Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
RvL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:50:
@Gert Pronk @Belecthor
Keychron heeft tegenwoordig ook een officiele verkooppartner in Nederland: https://www.ergowerken.nl/brands/keychron/

Je betaalt dan wel wat meer voor een product. De K2 bijvoorbeeld is €89 incl. verzending als je 'm in NL besteld tegen $90,50 incl. verzending rechtstreeks bij Keychron. Maar je bestelt wel bij een Nederlandse webshop en heb dus recht op een zichttermijn. Retourneren is daarnaast ook nog eens gratis lees ik.

Dat kan de drempel om de K2 te proberen wellicht wat lager maken.
Super informatief!!

Wat wel een dingetje is dat ze niet alle opties hebben.. zo heb ik de 104key variant van de K1 en die hebben ze niet op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Xyphoid schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:47:
TL:DR:
Gebruik je pijltjestoetsen, F-toetsen of numpad veel, neem dan geen 60%/65%/TKL.
Tenzij je het niet erg vindt om elke keer Fn in te drukken.
TKL heeft juist wel een NumPad of Pijltjestoetsen of soms zelfs beiden op een slimme manier! :)
Gert Pronk schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:38:
Ik ben nog erg newbie in dit veld, maar de mechanische toetsenborden worden over het algemeen niet goedkoper als ze kleiner worden. Meestal is de TKL versie niet goedkoper als een 100%.
Dat komt omdat de markt nu zo raar is geworden zoals die is, maar vroeger had je meestal dit soort situaties :
- TKL van € 79 a € 99
- Full size versie zat dan rond de € 119 a € 129

Echter is het nu een zooitje geworden en is het zoeken naar een speld in een hooiberg wat dat soort modellen en prijsverhouding betreft... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

nero355 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

TKL heeft juist wel een NumPad of Pijltjestoetsen of soms zelfs beiden op een slimme manier! :)

[...]

Dat komt omdat de markt nu zo raar is geworden zoals die is, maar vroeger had je meestal dit soort situaties :
- TKL van € 79 a € 99
- Full size versie zat dan rond de € 119 a € 129

Echter is het nu een zooitje geworden en is het zoeken naar een speld in een hooiberg wat dat soort modellen en prijsverhouding betreft... :/
TKL een numpad :?. Het staat juist voor tenkeyless = geen numpad. TKL heeft een pagedown/home/insert block los boven pijltjes bedoel je dat?

@Xyphoid stelde het goed:
  • TKL: geen numpad
  • 75%: compact TKL, geen los pagedown/home/insert block
  • 65%: geen numpad, geen function row (f-keys), geen los pagedown/home/insert block (en vaak minder)
  • 60%: geen numpad, geen function row, geen pijltoetsen, geen pagedown/home
  • 40%: don't go to the dark side.
  • <40%: 7(8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Flapmo op 02-10-2020 21:29 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*68% geen numpad, geen function row, wel pijltjes, page up/down, delete, en soms nog 1 of 2 toetsen.

O-)

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 02-10-2020 21:40 ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Flapmo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:26:
TKL een numpad :?. Het staat juist voor tenkeyless = geen numpad. TKL heeft een pagedown/home/insert block los boven pijltjes bedoel je dat?
Tweemaal TKL :

- pricewatch: CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown
- pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) (Typ ik dit nu mee :) )

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Mijn Steelseries 6Gv2 begint na 6 jaar kuren te vertonen met de spatiebalk die meer en meer blijft plakken(linkerkant, geen knop of iets onder).

Nu vroeg ik mij af; is daar wat aan te doen of is het handiger om naar een nieuw bordje te kijken?

Want dan is de vraag wat een goede is, een met dezelfde opties als mijn huidige (numpad, 100(?)% en mediatoetsen, het liefst geen Windows key aan de linkerkant van het bord). Ik zie zo snel door de bomen het bos niet meer(ook weet ik niet meer wat nu goed is, en met Steelseries heb ik inmiddels zeer slechte ervaringen).

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Die eerst is "TK" niet "TKL" en daarom zit er ook een TenKey (numpad) op ;). Die tweede is TKL en daar zit geen numpad op.

CM TK is dus een versie met TenKey (numpad) maar zonder middenblok (pijltjes en home block).

offtopic:
Één reactie typen op twéé toetsenborden lijkt mij trouwens heel onhandig :+

@GravGunner linker windows toets hoef je niet veel op te letten. As je een bord met macro opties neemt remap je die toets gewoon naar een andere toets en zet je er even een andere keycap op. Dus je zou voor een full size stock model van degelijke merken kunnen gaan die media keys en macro optie hebben. Meestal kan je trouwens je media keys ook wel macro/mappen onder andere toetsen op zulke borden. Weet niet of je perse media toetsen los wilt of ook onder fn+toets combi.

[ Voor 38% gewijzigd door Flapmo op 03-10-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Flapmo schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:28:
Die eerst is "TK" niet "TKL" en daarom zit er ook een TenKey (numpad) op ;). Die tweede is TKL en daar zit geen numpad op.

CM TK is dus een versie met TenKey (numpad) maar zonder middenblok (pijltjes en home block).
Hmm... dan heb ik TK en TKL door elkaar gehaald... oops! :$ O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

nero355 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Hmm... dan heb ik TK en TKL door elkaar gehaald... oops! :$ O-)
Met een hamer en een zaag is elke TK een TKL in potentie. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:22
Ik heb zonet een Filco majestouch 2 convertible keyboard besteld. Ik had de pijltjestoetsen & escape key graag willen vervangen door rode toetsen met uiteraard vermelding esc en pijltjes. Waar kan ik dit bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rebbelx schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:04:
Ik heb zonet een Filco majestouch 2 convertible keyboard besteld. Ik had de pijltjestoetsen & escape key graag willen vervangen door rode toetsen met uiteraard vermelding esc en pijltjes. Waar kan ik dit bestellen?
Misschien makkelijk als je vermeld wat voor profile keycaps je zoekt? ;)
Op Ali staan er uiteraard talloze sets...
Kan lonen ook onder "arrow novelty keycaps" en "images" te zoeken.

DuckDuckGo en voila:

Betaalbaar:
Novelty Shine Through Keycaps ABS: in de KPrepublic Store op Ali.
Novelty Shine Keycaps Abs Rood: IDOBAO'S store op Ali
8) leukere:
4 Stuks Zwart Rood Backlight Arrow Key Cap Abs Oem: Tmac Ltd. CO op Ali

Of kijk op een van de bekende Keyboard online shops...

BTW Zelfs amazon heeft ze: K9 PBT Doubleshot OEM Profile Keycaps (Red)

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 04-10-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
ParaNoja schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:46:
[...]

DuckDuckGo en voila:

Betaalbaar:
8) leukere:

Ik zoek er voor Cherry profile. Het toetsenbord heeft standaard ABS keycaps. Ik wil er dus graag een paar in een andere kleur dan het standaard zwart maar liefst dat je niet echt kan zien dat het niet van Filco is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 18:15
hallo allemaal.

ik heb een logitech G15 toetsenbord en wil hem eigelijk vervangen voor een nieuw toetsenbord.
nu vroeg ik me af of dit toetsenbord al mechanisch is. aangezien ik liever niet heb dat het toetsenbord meer geluid gaat maken maar wel een goed toetsenbord wil hebben.

dus mijn vraag gaat een mechanisch toetsenbord meer geluid produceren als de g15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Logitech G15 is niet mechanisch. Het geluid van een mechanisch toetsenbord hangt sterk af van de configuratie. Je kan ze stiller maken dan een standaard (membraam) toetsenbord of luider. Gezien je vraag ga ik ervan uit dat je niet zelf gaat hobbyen maar er één in de winkel wil halen. Over het algemeen zijn ze zoals je ze koopt in een winkel luidruchtiger. Misschien kan je is kijken of je ergens een toetsenbord met "mx silent red" switches kan vinden in een winkel om te testen of het geluid je bevalt. Gewone reds of blacks zullen waarschijnlijk al luidruchtiger zijn dan wat je nu hebt (gokje, G15 nooit gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-08 10:55
tijs000 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:53:
dus mijn vraag gaat een mechanisch toetsenbord meer geluid produceren als de g15.
Dat light echt aan het toetsenbord. ;)
Een toetsenbord heeft meerdere bronnen van geluid:
  • De switches zelf
  • Bottoming out (toetsen tegen backplate slaan)
  • Gewicht / foam in case
Geluid van de switches is minder bij Cherry Silents, maar toetsen zonder de 'klik' (geen blue of green) zijn misschien ook al stil genoeg, zoals normale Cherry Browns. Voor een 'clicky' toets zonder herrie kun je kijken naar Zealios of Kailh Box Royals. Switches smeren vermindert het geluid ook, maar is veel werk.

Als je de toetsen helemaal doorslaat, kunnen o-rings of zwaardere toetsen helpen. Dit gaf mij bij in ieder geval de meeste herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
Flapmo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:34:
Logitech G15 is niet mechanisch. Het geluid van een mechanisch toetsenbord hangt sterk af van de configuratie. Je kan ze stiller maken dan een standaard (membraam) toetsenbord of luider. Gezien je vraag ga ik ervan uit dat je niet zelf gaat hobbyen maar er één in de winkel wil halen. Over het algemeen zijn ze zoals je ze koopt in een winkel luidruchtiger. Misschien kan je is kijken of je ergens een toetsenbord met "mx silent red" switches kan vinden in een winkel om te testen of het geluid je bevalt. Gewone reds of blacks zullen waarschijnlijk al luidruchtiger zijn dan wat je nu hebt (gokje, G15 nooit gehoord).
ik ben absoluut niet vies van een beetje hobbyen. maar aan wat voor iets moet ik dan denken om ze stiller te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
tijs000 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:38
maar aan wat voor iets moet ik dan denken om ze stiller te maken ?
Als je een bestaand toetsenbord uitzoekt, kun je eigenlijk alleen o-rings en foam makkelijk toevoegen.

Voor andere aanpassingen, zoals niche switches, zul je zelf je toetsenbord in elkaar moeten zetten en solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
Ramellose schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Als je een bestaand toetsenbord uitzoekt, kun je eigenlijk alleen o-rings en foam makkelijk toevoegen.

