Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lars.h4 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:53:
Ik hen al een tijdje zitten kijken naar de Drevo Blademaster PRO, maar daar hoor ik over dat het wel een hoog toetsenbord is (ergonomisch niet prettig voor je polsen).
Heeft iemand advies voor mij?
Dat is inherent aan mechanische toetsenborden. Het merendeel is hoog. Iets dat uitstekend is op te lossen met een polssteun en zou daarom geen reden moeten zijn om af te zien van een bepaald type of merk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars.h4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-03 00:32
Hero of Time schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:34:
[...]

Dat is inherent aan mechanische toetsenborden. Het merendeel is hoog. Iets dat uitstekend is op te lossen met een polssteun en zou daarom geen reden moeten zijn om af te zien van een bepaald type of merk.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De CoolerMaster SK621 bijv. heeft redelijk platte knoppen, en heeft daardoor maar een hoogte van 29mm. Dat is nogal een verschil met bijvoorbeeld de Corsair K68 die 39mm hoog is.

Wel zou ik inderdaad gewoon een polssteun kunnen gebruiken, dat is een goed punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lars.h4 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:58:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De CoolerMaster SK621 bijv. heeft redelijk platte knoppen, en heeft daardoor maar een hoogte van 29mm. Dat is nogal een verschil met bijvoorbeeld de Corsair K68 die 39mm hoog is.

Wel zou ik inderdaad gewoon een polssteun kunnen gebruiken, dat is een goed punt.
Heb je het woord merendeel gemist in m'n tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars.h4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-03 00:32
Hero of Time schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:59:
[...]

Heb je het woord merendeel gemist in m'n tekst?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

TepelStreeltje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:31:
[...]

Zouden van die rubber ringetjes hier niet voor kunnen helpen? (oprechte vraag, geen wiseass opmerking ;) )

en waar halen jullie je keycaps vandaan?
Ik heb bij Falbatech een batch besteld voor mijn WIP redox, maar die zijn allemaal simpel zwart, geen opdrukken etc. Voor eerste aanschaf en dus gemak, bij falbatech besteld omdat het een complete set is.

Maar wil misschien tzt toch wel wat dingen aanpassen. en dan vooral de grotere toetsen. De 1u toetsen weet ik wel wat het is, maar voor de ander toetsen is het misschien toch makkelijker :)
Die rubberen o-rings heb ik nu al op mijn Browns zitten, Dat bevalt goed. Het geluid is ietsje minder 'clicky' maar qua volume scheelt het niet megaveel.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Da_maniaC schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:13:
Die rubberen o-rings heb ik nu al op mijn Browns zitten, Dat bevalt goed. Het geluid is ietsje minder 'clicky' maar qua volume scheelt het niet megaveel.
Cherry MX Brown switches maken geen Clicky geluid :?

Je bedoelt waarschijnlijk het moment dat de keycap geluid maakt : Dat wordt een stukje zachter/minder scherp :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 23:32

Chiron

Moderator Discord
Je zou ook kunnen proberen te oefenen om de toetsen niet helemaal te 'bottom outen', door 'm helemaal in te rammen zoals je gewend bent van een 'normaal' rubberdome toetsenbord.

Het fijne van mechanische toetsen (dat heb ik met mijn mx browns in ieder geval wel) is dat ik de toetsen maar een klein stukje hoef in te drukken en dan zijn ze al getriggered.

Als je echt alleen maar kan bottom outen zouden de rubberen o-rings opzich wel kunnen schelen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

nero355 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:04:
[...]

Cherry MX Brown switches maken geen Clicky geluid :?

Je bedoelt waarschijnlijk het moment dat de keycap geluid maakt : Dat wordt een stukje zachter/minder scherp :)
Als je daar onderscheid in wil maken dan heb je inderdaad gelijk.

Zijn er ook switches die een 'click' maken nog voor de bottom-out?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 20:23
Chiron schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:07:
Je zou ook kunnen proberen te oefenen om de toetsen niet helemaal te 'bottom outen', door 'm helemaal in te rammen zoals je gewend bent van een 'normaal' rubberdome toetsenbord.

Het fijne van mechanische toetsen (dat heb ik met mijn mx browns in ieder geval wel) is dat ik de toetsen maar een klein stukje hoef in te drukken en dan zijn ze al getriggered.

Als je echt alleen maar kan bottom outen zouden de rubberen o-rings opzich wel kunnen schelen.
Krampachtig gedoe. Gewoon rammen met die toetsen. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Da_maniaC schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:17:
Als je daar onderscheid in wil maken dan heb je inderdaad gelijk.

Zijn er ook switches die een 'click' maken nog voor de bottom-out?
MX Blue, MX Green, en nog een paar varianten van alle concurrenten ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

nero355 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:41:
[...]

MX Blue, MX Green, en nog een paar varianten van alle concurrenten ;)
Oke, dat wist ik niet.
Ik dacht dat, dat een voelbare klik was maar geen luid hoorbare.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Da_maniaC schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:00:
Oke, dat wist ik niet.
Ik dacht dat, dat een voelbare klik was maar geen luid hoorbare.
Click & Clack uitgelegd : YouTube: Cherry MX Blue Sound Test - (CM Quickfire Rapid)

Was het eerste redelijk overeenkomende wat ik zo gauw kon vinden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Da_maniaC, had je de TS gelezen? Daar staat juist uitgelegd wat de karakteristieken van de Cherry MX switches zijn. Veel andere merken gebruiken vergelijkbare kleuren en eigenschappen. Het is een goed overzicht om ook te kijken naar wat je zelf mogelijk prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 11:39

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ga binnenkort mijn eerste mechanische toetsenbord aanschaffen. Ik heb flink wat reviews gelezen en ben uiteindelijk gecharmeerd van de Ducky Shine 7 met MX Red.

Bij het lezen van reviews ben ik wel tegen wat negatieve reacties aangelopen op de huidige quality control van Ducky. Bij veel modellen zijn er problemen met de PBT keycaps. Het doorschijnende gedeelte van de keycaps wordt aan de onderkant geblokkeerd, waardoor het licht niet goed kan doorschijnen. Het resultaat is een zeer lelijke uitstraling.

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/UMDHS5rFLbS-iYGFw3EiMqeGkj3E4lf3aE_F_rY9Xyc.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=49a24f37afce11f9c1e8c6de474c69655519567f

Van een duur toetsenbord van 170 euro verwacht ik dit soort dingen niet en ik ben dan ook aan het twijfelen of ik niet beter voor een ander merk moet gaan. Heeft iemand een Ducky recentelijk aangeschaft die dezelfde problemen heeft? Of juist helemaal geen issues? De mensen die geklaagd hebben bij Ducky kregen te horen dat dit niet gezien werd als defect. Overigens melden een aantal gebruikers van dit toetsenbord dat ze een spatiebalk hebben die soms vastzit.

Ik weet dat informatique Ducky verkoopt. Als ik toch voor Ducky ga, dan overweeg ik om naar Berkel en Rodenrijs te rijden en daar het toetsenbord eerst fysiek na te kijken voordat ik hem aanschaf. Ben wel benieuwd naar de reacties over dit probleem.

Extra links:
Reddit
Reddit2

[ Voor 13% gewijzigd door HellBeast op 13-09-2019 12:26 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

HellBeast schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:36:
De mensen die geklaagd hebben bij Ducky kregen te horen dat dit niet gezien werd als defect.
Dat is best wel een flinke teleurstelling! :| Had ik niet verwacht van ze! :/
Ik weet dat informatique Ducky verkoopt. Als ik toch voor Ducky ga, dan overweeg ik om naar Berkel en Rodenrijs te rijden en daar het toetsenbord eerst fysiek na te kijken voordat ik hem aanschaf. Ben wel benieuwd naar de reacties over dit probleem.
Dat zou ik dan inderdaad zeker doen! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Ik zou voor een eerste mechanisch toetsenbord sowieso geen 170 euro uitgeven. Vergis je er niet in, het typt flink anders dan de lage toetsenborden waar je aan gewend was. Daarnaast weet je waarschijnlijk niet goed hoe rode switches voelen. Ik zou lekker tweedehands instappen of bijvoorbeeld de Sharkoon skg3 voor 5 tientjes. Als je dan na een half jaar het gevoel hebt dat het bevalt of misschien het type switches niet kun je makkelijk wisselen voor relatief weinig geld. Je kan altijd nog een plank kopen van 150+. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ossi schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:50:
Ik zou voor een eerste mechanisch toetsenbord sowieso geen 170 euro uitgeven. Vergis je er niet in, het typt flink anders dan de lage toetsenborden waar je aan gewend was. Daarnaast weet je waarschijnlijk niet goed hoe rode switches voelen. Ik zou lekker tweedehands instappen of bijvoorbeeld de Sharkoon skg3 voor 5 tientjes. Als je dan na een half jaar het gevoel hebt dat het bevalt of misschien het type switches niet kun je makkelijk wisselen voor relatief weinig geld. Je kan altijd nog een plank kopen van 150+. :)
Precies, ik ben zo ook begonnen of zelfs nog bezig. Het is lastig in te schatten wat jouw echt ligt. Je kan ook zoiets eerst bestellen voor € 55,= met hotswappable switches. Heb ik ook gedaan en geen spijt van (ik heb de TKL versie). Bestel je de versie met rode switches en kan je later andere switches plaatsen. Als je dan echt weet wat voor jouw het beste is bestel (of bouw) je wat helemaal naar jouw zin is.

Pas op: Je kan verslaafd raken en dan heb je er opeens een nieuwe hobby bij!

