Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Maar even de reactie van @djunicron gebookmarked. Veel switches die ik nog nooit heb geprobeerd, maar mocht ik nog eens op zoek gaan naar een ander bord, dan heb ik wat aanradingen van een lotgenoot. Zealio en Aliaz kende ik niet eens. Gateron en Kailh wel, maar had het er niet op gegokt omdat ik verwachtte dat het een soort goedkopere MX Browns zouden zijn, en die vond ik al niets.

Misschien toch in een verre toekomst kijken naar die merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amanoo schreef op zondag 1 maart 2020 @ 00:33:
Maar even de reactie van @djunicron gebookmarked. Veel switches die ik nog nooit heb geprobeerd, maar mocht ik nog eens op zoek gaan naar een ander bord, dan heb ik wat aanradingen van een lotgenoot. Zealio en Aliaz kende ik niet eens. Gateron en Kailh wel, maar had het er niet op gegokt omdat ik verwachtte dat het een soort goedkopere MX Browns zouden zijn, en die vond ik al niets.

Mja, Zealios zijn Gateron fabrikaat, maar door ZealPC. Ze hebben met de oude versie MX Clear willen nadoen. Een 65cn versie van Brown, maar met de bump verder bovenin. Nog een nadeel van Brown, en tactile in het midden in het algemeen, is dat ik er persoonlijk JUIST de bodem door aantik. Je schiet wat door zeg maar. Als zoals bij Clear, je het verder naar boven verplaatst, is het al een heel andere ervaring.

Zealio V2's, hebben de bump helemaal bovenaan zitten. Niet 0.1mm diep, niet 0.5mm diep, nee gewoon meteen. En daarna kletter je dus zeg maar door de bump heen en is het vrij moeilijk om de switch niet te accentueren. Het gewicht (62-65-67 en 78gr) is dan ook alleen maar hoe veel vering je wilt na de bump. Meer de hoeveelheid "kussen" zeg maar. 62gr versies voelen daarmee wat scherper.

Zealio's zijn vooral duur. En zitten in geen enkel standaard keyboard van de fabriek af aan, behalve in Zeal's eigen limited edition versie van hun borden. (€1500+ ofzo, als je ze al kan kopen) Iets voornamelijk voor zelfbouw dus. Aliaz hetzelfde. Transparante housings die van goede kwaliteit zijn, maar gematigd tactile switches met demping. Erg rond kwa bump, je slaat zeg maar niet door erin, er zit een heel continue verloop in. Zealio's zijn veel abrupter. De behuizing was alleen zo goed, dat mensen de housings gingen gebruiken voor franken-switches met TPU voetjes. Heb ze zelf ook uitelkaar gehaald en MX Silent Red erin gestopt, wat veel prettigere switches oplevert dan standaard (lubed) MX Silent Red aka MX Pink.

Standaard zonder lube zijn Silent Reds overigens totaal af te raden. Uiteindelijk kom je daar dus allemaal pas achter als je er een tijdje mee aan de gang gaat. Ook een switch verzamelingsbord geeft naar mijn idee vaak nog geen indicatie, je moet dan toch echt even een tijdje ergens op typen. En het profiel van de caps, het materiaal van de caps, het maakt ook allemaal nog weer uit... En soms zelfs zoveel dat het mijn mening over switches compleet doet bijdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

Amanoo schreef op zondag 1 maart 2020 @ 00:33:

Kijk dan ook eens naar Kaihl Box whits en pinks. Heerlijke switches. Vind ik dan he.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-07 20:14
Bedankt voor je uitgebreide reactie @djunicron !

Ten aanzien van de MX brown switches: ik heb voor m'n gaming PC een Corsair STRAFE met MX browns en deze bevalt eigenlijk prima. Thuis dus wel een volledig bord omdat ik het numerieke deel gebruik tijdens vliegen in games.

Ik bottom de toetsen toch eigenlijk altijd, dus geen last van het missen van het activatiepunt zeg maar. Daarnaast heb ik ook reds geprobeerd (heeft mn broer), maar ik vind dat lineare gewoon niks. Ik moet wat voelen zeg maar.. :) Eerlijk gezegd zou ik nog liever blue switches hebben, maar dat kan ik mijn collega's en klanten niet aandoen.

Je opmerking over Ducky uit Taiwan en het nieuwjaar (?) snap ik niet helemaal, maar ik kan me voorstellen dat de bordjes momenteel erg populair zijn en dat de producten uit het verre Oosten momenteel wat lastige materie is.

Het enige lastige met een mechanisch toetsenbord in een laptoptas is natuurlijk dat je erg op moet letten tijdens het eruit halen van het bord. Als je daar wat onzorgvuldig in bent kunnen de keycaps je om de oren vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48

RvL

GoeiedagEem schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:02:
Bedankt voor je uitgebreide reactie @djunicron !

Ten aanzien van de MX brown switches: ik heb voor m'n gaming PC een Corsair STRAFE met MX browns en deze bevalt eigenlijk prima. Thuis dus wel een volledig bord omdat ik het numerieke deel gebruik tijdens vliegen in games.

Ik bottom de toetsen toch eigenlijk altijd, dus geen last van het missen van het activatiepunt zeg maar. Daarnaast heb ik ook reds geprobeerd (heeft mn broer), maar ik vind dat lineare gewoon niks. Ik moet wat voelen zeg maar.. :) Eerlijk gezegd zou ik nog liever blue switches hebben, maar dat kan ik mijn collega's en klanten niet aandoen.

Je opmerking over Ducky uit Taiwan en het nieuwjaar (?) snap ik niet helemaal, maar ik kan me voorstellen dat de bordjes momenteel erg populair zijn en dat de producten uit het verre Oosten momenteel wat lastige materie is.

Het enige lastige met een mechanisch toetsenbord in een laptoptas is natuurlijk dat je erg op moet letten tijdens het eruit halen van het bord. Als je daar wat onzorgvuldig in bent kunnen de keycaps je om de oren vliegen.
Dat gaat dan over het Chinese nieuwjaar, wat dit jaar eind januari was. Veel fabrieken/bedrijven, zo niet alle, zijn dan gesloten in die contreien. Ik was nog net op tijd met het bestellen van mijn Keychron, die kon nog net voor het Chinees nieuwjaar verzonden worden. Met Gateron Browns overigens :P

En inderdaad, de populariteit van Ducky is ook groot, dus dat helpt ook niet mee. Tel daar alle perikelen rond het Coronavirus nog bij op en je hebt je verklaring voor de lange levertijd.

Vervoer in mijn laptoptas doe ik overigens nog gewoon in de originele doos, welke bij de Keychron K2 niet veel groter is dan het toetsenbord zelf. Vind ik een prettiger idee dan los in de tas, waarbij toetsen misschien half ingedrukt worden en je inderdaad de kans loopt dat je keycaps ergens achter blijven hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door RvL op 02-03-2020 10:30 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Nou, het eerste deel van mijn keyboard, DZ60, is binnen. Al wat aangeklooid eerder -O.a. GK61 met hotswap pcb- maar ga nu mijn eerste bordje helemaal zelf maken van scratch. Moet alleen geduld hebben want voor ik alle onderdelen binnen heb is het waarschijnlijk alweer half april. Benieuwd hoe goed ik kan solderen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VNQKUwKW2UMVvJOAgdFG12jn/full.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gisteren eindelijk een toetsenbord besteld dat aan al mijn wensen voldeed: wit, RGB, TKL en MX Brown. Het is een Ducky One 2 TKL RGB Pure White geworden. Kan ik eindelijk die extra keycaps (https://pimpmykeyboard.com/dsa-mono-color-keysets/) gebruiken, ze zitten nu nog op mijn Pok3r maar dat is een 60% bordje.

Ik ben benieuwd hoe het bevalt, hoewel ik niet eenkennig ben wat betreft toetsenborden. Ik typ net zo makkelijk op de butterfly switches van mijn MacBook Pro of het simpele Dell-bordje bij klanten. Die Pok3r waar het allemaal mee begon vond ik vooral erg mooi op m'n bureau.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:22
Mijn eerste zelfgemaakte mechanische toetsenbord. Is wel even werk geweest. Maar ben zeer tevreden met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTLMfLggQlHEaHFdgPKfD2zsFm8=/800x/filters:strip_icc()/f/image/etCLM2A0dh93jr4kFzi2kJ9O.jpg?f=fotoalbum_large

Bijzonderheden:

Raspberry Pi Zero controller
Python firmware met toetsenbord en muis functies
Cherry MX low profile switches (slechts 20 mm hoog)
Eigen PCB ontwerp

Een complete build beschrijving staat op Instructables.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qj0TgFCQs3iwZplhtf1I8h3_Msc=/800x/f/image/iwTsXZnjaPdy6q1wG4DG4FzY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oL0Ll2dt2faK1IdI697uugqDzrI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/jWiXohDkfRlKPTd8uQPoAmoa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OUZnulTOvtTLUtetwtYKpY1yNQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/L9n0ST9TVeUoKQJVtX7whMXj.jpg?f=fotoalbum_large

DIY

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Very nice! Ik vraag mij toch af, waar heb je de PCB laten maken? Of zelf gedaan? Ik zou namelijk graag een eigen bordje ontwerpen. Sterker nog, ik heb hem al uitgetekend (de base dan) in Fusion360. Maar omdat ik al tijden geen Elite-C kan krijgen en eigenlijk niet zo'n zin heb in een brei aan handwire draden, ben ik er nog niet aan begonnen.

Zou graag een Discipline (65%) bestellen, maar ook daarvan is het wachten op de productierun. (En de vorige keer was ik na 18u op de hoogte: al uitverkocht.)

Nu is zelf een PCB maken natuurlijk nog veel leuker. Ook al zie ik op tegen SMD's erop solderen. (nooit iets kapot gemaakt, maar het gaat nooit van harte zeg maar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

gosse adema schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:23:
Mijn eerste zelfgemaakte mechanische toetsenbord. Is wel even werk geweest. Maar ben zeer tevreden met het resultaat.

Bijzonderheden:

Raspberry Pi Zero controller
Python firmware met toetsenbord en muis functies
Cherry MX low profile switches (slechts 20 mm hoog)
Je gaat er al een beetje oppervlakkig op in op je instructable pagina maar wat is eigenlijk het voordeel van de zero tov de teensy? De muisfuncties?

En vet dat je low profile cherries hebt kunnen regelen. Als ik het goed begrijp passen daar gewoon (cherry compatible) keycaps op?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 07:05

Wailing_Banshee

You're Next

gosse adema schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:23:

Een complete build beschrijving staat op Instructables.
Ik dacht al, die keycaps komen mij heel erg bekend voor :p Lees dat dat de UHK keycaps zijn :D

Ziet er wel mooi uit. Het is dat ik zelf helemaal geen hardware persoon ben, anders zou ik zelf ook nog een maken (zodat ik die standaard op m'n werk kan laten liggen...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:22
djunicron schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:37:
Very nice! Ik vraag mij toch af, waar heb je de PCB laten maken? Of zelf gedaan? Ik zou namelijk graag een eigen bordje ontwerpen.
[...]
Ook al zie ik op tegen SMD's erop solderen. (nooit iets kapot gemaakt, maar het gaat nooit van harte zeg maar...)
De PCB is gemaakt door JLCPCB. Deze kwam als goedkoopste naar boven op PCBshopper. Je kunt als voorbeeld eens naar het PCB van het Ultimate Hacking Keyboard kijken. Deze staat op Github.
Qua solderen: Ik heb geen SMD componenten gebruikt. De diodes zijn 'weggewerkt' in het PCB.
Dwarlorf schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 04:49:
[...]

