Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mede Roccat AIMO 120 users (@TakeAway / @Vaevictis_ ) ..ik merk op dat de standaard rood/gelig/oranje verlichting aan blijft totdat Windows blijkbaar de Roccat-driver/software geladen heeft. Dit vind ik wat raar voor een aardig prijzig toetsenbord, kan die config niet ergens in het tobo worden geprakt zodat ie altijd netjes de ingestelde kleur laat zien? Mis ik misschien iets, dat kan natuurlijk ook :)

Vind beetje grijzige verlichting erg nice ogen, en lekker easy on the eyes :)

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 07-03-2019 11:18 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

dion_b schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:28:
Nou, na mijn non-ervaring met EUR 30 toetsenbord dat niet geleverd kon worden (wel refund gekregen) ga ik het nog lager proberen. Op AliExpress zie ik een tenkeyless geval:
Ongelofelijk, € 18,80 en dan komt ie nog met het vliegtuig ook _/-\o_ . Hoop dat ie snel hier is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LH4LQjjGzrDlbbmQ3Zcy7WJt/thumb.png

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Azerty heeft momenteel redelijke kortingen op corsair toetsenborden (mechanisch) (als ik de prijskijk bekijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 08:09
2Dutch schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:26:
Mede Roccat AIMO 120 users (@TakeAway / @Vaevictis_ ) ..ik merk op dat de standaard rood/gelig/oranje verlichting aan blijft totdat Windows blijkbaar de Roccat-driver/software geladen heeft. Dit vind ik wat raar voor een aardig prijzig toetsenbord, kan die config niet ergens in het tobo worden geprakt zodat ie altijd netjes de ingestelde kleur laat zien? Mis ik misschien iets, dat kan natuurlijk ook :)

Dit heb ik idd ook vind het niet zo storend, mijn muis en headset hebben dit volgens mij ook.
Stuurprogramma is immers nog niet geladen voordat windows opgestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

TakeAway schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:21:
Dit heb ik idd ook vind het niet zo storend, mijn muis en headset hebben dit volgens mij ook.
Stuurprogramma is immers nog niet geladen voordat windows opgestart is.
Fijn om te weten dat het niet aan mijn gebrek om een vinkje te plaatsen ofzo ligt :+ Ik ben gewend dat toetsenborden onthouden op welke stand/kleur je hem hebt gezet. Kwestie van wel/niet profiel in het tobo opslaan blijkbaar, designkeuze. Thanks voor je reactie :)

Ben er nog niet achter waarom dit tobo zoveel lekkerder tikt dan m'n Cooler Master. Kuiltjes in de toetsen..toetsgrootte/afstand..hmmm.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 16-09 08:09
2Dutch schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Fijn om te weten dat het niet aan mijn gebrek om een vinkje te plaatsen ofzo ligt :+ Ik ben gewend dat toetsenborden onthouden op welke stand/kleur je hem hebt gezet. Kwestie van wel/niet profiel in het tobo opslaan blijkbaar, designkeuze. Thanks voor je reactie :)

Ben er nog niet achter waarom dit tobo zoveel lekkerder tikt dan m'n Cooler Master. Kuiltjes in de toetsen..toetsgrootte/afstand..hmmm.
Kan zijn dat ik ook dat vinkje niet gezien hebt hoor, maar mijn redenatie lijkt me een logische.
Heb nu alles op aimo staan zoals in deze animatie.
Ik moest heel erg wennen aan de toetsafstand, komend van een simpel HP bordje.
Zijn er eigenlijk kant en klare profielen voor dit tobo? Ik heb er wel eens naar gezocht, maar niks kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08
2Dutch schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:26:

@2Dutch Laatst een keertje gehad dat de driver niet goed werkte je zou bijna een epileptische aanval ervan krijgen zo erg die flitsen. Heb de verlichting nu op vaste stand/kleur staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jawel, net EUR 20.01 betaald voor een mechanisch toetsenbord incl verzending :+
Heb je een linkje van deze? Ik had namelijk gisteren na een paar vragen over tobo advies een overzichtje gemaakt op basis van onze ervaringen en huidige prijzen:

https://www.techtesters.eu/koopadvies-toetsenborden/

Redelijk breed spectrum waar ik wel blij mee ben. Het enige wat ik echt mis is iets in de 20-30 euro categorie wat het aanraden waard is. Ik heb het nodige gezien door de jaren heen, maar het waren vooral afknappers.
Sato schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:02:
Ducky One 2 Mini of Leopold FC660M PD, De Ducky is iets compacter, De Leopold heeft pijltjestoetsen. (Welke bij de Ducky op de FN laag zitten, Wat niet direct mijn voorkeur heeft maar beide wordt toch wennen in het begin.)
Kwalitatief zijn de meningen volgens google verdeelt: De een zegt dat ze op hetzelfde niveau zitten, De ander dat Leopold aanzienlijk beter is.
Beide zijn een dikke prima, de Leopold is kwalitatief echter toch nog wel een stapje beter. Of je er veel van merkt in de praktijk is 2, maar je voelt het naast elkaar (Vandaar dat ik ook de Leopold in mn overzicht hierboven heb gezet). Als je lichtjes wilt is de keuze echter makkelijk.
Vogelnest schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:53:
Ik heb gezien dat de Corsair K70 MK2 RGB eigenlijk ook een Cherry Blue variant heeft. Die is alleen nergens te koop in Nederland. Ik snap niet waarom. Uitverkocht? Geen populariteit? Op de officiële site is hij wel verkrijgbaar. En ook in het bijzonder maar twee exemplaren op Amazon.com
Dit gaat voor veeeeel 'gaming brand' mechs op, lijken simpelweg niet populair dus ze stoppen er nul aandacht in. Wel grappig gezien Razer -juist- clicky switches lijkt te verkopen.
2Dutch schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:33:
Na mijn goede ervaring (en gelukkig nog wat weken rondtikken) op de aimo 120 weer even rondgeneusd voor low profile mech tobo's. Die nieuwe cooler master 650-serie borden ogen wel erg nice, geen irri branding, lekker clean, fullsize ook verkrijgbaar (TKL is niet mijn ding, compacter mag maar dan normale cursortoetsen/numpad svp). Misschien eens kijken of ik daar een sample van kan scoren
Aimo 120 is wel leuk, eigenlijk wat te duur voor de kwaliteit, maar tis wel een gek ding :D Dat 'te duur voor de kwaliteit' gaat echter dubbel op voor die nieuwe SK's van CM. Ze krijgen hier en daar lovende reviews, maar ik heb die SK650 hier liggen en die kan ik simpelweg niet aanraden. Gewoon veel te duur voor de kwaliteit, en met wat rare quirks (keycaps). K70 LP is nog duurder maar wel chiquer, maar het zijn de Sharkoon Purewriters die imho veel interessanter zijn voor de helft van het geld. Alleen de verlichting is wat minder egaal.

CM heeft op dit moment echt een hele nette lineup. Die CK350 is voor het geld een hele dikke prima, en de MK750 (of MK730 als je TKL wil) zijn ook harstikke mooi. Precies daarom is het wat zuur om de SK650 naast de MK750 te leggen voor dezelfde prijs. Ik vermoed dat Cherry gewoon de hoofdprijs vraagt voor hun nieuwe LP switches en je moet wel enorm LP fan zijn om dat goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Foritain schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:34:
[...]

Heb je een linkje van deze? Ik had namelijk gisteren na een paar vragen over tobo advies een overzichtje gemaakt op basis van onze ervaringen en huidige prijzen:

https://www.techtesters.eu/koopadvies-toetsenborden/

Redelijk breed spectrum waar ik wel blij mee ben. Het enige wat ik echt mis is iets in de 20-30 euro categorie wat het aanraden waard is. Ik heb het nodige gezien door de jaren heen, maar het waren vooral afknappers.
Kan ik me voorstellen, er komt een punt dat je krijgt waar je voor betaalt, en als je zo weinig betaalt, tja...

Dat gezegd, ben benieuwd naar mijn bordje. Hij schijnt vandaag aangeboden te zijn, vanaf morgenmiddag kan ik hem ophalen. Alleen jammer dat ik er dan niet ben, dus kan er pas zaterdagavond op z'n vroegst iets over roepen.

Link?
https://www.aliexpress.co...-sticker/32742079000.html

Let wel, het kan nog > EUR 1 goedkoper, maar ik wilde cyrillische opdruk. Zonder Cyrillisch zou het zoals @MrMarcie vond voor EUR 18.80 te krijgen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Foritain schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:34:
Aimo 120 is wel leuk, eigenlijk wat te duur voor de kwaliteit, maar tis wel een gek ding :D Dat 'te duur voor de kwaliteit' gaat echter dubbel op voor die nieuwe SK's van CM. Ze krijgen hier en daar lovende reviews, maar ik heb die SK650 hier liggen en die kan ik simpelweg niet aanraden. Gewoon veel te duur voor de kwaliteit, en met wat rare quirks (keycaps). K70 LP is nog duurder maar wel chiquer, maar het zijn de Sharkoon Purewriters die imho veel interessanter zijn voor de helft van het geld. Alleen de verlichting is wat minder egaal.
Vind het niet erg om iets meer te betalen voor een tobo dat 'halleluja' is, maar het begint wel een beetje debiel te worden onderhand..160 euro..220 euro? What the actual fuck people..come on.. Hoop heel erg dat de Dygma Raise me goed gaat bevallen..en anders kan ik altijd nog LP switches erop prikken met LP keycaps. De duimknoppen zijn al LP. Die Sharkoon PureWriter RGB is wel grappig, alhoewel ik bij het merk Sharkoon niet echt meteen 'duurzaam en degelijk' als eerste hits in m'n brein voel opborrelen :+

Snap niet zo goed waar die blauwe of rode verlichtingsvoorkeur voor de iets goedkopere borden vandaan komt Blauw is een prikkelende kleur (gehad) rood een signaalkleur (gehad en bizar veel zitten dimmen), kortom de minst handige keuze voor verlichting. Neem dan gewoon basic wit? Maar dat is niet kek genoeg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08
dion_b schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:57:
[...]

