Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

djunicron schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:13:
[...]

Mja, van Box pink / white / jade naar MX blue, zou ik persoonlijk als downgrade zien. Dat is ook eigenlijk mijn klacht tegen SA profiel, buiten dat je eigenlijk een layout specifieke set moet hebben... Door die hoogte voelt het op lichte switches vaak niet zo stabiel aan. Echt iets voor Blacks en zwaarder zeg maar.

Was het niet handiger geweest om de pinks een lichtere veer te geven als je daarvoor naar blues ging? Of krijg je dan hetzelfde als met Box Jade, dat ze "traag" terugkeren na de click? Wellicht de bleus verruilen voor Kaihl speed Golds?

Hoe lang is jouw KBfans spul onderweg geweest? Wilde wat caps en misschien switches bij hen kopen, (nu al te laat en uitverkocht) maar soms duurt dat 4-6 weken voor het verzenden naar EU...
Die blues waren meer voor een test omdat de white Boxes te licht zijn en mijn Gaterons Greens te zwaar. Kwam een aanbieding langs van 20 dollar inclusief verzenden voor 70 stuks, maar ben bang dat ik zie binnenkort in een doosje doen en ze er nooit meer uitkomen. Ben nog aan het uitvogelen wat fijne switches zijn voor mij. Alhoewel na een aantal weken typen met die Greens beginnen ze aardig te wennen, maar mag nog fractie lichter. Vond die pinks wel fijn daarom die in de GK61 gepropt. Alleen nu heb ik 'm gesloopt, de G werkt niet. Bordje uit elkaar gehaald is dat 'klemmetje' los van de soldeer. Dus echt hot swap proof is ie niet. Maar is kijken of ik dat kan repareren. Al in geen 40 jaar een soldeerbout aangeraakt 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QPS2tWFcFRk3fILY4XcQiAx7/full.jpg

De GK61 heb ik via Alie. Heeft net geen 3 weken geduurd en geen importkosten e.d. Ze hebben op verpakking gezet keyboard case $15. Via KBfans ga ik later nog wel wat bestellen maar nog niet eerder gedaan.
De switches heb ik via Candykey, duurt een anderhalve week. Die blues waren via dennisdeal en duurde zeker een maand.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 17-10-2019 17:36 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De Logitech Pro met blue switches...holy shit wat een herrie, het tikt best wel okee maar ik word er zelf ook gek van, haha. Maar kan me heel goed voorstellen dat blues heerlijk zijn voor veeltypers. Erg licht ook, denk dat echte Cherry blues toch wat anders aanvoelen maar heel veel zal het niet maken.

Best apart dat dit tobo blijkbaar met esports-pro's in elkaar is verzonnen. Daarbij verwacht je toch reds of mij part speed silvers. De stapel met toetsenborden begint nu echt te hoog te worden, soon maar eens grote opruiming houden. Kreeg ook al m'n Cooler Master masterkeys pro S weer terug, die had ik als 'laat maar liggen' tobo bij een maatje gedropt, maar daar ligt nu een fullsize als spare. Grappige is wel dat ik met alle RGB-borden toch altijd voor wit of grijzige verlichting van de toetsen kies, dus de white led masterkeys was wel een goede zet. Toch nooit helemaal lekker mee getikt voor mijn gevoel, ben nu wel aardig hooked aan die G915...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2Dutch schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:29:
De Logitech Pro met blue switches...holy shit wat een herrie, het tikt best wel okee maar ik word er zelf ook gek van, haha. Maar kan me heel goed voorstellen dat blues heerlijk zijn voor veeltypers. Erg licht ook, denk dat echte Cherry blues toch wat anders aanvoelen maar heel veel zal het niet maken.
Ze typen fijn, maar rotgeluid inderdaad - niet alleen qua volume maar ook schel. Dat kun je met heel zware keycaps compenseren, maar dan bieden ze niet genoeg stabiliteit. Toen je niets anders te kiezen had voor een moderne keyboard/keycap dan MX Blue als je tactile en clicky wilde was er nog een reden om ze te nemen, maar nu er tig alternatieven zijn kan ik er eerlijk gezegd niet positief over zijn. Pakweg de Kailh Box White biedt alle voordelen van de Blues min een flink stuk van de nadelen en dat met een veel prettiger geluid.
Best apart dat dit tobo blijkbaar met esports-pro's in elkaar is verzonnen. Daarbij verwacht je toch reds of mij part speed silvers. De stapel met toetsenborden begint nu echt te hoog te worden, soon maar eens grote opruiming houden. Kreeg ook al m'n Cooler Master masterkeys pro S weer terug, die had ik als 'laat maar liggen' tobo bij een maatje gedropt, maar daar ligt nu een fullsize als spare. Grappige is wel dat ik met alle RGB-borden toch altijd voor wit of grijzige verlichting van de toetsen kies, dus de white led masterkeys was wel een goede zet. Toch nooit helemaal lekker mee getikt voor mijn gevoel, ben nu wel aardig hooked aan die G915...
Meh, moderne meuk, een echte stapel hoort beige te zijn. En de mijne is ook al veel te hoog. Deeloplossing is m'n kinderen echte vintage mechanische toetsenborden geven om mee te werken, maar dat is ergens ook paarlen naar zwijnen gooien :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Laatst online: 09-07 19:59

Roenie1

The Many sings to us.

Ola, ramplankeniers. Ik heb zojuist een switch test setje besteld, met 22 switch soorten:

8x Cherry MX Switches: Red, Black, Blue, Brown, Green, Gray, Clear, White, Silent Red.
5x Gateron Switches: Red, Black, Blue, Brown, Clear.
7x Kailh Box: Red, Black, Brown, White, Pale Blue, Navy, Pink
2x Kailh Speed: Copper, Bronze
Anodized aluminium base plate
10 Coloured keycaps, 2 Translucent keycaps
8 Sound dampening rubber O-rings

Als het test setje binnen is en ik er even mee getest heb kan het in principe naar de volgende geïnteresseerde toe. Ik was €34 kwijt na aftrek van €8 verz.k. uit Duitsland. Als er meerdere geïnteresseerden zijn in dit topic, kunnen we de kosten delen door telkens een beetje van de prijs af te halen bij het doorsturen naar de volgende. Hoeveel, dat hangt er vanaf hoeveel mensen reageren.

Als er vragen zijn over bepaalde in deze post genoemde switches hoor ik het ook graag.

Bij de Mediamarkt kon ik maar een beperkt aantal mechanische toetsenborden testen, vandaar deze aanpak. De meeste mechanische borden aldaar hadden "mx red" stijl switches. Ik vond de Razer Ornata Chroma er in elk geval met kop en schouders boven uit springen qua prettig en snel typen. Die heeft (nota bene) rubber dome switches, maar dan wel met een toegevoegde klik - die niet te luid is. De keycaps zijn half hoog (ik ben er fan van), met een vorm waarover je vingers soepeler glijden naar de volgende toets. Daar sta je dan, tussen de mechanische planken, en dan wint een membraan switch.

Die plank bestaat echter niet in TKL formaat voor zover ik weet, dus ik moet verder zoeken. Ik heb sowieso nog niet echt de "gangbare" mechanische switches kunnen checken (brown/blue met name), dus dat doe ik nu eerst; geen zin om meerdere toetsenborden te bestellen en weer terug te sturen als de switch niet bevalt. Als ik weet welke switch ik het fijnst vind, zoek of bouw ik een TKL plank met dat type switch.

[ Voor 46% gewijzigd door Roenie1 op 18-10-2019 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roenie1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:28:

Bij de Mediamarkt kon ik maar een beperkt aantal mechanische toetsenborden testen, vandaar deze aanpak. De meeste mechanische borden aldaar hadden "mx red" stijl switches. Ik vond de Razer Ornata Chroma er in elk geval met kop en schouders boven uit springen qua prettig en snel typen. En die heeft rubber dome switches met een toegevoegde klik die niet te luid is. De toetsen zijn half hoog, met een design waarover je vingers soepeler glijden naar de volgende toets. Daar sta je dan, tussen de mechanische planken, en dan wint een membraan switch.
Aha, in dat geval verwacht ik dat je inderdaad een tactile switch wilt. Als je een relatief laag keyboard wilt, kan dat nog steeds ook in mechanische uitvoering.

Kaihl maakt low profile switches, die zijn de helft zo hoog kwa interne stam en keycaps zijn 40% van cherry profile.
Je vindt ze in Sharkoon bordjes in NL, deze komen van Havit. Via Havit kan je meer soorten switch krijgen.
pricewatch: Sharkoon PureWriter RGB Kailh Blue (Qwerty US)
Havit maakt ze daarnaast ook TKL, maar die zijn inmiddels redelijk uitverkocht lijkt het, net als de lineaire versies, maar zo te horen is dat voor jou niet zo'n punt.

Daarnaast bestaat het DSA en XDA profiel keycaps. Die passen doorgaans op alle normale switches, in ieder geval die je hier bestelt hebt. Je kan dus altijd nog een behoorlijke stap in hoogte besparen daarmee. XDA is daarnaast ook kwa oppervlakte erg plat, dus kan je inderdaad met minimale beweging typen.

Er zijn erg veel varianten normale tactile switches. Lange bump, korte hobbel, groot verschil in gewicht tijdens de aanslag of juist niet, het punt waar de knop werkelijk reageert en noem maar op. Succes met testen straks maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

djunicron schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:46:
Aha, in dat geval verwacht ik dat je inderdaad een tactile switch wilt.
Wat ik weg gelaten had was dat er ook een mx blue type switch was, de razer green. Daarbij merkte ik zoals verwacht dat snel herhaaldelijk één toets indrukken werd bemoeilijkt doordat hij eerst helemaal terug omhoog moet. Het feit dat de groene van razer een hoger actuatiepunt dan heeft dan standaard mx blues helpt daarbij natuurlijk niet. Aangezien ik game èn typ, verwacht ik uit te komen bij zoiets als een mx brown.
djunicron schreef
Als je een relatief laag keyboard wilt, ...
Mwoah. Half hoog is ergonomisch beter maar het gaat me hierbij eigenlijk puur om de vorm van de keycaps. Standaard, hoge caps hebben scherpere randjes en dat vind ik niet prettig. Blijf ik een beetje aan hangen als ik veeg met vingers, wat ik vaak doe i.p.v. vingers optillen. Hoge caps hebben denk ik meer een 90 graden hoek tussen boven- en zijkant, en misschien meer kromming in het aanslagvlak. De toetsen voelen meer "individueel". Een laptop kb met de toetsen bijna tegen elkaar aan vind ik dan juist weer vreselijk, alsook sommige planken met half hoge caps die van boven groter zijn waardoor de toetsen ook dichter bij elkaar liggen. Dat kan subtiel zijn waardoor het op het oog niet zo opvalt, maar je raakt meer dan één toets tegelijk. I'm looking at you, MS wired keyboard 600. De Ornata Chroma heeft net de juiste veegbaarheid zonder dat het fouten oplevert. Net als mijn Kinesis Freestyle 2.
djunicron schreef
Een boel tips
Thanks, dat ga ik morgen even op mijn gemak bekijken.

[ Voor 39% gewijzigd door Roenie1 op 18-10-2019 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29
Roenie1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:28:
Ola, ramplankeniers. Ik heb zojuist een switch test setje besteld, met 22 switch soorten:

8x Cherry MX Switches: Red, Black, Blue, Brown, Green, Gray, Clear, White, Silent Red.
5x Gateron Switches: Red, Black, Blue, Brown, Clear.
7x Kailh Box: Red, Black, Brown, White, Pale Blue, Navy, Pink
2x Kailh Speed: Copper, Bronze
Anodized aluminium base plate
10 Coloured keycaps, 2 Translucent keycaps
8 Sound dampening rubber O-rings

Als het test setje binnen is en ik er even mee getest heb kan het in principe naar de volgende geïnteresseerde toe. Ik was €34 kwijt na aftrek van €8 verz.k. uit Duitsland. Als er meerdere geïnteresseerden zijn in dit topic, kunnen we de kosten delen door telkens een beetje van de prijs af te halen bij het doorsturen naar de volgende. Hoeveel, dat hangt er vanaf hoeveel mensen reageren.

Als er vragen zijn over bepaalde in deze post genoemde switches hoor ik het ook graag.

Bij de Mediamarkt kon ik maar een beperkt aantal mechanische toetsenborden testen, vandaar deze aanpak. De meeste mechanische borden aldaar hadden "mx red" stijl switches. Ik vond de Razer Ornata Chroma er in elk geval met kop en schouders boven uit springen qua prettig en snel typen. Die heeft (nota bene) rubber dome switches, maar dan wel met een toegevoegde klik - die niet te luid is. De keycaps zijn half hoog (ik ben er fan van), met een vorm waarover je vingers soepeler glijden naar de volgende toets. Daar sta je dan, tussen de mechanische planken, en dan wint een membraan switch.