Je gaat er al een beetje oppervlakkig op in op je instructable pagina maar wat is eigenlijk het voordeel van de zero tov de teensy? De muisfuncties?

En vet dat je low profile cherries hebt kunnen regelen. Als ik het goed begrijp passen daar gewoon (cherry compatible) keycaps op?
Ik heb al relatief veel ervaring met de Raspberry Pi. En op dit moment gebruik ik slechts twee USB functies: muis en toetsenbord. Inmiddels heb nog twee extra functies uitgewerkt: mass storage en het pointer device.
Zo wordt het mogelijk de vrije ruimte op de SD kaart te gebruiken als USB storage voor de client. Terwijl dezelfde bestanden ook leesbaar zijn door de firmware van het toetsenbord. Zo moet het mogelijk zijn om macro's op te nemen, en deze met een reguliere tekst-editor vanaf de client te wijzigen.
Nadeel is van de Raspberry Pi is de tijd welke nodig is voor het opstarten.

De (meeste) Cherry MX compatible keycaps passen op de low profile switches. Eigenlijk zijn ze net te hoog zodat de toets de behuizing kan raken. Ze zouden ze 1 of 2 mm korter moeten zijn, maar dit is opgelost met een o-ring/key dampener.

DIY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-05 14:10
gosse adema schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:55:
[...]
Nadeel is van de Raspberry Pi is de tijd welke nodig is voor het opstarten.
Gaaf project! Hoe lang duurt dat opstarten ongeveer? Lijkt me ook dat je 'vrij' eenvouding een bluetooth module zou moeten kunnen toevoegen. Ik had zelf ook al een beetje zitten inlezen over het bouwen van een bluetooth keyboard, maar de keyboard hoogte lijdt nogal onder de accu. Met zo'n losse controller box zou je daar geen last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
pricewatch: Leopold FC900R PD PBT MX Brown (Qwerty US) Zwart/Grijs

Begin me te storen aan de softe toetsen van de ms natural op week, nu ik aan de browns van mijn Corsair ben gewend. Ga het nu met deze proberen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHGIRfp1b1kG9WCApazwEMH27dA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/0VuXyQFbhsKjeB6IKcwnhsWE.jpg?f=fotoalbum_large
Net m'n Keebio bestelling binnengekregen! Zo blij mee :)
Nu alleen nog wat mill max 0305 sockets bestellen om 'm hot swappable te maken en we kunnen aan de slag.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

Na een paar weken met de Keychron K2 icm een Macbook:
-batterijduur valt best tegen, de accu lading staat in MacOS altijd op 100%, onduidelijke batterijcheck middels fn+b, geeft enkel aan of ie 70%+ of minder is, niet goed bruikbaar
-lichteffect is irritant, je kunt met 1 knopje cyclen maar niet handig om snel naar die ene stand te gaan die je wenst (met fn + lampknopje kun je wel aan/uit doen, maar per ongeluk de lampknop aanraken betekent dat je weer loopt te klooien) Alleen constant aan of uit vind ik persoonlijk fijn, de rest leidt enorm af.
-connectiviteit valt regelmatig weg, uit standby halen gaat niet altijd lekker, moet vaak bluetooth uit en weer aan zetten
-hij gaat in standby zelfs als ie gevoed wordt via USB
-ik kan hem niet via mn USB-C dock opladen, mn Mac zeurt dan dat de accessoire teveel stroom trekt en is uitgeschakeld
-hij typt wel fijn (Gateron Brown), maar toch wel redelijk luidruchtig

Ik gebruik hem nu als vast keyboard voor thuis en gebruik de Apple Magic Keyboard voor op kantoor (als ik daar weer eens een keer kom). Die laatste is veel compacter, minder luidruchtig, accuduur is veel beter en bluetooth connectiviteit veel stabieler. Maar is niet mechanisch ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Laatst online: 10:42
Mijn nieuw bordje :P

Leopold FC980M PD bl/nv PBT MX Brown US. Dit typt toch echt wel anders dan een chinees bordje die ik voorheen had (Drevo Gramr).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3YZ7mGv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nice Guy Eddie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:04:

Leopold FC980M PD bl/nv PBT MX Brown US. Dit typt toch echt wel anders dan een chinees bordje die ik voorheen had (Drevo Gramr).

[Afbeelding]
Bananaman zou trots op je zijn! :D

YouTube: Bananaman | The Complete Series 2 (1 Hour) :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 16:21
Ik heb ongeveer een half jaar een Das Keyboard Ultimate (die met de blank keycaps dus). Brown MX switches. Ik ben er zelf helemaal happy mee. Helaas vindt vrouwlief en zoon, die de computer ook wel eens gebruiken het niet zo handig. Dus maar nieuwe keycaps aangeschaft, met de legenda op de voorkant ipv de bovenkant. Het ziet er zo toch nog een beetje hetzelfde uit.

Het verwisselen van de smalle toetsen ging probleemloos, maar de toetsen die zo'n support mechaniek hebben zijn problematisch. Er zitten kleine witte 'oogjes' in de originele toetsen die ik er niet uit krijg (zie foto). Volgens mij zijn ze gelijmd. Zijn die dingen ook los te krijgen? Ik kan ze niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raQJMdbXcVExeeXMMrAy8IULV78=/f/image/GDkPDUMpH9hwQbturnjQQ7Ig.jpg
Links de originele toets (Das Keyboard), rechts de te vervangende toets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-07 09:51

WCA

Ryen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:29:
Ik heb ongeveer een half jaar een Das Keyboard Ultimate (die met de blank keycaps dus). Brown MX switches. Ik ben er zelf helemaal happy mee. Helaas vindt vrouwlief en zoon, die de computer ook wel eens gebruiken het niet zo handig. Dus maar nieuwe keycaps aangeschaft, met de legenda op de voorkant ipv de bovenkant. Het ziet er zo toch nog een beetje hetzelfde uit.

Het verwisselen van de smalle toetsen ging probleemloos, maar de toetsen die zo'n support mechaniek hebben zijn problematisch. Er zitten kleine witte 'oogjes' in de originele toetsen die ik er niet uit krijg (zie foto). Volgens mij zijn ze gelijmd. Zijn die dingen ook los te krijgen? Ik kan ze niet vinden.

[Afbeelding]
Links de originele toets (Das Keyboard), rechts de te vervangende toets.
Filco Stabilizers of Wire Stabilizers heten die dingen :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 16:21
WCA schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:09:
[...]

Filco Stabilizers of Wire Stabilizers heten die dingen :)
Gevonden: https://www.kustompcs.co....&dispatch=products.search
Wel een beetje prijzig, maar ik ga ze toch maar bestellen. Geen idee waar je ze verder nog aan deze kant van de Atlantische Oceaan kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:20

BSD

Ryen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:23:
[...]

Gevonden: https://www.kustompcs.co....&dispatch=products.search
Wel een beetje prijzig, maar ik ga ze toch maar bestellen. Geen idee waar je ze verder nog aan deze kant van de Atlantische Oceaan kunt krijgen.
Bij keyboardco.com hebben ze ze ook, maar ook daar is de shipping duurder dan het produkt. Misschien kun je er nog wat bij bestellen, waardoor het alsnog de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

[Afbeelding]
Moet je eens kijken hoe lekker je volgende bordje typt die je zelf bouwt met Kaihl Box switches bijvoorbeeld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Met het vele thuiswerken ben ik opnieuw in de markt voor een toetsenbord (eigenlijk een tweede, 6 jaar geleden een Gigabyte Osmium gekocht productreview: Gigabyte Aivia Osmium (Cherry Brown) review door Cyleo deze bevalt nog steeds uitstekend, maar is niet flexibel genoeg voor thuiswerken). Omdat de situatie nog even lijkt te duren, en we nu hier met 2 mensen zitten, moet wil ik er een toetsenbord bij.

Privé werk ik op een MacBook, en mijn vriendin werkt voor haar werk op een Mac, voor mijn werk hebben we een Lenovo, dus ondersteuning voor Apple zou op zich mooi uitkomen. Omdat het een toetsenbord voor erbij is, zie ik er graag bluetooth op terug. Het liefst heb ik zowel een dongle als bluetooth, zodat ik low latency kan verbinden, maar dit lijkt een zeldzaamheid te zijn. De Osmium is een enorm beest, en daarom willen we naar een TKL. De Osmium heeft Cherry Browns, die goed bevallen.

Wij komen hiermee op het volgende lijstje:
*Tenkeyless
*Wireless
*US-Layout
*Backlit
*USB-C

Dan kom je al snel op de Keychron's uit. De K2 lijkt wel een stevige bump te hebben, ik weet niet hoe prettig dat is. Van de K1 vraag ik me af hoe lekker de switches zijn. Daarnaast is de levertijd behoorlijk. Klein nadeel is dat ze ook geen low latency dongle hebben, maar dat is geen dealbreaker. Kijk ik nog een optie over het hoofd, of is de Keychron wel een beetje de default voor deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Je zat toen op 92WPM. Nog veel snelheid erbij gewonnen?
Ik ben nu een jaar bezig met blind typen maar lastig om sneller te worden. Hoogste score 80WPM, maar hang gemiddeld rond de 72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
MrMarcie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:35:
[...]

Je zat toen op 92WPM. Nog veel snelheid erbij gewonnen?
Ik ben nu een jaar bezig met blind typen maar lastig om sneller te worden. Hoogste score 80WPM, maar hang gemiddeld rond de 72.
Toen was ik nog student, bezig met mijn scriptie. Ik ben nu student af en heb wat minder oefening. Die 90 haal ik niet meer, en zit nu rond de 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Cyleo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Toen was ik nog student, bezig met mijn scriptie. Ik ben nu student af en heb wat minder oefening. Die 90 haal ik niet meer, en zit nu rond de 80.
Nou nog steeds netjes hoor. Ik heb een jaar 'getrained' dagelijks als ouder iemand en merk wel dat je het bij moet houden. Probeer dagelijks nog een paar runs te doen om bij te blijven en iets te verbeteren. Van 15 (kon niet blindtypen alleen maar met kijken naar toetsenbord) naar 60 deed ik maand of 4 over. Maar van eerste keer 70 naar eerste keer 80 scoren heb ik 6 maanden gedaan. Eigenlijk wil ik nog een keer die magische 100 doorbreken. We zullen zien of het ooit nog lukt voor mijn pensioen. _O- :N :Y

Door dat ontdekken van die mechanische toetsenborden ben ik er wel meer mee bezig geweest. Maar heb er nu ontzettend veel plezier van want ik type toch wel regelmatig dingen als mails, adviezen en natuurlijk de onvermijdelijke social media activiteiten. Doe ik toch dik 60% sneller als voorheen.

Anyway, die klote corona crisis zorgt er wel voor dat ik van alles weer kan trainen maar hoop toch dat het snel voorbij is en dat we er allemaal gezond doorheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyren
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 15:41
Hoi iedereen,

Ik had een logitech wave keyboard die ik onlangs schoongemaakt had en sindsdien werkt de spatiebalk/shift/home toets niet meer zo goed.

