Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GreNade schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:32:
[...]

Die indicatie kan je ook krijgen door gewoon te kijken naar de specificaties van de fabrikant van de switch. De switches vallen altijd wel binnen de specificatie, dus meten heeft geen enkele zin. Zeker niet per toets.
Dat vind ik beetje kort door de bocht, zeker met alle merken die tegenwoordig 'eigen' switches gebruiken. Je ziet wel degelijk verschillen. Maar je hebt ook een punt dat n=1 metingen uitermate weinig zeggend zijn. Je zou meerdere borden van zelfde type uit verschillende batches moeten pakken en testen. Dat is natuurlijk veel werk en fabrikanten zullen daar minder graag aan mee willen werken, dus dat gebeurt niet. Jammer.

Soittakaa Paranoid!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:41

WCA

Voorheen: GreNade

dion_b schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Dat vind ik beetje kort door de bocht, zeker met alle merken die tegenwoordig 'eigen' switches gebruiken. Je ziet wel degelijk verschillen. Maar je hebt ook een punt dat n=1 metingen uitermate weinig zeggend zijn. Je zou meerdere borden van zelfde type uit verschillende batches moeten pakken en testen. Dat is natuurlijk veel werk en fabrikanten zullen daar minder graag aan mee willen werken, dus dat gebeurt niet. Jammer.
Dat is het punt juist, 1 toetsenbord meten heeft geen zin. Zeker niet als er een standaard switch als Cherry in zit.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:45
Let's agree to disagree. Dat geld voor elk stuk hardware. Moet Tweakers dan ook 100 CPU's gaan testen om te laten zien dat er verschil zit in de overklokbaarheid?

Het is (hopelijk) allemaal marge.

Even niets...

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:54

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

de hyperx fps rgb die ik heb, heeft kailh silver speed sitches, die hebben schijnbaar 40g, dat is voor mij echt te weinig. Dus dan worden het al snel de mx blacks, met 60g.
Feedback hoeft van mij niet, heeft de MS ergo ok niet, dus geen tactile.
Nu dan de grote zoektocht naar keykaps. denk dat die wat makkelijker is :)

BattleNetTag: Spud#2543 :|: Bethesda.net & Steam Nick: TepelStreeltje

• WCA

WCA

FireDrunk schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:20:
Let's agree to disagree. Dat geld voor elk stuk hardware. Moet Tweakers dan ook 100 CPU's gaan testen om te laten zien dat er verschil zit in de overklokbaarheid?

Het is (hopelijk) allemaal marge.
Nee, maar het heeft ook geen enkele zin om 1 CPU te pakken, te kijken hoe ver het ding overklokt, en dat in de specsheet gaan zetten zodat je met andere modellen CPU kan gaan vergelijken.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TepelStreeltje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:25:
de hyperx fps rgb die ik heb, heeft kailh silver speed sitches, die hebben schijnbaar 40g, dat is voor mij echt te weinig.
Damn... Dat is nog lichter dan MX Red switches en daar durf ik mijn vingers/handen niet eens op te laten rusten! _O- :D
Dus dan worden het al snel de mx blacks, met 60g.
Moet ik nog steeds een keer een leuk model voor vinden : MX Black en MX Green :)
Feedback hoeft van mij niet, heeft de MS ergo ok niet, dus geen tactile.
Nu dan de grote zoektocht naar keykaps. denk dat die wat makkelijker is :)
MX Brown is opzich ook wel OK en mijn MX Blue keyboard doet het ook niet verkeerd, maar die heeft wat mindere keycaps helaas...

Maar ehh...

Wat ik nou tegenkwam :
- https://www.banggood.com/...l-Keyboard-p-1373331.html
- https://www.banggood.com/...l-Keyboard-p-1510774.html

Dit is dus in feite een grofweg € 30 kostende versie van een keyboard dat ik laatst op onze LANparty heb getest dat via Kickstarter is verkocht voor € 200 of zo :D

OK... Het zal niet helemaal dezelfde bouwkwaliteit hebben, maar voor het geld... Lekker boeiend! :+

En dit model vond ik ook wel leuk : https://www.banggood.com/...g-Keyboard-p-1456620.html

Maar helaas geen Black of Green optie :-(

Niet dat ik al teveel keyboards in huis heb of zo... :X :+ O-)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• WCA

WCA

nero355 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Damn... Dat is nog lichter dan MX Red switches en daar durf ik mijn vingers/handen niet eens op te laten rusten! _O- :D

[...]

Moet ik nog steeds een keer een leuk model voor vinden : MX Black en MX Green :)

[...]

MX Brown is opzich ook wel OK en mijn MX Blue keyboard doet het ook niet verkeerd, maar die heeft wat mindere keycaps helaas...

Maar ehh...

Wat ik nou tegenkwam :
- https://www.banggood.com/...l-Keyboard-p-1373331.html
- https://www.banggood.com/...l-Keyboard-p-1510774.html

Dit is dus in feite een grofweg € 30 kostende versie van een keyboard dat ik laatst op onze LANparty heb getest dat via Kickstarter is verkocht voor € 200 of zo :D

OK... Het zal niet helemaal dezelfde bouwkwaliteit hebben, maar voor het geld... Lekker boeiend! :+

En dit model vond ik ook wel leuk : https://www.banggood.com/...g-Keyboard-p-1456620.html

Maar helaas geen Black of Green optie :-(

Niet dat ik al teveel keyboards in huis heb of zo... :X :+ O-)
Dat zijn alleen keycaps die je linkt :P

Nope, ik kijk helemaal verkeerd. Ben aan vakantie toe denk ik 8)7

De eerste link is wel alleen maar keycaps.

Die tweede staat mechanical in de titel, maar ik zie toch echt membraan op de foto...

WCA wijzigde deze reactie 19-06-2019 15:47 (5%)

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18:33
Mijn Ducky One heeft last van een slechte micro-usb poort. Hierdoor moet ik soms meerdere keren per dag de kabel er opnieuw in doen en hopen dat het werkt. Nu is deze al ouder dan 3 jaar en alternate/ducky is niet echt behulpzaam tot zover.

Dus ik ben aan het uitzoeken hoe dit zelf te repareren. https://www.reddit.com/r/...ky_one_disassembly_guide/
Hier is goed te zien dat ik een jst connector naar USB nodig heb.

Weet iemand of die filco kabels hier ook werken? Dan sloop ik m'n poort er gewoon uit en laat ik daar een kabel doorlopen.

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 22:58

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Heeft iemand enig idee wat voor switch dit is?

https://tweakers.net/ext/f/bcP8XNjMN2CVRIrgdNLJ8SVM/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/yDFb82agCA3Z6mcmqfbHiMgD/thumb.jpg

Zouden er cherry keycaps op passen?

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• Extraxyz
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:43
FireDrunk schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:22:
[...]

Sinds enkele weken in bezit van een: pricewatch: Cooler Master MK730 - Brown Switch (Qwerty US), en ik moet eerlijk bekennen, hij maakt meer lawaai dan verwacht (en gehoopt). Ik gebruik hem op kantoor, en neem hem elke dag mee in de tas (vandaar TKL). Maar de collega's zijn er nog niet super blij mee. Het is niet zo erg dat ik hem gelijk weg moet doen, maar ze horen hem wel duidelijk.

MX Brown is dus geen garantie voor 'geen herrie'.
Het is allemaal relatief natuurlijk, maar zelf vind ik geen enkele switch stil behalve die daadwerkelijk een gedempte stem hebben. Als je silent tactile wilt heb je dan ook maar 3 serieuze opties: Zilents, Aliaz of Outemu Silent Sky.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireDrunk
  • Laatst online: 19:45
Kreeg vandaag de tip ze te voorzien van rubbertjes. Kost de kop niet en kan best verschil maken.

Even niets...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dwarlorf schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:03:
Heeft iemand enig idee wat voor switch dit is?

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zouden er cherry keycaps op passen?
Ziet eruit als Kailh Box Brown :9

Ik ben erg blij met mijn Box White (clicky) switches, dus goede kans dat deze ook erg lekker zijn. Ze zijn compatibel met nagenoeg alle MX/MY keycaps. Gun ze goede zware PBT caps, ze kunnen prima lompe SA-profile caps dragen.

Overigens over de 'endgame' discussie. Ik ga morgen een vrij uitzonderlijke computer ophalen waar ik voor mijn doen erg veel geld voor ga uitgeven. Dat doe ik 100% voor het toetsenbord. Het is lomp, het is oud, en het is mogelijk iets waarvoor ik m'n goedkope, kleine, lichte, jonge Model M opzij doe >:)

Soittakaa Paranoid!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Muziek connoisseur

dion_b schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:58:
[...]

Maar zijn ze het ook? Als ik zo zoek op google lijkt de buitenkant er niet op. Ik wil ze wel kunnen vervangen als ik het betreffende toetsenbord koop.
[...]

