Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:56
Die afwijkende layout is inderdaad wel een dingetje bij de Vortex maar zoals ik al schreef overweeg ik om er nog een 65% keyboard bij te nemen. Dan is de layout wel iets om rekening mee te houden uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

djunicron schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:17:
[...]

Vortex betrekt de caps van de Race 3 bij Signature Plastic, dus daar zal je waarschijnlijk wel succes kunnen hebben.
Oeh, had ik kunnen vragen naar de juiste kleur ipv op de gok een (verkeerde kleur) grijs uit te kiezen. Misschien een keer in de toekomst een poging wagen.
Marcel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:31:
Die afwijkende layout is inderdaad wel een dingetje bij de Vortex maar zoals ik al schreef overweeg ik om er nog een 65% keyboard bij te nemen. Dan is de layout wel iets om rekening mee te houden uiteraard.
Mijn tip. Neem dan geen ISO.

[ Voor 30% gewijzigd door Dwarlorf op 01-12-2020 17:59 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:56
Die wijsheid had ik gelukkig al bij de aanschaf van m'n Race 3. Ik hou niet van de ISO enter/return.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Afgelopen weekend de ducky one 2 SF binnen gekregen met cherry browns. Dat is toch wel een flink stuk beter dan een standaard laptop of logitech g19. Formaat is ook erg prettig, blij dat ik niet voor de 60% ben gegaan (misschien later eens zelf bouwen) de delete en pijltjes achter een fn toets lijkt me nog een brug te ver voor full time gebruik.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Marcel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:18:
[...]
Ik hou niet van de ISO enter/return.
Als ISO adept vind ik dát geen wijsheid. :+

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 12:53

MrMarcie

CFMoto 650MT

ParaNoja schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:57:
Eindelijk een setje keycaps binnen!
XDA profile, typen heerlijk.
Klinken meteen heel anders als de ABS Doubleshots, zachter, en minder volle thocc... nu op jacht naar xda in double shot PBT....

[Afbeelding]
Linkje? Vind ze erg mooi en dit zou heel goed op mijn huidige 60% passen waar ik nog een set voor zoek.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrMarcie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:01:
[...]

Linkje? Vind ze erg mooi en dit zou heel goed op mijn huidige 60% passen waar ik nog een set voor zoek.
Heb daar ook o.a. muispads (voetjes) gekocht.

Real Eagles Trading
Zitten veel novelty keys bij, en kleuren zijn erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxHU5IKA7HOon6-IuPMml2lhI7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfymjgpGuK2VbOwSMrwyFcOd.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn nu wel duurder dan enkele weken (11-11) geleden.. Wordt pingelen.
Heb positieve ervaringen met deze winkel, vlot antwoord, import bedrag aangepast naar €15 na vragen (!) en vlot verstuurd. (y) Maar dat vindt ik alles onder 14 dagen op dit moment...

Tip: heb extra korting gekregen met bonnen, door eerst op wishlist en in winkelwagen te zetten, follow te drukken, vraag te stellen en dag te wachten... :P

Keuze 1 en 5, als je exact dezelfde wilt.

[ Voor 16% gewijzigd door ParaNoja op 01-12-2020 21:34 ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

ParaNoja schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:29:
[...]

Heb daar ook o.a. muispads (voetjes) gekocht.

Real Eagles Trading
Zitten veel novelty keys bij, en kleuren zijn erg mooi.

[Afbeelding]

Zijn nu wel duurder dan enkele weken (11-11) geleden.. Wordt pingelen.
Heb positieve ervaringen met deze winkel, vlot antwoord, import bedrag aangepast naar €15 na vragen (!) en vlot verstuurd. (y) Maar dat vindt ik alles onder 14 dagen op dit moment...

Tip: heb extra korting gekregen met bonnen, door eerst op wishlist en in winkelwagen te zetten, follow te drukken, vraag te stellen en dag te wachten... :P

Keuze 1 en 5, als je exact dezelfde wilt.
Top, ga ermee aan de slag.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeeej vanmiddag mijn GK68X opgehaald, morgen met wat geluk de switches. Keycaps liggen nog steeds in China :( Dikke minpunten voor het trage KPrepublic!

Eerste indruk van iemand die alleen nog ervaring heeft met Logitech/Razer....goed !

ABS behuizing voelt niet heel speciaal maar ook niet echt goedkoper dan mijn G810, ik was verast dat de plate van metaal is, ik dacht kunststof ofzo :)
Verder keycap pullen erbij 2x, switch puller en een simpel maar nette zwarte sleeved USB-C kabel :)

Beetje jammer dat ik vanavond de hele avond heb zitten werken met vrijwel alleen de pijltjes en numpad 1 toets :+ Als dit bevalt maar eens kijken naar een klein macro bordje die ik wel eens gezien heb met 9 toetsen en die dan instellen als pijltjes en enkele andere toetsen :)

@ParaNoja Je hebt gelijk! Typo :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:40:
Jeeej vanmiddag mijn SK68X opgehaald, morgen met wat geluk de switches. Keycaps liggen nog steeds in China :( Dikke minpunten voor het trage KPrepublic!

Eerste indruk van iemand die alleen nog ervaring heeft met Logitech/Razer....goed !
Bedoel je niet GK68X? SK serie is toch met optische switches en zonder de X? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-06 11:03
Ik heb nu 2 weken mijn goedkope Battletron mechanische toetsenbord in gebruik. En het is verbazingwekkend hoe snel en onopgemerkt ik aan een mechanisch toetsenbord gewend ben geraakt.
Dat merkte ik toen ik gisteren op mijn werklaptop mijn oude membraantoetsenbord gebruikte. Voorheen vond ik die prima typen en nu viel het me zwaar tegen. Vooral met betrekking hoe sponsachtig dat toetsenbord aanvoelt, dit was mij voorheen geeneens opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

ruftman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:55:
Ik heb nu 2 weken mijn goedkope Battletron mechanische toetsenbord in gebruik. En het is verbazingwekkend hoe snel en onopgemerkt ik aan een mechanisch toetsenbord gewend ben geraakt.
Dat merkte ik toen ik gisteren op mijn werklaptop mijn oude membraantoetsenbord gebruikte. Voorheen vond ik die prima typen en nu viel het me zwaar tegen. Vooral met betrekking hoe sponsachtig dat toetsenbord aanvoelt, dit was mij voorheen geeneens opgevallen.
OH Oh, het virus is aangeslagen. Kan je nagaan als je een nog beter bordje hebt straks :*)

Moest gisteren even een oude pc opzetten en daar een van mijn eerste bordjes aangekoppeld. Een Ajazz AK33. Vond ik een heel fijn bordje. Maar met wat ik nu heb vond ik er niet meer mee te werken. _O-

Succes met je nieuwe hobbie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-06 11:03
MrMarcie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:21:
[...]

OH Oh, het virus is aangeslagen. Kan je nagaan als je een nog beter bordje hebt straks :*)

Moest gisteren even een oude pc opzetten en daar een van mijn eerste bordjes aangekoppeld. Een Ajazz AK33. Vond ik een heel fijn bordje. Maar met wat ik nu heb vond ik er niet meer mee te werken. _O-

Succes met je nieuwe hobbie.
Ja, dank je wel. Ik begrijp dat er nu geen weg meer terug is ;)

Eerst maar de komende tijd dit toetsenbord gebruiken om later wellicht weer verder te gaan.
Als ik weer een keer tijd heb maar een bezoekje aan Informatique brengen, een van de weinige winkels in mijn omgeving waar je diverse toetsenborden kunt uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06 23:07
Ik heb afgelopen weekend de Keychron K4 versie 2 met Aluminium strips, RBG en hotswappable Gateron Brown switches besteld. Ik kom van een Corsair K40. Ik heb de K4 vooral vanuit esthetisch overwegingen aangeschaft, maar verwacht ook behoorlijk wat van het gebruiksgemak. Ik heb heel erg zitten twijfelen tussen blues en browns, maar ben uiteindelijk gegaan voor browns omdat ik de studeerkamer deel met mijn vrouw.
Bedankt voor al jullie ervaringen, ik lees ondertussen al een tijdje mee. Het is uiteindelijk niet het meest premium bordje geworden, maar ik hoop op heel wat jaartjes type- en mod-plezier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-06 12:00
peetgate schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:53:
Ik heb afgelopen weekend de Keychron K4 versie 2 met Aluminium strips, RBG en hotswappable Gateron Brown switches besteld. Ik kom van een Corsair K40. Ik heb de K4 vooral vanuit esthetisch overwegingen aangeschaft, maar verwacht ook behoorlijk wat van het gebruiksgemak. Ik heb heel erg zitten twijfelen tussen blues en browns, maar ben uiteindelijk gegaan voor browns omdat ik de studeerkamer deel met mijn vrouw.
Bedankt voor al jullie ervaringen, ik lees ondertussen al een tijdje mee. Het is uiteindelijk niet het meest premium bordje geworden, maar ik hoop op heel wat jaartjes type- en mod-plezier :)
Hey nice! Ik heb dit weekend de K2 besteld. Ik ben benieuwd wanneer die binnen gaat komen. Inderdaad ook met de browns omdat andere niet wil lastig vallen :P.

Ben wel van plan om de keys te vervangen na een tijdje, vind de kleur niet zo mooi helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:12

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heb van het weekend de USB poort van mijn Cherry MX-board 3.0 vast gesoldeerd en hij werkt weer zoals het hoort!

Nu wachten op de GK87 kit, maar dat duurt nog zo'n 3 weken. Ik wil de Gateron Browns toch wel gaan luben, en de band aid en clip mods zien er ook niet zo ingewikkeld uit. Waar kan ik de lube het beste bestellen? En is het handig om een extra set stabs te halen? Zo ja, welke?
Ik vind het niet erg om er wat langer op te moeten wachten.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:26
Zojuist reactie gekregen van mykeyboard.eu mbt de Silent Alpaca switches

Hello,
Silent Alpacas production is planned for the near future. Can be done in couple months. No exact dates yet.

Dus ja... duurt nog een paar maandjes voordat ze die weer hebben helaas.

