Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 12:05
djunicron schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:59:
Persoonlijk gebruik ik alleen lube wanneer de build erom vraagt.

...
*Extreem* duidelijke omschrijving, veel dank hiervoor. Ik zit momenteel al een maandje te wachten op een setje voor een TKL met Zealio's 62g. Heb er expres een paar extra switches besteld, mocht ik dingen fout doen, dus eentje daarvan voorzichtig luben om dat uit te proberen is een goede aanrader.

Het probleem met mijn bestelde set is dat het via Ome Ali binnen moet komen en wel... we weten allemaal hoe dat gaat qua leveringstijd, zeker op het moment. Ik heb momenteel de plate, case en PCB al, maar switches, lube en caps zijn onderweg (hoewel de caps van mn huidige toetsenbord een optie zijn)

Ondertussen ben ik al wat aan het kijken voor een 60%, wellicht met linears. Ik ben begonnen op een plank met Kaihl Reds, die ik uiteindelijk weg heb gedaan omdat er naar mijn mening te veel gekras in zat. Het kriebelt toch wel om al iets in elkaar te zetten, en aangezien mijn switches nog steeds in singapore liggen; weet er iemand een site met een redelijk assortiment waar ook het een en ander op voorraad is? Ik zie heel veel sites waar alles uitverkocht is, of het moet extreem duur/specifiek zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:42
karimmm schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:31:
[...]

Ik zou denken, kijk naar Keychron toetsenborden. Of Iqunix. Beiden zijn voor zowel windows als macOS gemaakt en kunnen tot 3 devices opslaan, die je met een toetscombinatie kan bereiken.
Ondertussen toch niet kunnen laten om een iqunix toetsenbord te bestellen. Ik hoop deze 1 vd komende dagen te ontvangen. Wil ook weer lukken dat net nadat mijn bestelling verzonden was, ze met nieuwe modellen / kleuren komen. Nu ik denk dat ik uiteindelijk nog steeds hetzelfde zou hebben besteld. Benieuwd naar dit keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penjon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 22:00
Vraagje, ik heb een Logitech G810 mechanisch toetsenbord. Nu heb ik de caps verwijderd om het toetsenbord schoon te maken, en de caps weer teruggeplaatst. Maar de caps laten nu soms los, moet ik de caps harder aandrukken of heb ik m'n toetsenbord vernield :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JH34D
  • Laatst online: 05-08 12:05
penjon schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:05:
Vraagje, ik heb een Logitech G810 mechanisch toetsenbord. Nu heb ik de caps verwijderd om het toetsenbord schoon te maken, en de caps weer teruggeplaatst. Maar de caps laten nu soms los, moet ik de caps harder aandrukken of heb ik m'n toetsenbord vernield :-)
Waarschijnlijk moet je de caps ff harder aandrukken. In principe kan je zolang je recht naar beneden drukt aardig wat kracht uitoefenen, en sommige caps gaan er inderdaad wat stroef op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penjon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 22:00
JH34D schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:19:
[...]

Waarschijnlijk moet je de caps ff harder aandrukken. In principe kan je zolang je recht naar beneden drukt aardig wat kracht uitoefenen, en sommige caps gaan er inderdaad wat stroef op.
Top ga ik even proberen, bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Ik heb een Cherry MX tester gekocht op een Chinese website via Amazon.de.

12 verschillende switches maar liefst:

- Brown
- Red
- Blue
- Black
- Silent Red
- Green
- White

Mij onbekend:
- Grey 1 > tactile en zwaar
- Grey 2 > tactile en zwaar(der?)
- Grey 3 > lineair en licht
- Grey 4 > lineair, licht en zacht
- Grey 5 > lineair en zwaar

Als iemand zo weet welke echte benamingen Grey 1 t/m 5 hebben, dan houd ik me aanbevolen. Kan eventueel nog ff een foto plaatsen.

Anyhow, de Ducky One 2 SF heeft ook weer een leverdatum gekregen bij Alternate, hopelijk komt ie snel in stock! Ga me nu beraden welk type switch ik ga nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GoeiedagEem schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:07:

Mij onbekend:

Als iemand zo weet welke echte benamingen Grey 1 t/m 5 hebben, dan houd ik me aanbevolen. Kan eventueel nog ff een foto plaatsen.

Anyhow, de Ducky One 2 SF heeft ook weer een leverdatum gekregen bij Alternate, hopelijk komt ie snel in stock! Ga me nu beraden welk type switch ik ga nemen.
Zou willen gokken dat Grey 1 "MX clear" is. Zeg maar 1/3e zwaarder dan MX Brown en een ongeveer 50% aanwezigere bump.

De versie daarvan die zwaarder is dan MX Black met dezelfde bump, is de "echte" MX Grey. Waarschijnlijk #2.

Als Grey #3 exact hetzelfde voelt als MX Red, dan is het een Speed Silver. Zelfde switch, met een hoger liggende leaf, waardoor het ding eerder accentueert. Verder identiek.

Daar is ook een zeer zeldzame silent versie van, zeg maar een Silent Red maar dan met Silver accentuatie punt, exact dezelfde kleur plastic, maar minder glossy. Dat zou ik gokken als #4.

Als de #5 hetzelfde voelt als MX Black, is het een MX Silent Black. die zit kwa kleur grofweg tussen Speed Silver en de MX Black in en voelt kwa gewicht exact hetzelfde als de MX Black.

[ Voor 3% gewijzigd door djunicron op 04-06-2020 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26

- Brown
- Red
- Blue
- Black
- Silent Red
- Green
- White

Mij onbekend:

Misschien wat vroeg, maar als je overweegt de tester te willen verkopen heb ik zeker interesse O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Na al jaren met veel type plezier 2 Filco TKL's te gebruiken, thuis 1 met blauwe switches en op het werk 1 met bruine.
Heb ik een paar dagen terug een glas drinken om getikt, half over het toetenbord heen.
Alles gelijk schoongemaakt, maar nu zijn er toch twee switches nogal sticky geworden.

Heeft iemand een webshop, bij voorkeur in Nederland, waar je vervangende switches kan kopen?
Ik kan ze op amazon.com wel vinden, maar dan zijn de verzendkosten vergelijkbaar met de switches zelf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikster
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-08 19:45
Extraxyz schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:18:
Weer een nieuw persoonlijk WPM record, eindelijk de 130 gepasseerd :*)

[Afbeelding]

Typtest is via monkey-type.com, erg fijne website.
Ik typ zelf altijd op typings.gg, erg fijne site ook.

Hier een streamable filmpje gedaan op monkey-type.com:
https://streamable.com/y4q6gl
152 wpm, 30 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SiErRa schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:35:
Na al jaren met veel type plezier 2 Filco TKL's te gebruiken, thuis 1 met blauwe switches en op het werk 1 met bruine.
Heb ik een paar dagen terug een glas drinken om getikt, half over het toetenbord heen.
Alles gelijk schoongemaakt, maar nu zijn er toch twee switches nogal sticky geworden.

