Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:57

RvL

ppeterr schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:42:
[...]

Ow wauw! Dat geeft al iets meer. Goede tip!

2020/01/22 01:50:00 Departure from airport to destination country----HONG KONG - CHINA
Dat geeft hij bij mij nog steeds aan, terwijl het toetsenbord hier toch echt voor me ligt. Misschien dat je bij DHL wat meer kan vinden o.b.v. het 3S track & trace nummer wat erbij staat?

Eerste indruk van de K2: zeker gezien de prijs een zeer degelijk bordje. Zoals in vele reviews gelezen kan worden is hij vrji hoog, maar vergelijkbaar met de CK550 die ik al heb.

Qua klank klinkt deze wat zachter dan de CK550, welke wat holler lijkt te klinken. Dat kan natuurlijk aan de keycaps liggen maar ook aan de algehele opbouw van het toetsenbord. De K2 klinkt wat hoger en neigt qua geluid wat meer naar Blue's. Al klikken ze een stuk minder.

Bluetooth verbinding is goed, ik merk geen lag. Ook niet als ik de snelheid wat meer opvoer.

1 nadeel van een Bluetooth toetsenbord heb ik al wel ondervonden, maar dat probleem geldt voor alle Bluetooth toetsenborden: mijn Linux laptop is volledig encrypted. Dat betekent dat de SSD nog tijdens opstarten ontsleutelt moet worden. Op dat moment zijn de BT modules nog niet geladen....

Vanaf maandag mag ie mee naar het werk :)

[ Voor 28% gewijzigd door RvL op 24-01-2020 20:16 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RvL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:12:
Eerste indruk van de K2: zeker gezien de prijs een zeer degelijk bordje. Zoals in vele reviews gelezen kan worden is hij vrji hoog, maar vergelijkbaar met de CK550 die ik al heb.
Hmm, als ze ook met MX Clear komen, is het het bekijken waard. Is het nog een beetje fatsoenlijk te gebruiken als je op de bank hangt?
1 nadeel van een Bluetooth toetsenbord heb ik al wel ondervonden, maar dat probleem geldt voor alle Bluetooth toetsenborden: mijn Linux laptop is volledig encrypted. Dat betekent dat de SSD nog tijdens opstarten ontsleutelt moet worden. Op dat moment zijn de BT modules nog niet geladen....
Dat is gelukkig niet direct een issue voor een laptop, want die heeft nog een eigen toetsenbord. Maar anders kan je het ook via een USB stick oplossen, dus als het om een PC gaat is dat nog te overzien. Maar het kan zo te zien op je foto's ook via een draadje werken, dus echt een probleem is er niet. Want je zou anders ook niet je BIOS/UEFI in kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Hero of Time schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:32:
[...]

Hmm, als ze ook met MX Clear komen, is het het bekijken waard. Is het nog een beetje fatsoenlijk te gebruiken als je op de bank hangt?
Ik hang er eigenlijk nooit meer op de bank om eerlijk te zijn, dus daar kan ik je helaas geen antwoord op geven... Als ik dat simuleer door het toetsenbord op m'n schoo te leggen dan gaat dat best, al is je houding dan natuurlijk wel flink anders dan wanneer je op een bank hangt.
[...]

Dat is gelukkig niet direct een issue voor een laptop, want die heeft nog een eigen toetsenbord. Maar anders kan je het ook via een USB stick oplossen, dus als het om een PC gaat is dat nog te overzien. Maar het kan zo te zien op je foto's ook via een draadje werken, dus echt een probleem is er niet. Want je zou anders ook niet je BIOS/UEFI in kunnen.
Klopt, het is in dit geval ook niet echt een probleem. Zeker omdat je 'm ook gewoon bedraad kan gebruiken. En ergens is het ook logisch want op het moment van decrypten is het OS nog niet geladen. Meer een first world problem dus eigenlijk

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:31
ppeterr schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:13:
Ah, dat was mij een beetje ontschoten, dat het nieuwjaar zo belangrijk is daar. Ik reken altijd wel op 6+ weken vanuit China, dan kan het altijd mee vallen.

Ik heb trouwens de K1 besteld, ik ben erg benieuwd.
En dan post ik dit wat hierboven staat gisteren, en dan staat meneer DHL net voor de deur.

Tik dit nu op de K1, ik moet er erg aan wennen dat dan wel :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RQDQ7yH/thumbnail-20200125-134821.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 25-01-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ziet er heel slick uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

ppeterr schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:12:
[...]

En dan post ik dit wat hierboven staat gisteren, en dan staat meneer DHL net voor de deur.

Tik dit nu op de K1, ik moet er erg aan wennen dat dan wel :)

[Afbeelding]
Ziet er goed uit!

Als het geen low-profile KB was had ik ook de K1 besteld, maar het low-profile hield me tegen. Niet dat er (tot nu toe) ook maar iets mis is met de K2

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Hey heren en dames, ik ben zeker blij verrast hoe hij er uitziet. En hoe hij over het algemeen werkt. Ik merk wel dat ik behoorlijk moet wennen aan hoe ik tik op dit toetstenbord. Zo druk ik behoorlijk vaak nog control in met mijn linker hand palm. En zit ik soms vaak de verkeerde toetsen nog in te rammelen.
Nou ben ik geneigd om bijvoorbeeld de shortcuts uit te zetten in chrome, omdat alleen al tijdens het tikken van dit stukje er 3 extra tab's geopend zijn door de control toets per ongeluk in te drukken.

Maar goed, het is ook een klein bordje, eerst maar eens een paar dagen verder tikken erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat je beter naar je houding kan kijken, want ik heb nog nooit meegemaakt, hoe klein het toetsenbord ook is, dat ik de linker control toets indruk. Of wat voor toets dan ook als ik m'n handen in ruststand heb (tenzij het een heel lichte switch is, zoals MX Red/Brown).
Of misschien heb je gewoon kleine handen en kan je anders niet goed bij de bovenste helft van het toetsenbord komen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Ik vermoed dat je helemaal gelijk hebt. Ik zit hier achter een design tafel, scheef hangend aan de muur met de monitor daar weer aan gehangen. Alles is eigenlijk scheef, dus nu jij het zo noemt en ik kijk naar mijn handen ten opzichte van het keyboard en toetsenbord. Een scheve zooi :|

Ik moet nog maar even verder scheefgroeien en wennen er aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zorg eerst dat alles recht en waterpas is. Als je het dan nog niet helemaal tof vind, schaf je een polssteun aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 23:22
Net mailtje gekregen dat mijn order van 85 nieuwe flippers met springs verstuurd is.
Had begin vorig jaar een Model F xt keyboard overgenomen van een mede-tweaker.
Alleen zijn de keys door de leeftijd niet helemaal meer uniform (ene key heeft meer kracht nodig om in te drukken dan de andere) dus heb ik deze bestelling gedaan om alle flippers en springs te vervangen zodat hij weer helemaal uniform is.
Kostte me wel 130 euro (invoerrechten nog niet meegerekend),
iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Ik had wat gezeik met de Corsair iCue software, kreeg het niet meer geupdate (of verwijderd), uiteindelijk (ook door andere problemen) m'n PC opnieuw geïnstalleerd.

Weet iemand of dergelijke software toegevoegde waarde heeft, behalve het custom kunnen laten oplichten van je toetsen? Betreft een Corsair STRAFE met Cherry MX brown switches.

Ander vraagje: ik irriteer me meer en meer aan low end keyboards die ik voor mijn werk gebruik. Helaas reis ik veel in mijn beroep, als ik een vaste werkplek zou hebben, dan zou ik zeker een mechanisch toetsenbord nemen! Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
ppeterr schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:13:
Ah, dat was mij een beetje ontschoten, dat het nieuwjaar zo belangrijk is daar. Ik reken altijd wel op 6+ weken vanuit China, dan kan het altijd mee vallen.

Ik heb trouwens de K1 besteld, ik ben erg benieuwd.
Ben erg benieuwd naar je indruk van de K1, speel nog steeds met het idee er 1 te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
GoeiedagEem schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:08:
Ander vraagje: ik irriteer me meer en meer aan low end keyboards die ik voor mijn werk gebruik. Helaas reis ik veel in mijn beroep, als ik een vaste werkplek zou hebben, dan zou ik zeker een mechanisch toetsenbord nemen! Herkenbaar?
Ik heb nu een TKL in mijn tas steken (Ducky) en ga een 65% proberen.
Ik werk in een flexdesk systeem gecombineerd met thuiswerk, dus neem het voorlopig zo mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Gert Pronk schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:35:
[...]