Ik kwam toevallig ook nog andere silent switches tegen, namenlijk Outemu Silent Forest, alleen kwam ik in reviews tegen (Silent Sky reviews, kon niet echt Silent Forest reviews vinden. Volgensmij is het dezelfde switch met alleen een andere top housing) dat deze switch issues heeft met een "ping" geluid van de stem die de leaves raakt als de stem omhoog komt. Iemand die toevallig ervaringen heeft met deze switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miyazono schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:26:
Zojuist reactie gekregen van mykeyboard.eu mbt de Silent Alpaca switches

Hello,
Silent Alpacas production is planned for the near future. Can be done in couple months. No exact dates yet.

Dus ja... duurt nog een paar maandjes voordat ze die weer hebben helaas.

Ik kwam toevallig ook nog andere silent switches tegen, namenlijk Outemu Silent Forest, alleen kwam ik in reviews tegen (Silent Sky reviews, kon niet echt Silent Forest reviews vinden. Volgensmij is het dezelfde switch met alleen een andere top housing) dat deze switch issues heeft met een "ping" geluid van de stem die de leaves raakt als de stem omhoog komt. Iemand die toevallig ervaringen heeft met deze switch?
Wat ze hebben gedaan en waarom het nog wat langer duurt, is dat het een V2 mold van deze switches gaat worden. Heb al zonder het te weten van van deze nieuwe housings ontvangen en ze hebben echt heel erg veel minder speling. Waarbij je bij de vorige batches Alpaca's eigenlijk altijd wel 0.15mm films kon gebruiken, is dat nu niet meer mogelijk. Net als bij de lading OA's die ik vorige maand ontving.

Tenzij je film switches plaatsen leuk vind, kan je dus beter even wachten. JWK is momenteel alles V2 aan het maken, incl. stabs en het lijkt daarop dat ze hun laatste negatieve aspecten ermee totaal wegwassen, dus zeker de moeite waard!

Zag vandaag op MM wel mensen, ook in NL, wat silent alpaca's aanbieden, maar die waren dan al volledig gelubed enzo. Maar dat is natuurlijk ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 09:15
Aangezien ik sinds kort aan een zit/sta desk werk met keyboard tray, zou ik graag een TKL toetsenbord willen, zodat ik meer plaats heb voor de muis.

Nu zie ik wel dat de meeste van die toetsenborden mechanische keys hebben. Ik heb eigenlijk altijd bewust toetsenborden gekocht met laptop-achtige toetsen, omdat ik daar graag op typ, en omdat die stil zijn. TKL toetsenborden met dat soort toetsen zijn echt dun gezaaid ...

Ik overweeg nu om toch eens een toetsenbord te proberen met mechanische toetsen. Welke type keys moet ik nemen als ik echt stille toetsen wil? Mx browns?

Het model dat ik nu overweeg is de Ducky One 2 TKL Skyline gaming (antraciet, MX Brown, BE lay-out, TKL, ABS)

[ Voor 8% gewijzigd door spoonman op 03-12-2020 10:48 ]

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoonman schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:47:
Aangezien ik sinds kort aan een zit/sta desk werk met keyboard tray, zou ik graag een TKL toetsenbord willen, zodat ik meer plaats heb voor de muis.

Nu zie ik wel dat de meeste van die toetsenborden mechanische keys hebben. Ik heb eigenlijk altijd bewust toetsenborden gekocht met laptop-achtige toetsen, omdat ik daar graag op typ, en omdat die stil zijn. TKL toetsenborden met dat soort toetsen zijn echt dun gezaaid ...

Ik overweeg nu om toch eens een toetsenbord te proberen met mechanische toetsen. Welke type keys moet ik nemen als ik echt stille toetsen wil? Mx browns?

Het model dat ik nu overweeg is de Ducky One 2 TKL Skyline gaming (antraciet, MX Brown, BE lay-out, TKL, ABS)
Cherry maakt ook switches die goed gedempt zijn. Je komt dan uit bij MX Silent Red / Black.

Er zijn ook werkelijk borden die een wat lager profiel keycaps hebben. Ducky gebruikt vrijwel altijd OEM. Hier niet al te ver boven, zie je een plaatje met zij profielen van de verschillende profielen, waar OEM ergens in het midden valt.

Als je smaller wilt dan fullsize met numpad, kom je inderdaad op TLK uit. Maar de Ducky die je hier noemt heeft nog weer een stuk minder toetsen, wat dus meer gebruik maken van de FN keys inhoud. Wat laptops eigenlijk natuurlijk ook al doen.

Daar nog tussen in heb je 65% (met pijltjes) en 75% (met ook nog de F-knoppen).

Momenteel op voorraad, is b.v. de Vortex Race 3, wat een 75% is:

https://candykeys.com/product/vortex-race-3-rgb-ansi

Dit is em in ANSI (US) layout. Met dus een "rechte" enter en lange linker shift. Daar is zoals je op die pagina ziet, ook Silent Red van op voorraad. Ze leveren hierbij DSA keycaps, welke heerlijk laag zijn en "kommetjes" hebben voor je vingers. Vortex maakt keyboard die echt een stapje boven Ducky zitten. Ze hebben ook wat ISO varianten op voorraad mocht dat je voorkeur hebben. Er zijn ook nog kleinere modellen, die ook b.v. 60% zijn die ook daarmee een stukje goedkoper uitvallen.

Van het eveneens hoge kwaliteitsmerk Leopold hebben ze ook één model met Silent red op voorraad, in 65% layout, maar dan wel met OEM hoogte caps:

https://candykeys.com/pro...0pd-royal-limited-edition

Overigens neem ik persoonlijk het geluid van andere caps voor lief, ik ben niet zo'n fan van Silent red, gezien het wat rubberig onderin voelt en ik het terugkeer geluid van MX Reds / blacks eigenlijk wel prettig vind klinken. Maar MX Brown is niet echt stil, nee.
Er zijn ook tactile switches, met bump dus, die je goed zouden kunnen liggen, maar dan moet je daarvoor al snel een eigen bord gaan bouwen, zoals hier vaak besproken is in het draadje, en die switches zijn vaak wat moeilijker te krijgen of vrij duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-06 00:50
Jeeej vanmiddag mijn GK68X opgehaald, morgen met wat geluk de switches. Keycaps liggen nog steeds in China :( Dikke minpunten voor het trage KPrepublic!
Mijn switches die ik bij KPrepublic had besteld voor mijn GK68XS liggen al 2 maanden in China... Heb ze ondertussen ergens anders besteld en die zijn al binnen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer

Ik heb zelf de Ducky one 2 SF (65%) aangeschaft met mx browns, dit is niet echt heel stil. Je zult naar specifieke silent moeten gaan daarvoor, denk ik.

Ps. ik ben overigens overgestapt op mechanische toetsen omdat ik de laptop toetsen super irritant vind (en mijn full size met rubber domes versleten is) haha

[ Voor 7% gewijzigd door Sneezzer op 03-12-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
@spoonman
Dit ^^ natuurlijk goed advies voor wat betreft de Vortex maar die is dan ook wel weer (iets) duurder dan de Ducky. uit ervaring kan ik spreken dat de Ducky toetsenborden prima kwaliteit zijn en gewoon te koop in NL bij Alternate. Inderdaad lijkt Cherry MX Silent Red dan meer voor de hand te liggen dan MX Browns.

Maaarrrrr...... ik kijk net even en zie dat Ducky nu ook TLK borden heeft met Kailh Silent Pink en die staan volgens mij best aardig aangeschreven.@djunicron kan je daar vast iets over zeggen.

Dus dat is wellicht een optie.

Overigens type ik hier nu op een bord met Gat Yellows en die zijn ook behoorlijk stil op mijn GK61.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Mensen, ik type net hierboven over mijn bord en god wat ben ik verliefd 8)7 O+

Echt nooit gedacht dat ik er zoveel voldoening uit zou halen om zelf iets te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-eCnGB2RLVT6612NZwnG92O3io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZTBTTpBlwUOW8djJxHfaryV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDI0ibxTqzY8irVHXHOFxGLFn9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1thupYcW1BhiOL5WB8WcUDH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaB6QKTYPqieul0H8xU69VhSB8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veXFtdyjjzonpSbIxrrUvnqd.jpg?f=fotoalbum_large

NK65 RFP edition is onderweg maar ben nu eigenlijk al naar het kijken naar mijn 'Endgame' (LMAO :+ ).

Voorlopig mijn oog laten vallen op de zwarte GMMK Pro, even kijken hoe de JMK linears me bevallen op mijn NK65 want dan gaan die mee. Anders worden het denk ik Gat Black Inks.

Voor de toetsen kijk ik naar GMK Nord of iets vergelijkbaars. Ik hou de GB's in de gaten....

FFS deze hobby is duuuuurrr |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:26:
Mensen, ik type net hierboven over mijn bord en god wat ben ik verliefd 8)7 O+

Echt nooit gedacht dat ik er zoveel voldoening uit zou halen om zelf iets te bouwen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

NK65 RFP edition is onderweg maar ben nu eigenlijk al naar het kijken naar mijn 'Endgame' (LMAO :+ ).

Voorlopig mijn oog laten vallen op de zwarte GMMK Pro, even kijken hoe de JMK linears me bevallen op mijn NK65 want dan gaan die mee. Anders worden het denk ik Gat Black Inks.

Voor de toetsen kijk ik naar GMK Nord of iets vergelijkbaars. Ik hou de GB's in de gaten....

Black Inks hoor ik ook goede verhalen over, out the box al super smooth. En Kaihl Creams als ze ingewerkt zijn :p

Ik ga Browns eerst eens proberen en daarna lineaire switches. Totaal geen idee wat ik fijn vind want de G810 schijnt tactile switches te hebben maar ik voel het niet (word ook vaak gezegd door mensen).

Nog even over de GK68X(S) ik heb gisteren nog wat reviews bekeken en als het al besproken word dan hebben alle exemplaren een fiberglas plate met bijbehorende flex. Mijne heeft toch echt een metalen plate, hij is magnetisch en knetterstijf :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:25:
[...]