Nu wil een een mechanical keyboard halen met de volgende kenmerken:

Layout: qwerty
Met numpad
backlight optioneel, liever niet maar maakt niet teveel uit
MX switch bruin
Een budget van rond de 150 euro
Macro toetsen ook optioneel
Doel is vooral gamen. een mix van shooters en moba's
Wat wel fijn zou zijn is dat het een zachte onderkant heeft net zoals mijn huldige keyboard

Ik weet dat er zoveel keuze is.. de aanbevelingen op pagina 1 zijn nergens meer te krijgen. En door het grote aanbod zie ik het niet meer zo helder. Hebben jullie aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-07 12:16
Ik heb de pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US) voor m'n neus liggen (de spiritueel opvolger van in de TS aangeraden K90), dus een aanbeveling van mijn kant.
Z'n macrotoetsenloze broertje pricewatch: Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Brown, US) is er ook nog.
De polssteun lijkt me een beetje vergelijkbaar te zijn met de Logitech Wave.

Als we alleen al kijken naar QWERTY + Cherry Brown switches + numpad, dan houd je nog maar 18 keuzes over: categorie: Toetsenborden
Heb je al eens naar die modellen gekeken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:05
Gisteren Polaris ontvangen en meteen in elkaar gezet :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ry3Pk77T6TzIzlZ8QuOLe1Oe3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsUIPsrjOah5iVJujiJkWvVe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfAKlZ5jG_UidvSrVk5JroYSJ88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPkKBTGsvsHy7NTz1arVOsJa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

[Afbeelding]
Ben al een aardig tijdje aan het rond kijken voor een nieuw toetsenbord. Zit momenteel nog op een Logitech G15 van 15 jaar oud en die heeft ondertussen wel z'n beste tijd gehad.

Had in eerste instantie m'n zinnen gezet op een Ducky one 2 TKL RGB, maar slecht verkrijgbaar en wil ik ook echt RGB? Volgens mij niet. Toen ik dit bordje zag ging m'n hart wat sneller kloppen. Wat een kleurencombo en de layout, wat verschrikkelijk mooi. :P

Ok, nieuw bordje word dus een Leopold, maar toen zag ik de Leopold FC750R PD in wit grijs. Heeft zo'n leuke retro IBM look. Keuzes, keuzes, de Leopold FC750R PD of de Leopold FC980M PD!?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

StyXL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Ben al een aardig tijdje aan het rond kijken voor een nieuw toetsenbord. Zit momenteel nog op een Logitech G15 van 15 jaar oud en die heeft ondertussen wel z'n beste tijd gehad.

Had in eerste instantie m'n zinnen gezet op een Ducky one 2 TKL RGB, maar slecht verkrijgbaar en wil ik ook echt RGB? Volgens mij niet. Toen ik dit bordje zag ging m'n hart wat sneller kloppen. Wat een kleurencombo en de layout, wat verschrikkelijk mooi. :P
Mooi is het zeker, maar pas op met die layout. Ik heb op m'n retro-PC testbank om ruimte te besparen (tov de Model M die ervoor had liggen) een bord met vergelijkbare layout geplaatst, een vintage geval met Alps White switches. Typt subliem maar door afwijkende zooi onder en boven de enter ga ik continu de mist in bij blind typen. Toegegeven, dat ding heeft big-ass enter en korte backspace, terwijl dit gewoon ANSI enter en backspace heeft, maar shift en ctrl op vreemde plek hebben ze allebei en irriteert me.
Ok, nieuw bordje word dus een Leopold, maar toen zag ik de Leopold FC750R PD in wit grijs. Heeft zo'n leuke retro IBM look. Keuzes, keuzes, de Leopold FC750R PD of de Leopold FC980M PD!?
Kan alleen maar beamen dat Leopold sublieme borden maakt. Mijn 8-jaar oude FC550 doet het nog prima. Wel waren de ABS keycaps na jaar of 5 'op', maar schijnt dat ze nu overgestapt zijn op PBT, wat ook wel mag voor de prijzen die ze rekenen. Uitdaging: spatiebalk is afwijkend qua bevestiging (steunen zitten op net andere plek dan iedere ander balk van zelfde formaat) en heb daar nog geen vervanging voor gevonden, dus die is nog glimmend verweerd ABS :'( Gelijk wel een flinke minpunt, want zelfs de best caps wil je vroeg of laat een keer vervangen.

Sowieso, overschat invloed bord niet tov keycaps. Ik ben nu een paar maanden overgestapt op een Hexgears-geval die ik voor EUR 30 ofzo incl verzendkosten heb besteld via AliExpress. Out-of-the-box vreselijk ratelend met dunne, scherpe ABS caps. Die heb ik vervangen door zware SA-profile PBT gevallen en het is een ander toetsenbord, veel stiller, veel stabieler en prettiger om op te type. Ja, de Leopold heeft een zwaarder en dus minder resonerende behuizing, maar buiten dat zijn ze even prettig. Zolang je bord voldoende stijf is (niet doorzakt :X ) en NKRO biedt, is de rest vooral kwestie van switches en keycaps.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ShitHappens schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:54:
Ik heb de pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US) voor m'n neus liggen (de spiritueel opvolger van in de TS aangeraden K90), dus een aanbeveling van mijn kant.
Z'n macrotoetsenloze broertje pricewatch: Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Brown, US) is er ook nog.
De polssteun lijkt me een beetje vergelijkbaar te zijn met de Logitech Wave.

Als we alleen al kijken naar QWERTY + Cherry Brown switches + numpad, dan houd je nog maar 18 keuzes over: categorie: Toetsenborden
Heb je al eens naar die modellen gekeken?
Ik zie daar een mooie Das Keyboard en andere modellen tussen staan die qua budget een betere keuze zijn dan de Corsair modellen! :)

ASUS/Corsair/enz... zijn vooral duur en IMHO niet altijd echt waar voor je geld... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:54:
[...]

Mooi is het zeker, maar pas op met die layout. Ik heb op m'n retro-PC testbank om ruimte te besparen (tov de Model M die ervoor had liggen) een bord met vergelijkbare layout geplaatst, een vintage geval met Alps White switches. Typt subliem maar door afwijkende zooi onder en boven de enter ga ik continu de mist in bij blind typen. Toegegeven, dat ding heeft big-ass enter en korte backspace, terwijl dit gewoon ANSI enter en backspace heeft, maar shift en ctrl op vreemde plek hebben ze allebei en irriteert me.

[...]

Kan alleen maar beamen dat Leopold sublieme borden maakt. Mijn 8-jaar oude FC550 doet het nog prima. Wel waren de ABS keycaps na jaar of 5 'op', maar schijnt dat ze nu overgestapt zijn op PBT, wat ook wel mag voor de prijzen die ze rekenen. Uitdaging: spatiebalk is afwijkend qua bevestiging (steunen zitten op net andere plek dan iedere ander balk van zelfde formaat) en heb daar nog geen vervanging voor gevonden, dus die is nog glimmend verweerd ABS :'( Gelijk wel een flinke minpunt, want zelfs de best caps wil je vroeg of laat een keer vervangen.

Sowieso, overschat invloed bord niet tov keycaps. Ik ben nu een paar maanden overgestapt op een Hexgears-geval die ik voor EUR 30 ofzo incl verzendkosten heb besteld via AliExpress. Out-of-the-box vreselijk ratelend met dunne, scherpe ABS caps. Die heb ik vervangen door zware SA-profile PBT gevallen en het is een ander toetsenbord, veel stiller, veel stabieler en prettiger om op te type. Ja, de Leopold heeft een zwaarder en dus minder resonerende behuizing, maar buiten dat zijn ze even prettig. Zolang je bord voldoende stijf is (niet doorzakt :X ) en NKRO biedt, is de rest vooral kwestie van switches en keycaps.
Dat zijn een aantal interessante punten die je maakt. De 1800 layout is inderdaad iets waar je even aan zal moeten wennen. De shift is korter en de ctrl op andere plek, maar dat is niet onoverkomelijk.

De keycaps op de Leopold zijn tegenwoordig PBT Doubleshot. Dat is waar de "PD" voor staat in bijv. "Leopold FC980M PD". Maak me daar dus geen zorgen over. Gekke is dat op m'n Logitech g15 de keycaps nog steeds gaaf zijn na 15 jaar.
Het vervangen van de keycaps zal uiteindelijk wel wat prijziger worden bij de Leopold FC980M PD omdat het geen standaard keys zijn aan de onderkant. Weet niet of ik die kant uit wil. Heb wel al gekeken naar GMK keycaps en Camping, Boba Fett en Honey zijn erg mooi, maar poehee wat een prijzen :D Ik heb wel al een GMK Honey deskmat gekocht. Ben toch een beetje gegrepen door het keyboardvirus. :z

Heb op aliexpress gekeken en de goedkoopste hexgears momenteel was 45 euro. TKL met Kailh brown switches. Dan nog wat keycaps er op, dat kost waarschijnlijk zo'n dertig euro? 80 euro totaal?
Wat wel leuk is aan dat bord is dat de keyswitches hot swappable zijn.

De bordjes die ik nu op het oog heb en hoogstwaarschijnlijk morgen een keuze uit zal maken.

Leopold FC750R PD Mechanical Keyboard

Leopold FC980M PD Mechanical Keyboard

Als ik iets jonger was geweest dan was ik waarschijnlijk voor de Ducky one 2 TKL RGB White (brown switch) gegaan. Puddingcaps er op en je hebt een leuk verlicht bordje. Denk dat ik nu wat overprikkeld zal raken.

[ Voor 5% gewijzigd door StyXL op 29-03-2020 19:50 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

StyXL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:31:
[...]

Dat zijn een aantal interessante punten die je maakt. De 1800 layout is inderdaad iets waar je even aan zal moeten wennen. De shift is korter en de ctrl op andere plek, maar dat is niet onoverkomelijk.

De keycaps op de Leopold zijn tegenwoordig PBT Doubleshot. Dat is waar de "PD" voor staat in bijv. "Leopold FC980M PD". Maak me daar dus geen zorgen over. Gekke is dat op m'n Logitech g15 de keycaps nog steeds gaaf zijn na 15 jaar.
Het kan enorm verschillen, en alleen PBT vs ABS zegt lang niet alles. Bedenk dat de meest legendarische SA-profiel Dolch caps (de originele) ook ABS zijn, maar dan wel even een tandje dikker dan op m'n Leopold, laat staan op de goedkoopste borden die je kunt bestellen.
Het vervangen van de keycaps zal uiteindelijk wel wat prijziger worden bij de Leopold FC980M PD omdat het geen standaard keys zijn aan de onderkant. Weet niet of ik die kant uit wil. Heb wel al gekeken naar GMK keycaps en Camping, Boba Fett en Honey zijn erg mooi, maar poehee wat een prijzen :D Ik heb wel al een GMK Honey deskmat gekocht. Ben toch een beetje gegrepen door het keyboardvirus. :z
Hehe. Dat non-standaard is dus wel nog een ding bij Leopold? Jammer :'(
Heb op aliexpress gekeken en de goedkoopste hexgears momenteel was 45 euro.
Vraag & aanbod ten tijde van Covid werken niet mee. Productie heeft allicht tijdje stilgelegen, nu zijn toetsenborden omdat halve wereld thuis werkt niet aan te slepen. Wordt vast weer goedkoper, maar voor nu is het cashen geblazen.
TKL met Kailh brown switches. Dan nog wat keycaps er op, dat kost waarschijnlijk zo'n dertig euro? 80 euro totaal?
Wat wel leuk is aan dat bord is dat de keyswitches hot swappable zijn.
Yup. Ik heb Kailh White op de mijne, maar overweeg een set Navy ivm iets zwaardere aanslag en een veel diepere clakgeluid (de Whites zijn al veel minder ratelig dan pakweg MX Blue).