Die plank bestaat echter niet in TKL formaat voor zover ik weet, dus ik moet verder zoeken. Ik heb sowieso nog niet echt de "gangbare" mechanische switches kunnen checken (brown/blue met name), dus dat doe ik nu eerst; geen zin om meerdere toetsenborden te bestellen en weer terug te sturen als de switch niet bevalt. Als ik weet welke switch ik het fijnst vind, zoek of bouw ik een TKL plank met dat type switch.
Ik heb ook wel eens overwogen om zo'n testplankje te kopen. Echter vind ik ze flink aan de prijs en de hele tijd op 1 knopje drukken geeft naar mijn mening, geen goed idee hoe het voelt als je met 10 vingers typt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roenie1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 01:23:
[...]

Aangezien ik game èn typ, verwacht ik uit te komen bij zoiets als een mx brown.
Paar jaar terug had ik inderdaad een Cherry MX Brown aangeraden met jouw eisen. Ondertussen is de markt veranderd en hoezeer Cherry nog kwaliteit levert zijn hun ontwerpen stilgestaan terwijl de concurrentie creatief geweest is zonder dat je daarbij kwaliteit moet inleveren. Ik heb jarenlang een Leopold FC500R met MX Brown als primaire keyboard gebruikt en hoezeer ik het nog steeds erg prettig vind, zou ik nu iets anders kiezen. M'n voornaamste issue is dat browns weliswaar iets tactile zijn, maar wmb verre van genoeg. Daarnaast vind ik de browns net iets te licht, ipv 55cN zou ik liever 60cN zoals bij de blues hebben. Als ik nu een non-clicky tactile switch moest kiezen zou ik ws de Kailh Box Brown pakken, aangezien dat 60cN heeft, een stuk meer tactile feedback geeft en zoals alle box switches betere stabiliteit biedt voor de keycaps. Keerzijde voor jou: 3.6mm travel vs 2mm bij Cherry. Je kunt/moet dus dieper drukken en/of ze zijn hoger.

Ik zou vooral met een open mind de verschillende opties in je tester proberen.

Wat ik ook zou aanraden is kijken of je een mix aan keycaps kunt bekijken, je hebt daar duidelijk voorkeuren qua profile maar het klinkt alsof je maar een klein deel van de opties gezien hebt. Materiaal en kwaliteit cap is ook van groot belang voor typgevoel en -geluid van de switches - ik zou voor zware SA (*echt* niet wat jij zoekt :+ ) andere switches aanraden dan voor lichte low-profile caps. Dat gezegd, ik zou ongeacht profiel altijd zwaar uitgevoerde caps aanraden, dat typt en klinkt IMHO altijd fijner :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 11:24
Ik heb de MX browns op mijn Corsair blabla toetsenbord, bevalt als toetsenbord an sich goed, zeker vergeleken met het Microsoft toetsenbord (scissor switches) wat ik dagelijks gebruik in mijn werk.

Maar als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, dan zou mijn voorkeur toch blue switches zijn, vooral omdat deze een duidelijkere click hebben in het midden. Brown zit volgens mij tussen red en blue in, dit zou dus het beste van beide werelden moeten zijn, maar ik vind de feedback halverwege dus te lafjes.

Ik speel vooral GTA Online en als ik mijn headset op heb hoor ik geen klachten dat men mijn toetsenbord hoort, dus dat is nog een van de voordelen van brown switches, volgens mij zijn ze (aanzienlijk) minder luid dan blue's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is weer zo'n "als je moet kiezen uit de vier klassieke Cherry MX types" afweging. Been there, got that, got the MX Blues - en ik gebruik geen van beide borden met blues regelmatig, niet de low-end nieuwe, niet he dure oude beige vintage-bord. MX Blue is marginaal meer tactile dan brown, maar daar is alles mee gezegd, het geluid is schel en irritant en de actuatie van de switch gebeurt op een heel ander moment dan de klik. Je kunt dat schelle geluid redelijk aanpakken met een zware behuizing en ditto keycaps (dat vintage bord klinkt en voelt veel beter dan de nieuwe el-cheapo), maar het blijft relatief weinig tactile met 'foute' klik.

Alternatieven zat afhankelijk van wat je wilt, ik ben (valt het al op? O-) ) redelijk Kailh Box fan, de Box White heeft ongeveer zelfde kracht nodig als de MX Blue, maar de klik is dieper, het is meer duidelijk tactile en verschil tussen klik en actuation is kleiner (maar nog steeds aanwezig), maar er zijn zat andere alternatieven die allemaal eigen voor- en nadelen hebben en waarvan een flink deel IMHO beter is dan MX Blue. Ondertussen is de Box Jade uitgekomen en lijkt dat voor de liefhebbers van clicky+MX mount de meest geliefde switch te zijn. In ieder geval het uitproberen waard.

Je kunt op Youtube veel videos vinden om dit switches te vergelijken. Ben zelf groot fan van Chrysoran22's dingen - hij heeft een geweldig rustgevende stem, ongelofelijk veel technische kennis en zet goede, onafhankelijke reviews neer. Oh, en hij is een local, je ziet af en toe Hertog Jan, Affligem en Improba sambal op z'n filmpjes ;) Keerzijde: hij is vooral fan van het oudere werk. Leuk dat hij de IBM Beam Spring, Alps SKCM Blue en IBM capacitive buckling spring de beste switches vindt, maar daar heb je anno 2019 op zoek naar een nieuw bord weinig aan (al is de productie van capacitive buckling springs herstart, dus voor grof geld kun je daar wel een nieuwe van kopen :o ). Aangezien ik een oude lul ben met sowieso voorkeur voor vintage spullen heb ik daar minder last van, maar juist voor de nieuwere zul je verder moeten kijken.

Doet me denken: dit is een topic dat al een tijdje bestaat, met veel regulars, een materie dat je niet makkelijk even in de mediamarkt uitzoekt en waar 'hands-on' toch echt meerwaarde heeft boven ieder filmpje. Wordt het niet eens tijd voor een meet-up? O-)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik neem ook regelmatig pauzes hier omdat het anders een beetje te eentonig wordt. Zag dat er nu weer mensen leuke dingen aan het doen waren dus dan kom ik weer even terug.
Daarnaast nu een Race 3 binnen met Silent Red, wetende dat die wel bevallen, maar kijken hoeveel het ook alweer scheelde met normale Reds die ik verder overal gebruik. Dus dan is het weer goed om te lezen waar mensen hun ander switches vandaan hebben, hoe dat bevalt, etc.

Een meet-up is altijd leuk natuurlijk. Maar ben zelf niet zo'n fan van een stapel keyboards verhuizen, daarnaast liggen ze overal en nergens, zoals op werk en bij mensen die er één lenen.

Een lubed Ducky 1601, een Havit Kaihl PG1350 en een stock Race 3 zijn niet echt meetup waardige bordjes zeg maar...

Zelf ook overwogen Box Jade te bestellen, maar toen kwamen die Golds enzo uit.

Probleem met ze testen vind ik altijd dat je eigenlijk ook de juiste keycap erbij moet hebben. Ik heb wel eens switches "afgekeurd" omdat iemand een hoog OEM profiel 1mm PBT cap op had gezet. Of MX Green besteld en toen ondekt dat erop type in werkelijkheid heel anders is dan ze in een tester gebruiken, omdat voor mijn gevoel de acceptuatie 0.5mm te laag lag (ver na de click).

Snap ergens wel dat men nog steeds strict naar Cherry MX zoekt, het was ook gewoon jaren lang het beste, maar de afgelopen 4-5 jaar zijn ze gewoon heel erg ingehaald. Daarnaast zijn de "nieuwe" switches zoals de MX Silvers en andere speed varianten gewoon niet heel erg beschikbaar. Als zelfs Zeal en een zooi frankenswitches makkelijker te krijgen zijn, dan gaat er toch ergens iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

dion_b schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:33:
Je kunt op Youtube veel videos vinden om dit switches te vergelijken. Ben zelf groot fan van Chrysoran22's dingen - hij heeft een geweldig rustgevende stem, ongelofelijk veel technische kennis en zet goede, onafhankelijke reviews neer. Oh, en hij is een local, je ziet af en toe Hertog Jan, Affligem en Improba sambal op z'n filmpjes ;) Keerzijde: hij is vooral fan van het oudere werk. Leuk dat hij de IBM Beam Spring, Alps SKCM Blue en IBM capacitive buckling spring de beste switches vindt, maar daar heb je anno 2019 op zoek naar een nieuw bord weinig aan (al is de productie van capacitive buckling springs herstart, dus voor grof geld kun je daar wel een nieuwe van kopen :o ). Aangezien ik een oude lul ben met sowieso voorkeur voor vintage spullen heb ik daar minder last van, maar juist voor de nieuwere zul je verder moeten kijken.
Oeh, inderdaad wat een rustgevende stem heeft die kerel, haha, heerlijk, ik ga zijn vids eens af.
Dank voor de tip, misschien is dat soort goede kanalen handig voor in de TS :)

Vind zelf TaeKeyboards ook altijd fijn om te kijken :)

* 2Dutch heeft weekend en gaat er eens rustig voor zitten :D

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

djunicron schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:46:
Kaihl maakt low profile switches, die zijn de helft zo hoog kwa interne stam en keycaps zijn 40% van cherry profile. Je vindt ze in Sharkoon bordjes in NL, deze komen van Havit.
Logitech schijnt in de G815 en G915 (de nòg duurdere wireless versie) ook een op Kailh Choc (low profile) gebaseerde switch te gebruiken. Volgens mij heb ik een doos van een 815 zien staan in de Mediamarkt, maar stond het kb niet opgesteld, of hij had de lineaire switches en is het bord zelf daarom niet in mijn geheugen blijven hangen.

Ik heb voor het eerst maar even bij ome Ali geshopt en gekozen voor deze testplank rechtstreeks van Kailh, waarop zo'n beetje alle switches zitten die ze maken, inclusief iig alle Choc, en Heavy Low Profile varianten.

Opgeteld bij de reeds bestelde test set met MX en Gateron switches ben ik €100 lichter. Dure grap, maar ik heb straks wel zo goed als het complete aanbod Cherry, Gateron èn Kailh switches in huis. :P
Ossi schreef:
De hele tijd op 1 knopje drukken geeft naar mijn mening, geen goed idee hoe het voelt als je met 10 vingers typt.
Telkens als ik in de mediamarkt één toets indrukte, had ik daarmee gelijk een goede indruk ;) van hoe het daarna met 10 vingers aan ging voelen qua switch respons. Het testen van de switch gaat m.i. dus wel met 1 toets. Hoe het snel typen vervolgens met 10 vingers gaat heeft meer te maken met de keycaps, maar dat is de volgende fase...

[ Voor 16% gewijzigd door Roenie1 op 18-10-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh het kan ook zeker wel, maar er zijn ook zeker switches die voor mij met één switch wel prettig aanvoelen, maar waar uiteindelijk mijn type ervaring waardeloos op is. Die Choc Burnt Orange is zo'n voorbeeld. Voelt prima, maar met de Kailh LP lichtgewicht caps erop was het toch niet prettig.

Die Logitech G815 / 915 zien er ook uit als Havit's maar dan met extra toeters en bellen en opmerkelijk genoeg, andere stabilizers. En met een onwijs dikke extra prijs... Die Sharkoons / Havit's zelf zijn amper €100... En dan krijg je bij Logi ook nog eens enkel de keuze uit de oude switches. (Red / Pale blue / choc Jade zin de nieuwere uit 2018)

Probleem zit em bij de Kaihl low profile stammetjes; zoek daar maar eens een kwalitatieve goede cap voor. Het is niet "slecht" maar zeker niet wat je zou willen ontvangen voor €200+ zoals bij Logitech.

Zoals ik ook al eerder schreef, met één vinger of met alle 10, uiteindelijk wil je toch een aangesloten switch, of ledje eraan oid, om te zien hoe ver je werkelijk moet gaan. Gevoel is één ding, maar accentuatie punt maakt uiteindelijk toch ook wel echt veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Roenie1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:48:
Ik heb voor het eerst maar even bij ome Ali geshopt en gekozen voor deze testplank rechtstreeks van Kailh, waarop zo'n beetje alle switches zitten die ze maken, inclusief iig alle Choc, en Heavy Low Profile varianten.

