effect, maar de moeite waard. Somehow kan ik 3203 voor Zilents beter waarderen.
Zealio V2 met 205g0: Lube maakt dat de housing prettiger klinkt en veel soepeler wordt dan met 3202.

Everglide Moyu's: 205g0 op de stem en veer. Anders dan bij Zeal housings, voegt het luben van de onderste helft bijna niets toe. Pootjes meenemen doet haast niets voor de tactiliteit, Ondanks de extreme curve zit 70% in de lower met aangepaste bladen.
3203 hierin doet haast niets. Geluid blijft hetzelfde (vrij hoog). 3204 en 205g0 voelen identiek, maar 205g0 klinkt veel lekkerder (lager geluid).

Lube is niet zo duur, en kwastjes ook niet. Ik zou dus willen aanraden gewoon een paar varianten te bestellen en te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 01:03
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de mechanische toetsenborden en zit te denken aan een Ducky.

Nu heb je daarvan zoveel soorten, het liefst zoek ik er één met een numeriek gedeelte erbij. Of...een kleinere variant met een los numeriek gedeelte (al heb je dan wel weer extra kosten en of het nu zo mooi is...). Aangezien ik veel met excel werk is het denk ik wel raadzaam om er één te nemen met een numeriek gedeelte.

Voor wat betreft gebruik zal het merendeel voor het thuiswerk zijn en in de avonden gamen/photoshop/internet etc etc.

Hebben jullie een aanrader? Het liefst ook nog met RGB erbij.
Nu zag ik zelf de Shine 7, zitten daar standaard ook een aantal rode keycaps bij? of is dit alweer een oud model (gezien de slechte verkrijgbaarheid) en kan ik beter wachten op....

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Zorc @djunicron
Ik heb ze zuinig gelubed maar wel "volledig", het voelde zonder toch een beetje "schurend", dat is nu weg. En bij een paar switches hoorde je het veertje resoneren, daar heb ik het veertje een beetje gedaan. Het voelt en klinkt nu naar mijn zin. De keycaps heb ik gekocht vanwege de kleur, kwalitatief zijn ze ok maar niet meer dan dat. Maar hij typt prima nu, veel beter dan wat er eerst op zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:07
martin484 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:23:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de mechanische toetsenborden en zit te denken aan een Ducky.

Nu heb je daarvan zoveel soorten, het liefst zoek ik er één met een numeriek gedeelte erbij. Of...een kleinere variant met een los numeriek gedeelte (al heb je dan wel weer extra kosten en of het nu zo mooi is...). Aangezien ik veel met excel werk is het denk ik wel raadzaam om er één te nemen met een numeriek gedeelte.

Voor wat betreft gebruik zal het merendeel voor het thuiswerk zijn en in de avonden gamen/photoshop/internet etc etc.

Hebben jullie een aanrader? Het liefst ook nog met RGB erbij.
Nu zag ik zelf de Shine 7, zitten daar standaard ook een aantal rode keycaps bij? of is dit alweer een oud model (gezien de slechte verkrijgbaarheid) en kan ik beter wachten op....
Heb je al eens gekeken naar de Keychron K4V2? Die heeft eigenlijk alle belangrijke toetsen inclusief een numpad (maar is toch compact), RGB en kan bedraad of via BT5.1 gebruikt worden. Ik heb hem zelf nu een paar weken en ben er erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorc schreef op woensdag 23 december 2020 @ 06:44:
@ParaNoja Ik schreef "als je er echt mee gaat beginnen" ;-p setje om mee te starten kan je inderdaad nog wel onder de 100 blijven maar dan ..... dat voorbeeld gaf je zelf al. Lube setje, meer keycaps, en toch maar een higher end bordje en en en.... ---> rabbit hole
})
Ik hang enkel de wortel voor je neus... Welles waar voor de ingang, maar happen doe je zelf...

Net na de ingang:
Maar je hebt helemaal gelijk, zonder dat je echt een bordje van iemand kan lenen voor een week of wat, en daarmee kan uitproberen wat je lekker vindt kloppen, blijft het een zoek en ontdekkingstocht.
Niet alleen de switches maar ook keycap profile, materiaal, en eventueel lube.
(Zie de fantastische en leerzame post van @djunicron over luben hierboven!)
En hebben we het nog niet over demping materiaal gehad...

[ Voor 34% gewijzigd door ParaNoja op 23-12-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
ParaNoja schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:53:
[...]

})
Ik hang enkel de wortel voor je neus... happen doe je zelf...
Haha touché :) maar het is wel aan het kriebelen om wat anders te proberen.

Blijf erbij dat tot nu toe Leopold met mx brown, een veilige en goede keus was. Indertijd wilde ik mij er niet aan wagen om te beginnen met switch/keyboard hoppen.
Zou het ook wel jammer vinden als mijn, inmiddels vertrouwde bordje, op de plank komt te liggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorc schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:02:
[...]
Zou het ook wel jammer vinden als mijn, inmiddels vertrouwde bordje, op de plank komt te liggen ;)
:+ Hoezo op de plank liggen?
Je begint met voor elke pc/laptop/raspberryPi 1 toetsenbord, dan een reserve, vergeet niet een game bordje voor de pc! Verschillende games vragen om andere switches uiteraard... Dus meerdere is geen schande.