Heeft iemand een webshop, bij voorkeur in Nederland, waar je vervangende switches kan kopen?
Ik kan ze op amazon.com wel vinden, maar dan zijn de verzendkosten vergelijkbaar met de switches zelf :(
De adressen die in dit Topic worden genoemd al langsgegaan :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
nero355 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:37:
[...]

De adressen die in dit Topic worden genoemd al langsgegaan :?
Ik ben niet 160+ pagina's doorgegaan, wel een aardig aantal, maar de enige NL site in de topicstart doet het niet meer.
Alternate die nog wel eens wordt genoemd heeft alleen complete toetsenborden.

Ik kan ze bestellen bij keyboardco.com, waar ik mijn beide Filco's ook vandaan heb, maar ook daar meer verzendkosten dan daadwerkelijke kosten, net als bij Amazon.

Zag daar wel dat er nu ook een Filco convertable is (bluetooth) 8) , wel jammer dat het dan geen ninja is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SiErRa schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:50:
Ik ben niet 160+ pagina's doorgegaan, wel een aardig aantal, maar de enige NL site in de topicstart doet het niet meer.
Gewoon de Search bovenaan gebruiken met termen zoals "switches" of "switches bestellen/kopen" of simpelweg "webshop" moet genoeg hits geven :)

Je zal sowieso ergens in het buitenland moeten bestellen denk ik dus hou je CC of PayPal gereed! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:03

BSD

Je kunt ze bestellen bij Candykeys maar ook daar betaal je meer verzendkosten dan dat de switches kosten. Je kunt nog overwegen om voor meer dan €50 aan keyboard-spullen te bestellen, dan wordt het kosteloos verzonden. Maar dan ben je het konijnenhol in gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiErRa
Ik ben uiteindelijke bij Reichelt uitgekomen, redelijke verzendkosten en voorraad. Wel gelijk maar 10 van zowel blauw als bruin gekocht, voor het geval dat mij zoiets op het werk ook gebeurd.
BSD schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:33:
Je kunt ze bestellen bij Candykeys maar ook daar betaal je meer verzendkosten dan dat de switches kosten. Je kunt nog overwegen om voor meer dan €50 aan keyboard-spullen te bestellen, dan wordt het kosteloos verzonden. Maar dan ben je het konijnenhol in gegaan.
Nog betere tip, maar ik had ze net al besteld. 2 euro verzendkosten is helemaal niet slecht.

[ Voor 49% gewijzigd door SiErRa op 08-06-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 13:10
Ik ben op zoek naar mijn eerste mechanische toetsenbord. Met al het thuiswerken zit ik meer achter mijn bureau en dat vertaalt zich naar veel gebruik van de computer.

Ik zal enkel voor typen gebruikt worden en niet voor gamen en ik wil liever geen gamerige uitstraling van het toetsenbord.

Wat is een mooi toetsenbord van rond de €100 met brown switches?

Ik heb de volgende gevonden:

1. Cooler Master Masterkeys S PBT (deze heb ik niet kunnen vinden in Brown)
2. Keychron K4
3. Ducky One 2 TKL

Ik zag dat de Keychron K4 goed lijkt, alleen de recensies vallen wat tegen en deze schijnt een erg hoge behuizing te hebben. De Ducky One 2 TKL schijnt ook mooi te zijn. De Cooler Master is het goedkoopst.

[ Voor 32% gewijzigd door Belecthor op 10-06-2020 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:21
Belecthor schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:55:
Ik ben op zoek naar mijn eerste mechanische toetsenbord. Met al het thuiswerken zit ik meer achter mijn bureau en dat vertaalt zich naar veel gebruik van de computer.

Ik zal enkel voor typen gebruikt worden en niet voor gamen en ik wil liever geen gamerige uitstraling van het toetsenbord.

2. Keychron K4
3. Ducky One 2 TKL

Ik zag dat de Keychron K4 goed lijkt, alleen de recensies vallen wat tegen en deze schijnt een erg hoge behuizing te hebben. De Ducky One 2 TKL schijnt ook mooi te zijn. De Cooler Master is het goedkoopst.
Ducky heeft een stuk meer soorten/kleuren, kijk ff op de alternate site, die hebben een mooi overzicht:
https://www.alternate.nl/ducky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:48

2. Keychron K4
3. Ducky One 2 TKL

Heb sinds gisteren de ducky one 2 SF,ook via alternate
Mooi handig toetsenbord,als je veel numeriek nodig hebt mss best de tkl nemen.
Nog getwijfeld voor de keychron k8 die momenteel op kickstarter zit maar heb geen grote handen en denk dat de hoogte niks voor mij zal zijn

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esv77
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-07 14:12

- Brown
- Red
- Blue
- Black
- Silent Red
- Green
- White

Mij onbekend:

Zelf heb ik een Ducky One 2 SF white, typt fijn maar wel erg veel last van key chatter en ik lees dat anderen dit ook hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
Gunth schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Heb sinds gisteren de ducky one 2 SF,ook via alternate
Mooi handig toetsenbord,als je veel numeriek nodig hebt mss best de tkl nemen.
Nog getwijfeld voor de keychron k8 die momenteel op kickstarter zit maar heb geen grote handen en denk dat de hoogte niks voor mij zal zijn
Ik vind inderdaad de Ducky One 2 SF het mooiste, zeker omdat deze ook pijltjestoetsen heeft en deze missen bij de 60% variant. Ik vind de prijs van €130 wel bizar hoog.

Is er een ander goed toetsenbord met dezelfde 65% layout?

[ Voor 10% gewijzigd door Belecthor op 10-06-2020 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-08 13:12
Belecthor schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:51:
[...]

Ik vind inderdaad de Ducky One 2 SF het mooiste, zeker omdat deze ook pijltjestoetsen heeft en deze missen bij de 60% variant. Ik vind de prijs van €130 wel bizar hoog.

Is er een ander goed toetsenbord met dezelfde 65% layout?
Ik gebruik sinds kort de Keychron K6. Die wordt wel goedkoper verkocht maar daar komen dan wel weer verzendkosten en het risico op importheffingen/BTW bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:25

John

🚀

Ik typ al een tijdje heerlijk op een Leopold FC660C Silent (Topre switch). Binnenkort gaat het kantoor weer open en wil ik een keyboard aanschaffen. In eerste instantie wilde ik nog een Topre keyboard (omdat ik nu verpest ben) maar gezien de levertijden + prijs ben ik toch maar verder gaan kijken. HHKB is wel leverbaar, maar ik voorzie problemen met de layout en... de prijs.