Kan ik me voorstellen, er komt een punt dat je krijgt waar je voor betaalt, en als je zo weinig betaalt, tja...

Dat gezegd, ben benieuwd naar mijn bordje. Hij schijnt vandaag aangeboden te zijn, vanaf morgenmiddag kan ik hem ophalen. Alleen jammer dat ik er dan niet ben, dus kan er pas zaterdagavond op z'n vroegst iets over roepen.

Link?
https://www.aliexpress.co...-sticker/32742079000.html

Let wel, het kan nog > EUR 1 goedkoper, maar ik wilde cyrillische opdruk. Zonder Cyrillisch zou het zoals @MrMarcie vond voor EUR 18.80 te krijgen zijn.
@dion_b Hoe kom je aan die 18.80? Elke combinatie die ik pak komt uit rond de 34 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:29:
[...]

@dion_b Hoe kom je aan die 18.80? Elke combinatie die ik pak komt uit rond de 34 euro.
Dat moet je @MrMarcie vragen, hij heeft het daarvoor besteld. Was wel bij een andere aanbieder - er zijn tientallen zaken op AliExpress die deze bordjes verkopen. Ik koos de mijne omdat ik cyrillisch wel grappig vond (en betaalde er alsnog maar EUR 20.01 voor), wil je geen cyrillisch, dan kun je beter bij een van de andere terecht.

Overigens, deze prijzen zijn pas na toevoegen van een 'coupon', wat niet veel meer inhield dan knop indrukken "ik wil korting". Zonder had het mij EUR 23 nogwattes gekost.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
2Dutch schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:38:
[...]

Vind het niet erg om iets meer te betalen voor een tobo dat 'halleluja' is, maar het begint wel een beetje debiel te worden onderhand..160 euro..220 euro? What the actual fuck people..come on..
Het is maar net hoe je het bekijkt en wat prioriteit heeft. Ik werkte tot een half jaar geleden vanuit huis en typte dus dagelijks de nodige uurtjes. Inmiddels heb ik mijn Novatouch TKL alweer een aantal jaar en als ik het terug ga rekenen hoeveel het me bijvoorbeeld per maand gekost heeft valt het allemaal best mee en is het me de investering zeker waard geweest. Uiteraard had ik al dat typwerk ook op een toetsenbordje van 10 euro kunnen doen, maar dan zit ik me continu aan dat ding te ergeren. Als ik met een investering van ongeveer 5 euro per maand maar liefst 160 uur per maand prettiger kan werken, is dat wat mij betreft een no brainer.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:29:
[...]

LINKJE

Maar zie dat ie nu weer 23,63 is. Was dus een goede aanbieding. Nu ben ik alleen nog benieuwd naar de kwaliteit :*). Blijft al paar dagen hangen op gearriveerd met vliegtuig.

[ Voor 34% gewijzigd door MrMarcie op 08-03-2019 14:23 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb zo een metoo met blue switches (zwart US model) ga hem vandaag op vraag en aanbod zetten aangezien hij overbodig is geworden. (had hem op het werk staan maar heb daar nu een ducky gekregen) :)
Prima toetsenbord overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door [m]engineer op 08-03-2019 14:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MiBe schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:37:
Het is maar net hoe je het bekijkt en wat prioriteit heeft. Ik werkte tot een half jaar geleden vanuit huis en typte dus dagelijks de nodige uurtjes. Inmiddels heb ik mijn Novatouch TKL alweer een aantal jaar en als ik het terug ga rekenen hoeveel het me bijvoorbeeld per maand gekost heeft valt het allemaal best mee en is het me de investering zeker waard geweest. Uiteraard had ik al dat typwerk ook op een toetsenbordje van 10 euro kunnen doen, maar dan zit ik me continu aan dat ding te ergeren. Als ik met een investering van ongeveer 5 euro per maand maar liefst 160 uur per maand prettiger kan werken, is dat wat mij betreft een no brainer.
Ik snap heel goed dat je altijd moet zorgen voor 'goed gereedschap', maar het steekt me een beetje dat toetsenborden waarvan het maar de vraag is of ze zeg 10 jaar meegaan, zo'n absurd prijslabel krijgen. Het is wel duidelijk dat de drang naar mechanisch (retro/nostalgie) een beetje doorgeschoten is en er stiekem onredelijke prijzen worden gevraagd, door merken waarbij het maar de vraag is of ze echt een degelijk tobo willen of kunnen bouwen, of snel winst pakken. Als gamer erger ik me ook aan de meerprijs voor sommige 'gaming'-stuff en onzinnige pr/marketing-blabla. Maar ja, oma vertelt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 09-03-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

2Dutch schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Ik snap heel goed dat je altijd moet zorgen voor 'goed gereedschap', maar het steekt me een beetje dat toetsenborden waarvan het maar de vraag is of ze zeg 10 jaar meegaan, zo'n absurd prijslabel krijgen. Het is wel duidelijk dat de drang naar mechanisch (retro/nostalgie) een beetje doorgeschoten is en er stiekem onredelijke prijzen worden gevraagd, door merken waarbij het maar de vraag is of ze echt een degelijk tobo willen of kunnen bouwen, of snel winst pakken. Als gamer erger ik me ook aan de meerprijs voor sommige 'gaming'-stuff en onzinnige pr/marketing-blabla. Maar ja, oma vertelt ;)
Daar is een hele goede oplossing voor: stoppen met ergeren, en gewoon het spul niet kopen. Hoef je helemaal niks voor te doen, scheelt je ergernis.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

GreNade schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:20:
Daar is een hele goede oplossing voor: stoppen met ergeren, en gewoon het spul niet kopen. Hoef je helemaal niks voor te doen, scheelt je ergernis.
Ergeren is wat overdreven, vind het gewoon jammer dat prijs vaak weinig zegt over kwaliteit. Gelukkig helpen wij hier mekaar met keuzes maken, en vaak nog goede bang for buck ook ;)

Wat ik trouwens een leuke trend vind, is dat er steeds meer goede toetsenbordreviews verschijnen, ook op YouTube bijvoorbeeld. En dan niet alleen in de honeymoonweeks van aankoop, maar ook een paar maanden of langer na aankoop, yessss :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[m]engineer schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:36:
Ik heb zo een metoo met blue switches (zwart US model) ga hem vandaag op vraag en aanbod zetten aangezien hij overbodig is geworden. (had hem op het werk staan maar heb daar nu een ducky gekregen) :)
Prima toetsenbord overigens.
De mijne vandaag opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xJXAQhIJGNnciKawlSkAYb7M/full.jpg?nohitcount=1

Voor z'n prijs valt het allezins positief mee ja, niet alleen qua bord maar ook qua accessoires - zowaar een (goedkope, crappy plastic) keycap puller meegeleverd, en een stickervel voor Cyrillische tekens (opvallend aangezien dit bord al Cyrillisch erop heeft 8)7 ).

Het is echt een minimalistisch ontwerp - een plat stuk hard plastic met gaten voor de switches van de 87 toetsen waar dan de 'blue' switches in zitten. Ik heb ze niet kunnen identificeren - het zijn overduidelijk geen Cherrys, maar ook geen Gateron of Kailih - en sowieso geen opschrift. Dit zijn ze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GQcpDxsiSw39z1gu078CLuHU/full.jpg

De keycaps zijn denk ik het minste van dit bord, de vorm is standaard en ze zijn netjes double-shot (Latijn) met opdruk (Cyrillisch), maar ze zijn erg licht en hebben aan de onderkant scherpe randjes - wat relevant is aangezien die onderkant open en bloot is doordat het bord totaal geen opbouw heeft. Omdat ze zo licht zijn 'stuiteren' ze wat meer dan me lief is en maken ze een erg hoog ongedempt klikgeluid.
Enfin, voor een toetsenbord dat minder kost dan de meeste degelijke keycap sets was dit te verwachten. Bovendien heb ik zat keycaps, ik heb een aantal oude Cherry G81 (MY switches :r ) plankjes met klassieke doubleshots en dye sublimation caps. Allicht dat ik een keer een transplantatie doe en kijk hoe dat voelt.

Na een uurtje gebruik kan ik goed blind typen erop - muv een enkele Leopold-specifieke afwijking op m'n oude bord die ik toch niet gebruik (linker shift is piepklein en in vrijgekomen ruimte zit een tweede /-key :? ) is de layout en het formaat identiek dus dat is geen verrassing. Wel merk ik dat ik moet wennen aan de benodigde kracht voor actuatie - het komt vooralsnog een stuk vaker voor dan voorheen dat ik denk getypt te hebben maar niet hard genoeg drukte. Op zich niet zo vreemd aangezien blue een hogere actuation force (60cN) hoort te hebben dan de browns (45cN) op de Leopold, maar bij een Model M (die nog zwaarder is, 70cN) heb ik daar geen last van.

We zullen zien of ik er goed aan kan wennen.

Oh, en KRO getest, hij lijkt 5KRO te hebben - wat waarschijnlijk goed genoeg is voor me.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Stomtoevallig wordt er een Gigabyte Aorus K9 meegeleverd bij een test-pc.

* 2Dutch pakt tobodoosje van stapel en doet even -klik klik- :+

Flaretechs, daar ben ik nog niet bekend mee. Hoef er geen review over te schrijven, maar ga em wel lekker uitproberen :)

-edit-
moest toch weer op tijd terug, geen kans gehad dus :/ :P

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 19-09-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dion_b schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:31:
[...]
Na een uurtje gebruik kan ik goed blind typen erop - muv een enkele Leopold-specifieke afwijking op m'n oude bord die ik toch niet gebruik (linker shift is piepklein en in vrijgekomen ruimte zit een tweede /-key :? ) is de layout en het formaat identiek dus dat is geen verrassing.
Heb 'm ook binnen. Tikt wel lekker en formaat is prettig. Alleen de spatiebalk is veel te gevoelig en je pakt zomaar 3 tot 5 spaties soms. Tegenvaller dus.