Black Inks hoor ik ook goede verhalen over, out the box al super smooth. En Kaihl Creams als ze ingewerkt zijn :p

Ik ga Browns eerst eens proberen en daarna lineaire switches. Totaal geen idee wat ik fijn vind want de G810 schijnt tactile switches te hebben maar ik voel het niet (word ook vaak gezegd door mensen).
Black Ink is inderdaad niet mis. Maar persoonlijk vind ik het eigenlijk een veelste kleine upgrade over Gat Yellows. Indien beide gelubed zijn, meh, het zal wel. Mensen verklaren mij voor gek, maar ik voel em niet. Ja, ik hoor ook wel dat een Ink (V1 nog) houding met Milky top en Cream stem erin heel lekker klinkt, maar nee, het is niet mijn ding. Maar misschien moet ik het meer een kans geven en werkelijk gewoon bouwen en in een bord steken.

Kailh (NovelKeys) Creams zijn ook niet verkeerd. Je moet ze inderdaad erg lang (paar maanden) inwerken voordat je ze gaat luben. Ik heb op mijne eigenlijk te weinig tijd erin gestoken. Heb de pootjes met 205g0 gedaan en de sliders en veer met 3203.

Kan niet zeggen dat ik het nu de beste switch ooit vind, met name door de veer. Buiten dat je tijdens het inwerken door ping heen moet werken, is de curve ervan niet mijn ding denk ik. JWK stock 62g veren zijn veel en veel prettiger naar mijn mening.
Sandoor_MBA schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:22:
@spoonman

[...]

Maaarrrrr...... ik kijk net even en zie dat Ducky nu ook TLK borden heeft met Kailh Silent Pink en die staan volgens mij best aardig aangeschreven.@djunicron kan je daar vast iets over zeggen.
@spoonman Had die optie bij Ducky nog niet gezien. Maar voor die prijs en met Kailh Silent Pinks zeker de moeite waard! Kijk even naar wat video's waar je het geluid van Browns / Reds / Silent Red / Black en deze Kailh switches in kan horen.
Waar voorheen Cherry eigenlijk altijd de juiste keuze was, hebben Gateron en Kailh zo hard aan de weg getimmerd dat je naar mijn mening vaak beter af bent bij hen!
Sandoor_MBA schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:26:

[...]

Type dit momenteel op een NK65e met Everglide Coral Red met 205g0. En wat een overheerlijke combinatie is dat. Klinkt ook nog eens super goed met Signature Plastic DSA erop. De NK65 alu plate is heel prettig voor deze switches en heeft de juiste zachtheid ervoor met 62g erin naar mijn mening. PolyCarb met dividers en siliconen erin geeft met PC housings van JWK een top geluid.

Ik vrees dat je na het ontvangen van deze combinatie je andere bordje niet meer gaat gebruiken. JWK > Gat Yellow. Hoewel die laatste vooral een leuk geluidsprofiel kan geven dat je nergens anders gaat vinden.

Zou geen GMMK Pro bestellen als je dan toch endgame wilt gaan, maar gewoon een echt kwaliteits end-game waardige gasket 75%. Of eigenlijk niet, want dan heb ik weer één concurrent in de GB's erbij. :+ :'(

Een GMK set ipv de PBT immitaties gaat waarschijnlijk ook een leuke upgrade zijn. Ook visueel.

---

Ben momenteel een leuk nieuw experiment aan het uitvoeren; ben een Case van eigen design aan het printen voor een bestaande PCB en heb een versie voor een nog te ontvangen GB PCB liggen. Het eerste wordt een 75% met dikke rand en gaskets aan de bovenkant van de plate en memory foam stroken eronder.

Het tweede concept wordt een leaf-spring PCB 62% ophanging op A65 TPU, waarschijnlijk plateless of met POM / FR4 / PC plate, beetje afhankelijk van het gevoel en de sound ervan. 62% doelt hiermee op een kortere mod knoppen layout en één rij minder dan 65% maar wel met pijltjes. Een beetje een 50% ++ layout zeg maar.

Moet toch wat doen als het duidelijk wordt dat alle GB's voorlopig niet binnen gaan komen, maar je wel door wilt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nog even over de GK68X(S) ik heb gisteren nog wat reviews bekeken en als het al besproken word dan hebben alle exemplaren een fiberglas plate met bijbehorende flex. Mijne heeft toch echt een metalen plate, hij is magnetisch en knetterstijf :)
:P tussen de reds en browns is een wereld van verschil.
Ik ben voorlopig blij met me gateron browns, maar zal ook wel moeten, potje voor keyboard is nu echt bijna leeg.

En wachten op de NK65 Milkshake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ABS behuizing voelt niet heel speciaal maar ook niet echt goedkoper dan mijn G810, ik was verast dat de plate van metaal is, ik dacht kunststof ofzo :)
Verder keycap pullen erbij 2x, switch puller en een simpel maar nette zwarte sleeved USB-C kabel :)

Beetje jammer dat ik vanavond de hele avond heb zitten werken met vrijwel alleen de pijltjes en numpad 1 toets :+ Als dit bevalt maar eens kijken naar een klein macro bordje die ik wel eens gezien heb met 9 toetsen en die dan instellen als pijltjes en enkele andere toetsen :)

@ParaNoja Je hebt gelijk! Typo :)
Tja... ik heb me muismat ook nog steeds niet binnen van ze...
:(
En heb nu ondertussen al wel 4 bestellingen van DYE Fetish binnen....
Die zit volgens mij naast t postkantoor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sandoor_MBA heb ook over die keycaps gedacht...
Maar vond degene van post hierboven net iets mooier...
:+
Ik heb kennelijk nu al weer zin in de zomer, met keycaps dan he, :*)
Coral sea, Jukebox, Milkshake en Moijto,..

Het werkt erg aanstekelijk ook, vrienden die nooit iets om keyboards gaven, komen nu binnen en vragen naar me keyboard.... ;p Zowel om de keycaps als switches.

[ Voor 19% gewijzigd door ParaNoja op 03-12-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
[...]
Huh? Das voor het eerst dat ik dat hoor.
Die van mij is ook van metaal. Heb hem nog geschuurd en zwart gespoten.
Maar heb nog geen reviews gezien waar ze zeggen dat ie van fiberglas is.
Is het niet een ander model? Heb je linkjes van die reviews?

Heb wel een review op Joetjoep gezien waar die gast zei dat de case die hij had van aluminium was, terwijl hij gewoon de plastic versie had...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:23:
[...]

Black Ink is inderdaad niet mis. Maar persoonlijk vind ik het eigenlijk een veelste kleine upgrade over Gat Yellows. Indien beide gelubed zijn, meh, het zal wel. Mensen verklaren mij voor gek, maar ik voel em niet. Ja, ik hoor ook wel dat een Ink (V1 nog) houding met Milky top en Cream stem erin heel lekker klinkt, maar nee, het is niet mijn ding. Maar misschien moet ik het meer een kans geven en werkelijk gewoon bouwen en in een bord steken.

Kailh (NovelKeys) Creams zijn ook niet verkeerd. Je moet ze inderdaad erg lang (paar maanden) inwerken voordat je ze gaat luben. Ik heb op mijne eigenlijk te weinig tijd erin gestoken. Heb de pootjes met 205g0 gedaan en de sliders en veer met 3203.

Kan niet zeggen dat ik het nu de beste switch ooit vind, met name door de veer. Buiten dat je tijdens het inwerken door ping heen moet werken, is de curve ervan niet mijn ding denk ik. JWK stock 62g veren zijn veel en veel prettiger naar mijn mening.
'Normale' mensen verklaren je als je dit soort ding en typt als of het de normaalste zaak van de wereld is sowieso voor gek :+

Kans is groot dat ik niet zo kritisch ben over veer-curves gezien ik mijn G810 best prima vind typen en met een goed membraan bord ook opzicht geen problemen heb. Laptop of lage toetsen vind ik echt mêh, echt té weinig travel
Een mech typt wel gewoon veel lekkerder en denk dat ik tactile wel fijn vind omdat mij Logitech K330 een soort klik geeft wat ik erg fijn vind.
Ach we gaan het zien, erg interessante wereld oog ook als je niet kritisch bent of beperkt budget hebt :)

@Xyphoid Veel EPOmaker GK68xs'en dus wellicht dat dat het verschil is? Ik heb gewoon de Skyloong variant van Ali.

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 03-12-2020 19:26 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:37
Zitten hier ervaringsdeskundigen met southpaw keyboards als rechtshandige?
Als Belg die even vaak Frans, Engels als Nederlands typt, vind ik een azerty echt wel prettiger voor de accenten en zo, maar grootste nadeel aan azerty is voor mij dat cijfers altijd met shift zijn. Dat zou me bij een 65% dus echt wel storen.
Daarnaast heb ik last aan de schouder, via verticale muis al bij trackball beland, maar zou ook 'minder' keyboard aan rechterkant me wel kunnen helpen. Dus twijfel ik tussen een leuke 65% (pizza GB al gemist, vega is er nog en prachtig maar ook de grid650 GB zou eraan komen -wow) met los numpad, of een southpaw. Voor de coole Clarabelle was ik te laat, maar er komen nog leuke, zoals de Wyvern en Viendi, die ook ISO ondersteunen. Iemand ervaring, of opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
sapphire schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:25:
[...]

@Xyphoid Veel EPOmaker GK68xs'en dus wellicht dat dat het verschil is? Ik heb gewoon de Skyloong variant van Ali.
Ik heb die van Epomaker (waar gewoon Skyloong op de doos staat). Hmmmm, misschien is het probleem alleen bij de nieuwe batch. Ik had de eerste via Indiegogo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miyazono
Als het goed is is het de CNC aluminium versie van de GK68x(s) die een fiberglass plate heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:09:
[...]

Ik heb die van Epomaker (waar gewoon Skyloong op de doos staat). Hmmmm, misschien is het probleem alleen bij de nieuwe batch. Ik had de eerste via Indiegogo.
Ik heb ook de epomaker besteld gehad, maar skyloong op de doos...
En heb een metalen plate, en de mogelijkheid de spatiebalk plate te vervangen voor een split met extra toets.
Plate is wit, zodoende nog wel enig rgb effect. Ik gebruik geen shine thru caps.

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoja op 03-12-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miyazono schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:28:
Als het goed is is het de CNC aluminium versie van de GK68x(s) die een fiberglass plate heeft.
Dat is het dan! Inderdaad allemaal met de metalen case!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:12

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Weet niet of iemand nog op zoek is, maar ik heb een Anne Pro2 gevonden met korting op Alie

Hmm, lijkt een redelijk normale prijs :?