Ik heb al gekeken naar Ducky One 2 SF, deze spreekt mij erg aan vanwege de layout. En de sizing is prima voor in een aktetas. Is er een ander keyboard dat jullie aanraden?

[ Voor 4% gewijzigd door John op 10-06-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Ik heb nu een Corsair gaming toetsenbord met MX Brown, dit bevalt prima, alhoewel ik achteraf liever clicky had gehad. Heb wel af en toe last van key chatter bij sommige toetsen (bedankt voor deze zoekbare term @esv77).

Nu ben ik dus op zoek naar een toetsenbord om mee te nemen in de tas voor mijn werk als consultant. Ik ben echt in dubio. De Ducky One 2 SF met MX Brown heeft levertijd onbekend. M.a.w. gaat lang duren, wellicht al uitverkocht.

De lineare switches spreken me minder aan, maar dit is eigenlijk nergens op gebaseerd. Wellicht dat de (nog leverbare) MX Red Silent een goed idee is, ook om mijn collega's en klanten te sparen qua geluid.

Keytester heb ik dus ook, maar hiermee kan ik me echt geen goed beeld vormen, omdat je telkens maar een toets indrukt in plaats van dat je met 10 vingers zit te tikken.

Tips of ervaringen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esv77
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-07 14:12
GoeiedagEem schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:47:
Ik heb nu een Corsair gaming toetsenbord met MX Brown, dit bevalt prima, alhoewel ik achteraf liever clicky had gehad. Heb wel af en toe last van key chatter bij sommige toetsen (bedankt voor deze zoekbare term @esv77).

Nu ben ik dus op zoek naar een toetsenbord om mee te nemen in de tas voor mijn werk als consultant. Ik ben echt in dubio. De Ducky One 2 SF met MX Brown heeft levertijd onbekend. M.a.w. gaat lang duren, wellicht al uitverkocht.

De lineare switches spreken me minder aan, maar dit is eigenlijk nergens op gebaseerd. Wellicht dat de (nog leverbare) MX Red Silent een goed idee is, ook om mijn collega's en klanten te sparen qua geluid.

Keytester heb ik dus ook, maar hiermee kan ik me echt geen goed beeld vormen, omdat je telkens maar een toets indrukt in plaats van dat je met 10 vingers zit te tikken.

Misschien kan je nog naar de Anne Pro 2 kijken, qua switches weet ik het niet wat het beste is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:07
GoeiedagEem schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:47:
I[...]

De MX Bruin voelt met echt typen zwaarder dan op m'n tester

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
heb sinds eergisteren de ducky met de Red silent.
Hier voor had ik ook een corsair k65 met de fast Grey switches.
Als je graag clicky hebt zou ik de Red niet nemen.
Persoonlijk heb ik er spijt van.
Typt lekker maar heb zelf toch wat meer lawaai 😊
ik zou de Brown,Blue nemen moest ik van jou zijn

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Hier nog een foto van mijn tester:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaD_-LpXCx9AYoovlE41ykhPZvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUgitYG2yrzKxcQUTU3VKh6k.jpg?f=fotoalbum_large

@Gunth Bedankt voor de tip! Ik twijfel ook erg aan Red Silent, dus misschien toch nog even wat langer wachten op de Browns. Blue gaat m helaas echt niet worden omdat het voor mijn werk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shikster
Nieuw toetsenbordje. Vortex race 3 met aluminium behuizing en cherry mx browns. Hieronder een foto en typtest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5Q6ov3AoFHUvaEqaLHLKha8TF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ftcWHSfLCn4OxuIwHaDgQ0v.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

2. Keychron K4
3. Ducky One 2 TKL
Heb je ook naar Leopold of Filco en Das Keyboard modellen gekeken ?

Misschien net wat duurder dan gewenst, maar wel alle drie merken die een wat zakelijkere/normalere uitstraling en design hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Shikster schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:22:
Nieuw toetsenbordje. Vortex race 3 met aluminium behuizing en cherry mx browns. Hieronder een foto en typtest.

[Afbeelding]

[YouTube: Vortex race 3 typ test]
Prachtig! Waar heb je deze vandaag gehaald?
nero355 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:33:
[...]

Heb je ook naar Leopold of Filco en Das Keyboard modellen gekeken ?

Misschien net wat duurder dan gewenst, maar wel alle drie merken die een wat zakelijkere/normalere uitstraling en design hebben :)
Ja! Deze zijn inderdaad ook mooi. De prijs is echt wel iets waar ik aan moet wennen met deze toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikster
Belecthor schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:48:

Prachtig! Waar heb je deze vandaag gehaald?
Dank je!

Van mechkeyboards.eu. Deze exact:

https://www.mechkeyboards...-vtg84brnukslv-1131-p.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:42
Mijn eerste ervaring met een mechanische toetsenbord was niet zo super. Na een week werken op een TECWARE Phantom 104 moet ik zeggen dat ik mijn oude Compaq slim toetsenbord meer waardeer.

Wat mij vooral tegenviel is dat het tectile totaal niet merkte en vooral de gehele aanslag indrukte bij gebruik ook al reageert hij iets eerder. Dit zorgt voor mij ervoor dat het veel 'zwaarder' typen is.

Ik ben vooral benieuwd of low profile een betere keuze voor mij zal zijn, en of ik beter voor Red kan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J_star schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:52:
Mijn eerste ervaring met een mechanische toetsenbord was niet zo super. Na een week werken op een TECWARE Phantom 104 moet ik zeggen dat ik mijn oude Compaq slim toetsenbord meer waardeer.

Wat mij vooral tegenviel is dat het tectile totaal niet merkte en vooral de gehele aanslag indrukte bij gebruik ook al reageert hij iets eerder. Dit zorgt voor mij ervoor dat het veel 'zwaarder' typen is.

Ik ben vooral benieuwd of low profile een betere keuze voor mij zal zijn, en of ik beter voor Red kan gaan?
Tja, hangt er een beetje vanaf... Eén bord met waarschijnlijk MX Brown proberen geeft natuurlijk niet echt een beeld van "alle" mechanische keyboards.

Er zijn zeker switches te krijgen met veel, véél meer feedback als dat is wat je zoekt. Er zijn ook normale hoge switches die veel meer bump hebben en minder ver hoeven worden ingedrukt. (Neem b.v Box Royal of Kailh Burnt Orange)

Met MX Reds kan je, zoals ik ook jaren heb gedaan, na een tijdje heel netjes typen en druk je ondanks de lichtere veer en de afwezigheid van feedback de switch amper verder in dan nodig is.
Red in lineair bestaat ook, die zijn dan vooral kort waardoor je naar mijn mening altijd de bodem wel moet aantikken.