Ben erg benieuwd naar je indruk van de K1, speel nog steeds met het idee er 1 te kopen
Mijn indruk is zeer positief tot nu toe. Ik tik er natuurlijk pas 2 dagen op nu dus een echt goed oordeel zal op zich moeten laten wachten. Ik merk wel dat het tiepen steeds soepeler gaat. En nu al na 2 dagen blind over de toetsen heen zoef. Het is een zeer compact apparaat. Dat kost mij nog wel wat moeite met het positioneren van mijn handen. Maar dat gaat ook steeds beter. De bouw kwaliteit, ik heb niet erg veel vergelijk materiaal, maar het ziet er allemaal verdomd degelijk uit. Omdat het toetsten bord ook best zwaar is, ligt het ook stevig op tafel. Ik heb de Red switches genomen. Het enige vergelijk wat ik kan maken kwa switches, is met het toetsenbord van mijn zoon. Die heeft begin deze maand een gekregen met Blue Kali. Het enige beetje nuttige wat ik daarover kan zeggen, is dat de K1 wat "ouderwetser" klikkend klinkt, als de Blue Kali van zijn bord. Niet overdreven hard, maar wel aanwezig dus met het geluid. Zeker niet storend.

Hier staat dus de versie zonder het nummeriek gedeelte. Naderhand, maar daar ben ik nog niet geheel overuit. Denk ik omdat het echt een klein toetsenbord is ik beter er een met het nummeriek had kunnen nemen. Maar wellicht is dat ook gewoon gewenning. RGB geef ik niet om, dus nu met enkel de witte ledjes. Het is eigenlijk net niet wit, eerder licht blauw/paars gloedje. Ziet er gellikt uit. Er zitten een berg disco opties op die ik niet gebruik. Heb het continu aanstaan, maar dan iets gedimd. Vraag mij wel af wat dat met de accu doet. Een beetje back light is zeker wel nodig als het wat donkerder in de kamer is.

De 14e besteld, de 21e verstuurd (of eerder, maar kreeg een mail dat hij onderweg was), de 24e binnen!
Super snel dus als ik het zo bekijk.

Heb dit betaald (73 euro ongeveer):

Discount (3850KEY15) -$11.10
Subtotal $62.90
Keyboard - EU Major - Standard (7-20 days) $19.00
Total $81.90

Dus gebruik die discount code, en je hebt de verzendkosten ongeveer als korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SliceOfLife
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-08 11:21
Iemand van jullie enig idee waar je een beetje betrouwbaar een Ducky One 2 TKL RGB op kan pikken? Ben al een tijdje op zoek en overal waar ik kijk (Alternate, MechKeys, CandyKeys, etc) is hij uitverkocht :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SliceOfLife schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:28:
Iemand van jullie enig idee waar je een beetje betrouwbaar een Ducky One 2 TKL RGB op kan pikken? Ben al een tijdje op zoek en overal waar ik kijk (Alternate, MechKeys, CandyKeys, etc) is hij uitverkocht :'(
Nope, dat zijn wel de drie winkels waar je ze binnen Nederland / Eu vandaan zou moeten halen...

Nu wee tik niet precies wat voor prijs je in gedachten had, welke switch je wilde en hoe belangrijk je RGB vindt, maar deze Leopold zijn "beter" naar mijn mening en mooier; hoewel de Akko caps versies zoals de Horizon One 2, Midnight etc ook mooie sets hebben. (Maar de RGB heeft dat niet, want tja, RGB)

https://mykeyboard.eu/cat...e-grey-ansi-mx-brown_356/

https://mykeyboard.eu/cat...ue-grey-ansi-mx-blue_355/

Je krijgt vooral lekkerder voelende caps en een meer solide basis / plate / pcb oplossing. Of je het verschil eruit haalt is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou liever dit bordje hebben (of een Alu Vortex / Tex, etc) dan de One 2 TKL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SliceOfLife
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-08 11:21
djunicron schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:40:
[...]

Nope, dat zijn wel de drie winkels waar je ze binnen Nederland / Eu vandaan zou moeten halen...

Nu wee tik niet precies wat voor prijs je in gedachten had, welke switch je wilde en hoe belangrijk je RGB vindt, maar deze Leopold zijn "beter" naar mijn mening en mooier; hoewel de Akko caps versies zoals de Horizon One 2, Midnight etc ook mooie sets hebben. (Maar de RGB heeft dat niet, want tja, RGB)

https://mykeyboard.eu/cat...e-grey-ansi-mx-brown_356/

https://mykeyboard.eu/cat...ue-grey-ansi-mx-blue_355/

Je krijgt vooral lekkerder voelende caps en een meer solide basis / plate / pcb oplossing. Of je het verschil eruit haalt is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou liever dit bordje hebben (of een Alu Vortex / Tex, etc) dan de One 2 TKL.
D'oh, had inderdaad wel handig geweest van me om wat details erbij te vermelden 8)7

Zoek inderdaad graag een TKL bordje(klein bureau) met brown switches. Nu heb ik na je comment zitten denken en RGB is grappig maar inderdaad totaal geen must, wel zou ik graag gewoon witte backlit keys willen.

Ik ga even kijken naar je linkjes, dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Bedankt voor je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kreeg de vraag van mijn collega of ik de Raise voor em mee wilde nemen morgen, die is wel van de ergo-stuff. Zelf ben ik er alweer uit: dit gaat hem niet worden. Ondanks grote pluspunten (duimknoppen voor enter / delete / backspace of wat je maar wilt is erg prettig) in lekker compacte vorm, haak ik toch weer af op...de hoge toetsen :P

En ga niet alle toetsen zitten vervangen, want ik ben erg tevreden met de G915, dus de Dygma gaat zodra mijn collega is 'uitgetypt' voor idem prijs als ik er voor betaald heb weer de deur uit DM me als je interesse hebt :). Maar ik weet vrijwel zeker dat hier genoeg vraag naar is. In games vond ik de duimtoetsen bijzonder handig.

Oh well, binnenkort weer een Logitech tobootje op de mat op het werk, iets met automagische bij je muziek of beeldcontent matchende verlichting :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ook de Keychron K2 besteld met kortingscode. Zal wel even duren voordat ie binnen is, maar ben zeer benieuwd hoe ie gaat bevallen met de Brown switches!
Ben nu ook weer begonnen met blind proberen te typen. Heb daar ooit in 1994 een diploma voor gehaald, 220 aanslagen/minuut op een ouderwetse elektrische typemachine (lol).
Met de Magic Keyboard mis ik de vingerzetting en druk ik te snel per ongeluk een toets in. Toch begint de Magic Keyboard ook wel te wennen, ben er wat positiever over dan op dag 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GoeiedagEem schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:08:
Een beetje TKL model moet toch te doen zijn als "meesleeptoetsenbord" :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
nero355 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:35:
[...]

Een beetje TKL model moet toch te doen zijn als "meesleeptoetsenbord" :?
Als ik voel hoe zwaar m'n Corsair STRAFE is, dan gaan tien toetsen minder niet echt een wezenlijk verschil maken. Dan is het natuurlijk maar net hoeveel sjouwen ik ervoor over heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

De Strafe weegt volgens de site van Corsair al gauw 1,4kg, dus dan is een ander toetsenbord al snel lichter.

Keychron K2 met kunststof behuizing bijvoorbeeld weegt zo'n 678gr. Met aluminium behuizing 808gr. Dat lijkt me toch geen onoverkomelijk gewicht om mee te slepen. Hij zit bij mij, met doos en al, gewoon in m'n laptoptas.

Of bijvoorbeeld een Ducky One 2 TKL. Wat groter dan de K2 (echt TKL vs. 75%), maar met 950gr. nog steeds een stuk lichter.

Zelfs een Leopold FC750 is zo'n 400gr. lichter.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GoeiedagEem schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:48:
Als ik voel hoe zwaar m'n Corsair STRAFE is, dan gaan tien toetsen minder niet echt een wezenlijk verschil maken. Dan is het natuurlijk maar net hoeveel sjouwen ik ervoor over heb. :)
RvL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:32:
De Strafe weegt volgens de site van Corsair al gauw 1,4kg, dus dan is een ander toetsenbord al snel lichter.
This ^^^^ :)

Het eene toetsenbord is het andere niet en vooral Corsair zie ik wel "fake gewicht" toevoegen om zo beter in de Reviews over te komen! :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:03

BSD

De HHKB die ik altijd bij me heb weegt 530 gram, dus daar merk je niks van.
Dat is een van de grote voordelen van een kunststof 60% keyboard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RvL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:32:
1.4kg is hier echt niet opzienbarend hoor

Ik hoor m'n ruim 3x zo zware F122 you kids git off mah lawn! roepen >:)

Dat gezegd, het kan een stuk lichter, en van Corsair heb ik echt niet de indruk dat de kwaliteit zodanig is dat het dit rechtvaardigt. Ik ben erg blij met m'n EUR 20 tkl bordje die ik voorzien heb van zware DSA-profile keycaps. Het tikt inderdaad nog steeds niet als een Leopold (laat staan IBM), maar door de zware caps klinkt en voelt het een stuk degelijker dan prijskaartje doet vermoeden. En het is ultiem portable. Je zou zoiets kunnen overwegen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
SliceOfLife schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:28:
Ik heb de Ducky one 2 TKL (Horizon) bij Alternate België gehaald, ben toevallig een Belg. Maar ze hebben gelukkig ook QWERTY keyboards.
Heb er 99€ voor betaald en het tikt wel goed. Ik kan niet vergelijken met bv de Leopolds of Vortex, maar komende van laptop keyboards (Dell ultrabook) is dit een hele verbetering natuurlijk.
De Horizon ziet er goed uit, heeft doubleshot PBT (slijten praktisch niet) keycaps. Enkel geen RGB of verlichting, maar ik vind dat geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

dion_b schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 00:38:
[...]