[ Voor 11% gewijzigd door The GUI op 04-12-2020 13:07 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Voor de fans van de NK65, er is weer een nieuw kleurtje: https://oblotzky.industries/products/nk65-olivia-edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
djunicron schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 01:52:
[...]

Tja, het is momenteel "mode" en ook ergens wel een terechte voorkeur voor keyboards om wat kleiner te zijn dan full size.

Draadloos + LEDjes, zeker per key, betekend natuurlijk vooral veel meer stroom gebruik. Er zijn inderdaad wel wat meer keyboards te krijgen met wireless, maar het moment dat je al dit soort wensen gaat opstapelen blijven er inderdaad maar een paar opties over.

Er zou een nieuw Havit (en dus ook aantal andere US / EU rebrands) keyboard aan komen met Kailh Low profile (Dus als op de 915, maar dan een moderne uitvoering) met BLE support.

Persoonlijk zou ik niet bang zijn voor zowel Gateron als Kailh. Maar de één als hogere kwaliteit dan de ander bestempelen zou ik zeker niet doen. Beide merken hebben goede en wat minder goede switches, maar het is meer een voorkeurs dingetje.Je kan het niet zo generaliseren. Maar; Kailh Box clickies zijn wel simpelweg de beste op de markt met hun vrij unieke design.

Dat neemt niet weg dat ik Gateron Green nog steeds zeer goede clickies vind. Misschien wel de beste click-jacket switch op de markt.

Maar die wil je dus niet, want dat is een wat zwaardere switch die een aardige bump heeft.
Indien je "blue" wilt maar iets niet vermoeids, kom je inderdaad bij Kailh uit:

- Met 3.4mm hoogte, normale mechanishe keyboard hoogte dus, kom je bij Box White. Een lichte switch met een mooi consistent gevoel en een dunne clickbar. Als je tegen het dubbele clickje kunt kwa geluid en er tijdens online vergaderingen omheen kunt werken zeker een aanrader.
- Choc clickies zijn er ook, die hebben heel korte travel. Moet je van houden, ik vind ze door de clicker iets te kort. PG-1360 is de meest recente, ik geloof ook witte clicky die ze hebben, naar PG1350 blue, maar die is een fractie zwaarder.

Hier een korte omschrijving;
YouTube: Havit HV-KB395L keyboard review (Kailh Choc / Kaihua PG1350 Blue)
Bedankt nog voor je uitgebreide reactie. Ben zelf jaren geleden ook op de tenkeylesstour gegaan, maar met het vele thuiswerken miste ik mijn numpad te veel (ik leef ongeveer in financiële applicaties en Excel). Langer wachten was voor mij geen optie.

Ik las toch te veel mindere ervaringen met de Keychron (vooral de QC lijkt een probleem te blijven), los van de switches overigens.

Met Black Friday toch besloten om het toetsenbord te kopen dat ik al sinds release erg mooi vind: de Logitech G915. Bevalt heel goed tot nu toe.
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:33:
[...]

20% Black Friday korting nu bij Keychron dus wellicht toch nog eens overwegen.

Edit; $55 voor de TKL K1 en $65 voor de 104-key lijkt me een goede deal!
Thanks. Had zelfs al besteld tijdens BF, maar uiteindelijk weer geannuleerd (104-key + RGB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik stap vanmiddag de deur uit, bijna op een klein doosje. Dat waren dus mijn Gateron Brown's terwijl de PostNL app stond op levertijd onbekend :?

Eerste keer een losse switch in handen maar klein!
Ik snap nu ook wat tactile is, zeker dus dat de G810 dat niet heeft!
En ik vind ze als ik zo voel erg licht indrukken, benieuwd of dat ook zo is met caps er op :)

Paar switches geprobeerd in de case en daar ga ik zeker iets van demping in doen! Als ik dan toch bezig ben de stabs, van de week vroeg hier ook al welk vet hiervoor gebruikt kan moet worden? Genoeg gevonden in sites in de VS maar niets hier, gewoon Shimano lagervet dan maar :+

edit: Qua vet ga ik Grifon Siliconevet halen. Smeert goed, geleid niet en lijkt qua eigenschappen ideaal.
Qua demping schijnt neopreen goed te zijn, dacht dat daar wel makkelijk aan te komen is. Klopt ook wel maar ik hoef geen rol van 140cm breed ofzo :+

[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 04-12-2020 22:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:36:
Ik stap vanmiddag de deur uit, bijna op een klein doosje. Dat waren dus mijn Gateron Brown's terwijl de PostNL app stond op levertijd onbekend :?

Eerste keer een losse switch in handen maar klein!
Ik snap nu ook wat tactile is, zeker dus dat de G810 dat niet heeft!
En ik vind ze als ik zo voel erg licht indrukken, benieuwd of dat ook zo is met caps er op :)

Paar switches geprobeerd in de case en daar ga ik zeker iets van demping in doen! Als ik dan toch bezig ben de stabs, van de week vroeg hier ook al welk vet hiervoor gebruikt kan moet worden? Genoeg gevonden in sites in de VS maar niets hier, gewoon Shimano lagervet dan maar :+

edit: Qua vet ga ik Grifon Siliconevet halen. Smeert goed, geleid niet en lijkt qua eigenschappen ideaal.
Qua demping schijnt neopreen goed te zijn, dacht dat daar wel makkelijk aan te komen is. Klopt ook wel maar ik hoef geen rol van 140cm breed ofzo :+
ik zou Grifon Siliconevet enkel voor de stabs gebruiken...

speclube heeft de originele kryton, en bied speciale korting voor tweakers, hij zou dit op de website zetten maar nog geen antwoord op me mail gehad daarover. Zal morgen nog een mailtje afschieten.
Hij verkoopt ook op ebay, als je daar berichtje stuurt met je tweakers nick komt t vast goed.

Het gaat om setjes met 10gr Krytox GPL 205G0 en 5gr 3203 en 3204 en 3 kwastjes (verkoopprijs normaal excl verzend €29,85) en eventueel de eerder genoemde losse producten, in de verschillende verpakkingen.
Op de setjes zou het gaan om 15% korting op losse producten 10%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 04:05:
[...]

ik zou Grifon Siliconevet enkel voor de stabs gebruiken...
Haha dat bedoelde ik ook :)

Lubenbvan de switches heeft voor mij geen haast, eerste het bord maar eens netjes werkend krijgen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ParaNoja schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 04:05:
[...]

speclube heeft de originele kryton, en bied speciale korting voor tweakers, hij zou dit op de website zetten maar nog geen antwoord op me mail gehad daarover. Zal morgen nog een mailtje afschieten.
Hij verkoopt ook op ebay, als je daar berichtje stuurt met je tweakers nick komt t vast goed.

Het gaat om setjes met 10gr Krytox GPL 205G0 en 5gr 3203 en 3204 en 3 kwastjes (verkoopprijs normaal excl verzend €29,85) en eventueel de eerder genoemde losse producten, in de verschillende verpakkingen.
Op de setjes zou het gaan om 15% korting op losse producten 10%!
Ik heb bij hem besteld en eerst even een bericht gestuurd op ebay voor de tweakers korting. Is prima afgehandeld. Dus staat niet op de website maar de korting is zeker beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-06 10:57
Ik heb al een aantal jaar een Razer Blackwidow (TKL) met MX Blue. De laatste tijd gebruik ik hem niet meer omdat ik er geen gebruik van kan maken in online meetings, en ik daar tegenwoordig bijna de hele dag in zit. Ook merk ik dat ik (na het gebruik van een platter toetsenbord) hier wat gemakkelijker op type.

Welke keyboards zijn aan te raden, en niet al te duur? Mag TKL of 75% keyboard zijn, en het liefste niet al te hoog om de druk op de polsen te verminderen.. Lees namelijk enorm veel tegenstrijdige dingen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Volgensmij is deze hobby echt niks voor mij :+. Ik was maar naar keycaps gaan kijken aangezien ik er niet echt uit kom met switches (zit nu te kijken naar Boba U4's, maar ik twijfel nog). Ik heb onderhand 30 tabs of zo open staan met keycap sets die wel leuk zijn, ook genoeg sets gevonden die ik zo in m'n winkelmandje zou gooien alleen zijn dat allemaal group buys die al lang voorbij zijn. Het kan ook nooit makkelijk zijn :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Vandaag zijn mijn Kaihls Box Royal Navy Blues binnengekomen. Ik heb ze tijdelijk in de PCB gezet die door de postbode is gemold. Op zich wekt de invoer nog maar sommige switches zitten wel heel los. Dit is uiteraard niet zo raar met een gebogen pcb. Ik zou er eventueel een keer een nieuwe plate bij kunnen bestellen om er ooit een goedkoop ramplankje van maken. Ik denk dat ik dan het beste de switches vastsoldeer (als dat lukt met deze hotsawappable pcb)

In ieder geval heb ik er nu ff voor de vorm de uitgebreide keycap set in gedrukt die ik anderhalfjaar geleden heb gekocht. Zie hieronder het tijdelijke resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUbpgIF7q81EZQrMGehlPwrAIT0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7QWAJivEUznp7MpDGF4f82E.jpg?f=fotoalbum_medium

Nu is het wachten op mijn vervangende pcb en plate. (Waar ik een week geleden een tracking nummer van heb gekregen die nog steeds niet is opgedoken in 17track)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Deze GB gaat net live by Oblotzky <3

Moet zeggen dat ik hier wel van onder de indruk ben vooral de blauwe, nog niet eerder langs zien komen....keuzes....keuzes....keuzes.

Wat vinden jullie er van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Sandoor_MBA schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:13:

Moet zeggen dat ik hier wel van onder de indruk ben vooral de blauwe, nog niet eerder langs zien komen....keuzes....keuzes....keuzes.

Een beetje een Nintendo Switch gevoel met de combinatie van rood en blauw ;) Voor de rest wel mooi, erg simpel en strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:13:

Als ze nu groene ipv blauwe extra's hadden... DOE MAAR 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ParaNoja schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:17:
[...]