Opgeteld bij de reeds bestelde test set met MX en Gateron switches ben ik €100 lichter. Dure grap, maar ik heb straks wel zo goed als het complete aanbod Cherry, Gateron èn Kailh switches in huis. :P
NICE! :D _O_
dion_b schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:33:
Dat is weer zo'n "als je moet kiezen uit de vier klassieke Cherry MX types" afweging. Been there, got that, got the MX Blues - en ik gebruik geen van beide borden met blues regelmatig, niet de low-end nieuwe, niet he dure oude beige vintage-bord. MX Blue is marginaal meer tactile dan brown, maar daar is alles mee gezegd, het geluid is schel en irritant en de actuatie van de switch gebeurt op een heel ander moment dan de klik. Je kunt dat schelle geluid redelijk aanpakken met een zware behuizing en ditto keycaps (dat vintage bord klinkt en voelt veel beter dan de nieuwe el-cheapo), maar het blijft relatief weinig tactile met 'foute' klik.
NOFI, maar ik denk dat je overdrijft of wat slechte exemplaren bent tegengekomen :?

Ik heb zelf de volgende modellen thuis :
- pricewatch: Razer BlackWidow Tournament Edition (Maar dan de originele versie met MX Blue switches!)
- pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

En het verschil is duidelijk te merken als je tussen de twee wisselt! :)
GoeiedagEem schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:32:
Ik heb de MX browns op mijn Corsair blabla toetsenbord, bevalt als toetsenbord an sich goed, zeker vergeleken met het Microsoft toetsenbord (scissor switches) wat ik dagelijks gebruik in mijn werk.

Maar als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, dan zou mijn voorkeur toch blue switches zijn, vooral omdat deze een duidelijkere click hebben in het midden. Brown zit volgens mij tussen red en blue in, dit zou dus het beste van beide werelden moeten zijn, maar ik vind de feedback halverwege dus te lafjes.

Ik speel vooral GTA Online en als ik mijn headset op heb hoor ik geen klachten dat men mijn toetsenbord hoort, dus dat is nog een van de voordelen van brown switches, volgens mij zijn ze (aanzienlijk) minder luid dan blue's.
Zoals al eerder gezegd : De behuizing en toetsen maken ook een hoop uit! :)

Verder is mijn eigen ervaring in GTA V Online en andere games dat je absoluut geen MX Blue wil om mee te gamen : De "click" is daarvoor totaal niet handig...

Het is echt een switch om mee te typen IMHO en niet voor andere dingen bedoeld!

MX Red switches vind ik helemaal niks dus als ik zit te gamen dan is de MX Brown switch altijd de keuze en ooit op een dag zal er nog een MX Black en MX Green toetsenbord erbij moeten komen, zodra er een model uitkomt waarvan ik vind dat die iets toevoegt aan de huidige collectie :Y)
MrMarcie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:32:
Al in geen 40 jaar een soldeerbout aangeraakt 8)7
Wat ik al eerder zei :

Ik soldeer amper en heb echt een ervaring van 0,0 ermee en toch ging het verwisselen van twee switches prima! :D

Als je maar de juiste spullen in huis hebt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nero355 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:41:
[...]

NOFI, maar ik denk dat je overdrijft of wat slechte exemplaren bent tegengekomen :?

Ik heb zelf de volgende modellen thuis :
- pricewatch: Razer BlackWidow Tournament Edition (Maar dan de originele versie met MX Blue switches!)
- pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

En het verschil is duidelijk te merken als je tussen de twee wisselt! :)
Denk eerder dat ik verwend ben qua clicky spul - heb leren typen op Model M, gebruik op het werk Model F en thuis is m'n daily driver een bord met Kailh Box White. Ik vind bijv Alps White ook overrated, al prefereer ik die nog altijd boven MX Blue.

Mijn twee MX Blue borden:
- Nieuw en cheap: Zero X52 (ondertussen dankzij zware PBT DSA keycaps nog vrij redelijk)
- Vintage: Dih Shin DS-2001

Ik weet overigens niet 100% zeker of die Zero X52 wel echte Cherry MX switches heeft, zo niet zijn het wel getrouwe clones.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Na 40 jaar weer een soldeerbout vastgehouden, was niet te moeilijk maar is toch even wennen. Binnenkort maar eens echt goede spullen kopen dat maakt het wel wat makkelijker denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mgMVnwwfC14PPItfeHPbRIp4/full.jpg

Nadat ik de G gerepareerd heb eindelijk helemaal in elkaar kunnen zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DyOURBExSPo0AF1xa5SHZ0ge/full.jpg
GK 61 - Kailh Box Pink (en een paar witte omdat ik tekort kwam) - simpele 61 Key ANSI Layout OEM Profile PBT Thick Keycaps for 60% Mechanical Keyboard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4qT8lNKrbzIXHNy1ZF99YpHp/full.jpg

Case wobbled heel iets op mijn bureau dus die case is niet 100% waterpas. Das jammer. Maar verder typt deze combo erg lekker, gelijk mijn high score op 10Fastfingers geevenaard. Die Pinks met 'gewone' keycaps is een lekkere combinatie. Ook het geluid is erg lekker. Zachter en doffer dan mijn andere keyboards. Eigenlijk wel heerlijk geluidje.
Dus al met al met deze actie wel tevreden. Maar als ik voel hoe lekker dit typt dan merk ik met deze stap weer hoeveel er eigenlijk mogelijk is en volgens mij kan het altijd weer beter. Dus dit houdt niet op ben ik bang.

Met zo'n 60% moet je wel wat Fn keys e.d. gebruiken voor diverse functies (pijltjes bijvoorbeeld) en dat is misschien wel wennen. Maar eens kijken hoe 60% bevalt. Alhoewel ik uiteindelijk denk ik een 75% ga bouwen.

Wat ik wel mis is een 'delete' key. Volgens mij zit die er ook niet op met een functie-key. Hoe doen jullie dat?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMarcie schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:35:

Met zo'n 60% moet je wel wat Fn keys e.d. gebruiken voor diverse functies (pijltjes bijvoorbeeld) en dat is misschien wel wennen. Maar eens kijken hoe 60% bevalt. Alhoewel ik uiteindelijk denk ik een 75% ga bouwen.

Wat ik wel mis is een 'delete' key. Volgens mij zit die er ook niet op met een functie-key. Hoe doen jullie dat?
Een 60% zonder pijltjes vind ik persoonlijk ook rampzalig. Dan zit ik met een IDE (of VIM) al in de knoop, maar Excel, Photoshop / Illustrator en mening andere applicatie gaan er gewoon vanuit dat je deze wel hebt. Dacht dat deze GK61 ook was zoals m'n geliefde Tex Beetle, maar zo te zien volgens ze de Ducky mini layout.

Een korte rechtershift (1 of 1,25) vind ik geen punt, haal em desnoods helemaal weg. Tweede alt of FN gebruik ik ook nooit.
Op 60's gebruik ik vaak FN backspace als delete. Zit dat hier niet op? Even QMK gebruiken en naar de eprom schrijven... De meeste gebruikers zetten dan ook de pijltjes op "IJKL" als een soort WASD cluster. Volgens mij is het gebruikelijk om één van de twee FN's als "capslock-FN" in te stellen daarvoor. Als de buitenste kiest, is het soms handiger je hand te verplaatsen en het met je duim te togglen, en "PL:"" als WASD cluster te gebruiken. Als je dan de FN mode ook met je "Shift-FN" knop laat uitzetten, verplaats je je hand terug en tik je met de duim even die FN aan en kan je weer door met normaal typen.

Nu ik daaraan terug denk, ben ik weer blij met m'n keuze voor die 65 key layout / 75% bordjes.

https://config.qmk.fm/

Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

djunicron schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:40:
[...]

Een 60% zonder pijltjes vind ik persoonlijk ook rampzalig. Dan zit ik met een IDE (of VIM) al in de knoop, maar Excel, Photoshop / Illustrator en mening andere applicatie gaan er gewoon vanuit dat je deze wel hebt. Dacht dat deze GK61 ook was zoals m'n geliefde Tex Beetle, maar zo te zien volgens ze de Ducky mini layout.

Een korte rechtershift (1 of 1,25) vind ik geen punt, haal em desnoods helemaal weg. Tweede alt of FN gebruik ik ook nooit.
Op 60's gebruik ik vaak FN backspace als delete. Zit dat hier niet op? Even QMK gebruiken en naar de eprom schrijven... De meeste gebruikers zetten dan ook de pijltjes op "IJKL" als een soort WASD cluster. Volgens mij is het gebruikelijk om één van de twee FN's als "capslock-FN" in te stellen daarvoor. Als de buitenste kiest, is het soms handiger je hand te verplaatsen en het met je duim te togglen, en "PL:"" als WASD cluster te gebruiken. Als je dan de FN mode ook met je "Shift-FN" knop laat uitzetten, verplaats je je hand terug en tik je met de duim even die FN aan en kan je weer door met normaal typen.

Nu ik daaraan terug denk, ben ik weer blij met m'n keuze voor die 65 key layout / 75% bordjes.

https://config.qmk.fm/

Have fun!
Dank je,
Heb maar 1 FN key, die andere is 'fake' zo ziet die keycap set eruit (is gewoon alt menu ctrl).
Ik heb delete al gevonden. FN1+m = delete. Pijltjes zijn ook redelijk makkelijk is (foto) FN+ctrl - super - fn2 - /

Ik zal eens naar die software gaan kijken maar ik denk dat ik ook een 65/75 layout het beste ga vinden. Ben met mijn Magicforce 82 erg tevreden. Had hiervoor een Ajazz AK33, maar zo'n 1.25 shift vind ik lastig. Die magicforce heeft een 2.25? en dat gaat goed. Type met 10 vingers dus heb die rechtershift wel nodig. Met die Ajazz zat ik te vaak ernaast.

Ben afgelopen anderhalf jaar overgestapt van FULLSIZE naar TKL naar 75% (merk ik goed aan mijn pols dat de muis dichterbij staat). En die laatste vind ik heerlijk en heb ik genoeg aan. Maar nog een klein stapje is misschien mogelijk. 60% Zal voor mijn werkpc te compact zijn. Die GK61 gebruik ik voor mijn backup/rommel/schrijf pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Meetup lijkt mij wel een keertje leuk. Ik zie ze altijd in andere landen maar ik ga niet een vliegtuig in stappen voor 1 dag. :P

Zelf ben ik tegen prebuild G4M3R borden. Als het voornamelijk dat soort bordjes zijn hoeft het ook weer niet van mij want de keycaps daarvan zijn altijd slecht en 8 uit 10 van die borden hebben nog blues ook. (ew) Voor ratelslangen ga ik dan liever naar blijdorp of artis haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:21
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uLd0pZ0.jpg

Deze van het weekend in elkaar gezet. Fjell met lubed 67g Zilent switches, stabilizers volledig gemod (clipped, lubed, tape op pcb). Voelt en klinkt hemels.

Helaas bevatte de keycap-set een foutje :+ .. hopelijk hoor ik daar deze week een oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Extraxyz schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:55:
[Afbeelding]

Deze van het weekend in elkaar gezet. Fjell met lubed 67g Zilent switches, stabilizers volledig gemod (clipped, lubed, tape op pcb). Voelt en klinkt hemels.

Helaas bevatte de keycap-set een foutje :+ .. hopelijk hoor ik daar deze week een oplossing voor.
Gaaf, met Japanse tekens er bij mocht je dat ooit willen typen. :)

Mare, dat foutje van een keycap. Je doelt toch niet op de spatiebalk die je verkeerd om erop hebt gedaan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
Hero of Time schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:00:
[...]

Gaaf, met Japanse tekens er bij mocht je dat ooit willen typen. :)

Mare, dat foutje van een keycap. Je doelt toch niet op de spatiebalk die je verkeerd om erop hebt gedaan?
Nee, vind de spatiebalk veel comfortabeler voor m'n duimen op deze manier. Maar heb helaas twee 9's en geen 0 in de set gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, dat was mij niet eens opgevallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een leuke build. Maar wat vreemd inderdaad dat ze dat fouten gedaan. Op een of andere manier vind ik de space hier ook wel erg ver naar voren staan?

Dacht dat GMK Bento OEM profile was, maar dit lijkt Cherry? Maar dan met Deep dish? Tot nu toe overal altijd plaatjes gezien van Bento met streepjes...

Moet zeggen dat ik de kleuren ervan echt top vind, maar ik vind de Alpha's toch echt te druk zo...
Tot op heden nog steeds geen GMK setje gekocht, iedere keer is er wel iets wat mij toch doet besluiten niet mee te doen aan de GB's...