Mbt prijs keycaps, ik heb voor SA profile PBT USD 40 betaald incl verzendkosten - maar als je geen SA wilt kun je absoluut goedkopere vinden. Voor de PBT caps op m'n Leopold (OEM profile) heb ik minder dan EUR 30 incl verzendkosten betaald.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:17:
[...]

Het kan enorm verschillen, en alleen PBT vs ABS zegt lang niet alles. Bedenk dat de meest legendarische SA-profiel Dolch caps (de originele) ook ABS zijn, maar dan wel even een tandje dikker dan op m'n Leopold, laat staan op de goedkoopste borden die je kunt bestellen.

[...]

Hehe. Dat non-standaard is dus wel nog een ding bij Leopold? Jammer :'(

[...]

Vraag & aanbod ten tijde van Covid werken niet mee. Productie heeft allicht tijdje stilgelegen, nu zijn toetsenborden omdat halve wereld thuis werkt niet aan te slepen. Wordt vast weer goedkoper, maar voor nu is het cashen geblazen.

[...]

Yup. Ik heb Kailh White op de mijne, maar overweeg een set Navy ivm iets zwaardere aanslag en een veel diepere clakgeluid (de Whites zijn al veel minder ratelig dan pakweg MX Blue).

Mbt prijs keycaps, ik heb voor SA profile PBT USD 40 betaald incl verzendkosten - maar als je geen SA wilt kun je absoluut goedkopere vinden. Voor de PBT caps op m'n Leopold (OEM profile) heb ik minder dan EUR 30 incl verzendkosten betaald.
De keycaps op de fc980m zijn sowieso aan de onderkant niet standaard, maar dat komt door de 1800 layout. Zo ver ik kan zien, zijn de keycaps bij de andere Leopolds standaard.

Vanwege de hele virusuitbraak zijn de prijzen dus de lucht ingeschoten voor die bordjes. Kan me er iets bij voorstellen. Klinkt op zich wel leuk om er een te kopen en dan aan te passen naar eigen wens. Het leent zich daar in ieder geval goed voor. Vooral omdat keycaps ook nog redelijk betaalbaar kunnen zijn.

Ik heb de knoop door gehakt. Ben voor de Leopold fc980m met brown switches gegaan. Wilde sowieso de tactile experience. Veel goede dingen gelezen over de Leopold, denk dat ik dan ook geen slechte keuze heb gemaakt om dit als eerste mechanisch toetsenbord te kopen. Wel prijzig, dat zeker.. Hoop 'm van de week in ontvangst te kunnen nemen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-07 00:38

[Afbeelding]
Leopold FC980M, kinda waar ik naar zocht (met backlit dat wel) :o Hoe/waar heb je 'm besteld if I may ask? :) -- overal uitverkocht voor zover ik 't kan zien (of importeren vanuit USA, wat mij niet echt een geweldig idee lijkt aangezien dat prijzig is)
sidenote: nevermind, ik zie dat het op Alternate te koop is. Twijfel, twijfel, zie geen backlit aanwezig. Maar mooie kleuren, goede toetsenbord :O

Zit zelf te twijfelen of ik een Iqunix F96 zal aanschaffen. Dat 96% spreekt mij wel aan. Ben zelf momenteel in markt voor een fullsize keyboard, maar wel beetje compact. Iets zoals de Kira is ook wel heel aantrekkelijk.

Ik heb de Keychron K4 ook gezien, heb hier van afgezien omdat het toch plastic internals heeft, waar Iqunix wel fully aluminium is. Heeft wel een "lieve" prijskaartje, dat wel.

EDIT: Vergeten bij te zetten wat mijn wensen zijn: RGB is leuk, geen must. Backlit is echter wel een must. Mocht het toetsenbord alleen RGB hebben, wil ik iig wel een software wat de kleuren kan aanpassen.

Brown switches ook een must, merk maakt mij niet veel uit in dat geval. Ik ben however wel geïnteresseerd om blues uit te proberen maar blijf toch laconiek omdat tijdens de huidige corona tijdperk ik het niet even kan uitproberen in de winkel, dus lekker safe spelen voor browns it is.

[ Voor 46% gewijzigd door karimmm op 31-03-2020 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Laatst online: 10:42
karimmm schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Leopold FC980M, kinda waar ik naar zocht (met backlit dat wel) :o Hoe/waar heb je 'm besteld if I may ask? :) -- overal uitverkocht voor zover ik 't kan zien (of importeren vanuit USA, wat mij niet echt een geweldig idee lijkt aangezien dat prijzig is)
sidenote: nevermind, ik zie dat het op Alternate te koop is. Twijfel, twijfel, zie geen backlit aanwezig. Maar mooie kleuren, goede toetsenbord :O

EDIT: Vergeten bij te zetten wat mijn wensen zijn: RGB is leuk, geen must. Backlit is echter wel een must. Mocht het toetsenbord alleen RGB hebben, wil ik iig wel een software wat de kleuren kan aanpassen.
Met deze kleuren heb je geen RGB nodig :) En ik denk dat LEDjes eerder kapot gaan dan de switches...

Ben blij met mijn plankje, echter maak ik nu iets mee wat ik niet met de Chinese bordjes heb meegemaakt. Van een paar toetsen klinkt er een veergeluid als je de toets los laat. Het lijkt dan alsof de veer door de hele plank resoneert (met een hoge toon), heel apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Nice Guy Eddie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Met deze kleuren heb je geen RGB nodig :) En ik denk dat LEDjes eerder kapot gaan dan de switches...

Ben blij met mijn plankje, echter maak ik nu iets mee wat ik niet met de Chinese bordjes heb meegemaakt. Van een paar toetsen klinkt er een veergeluid als je de toets los laat. Het lijkt dan alsof de veer door de hele plank resoneert (met een hoge toon), heel apart...
Glad to hear! Ik zag in een aantal youtube videos dat dit wellicht op te lossen was door een lubrication oil te gebruiken

Zelf nooit gedaan dus durf niet te zeggen dat dit het zal oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cafaro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-03 12:12
Zojuist de Leopold FC750R met MX Brown switches in huis gekregen. Echt een heel mooi bordje met oldskool beige uitstraling :). Alleen vind ik de brown switches nog redelijk "mushy" aanvoelen en merk ik alleen de tactile feedback als ik de toetsen heel rustig indruk. Ik zou graag MX Clear switches willen proberen, omdat ik graag het "klikgevoel" van MX Blue switches zou willen, maar dan zonder het klikgeluid... Iemand enig idee of dit toetsenbord met deze switches ook te verkrijgen is in Nederland zonder de hoofdprijs te hoeven betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:45
karimmm schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Zit zelf te twijfelen of ik een Iqunix F96 zal aanschaffen. Dat 96% spreekt mij wel aan. Ben zelf momenteel in markt voor een fullsize keyboard, maar wel beetje compact. Iets zoals de Kira is ook wel heel aantrekkelijk.

Ik heb de Keychron K4 ook gezien, heb hier van afgezien omdat het toch plastic internals heeft, waar Iqunix wel fully aluminium is. Heeft wel een "lieve" prijskaartje, dat wel.

Brown switches ook een must, merk maakt mij niet veel uit in dat geval. Ik ben however wel geïnteresseerd om blues uit te proberen maar blijf toch laconiek omdat tijdens de huidige corona tijdperk ik het niet even kan uitproberen in de winkel, dus lekker safe spelen voor browns it is.
Dan zou je ook nog eens de vortex Vibe kunnen bekijken, ik twijfel op dit moment ook of ik een "normaal" full size, de blackwidow elite, of een 96% zal kopen. En dan inderdaad een iqunix f96. Wat mij daarbij tegen valt zijn de bijkomende kosten als belasting omdat t meer dan 21 euro kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
Pimmetjuuh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:49:
[...]

Dan zou je ook nog eens de vortex Vibe kunnen bekijken, ik twijfel op dit moment ook of ik een "normaal" full size, de blackwidow elite, of een 96% zal kopen. En dan inderdaad een iqunix f96. Wat mij daarbij tegen valt zijn de bijkomende kosten als belasting omdat t meer dan 21 euro kost.
Ja oké, de belasting (als dat überhaupt komt, nooit gehad tot nu toe. even afkloppen ;-)) zou ik niet erg vinden. 21% komt op €31 euro neer, plus nog de kosten van de PostNL/DHL/whatever zij gebruiken, wat wellicht 10-15 euro is. Laten we zeggen, maximaal 5 tientjes in totaal, om het naar boven af te ronden. Dat natuurlijk bovenop de €147. Overigens is van de €147 nog wel wat af te halen, er zijn kortingcodes voor zo'n 5% discount op het internet.
code:
1
VIRRIK
.

Vortex Vibe heb ik al gezien, interesseert mij niet omdat het geen pijltjes heeft. De Vortex Tab 90M daarintegen interesseert mij zeker wel, echter is dat niet verkrijgbaar in EU. Vanuit USA heb je gegarandeerd te maken met taxes + exorbitante shipping fees, waar dit bij Iqunix gratis is naar NL.

Edit: had even gekeken. Shipping fees is $0 (cheapest) tot $23 (duurste). Misschien toch maar eens op mechanicalkeyboard.com lurken...

[ Voor 5% gewijzigd door karimmm op 01-04-2020 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
karimmm schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:52:
[...]

Ja oké, de belasting (als dat überhaupt komt, nooit gehad tot nu toe. even afkloppen ;-)) zou ik niet erg vinden. 21% komt op €31 euro neer, plus nog de kosten van de PostNL/DHL/whatever zij gebruiken, wat wellicht 10-15 euro is. Laten we zeggen, maximaal 5 tientjes in totaal, om het naar boven af te ronden. Dat natuurlijk bovenop de €147. Overigens is van de €147 nog wel wat af te halen, er zijn kortingcodes voor zo'n 5% discount op het internet.
code:
1
VIRRIK
.

Vortex Vibe heb ik al gezien, interesseert mij niet omdat het geen pijltjes heeft. De Vortex Tab 90M daarintegen interesseert mij zeker wel, echter is dat niet verkrijgbaar in EU. Vanuit USA heb je gegarandeerd te maken met taxes + exorbitante shipping fees, waar dit bij Iqunix gratis is naar NL.

Edit: had even gekeken. Shipping fees is $0 (cheapest) tot $23 (duurste). Misschien toch maar eens op mechanicalkeyboard.com lurken...
Klopt, shipping is gelukkig gratis inderdaad, dat is al een hele opluchting, en inderdaad dan zo'n 40-50 euro voor de eventuele belasting. De code had ik gelukkig ook gevonden, 5% is 5% :9

Het nadeel van de 96% keyboards is de schaarste aan andere keycaps, je kan ze op de site van iqunix zelf halen, maar die vindt ik zelf erg prijzig (maar dat hoort er misschien gewoon bij 8)7 ). Voordeel van de iqunix vindt ik dan weer het mooie design en de kleuren.