Als ze nu groene ipv blauwe extra's hadden... DOE MAAR 8)
Tsja...ik hou van blauw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Same! Maar ik heb niet echt iets om dit mee te matchen, plus ik heb ook al een moonlight KAT Mizu order staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Cebby schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:33:
[...]

Same! Maar ik heb niet echt iets om dit mee te matchen, plus ik heb ook al een moonlight KAT Mizu order staan.
OOk heel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:40
Ben zelf op zoek naar een nieuwe toetsenbord. Het liefst wireless voor zover dat kan. Dat is gelijk ook het pijnpunt, er zijn niet zoveel wireless mechanische toetsenbord. Ik heb zelf een CM Storm Quickfire met MX red switches en een Logitech G915. Tijd voor wat nieuws dus.

Welke lay-out wil je?
Geen voorkeur, zolang het maar QWERTY is.
Wil je met of zonder numpad?
TKL of Full size
Wil je backlight?
Ja maar is geen vereiste. Nice to have.
Welke MX Switch prefereer je?
MX Red en Brown
Wat je is je budget?
Klinkt gek maar heb niet echt een budget. Max 300 is denk ik wel gezond? Ik zit 8 uur achter mijn pc voor mijn werk dus een goeie tobo is een must.
Wil je macro toetsen?
niet perse nodig
Doel van het keyboard?
Gaming + werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik zit nu rond te kijken en zie de Keychron K6. Zijn er betere alternatieven dan de K6 als je die pakt met aluminum case en hot swappable? Ze doen ‘t goed qua media aandacht, maar dat is ook waardoor ik twijfel of er geen betere en wat meer onbekende toetsenborden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Khayma schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:58:
Ben zelf op zoek naar een nieuwe toetsenbord. Het liefst wireless voor zover dat kan. Dat is gelijk ook het pijnpunt, er zijn niet zoveel wireless mechanische toetsenbord. Ik heb zelf een CM Storm Quickfire met MX red switches en een Logitech G915. Tijd voor wat nieuws dus.

Welke lay-out wil je?
Geen voorkeur, zolang het maar QWERTY is.
TKL of Full size
Wil je backlight?
Ja maar is geen vereiste. Nice to have.
MX Red en Brown
Wat je is je budget?
Klinkt gek maar heb niet echt een budget. Max 300 is denk ik wel gezond? Ik zit 8 uur achter mijn pc voor mijn werk dus een goeie tobo is een must.
Wil je macro toetsen?
niet perse nodig
Doel van het keyboard?
Gaming + werk
Hopelijk snap je zelf dat je met zo'n niet-specifieke lijst letterlijk honderden opties hebt, zeker met een dergelijk ruim budget.

Tip- goedkoopste bord dat voldoet aan die eisen kost nog geen EUR 22 incl verzendkosten. Vraag jezelf af: welke features/eigenschappen zouden van toegevoegde waarde zijn om meer te betalen dan dat bedrag. Dan kom je vanzelf op betere, scherpere eisen dan hierboven uit.

Denk aan:
- keycaps (dikte/kwaliteit/materiaal/uiterlijk)
- behuizing (gewicht/hoogte/stevigheid)
- switches (hotswap)
Etc.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
dion_b schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:01:
[...]

Hopelijk snap je zelf dat je met zo'n niet-specifieke lijst letterlijk honderden opties hebt, zeker met een dergelijk ruim budget.

Tip- goedkoopste bord dat voldoet aan die eisen kost nog geen EUR 22 incl verzendkosten. Vraag jezelf af: welke features/eigenschappen zouden van toegevoegde waarde zijn om meer te betalen dan dat bedrag. Dan kom je vanzelf op betere, scherpere eisen dan hierboven uit.

Denk aan:
- keycaps (dikte/kwaliteit/materiaal/uiterlijk)
- behuizing (gewicht/hoogte/stevigheid)
- switches (hotswap)
Etc.
Begrijpelijk alleen ik ben wel opzoek naar een draadloos exemplaar. Ik ben niet van plan om te gaan knutselen dus zeker geen hotswappable switches. Verder wil MX of XDA keycaps hebben.

Ook het liefst een toetsenbord die ik in EU kan aanschaffen en dus niet via aliexpress of iets. Ik ben niet iemand die om de jaar switcht dus vooral met garantie heb ik dat liever. Mijn G615 heb ik nu al 3 jaar en mijn CM al 5,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Mijn Ducky Mecha order welke ik in October gedaan heb is nu voor de 2e keer uitgesteld tot Feb 2021. Alles zonder iets te zeggen door mechanicalkeyboards.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Khayma schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:06:
[...]

Begrijpelijk alleen ik ben wel opzoek naar een draadloos exemplaar. Ik ben niet van plan om te gaan knutselen dus zeker geen hotswappable switches. Verder wil MX of XDA keycaps hebben.

Ook het liefst een toetsenbord die ik in EU kan aanschaffen en dus niet via aliexpress of iets. Ik ben niet iemand die om de jaar switcht dus vooral met garantie heb ik dat liever. Mijn G615 heb ik nu al 3 jaar en mijn CM al 5,5 jaar.
Als je fanatiek games en draadloos is je keuze wat mij betreft beperkt. Kom je uit op Razer/ Logitech/Steelseries/Corsair met hun eigen snelle draadloze verbindingen.

Bluetooth kan maar heeft toch altijd een hogere latency.

Gok trouwens dat je een G613 hebt? De G915 is nog geen 3 kaar en de G615 bestaat niet.

Overigens snap ik dat je garantie wilt als je nu op een Logitech werkt, heb je daarbij ook wel nodig :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
sapphire schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:10:
[...]

Als je fanatiek games en draadloos is je keuze wat mij betreft beperkt. Kom je uit op Razer/ Logitech/Steelseries/Corsair met hun eigen snelle draadloze verbindingen.

Gok trouwens dat je een G613 hebt? De G915 is nog geen 3 kaar en de G615 bestaat niet.

Overigens snap ik dat je garantie wilt als je nu op een Logitech werkt, heb je daarbij ook wel nodig :+
G613 :+. Nooit meer logitech haha. Dit pokkeding loopt elke keer dubbele letters door te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Khayma op 07-12-2020 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Khayma Ik ken het probleem, bijna 3 jaar oud bord en dubbele of missende aanslagen.
Als je een switch wilt vervangen moet het bord open op een dusdanige manier dat het niet meer mooi in elkaar kan :(

Daarom binnenkort een hotswap bordje, als er een switch kapot gaat is dat in een minuut te fixen :+
En gewoon switches die normaal verkrijgbaar zijn :)

Edit: Ga Logitech denk voor de grap eens mailen.

Zat even op de website te zoeken naar wat specs over de RomerG switch. Die zou het getest 70mln keer volhouden.

Stel dat je elke seconden een toets in zou drukken dan zou je daar in 2,12 jaar aan zitten.
Compleet onrealistisch natuurlijk maar het binnen 3 jaar begeven is eigenlijk gewoon....euhm stom :+

[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 07-12-2020 00:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
sapphire schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:10:
[...]

Ben geen fanatieke gamer. Af en toe een potje CS:GO casual is leuk :9. Ik denk dat ik wireless toch ga laten varen. Te weinig boren die draadloos zijn. Welke setup heb jij nu samengesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Het heeft dan een eeuwigheid geduurd, maar ik denk dat ik alles bij elkaar heb gesprokkeld om een toetsenbord mee te maken.

GK68x keyboard https://www.aliexpress.com/item/1005001368647210.html
70x Boba U4 Silent Tactile switches https://www.aliexpress.com/item/1005001809357064.html
Tai Hao Sakura Michi Keycaps https://www.aliexpress.com/item/4001117469779.html
Stabilizers (vond roze er wel leuk uit zien) https://www.aliexpress.com/item/1005001704386724.html
Lube https://www.aliexpress.com/item/4000934992040.html
Lube station https://www.aliexpress.com/item/4001237207375.html
Foam https://www.aliexpress.com/item/4000007985111.html
Plate / pcb foam https://www.aliexpress.com/item/4001316645899.html

Iets wat ik mij af vroeg was hoe dik het foam het beste kan zijn, het lijkt mij dat als het te dun is het minder effectief werkt, en als het te dik is dat he allemaal niet meer zo goed past? Daarnaast, Is alles goed, iets vergeten, dingen die beter kunnen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 17:44

muhda

Time & Space traveler

init6 schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:03:
Mijn Ducky Mecha order welke ik in October gedaan heb is nu voor de 2e keer uitgesteld tot Feb 2021. Alles zonder iets te zeggen door mechanicalkeyboards.com
Ik zou zelf nu niet voor een Ducky gaan, begin volgend jaar krijgen paar Ducky modellen hotswap mogelijkheid, voor mij toch wel iets belangrijk om voor te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Bioflap schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:55:
Ik zit nu rond te kijken en zie de Keychron K6. Zijn er betere alternatieven dan de K6 als je die pakt met aluminum case en hot swappable? Ze doen ‘t goed qua media aandacht, maar dat is ook waardoor ik twijfel of er geen betere en wat meer onbekende toetsenborden zijn.
Ja, ik twijfel ook over Keychron. Zit zelf naar de K8 te kijken, maar uit veel reviews blijkt dat die best lawaaiig is vanwege de grote lege case. En niet iedereen is even enthousiast over de kwaliteit.

Ben na het gebruik van het Action keyboard nu wel enthousiast geworden van mechanische toetsenborden, dus nu op zoek naar een beter en TKL model. Kiezen valt nog niet mee :P. Ik gebruik mijn toetsenbord met m'n Macbook voor programmeren en Windows pc voor gamen.
Verder vind ik geluid redelijk belangrijk, ik zit vaak in video calls voor overleg of pair programming, een beetje geluid is niet erg maar mijn huidige toetsenbord ratelt wel heel erg (blue switch). Brown switches worden vaak aangeraden voor de combinatie office/gaming, dus daar zit ik naar te kijken, al zijn die niet de stilste. Maar de Keychron is dus sowieso al niet heel stil...

Zit nu ook te kijken naar andere opties, de Ducky One 2 TKL en de Leopold FC750R spreken me op zich ook wel aan. Alleen zijn die wat minder goed te krijgen. Zijn er nog andere opties waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Chris7 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:03:
[...]