Zonder het te proberen kom je er eigenlijk niet achter. Als je nog zo zoekend bent, is een testertje dus zeker aan te raden. Aan de andere kant, als je puur en alleen standaard bordjes wilt, zit je wel redelijk vast aan wat Cherry maakt. In dat geval zou ik zeker Red een kans geven.

@Shikster Ah, nice, ook een Race 3. Sommigen verklaren mij voor gek, maar ik blijf het een van de beste layouts vinden. Go to bordje voor CAD / Fusion / Photoshop en eigenlijk pak ik deze ook bij systemen bouwen snel erbij.

Heb uit mijne alleen z'n MX Silent Red gehaald, want daar kon ik het toch niet helemaal mee worden. Vind ze afgrijselijk vergeleken met normale MX Red eigenlijk. Zitten nu Zealio V2's 62gr in m'n Race 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Wat zijn eigenlijk de grootste budget borden die je gemakkelijk in Nederland kunt krijgen? Ik zie er wel veel op de Amerikaanse amazon terugkomen, maar in Nederland lijkt het wat tegen te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Belecthor schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:08:
Wat zijn eigenlijk de grootste budget borden die je gemakkelijk in Nederland kunt krijgen? Ik zie er wel veel op de Amerikaanse amazon terugkomen, maar in Nederland lijkt het wat tegen te vallen.
Op dit moment ben ik ook op zoek naar een mechanisch keyboard. Wat ik heb gezien is dat we een erg beperkte selectie hebben aan mechanische keyboards in Nederland. Wil je eventueel uitwijken naar Amazon DE of Amazon UK dan heb je iets meer mogelijkheden. De beschikbaarheid is in deze periode ook een issue, zowel bij Amazon als bij de Nederlandse verkopers.

De Ajazz Ak33/Hoopond ak33 is bijvoorbeeld bij Amazon UK voor 40 pond te koop of bij Amazon DE voor €40. Deze hebben de keuze voor blauw,rode of bruine switch. Vaak zijn ze alleen met blauw.

Het is niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met "grootste budget borden". Bedoel je dan het merk of het formaat? De prijzen beginnen veelal rond de €50-€60 voor een budget bord, afhankelijk van je eisen.

[ Voor 11% gewijzigd door 455451n op 13-06-2020 18:32 . Reden: Amazon DE link toegeveogd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wat zijn eigenlijk de grootste budget borden die je gemakkelijk in Nederland kunt krijgen?
Lang leve de Pricewatch : https://tweakers.net/toet...dlayka1x6oxaww2HjJ8HMfxBw

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:07
Ajazz is ook veel verkrijgbaar op Ali toch? Check goed welke layouts ze bieden in uk / de.
J_star schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:52:

Klinkt als een instapmodel. Zitten er Cherry switches in?

[ Voor 95% gewijzigd door Rob Z op 14-06-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Of je gaat niet voor een budget bord. Ik denk dat ne
net zo goed een switch tester kunt kopen en dan meteen een mooie keyboard kiest met je favoriete switches. O-)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:42
Rob Z schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Nee, hier zitten Outemu switches in. Het was dan ook een wat goedkoper bord (50USD), die erg stevig gebouwd was maar niet zo lekker voor mij typte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J_star schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Nee, hier zitten Outemu switches in. Het was dan ook een wat goedkoper bord (50USD), die erg stevig gebouwd was maar niet zo lekker voor mij typte.
Outemu switches zijn opzich niet zo heel verkeerd. Maar je kan natuurlijk een type erin hebben zitten dat je niet zo ligt.

Tecware en Outemu heb ik niet zo heel veel ervaring mee. Zijn volgens mij vrijwel altijd hotswap borden, met een eigen soort voetje, dus niet compatible met Kailh of nadere hotswaps. Hoor wissende dingen over Tecware, maar dat is misschien logisch voor de prijs. De plates en hotswitch voetjes waren naar mijn mening mooi strak en stevig, weinig slechts aan...

Outemu heb ik maar 2 switches van geprobeerd;

Hun reguliere Red, welke naar mijn mening inferieur is aan alle andere. MX Red voelt gladder en consistenter, Gaterons zijn vrijwel gelijk maar minder wobble, Tealio's zijn een compleet andere klasse. Zou niet zo graag een Outemu bord met Reds hebben, ondanks dat ik wel van Lineairs houd.

En dan hun short-spring low profile clicky blues. En die waren... meh, best goed. Voelt beter aan kwa feedback dan MX Blue of vergelijkbaar, maar minder snappy dan clickbar Kailhs. Het low profile gedeelte deed niet onder voor Chocs en ik zou eerder de Outemu's pakken van PG1365 clicky low profile Kailhs die exact hetzelfde doen. (ook 1.2mm actueren en 3mm totale afstand)

Maar ik snap heel goed dat als je één van die borden hebt geprobeerd, je daar niet gelukkig van wordt. Zeker niet als je rubber domes met een lange ronde feedback gewent bent.

Maar er zijn nog heel, heel veel andere opties. Misschien niet rond de €50 alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ajazz is ook veel verkrijgbaar op Ali toch? Check goed welke layouts ze bieden in uk / de.

[...]

Je kan deze proberen. Kan je vanuit Frankrijk of Spanje laten versturen heb je geen last van invoerrechten e.d. Is nu in de aanbieding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XrketUB7UDaBMM8mDS6ml2pU-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SPx8qxAXRGmWFcQxGnSrck0s.png?f=fotoalbum_large

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
Net Backer geworden van deze
https://www.kickstarter.c...chanical-keyboard/rewards.
Alu body, Hot-Swappable.
Keuze uit gateron of Cherry.
Wou zelf eentje bouwen maar kosten en levering tijd Heb ik geen zin in.
Zeer goede reviews op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-08 10:55
Ik heb zelf 1 Ajazz bordje gehad en je merkt het kwaliteitsverschil wel echt. Keycaps, ook van andere sets, bleven voor geen meter zitten op de stems. Keertje flink je spatiebalk mashen en alle keycaps lagen over het bureau. :P Ik zou die in ieder geval aan niemand aanraden. Het is goedkoop, maar daar is alles mee gezegd.

Kan je beter een tweedehands Cooler Master of iets dergelijks op de kop tikken. De CM Storm was geloof ik niet zo duur, degene die ik had was gebouwd als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ramellose schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:17:
Kan je beter een tweedehands Cooler Master of iets dergelijks op de kop tikken. De CM Storm was geloof ik niet zo duur, degene die ik had was gebouwd als een huis.
Ik gebruik nog steeds dit model : pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

Was het geld dubbel en dwars waard! d:)b

Één keer omgeruild na een paar maanden vanwege een kapot LEDje onder de C of V, maar dat mag geen naam hebben en is een kwestie van pech hebben!
Bovendien sindsdien dus nergens meer last van gehad :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:11
Mijn eerste mechanical keyboard (tenminste sinds de jaren 80).