Heb jij misschien nog andere sites waarvan je weet dat ze 96% caps verkopen (bij voorkeur pbt en eventueel shinethrough)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
Pimmetjuuh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:21:
[...]

Klopt, shipping is gelukkig gratis inderdaad, dat is al een hele opluchting, en inderdaad dan zo'n 40-50 euro voor de eventuele belasting. De code had ik gelukkig ook gevonden, 5% is 5% :9

Het nadeel van de 96% keyboards is de schaarste aan andere keycaps, je kan ze op de site van iqunix zelf halen, maar die vindt ik zelf erg prijzig (maar dat hoort er misschien gewoon bij 8)7 ). Voordeel van de iqunix vindt ik dan weer het mooie design en de kleuren.

Heb jij misschien nog andere sites waarvan je weet dat ze 96% caps verkopen (bij voorkeur pbt en eventueel shinethrough)
Hahaha, helaas niet. Welke heb jij op 't oog? Ik de wired F96 knight (die met blanke keycaps, zo mooi O+.

Had ergens wel gewild dat de letters aan zijkant nog wel beetje RGB glow door lieten schijnen, wat deze helaas niet doet. Maar goed, geen big deal breaker. Ik geloof dat bij Iqunix het wel beperkt is tot de keycaps die zij verkopen op andere toetsenborden (dus je zou een setje Coral kunnen kopen. of Joker. Of KAT).

Heb jijzelf de Keychron K4 al gezien? Zat 'm zelf te overwegen, al helemaal omdat het een hele leuke prijskaartje heeft. Alleen is zelfs de aluminium uitvoering gewoon volledig plastic met enkel aluminium buitenkant. En bovenal is een wristpad écht een must hier, aangezien de tobo hoog is.

Kon ik maar gewoon alledrie (Leopold, Iqunix en Keychron) kopen. Weg dilemma :)

Maar goed, welk toetsenbord wij ook kopen, ik denk dat het verstandigste is om de tobo te kopen en het zelf te meten oid. En dan op AliExpress kijken voor de keycaps met de juiste formaat

[ Voor 6% gewijzigd door karimmm op 01-04-2020 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
karimmm schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:26:
[...]

Hahaha, helaas niet. Welke heb jij op 't oog? Ik de wired F96 knight (die met blanke keycaps, zo mooi O+.

Had ergens wel gewild dat de letters aan zijkant nog wel beetje RGB glow door lieten schijnen, wat deze helaas niet doet. Maar goed, geen big deal breaker. Ik geloof dat bij Iqunix het wel beperkt is tot de keycaps die zij verkopen op andere toetsenborden (dus je zou een setje Coral kunnen kopen. of Joker. Of KAT).

Heb jijzelf de Keychron K4 al gezien? Zat 'm zelf te overwegen, al helemaal omdat het een hele leuke prijskaartje heeft. Alleen is zelfs de aluminium uitvoering gewoon volledig plastic met enkel aluminium buitenkant. En bovenal is een wristpad écht een must hier, aangezien de tobo hoog is.

Kon ik maar gewoon alledrie (Leopold, Iqunix en Keychron) kopen. Weg dilemma :)
Ik vond ook de knights het interessantst, met rgb, browns en denk ik wel wireless, als ik er toch zoveel aan uit geef dan het hele pakket haha.

Jaa, de keychron vondt ik ook heel interressant, de aluminium rgb en extra keycaps, dit alleen om volledig bruine keycaps te hebben, ben niet zo van dat bruine. Maar dat komt ook weer op de €150 uit als alles erbij komt, en voor dat bedrag ga ik (denk ik) toch liever voor de blackwidow elite of de iqunix. ATM zijn de gateron browns wel uitverkocht tho...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cafaro schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:47:
Zojuist de Leopold FC750R met MX Brown switches in huis gekregen. Echt een heel mooi bordje met oldskool beige uitstraling :). Alleen vind ik de brown switches nog redelijk "mushy" aanvoelen en merk ik alleen de tactile feedback als ik de toetsen heel rustig indruk. Ik zou graag MX Clear switches willen proberen, omdat ik graag het "klikgevoel" van MX Blue switches zou willen, maar dan zonder het klikgeluid... Iemand enig idee of dit toetsenbord met deze switches ook te verkrijgen is in Nederland zonder de hoofdprijs te hoeven betalen?
Verkrijgbaarheid? Goede vraag, Leopold is sowieso niet goedkoop.

Mbt de MX Clears - die zijn behoorlijk aan de zware kant, zeker als je de neiging hebt helemaal te bottomen. Ik herken de 'mushy' issue met MX Brown, maar ipv een zwaardere implementatie van dezelfde niet al te beste switch zou ik kijken naar een beter design. Ik ben erg te spreken over Kailh Box switches. Ik gebruik zelf de Whites en overweeg om een set Pinks te kopen - allemaal clicky dus. Maar ze hebben ook een Box Brown - die iets zwaarder is dan de MX Brown, maar vooral een heel stuk meer tactile: het wordt bijna met een buckling spring vergeleken qua tactility. Kan het zelf niet beamen (heb een tester met allerlei Box uitvoeringen in bestelling, incl Brown, maar voor die er is zijn we ws de nodige weken verder), maar zou het zeker overwegen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
Pimmetjuuh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:33:
[...]

Ik vond ook de knights het interessantst, met rgb, browns en denk ik wel wireless, als ik er toch zoveel aan uit geef dan het hele pakket haha.

Jaa, de keychron vondt ik ook heel interressant, de aluminium rgb en extra keycaps, dit alleen om volledig bruine keycaps te hebben, ben niet zo van dat bruine. Maar dat komt ook weer op de €150 uit als alles erbij komt, en voor dat bedrag ga ik (denk ik) toch liever voor de blackwidow elite of de iqunix. ATM zijn de gateron browns wel uitverkocht tho...
Neig denk ik ook naar Iqunix. Heb je de reviews wel gezien regarding prestaties van Bluetooth? Dat heeft mij gezet om gewoon wired te kopen (en het feit dat ik wireless toch overbodig vind. Heb hier ergens een Royal Kludge RK61 liggen voor wireless)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
karimmm schreef op donderdag 2 april 2020 @ 06:01:
[...]

Neig denk ik ook naar Iqunix. Heb je de reviews wel gezien regarding prestaties van Bluetooth? Dat heeft mij gezet om gewoon wired te kopen (en het feit dat ik wireless toch overbodig vind. Heb hier ergens een Royal Kludge RK61 liggen voor wireless)
Nee niet over de bluetooth, heb wel veel reviews gezien, van taekeyboards oa. Hij zei dat de bluetooth prima is, maar voor gaming wist ie t niet. Heb jij een linkie voor me anders?

Ik heb zelf geen wireless keyboard, vandaar dat ik die mogelijkheid toch wel wil, mocht ik vanaf mn bed willen gamen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
Pimmetjuuh schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:35:
[...]

Nee niet over de bluetooth, heb wel veel reviews gezien, van taekeyboards oa. Hij zei dat de bluetooth prima is, maar voor gaming wist ie t niet. Heb jij een linkie voor me anders?

Ik heb zelf geen wireless keyboard, vandaar dat ik die mogelijkheid toch wel wil, mocht ik vanaf mn bed willen gamen oid.
Hahaha, voor gamen wil je absoluut geen wireless vanwege latency, just sayin, maakt niet uit welk keyboard je neemt! Review kan ik nu niet even opzoeken, moet ik terug op komen :) Er zijn maar 3-4 reviews op YT dus het opzoeken is iig niet moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
karimmm schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:08:
[...]

Hahaha, voor gamen wil je absoluut geen wireless vanwege latency, just sayin, maakt niet uit welk keyboard je neemt! Review kan ik nu niet even opzoeken, moet ik terug op komen :) Er zijn maar 3-4 reviews op YT dus het opzoeken is iig niet moeilijk :)
Ik heb hem net besteld ik dacht :+ it, loop lang genoeg te zeuren en te kijken. Nu kan ik het betalen en het is precies wat ik zoek.

Ik hou je op de hoogte, kan wel een reviewtje voor je schrijven als je dat wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Pimmetjuuh schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:37:
[...]

Ik heb hem net besteld ik dacht :+ it, loop lang genoeg te zeuren en te kijken. Nu kan ik het betalen en het is precies wat ik zoek.

Ik hou je op de hoogte, kan wel een reviewtje voor je schrijven als je dat wilt?
Hahaha, ik dacht exact hetzelfde en heb 'm ook besteld. Telepathie ;-). Nou wachten op de T&T en hopen dat het snel binnenkomt. Spanning, excitement!

In dit review wordt gesproken over de bluetooth issue.

Ben voor de F96 Knight gegaan, wired, brown switches O+

[ Voor 4% gewijzigd door karimmm op 02-04-2020 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cafaro
  • Laatst online: 25-03 12:12
dion_b schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:36:
[...]

Verkrijgbaarheid? Goede vraag, Leopold is sowieso niet goedkoop.

Mbt de MX Clears - die zijn behoorlijk aan de zware kant, zeker als je de neiging hebt helemaal te bottomen. Ik herken de 'mushy' issue met MX Brown, maar ipv een zwaardere implementatie van dezelfde niet al te beste switch zou ik kijken naar een beter design. Ik ben erg te spreken over Kailh Box switches. Ik gebruik zelf de Whites en overweeg om een set Pinks te kopen - allemaal clicky dus. Maar ze hebben ook een Box Brown - die iets zwaarder is dan de MX Brown, maar vooral een heel stuk meer tactile: het wordt bijna met een buckling spring vergeleken qua tactility. Kan het zelf niet beamen (heb een tester met allerlei Box uitvoeringen in bestelling, incl Brown, maar voor die er is zijn we ws de nodige weken verder), maar zou het zeker overwegen.
Bedankt voor je reactie. Op zich is er niks verkeerd met de brown switches. Maar wel jammer dat het haast onmogelijk is om andere switches icm dit toetsenbord uit te proberen. Mijn enige referentiepunt tot nu toe waren blue switches op een ander toetsenbord en die vond ik toch net wat te luid aangezien ik het toetsenbord ook op mijn werk ga gebruiken.

Dat gezegd hebbende vind ik de FC750R echt een fantastisch toetsenbord en het is een genot om mee te typen. Ik denk dat dit ook wel een van de beste kant-en-klare mechanische toetsenborden zijn die er überhaupt te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inconnu
  • Laatst online: 02-01 22:43
Ik heb mijn huiswerk gedaan, en ben inmiddels ingelezen in de wereld van mechanische toetsenborden. Mede dankzij dit topic!
Uitkomst: ik ben (nog?) niet toe aan DIY; ik wil een Varmilo VA87M met MX-Brown switches gaan bestellen.

Is dit toetsenbord anywhere in Europa te bestellen, of kom ik toch in USA of China terecht? Na invoerrechten en BTW komt zo'n bordje al snel op een slordige 175-200 € uit....

Dank voor tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
cafaro schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:44:
[...]

Bedankt voor je reactie. Op zich is er niks verkeerd met de brown switches. Maar wel jammer dat het haast onmogelijk is om andere switches icm dit toetsenbord uit te proberen. Mijn enige referentiepunt tot nu toe waren blue switches op een ander toetsenbord en die vond ik toch net wat te luid aangezien ik het toetsenbord ook op mijn werk ga gebruiken.