Ja, ik twijfel ook over Keychron. Zit zelf naar de K8 te kijken, maar uit veel reviews blijkt dat die best lawaaiig is vanwege de grote lege case. En niet iedereen is even enthousiast over de kwaliteit.

Ben na het gebruik van het Action keyboard nu wel enthousiast geworden van mechanische toetsenborden, dus nu op zoek naar een beter en TKL model. Kiezen valt nog niet mee :P. Ik gebruik mijn toetsenbord met m'n Macbook voor programmeren en Windows pc voor gamen.
Verder vind ik geluid redelijk belangrijk, ik zit vaak in video calls voor overleg of pair programming, een beetje geluid is niet erg maar mijn huidige toetsenbord ratelt wel heel erg (blue switch). Brown switches worden vaak aangeraden voor de combinatie office/gaming, dus daar zit ik naar te kijken, al zijn die niet de stilste. Maar de Keychron is dus sowieso al niet heel stil...

Zit nu ook te kijken naar andere opties, de Ducky One 2 TKL en de Leopold FC750R spreken me op zich ook wel aan. Alleen zijn die wat minder goed te krijgen. Zijn er nog andere opties waar ik naar moet kijken?
Haha mooi ik zit met precies hetzelfde vraagstuk. ik heb een Razer TKL met blue switches. Doordat ik veel in meetings type wil ik ook graag de brown switch, of de red (moet nog stiller zijn). Hot swappable is leuk, omdat je dan altijd nog kan wisselen..

De Leopold FC750R is best te doen qua prijs, maar zit weinig extra's op. De Keychron K6 lijkt mij ook heel mooi, vooral met bijhorende palmrest. Ook is het voor mij belangrijk dat hij zowel op Windows als MacOS werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 13:39
Heeft iemand toevallig een aanrader voor een 75% carrying case? Ik heb een Keychron K2 die af en toe met mij zou meemoeten, maar vind nergens ee degelijke travel pouch of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:34

Flapmo

and back is gigi!

Wat betreft kwaliteit zou ik zeggen (custom >) leopold > ducky >...>keychron >...

Er staat een leopold in V&A momenteel as je die kleurstelling wat vindt. Ik dacht met Browns.

Zelf heel goed volgehouden om niet nog even een vega65 BG mee te doen, totdat ze de cancellations gingen doorvoeren en er extra spots vrij kwamen. Toen toch gezwicht en een vega65 black/alu besteld. Nu 3 bordjes in GB staan, misschien maar is wat op mechmarket gooien voor way cash :7 . Voor de vega wil ik een all black build doen dus is kijken of ik van mechmarket voor max 200€ een GMK dark kan scoren. Heb zitten kijken voor de goedkopere optie van kbd (dye sub) maar die homing keys die invallen vind ik niet zo mooi. Heel misschien meedoen met GMK Stealth GB die binnenkort van start gaat maar vind het eigenlijk mooier als de legends donkerder zijn dan de keys.

[ Voor 3% gewijzigd door Flapmo op 07-12-2020 21:47 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Flapmo schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:46:
Wat betreft kwaliteit zou ik zeggen (custom >) leopold > ducky >...>keychron >...

Er staat een leopold in V&A momenteel as je die kleurstelling wat vindt. Ik dacht met Browns.

Zelf heel goed volgehouden om niet nog even een vega65 BG mee te doen, totdat ze de cancellations gingen doorvoeren en er extra spots vrij kwamen. Toen toch gezwicht en een vega65 black/alu besteld. Nu 3 bordjes in GB staan, misschien maar is wat op mechmarket gooien voor way cash :7 . Voor de vega wil ik een all black build doen dus is kijken of ik van mechmarket voor max 200€ een GMK dark kan scoren. Heb zitten kijken voor de goedkopere optie van kbd (dye sub) maar die homing keys die invallen vind ik niet zo mooi. Heel misschien meedoen met GMK Stealth GB die binnenkort van start gaat maar vind het eigenlijk mooier als de legends donkerder zijn dan de keys.
Waarschijnlijk een suffe vraag, maar wat is mechmarket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapmo schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:46:

Die keycaps zijn toch ook niet zwart maar donker grijs? Dat is iig wat ik er van lees, hoop ze deze of volgende week iig binnen te krijgen dus als je foto's wilt....
Ik heb ze maar even snel besteld omdat ik ze wel best mooi vind en dan rustig op zoek kan naar een zwarte set. Blijkbaar is je bord in 1 kleur bijzonder voor custom keycapsets :(

Als je spullen over hebt mag je het hier ook wel melden hoor ;)

@Khayma Ik heb nu een GK68x met Gateron browns liggen en het setje keycaps welke flapmo linkt.Besteld uit nieuwsgierig en irritatie omdat mijn G810 op dat moment niet lekker werkte. Vooral het eerste denk ik eerlijk gezegd :+

Iemand overigens bekend met Boba u4 switches? Ik zat wat op YT te neuzen en toen hoorde ik een typetest met die switches en die klonk en toch een partij goed!! :9

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 08-12-2020 00:29 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
sapphire schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:23:
[...]
Iemand overigens bekend met Boba u4 switches? Ik zat wat op YT te neuzen en toen hoorde ik een typetest met die switches en die klonk en toch een partij goed!! :9
Ik zit hier op het randje om Boba U4's te kopen (clear top) voor m'n eerste build, maar ja, meer dan reviews online kan ik er ook niet over zeggen dus :P
(Ben voornamenlijk nog even aan het kijken naar hoe dik het foam het beste kan zijn voordat ik alles koop, is natuurlijk niet zo handig als het toetsenbord straks niet meer dicht kan met foam erin :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Sneezzer schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:34:
[...]

Waarschijnlijk een suffe vraag, maar wat is mechmarket?
Mechmarket is een subreddit gefocust op handelen van mechanische toetsenborden en toebehoren.
sapphire schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:23:
[...]

Die keycaps zijn toch ook niet zwart maar donker grijs? Dat is iig wat ik er van lees, hoop ze deze of volgende week iig binnen te krijgen dus als je foto's wilt....
Ik heb ze maar even snel besteld omdat ik ze wel best mooi vind en dan rustig op zoek kan naar een zwarte set. Blijkbaar is je bord in 1 kleur bijzonder voor custom keycapsets :(

Als je spullen over hebt mag je het hier ook wel melden hoor ;)

@Khayma Ik heb nu een GK68x met Gateron browns liggen en het setje keycaps welke flapmo linkt.Besteld uit nieuwsgierig en irritatie omdat mijn G810 op dat moment niet lekker werkte. Vooral het eerste denk ik eerlijk gezegd :+

Zijn idd donker grijs. Zwart kan ook hoor met white on black van GMK of verschillende blacks zonder legend die nog wel mooi zijn. Maar zoek specifiek met ook donkere legends vooralsnog. Daarom twijfel ik ook of de GMK Stealth iets is, daar is het andersom. Nog maar even over nadenken. Kan ook wel eens vol zwart worden met side printed legends ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Flapmo op 08-12-2020 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06 15:54
Heeft iemand hier nog een goeie leverancier voor Krytox G205g0 en wat GPL 105? Of eventueel een tweaker die nog genoeg heeft staan voor 70 switches

Wil mijn Outemu silent switches nog even luben voor ze de PCB in gaan.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvdw
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05-2024
Hoi Allen!

Ik heb een HyperX Allo Origins RGB - HyperX Aqua Switch sinds twee maandjes.
Heel fijn toetsenbord, echter merk ik dat de "M" en de "U" soms niet aanslaan.
Naja ik zeg soms, maar dit gebeurt 1/3 toets aanslagen. Dit is natuurlijk heel vervelend, en vroeg me af of ik daar iets aan kan doen zonder dat ik hem terug stuur.

Toetsenbord is schoon, zitten geen kruimels tussen.
drivers zijn up to date.
Andere computers gebruikt.
Keyboard reset.

Blijft niet veel over of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben ondertussen ook zoetjes aan op zoek naar een nieuw toetsenbord. Ik heb momenteel een Ducky Zero met MX Cherry Black switches. Op zich bevalt het toetsenbord wel, maar ik heb het toetsenbord de eerste jaren eigenlijk vrij weinig gebruikt, en sinds dus jaar gebruik ik het pas intensiever vanwege thuiswerken.

Probleem waar ik echter tegen aan loop met dit toetsenbord is dat ik vaak last heb van dubbele of drie-dubbele aanslagen. Als ik bv. iets type als "en de", wordt dat regelmatig "enn nde". Ik krijg dus een dubbele aanslag, en tussen de tweede en de derde komt nog een andere toets tussendoor. Maar sinds kort krijg ik ook dat als ik dit probeer te corrigeren, dat ik dan bij een lichte druk op de N niks krijg, alleen als ik de toets behoorlijk hard bottom (wat ik standaard doe met alles, eigenlijk) krijg ik een aanslag.

Ik vind het een tikkeltje hinderlijk, vandaar dat ik toch eens een net uit wil gooien voor wat anders.

Welke lay-out wil je?
US international

Gewoon full size, numpad moet erbij zitten, ook normale formaat Home/End blokje, die gebruik ik vaak genoeg.

Wil je backlight?
Is wel fijn als ik in een donkere kamer aan het werk ben.

Heb nu een MX Black, bevalt op zich wel. Qua aanslag zeker niet lichter, anders krijg ik allemaal aanslagen als ik m'n vingers eens op het toetsenbord laat rusten, want dat krijg ik nu al af en toe. Tactile lijkt me wel fijn, maar liever geen luide clicky, begin over het algemeen met werken voor de vrouw en kids op zijn, wil niet al te veel herry maken, dus.

Dat klinkt dus een beetje als MX Clear, dacht ik? Weet niet precies hoe luidt dat zou zijn. Ik heb ook wel het een en ander van Kaihl voorbij zien komen dat heel goed lijkt, maar kan me zo de types niet meer precies herinneren.

Wat je is je budget?
Tot €200 max, liever < €150.

Wil je macro toetsen?
Niet nodig, multimedia toetsen is wel fijn.