Ik had deze met de gateron blue besteld en zeer tevreden! Trouwens verdomd snel uit China gekomen (4 dagen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-me6OUAVKQXfR70eotYvieSbro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLKwnrogtCAk5lPSqRMbAhK1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9gpt4ZM7d2k_maexn6fMF5fj5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7Et0Uj4NareYwQK34TI0YGl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Chillmeister op 17-06-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:29
Ha! De mijne is nog niet eens verzonden. Tikt hij een beetje ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:11
Ik had hiervoor een Apple magic keyboard waar ik niet heel blij van werd. Die had ik vorige week verkocht en dit is (voor mij) 10x beter.

Lang getwijfeld of ik de blauwe of bruine switches zou nemen, zonder echt te weten welke mijn voorkeur had. Nu zal ik dat ook niet komen te weten, maar ik ben sowieso blij en het tikt heerlijk. Trouwens ook goed dat bij deze v4 versie de keycaps nu sculpted zijn ipv helemaal vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm_unseen
  • Laatst online: 20-08 19:19
Chillmeister schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:31:
Ik had hiervoor een Apple magic keyboard waar ik niet heel blij van werd. Die had ik vorige week verkocht en dit is (voor mij) 10x beter.

Lang getwijfeld of ik de blauwe of bruine switches zou nemen, zonder echt te weten welke mijn voorkeur had. Nu zal ik dat ook niet komen te weten, maar ik ben sowieso blij en het tikt heerlijk. Trouwens ook goed dat bij deze v4 versie de keycaps nu sculpted zijn ipv helemaal vlak
Ik heb de v3 red. Aan mn oudste gegeven. Veels te licht en niet sculped. Werd er een beetje kriegel van. Hij vond t prima die lichte aanslag (hij typ met 10 vingers, ik hak maar wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik tik inmiddels al een tijd op een KUL ES-87 TKL met Cherry MX Blue. Ga ik er op vooruit met een Varmilo VA87M, Vortex Race 3 of Leopold FC750R?

Ik heb die drie nog niet in het echt gezien en vraag me af of ze kwalitatief beter zijn dan de KUL.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 455451n
  • Niet online
Gunth schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:37:
Net Backer geworden van deze
https://www.kickstarter.c...chanical-keyboard/rewards.
Alu body, Hot-Swappable.
Keuze uit gateron of Cherry.
Wou zelf eentje bouwen maar kosten en levering tijd Heb ik geen zin in.
Zeer goede reviews op youtube
Ook maar besloten om backer te worden. Zelf heb ik gekozen voor de Gateron Brown switches en de plastic versie. Goede bang for buck optie gezien de features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
455451n schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:26:
[...]

Ook maar besloten om backer te worden. Zelf heb ik gekozen voor de Gateron Brown switches en de plastic versie. Goede bang for buck optie gezien de features.
Ook verandert naar plastic versie.
Bij nader inzien toch een grote meerprijs voor de alu versie.
Heb jij al een keuze moeten maken mss ivm switches kleur ect?
edit: gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Niet online
Gunth schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Op zich kan je inderdaad zeggen dat het een grote meerprijs is voor de alu versie. Als je echter kijkt naar wat een alu case veelal kost dan is het redelijk. De 5 degree tofu 60% case die kosten ongeveer $88 bij KBDfans en de Tada68 is $108. Het formaat van dit toetsenbord zit dichterbij de Tada68.

Welke switches heb jij genomen?
Ik heb geen MX Cherry's genomen, omdat de browns minder tactile zijn dan die van Gateron. Idealiter komen er Zealios/Zilents V2's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-09 09:22
Gunth schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Volgens mij kan je pas een keuze maken zodra de campange voorbij is.

De Keychron K8 staat momenteel ook op Kickstarter. Dit is wel TKL formaat. De aluminium versie gaat voor ongeveer dezelfde prijs als de plastic versie van de GK68xs.

https://www.kickstarter.c...al-keyboard?ref=user_menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
455451n schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:27:
[...]

Op zich kan je inderdaad zeggen dat het een grote meerprijs is voor de alu versie. Als je echter kijkt naar wat een alu case veelal kost dan is het redelijk. De 5 degree tofu 60% case die kosten ongeveer $88 bij KBDfans en de Tada68 is $108. Het formaat van dit toetsenbord zit dichterbij de Tada68.

Welke switches heb jij genomen?
Ik heb geen MX Cherry's genomen, omdat de browns minder tactile zijn dan die van Gateron. Idealiter komen er Zealios/Zilents V2's in.
Ik heb de gateron brown genomen.
Bedoeling dat er op termijn ook andere in gaan,weet nog niet welke.
Howie14 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:30:
[...]

De Keychron K8 staat momenteel ook op Kickstarter. Dit is wel TKL formaat. De aluminium versie gaat voor ongeveer dezelfde prijs als de plastic versie van de GK68xs.

Daar was ik eerst backer van maar de hoogte deed me twijfelen.
Toch een punt waar veel mensen over klagen,heb geen grote handen en om dan met een polssteun te moeten werken heb ik geen zin in.
Maar op zich prijs,kwaliteit ook wel een goed toetsenbord denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Howie14
@Gunth Goede opmerking over de hoogte. Gelukkig zweef ik met mijn handen als ik type dus gaat voor mij niet echt op.

Ik heb ze allebei gebacked. Gateron blacks voor de een en blues voor de ander. Maar er gaan zeker andere switches in. Ben erg benieuwd welke lay-out mij meer gaat liggen.

Gebruik nu zelf een Ducky met Mx-browns (persoonlijke pc) en Hexgears 705 met Kailh Box White switches voor werk.

[ Voor 4% gewijzigd door Howie14 op 19-06-2020 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
Howie14 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:37:
. Ben erg benieuwd welke lay-out mij meer gaat liggen.
Als belg ga ik dan nog Qwerty moeten leren typen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
Gunth schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:30:
[...]

Als belg ga ik dan nog Qwerty moeten leren typen :P
Ik geloof dat je via de software dit eventueel kan aanpassen. Dan de keycaps wisselen en je kan weer verder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
Howie14 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:46:
[...]

Ik geloof dat je via de software dit eventueel kan aanpassen. Dan de keycaps wisselen en je kan weer verder ;)
Denk het idd wel maar mss na meer dan 30j word het eens tijd dat ik het leer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Niet online
Howie14 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:30:
[...]

In het tweede bericht krijg je een link naar hun site en daarmee kan je aangeven wat je voorkeuren zijn.

Wat het aluminium gehalte betreft van de k8 (alle keychrons btw), de case van ABS en het frame is van aluminium daarom is de meerprijs slechts $10/$20. Verder ben ik vanwege de hoogte ook niet voor de Keychron gegaan. Dit is natuurlijk wel op te lossen met een wristrest/palmrest.