Voor andere aanpassingen, zoals niche switches, zul je zelf je toetsenbord in elkaar moeten zetten en solderen.
oke een toetsen bord zelf opbouwen gaat me wel een beetje ver inderdaad. heb je toevallig wel een paar steek woorden waar ik op kan google om te zien hoe dit in zijn werk gaat ben er namelijk wel benieuwt naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tijs000 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:59:
[...]

oke een toetsen bord zelf opbouwen gaat me wel een beetje ver inderdaad. heb je toevallig wel een paar steek woorden waar ik op kan google om te zien hoe dit in zijn werk gaat ben er namelijk wel benieuwt naar.
Er zijn 2 soorten mechanische toetsenborden, simpel gezegd:
- hotswap> je kunt de switches wisselen
- solderen>je moet de switches solderen.

Misschien is een hotswap bordje een goede keus, kun je verschillende soorten switches uitproberen.

Nadeel, veel keuzes...
Vooral je budget zal doorslaggevend zijn.

Als je echt verschil wil horen/zien op youtube zijn er plenty voorbeelden bijv. taeha types, TaeKeyboards, :3ildcat en MechMerlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
tijs000 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:59:
[...]

Ik vind https://keyboard.university/ altijd wel een goede bron om je eerste info op te halen. Maar inderdaad, rondkijken op YouTube is zeker ook een goede optie om te zien wat er allemaal mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Ik heb sinds kort een kingston hyperx origins core toetsenbord, die bevalt me heel erg goed, echter merk ik wel dat ie te hoog is en ik dus een polssteun nodig heb.

Nu had ik voorheen een Steelseries 7G toetsenbord met cherry black toetsen, met zo'n arm/pols steun die om het hele toetsenbord heen gaat.

https://mechanicalkeyboar...ts/large_13_64225SS_B.jpg

Aangezien ik niet echt zit te wachten op zo'n stoffe of lederen polssteun (ik heb nogal zweet handen), vroeg ik me af of iemand weet of er dit soort dingen te krijgen zijn voor andere toetsenborden (en hopelijk waaronder die hyperx origins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Xyphoid schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:47:
[...]
TL:DR:
Gebruik je pijltjestoetsen, F-toetsen of numpad veel, neem dan geen 60%/65%/TKL.
Tenzij je het niet erg vindt om elke keer Fn in te drukken.
Hangt een beetje af waar die Fn zit. Op m'n UHK zit hij gewoon onder m'n linkerduim (je kunt hem ook onder je rechterduim zetten als je een linkerduim-spatiebalk persoon bent). Toen ik leerde typen, heb ik geleerd om maar met 1 duim de spatiebalk te bedienen, dus de linker spatiebalk wordt niet veel gebruikt (als ik op m'n oude MS4000's ga kijken is de rechter kant van de spatiebalk helemaal glimmend en de linkerhelft nog onaangetast :D). Maar voor gamen is een echte rij functie toetsen toch wel veel prettiger....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
ParaNoja schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:46:
[...]

DuckDuckGo en voila:

Betaalbaar:
8) leukere:

Dat zijn wel PBT en niet ABS zoals de rest van de toetsen van mijn nieuwe keyboard. Ik vermoed dat je dit wel zal zien niet ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:52
Op kantoor heb ik een Cooler Master Masterkeys L Pro Cherry Brown. Mijn beste toetsenbord aankoop ooit. Voor thuis zou ik 'm ook willen kopen, maar dat ding maakt teveel lawaai + niet meer te koop.

Ik tik nu op een geleende HyperX Alloy FPS Pro Cherry Red. Opzich ook wel goed, maar mist numpad en typt net iets minder dan mijn Cooler Master.

Wat is een goede alternatief? Het liefst hetzelfde kwa 'feeling' maar dan iets minder geluid :D

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sartsj schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 00:20:
[...]
Aangezien ik niet echt zit te wachten op zo'n stoffe of lederen polssteun (ik heb nogal zweet handen), vroeg ik me af of iemand weet of er dit soort dingen te krijgen zijn voor andere toetsenborden (en hopelijk waaronder die hyperx origins).
Zelf heb ik een Wooting wrist rest, die is gemaakt van siliconen. Super makkelijk schoon te maken met een doekje. Misschien is dat een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09 14:06
c-nan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:28:
Op kantoor heb ik een Cooler Master Masterkeys L Pro Cherry Brown. Mijn beste toetsenbord aankoop ooit. Voor thuis zou ik 'm ook willen kopen, maar dat ding maakt teveel lawaai + niet meer te koop.

Ik tik nu op een geleende HyperX Alloy FPS Pro Cherry Red. Opzich ook wel goed, maar mist numpad en typt net iets minder dan mijn Cooler Master.

Wat is een goede alternatief? Het liefst hetzelfde kwa 'feeling' maar dan iets minder geluid :D
Waarschijnlijk gaan de meeste bordjes met MX Browns vergelijkbaar voelen. Tactile switches (met bump) zonder de klik. Het geluid hangt een beetje af van het toetsenbord zelf. Of beter gezegd, waar het toetsenbord van gemaakt is. Daarnaast kan je bij prebuilts nog O-ringen gebruiken. Rubberen ringetjes die ervoor zorgen dat het geluid minder is als je de toets helemaal naar beneden ramt. Je zou ook nog kunnen zoeken naar een bord met MX Silents. Dit zijn vergelijkbare switches als de MX Red (Lineair, geen bump) dus weet niet of je daar fan van gaat zijn.

Je zou eens kunnen kijken naar Ducky. Degelijk spul, vrij groot aanbod van formaten (100%, TKL, 60%) en switches. Heb zelf een Ducky Skyline TKL met MX Browns liggen. Lang gebruikt, maar op het moment iets verder in de hobby gedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn beste toetsenbord aankoop ooit.... maar dat ding maakt teveel lawaai + niet meer te koop.
_O-

Sorry maar moest echt ff lachen....

[ Voor 92% gewijzigd door ParaNoja op 05-10-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:52
Haha, ding typt echt lekker. Op kantoor heeft niemand er last van. Thuis als de kids in bed liggen moet ik altijd rustig aan doen :P

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c-nan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Haha, ding typt echt lekker. Op kantoor heeft niemand er last van. Thuis als de kids in bed liggen moet ik altijd rustig aan doen :P
_O-

Ik wil graag me koffie opdrinken :P en niet met me muis en toetsenbord delen..
:*) ging bijna mis...

*en is goed bakkie! Zo een waar je borsthaar van krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 05-10-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik veilig verder kan typen...

Ook ik heb maar een bouwpakket toetsenbordje besteld, en berg switches.
Want kan niet tot maart/april wachten

GK61x (epomaker/geek) en Jukebox keycaps.
Was redelijk goedkoop via amazon uk (met me 25% korting) keyboard + gateron red voor nog geen €70.
Ook gateron silent browns mee besteld.

;) had een goed excuus; kan ik die later op zolder gebruiken voor me servertje.

[ Voor 11% gewijzigd door ParaNoja op 05-10-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
se_bastiaan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Zelf heb ik een Wooting wrist rest, die is gemaakt van siliconen. Super makkelijk schoon te maken met een doekje. Misschien is dat een goed alternatief?
Oh dat ziet er inderdaad wel interessant uit. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Wailing_Banshee schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 07:26:
[...]

Hangt een beetje af waar die Fn zit. Op m'n UHK zit hij gewoon onder m'n linkerduim (je kunt hem ook onder je rechterduim zetten als je een linkerduim-spatiebalk persoon bent). Toen ik leerde typen, heb ik geleerd om maar met 1 duim de spatiebalk te bedienen, dus de linker spatiebalk wordt niet veel gebruikt (als ik op m'n oude MS4000's ga kijken is de rechter kant van de spatiebalk helemaal glimmend en de linkerhelft nog onaangetast :D). Maar voor gamen is een echte rij functie toetsen toch wel veel prettiger....
Toevallig deze avond allemaal reviews van de UHK gekeken. Jammer dat ie mini USB heeft, anders had ik hem ook gekocht. Hopelijk komen ze gauw met een USB-C versie en PBT keycaps.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Xyphoid schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 01:04:
[...]

Toevallig deze avond allemaal reviews van de UHK gekeken. Jammer dat ie mini USB heeft, anders had ik hem ook gekocht. Hopelijk komen ze gauw met een USB-C versie en PBT keycaps.
Ik zie het probleem niet. Vind het zelfs best handig, omdat ik meer mini-USB kabels dan USB-C kabels heb liggen... Ik heb nu de originele kabel in m'n tas liggen (voor wanneer ik weer eens naar kantoor mag) en een andere kabel standaard aan m'n laptop hangen (die neem ik niet mee als ik naar kantoor ga). Ik heb ook de kabel tussen de twee helften vervangen door een iets langere kabel (deels omdat de aansluiting aan 1 kant niet meer vastklikte :p) Ik moet zeggen dat vooral die vrijheid wel erg prettig is. Dat mis ik wel een beetje op m'n Freestyle Edge toetsenbord...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Cooler Master heeft nog steeds zulke modellen dus waarom kijk je daar niet naar :?

Eventueel met MX Black of de non-Clicky MX Blue/Green varianten als die er zijn, want zwaardere aanslag en dus waarschijnlijk stiller :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:23
Onlangs 2de hands een Ducky One 2 mini gekocht op V&A om te testen maar het was niks voor mij. Voor werk mistte ik de DEL en pijltjes. De mini weer verkocht aan een andere Tweaker en gisteren de Ducky One 2 TKL met pudding caps binnengekregen, en dat werkt geweldig. Scheelt nog steeds heel veel ruimte t.o.v. mijn Corsair K95 plat.

Wat ik ook een pluspunt vind is dat toetsenbord RGB uitschakelt wanneer ik de PC uitzet. De One 2 mini deed dat dus niet. Het minpunt vind ik dat op de TKL capslock en FN niet te verwisselen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenNietDoen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:37:

Wat ik ook een pluspunt vind is dat toetsenbord RGB uitschakelt wanneer ik de PC uitzet. De One 2 mini deed dat dus niet. Het minpunt vind ik dat op de TKL capslock en FN niet te verwisselen zijn.
:? dan is er volgens mij iets mis met het toetsenbord, is toch niet normaal dat rgb aanblijft als pc is uitgeschakeld? Fabricate fout/kortsluiting zou ik denken.

Had zelfde met speakers, nu ingepakt en klaar om te retourneren, gaven ook statische storing continu.
Maar ik kreeg al rma nummer voordat ik dat had verteld. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb een vraagje: ik heb nog een MX5500 van logitech maar deze begint nu wel wat minder te worden en dat mag gezien de leeftijd. Nu ben ik aan bekijken wat voor toetsenbord ik wil maar ik weet eigenlijk niet eens of dit (de MX5500) een mechanisch toetsenbord is of niet. Het typen op dit toetsenbord bevalt me wel.