Ik ben erg blij met mijn Box White (clicky) switches, dus goede kans dat deze ook erg lekker zijn. Ze zijn compatibel met nagenoeg alle MX/MY keycaps. Gun ze goede zware PBT caps, ze kunnen prima lompe SA-profile caps dragen.
Als ik besluit het betreffende toetsenbord erbij te kopen gaan er ook sa caps op

Dwarlorf wijzigde deze reactie 20-06-2019 17:08 (41%)

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• nero355

nero355

GreNade schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:45:
Dat zijn alleen keycaps die je linkt :P

Nope, ik kijk helemaal verkeerd. Ben aan vakantie toe denk ik 8)7

De eerste link is wel alleen maar keycaps.

Die tweede staat mechanical in de titel, maar ik zie toch echt membraan op de foto...
My bad! :$

Bedoelde deze : https://www.banggood.com/...g-Keyboard-p-1377751.html
En dan de Zwarte versie met White LED Backlit :)

Had echter via de e-mail een link gekregen naar het model zelf los voor rond de € 30 maar die kan ik effe niet meer vinden... weird! (8>
Amelandbor schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:02:
Mijn Ducky One heeft last van een slechte micro-usb poort. Hierdoor moet ik soms meerdere keren per dag de kabel er opnieuw in doen en hopen dat het werkt. Nu is deze al ouder dan 3 jaar en alternate/ducky is niet echt behulpzaam tot zover.

Dus ik ben aan het uitzoeken hoe dit zelf te repareren. https://www.reddit.com/r/...ky_one_disassembly_guide/
Hier is goed te zien dat ik een jst connector naar USB nodig heb.

Weet iemand of die filco kabels hier ook werken? Dan sloop ik m'n poort er gewoon uit en laat ik daar een kabel doorlopen.
Ik zeg gewoon doen! :)

In het verleden heb ik daar weleens mee gerommeld (ook bij muizen!) en vaak zijn het allemaal "een pot nat onderdelen" die worden gebruikt dus grote kans dat je er wel uitkomt als je alles eenmaal binnen hebt! d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18:33
nero355 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:21:

[...]

Ik zeg gewoon doen! :)

In het verleden heb ik daar weleens mee gerommeld (ook bij muizen!) en vaak zijn het allemaal "een pot nat onderdelen" die worden gebruikt dus grote kans dat je er wel uitkomt als je alles eenmaal binnen hebt! d:)b
Ga 'm binnenkort inderdaad maar eens openmaken en dan eens kijken wat er precies in zit.

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-11 09:56
nero355 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:21:
[...]

My bad! :$

Bedoelde deze : https://www.banggood.com/...g-Keyboard-p-1377751.html
En dan de Zwarte versie met White LED Backlit :)

Had echter via de e-mail een link gekregen naar het model zelf los voor rond de € 30 maar die kan ik effe niet meer vinden... weird!
Ziet er cool uit inderdaad, geen idee of een andere vorm toetsen wel lekker typt...

Helaas is de print op de leestekentoetsen verkeerd. Bij de cijfers is de primaire betekenis aan de linker kant geprint, bij de leestekentoetsen zit de primaire betekenis rechts....
[...]

Overigens over de 'endgame' discussie. Ik ga morgen een vrij uitzonderlijke computer ophalen waar ik voor mijn doen erg veel geld voor ga uitgeven. Dat doe ik 100% voor het toetsenbord. Het is lomp, het is oud, en het is mogelijk iets waarvoor ik m'n goedkope, kleine, lichte, jonge Model M opzij doe >:)
Geef ons spoilers!

Ossi wijzigde deze reactie 20-06-2019 21:33 (32%)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, wil het niet jinxen. Vandaag sowieso spectaculair geluk, ook op dit vlak: de verkoper meldt dat de PC (die interessant is maar meer niet) dood is. Dat riekt naar alsnog flinke korting :P

Edit:
Gelukt :D

@Ossi nu wel paar spoilers
- deelt z'n bijnaam met de Bismarck en de Yamato
- NKRO
- capacitieve switches
- >4kg

dion_b wijzigde deze reactie 21-06-2019 13:59 (17%)

Soittakaa Paranoid!

• Ossi
dion_b schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:41:
[...]

Nope, wil het niet jinxen. Vandaag sowieso spectaculair geluk, ook op dit vlak: de verkoper meldt dat de PC (die interessant is maar meer niet) dood is. Dat riekt naar alsnog flinke korting :P

Edit:
Gelukt :D

@Ossi nu wel paar spoilers
- deelt z'n bijnaam met de Bismarck en de Yamato
- NKRO
- capacitieve switches
- >4kg
Ik moest lachen toen de Bismarck las, maar ik heb echt geen idee en ben te lui om te googlen :P
Pics or it didn't happen!

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:46

gas0line

Joomla ❤

Ossi schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:08:
[...]

Ik moest lachen toen de Bismarck las, maar ik heb echt geen idee en ben te lui om te googlen :P
Google result:

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ossi schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:08:
[...]

Luilak :P

Enfin, ben nu thuis en heb hem op de foto gezet.

Maak kennis met de IBM 6110344 aka Model F 122 aka the Battleship:

Wat is hier zo bijzonder aan? Nou, naast formaat en gewicht is het sowieso een Model F. Tegenwoordig staat de Model M Enhanced Keyboard bijna symbool voor onverwoestbare ouderwetse degelijkheid, maar destijds is het juist als een low-end budgetvariant geintroduceerd omdat z'n voorganger te duur en overengineerd was 8)7 Dat was dus de Model F. Nu waren de meeste model F keyboards ongelofelijk ranzig qua layout, zie de originele PC en XT keyboards. Technisch subliem maar in praktijk ongelofelijk onhandig. Pas met de Enhanced Keyboard (aka Model M) kregen we de layout die in beginsel iedere full 101-105 key keyboard vandaag de dag nog volgt. Maar... die Enhanced Keyboard kwam niet uit het niets, De latere Model F borden (vooral de AT keyboard) voerden verbetering na verbetering door. De allerlaatste en allergrootste Model F stond zelfs rechtstreeks model voor de Enhanced, en dat was dus deze Model F 122-key. Die heb ik nu *O*

Het gevoel is... subliem. Een M is 100% duidelijk over of je een toets aangeslagen hebt, en perfect vorgegeven - maar je hebt lomp veel kracht nodig en het is allemaal een beetje 'traag'. Deze Battleship is even perfect vormgegeven, even duidelijk, maar je hebt minder kracht nodig en het voelt allemaal nog strakker, nog duidelijker. De klik is ook anders, iets hoger zonder te ratelen als Alps/Cherry dingen, maar wel duidelijk metaal-op-metaal. Het is wel minstens zo luid, dus dit bord ga je NIET als oplossing voor stil typen gebruiken :+

Hoe het echt in gebruik is, is een tweede. Dit heeft een proprietary IBM 270-degree DIN terminal connector. Je kunt er verlopen voor maken naar AT DIN of PS/2 of je kunt dmv een Teensy USB doen. Dat laatste heeft als voordeel dat je al die extra toetsen kunt remappen naar dingen die je handig vindt. Maar eerst moet ik de basics checken. Dit kwam van een IBM 3270AT dat dood als een pier is, en hij sluit kort op twee plekken, waaronder op het bord waar je de keyboard op aansluit. Kan dus goed zijn dat dit bord ook al overleden componenten heeft. Pas als ik weet dat ik m'n testsysteem niet ga roosteren ga ik verder met het aansluiten ervan :o

Edit:
Om je een beter idee te geven van het formaat ervan, hier vergelijkingsmateriaal van een van m'n Model M's, en eronder een wat compacter 'moderne' layout bord.

dion_b wijzigde deze reactie 21-06-2019 17:16 (4%)

Soittakaa Paranoid!

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20:51

botoo

💀 too old to die young

Dat is idd een serieus lomp ding!

Mooi verzamelobject 🤓

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:30
@dion_b, geef mij die Compaq maar boven de IBM planken. ISO layout is echt :r ANSI FTW!

Spekkies | Commandline FTW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hero of Time schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:40:
@dion_b, geef mij die Compaq maar boven de IBM planken. ISO layout is echt :r ANSI FTW!
ISO vs ANSI is nog minst relevant hier. Nagenoeg al m'n model M's zijn ANSI, maar stiekem prefereeer ik sowieso ISO. Academisch zou het ANSI moetem zijn maar ik zit steeds backspace te zoeken boven de Enter en Enter sowieso met m'n rechterpink. Het is zo niet perfect, maar komt in de buurt.

Soittakaa Paranoid!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Muziek connoisseur

[...]

Het zijn eigen merk switches genaamd eSwitch. Ik kan er niks over vinden op internet maar ik heb de gok genomen en het toetsenbord besteld. Foto's volgen als ik het binnen heb en de SA caps die ik eerder postte erop heb gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:51

Perseverance

Time to lube up

Zijn er nog mensen hier die een mechanisch tobo op werk gebruiken en het kunnen navertellen?