Of dan ben ik op reis of andersinds druk bezig en dan mis ik DSA Scientific of Arcane / Plague enzo. En natuurlijk niemand die die setjes dan weer doorverkoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 09:40
Hallo allemaal! Nieuw in dit topic. Gisteren heb ik een dz68rgb met gateron yellows besteld, in een voor nu nog plastic case.

Het zal nog wel even duur voordat alles binnen is, maar ben alvast wat aan het spelen met de QMK configurator.

Ik wil het volgende maken:

layer 0 + 1: Mac OS + tweede laag voor mac specifieke dingen (geluid besturing etc)
layer 2 + 3: Windows + tweede laag voor windows specifieke dingen (geluid besturing etc)
layer 4: een laag waarbij ik layer 0 en 2 als default kan instellen.

Layer 4 wil ik toegankelijk maken vanuit layer 0 en 2, doormiddel van het vasthouden van twee keys. Enig idee hoe ik dit voor elkaar kan boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
djunicron schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:21:
Een leuke build. Maar wat vreemd inderdaad dat ze dat fouten gedaan. Op een of andere manier vind ik de space hier ook wel erg ver naar voren staan?

Dacht dat GMK Bento OEM profile was, maar dit lijkt Cherry? Maar dan met Deep dish? Tot nu toe overal altijd plaatjes gezien van Bento met streepjes...

Moet zeggen dat ik de kleuren ervan echt top vind, maar ik vind de Alpha's toch echt te druk zo...
Tot op heden nog steeds geen GMK setje gekocht, iedere keer is er wel iets wat mij toch doet besluiten niet mee te doen aan de GB's...

Of dan ben ik op reis of andersinds druk bezig en dan mis ik DSA Scientific of Arcane / Plague enzo. En natuurlijk niemand die die setjes dan weer doorverkoopt...
GMK is altijd cherry profile.
Falqoon schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:33:
Hallo allemaal! Nieuw in dit topic. Gisteren heb ik een dz68rgb met gateron yellows besteld, in een voor nu nog plastic case.

Het zal nog wel even duur voordat alles binnen is, maar ben alvast wat aan het spelen met de QMK configurator.

Ik wil het volgende maken:

layer 0 + 1: Mac OS + tweede laag voor mac specifieke dingen (geluid besturing etc)
layer 2 + 3: Windows + tweede laag voor windows specifieke dingen (geluid besturing etc)
layer 4: een laag waarbij ik layer 0 en 2 als default kan instellen.

Layer 4 wil ik toegankelijk maken vanuit layer 0 en 2, doormiddel van het vasthouden van twee keys. Enig idee hoe ik dit voor elkaar kan boxen?
https://beta.docs.qmk.fm/...vanced_keycodes#Switching and Toggling Layers

Ligt beetje aan hoe je het precies in elkaar wil steken. Je zou default layer kunnen switchen van 0 naar 2 vanuit layer 4. Al is dat alleen geldig zolang je keyboard power heeft. Permanent heen en weer switchen zou met een custom action code moeten. Maar bekijk eerst hoe layers werken want je kan ze ook half invullen zodat je aan daadwerkelijk aan het layeren ben. Keys in een layer worden op de layer eronder geplakt dus als je geen KC_TRNS in een boven layer gebruikt dan zijn keys op de layer eronder nog bruikbaar. Ik denk dat als je snapt hoe layers opelkaar liggen dat het dan makkelijk word om uit te vogelen hoe je het wil hebben.

Word hier uitgelegd: https://beta.docs.qmk.fm/.../keymap#keymap-and-layers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
GMK is altijd Cherry profile, voor zover ik weet gebruiken ze daar zelfs de originele Cherry gereedschappen voor. Meestal bevatten de standaard kits bij een GB een aantal extra toetsen om o.a. ook populaire alternatieve layouts te ondersteunen, of in dit geval alternatieve homing toetsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WO49Y2m.jpg

Alles hierboven zat in de standaard-kit. Overigens blijft Bento hier niet opzitten, ik heb deze case voornamelijk gekocht om er GMK Oblivion op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
GMK heeft originele cherry tooling voor ABS double shotting. Maar die tooling is al aardig oud dus er zijn aardig wat tools geüpgrade/vervangen. Dus hoe OG het écht is blijft de vraag. :p

Maar wel goed spul iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:58

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Die eerste is gecancelled. Wat ik op zich niet zo raar vind want dat koop je allemaal zo op aliexpress.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dwarlorf schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 07:20:
Die eerste is gecancelled. Wat ik op zich niet zo raar vind want dat koop je allemaal zo op aliexpress.
Oh ja, zie dat nu ook.

Weet iemand nog een aardige DIY 65% die -nu al beschikbaar is- beetje betaalbaar is als eerste zelfbouw/soldeer projectje om te oefenen maar verder kwalitatief wel voldoet. Wil volgend jaar een KBDfans 75 bouwen maar dan ben je wel enkele honderden euro's verder, inclusief switches en een mooie SA keycapset. Beetje oefenen vooraf lijkt me raadzaam, leerzaam en leuk.

Wil namelijk die 75 gebruiken voor mijn werkpc en een 65 voor mijn backup pc.

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 26-10-2019 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:18
Continu m'n CODE TLK toetsenbord ontkoppelen van de desktop en meenemen naar het werk vond ik redelijk irritant worden. Tevens lijkt het me niet helemaal goed voor de USB plug om deze dagelijks een paar keer in/uit te pluggen.

Daarom een nieuw toetsenbord gekocht voor op het werk, de Ducky One 2 Midnight TKL met brown switches.
Afbeeldingslocatie: https://vplnyg.bn.files.1drv.com/y4me-nOfSv9EsahZV1kPw33SvdlTRKSzoI81_F-cTJzC3uhz0MIkZa0Ah6-SACOgrJKV0bJUaTg2oGUITqOtjyny1-2QPDSyG0PG-BBayy6uC4tDWbAsDPVF608p8xNdJzZ-fIW69NVHXKKfg9FRw6x_taFT6J0Gf9hDkrkDo84cnoJOQD1IVhLGEZrRDA_KpxQ?width=660&height=495&cropmode=none
Afbeeldingslocatie: https://ux0mka.bn.files.1drv.com/y4mKxAxiu1nLxKfX046B0vxLl48jmeZThroQOIx_71xiAdZiP9awTkN-ps1tMthYzSadgweHLmeB9nMdT1EA-QpbonRZfzT4hs5hO4sMyNeD7NmkxX4CB723pVRrCiyrgTLCI1aVesXC5-MujWdHN3bd2U6n9hqBGRFCfzzFQPuzTBfN3PNbPEzSeMCXsnRgETS?width=660&height=495&cropmode=none
Afbeeldingslocatie: https://hglqhq.bn.files.1drv.com/y4meRReChL65lgBHFlzbu5QZYfVs2thDlzZaGcfhLqZsax10p_sK_N5DpfS8kRiEdwtcztyJfbAC5ClCXJ6Gip0AQxpXixhCBPovKE_Q1w2FjUTkuUswG_2GUUVbITwrEO4M6N0FkIPNcFOTrrqEO7OzMx4-FRk7aDJzyXE8EpRtHF-6CIZ1vTLUnV7FDLjafTl?width=660&height=495&cropmode=none

Het verschil tussen de Cherry MX Clear van m'n CODE keyboard en de Browns van deze Ducky is wel even wennen. De Clears zijn iets meer clicky en stroever heb ik het idee. Klopt volgens mij ook wel, aangezien de clears iets 'zwaarder' zijn als ik het goed heb onthouden.

Helaas de Ducky nog niet kunnen testen, maar dat zal maandag op kantoor vast goed komen :-)
De roze [Enter] toets heb ik inmiddels maar vervangen met de zwarte variant. Vind ik net iets chiquer.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Even een waarschuwing.

Ik heb via Candykeys dus mooi de verkeerde switch sampler kit ontvangen, één met een prijs van €13 i.p.v. €30, die geen (verhoogde) aluminium basis heeft, geen keycaps bevat en véél minder switches. En om de grap compleet te maken hebben ze er, naast wat gummybeertjes, 5 random switches bij geflikkerd gestopt die ik niet besteld had. Drie daarvan zijn onderdeel van de oorspronkelijk bestelde kit. De andere twee staan niet eens op hun website (Gateron donkerpaars en lila / licht paars??). Ik heb ze gemaild en hoop dat het nog goed komt, maar gezien deze epic fail verwacht ik dat eigenlijk niet... 8)7 :X Aangezien er geen keycaps bij zitten kan ik überhaupt nog niks testen. Géén goede start van mijn nieuwe hobby.

Edit: het antwoord van candykeys:
"We will require time to send the ultimate one as we are not able to send it due to quality issues."

Maar wel de order aannemen, cashen, en dan zonder wat te zeggen een goedkoper, half alternatief opsturen.

Jan_V schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:59:
Daarom een nieuw toetsenbord gekocht voor op het werk, de Ducky One 2 Midnight TKL met brown switches.
Nice! Ik was hem ook al tegen gekomen. Best geinig die kleurtjes zo, zonder RGB. (Afgezien van de Enter toets inderdaad.)

[ Voor 61% gewijzigd door Roenie1 op 28-10-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Roenie1 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:08:
Even een waarschuwing.

Ik heb via Candykeys dus mooi de verkeerde switch sampler kit ontvangen, één met een prijs van €13 i.p.v. €30, die geen (verhoogde) aluminium basis heeft, geen keycaps bevat en véél minder switches. En om de grap compleet te maken hebben ze er, naast wat gummybeertjes, 5 random switches bij geflikkerd gestopt die ik niet besteld had. Drie daarvan zijn onderdeel van de oorspronkelijk bestelde kit. De andere twee staan niet eens op hun website (Gateron donkerpaars en lila / licht paars??). Ik heb ze gemaild en hoop dat het nog goed komt, maar gezien deze epic fail verwacht ik dat eigenlijk niet... 8)7 :X Aangezien er geen keycaps bij zitten kan ik überhaupt nog niks testen. Géén goede start van mijn nieuwe hobby.

Edit: het antwoord van candykeys:
"We will require time to send the ultimate one as we are not able to send it due to quality issues."

Maar wel de order aannemen, cashen, en dan zonder wat te zeggen een goedkoper, half alternatief opsturen.

[...]

Nice! Ik was hem ook al tegen gekomen. Best geinig die kleurtjes zo, zonder RGB. (Afgezien van de Enter toets inderdaad.)
Ik had maandje geleden voor eerste keer bij hun switches besteld. Leverde ze er 6 te weinig. Hebben ze trouwens wel snel op gelost, kreeg dikke week later 15 switches nageleverd. Dus wat extra als genoegdoening. Maar lijkt er dus op dat ze beetje slordig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-05 14:10
Roenie1 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:08:
Even een waarschuwing.

[...]
Misschien eens bij Keycapsss proberen? Ik had bij hen een case en wat onderdeeltjes voor mijn Corne besteld, dat ging erg soepel.

De Corne is trouwens nog steeds niet af, want ik heb dus 4x de verkeerde maat TRRS sockets besteld. :+ Mocht iemand dus nog TRRS sockets nodig hebben voor een gitaar amp of iets dergelijks, ik heb nu werkelijk alle maten op voorraad.

40% is wel echt een topformaatje trouwens. Ik cheat een beetje want ik heb naast m'n JJ40 een JJ16 liggen voor media keys en data entry. Eigenlijk is de JJ16 niet eens nodig. Even een goede layout ontwerpen, tijd nemen om eraan te wennen en het werkt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Ik heb geen slechte ervaringen met candykeys en die gozer is een eerlijke kerel. Wilde voor een falende groupbuy nog de kosten op zich nemen terwijl hij alleen maar de proxy was/is. Ding is dat alle keyboard winkels beheerd worden door hobbyisten die meestal met een team van max 3 mensen werken. Voor sommige is het niet eens hun fulltime baan maar een (fulltime) hobby naast hun fulltime baan. Zo werken mechboards.co.uk meestal tot de late uurtjes elke dag om pakketjes voor te bereiden en die op de post te doen de volgende dag als ze op weg zijn naar hun baan.