1.4kg is hier echt niet opzienbarend hoor

Ik hoor m'n ruim 3x zo zware F122 you kids git off mah lawn! roepen >:)

Dat gezegd, het kan een stuk lichter, en van Corsair heb ik echt niet de indruk dat de kwaliteit zodanig is dat het dit rechtvaardigt. Ik ben erg blij met m'n EUR 20 tkl bordje die ik voorzien heb van zware DSA-profile keycaps. Het tikt inderdaad nog steeds niet als een Leopold (laat staan IBM), maar door de zware caps klinkt en voelt het een stuk degelijker dan prijskaartje doet vermoeden. En het is ultiem portable. Je zou zoiets kunnen overwegen.
Zeker als je het vergelijkt met de oude IBM toetsenborden is 1.4kg natuurlijk een vedergewicht ;)

In het huidige TKL/75%/60% aanbod is er echter ook genoeg degelijks te vinden wat een heel stuk lichter is. En zoals je zelf al aan geeft kan je door middel van b.v. andere keycaps van een goedkoop toetsenbord ook iets degelijks maken.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Voor werk een Ducky One 2 Mini RGB(red silent) besteld uitgekozen. Ik ben benieuwd of ik het fijn zal vinden tegenover de mx browns die ik gebruik thuis. Het zal sowieso een upgrade worden van een membrane keyboard, dat wel. Hoop dat ik geen spijt zal krijgen dat ik de browns heb overgeslagen dit keer. Voor mij is het nu belangrijker dat ik een 60% keyboard krijg.

[ Voor 9% gewijzigd door iPodKiller op 29-01-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

iPodKiller schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:48:
Voor werk een Ducky One 2 Mini RGB(red silent) besteld uitgekozen. Ik ben benieuwd of ik het fijn zal vinden tegenover de mx browns die ik gebruik thuis. Het zal sowieso een upgrade worden van een membrane keyboard, dat wel. Hoop dat ik geen spijt zal krijgen dat ik de browns heb overgeslagen dit keer. Voor mij is het nu belangrijker dat ik een 60% keyboard krijg.
Toetsenbord is binnen maar hij is verkeerd besteld heb de MX Silver gekregen :+ Vind hem echt afschuwelijk typen, veel te gevoelig. Die ga ik meteen weer omruilen, los van de switch ben ik zeer tevreden over het model zelf, wow!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Had toch voor de mecha mini gegaan dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:16
Hier inderdaad zeer tevreden over de Mecha Mini :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

iPodKiller schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:14:
Toetsenbord is binnen maar hij is verkeerd besteld heb de MX Silver gekregen :+ Vind hem echt afschuwelijk typen, veel te gevoelig. Die ga ik meteen weer omruilen, los van de switch ben ik zeer tevreden over het model zelf, wow!
Grote kans dat je dan sowieso liever MX Black wil dan MX Red, want MX Red is ook een idioot lichte switch naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

nero355 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Grote kans dat je dan sowieso liever MX Black wil dan MX Red, want MX Red is ook een idioot lichte switch naar mijn mening :)
Ben benieuwd, heb niks tegen lichte switches, maar vind deze echt te gevoelig. De Mecha Mini is inderdaad de betere keuze geweest ja,kwam ik ook gisteren pas achter na wat zoekwerk nadat die besteld was:+ :+ :+ wellicht dat ik die voor privegebruik(mx brown) ga bestellen een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:25

John

🚀

Ben in de markt voor een nieuw keyboard. Ik typ al een aantal jaar op de Ducky Shine 3 DK9008 met MX Blue.

Het wordt tijd voor stillere switches, omdat mijn vriendin last heeft van het geluid. ;w Heb geen ervaring wat betreft switches, na onderzoek ben ik gekomen op MX Brown, MX Red Silent of Topre.

Hebben jullie ideeen waar ik naar kan kijken? Budget is 100-250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSD

BSD

John schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:18:
Ben in de markt voor een nieuw keyboard. Ik typ al een aantal jaar op de Ducky Shine 3 DK9008 met MX Blue.

Het wordt tijd voor stillere switches, omdat mijn vriendin last heeft van het geluid. ;w Heb geen ervaring wat betreft switches, na onderzoek ben ik gekomen op MX Brown, MX Red Silent of Topre.

Ik ben zelf erg tevreden over Topre switches, gebruik een HHKB op het werk en dat gaat prima.
De HHKB is echter een 60% layout, als dat te klein is dan kun je denken aan bijvoorbeeld:
- Leopold FC980C (1800)
- NIZ Plum 87 (TKL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:25

John

🚀

BSD schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:38:
[...]

Ik ben zelf erg tevreden over Topre switches, gebruik een HHKB op het werk en dat gaat prima.
De HHKB is echter een 60% layout, als dat te klein is dan kun je denken aan bijvoorbeeld:
- Leopold FC980C (1800)
- NIZ Plum 87 (TKL)
Dankje! De Leopold heb ik al een tijdje goede verhalen over gelezen! Heb net deze besteld:

https://candykeys.com/product/FC980C-Black

Met 30G switches. Eens zien of de “light typing style” wat voor mij is. Ben benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door John op 02-02-2020 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bestel een bakje MX Brown switches en pak de soldeerbout erbij! O-) :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr

Heb je al op tinder gekeken ? 8) :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimdezoveelste
Vandaag mijn bestelling van nieuwe feet + springs voor mijn IBM Model F xt binnengekregen, heb ze er net ingedaan en alle keys zijn nu weer uniform (alle keys hebben nu dezelfde kracht nodig om in te drukken).
Lijkt nu wel alsof tie meer geluid maakt maar dat kan ook mijn verbeelding zijn.
Ben er iig heel erg blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSD

BSD

wimdezoveelste schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:17:
Vandaag mijn bestelling van nieuwe feet + springs voor mijn IBM Model F xt binnengekregen, heb ze er net ingedaan en alle keys zijn nu weer uniform (alle keys hebben nu dezelfde kracht nodig om in te drukken).
Waar heb je die besteld, bij Ellipse? Ik zou eigenlijk geen ander adres weten waar je ze vandaan kunt halen. Wel tof dat je jaren '80 keyboard weer helemaal als nieuw is!
Overigens hoop ik dit jaar dan eindelijk de F62 replica te mogen ontvangen :-)

[ Voor 17% gewijzigd door BSD op 05-02-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
BSD schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:52:
[...]

Waar heb je die besteld, bij Ellipse? Ik zou eigenlijk geen ander adres weten waar je ze vandaan kunt halen. Wel tof dat je jaren '80 keyboard weer helemaal als nieuw is!
Overigens hoop ik dit jaar dan eindelijk de F62 replica te mogen ontvangen :-)
Op modelfkeyboards.com, die maken ook de nieuwe versies van de Model F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSD

BSD

wimdezoveelste schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:21:
[...]
Op modelfkeyboards.com, die maken ook de nieuwe versies van de Model F.
Dat is de site van Ellipse inderdaad. De F62 waar ik op doelde is zo'n nieuwe versie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-08 10:55
Toch even een update: na een klein half jaar Colemak en 40% wil ik niet meer terug. Wat is dan de volgende stap? Een 30% Colemak Gherkin terwijl je op de Kyria group buy wacht, natuurlijk! :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E8KBeuv.png

In Januari is dus de Kyria kit aangekomen. Ik heb er Kailh BOX Royals ingezet en een goedkope Star Wars DSA keycap set.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kVPwjqY.png

Helaas bleek het linker schermpje stuk en pasten de ledjes niet goed, maar rechts doet het schermpje het prima. :) Ik had eerst de layout met QMK Configurator gemaakt, maar dan doen de schermpjes het dus niet. Ik dacht dat QMK heel moeilijk zou zijn om een Colemak layout in te krijgen. Het was doodsimpel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nsiAAPR.png

Wat ik me dus niet had gerealiseerd, is dat de case transparant is en dat dit implicaties heeft voor je solderen (duhh :P ). De niet-passende ledjes had ik allemaal aan één hoekje vastgesoldeerd en geprobeerd toch een brug te maken - was niet gelukt. Ik lekker de boel desolderen en alle fluxresten weghalen, blijkt dat het alcohol goedje een residu achter liet. Onderstaande foto is dus gemaakt na zorgvuldig poetsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2ggjLOF.png

Te doen:
OLED display vervangen
Standoffs voor de OLED acryl paneeltjes erop zetten
Grotere ledjes erop krijgen
Leren om fatsoenlijk de Pro Micro te socketen zodat ik geen 17mm standoffs nodig heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:31
Hoi!

