Sinds kort een PS/2 Dell AT101W met Black Alps switches verkregen.
Hij maakt in ieder geval iets meer kabaal dan Cherry MX red switches en deze Black Alps voelen iets zwaarder aan.
Wat is nu de beste manier om deze switches te reinigen, te onderhouden en te smeren?
Volgens internet kunnen deze switches zeer snel verslijten bij gebruik wanneer ze vuil zijn.
Klopt dat?
Zo ja, is het dan dus de moeite waard om ze volledig te demonteren en te reinigen?
In een ultrasoon reiniger?
Iets als PTFE spray trekt vuil en stof aan, maar helpt wél voor de smering.
Is het nou wel of niet goed om deze switches te smeren?
Is het beste/snelste/makkelijkste misschien gewoon de switches in te spuiten met een contact cleaner en daarna af te blazen met een compressor?
Het liefste verwijder ik enkel de keycaps en demonteer ik de switches liever niet... beetje veel werk.
Ik heb nog een ander vraagje w.b.t. het toetsenbord aansluiten op een modern moederbord zonder ps/2 poort.
Een simpele adapter werkt niet.
Nu heb ik een actieve converter waarmee het toetsenbord wel werkt dus dat is al mooi.
Alleen knipperen de "lock" ledjes alle 3 constant en moet ik eerst een toets aanslaan voordat het toetsenbord "wakker wordt".
De eerste aanslag wordt dus niet geregistreerd en als ik niet snel genoeg typ dan gaat het bord dus weer in de soort slaapstand met knipperende lock ledjes.
Is daar iets aan te doen of is dat normaal met dit soort ps/2 toetsenborden aansluiten via een actieve converter?
Ik heb legacy usb aan staan in het bios.
Een ander energiebeheerschema selecteren helpt niet.
Het bord werkt 100% goed in een systeem met native ps/2 poort en vertoont dan niet dit gedrag.
[
Voor 11% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 12-08-2019 13:04
]