Foutjes kunnen dus gewoon gebeuren en ze zijn niet de vieste om het op te lossen maar dat kan wat meer tijd kosten dan bij een "normale" winkel waar gewoon 30 mensen in een magazijn werken met tig managers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Even tussendoor. Wat voor snelheid typen jullie? Ik ben half jaar geleden begonnen om toch maar eens te leren blind te typen nadat ik al zo'n 35 jaar met drie en een halve vinger type. En nu gaat het me behoorlijk goed af. Ben nu een 'typemaster' in Typeracer dus toch een behoorlijk resultaat voor deze middelbare man, al zeg ik het zelf ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SOvn7Gv6rRCZ76AAFoyj7G8S/full.png

Ik oefen dagelijks een kwartiertje en dat hou ik nog een half jaartje vol. Kijken waar ik dan sta, maar wordt wel steeds moeilijker om sneller te worden. Merk wel dat die mechanische bordjes je goed helpen. Mijn nieuwe GK61 met Kailh Box Pink zijn echt heerlijk om mee te typen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee hoe ik nu sta qua snelheid, dat ligt ook nogal aan de tekst, want sommige letters na elkaar is gewoon een ramp voor je vingers om snel te wisselen. Maar op m'n diploma staat iets van 74 wpm. Ik was iig een aanzienlijk stuk sneller dan m'n broer en zus, maar nou deed ik mijn examen ook als enige op de computer, de rest deed het op de oude typemachines. :P Ik zal nu vast wel wat sneller typen dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KUGZMlv.png

Op de membraan switches van mijn Kinesys Freesyle 2.
Nog nooit een mechanische plank gehad, dus geen idee of ik daarmee sneller kan.
Als ik niet ontspannen tik of met minder vertrouwen dat ik het goed doe, zakt de snelheid naar 84.
Ik heb het nooit getraind overigens, en ik typ niet op de manier waarop het hoort. Ik houd mijn vingers onvoldoende op de home rows vanwaar je de kortste afstanden af hoeft te leggen. Dus er valt nog wel wat te verbeteren. Techniek kun je aan werken, maar snelheid komt vooral door veel uren maken achter computers en sneller denken dan je typen kunt. Als je kijkt ipv blind te typen, zal je de volgende keer weer moeten kijken of dezelfde fout maken. Blind typen zonder te kijken naar je kb als het mis gaat, daarmee verbeter je je spiergeheugen.
Ramellose schreef:
Misschien eens bij Keycapsss proberen?
Dank voor de tip.

@Datastream Candykeys: ik kom er op terug als de situatie afgerond is.

[ Voor 98% gewijzigd door Roenie1 op 29-10-2019 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 10:43

WCA

Ik voor mij gaat mechanisch typen absoluut niet om snelheid. Op een chiclet toetsenbord typ ik sneller dan op een mechanisch toetsenbord. Voor mij is het meer een kwestie van comfort.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Candy keys is idd een beetje rommelig. Ze wilde me een tweede vortex race opsturen nadat de eerste enige die ik besteld had al bij me binnen was. Ik denk dat het vooral onkunde/slordigheid is.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Zelfde met mykeyboard. Ik heb daar een keer 60 switches besteld met een preorder voor zo'n rama switch puller. Kreeg de 60 switches alvast. Toen de switch puller met weer 60 switches. Zou ook nog 10 van die switches krijgen omdat ze een keer 10 de verkeerde hadden gestuurd (normale ink ipv silent inks) maar ik denk dat, dat er 60 zijn geworden. :P
Zoals ik al zei: het zijn hobbyisten die met te weinig man te werk gaan. Maar gelukkig zit hun hart op de goede plek dus willen ze het altijd goed doen en fouten recht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Jep, herkenbaar. Ik vond het best slecht. Ik snap dat dit soort webwinkeltjes vaak éénmanszaken zijn, maar zodra je aan handel doet en geld aanneemt kun je niet meer puur van een hobby spreken. Dan ben je ook verplicht om je orderpicking netjes voor mekaar te hebben. Dit lijkt een beetje op een grabbelton zo. Wèl zijn ze heel snel met e-mail en mijn geld is alweer retour. Het volledige bedrag; wat ik wel ontvangen heb mag ik houden. Dat dan weer wel. Anders zou hij uiteraard voor de retour kosten opdraaien, en retouren kosten tijd. Dat vond hij in dit geval de moeite niet.

Van de switches die ik nu wèl heb is Gateron Zealio de winnaar. Extreem tactile zonder klik, en de grootste tegendruk zit helemaal boven in. Je kunt je vingers er dus op leggen zonder er in te zakken. Zodra je genoeg druk geeft om hem in beweging te zetten gaat de toets voor twee derde omlaag, want de grootste tegendruk heb je al gehad. Hij breekt alleen de val nog even voor de bottom out eigenlijk, zodat hij niet luid is.

Ik heb hier de lichtste Zealio en de zwaarste:
Lavender, met officiëel een 62g bottom-out force. Bump wordt niet gespecificeerd. Ik heb zelf 60g bump en 60g bottom out gemeten. Hij zou nog wel een fractie zwaarder mogen.

Een Zealio Deeper Violet heb ik ook, de zwaarste dus, en net teveel van het goede met een 82g bottom-out en de bump die ik meette op 72g. Ik kende de Zealio (er staat gewoon Gateron op) helemaal niet, want ze zijn als verrassing uit de grabbelton van Candy gekomen!

Wat blijkt: er zijn nog twee varianten die er qua 'sterkte' tussen in zitten: https://deskthority.net/wiki/Zealio : heeft iemand hier Violet en Deep violet geprobeerd? Wat zijn de verschillen t.o.v. Lavender en Deeper Violet? Hier staat een soort van omschrijving, maar ik denk dat niemand daar wijzer van wordt.

Wat mij verder opvalt: een click geluidje op een switch heb je in principe niets aan tenzij het tactile gevoel sterk genoeg is dat je ook met een koptelefoon op, of met geluid over je speakers nog duidelijk kunt voelen waar de bump zit. Dat is bij lang niet alle clicky switches het geval.

Ik zoek 9 basic ABS en 9 wat dikkere PBT keycaps (voor MX) om mijn switch testbankje (3x3) compleet te maken; ik doe het nu nog zonder caps. 3 om 6 of andersom kan bijv ook. Ik zie alleen maar complete keycap sets voorbij komen. Zijn er ergens los of per 10 te krijgen o.i.d., bij voorkeur niet in China (duurt lang)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
Roenie1 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:55:
Van de switches die ik nu wèl heb Gateron Zealio de winnaar. Extreem tactile zonder klik, en de grootste tegendruk zit helemaal boven in. Je kunt je vingers er dus op leggen zonder er in te zakken. Zodra je genoeg druk geeft om hem in beweging te zetten gaat de toets volledig omlaag, want de grootste tegendruk heb je al gehad. Hij breekt alleen de val nog even vlak voor de bottom out, zodat hij niet luid is.
Als je Zealios fijn vindt, zijn de Outemu Ice Purples misschien ook wel leuk om te proberen, mocht je ze nog niet kennen. Hoewel ik de Zealios erg fijn vond, zijn ze nogal prijzig. Daarom heb ik bij mijn tweede bordje de Outemu's geprobeerd. Er zitten nu vrij lichte PBT caps op waardoor er een kleine ping op zit, maar verder zijn ze haast net zo stil en typen ook fijn.

De volgende switches gaan bij mij Kailh Heavy Burnt Orange zijn, De meeste herrie van mijn typegedrag komt van 't bottoming out, en ik hoop dat zwaardere switches hierbij kunnen helpen. Ik heb ooit leren typen op een ouderwetse typemachine die niet zoveel deed als je de toetsen niet keihard zat te rammen. :+

En wat betreft typesnelheid: ik type nu 70 wpm nadat ik 2 maanden geleden naar Colemak ben geswitched. Ik zou eigenlijk meer moeten oefenen, want ik zat op 120 wpm ooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Roenie1 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:55:
Jep, herkenbaar. Ik vond het best slecht. Ik snap dat dit soort webwinkeltjes vaak éénmanszaken zijn, maar zodra je aan handel doet en geld aanneemt kun je niet meer puur van een hobby spreken. Dan ben je ook verplicht om je orderpicking netjes voor mekaar te hebben. Dit lijkt een beetje op een grabbelton zo. Wèl zijn ze heel snel met e-mail en mijn geld is alweer retour. Het volledige bedrag; wat ik wel ontvangen heb mag ik houden. Dat dan weer wel. Anders zou hij uiteraard voor de retour kosten opdraaien, en retouren kosten tijd. Dat vond hij in dit geval de moeite niet.
Ik heb er niet zo'n moeite mee aangezien ik weet hoe dat soort dingen kunnen gaan. Foutjes gebeuren ook niet vaak en gebeuren ook bij professionele winkels nog. Uiteindelijk zijn het altijd mensen die ermee bezig zijn.
Van de switches die ik nu wèl heb is Gateron Zealio de winnaar. Extreem tactile zonder klik, en de grootste tegendruk zit helemaal boven in. Je kunt je vingers er dus op leggen zonder er in te zakken. Zodra je genoeg druk geeft om hem in beweging te zetten gaat de toets voor twee derde omlaag, want de grootste tegendruk heb je al gehad. Hij breekt alleen de val nog even voor de bottom out eigenlijk, zodat hij niet luid is.

Ik heb hier de lichtste Zealio en de zwaarste:
Lavender, met officiëel een 62g bottom-out force. Bump wordt niet gespecificeerd. Ik heb zelf 60g bump en 60g bottom out gemeten. Hij zou nog wel een fractie zwaarder mogen.

Een Zealio Deeper Violet heb ik ook, de zwaarste dus, en net teveel van het goede met een 82g bottom-out en de bump die ik meette op 72g. Ik kende de Zealio (er staat gewoon Gateron op) helemaal niet, want ze zijn als verrassing uit de grabbelton van Candy gekomen!
Ik denk dat Haata het beter kan meten al weet ik niet hoe je die force curves meet. Zou kunnen dat je net zo'n setup heb als hij.
Wat blijkt: er zijn nog twee varianten die er qua 'sterkte' tussen in zitten: https://deskthority.net/wiki/Zealio : heeft iemand hier Violet en Deep violet geprobeerd? Wat zijn de verschillen t.o.v. Lavender en Deeper Violet? Hier staat een soort van omschrijving, maar ik denk dat niemand daar wijzer van wordt.
De verschillen tussen de kleuren zijn puur de springs.. en de kleur. :P Het is marketing van zeal.
Wat mij verder opvalt: een click geluidje op een switch heb je in principe niets aan tenzij het tactile gevoel sterk genoeg is dat je ook met een koptelefoon op, of met geluid over je speakers nog duidelijk kunt voelen waar de bump zit. Dat is bij lang niet alle clicky switches het geval.
Voor clicky switches kan je toch beter kailh box switches kopen die een click bar hebben. Iets van de royal lineup ofzo. Al zijn de meeste tactiles luid genoeg imo. Maar ik ben dan ook fan van silents.
Ik zoek 9 ABS en 9 PBT keycaps (voor MX) om mijn switch testbankje (3x3) compleet te maken; ik doe het nu nog zonder caps. Ik zie alleen maar complete keycap sets voorbij komen. Zijn er ergens los of per 10 te krijgen o.i.d., bij voorkeur niet in China (duurt lang)?
De keycaps op zo'n switch tester om geluid te testen geeft nogal zwakke indicatie voor geluid aangezien de complete behuizing en de specifieke bouwstijl net zo veel of meer invloed hebben op het geluid van een switch dan alleen de switch zelf. Over het algemeen kan je stellen dat ABS caps een hoger geluid geven dan PBT maar de vorm van caps maken ook wat uit. Zo zijn SA ABS weer thockier dan PBT MX. Dikte van de caps maakt ook iets uit.
Om je vraag daadwerkelijk te beantwoorden: taihao verkoopt hele kleine keycap sets die best redelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowkah
  • Laatst online: 30-05 11:28
TepelStreeltje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:31:
[...]

Zouden van die rubber ringetjes hier niet voor kunnen helpen? (oprechte vraag, geen wiseass opmerking ;) )

en waar halen jullie je keycaps vandaan?
Ik heb bij Falbatech een batch besteld voor mijn WIP redox, maar die zijn allemaal simpel zwart, geen opdrukken etc. Voor eerste aanschaf en dus gemak, bij falbatech besteld omdat het een complete set is.

Maar wil misschien tzt toch wel wat dingen aanpassen. en dan vooral de grotere toetsen. De 1u toetsen weet ik wel wat het is, maar voor de ander toetsen is het misschien toch makkelijker :)
heb jij inmiddels al een andere set keycaps kunnen vinden? heb zelf mijn ergodox net af, maar heb moeite met het vinden van een set met genoeg 1.25u toetsen. Laat staan de goeie bedrukking op die toetsen. vrijwel geen een set lijkt bijvoorbeeld 2 keer een 1.25u shift te hebben.