Ik (webdeveloper) ben in de markt voor een nieuw toetsenbord. Twijfel tussen de Ducky One 2 Skyline TKL DKON1887 en de Ducky One 2 SF. Anders dan dat de één 80% en de ander 60% is, zie ik niet 123 enorme verschillen. Zelfs de prijs is gelijk. Bij Alternate zijn ze 109 euro.

En is MX Brown de way to go op dit gebied? Of kan ik beter voor andere switches kiezen?

Is er toevallig iemand die iets meer weet van één van deze units en me van wat advies kan voorzien? Een mooi alternatief voor een heavy-duty-focus-op-typen-toetsenbord is natuurlijk ook welkom! <3

[ Voor 8% gewijzigd door pipapaulus op 14-02-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
PeevdTee schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:37:
Hoi!

Ik (webdeveloper) ben in de markt voor een nieuw toetsenbord. Twijfel tussen de Ducky One 2 Skyline TKL DKON1887 en de Ducky One 2 SF. Anders dan dat de één 80% en de ander 60% is, zie ik niet 123 enorme verschillen. Zelfs de prijs is gelijk. Bij Alternate zijn ze 109 euro.

En is MX Brown de way to go op dit gebied? Of kan ik beter voor andere switches kiezen?

Is er toevallig iemand die iets meer weet van één van deze units en me van wat advies kan voorzien? Een mooi alternatief voor een heavy-duty-focus-op-typen-toetsenbord is natuurlijk ook welkom! <3
Mocht je voor 60% gaan zou ik voor de Ducky Mecha Mini kiezen. Dit is de nieuwste versie van de 60% Ducky's met vollledig metalen body, stuk steviger en maar een paar tientjes duurder. Je merkt dan ook dat het typen wat stiller is door de zware onderkant. MX Brown zijn de meeste mensen wel tevreden over ja. Zelf kies ik voor MX Red omdat ik voornamelijk shootergames speel. Switches zijn echt heel persoonlijk, kijk even of je ze kan testen in de nabij gelegen elektronicazaak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inferno96
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
Sinds een paar dagen geleden een ducky miya pro panda edition gekocht met MX reds. Afkomende van een (veel) goedkopere Ajazz AK33 voelt dit toetsenbord echt aan als een heuse luxe(beetje dacia vs een dikke mercedes ofzo). Ze doen allebei hun job even goed natuurlijk, maar met dit toetsenbord heb ik echt zin om te typen! Het is een plastic varmilo en ducky doet eigenlijk alleen de marketing, maar het bordje voelt echt solide aan en ik prefereer plastic boven metaal eigenlijk. Had van de miya nog nooit gehoord aangezien ik mijn zinnen gezet had op een Leopold maar die zijn zeer moeilijk verkrijgbaar.

In de AK33 zaten blues en ik dacht dat linears echt niks voor mij zouden zijn. Toen maar een switchtester gekocht om tactiles etc. te testen en ik bleef toch maar meer drukken op die linears omdat dat toch zo leuk was. Ik dacht dat reds te licht gingen zijn voor men typstijl maar nu ik het bordje heb en ik er aan gewend ben, typ ik zo licht dat ik eigenlijk alleen maar op men spatiebalk bottom out. Het voelt echt geweldig aan en ik ben zeer tevreden met de kwaliteit! (en mijn vriendin met het geluid. :+ )

dus @PeevdTee bekijk de miya eens!

[ Voor 4% gewijzigd door inferno96 op 15-02-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
Toevallig zijn er 2 nieuwe video's over goedkope keyboards uitgekomen. Jammer dat het Belgische AZERTY marktaandeel niet eens de moeite is voor fabrikanten om te produceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:49
Mijn oog is gevallen op de G915 van Logitech. Prachtig toetsenbord. Ik heb de G915 tactile een paar dagen geleden ontvangen. Ik kan niet wennen aan tactile vergeleken de green switches op mijn BlackWidow Ultimate.

Heeft iemand ervaring met de G915 Clicky van Logitech? Ik zie ze bizar weinig aangeboden worden in Nederland helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
mprkooij schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:16:
Mijn oog is gevallen op de G915 van Logitech. Prachtig toetsenbord. Ik heb de G915 tactile een paar dagen geleden ontvangen. Ik kan niet wennen aan tactile vergeleken de green switches op mijn BlackWidow Ultimate.

Heeft iemand ervaring met de G915 Clicky van Logitech? Ik zie ze bizar weinig aangeboden worden in Nederland helaas.
Ik heb geen ervaring met de G915 clicky, maar clicky switches zijn altijd tactile, dus simpel gezegd: tactile switches met een click geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik wil mijn eerste bordje gaan bouwen maar kom even niet uit een dingetje.
Wil een 60% bouwen. Een DZ60 met een standaard layout. Nu heb ik er een plate bij (in de winkelwagen) maar daar staat mijn gewenste layout niet bij als afbeelding. Maar kan dat toch? Ik kan helemaal geen andere plates vinden namelijk.

PLATE:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Trn64qtLz1IwIF9O8o7K2Vo3/full.png

Gewenste lay-out:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4qT8lNKrbzIXHNy1ZF99YpHp/full.jpg?nohitcount=1

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrMarcie schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:48:
Ik wil mijn eerste bordje gaan bouwen maar kom even niet uit een dingetje.
Wil een 60% bouwen. Een DZ60 met een standaard layout. Nu heb ik er een plate bij (in de winkelwagen) maar daar staat mijn gewenste layout niet bij als afbeelding. Maar kan dat toch? Ik kan helemaal geen andere plates vinden namelijk.

PLATE:

[Afbeelding]

Gewenste lay-out:

[Afbeelding]
De layout die je kennelijk op het oog hebt, is de 'standaard' 60% layout. Dan heb je de plate met 2.25U L-shift nodig.

Is sowieso handiger; veel kits hebben namelijk geen 2U shift. Bij GMK kits is het vaak een beetje 50/50.

Het plaatje wat ze daar voorstellen is overigens op een "B" plate niet de enige optie, je kan ook b.v. een 1.75U R-shift plaatsen met daarachter iets als delete, FN, tilde, etc. Gezien een 1.75U shift voor 65% 'standaard' de norm is, zijn die vaak wel te krijgen in kits.

De officiele KBDFans shop geeft je vaak de optie welke plate je wilt, in een kit of los. Of je stuurt ze even een berichtje bij de order, dan komt het ook goed. (nu 3x gedaan, kan pas na het betalen)

Maar goed, hier op deze pagina dus 2.25U kiezen en het komt voor elkaar. DZ60 Rev3 komen stock overigens met exact de layout die je voor ogen hebt.

Edit:
OT aan het voorgaande;
En mooi ook weer het verschil, direct na een post over 30% colemac en wat naar mijn mening praktisch 100% custom en 101% niche is, een post over een standaard bordje waarna MX Brown wordt geadviseerd. Prima overigens wat mij betreft, maar het contrast is zo groot... Zeg maar net als er op IRC een groep overclockers bezig is met een Titan RTX op LN2 en er een GTX1050 non-TI OC vraag tussendoor komt en men een upgrade naar GTX1650 aanraad.

[ Voor 13% gewijzigd door djunicron op 17-02-2020 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
PeevdTee schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:37:
Hoi!