Tot slot zou je op YouTube kunnen kijken wat men van de k2/k4/k6 vinden. Aan de hand daarvan zou je pledge nog eventueel kunnen aanpassen. Er is ook een exclusieve review van de K8 op YouTube.

[ Voor 44% gewijzigd door 455451n op 19-06-2020 19:12 . Reden: typo; verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
@455451n Ik heb van de week pas gepledged, heb de 2e mail nog niet gehad.

Betreft de hoogte denk ik wel dat ik daar mee kan leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 455451n
  • Niet online
Howie14 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:32:
@455451n Ik heb van de week pas gepledged, heb de 2e mail nog niet gehad.

Betreft de hoogte denk ik wel dat ik daar mee kan leven.
Ik doelde op de 2e update. Daqr staat namelijk de link naar de survey die je moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
@455451n Daar had ik nog niet naar gekeken. Bedankt voor de tip! Heb nu mijn gegevens doorgegeven op epomaker website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Ik heb een ducky shine 3 TKL, cherry MX blue switches.
In de loop der jaren hebben een aantal LEDs het begeven. Ik wil binnenkort alle LEDs gaan vervangen en zit er ook aan te denken om andere keyboard toetsen aan te schaffen.
Ik zie dat HyperX en een aantal andere 'bekendere, mainstream' merken gewoon via de mediamarkt additionele keyboard caps te koop hebben staan. Kan ik deze ook gebruiken voor de Ducky Shine 3?
Zo nee, heeft iemand een betrouwbaar adres/website (mag ook uit de UK, duitsland, belgie zijn) waar ik keyboard caps kan kopen die passen op de ducky shine 3, en later ook eventueel te gebruiken zijn op andere mechanische keyboards (ik sluit niet uit dat ik in de toekomst een andere mechanische keyboard aanschaf; welke? dat weet ik nog niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
Net besteld bij KBDfans 67gr tacktile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ericafterdark
Ok. Ik heb mezelf getrakteerd.

Na de KUL ES-87 met Cherry MX Blue was het tijd voor de volgende stap: Topre switches.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Realforce TKL SA / R2TLSA-US4-BK. PFU Limited Edition. Zie ook deze site.

Donderdag besteld (Amazon.de). Vandaag (maandag) in huis.

Hij is stil en tikt fan-tas-tisch. Het is zeker even wennen na een aantal jaar Cherry MX Blue maar ik ben al met al heel tevreden. Ik werk de hele week op kantoor om hem eens flink aan de tand te voelen. Collega's zullen in ieder geval ontzettend blij zijn met de stille topre switches in dit board haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPS9qoJ5mGvJsc0kvFuxYN0OaIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQ2EDouiZGUDkkyY7PPaZCav.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28QEv94gi6xr1nmFF_62zFPoR-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kT2Eptsoapektq5C6OayG2SO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cl7R7segc1M18vFj0oNysZFaA3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kAFFXirMMB4fpGn3RXh7IB4G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42visVKWTpUKS3udEFOcAb7vJl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JaeX1mO0CeB9RSmiSzG203Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vraagje. Ik ben zo dom geweest om het geadviseerde toestenbord te bestellen uit deze test reviews: Low-profile mechanische keyboards: mechanische switches en toch rela...
Dit bordje toets helemaal niet prettig en heeft irretante lichtjes. Nu kan ik wel het patroon veranderen van die lichtjes maar ik krijg ze niet allemaal uit.
Kan iemand mij vertellen hoe ik alle lichtjes uit krijg?
Disclaimer: zoeken met google op 'sharkoon purewriter rgb switch off lights' geeft niks zinvols.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:06
Staat het niet in de handleiding?
To set up lighting profiles, press and hold the Fn key, and then press ESC. The lighting profile keys F1 to F4 will start blinking. Now select a profile by pressing the corresponding F-key; then press all the keys that should be permanently illuminated. Press a key several times to change its illumination color. Choose from red, green, yellow, blue, turquoise, pink and white. To turn off the illumination on a particular key, cycle through all the colors until the lighting goes out. While pressing and holding the Fn key, press the ESC key to save the selected key illumination in the previously selected lighting
profile key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Precies dat had ik 5x gelezen en pogingen gedaan.
Dat beschrijft hoe je de lichtjes aan krijgt, maar niet hoe je alles uit krijgt.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:21
Vishari Beduk schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Dat beschrijft hoe je de lichtjes aan krijgt, maar niet hoe je alles uit krijgt.
"To turn off the illumination on a particular key, cycle through all the colors until the lighting goes out."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:57
Vishari Beduk schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Extraxyz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:00:
To turn off the illumination on a particular key, cycle through all the colors until the lighting goes out.
Als ik dat zo lees moet je er zo'n 8x op klikken, dan gaat hij vanzelf 1x uit. :+

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 22-06-2020 15:18 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Niet online
Gunth schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Net besteld bij KBDfans 67gr tacktile
Haha mooi man. Ik ben benieuwd naar je ervaring in combinatie met de GK68XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Eiríkr schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:29:
Ok. Ik heb mezelf getrakteerd.

Na de KUL ES-87 met Cherry MX Blue was het tijd voor de volgende stap: Topre switches.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Realforce TKL SA / R2TLSA-US4-BK. PFU Limited Edition. Zie ook deze site.

Donderdag besteld (Amazon.de). Vandaag (maandag) in huis.

Hij is stil en tikt fan-tas-tisch. Het is zeker even wennen na een aantal jaar Cherry MX Blue maar ik ben al met al heel tevreden. Ik werk de hele week op kantoor om hem eens flink aan de tand te voelen. Collega's zullen in ieder geval ontzettend blij zijn met de stille topre switches in dit board haha.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Wat kost zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

OK bedankt Extraxyz/maniac2003/SmiGueL uiteindelijk toch gelukt.
Maar dan nog, dit toestenbord is lang niet zo prettig als de Corsair K70 waar ik een kop koffie in had gegooid.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
GoeiedagEem schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Ziet er goed uit! Wat kost zoiets?
Teveel! Hier leg je gewoon 299 euro voor neer. Dan heb je wel topre switches en een kwalitatief top board :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
455451n schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Haha mooi man. Ik ben benieuwd naar je ervaring in combinatie met de GK68XS.
Ook wel benieuws,voor die prijs zou het moeten goed zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoeiedagEem
@ericafterdark Echt een prachtig ding, maar inderdaad wel erg prijzig!

Ik heb na lang wikken en wegen besloten om toch niet voor de Ducky One 2 SF te gaan.

Heb nu een, o.a. na het zien van foto's van @Chillmeister en diverse ervaringen van gebruikers gelezen te hebben, besloten om voor een Keychron K1 Low Profile te gaan. TKL, RGB, Gateron Brown switches.