Ben erg benieuwd naar wat nou workproof switches zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:49

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Perseverance schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:59:
Zijn er nog mensen hier die een mechanisch tobo op werk gebruiken en het kunnen navertellen?

Ik heb cherry brown al jaren en geen moordende collerga's.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Zo ik heb hem eindelijk binnen.

Omdat ik in een opwelling KB Fans SA Chalk keycaps had gekocht was ik op zoek naar een volledig toetsenbord voor die keycaps. Ik had zo ongeveer vanaf dag 1 dat ik begonnen ben met deze hobby in mn hoofd dat ik een linkshandig toetsenbord wou. De enige optie die steeds naar voren kwam was de DSI left handed keyboard maar die heeft helaas cherry reds (vreemde keuze voor een non-gaming toetsenbord als je het mij vraagt).

Na nog een Google zoektocht kwam ik onderstaande Accuratus Left Hander keyboard tegen. En na flink wat heen en weer gemail met Engeland uiteindelijk besloten om hem te kopen (€75).

Accuratus Left Hander

Risico's die ik liep bij het kopen:
  • Gebruik van eigen merk switches
  • Mogelijke incompabiliteit met cherry keycaps
  • Geen vervangende switches op de markt te koop
  • Intern op het bedrijf gebruikt dus in wat voor staat zou hij zijn
  • En zijn de dimensies van hun switches gelijk aan die van cherries (voor een eventuele toekomstige mod)
Het lijkt er op dat de switches op alle vlakken compatibel zijn met cherries. Het enige minpunt is dat de keycaps niet overal even stevig op de switches zitten maar dit is overkomelijk.

Mijn plan is om eventueel ooit in de toekomst een mod te gaan uitvoeren. De case (laten) verven zodat ie past bij de SA Chalks qua kleur en er mogelijk een hand wired toetsenbord met Cherry Greens van maken.

Inmiddels heb ik de Met KBDfans SA Chalks erop gezet met dit als resultaat:

accuratus SA chalk

en

Accuratus SA chalk 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA

WCA

Als je niet ramt zijn cherry reds/browns stiller dan het gemiddelde goedkope membraan toetsenbord zoals de meeste mensen eroptl typen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben van plan te kijken naar damped Alps Cream, dat zou bijzonder tactile moeten combineren met nauwelijks geluid. Downside is dat die dingen al een tijdje niet meer gemaakt worden, maar er zijn genoeg borden gemaakt ermee, o.a. de Apple Extended Keyboard II. ADB naar USB is makkelijk genoeg te regelen.

Als je niet wilt kloten met vintage schroot, kun je ook nieuwe toetsenborden krijgen met Matias Quiet Click, wat bij benadering zelfde idee is. Ze gaan er in ieder geval prat op dat ze stiller zijn dan Cherry MX Brown, zoals op hun pagina te horen is:
http://matias.ca/switches/quiet/

Maar switches zijn niet alles als het op geluid aankomt. Keycaps en toetsenbordbehuizing zijn net zo belangrijk. In de regel zorgen zwaardere caps en behuizing voor minder geluid en lagere toon. Met de goedkoopste OEM ABS dunne keycaps ratelt iedere switch, met zware PBT (of SA ABS :P ) zijn zelfs MX Blues redelijk bescheiden. Let hier dus ook op als je voor stil wil gaan, het heeft geen zin om voor MX Red/Black (linear) of Matias Quiet (tactile) te gaan als je de boel eromheen laat ratelen en galmen als een gek. Dat verschil verklaart ook gelijk waarom mensen zulke uiteenlopende ervaringen hebben met dezelfde switch.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ossi

Heb je klachten dan? Gewoon doen, zie je het vanzelf wel. Ik rammel lekker door op blauwe switches ^^

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Heb een Ajazz met MX Black of kloon, geen probleem. Wel met rubber ringen erop, waardoor het geluid net iets doffer klinkt. Ik heb maar 1 collega gehoord erover en dat was in een grappige context. Dus niet echt klagen. Hij zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gezegd als ik een standaard dome ramplank zou gebruiken, want ik typ redelijk snel als ik wat meer tekst moet tikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datastream
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Is t het waard om orthogonal bord te importeren? Kan er 0 vinden die gewoon op een webwinkel te koop zijn (in de eu) dus het heeft allemaal toch wel hoge importkosten. Of misschien heb ik een webwinkel gemist.

Al moet ik wel zeggen dat eigenlijk alles wat betreft mechs gefocust lijkt op US en SEA. Bijna niks is nou echt goed verkrijgbaar hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 22:39
Ben op zoek naar een toetsenbord met de volgende karakteristieken:
  • TKL
  • Mac-indeling, incl. volume-toetsen e.d.
  • Cherry, Alps, buckling spring o.i.d. (als 't maar fijn typt en hoogwaardig is)
  • eenvoudige, functionele esthetiek (zoiets)
  • evt. backlight (geen harde eis)
  • verkrijgbaar in Nederland
Bestaat dit? Iemand ideeën?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 07-11 13:57

Clay

cookie erbij?

mcdronkz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:09:
TKL's met eenvoudige esthetiek (non-gaming) zijn naar mijn weten voornamelijk de Leopold, Filco, WASD Code, Durgod en Varmilo. Je kan anders ff dit lijstje afgaan op mechanicalkeyboards.com en van diegene die je aanspreken de verkrijgbaarheid checken. Ik was zelf bv best gecharmeerd van de Leopold fc750r.

Wat mac compatibiliteit betreft heb ik echter geen idee.

Clay wijzigde deze reactie 02-07-2019 23:09 (15%)

DeviantArt | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Waarom beperk je jezelf onnodig hiermee? Het is vaak goedkoper en makkelijker om iets op AliExpress te kopen dan de paar overpriced borden die je in NL vindt die niet puur op gamers gericht zijn te nemen...
Clay schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:08:
[...]

TKL's met eenvoudige esthetiek (non-gaming) zijn naar mijn weten voornamelijk de Leopold, Filco, WASD Code, Durgod en Varmilo. Je kan anders ff dit lijstje afgaan op mechanicalkeyboards.com en van diegene die je aanspreken de verkrijgbaarheid checken. Ik was zelf bv best gecharmeerd van de Leopold fc750r.

Moderne Mac doet ook gewoon USB HID, je kunt prima een random USB toetsenbord met een Mac gebruiken, alleen kloppen een paar van de opschriften niet (het gedoe met de deletes, Cmd/Opt ipv Ctrl/Alt etc). Komt neer op andere keycaps nodig.

* dion_b sloot vanmiddag z'n IBM Model F 122 battleship met USB adapter aan op z'n 'nieuwe' PowerMac G5 - zag er niet uit maar werkte prima >:)

Ander nieuws: heb eindelijk de onderdelen die ik wil binnen en ben begonnen aan m'n Osborne Variant 1 bord geschikt te maken voor moderne computers:

SA keycaps, Oak 'full travel' progressive linear switches. En de simpelste controller ooit: geen :o

Het hele geval is puur passief, de kabel bevat 8 row en 8 column lijnen. Poll een row, druk een toets en scan de columns om te weten wat er ingedrukt is. Bijkomend voordeel: je hoeft in het geheel niets aan de oude hardware zelf te modificeren - gewoon connector+flatcable aan de stekker van de bestaande kabel en gaan... Foto toont m'n "it's alive!"-moment waar ik +5V op een van de rows gezet heb, op een toets druk en m'n LEDje groen laat oplichten omdat het op de juiste column aangesloten zit. Heb vervolgens ook bevestigd dat alle toetsen werken en doen wat volgens de documentatie (ja, de key matrix staat gewoon in de user manual van dat ding 8)7 ) zou moeten.

Dat PCBtje is een Teensy++ USB prototyping bord, dat zich als HID (toetsenbord dus) voor kan doen. Enige wat je hoeft te doen is de Teensy zo slim te maken dat hij steeds de rows pollt en dan registreert wat de columns aangeven en bingo, we hebben een werkend toetsenbord.

Nu zijn er kant-en-klare firmwares om dit soort ding te doen (bekendste: die van Soarer), maar ik heb er geen een voor dit bord gezien, en ik wil de basics zelf doen om het een beetje te leren. Vandaar. Work in progress - volgende stap is daadwerkelijk al die 16 lijnen direct op de Teensy aansluiten en dan in de software aan de slag gaan :P

dion_b wijzigde deze reactie 02-07-2019 23:16 (19%)

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcdronkz
[...]

Dat zijn bemoedigende woorden; heb twee uur geleden de FC750R PD besteld ;)

Ook nog de Matias Laptop Pro overwogen vanwege z'n Mac-compatibiliteit. Afgaande op ervaringen en recensies van derden lijkt de Leopold echter van (veel) hogere kwaliteit te zijn.