Ik heb een ducky one 2 Horizon TKL (andere kleursetting0 met MX brown en dat typt wel aardig goed hoor.
Ben nu wel geen developer meer, maar verwerk wel wat mails en produceer toch wat documenten voor mijn werk. En opzich werkt dat uitstekend, heb wel graag de pijltjestoetsen en de PgUp/PgDn cluster. Dat heb je bij een 60% keyboard niet natuurlijk.
user549890 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:10:
Toevallig zijn er 2 nieuwe video's over goedkope keyboards uitgekomen. Jammer dat het Belgische AZERTY marktaandeel niet eens de moeite is voor fabrikanten om te produceren...
Wordt ook eens tijd dat ze dat AZERTY afschaffen ook en we eens normaal doen in België |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
djunicron schreef op maandag 17 februari 2020 @ 02:32:
[...]
OT aan het voorgaande;
En mooi ook weer het verschil, direct na een post over 30% colemac en wat naar mijn mening praktisch 100% custom en 101% niche is, een post over een standaard bordje waarna MX Brown wordt geadviseerd. Prima overigens wat mij betreft, maar het contrast is zo groot... Zeg maar net als er op IRC een groep overclockers bezig is met een Titan RTX op LN2 en er een GTX1050 non-TI OC vraag tussendoor komt en men een upgrade naar GTX1650 aanraad.
Naar mijn mening is mijn keyboard maar 70% custom, je kan ook nog een dactyl manuform handwired bouwen. :9

Ik zou trouwens niet zeggen dat het contrast net zo groot is als bij je overclocking voorbeeld. Zodra je Colemak, Dvorak of steno leert typen, is het eigenlijk haast een vereiste dat je zelf een bord bouwt. Daarentegen is overclocken nooit 100% nodig om te gamen.
De stap van een simpel 60% kitje naar een meer custom kit is vervolgens ook niet heel groot. Als je maar een klein beetje kan solderen, wat toch een vrij algemene skill is, zijn deze kits niet zo ingewikkeld. Je hoeft bijvoorbeeld nergens de juiste weerstand uit te rekenen.

Zelf ben ik trouwens ook ooit met een CM Storm XT met brown switches begonnen. Als daar geen fles kinderchampagne overheen was gegaan, had ik die waarschijnlijk nog gebruikt. :P
Engineer Stewie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:27:
[...]

Ik heb een ducky one 2 Horizon TKL (andere kleursetting0 met MX brown en dat typt wel aardig goed hoor.
Ben nu wel geen developer meer, maar verwerk wel wat mails en produceer toch wat documenten voor mijn werk. En opzich werkt dat uitstekend, heb wel graag de pijltjestoetsen en de PgUp/PgDn cluster. Dat heb je bij een 60% keyboard niet natuurlijk.
Met een 60% keyboard (of 40%) en layers kan je prima je pijltjestoetsen op je toetsenbord hebben, vereist misschien een paar uur wennen. Ik vind de layers persoonlijk een stuk fijner dan de aparte clusters, omdat je je handen niet van de standaard positie af hoeft te halen. Daarnaast kun je dan ook 'southpaw' typen, dus met je muis in je rechterhand en je numpad links. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ramellose schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:48:
Met een 60% keyboard (of 40%) en layers kan je prima je pijltjestoetsen op je toetsenbord hebben, vereist misschien een paar uur wennen. Ik vind de layers persoonlijk een stuk fijner dan de aparte clusters, omdat je je handen niet van de standaard positie af hoeft te halen. Daarnaast kun je dan ook 'southpaw' typen, dus met je muis in je rechterhand en je numpad links. :)
Ik wil dat in elk geval testen, heb de keychron k6 gebacked, dat is een 65% bord. Maar kleinder dan 60% zie ik me nooit doen tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik ben begonnen met 60% maar geef mij inmiddels maar 75%. Dan heb ik zo ongeveer de door mij meest gebruikte toetsen voorhandig. Alleen een beetje veel F knoppen die ik niet gebruik maar die zijn ev wel de programmeren. Hmm nu ik dit schrijf, ik kan op 60% wel een paar F-toetsen opofferen voor andere functies natuurlijk. Maar eens over nadenken.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dwarlorf schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:13:
Ik ben begonnen met 60% maar geef mij inmiddels maar 75%. Dan heb ik zo ongeveer de door mij meest gebruikte toetsen voorhandig. Alleen een beetje veel F knoppen die ik niet gebruik maar die zijn ev wel de programmeren. Hmm nu ik dit schrijf, ik kan op 60% wel een paar F-toetsen opofferen voor andere functies natuurlijk. Maar eens over nadenken.
Dan klinkt 65% logisher ;)
djunicron schreef op maandag 17 februari 2020 @ 02:32:
[...]
--/--
Maar goed, hier op deze pagina dus 2.25U kiezen en het komt voor elkaar. DZ60 Rev3 komen stock overigens met exact de layout die je voor ogen hebt.
--/--
Bedankt en besteld. Zal wel ff duren vanwege al die ellende in China. Maar mijn case van Drop duurt ook nog ff dus ik heb geduld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/63leOTUCZaHQx7GAcxI1uRxd/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door MrMarcie op 17-02-2020 19:02 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Engineer Stewie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:27:
[...]

Wordt ook eens tijd dat ze dat AZERTY afschaffen ook en we eens normaal doen in België |:( .
Dan heb je België 'opgelost', krijg je te maken met die idiote Fransen. 8)7

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Ja je hebt gelijk, ik heb de boel ff door elkaar gehaald. Op 60% is het geen doen. Ik heb ook een 65% Tada68 maar dat is helaas een ANSI. Ben er niet zo weg van, tikt ook niet echt lekker.

Op zich zou een 75% zonder rechter row wel vet zijn maar dan lever je weer op andere dingen in. Ik wil sowieso pijltjestoetsen rechtsonder en Page up en down en Home en End, ik gebruik maar een paar F toetsen dus die 4 kunnen dan naar de F row.

Ach, ik hou het wel bij m'n Vortex Race 3 en m'n pet 60% voor m'n andere computer. En ik heb nog een left handed project klaar liggen waar ik een keer mee aan de slag zou moeten. De rest moet maar een keer weg.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Hero of Time schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:45:
[...]

Dan heb je België 'opgelost', krijg je te maken met die idiote Fransen. 8)7

:+
Maar de Franse Azerty is sowieso anders dan de Belgische. En dan heb je nog Belgisch punt en Belgisch komma (al ken ik niemand die dat gebruikt). Er is in het klein Azerty wereldje nog versnippering.
Azerty is enkel goed om frans te typen, maar wie doet dat nu nog :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Hoi allen,

Ik typ al ong. 3 jaar op een Apple Magic keyboard. De keuze was vooral gemaakt omdat deze goed past bij een Apple machine natuurlijk.

Thuis heb ik zelf een tijdje een Corsair mechanisch toetsenbord gebruikt met Cherry MX Reds. Vond het wel fijn werken voor gaming.

Ik zou nu ook voor mijn werk een mechanisch toetsenbord willen gebruiken, want heb onlangs bij een klant gewerkt waar ik een mechanisch toetsenbord kon aansluiten op m'n laptop.

Twee ergernissen:

1. Geluid
Het maakte wel aardig wat geluid. Als ik zelf op mijn eigen kantoor werk, is het meestal wel redelijk stil. Vaak staat er achtergrondmuziek zachtjes aan, dus het is niet doodstil. Maar het geklik van een Cherry MX Brown zou je wel makkelijk horen.

2. Layout van toetsen
Aangezien ik een Mac gebruik op m'n werk, zou ik wel graag de juiste keycaps willen. Weten jullie al "pre-built" toetsenborden voor gebruik met een Mac?

En verder een algemene vraag over keyswitches: Ik heb geen idee hoe de andere keyswitches klinken. Is er een mogelijkheid om in omgeving Rotterdam toetsenborden met verschillende switches uit te proberen?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Paksoy schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:27:
Maar het geklik van een Cherry MX Brownlue zou je wel makkelijk horen.
Bijna goed! ;)
2. Layout van toetsen
Aangezien ik een Mac gebruik op m'n werk, zou ik wel graag de juiste keycaps willen. Weten jullie al "pre-built" toetsenborden voor gebruik met een Mac?
Das Keyboard heeft ze sowieso geloof ik en daarnaast zijn er nog wel wat andere merken die keyboards maken gericht op Mac gebruikers :)

Losse keycaps heb ik geen verstand van, maar daar zijn wel veel teveel opties voor langsgekomen in dit Topic dus veel plezier met de Search alvast zou ik zeggen! :+
En verder een algemene vraag over keyswitches: Ik heb geen idee hoe de andere keyswitches klinken. Is er een mogelijkheid om in omgeving Rotterdam toetsenborden met verschillende switches uit te proberen?
MediaMarkt, Informatique, Coolblue, een paar van die random winkels in het Centrum misschien en als je wat verder wil reizen Alternate.nl want die zitten niet meer in Ridderkerk maar ergens in Zeeland... ;)

SiComputers of MeGekko zijn ook nog een optie, maar geen idee wat die hebben staan en ik geloof dat de laatste tegenwoordig net als CD-ROMland in Breda zit :?