En 1 voor partnerlief zodra er gezegd wordt dat het uit de hand loopt... :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!
En om eerlijk te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKtRf5ira5i60i5UJGx7WIWqrIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WBbSHx4EvtC8W1byb1bYy7Lu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Whaha, dat is ook wel een idee. Als ik alle cheap-ass bordjes die er her en der liggen ga vervangen dan kan ik nog wel even :+
Partnerlief pikt toch al vaak mijn werkplek (inclusief toetsenbord) i.p.v. haar laptop onder het mom van, werkt prettiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ParaNoja schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:53:

En hebben we het nog niet over demping materiaal gehad...
In het kort (voor de verandering?):

Demping met harde materialen door oppervlakte vergroting, of compartimentalisatie. Schotjes van 1x1mm plakken in een anders lege alu klank bak, scheelt al een slok op een borrel.

Foam / vilt etc onder je PCB? Zonder compressie doet het heel weinig. Met compressie dempt het gigantisch goed, maar krijg je dus een stijvere type ervaring.

Foam tussen je PCB en plate? Werkt grandioos, geen resonantie meer de rest van de case in. En je dempt waar het meeste geluid vandaan komt; de lower. Maar bij zwaardere switches krijg je nog wel het effect van de veer die de stem weer naar boven duwt. Daar doe je in de regel niet zo veel aan. Lagere en zwaardere caps helpen. Maar dat los je dus doorgaans op door silenced switches, dus een randje TPU of siliconen met name aan de bovenkant van de switch. Beetje compressie kan geen kwaad hier, maar niet té veel want dan werkt hotswap niet zo prettig meer.

Demping in de ophanging van je plate in je behuizing? Of je PCB bij een tray mount? Zeker doen indien mogelijk. Werkt goed en geeft vaak nog een prettigere type ervaring ook. Veel minder negatieve effecten dan b.v. o-ringen op alle caps, want dat voelt smerig. En bijna dezelfde verbeteringen kwa geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:26:
[...]
Demping in de ophanging van je plate in je behuizing? Of je PCB bij een tray mount? Zeker doen indien mogelijk. Werkt goed en geeft vaak nog een prettigere type ervaring ook. Veel minder negatieve effecten dan b.v. o-ringen op alle caps, want dat voelt smerig. En bijna dezelfde verbeteringen kwa geluid!
Je brengt me op ideeën.. (y)
Ik heb nog plenty ringetjes liggen (van oude pc/server parts) rubber en vilt en karton(achtig)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 01:03
peetgate schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:49:
[...]

Heb je al eens gekeken naar de Keychron K4V2? Die heeft eigenlijk alle belangrijke toetsen inclusief een numpad (maar is toch compact), RGB en kan bedraad of via BT5.1 gebruikt worden. Ik heb hem zelf nu een paar weken en ben er erg tevreden mee!
Thanks! Ik ga deze zeker bekijken.
Bedraad maar ook draadloos is wel een mooi pluspunt.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Zorc schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:17:
Mijn GK68x, Gateron Browns en keycaps waren €102. Neopreen en vet bij elkaar een euro of 8. vind ik opzich meevallen :?
Kan uiteraard duurder maar ik vind dit eigenlijk wel prima zo :) (Wat betekend dat ik uiteindelijk toch weer wat ga knutselen als de prijzen van videokaarten niet gewoon snel normaler worden :+)
djunicron schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:11:

Niet iedereen heeft torenhogen eisen ;)
Mijn stabs vind ik best netjes klinken na wat werk (serieus 15min max ofzo?), sowieso echt 10x beter dan mijn gortdroge Logitech stabs.
Mijn Keycaps waren rond de €30, zien er prima uit, ja de opdruk kan netter dat zeker. Weinig inspirerend ja dat is smaak, ik vind 99% van de dure keycap sets er uitzien alsof ze voor kleuters zijn. Sowieso vind ik het niet mooi als de letters andere kleur zijn dan de toetsen er omheen. Enkele accent toets daargelaten. Betekend overigens niet dat ik een mooi bord niet kan waarderen maar ik heb het liefst gewoon zwart zonder poespas (of donkergrijs met 2 knalgele toetsen :+). Ieder zijn ding toch :)
djunicron schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:26:
Wederom een informatief verhaal over demping.
Matje van een zacht materiaal onder de case scheelt bij mij ook erg veel merk ik :? Zelfs zoveel dat ik nu snap wat mensen met spring -ping en scratchy bedoelen over geluid van switches :(

Nu dus het dillema, luben of gewoon andere switches halen >:)

In echt verlengde van mechanische borden en hopelijk mag dit hier ook. Zijn er hier liefhebbers die een polssteun gebruiken?
Ik was aan het neuzen naar een houten steun van Ali ofzo maar een collega bood aan om zelf eens wat te knutselen. We hebben een zaagtafel, band schuurmachine (stationair) en nog wat stukken teak en Frans eiken dus kun je wat mooie mee maken :9

Gabriël AM5

• Miyazono
sapphire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:51:
[...]

In echt verlengde van mechanische borden en hopelijk mag dit hier ook. Zijn er hier liefhebbers die een polssteun gebruiken?
Ik was aan het neuzen naar een houten steun van Ali ofzo maar een collega bood aan om zelf eens wat te knutselen. We hebben een zaagtafel, band schuurmachine (stationair) en nog wat stukken teak en Frans eiken dus kun je wat mooie mee maken :9
Ik gebruik nu de polssteun die standaard bij de Corsair Strafe RGB zit en ik vind het zelf wel prettig dat er een subtiele overgang tussen bureau en toetsenbord zit. Als ik ooit op een dag m'n nieuwe toetsenbord heb ga ik het eens proberen zonder polssteun om te kijken hoe dat gaat :)
Pagina: 1 ... 54 ... 158 Laatste