Doel van het keyboard?
Hoofdzakelijk werk. Voor gaming heb ik een ander toetsenboord dat een wat ergonomischere indeling heeft voor wasd (voor gaming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Khayma schreef op maandag 7 december 2020 @ 01:06:
[...]

Ben geen fanatieke gamer. Af en toe een potje CS:GO casual is leuk :9. Ik denk dat ik wireless toch ga laten varen. Te weinig boren die draadloos zijn. Welke setup heb jij nu samengesteld?
Als dat het geval is,dan kan ik je een Ducky Keyboard aanraden. Daar zijn ook TLK varianten van te krijgen en gewoon bij Alternate dus goede (nederlandse) garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
YaaD schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:20:
Heeft iemand hier nog een goeie leverancier voor Krytox G205g0 en wat GPL 105? Of eventueel een tweaker die nog genoeg heeft staan voor 70 switches

Ik heb laatst besteld bij Speclube via Ebay, prima spul. Daar zit een Nederlandse jongen en je krijgt ook korting als je vai Tweakers forum komt. Kijk even in dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spoonman

Het is de Keychron K1 V4 geworden, met rode switches en RGB. Niet verkrijgbaar in AZERTY, maar kijk, dan moet ik maar zoals "de echte programmeurs" QWERTY leren gebruiken :+

Ik moet zeggen, het bevalt wel. Ik vroeg me vooral af hoe luid dit toetsenbord ging zijn, en dat valt reuze mee. Het toetsenbord voel zeer degelijk aan. Ik moet ook toegeven dat het wel iets heeft, die rgb verlichting (staat ingesteld op een egale kleur)

https://photos.app.goo.gl/m716Y2yW2WQhiQXu6

TKL is een leuk formaat, ik mis de keypad niet ... ik heb nu veel meer plaats op de keyboard tray van mijn zit/sta desk. Het is enkel wennen aan QWERTY, maar typing.io helpt daar wel mee. Het is niet zozeer wennen aan de letters, maar vooral aan de symbolen die ik als programmeur constant gebruik.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
spoonman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:52:
[...]

Het is de Keychron K1 V4 geworden, met rode switches en RGB. Niet verkrijgbaar in AZERTY, maar kijk, dan moet ik maar zoals "de echte programmeurs" QWERTY leren gebruiken :+

Ik moet zeggen, het bevalt wel. Ik vroeg me vooral af hoe luid dit toetsenbord ging zijn, en dat valt reuze mee. Het toetsenbord voel zeer degelijk aan. Ik moet ook toegeven dat het wel iets heeft, die rgb verlichting (staat ingesteld op een egale kleur)

https://photos.app.goo.gl/m716Y2yW2WQhiQXu6

TKL is een leuk formaat, ik mis de keypad niet ... ik heb nu veel meer plaats op de keyboard tray van mijn zit/sta desk. Het is enkel wennen aan QWERTY, maar typing.io helpt daar wel mee. Het is niet zozeer wennen aan de letters, maar vooral aan de symbolen die ik als programmeur constant gebruik.
Kun je de toetsen niet middels de software aanpassen naar azerty? Eventueel met de aanschaf van nieuwe toetsen (ISO layout is volgens mij inderdaad flink anders dan Ansi). Als programmeur lijkt me het verplaatsen van de leestekens het grootste probleem als ik naar een ISO plank zou moeten. Het goede nieuws is wel dat je van de lompe ISO enter af bent iig.

Ik was ook huiverig om het numerieke deel kwijt te raken maar ik merk dat ik nu met mijn 65% Ducky one 2 SF dat totaal niet mis. Ik ben wel blij dat ik de pijltjes toetsen nog heb, die gebruik ik ongemerkt toch best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Misschien niet voor iedereen maar er is op dit moment een kortingsactie voor de 'Razer Power Up' bundel. Niet mijn ding maar lijkt wel een goede deal met een Razer Canoas Lite Toetsenbord inclusief.

Link posten mag ik volgens mij niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Sneezzer schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:13:
[...]

Kun je de toetsen niet middels de software aanpassen naar azerty? Eventueel met de aanschaf van nieuwe toetsen (ISO layout is volgens mij inderdaad flink anders dan Ansi). Als programmeur lijkt me het verplaatsen van de leestekens het grootste probleem als ik naar een ISO plank zou moeten. Het goede nieuws is wel dat je van de lompe ISO enter af bent iig.
Je kan idd instellen wat je wil, maar dan matchen de toetsen niet he. En ik wil niet weten wat een ander setje toetsen kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
spoonman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:28:
Je kan idd instellen wat je wil, maar dan matchen de toetsen niet he. En ik wil niet weten wat een ander setje toetsen kost :)
Er is inderdaad meer verschil tussen een AZERTY en bv. US international layout. AZERTY heeft over het algemeen bv. een korte linker shift en een hoge enter, zoals bv. een UK layout ook heeft, maar niet US international (beide QWERTY).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkie196 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:42:
[...]

Er is inderdaad meer verschil tussen een AZERTY en bv. US international layout. AZERTY heeft over het algemeen bv. een korte linker shift en een hoge enter, zoals bv. een UK layout ook heeft, maar niet US international (beide QWERTY).
Oftewel, ISO? AZERTY, QWERTZ, NOR, UK ISO, het zijn allemaal ISO layouts. Het Nederlands heeft ook een eigen officiële ISO indeling, maar weinig mensen zitten daarop te wachten gezien de verplaatste leestekens en accenten.

Je kan naar mijn mening daar toch echt beter van wegblijven. Ik weet dat er talen zijn die de extra toetsen nodig hebben voor de extra alpha karakters, maar het beperkt je keuzen in caps en keyboards wel sterk.

Als je dan toch de tekens op de toesten matchend wilt hebben, zijn univorme profielen wel een uitkomst. Hetzelfde als je Colevak / dvorak / workman etc etc wilt maken als layout. Dan is een setje DSA / NP / XDA / MDA keycaps echt een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
Als je enkel Engels en Nederlands typt is aan een Qwerty heel snel te wennen en vind ik hem vaak zelfs vlotter, heb ik op mijn privé Thinkpad ervaren. Maar als je tegelijk ook heel vaak Frans typt, echt niet. Daar kan je rondwerken met spellingscontrole of evt. met layers in Qmk, maar blijft behelpen vind ik
Stilaan komen er sets met meer opties, maar azerty, en zeker BE, blijft lastig. En op een Franse Azerty -tikje makkelijker te vinden nog- staat pas echt alles door elkaar :'(

[ Voor 22% gewijzigd door wouter_va op 09-12-2020 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
En alles is besteld, totaal plaatje toch ietsjes over de 200 euro gegaan maar ja, is wel mijn kerstcadeautje dan of zo :P
Nu maar hopen dat alles een beetje snel verzonden word, zou opzich wel leuk zijn als het dit jaar nog binnen komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wouter_va schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:30:
Als je enkel Engels en Nederlands typt is aan een Qwerty heel snel te wennen en vind ik hem vaak zelfs vlotter, heb ik op mijn privé Thinkpad ervaren. Maar als je tegelijk ook heel vaak Frans typt, echt niet. Daar kan je rondwerken met spellingscontrole of evt. met layers in Qmk, maar blijft behelpen vind ik
Stilaan komen er sets met meer opties, maar azerty, en zeker BE, blijft lastig. En op een Franse Azerty -tikje makkelijker te vinden nog- staat pas echt alles door elkaar :'(
Een tweede layer in QMK vind ik juist ideaal! Maar goed, ik type dan ook gewoon in iedere taal die ik ken in US Int. Heb echt een hekel aan non-ANSI layout, maar daarom snap ik dus ook heel goed waarom mensen "vast zitten" aan ISO-wat voor variant dan ook.

Buiten dat AZERTY caps waarschijnlijk in veel gevallen een issue zijn, of bij GB's altijd een extra aanvullende set bestellen betekend, is wisselen tussen één extra of nog meer layers voor meerdere talen goed te doen.

Houd dan altijd aan dat Layer-0 je standaard is, of dat nou ISO Az is of ISO-Qw Int. Layer-1 is je modifiers. Dus b.v. FN + 1 = F1, FN + down = PG down, etc. Alle dingen die niet op je bord zitten en je wel wilt hebben, voor alle layouts daarna.

Daarna kan je dingen doen als FN + {{iets wat je niet normaal gebruikt}} -> Toggle Layer-2. En dan kan je in Layer 2 dus je AZERTY toetsen toevoegen. Dat is inderdaad eventjes werk. En wellicht dat je op verschillende plekken even symbolen moet verkassen naar waar ze niet horen normaal gesproken als je net te kort komt. ISO-QW Int heeft kwa toetsen immers maar één positie extra.

Vergeet vervolgens niet dat die FN toggle in Layer-1 moet staan! En dat je FN hold-to-activate in Layer-2 naar dezelfde Layer-1 moet verwijzen. Je kan dan met dezelfde toggle Layer-2 weer uitschakelen. Of je zou natuurlijk een "Revert to Layer-0" kunnen maken. N.B. Als je in Layer-2 zit via toggle, en je "toggle-0" gebruikt, dan blijft Layer-2 er bovenop liggen. Het lijkt dus alsof je niet terug schakelt. Je moet dus dan juist Layer-2 weer togglen, van "aan over alles heen" naar "uit". Momentary Layer-1 of Layer-0 etc, zou wel werken.

Juist door die flexibiliteit, als je het eenmaal door hebt, kan je met QMK werkelijk alles wat je maar wilt doen met je keyboard. En zo dus naar mijn mening absoluut pijnloos wisselen tussen layouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Is het moeilijk dan? Als je de configurator gebruikt en niet zelf de code gaat compilen is het toch niet zo heel lastig volgens mij.

Laat staan wanneer je PCB support heeft voor VIA, dan wordt het helemaal makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Cebby schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:46:
[...]

Is het moeilijk dan? Als je de configurator gebruikt en niet zelf de code gaat compilen is het toch niet zo heel lastig volgens mij.

Laat staan wanneer je PCB support heeft voor VIA, dan wordt het helemaal makkelijk.
Heb het nooit gebruikt maar ik was hem ergens in zijn verhaal kwijt. Mijn NK65 gaat ook QMK hebben volgens mij dus ik ga het meemaken! O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:56:
[...]