Nu even achter de juiste keycaps aan. Liefst double-shot PBT. Begreep dat Leopold een merk-eigen profiel voor haar keycaps heeft, klopt dat? Hoop iets te vinden dat daar in de buurt komt zodat niet meteen alle keycaps vervangen hoeven te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

mcdronkz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:26:
[...]

Nu even achter de juiste keycaps aan.
"Even" haha! :P

Googlend vond ik wel dit, het zou op cherry profile moeten lijken. Maar ik ben echt een noob op dit gebied.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

• TKL
  • Mac-indeling, incl. volume-toetsen e.d.
  • Cherry, Alps, buckling spring o.i.d. (als 't maar fijn typt en hoogwaardig is)
  • eenvoudige, functionele esthetiek (zoiets)
  • evt. backlight (geen harde eis)
Bestaat dit? Iemand ideeën?
Dat toetsenbord is de product: Leopold FC750R PD zo te zien aan de bestandsnaam :)
[...]

Dat laatste is inderdaad best wel lastig te vinden denk ik...
mcdronkz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:26:
Dat zijn bemoedigende woorden; heb twee uur geleden de FC750R PD besteld ;)
NICE! d:)b
Ook nog de Matias Laptop Pro overwogen vanwege z'n Mac-compatibiliteit. Afgaande op ervaringen en recensies van derden lijkt de Leopold echter van (veel) hogere kwaliteit te zijn.

Nu even achter de juiste keycaps aan. Liefst double-shot PBT. Begreep dat Leopold een merk-eigen profiel voor haar keycaps heeft, klopt dat? Hoop iets te vinden dat daar in de buurt komt zodat niet meteen alle keycaps vervangen hoeven te worden.
De nieuwe Leopold modellen zouden dat standaard moeten hebben dus wacht effe met nieuwe keycaps bestellen! ;)

Zit je straks thuis met twee sets die er hetzelfde uitzien en dezelfde kwaliteit hebben... :+ _O-

• mcdronkz
nero355 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:56:
[...]

De nieuwe Leopold modellen zouden dat standaard moeten hebben dus wacht effe met nieuwe keycaps bestellen! ;)
Wat bedoel je precies? PBT double-shot keycaps of Apple modifier-keycaps? Dat eerste is me bekend, dat laatste zou nieuws zijn :D

• nero355

nero355

mcdronkz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:01:
Wat bedoel je precies? PBT double-shot keycaps of Apple modifier-keycaps? Dat eerste is me bekend, dat laatste zou nieuws zijn :D
Alleen de PBT double-shot keycaps natuurlijk! :)

Je Apple zoektocht zou weleens flink tegen kunnen vallen dus hou daar rekening mee... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcdronkz
nero355 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:10:
[...]

Je Apple zoektocht zou weleens flink tegen kunnen vallen dus hou daar rekening mee... ;)
Heb er wel fiducie in ;-)Desnoods koop ik een volledige set van één bron zodat alle modifier- en functietoetsen qua kleur matchen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voortgang met de Osborne:

Soldeerwerk is gedaan (en gedebugged) en een heel basic controller in Sketch geschreven. Resultaat

It's alive :D

Het is nu nog ongelofelijk ongeraffineerd. Er is geen manier om toetsaanslag 'vast' te houden, modifiers werken nog niet, en eh... ik blijk iedere vorm van 'delete' te missen. Maar ik heb met een paar uur werk een vaag ding van 38 jaar oud zover gekregen dat het letters op het scherm tovert onder Windows 10 :7

Soittakaa Paranoid!

• Ossi
dion_b schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:14:
Voortgang met de Osborne:

Soldeerwerk is gedaan (en gedebugged) en een heel basic controller in Sketch geschreven. Resultaat

[Afbeelding]

It's alive :D

Het is nu nog ongelofelijk ongeraffineerd. Er is geen manier om toetsaanslag 'vast' te houden, modifiers werken nog niet, en eh... ik blijk iedere vorm van 'delete' te missen. Maar ik heb met een paar uur werk een vaag ding van 38 jaar oud zover gekregen dat het letters op het scherm tovert onder Windows 10 :7
Logisch, dat ding stamt uit de tijd van ponskaarten. Toen kon je niet corrigeren, gewoon opnieuw beginnen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ossi schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:14:
[...]

Logisch, dat ding stamt uit de tijd van ponskaarten. Toen kon je niet corrigeren, gewoon opnieuw beginnen :+
Ponskaarten waren toch echt een decennium eerder. Blijkt dat Osborne werkte met Insert standaard aan. Gewoon met cursor naar foute teken en nieuwe invoeren.

Vanavond verder eraan gewerkt. Nu doet hij in beginsel alles, incl modifiers. Sterker nog, ik heb Caps Lock misbruikt om de modifiers te modifyen - Esc wordt Del, Tab wordt Backspace en Ctrl wordt Alt. Om precies te zijn - dit typ ik ermee ;)

Het is nog steeds weinig geraffineerd, vooraal de Caps Lock doet rare dingen, en toetsen blijven plakken, maar het is voor typwerk bruikbaar *O*

Voor goede orde mezelf op Github aangemeld en projectje gestart-
https://github.com/dion-b/Osborne_1_USB

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:32

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb jarenlang Khail Reds gebruik top werk. Wel met o-rings. In het begin kwamen er nog bedreigingen dat het ding het raam uit zou gaan, maar na een korte gewen periode heb ik er geen klachten meer over gehad. Het is eerder dat ik op een nieuwe klus met een eigen tobo aan kom zetten. Daar komen de meeste vraagtekens op. Nu zit ik zelfs op een plek waar ik geen eigen tobo aan mag sluiten :'(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Prachtige Thinkpad X220 heb je daar met de good old toetsenborden van de T420/W520/X220 serie als het goed is ?! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nero355 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:24:
[...]

Prachtige Thinkpad X220 heb je daar met de good old toetsenborden van de T420/W520/X220 serie als het goed is ?! :)
:Y

Er is een reden dat ik met dat oudje blijf werken. Het is wel echt aan vervanging toe, zie die touchpad en kapotte plastic aan alle kanten, maar ook onder de motorkap is de hele power management om zeep, zodra het aan de lader hangt worden te pas en onpas lid closed events doorgestuurd etc.

Maar goed: vervanging wordt nog een X220. Een Core i5, zelfs 1e generatie, is zat voor mijn doeleinden, en geen nieuwere zooi gaat de afgang richting chicklets rechtvaardigen.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

dion_b schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 02:24:
[...]

Ponskaarten waren toch echt een decennium eerder. Blijkt dat Osborne werkte met Insert standaard aan. Gewoon met cursor naar foute teken en nieuwe invoeren.

Vanavond verder eraan gewerkt. Nu doet hij in beginsel alles, incl modifiers. Sterker nog, ik heb Caps Lock misbruikt om de modifiers te modifyen - Esc wordt Del, Tab wordt Backspace en Ctrl wordt Alt. Om precies te zijn - dit typ ik ermee ;)

Het is nog steeds weinig geraffineerd, vooraal de Caps Lock doet rare dingen, en toetsen blijven plakken, maar het is voor typwerk bruikbaar *O*

Voor goede orde mezelf op Github aangemeld en projectje gestart-
https://github.com/dion-b/Osborne_1_USB
Goed bezig kerel d:)b

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen weer een iteratie verder. Om een of andere reden wil die Caps Lock niet doen wat het zou moeten - je moet het steeds twee keer indrukken om effect te krijgen. Heb daarom even de toetsen remapped zodat ESC = Backspace. Nu valt er gewoon normaal op te typen.

Conclusie is wel: de switches zijn vuil en hebben smering nodig. Maar feit dat ik nu kritiek heb op mechanische toestand ipv alleen m'n eigen software is vooruitgang :P

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15-11 16:03
De wondere wereld van het mechanisch toetsenbord lijkt enorm beperkt in Azerty Be layout.

Ik vind maar 1 custom full keycap set in Azerty maar er staat dan niet duidelijk FR of BE bij, en als kers op de taart weet niemand als de Enter toets 1 of 2 rijen inneemt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Gisteren mijn pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) schoongemaakt en voorzien van https://www.banggood.com/...h-Keyboard-p-1337593.html en tot nu toe lijkt het best wel wat effect te hebben! :*)

Kwam er wel achter dat mijn toetsenbord waarschijnlijk ook voorzien is van een laagje "Logitech en Razer Mouse Coating" zoals ik dat noem en ik waarschijnlijk een keer in de toekomst aan de bak moet om dat eraf te poetsen :/

Beetje jammer... maar goed... Komt wel een keer vanzelf aan de buurt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 15-11 08:05

Wailing_Banshee

You're Next

ElCondor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:40:
[...]

