Wat ik mis zijn borden zonder nav cluster maar met numpad. Ik gebruik numpad vrij veel voor data entry, maar kan prima leven met pijltjes daarop via numlock. 96-keys komt wel in de buurt, maar ik vind het allemaal te compact en verkrampt, vooral doordat de pijltjes er toch tussengevrot zijn. Eigenlijk zou ik layout van de Model F AT keyboard willen:djunicron schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Hoewel ik veel van 75% bordjes houd, zou ik toch niet willen stellen dat F keys een must zijn. FN+ getal is echt ook gemakkelijk als je niet heel specifiek de timing goed moet hebben ofzo. Na een beetje oefenen (verbazing wekkend weinig eigenlijk) is zelfs een 40% zonder cijfers en zonder 50% van de accenten heel goed te doen. Niet dat je er een dag accountancy op zou willen doen en ook voor CAD applicaties niet optimaal, maar er zit ook zeker een voordeel aan kleinere layouts; je hoeft je handen simpelweg minder te verplaatsen. En zeker als je spatie je 2e en 3e shift zijn, of op een 65% een knop daar net naast, is dat om de minuut indrukken voor een F-knop niet zo'n punt.
TLK vind ik persoonlijk niet echt nuttig. Het nav cluster en de pijltje zo los, zonder dat ik er extra functionaliteit voor terug krijg voelt zo loos...

- maar dan zonder die F-toetsen ernaast. Ik vind een dedicated rij F-toetsen helemaal niet erg, maar zou ook kunnen leven met Fn-cijfer (al staat dan de noodzaak voor Fn-toets met tegen - ben echt fan van grote, overzichtelijke bottom row
Oh, en geen big-ass enter, wel een volwaardige backspace (de / kan in de plek waar onnodige enter zit).
Of ben ik gewoon te kieskeurig?
[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 28-10-2020 14:28 ]
Oslik blyat! Oslik!