Ga nu maar eens naar een echt bordje kijken. Heb voldoende geexperimenteerd en nu wel aan toe :)

Als iemand nog een betaalbare suggestie weet voot TKL zonderlampjes e.d. hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MrMarcie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:13:
Als iemand nog een betaalbare suggestie weet voot TKL zonderlampjes e.d. hou ik me aanbevolen.
Eerste waar ik aan denk is Ducky. Die heeft ook uitvoeringen zonder LED verlichting.

Was die enorme hoeveelheid spaties ludiek bedoelt of echt de oorzaak van je plankje?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Hero of Time schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:18:
[...]

Eerste waar ik aan denk is Ducky. Die heeft ook uitvoeringen zonder LED verlichting.

Was die enorme hoeveelheid spaties ludiek bedoelt of echt de oorzaak van je plankje?
Ik zie dat niet terug op mijn scherm (FF DEV) maar dat is echt wat ie deed. Dus niet mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Opmerkelijk. Ik vind de toetsen zoals gezegd te licht, maar daarvoor heb ik as we speak een kussensloop vol 1993-vintage dye sublimation Cherry caps in de wasmachine draaien. Heb echter nul problemen met de spatie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dion_b schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:05:
Opmerkelijk. Ik vind de toetsen zoals gezegd te licht, maar daarvoor heb ik as we speak een kussensloop vol 1993-vintage dye sublimation Cherry caps in de wasmachine draaien. Heb echter nul problemen met de spatie.
Zal 'm eens uit elkaar halen en kijken of er wat te fixen valt (andere switch?).
Rest van de toetsen trouwens prima. Vind ze ook lekker verdeeld. Helemaal geen verkeerd bordje als die spatiebalk zou werken.

EDIT
@dion_b Heb 'm eens goed bekeken, alle toetsen gooed aangedrukt (waren er nogal die niet helemaal goed zaten) en spatiebalk paar keer verwijderd en opnieuw erop gezet. Gaat nu een stuk beter ;), maar verwacht geen lange levensduur. En hij typt wat te licht. Maar voorlopig zo voor mijn backup pc wel te doen. Als ik een "echt" bordje heb gekocht verhuist mijn huidige werkpc bordje naar mijn backup pc.

[ Voor 27% gewijzigd door MrMarcie op 15-03-2019 13:48 . Reden: Gerepareerd?? ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 14:31
Goedemorgen!

Na een lange tijd op een corsair K70 (met MX speeds) getypt te hebben, ben ik nu redelijk verkocht aan mn Leopold FC750R met Blue switches erin.
Blijkbaar heb ik letterlijk feedback nodig dat ik een toets indruk. Plus meer bureau over, scheelt ook een bak.

Maarrr, waar m'n Corsair dedicated media knoppen had heeft mn Leopold dat niet. Deze zijn te benaderen door FN + F6 t/m F12 te gebruiken.
Echter zou ik graag deze FN knop kunnen locken. Aangezien ik de F knoppen een stuk minder gebruik dan mn mediaknoppen.

De Koreaanse handleiding is mij wat Chinees helaas. Daar staat enkel iets over het wisselen van de FN en Windows knop.
En na een google sessie ben ik er tot op heden achter gekomen dat dit toetsenbord niet een FN lock functie heeft.
Geen probleem lijkt mij, we zijn tweakers dus dit moet kunnen?
Kunnen jullie me een zetje in de goede richting geven?

EDIT: Iets harder googlen volgende keer.
Autohotkey moet me hier bij kunnen helpen. de F toetsen remappen naar FN+F# :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kypo op 14-03-2019 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Hero of Time schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:18:
[...]

Denk dat ik maar zo'n Leopold FC750R PD MX Blue (Qwerty US) ga bestellen.

Genoeg met cheopo dingetjes geexperimenteert. Type dit trouwens op een cheapo bordje (E - 3LUE K753 Wired Mechanical Keyboard Standard 104 Key Number Gaming Keyboard with Backlight).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q94F4nRx2K7Eh8apwYh9CzGq/full.jpg

Valt echt niet tegen, gebruik ik al een jaar. Maar wil iets beters en vooral zonder lampjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 14:31
MrMarcie schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:49:
[...]

Denk dat ik maar zo'n Leopold FC750R PD MX Blue (Qwerty US) ga bestellen.

Genoeg met cheopo dingetjes geexperimenteert. Type dit trouwens op een cheapo bordje (E - 3LUE K753 Wired Mechanical Keyboard Standard 104 Key Number Gaming Keyboard with Backlight).

[Afbeelding]

Valt echt niet tegen, gebruik ik al een jaar. Maar wil iets beters en vooral zonder lampjes.
Aanrader!! Ik heb deze nu een paar dagen en wat een verademing tov m'n corsair K70 met MX speeds.
De Leopold is zwaar, zitten degelijke rubber pootjes onder dus hij verschuift niet snel.
Ik heb een mini USB kabel in m'n tas zitten en neem m'n toetsenbord dan ook mee naar m'n werk.
Alleen kijken of ik een keer een mooie hoes ervoor kan scoren.
Kypo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 07:50:
Goedemorgen!

Na een lange tijd op een corsair K70 (met MX speeds) getypt te hebben, ben ik nu redelijk verkocht aan mn Leopold FC750R met Blue switches erin.
Blijkbaar heb ik letterlijk feedback nodig dat ik een toets indruk. Plus meer bureau over, scheelt ook een bak.

Maarrr, waar m'n Corsair dedicated media knoppen had heeft mn Leopold dat niet. Deze zijn te benaderen door FN + F6 t/m F12 te gebruiken.
Echter zou ik graag deze FN knop kunnen locken. Aangezien ik de F knoppen een stuk minder gebruik dan mn mediaknoppen.

De Koreaanse handleiding is mij wat Chinees helaas. Daar staat enkel iets over het wisselen van de FN en Windows knop.
En na een google sessie ben ik er tot op heden achter gekomen dat dit toetsenbord niet een FN lock functie heeft.
Geen probleem lijkt mij, we zijn tweakers dus dit moet kunnen?
Kunnen jullie me een zetje in de goede richting geven?

EDIT: Iets harder googlen volgende keer.
Autohotkey moet me hier bij kunnen helpen. de F toetsen remappen naar FN+F# :)
Verder dus met Autohotkey aan de slag gegaan! En ik heb 'm bijna zoals ik het wil:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
F12::
Send, {Volume_Up}
return

F11::
Send, {Volume_Down}
return

F10::
Send, {Volume_Mute}
return

F8::
Send, {Media_Next}
return

F7::
Send, {Media_Play_Pause}
return

F6::
Send, {Media_Prev}
return

^F12::
Send, {F12}
return

^F11::
Send, {F11}
return

^F10::
Send, {F10}
return

^F8::
Send, {F8}
return

^F7::
Send, {F7}
return

^F6::
Send, {F6}
return

Alleen de F12 toets doet normaal als ik deze tegelijk met control ( ^ ) indruk. Om de een of andere reden doen F6, F7, F8, F10 en F11 dit niet. Maar fungeren ze dan dus ook als de media toets.
Nu gebruik ik deze nagenoeg nooit dus is dit geen drama.
Nog even doorstoeien dus.

EDIT: Ik denk dat ik het weet :) Ik heb een loop gecreëerd. Control + F11 zorgt voor F11 zorgt ervoor dat het volume omlaag gaat... Waarom F12 dan wel reageert zoals ik het bedacht heb weet ik nog niet.
Volgens mij ga ik redelijk offtopic hier

[ Voor 4% gewijzigd door Kypo op 15-03-2019 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57
Ik heb een wit/beige variant met browns voor op het werk en ben er erg tevreden mee :) . Ondanks dat de switches hetzelfde zijn tikt het allemaal merkbaar soepeler dan de Cooler Master die ik thuis heb. En de demping die Leopold toepast helpt ook echt qua geluid.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Na zeer lang twijfelen, heb ik een mechanisch toetsenbord gekocht. Het is de logitech g513 geworden.

Afbeeldingslocatie: https://gstylemag-zippykid.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/04/Logitech-G513-Mechanical-Gaming-Keyboard-Silver-Keys-1-696x523.jpg

Ik vind de term "gaming keyboard" en hun uitvoeringen eigenlijk redelijk belachelijk, maar ik wou een keyboard met goeie backlights, dusja, aangezien ik in België woon (AZERTY) is de keuze sowieso heel beperkt. Ook kon ik deze op de kop tikken met een leuke korting.

Dusja, positieve punten aan het toetsenbord zijn:
+++ ziet en voelt er zeer strak en mooi uit met die carbon
+++ kwaliteit en gebruikte materialen is top, ook van de polssteun
+++ geen color bleed rondom de toetsen, de LED lights zitten echt IN de toets
+++ geen gamer font op de toetsen (thank god...)
+++ braided (pass through) kabel is glad en relatief soepel, blijft dus niet haperen zoals die stugge kabels van corsair bvb
+++ die logitech software is wel OK

Negatief:
- de volumetoetsen heb ik met een key remapper (window registry) aangepast opdat ik ze kan gebruiken zonder de "Fn" toets. Ik heb dus weinig last van het feit dat er geen fysieke media keys zijn. (zijn we hier tweakers of wat ? :) )
- ik heb de "tactile" versie, maar voelt toch lineair aan .. vreemd. In elk geval kan in mijn vingers laten rusten op de toetsen zonder 25 ongewilde aanslagen te doen, wat je wel hebt bij echte lineaire switches (a.k.a. reds)
- typt helemaal niet zo geweldig hoor .... maar persoonlijk vind ik mechanische toetsenborden echt helemaal overroepen.

Misschien moet ik er nog wat aan wennen want gebruik al 20 jaar goedkope low profile toetsenborden. Gelukkig is dit tobo voor mijn persoonlijke game PC, alwaar echt veel typen meestal niet aan de orde is. En ik heb nu eindelijk een backlit keyboard. Yay!