Kortom : De Pricewatch/Shopreviews is je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Keychron K2 is wel een leuke optie voor Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
@Alexknl Die ziet er inderdaad top uit. Staat nu bovenaan mijn lijst. Wel jammer dat ik alleen Amerikaanse layout heb kunnen vinden, maar hier kan ik wel aan wennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Alexknl Ik heb die Keychron K2 nu een tijdje. Had die besteld toen ik net een Apple Magic Keyboard had en daar niet goed aan kon wennen. Door Chinees nieuwjaar + Corona pas vorige week ontvangen en in de tussentijd ben ik gewend geraakt aan de Magic Keyboard.. ;)
De Keychron maakt een hoop meer lawaai, en dit toetsenbord is HOOG. Je hebt waarschijnlijk wel een polssteun nodig.
Heb de Gateron Brown switches. Had wat meer weerstand verwacht voordat ie een toets registreert. Typ nog regelmatig mis of meerdere toetsen tegelijk in.
Dus moet nu vooral nog erg wennen aan de Keychron. Het werkt wel erg goed samen met Mac. En je kunt eenvoudig 3 verschillende apparaten koppelen via Bluetooth en dan switchen met Fn+1/2/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 09:15
Dit is wellicht al eens vaker gevraagd, maar ik kon het zo snel niet vinden: Zijn er mechanical keyboards die de lay-out van een laptop keyboard + tenkey hebben? Dus een 15-17" laptop keyboard? Ik zoek namelijk een compact bordje wat ik makkelijk mee kan nemen in mijn tas. Maar ik gebruik de pijltjes en numpad zeer frequent. Heb thuis een bord met cherry brown switches welke mij zeer goed bevallen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Brubs : Jij wil dus zoiets als toetsenbord : https://tweakers.net/i/eF...cNgCdI=/i/2000724719.jpeg :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Brubs schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:41:
Dit is wellicht al eens vaker gevraagd, maar ik kon het zo snel niet vinden: Zijn er mechanical keyboards die de lay-out van een laptop keyboard + tenkey hebben? Dus een 15-17" laptop keyboard? Ik zoek namelijk een compact bordje wat ik makkelijk mee kan nemen in mijn tas. Maar ik gebruik de pijltjes en numpad zeer frequent. Heb thuis een bord met cherry brown switches welke mij zeer goed bevallen.

Iemand een idee?
Keychron k4?

https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Ja, ik zie bij de specs dat dit een 96% layout is. Daar kan ik mee vooruit, bedankt!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
Ik bezit al zo'n 2 jaar een Corsair K95 platinum. Ik vind de 6 macro toetsen aan de zijkant erg prettig. Toch vind ik het toetsenbord te lang en wordt mijn muis erg naar de zijkant gedrukt.

Ik heb numpad niet perse nodig dus dacht aan een TKL of 60%. Nu zie ik dat 60%s geen F toetsen hebben, dat vind ik dan wel weer een must. Ik gebruik die in games.

Dus TKL it is, maar idealiter zou ik dus een TKL willen met een rijtje macro keys aan de zijkant. Ik kan het nergens vinden, maar wie weet heeft iemand hier nog een idee :?

• Brubs
Nou, ik zoek inderdaad een compacte layout waar pijltjes en numpad beschikbaar zijn. En om het uit te leggen komt een laptop keyboard het dichtst bij. Dus vandaar :)

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

JeroenNietDoen schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:19:
Ik bezit al zo'n 2 jaar een Corsair K95 platinum. Ik vind de 6 macro toetsen aan de zijkant erg prettig. Toch vind ik het toetsenbord te lang en wordt mijn muis erg naar de zijkant gedrukt.

Ik heb numpad niet perse nodig dus dacht aan een TKL of 60%. Nu zie ik dat 60%s geen F toetsen hebben, dat vind ik dan wel weer een must. Ik gebruik die in games.

Dus TKL it is, maar idealiter zou ik dus een TKL willen met een rijtje macro keys aan de zijkant. Ik kan het nergens vinden, maar wie weet heeft iemand hier nog een idee :?
Bij een 65% toetsenbord heb je 4 toetsen aan de rechterkant en bij 75% toetsenborden idem en een F-rij aan de bovenkant. Een kwestie van 1tje vinden die je volledig kan programmeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 20-02-2020 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kwam deze vergelijking tussen de Drop ALT en Ducky One 2 SF tegen, ben zelf niet van de kleine tobo's maar gezien de populariteit van de ukkies hierzo, misschien wel leuk om te delen ;) Sowieso fijner reviewer, die Brainbean :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenNietDoen schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:19:

Omdat het niet handig is... Waarom 3 of 5 of 6 "macro" toetsen hebben wanneer je met één dedicated FN knop je keyboard in alleen maar Macro keys kan veranderen? Daarnaast zijn er dingen als Quantum:
1x indrukken is b.v. F1. Maar indrukken + iets anders is een combinatie aan knoppen: F1 + 1 = "GG!" F1 + 2 = "well played". En zo dus verder. En als je F1 2 sec alleen in blijft drukken en loslaat = Windows Shutdown. Om een dwarsstraat te noemen. Dit is waarom QMK firmware keyboards zo populair zijn; je kunt er werkelijk mee doen zo wild als je het maar kunt programmeren. (Maar relatief simpele online config opties zijn beschikbaar)

Maar goed, de Vortex Race 3 zou voldoen aan je eisen: 75% layout en met 3 layers waar je in kan zetten wat je wilt. Standaard is het "default", "Linux", "OSX" en "User". In iedere mode buiten default kan je iedere knop veranderen in wat je maar wilt. Zo heb ik een layer voor Photoshop / Lightroom en een layer voor Fusion 360 en 3D printing. Je hebt dus eigenlijk 3x83 macro knoppen als je het wilt. Zonder extra bureau ruimte in te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door djunicron op 24-02-2020 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

djunicron schreef op maandag 24 februari 2020 @ 01:10:
[...]
Maar goed, de Vortex Race 3 zou voldoen aan je eisen: 75% layout en met 3 layers waar je in kan zetten wat je wilt. Standaard is het "default", "Linux", "OSX" en "User". In iedere mode buiten default kan je iedere knop veranderen in wat je maar wilt. Zo heb ik een layer voor Photoshop / Lightroom en een layer voor Fusion 360 en 3D printing. Je hebt dus eigenlijk 3x83 macro knoppen als je het wilt. Zonder extra bureau ruimte in te nemen.
Hoe doe je dat? Ik heb de Race 3 maar ik ben/was in de veronderstelling dat die alleen maar te programmeren is met de toetsen die er op zitten. Dus basically de toetsen op een andere plek programmeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:21:
[...]
Hoe doe je dat? Ik heb de Race 3 maar ik ben/was in de veronderstelling dat die alleen maar te programmeren is met de toetsen die er op zitten. Dus basically de toetsen op een andere plek programmeren.
Random voorbeeld op een oud bordje, maar het werkt hetzelfde, even de handleiding op nalezen voor de details, naast de firmware update notes, ze verplaatsen soms één of twee keys...

YouTube: How to program the Pok3r Keyboard

Je kan duidelijk minder hiermee dan met QMK. Maar in de praktijk vaak even veel als met b.v. Razers' / Logitech's / Corsairs software hotkeys. Maar dan dus zonder de extra spyware software.

Met "Win+R blabla.ext ENTER {delay 0.1} commando X ENTER" kan je bijzonder veel dingen wegschrijven.

Op de Poker 2 / 3 / Race 3 zitten 3 controllers waar je per stuk 184KB in kan zetten per layer meen ik. Dus je kunt grofweg iedere key remappen en dan op 12 koppen per segment en behoorlijke regel "inputs" wegschrijven.

Als je je bord in een andere machine prikt, werkt dat dus gewoon uit z'n geheugen. Maar je moet wel dan naar die specifieke layer switchen. En het is dus "blind" programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Ah top, bedankt. Ik heb op 1 layer een aantal toetsen 'verplaatst' maar ik zou ivm een muisarm eens wat meer macro keys moeten inprogrammeren om die arm wat meer te ontzien. Toch jammer dat de race niet met qmk te programmeren is, dat blijft toch een minpunt van het bord. Verder vind ik het echt een topding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Hoe zit het nou eigenlijk. Ik heb hier de Keychron K1. Die laad ik op via een usb kabeltje naar de pc. Opzich geen probleem en is niet eens zo erg lastig. Enkel het ding is wel erg snel leeg. Ik denk na een dag of 4 normaal gebruik. En een dag of 5 wat minder gebruik is hij leeg.

Nou ben ik wat terughoudend om het keyboard eens op te laden met bijvoorbeeld mijn samsung s10+ lader.