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hede7b251d0d8412fb69998dd8a0ed37a2/HEXGEARS-GK705-104-Keys-Waterproof-Kailh-BOX-Switch-Mechanical-Keyboard-Hot-Swap-LOL-Mechanical-Gaming-Keyboard.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 13-09-2019 18:43 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

MrMarcie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:41:
Pas op: Je kan verslaafd raken en dan heb je er opeens een nieuwe hobby bij!
Dat zou eigenlijk met hele grote rode koeienletters onderaan dit topic moeten staan! :+

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 11:39

HellBeast

Oh My GoT!

MrMarcie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:41:
[...]

Precies, ik ben zo ook begonnen of zelfs nog bezig. Het is lastig in te schatten wat jouw echt ligt. Je kan ook zoiets eerst bestellen voor € 55,= met hotswappable switches. Heb ik ook gedaan en geen spijt van (ik heb de TKL versie).
Bedankt voor je goedbedoelde advies. Ik koop echter liever niet dit soort spullen bij Aliexpress vanwege de garantie(-procedure) en eventuele extra douanekosten.

Ik kom overigens steeds meer negatieve reviews tegen over de Ducky . Toch maar iets anders dan. Het is ook niet dat het meteen heel duur moet zijn, maar ik heb toch wel wat eisen qua bouwkwaliteit, RGB, Switches e.d.

Beauty is in the eye of the beerholder

• nero355

nero355

HellBeast schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 07:48:
Toch maar iets anders dan. Het is ook niet dat het meteen heel duur moet zijn, maar ik heb toch wel wat eisen qua bouwkwaliteit, RGB, Switches e.d.
Ik weet effe niet zo gauw wat Cooler Master op het moment allemaal voor modellen heeft, maar vaak zijn hun produkten wel wat normaler geprijsd dan bij de concurrenten dus kijk daar eens naar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Hebben jullie ook zo'n hekel aan wachten? Is al sinds de 11e in Nederland zonder voortgang (douane issue?). Zit met smart te wachten, wil die Magicforce 82 met Gateron Green's nu wel eens uittesten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D6y0ORxz3DMM2kiVAMmAMacF/full.png

Zijn er nog (web)shops in NL of Europa die keyboard/kits/keycaps/switches e.d. verkopen?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Binnen ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H1X771LMXe8YhDpv8EonuA8t/thumb.jpg

Eerste indruk erg positief. Wel even wennen die Groene Gaterons. Ik wilde zwaarder als blauw maar deze zijn misschien iets te zwaar, voel me vingers wel na een uurtje typen. Maar geven wel goede feedback. Dus wel een nieuw snelheidsrecord op 10FastFingers dus dat zit gelukkig wel goed. En de iets grotere rechter shift key t.o.v. de Ajazz AK33 is wel een verademing.

Nu wil ik voor mijn hotswap bordje (Hexgears K707) nog andere switches bestellen. Iemand een suggestie in EU die betaalbaar is. Denk zelf momenteel om de Kailh BOX Thick Jade of Navy uit te proberen of de Pink. Denk dat die het dichtst bij mijn sweetspot liggen. Als ik eenmaal mijn favoriete switch gevonden heb (suggesties welkom) ga ik zelf een mooi bordje bouwen. Ook zin in.

[ Voor 8% gewijzigd door MrMarcie op 23-09-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:30
Ik zit ook eens rond te kijken voor een nieuw toetsenbord. Momenteel heb ik een K70 eerste generatie met MX Brown in de azerty indeling, maar ik zou overstappen naar een qwerty indeling.

Een absolute vereiste na wat rondkijken lijkt toch wel PBT-toetsen te zijn. Qua switches heb ik ervaring met rood en met brown, maar bevat brown me algemeen wel beter. Een tweede vereiste is dat er op zijn minst dedicated toetsen zijn voor volume, inclusief mute. Dat is echt wel grote quality of life.

Merk maakt op zich niet zoveel uit, zolang het maar degelijk is. Qua degelijkheid valt de K70 best mee, maar de toetsen vallen dan weer tegen. Zelf bouwen kan, maar heb ik niet zoveel zin in.

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-04 19:45
Hey wat vind men hier van de hyperx alloy elite rgb?
Iemand nog persoonlijke ervaringen.
Heb net een qwertz versie voor 60 euro gekocht met alle accesoires ben van plan gewoon keycaps te switchen en windows aan te passen.

EDIT: Er zitten MX blue´s op

[ Voor 7% gewijzigd door Yorick Brinke op 19-09-2019 15:46 ]

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:06
Hey iedereen,

Na 7 jaar content mijn Ducky DK9087 Shine 3 TKL te gebruiken ben ik opzoek naar een nieuw mechanisch toetsenbord voor mijn Mac. Even kort mijn requirements oplijsten :
- Layout qwerty ( US/UK bij voorkeur)
- Ik heb nu Cherry MX blue's, maar ik sta nu ook open voor brown switches.
- Zowel met als zonder numpad is mogelijk
-Backlight is fijn, maar geen vereiste, RGB is niet aan mij besteed.
- Budget is variabel naar kwaliteit /meerwaarde toetsenbord.
- Draadloos zou leuk zijn indien mogelijk.
- Verkrijgbaar in een EU shop.

Ik ga het toetsenbord vooral gebruiken voor programmeren en office toepassingen, gaming beperkt zich tot een potje age of empires dus daarin geen eisen.

Momenteel heb ik het Das Keyboard 4 Professional for mac op het oog,lijkt me opzich een goed toetsenbord maar lees hier en daar mindere ervaringen over de kwaliteit. Prijs zou op 139 komen bij Alternate.

Verder lijkt als goedkopere optie de Ducky One DKON1608 me wel wat.

Iemand nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@corewillem : Leopold keyboard met PBT keycaps :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:06
Dat ziet er ook zeker goed uit, maar niet leverbaar met mac layout zeker :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mag de Logitech G915 Lightspeed testen..wel met tactile switches ipv m'n eerste keus linear maar da's overleefbaar ;) Ben extra benieuwd want: low profile. Die prijzen slaan nergens op tho, djeez :/ Wel lekker scrollenlollen voor volume, bij de Roccat die ik nog even 'duurtest' vind ik volumecontrole via een knupke toch stiekem een fijne optie.

En ondertussen ongeduldig wachten op de Dygma Raise.. :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

corewillem schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:59:
Dat ziet er ook zeker goed uit, maar niet leverbaar met mac layout zeker :-(
Koop je een paar Mac keycaps : Done! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unixland
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 11:34
Wat ik mis in jullie lijstje is de toetsenborden van Cherry zelf. Ook zij hebben uiteraard een hele lijn van mechanische toetsenborden, bv. https://www.cherryamerica...ard-6-0-redbacklight.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

unixland schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:31:
Wat ik mis in jullie lijstje is de toetsenborden van Cherry zelf. Ook zij hebben uiteraard een hele lijn van mechanische toetsenborden, bv. https://www.cherryamerica...ard-6-0-redbacklight.html
Zou er tussen mogen staan idd. Ben er geen fan van, althans niet van de moderne (vanaf G80-3000), ivm lage build quality vs niet bepaald lage prijs. De oude G80-1000 (en afgeleide G80-1800) zijn daarentegen oerdegelijk, maar alleen met DIN of PS/2, en uiteraard zonder RGB of andere poespas.

Edit:
Overigens is het allicht handiger de DE link van Cherry Gmbh. te geven ipv de US link - uitvoeringen kunnen verschillen en invoer vanuit US is stuk lastiger/duurder dan vanuit Auerbach ;)
https://www.cherry.de/

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 24-09-2019 15:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gistermiddag de G915 van Logitech aangesloten, en heb al wat indrukken nadat mijn handen duidelijk nog moeten wennen aan de veel dichter op elkaar geplaatste toetsen :+

- bovenste rij M-knoppen vallen enorm uit de toon: de kleur is niet instelbaar dus ik zit nu met mijn favo 'grey' verlichtingskeuze met een gele M1-knop voor mijn neus :/ als je al een kleur kiest, doe dan wit? Had ze rechthoekig gemaakt ook om niet zo uit de toon te vallen.
- in 2 standen instelbare voeten lijken me handig voor mensen die om een of andere reden hun polsen wat meer of minder willen afknellen :+
- rand aan de boven- en onderkant is scherp. Had wat subtiele afgewerkt mogen worden.
- volumewheel is verdomde nice
- prijs is 100 euro te hoog :P
- wireless is prima, niks merkbaar trager en prima accuduur
- ahh yes low profile en mechanisch *O*
- persoonlijk dingetje: die G-toetsen links hadden niet gehoeven, maar snap dat ze heel handig kunnen zijn

Ben een fan van low profile en gok dat dit tobo ook echt wel op mijn bureau blijft liggen (ondanks browns), maar zou hem zelf niet snel kopen voor dat geld.

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 25-09-2019 11:24 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Vandaag mijn Ducky One 2 Mini binnen gekregen vanuit Informatique. Netjes en snel geleverd maar helaas wel het 2018 model gekregen. Echter zijn de extra keycaps niet helemaal correct volgens mij.. De pijltjes kloppen niet en ik heb een extra toets die op een numpad enter lijkt. Ik weet totaal niet waar ik die op het toetsenbord kan plaatsen.. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pWzCJVt/2048-2048-max.jpg

[ Voor 197% gewijzigd door Vaenir op 25-09-2019 18:02 ]

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-07 09:47

nitrodesign

There is more joy on a ...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb een magicforce keyboard met een tragicforce QMK PCB.
Nu heb ik in de keymap.c wat toegevoegd alleen het werkt niet en kan de vinger er niet op leggen waar het aan ligt.

