dion_b schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:46:
MS keyboards zijn gewoon vrij middelmatige rubberdomes, wat betekent dat ze stil zijn, maar verder vrij waardeloze toetsaanslag, vooral met een zompig einde. Geen enkel mechanisch ontwerp probeert dat laatste te imiteren

Het comfort van een
product: Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 is IMHO ongekend en biedt geen één ander toetsenbord dat ik onder mijn handen heb gehad!
Het is wel een wat zompig toetsenbord als je het strakke gevoel van een mechanisch model bent gewend : Dat dan weer wel!

ah shit, moet ik dus ook nog onderzoek gaan doen naar keycaps!
Waar begin ik echt aan

Optioneel, hoeft dus niet!

xenn99 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 01:29:
Zojuist is mijn zoveelste mechanische keyboard definitief gesneuveld (Ducky Zero MX Red van 23-11-2017, inmiddels 6 dode toetsen)
Ik weet dat iedereen razend enthousiast is over deze switches maar voor mij als "professioneel" gamer zijn ze tot nu toe waardeloos gebleken in vergelijking met een gewoon membraan toetsenbord (waarvan er bij mij nog nooit een is stuk gegaan)
Aangezien solderen me een beetje teveel werk is
Zoveel werk is dat niet IMHO : Ik heb een keer de W toets moeten wisselen met een andere ongebruikte toets en toen het toetsenbord eenmaal uit elkaar was had ik de toets binnen een paar minuten verwisseld!
Kortom : Ga aan de bak of geef dat ding door aan iemand die daar wel zin in heeft

en ik op zoek ben naar een duurzame oplossing waar ik niet elk 1-2 jaar een keyboard weg hoef te gooien zit ik sterk te denken aan de
pricewatch: Gigabyte Aorus K9 Optical
Aangezien deze switches optisch zijn en makkelijker vervangbaar leek mij dit een goede keus.
Is er hier iemand met ervaring over de levensduur van de flaretech switches ?
Als je apparatuur wilt kopen dat lang meegaat dan moet je niet bij Gigabyte zijn!
Mijn
pricewatch: Gigabyte XM300 is echt de meest onbetrouwbare muis gebleken de afgelopen jaren en de Support van Gigabyte doet alsof hun neus bloedt, terwijl er dit soort topics bestaan :
https://www.overclock.net...gigabyte-xm300-mouse.html
Helaas kwam ik daar zelf veel te laat achter, want ik moest en zou de muis hebben hoe dan ook!

De review van Foritain geeft al een hoop info maar van wat ik uit de review begrijp heeft hij dit keyboard slechts voor een korte tijd getest.
Foritain is een aardige kerel, maar ik moet nog de eerste review tegenkomen waarin hij gewoon eerlijk zegt dat een produkt slecht is...
Elke keer is alles mooi en geweldig en zijn eventuele nadelen helemaal niet zo erg... Lekker kritisch!

ze zeggen 100 miljoen in de specificaties, maarja dat zegt cherry ook (20 miljoen) en daarvan moet ik de eerste nog zien die de 5 miljoen overleeft.
Ook ben ik erg benieuwd naar de "feel" van de toetsen, is dit erg vergelijkbaar met rode cherries?
Tja, ik zou je de CM Storm Rapid-i kunnen aanbevelen, maar die is helaas niet meer tekoop
Er zijn wel soortgelijke toetsenborden van Cooler Master tekoop tegenwoordig, maar die zijn veel duurder en zitten vol met RGB troep!
xenn99 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 04:22:
Er is geen sprake van misbruik, het toetsenbord word extreem secuur gebruikt, geen vocht of eten in de buurt, en er wordt niet op geramt.
Wel wordt er extreem veel op de knoppen gedrukt en vaak dezelfde knoppen, zoals dat gaat bij gamen.
En het zou inderdaad kunnen dat sommige van defecten worden veroorzaakt door een breuk, maar dat gevoel krijg ik er niet bij het is een typisch slijtage probleem waarbij knoppen langzaam gewoon steeds slechter werken tot ze het helemaal niet meer doen. Ik zeg niet dat de specificaties gelogen zijn, het is gewoon erg rooskleurig weergegeven zoals dat vaak gaat bij fabrikanten
Ik dacht dat in een topic van keyboard enthousiastelingen er vast ook wel wat zware gebruikers tussen zouden zitten vandaar dat ik het hier vroeg,
Er zijn nog niet veel bordjes te koop met dit type switch maar ze zijn inmiddels wel meer dan een jaar op de markt, dus ik hoopte dat er wellicht meer bekend was.
Als een produkt gewoon slecht gemaakt is of jij er persoonlijk een slechte ervaring mee hebt dan moet je dat ook gewoon kunnen zeggen IMHO
Verder fabrikanten en hun marketing... Daar moet je niet teveel naar luisteren!