Dat gezegd hebbende vind ik de FC750R echt een fantastisch toetsenbord en het is een genot om mee te typen. Ik denk dat dit ook wel een van de beste kant-en-klare mechanische toetsenborden zijn die er überhaupt te verkrijgen zijn.
De Browns op de fc900 lijken wel anders dan de Browns op mijn k95. Lijken gedempter, op zich wel prima, helemaal omdat dat mijn kantoorbord wordt (als we weer naar kantoor mogen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

cafaro schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:44:
Ik gebruik nu sinds kerst een Leopold FC900R PD, in de uitvoering met grijze en blauwe toetsen, en MX browns.

Nu ik al een paar weken thuiswerk, ben ik erg blij met dit keyboard!

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

418O2 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:17:
[...]

De Browns op de fc900 lijken wel anders dan de Browns op mijn k95. Lijken gedempter, op zich wel prima, helemaal omdat dat mijn kantoorbord wordt (als we weer naar kantoor mogen)
Zelfde switches, andere keycaps (en mogelijk minder resonante behuizing). Onderstreept maar weer mijn stokpaardje: switches are just the beginning, zeker als het op akoestiek aankomt. Dat is waarom iets als een Leopold zoveel meer kost dan een EUR 25 AliExpress wonder. Switches zijn mogelijk hetzelfde (alhoewel, voor dat geld krijg je geen echte Cherry), maar de rest verschilt enorm, en je krijgt waar je voor betaalt.

Dat gezegd, als je een issue hebt met onvoldoende tactility, dan ligt het wel degelijk aan de switches zelf.

Edit:
Heb afgelopen week echt last van het bushalte-syndroom - je wacht lange tijd op iets en dan komen er opeens meerdere voorbij. Ook met toetsenborden. Ik heb een PowerMac G5 in alle alu glorie - maar zonder toetsenbord. Enige Mac toetsenbord dat ik heb is een ranzig vergeelde rubberdome-onding van een iMac G4 bolletje. Van de week een mooie originele Powermac keyboard gevonden voor een mooie prijs. Nog steeds rubber dome, maar in ieder geval passend en niet al te lelijk. Zojuist struinde ik op Marktplaats: een Matias Tactile Pro keyboard voor weinig. Dat is een Mac keyboard met Alps(-achtige) switches, waarschijnlijk White of Grey. Nieuw in doos. Dus uiteraard erop gesprongen. Maandag wordt het verstuurd, medio volgende week heb ik het binnen. Ik smul alvast :9

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 02-04-2020 23:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

inconnu schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:53:
Ik heb mijn huiswerk gedaan, en ben inmiddels ingelezen in de wereld van mechanische toetsenborden. Mede dankzij dit topic!
Uitkomst: ik ben (nog?) niet toe aan DIY; ik wil een Varmilo VA87M met MX-Brown switches gaan bestellen.

Is dit toetsenbord anywhere in Europa te bestellen, of kom ik toch in USA of China terecht? Na invoerrechten en BTW komt zo'n bordje al snel op een slordige 175-200 € uit....

Dank voor tips!
Wat bedoel je met niet aan toe? Er zijn ook hot swap bordjes. Wel handig om verschillende switches te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inconnu
  • Laatst online: 02-01 22:43
MrMarcie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:21:
[...]

Wat bedoel je met niet aan toe? Er zijn ook hot swap bordjes. Wel handig om verschillende switches te kunnen gebruiken.
Ik wil met name de type-ervaring 'van vroeger' terug, en mijn typesnelheid wat omhoog. Daarvoor is het nog niet nodig om alles tot in de kleinste details te customizen. Daarom geen DIY, maar een goede kwaliteit kant-en-klaar.

... Kan ik later altijd verder zien.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Crap... mijn bestelde Ducky One 2 SF 65% met MX browns is omgezet van "levering deze week" naar "levertijd onbekend"... :-(

Zal te maken hebben met de 2020 versie van het bordje (Year of The Rat spacebar dacht ik!). Leveringen uit het verre Oosten zal wel langer duren dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Vraagje, ik heb een Ducky Zero met MX Black toetsen, maar ik heb hierbij een boel last van dubbele aanslagen. Is dit normaal met MX Black toetsen? Heeft dat te maken met dat ik altijd bottom bij het typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Ik heb met MX brown (Corsair STRAFE) ook dubbele aanslagen, alleen met de letter P. Zou het niet de manier van aanslaan kunnen zijn? Of dat een of meerdere van de switches niet lekker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm_unseen
  • Laatst online: 16-06 16:07
Hulpvraag toetsenbord, dun, licht typend en stil

Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord, maar mijn eisen zijn kennelijk nogal lastig. Ik typ meestal op laptops, bv surface book 2. Mijn fijnste toetsenbord zit vast in mijn Alienware m17x r4 laptop en kan ik helaas niet hergebruiken. Ik zoek een stil, plat toetsenbord met meer travel dan een goed laptop toetsenbord, maar niet zoveel als de meeste normale toetsenborden.

Welke lay-out wil je: het liefst US (international)
Wil je met of zonder numpad: graag TK of TKL
Wil je backlight: Nice to have
Welke MX Switch prefereer je: Linear en plat/kort (en stil)
Wat je is je budget: max €300
Wil je macro toetsen: Nice to have
Andere nice to have functies: Draadloos,
Doel van het keyboard: Office/code typen, af en toe gamen (FPS/RPG) op een laptop (surface book 2)

De volgende toetsenborden heb ik nu op mijn shortlist staan:

Logitech MX Keys/Craft: Goed plat, werkt goed met mijn MX Master, is draadloos, werkt op meerdere systemen tegelijk, maar de layout is fout, en hij is te breed. De vraag is of deze genoeg travel heeft
Microsoft Surface Keyboard: Te breed. De vraag is of deze genoeg travel heeft
Logitech K800: toetsen zijn iets hoger, dat is goed. Is ook draadloos, maar wel te breed, layout is ook niet goed (echt een logitech probleem)

Nog andere ideeën/suggesties?

PS: De platte mechanische gaming toetsenborden heb ik hier buiten beschouwing gelaten omdat ik die vaak al te hoog vind.

PPS: ik typ dit op een logitech K120. Die heeft voor mij teveel geluid en is al iets te zwaar, te hoog en met teveel travel en wiebel. Layout is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:16:
Ik heb met MX brown (Corsair STRAFE) ook dubbele aanslagen, alleen met de letter P. Zou het niet de manier van aanslaan kunnen zijn? Of dat een of meerdere van de switches niet lekker zijn?
Ik gok de manier van aanslaan, voor mij dan, heb het in ieder geval met veel verschillende toetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

dm_unseen schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:33:

Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord, maar mijn eisen zijn kennelijk nogal lastig. Ik typ meestal op laptops, bv surface book 2. Mijn fijnste toetsenbord zit vast in mijn Alienware m17x r4 laptop en kan ik helaas niet hergebruiken. Ik zoek een stil, plat toetsenbord met meer travel dan een goed laptop toetsenbord, maar niet zoveel als de meeste normale toetsenborden.

Doel van het keyboard: Office/code typen, af en toe gamen (FPS/RPG) op een laptop (surface book 2)

Logitech MX Keys/Craft: Goed plat, werkt goed met mijn MX Master, is draadloos, werkt op meerdere systemen tegelijk, maar de layout is fout, en hij is te breed. De vraag is of deze genoeg travel heeft
Logitech K800: toetsen zijn iets hoger, dat is goed. Is ook draadloos, maar wel te breed, layout is ook niet goed (echt een logitech probleem)

PS: De platte mechanische gaming toetsenborden heb ik hier buiten beschouwing gelaten omdat ik die vaak al te hoog vind.

PPS: ik typ dit op een logitech K120. Die heeft voor mij teveel geluid en is al iets te zwaar, te hoog en met teveel travel en wiebel. Layout is wel goed.
Zoiets? pricewatch: Sharkoon PureWriter TKL RGB Kailh Red (Qwerty US)

Is alleen niet draadloos, voldoet verder volgens mij wel aan je eisen. Of is dit ook nog te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm_unseen
Lastig, PW zegt 35mm, dat is best hoog. Mijn K120 is bv maar 25mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extraxyz
dm_unseen schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:33:

https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard

pricewatch: Cooler Master SK630 (Qwerty US) Zwart

pricewatch: Cooler Master SK631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm_unseen
De keychron is 18mm, als dat het totaal is dan is dat idd erg plat. Die toetsen zijn niet concave, maar ziet er voor de rest goed uit.

De cooler masters zijn 30mm hoog, dat is zelfs iets hoger dan mijn k120, dan is een G815/g915 nog platter (20mm). Alleen de mx keys en surface keyboard zijn nog net iets platter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
Pimmetjuuh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:21:
[...]

Over de keycaps gesproken, als we zoiets kunnen vinden voor onze Iqunix ben ik helemaal om _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Ik wil graag een eerste custom keyboard in elkaar laten zetten, gewoon een goedkope 60% van Aliexpress zodat ik het solderen kan oefenen. Maar ik vraag me af wat voor lube ik zou moeten gebruiken voor de switches, is het noodzakelijk om Krytox GPL 205 aan te schaffen of kan ik gewoon wegkomen met Permatex Dielectric Grease die ik heb besteld voor de stabilizers. Of is er misschien iets vergelijkbaars in Nederland? Ik zou later graag een keyboard á la Satisfaction 75 of Evolv in elkaar willen zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Swagger op 03-04-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Weet iemand toevallig waar PBT-toetsen met macOS-modifiers geschikt voor backlight te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
Swagger schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:15:
Ik wil graag een eerste custom keyboard in elkaar laten zetten, gewoon een goedkope 60% van Aliexpress zodat ik het solderen kan oefenen. Maar ik vraag me af wat voor lube ik zou moeten gebruiken voor de switches, is het noodzakelijk om Krytox GPL 205 aan te schaffen of kan ik gewoon wegkomen met Permatex Dielectric Grease die ik heb besteld voor de stabilizers. Of is er misschien iets vergelijkbaars in Nederland? Ik zou later graag een keyboard á la Satisfaction 75 of Evolv in elkaar willen zetten.
Wat je voor je stabilizers gebruikt is veel te dik voor switches, daarmee plak je ze alleen maar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

henkie196 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:55:
Vraagje, ik heb een Ducky Zero met MX Black toetsen, maar ik heb hierbij een boel last van dubbele aanslagen. Is dit normaal met MX Black toetsen? Heeft dat te maken met dat ik altijd bottom bij het typen?
GoeiedagEem schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:16:
henkie196 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:56:
Ik gok de manier van aanslaan, voor mij dan, heb het in ieder geval met veel verschillende toetsen.
Ik zou eerder denken dat er iets mis is met de switch onder die toets of in de controller of gewoon het PCB, want dat hoort gewoon niet bij welk type/merk switch en toetsenbord dan ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
karimmm schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:04:
[...]

Over de keycaps gesproken, als we zoiets kunnen vinden voor onze Iqunix ben ik helemaal om _/-\o_
Hahaha jaa, die zag ik ook, jammer dat de bottom row zo'n aparte layout heeft. Ik hoop dat meer manufacturers 96% keysets gaan maken.