Het is namelijk het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
#include QMK_KEYBOARD_H

#define _QWERTY 0
#define _FN1 1
#define _FN2 2

enum trajecforce_keycodes {
    gmail,
    test,
};

const uint16_t PROGMEM keymaps[][MATRIX_ROWS][MATRIX_COLS] = {
  [_QWERTY] = LAYOUT(
Staat layout 1 van de keyboard
  ),

[_FN1] = LAYOUT(
Staat layout 2 van de keyboard
  ),

[_FN2] = LAYOUT(
Staat layout 3 van de keyboard
  )
};

bool process_record_user (uint16_t keycode, keyrecord_t *record) {
    switch (keycode) {
        case gmail:
            if (record->event.pressed) {
                SEND_STRING("ditiseentest@gmail.com");
    }
    return false;

case test:
                SEND_STRING("Dit is een test");
    }
    return false;

}
    return true;
}

In heb in de FN2 layout aangegeven als ik de Caps Lock knop indruk, dat dan layer FN2 geactiveerd wordt, als ik vervolgens op insert druk, moet die de email adres ditiseentest@gmail.com printen.
Dit gaat goed.

Als ik vervolgens de volgende string wil printen, dan doet die niets.
Deze hebt ik in de FN2 layout aangegeven als ik de Caps Lock knop indruk, dat dan layer FN2 geactiveerd wordt, als ik vervolgens op end druk, moet die Dit is een test printen.

Kan het zijn dat mijn code niet klopt of dergelijke ?
Tijdens het compile en builden van de HEX file geeft die niets aan, geen foutmeldingen of dergelijke.

Bedankt alvast.

Grtz,

NitroDesign

[ Voor 11% gewijzigd door nitrodesign op 30-09-2019 16:34 ]

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:05

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

nitrodesign schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:13:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb een magicforce keyboard met een tragicforce QMK PCB.
Nu heb ik in de keymap.c wat toegevoegd alleen het werkt niet en kan de vinger er niet op leggen waar het aan ligt.

Boven aan in mijn keymap

[...]

Gevolgd door

[...]

Vervolgd door

[...]

In heb in de FN2 layout aangegeven als ik de Caps Lock knop indruk, dat dan layer FN2 geactiveerd wordt, als ik vervolgens op insert druk, moet die de email adres ditiseentest@gmail.com printen.
Dit gaat goed.

Deze hebt ik in de FN2 layout aangegeven als ik de Caps Lock knop indruk, dat dan layer FN2 geactiveerd wordt, als ik vervolgens op end druk, moet die de email adres ditiseentest@gmail.com printen.

Tijdens het compile en builden van de HEX file geeft die niets aan, geen foutmeldingen of dergelijke.

Bedankt alvast.

Grtz,

NitroDesign
Je gebruikt bij de eerste 'SENT' bij de 2e 'SEND'. Is dat het?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• nitrodesign

nitrodesign

Dwarlorf schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:16:
[...]

Je gebruikt bij de eerste 'SENT' bij de 2e 'SEND'. Is dat het?
Excuses dat is een type foutje die ik er al had uitgehaald.
Tijdens het compile kreeg ik inderdaad de foutmelding.
Maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Zal het ook meteen aanpassen in bovenstaande vraag.

• Dwarlorf

Dwarlorf

nitrodesign schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:56:
[...]

Excuses dat is een type foutje die ik er al had uitgehaald.
Tijdens het compile kreeg ik inderdaad de foutmelding.
Maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Zal het ook meteen aanpassen in bovenstaande vraag.
Ik tel 5 keer een } en 6 keer een {. Ik neem aan dat dit in totaal een even getal zou moeten zijn. Dus of ergens een haakje teveel of een haakje te weinig, gok ik dan.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Ossi
Dwarlorf schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:38:
[...]

Ik tel 5 keer een } en 6 keer een {. Ik neem aan dat dit in totaal een even getal zou moeten zijn. Dus of ergens een haakje teveel of een haakje te weinig, gok ik dan.
Ik tel er 2x 4.... Tenzij het alweer gewijzigd is :P

• nitrodesign

nitrodesign

Ik zal bovenstaande opnieuw formulieren, het is i.i.g. geen typo, want anders was dat eruit gekomen met het compile.

Hierbij nogmaals de keymap.c
#include QMK_KEYBOARD_H

#define _QWERTY 0
#define _FN1 1
#define _FN2 2

gmail,
test,
};

[_QWERTY] = LAYOUT(
),

[_FN1] = LAYOUT(
),

[_FN2] = LAYOUT(
)
};

switch (keycode) {
case gmail:
}
return false;

case BBB:
}
return false;

}
return true;
}

• nero355

nero355

nitrodesign schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:02:
Ik zal bovenstaande opnieuw formulieren, het is i.i.g. geen typo, want anders was dat eruit gekomen met het compile.

Hierbij nogmaals de keymap.c
[...]
Kleine handige tip : Gebruik CODE tags om je code heen! :)

Dat komt er dan zo uit te zien :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
#include QMK_KEYBOARD_H

#define _QWERTY 0
#define _FN1 1
#define _FN2 2

gmail,
    test,
};

[_QWERTY] = LAYOUT(
  ),

[_FN1] = LAYOUT(
  ),

[_FN2] = LAYOUT(
  )
};

switch (keycode) {
        case gmail:
    }
    return false;

case BBB:
    }
    return false;

}
    return true;
}
En bij langere stukken code inderdaad met de QUOTE tags erbij d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Voor diegene die nog nooit een keyboard heeft gebouwd (ikke bijvoorbeeld) misschien wel een leuke oefenkit en de handleiding. Misschien aardig idee om eens mee te starten. Ik denk er wel over. Weinig ervaring met solderen bijvoorbeeld (MTS 35+ jaar geleden) dus dat zal je er wel mee leren denk ik. Wil namelijk volgend jaar mijn eigen keyboard bouwen en die zijn nogal duur, dan is wat kennis/oefening waarschijnlijk wel gewenst om de boel niet te verknallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nur44VrCrtyapYKEOUfCptUO/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 19:19

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

MrMarcie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:03:
Voor diegene die nog nooit een keyboard heeft gebouwd (ikke bijvoorbeeld) misschien wel een leuke oefenkit en de handleiding. Misschien aardig idee om eens mee te starten. Ik denk er wel over. Weinig ervaring met solderen bijvoorbeeld (MTS 35+ jaar geleden) dus dat zal je er wel mee leren denk ik. Wil namelijk volgend jaar mijn eigen keyboard bouwen en die zijn nogal duur, dan is wat kennis/oefening waarschijnlijk wel gewenst om de boel niet te verknallen.

[Afbeelding]
ik heb ondertussen alle onderdelen voor mijn Redox binnen en ga dus moment zoeken om met solderen te beginnen. Als je redelijke soldeerbout hebt en vooral een kleine soldeertip, denk ik dat het goed te doen is.
Spullen zijn best aan de prijs, ik ben al ruim 150e kwijt aan alles. Maar de componenten zelf zijn niet zo duur, maar omdat je er veel van nodig hebt, gaat het wel hard. 85 switches was ook al weer 50e. keycaps, 60e, casing, 60e. Kak, ben al meer dan 200e kwijt...

Als je niet iets 100% custom gaat bouwen zijn de meeste dingen goed te vinden op internet.

Voor mij is het flashen van de arduino's het lastigste, daar heb ik me nog niet goed genoeg in verdiept. Maar eerst maar zorgen dat het ding in elkaar zit.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

TepelStreeltje schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:31:
[...]

../..
Maar de componenten zelf zijn niet zo duur, maar omdat je er veel van nodig hebt, gaat het wel hard. 85 switches was ook al weer 50e. keycaps, 60e, casing, 60e. Kak, ben al meer dan 200e kwijt...
../..
Ik zit te denken aan die KBDFANS 75%v2. Als je alles bij elkaar optelt, inclusief verzendkosten en tax e.d. kom je toch wel rond de € 350+ uit. Maar dan heb je wel wat.

Deze Youtuber volg ik veel en die geeft goeie tips. Hier bouwt ie die Kbdfans 75v2. Ik wil wel andere switches en keycaps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

MrMarcie schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:39:
Hebben jullie ook zo'n hekel aan wachten? Is al sinds de 11e in Nederland zonder voortgang (douane issue?). Zit met smart te wachten, wil die Magicforce 82 met Gateron Green's nu wel eens uittesten.

[Afbeelding]

Zijn er nog (web)shops in NL of Europa die keyboard/kits/keycaps/switches e.d. verkopen?
CandyKeys.eu (duitsland) verkoopt veel leuke dingen. Heb er zelf mijn Vortex Race (mx blue) gekocht. Heerlijk toetsenbord met bijna geen nadelen.
MrMarcie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:59:
[...]

Ik zit te denken aan die KBDFANS 75%v2. Als je alles bij elkaar optelt, inclusief verzendkosten en tax e.d. kom je toch wel rond de € 350+ uit. Maar dan heb je wel wat.
Gewoon los bestellen dan blijven de meeste onderdelen wel goedkoop.

M'n Cherries koop ik bij Reichelt.nl. Niet per definitie goedkoop maar ze hebben bijna altijd voorraad. Candykeys verkoopt daarnaast ook gaterons en andere merken dus daar zou je ook kunen kijken. Cherries zijn er trouwens goedkoper dan bij Reichelt maar wel wat minder keus.

[ Voor 33% gewijzigd door Dwarlorf op 27-09-2019 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dwarlorf schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:45:
[...]

CandyKeys.eu (duitsland) verkoopt veel leuke dingen. Heb er zelf mijn Vortex Race (mx blue) gekocht. Heerlijk toetsenbord met bijna geen nadelen.

Gewoon los bestellen dan blijven de meeste onderdelen wel goedkoop.
Die prijs is al alles los :) . Moet je 'm nog zelf bouwen ook.