Heeft iemand een idee (en eventueel een goed alternatief)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
ParaNoja schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Er zijn 2 soorten mechanische toetsenborden, simpel gezegd:
- hotswap> je kunt de switches wisselen
- solderen>je moet de switches solderen.

Misschien is een hotswap bordje een goede keus, kun je verschillende soorten switches uitproberen.

Nadeel, veel keuzes...
Vooral je budget zal doorslaggevend zijn.

Als je echt verschil wil horen/zien op youtube zijn er plenty voorbeelden bijv. taeha types, TaeKeyboards, :3ildcat en MechMerlin
dus..naar een beetje rond kijken ben ik best wel hyped.. 8)7 het grootste obstakel is volgens mij dingen uit zoeken dit bij elkaar passen als ik zo alles op internet lees.
en de uitdaging waar ik het moet kopen :P het enige wat ik kan vinden zijn shops uit america of aliexpres. zijn er betrouwbare Europese winkels waar ik onderdelen kan kopen? of bepaalde verkopers van aliexpres die het goede spul verkopen?

en als ik het zo zie zijn de 60% borden de gene die het meest gebouwd worden maar zijn er ook tkf borden (dat zijn toch die borden met de f toetsen maar zonder het numpad gebeuren)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 17-09 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ParaNoja schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

:? dan is er volgens mij iets mis met het toetsenbord, is toch niet normaal dat rgb aanblijft als pc is uitgeschakeld? Fabricate fout/kortsluiting zou ik denken.
Niks mis met het toetsenbord. Die geeft licht zodra het stroom krijgt. En dat is blijkbaar aan de hand. Wanneer de computer uit gaat, kunnen USB poorten nog gewoon stroom geven om bijvoorbeeld je telefoon op te kunnen laden. Is een instelling in het BIOS/UEFI.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Niks mis met het toetsenbord. Die geeft licht zodra het stroom krijgt. En dat is blijkbaar aan de hand. Wanneer de computer uit gaat, kunnen USB poorten nog gewoon stroom geven om bijvoorbeeld je telefoon op te kunnen laden. Is een instelling in het BIOS/UEFI.
Zou idd ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Kan me herinneren dat een laptop van me dat ooit deed.

Maar desondanks zou ik als klant/user verwachten dat me toetsenbord (verlichting) uit gaat als ik me pc afsluit.
Me muis blijft toch ook niet aan... :?
En dat dan zowel van het toetsenbord als me moederbord...
En voor veel mensen is de bios abracadabra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 125% gewijzigd door ParaNoja op 07-10-2020 18:30 . Reden: Meh. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tijs000 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

dus..naar een beetje rond kijken ben ik best wel hyped.. 8)7 het grootste obstakel is volgens mij dingen uit zoeken dit bij elkaar passen als ik zo alles op internet lees.
en de uitdaging waar ik het moet kopen :P het enige wat ik kan vinden zijn shops uit america of aliexpres. zijn er betrouwbare Europese winkels waar ik onderdelen kan kopen? of bepaalde verkopers van aliexpres die het goede spul verkopen?
Geduld is eerste vereiste... (let op die komt terug)

Tja, misschien eerst uitvinden wat je prefereert als toetsenbord. 60%,65,68 etc. :*)
Denk praktisch, gebruik je bijv. numpad/functie keys, waarvoor gebruik je je toestenbord etc.

Vervolgens uitzoeken wat je (denkt) dat voor jou doel fijne switches zijn.

Dan kun je denk ik pas een aankoop gaan overwegen.

Vervolgens begint de tocht pas....
tijs000 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

en als ik het zo zie zijn de 60% borden de gene die het meest gebouwd worden maar zijn er ook tkf borden (dat zijn toch die borden met de f toetsen maar zonder het numpad gebeuren)?
TKL= Ten Key Less ;) maw geen numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ParaNoja schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:16:
Zou idd ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Kan me herinneren dat een laptop van me dat ooit deed.

Maar desondanks zou ik als klant/user verwachten dat me toetsenbord (verlichting) uit gaat als ik me pc afsluit.
Volgens mij hebben de meeste mensen het niet eens door en anders kan je vaak wel via Fn+F1 of zo de verlichting uitzetten :)

Hoe vaak ik wel niet tijdens de opkomst van optische sensoren in muizen dat LEDje heb zien branden nadat de PC was uitgezet... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 17-09 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ParaNoja schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Muizen heb ik ook net zo hard aan zien blijven staan na het uitschakelen van de computer. Zoals @nero355 hierboven al aangeeft, de optische sensor van veel muizen blijft ook gewoon nog aan. Dat zie je in principe niet, omdat de muis het licht blokkeert. Maar neem eens een semi-transparante muis, dan zie je 't opeens wel. Tegenwoordig met laser sensoren zie je 't idd niet meer, maar dat wil nog niet zeggen dat de muis ook echt uit is.

Toetsenborden die wel uit gaan als de computer uit gaat hebben gewoon iets extra ingebouwd. Waarschijnlijk wordt er gekeken of er een data signaal mogelijk is en indien er niets terug komt, gaat de verlichting uit. Is eenvoudig te testen door verschillende toetsenborden aan een powerbank of powered USB hub aan te sluiten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

JeroenNietDoen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:37:
Onlangs 2de hands een Ducky One 2 mini gekocht op V&A om te testen maar het was niks voor mij. Voor werk mistte ik de DEL en pijltjes. De mini weer verkocht aan een andere Tweaker en gisteren de Ducky One 2 TKL met pudding caps binnengekregen, en dat werkt geweldig. Scheelt nog steeds heel veel ruimte t.o.v. mijn Corsair K95 plat.

Valt mij nu pas op dat dat idd niet mogelijk is bij de TKL versie. Mijn 65% heeft het idd wel.

Kan je het niet softwarematig oplossen? Iets als karabiner (Mac) of een key remap tool op Windows moet dat toch wel kunnen? Anders autohotkey wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:23
Flapmo schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 06:49:
[...]

Valt mij nu pas op dat dat idd niet mogelijk is bij de TKL versie. Mijn 65% heeft het idd wel.

Kan je het niet softwarematig oplossen? Iets als karabiner (Mac) of een key remap tool op Windows moet dat toch wel kunnen? Anders autohotkey wel.
Nou ja, ik heb er geen noodzaak voor, maar het had mooi meegenomen geweest :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramellose
Eerder in dit topic gemeld dat ik de trotse eigenaar was van een nieuwe Kyria met Box Royals... Nou, dat ben ik nog steeds, maar ik gebruik 'm nooit. :'(
Eerst last gehad van ghosting, wat bij Elite-C keyboards blijkbaar veroorzaakt kan worden door issues met de OLED schermpjes. Deze week heb ik het gefikst door de OLEDs via de config uit te zetten, maar het blijft wel huilen. De OLED schermen en Elite-C bordjes vond ik nog best lastig te solderen, omdat ik alle pinnen met diode pootjes heb zitten vervangen zodat het keyboard niet een meter hoog werd. Als ik vanaf het begin had geweten dat de OLEDs niet zouden werken, had ik wel zonder OLEDs gebouwd en normale header pins gebruikt.

Nou ja, de ghosting is weg! Dus ik kan erop typen. Zou je denken. Blijk dat ik veels te kleine handjes heb, en niet bij een deel van de toetsen kan. 8)7 Ik zal het dit weekend nog proberen, maar als ik er niet aan kan wennen zal ik er wat anders mee moeten doen. Misschien dat ik de toetsen en keycaps ga recyclen voor een Plaid, want ik heb eigenlijk wel een extra 40% keyboard nodig, of in ieder geval een ortholinear keyboard.

De Kyria is op zich slim ontworpen. De thumb keys maken het gebruiken van verchillende function layers simpel, en het leek me bijvoorbeeld handig om ook met m'n duim bij de backspace te kunnen. Maar ja, als ik met mijn duim niet goed bij die toetsen kom, schiet het niet zo op... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

Toetsenborden die wel uit gaan als de computer uit gaat hebben gewoon iets extra ingebouwd. Waarschijnlijk wordt er gekeken of er een data signaal mogelijk is en indien er niets terug komt, gaat de verlichting uit. Is eenvoudig te testen door verschillende toetsenborden aan een powerbank of powered USB hub aan te sluiten.
Usb ondersteunt idd uit/aan signal dus dat zou meest logisch zijn.

Wel raar dat ik het nog niet eerder heb meegemaakt... }:O
Nu ik erover na denk, heb ik misschien altijd mazzel gehad, zelf altijd goede logitech muis gehad, en bij verschillende werkgevers ook altijd logitech geadviseerd/gebruikt.. (voor zowel mij als andere werknemers)

Ik lees: die ducky cheaps out... :9

ps bededenk me nu pas, ben dus op muis gebied, al decennia zeer trouwe klant van Logitech

[ Voor 24% gewijzigd door ParaNoja op 08-10-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ParaNoja schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:46:
Nu ik erover na denk, heb ik misschien altijd mazzel gehad, zelf altijd goede logitech muis gehad, en bij verschillende werkgevers ook altijd logitech geadviseerd/gebruikt.. (voor zowel mij als andere werknemers)

ps bededenk me nu pas, ben dus op muis gebied, al decennia zeer trouwe klant van Logitech
Ik moet altijd heel hard lachen als ik dit soort reacties zie _O- :+

Je moest eens weten hoeveel kapotte Logitech apparaten ik heb gezien of gebreken die na een tijdje opduiken! ;)

Echt... geloof me... : Geen enkel merk is veilig wat dat betreft! :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Ik moet altijd heel hard lachen als ik dit soort reacties zie _O- :+

Je moest eens weten hoeveel kapotte Logitech apparaten ik heb gezien of gebreken die na een tijdje opduiken! ;)

Echt... geloof me... : Geen enkel merk is veilig wat dat betreft! :/
:P heb ik ff mazzel dan. Prive pas 1 "versleten" na 10+ jaar. 1 is letterlijk bijna versleten en nog 3 die t al jaren doen... klop klop

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 08-10-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

ParaNoja schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

:P heb ik ff mazzel dan. Prive pas 1 "versleten" na 10+ jaar. 1 is letterlijk bijna versleten en nog 3 die t al jaren doen... klop klop
Ik kan me ook maar 1 muis herinneren die ik weggedaan heb omdat die versleten was... M'n vorige muis heb ik alleen vervangen omdat ik een draadloze muis wilde :D En het lekkerste toetsenbord wat ik ook gehad heb (nog beter dan m'n MS4000's) was een Logitech toetsenbord (van de tijd dat Logitech ook nog natural keyboards maakte...) Die heb ik alleen moeten vervangen omdat hij niet zo goed tegen thee kon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49
Xyphoid schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 01:04:
[...]