Er is ook veel wat ik nog niet weet over mkb's, heb jij een idee welke profile de iqunix heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

GoeiedagEem schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:32:
Crap... mijn bestelde Ducky One 2 SF 65% met MX browns is omgezet van "levering deze week" naar "levertijd onbekend"... :-(

Zal te maken hebben met de 2020 versie van het bordje (Year of The Rat spacebar dacht ik!). Leveringen uit het verre Oosten zal wel langer duren dan normaal.
Ik ben ook hard op zoek naar een webshop waar ik een mini 2 sf kan bestellen. Mag ik vragen waar jij je bestelling hebt geplaats?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
@styx1 Tuurlijk, bij Alternate. Ik heb nog geen reactie van hen gehad op mijn vraag over hoe lang het nog gaat duren. Zodra ik m binnen heb (of geannuleerd heb :)) dan zal ik het hier posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

karimmm schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:04:
[...]

Meh, pas op al die mooie gerenderde shots. Alleen de laatste pic is daadwerkelijk een foto, en die schreeuwt 'cheap crap' - en dat is exact wat je voor die prijs kunt verwachten :o

Vandaag een onverwachte oudje binnengekregen, geheel nieuw en ongebruikt in doos:
Afbeeldingslocatie: https://www.vogons.org/download/file.php?id=79985&mode=view

Acer Accufeel 6316 6312TW-4U, uit ~1996. Je zou denken dat het Alps switches zijn als je naar de foto kijkt, maar niet helemaal - dit zijn Acer Black switches, die inderdaad een Alps mount hebben, maar daaronder meer op een Model M lijken: een clicky mechanisme a la Alps White die op een membrane drukt. Het klinkt als Alps, het voelt duideljk anders. Ik moet er even mee gaan spelen dus :)

En over keycaps gesproken, dit zijn crappy dunne ABS caps. Als de switches me bekoren ga ik allicht op zoek naar iets beters, al is de spoeling bij Alps-mount een stuk dunner dan bij MX. Enige PBT optie die ik zo snel kan zien is XDA. Dat vind ik grappig, maar ze zien er IMHO niet uit (althans, niet icm zo'n klassiek 105-key layout) en typen ook niet denderend - geef mij maar SA of Cherry profile, of gewoon OEM.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Pimmetjuuh schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:42:
[...]

Hahaha jaa, die zag ik ook, jammer dat de bottom row zo'n aparte layout heeft. Ik hoop dat meer manufacturers 96% keysets gaan maken.

Er is ook veel wat ik nog niet weet over mkb's, heb jij een idee welke profile de iqunix heeft?
Cherry's aangezien ze cherry switches hebben. Daar ben ik 't mee eens. Ook al zijn er wel andere 96% keyboards (voornamelijk DIY) maar zullen die keycaps niet op ons toetsenbord passen. Ik ben aan het overwegen om gewoon een andere set van Iqunix te kopen, in de toekomst, puur zodat ik de zwarte kan combineren. Ik zou niet weten welke though, wellicht Cyber? Weinig keus :(
dion_b schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:22:
[...]

Meh, pas op al die mooie gerenderde shots. Alleen de laatste pic is daadwerkelijk een foto, en die schreeuwt 'cheap crap' - en dat is exact wat je voor die prijs kunt verwachten :o
Klopt :(. Ik heb 't ook alleen gedeeld voor het idee :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Woohoo, het is keyboard week. Postbode belde zojuist aan met m'n nieuwe Mac keyboard. Ik heb een Powermac zonder toetsenbord, en m'n enige Mac keyboard is een lelijke zompige iMac rubberdome. Afgelopen week het originele Apple bord besteld en ronduit teleurgesteld: zelfs voor een rubberdome een slecht bord. Toen zag ik op Marktplaats een advertentie voor een "qwerty" toetsenbord wit, met uiteraard wazige foto waar ik "TactilePro" op meende te lezen. Ding-dong, dat is een Matias bord :D

Dus gelijk vraagprijs geboden, geaccepteerde en net binnen. Inderdaad, een splinternieuw Matias TactilePro 2.0 bord (met de originele Apple ernaast ter vergelijking):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_gq4MNPIlrC__Jd2v2RkB81nww=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmPpdlAMsPc8dMQ70luqdEXu.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zab5-FfWflb7K_aBJ7YAnkXOK2U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKNDtFvfYrNyNy04GtmqR5KW.jpg?f=fotoalbum_medium

"Tactile" is niets gelogen, dit zijn namelijk wel echte Alps switches, SKBM White om precies te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NajwOwvqpYZkp_tIfcn-pHBnCuQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZpvAwHI2qgxKfyPuLipNI2s.jpg?f=fotoalbum_medium

Nu, absoluut mooi-uitziende (=bij Mac passend) uiterlijk, en terecht legendarische switches. Toch is m'n eerste indruk dat dit een schoolvoorbeeld is van waarom switches niet alles zeggen over een toetsenbord. De keycaps zijn van buiten mooi, maar hooguit middelzwaar en van ABS en dat hoor je. Rammel. Maar dat valt in het niet bij de behuizing. Dat is namelijk in echte iMac-stijl van doorschijnend polycarbonaat. Ook de achterkant. Oftewel het functioneert als klankkast. Gelukkig niet op de frequenties van de (hoge) click van de switches zelf - die zijn juist aardig gedempt - maar alle rammelgeluiden van de keycaps hoor je des te erger, om nog maar te zwijgen van hoe luidruchtig het klinkt als je hard typt en de bodem raakt. Alles bij elkaar is dit een van m'n luidruchtigste zo niet mijn meest luidruchtige toetsenbord, en dat zeg ik als eigenaar van een IBM Model F :o

Nu, Matias-borden, Alps switches en jaren '00 Macs zijn voor de meesten waarschijnlijk een ver-van-mijn-bed verhaal, maar lees ipv "Matias" "AliExpress", ipv Alps White Cherry MX Blue (of vergelijkbaar) en ipv die Macs een of andere hippe moderne bord, en dan gaat alles nog steeds even goed op. Een zware behuizing met liefst metalen backplate (zoals die Acer trouwens wel had) is altijd een pre en is een van de redenen waarom pakweg een Leopold meer kost dan een goedkoper bord met zelfde switches. Betere keycaps is een andere reden.

Ik ben desondanks erg blij met dit bordje, zeker gezien ik het voor EUR 15 volledig nieuw gekregen heb. Matias verkoopt ondertussen versie vier van de TactilePro - met exact dezelfde behuizing. Die kosten GBP138 oftewel EUR 156. Voor dat bedrag zou ik aanzienlijk minder tevreden zijn. Ze hebben ook een "Quiet Pro", die de Alps (of recenter: Matias) White switches vervangt door Matias "QuietClick" Grey dampened tactile (non-clicky) switches. Die schijnt veel stiller te zijn, behalve als je de keycaps laat ratelen, dan is het net zo luidruchtig :X
Wat ik hier in ieder geval mee wil proberen is kijken of ik ergens een bitumen/lood akoestische dempingspaneel kan vinden en die in de behuizing tussen switchplate en achterkant kan vrotten. Ik verwacht dat dat veel van de resonantie eruit zou halen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:41
Ik heb een paar jaar geleden een mechanisch toetsenbord gekocht van Logitech; de K840 met Romer-G toetsen. Het is een stijlvol toetsenbord en de toetsen 'klakken' lekker hard, maar ik kan er niet op typen. Niet zoals bij een 'gewoon' toetsenbord. Ligt dat aan de switches en zijn er ook toetsenborden die een niet-mechanische benaderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

P-Rock schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:18:
Ik heb een paar jaar geleden een mechanisch toetsenbord gekocht van Logitech; de K840 met Romer-G toetsen. Het is een stijlvol toetsenbord en de toetsen 'klakken' lekker hard, maar ik kan er niet op typen. Niet zoals bij een 'gewoon' toetsenbord. Ligt dat aan de switches en zijn er ook toetsenborden die een niet-mechanische benaderen?
Beetje moeilijk om daar iets over te roepen zonder te weten waarom je er niet op kunt typen...

Dit is een niet al te hoog aangeschreven toetsenbord met 'goedkope' lichte ABS keycaps en de Romer-G swtiches zijn een lichtere variant van de toch al niet bijzonder tactile MX Brown, waarvan vaak gezegd wordt dat het juist op een rubberdome lijkt qua typgevoel.

Opvallend is dat je zegt dat de toetsen "lekker hard" klakken. Dit zijn geen clicky switches. Om de toetsen te laten klakken ram je er waarschijnlijk keihard op. Zo ja is je techniek allicht het grootste probleem, maar zou je kunnen kijken naar toetsenborden met (veel) stijvere switches die dergelijk misbruik kunnen opvangen - dingen als MX Clear of Kailh Box Navy Blue. Dat gezegd, die dingen typen echt zwaar, dus of je daar blij van wordt is een tweede.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 19:34

botoo

💀 too old to die young

'klakken' als in bottommen vermoed ik?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

P-Rock schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:18:
Mijn eerlijke ongezouten mening : Alle gaming toetsenborden van Logitech zijn gewoon troep qua typgevoel!

Wil je echt een fijn Logitech toetsenbord om wat voor reden dan ook dan moet je gewoon iets met scissor switches kopen en de rest keihard vermijden! d:)b

En als je een fijn mechanisch toetsenbord wil moet je gewoon lekker bij Ducky/Leopold/Das Keyboard/enz. rondkijken en dan iets kiezen met de specificaties die jij fijn vindt/denkt te vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:03:
Opvallend is dat je zegt dat de toetsen "lekker hard" klakken. Dit zijn geen clicky switches. Om de toetsen te laten klakken ram je er waarschijnlijk keihard op. Zo ja is je techniek allicht het grootste probleem, maar zou je kunnen kijken naar toetsenborden met (veel) stijvere switches die dergelijk misbruik kunnen opvangen - dingen als MX Clear of Kailh Box Navy Blue. Dat gezegd, die dingen typen echt zwaar, dus of je daar blij van wordt is een tweede.
Is het echt misbruik om een toets te bottomen? Moet een mechanisch toetsenbord daar niet juist tegen kunnen? Waar zijn anders die claims van miljoenen aanslagen goed voor?

Mijn toetsenbord met MX black maakt ook meer lawaai dan m'n rubberdome toetsenbord. Als ik héél voorzichtig typ lukt het me misschien om ze niet te bottomen, en daarmee minder geluid te maken, maar dat is niet iets dat me goed lukt. Daarnaast heb ik op het werk (en thuis, om te gamen) rubberdome toetsen, dus heb ik niet zo heel veel aan mezelf een lichtere aanslag aan te leren. Misschien zou het wel helpen met het minder krijgen van dubbele aanslagen, zeker op de numpad gebeurd dat me echt vaak.

Is die 5 cN extra kracht die een clear t.o.v. van een blue heeft trouwens heel merkbaar? Ik heb nu dus een MX black (welke min of meer niet meer terug te vinden is de pricewatch), maar vind de aanslag niet bijzonder zwaar, terwijl deze ook 60 cN zou moeten zijn, net als de blues.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

henkie196 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:01:
[...]