KBD75v2 custom keyboard DIY kit 189 dollar. Dus een kleine 230 euro met verzending en tax

Dan nog een keycap set eurotje of 90,=/135,= en switches eurotje of 40/60. En dan heb ik het nog niet over kabeltjes erbij. Denk als ik er helemaal uit ben wat ik wil dat ik de € 400 wel aantik.

Van CandyKeys is er al een zending switches onderweg. Set Kailh Box Pink en wat andere switches waar ik er een paar van besteld heb om te testen. Ben nameiijk nog niet uit welke switch(es) mijn voorkeur hebben. Die blauwe zijn voor mij net te licht en de Gateron Greens die ik nu gebruik te zwaar. Alhoewel ik er wel lekker en sneller mee type maar je voelt ze wel na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

MrMarcie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:25:
[...]
Van CandyKeys is er al een zending switches onderweg. Set Kailh Box Pink en wat andere switches waar ik er een paar van besteld heb om te testen. Ben nameiijk nog niet uit welke switch(es) mijn voorkeur hebben. Die blauwe zijn voor mij net te licht en de Gateron Greens die ik nu gebruik te zwaar. Alhoewel ik er wel lekker en sneller mee type maar je voelt ze wel na een tijdje.
Ik begin een idee te krijgen van wat ik prettig vind. De blauwe cherries die ik nu heb bevallen me heel goed. Eerstvolgende project worden iig cherry green om te zien hoe die bevallen. Naast Gateron blue (vind ik niet echt geweldig tikken maar dat kan ook aan de case en keycaps liggen) heb ik verder geen ervaring met andere merken.
MrMarcie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:25:
[...]

Die prijs is al alles los :) . Moet je 'm nog zelf bouwen ook.

KBD75v2 custom keyboard DIY kit 189 dollar. Dus een kleine 230 euro met verzending en tax

Dan nog een keycap set eurotje of 90,=/135,= en switches eurotje of 40/60. En dan heb ik het nog niet over kabeltjes erbij. Denk als ik er helemaal uit ben wat ik wil dat ik de € 400 wel aantik.
Al die onderdelen van de kit kan je toch ook separaat kopen? Dat scheelt je sowieso het risico van een lading aan invoerkosten. Ik denk dat je met volledige de kit meer kans hebt dat het er uit gepikt wordt zeker als er een zware case bij zit.

Anyways, het leek me een hoge schatting maar ik sluit niet uit dat je gelijk hebt. ;) Ik moet maar weer eens zelf 1 gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Al die onderdelen los zijn allemaal boven de euro 22. En dan heb je ook x maal verzendkosten extra dus dat gaat echt niet helpen.

Als ik eruit ben wil ik iets moois bouwen waar ik 10+ jaar mee kan doen en plezier aan beleef. Dan maakt honderd euro meer of minder ook niet meer uit. Alhoewel ik mijn Magicforce 82 met Gateron Greens voor € 85 (incl invoer) ook niet slecht vind. Aanrader voor iedereen die iets goed betaalbaars wil dat redelijk compact is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dwarlorf schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:42:
[...]

Ik begin een idee te krijgen van wat ik prettig vind. De blauwe cherries die ik nu heb bevallen me heel goed. Eerstvolgende project worden iig cherry green om te zien hoe die bevallen. Naast Gateron blue (vind ik niet echt geweldig tikken maar dat kan ook aan de case en keycaps liggen) heb ik verder geen ervaring met andere merken.
Ik zou zeker ook eens naar de Kailh Box switches kijken. De Whites hebben vergelijkbare tactile eigenschappen met Cherry MX Blue, maar een (voor mij) prettiger geluid, en door de box zijn ze stabieler dus wiebelen de caps minder.

Grootste kritiek op de Box White was dat ze wat meer tactile zouden kunnen zijn en liever een iets diepere klikgeluid zouden kunnen hebben. Daarvoor is de Box Jade uitgebracht.

Heb zelf Box Whites en ben zeer tevreden (in vergelijking met MX Blue en Alps White), maar vermoed dat ik de Jades nog beter zou vinden. Of ik die boven buckling spring zou prefereren is een tweede, maar dat is een totaal andere categorie (iig qua formaat toetsenbord ;) )
MrMarcie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:50:
[...]

Als ik eruit ben wil ik iets moois bouwen waar ik 10+ jaar mee kan doen en plezier aan beleef. Dan maakt honderd euro meer of minder ook niet meer uit.
Uhuh. Totdat je de volgende uitdaging tegenkomt. Ik heb m'n bord met MX Blues, voorzien van mooie zware DSA caps, welgeteld drie weken gebruikt tot m'n Kailh Box White bord met SA profile caps beschikbaar was - en het jeukt nu al om die met Kailh Jade te vervangen. En de noname PBT SA's met Maxkey doubleshot ABS SA te vervangen. En een houten behuizing voor het toetsenbord te (laten) maken. En.. en... en..

En tussendoor ben ik het werk ook van Model M naar Model F gegaan, en kijk ik stiekem uit naar beam springs...

Heb geen illusie ooit "klaar" te zijn O-)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dion_b schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:13:
[...]

Heb geen illusie ooit "klaar" te zijn O-)
Dat punt durfde ik niet aan te halen ;) maar heb je gelijk in. _O- Maar ik wil in ieder geval 1 top of the bill toetsenbord.

Die box jade staat ook op mijn lijstje. Heb die in bestelling staan (een paar) om te testen plus nog wat andere switches en een set Pink. Zijn onderweg en ben benieuwd.

Gebruik die Box White op een ander bordje met SA keycap set. Erg fijn qua typen en geluid. Maar zijn me wel iets te licht voor snelheid (probeer zo hoog mogelijk te scoren op 10fastfingers, maar zit pas bij de top 20%). Maar voor gewoon werk echt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 27-09-2019 17:41 . Reden: top of the bill regel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

MrMarcie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:50:
Al die onderdelen los zijn allemaal boven de euro 22. En dan heb je ook x maal verzendkosten extra dus dat gaat echt niet helpen.
Op het gevaar af dat ik als een ouwe zeur over kom (hopelijk heb ik alles goed uitgezocht). :+ Op aliexpress zijn de verzendkosten bij KBDfans 0. Dus uitgeschreven betekent dit het volgende:

Een plate kost op aliexpress 18,51€ - Geen bijkomende kosten als ie er wordt uitgepikt door de douane.
Een pcb kost op aliexpress €35,34 ($38,72) - Bijkomende kosten als ie er wordt uitgepikt zijn €19,59
De case kan je niet op aliexpress kopen dus dat moet via hun website dus dat kost $110 - Bijkomende kosten zijn dan 31,73 als ie er bij de douane wordt uitgepikt.

Voor de DIY kit op hun website betaal je $189. Dit maakt aan bijkomende kosten €53.

In beide gevallen verschilt het volledige bedrag dat je aan bijkomende kosten betaalt niet veel maar zodra er bij de gedeelde bestelling maar 1 wordt uitgepikt ben je al goedkoper uit.
En als ik het nou goed heb gezien is los bestellen ook een kleine 2 tientjes nog goedkoper dan de volledige kit kopen.

Je kunt zelfs op aliexpress bij kbdfans ook nog een aantal losse bestellingen van 24 keycaps per keer doen, betaal je ook geen verzendkosten. Maar wat ik dan weer apart vind is dat sommige artikelen gratis verzonden kunnen worden met aliexpres standaard verzending en andere dingen weer niet. Die Box jades kunnen bijvoorbeeld niet gratis worden verzonden, cherries wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

MrMarcie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:03:

[Afbeelding]
Ik voel me nou extreem 1337 omdat ik mijn mechanische keyboard gewoon heb opengemaakt, twee toetsen met elkaar omgeruild door ze los en weer vast te solderen en daarna ook nog eens met succes alles weer in elkaar heb gezet! >:) 8)

En alles werkte nog meteen ook! :P

Niet slecht voor iemand die zelden soldeert... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dwarlorf schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:29:
[...]

Op het gevaar af dat ik als een ouwe zeur over kom (hopelijk heb ik alles goed uitgezocht). :+ Op aliexpress zijn de verzendkosten bij KBDfans 0. Dus uitgeschreven betekent dit het volgende:

Een plate kost op aliexpress 18,51€ - Geen bijkomende kosten als ie er wordt uitgepikt door de douane.
Een pcb kost op aliexpress €35,34 ($38,72) - Bijkomende kosten als ie er wordt uitgepikt zijn €19,59
De case kan je niet op aliexpress kopen dus dat moet via hun website dus dat kost $110 - Bijkomende kosten zijn dan 31,73 als ie er bij de douane wordt uitgepikt.

Voor de DIY kit op hun website betaal je $189. Dit maakt aan bijkomende kosten €53.

In beide gevallen verschilt het volledige bedrag dat je aan bijkomende kosten betaalt niet veel maar zodra er bij de gedeelde bestelling maar 1 wordt uitgepikt ben je al goedkoper uit.
En als ik het nou goed heb gezien is los bestellen ook een kleine 2 tientjes nog goedkoper dan de volledige kit kopen.

Je kunt zelfs op aliexpress bij kbdfans ook nog een aantal losse bestellingen van 24 keycaps per keer doen, betaal je ook geen verzendkosten. Maar wat ik dan weer apart vind is dat sommige artikelen gratis verzonden kunnen worden met aliexpres standaard verzending en andere dingen weer niet. Die Box jades kunnen bijvoorbeeld niet gratis worden verzonden, cherries wel.
Dank je ouwe zeur ;) ,

Ga dit weekend ff neuzen bij Alie of het wel dezelfde spullen zijn, als dat klopt dan scheelt dat wel veul geld en ga ik dat zeker doen. I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

dion_b schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:13:
[...]