Ik heb jarenlang Khail Reds gebruik top werk. Wel met o-rings. In het begin kwamen er nog bedreigingen dat het ding het raam uit zou gaan, maar na een korte gewen periode heb ik er geen klachten meer over gehad. Het is eerder dat ik op een nieuwe klus met een eigen tobo aan kom zetten. Daar komen de meeste vraagtekens op. Nu zit ik zelfs op een plek waar ik geen eigen tobo aan mag sluiten :'(
Als ik geen eigen toetsenbord zou mogen aansluiten, kan ik er niet werken. Gelukkig hebben de meeste bedrijven wel een apparaat met een USB poort waar je een kabel in kunt steken.

Toen ik m'n UHK voor het eerst meenam, kreeg ik alleen de eerste dag wat opmerkingen (niet negatief, maar gewoon observaties) dat collega's afvroegen wat ze hoorden. Maar op m'n huidige plek is er een collega die op z'n standaard toetsenbord meer geluid maakt dan ik met m'n mechanische...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

Voor de liefhebber, 63 switches tester

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF:
We can only show prices to members
How about... nope :/

Heb jij je wel aangemeld? Hoeveel vragen ze ervoor?

Soittakaa Paranoid!

• Clay

Clay

cookie erbij?

40$, geen idee hoeveel voor shipping.

't is leuk en aardig zo'n ding, maar voor m'n gevoel krijg je toch echt pas een gevoel bij bepaalde switches als je er met tien vingers op een volledig tobo een stuk op typt. Maar da's ook maar een vooroordeel hoor, heeft iemand hier mss ooit zo'n ding aangeschaft?

* Clay heeft na wikken en wegen tussen vooral de Leopold, Varmilo en Ducky TKL's uiteindelijk een Ducky aangeschaft met silent reds.

En een Ducky mini om te modden O-) De aluminium case en wat cheapo caps zijn al onderweg 8)

• Harmvdw
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-11 17:04
dion_b schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:51:
[...]

WTF:

[...]

$47,- inclusief verzenden
Maar daar komt nog wel belasting/inklaringskosten/e.d. bij

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harmvdw schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:17:
[...]

$47,- inclusief verzenden
Maar daar komt nog wel belasting/inklaringskosten/e.d. bij
Ugh, inderdaad. Die belasting valt mee, maar de inklaringskosten... eergisteren nog EUR 19 (waarvan EUR 13 "afhandelingskosten" :r ) mogen aftikken voor een trackball uit Japan die nog geen EUR 37 kostte voor kenners, de ELECOM M-HT1URBK, oftewel de beste benadering van de Microsoft Trackball Explorer die nog in productie is

Soittakaa Paranoid!

• Harmvdw
dion_b schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:24:
[...]

Ugh, inderdaad. Die belasting valt mee, maar de inklaringskosten... eergisteren nog EUR 19 (waarvan EUR 13 "afhandelingskosten" :r ) mogen aftikken voor een trackball uit Japan die nog geen EUR 37 kostte voor kenners, de ELECOM M-HT1URBK, oftewel de beste benadering van de Microsoft Trackball Explorer die nog in productie is
Ja en bij alle producten die ik via drop besteld heb heb ik altijd moeten betalen, zelfs als de waarde lager was dan 20 euro inclusief verzenden. ;(

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

dion_b schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:51:
[...]

WTF:

[...]

Aanmelden is gewoon een e-mailadres invullen.

Vragen er nu $ 40 voor ipv $ 55. Komen nog wel verzendkosten bij.

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

Harmvdw schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:53:
[...]

Ja en bij alle producten die ik via drop besteld heb heb ik altijd moeten betalen, zelfs als de waarde lager was dan 20 euro inclusief verzenden. ;(
Das wel apart want onder € 22 is vrij.

• Harmvdw
gas0line schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:21:
[...]

Das wel apart want onder € 22 is vrij.
Ja maar bijna niet terug te krijgen, dus gewoon geslikt, ze hebben bij drop wel vaker leuke dingen qua toetsenborden.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:49

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Harmvdw schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:53:
[...]

Ik gelukkig maar 1x en toen was de prijs nog steeds nog steeds beneden het bedrag wat ik ervoor in NL zou betalen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ben nog wachtende op andere keycaps, maar de nieuwe case zit er alvast omheen :) Ducky One 2 Mini RGB met deze gray case van KBDFans.

Wat een stom hobby, was ik er maar nooit aan begonnen! :F ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Clay schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:25:
[Afbeelding]

Ben nog wachtende op andere keycaps, maar de nieuwe case zit er alvast omheen :) Ducky One 2 Mini RGB met deze gray case van KBDFans.

Maar dan heb je wel een prachtige zware solide case (ik heb hem ook)

• wh00pz
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:42
Hi allen...

Ik ben op zoek naar een goede gaming toetsenbord die WEINIG geluid maakt (lees --> kids die slapen mogen niet wakker worden).

Tips?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@wh00pz Dan zul je uit de buurt van mechanische toetsenborden moeten blijven, die zijn altijd wat luidruchtig. Als het echt maximaal stil moet zijn zou je iets in de richting van wat Apple gebruikt moeten zoeken maar da's niet echt voor gaming ontworpen. Anders is het deur(en) dicht en leren zachtjes te typen.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .

• WCA

WCA

botoo schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:29:
@wh00pz Dan zul je uit de buurt van mechanische toetsenborden moeten blijven, die zijn altijd wat luidruchtig. Als het echt maximaal stil moet zijn zou je iets in de richting van wat Apple gebruikt moeten zoeken maar da's niet echt voor gaming ontworpen. Anders is het deur(en) dicht en leren zachtjes te typen.
Heb je gehoord hoe luid huidige apple toetsenborden zijn? Veel luidere toetsenborden ken ik eigenlijk niet.

De beste manier om stil te typen is eigenlijk om gewoon stiller te leren typen. (muv apple toetsenborden dus, die maken hoe dan ook veel lawaai :P)

• Hero of Time
Je wilt voor ultieme stilte helemaal geen toetsenbord met toetsen hebben, maar een Wikipedia: Projection keyboard. Als zelfs dát teveel geluid maakt, moet je kussentjes op je vingertoppen plaatsen, want je tikt dan zelf te hard. :P

• botoo

botoo

💀 too old to die young

GreNade schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:22:
Heb je gehoord hoe luid huidige apple toetsenborden zijn? Veel luidere toetsenborden ken ik eigenlijk niet.
Jahoor, ik hoor het dagelijks :)
Ik doel eigelijk op de toetsenborden met dat 'ouderwetsche' vlindermechanisme (al mijn mac's zijn redelijk oud :+ ).
Dit typ ik op een macbook pro en daar hoor je nagenoeg niets van. Op kantoor gebruik ik een A1243 en die is vergelijkbaar stil.

• WCA

WCA

botoo schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:47:
[...]

Jahoor, ik hoor het dagelijks :)
Ik doel eigelijk op de toetsenborden met dat 'ouderwetsche' vlindermechanisme (al mijn mac's zijn redelijk oud :+ ).
Dit typ ik op een macbook pro en daar hoor je nagenoeg niets van. Op kantoor gebruik ik een A1243 en die is vergelijkbaar stil.

[Afbeelding]
Vanaf de macbooks van 2016 zou ik het erg knap vinden als je er stil op kan typen. Op de foto is inderdaad een oud apple toetsenbord, eigenlijk een doorsnee chiclet toetsenbord van prima kwaliteit. Sinds 2016 is het echter drama met apple

• botoo

botoo

💀 too old to die young

MacBook Pro (Retina, 15-inch, Late 2013)
Bijna 6 jaar dagelijks in gebruik en voldoet gelukkig nog steeds want dat drama van die nieuwere toetsenborden kan ik missen als kiespijn.

• nero355

nero355

wh00pz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:00:
Hi allen...

Ik ben op zoek naar een goede gaming toetsenbord die WEINIG geluid maakt (lees --> kids die slapen mogen niet wakker worden).

Tips?
Waarom moet het een Gaming model zijn :?

Je kan overal mee gamen...

Ook hiermee als het stil moet : product: Logitech Wireless Illuminated K800

Tevens het enige type toetsenbord van Logitech dat een beetje fijn typt! :P

Deze is ook leuk : product: Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop

En kan je tenminste makkelijk met een fatsoenlijke ANSI layout aanschaffen in Nederland/België/Binnen Europa :)

Maar nogmaals : Dit is niet de plek om die vraag te stellen... ;)

• Clay

Clay

cookie erbij?

wh00pz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:00:
Hi allen...

Tips?
Ik heb een ducky met Silent Reds, en als je niet zo van het rammen op je toetsen bent hoor je daar echt weinig van hoor. Onze kleine wordt daar echt niet wakker van. Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe dichtbij je zit, en of er deuren etc open staan. Maar ik zou iig uit eigen ervaring zeggen dat je prima een mechanical gaming tobo kan hebben als je dat per se wil.