Op het moment heb ik op de locaties van 1.25u toetsen maar gewoon 1u caps zitten. Maar echt netjes is da nie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Misschien eens kijken naar UK ISO 8-key, daar zitten 1.25x shifts in. Als je de link volgt en je muis over de afbeeldingen beweegt (behalve de eerste) zie je wat ik bedoel. De link verwijst naar subcategorie UK ISO 8-key onder hoofdcategorie "Add On Key", op de site van Tai-Hao. Wat je ziet is al hun keycap sets waarvan ook een 8-key set beschikbaar is en niet alleen een volledige set. Per set één 1.25x shift.... (dus effectief €9 per stuk... :P )

Dat ik Tai Hao überhaupt ken sinds woensdag is te danken aan de laatste regel in Datastream's post die boven de jouwe staat.

Een (beter?) alternatief is bij ome Ali "1.25x pbt" in de zoekbalk zetten. Ik zie daar wat soorten die je los kunt kopen. Of dat dan matcht met de rest van je caps is natuurlijk de vraag.

Verder staat in de pricewatch een set - niet voor ergodox bedoeld maar bevat zo te zien een viertal 1.25x caps, waarvan wel helaas 3x een "Alt".

[ Voor 92% gewijzigd door Roenie1 op 03-11-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

yowkah schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:38:
[...]

heb jij inmiddels al een andere set keycaps kunnen vinden? heb zelf mijn ergodox net af, maar heb moeite met het vinden van een set met genoeg 1.25u toetsen. Laat staan de goeie bedrukking op die toetsen. vrijwel geen een set lijkt bijvoorbeeld 2 keer een 1.25u shift te hebben.

Op het moment heb ik op de locaties van 1.25u toetsen maar gewoon 1u caps zitten. Maar echt netjes is da nie :/
Als je geen moeite hebt om de hoofdprijs te betalen dan zou je bij https://pimpmykeyboard.com/ kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

yowkah schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:38:
[...]

Nee, nog niet. Ga nog wel keer verder zoeken, maar de druk is er voor nu af omdat ik die set van falbatech heb gekocht. Moet ook nog beginnen met bouwen... Op vakantie tussendoor helpt ook niet echt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TepelStreeltje op 02-11-2019 07:38 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 13:25
Mijn oude toetsenbord is stuk aan het gaan, dus ben gaan kijken naar een nieuw toetsenbord. In de eerste instantie had ik een cherry kc6000 besteld, maar hoewel het een mooi bordje is, heb ik toch regelmatig last van ghosting tijdens het gamen. Toch maar een mechanische dan, deze kan ik nog terugsturen.

Nu wil ik brown caps hebben, en een beetje een minimalistisch bordje qua uiterlijk.Merken als corsair vind ik gewoon niet mooi. Ik loop te twijfelen tussen een cooler master ck550 en een ducky one 2. Kan ik met de ck550 een aantal jaar uit de voeten, of is voor de lange termijn een ducky toch duurzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ben vandaag begonnen met het in elkaar zetten van mijn Redox.
Hier volg ik https://medium.com/@costa...own-keyboard-5df65cb68839 voor.
Maar deze site is nou niet echt duidelijk...
Solderen is volgens de beschrijving helemaal goed gegaan, maar dan kom je bij het Flashen van de Pro micro. De guide is op basis van Linux, maar dat draai ik niet, en kom dus niet verder...

Heb zitten zoeken naar een goeie guide voor de QMK Toolbox en wat dingen geprobeerd. Had al met op de website van de QMK een layout gemaakt, deze gecompiled en gedownload. Maar krijgt hem (volgens mij?) niet goed op de Pro micro.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/daL53v6

Hier een screenshot van de de Toolbox.
Pad van de Hex file met de layout ingevuld.
De redox V1 ingeladen, goede type microcontroller geselecteerd (rechts boven).
en dan op Flash drukken en dan zou die moeten werken volgens mij. Maar als ik de output lees, krijg ik niet de indruk dat het goed gegaan in.
Heb wel de Promicro eerst gereset (gnd + rst verbonden aan elkaar, terwijl hij aan de pc hangt, zie ook eerste gele regels in de output).

Wie kan me hier mee verder helpen?

Oh, nog wat, in de bovengenoemde guide staat ook dat je de weerstanden kan solderen. Heb ergens ook gelezen dat dit niet nodig is, tenzij je verlichting in de plank doet.

[ Voor 7% gewijzigd door TepelStreeltje op 05-11-2019 18:04 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

leeuwtje1 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:19:
Nu wil ik brown caps hebben, en een beetje een minimalistisch bordje qua uiterlijk.Merken als corsair vind ik gewoon niet mooi.
Ik snap de hype ook niet...

Er is niet één Corsair model dat ik echt mooi vind, maar ondertussen wordt er een shitload van die dingen verkocht! :D
Ik loop te twijfelen tussen een cooler master ck550 en een ducky one 2. Kan ik met de ck550 een aantal jaar uit de voeten, of is voor de lange termijn een ducky toch duurzamer?
Beiden zullen het prima doen IMHO, maar voor wat het waard is :

Ik heb een Cooler Master keyboard dat ooit onder het merk CM Storm werd verkocht als de Rapid-i met MX Browns en White LED verlichting onder alle toetsen.
Bij het eerste exemplaar was de LED onder de C of V toets stukgegaan na een jaar of zo en heel snel onder garantie via een RMA vervangen.

Dat tweede exemplaar heb ik nu al heel wat jaartjes ondertussen en die doet het helemaal prima! :)
TepelStreeltje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:51:
De guide is op basis van Linux, maar dat draai ik niet, en kom dus niet verder...
Kan je niet gewoon een Live CD starten vanaf een USB Stick en daarmee verder gaan :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nero355 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:33:
[...]

Kan je niet gewoon een Live CD starten vanaf een USB Stick en daarmee verder gaan :?
Vast wel, maar das denk ik lastiger dan het zo doen :P
Heb echt 0 ervaring met linux...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
TepelStreeltje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:38:
[...]

Ik zou het toch echt met Linux proberen. :9 Ik loop nu ook vast met het flashen van mijn Pro Micro, het wordt wel herkend op Windows maar de QMK toolbox krijgt het gewoon niet voor elkaar. Er is héél veel documentatie voor flashen op Linux, dus met copypasten van de voorbeelden kom je denk ik al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Je kan ook gewoon de linux for windows subsystem gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Positieve noot over Corsair afhandeling:

Op mijn 3 jaar oude pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Rapidfire (Qwerty US) kon ik op een bepaalde key geen wit licht meer krijgen. Die led was blijkbaar stuk. Ook een paar andere keys leken niet helemaal goed meer qua led. Hardware/software reset en nieuwe firmware kon het helaas niet verhelpen.

Helaas dus na de garantieperiode maar Corsair heeft mij een gloednieuwe MK.2 variant gestuurd uit éénmalige coulance. Erg blij mee en netjes hoe Corsair dat opgelost heeft. d:)b

PS: Ja ik weet dat je in NL in principe recht hebt op garantie gedurende de verwachte levensduur die m.i. wel hoger ligt dan drie jaar maar zie maar je recht te halen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Datastream schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:04:
Je kan ook gewoon de linux for windows subsystem gebruiken
Dat denk ik niet, want je moet direct toegang tot de hardware hebben en dat krijg je bij WSL zeer waarschijnlijk niet, want het vraagt niet om admin rechten bij het starten.

Gewoon Rufus downloaden, Ubuntu oid pakken en op een USB slingeren. Opstarten van de stick en klaar, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

[quote]Help!!!! schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:13:
Positieve noot over Corsair afhandeling:

Op mijn 3 jaar oude pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Rapidfire (Qwerty US) kon ik op een bepaalde key geen wit licht meer krijgen. Die led was blijkbaar stuk. Ook een paar andere keys leken niet helemaal goed meer qua led. Hardware/software reset en nieuwe firmware kon het helaas niet verhelpen.

Helaas dus na de garantieperiode maar Corsair heeft mij een gloednieuwe MK.2 variant gestuurd uit éénmalige coulance. Erg blij mee en netjes hoe Corsair dat opgelost heeft. d:)b [/quote]
En nu heb je een heel keyboard aan reserve onderdelen voor de volgende keer! :D :Y) d:)b

/EDIT :
Help!!!! schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:11:
:P Helaas niet, moest de oude wel opsturen, die checken ze wel na. :P

Voor de volledigheid, de verzendkosten van opsturen oude board diende ik wel zelf te betalen. Dat vond ik overigens meer dan fair.
Verkeerd begrepen... my bad! :$ :X

[ Voor 18% gewijzigd door nero355 op 06-11-2019 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nero355 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:05:
[...]

En nu heb je een heel keyboard aan reserve onderdelen voor de volgende keer! :D :Y) d:)b
:P Helaas niet, moest de oude wel opsturen, die checken ze wel na. :P

Voor de volledigheid, de verzendkosten van opsturen oude board diende ik wel zelf te betalen. Dat vond ik overigens meer dan fair.

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 06-11-2019 21:12 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even de topictitel heel letterlijk interpreteren. Hier is een GROTE mechanische toetsenbord die ik zojuist bemachtigd heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nfh1ervAJyGPZywJRN1qLIZZ/full.png

Deko Fast Action Keyboard. Cherry MX Black switches met dye sub caps. 162 stuks 8)7

Dit ding is niet alleen groot (minibordje erachter is een IBM Model M :+ ), het heeft ook flink dorst voor alle LEDs, ik moet nog even een 5V PSU ervoor regelen :P

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 06-11-2019 21:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oftewel, je moet even een extra USB kabeltje regelen. :P

Wel een vet ding. Zouden al die toetsen erboven geaccepteerd worden door je OS? Zou vet zijn als er unieke keycodes achter hangen die tegenwoordig niet meer gebruikt worden. Kan je er heel handig sneltoetsen van maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 925011

Dag iedereen,

Ik stel me even kort voor voordat ik mijn vraag hier lanceer. Ik ben Sander, en hoewel dit hier mijn eerste post is, ben ik een lurker hier op Tweakers sinds onzettend lang. Tot nog toe nooit actief een vraag gesteld, maar meermaals uitstekende info gevonden. Ik was in begin jaren 2000 vooral actief op het forum van Casejunkies.nl (nog bekend hier?), toen "casemodding" nog een term was, en RGB nog niet bestond :-).

Ik heb al jaren een MK maar sinds kort een Ducky One 2 TKL aangeschaft. Zeer tevreden van. Probleem is echter dat de (blauwgrijze) keycaps die ik heb, snel vuil worden waardoor de letters hun contrast verliezen. Kortweg: ik wil andere keycaps.

Ik zoek naar een set zwart en wittz caps waarmee ik dan zelf een vrij cleane, minimalistische combo zou maken. Zeg maar een beetje een "tuxedo" look.

Aan mijn gebruikersnaam zien jullie het al: ik kom uit België en typ dus primair azerty. Ik kwam er al achter dat die markt ontzettend klein is.

Mijn vraag aan jullie: wat zijn voor jullie de go-to kanalen om goede kwaliteit (PBT) keycaps te vinden, liefst met het Ducky profiel? Liefst in BE-ISO, maar ik wil ook wel settlen voor NL-ISO qwerty, daar typ ik ook wel op.
EDIT: Eigenlijk ben ik niet zeker of jullie in NL nu wel een "nederlandse" layout gebruiken? Ik bedoel alleszins de qwerty layout die jullie o.a. in NL hebben. Zo lang het maar ISO is en geschikt is voor nederlands en engels te typen, kan ik gerust switchen. Ik neem aan dat er daarvoor een grotere markt bestaat, toch?

Alle tips zijn bruikbaar en geapprecieerd!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 925011 op 07-11-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Anoniem: 925011 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:00:
Dag iedereen,

Ik stel me even kort voor voordat ik mijn vraag hier lanceer. Ik ben Sander, en hoewel dit hier mijn eerste post is, ben ik een lurker hier op Tweakers sinds onzettend lang. Tot nog toe nooit actief een vraag gesteld, maar meermaals uitstekende info gevonden. Ik was in begin jaren 2000 vooral actief op het forum van Casejunkies.nl (nog bekend hier?), toen "casemodding" nog een term was, en RGB nog niet bestond :-).

Ik heb al jaren een MK maar sinds kort een Ducky One 2 TKL aangeschaft. Zeer tevreden van. Probleem is echter dat de (blauwgrijze) keycaps die ik heb, snel vuil worden waardoor de letters hun contrast verliezen. Kortweg: ik wil andere keycaps.

Ik zoek naar een set zwart en wittz caps waarmee ik dan zelf een vrij cleane, minimalistische combo zou maken. Zeg maar een beetje een "tuxedo" look.

Aan mijn gebruikersnaam zien jullie het al: ik kom uit België en typ dus primair azerty. Ik kwam er al achter dat die markt ontzettend klein is.

