Woaahh, Durock in voorraad in EU?Gunth schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:37:
[...]
Ietsje duurder hier maar beste wat je kan krijgen en geen maand wachten
https://keygem.store/coll...roducts/durock-stabilizer
Trouwens iemand die een goede switch opener kan aan bevelen?
Meteen 2x clear en 2x smokey besteld.
Jammer dan van de 2x everglide smokey die ik besteld had die over 2 maanden eens binnen komen... heb nog een set voor m'n Discipline nodig en één te vervanging voor mijzelf en een klant voor Tofu's. Daar is in beider gevallen jammer genoeg gebruik gemaakt van de Cherry clones van KBDFans en die breken nog wel eens af dus... Ja, ook bij normaal gebuik. Die Tofu van mij is misschien 4 maanden 4 dagen in de week gebruikt en daarbij merkte ik dat de shift wat schever ging drukken. Ik vermoedde al dat de stab de bekende kuren kreeg.
Sommige clones hebben namelijk het probleem dat het gat wat te breed is. Cherry en GMK hebben vaak het probleem dat het een 0,2mm te hoog is wat permanent rammel op gaat leveren. Maar deze o.a. KBDFans cheapo stabs gaan dus "scheef" lopen. En in de praktijk alleen de rechter stab. Als je er overigens Cherry plate mount stangen in zet, voorkom je dit. Had ik bij m'n Tofu dus niet gedaan jammer genoeg. En toen om hem recht te zetten met een pincet vast gehouden, maas alsnog is het clipje van de rechter basis daarbij lam geworden.
Als je deze Cherry clones gaat gebruiken en je kan na assembleren de rechter bocht "aanduwen" waarbij dat wat flext geeft, kan je er dus vanuit gaan dat ie er mee op gaat houden. De iets andere hoek en dikte van Cherry plate mounts stangen voorkomt dit (kan je ook meteen voelen).
Maar nog beter, doet wat ik deed, bestel op aanraden van deze held gewoon goede stabilisers. ZealPC, Durock, Everglide, of als je een bord hebt met zeer goede toleranties en perfecte vlakheid; GMK (geniune Cherry) screw-in. Alleen kan je dan pech hebben dat je ratelende balken krijgen als iemand je heel oude voorraad (circa 2017) verkoopt.