[ Voor 4% gewijzigd door SideShow op 15-03-2019 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
SideShow schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:50:
- ik heb de "tactile" versie, maar voelt toch lineair aan .. vreemd. In elk geval kan in mijn vingers laten rusten op de toetsen zonder 25 ongewilde aanslagen te doen, wat je wel hebt bij echte lineaire switches (a.k.a. reds)
Trek er eens een pijltjestoets af, die zijn makkelijk beet te pakken. Dan kun je zien welk type switch erin zit. Misschien heb je m verkeerd geleverd gekregen?
- typt helemaal niet zo geweldig hoor .... maar persoonlijk vind ik mechanische toetsenborden echt helemaal overroepen.

Misschien moet ik er nog wat aan wennen want gebruik al 20 jaar goedkope low profile toetsenborden. Gelukkig is dit tobo voor mijn persoonlijke game PC, alwaar echt veel typen meestal niet aan de orde is. En ik heb nu eindelijk een backlit keyboard. Yay!
Typen moet je echt even aan wennen. Als je m een paar weken gebruikt hebt, dan wil je niet meer terug naar een simpel toetsenbord want die typen alsof je een spons indrukt. Ik was ook niet onder de indruk van een mechanisch toetsenbord, totdat ik een paar weken later weer eens een "normaal" toetsenbord gebruikte. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ossi schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:30:
[...]
Typen moet je echt even aan wennen. Als je m een paar weken gebruikt hebt, dan wil je niet meer terug naar een simpel toetsenbord want die typen alsof je een spons indrukt. Ik was ook niet onder de indruk van een mechanisch toetsenbord, totdat ik een paar weken later weer eens een "normaal" toetsenbord gebruikte. 8)7
Ben ik vorig jaar ook achter gekomen :*) , met zelfs een chepo bordje. Je wilt niet meer terug. En dan begint de zoektocht en reviews lezen, YT video's bekijken en heb je er een nieuwe hobby bij. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Ik vind de term "gaming keyboard" en hun uitvoeringen eigenlijk redelijk belachelijk, maar ik wou een keyboard met goeie backlights, dusja, aangezien ik in België woon (AZERTY) is de keuze sowieso heel beperkt.
Huh? We hebben het hier over toetsenborden met losse keycaps. Je kunt toch gewoon willekeurige lay-out nemen en de caps naar believen omwisselen :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

dion_b schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:11:
[...]

Huh? We hebben het hier over toetsenborden met losse keycaps. Je kunt toch gewoon willekeurige lay-out nemen en de caps naar believen omwisselen :?
Als leek is dit misschien net iets minder handig. Persoonlijk voel ik me niet onmiddellijk geroepen keycaps te kopen en te zitten experimenteren en wat nog.

Ook, azerty heeft een grote entertoets bijvoorbeeld, waarschijnlijk zijn er nog zaken waar ik niet direct aan denk.... De layout is toch echt anders hoor.

Voorlopig is het wel OK het tobo dat ik nu heb. Ik klaag niet, en geloof jullie wel dat het zeker nog een heel stuk went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SideShow schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Als leek is dit misschien net iets minder handig. Persoonlijk voel ik me niet onmiddellijk geroepen keycaps te kopen en te zitten experimenteren en wat nog.
Je hoeft niets te kopen, een mechanisch keyboard heeft zelf al verwisselbare caps. Je trekt de cap van de Q en A, en steekt de A terug waar de Q zat etc...
Ook, azerty heeft een grote entertoets bijvoorbeeld, waarschijnlijk zijn er nog zaken waar ik niet direct aan denk.... De layout is toch echt anders hoor.
'grote enter' is ISO layout vs ANSI, dat staat los van taal van de opdruk. Je kunt ook in andere talen een ISO keyboard kopen, sterker nog, de meeste NL-opdruk borden zijn ISO.

Bottom line: opdruk is niets anders dan dat-opdruk. Al zou ergens een teken niet kloppen, stel het in je software in als AZERTY en je kunt exact typen zoals je gewoon bent.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:31

aawe mwan

Wat ook leuk is:

dion_b schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:11:
[...]
Nee, want de vorm/hoogte van de toetsen verschilt per rij en zelfs als je een toetsenbord hebt waarvoor dat niet geldt (laptop bijvoorbeeld) dan nog zijn de leestekens niet hetzelfde gecombineerd.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Na zeer lang twijfelen, heb ik een mechanisch toetsenbord gekocht. Het is de logitech g513 geworden.

[Afbeelding]

Misschien moet ik er nog wat aan wennen want gebruik al 20 jaar goedkope low profile toetsenborden.
Wil niet lullig doen, maar Logitech toetsenborden en fijn typen gaat gewoon op de een of andere manier niet samen en al helemaal niet met die stomme switches die ze bedacht hebben samen met Omron! :/

De kans is groot dat die low profile toetsenborden inderdaad ook echt veel fijner typen dan dat Logitech keyboard...

Onlangs hadden we een LANparty en heb ik wat verschillende exemplaren effe snel kunnen testen die allemaal Romer G switches hadden en er was eigenlijk 0,0 mechanisch aan wat mij betreft!

Een beetje rubberdome keyboard zal het veel beter doen :)

De enige toetsenborden van Logitech die ik persoonlijk wel fijn vond typen waren deze :
- pricewatch: Logitech diNovo Media Desktop Laser
- pricewatch: Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US)
En dan hadden ze allebei ook nog eens die vreselijke typische gemixte Logitech layout... :F

TL;DR : Vermijd Logitech als je een fijn keyboard wilt! >:) :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
Zijn er websites waar je keycaps kan bestellen per stuk? Ik zoek bepaalde kleuren voor bepaalde keys maar vaak worden ze enkel in complete sets verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

SHFT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:46:
Zijn er websites waar je keycaps kan bestellen per stuk? Ik zoek bepaalde kleuren voor bepaalde keys maar vaak worden ze enkel in complete sets verkocht.
Je kunt bijvoorbeeld de ESCape toets in heel veel varianten kopen, er zijn setjes met (alleen) de ctrl/shifttoetsen met of zonder afwijkende kleur en opdruk en je kunt kant-en-klare tweekleurige sets kopen in traditioneel populaire kleurcombinaties. Heb je daar wat aan?

Om 104 aparte bestelnummers te gaan aanmaken voor alle keycaps uit een set, lijkt me economisch gezien niet echt verantwoord voor een handelaar. Het zou voor jou veel goedkoper zijn om 2 verschillende complete sets te bestellen en daarvan de helft weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
aawe mwan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:53:
[...]

Je kunt bijvoorbeeld de ESCape toets in heel veel varianten kopen, er zijn setjes met (alleen) de ctrl/shifttoetsen met of zonder afwijkende kleur en opdruk en je kunt kant-en-klare tweekleurige sets kopen in traditioneel populaire kleurcombinaties. Heb je daar wat aan?

Om 104 aparte bestelnummers te gaan aanmaken voor alle keycaps uit een set, lijkt me economisch gezien niet echt verantwoord voor een handelaar. Het zou voor jou veel goedkoper zijn om 2 verschillende complete sets te bestellen en daarvan de helft weg te gooien.
Ok daar vreesde ik wel voor.

kijken jullie vooral naar ebay/ali/bg of zijn er nog andere goeie winkels.
Ik zoek namelijk een paar vrij specifieke kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

SHFT schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:08:
[...]

Ok daar vreesde ik wel voor.

kijken jullie vooral naar ebay/ali/bg of zijn er nog andere goeie winkels.
Pimpmykeyboard.com heeft veel opties maar houd rekening met invoerrechten en dergelijke want het komt uit de US.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

SHFT schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:08:
En die kleuren moeten geheim blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
aawe mwan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:01:
[...]

En die kleuren moeten geheim blijven?
Haha nee hoor, het is natuurlijk bij benadering maar de eerste twee zijn de belangrijkste

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ifRaJqc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 15:51
SHFT schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:00:
[...]

Haha nee hoor, het is natuurlijk bij benadering maar de eerste twee zijn de belangrijkste

[Afbeelding]
Op www.geekhack.org komen veel groupbuys voorbij met diverse kleuren waar je ook diverse set kunt kopen in diverse samenstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:57
Na mijn laatste post waar ik nog zat met de keuze tussen Leopold en Ducky, Was dat vrij vlot al: welke Leopold? geworden, 660 of 750. Omdat beide op dat moment niet direct leverbaar waren had ik geen haast met die knoop door te hakken.

Inmiddels zijn beide uit voorraad leverbaar, En heb ik ook een 'plat' keyboard kunnen uitproberen voor gaming. (Huidige keyboard is een MS ergo 4000.)
Met helaas als conclusie dat mijn pols/hand klachten te ver heen zijn om daar nog mee te kunnen werken, De Leopold's vallen dus helaas af omdat deze toch te breed zijn om in de juiste hoek te krijgen.

Om voorlopig een tijdelijke oplossing te hebben voor de last van mijn rechter schouder (Ergo 4000 is te breed voor mij.) Heb ik deze besteld: Chinees half game keyboard, Zou mechanisch moeten zijn met blauwe switches (niet mijn voorkeur) en wordt maandag bezorgd.

Onafhankelijk van of dat ding voldoet zal er op termijn een definitieve oplossing moeten komen in de vorm van een gespleten keyboard met switches van mijn keuze binnen een budget van rond de €150,- (De $325,- Ergodox EZ en anderen vallen dus al af).
De Mistel Barocco is tot zover de enige kant en klaar oplossing die ik gevonden heb die binnen budget zit, En daar ga ik wat reviews van bekijken.

Ook zelfbouw is een optie, Hier sta ik inmiddels ook voor open. Gisteravond heb ik een berekening van de kosten gemaakt op basis van de Iris PCB's, Plates, de losse componenten, Cherry MX Silent switches, wat soldeertin en met €30 voor een setje keycaps gerekend, Komt alles bij elkaar op Candykeys (Verzend uit Duitsland) uit op afgerond €130,- Dat is dan zonder sideplates dus de afwerking verdient dan nog wat aandacht.
Tegen mijn verwachting in gewoon binnen budget.
Nu is er een rev.3.0 van de Iris in ontwikkeling die binnenkort moet verschijnen waarbij alles geintergreerd is en je enkel de switches erop hoeft te solderen, Wat mijn voorkeur zou hebben. (Minder soldeer werk, Maar vooral ook minder kans om het te verprutsen.)
Het is alleen nog even afwachten wanneer die komt en wat de prijs ervan wordt.

