Beter gaming keyboard op schoot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pol23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:45
Lieve Tweakers,

al heel wat jaren game ik op een keyboard en muis setje van Logitech, uitvoering: Logitech Wireless Combo MK330, Qwerty US. Na het lezen wat dit artikel review: Logitech G512X-toetsenbord in 2 formaten - Mechanische én magnetische... en vooral de comments _/-\o_ leek het me leuk om ook eens te kijken naar een beter keyboard.

Ik zoek een?
Hier voldoet de MK330 op het moment wel aan:
  • 100% layout: ik zit op de bank te gamen op een tv met een pc, soms wat typewerk. Toetsenbord ligt op m'n schoot dus breed helpt, blijft goed liggen op beide benen
  • wireless, liefst radio: dan werkt het keyboard ook in de bios, en ik heb geen bezwaar tegen een radio-dongle omdat het gaat om een vaste PC
  • media-keys: must voor volume, bedien ook soms muziek dus play/pause/next/prev is handig maar mag via Fn of instelbare keys
  • keys: stil, hoeft niet volledig geruisloos maar geen 1982-IBM-klik-klak. Dit is de reden dat ik op magnetische keys terecht kwam; analoge 'bijvangst' klinkt ook leuk (lopen/rennen met w zonder shift). Bij de NuPhy zie ik bijvoorbeeld ook de 'blush nano' keys die pretenderen stil te zijn voor mechanische keys
  • batterij: liefst gewoon AA of AAA batterij(en) omdat die over 10 jaar nog te vervangen zijn; lijkt me moeilijker met een ingebouwde accu (verkrijgbaarheid onderdelen etc)
Hier gaat de MK330 soms de fout in:
  • n-key rollover: loop er heel soms tegenaan, volgens mij 6-key rollover op de MK330
  • soepel bewegende toetsen: soms merk ik dat je, wanneer je een beetje scheef op een toets drukt, die zeg maar een beetje blijft hangen. Dan moet je door drukken, opnieuw proberen, of je bent gewoon te laat in drukke actiescenes
Wat is je budget?
Heb nog nooit een 'fatsoenlijk' toetsenbord gekocht dus leuk om een keer iets moois te kopen. Prijzen van de opties hieronder zijn ok.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet echt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken:
PC gaming vanaf de bank, toetsenbord op schoot, muis naast me op de bank. Vooral FPS, recent: Control, Cyberpunk, Borderlands, op het moment Atomic Heart. Ook arcade racing zoals Codemasters en Forza spul maar dat speel ik met een controller, oude trouwe uitvoering: Logitech F310 Blauw, Multi-color, Zwart

Opties die ik tot nu toe gevonden heb:Wooting valt af want niet draadloos. Lofree Hyzen 'nog niet te koop' en geen 100% voor zover ik kan zien.

Mijn vraag:
Dit is natuurlijk erg afhankelijk van persoonlijke voorkeuren dus hoe maak je hierin nou een keuze? Naar de mediamarkt fietsen en proberen? De mooiste bestellen, proberen, en terugsturen indien nodig? Dus vandaar ook hier de vraag naar real life ervaringen!

Alle reacties

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 21:27
Ben je niet (veel) beter af met een Roccat Sova lapboard?

Nu nog 1 zien te vinden, want die zijn EOL.

• Pol23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:45
vosss schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 22:40:
Ben je niet (veel) beter af met een Roccat Sova lapboard?

Nu nog 1 zien te vinden, want die zijn EOL.
Haha, thanks! Zoiets had ik ook al gezien maar zonder geïntegreerd keyboard. Wel vet!

Heb een prettige bank met goede setup nu. Met lage armleuning van de bank zit ik precies goed met het toetsenbord op schoot. En ik heb wat lange armen dus de muis ‘niet verhoogd’ maar gewoon op de bank werkt prettig. Die MK330 muis is klein en licht en werkt opvallend goed zonder muismat direct op de bekleding van de bank.
Gaat dus echt puur om een beter toetsenbord (maar het concept lapboard houd ik in de gaten!)