Zal mijn ervaringen delen als ik m heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
Toevallig iemand die Ducky blauwe keycaps wil ruilen voor Ducky rode keycaps? Ik kreeg rode keycaps bij mijn nieuwe Ducky Mecha Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Laatst online: 12:06
Heb gisteren Kailh box royal switches besteld voor mijn keyboard op me werk, heb daar eentje met hotswappable switches waar nu Kailh orange in zitten en die zijn voor mij niet tactile genoeg. Van wat ik lees zijn de royals erg tactile dus ik ben benieuwd.

Waar ik ook erg benieuws naar ben zijn de Silo beamswitches, maar helaas zijn die door corona vertraagd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:16
Heb zojuist mijn Keychron K1 Version 4 (Brown switch, TKL, rgb) binnen gekregen. Vind hem zelf niet zo fijn, heb denk ik toch liever normale keycaps en red switches. Mocht hier iemand hem willen overnemen, stuur maar een pm.

[ Voor 3% gewijzigd door Alexknl op 26-06-2020 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:13
Heeft iemand van jullie de overstap gemaakt van een full keyboard naar bijvoorbeeld een 60-65 % ? Zo ja, hoe heb jij dit ervaren? Zelf altijd een full keyboard gewent, maar eigenlijk gebruik ik heel veel toetsen niet tot nauwelijks. Ik vind een TKL wel beter bij mij passen, maar de meeste boards met hot swappable switches zijn toch 60-65 % , alhoewel ik een paar leuke TKL toetsenborden heb gezien .

Waar halen jullie je switch testers ? Gisteren een switch tester besteld op aliexpress, 24 kailh switches voor 15 euro . Ben toch ook wel benieuwd naar bijvoorbeeld de Novelkey Sherbet, C3 tangerine 62g & zealios switches.
Heb zelf wel een aantal websites gevonden, maar die zijn of uitverkocht of toch redelijk prijzig. Dus wellicht dat iemand hier een een goede winkel kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikster
@d0nny41 ik heb laatste een switchtester van kbdfans gekocht:

https://kbdfans.com/colle...er-60-switches-all-in-one

Levertijd is best lang, duurde 2-3 weken ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
Shikster schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:47:
@d0nny41 ik heb laatste een switchtester van kbdfans gekocht:

https://kbdfans.com/colle...er-60-switches-all-in-one

Levertijd is best lang, duurde 2-3 weken ongeveer.
Nice, heeft alles wat ik wil met als uitzondering de Novelkeys Sherbet .
Kwamen er nog invoerkosten + btw bij, of stond er een lagere waarde op het pakketje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shikster
@d0nny41 inclusief de shipping price en omgerekend kwam het neer op: 62,23 euro

Je kan makkelijke losse switches kopen en ze vervangen op dit testplaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Laatst online: 12:06
@Donny, persoonlijk vind ik met een tenkeyless het prettiger werken met mijn muis, heb op me werk 1 tenkeyless en een 60% bordje en thuis gebruik ik een model F welke wel de tenkeys heeft maar niet het pijltjes gedeelte waardoor ik toch mijn muis dichterbij kan hebben dan met een full-size.

Ik koop switches meestal ook bij ALi btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shikster
Nieuw boardje, de Magicforce 82 (PBT) met Gateron clear switches.

Board heeft last van switch pings, duidelijk te horen bij aanslag van een aantal keys. De Gateron clear switches voelen wel geweldig. 35g non-tactile, voelt heel licht aan.

Via aliexpress 'Bella's Computer Accessory store'

[ Voor 7% gewijzigd door Shikster op 26-06-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
@d0nny41 Ik heb de Sherbet switches zelf besteld bij Mykeyboard.eu, krijg je binnen een week de switches binnen. Ze zitten in België, dus geen invoerkosten. Geloof dat ze nog op voorraad zijn ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
Inmiddels een werkweek getikt op de Realforce R2 PFU Limited Edition. Man, wat zijn die 45g topre silent switches geweldig.

Wilde ik even kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

d0nny41 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:34:
../..
Zelf altijd een full keyboard gewent, maar eigenlijk gebruik ik heel veel toetsen niet tot nauwelijks. Ik vind een TKL wel beter bij mij passen, maar de meeste boards met hot swappable switches zijn toch 60-65 % , alhoewel ik een paar leuke TKL toetsenborden heb gezien.
../..
Prima TKL bordje met hotswap. HEXGEARS GK707

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Niet online
@d0nny41 Zelf heb ik de switch tijd geleden gemaakt. Echter heb ik de switch niet gemaakt naar een mechanisch keyboard. Ik had bij Aliexpress een low profile 65% keyboard gekocht om te kijken hoe het bevalt.
Ik heb de switch gemaakt heb nooit meer teruggekeken. Op kantoor had ik dan wel weer een full sized keyboard, maar dat is soms wel handig als je veel cijfers in moet tikken.

Optie voor TKL en hotswap is bijvoorbeeld de Glorius GMMK TKL. Deze kan je met of zonder switches kopen. Maar is wel duurder dan de Hexgears GK707 die eerder is geopperd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

d0nny41 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:34:
Heeft iemand van jullie de overstap gemaakt van een full keyboard naar bijvoorbeeld een 60-65 % ? Zo ja, hoe heb jij dit ervaren? Zelf altijd een full keyboard gewent, maar eigenlijk gebruik ik heel veel toetsen niet tot nauwelijks. Ik vind een TKL wel beter bij mij passen, maar de meeste boards met hot swappable switches zijn toch 60-65 % , alhoewel ik een paar leuke TKL toetsenborden heb gezien.
Sinds ik een TKL model gebruik heb ik eigenlijk nooit meer teruggekeken :)

Kleiner dan TKL is echter geen optie, want geen Home/End/Pijltjestoetsen die direct te gebruiken zijn.

Het enige nadeel is soms met bepaalde games : Bepaalde keybinds verhuis ik naar de pijltjestoetsen en dan kan ik hetgene dat de pijltjestoetsen gebruikte niet meer naar de NumPad overzetten! :D
Maar goed... effe omdraaien en uit de kast een full size toetsenbord pakken is zo gedaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:06
nero355 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:50:
[...]

Kleiner dan TKL is echter geen optie, want geen Home/End/Pijltjestoetsen die direct te gebruiken zijn.
Dit is waarom ik zelf 65% de ultieme layout vind. Geen enkele toets overbodig én geen enkele belangrijke toets ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Extraxyz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:14:
Dit is waarom ik zelf 65% de ultieme layout vind. Geen enkele toets overbodig én geen enkele belangrijke toets ontbreekt.
Begrijp me niet verkeerd : Als het moet kan ik er prima mee werken, maar fijn is anders voor mij :)

Ook de reden dat ik het toetsenbord van mijn oude Lenovo Thinkpad T520 zo fijn vind : Minimaal gedoe i.c.m. de Fn toets, want alles direct te bereiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

nero355 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:50:
[...]