Mijn vraag aan jullie: wat zijn voor jullie de go-to kanalen om goede kwaliteit (PBT) keycaps te vinden, liefst met het Ducky profiel? Liefst in BE-ISO, maar ik wil ook wel settlen voor NL-ISO qwerty, daar typ ik ook wel op.

https://pimpmykeyboard.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 925011

Helaas hebben ze daar niet het Ducky/OEM profiel voor de keycaps. Ik was er namelijk eerder al op uitgekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:37:
[...]

Dat denk ik niet, want je moet direct toegang tot de hardware hebben en dat krijg je bij WSL zeer waarschijnlijk niet, want het vraagt niet om admin rechten bij het starten.

Gewoon Rufus downloaden, Ubuntu oid pakken en op een USB slingeren. Opstarten van de stick en klaar, succes.
Oh right ik dacht dat het ging over het compilen van de firmware. Dat doe je wel met WSL maar het flashen gewoon met QMK Toolbox. :)

Overigens zou QMK Toolbox het gewoon moeten doen maar is beetje rekening houden of je in bootloader mode zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29
Dag iedereen,

EDIT: Eigenlijk ben ik niet zeker of jullie in NL nu wel een "nederlandse" layout gebruiken? Ik bedoel alleszins de qwerty layout die jullie o.a. in NL hebben. Zo lang het maar ISO is en geschikt is voor nederlands en engels te typen, kan ik gerust switchen. Ik neem aan dat er daarvoor een grotere markt bestaat, toch?

Nederlandse lay-out zie je niet op toetsenborden in Nederland. Misschien op een oude typemachine, of heel ouderwets toetsenbord.

In Nederland gebruiken we Verenigde Staten internationaal als lay-out. En dan heb je de keus tussen ISO en ANSI.

Ik zweer bij ANSI. Sommigen bij ISO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik snap de ISO layout niet. Waarom een toets die je al zelden gebruikt dubbel uitvoeren? En dan ook nog eens op de meest onhandige plek. ISO moet gewoon dood, ANSI ftw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 11-07 18:49
Ik heb sinds kort een Ducky One 2 Horizon met MX Browns. Prima toetsenbord, alleen die spatiebalk. Hij lijkt iets minder weerstand te geven dan de rest van de toetsen en hij maakt best wat geluid bij het indrukken, gaat nogal hard tegen de onderkant aan zeg maar. Is dit normaal en is dit te verhelpen, bijvoorbeeld met O-ringen?
dion_b schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:53:
Even de topictitel heel letterlijk interpreteren. Hier is een GROTE mechanische toetsenbord die ik zojuist bemachtigd heb:

[Afbeelding]

Deko Fast Action Keyboard. Cherry MX Black switches met dye sub caps. 162 stuks 8)7

Dit ding is niet alleen groot (minibordje erachter is een IBM Model M :+ ), het heeft ook flink dorst voor alle LEDs, ik moet nog even een 5V PSU ervoor regelen :P
Als ik zo de omschrijvingen op de toetsen lees, lijkt het wel een apparaat om ondertitels onder films te zetten. Ik heb expres niet gegoogled, vind het raden spannender :)

[ Voor 61% gewijzigd door Dancing_Animal op 07-11-2019 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hero of Time schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:17:
USB en dan verloopje naar DIN maken. Ook geen al te ingewikkelde opgave gelukkig ;)
Wel een vet ding. Zouden al die toetsen erboven geaccepteerd worden door je OS? Zou vet zijn als er unieke keycodes achter hangen die tegenwoordig niet meer gebruikt worden. Kan je er heel handig sneltoetsen van maken.
Zou in theorie mogelijk moeten zijn, maar ik kan geen kant-en-klare oplossingen vinden, dus dat wordt puzzelen zodra ik tijd heb.
Hero of Time schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:52:
Ik snap de ISO layout niet. Waarom een toets die je al zelden gebruikt dubbel uitvoeren? En dan ook nog eens op de meest onhandige plek. ISO moet gewoon dood, ANSI ftw!
Keerzijde: ISO geeft je wel een degelijke enter-key :P
Dancing_Animal schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:01:
[...]

Als ik zo de omschrijvingen op de toetsen lees, lijkt het wel een apparaat om ondertitels onder films te zetten. Ik heb expres niet gegoogled, vind het raden spannender :)
Correct geraden :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dion_b schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:03:
[...]

Zou in theorie mogelijk moeten zijn, maar ik kan geen kant-en-klare oplossingen vinden, dus dat wordt puzzelen zodra ik tijd heb.
Als het keycodes stuurt buiten de normale set, is er niets in Linux dat het niet kan gebruiken. :)
[...]

Ga je toetsenbord wassen! De enter toets is ook op zo'n kut positie. Net als vele anderen die ANSI prefereert heb ik ook al met enige regelmaat op \ gedrukt ipv enter.

Het toetsenbord wat we thuis heel vroeger hadden was in dat opzicht iets beter ingedeeld. Heerlijk ANSI met de lange linker shift, maar ook een brede en hoge enter. De \| zat rechts van de rechter shift. Nogal uit de weg, maar dat is toch alleen een ding als je veel backslashes moest typen. In die tijd typte ik nog niet blind en werkte ik ook niet met Linux waar | regelmatig gebruikt wordt.

Ik heb die toets ook eens tussen de = en backspace gezien, waardoor de backspace geen brede toets was maar een enkele. Dat kan dan weer wel een ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Hero of Time schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:24:
[...]

Als het keycodes stuurt buiten de normale set, is er niets in Linux dat het niet kan gebruiken. :)

[...]

Het toetsenbord wat we thuis heel vroeger hadden was in dat opzicht iets beter ingedeeld. Heerlijk ANSI met de lange linker shift, maar ook een brede en hoge enter. De \| zat rechts van de rechter shift. Nogal uit de weg, maar dat is toch alleen een ding als je veel backslashes moest typen. In die tijd typte ik nog niet blind en werkte ik ook niet met Linux waar | regelmatig gebruikt wordt.
Lees ik nu verkeerd of heb je een ansi/iso bordje wat je hierboven beschrijft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NupeMwHrh9slO9kEVSguEAO2/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Zo lang het maar ISO is en geschikt is voor nederlands en engels te typen, kan ik gerust switchen. Ik neem aan dat er daarvoor een grotere markt bestaat, toch?

De Amerikaanse en Aziatische markten zijn het grootst. Er is gelukkig een hoop ISO spul te krijgen maar met elke aanvullende eis (AZERTY, Ducky Caps) maak je de mogelijkheden razendsnel kleiner.

Je hebt op pmk verreweg de meeste keuzevrijheid (en de prijzen zijn onlangs verlaagd) als je caps van goede kwaliteit wil. Een andere tip is mykeyboard.eu, alleen al omdat dat jouw landgenoten zijn en die dus iets meer oog hebben voor wie AZERTY wil. Soms hebben ze daar een setje in dialect. ;)

Reddit heeft verder ook een goede community met veel groupbuys waar ook vaak de courante Europese vendors genoemd worden. Succes!

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yowkah
  • Laatst online: 30-05 11:28
TepelStreeltje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:38:
[...]

Ik heb mijn pro micro's uiteindelijk vanaf linux geflashed, mbv. avrdude. Ik zal morgen even testen of ik dit ook kan vanaf windows. Misschien dat het kan via msys2, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Als dit niet werkt, dan is het gebruik van een live USB en linux echt niet zo eng als het wellicht lijkt.
Het is een kwestie van de USB klaar maken. er vanaf opstarten, QMK downloaden vanaf de github en als laatste daar in het utils mapje, het linux_install.sh scriptje draaien. Je zal een hoop op je scherm voorbij zien vliegen. en als dat klaar is kan je van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

yowkah schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 02:20:
[...]

Ik heb mijn pro micro's uiteindelijk vanaf linux geflashed, mbv. avrdude. Ik zal morgen even testen of ik dit ook kan vanaf windows. Misschien dat het kan via msys2, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Als dit niet werkt, dan is het gebruik van een live USB en linux echt niet zo eng als het wellicht lijkt.
Het is een kwestie van de USB klaar maken. er vanaf opstarten, QMK downloaden vanaf de github en als laatste daar in het utils mapje, het linux_install.sh scriptje draaien. Je zal een hoop op je scherm voorbij zien vliegen. en als dat klaar is kan je van start.
Heb op youtube een Guide (van chokkan) gevonden om msys2 te installeren met alle drivers en shit erbij. Dacht dat die drivers nodig waren om het met de qmk toolbox verder te flashen. Helaas was dat niet zo.
Maar als je ook nog ff wil kijken, heel graag!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MrMarcie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:40:
[...]

Lees ik nu verkeerd of heb je een ansi/iso bordje wat je hierboven beschrijft?

[Afbeelding]
Zelf heb ik ANSI en wil geen ISO. Wat we thuis heul vroeger hadden, was toen er nog wel eens werd afgeweken van de standaard indelingen. Het waren in principe ANSI layouts, alleen was 1 toets aan de wandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dion_b schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:03:
Zelfs dat niet! :P

De enige Enter die ik accepteer naast de ANSI Enter is deze :
https://superuser.com/que...th-a-bar-shaped-enter-key
The Big-Ass Enter >:) :D

En dat Dell toetsenbord dat daar is afgebeeld typt trouwens ook heerlijk! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nero355 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:53:
[...]

Zelfs dat niet! :P

De enige Enter die ik accepteer naast de ANSI Enter is deze :
https://superuser.com/que...th-a-bar-shaped-enter-key
The Big-Ass Enter >:) :D

En dat Dell toetsenbord dat daar is afgebeeld typt trouwens ook heerlijk! :Y
Big-ass enter? :X :r

Formaat van de enter zelf boeit me minder, maar de half-size backspace leidt ertoe dat ik op die dingen continu / typ als ik iets wil wissen. Hoe kun je dat in vredesnaam wel goed vinden als je al problemen hebt met wat ISO met je layout doet :?

Wat ik evenmin snap is waarom ik zelf geen ANSI-fan ben:
- heb leren typen op een ANSI PS/2 Model M
- eerste 'eigen' computer was een ANSI natte spons rubberdome waar ik de eerste vier jaar van m'n studies zoet mee was.
- vrijwel ieder ander toetsenbord die ik langere tijd gebruikte was ANSI.

Toch vind ik ISO veel fijner typen (en op ANSI tik ik regelmatig \ waar ik Enter had willen doen). Ik snap het niet. En toch is het zo :')

Oh, en licht offtopic, maar mocht je ooit uitkomen bij de A4Tech WWT-5 als alternatief voor de Microsoft Trackball Explorer - NIET DOEN! Ik kan leven met de vage fin-vormige muisknoppen die je met duim en pink moet bedienen. Ik kan leven met de twee piepkleine scrollwheels die hetzelfde doen, maar dan omgekeerde richtingsgevoeligheid. Ik vind de bal zowaar vrij prettig aanvoelen en de behuizing is goed ergonomisch. Maar itt alle andere trackballs van de afgelopen 20 jaar is het een optomechanische ontwerp met rollertjes waar de bal op draait die tandwieltjes laten draaien waar een LED doorheen schijnt, vergelijkbaar met balmuizen uit de jaren '90. En het is slecht uitgevoerd. Ik gebruik het minder dan 5 minuten en de horizontale roller blokkert continu :r

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 08-11-2019 23:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dion_b schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:33:
[...]

Toch vind ik ISO veel fijner typen (en op ANSI tik ik regelmatig \ waar ik Enter had willen doen). Ik snap het niet. En toch is het zo :')
Daar klaagde ik ook over toen ik kleine 2 jaar geleden toetsenbord kreeg met ANSI indeling (mijn eerste mechanical keyboard). Maar wil nu niet anders meer, het went gewoon na een tijdje en die enter raak ik altijd goed tegenwoordig. En uiteindelijk vind ik het estetish ook mooier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MHQJkDcC4CSFyDuiQeXH7lit/full.jpg
Erg fijn eerste bordje voor € 40,=

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 09-11-2019 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07 09:41

BSD

Ieder zijn ding, toch? Zo ben ik helemaal overgestapt op de HHKB layout, die vind ik prettig werken. Wisselen naar een normale US ANSI layout kost me meer moeite dan terug naar HHKB.

Afbeeldingslocatie: http://xahlee.info/kbd/i/kb/happy_hacking_keyboard_professional_2_type_s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
BSD schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:38:
Ieder zijn ding, toch? Zo ben ik helemaal overgestapt op de HHKB layout, die vind ik prettig werken. Wisselen naar een normale US ANSI layout kost me meer moeite dan terug naar HHKB.

