Na ongeveer een half jaar geleden
deze post te hebben gemaakt ben ik nog altijd tevreden met mijn KN85, voor mij "klikte" het gewoon. Beste aankoop voor €40 imo.
Aangezien er een dusdanig goede "stock" demping in het bordje zat was ik wel benieuwd naar andere switches en ben ik zodoende in een leuke rabbithole terecht gekomen
Inmiddels zijn de bijzonder fijne default switches (
Bsun Blue Feather) vervangen door
HMX Blue Star switches en holy crap, ik dacht dat ie voorheen al lekker typte...

en ik heb wat simpele keycaps besteld om het zicht wat aan te passen.
Echter zoals ik al aangaf mis ik nog altijd mijn vaste numpad en daarom heb ik ook de grotere versie van dit toetsenbord besteld, de "Kisnt KN104". Dit keer niet in de retro beige kleur, maar de Carbon Black kleur.
Ik wil toch van die "extra kabel" af voor enkel mijn numpad.
Had ik destijds al gelijk moeten doen, toen was ie nog te krijgen op de US Amazon website met iets van €30 verzendkosten.
Nu moeten laten importen vanuit de US via Ubuy, met veel te dure verzendkosten én importkosten
Maargoed, het blijft een hobby enzo...
Er zijn nog Huano Sakura V2/V3 switches onderweg, die ga ik ook eens proberen.
En daarnaast heb ik de (Zkeebs) Neo Lavender HE switches nog op het oog, maar ik weet niet of die op een "standaard" mechanisch toetsenbord werken en wellicht de Keygeek V2 switches.
Maar eerst even de Huano Sakura switches afwachten en de komst van mijn KN104 natuurlijk.
Verder nog een beetje op zoek naar de "perfecte" look qua keycaps, dat an sich is al een hele uitdaging.
___________________________________________________________________________________
Aangezien ik vrij nieuw en noob hierin ben, had ik nog een vraag mbt switches:
Bij de stock switches op de KN85/104 (
Bsun Blue Feather) had ik nog al eens last van dubbele aanslagen met toetsen, dat heb ik niet bij de
HMX Blue Stars.
Specs van de switches:
Bsun Blue Feather
Switch Type: Linear
Actuation Weight: 40g
Bottom-out weight: 55g
Pre-travel distance: 2.0mm
Total travel distance: 3.65mm
Top housing material: Polycarbonate
Bottom housing material: Nylon
Stem material: POM
HMX Blue Star
Switch Type: Tactile
Actuation Weight: 35g
Bottom-out weight: 53g
Pre-travel distance: 2.50mm
Total travel distance: 3.65mm
Top housing material: Polycarbonate
Bottom housing material: Nylon
Stem material: POM
Ze lijken niet heel veel van elkaar te verschillen, maar zit dat hem in de Pre-travel distance dan ofzo?