Ik vind het persoonlijk ook jammer dat redelijk premium toetsenborden geen USB-C hebben, aangezien dat toch wat moderner e.d. is. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom de mini-USB jou weerhoudt om deze aankoop te doen, want de NKR is volgens mij gewoon gegarandeerd toch?

In het verlengde daarvan wanneer schiet een mini-USB te kort voor welke toetsenbord doeleinde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
Backxs schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Ik vind het persoonlijk ook jammer dat redelijk premium toetsenborden geen USB-C hebben, aangezien dat toch wat moderner e.d. is. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom de mini-USB jou weerhoudt om deze aankoop te doen, want de NKR is volgens mij gewoon gegarandeerd toch?

In het verlengde daarvan wanneer schiet een mini-USB te kort voor welke toetsenbord doeleinde?
Mini-USB connectors zijn hoger dan USB C connectors, dus je kan er geen low-profile case maken zonder hier rekening mee te houden.
Bij Pro Micro controllers zijn de USB C varianten ook vele malen steviger dan de mini USB varianten.

Edit: blijkbaar geldt de betere duurzaamheid in het algemeen voor de connectoren: https://www.arrow.com/en/...e-c-living-up-to-the-hype

[ Voor 11% gewijzigd door Ramellose op 09-10-2020 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebbelx
Hier afscheid genomen van de Iqunix F96 met MX brown switches. Op zich geen mis bord maar kon echt niet gewoon geraken aan de compacte formfactor. Ik mistype me toch vaak en ook de pijltjestoetsen sloeg ik af en toe toch mis. Ondertussen in het bezit van een Filco Majestouch 2 Convertible MX brown. Bluetooth moet ik gewoon hebben en kunnen connecteren met meerdere toestellen is een absolute must. Met deze vereisten bleef er echter niet zoveel keuze meer over buiten deze Filco... Maar op dit moment ben ik toch enorm tevreden over het bord. Onvoorstelbaar infeite hoe dit dezelfde switches zijn maar toch compleet anders klinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyphoid
Backxs schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Oh, nee hoor, dat is niet het enige dat mij tegenhoudt.
Ik zou ook graag PBT keycaps willen. En de oranje versie.

Vandaag mijn keycaps van wasdkeyboards binnen.
Helaas is het oranje te licht en de print al helemaal. Op de site zag het er iets donkerder uit.
Ook is de Page Up te hoog (hoort eigenlijk op de R4. Het is een full keyboard set).
De keycaps schijnen ook door. Misschien kan ik dat oplossen door permanent marker aan de binnenkant.
En de keycaps voelen beetje plakkerig aan. Ook na het wassen.
Al met al niet heel tevreden. Dus nog steeds op zoek naar een mooie set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKXpQZqb0ZNd5HsIJroVVsdGVyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/la6zYCqQKR5Sl7FUfSn3PtFB.jpg?f=fotoalbum_large

- Update -
Ik heb geprobeerd om een kabel die ik besteld had, maar verkeerd was gedraaid, de andere kant om te draaien. De coil was scheef als een *piep*, dus heb de aviator connector van die maar op mijn andere kabel gezet. Die had namelijk een kleine connector en moest toch doorzichtige laag van de kabel halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gK0DeaVEOVCfeb9SYmWY-vw4mB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGolJHaMpBtYHIJYLtTrxm1j.jpg?f=fotoalbum_large

Eindresultaat met DIY wrist rest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNUKVutI2Y5fRBMEzjB0Dyu-nzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Pf8ky7lF59VZPkCEPUsm7xw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Xyphoid op 10-10-2020 03:57 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sartsj
se_bastiaan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Wilde nog even melden dat ik zo'n wooting wrist rest heb besteld en hij bevalt erg goed. Ben er zeer tevreden mee, dank voor de aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:46:
[...]
- Update -
Ik heb geprobeerd om een kabel die ik besteld had, maar verkeerd was gedraaid, de andere kant om te draaien. De coil was scheef als een *piep*, dus heb de aviator connector van die maar op mijn andere kabel gezet. Die had namelijk een kleine connector en moest toch doorzichtige laag van de kabel halen.
Netjes gedaan!
:P Dus als een mede tweaker nu een coiled cable nodig heeft, kunnen we je berichtje sturen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vandaag een baaldag en niet lekker in mijn vel. En dan ook nog eens klote weer enzo. Dus toen me maar eens naar mijn kast gesleept en me ertoe gezet om dat tweede toetsenbordje te bouwen dat ik al weken had liggen. Een GH60 met een dikke stalen plate van Alie. De Pink switches had ik al. Uiteindelijk werd ik daarvan wel weer wat vrolijker. Maar kom er dan toch weer achter dat ik nog wel wat moet leren :*) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yT_TGllu6vachPoHfvZJkbqLg8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ColWy8aSVucLRCG2Htx3sNz.jpg?f=fotoalbum_large

Netjes mijn Durock screw-in stabilizers in het vet gezet en geplaatst. Kom ik erachter dat die plate niet past. Die is schijnbaar alleen geschikt voor plate stabilizers. Dus toen die stabilizers verwijderd en de plate stabilizers erop gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UiV7u4sLJLxeJkDofymuE5v8bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spyKjIUw6e2zrOSXk9U2eCUI.jpg?f=fotoalbum_large

Die plate heeft een vaste indeling, die ik ook wilde, en daardoor staan alle switches lekker recht en dat maakt het solderen daardoor ook wat makkelijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0_mKtF604NbwpQqreCqZnRrQsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17AwkAr214A7EChxkt2GT3up.jpg?f=fotoalbum_large

Solderen ging ook wat sneller en makkelijker omdat ik dat al een keer gedaan had met die eerste build.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SKFaqMHN3IQihLmoUPR0hPggO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2zwszeCabSYlQtgq08inCRa.jpg?f=fotoalbum_large

En 1 led geplaatst. Want ik miste toch wel dat ik niet zag dat Caps-Lock aanstond. Dat is visueel wel handig.

Ik wil nog steeds een mainboard bouwen (65%) van hoge kwaliteit met een fraaie keycapset. Gebruik ik daar die Durock stabs wel voor. Heb ik die alvast. En daar zet ik dan wel overal (rgb)leds in, maar wat een hoop werk met al dat gesoldeer ;)

Weet niet wat ik met stabilizers heb, of wat ik fout doe, maar die rechter Shift is weer zo mushy/stroef en dat valt me tegen. Werkt verder wel goed maar is bij lange na niet soepel genoeg. Dus dat heeft nog wel wat aandacht nodig. Zal binnenkort nog eens naar kijken wat ik daar mee kan en/of fout gedaan heb. Ook die enter toets is niet helemaal perfect, terwijl de backspace en vooral de spatiebalk heerlijk soepel lopen.

Anyway weer een fijn toetsenbordje erbij en die Pinks typen, wat mij betreft, net wat fijner als die Pale Blue's. Maar gevoelsmatig ben ik er nog niet uit wat ik voor mijn main bordje wil want het kan nog iets beter denk ik. Maar eerst maar eens een paar weken gebruiken dan heb ik een beter idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvMq6LwSdBd2aF5oXaa6ZPdP_a4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNOc82l3moBaUGLJ6aQ2umGH.jpg?f=fotoalbum_large

Ga ik aankomende week maar eens de rest van mijn toetsenbordjes in de verkoop gooien want de meeste gebruik ik niet meer en om ze alleen maar in de kast te hebben staan vind ik zonde.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramellose
MrMarcie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:03:
Weet niet wat ik met stabilizers heb, of wat ik fout doe, maar die rechter Shift is weer zo mushy/stroef en dat valt me tegen. Werkt verder wel goed maar is bij lange na niet soepel genoeg. Dus dat heeft nog wel wat aandacht nodig. Zal binnenkort nog eens naar kijken wat ik daar mee kan en/of fout gedaan heb. Ook die enter toets is niet helemaal perfect, terwijl de backspace en vooral de spatiebalk heerlijk soepel lopen.
Mooi bord! Wat voor stabilizers had je erin gezet toen die Durocks niet pasten? Lijkt mij dat die de oorzaak zijn. Ik heb zelf ook wel eens per ongeluk de goedkope gratis stabilizers erin gezet in plaats van de goede die ik had gekocht, en die heb ik er toen alsnog uitgehaald want mijn spatiebalk kwam gewoon niet meer omhoog. Echt bizar hoeveel verschil die dingen maken, daar ga ik nu nooit meer op bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ramellose schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:58:
[...]

Mooi bord! Wat voor stabilizers had je erin gezet toen die Durocks niet pasten? Lijkt mij dat die de oorzaak zijn. Ik heb zelf ook wel eens per ongeluk de goedkope gratis stabilizers erin gezet in plaats van de goede die ik had gekocht, en die heb ik er toen alsnog uitgehaald want mijn spatiebalk kwam gewoon niet meer omhoog. Echt bizar hoeveel verschil die dingen maken, daar ga ik nu nooit meer op bezuinigen.
Ik had die plate besteld met OEM stabilizers. Balen, want ik had die Durock besteld hiervoor maar dat past niet ;).

Ik heb ondertussen wel geleerd dat die stabs wel belangrijk zijn en erg uitmaken. Dus volgende bordjes alleen heel goed spul erin.

Kan je trouwens die platestabs verwisselen zonder solderen? Of is dat niet te doen. Als het te doen is bestell ik wel een goed setje. Want ben vanavond redelijk wat aan het typen geweest maar ik begin er steeds blijer van te worden. Altijd even wennen aan andere switches maar nu paar uurtjes later en ik vind het super.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
MrMarcie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:18:
[...]Kan je trouwens die platestabs verwisselen zonder solderen? Of is dat niet te doen. Als het te doen is bestell ik wel een goed setje. Want ben vanavond redelijk wat aan het typen geweest maar ik begin er steeds blijer van te worden. Altijd even wennen aan andere switches maar nu paar uurtjes later en ik vind het super.
Plate mounted zou te doen moeten zijn, misschien dat je de switch tussen de stab moet desolderen om via de achterkant van de plate de stab eruit te drukken en de bar los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ramellose schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:17:
[...]