De pricewatch: Razer BlackWidow Lite is ook een optie dan lijkt me.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je kinderen zo licht slapen denk ik niet dan een ander keyboard gaat uitmaken. Ik ben notoir buckling spring fan (met uitstap naar clicky Alps White en Cherry Blue/Kailh Box White) en ben vaak met open deur van computerhok naar gang richting kinderkamer bezig (want ze worden nogal eens wakker). Ze worden inderdaad nogal eens wakker, maar doen dat net zo vaak als ik niet aan het typen ben (of m'n Cherry Brown bord gebruik) als wanneer ik met een Model M bezig ben.

Vanavond eindelijk tijd gevonden om de gare el-cheapo ABS doubleshot OEM profile caps van m'n Hexgears bord met Kailh Box White te vervangen met blanco PBT SA gevallen. Dat het zo lang duurde had te maken met feit dat die dingen blanco waren en dan is verschil tussen 7 graden en 0 graden sculpting verdraaid lastig uitzoeken. Eerste indruk is positief - geluid is dieper en zachter geworden, blind typen gaat prima. Geen tijd om er nu mee aan de slag te gaan, maar dat ding gaat op m'n daily drive aangesloten worden, volgende week gaan we eens zien of dat lekker typt. Zo ja zou ik wel eens als m'n salaris binnen is een stel Maxkeys SA Dolch kunnen bestellen :9
En dan heb ik nog een laatste stap voor ogen met dit bord, maar dat is een project voor als ik tijd *en* geld over heb.

dion_b wijzigde deze reactie 18-07-2019 00:59 (10%)

Soittakaa Paranoid!

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

Clay schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:25:

:) :*)
Dat denk ik ook al, terwijl ik nog niet eens echt begonnen ben. Ben nog met simpele goedkopere bordjes bezig maar heb nu diverse keycap sets, switches e.d. besteld en zo'n 5 bordjes thuis. Om over normale toetsenborden maar niet te spreken. En ik weet ondertussen wat voor echt moois er is, dus zal nog wel genoeg bij de verzameling komen. 8)7

• Clay

Clay

cookie erbij?

gas0line schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:35:
[...]

:) :*)
Dat denk ik ook al, terwijl ik nog niet eens echt begonnen ben. Ben nog met simpele goedkopere bordjes bezig maar heb nu diverse keycap sets, switches e.d. besteld en zo'n 5 bordjes thuis. Om over normale toetsenborden maar niet te spreken. En ik weet ondertussen wat voor echt moois er is, dus zal nog wel genoeg bij de verzameling komen. 8)7
Tell me about it -O-

Voor de geinteresseerden, de voorverkoop van GMK Voyage is vandaag live gegaan: https://geekhack.org/index.php?topic=101808.0 Met hele mooie give-aways in de eerste week.

Ik denk dat ik een oogje in het zeil houd voor deze: https://geekhack.org/index.php?topic=100727.0 inc de error module. Nou heb ik zelf de voorkeur voor One Dark in VSCode, maar het idee om je tobo te kunnen stijlen op je code is wel helemaal *O* haha ;) Solarized Dark is bv ook al een keycap set geweest, maar die is overal sold out.

Dit is nb echt duur spul. Atm heb ik gewoon cheape dolch clones van aliexpress.

edit: pic!

• Ramellose
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 15-11 16:15
Clay schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:09:
[...]

Tell me about it -O-

Voor de geinteresseerden, de voorverkoop van GMK Voyage is vandaag live gegaan: https://geekhack.org/index.php?topic=101808.0 Met hele mooie give-aways in de eerste week.

Ik denk dat ik een oogje in het zeil houd voor deze: https://geekhack.org/index.php?topic=100727.0 inc de error module. Nou heb ik zelf de voorkeur voor One Dark in VSCode, maar het idee om je tobo te kunnen stijlen op je code is wel helemaal *O* haha ;) Solarized Dark is bv ook al een keycap set geweest, maar die is overal sold out.

Dit is nb echt duur spul. Atm heb ik gewoon cheape dolch clones van aliexpress.

edit: pic!

[Afbeelding]
Die GMK dingen zijn ABS toch? Had het idee dat ABS erg shiny wordt na een jaartje intensief gebruik. Ik heb er zelf wel moeite mee om een waanzinnig dure keycap set te kopen die na een jaar 'oud' eruit ziet. De PBT pudding set die ik al meer dan een jaar intensief gebruik ziet er nog steeds top uit.

Ik ben nog steeds te porren voor een DSA PBT keycap set met zwart en fel groen, mocht iemand er eentje weten! DSA i.v.m. Colemak, groen (of paars) omdat ik neon groen acryl heb liggen voor de Corne die ik aan het bouwen ben. Op het moment heb ik DSA Little Duck op een JJ40 met rode aluminium case, maar die gaat er echt niet uit zien op de Corne. Voorlopig maar wat blanks besteld.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Gaat er iemand toevallig nog Cherry switches bestellen of heeft iemand er nog wat nodig?
Ik wil set Cherry blacks bestellen voor mijn Redox, maar vind niet zo veel webshops die ze hebben zonder belachelijke hoge verzendkosten. (mocht iemand goeie webshop hebben, hoor ik dat graag :) )

oh, en ship voor keycaps idem :P
Ben me nu aan het verdiepen in de keycaps, dus bovenstaande discussie is mooie timing :Y)

TepelStreeltje wijzigde deze reactie 07-08-2019 10:59 (18%)

• Tiwazz
  • Laatst online: 21:55
Ik kreeg op mijn werk last van mijn armen en wilde daarom en compacter toetsenbord zodat mijn armen meer ontspannen recht vooruit kunnen zitten. Uiteindelijk een Ducky one 2 TKL toetsenbord gekocht met MX Cherry red silents gekocht zodat het ook langdurig nog prettig typt.

Nog nooit een mechanisch toetsenbord gebruikt, maar man wat is dit fijn :+.
Vandaag komt er nog eentje binnen met MX cherry browns voor thuis :> .

@wh00pz
De MX cherry red silents zijn echt heel stil imho. De logitech K120 die hier ook gebruikt wordt is luidruchtiger dan mijn mechanische toetsenbord. Moet daarbij wel zeggen hoe harder je de toetsen gaat aanslaan hoe meer herrie het maakt, maar dat spreekt voor zich natuurlijk.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• Dwarlorf

Dwarlorf

Muziek connoisseur

TepelStreeltje schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:58:
Gaat er iemand toevallig nog Cherry switches bestellen of heeft iemand er nog wat nodig?
Ik wil set Cherry blacks bestellen voor mijn Redox, maar vind niet zo veel webshops die ze hebben zonder belachelijke hoge verzendkosten. (mocht iemand goeie webshop hebben, hoor ik dat graag :) )

oh, en ship voor keycaps idem :P
Ben me nu aan het verdiepen in de keycaps, dus bovenstaande discussie is mooie timing :Y)
Die verzendkosten is inderdaad een drama vooral uit de VS. Bij Signature Plastics/Pimp My Keyboard kan je nu losse keycaps bestellen voor 3$ p/s maar betaal je 40$ verzendkosten. Dat kan dus niet uit bij kleine hoeveelheden.

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-11 16:15
Sinds kort een PS/2 Dell AT101W met Black Alps switches verkregen.

Hij maakt in ieder geval iets meer kabaal dan Cherry MX red switches en deze Black Alps voelen iets zwaarder aan.

Wat is nu de beste manier om deze switches te reinigen, te onderhouden en te smeren?

Volgens internet kunnen deze switches zeer snel verslijten bij gebruik wanneer ze vuil zijn.
Klopt dat?
Zo ja, is het dan dus de moeite waard om ze volledig te demonteren en te reinigen?
In een ultrasoon reiniger?
Iets als PTFE spray trekt vuil en stof aan, maar helpt wél voor de smering.
Is het nou wel of niet goed om deze switches te smeren?
Is het beste/snelste/makkelijkste misschien gewoon de switches in te spuiten met een contact cleaner en daarna af te blazen met een compressor?

Het liefste verwijder ik enkel de keycaps en demonteer ik de switches liever niet... beetje veel werk.

Ik heb nog een ander vraagje w.b.t. het toetsenbord aansluiten op een modern moederbord zonder ps/2 poort.
Een simpele adapter werkt niet.
Nu heb ik een actieve converter waarmee het toetsenbord wel werkt dus dat is al mooi.
Alleen knipperen de "lock" ledjes alle 3 constant en moet ik eerst een toets aanslaan voordat het toetsenbord "wakker wordt".
De eerste aanslag wordt dus niet geregistreerd en als ik niet snel genoeg typ dan gaat het bord dus weer in de soort slaapstand met knipperende lock ledjes.

Is daar iets aan te doen of is dat normaal met dit soort ps/2 toetsenborden aansluiten via een actieve converter?
Ik heb legacy usb aan staan in het bios.
Een ander energiebeheerschema selecteren helpt niet.
Het bord werkt 100% goed in een systeem met native ps/2 poort en vertoont dan niet dit gedrag.