Intussen kijk ik nog even verder wat er allemaal verkrijgbaar is en zoek ik ook nog een goedkope mechanische numpad, Voorlopig heeft de Motospeed K22 mijn interesse.

Tips en aanbevelingen voor zowel het keyboard als de numpad zijn uiteraard welkom.
En bedankt voor het lezen van een onbedoeld lange post. *O*

TL;DR: Het zag er even grauw uit, Maar inmiddels komt de zon weer op. :+

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:11
Hey sato ik vind dat soort lange posts altijd wel leuk. Ik heb een ergodox gehad maar dat was veel te lastig om aan te wennen en weer verkocht destijds. Op MP staat nu een mistel barocco te koop toevallig. Wilde ik ook ooit hebben:p Als je zelfbouw gaat is het misschien leuk je ervaringen en fotos te delen? Is altijd wel tof om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Heeft iemand toevallig de sa ice age caps (of andere sa caps) van signature plastics/pimp my keyboard? Ik vroeg me of of die caps van gelijke hoogte zijn. Het lijkt er wel op als ik af ga op de plaatjes van hun website.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Rollo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:45:
Hey sato ik vind dat soort lange posts altijd wel leuk. Ik heb een ergodox gehad maar dat was veel te lastig om aan te wennen en weer verkocht destijds. Op MP staat nu een mistel barocco te koop toevallig. Wilde ik ook ooit hebben:p Als je zelfbouw gaat is het misschien leuk je ervaringen en fotos te delen? Is altijd wel tof om te zien.
Goed om te zien dat mijn schrijfwerk gewaardeerd wordt. (Lees het zelf altijd even na en schoon het op voor ik het plaats)

De Ergodox is voor mij niet alleen te duur, Ik vind hem ook te veel toetsen hebben en te groot.
Een snelle blik op de Mistel Barocco leert dat die geen tenting heeft wat voor mij wel van belang is, En als ik dan toch moet gaan modden wordt zelfbouw interessanter. Zag toevallig vanavond pcb's en plates voor een 65% variant van de barocco wat mij ook wel geinig lijk, Wel iets duurder dan de Iris.

Als het zelfbouw wordt dan volgt er vast op zijn minst wel een kort verslagje over het proces, Of een hele muur van text met teveel foto's.
Ik struikel alleen nog over de keycaps, Google is helaas niet echt behulpzaam in het vinden van retailers daarvoor binnen Nederland/Europa.
En bij Candykeys hebben ze wel relatief goedkope setjes maar die zijn dan Laser Engraved wat afgeraden wordt op diverse fora.

Veel verder dan dit setje van kingston HyperX voor €30 en een set voor €50 van Corsair ben ik nog niet gekomen en dat laatste is wat mij betreft ook het maximum qua budget ervoor.

Iemand tips waar ik goede en betaalbare keycap setjes kan vinden? Mag een set zijn voor een vol standaard keyboard, Vind het geen ramp om de F of numpad keys te gebruiken als shift, alt, ect toetsen mocht ik de Iris bouwen.
Als je zelf nog wat op de plank hebt liggen mag je uiteraard een PB'tje sturen.

Die €150+ voor enkel een set keycaps wat ik bij Candykeys voorbij zie komen is mij echt te zot, Daar koop je een compleet toetsenbord voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28
Mijn Royal Kludge G87 is binnen van banggood. Voor het eerst sinds 1984 weer mechanische switches.
Om te proberen zocht ik TKL met mechanische Brown switches. RGB was niet nodig, wel leuk :P
Koste €38 en is toch wel stuk prettiger dan het standaard HP toetsenbord dat ik had.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28
Sato schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:52:
Tips en aanbevelingen voor zowel het keyboard als de numpad zijn uiteraard welkom.
Is dit iets voor je (Kinesis Advantage Pro)?
https://link.marktplaats.nl/m1389907010

[ Voor 20% gewijzigd door Nico Klus op 23-03-2019 15:25 ]

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
Lastig ik heb ooit een setje dubbelshot pbt gekocht voor 30 euro van ali maar was echt waste of money. Lelijke dunne letters, raar lettertype en legends totaal niet alligned. Erna een SA setje van maxkeys gekocht, wel 80 euro maar echt super mooi. Je moet wel van de SA look houden dat is echt zon vintage keyvorm. https://m.banggood.com/Ma...1425139.html?rmmds=search

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gisteren twee oude, extreem vuile, mechanische toetsenborden onder handen genomen:

- BTC 5339R-0 (tactile foam& foil switches)
- Laser-rebranded Monterey/Keytech K104 (clicky Alps white - met XT/AT schakelaar)

De Laser was redelijk rechttoe-rechtaan, standaard Alps keycaps, beetje vergeeld maar prima kwaliteit doubleshot verder. Klein beetje gepriegel met de stabilizers voor de grotere toetsen (elk met twee losse connectortjes die je in de onderkant van de cap moest wurmen), maar viel te overzien. Heb alle caps los gehaald en in een kussensloop gedaan die mee kon draaien in de was, de stabilizers met de hand schoongemaakt en opzij gelegd, bordbehuizing opengemaakt. Dat was echt ECHT ranzig van binnen. Dus de switch assembly los en met de hand schoon gemaakt, de plastic boven- en onderkant afgestoft en in de vaatwasser gegooid. Na wassen & drogen omgekeerde volgorde aangehouden en nu een weliswaar gele maar heerlijk schone lekker tikkende bord aan overgehouden.

De BTC was wat meer werk - eerste keer dat ik een foil&foam bord in handen had. Eerste stappen waren zelfde als bij de Laser, met de mooie bijkomstigheid dat de keycaps zelf gewoon Cherry mount gebruiken. Mogelijk doe ik daar nog iets mee, aangezien deze caps echt beroerd zijn - de opdruk lijkt dmv een of andere sticker gedaan, zeker geen dye sub of doubleshot. Helaas kan ik door de big-ass enter niet de keycaps gebruiken van m'n overleden G81-3000 MY. Onder de keycaps begint de lol: foil&foam werkt capacitief, met een stampertje met onderop een spons met stukje alufolie erop. De alufolie zorgt voor de actuation, de spons voor de demping. Vervolgens kun je ze linear of tactile krijgen. Linear werkt met veertje tussen keycap en stampertje, maar dit is een tactile bord, dus wordt een rubbermembraan gebruikt. Of beter gezegd, een tiental losse membranen: een grote voor de letters, een grote voor de numpad, een paar blokjes van 3 of 4 voor de F-toetsen en cursor enzo, en dan verder losse individuele membraantjes voor het overige, met twee iets lichtere die samen de enter dekken, en een enkele zwaardere onder de spatiebalk. Enfin, voordeel van membraan is dat het bord erachter schoon blijft terwijl alle vuil op membraan ophoopt. Deze membraantjes gingen dus ook samen met de keycaps in de kussensloop. De grote toetsen hadden ook stabilizers uiteraard die ik met de hand deed. Hier was de hoeveelheid vuil aan de binnenkant goed te overzien, dus ik heb alleen de plastic bovenkant in de vaatwasser gegooid, de metalen onderkant kon met een beetje veegwerk schoon worden.
Nu was alles schoon en moest het weer in elkaar... de grote plastic membranen waren makkelijk zat, maar de kleine lagen gewoon los bovenop de toetsstampers. Per keycap moest je ze een beetje goed manouvreren en dan de cap erin proberen te drukken. Na verloop van tijd kreeg ik een beetje handigheid erin - totdat de toetsen met stabilizer aan de beurt waren. Grap was namelijk dat de stabilizer niet vast klikte aan de keycap, maar alleen in een soort nok rustte. Als je de toets door het membraan heen probeerde te steken schoot de stabilizer steevast los. Uiteindelijk een methode gevonden om het met een schroevendraaier vanuit de zijkant (waar ik de caps weer moest weghalen...) te ondersteunen terwijl ik het vastklikte. Hele bord duurde ruim drie kwartier om van caps te voorzien, en tweederde van die tijd ging in de stabilizers zitten :(

Dan de vraag hoe het typt... concept is vergelijkbaar met Topre, uitwerking zeker na paar decennia duidelijk minder. Het rubbermembraan levert redelijk gelijkmatige tactile gevoel op, maar het lijkt daarbij nog het meest op een rubberdome. Verschil is dat waar een rubberdome gelijk de onderkant raakt, hier nog een spons de klap opvangt. Probleem is dat die sponzen na veel gebruik niet meer zo goed meeveren. De meest gebruikte toetsen zijn merkbaar 'platter' dan de minder gebruikte, waardoor het allemaal wat onregelmatig aanvoelt. Het is mogelijk om de boel te restaureren door de foam van alle stampertjes te verwijderen en vervangen, incl alufolie onderop, maar dat ga ik hier vooralsnog zeker niet mee doen.

Wel is het volledig NKRO, allicht dat ik even GTA2 ermee ga spelen (spel waar ik het snelst beperkingen van 2KRO of 3KRO in merk) :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 22:22
Al 5 jaar heb ik thuis de Steelseries 6gv2 Red switches, maar op een of andere manier vind ik het niet helemaal lekker typen. Ik vind die toetsen te hoog en de travel distance te veel van een toetsaanslag. Dit zorgt ervoor dat ik

Als software developer heb ik al die jaren gewerkt met de goedkoopste OEM Dell toetsenbord en het afgelopen jaar met een Logitech K120 van 15 euro en dat typt naar mijn gevoel heerlijk. Ik typ er ook sneller mee dan mijn mechanische toetsenbord thuis.

Is dit herkenbaar bij jullie?