Ik zou zeker ook eens naar de Kailh Box switches kijken. De Whites hebben vergelijkbare tactile eigenschappen met Cherry MX Blue, maar een (voor mij) prettiger geluid, en door de box zijn ze stabieler dus wiebelen de caps minder.

Grootste kritiek op de Box White was dat ze wat meer tactile zouden kunnen zijn en liever een iets diepere klikgeluid zouden kunnen hebben. Daarvoor is de Box Jade uitgebracht.

Heb zelf Box Whites en ben zeer tevreden (in vergelijking met MX Blue en Alps White), maar vermoed dat ik de Jades nog beter zou vinden. Of ik die boven buckling spring zou prefereren is een tweede, maar dat is een totaal andere categorie (iig qua formaat toetsenbord ;) )
Nou, dat die Box Jades minder wiebelen zou wel eens goed kunnen passen bij de SA keycaps die ik een poos terug heb besteld. Dan wordt dat toch het eerstvolgende project dat ik ga aanpakken (maar dat wordt op zn vroegst volgend jaar denk ik.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Kon me niet inhouden en maar een 60% hot swap bordje bij Alie besteld. Omdat ik nog geen 60% heb - en die me al een tijdje roept ;) - eens kijken of dat wat is en om te testen met switches en keycaps. Heb voldoende switches in bestelling staan om deze en mijn Hexgear mee te vullen.
En die case (wit in mijn geval) ga ik dan nog wel een lekker kleurtje spuiten. Mooi hobbie bordje voor e.e.a.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nBlqqKhkd1Xb6eKojXor0762/full.jpg

Omdat de voorraad nu wat groot wordt voor de liefhebber beschikbaar (PB):
  • Ajazz AK 33 met blauwe switches (alles wit, geen led en extra blank keycapset met bedrukking op voorzijde)
  • MeToo TLK met blauwe switches en zonder rgb
  • E-Blue full size met blauwe switches en leds/kleur

[ Voor 24% gewijzigd door MrMarcie op 29-09-2019 19:13 . Reden: Bordjes over ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

nitrodesign schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:13:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
#include QMK_KEYBOARD_H

#define _QWERTY 0
#define _FN1 1
#define _FN2 2

gmail,
    test,
};

[_QWERTY] = LAYOUT(
  ),

[_FN1] = LAYOUT(
  ),

[_FN2] = LAYOUT(
  )
};

switch (keycode) {
        case gmail:
    }
    return false;

case test:
    }
    return false;

}
    return true;
}

Dit gaat goed.

Deze hebt ik in de FN2 layout aangegeven als ik de Caps Lock knop indruk, dat dan layer FN2 geactiveerd wordt, als ik vervolgens op end druk, moet die Dit is een test printen.

Bedankt alvast.

Grtz,

NitroDesign
Iemand hier nog een zinnig antwoord op wat het probleem eventueel kan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Op de lange weg naar mijn ultieme keyboard vandaag maar eens wat switches testen in mijn hot swappable bordje. Heb een volledige set Kailh Box Pink en daarnaast allemaal setjes van 3 van:
  • Kailh Box Pale Blue
  • Kailh Box Jade
  • Kailh Box Navy
  • Kailh Pro Sage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x6GsKq24JAdoG349ENUScNjv/full.jpg

En had nu in bordje zitten Kailh Box White. Typen heerlijk maar iets te licht. De Zwarte lineaire zijn qua gewicht beter maar voor typewerk bevallen die lineaire me niet. Straks maar eens het verschil beleven met de Kailh Box Pinks

Heb ook nog 70 Cherry MX Blues onderweg, die ga ik denk ik maar in mijn Magicforce 82 zetten. Vind de Groene Gaterons iets te zwaar. Leuk (de)soldeer leren/testen projectje 8)

EDIT
:( Candykeys heeft van de pink 6 switches te weinig gestuurd. Bummer. Maar die Pinks zitten nu ipv de White's onder de letters, leestekens e.d. en typt echt heel fijn. Dit licht dicht in de buurt van wat ik wil. Happy for now. Once step closer to perfection ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MrMarcie op 02-10-2019 12:49 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 10-07 16:04

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Vanochtend liep ik per ongeluk tegen Keychron aan.

Ze hebben een kickstarter voor de K4:
https://www.kickstarter.c...eless-mechanical-keyboard

Maar blijkbaar dus ook al een K2 TKL RGB BlueTooth variant met alu behuizing:
https://www.keychron.com/...on-k2-mechanical-keyboard

Erg gevreden met mijn pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red) en de niet-RGB variant (de laatste voor op kantoor), is de Keychron K2 RGB alu toch wel een waar ik lichtjes van ga kwijlen.

Heeft iemand ervaring met Keychron en de door hen geleverde Gateron Red switches en/of adviezen voor een beter alternatief? (Het is erg verleidelijk NU op "Order Now" te klikken.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

unezra schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:11:

Maar blijkbaar dus ook al een K2 TKL RGB BlueTooth variant met alu behuizing:
https://www.keychron.com/...on-k2-mechanical-keyboard

Erg gevreden met mijn pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red) en de niet-RGB variant (de laatste voor op kantoor), is de Keychron K2 RGB alu toch wel een waar ik lichtjes van ga kwijlen.

Heeft iemand ervaring met Keychron en de door hen geleverde Gateron Red switches en/of adviezen voor een beter alternatief? (Het is erg verleidelijk NU op "Order Now" te klikken.)
Als je hem mooi vind, gewoon kopen. :p Ben verder niet bekend met het merk maar een vergelijkbare tada 68 (met plastic case ipv alu maar wel gaterons) is duurder. In theorie lijkt het me een prima koop. Hamvraag is wat de kwaliteit van de keycaps is en wat de verzendkosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Dwarlorf schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:41:
[...]
Als je hem mooi vind, gewoon kopen. :p Ben verder niet bekend met het merk maar een vergelijkbare tada 68 (met plastic case ipv alu maar wel gaterons) is duurder. In theorie lijkt het me een prima koop. Hamvraag is wat de kwaliteit van de keycaps is en wat de verzendkosten zijn.
Verzend en importkosten maak ik me niet zo druk om. Mijn CoolerMaster Masterkeys was ook bijna €130 en dan gewoon in Nederland. :) (Die gaat ook niet weg, zowel niet de witte als de RGB. Komen altijd wel een keer van pas.)

Aan de andere kant is het wel fijn om een beetje gevoel te hebben voor zo'n ding voordat ik dik €100 uit geef aan een toetsenbord dat ik eigenlijk gewoon niet nodig heb. (After all, ik heb al 2 Masterkeys Pro toetsenborden liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

unezra schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Verzend en importkosten maak ik me niet zo druk om. Mijn CoolerMaster Masterkeys was ook bijna €130 en dan gewoon in Nederland. :) (Die gaat ook niet weg, zowel niet de witte als de RGB. Komen altijd wel een keer van pas.)

Aan de andere kant is het wel fijn om een beetje gevoel te hebben voor zo'n ding voordat ik dik €100 uit geef aan een toetsenbord dat ik eigenlijk gewoon niet nodig heb. (After all, ik heb al 2 Masterkeys Pro toetsenborden liggen.)
Ik snap je punt zeker. Ik heb bijvoorbeeld de tada68 met gateron blues op de gok gekocht (in een impuls van een medetweaker) en heb achteraf toch een beetje spijt. Ten dele omdat het geen iso is maar vind de gateron blues ook niet zo lekker tikken. Maar ja, of dat dan aan de switches ligt dat vind ik lastig oordelen. Het kunnen evengoed de keycaps of de plastic case zijn die me dat gevoel geven. Maar goed, het resultaat is dat ik hem daardoor niet gebruik dus dan blijft het zonde geld.*

Ik snap dat je graag van iemand anders' ervaring gebruik maakt maar dan nog is het de vraag of die ervaring overeen komt met jouw verwachtingen. Andere optie is dat je het voor jezelf goedpraat dat het je (nieuwe) hobby is en dat hobbies nou eenmaal geld kosten. Zo doe ik het tenminste. :+

Laten we hopen dat er nog iemand reageert die er ervaring mee heeft.

*maar daardoor ben ik er wel achter gekomen dat ik de vortex race qua layout echt perfect vind. Dus dat is nu m'n favoriete toetsenbord geworden. Elk nadeel heb z'n voordeel zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

unezra schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:11:
Op zich qua prijs niet verkeerd. En als je het niks vind kan je 'm altijd weer verkopen. Beetje hobbien mag wat geld kosten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MrMarcie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:26:
[...]
Op zich qua prijs niet verkeerd. En als je het niks vind kan je 'm altijd weer verkopen. Beetje hobbien mag wat geldt kosten toch?
Oh zeker, maar het helpt als iemand al ervaring heeft met die switches en/of het merk. :)
Maakt de drempen net wat lager.

Ik heb al veel te veel meuk die ik heb gekocht omdat het hobby is en niet of nauwelijks gebruik. (Heb afgelopen jaar nogal een shopping-spree gehad op gebied van synths en aanverwante artikelen.) Klein beetje oppassen is handig, zeker in dit geval, met al 2 perfect werkende toetsenborden in huis. (Nja, 1 op kantoor en 1 thuis maar die op kantoor gebruik ik niet omdat ik in de praktijk 100% van de tijd werk op het toetsenbord van mijn Dell Latitude.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

;)
unezra schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Oh zeker, maar het helpt als iemand al ervaring heeft met die switches en/of het merk. :)

Ik heb al veel te veel meuk die ik heb gekocht omdat het hobby is en niet of nauwelijks gebruik. (Heb afgelopen jaar nogal een shopping-spree gehad op gebied van synths en aanverwante artikelen.) Klein beetje oppassen is handig, zeker in dit geval, met al 2 perfect werkende toetsenborden in huis. (Nja, 1 op kantoor en 1 thuis maar die op kantoor gebruik ik niet omdat ik in de praktijk 100% van de tijd werk op het toetsenbord van mijn Dell Latitude.)
;)

Die switches is een persoonlijke voorkeur maar Cherry en Gateron lijkt volgens mij erg op elkaar. Ik heb op dit bordje waar ik nu op typ Groene Gaterons. Typt heel fijn. De keycaps kan je later altijd andere set opzetten. Zoals gezegd, de prijs is aantrekkelijk.