Sinds ik een TKL model gebruik heb ik eigenlijk nooit meer teruggekeken :)

Het enige nadeel is soms met bepaalde games : Bepaalde keybinds verhuis ik naar de pijltjestoetsen en dan kan ik hetgene dat de pijltjestoetsen gebruikte niet meer naar de NumPad overzetten! :D
Maar goed... effe omdraaien en uit de kast een full size toetsenbord pakken is zo gedaan :Y)
Je kunt toch een 75% nemen zoals de vortex race 3? Ik ben er zeer tevreden mee. Of zijn de kleine rechter modifier keys een probleem?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dwarlorf schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:18:
Je kunt toch een 75% nemen zoals de vortex race 3? Ik ben er zeer tevreden mee. Of zijn de kleine rechter modifier keys een probleem?
Dat lijkt me een leuke vraag voor @d0nny41 want ik ben al ruim voorzien in principe : Zowel MX Blue als MX Brown in TKL formaat aanwezig! ;)

Maar om je vraag te beantwoorden : Nee, dat is geen optie.
pricewatch: Vortex Race 3 Cherry MX Clear (Qwerty US) laat zien dat ze Insert als Fn combo onder de Delete knop hebben gezet... niet handig! 8)7
En als ik weer eens met Total/Midnight Commander aan het werk ben dan is die toets van levensbelang! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

nero355 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:25:
[...]

Dat lijkt me een leuke vraag voor @d0nny41 want ik ben al ruim voorzien in principe : Zowel MX Blue als MX Brown in TKL formaat aanwezig! ;)

Maar om je vraag te beantwoorden : Nee, dat is geen optie.
pricewatch: Vortex Race 3 Cherry MX Clear (Qwerty US) laat zien dat ze Insert als Fn combo onder de Delete knop hebben gezet... niet handig! 8)7
En als ik weer eens met Total/Midnight Commander aan het werk ben dan is die toets van levensbelang! :P
Als het goed is kan je die ergens anders programmeren/omwisselen met een andere plek. Maar ieder zijn ding uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
wimdezoveelste schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:35:
@Donny, persoonlijk vind ik met een tenkeyless het prettiger werken met mijn muis, heb op me werk 1 tenkeyless en een 60% bordje en thuis gebruik ik een model F welke wel de tenkeys heeft maar niet het pijltjes gedeelte waardoor ik toch mijn muis dichterbij kan hebben dan met een full-size.

Ik koop switches meestal ook bij ALi btw
Het komt idd wel eens voor dat ik iets meer ruimte nodig heb met mijn muis, maar dat is altijd net aan, dus ik denk dat TKL dan perfect voor mij is. Heb net ook een Kailh store gevonden op Ali, thnks :)
Howie14 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:01:
@d0nny41 Ik heb de Sherbet switches zelf besteld bij Mykeyboard.eu, krijg je binnen een week de switches binnen. Ze zitten in België, dus geen invoerkosten. Geloof dat ze nog op voorraad zijn ook.
Oh nice ! Ze zijn ook nog eens goed geprijsd. Hoe bevallen ze bij jou? Ik wil eerst nog de Kailh Jade en navy uitproberen .
Oh, die kende ik nog niet ! Ziet er leuk uit voor die prijs. Zelf wil ik een lichtere kleur voor mijn main board, maar zoiets is wel fijn , want ik las dat het niet goed is om te vaak te swappen van switches?
455451n schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:15:
@d0nny41 Zelf heb ik de switch tijd geleden gemaakt. Echter heb ik de switch niet gemaakt naar een mechanisch keyboard. Ik had bij Aliexpress een low profile 65% keyboard gekocht om te kijken hoe het bevalt.
Ik heb de switch gemaakt heb nooit meer teruggekeken. Op kantoor had ik dan wel weer een full sized keyboard, maar dat is soms wel handig als je veel cijfers in moet tikken.

Optie voor TKL en hotswap is bijvoorbeeld de Glorius GMMK TKL. Deze kan je met of zonder switches kopen. Maar is wel duurder dan de Hexgears GK707 die eerder is geopperd.
Ah nice ! Thanks voor jouw ervaring. Die GMMK ben ik idd tegengekomen :)
Dwarlorf schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:18:
[...]

Ooh, 75% ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen. Nu ik het zo zie vind ik de kleine shift wel een groot minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

d0nny41 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:32:
[...]
Ooh, 75% ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen. Nu ik het zo zie vind ik de kleine shift wel een groot minpunt.
Bedoel je de linker shift bij een ISO variant of de relatief kleine rechter shift toets? (Mischien dat er nog wel opties zijn op aliexpres voor bijv ISO maar met een normale linkershift.)

In mijn ervaring is een kleine linker shift wel een beetje irritant (maar ja, ik wou perse een ISO enter), de kleinere rechtere valt mij wel mee. Ik sluit echter niet uit dat ik 'biased 'ben aangezien ik geen 10 vingerige cq goede typer ben.

Het is zo dat je ergens enige concessies moet doen maar dat geldt denk ik voor de meeste non-volledige toetsenborden.

[ Voor 13% gewijzigd door Dwarlorf op 26-06-2020 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shikster
@d0nny41

Ik heb de vortex 3, hier een vergelijking met de gateron 82 (die standaard keys heeft)

Een ander nadeel van de vortex 3, als je ooit keycaps wilt verwijderen dan zit je met non-standard caps (1.5u esc, kleine shift, enter blok). Die zijn nagenoeg niet te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBDO7j_QZfpcICTRUYsTdAIf0bo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/huHvG4beNjSOxP9p8ENCbyoR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crbgVjmJwB7oNVzSlaLjoShdxaw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kh3Zvau9vZHq3DksPQN8ZDUh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MH9-iKN_Wxemp0aTyja5HiH0I74=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hLA7qUJCinfDhbTGvvBB6PyA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwLn0ot86zBWRlEHQ5zhIi0etFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8G8N29qdkz0LkgsrFN0gZ7Kh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Howie14
@d0nny41 De Sherbet switches bevallen me goed. Ze zijn best zwaar, wat ik zelf wel fijn vindt. Deze heeft als ik de vergelijking met de Kailh Box White switches een langere pre-travel. Je moet hem dus wat verder indrukken voordat er iets gebeurd. Ze hebben dezelfde clickbar als de Jade en Navy, dus de klikken klinken meer vol en minder scherp dan de Whites.

Ben zelf ook benieuwd naar de Jade en Navy. Ik krijg van de week de Box Pinks binnen, dus veel materiaal om met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
@Extraxyz
Zag dat je in het GMK Modern Dolch 2 topic zit.
Doe je mee aan de groupbuy?

Pagina: 1 ... 41 ... 158 Laatste