Plate mounted zou te doen moeten zijn, misschien dat je de switch tussen de stab moet desolderen om via de achterkant van de plate de stab eruit te drukken en de bar los te krijgen.
Ja dat klinkt goed, dan zijn het maar 5 switches dus dat is wel te doen. Mijn eerste bordje ga ik ook desolderen (andere switches en stabs erin) dus kan daar vast mee oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MrMarcie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Anyway weer een fijn toetsenbordje erbij en die Pinks typen, wat mij betreft, net wat fijner als die Pale Blue's. Maar gevoelsmatig ben ik er nog niet uit wat ik voor mijn main bordje wil want het kan nog iets beter denk ik. Maar eerst maar eens een paar weken gebruiken dan heb ik een beter idee.
Ben benieuwd wat je er na een tijdje van vindt. Ik was in eerste instantie behoorlijk enthousiast, maar na tijdje begon het me wat tegen te zitten. Geluid blijft subliem, toetsaanslag is zwaarder dan ik eigenlijk zou willen, maar wen je aan. Mijn grootste probleem is het forse gat tussen klik en actuatie, waardoor je dus wel eens tekens overslaat als je niet als een heimachine typt. Dat begint me echt te irriteren ondertussen, zodanig dat ik overweeg om m'n hotswap-bord terug naar Box White om te bouwen. Die waren qua aanslag en geluid een tikje 'licht', maar perfect gebalanceerd met actuatie nagenoeg gelijk met klik.

En van Ali boodschap gekregen dat m'n PCB+kit voor 96-key geval in NL is, dus zodra de douane klaar ermee is kan ik m'n Outemu Silent Forest bord maken :)
Ga ik aankomende week maar eens de rest van mijn toetsenbordjes in de verkoop gooien want de meeste gebruik ik niet meer en om ze alleen maar in de kast te hebben staan vind ik zonde.
Voor moderne toetsenborden heb ik daar gezin en kinderen voor. Oudere zoon typt op een Cherry G80-11800-geval met MX Blacks, jongste typt op de goedkoopste mechanische bord die ik jaartje terug op Ali kon vinden - MX Blue kloons en algehele waar voor m'n erg weinige geld, maar met een erg dikke set XDA caps erop stiekem helemaal niet zo rampzalig. Partnerlief typt wel als de spreekwoordelijke heimachine, maar als de 96-key daadwerkelijk zo stil is als ik hoop (en ik zelf nog steeds geen fan blijk van compacte designs) gaat die naar haar toe. Oh, en dochterlief heeft ondertussen zelf de smaak te pakken en wil eigen gekozen keycaps op een cheapo Ali roze+wit bord prikken (zodra Ali dat ding daadwerkelijk deze kant op stuurt) O+

M'n vintage spul is een ander verhaal - you can pry them from my cold. dead hands en niet eerder. Nouja, soms beetje in dubio met gelige Alps White borden met ranzige big-ass enter, maar de echte leuke gevallen (SGI Granite, Apple Extended Keyboard II, Matias TactilePro (NIB), IBM Model M Enhanced Keyboard, IBM Model F 122-key Battleship etc) gaan echt nergens heen :P

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 11-10-2020 14:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

Edit: laat maar, mijn geld-uitgeven-drang heeft al toegeslagen en heb de G513 besteld. Hopelijk weet ik morgenavond hoe het bevalt (of niet, als ik pech heb). :P

Na jaren ben ik eens aan het kijken naar een vervanging van mijn Logitech G910 Orion Spark.

Ik heb mijn ogen laten vallen op de Logitech G513 CARBON LIGHTSYNC RGB met GX Brown Tactile switches en de Logitech G815 LIGHTSYNC RGB met GL Tactile switches.

De G815 ziet er mooi uit, maar is nogal dun en daarmee dus ook plat, ook al heeft 'ie pootjes en kan 'ie hoger zal dat toch wennen zijn komend vanaf een G910. Ook heeft deze geen polssteun blijkbaar omdat 'ie zo laag is. Ik vraag me af of ik dat toch niet ga missen.

De G513 lijkt me dan eigenlijk wat meer bij me passen komend vanaf een G910 Orion Spark. Klopt die gedachte een beetje? Alhoewel ik denk ik wel het volume draaiwieltje zal missen. :P

(macro-gedoe maakt me niets uit, het zit dan wel ook op mijn huidige G910 maar ik gebruik het niet)

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 12-10-2020 21:58 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
ParaNoja schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:02:
[...]
Netjes gedaan!
:P Dus als een mede tweaker nu een coiled cable nodig heeft, kunnen we je berichtje sturen?
Dank u.
Ho ho stop, ik heb alleen de connector verwisseld. Het coilen heb ik compleet verpest...
Misschien omdat ie eerst de andere kant op gedraaid was.
Maar dan nog, mijn tijd wordt duur verkocht (lees onbetaalbaar. En ben ook nog eens lui, dus...) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrMarcie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:19:
[...]

Ja dat klinkt goed, dan zijn het maar 5 switches dus dat is wel te doen. Mijn eerste bordje ga ik ook desolderen (andere switches en stabs erin) dus kan daar vast mee oefenen.
Doorgaans kan je plate stabs er weer uit halen door ze te kantellen. Dat was Cherry's design, meeste OEMs volgen dat. Zo te zien zijn dit alleen andere, en is het een dubbele clip. Maakt niet zoveel uit, maar let wel dat het reguliere nylon van veel cheapo OEM stabs makkelijk breekt wanneer je het overstrekt.

In veel gevallen hoef je om ze te verwijderen niet te desolderen. Je kan vóórdat je de stab los haalt, de bar er simpelweg uit wippen. Deze kan je dan in veel gevallen als er ruimte is voor Cherry én Costar plate mount (kruisje, niet enkel een vierkantje)

Persoonlijk zou ik eerst beginnen met rechter shift opnieuw erin zetten... Soms is de bar een beetje scheef, zit ie in het verkeerde gat, zit er teveel vet / lube in, zit de cap aan één kant te hard aangedrukt, etc. Al die dingen geven een rot gevoel aan je stabilized keys.

Wat je vaak moet doen is voor PCB mount iets grotere gaten in je plate maken. Anders gaat ie er niet doorheen passen, dat is alles. Voor Durock op Costar moet je ik geloof alleen rechts onder wat materiaal weghalen, kijkende naar een linker torentje indien je bar bovenlangs loopt.
Afhankelijk van je plate materiaal is dat makkelijk of een drama. Alu als ze 5000 hebben gebruikt is met een dremel wel te doen. Ik geloof dat ik 1,4mm naar rechts en 1mm naar onder moest uitfrezen voordat het paste. Zorg dat je er een dun A4tje of ander papier tussen kan proppen. Als het super strak zit, gaat ie slecht lopen of breek je de polycarb van je stab toren.

Wat je kunt doen, als je handig bent ermee, is met een tandarts tool je stab torens stuk voor stuk vervangen en de huidige wire erin laten liggen. (of verwisselen, maakt vaak weinig uit)

Clip de wires eruit. Kantel je plate mount eruit. Maak ruimte op je plate voor je stabs. Zet ze er om en om in, en plaats de wire terug. Om dit makkelijk te maken zou je inderdaad de 5 betreffende switches kunnen desolderen. Maar dan kan je je draad wel weer iets makkelijker kwijt raken. Met één haakje en één pincet is het goed te doen. Pinning tweezers voor slotenmakers is bijzonder handig hiervoor.

Heel goede stabs maakt naar mijn mening veel meer uit voor lineaire switches. Hoe meer tactiliteit erin zit, hoe minder het me boeit. Maar slechte stabs zijn inderdaad een ramp.

Let wel, ga niet je PCB te veel buigen! Als je de stab torens niet door je plate heen krijgt, wordt het volledig desolderen. Zie mijn post over de TOFU 60 waarbij ik een gebroken OEM toren voor iemand wilde vervangen, daar had ik door flex de PCB gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

djunicron schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 02:13:
[...]
../..

Persoonlijk zou ik eerst beginnen met rechter shift opnieuw erin zetten... Soms is de bar een beetje scheef, zit ie in het verkeerde gat, zit er teveel vet / lube in, zit de cap aan één kant te hard aangedrukt, etc. Al die dingen geven een rot gevoel aan je stabilized keys.../..
Dank voor je toevoeging. Ga ik mee aan de slag. En dat bordje dat ik ga desolderen ga ik denk ik de Pale Blue's vervangen voor de White's. En dat tijdje aankijken. Want ik denk dat je gelijk heb over die White's. Zou eigenlijk fijn zijn als er iets tussen de White's en de Pink's zou zitten. Kan natuurlijk andere springs overwegen maar klooien met switches houdt me beetje tegen omdat het zoveel werk is ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wildfire schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:26:
Edit: laat maar, mijn geld-uitgeven-drang heeft al toegeslagen en heb de G513 besteld. Hopelijk weet ik morgenavond hoe het bevalt (of niet, als ik pech heb). :P

Na jaren ben ik eens aan het kijken naar een vervanging van mijn Logitech G910 Orion Spark.
Probeer eens wat anders dan Logitech : Je zal dan nooit meer een Logitech toetsenbord fijn vinden! :P

Echt... zwaar overrated merk qua toetsenborden!

Alleen de modellen zoals de K850 of de oude diNovo set i.c.m. de MX1000 muis typen fijn, want laptoptoetsen, maar voor de rest... bagger! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

nero355 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Probeer eens wat anders dan Logitech : Je zal dan nooit meer een Logitech toetsenbord fijn vinden! :P

Echt... zwaar overrated merk qua toetsenborden!

Alleen de modellen zoals de K850 of de oude diNovo set i.c.m. de MX1000 muis typen fijn, want laptoptoetsen, maar voor de rest... bagger! :/
Laptoptoetsen zijn fijn op een laptop. Voor een desktop vind ik het niet veel soeps.

Naast al mijn eerdere positieve ervaringen met Logitech producten, blijf ik trouwens graag bij Logitech vanwege de manier van RGB: geen schijnsel wat onder alle toetsen vandaan komt, maar enkel netjes door de opdruk van een toets. Als ik bijvoorbeeld naar de Corsair Gaming K95 RGB Platinum kijk zie je de verlichting ook 'buiten' de toets er onderdoor schijnen. Dat bevalt me niet echt als ik het zo zie.