Bestaan er ook mechanische toetsenborden met een lagere travel distance en lagere toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

com2,1ghz schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:47:
Al 5 jaar heb ik thuis de Steelseries 6gv2 Red switches, maar op een of andere manier vind ik het niet helemaal lekker typen. Ik vind die toetsen te hoog en de travel distance te veel van een toetsaanslag. Dit zorgt ervoor dat ik

Als software developer heb ik al die jaren gewerkt met de goedkoopste OEM Dell toetsenbord en het afgelopen jaar met een Logitech K120 van 15 euro en dat typt naar mijn gevoel heerlijk. Ik typ er ook sneller mee dan mijn mechanische toetsenbord thuis.

Is dit herkenbaar bij jullie?

Bestaan er ook mechanische toetsenborden met een lagere travel distance en lagere toetsen?
Je hebt tegenwoordig cherry mx low profiles. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus je zou je er zelf in moeten verdiepen.

Ik ben uberhaupt geen goede typer maar de cherry reds vond ik totaal niet geschikt voor typen. Veel te veel fouten omdat je zo makkelijk andere toetsen meetikt.

Kan natuurlijk ook zijn dat mech keys je gewoon niet liggen. Waarom thuis ook niet met hetzelfde of vergelijkbare toetsenbord typen als waar je op je werk typt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik vraag me af of het inderdaad met de travel cq de toetshoogte te maken heeft. Als je typt wil je bovenal goede feedback om te weten wanneer je iets ingedrukt hebt, in keyboard termen: tactile feedback. Dat is uitgerekend wat MX Reds - opzettelijk - niet hebben.

Als je Cherry switches wilt om te typen zijn MX Blues doorgaans het hoogst aangeschreven (clicky tactile) en MX Brown op goede tweede plek (stil en tactile). Verder zijn de oude IBM buckling springs legendarisch (ik tik dit op zo'n bord ;) ) en zou je ook naar Alps White kunnen kijken.

Die Reds zijn prettig om mee te gamen maar daar houdt het ook ongeveer op. Als je echt verknocht bent aan linear switches kun je kijken naar Blacks, die aanzienlijk meer kracht nodig hebben om in te drukken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 15:51
dion_b schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:31:
Gisteren twee oude, extreem vuile, mechanische toetsenborden onder handen genomen:

- BTC 5339R-0 (tactile foam& foil switches)
- Laser-rebranded Monterey/Keytech K104 (clicky Alps white - met XT/AT schakelaar)

De Laser was redelijk rechttoe-rechtaan, standaard Alps keycaps, beetje vergeeld maar prima kwaliteit doubleshot verder. Klein beetje gepriegel met de stabilizers voor de grotere toetsen (elk met twee losse connectortjes die je in de onderkant van de cap moest wurmen), maar viel te overzien. Heb alle caps los gehaald en in een kussensloop gedaan die mee kon draaien in de was, de stabilizers met de hand schoongemaakt en opzij gelegd, bordbehuizing opengemaakt. Dat was echt ECHT ranzig van binnen. Dus de switch assembly los en met de hand schoon gemaakt, de plastic boven- en onderkant afgestoft en in de vaatwasser gegooid. Na wassen & drogen omgekeerde volgorde aangehouden en nu een weliswaar gele maar heerlijk schone lekker tikkende bord aan overgehouden.

De BTC was wat meer werk - eerste keer dat ik een foil&foam bord in handen had. Eerste stappen waren zelfde als bij de Laser, met de mooie bijkomstigheid dat de keycaps zelf gewoon Cherry mount gebruiken. Mogelijk doe ik daar nog iets mee, aangezien deze caps echt beroerd zijn - de opdruk lijkt dmv een of andere sticker gedaan, zeker geen dye sub of doubleshot. Helaas kan ik door de big-ass enter niet de keycaps gebruiken van m'n overleden G81-3000 MY. Onder de keycaps begint de lol: foil&foam werkt capacitief, met een stampertje met onderop een spons met stukje alufolie erop. De alufolie zorgt voor de actuation, de spons voor de demping. Vervolgens kun je ze linear of tactile krijgen. Linear werkt met veertje tussen keycap en stampertje, maar dit is een tactile bord, dus wordt een rubbermembraan gebruikt. Of beter gezegd, een tiental losse membranen: een grote voor de letters, een grote voor de numpad, een paar blokjes van 3 of 4 voor de F-toetsen en cursor enzo, en dan verder losse individuele membraantjes voor het overige, met twee iets lichtere die samen de enter dekken, en een enkele zwaardere onder de spatiebalk. Enfin, voordeel van membraan is dat het bord erachter schoon blijft terwijl alle vuil op membraan ophoopt. Deze membraantjes gingen dus ook samen met de keycaps in de kussensloop. De grote toetsen hadden ook stabilizers uiteraard die ik met de hand deed. Hier was de hoeveelheid vuil aan de binnenkant goed te overzien, dus ik heb alleen de plastic bovenkant in de vaatwasser gegooid, de metalen onderkant kon met een beetje veegwerk schoon worden.
Nu was alles schoon en moest het weer in elkaar... de grote plastic membranen waren makkelijk zat, maar de kleine lagen gewoon los bovenop de toetsstampers. Per keycap moest je ze een beetje goed manouvreren en dan de cap erin proberen te drukken. Na verloop van tijd kreeg ik een beetje handigheid erin - totdat de toetsen met stabilizer aan de beurt waren. Grap was namelijk dat de stabilizer niet vast klikte aan de keycap, maar alleen in een soort nok rustte. Als je de toets door het membraan heen probeerde te steken schoot de stabilizer steevast los. Uiteindelijk een methode gevonden om het met een schroevendraaier vanuit de zijkant (waar ik de caps weer moest weghalen...) te ondersteunen terwijl ik het vastklikte. Hele bord duurde ruim drie kwartier om van caps te voorzien, en tweederde van die tijd ging in de stabilizers zitten :(

Dan de vraag hoe het typt... concept is vergelijkbaar met Topre, uitwerking zeker na paar decennia duidelijk minder. Het rubbermembraan levert redelijk gelijkmatige tactile gevoel op, maar het lijkt daarbij nog het meest op een rubberdome. Verschil is dat waar een rubberdome gelijk de onderkant raakt, hier nog een spons de klap opvangt. Probleem is dat die sponzen na veel gebruik niet meer zo goed meeveren. De meest gebruikte toetsen zijn merkbaar 'platter' dan de minder gebruikte, waardoor het allemaal wat onregelmatig aanvoelt. Het is mogelijk om de boel te restaureren door de foam van alle stampertjes te verwijderen en vervangen, incl alufolie onderop, maar dat ga ik hier vooralsnog zeker niet mee doen.

Wel is het volledig NKRO, allicht dat ik even GTA2 ermee ga spelen (spel waar ik het snelst beperkingen van 2KRO of 3KRO in merk) :z
Zijn er ook nog foto's voor bij de tekst O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harmvdw schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:23:
[...]

Zijn er ook nog foto's voor bij de tekst O-)
Van de schoonmaakactie zelf: nope. Was te druk bezig met het werk (en te moe) om dat te doen.

Maar de borden in vuile toestand-

De Laser zie je hier rechtsboven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tDTKD6BAsIcqVyDCyGjN2g0E/medium.jpg

En hier (niet goed zichtbaar) de BTC helemaal links achter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t66LJYnxpEOJz9hCJb2londi/medium.png

(overgrote deel van de andere borden zijn Cherry G81-3000 gevallen - mooie keycaps, verder totale bagger)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb nu sinds een paar weken een Coolermaster MK750 met red switches. In het begin was ik een beetje huiverig dat deze teveel geluid maakten voor op kantoor maar ik moet zeggen dat dit best meevalt. Sommige van mijn collega's maken meer geluid met de membraam toetsenborden dan ik met de MK750.

Thuis heb ik nog een oudere Corsair K65 met reds en deze is natuurlijk iets nieuwer en vindt ik eigenlijk ook net wat fijner typen. Wel is de wristpad heel simpel los te trekken. De magneten hiervan zijn best slecht wat wel jammer is.

-Te huur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom reds voor op kantoor? Ze zijn inderdaad stil, maar dat zijn blacks en browns ook, en die zijn beide voor typwerk, niet gaming, ontworpen. Met reds is kans op actuatie per ongeluk erg groot, en door gebrek aan tactility weet je sowieso niet zeker wanneer je een toets ingedrukt hebt (tenzij je helemaal tot de achterplank doorramt)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij browns heb je anders ook net zo goed dat je per ongeluk een toets indrukt, de benodigde actuatiekracht is namelijk gelijk bij red en brown. Ik kan bij browns namelijk ook niet m'n vingers laten rusten op het toetsenbord zonder per ongeluk wat in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

Hero of Time schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:53:
Bij browns heb je anders ook net zo goed dat je per ongeluk een toets indrukt, de benodigde actuatiekracht is namelijk gelijk bij red en brown. Ik kan bij browns namelijk ook niet m'n vingers laten rusten op het toetsenbord zonder per ongeluk wat in te drukken.
Wat voor enorme schoppen heb je dan? :P

Ik kan prima mijn vingers rusten op mijn brown keyboard zonder iets in te drukken (Cherry MX-Board 3.0)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hero of Time schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:53:
Uiteindelijk wel ja, maar je hebt wel die bump:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i9U0BKJ.png

Voor de bump is de benodigde kracht juist veel hoger. Pas als je voorbij actuatie bent komt het nagenoeg overeen met red - dat is juist hoe je weet of je iets ingedrukt hebt of niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GreNade schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Ik kan prima mijn vingers rusten op mijn brown keyboard zonder iets in te drukken (Cherry MX-Board 3.0)
Slanke, lange vingers. Toen ik m'n typdiploma ging halen vroeg de instructrice of ik piano speelde, omdat ik zogenoemd pianovingers heb. M'n middelvinger is het zwaarst (duh, is ook de langste vinger natuurlijk :P), die drukt bij brown en red met regelmaat de 'd' in tijdens rust.
dion_b schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Uiteindelijk wel ja, maar je hebt wel die bump:
[Afbeelding]

Voor de bump is de benodigde kracht juist veel hoger. Pas als je voorbij actuatie bent komt het nagenoeg overeen met red - dat is juist hoe je weet of je iets ingedrukt hebt of niet.
Metingen zijn leuk, maar wat de ervaring zelf is, is veel belangrijker. En in mijn geval is de ervaring gelijk. De bump bij browns is voor mij erg subtiel en moet er echt op letten om die te voelen.