HugoBoss1985 wijzigde deze reactie 12-08-2019 13:04 (11%)

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• nitrodesign
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07-11 12:45
Sinds een tijdje heb ik een Magicforce met een QMK printplaat (Tragicforce). Hiervoor heb ik een eigen keymap geschreven (originele van Github) en aangepast.
Nu wil ik onder een key een functie hebben dat als ik daar op druk, bijv: Ctrl + Alt + h, dat er dan een generated password komt.

Nu lijkt het me dat je in je keymap een file moet include waar deze C code staat. Als je dan die key combinatie maakt dat je dan die C code oproept of iets dergelijke.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen hoe dit werkt en hoe je een file kan include in je keymap.

Grtz, Nitro

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

@HugoBoss1985 ik heb toevallig pas nog zo'n keyboard aan een Tweaker verkocht. Misschien maakt het verschil dat mijn pc wel native PS2-poorten heeft maar ik herken de problemen die je hebt met de 'simpele' convertor niet. Ik heb hier een zooi van die cheapass Aliexpress dingen liggen (volgens mij niet actief?) en die werken prima (ook met dit toetsenbord). Ook geen problemen met de lampjes oid. Als je wilt kan ik je wel via DM een linkje sturen naar de betreffende convertors? (als ik ze nog op AE kan vinden).
Modbreak:Doe nou niet:

Het algemeen beleid #verbodenanders
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

[...]

Een discussie op een andere plaats voortzetten. Reacties als 'mail me maar' zijn dus voor zowel op GoT gewenste als ongewenste onderwerpen niet de bedoeling.
Hou het aub on-forum - die link kan ook voor anderen relevant zijn.

Wat betreft de slijtage, volgens mij valt dat allemaal wel mee. Je kan 'm altijd even openschroeven, zoveel werk is dat niet.

dion_b wijzigde deze reactie 20-08-2019 16:48 (24%)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-11 16:15
temp00 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:56:
@HugoBoss1985 ik heb toevallig pas nog zo'n keyboard aan een Tweaker verkocht. Misschien maakt het verschil dat mijn pc wel native PS2-poorten heeft maar ik herken de problemen die je hebt met de 'simpele' convertor niet. Ik heb hier een zooi van die cheapass Aliexpress dingen liggen (volgens mij niet actief?) en die werken prima (ook met dit toetsenbord). Ook geen problemen met de lampjes oid. Als je wilt kan ik je wel via DM een linkje sturen naar de betreffende convertors? (als ik ze nog op AE kan vinden).

Wat betreft de slijtage, volgens mij valt dat allemaal wel mee. Je kan 'm altijd even openschroeven, zoveel werk is dat niet.
Ja ik denk dat het verschil maakt.
Inmiddels heb ik meerdere converters geprobeerd, actief en passief.

Maar ik ontvang graag de link van je.

Ik had nog gehoopt op een uitgebreider antwoord w.b.t. het reinigen/smeren/etc van zo'n ramplank :P

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• temp00
  • Niet online

temp00

DM verstuurd.
Modbreak:Post hier aub de link

dion_b wijzigde deze reactie 20-08-2019 16:49 (246%)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• temp00
  • Niet online

temp00

Fijne mod edit. Ik postte die links hier niet om het topic niet te vervuilen en het te doen overkomen als spam. Maar goed, bij deze:
Werkt wel (niet meer beschikbaar, maar je kan 'm vast bij een andere verkoper op AE vinden):
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dJDuZxF

Werkt wel (iets duurder maar wel beschikbaar):

Werkte bij mij niet (op geen enkel keyboard/computer):

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zag de nieuwe low profile tobo's van Logitech voorbijflitsen. Blijf toch een low profile-muts at heart :+ Hopelijk binnenkort tegenaan bemoeien ter review. Behalve de macrotoetsen vind ik ze qua uiterlijk dikke prima. Ik ben trouwens aardig fan geworden van een volume controle op mijn toetsenbord, dus dat is een bonus :)

prijzen zijn insane tho, slaat echt nergens op..

2Dutch wijzigde deze reactie 22-08-2019 09:44 (6%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• ion
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een Drevo Masterblade PRO en wat is dit een mooi bordje zeg. Typt heerlijk. Dit is het enigste toetsenbord wat alles kan wat ik wilde.

- Mechanisch (MX cherry red)
- 2.4Ghz wireless (1/2/4/8ms)
- Bluetooth 4.0
- RGB per key

Prettige aan dit toetsenbord is dat ik gemakkelijk kan switchen tussen bluetooth en 2.4Ghz. Dus ik kan hem gebruiken voor mijn pc en laptop. Echt een aanrader.

• Hero of Time
ion schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:09:
Ik sinds vandaag een Drevo Masterblade PRO en wat is dit een mooi bordje zeg. Typt heerlijk. Dit is het enigste toetsenbord wat alles kan wat ik wilde.

- Mechanisch (MX cherry red)
- 2.4Ghz wireless (1/2/4/8ms)
- Bluetooth 4.0
- RGB per key

Prettige aan dit toetsenbord is dat ik gemakkelijk kan switchen tussen bluetooth en 2.4Ghz. Dus ik kan hem gebruiken voor mijn pc en laptop. Echt een aanrader.
Ziet er goed uit. Jammer dat het geen MX Clear als switch mogelijk is. En je hebt blijkbaar de software nodig om het een en ander te kunnen programmeren aan die 'smart switch' aan de zijkant? Wat natuurlijk niet op Linux werkt...

Hoeveel was je nou kwijt? Ik zie op hun site een link naar Amazon UK waar 't voor 120 pond staat, maar mag hopen dat 't niet zo duur was, toch?

• ion
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

Ziet er goed uit. Jammer dat het geen MX Clear als switch mogelijk is. En je hebt blijkbaar de software nodig om het een en ander te kunnen programmeren aan die 'smart switch' aan de zijkant? Wat natuurlijk niet op Linux werkt...

Hoeveel was je nou kwijt? Ik zie op hun site een link naar Amazon UK waar 't voor 120 pond staat, maar mag hopen dat 't niet zo duur was, toch?
Ik heb tot zover alleen nog de firmware van de usb receiver en het toetsenbord geupdate. Software werkt, maar is wel omslachtig en staan taalfouten in :+ 'eraysing' Staat er bijvoorbeeld wanneer die de firmware aan het verwijderen is en de nieuwe flasht.

Maar goed het werkt. De software Drevo Power Console werkt op windows en mac, volgens mij niet op linux. Ik zal morgen even met de software spelen, maar ik heb gelezen dat hij erg buggy is. Dat zijn wel berichten van maanden geleden, dus misschien is het inmiddels verbeterd.

Toetsenbord heeft onboard memory dus jou ze hem kunnen configureren op een windows/mac om vervolgens op linux te gebruiken.

Ik heb hem besteld via Amazon.de en dan de US layout, dit heb ik gekocht bij een reseller die in de lijst staat van Drevo resellers. https://www.drevo.net/page/reseller Het toetsenbord heeft mij 125,- gekost. Ik kon voor die prijs helaas niks vergelijksbaars vinden, die over al deze features beschikt.

ion wijzigde deze reactie 21-08-2019 22:32 (3%)

• Hero of Time
Dank voor je informatie. Ik zit namelijk ook nog steeds naar een draadloos (via bt) plankje te kijken en de planken die ik nu gebruik om te typen zijn mx black (of equivalent), maar zou daar dus een tactile bij willen als 't even kan. Anders idd maar voor de zwarte switch gaan.
Dat er een 2,4 GHz modus bij zit is niet enorm spannend, maar kan wel handig zijn voor net dat ene geval. En ook als het niet meerdere bluetooth profielen ondersteund om zo met meerdere apparaten te kunnen connecten (denk aan telefoon/tablet, laptop en pc).

Dat de software op Windows en Mac draait staat ook op de site. Daarom dat ik noem dat het uiteraard weer eens niet voor Linux iets is. ;) Dat is en blijft toch altijd een ondergeschoven kind bij fabrikanten. Ergens begrijpelijk, maar tegelijk frustrerend.

Prijs valt an sich nog best mee.

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:27:
Dat de software op Windows en Mac draait staat ook op de site. Daarom dat ik noem dat het uiteraard weer eens niet voor Linux iets is. ;) Dat is en blijft toch altijd een ondergeschoven kind bij fabrikanten. Ergens begrijpelijk, maar tegelijk frustrerend.
Ik zeg maak een VM aan en VT-D een USB Controller in een tijdelijke Windows 10 installatie die maar 90 dagen bruikbaar is : https://www.microsoft.com...ate-windows-10-enterprise :*) O-) :+

• Hero of Time
nero355 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:49:
[...]