Iemand die hier iets over kan vertellen? Heb natuurlijk geen zin om de accu stuk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Eindelijk de tijd om de 'refresh' G512 eens te proberen. Steek de 2 usb-stekkers in poorten, zet hem op bureau. Wiebel..wiebel.. Maandagmorgen/vrijdagmiddagmodelletje te pakken, krom :+ Ook jammer dat er dan een usb 2.0-poort ter doorlus op zit. Daar heb je bar weinig aan, ja misschien je muis doorlussen of een ontvanger ofzo, maar dat moet in 2020 toch 3.0 zijn imho. Oogt verder wel lekker clean en smalle randen, fijn font..wel metalige kloenk bij tikken, juist op het letterdeel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

2Dutch schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:17:
Eindelijk de tijd om de 'refresh' G512 eens te proberen.
Welk model zou dat moeten zijn in de Pricewatch :?

Zijn ze eindelijk van die G-Romer troep afgestapt ?!
Dan kan het misschien nog wel wat worden voor de verandering... _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

nero355 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:39:
[...]

Welk model zou dat moeten zijn in de Pricewatch :?

Zijn ze eindelijk van die G-Romer troep afgestapt ?!
Dan kan het misschien nog wel wat worden voor de verandering... _O-
Fraid not :P Heet ook weer de G512 Carbon, y-u0034, GX brown volgens de onderkant. Moet zeggen dat het voor mij een eerste keer was dat ik een 'refresh' van een tobomodel kreeg aangeboden. Zal de vernieuwingen nog eens erop moeten naslaan, moet morgen toch melden of ze deze terug willen ;)
Wel de nieuwe switches dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 03-03-2020 16:56 ]

• RvL

RvL

ppeterr schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:37:
Hoe zit het nou eigenlijk. Ik heb hier de Keychron K1. Die laad ik op via een usb kabeltje naar de pc. Opzich geen probleem en is niet eens zo erg lastig. Enkel het ding is wel erg snel leeg. Ik denk na een dag of 4 normaal gebruik. En een dag of 5 wat minder gebruik is hij leeg.

Nou ben ik wat terughoudend om het keyboard eens op te laden met bijvoorbeeld mijn samsung s10+ lader.

Iemand die hier iets over kan vertellen? Heb natuurlijk geen zin om de accu stuk te maken.
Wat zou dat voor een verschil moeten maken? In de K1 zit voor zover ik weet een lithium batterij, met bijbehorende hardware om het laden te faciliteren (niet te lang/snel/warm etc.) omdat dat bij Lithium nogal nauw luistert. We kennen allemaal de filmpjes van ontploffende lithiumbatterijen wel...

Een andere lader maakt waarschijnlijk geen verschil. Afhankelijk van die laadhardware en het vermogen van de adapter zal het misschien wat sneller gaan, maar hij raakt er niet ‘voller’ van.

Je zou de batterijduur kunnen verlengen door je backlight te dimmen of zelfs helemaal uit te zetten.

Daarnaast geeft Keychron zelf een batterijduur van 36-38 uur aan wanneer verbonden met Bluetooth. Daar zit je dan toch redelijk aan?

Nu de dekens nog...

• ppeterr
@RvL Heb eigenlijk altijd het idee gehad dat het belangrijk is om de laders te gebruiken die bij het apparaat geleverd worden Een samsung lader zal er toch een stuk sneller de stroom in rammen denk ik zo dan een usb poortje. En over de gebruiksduur. Dat had ik blijkbaar fout gelezen. Ik dacht dat het langer zou zijn. Maar dat is niet echt een issue, het gaat mij eerder om het gemak even snel te laden.
Zal eens kijken hoe het gaat met een samsung adapter. Thanks.

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ramellose schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:38:
Toch even een update: na een klein half jaar Colemak en 40% wil ik niet meer terug. Wat is dan de volgende stap? Een 30% Colemak Gherkin terwijl je op de Kyria group buy wacht, natuurlijk! :+

[Afbeelding]

In Januari is dus de Kyria kit aangekomen. Ik heb er Kailh BOX Royals ingezet en een goedkope Star Wars DSA keycap set.

[Afbeelding]
Vette Kyria! Waar heb je die star wars caps vandaan? Ik ga een Keebio Iris halen waar ik wat cap voor aan het zoeken ben. @Ramellose

Assume there are no rules and it's one big free for all

• tomv28
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
Extraxyz schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:31:
Ik ben ook geen lube-expert verder, maar hoe ik het begrijp is Teflon zelf nog vrij dik voor de kleine speling in een switch. Iets als Krytox is dan een meer gespecialiseerde versie met o.a. teflon maar ook ander spul wat het dunner maakt. Ik gebruik zelf Tribosys 3404 wat weer een doorontwikkeling is van Krytox.

Waarschijnlijk zal iets goedkopers ook wel fatsoenlijk werken, maar zelf ga ik het risico niet nemen dat ik alles opnieuw zou moeten luben. Vind het maar een (wel essentiële) rotklus elke keer :+ .
Hi, ik heb mij daarin behoorlijk zitten verdiepen maar uiteindelijk gebruik ik het product van SpecLub, deze is verkrijgbaar in 3 viscositeiten en is ook een blend van Krytox GPL 20*g0. Erg tevreden over en ik kan het gewoon bestellen via Ebay: SpecLub switch lube
Krytox gebaseerd smeermiddel voor switches is gewoon het beste product, omdat de meeste alternatieve smeermiddelen gebaseerd zijn op een minerale basisolie, welke niet ten goede komt aan de vereisten voor smering van plastic onderdelen.

[ Voor 13% gewijzigd door tomv28 op 27-02-2020 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvL

RvL

ppeterr schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 05:53:
@RvL Heb eigenlijk altijd het idee gehad dat het belangrijk is om de laders te gebruiken die bij het apparaat geleverd worden Een samsung lader zal er toch een stuk sneller de stroom in rammen denk ik zo dan een usb poortje. En over de gebruiksduur. Dat had ik blijkbaar fout gelezen. Ik dacht dat het langer zou zijn. Maar dat is niet echt een issue, het gaat mij eerder om het gemak even snel te laden.
Zal eens kijken hoe het gaat met een samsung adapter. Thanks.
Er zal nooit meer stroom gaan lopen dan dat het apparaat opneemt. Of, als dat de belemmerende factor is, als wat de oplader maximaal kan leveren. Als een apparaat maar 1A 'vraagt' kan je er met een gerust hart een 2.5A oplader aanhanger, vermits deze dezelfde spanning levert uiteraard.

Andersom kan een probleem worden (kleinere oplader aan een zwaarder apparaat), maar of dat ook echt een probleem wordt ligt aan de gebruikte electronica. Je gaat de lader dan immers buiten zijn specs opereren. Een goede lader heeft vaak meerdere beveiligingen om zichzelf te beschermen zoals over-current, temperatuur en dergelijke.

Vergelijk het met een tuinslang. Als je de kraan helemaal open draait, maar de slang zelf half dicht knijpt zal er niet de maximale hoeveel water die de kraan kan leveren uit de tuinslang komen.

Daarnaast zit USB-C nog wat slimmer in elkaar. De standaard spanning van USB-C is 5V, maar als de lader en het apparaat het ondersteunen kan zowel de spanning als de maximale stroom verhoogd worden naar maximaal 20V en 5A. Dat noemen ze USB-C Power Delivery en daarvoor is communicatie tussen lader en apparaat nodig. Gebeurd die communicatie niet dan zal de oplader gewoon op de standaard 5V blijven. Er even vanuitgaande dat de oplader uiteraard Power Delivery ondersteunt. Geen idee of de lader van de S10 dat ondersteunt.

[ Voor 9% gewijzigd door RvL op 27-02-2020 09:24 ]

Nu de dekens nog...

• Ramellose
Alpha-sphere schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:47:
[...]

Vette Kyria! Waar heb je die star wars caps vandaan? Ik ga een Keebio Iris halen waar ik wat cap voor aan het zoeken ben.
Thanks! De keycaps zijn helaas niet meer beschikbaar, maar ik vond bij dezelfde Ali store nog deze. De Iris is ook een leuke build trouwens, die heb ik ook overwogen. :D

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik wil eigenlijk iets als een ergodox of kensis (split keyboard), maar die hebben allemaal geen numpad en die gebruik ik vaak in mijn werk... Begin me te storen aan de zachte aanslag van de ms natural. Dan maar een los numpad?

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
418O2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:27:
Ik wil eigenlijk iets als een ergodox of kensis (split keyboard), maar die hebben allemaal geen numpad en die gebruik ik vaak in mijn werk... Begin me te storen aan de zachte aanslag van de ms natural. Dan maar een los numpad?
Keebio BDN9 misschien?
Ik ga toevallig zo m'n bestelling doen bij Keebio

Assume there are no rules and it's one big free for all

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20
Alpha-sphere schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:00:
[...]

Keebio BDN9 misschien?
Ik ga zo m'n bestelling doen bij Keebio
Mja, dat kost weer een hoop ruimte en dan ligt de muis verder weg.