Het is ook de reden dat ik veel liever met blacks typ. Nog fijner zouden clears zijn, maar die kom je dan weer niet zo veel tegen. Gisteravond ook even op Aliexpress gekeken voor een draadloos bluetooth plankje voor op de bank. Overal blue, red, brown en hier en daar black switches of vergelijkbaar. Maar geen clear.

Mocht iemand een leuk draadloos (met BT, niet RF) bordje hebben gezien met mx clears of vergelijkbaar in TKL formaat, houd ik mij aanbevolen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
dion_b schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:17:
[...]

(overgrote deel van de andere borden zijn Cherry G81-3000 gevallen - mooie keycaps, verder totale bagger)
Verkoop je de keycaps ook? Ik zou wel een setje van die mooie pbt dye subs willen hebben voor mn 60% toetsenbordje op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rollo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:02:
[...]

Verkoop je de keycaps ook? Ik zou wel een setje van die mooie pbt dye subs willen hebben voor mn 60% toetsenbordje op werk.
Ben vooral aan het kijken naar hoe ik ze zelf zinnig kan inzetten, maar aangezien dit een pre-Windowstoets set is klopt de spatiebalk niet met meeste moderne keybs (waaronder mijn eigen twee borden met MX mounts). Maar goed, DM me vooral en misschien kan ik je wel blij maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Over keycaps gesproken. Ik heb net mijn Vortex Race 3 UK ISO binnengekregen en daar ben ik heel blij mee maar ik zoek een paar losse DSA keycaps omdat ik US international ISO layout prefereer. Het gaat om de volgende keys:
  • 2@
  • 3#
  • '"
  • `~
Iemand een tip hoe/waar ik die los kan krijgen? (kleur neem ik dan maar ff voor lief). Of heeft iemand er toevallig een paar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GreNade schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:04:
In mijn geval zijn de meeste gamepads totaal niet comfortabel door mijn (blijkbaar) grote handen, terwijl dat IMHO best wel meevalt! :)
Ik ook, terwijl dat op een MX Red keyboard echt totaal niet gaat! :D

Raar, maar waar!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Als het alleen om typen te doen was had dat toetsenbord wel kans gemaakt, Maar de focus ligt bij mij op gaming en dan is dit toch net iets te breed. Daarnaast ligt na veel onderzoek doen mijn voorkeur al bij een ontwerp met twee losse delen omdat daarbij niemand van te voren bepaald heeft wat de ideale hoek en afstand is. (Zo'n toetsenbord is nieuw behoorlijk aan de prijs en tweedehands dus ook nog aardig wat waard, Heb er overigens niet naar geïnformeerd bij die verkoper.)

Het ontwerp van de kromming waarin de toetsen staan is overigens wel interessant, Zo dacht ook Matt Adereth waarop hij de Dactyl ontwierp.

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/adereth/dactyl-cave/master/resources/glamourshot.png

Nu heeft dit ontwerp helaas één vervelend nadeel en dat is het feit dat de case uit een 3D printer moet komen, Welke ik zelf niet heb en ik ken ook niemand die dat wel heeft.
Shapeways kan het voor je printen, Maar met gemiddelt $55,- per onderdeel x 4 zit je al op $220,- voor alleen de case. En dat wordt mij te duur.
Het is dan ook niet voor niets dat de ontwerper zelf zegt dat het niet voor iedereen is weggelegd en de meeste mensen beter een Kinesis advantage kunnen kopen.

Want heb je de case eenmaal goed en wel geregeld dan volgt het volgende avontuur, Het hele zootje met de hand gaan bedraden.
Desondanks overweeg ik het wel, Maar dan zou ik eerst een 3D print hobbyist moeten vinden die de case kan printen voor een leuk prijsje.
Ook hier geld weer: Tips zijn welkom
;)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rollo schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:39:
Lastig ik heb ooit een setje dubbelshot pbt gekocht voor 30 euro van ali maar was echt waste of money. Lelijke dunne letters, raar lettertype en legends totaal niet alligned. Erna een SA setje van maxkeys gekocht, wel 80 euro maar echt super mooi. Je moet wel van de SA look houden dat is echt zon vintage keyvorm. https://m.banggood.com/Ma...1425139.html?rmmds=search
Ben inmiddels iets verder.
Candykeys heeft PBT double shot setjes van Tai-Hao voor €42,- wat van wat ik lees wel redelijk is maar niet super.
Daarnaast hebben ze ook setjes PBT double shot van Ducky staan voor €60,- waarbij ik ervanuit ga dat de kwaliteit daarvan beter zou moeten zijn dan Tai-Hao.
Marktplaats heeft ook het een en ander tweedehands staan op moment.
Dan is er nog de optie van een oud cherry-bord bij een kringloop vandaan halen voor de keycaps.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En toen had ik wel even genoeg keycaps gezien, Er is immers nog een andere keuze te maken die ik belangrijker vind:
Welk type switch wil ik nu eigenlijk?

Ik dacht dat ik linear switches wou.
Maar de (geheel naar verwachting irritant) clicky Outemu blue die in de 'BEBONCOOL Mechanische Tastatur' zitten, Leren dat ik het stukje tactile gevoel best wel waardeer waardoor ik nu helemaal geen idee meer heb welke switch ik wil.
De oplossing ligt dan voor de hand: Een ruime selectie aan tactile en linear switches bestellen en die uitproberen, Daarnaast als ik zelf ga bouwen is er de mogelijkheid om voor sommige knoppen een zwaardere en voor andere juist een lichtere switch te kiezen en ook daarvoor is een ruime selectie uitproberen van belang.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met de keycap en switch keuzes voorlopig even op een zijspoor, Richt de aandacht zich weer op het te kopen/bouwen toetsenbord:

* De Mistel Barocco is het gewoon net niet voor mij, De combinatie van layout, prijs en lage bouwkwaliteit maakt het voor mij geen aantrekkelijk product. En ook het zelf moeten zoeken naar een manier om tenting te realiseren helpt niet mee.
* De Keeb.io Iris brengt voor mij drie problemen met zich mee:
1. Geen dichte case, Zelfs niet met de tussenlaag erbij. Dat zal dus dicht geknutseld moeten worden want door mijn eczeem is het vrij stoffig op mijn bureau.
2. De PCB's zijn momenteel niet op voorraad, En het is onduidelijk wanneer dat weer het geval zal zijn.
3. Iets meer knoppen zou eigenlijk wel prettig zijn.

Ik weet niet meer hoe ik er precies terecht kwam maar dat doet er ook niet toe, Al zoekende kwam ik per toeval bij Falba.tech uit. Zij hebben drie verschillende split ergo keyboards in het assortiment zitten: De Ergodox, Redox en Minidox,
Alle drie beschikbaar als kant en klaar model met 3 jaar garantie maar ook als zelfbouw kit.
Met als wens meer knoppen dan de Iris valt de Minidox uiteraard meteen af.
Ook de Ergodox kon op weinig interesse rekenen, Weliswaar goedkoper dan de Ergodox EZ maar dan zit je nog steeds met die duimclusters en het feit dat het een behoorlijk aanwezig geheel is. (Dat is nette taal voor ontzettend lomp ;))

Mijn oog viel dan ook al snel op de Redox:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bR8mn49lIzSiHkMuhhb43PFn/full.jpg

* 5x7 vs de 4x6 van de Iris waarmee hij voldoet aan de wens voor wat meer directe knoppen, Zonder dat het veel groter is.
* Dichte Case
* Tenting mogelijkheid al aanwezig.
* Zowel de Case als PCB zijn op dit moment op voorraad.

In totaal komt deze wat duurder uit dan de Iris, Voornamelijk omdat de case duurder is (en de extra verzendkosten) hoewel ik daar bij de Iris ook nog kosten aan gehad zou hebben: Dichtmaken en tenting toevoegen. Maar je krijgt er dan wel wat moois voor terug, Bamboo in plaats van pcb plaatjes.
Een kosten berekening moet hiervoor nog gemaakt worden, Daar heb ik nu geen tijd voor dus dat komt van het weekend pas.

Een kant en klaar exemplaar naar mijn wensen zal €190,- exclusief keycaps kosten, Stuk boven het oorspronkelijke budget in totaal dus.
Dan zit je helaas vast aan 1 type switch naar keuze, Welke overigens beperkt is al kun je ook je eigen switches insturen.
Maar krijg ik wel 3 jaar garantie. (En geen paniek aanvallen bij het solderen en/of flashen van de firmware. :+)
Verzenden is overigens gratis vanaf €200,-

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kies ik voor het gemak van kant en klaar of ga ik toch de uitdaging aan van zelfbouw, De vrijheid van switch keuze (Kailh box switches lijken mij wel interessant.) en de ervaring van het zelf bouwen klinkt leuk op papier maar de praktijk zou kunnen tegenvallen.