-- Edit: whoops, nu ik het ding daadwerkelijk heb aangesloten zie ik dat bij dit toetsenbord er ook licht onderaan de zijkanten van de toetsen vandaan komt. Maar gelukkig valt het effect wel mee en heb ik er geen last van.

Ik heb de G513 Carbon met GX Brown vandaag binnen gekregen. Eerste indruk is niet zo goed want hij lijkt luidruchtiger te typen dan mijn G910 Orion Spark. Ik had dat niet echt verwacht als ik zo reviews over die GX Brown switches lees. Ik geef het even 1 à 2 dagen maar als ik tegen die tijd niet 'gewend' ben gaat het toetsenbord retour en dan typ ik toch nog maar wat langer door op mijn G910...

(de G910 heeft toch Romer-G Tactile switches? Ik zie dat er een G513 met Romer-G Tactile bestaat, als de G910 dus Romer-G Tactile heeft dan zou die G513 met Romer-G Tactile waarschijnlijk beter bij me passen)

-- Edit: nu ik het toetsenbord eenmaal aangesloten heb (had eerder gewoon even wat op het toetsenbord getikt zonder dat het aangesloten was) denk ik dat ik wellicht wel aan het geluid kan wennen. Het typt in ieder geval al wel erg fijn. En het toetsenbord ziet er ook gewoon een stuk degelijker uit t.o.v. de G910 dus dat is ook mooi meegenomen. :)

Zometeen eens even wat rondneuzen in Ghost Recon: Breakpoint, eens kijken hoe daadwerkelijk gamen nu gaat met dit nieuwe toetsenbord.

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 13-10-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wildfire schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:37:
Laptoptoetsen zijn fijn op een laptop. Voor een desktop vind ik het niet veel soeps.
Ik heb ook liever wat anders, maar als het dan toch Logitech moet zijn... :)
Naast al mijn eerdere positieve ervaringen met Logitech producten, blijf ik trouwens graag bij Logitech vanwege de manier van RGB: geen schijnsel wat onder alle toetsen vandaan komt, maar enkel netjes door de opdruk van een toets. Als ik bijvoorbeeld naar de Corsair Gaming K95 RGB Platinum kijk zie je de verlichting ook 'buiten' de toets er onderdoor schijnen. Dat bevalt me niet echt als ik het zo zie.

Ik heb de G513 Carbon met GX Brown vandaag binnen gekregen. Eerste indruk is niet zo goed want hij lijkt luidruchtiger te typen dan mijn G910 Orion Spark. Ik had dat niet echt verwacht als ik zo reviews over die GX Brown switches lees. Ik geef het even 1 à 2 dagen maar als ik tegen die tijd niet 'gewend' ben gaat het toetsenbord retour en dan typ ik toch nog maar wat langer door op mijn G910...

(de G910 heeft toch Romer-G Tactile switches? Ik zie dat er een G513 met Romer-G Tactile bestaat, als de G910 dus Romer-G Tactile heeft dan zou die G513 met Romer-G Tactile waarschijnlijk beter bij me passen)
Ik ben geen fan van Corsair spul, maar als ik tussen die twee moet kiezen dan liever een echt mechanisch toetsenbord i.p.v. die membraan-achtige Romer-G switches :)

Maar goed... ik ben dan ook geen fan van RGB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:14:
[...]

Ik heb ook liever wat anders, maar als het dan toch Logitech moet zijn... :)

[...]

Ik ben geen fan van Corsair spul, maar als ik tussen die twee moet kiezen dan liever een echt mechanisch toetsenbord i.p.v. die membraan-achtige Romer-G switches :)

Maar goed... ik ben dan ook geen fan van RGB :+
Nou ja, ik heb RGB ook alleen maar zodat ik alle toetsen in een door mij gewenste kleur kan afstellen. Ik gebruik al die lichtshow-effecten dus in zijn geheel niet. :P

Nu ik een paar uurtjes op de G513 GX Brown switches heb zitten tikken, moet ik zeggen dat ik denk dat ik wel aan het geluid zal wennen. Het typt ook erg fijn vind ik. Lijkt er op dat het toch een houdertje wordt. :)

(veel componenten in mijn PC zijn trouwens ook RGB, niet dat ik ze daar op heb uitgekozen... RGB in mijn PC staat dus ook gewoon netjes uit)

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 14-10-2020 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk heb ik ook liever gewoon mooie keycaps, in een goed passende kleurstelling van hoge kwalteit.
Tot op heden ben ik eigenlijk nog geen goede set tegen gekomen die wel licht door laat. Het andere nadeel is dat je eigenlijk north facing ervoor moet gebruiken en dan krijg je dus met Cherry profiel problemen bij heel veel soorten switches. Dat probleem heb je weer niet bij hoge caps, maar dan krijg je ook weer weinig lichtopbrengst.
Uiteindelijk kan je dus alleen maar OEM profile gebruiken. Want XDA en DSA hebben de belettering weer in het midden staan wat natuurlijk ook niet helpt. Of je moet PC stammetjes gebruiken, wat weer heel erg luid is, of UHWMPE plastic, wat weer heel erg duur is en ook niet volledig transparant.

Waar ik persoonlijk echt totaal niet tegen kan is lekkend licht... Als het ergens tussen je behuizing vandaan komt of inderdaad, rechtstreeks onder de caps vandaan. Voor een mat afgewerkt stuk PC waar het echt egaal uit komt zetten valt nog wat te zeggen... Maar van mij mag je het laten zitten. Ik weet dat er genoeg €400++ kale borden zijn waar side glow enzo op zit, maar ik vind het ook daar nog een goedkope indruk geven.

Maar sjonge jonge zeg... Ik wilde gewoon maar even niets zeggen, maar iemand die Romer-G Browns of GX Browns echt bij zich vind passen. Dat kan je toch niet zeggen over jezelf... Dat staat je echt niet goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 15:13
@djunicron gewoon nieuwschierig, wat is het voordeel van keys die licht door laten?

Een vriend van me zei dat die graag verlichte keys wilt voor de avonduren. Ikzelf zit altijd in een verlichte kamer, maar ik heb het laatst even uitgeprobeerd. Alle lichten uit, en alsnog kon ik alle toetsen prima lezen ( het kleine beetje licht dat de monitor gaf was genoeg )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
Heeft iemand nog tips voor een draadloos mechanisch toetsenbord? Ik heb het liefst een 75% met USB-C, Bluetooth en Cherry MX-switches. De Akko 3084 (hieronder) lijkt mij ideaal, maar die is nergens leverbaar. Een alternatief is de Keychron K2 die leverbaar is door ergowerken.nl maar die heeft weer Gateron-switches.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Wdbtd7WE3KVjSZSyq6xocXXal/Original-AKKO-3084-Silent-Mechanical-Keyboard-Wireless-Bluetooth-Computer-Gamer-84-Keys.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
g0tanks schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:21:
Heeft iemand nog tips voor een draadloos mechanisch toetsenbord? Ik heb het liefst een 75% met USB-C, Bluetooth en Cherry MX-switches. De Akko 3084 (hieronder) lijkt mij ideaal, maar die is nergens leverbaar. Een alternatief is de Keychron K2 die leverbaar is door ergowerken.nl maar die heeft weer Gateron-switches.

[Afbeelding]
Waarom wil je per se Cherry switches in plaats van Gaterons? Stel je wilt browns dan worden die meestal toch als beter beschouwd. Qua kwaliteit zou het niet onder moeten doen in ieder geval. Wat meestal wordt aangegeven is dat Gaterons in ieder geval minder scratchy zijn dan de Cherry varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

../.. maar die heeft weer Gateron-switches.
se_bastiaan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Waarom wil je per se Cherry switches in plaats van Gaterons? Stel je wilt browns dan worden die meestal toch als beter beschouwd. Qua kwaliteit zou het niet onder moeten doen in ieder geval. Wat meestal wordt aangegeven is dat Gaterons in ieder geval minder scratchy zijn dan de Cherry varianten.
Precies. Gateron's zijn goede switches. Zou het gewoon proberen krijg je geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

d0nny41 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 04:12:
@djunicron gewoon nieuwschierig, wat is het voordeel van keys die licht door laten?

Een vriend van me zei dat die graag verlichte keys wilt voor de avonduren. Ikzelf zit altijd in een verlichte kamer, maar ik heb het laatst even uitgeprobeerd. Alle lichten uit, en alsnog kon ik alle toetsen prima lezen ( het kleine beetje licht dat de monitor gaf was genoeg )
Sinds ik de pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) heb wil ik niet anders meer voor in de avond! :)

Op laptops is het ook best wel handig : pricewatch: MSI Creator 17 A10SGS-098NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
se_bastiaan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Stel je wilt browns dan worden die meestal toch als beter beschouwd.
Thanks, ik wist niet dat die Gateron Browns zo goed aangeschreven staan. Enig nadeel van die Keychron K2 is dan nog dat het een vrij hoog bordje schijnt te zijn. Veel reviews raden daarom een polssteun aan, maar ik wil niet nog meer dingen op mijn bureau.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
g0tanks schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:40:
[...]
Thanks, ik wist niet dat die Gateron Browns zo goed aangeschreven staan. Enig nadeel van die Keychron K2 is dan nog dat het een vrij hoog bordje schijnt te zijn. Veel reviews raden daarom een polssteun aan, maar ik wil niet nog meer dingen op mijn bureau.
Ik heb nu net een K1 binnen en dat voelt niet als erg hoog. Vergeleken met mijn laptop is er weinig verschil. Misschien is de TKL daarvan interessant voor jou.