Ik zeg maak een VM aan en VT-D een USB Controller in een tijdelijke Windows 10 installatie die maar 90 dagen bruikbaar is : https://www.microsoft.com...ate-windows-10-enterprise :*) O-) :+
M'n laptop heb ik al eens voorzien van W10 omdat de firmware update van het toetsenbord via usb passthrough naar een VM (dus geen hele controller doorsturen) het apparaat fubar maakte. Dat doen we niet meer.

Enne, moet het nou altijd met een Intel machine? Voldoet AMD niet meer ofzo?

:P

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:22:
M'n laptop heb ik al eens voorzien van W10 omdat de firmware update van het toetsenbord via usb passthrough naar een VM (dus geen hele controller doorsturen) het apparaat fubar maakte. Dat doen we niet meer.
Maar ik bedoel uiteraard wel de hele Controller! :*)
Enne, moet het nou altijd met een Intel machine? Voldoet AMD niet meer ofzo?

:P
Zolang ik over allerlei bugs lees over de VT-D variant van AMD : Yup! :P

• Hero of Time
nero355 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:18:
[...]

Maar ik bedoel uiteraard wel de hele Controller! :*)
Daarom dus, in beide gevallen: dat gaan we niet doen. Als een ramplank niet kan functioneren zonder dit soort zooi uit te moeten voeren, is het een rampplank.
[...]

Zolang ik over allerlei bugs lees over de VT-D variant van AMD : Yup! :P
Noem het beestje nou gewoon bij z'n naam: IOMMU. En ik ben mij niet bewust van issues, maar ik zit nou ook niet zo in de virtualisatie zoals vroeger toen ik nog mod was op 't VirtualBox forum. :P Maar als er echt issues zijn er mee, dan gaat 't dus niet werken bij mij omdat m'n PC voor VMs een AMD Bulldozer is.

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-11 02:05

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

dion_b schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 00:19:
[...]

Da_maniaC, heb je eigenlijk een referentiekader voor wat je "lekker stil" noemt? En los van geluid, wat vind je van tactility, en hoe licht/zwaar wil je de toetsaanslag?
Ik had deze post helemaal over het hoofd gezien.

Tja tactility... ik zoek nu eigenlijk het goedkoopst mogelijke Cherry MX silent keyboard, mede omdat het ook op een open kantoor gebruikt zal worden.
Ik type momenteel thuis op een Corsair K95 Platinum met MX brown en dat bevalt prima. Ik merk als ik snel type dat ik wel vaak bottom-out heb op de keypress (maar dat is normaal denk ik).
Alle mechanicals zullen beter typen dan de crappy rubber dome die ik nu op het werk heb.

Heb nu bij een leverancier op het werk opgevraagd of zij niet toevallig een Ducky One Golden Grey kunnen leveren. Maar dat zal niet goedkoop zijn.
Is er geen Chinese tegenhanger met "silent mechanical keys" ? :)

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

Mijn Magicforce 82 met Gateron Greens is eindelijk na bijna 4 maanden verzonden door drop.

Kan niet wachten en erg benieuwd. Zal wel een kort reviewtje schrijven als die binnen is. Ben erg benieuwd of die Gateron Greens lekker typen en of ze niet te zwaar zijn.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Da_maniaC schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:50:
[...]

Ik had deze post helemaal over het hoofd gezien.

Tja tactility... ik zoek nu eigenlijk het goedkoopst mogelijke Cherry MX silent keyboard, mede omdat het ook op een open kantoor gebruikt zal worden.
Ik type momenteel thuis op een Corsair K95 Platinum met MX brown en dat bevalt prima. Ik merk als ik snel type dat ik wel vaak bottom-out heb op de keypress (maar dat is normaal denk ik).
Nee, dat is niet normaal, dat betekent dat je nogal hard typt, en dat is dus iets om rekening mee te houden, ook mbt lawaai - ieder toetsenboard maakt herrie als je de toetsen tegen de onderkant ramt, dus doe je er goed aan behoorlijk stijve switches te nemen. Bij linear Cherry dus liever Black dan Red.

Vind je die MX Browns nu stil of niet? Ook hier - als ze te lawaaierig zijn kan dat goed komen door combo van hard aanslaan en bottomen in plaats van iets inherent aan de switches zelf. Je zou dus ook zwaardere tactile switches kunnen overwegen, aangezien je brown gewend bent en in dat geval je waarschijnlijk tactility zult missen in linear switches.
Alle mechanicals zullen beter typen dan de crappy rubber dome die ik nu op het werk heb.
Mwoeah, overschat dat niet. Je kunt ook ronduit waardeloze mechanical mechanismen hebben - maar die zie je gelukkig anno nu weinig meer terug.
Heb nu bij een leverancier op het werk opgevraagd of zij niet toevallig een Ducky One Golden Grey kunnen leveren. Maar dat zal niet goedkoop zijn.
Is er geen Chinese tegenhanger met "silent mechanical keys" ? :)
Ja en nee...

Met MX Red/Black heb je de stilste switches te pakken en een bord met die dingen heb je al voor EUR 20 incl verzendkosten. Maar... onderschat niet hoe zwaarte/stijfheid van backplate/behuizing enerzijds en zwaarte van de keycaps anderzijds meespeelt in geluidsproductie. Met een zware, degelijke behuizing en zware keycaps kunnen zelfs MX Blue minder herrie maken dan MX Red met flinterdunne ratelende keycaps en ditto backplate. Voor EUR 20 incl verzendkosten heb je geen goede, zware keycaps en zware, degelijke behuizing.

Ik heb in ieder geval goede ervaringen met de degelijkheid van de Hexgears GK-series toetsenborden als budget-oplossing. Ik heb voor EUR 37 incl verzendkosten een GK705 met Kailh Box White. Die zijn clicky, dus duidelijk niet wat je wilt, maar als je eentje met Kailh Box Black kunt vinden heb je een zware linear te pakken, of brown voor tactile. Heb je liever 'normale' Cherry-clones, dan kun je de GK706 nemen, al ben ik erg te spreken over de stabiliteit van de Boxen. Maar... de default keycaps zijn lichte, stijve doubleshot ABS en ratelen dus vreselijk. Je gaat minimaal zelfde bedrag kwijt zijn voor een set zwaardere, zachtere PBT keycaps (of je moet geluk hebben en 2e hands iets moois zien). Dan kom je in de buurt van een budget echt stille toetsenbord, maar 'budget' betekent nog altijd EUR 75 of meer uitgeven :o

Ik ben overigens blij genoeg met m'n GK705 dat ik overweeg het als basis te gebruiken voor m'n idee om een houten toetsenbordbehuizing te (laten) maken. Deels voor de estetiek (is mooi), deels voor de ergonomie (grote ingebouwde niet-plakkerige polssteun) en zeker ook deels voor de acoustiek (zwaar massief hout dempt fors). Maar daarvoor moet ik vooral tijd hebben. Ik ben met studie engineering bezig en ga kijken of ik het als praktijkproject voor een van m'n vakken kan doen :P

Soittakaa Paranoid!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dion_b schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:26:

Vind je die MX Browns nu stil of niet? Ook hier - als ze te lawaaierig zijn kan dat goed komen door combo van hard aanslaan en bottomen in plaats van iets inherent aan de switches zelf. Je zou dus ook zwaardere tactile switches kunnen overwegen, aangezien je brown gewend bent en in dat geval je waarschijnlijk tactility zult missen in linear switches.
Zouden van die rubber ringetjes hier niet voor kunnen helpen? (oprechte vraag, geen wiseass opmerking ;) )

en waar halen jullie je keycaps vandaan?
Ik heb bij Falbatech een batch besteld voor mijn WIP redox, maar die zijn allemaal simpel zwart, geen opdrukken etc. Voor eerste aanschaf en dus gemak, bij falbatech besteld omdat het een complete set is.

Maar wil misschien tzt toch wel wat dingen aanpassen. en dan vooral de grotere toetsen. De 1u toetsen weet ik wel wat het is, maar voor de ander toetsen is het misschien toch makkelijker :)

• Lars.h4
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02-11 18:03
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw toetsenbord, maar het lukt me niet om iets te vinden wat aan al mijn eisen voldoet. Het is ook nog wel een lijst, en ik heb het idee dat de pricewatch voor toetsenborden niet heel geweldig werkt. Kunnen jullie mij wellicht adviseren?

Hieronder mijn wensenlijstje:
- Mechanisch met Cherry MX red silent switches
- Draadloos (radio/bluetooth)
- Geen numpad (TKL, maar wel met pijltjes, en F-keys)
- Pré: RGB (per key)

Ik hen al een tijdje zitten kijken naar de Drevo Blademaster PRO, maar daar hoor ik over dat het wel een hoog toetsenbord is (ergonomisch niet prettig voor je polsen).
Ook heb ik de product: Cooler Master SK621 geprobeerd. Maar die kreeg ik niet via bluetooth gepaired met mijn PC, en heeft geen F-keys.

Heeft iemand advies voor mij?
Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True