Wat al die meuk betreft, ik herken het: Naast mijn oude rubberdomes heb ik nu 5 mechanische toetsenborden en een GK61 onderweg plus een berg switches en keycaps. Leuk toch _O-
En dan heb ik het nog niet eens over mijn PC's en laptop. En volgens mijn buurvrouw moet ik eens dingen gaan weggooien. Stik van de kabeltjes, stekkertjes etc die ik nooit meer gebruik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

unezra schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Ik heb al veel te veel meuk die ik heb gekocht omdat het hobby is en niet of nauwelijks gebruik. (Heb afgelopen jaar nogal een shopping-spree gehad op gebied van synths en aanverwante artikelen.)
Zit er toevallig nog een volca bass tussen de meuk die je nauwelijks gebruikt? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

MrMarcie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:38:
;)
[...]
;)

Die switches is een persoonlijke voorkeur maar Cherry en Gateron lijkt volgens mij erg op elkaar. Ik heb op dit bordje waar ik nu op typ Groene Gaterons. Typt heel fijn. De keycaps kan je later altijd andere set opzetten. Zoals gezegd, de prijs is aantrekkelijk.
Hmm. Ook weer waar en gezien die keycaps Cherry compatible zijn, is daar natuurlijk een wereld van keycaps voor te koop.

Nog tips op dat gebied? Lijkt me sowieso wel lollig namelijk. :) (Uiteraard wel doorzicht keycaps, die RGB moet shinen. Echt, ik hou van RGB. Zelfs mijn server heeft 2 RGB fans.)
Wat al die meuk betreft, ik herken het: Naast mijn oude rubberdomes heb ik nu 5 mechanische toetsenborden en een GK61 onderweg plus een berg switches en keycaps. Leuk toch _O-
En dan heb ik het nog niet eens over mijn PC's en laptop. En volgens mijn buurvrouw moet ik eens dingen gaan weggooien. Stik van de kabeltjes, stekkertjes etc die ik nooit meer gebruik :o
Ik ben een hoop shit aan het weg doen. Heb nog iets van 20 oude PC's hier staan die binnenkort naar de kringloop gaan. Ga ook eens selectief kabeltjes wegdonderen. Alleen een paar oude toetsenborden en écht leuk spul (Sun Fire V120) wil ik houden maar ik sta zelfs op het punt een aantal 19" servers aan het ROC te doneren. (PC's gaan naar de weggeefwinkel. Recycling enzo.)
Dwarlorf schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:05:
[...]
Zit er toevallig nog een volca bass tussen de meuk die je nauwelijks gebruikt? ;)
Nee, helaas. :)
Wel eoa Korg Microdinges met transport buttons en sliders.

Mijn LaunchPad Pro hou ik voorlopig, ik hoop dat Mixcraft 9 die fatsoenlijk gaat ondersteunen. (MC8 doet dat niet, tot groot ongenoegen.)

Op dat gebied heb ik eigenlijk geen leftovers. (Heb ook geen Volca's in huis. Wel een DM12, MODX7, digipiano, SL73 MIDI keyboard, Monologue, Neutron, etc. Plus een échte piano en een accordeon.) Doe er nu te weinig mee, komt wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hmm, krijg de vraag of ik de Logitech Pro G wil reviewen, die heeft clicky switches volgens de specsheet, maar er komt ook een Pro X met verwisselbare switches, da's wel nice :) 50 euro per switchset, geen idee of dat erg prijzig is of niet, maar dat weten jullie hier beter ;)

TKL levert bij mij altijd er gruwelijk naast rammen bij invoeren van cijfers op, iets met lang op klantenservice gewerkt hebben en cijfers altijd via numeriek blok invoeren :+ Oh well, 100% gaming only..het zal maar moeten ;)

[ Voor 25% gewijzigd door 2Dutch op 11-10-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
50 euro kan best duur zijn. Gateron sets voor milky of clear tops zijn goedkoper en beter. Sowieso vind ik click jacket switches echt niet OK. Die ratel is om van te gruwelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Datastream schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:55:
50 euro kan best duur zijn. Gateron sets voor milky of clear tops zijn goedkoper en beter. Sowieso vind ik click jacket switches echt niet OK. Die ratel is om van te gruwelen.
Het klonk mij ook wat prijzig in de oren, maar als het standaard switches zijn belet niemand je om lekker rond te gaan shoppen gelukkig. In m'n YouTube-feed komen nu ook al filmpjes voorbij van mensen die zelf hun tobo in elkaar zetten. Filmpje 1: "ja wel eerst even deze plastic lipjes van de switches afknippen". Heerlijk toch, modden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

2Dutch schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Het klonk mij ook wat prijzig in de oren, maar als het standaard switches zijn belet niemand je om lekker rond te gaan shoppen gelukkig. In m'n YouTube-feed komen nu ook al filmpjes voorbij van mensen die zelf hun tobo in elkaar zetten. Filmpje 1: "ja wel eerst even deze plastic lipjes van de switches afknippen". Heerlijk toch, modden ;)
Dat afknippen is als je verkeerde switches/pcb hebt besteld ;). Of je wil net die switches hebben die alleen in 5pins te bestellen zijn. Komt volgens mij niet veel voor.

Meest lastige en moeilijke dat meeste voorkomt is wachten, wachten, wachten, wekenlang wachten op je bestellingen :*)

[ Voor 17% gewijzigd door MrMarcie op 11-10-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MrMarcie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:38:
:o Herkenbaar! _O- :+
unezra schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:44:
:o Dat is flinke RGB Tax die je hebt betaald! :/

Zoek de verschillen :
- pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)
- pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red)

€ 79 vs. € 130 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jup!

De reden dat ik de witte én de RGB heb is omdat ik op mijn werk ook graag een goed toetsenbord wilde hebben en de RGB variant me prima beviel. Maar idd, RGB betaal je goed voor.

(Ik wil ook niet weten hoe veel meer ik voor RGB heb betaald in mijn PC.)

Toch zou ik nooit meer een toetsenbord zonder verlichting willen hebben (mijn laptops hebben het ook) en RGB, tja, ik vind het gewoon mooi. Zelfs mijn server heeft 2 RGB fans en die staat gewoon in de trapkast zijn rondjes te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmm.
Nog tips waar je fraaie custom keycaps kunt kopen?

Zit te bedenken dat het misschien wel mooi is compleet transparante keycaps te hebben met juist het karakter in zwart. Dus precies omgekeerd van hoe het er normaal uit ziet, met een transparant karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 23:58
Ik ben me aan het oriënteren voor mijn eerste mechanische toetsenbord 🤓. Ik heb de volgende wensen:
  • TKL-formaat (met echt losse pijltjestoetsen)
  • Hoeft geen RGB te hebben, ik wil het op mn werk gebruiken
  • Ik wil er een polssteun bij hebben; deze kan ik ook los bestellen natuurlijk.
  • Niet te luidruchtig (bruikbaar op kantoor)
  • Qua budget dacht ik aan 100 euro
Ik was wel gecharmeerd van de Keychron K2, maar haak toch af omdat de pijltjestoetsen zo dicht op de letters zitten. En de K1 is niet leverbaar.
Als beste optie kom ik nu uit op de Ducky One 2 TKL Horizon met MX Brown’s. Is 99 euro. Heeft geen polssteun. Er zijn wat klachten over de afwerking van de toetsen, maar dat valt toch alleen op met RGB? Wat denken jullie, is dit een goede keus?
Verder moet ik dan nog een polssteun. Daar kan ik weinig over vinden. Is er voor een schappelijk bedrag wat fatsoenlijks te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als polssteun heb ik zo'n lederen polssteun van Ducky. Was ooit in de aanbieding bij Alternate en had er gelijk twee besteld, een voor thuis, een voor op kantoor. Ik dacht dat het zo'n €29 was toen, maar pin mij er niet op vast.

Heb je voor de switch type al gekeken in de topicstart om na te gaan wat je liever wilt hebben? Geluidsproductie is overigens ook enorm afhankelijk van je eigen gebruik. Je kan met een Cherry MX Blue, wat clicky is en daarom vaak wordt gezien als onhandig voor kantooromgevingen, minder geluid maken dan je collega die z'n rubber dome toetsenbord gebruikt alsof 'ie in spijkerschrift moet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hero of Time schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:41:
Als polssteun heb ik zo'n lederen polssteun van Ducky. Was ooit in de aanbieding bij Alternate en had er gelijk twee besteld, een voor thuis, een voor op kantoor. Ik dacht dat het zo'n €29 was toen, maar pin mij er niet op vast.

Heb je voor de switch type al gekeken in de topicstart om na te gaan wat je liever wilt hebben? Geluidsproductie is overigens ook enorm afhankelijk van je eigen gebruik. Je kan met een Cherry MX Blue, wat clicky is en daarom vaak wordt gezien als onhandig voor kantooromgevingen, minder geluid maken dan je collega die z'n rubber dome toetsenbord gebruikt alsof 'ie in spijkerschrift moet schrijven.
Uitzondering is geen regel natuurlijk.
Clicky blue maakt gewoon lawaai. Brown ook trouwens vergeleken met rubber dome. Het is afhankelijk van de collega's of dat gewenst is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ossi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 06:09:
[...]