Ik denk dat ik mijn k95 maar een keer mee neem naar werk en kijk hoe dat gaat. Dan neem ik thuis wel een tkl, werk thuis toch niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ramellose schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:43:
Thanks! De keycaps zijn helaas niet meer beschikbaar, maar ik vond bij dezelfde Ali store nog deze. De Iris is ook een leuke build trouwens, die heb ik ook overwogen. :D
Ik moet van Ali inloggen om die link te kunnen zien :? W-T-F...?!?! :F

/EDIT :
NOPE.AVI :-( Is dezelfde link en ik moet nog steeds inloggen! _O-

[ Voor 26% gewijzigd door nero355 op 28-02-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 01:20:
[...]

Ik moet van Ali inloggen om die link te kunnen zien :? W-T-F...?!?! :F
Vervelend. Zal ik de link maar even pasten dan: https://nl.aliexpress.com/item/32963676533.html O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:45:
[...]

Fraid not :P Heet ook weer de G512 Carbon, y-u0034, GX brown volgens de onderkant. Moet zeggen dat het voor mij een eerste keer was dat ik een 'refresh' van een tobomodel kreeg aangeboden. Zal de vernieuwingen nog eens erop moeten naslaan, moet morgen toch melden of ze deze terug willen ;)
"nieuwe GX Brown (tactile) mechanische switch, die de Romer-G tactile switch van zijn voorganger vervangt"

Even nagevraagd, want ik vond het maar raar :+ Heb em trouwens niet omgewisseld, was niet zo snel een idem exemplaar beschikbaar, en met een foampadje is het opgelost. Was niet vaker voorgekomen, dus een vrijdagmiddag/maandagmorgen-modelletje, it happens :) NLD layout alleen nieuwe browns, US Int heeft wel alle keuze in switches. Good to know :)

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 28-02-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ben bezig geweest om een Logitech G410 Atlas Spectrum te refurbishen. 2 key switches vervangen, helemaal schoongemaakt inclusief print, nieuwe keycaps die ik nog had liggen in ongeopende zak. Ik moet alleen nog wat vervangende rubbers aan de onderkant hebben, en dan is die op lichte krasjes na en een licht weggesleten G410 logo zo goed als nieuw. Getest en alles werkt.

Alleen mijn doel is om het te verkopen, maar ik heb geen idee wat voor prijs ik zou moeten vragen. Het is een oud ding, dus ik verwacht niet dat het zoveel meer waard is. Ik verwacht misschien een keer 50 euro als ik geluk heb. Heeft iemand een idee hoeveel zo'n ding nog waard is? Of is dit niet het topic daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Amanoo schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:15:
Heeft iemand een idee hoeveel zo'n ding nog waard is? Of is dit niet het topic daarvoor?
In principe niet, maar ik denk dat je met € 50 wel redelijk in de juiste richting zit :)

Geen optie om het toetsenbord aan een neefje door te geven of zo ? Altijd leuk! ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bedankt voor het helpen inschatten.

Neefjes heb ik niet. Een kieskeurig broertje die veel te veel verdient om niet het beste van het beste te kopen, twee nichten die niets met computers hebben, en achterneefjes die de komende paar jaar nog niet meer ermee kunnen dan eraan sabbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Ik ga voor mijn werk een een Ducky One 2 SF 65% met Cherry MX brown bestellen denk ik. Heb veel reviews bekeken en die lijkt me echt top.

Ik reis nogal veel en ik heb de laptop altijd in een standaard te staan + extern toetsenbord en het wordt nu tijd voor een echt toetsenbord ipv dan scissor switches geneuzel :D Het 65% concept spreekt me aan, alleen ben ik bang dat ik het numerieke deel toch een beetje ga missen bij het invoeren van IP adressen etc.

Helaas is het toetsenbord momenteel nergens leverbaar in het zwart, kan nog tot een maand duren volgens Alternate... voorpret zullen we maar zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb zelf een hele slechte ervaring met Cherry MX Brown. Ooit een Roccat bord gekocht met die switches, en het actuatiepunt lag naar mijn idee erg ver onder de tactile bump. Dusdanig dat ik zonder overdrijven de helft van mijn toetsaanslagen mistte. Het kan zijn dat ik een wat lichte typer ben, maar ik was er heel snel klaar mee.

Momenteel heb ik MX Reds. Geen tactile bump, dus geen problemen met actuatiepunten die daaronder liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GoeiedagEem schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:48:
Ik ga voor mijn werk een een Ducky One 2 SF 65% met Cherry MX brown bestellen denk ik. Heb veel reviews bekeken en die lijkt me echt top.

Ik reis nogal veel en ik heb de laptop altijd in een standaard te staan + extern toetsenbord en het wordt nu tijd voor een echt toetsenbord ipv dan scissor switches geneuzel :D Het 65% concept spreekt me aan, alleen ben ik bang dat ik het numerieke deel toch een beetje ga missen bij het invoeren van IP adressen etc.

Helaas is het toetsenbord momenteel nergens leverbaar in het zwart, kan nog tot een maand duren volgens Alternate... voorpret zullen we maar zeggen!
Laptop + high-end keyboard & comfy muis erbij is naar mijn mening nog steeds dé werkplek oplossing. Of een desktop natuurlijk, afhankelijk van functie zeg maar.

Invoeren via de nummer rij went snel genoeg. En ik durf zelfs te stellen dat ik het nu sneller doe tussen andere werkzaamheden door, omdat het gewoon blindtypen is geworden, iets wat ik met numpad nooit deed, en ik sneller weer onderweg ben met de rest van het typewerk. Wennen is het zeker, maar waarschijnlijk ben je binnen een maand om. 40% layout (dus zonder nummer rij) kan ik dan wel weer afraden, dat ging mij persoonlijk dan toch weer te ver... (FN-t of y voor de 5 of 6 was de druppel)

Ducky is Taiwan en tja, Nieuwjaar en andere situaties zeg maar. De SF was al een tijdje slecht te verkrijgen daarvoor. 65% én Ducky zijn "gateway drugs" zeg maar. Zo van, ik wil iets beters dan de mainstream mediamarkt gamer merken, maar een €400+ custom board is me nog een brug te ver.

De inschatting dat het nog rustig een maand gaat duren lijkt mij niet incorrect eerlijk gezegd. Alternate heeft inderdaad ongeveer een lead-time van 3-4 weken op Ducky spul, net als veel andere leveranciers. En de komende week gaat er nog helemaal niets geproduceerd worden.

Zou even bij de andere Europese retailers kijken wat er nog wel te krijgen is vanaf de plank, als je nog iets dit kwartaal wilt gaan gebruiken.
Pssst, misschien een Vortex Cypher MX Brown?

Oh, en de nog de verplichte "Bleh, MX Brown".
Amanoo schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:54:
Ik heb zelf een hele slechte ervaring met Cherry MX Brown. [...] en het actuatiepunt lag naar mijn idee erg ver onder de tactile bump. Dusdanig dat ik zonder overdrijven de helft van mijn toetsaanslagen mistte. Het kan zijn dat ik een wat lichte typer ben, maar ik was er heel snel klaar mee.

Momenteel heb ik MX Reds. Geen tactile bump, dus geen problemen met actuatiepunten die daaronder liggen.
Dit dus, o.a.
Heb diverse bordjes gehad met MX Brown, sinds 2011 ofzo, en mijn klachten zijn:
* Actuatie een eind onder de bump.
* Bump voelt niet in iedere switch consistent, na een maand of 2 gebruik (inslijten)
* Combinatie van de vorige punten maakt dat het inconsistent typt als je gelijkmatig licht en snel typt.
* Wobble van hier tot Tokio. Het gebrek aan weerstand helemaal bovenin voelt niet goed.
* (Meetbaar) verschil in aanslag gewicht tussen switches
* Tactile bump is niet mooi rond te noemen en ook niet erg aanwezig, voelt daarmee eigenlijk als een middelmatige rubber dome

Snap nooit zo erg dat mensen MX Red te licht zouden vinden maar Brown niet. Het is hetzelfde naar mijn mening, buiten dat de Browns een irritant inconsistente hobbel extra hebben. Ik vind in dat opzicht de ook niet perfecte MX Reds een upgrade over Browns. Reds worden als je oude hebt (2014-2015?) ook alleen maar beter over de tijd, hoewel niet zo als Legacy Blacks.
Hierdoor dacht ik tot een jaar geleden dat Tactile niet voor mij was, tot ik een maandje Zealio V2's ging gebruiken en ontdekte dat dit wel prettig was. Hoewel ik Aliaz ook niet verkeerd vond.
Gateron Browns vind ik daarnaast ook al iets heel anders en sterk te verkiezen. Of Box Browns, of de speeds (Silver? kleurtje vergeten) van Kailh.

[ Voor 28% gewijzigd door djunicron op 01-03-2020 04:16 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 158 Laatste