En natuurlijk heb ik wel reservebordjes achter de hand ik heb een hele plank vol oude toetsenborden, maar ik wil gewoon een goed degelijk mechanisch toetsenbord dat het minimaal 5 jaar overleefd zoals alle membraan bordjes wel deden met hetzelfde soort gebruik. Helaas typen cherrys zoveel fijner dat terug gaan niet echt een optie is, dus zo blijf ik zoeken naar een betere oplossing.
Kwestie van pech hebben : Ik heb het ook gehad!
- De W toets bij een MX Blue model dat ik dus zelf heb gerepareerd, want EOL model.
- LEDje in de V of C toets geloof ik bij de CM Storm Rapid-i, maar dat was via een RMA zo gefixed!

Sissors schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:18:
Ik ga jouw het werk laten doen, want ik heb het net zelf 5 minuten gedaan en geen antwoord definitief antwoord gevonden: Maar het is leuk dat de switches makkelijk vervangen kunnen worden, echter zijn die te koop? Wooting heeft ze op hun website staan, maar behalve momenteel niet leverbaar, zeggen die ook dat ze alleen op Wooting toetsenborden werken. Nu staat dat er misschien wel omdat behalve Gigabyte Wooting de enige lijkt te zijn met die switch. Echter in zijn algemeenheid dus: kan je daadwerkelijk nieuwe switches kopen.
Dat is wel een goeie!

Overigens zonder daadwerkelijk het echt onderzocht te hebben: Membraan toetsenborden worden gewoon slechter. Het verbaasd me dat als fanatiek gamer je minimaal 5 jaar met eentje deed. Maar met wat ik tegenkom online zou het mij wel verbazen als mechanische toetsenborden daadwerkelijk degelijker zijn dan membraan toetsenborden. (Even los ervan dat de behuizing vaak steviger is, maar ik bedoel dan specifiek de toetsen, de switches en de elektronica eromheen).
Eerlijk gezegd heb ik ook nooit problemen gehad met membraan gebaseerde toetsenborden, maar wilde ik gewoon iets dat strakker typte en dat probleem heb ik met een mechanisch model opgelost

Trouwens, hoe krijg je het voor elkaar dat je 6 kapotte toetsen hebt voor hij definitief weg moet, want dan moeten al je kapotte toetsen eerder de minst gebruikte ofzo zijn geweest, wat weer apart is. Immers als je 'W' toets kapot is, die een gamer veel gebruikt, dan zou het direct einde verhaal voor dat toetsenbord zijn.
Helemaal geen einde verhaal : Gewoon met een andere toets omwisselen!

Mij Razer DeathAdder uit 2007 is het niet met je eens
Pas ergens sinds 2017 of zo begonnen de switches wat minder te worden!
En nou ik erover nadenk... Die moet ik nog effe een keer van nieuwe switches voorzien, want die XM300 zal een keer stuk gaan...

/Een beetje lui en zo

Hoe het precies komt dat membraan toetsenborden niet stuk gingen ondanks dat ik ze net zoveel gebruikte weet ik ook niet, mss gewoon geluk gehad.. het laatste dome bordje dat ik had was de g15 1st gen van logitech
Dat je het daarmee ooit zo lang volgehouden hebt!
Als er één type toetsenbord is dat echt vreselijk is om op te typen dan zijn het wel die G series van Logitech!
Iets als een scissor switch based K800 typt veel fijner

Hoe het zit met die 6 kapotte toetsen kan ik je wel uitleggen

De eerste toets die definitief is gesneuveld is de 1 die doet nu helemaal niks meer (waarschijnlijk de schuld van veel mmorpg gaming

), daarnaast werken de A, S, E Shift, . en ; vaker niet dan wel (iets wat extreem storend is tijdens het typen en gamen. Verbazend genoeg is de W nog nooit kapot gegaan, dan was het inderdaad direct einde oefening geweest

Klinkt als een brak PCB als je het zo uitlegt ?
Kan het mis hebben...