Uitzondering is geen regel natuurlijk.
Clicky blue maakt gewoon lawaai. Brown ook trouwens vergeleken met rubber dome. Het is afhankelijk van de collega's of dat gewenst is of niet.
Blue is clicky ja, maar Brown maken echt geen clicky geluid als je typt. Als je herrie maakt met MX Brown, dan druk je de toets tot aan de bodem in. Je maakt dan net zo veel lawaai als je met MX Red zou gaan typen. De bump in Brown is echt niet de reden van het geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hero of Time schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:45:
Blue is clicky ja, maar Brown maken echt geen clicky geluid als je typt. Als je herrie maakt met MX Brown, dan druk je de toets tot aan de bodem in. Je maakt dan net zo veel lawaai als je met MX Red zou gaan typen. De bump in Brown is echt niet de reden van het geluid.
Heb nu toevallig een brown switch in gebruik en dat is inderdaad geen herriebak. En voor een paar euro duw je er eventueel nog o-ringen onder om je agressie wat te temperen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hero of Time schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:45:
[...]

Zoals het hoort. :>

Brown is gewoon lawaaiiger dan rubber dome. En ja blauw is nog lawaaiiger.
Nog altijd is het aan je collega's of ze het accepteren of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 10:43

WCA

Ossi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:55:
[...]

Zoals het hoort. :>

Een van de voordelen van mechanisch typen is juist dat de actuatie op ongeveer de helft van de toets ligt, waardoor je niet keihard tot de bodem hoeft te heipalen om je toets te activeren. Is niet alleen stiller, ook beter voor je polsen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
WCA schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

Een van de voordelen van mechanisch typen is juist dat de actuatie op ongeveer de helft van de toets ligt, waardoor je niet keihard tot de bodem hoeft te heipalen om je toets te activeren. Is niet alleen stiller, ook beter voor je polsen.
Wat beter is voor je polsen is niet krampachtig achter je toetsenbord zitten in de hoop dat je collega's niet klagen. Die hele fascinatie voor toetsen half indrukken ontgaat mij volledig en raad ik ook iedereen af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik zit al een tijdje te dubben om een mechanisch toetsenbord te halen. Ik typ al een hele tijd op een dinovo edge maar deze begint nu toch echt af te takelen.

Hiervoor heb ik nog een tijdje op een ps2 bord getikt en dat wil ik eigenlijk wel weer terug. In de winkel heb ik wat zitten testen en ik denk dat brown wel een goeie fit is, blue vond ik ook fijn maar wel wat meer herrie.

Wat ik wel wil is een TKL, heb een ducky one 2 mini op het oog maar twijfel nog of ik de pijltjes toetsen niet ga missen. Sowieso dacht ik nog ff te wachten op black friday.

Iemand nog suggesties wat betreft TKL mx brown? op zich vind ik verlichting wel fijn maar full blown RGB gaming onzin hoeft van mij niet perse.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, zo hoort het dus niet.
In dat geval is elk toetsenbord lawaaiig. Want je ramt de toets toch altijd tot op de bodem. Waarom dan de verschillende eigenschappen ervan? Waarom tactile? Waarom zou je willen weten (voelen) wanneer je de toets half hebt ingedrukt en daarbij al geactiveerd hebt? Je ramt toch alles door je plank heen alsof je in spijkerschrift schrijft.

:z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ossi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:06:
[...]

Wat beter is voor je polsen is niet krampachtig achter je toetsenbord zitten in de hoop dat je collega's niet klagen. Die hele fascinatie voor toetsen half indrukken ontgaat mij volledig en raad ik ook iedereen af. :)
Daar is niks krampachtig aan, t is een manier van typen die mij inmiddels gered heeft van de rsi-klachten aan mijn linkerpols, en aan mijn rechterpols flink verminderd heeft.

Elke toets die je bottomt is een aanslag op je polsen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Hero of Time schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:34:

In dat geval is elk toetsenbord lawaaiig. Want je ramt de toets toch altijd tot op de bodem. Waarom dan de verschillende eigenschappen ervan? Waarom tactile? Waarom zou je willen weten (voelen) wanneer je de toets half hebt ingedrukt en daarbij al geactiveerd hebt? Je ramt toch alles door je plank heen alsof je in spijkerschrift schrijft.

Om absoluut zeker te zijn natuurlijk. :+

Ik ben over het algemeen een bodemtikker (hoewel ik toch nog vaak aanslagen mis op de een of andere manier) omdat dit jarenlang op mijn oude toetsenbord nodig was. Zit nog steeds in m'n systeem. Maar toch vind ik het (tot nu toe) het prettigst om op blues te tikken en bijvoorbeeld niet op de blacks van m'n diy-pet-toetsenbord die meer aanvoelt als m'n oude toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hero of Time schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:34:
[...]

Nee, zo hoort het dus niet.

[...]

En volgens wie hoort het niet zo? ;) Toetsenbord heet niet voor niets een ramplank. Nuff said :P
Een rubberdome toetsenbord bottomen is een stuk minder lawaaiig dan een mechanisch toetsenbord.

Goeie vraag, waarom zou je willen weten dat een toets half ingedrukt is? Geen idee. Weet alleen dat ik lekkerder type op mijn blauwe switches dan op mijn bruine switches. Maak minder fouten en als ik een fout maak, dan heb ik dat sneller door.
WCA schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

Daar is niks krampachtig aan, t is een manier van typen die mij inmiddels gered heeft van de rsi-klachten aan mijn linkerpols, en aan mijn rechterpols flink verminderd heeft.

Elke toets die je bottomt is een aanslag op je polsen.
Tja, geen last van :) Wel fijn dat je minder klachten hebt. Wat dat betreft zijn hoge mechanische toetsenborden misschien wel helemaal niet zo gunstig voor ons fysiek om op te typen.
pyrofielo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:14:
ik zit al een tijdje te dubben om een mechanisch toetsenbord te halen. Ik typ al een hele tijd op een dinovo edge maar deze begint nu toch echt af te takelen.

Hiervoor heb ik nog een tijdje op een ps2 bord getikt en dat wil ik eigenlijk wel weer terug. In de winkel heb ik wat zitten testen en ik denk dat brown wel een goeie fit is, blue vond ik ook fijn maar wel wat meer herrie.

Wat ik wel wil is een TKL, heb een ducky one 2 mini op het oog maar twijfel nog of ik de pijltjes toetsen niet ga missen. Sowieso dacht ik nog ff te wachten op black friday.

Iemand nog suggesties wat betreft TKL mx brown? op zich vind ik verlichting wel fijn maar full blown RGB gaming onzin hoeft van mij niet perse.
PS/2 zegt niets over of een toetsenbord mechanisch is of niet.
Persoonlijk kan ik niet zonder numpad en zonder pijltjes zou al helemaal een doodzonde zijn.

Probeer eens een goedkoop toetsenbordje van AliExpress voor 2 tientjes voordat je een fortuin uitgeeft aan Ducky :)

[ Voor 26% gewijzigd door Ossi op 14-10-2019 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ossi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:43:
[...]

Tja, geen last van :) Wel fijn dat je minder klachten hebt. Wat dat betreft zijn hoge mechanische toetsenborden misschien wel helemaal niet zo gunstig voor ons fysiek om op te typen.

[...]
Mijn toetsenbord is niet zo hoog, full size cherry mx brown, met low profile keycaps. (Mx board 3.0)

Overigens betekent geen last niet dat je geen schade toebrengt, niet alle schade resulteert ook direct in pijn of klachten

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 23:58
Hero of Time schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:41:

Ja, dankzij de topicstart heb ik voor de MX Brown gekozen. Ik was alleen benieuwd of er nog toetsenborden zijn die meer geluid maken dan anderen - onafhankelijk van de switches.

Helaas heeft Alternate alleen een full size ducky polssteun, ik moet even kijken waar die te koop zijn. Hefet iemand nog andere tips voor polssteunen?

[ Voor 7% gewijzigd door ernstblaauw op 14-10-2019 12:05 . Reden: Toevoeging polssteun ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

En volgens wie hoort het niet zo? ;) Toetsenbord heet niet voor niets een ramplank. Nuff said :P
Een rubberdome toetsenbord bottomen is een stuk minder lawaaiig dan een mechanisch toetsenbord.

Goeie vraag, waarom zou je willen weten dat een toets half ingedrukt is? Geen idee. Weet alleen dat ik lekkerder type op mijn blauwe switches dan op mijn bruine switches. Maak minder fouten en als ik een fout maak, dan heb ik dat sneller door.

[...]

[...]

PS/2 zegt niets over of een toetsenbord mechanisch is of niet.
Persoonlijk kan ik niet zonder numpad en zonder pijltjes zou al helemaal een doodzonde zijn.

Probeer eens een goedkoop toetsenbordje van AliExpress voor 2 tientjes voordat je een fortuin uitgeeft aan Ducky :)
oh die was zeker mechanisch hoor. :)
Maar voor 2 tientjes? dat heb ik nog niet kunnen vinden eigenlijk. Ik kwam al snel op 45+ en dat vind ik dan weer zonde. Dan koop ik liever gelijk wat goeds dan dat ik voor half geld weer de prullenbak vul.

Numpad mis ik totaal niet en vind de ruimte voor de muis dan veel fijner.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

pyrofielo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:54:
Ik ook. Met een numpad ernaast zat mijn muisarm te veel naar rechts en daardoor niet in een natuurlijke rechte positie wat bij mij onder andere voor rsi klachten zorgde.