Is het echt misbruik om een toets te bottomen? Moet een mechanisch toetsenbord daar niet juist tegen kunnen? Waar zijn anders die claims van miljoenen aanslagen goed voor?
Ze kunnen er - als het goed is - prima tegen, maar dan moet je niet raar opkijken als het voor geen meter typt, zeker als je erg lichte switches hebt. Je zit dan feitelijk gewoon hard tegen een plank te rammen zonder weerstand of feedback. Die Logitech switches zijn nog lichter dan MX Brown.
Mijn toetsenbord met MX black maakt ook meer lawaai dan m'n rubberdome toetsenbord. Als ik héél voorzichtig typ lukt het me misschien om ze niet te bottomen, en daarmee minder geluid te maken, maar dat is niet iets dat me goed lukt. Daarnaast heb ik op het werk (en thuis, om te gamen) rubberdome toetsen, dus heb ik niet zo heel veel aan mezelf een lichtere aanslag aan te leren. Misschien zou het wel helpen met het minder krijgen van dubbele aanslagen, zeker op de numpad gebeurd dat me echt vaak.

Is die 5 cN extra kracht die een clear t.o.v. van een blue heeft trouwens heel merkbaar? Ik heb nu dus een MX black (welke min of meer niet meer terug te vinden is de pricewatch), maar vind de aanslag niet bijzonder zwaar, terwijl deze ook 60 cN zou moeten zijn, net als de blues.
Black is zeker zwaarder dan Blue - de actuation force is nagenoeg hetzelfde, maar bij Blue is dat maar een kortstondige piek terwijl het bij Black continu hoog is. Buiten - en vooral na - die ene piek zijn Blues nauwelijks zwaarder dan Reds, met als gevolg dat je na de click gegarandeert bottomt want dat gebeurt al bij zelfde kracht als klik. Clears lijken qua gedrag na de klik veel meer op Black, ook na de click blijft kracht flink toenemen. Verschil tussen Blue en Clear is dus veel meer dan alleen actuation force. Kans dat je bottomt is veel kleiner:
Afbeeldingslocatie: https://deskthority.net/wiki/images/3/38/CherryMXForceTravel.png

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Interessante grafiek, had ik niet eerder gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

henkie196 schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:03:
Interessante grafiek, had ik niet eerder gezien.
Bron heeft wel meer interessante info:
https://deskthority.net/wiki/Cherry_MX

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
Hm, laatst de Leopold fc980m gekocht en vind het een prettig bordje. De brown keyswitches niet helemaal wat ik er van verwachtte, maar al met al wel tevreden.

Stiekem toch aan het rond kijken om iets te fixen wat ik soort van zelf in elkaar kan knutselen. Een goedkoop hot-swappable keyboard lijkt me wel wat. Handig om switches uit te proberen.

Zag op aliexpress een nep GMK Camping keycapset. €42,55, kwaliteit zal ook wel naar de prijs zijn. Desalniettemin lonkt het om uit te proberen. ☺️

https://a.aliexpress.com/_dX8Q7KS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NUrsQXUirSaq_mKgqKV5_g3b3s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNxJIxtUGwBjjYXkQJPQxEyk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yazZAMgtJG4uoxkENhf9mjkB3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsyOpk83TXcHhLW01IiAsJC2.jpg?f=fotoalbum_tile

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

StyXL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:50:
Hm, laatst de Leopold fc980m gekocht en vind het een prettig bordje. De brown keyswitches niet helemaal wat ik er van verwachtte, maar al met al wel tevreden.

Stiekem toch aan het rond kijken om iets te fixen wat ik soort van zelf in elkaar kan knutselen. Een goedkoop hot-swappable keyboard lijkt me wel wat. Handig om switches uit te proberen.

Zag op aliexpress een nep GMK Camping keycapset. €42,55, kwaliteit zal ook wel naar de prijs zijn. Desalniettemin lonkt het om uit te proberen. ☺️

https://a.aliexpress.com/_dX8Q7KS

[Afbeelding][Afbeelding]
Er zijn verrassend goede setjes te koop op Alie hoor. Heb ooit een SA PBT setje gekocht voor nog geen 20 euro waar ik prima tevreden over ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extraxyz
Extraxyz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:48:
Gisteren Polaris ontvangen en meteen in elkaar gezet :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Godsamme wat typt dit ding onbeschrijfelijk goed :*) . Nieuw persoonlijk WPM record erop getikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-Dkre_RrkkSFlYdwonQIv7cRPc=/f/image/UEohseZHfQNKW223aK03Yni4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 20:33
Swagger schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:15:
Over de lube gesproken, heb je een adresje waar je dit vandaan haalt? Ik kan alleen maar mykeyboard.eu vinden (momenteel geen stock) en andere webshops zijn meer USA of zien er niet betrouwbaar uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swagger
Heath schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:16:
[...]

Over de lube gesproken, heb je een adresje waar je dit vandaan haalt? Ik kan alleen maar mykeyboard.eu vinden (momenteel geen stock) en andere webshops zijn meer USA of zien er niet betrouwbaar uit...
Ik ben ook aan het wachten op stock, NovelKeys verwacht het in mei, Switchmod, 1upKeyboards, ApexKeyboards. Techduikshop in NL zegt het te hebben, deze heeft ook een fysieke winkel maar ik weet niet welke grade het is. Ik moet daar nog achteraan bellen.

Ik zie nu net ook dat Zealpc het op voorraad heeft, 24 euro voor 5 gram + 14 euro shipping, vond dat een beetje overdreven. Keys.my verkoopt het het goedkoopst (als het goed is was dit voorheen Sprit volgens het Keebtalk forum). Dat was zo'n beetje mijn complete onderzoek naar lubricants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 20:33
Swagger schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:27:
[...]

Ik ben ook aan het wachten op stock, NovelKeys verwacht het in mei, Switchmod, 1upKeyboards, ApexKeyboards. Techduikshop in NL zegt het te hebben, deze heeft ook een fysieke winkel maar ik weet niet welke grade het is. Ik moet daar nog achteraan bellen.

Ik zie nu net ook dat Zealpc het op voorraad heeft, 24 euro voor 5 gram + 14 euro shipping, vond dat een beetje overdreven. Keys.my verkoopt het het goedkoopst (als het goed is was dit voorheen Sprit volgens het Keebtalk forum). Dat was zo'n beetje mijn complete onderzoek naar lubricants.
Thanks voor het delen van dat onderzoek. :)
Zat te overwegen om normale lube ergens vandaan te trekken uit de bouwmarkt, daar zullen ze ongetwijfeld ook wel iets moeten hebben toch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swagger
Heath schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:47:
[...]

Thanks voor het delen van dat onderzoek. :)
Zat te overwegen om normale lube ergens vandaan te trekken uit de bouwmarkt, daar zullen ze ongetwijfeld ook wel iets moeten hebben toch..
Dat verwacht ik wel, op Amazon.de kan je in ieder geval dielectric grease bestellen van Permatex, deze wordt veel gebruikt voor het luben van stabilizers. RO-59tmKT bij Candykeys is misschien een goede vervangende lube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 04-07 15:50

ap3nr0ts

hoi

Hoi! Misschien een rare vraag, maar ik heb een Ducky One 2 met bruine switches, en merk dat ik heel vaak twee keer spaties intik of een verloren spatie na 1 of 2 letters van een woord. Voor mijn gevoel staat hij iets te losjes, denk ik. Ik moet minder leren rammen. Is er echter een lifehackje dat ik kan toepassen om hem steviger in zijn schoenen te laten staan? Volgens Reddit heeft de switches vervangen geen zin, omdat die bij een Ducky gesoldeerd zijn, en je er niet zomaar uit kunt halen. Misschien heeft iemand hier een fijne tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ap3nr0ts schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:23:
Hoi! Misschien een rare vraag, maar ik heb een Ducky One 2 met bruine switches, en merk dat ik heel vaak twee keer spaties intik
Dat is gewoon een brakke switch denk ik, maar wat bedoel je hiermee :
of een verloren spatie na 1 of 2 letters van een woord.
:?
Volgens Reddit heeft de switches vervangen geen zin, omdat die bij een Ducky gesoldeerd zijn, en je er niet zomaar uit kunt halen. Misschien heeft iemand hier een fijne tip. :)
Als je nog garantie hebt : RMA opsturen!

Zo niet : Paar reserve switches bestellen en lekker solderen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
ap3nr0ts schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:23:
Hoi! Misschien een rare vraag, maar ik heb een Ducky One 2 met bruine switches, en merk dat ik heel vaak twee keer spaties intik of een verloren spatie na 1 of 2 letters van een woord. Voor mijn gevoel staat hij iets te losjes, denk ik. Ik moet minder leren rammen. Is er echter een lifehackje dat ik kan toepassen om hem steviger in zijn schoenen te laten staan? Volgens Reddit heeft de switches vervangen geen zin, omdat die bij een Ducky gesoldeerd zijn, en je er niet zomaar uit kunt halen. Misschien heeft iemand hier een fijne tip. :)
Registreert hij daadwerkelijk al een tik voordat de switch daadwerkelijk ingedrukt? Kun je het bijv. nabootsen door alleen de stam een beetje heen en weer te wiebelen? Dan is waarschijnlijk het metalen contactblad te dicht tegen de stam aan gebogen.

Je zou met een kleine platkopschroevendraaier de behuizing eraf kunnen halen en voorzichtig proberen om het blad een stukje verder weg te buigen. Hiermee wordt-ie wel wat minder tactile, maar als terugsturen of desolderen niet mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Even kijken of ik het beter uit kan leggen. Ik merk volgens mij vooral dat ik mijn duimen iets te veel op de spatie laat rusten, waardoor ik hem af en toe 'meeram'. Toen ik de spatie eraf haalde, merkte ik niks bijzonders aan beide bruine switches hoor. Ze voelden hetzelfde aan als de andere toetsen, alleen heb ik het idee dat ik hem 'makkelijker' tussendoor per ongeluk aantik. Ik dacht daarom aan een zwaardere switch onder die spatie knallen, maar dat gaat volgens mij niet zonder soldeerwerk. Nu ben ik dus op zoek naar andere alternatieven/lifehacks.

Hopelijk is het zo iets duidelijker. Kortom, ik denk niet dat er iets mis is met de switches, maar de zwaartekracht is iets te gulzig wat mij betreft bij mijn spatie.

Ik zit nu op mijn laptop, maar hoe ik nu t yp zou bijvoorbeeld geregeld gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door ap3nr0ts op 14-04-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Misschien kan je er een veer onder zetten. Of proberen je handen anders neer te leggen. Volgens mij heb ik mijn duimen niet constant op of boven de spatiebalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
ap3nr0ts schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:51:
Ik dacht daarom aan een zwaardere switch onder die spatie knallen, maar dat gaat volgens mij niet zonder soldeerwerk.
Je zou de veer kunnen vervangen voor een zwaardere, enige nadeel is dat die niet in kleine hoeveelheden te koop zijn. Op MyKeyboard momenteel een hoop op voorraad. Voor een spatiebalk neem ik zelf altijd minstens 68 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Maar ik kan de veer niet veranderen zonder iets te klooien met solderen, right? Ik las dus dat die bij een Ducky One 2 niet simpelweg met een pincet eruit te plukken zijn, de switches. Het idee van een extra veer dacht ik ook al aan. Zijn daar gangbare alternatieven voor? Nu leunt hij alleen op de drie bruine switches.

Thanks voor het meedenken trouwens. Nu gaat het typen bijvoorbeeld weer goed, dus het heeft zeker met mijn gebruik te maken, haha. Al heb ik het op andere toetsenborden niet ...

[ Voor 18% gewijzigd door ap3nr0ts op 15-04-2020 09:07 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 158 Laatste