[Afbeelding]
Ook mijn favoriet, geen overbodige toets in te vinden en in rustpositie liggen je handen comfortabel op de vrije hoeken. Caps lock, waarom bestaat het in hemelsnaam nog? Kan me oprecht niet herinneren wanneer ik die ooit bewust heb ingedrukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Caps lock, voor mensen die niet weten hoe de shift-toets werkt om een enkele hoofdletter te kunnen typen. :+ Ik heb serieus genoeg mensen het zien doen, caps lock aan, druk op een letter, caps lock uit.
De functie van de caps lock is wel handig als je iets met hoofdletters moet schrijven, bijvoorbeeld een hoofdlettergevoelige mac adres invoerveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Tja caps lock, ik gebruik hem wel eens maar het is toch vooral de toets die je altijd per ongeluk indrukt.

Maar goed, met een beetje 'fatsoenlijk' toetsenbord kan je daar natuurlijk een andere functie voor in de plaats kiezen.

Die hhkb lijkt mij persoonlijk dan weer niets want de pijltjes toetsen zijn voor mij onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Een paar toetsen op mijn g910 doen het soms niet. De h en u met name. Paar keer drukken en ze doen het weer, voelen verder niet raar. Las al iets over flux op het bord wat gare verbindingen kan veroorzaken. Heb de bon niet meer en heb contact opgenomen met Logitech. Hoop dat ze wat kunnen doen. Anders toch maar over naar corsair ofzo, een kleiner bord is wel prettig. Gebruik hem toch alleen maar voor gaming, voor development heb ik een Ms natural liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSD

BSD

Caps lock is soms wel handig, maar op de plek waar die standaard zit kun je beter een vaak gebruikte toets plaatsen. In mijn geval dus Control :-) Caps lock zit onder Fn + Tab.

Ik hoor vaker dat de pijltjestoetsen onmisbaar worden gevonden. Bij de HHKB zitten ze onder Fn + [ ; ' en / Eenmaal aangeleerd zijn ze makkelijk met een hand te bedienen. Sowieso remap ik alles als het even kan naar vi bindings (hjkl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 11-07 18:49
Hero of Time schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:18:
Caps lock, voor mensen die niet weten hoe de shift-toets werkt om een enkele hoofdletter te kunnen typen. :+ Ik heb serieus genoeg mensen het zien doen, caps lock aan, druk op een letter, caps lock uit.
De functie van de caps lock is wel handig als je iets met hoofdletters moet schrijven, bijvoorbeeld een hoofdlettergevoelige mac adres invoerveld.
Ik zie mijn collega dit ook weleens doen. Ze tikt verder best snel door, maar een hoofdletter tikken doet ze heel omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ooit wel een Model M gehad in ISO en zo nu en dan één per ongeluk in handen gekregen.

Ben een beetje anti Imperial maten, doe mij graag SI, maar ISO keyboard indelingen krijg ik toch ook echt kriebels van. Voor mij is het voor veelvuldig gebruik onbespreekbaar als een bordje afwijkt van:

- LShift niet aansluitend naast Z.
- "/' knop ontbreekt, of Enter zit er niet direct naast.
- 2U backspace naast + / =
- 3 + 1 pijltjes. (Sorry, Ik kon daar op HHKB nooit aan wennen zo'n diamond cluster -> remap nodig)
- Delete key aanwezig, of FN Backspace or er boven / naast.
- \ / | key aanwezig, ~ / ` key aanwezig. De "big ass enter" en geen backslash of pipe is super onhandig...

Kijk, ik snap het als je AZERTY wilt typen, of die Spaanse indeling oid. Maar DE en UK ISO... waarom nou.

Neem al jaren eigen keyboards (sinds 2007 alleen maar mechanische) mee naar werk, zodat ik zonder gedoe gewoon m'n eigen voorkeur kan handhaven. Een dag ISO plankjes van <€10 moeten gebruiken is gewoon een dag verminderde productiviteit...

Capslock mag van mij eigenlijk ook wel weg ja. Zag iemand niet a te lang geleden met een 68% bord met daar géén capslock, maar een 1U Insert en een 1U Delete voor op de plaats (is het dan 69%? Nice!).
Dat leek mij toch wel een top oplossing. Volgens mij zat die in een Iron case, zou mij niets verbazen, op het geluid afgaand als het Panda's waren, dus zal wel een €€€€ bordje zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Over het eisen van een bepaalde layout en zelf je plank meenemen, op 't werk heb ik twee plankjes liggen. De Ajazz TKL met MX Black (of daarop lijkend) en m'n CM Quickfire TK. Tijdje terug had ik een overleg/uitleg van een systeem en hadden we de computer daar nodig. Elk systeem op kantoor heeft een ISO bord eraan hangen. Daar dus ook. Terwijl 't systeem aan het inloggen was, even snel naar m'n plek gelopen en de CM gepakt als vervanger. Wachtwoorden typen, zeker als ze in je vingergeheugen zitten, is niet te doen op een ISO bord als je ANSI gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik begin er nu goed in te raken en ben voorlopig even tevreden met mijn Magicforce 82 met Gateron Greens en mijn GK61 met Kailh Box Pinks. Maar omdat ik natuurlijk eerst aan het verkennen ben geweest met goedkopere bordjes heb ik al een kleine verzameling liggen die stof loopt te happen maar nagenoeg nieuw is (en sommige met wat extras).

Een suggestie, buiten marktplaats, waar je die het beste te koop kan zetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lH2UTL6Yw8l2NdaICNQ6Y2py/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MrMarcie schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:13:
Een suggestie, buiten marktplaats, waar je die het beste te koop kan zetten?
https://tweakers.net/aanbod/ ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Daar verwacht ik niet zoveel van. Maar zal ze daar ook neerzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 10-11-2019 00:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrMarcie schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:22:
[...]

Daar verwacht ik niet zoveel van. Maar zal ze daar ook neerzetten.
https://www.reddit.com/r/mechmarket/

[EU-NL] [H] whatever je hebt [W] Paypal, Pakkie verzending, andere ruilhandel, etc

Zit best wat NL / DE / UK ook tussen, laat de stortvloed aan US CONUS only je niet tegenhouden.

Marktplaats: Iedere 13 jarige "streamer" gaat je om een gift vragen. Sommige mensen bieden daarnaast doodleuk €10 voor je €150 vraagprijs hardware. Of nog wilder.

Tweakers: Meer serieuze biedingen, maar gaat meer tijd koste.

Reddit: Hot items gaan snel voor hoge prijzen, beginner en intermediate spul ook nog wel maar niet voor de hoofdprijs.

Geekhack: Zit een beetje een ondergrens aan, geen ervaring mee.

Weet niet of er regels tegen zijn, maar je kan hier vast een inventarisatie neerzetten, een mini review en een linkje naar V&A lijkt mij zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hero of Time schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:17:
Zoiets dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x95XSvGQkLD1snVf3Uvw7lq8/full.jpg
:P

Vond gisteren in de kringloop zowaar exact de juiste DIN-stekker, met lekker ouderwets lompe soldeeraansluitingen erachter. Vanavond even een microUSB-kabeltje met slecht contact op de micro-stekker onthoofd en erop aangesloten (rood aan pins 1 en 4, zwart aan pins 2 en 5).

Als je alleen power geeft, gaan alle LEDs branden. Sluit je vervolgens ook PS/2 aan, dan gaat alles weer uit, werken Caps/Num/Scroll lock zoals verwacht en krijg je een welkomsboodschap op de character display.

Typt best lekker, ben geen fan van MX Black de haat van Chyrosan22 ervoor deel ik echter niet, maar dankzij zeer solide alu frame is dit waarschijnlijk beste die ik heb meegemaakt, alleen een NOS old MX Black terminal keyboard van Wyse is nog beter.
Eerste indruk is: dit gaat een aparte controller nodig hebben. Heb op https://www.keyboardtester.com/ gekeken wat alles doet, en geconstateerd dat de helft van die toetsen blijkbaar in huidige toestand doorgeschakeld staan naar andere toetsen (vooral \ Del en Num Lock). Kan goed zijn dat dat een artefact is van m'n PS/2 naar USB adapter die geen raad weet met vage scancodes, maar zo'n ding ga ik sowieso ertussen moeten hangen. Dat wordt een wat langer traject ben ik bang - maar ik heb wel een paar Teensy bordjes liggen, alleen niet de tijd om dit goed aan te pakken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Net mijn Kailh BOX Pale Blue's binnen. Wil ik gebruiken voor mijn Magicforce 82 waarin nu gateron Greens zitten. Net iets te zwaar. Wordt voor de eerste keer desolderen en solderen. Ben benieuwd. Eerst straks maar even testen in mijn hot swap bordje van Hexgears.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VS3LKjkf17exxxja36zFDYF6/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSD

BSD

Succes met solderen! Vooralsnog zijn de pale blues mijn favoriete BOX switches, ik vind ze het meeste op buckling springs lijken van alle MX switches die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dion_b schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:33:
Big-ass enter? :X :r

Formaat van de enter zelf boeit me minder, maar de half-size backspace leidt ertoe dat ik op die dingen continu / typ als ik iets wil wissen. Hoe kun je dat in vredesnaam wel goed vinden als je al problemen hebt met wat ISO met je layout doet :?
Omdat ik in het verleden toetsenborden heb gebruikt die wel bruikbaar waren i.t.t. het afgebeelde model daar op die link! ;)
Extraxyz schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:36:
Caps lock, waarom bestaat het in hemelsnaam nog? Kan me oprecht niet herinneren wanneer ik die ooit bewust heb ingedrukt.
In games als Toggle knop onmisbaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

BSD schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:52:
Succes met solderen! Vooralsnog zijn de pale blues mijn favoriete BOX switches, ik vind ze het meeste op buckling springs lijken van alle MX switches die ik ken.
Vraag me af hoeveel net nu uitmaakt in wat voor bordje ze zitten. Mijn GK61 met Pinks en een PBT keycapset typt heerlijk, ook qua geluid en gevoel. En ben daarmee het snelst.

Heb nu die Pale Blue's in mijn Hexgears K707 zitten met een SA keycap setje. Maar haal daar nog lang de snelheid niet mee van de Gateron Greens in de Magicforce 82 en de Pinks met de GK61. Net even tussen die toetsenborden gewisseld maar blijf sneller op de Magicforce & GK61, maar komt misschien ook omdat ik die gewend ben.

Deze week nog maar eens wat oefenen met die Pale Blue's voordat ik aan het knutselen sla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Hebben mensen hier nog meegedaan aan leuke group buys? Ik zit te denken aan die Hailey board.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extraxyz
Voorlopig is hier het toetsenbordbudget op :+

Eind januari komt hier de Polaris hopelijk binnen, in E-White met HHKB layout.

Laatst ook de IRON165 gekocht, verwachte levering maart/april.

Verder nog een aantal GMK sets; Mizu, Oblivion V2 en 9009 R3.

Zat ook nog te twijfelen om een 75% bord te nemen, al voor de zomer interesse in de 7V, toen verscheen de Dawn die stiekem mooier vond en nu ook de Hailey met zo'n hippe draaiknop, maakt de keuzes niet makkelijker.

En als ik de IRON165 niet had kunnen kopen, was het wel de Rama Works M65-B geworden. Een betere high-end 65% deal ga je voorlopig niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Extraxyz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:05:
Voorlopig is hier het toetsenbordbudget op :+

Eind januari komt hier de Polaris hopelijk binnen, in E-White met HHKB layout.

Laatst ook de IRON165 gekocht, verwachte levering maart/april.

Verder nog een aantal GMK sets; Mizu, Oblivion V2 en 9009 R3.

Zat ook nog te twijfelen om een 75% bord te nemen, al voor de zomer interesse in de 7V, toen verscheen de Dawn die stiekem mooier vond en nu ook de Hailey met zo'n hippe draaiknop, maakt de keuzes niet makkelijker.

En als ik de IRON165 niet had kunnen kopen, was het wel de Rama Works M65-B geworden. Een betere high-end 65% deal ga je voorlopig niet vinden.
Begrijp dat je toetsenbord budget nu ff op is maar man wat heb jij een mooie exemplaren. Ik ben nog 'fris' en wil starten begin volgend jaar met de KBDfans 75. Vind ik voor een eerste zelfbouw duur genoeg. Voldoet denk ik aan wat ik nu wil hebben en vind hem erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o3XSKCTcWuIUqLfBiYJE7Z7U/thumb.jpg

Had die Rama Works ook al gezien, supergaaf. Maar zoals ik hem wil hebben ga je richting de 700 dollar. Vind ik nu nog even wat overdreven :*). Eerst maar eens wat meer leren en bouwen en ontdekken.

Pagina: 1 ... 34 ... 158 Laatste