Daarom was het mijn wens om een volledig linkshandig toetsenbord te willen hebben maar nu ik hem heb geloof ik niet dat dit echt ideaal is. Maar ik moet hem nog customizen en vaker gebruiken dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
pyrofielo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

oh die was zeker mechanisch hoor. :)
Maar voor 2 tientjes? dat heb ik nog niet kunnen vinden eigenlijk. Ik kwam al snel op 45+ en dat vind ik dan weer zonde. Dan koop ik liever gelijk wat goeds dan dat ik voor half geld weer de prullenbak vul.

https://www.aliexpress.co...1602_2,searchweb201603_55

Als voorbeeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[...]

Nogmaals, het is compleet afhankelijk hoe hard je op de toetsen zit te rammen. Ik kan je verzekeren dat ik veel stiller kan typen dan jij ooit zou kunnen, simpelweg door de toetsen te strelen ipv op te slaan.
Goeie vraag, waarom zou je willen weten dat een toets half ingedrukt is? Geen idee.
In de TS staat het zelfs uitgelegd. 8)7
ernstblaauw schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

Ja, dankzij de topicstart heb ik voor de MX Brown gekozen. Ik was alleen benieuwd of er nog toetsenborden zijn die meer geluid maken dan anderen - onafhankelijk van de switches.
Geluidsproductie is dan voornamelijk als je de toets tot de bodem indrukt en het materiaal van de bodemplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hero of Time schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:07:
Nogmaals, het is compleet afhankelijk hoe hard je op de toetsen zit te rammen. Ik kan je verzekeren dat ik veel stiller kan typen dan jij ooit zou kunnen, simpelweg door de toetsen te strelen ipv op te slaan.
Dat is heel fijn voor je :) Denk dat het meeste er wel over gezegd is nu.
Ik zie bijna niemand poeslief z'n toetsenbordje bestrijken, rubberdome of mechanisch. Dus de stelling dat mechanisch lawaaiig is in de praktijk blijft volgens mij gewoon overeind.
Geluidsproductie is dan voornamelijk als je de toets tot de bodem indrukt en het materiaal van de bodemplaat.
Klopt, tenzij clicky switch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ossi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Dat is heel fijn voor je :) Denk dat het meeste er wel over gezegd is nu.
Ik zie bijna niemand poeslief z'n toetsenbordje bestrijken, rubberdome of mechanisch. Dus de stelling dat mechanisch lawaaiig is in de praktijk blijft volgens mij gewoon overeind.

[...]

Klopt, tenzij clicky switch.
Qua switches: ja.

Maar switches zijn maar een deel van de akoestiek van een toetsenbord:

Gewicht, dikte en flexibiliteit van de keycaps zijn ook van grote invloed. Goedkope, dunne, stijve ABS keycaps ratelen als een gek en laten elk geluid vanuit switch doorgalmen, ook de irritante hoge tonen. Omgekeerd dempen zware keycaps die hogere tonen uitstekend, waarbij dat effect bij PBT (ivm klein beetje buigzaam) bij dunnere caps optreedt dan bij ABS (die echt monumentaal dik moeten zijn om te dempen).

Tenslotte heb je ook de behuizing van het toetsenbord. Als die licht is functioneert het als een klankkast. Zeker als je zwaar typt zit je net zo goed op de backplate te timmeren als op de switches/membranes. Een stille behuizing is zwaar en heeft als het meezit nog dempende materialen erin ook. Komt bij: slappe behuizingen typen zwaarder en verergeren RSI-klachten.

Dat is een van de redenen dat je voor EUR 20 incl verzendkosten een mechanisch toetsenbord kunt krijgen via AliExpress, maar een Leopold of Ducky een veelvoud van die prijs kost. Als het goed is krijg je voor de meerprijs ook veel betere keycaps en een betere behuizing die zwaar en stevig is. Dat resulteert in een stillere toetsenbord met beter typervaring. Je kunt natuurlijk ook zo'n goedkoop ding onder handen nemen om het beter te maken - ben ik toevallig nu mee bezig. Kost je wel een stel goede keycaps en exact de dempende materialen die ontbreken in de goedkope. Alles bij elkaar zal het niet significant goedkoper zijn dan als je gelijk een goede koopt.

Bottom line is iig dat allen het advies 'ga voor red switches of rubber dome als het stil moet zijn' onvoldoende is. Cherry MX Red of zelfs rubber dome kan meer herrie maken dan pakweg Cherry MX Brown als ze op een crappo bord zitten en de Browns op een goede. Mooi voorbeeld: ik typ dit op het werk op m'n secundaire PC waar een Lenovo 00HX727 (generic crappy rubber dome) aan hangt. De keycaps zijn van ABS en ratelen, de behuizing is van plastic en veert mee, plus fungeert als klankkast voor de geluiden van de toetsen. Dit ding maakt meer herrie dan mijn oude, degelijke Leopold FC500R thuis met z'n MX Browns en nieuwe PBT keycaps. Neem dus ook de keycaps en behuizing mee als je het stil wilt hebben.

Maar goed, genoeg werk-ontwijkend gedrag, dus terug naar m'n hoofdPC met toetsenboard die ik zelf meegenomen heb: IBM F 122. Totaal andere categorie, absoluut niet stil, maar typt als geen ander :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-07 14:32
@dion_b Mode F is inderdaad superfijn, heb zelf wen xt versie en nu hard aan het nadenken om een nieuwe Mode F kishsaver te kopen bij dat bedrijf dat nieuwe Model F's aan het maken is. Alleen is de prijs best pittig, zo'n 420 dollar + invoerkosten.
Kan nog maar tot einde van de maand bestellen dus zal wel snel moeten beslissen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan wel degelijk een heel erg stil mechanisch keyboard bouwen hoor.

Denk b.v. aan een Vortex alu frame. Heel dun met rubber voetjes. Je kan een 1,5mm foam sheet erin leggen onder de PCB. Er zit een stalen montage frame op. Alle Tab (maar geen metaal) Poker 3 / Race 3 / minifan etc hebben DSA keycaps, die buiten het kruisje niets gaan raken. Doe daar (b.v. van WASD) softe 1,6mm 60shore 0-rings bij en gebruik stille keycaps. Denk aan Zeal Zilents, / Helios, C3 tangerine met milky en rubber onderin. MX Red Silents desnoods. Switch open maken, platte coil veer erin indien nodig. Goed doorsmeren zodat er geen weerstand meer is.

Thadaah, een keyboard stiller dan rubberdomes waar je bij het bottommen nog steeds geen herrie uit krijgt. (Plus het geluid dat je ervan hoort is vrij laag door al het foam en de lube / switch shockdempers en het dikke PBT)

Waarom ik dit weet? Collega op kantoor gehad bij een vriend die wat issues hiermee had, waarschijnlijk wat spectrum enzo. Hij probeerde wat bordjes van mij, en ik kon hem maar niet aanleren netjes te typen, als hij haast had ging hij rammen.

Kaihl PG1350's waren te luid. MX Red met o-ring in een dik dik frame was te luid. De K120's (bleeehhh) van werk waren te luid.

Maar het kan dus wel. Koste hem €400++, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Voor 400 euro type ik met liefde op rubber domes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn bordje is nogal stil. Silent inks in melody96 met PBT caps. Zolang ik niet bottomout is het geruisloos ook met de upstroke. Met bottomout is het een heerlijke thock.

Dus kan inderdaad wel degelijk heel stil maken maar vereist ook veranderen van typegewoonte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Typegewoonte is veel belangrijker inderdaad. Buiten clicky natuurlijk, tenzij de accentuatie erboven ligt. Maar verder kan je overal geruisloos (en waarschijnlijk langzamer) op typen.

Silent Inks zijn inderdaad ook niet verkeerd. Zeker als je ze goed insmeert maken ze absoluut 0,0 geluid, net als het Zeal spul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Volgende stapje in het proces. Mijn Kaihl Box Pinks verwijderd uit mijn Hexgear en daar Cherry MX Blue ingedaan. Typt niet lekker. Met mijn SA keycaps wobbled het erg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ruSD4AJvJZFxLYtPA82U89eQ/full.jpg

Maar net ook mijn GK61 binnen met ook hot swap boardje. Daar de pinks straks in en een goedkoop keycap setje. Dan heb ik de meeste formfactors en dan maar is kijken wat meeste bevalt. Leek me wel makkelijk zo'n 60% erbij voor formaat en handig met switches testen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aRJmRlOZl0n7368R2Hsugafy/full.jpg

Vermaak me wel weer even :9. Reviews later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrMarcie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:53:
Volgende stapje in het proces. Mijn Kaihl Box Pinks verwijderd uit mijn Hexgear en daar Cherry MX Blue ingedaan. Typt niet lekker. Met mijn SA keycaps wobbled het erg.

Maar net ook mijn GK61 binnen met ook hot swap boardje.
Mja, van Box pink / white / jade naar MX blue, zou ik persoonlijk als downgrade zien. Dat is ook eigenlijk mijn klacht tegen SA profiel, buiten dat je eigenlijk een layout specifieke set moet hebben... Door die hoogte voelt het op lichte switches vaak niet zo stabiel aan. Echt iets voor Blacks en zwaarder zeg maar.

Was het niet handiger geweest om de pinks een lichtere veer te geven als je daarvoor naar blues ging? Of krijg je dan hetzelfde als met Box Jade, dat ze "traag" terugkeren na de click? Wellicht de bleus verruilen voor Kaihl speed Golds?

Hoe lang is jouw KBfans spul onderweg geweest? Wilde wat caps en misschien switches bij hen kopen, (nu al te laat en uitverkocht) maar soms duurt dat 4-6 weken voor het verzenden naar EU...
Pagina: 1 ... 33 ... 158 Laatste