Heb het nooit gebruikt maar ik was hem ergens in zijn verhaal kwijt. Mijn NK65 gaat ook QMK hebben volgens mij dus ik ga het meemaken! O-)
VIA zelfs. Voor als je de webconfig en flasher niet wilt gebruiken. Maar goed, als er VIA support is, ook maar gewoon gebruiken.

EZ? Nee, daarom de lange uitleg. En een eerste of tweede keer is het moeilijk goed te krijgen. Ik heb ook wel bordjes 4-6x moeten flashen voordat ze zich goed gingen gedragen. Maar als je het door hebt valt het alles mee en is het echt super krachtig en voelen alle borden zonder dit soort functionaliteit amateuristisch.

Trouwens, GK64's hebben toch ook gewoon QMK support? (Want even zonder grappen, bijna alle micro controllers die niet compleet custom zijn gemaakt door fabrikanten voor een lock-in met hun eigen software, zijn prima aan te sturen met QMK.)

• Cebby
  • Niet online
djunicron schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:23:
[...]

VIA zelfs. Voor als je de webconfig en flasher niet wilt gebruiken. Maar goed, als er VIA support is, ook maar gewoon gebruiken.

[...]

Trouwens, GK64's hebben toch ook gewoon QMK support? (Want even zonder grappen, bijna alle micro controllers die niet compleet custom zijn gemaakt door fabrikanten voor een lock-in met hun eigen software, zijn prima aan te sturen met QMK.)
En als je een beetje kunt programmeren en wat wilt leren over keyboard matrices is het redelijk te doen om je bord zelf van VIA te voorzien. Alleen erg jammer dat layouts, zelfs al zijn ze fysiek hetzelfde, niet voor meerdere borden te gebruiken zijn. Ik heb twee 60% borden met dezelfde keymap, maar omdat de een YD60MQ is en de andere een XD60 kan ik die niet even wisselen en inladen als ik veranderingen heb gemaakt. |:(

De GK6x keyboards lijken allemaal geen QMK te hebben, heb nog niet eens iets kunnen vinden dat iemand het geprobeerd heeft. Daar zal vast wel een goede reden voor zijn dan. Zal kijken of ik later nog eens tijd heb om verder te zoeken want nu ben ik wel benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Bioflap schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:13:
[...]

Haha mooi ik zit met precies hetzelfde vraagstuk. ik heb een Razer TKL met blue switches. Doordat ik veel in meetings type wil ik ook graag de brown switch, of de red (moet nog stiller zijn). Hot swappable is leuk, omdat je dan altijd nog kan wisselen..

De Leopold FC750R is best te doen qua prijs, maar zit weinig extra's op. De Keychron K6 lijkt mij ook heel mooi, vooral met bijhorende palmrest. Ook is het voor mij belangrijk dat hij zowel op Windows als MacOS werkt.
Om ook even hier te reageren, ik heb nu de Leopold FC750R met Cherry MX Brown switches gekocht. Bevalt tot nu toe goed, hoewel ik wel iets meer tactile feedback verwacht had. Lees dat het bij andere merken browns soms wat uitgesprokener is. Ben stiekem nu ook wel een beetje benieuwd naar hoe linear switches dan voelen. Maar goed, de Leopold tikt wel heel lekker dus dat maakt eigenlijk ook weer niet zoveel uit.

• wouter_va
djunicron schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:23:
[...]

EZ? Nee, daarom de lange uitleg. En een eerste of tweede keer is het moeilijk goed te krijgen. Ik heb ook wel bordjes 4-6x moeten flashen voordat ze zich goed gingen gedragen. Maar als je het door hebt valt het alles mee en is het echt super krachtig en voelen alle borden zonder dit soort functionaliteit amateuristisch.
Ik was toch ook ergens de draad kwijt, maar denk wel dat ik adhv deze uitleg slimmer kan gaan zoeken en eruit zal raken. Dus zeker bedankt om de moeite te nemen een hoekje van de sluier op te lichten!
Gisteren heb ik mijn keycaps van KPrepublic binnengekregen, nét binnen de maand na aankoop.

Uiteraard direct op het keyboard gezet en slechts bij 1 switch een gebogen pinnetje welke ook weer werkt na het rechtbuigen. Niet super enthousiast direct, toetsen maken helaas toch wel meer geluid dan ik gehoopt had. Vanavond wat demping op de bodem gelegd (van dat grijze isolatie spul wat ook in auto's gebruikt word) wat ietsjes lijkt te helpen maar het is denk vooral het de caps die hol klinken. Er is nog een rol neopreen strips onderweg om te proberen. De stabs zijn stiller en ratelen minder dan mijn G810 :)
Ook is het geheel echt té hoog om zonder polssteun op te typen dus nu doen 2 externe HDD's dienst als steuntje :+
Tov de 810 die lichtgevende letters heeft is de minder felle RGB en geen luchtdoorlatende keycaps ook erg wennen maarja ik wil nog blind leren typen dus goede motivatie :+

Nu die software nog even uitvogelen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
sapphire schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:32:

Tov de 810 die lichtgevende letters heeft is de minder felle RGB en geen luchtdoorlatende keycaps ook erg wennen maarja ik wil nog blind leren typen dus goede motivatie :+
Ik heb ooit blind leren typen met Typingmaster. Kostte me een uur per dag voor twee weken en toen kon ik het, later nog eens herhaald (na zes maanden oid) voor de snelheid. Is net als fietsen, je verleert het nooit meer en het is echt heel handig om te kunnen.

Toevallig zocht ik gisteren voor een vriend en er is tegenwoordig een online versie. Voor zover ik kon zien is dat wat ik destijds ook heb gedaan maar er is ook een betaalde versie en ik weet niet wat dat meer biedt. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was ff paar dagen afk..
Tenminste hier...
Zag dat je ook al inmiddels besteld had, ben benieuwd...
Hoop dat je dit jaar nog krijgt gezien dat je em bij kprepublick hebt besteld... ;w
Doe ik dus niet meer als t niet perse moet.. Ben nog steeds op me muis mat aan t wachten..

Had je wel willen aangeraden, zoals ik dat ook heb gedaan op advies van @djunicron geloof ik, een klein lube station te kopen, omdat je niet al je switches tegelijk gaat openen....

(y) voor demping, zocht ik ook nog!
YaaD schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:20:

Lube kun je bij SpecLube krijgen, originele krytox etc. met tweakers korting. door even berichtje met je tweaker naam te sturen.
Linkje op ebay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:35:
[...]

Upgrade naar PBT aangeraden voor 5 euro.
Review van GK96S | 96% en Southpaw! Taeha Types

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 11-12-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
ParaNoja schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:25:
[...]

Zag dat je ook al inmiddels besteld had, ben benieuwd...
Hoop dat je dit jaar nog krijgt gezien dat je em bij kprepublick hebt besteld... ;w
Doe ik dus niet meer als t niet perse moet.. Ben nog steeds op me muis mat aan t wachten..

Had je wel willen aangeraden, zoals ik dat ook heb gedaan op advies van @djunicron geloof ik, een klein lube station te kopen, omdat je niet al je switches tegelijk gaat openen....

(y) voor demping, zocht ik ook nog!
Heb wel al een verzend bevestiging van kprepublic gehad, dus we zullen zien. En lube station heeft ruimte voor 30 switches, was ook de populairste die ik kon vinden dus, ach ja, lekker makkelijk of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Miyazono

Die kreeg ik ook na een dag, maar na week of wat werd die pas actief, dwz was het pakje pas daadwerkelijk aangeleverd... :'(
Heb vandaag ook weer paar pakjes binnen gekregen.
Totaal ongerelateerde bestellingen in 1 zakje gegooid door Ali... 0_o

Waaronder een Mini lube station zal morgen wel even foto posten met linkje.
Moet ook nog de Moijto keycaps uitproberen, maar de huidige bevallen ook zeer goed.
Alvast voorproefje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNaLzqcQ_07uGK3ra-xAeaMTsdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyLYUKXv4ChlDYI0OjAzrxGn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door ParaNoja op 11-12-2020 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 715452

Eerste pakketje is binnen... :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qm2zd9F8kUyS5FfMOZU59uiOEgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWYamqHZnroVaXp3UDXk1rHc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Flapmo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 06:49:
[...]

Mechmarket is een subreddit gefocust op handelen van mechanische toetsenborden en toebehoren.

[...]

Zijn idd donker grijs. Zwart kan ook hoor met white on black van GMK of verschillende blacks zonder legend die nog wel mooi zijn. Maar zoek specifiek met ook donkere legends vooralsnog. Daarom twijfel ik ook of de GMK Stealth iets is, daar is het andersom. Nog maar even over nadenken. Kan ook wel eens vol zwart worden met side printed legends ofzo.
Aaaand dat plan is van de baan na het zien van Striker on black.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USvD-05tS1z8U_eml2oK9_qHN7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1d8WrNlXKV5tywWbjPQD0fV1.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zag ik dat Striker 2 in Maart 2021 weer in GB komt dus die dan zeker meepakken (r/MM straks allemaal panic sell van Striker1 die nu voor 300USD gaat :+). Omdat ik toch alvast blue on black wilde hebben (Striker in maart wordt pas levering in 2022 waarschijnlijk) nu maar een GMK space cadet II blue base meegepakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoHfGICPNQDk2XvaZ4QriOxNPOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6USaqWPbDAwrEtYOo3TmK19.jpg?f=fotoalbum_large

Kleur blauw niet zo mooi als die van GMK Striker maar als het echt niet mijn smaak is op zwart dan kan ik hem nog op een witte case monteren :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7fTimYBw6XR4Y2QqIOA-aLyWPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtu2iG7k6VEdgCwjJHxQaVaL.jpg?f=fotoalbum_large

@ParaNoja heb je nu nog een set Mojito besteld om je XDA set te vervangen? Toch geen fan van XDA caps?

@Anoniem: 715452 ooo drama caps! :+. Ze zeggen dat het wbt stock (niet zelf Frankensteinen) de beste batch holy pandas is. Laat even weten wat je ervan vindt! Zat zelf ook te twijfelen als optie voor de vega.

[ Voor 7% gewijzigd door Flapmo op 12-12-2020 23:13 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 158 Laatste