Nu even virtueel kwijlen.. wat een verademing na vele jaren dome toetsen onder de vingers. De red switches voelen soepel. Weinig geluid naar mijn mening. Pairing met Bluetooth was super simpel. Ben benieuwd hoe het gaat na een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 19:43

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Heeft iemand wat aanbevelingen waar ik switches vandaan kan halen, zonder hoge verzendkosten en maanden levertijd. Ik zoek voor een K6 hotswapable in ieder geval een stuk of 10 Gateron red en een stuk of 20 een iets anders (misschien kailh, tester is onderweg), dus geen doos met 100 stuks. Het is niet overal even duidelijk welke versie van de switch het is, maar het gaat om de versie die het licht van de smd leds doorlaat, dus niet die zwarte onderkant van de switch behuizing.

https://candykeys.com/category:switches - geen voorraad
https://mykeyboard.eu/cat...gory/switches/gateron_28/ - geen voorraad
https://www.reichelt.nl/n...ssories-c8099.html?&nbc=1 - alleen cherry switches

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
zekerpixels schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:59:
Heeft iemand wat aanbevelingen waar ik switches vandaan kan halen, zonder hoge verzendkosten en maanden levertijd. Ik zoek voor een K6 hotswapable in ieder geval een stuk of 10 Gateron red en een stuk of 20 een iets anders (misschien kailh, tester is onderweg), dus geen doos met 100 stuks. Het is niet overal even duidelijk welke versie van de switch het is, maar het gaat om de versie die het licht van de smd leds doorlaat, dus niet die zwarte onderkant van de switch behuizing.

https://candykeys.com/category:switches - geen voorraad
https://mykeyboard.eu/cat...gory/switches/gateron_28/ - geen voorraad
https://www.reichelt.nl/n...ssories-c8099.html?&nbc=1 - alleen cherry switches
Is dit wat je zoekt? https://keygem.store/coll...products/gateron-red-ks-9

Mocht je daar wat bestellen doe er dan zeker een pakje Durock switches bij als je echt nog wat anders zoekt. Ik heb geen ervaring met de linears, maar de T1/Koala switches die ik heb typen prima :D

[ Voor 9% gewijzigd door Cebby op 14-10-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 19:43

zekerpixels

Victory Loves Preparation

@se_bastiaan dat is snel. Ja, inderdaad dat zoek ik en word verzonden uit Aken Duistsland voor 6,60 zo te zien. Haha, de omschrijving bij de Durock switches "Sold in a pack op 10pcs. No metal vase included."

edit:
Overigens een aanrader voor mensen die een tester zoeken, want je kunt zelf de switches selecteren. https://keygem.store/coll...roducts/switch-tester-3x3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Dat is van EpoMaker (Skyloong)

Ik heb net een 60% bordje van hun besteld, (Via Ali) is nog onderweg.
Wou eerst de GK68X (68%) maar aangezien al andere besteld, voor 60% gekozen.
Hebben veel keus, en reviews zijn best goed.
En zijn op veel plaatsen te krijgen, Ali, Bangood, amazon etc.

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 14-10-2020 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d0nny41 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 04:12:

Er is geen voordeel. Transparant PBT is vaak eigenlijk eerder PET. Dat heeft wat meer flex. Is stiller maar ook vooral minder "stabiel" en consistent.

Ben het met je eens, monitor geeft vaak genoeg licht om duidelijke keycaps gewoon te lezen. En tja, eigenlijk kijk je bij normaal gebruik soweiso niet naar je keyboard. Het is vooral dat mensen het leuk eruit vinden zien, of niet blind kunnen typen. En er zijn vrij veel mensen die tegenwoordig een "gaming" board willen omdat het sneller zou zijn (!?) en omdat ze een RGB thema willen doorzetten.

Het moment dat je hier niet voor kiest, ben je eigenlijk in alles beter af: Reguliere orientatie van switches is geen probleem: geen beperking in het kiezen van een profiel of materiaal.
Die Akko is prachtig voor de prijs! AKKO en Ducky werken (werkte? geen idee) nauw samen vorig jaar. Akko maakte de nieuwe series keycaps voor Ducky en had in een aantal modellen de stabs verzorgd (SF / Mecha en meer) Ducky maakt volgens voor deze 3084 de case en wat andere stuff, maar het is wel een specifieke PCB nu net weer niet door Ducky gemaakt (wellicht wel ontworpen?) Je ziet b.v. de Horizon keyset terug bij Ducky én bij AKKO en ze hebben nog meer producten die opeens heel erg gingen lijken op de portfolio van de ander.

Heb over de jaren Gateron veel vergeleken met Cherry. En eigenlijk vind ik hun producten stuk voor stuk beter.

MX Brown vs Gat Brown: Gat is scherper, maar dat maakt de bump duidelijker. MX Brown kan een beetje aanvoelen als een "slechte linear" dat heeft Gat Brown in mindere mate. MX Brown klinkt wel beter, maar na 3203 lube zeker niet meer, dan gaat het voordeel naar Gateron. Als je om het geluid geeft kom je hier sowieso niet uit.

Linears: Gateron linears zijn zoveel beter, dat is gewoon niet eerlijk. MX Reds moet je grofweg 3 jaar inslijten om op het gevoel te komen van Gaterons. En Gaterons veren zijn gewoon veel consistenter. Dit is niet eens meer "mening" en "voorkeur" Gateron doet dit gewoon objectief beter.

Clickies: Gat blue ken ik niet. MX Blue is afgrijselijk. Wat een ratelende ellende. Het is een echte "beginners clicky". Greens ken ik wel van beide merken vrij goed. Gateron Green is de enige "mid bump clicky" die ik zou overwegen. Moderne Kailh is VEEL en VEEL beter. Maar Gat green klinkt en voelt goed en consistent. Ben geen fan. Maar heb er niets op tegen. Als ik m'n 10 andere borden moest inleveren en ik kreeg alleen Gat Green terug. Meh, ok, is mee te leven. MX blue? Neen, laat maar zitten joh.

Keychron ken ik verder niet, maar er zijn hier genoeg mensen die er goede dingen over zeggen? Als je een AKKO 3084 of hun 65% versie ervan niet in de EU kunt krijgen, zou ik persoonlijk em gewoon op amazon DE of AliEx ofzo bestellen. Duurt wat langer, maar dit bordje is verder gewoon goed en het korte wachten wel waard. (kort in relatie hoe lang je doorgaans op niche keyboard hardware moet wachten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Een alternatief is de Keychron K2 die leverbaar is door ergowerken.nl maar die heeft weer Gateron-switches.
Let er wel op dat bij Keychron de kabelaansluiting aan de (linker)zijkant zit.
Vind ik estetisch niet zo mooi. Maar voor linkshandige muiserts is het ook niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Xyphoid schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Let er wel op dat bij Keychron de kabelaansluiting aan de (linker)zijkant zit.
Vind ik estetisch niet zo mooi. Maar voor linkshandige muiserts is het ook niet praktisch.
Dat was mij inderdaad al opgevallen. Best onpraktisch aangezien mijn computerkast ook rechts op het bureau staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
De Akko 3084 is er kennelijk in 2 uitvoeringen

0_o hebben echt elke maat keyboard geloof ik.

De Hello GANSS GS87D zou een iets goedkoper alternatief kunnen zijn.

Er zijn veel reviews op youtube te vinden, voordeel is dat Epomaker naast direct via hun website ook op Ali, verschillende Amazon's en Bangood verkoopt.
Prijsshoppen kan zeker geen kwaad! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

djunicron schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:57:
[...]
Ben het met je eens, monitor geeft vaak genoeg licht om duidelijke keycaps gewoon te lezen. En tja, eigenlijk kijk je bij normaal gebruik soweiso niet naar je keyboard. Het is vooral dat mensen het leuk eruit vinden zien, of niet blind kunnen typen.

[...]
Ben toch wel blij met die led (de enige op dit bordje) :Y die ik onder de "caps lock" heb gezet in mijn net gebouwde 2e 60% bordje.

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 15-10-2020 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• froginvasion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03-2022
Ik heb een Keychron K6 (Gateron browns) besteld via ergowerken en ik ben vrij tevreden hiervan. Ik kom van een Ducky one 2 SF (MX browns), mijn enigste vergelijkingspunt. Ik vond de Ducky aangenamer typen, qua keycaps feel en geluid dan. Zonder mods vind ik de Keychron best wel luid, wat het wat minder aangenaam maakt om op het werk te gebruiken.

Nu heb ik wel heel veel dingen voor dezelfde prijs dat ik bij de Ducky niet had:
  • Hot-swappable, dus als ik de switches wil veranderen hoef ik niets te solderen
  • Bluetooth, dit wilde ik echt om hem gemakkelijk te transporteren en niet te knoeien met kabels
  • Stevige bouwkwaliteit, zeker met een aluminium rand errond, de Ducky voelde wat minder stevig aan
Al bij al zou ik direct dezelfde keuze maken. Ik kan het bord nog tweaken met andere keycaps of andere switches, etc. Dus wegen de cons niet zo zwaar door IMHO.

[ Voor 4% gewijzigd door froginvasion op 16-10-2020 22:09 . Reden: link toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, Shenzhen YMD Tech co store weet blijkbaar niet hoe zooi te verpaken zodanig dat de NL douane er wat mee kan. Leuk briefje van Post.nl op de mat dat er een internationaal pakket lag waar ze niet wisten wat ze ermee aan moesten en dat ik inhoud+prijs moest aangeven incl factuur om correcte invoerheffingen te kunnen berekenen...

Enfin, naar eer en geweten gedaan, met succes, want snel daarna mail dat ze het berekend hebben en ik vrolijk BTW geen probleem mee en inklaringskosten irriteert me wel mateloos, in andere landen kun je dit vooraf zonder kosten regelen mogen aftikken.

Enfin, maandag komt m'n YMDK 96-key hotswap kit met houten behuizing als het goed is aan *O*

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit ook wat in dubio.

Wij zijn thuis wat aan het kijken om mijn bureau en PC wat meer in te zetten als thuiswerkplek oor mijn vrouw. Één van de nadelen is dat zijn Logitech G810 veel te hoog om lekker te typen, en ze typt heel, heel veel en gruwelijk snel (alsin ze is opgeleid directiesecretaresse en daar zat ze aan de ver boven de grens qua aanslagen die je moet halen).
Eigenlijk wil ik ook dat ze eens ervaart wat typen op een mech inhoud en hoe lekker het kan zijn als je een fijne gevonden hebt. Maarja mevrouw wil dus vooral een dun bord maar mechanische low-profile switches zou denk nog wel een optie zijn. Zelf was ik hier ook al naar aan het kijken want ondanks dat ik tevreden ben/was met de G810 vind ik hem kwalitatief steeds minder worden ((toetsen hangen óf gaan dubbel, bottomen blijft een rot geluid).

Nou vind ik de G915 ((TKL) erg interessant maar duur, weer Logitech switches en nog best veel bord met nutteloos oppervlakte. Zelf denk ik dat 60% iets te enthousiast voor mij is maar ik vind het wel erg gaaf en wil het al een tijdje proberen dus was zelf ook al aan het loeren naar iets als een Anne Pro 2.
Ondertussen is ook de K845 de revue gepasseerd, kost niet veel, cherry red/blue optie als ik geen Romer-G switches wil, vrij laag en vrij compact.
En kijk al een tijdje naar Keychron, wilde voor mijn vrouw de K1 kopen met Gateron Browns maar ik vind de verschillende kleuren grijze keycaps echt heel erg lelijk. Keycaps voor die gaterons zijn zga. niet te vinden merkte ik. Nou heb ik ergens wel gezien dat er een crowdfunding was voor een nieuwe K1 met Gateron switches met een Cherry stem maar die kan ik niet meer inden :(

Het is al zo erg dat ik al serieus naar clitchet borden aan het kijken ben :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:15:
Ik zit ook wat in dubio.

Wij zijn thuis wat aan het kijken om mijn bureau en PC wat meer in te zetten als thuiswerkplek oor mijn vrouw. Één van de nadelen is dat zijn Logitech G810 veel te hoog om lekker te typen, en ze typt heel, heel veel en gruwelijk snel (alsin ze is opgeleid directiesecretaresse en daar zat ze aan de ver boven de grens qua aanslagen die je moet halen).
Eigenlijk wil ik ook dat ze eens ervaart wat typen op een mech inhoud en hoe lekker het kan zijn als je een fijne gevonden hebt. Maarja mevrouw wil dus vooral een dun bord maar mechanische low-profile switches zou denk nog wel een optie zijn. Zelf was ik hier ook al naar aan het kijken want ondanks dat ik tevreden ben/was met de G810 vind ik hem kwalitatief steeds minder worden ((toetsen hangen óf gaan dubbel, bottomen blijft een rot geluid).

Nou vind ik de G915 ((TKL) erg interessant maar duur, weer Logitech switches en nog best veel bord met nutteloos oppervlakte. Zelf denk ik dat 60% iets te enthousiast voor mij is maar ik vind het wel erg gaaf en wil het al een tijdje proberen dus was zelf ook al aan het loeren naar iets als een Anne Pro 2.
Ondertussen is ook de K845 de revue gepasseerd, kost niet veel, cherry red/blue optie als ik geen Romer-G switches wil, vrij laag en vrij compact.
En kijk al een tijdje naar Keychron, wilde voor mijn vrouw de K1 kopen met Gateron Browns maar ik vind de verschillende kleuren grijze keycaps echt heel erg lelijk. Keycaps voor die gaterons zijn zga. niet te vinden merkte ik. Nou heb ik ergens wel gezien dat er een crowdfunding was voor een nieuwe K1 met Gateron switches met een Cherry stem maar die kan ik niet meer inden :(

https://tweakers.net/toet...-rgb_p764329/vergelijken/

Zou persoonlijk dan toch liever een Sharkoon Purewriter nemen met Kailh Chocs. Of de HAVIT welke exact hetzelfde is. Let wel, in beide borden zijn de Red en Blue's de nieuwe PG1350 series, welke naar mijn mening veeeel beter aanvoelen.

Heb de K1 inmiddels een geprobeerd. Die keycaps zijn niet echt top naar mijn mening... Buiten het uiterlijk ervan, ze zijn niet echt van prettig materiaal en zijn eigenlijk toch wel iets te los.

Verder zijn Gateron switches gewoon goed.

Heb zelf nog een Havit met Reds liggen in full size. Ligt stof te eten (niet letterlijk) en mag wel voor een zacht prijsje weg.

Alternatief zijn borden als een NK65 entry en Idobao ID80 (of V2) nog steeds best wel laag. Gooi daar iets als DSA caps op en je hebt iets best low profile. Hoewel de ID80 6 graden is en de NK 8 graden. Hoewel dat laatste voor de vindbaarheid van toestenrijen een voordeel bied met DSA caps.

Alternatief zijn onze directrice secr. erg gecharmeerd van mijn Vortex borden. Speel met de gedachten om mijn Race 3 (75% layout) weg te gaan doen. Daar zitten gelubde stabs in (smooth en stil) in en Zealio V2's. En dat is een behoorlijke upgrade over normale Cherry Browns en de al iets betere Gat Browns. Mensen die van heel plat en laag houden, maar niet helemaal chiclet, kunnen dat met Vortex borden vaak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:15:
Ik zit ook wat in dubio....

Als je enkel wilt uitproberen is de Snowfox misschien een goedkope optie, hotswap, rgb en blauwetand.
Op Banggood en Ali tegen zeer schappelijke prijs te krijgen.

Ik heb bij Epomaker besteld, via Ali mijn bordje zou komende week moeten arriveren...

Ben nu wel benieuwd of mijn pakketjes wel goed worden verpakt...
En hoe het gaat aankomen. Wel bij (redelijk als je op naam en reviews mag afgaan) sellers besteld.

Om schizzle aan de grens te voorkomen, en idd die straf tax van vervoerder....
Heb ik wel na bestellen meteen email gestuurd naar beide sellers op Ali, switches en keyboard, om er duidelijk op te zetten dat het onder $22 waard is :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:54:
[...]

Enfin, maandag komt m'n YMDK 96-key hotswap kit met houten behuizing als het goed is aan *O*
Soms is de post zowaar sneller dan verwacht. Vanmiddag opeens bezorger voor de deur met mijn kitje. Grappig genoeg was ik met zoonlief bezig z'n Cherry G80-12800 uit elkaar te halen om schoon te maken toen de bel ging. Dus gelijk aan de slag gegaan:

Switches gemonteerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAQzh9sGRdeCCAHdUZUzCgjDBNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SR36vhEZbRgpEuVmLQTacvY.jpg?f=fotoalbum_large

Met caps erop klaar voor gebruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cp_Kw6BT2QyQWBApto9_IXC5yrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGbawDN7bSyzPxjSf9P57Kcb.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk: spatiebalk (waar ik een Cherry Grey gemonteerd had) is te hoog en veel luidruchtiger dan de rest. Alsnog een Silent Forest geplaatst. Ik ga nog wel een zwaardere bestellen ervoor.

Tweede indruk: Caps zijn PBT, maar beetje crappy/dun. Dan nog een van de stilste toetsenborden ongeacht techniek die ik heb meegemaakt, en dit is nog zonder de extra's die ik nog toe wil voegen (bitumenplaat op behuizing, rubberen dempers/afstandhouders tussen plate en PCB). Heb het aan partnerlief gegeven om te proberen. Zij is positief (tov haar huidige rubberdome die na 6 maanden hier en daar problemen geeft want kapotgeramd :X ), ik ook want daadwerkelijk stiller, al trilt haar bureau nog genoeg mee. Alleen kleine discussie over kosten in dat geval, want alles bij elkaar was dit wel EUR 165, wat zji echt teveel vindt voor "iets wat je ook voor EUR 5 kunt krijgen". Enfin, dat gedeelte wordt nog vervolgd O-) - eerst ga ik zelf ermee spelen en een mening vormen.

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 17-10-2020 18:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:54:
[...]

Vraagje, aangezien ik nu steeds meer zit te twijfelen om ipv een Das Keyboard. Die is niet goed leverbaar met browns dus ik zit weer te kijken naar iets waar ik altijd zeer huiverig voor ben vanwege de prijs.

Hoe is dat wennen met zo'n gesplitst toetsenbord. Vooral omdat die mechanische nogal prijzig zijn wanneer ze ergonomisch zijn :P Ben er nogal huiverig voor namelijk dat ik er niet fatsoenlijk aan kan wennen.
Om hierop terug te komen sinds vandaag een Das Keyboard met Browns via Duitsland laten komen. Iets duurder dan Alternate maar dat is grofweg 10 euro verschil. Dat valt te overzien :P

Netjes de QWERTY variant. Geen backlight meer maar boeiend :P

Nu nog keycaps uitzoeken :P Of alles van de huidige afplukken en goed wassen en die erop zetten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:31
Ik heb besloten af te willen stappen van een draadloos toetsenbord naar bedraad met verlichting.
Mijn absolute eisen:
Scissor swiches
Verlichting
Bedraad
Niet per se maar liefst wel:
Chiclet toetsen

Tot zover is alles wat ik kan vinden niet meer leverbaar (cougar toetsenborden) en valt de K740 van Logitech af vanwege ghosting problemen.

Momenteel komt ik uit op de MX Keys, deze is wel draadloos maar doordat deze makkelijk met een kabel op te laden is en je niet hoeft te knooien met batterijen vind ik dit wel een optie.
Ook is het wisselen tussen meerdere systemen makkelijk gedaan, wat mooi samen gaat aangezien ik ook van plan ben een MX Ergo aan te schaffen.

Ik type momenteel op een Rapoo E9270P en dat typt werkelijk subliem, alleen dus draadloos met batterijen, geen verlichting en onbruikbare media toetsen.

Zijn er hier mensen die nog andere suggesties kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebbelx
Damn 2 weken in het bezit van een Filco Majestouch 2 met ABS keycaps.... beginnen gewoon nu al te glanzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Zojuist de Ducky Mecha Emerald besteld: https://www.duckychannel.com.tw/en/Mecha-SF-Emerald

Mijn editors hebben dit kleurenschema, en ik moest hem hebben :D
Helaas kost het 200 dollar plus extra kosten door te verzenden gezien het een limited edition is van 2020 stuks en enkel vanuit Amerika verzonden gaat worden. Maar kan niet wachten.

Heb de cherry mx silent red switches besteld. Wil het in de toekomst ook op kantoor kunnen gebruiken, vandaar de 65% vorm ook. Denk dat hij makkelijker te transporteren is dan een full keyboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 17-09 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

init6 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:04:
Zojuist de Ducky Mecha Emerald besteld: https://www.duckychannel.com.tw/en/Mecha-SF-Emerald

Mijn editors hebben dit kleurenschema, en ik moest hem hebben :D
Helaas kost het 200 dollar om te verzenden gezien het een limited edition is van 2020 stuks en enkel vanuit Amerika verzonden gaat worden. Maar kan niet wachten.

Heb de cherry mx silent red switches besteld. Wil het in de toekomst ook op kantoor kunnen gebruiken, vandaar de 65% vorm ook. Denk dat hij makkelijker te transporteren is dan een full keyboard.
Wacht even.... 200 dollar -verzendkosten-? Is dat in dollars van een obscuur eiland of komen ze het persoonlijk afleveren in hun ferrari?

Verder wel een mooi toetsenbord.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Wacht even.... 200 dollar -verzendkosten-? Is dat in dollars van een obscuur eiland of komen ze het persoonlijk afleveren in hun ferrari?

Verder wel een mooi toetsenbord.
Door de verzendkosten :D Oops.
Het bedrag ging iig van 164 dollar naar 200 door de shipping fees. Als customs erbij komt zal het waarschijnlijk eindigen op 200 euro.
Pagina: 1 ... 47 ... 158 Laatste