Ook de Dactyl blijft een interessante optie op voorwaarde dat ik iemand kan vinden die bruikbare case delen kan printen, Dit is een ingewikkelder project dus waarschijnlijk zal ik eerst met iets anders wat ervaring willen opdoen. (De Redox? >:))

Word vervolgd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om je budget wat op te rekken. Zeker met zulke specifieke wensen gaat het gewoon geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs een Drevo GramR toetsebord gekocht uit China. Dit toetsenbord beschikt over Outemu Blue switches en voelt behoorlijk solide qua bouw. Na meerdere mechanische toetsenborden van zowel Razer, Logitech, Roccat en Asus te hebben geprobeerd kan ik niet anders zeggen dat elk toetsenbord extreem overpriced is en eigenlijk qua value de plank mis slaan. Je betaalt voor onoverzichtelijke software, RGB, het merk en Garantie. Garantie is natuurlijk een pluspunt. Chinese switches van Kailh zijn inmiddels ook al van behoorlijke kwaliteit. Na het vervallen van het patent van Cherry is de markt omtrent toetsenborden behoorlijk gaan bloeien.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Laatst online: 18:19
Deze week mijn k95 plat met mx bwown switches binnen. Vond dit tobo erg duur maar man o man wat tikt dit ding lekker! Hier voor had ik een rubberdome Logitech G19 (mis mn oude lcd schermpje wel een beetje :P) waar ik jaren mee gedaan heb. Hoop met dit nieuwe toetsenbord ook wel weer 10 jaar vooruit te kunnen!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Afgelopen weekend een Logitech G513 Tactile Mechanical Gaming Keyboard QWERTY bij Coolblue besteld. Op de afbeeldingen stond overal een US ANSI layout, helaas zat in de doos een ISO layout.
Is dat makkelijk te controleren welke layout je krijgt? De meeste winkels maken nl alleen onderscheid tussen QWERTY of AZERTY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
Dat is balen zeg Lizard ik zou gewoon terug gaan naar de winkel als ik jou was en je geld terug vragen. En voortaan controleren of er in de product beschrijving expliciet staat vermeld dat het om ANSI gaat. Of eventjes klantenservice contacten voor bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Was je fysiek in de winkel toen je de doos kreeg? Want daar staat ook de SKU/modelnummer op en die kan je dan weer vergelijken met wat er bijvoorbeeld op het toetsenbord staat dat los in de winkel ligt voor de show. Andere layout is ander modelnummer/SKU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
Voor Logitech is het heel simpel. Als je ANSI wil, blijf dan weg van Logitech. Tenzij je bereid bent om te importeren uit Amerika. Kosten- en kwaliteitstechnisch kun je er dan beter met een grote boog omheen lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ossi schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:30:
Voor Logitech is het heel simpel. Als je ANSI wil, blijf dan weg van Logitech. Tenzij je bereid bent om te importeren uit Amerika. Kosten- en kwaliteitstechnisch kun je er dan beter met een grote boog omheen lopen.
Dat mag misschien zo zijn (en is idd zo), maar als een winkel adverteert met afbeeldingen van een ANSI-layout mag je de winkel zelf daar rustig op aanspreken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dion_b schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 00:27:
[...]

Dat mag misschien zo zijn (en is idd zo), maar als een winkel adverteert met afbeeldingen van een ANSI-layout mag je de winkel zelf daar rustig op aanspreken.
Het is alleen zo jammer dat ze standaard stock foto's pakken en geen moer schelen of dat nou echt klopt of niet. Hooguit komt er een 'disclaimer' bij te staan dat het werkelijke product kan afwijken van de afbeeldingen.

Echt, ze geven er geen zak om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rollo
Ja het is triest. Kan gewoon beter bij alie kopen die geven nog betere support dan die dure nederlandse winkels voor de helft van de prijs. En vervolgens jankens als het slecht met zulk soort ketens gaat (i.e. intertoys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Rollo schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:22:
Dat is balen zeg Lizard ik zou gewoon terug gaan naar de winkel als ik jou was en je geld terug vragen. En voortaan controleren of er in de product beschrijving expliciet staat vermeld dat het om ANSI gaat. Of eventjes klantenservice contacten voor bestellen.
Ik heb afgelopen week al contact gehad met de klantenservice en het toetsenbord is al retour. Dat is dan wel weer het voordeel van Coolblue, doen niet moeilijk met retourneren.
Hero of Time schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:58:
Was je fysiek in de winkel toen je de doos kreeg? Want daar staat ook de SKU/modelnummer op en die kan je dan weer vergelijken met wat er bijvoorbeeld op het toetsenbord staat dat los in de winkel ligt voor de show. Andere layout is ander modelnummer/SKU.
Nee, ik heb online besteld, ik dacht (helaas onterecht) dat ik ook het artikel van de foto's zou krijgen.
Ossi schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:30:
Maar dat maakt het (online) kopen van een toetsenbord met ANSI layout wel een stuk lastiger. Geen van de grotere webshops lijkt dit goed/makkelijk aan te geven. Ook bv. de k95 die een paar posts eerder genoemd werd ziet er leuk uit, maar totaal geen idee of het ANSI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
ik hbe er eerlijk gezegd nog nooit problemen mee gehad hoor altijd netjes ansi gekregen. Kijk anders is op marktplaats daar zie je wel een “echte” foto en ben je een stuk goedkoper uit. Die toetsenborden slijten praktisch toch niet dus een tweedehands is vaak net zo goed als nieuw voor de helft van de prijs. Na een jaartje wil je toch weer wat anders als je eenmaal begint met mechanisch:p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lizard schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:52:
[...]
Maar dat maakt het (online) kopen van een toetsenbord met ANSI layout wel een stuk lastiger. Geen van de grotere webshops lijkt dit goed/makkelijk aan te geven. Ook bv. de k95 die een paar posts eerder genoemd werd ziet er leuk uit, maar totaal geen idee of het ANSI is.
Ik heb zelfs eens een mail gestuurd naar een online winkel met de vraag of de SKU op hun site ook werkelijk de ANSI layout gaf, omdat ik bij andere zaken een andere SKU stond waarvan zeker een ISO layout betrof. Kreeg als antwoord dat het de juiste zou zijn en geen probleem moest zijn.
3x raden wat ik kreeg. Juist, niet de SKU die ze beweren te leveren en zat dus mooi met een ISO layout in m'n handen. Die is terug gegaan, omdat ze niet hebben geleverd wat ze hadden beloofd dat er geleverd zou worden.
Rollo schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:29:
Na een jaartje wil je toch weer wat anders als je eenmaal begint met mechanisch:p
Spreek voor jezelf. :P Ik koop iets met het idee om er meerdere jaren mee te doen. Ik heb totaal 3 mechanische toetsenborden, eentje bij m'n PC, eentje op kantoor bij m'n werkplek en de laatste lag in de doos in de kast, maar ligt nu op kantoor in de kast voor op de werkbank naast m'n werkplek.

Als er nog een mech plankje bij komt, is het een draadloze via bluetooth voor m'n HTPC. Kan niet echt een fijne vinden, meeste hebben red, brown of blue switches en die wil ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rollo
Nee ik ben ook wel klaar met die standaard cherrie / gateron spullen. Ik heb pas 120 Zaelios v2 besteld (60x62gr en 60x67gr) voor zelfbouw bordje. Zijn nog onderweg maar ben benieuwd hoe ze bevallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rollo op 31-03-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[b]Rollo in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"[...]

Na een jaartje wil je toch weer wat anders als je eenmaal begint met mechanisch:p
Ondanks dat ik volop aankloot experimenteer met zowel nieuwe als stokoude borden ben ik nog niets tegengekomen die me overtuigd om op deze PC af te stappen van het toetsenbord uit 1991 (Model M uiteraard) waar ik nu op typ, en op m'n primaire PC boven zit een 7-jaar oude Leopold die weliswaar dringend nieuwe keycaps nodig heeft, maar dat geeft juist aan waarom ik niet steeds wat anders hoef.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Rollo schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:29:
In dat kader mijn bescheiden verzameling:

plankverzameling

De toetsenborden linksonder (gh60 met cherry reds) en linksboven (tada68, gateron blues) mogen weg.

Verder zie je rechtsboven een Vortex Race 3 met cherry blues en rechtsonder een Banana Split met custom cherry 'black'. En het oudje is een E5XKBP10140.

[ Voor 29% gewijzigd door Dwarlorf op 31-03-2019 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 16-09 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

Sato schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:35:
[...]
Als het alleen om typen te doen was had dat toetsenbord wel kans gemaakt, Maar de focus ligt bij mij op gaming en dan is dit toch net iets te breed. Daarnaast ligt na veel onderzoek doen mijn voorkeur al bij een ontwerp met twee losse delen omdat daarbij niemand van te voren bepaald heeft wat de ideale hoek en afstand is. (Zo'n toetsenbord is nieuw behoorlijk aan de prijs en tweedehands dus ook nog aardig wat waard, Heb er overigens niet naar geïnformeerd bij die verkoper.)
Dat is de reden dat ik voor de pricewatch: Kinesis Freestyle Edge ben gegaan.

Het voordeel van een split keyboard, maar dan wel met functie toetsen (die ik heel veel gebruik tijdens het gamen!). M'n Ultimate Hacking Keyboard gebruik ik alleen op het werk, daar zijn de functie toetsen wel handig, maar is het niet zo erg als ik wat trager ben met indrukken :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat zou best wel een leuk ding zijn zonder die Macro troep aan de linkerkant :)

Al die andere rare ergonomische modellen vind ik echt veel te ver doorgeslagen en lijken me eerlijk gezegd helemaal niet zo fijn om mee te typen!
Hero of Time schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:29:
Ik heb zelfs eens een mail gestuurd naar een online winkel met de vraag of de SKU op hun site ook werkelijk de ANSI layout gaf, omdat ik bij andere zaken een andere SKU stond waarvan zeker een ISO layout betrof. Kreeg als antwoord dat het de juiste zou zijn en geen probleem moest zijn.
3x raden wat ik kreeg. Juist, niet de SKU die ze beweren te leveren en zat dus mooi met een ISO layout in m'n handen. Die is terug gegaan, omdat ze niet hebben geleverd wat ze hadden beloofd dat er geleverd zou worden.
De Logitech modellen schijnen daar dus ook last van te hebben naast het al bekende gezeik met ANSI vs. ISO layout! :X 8)7 |:(
Spreek voor jezelf. :P Ik koop iets met het idee om er meerdere jaren mee te doen. Ik heb totaal 3 mechanische toetsenborden, eentje bij m'n PC, eentje op kantoor bij m'n werkplek en de laatste lag in de doos in de kast, maar ligt nu op kantoor in de kast voor op de werkbank naast m'n werkplek.
Ik heb nu een MX Blue en Brown setje, maar stiekem komen daar nog wel een keer wat modellen bij : Gewoon voor de heb! :)

Verder gebruik ik mijn spullen ook tot ze spontaan uitsterven of zo... :+
Als er nog een mech plankje bij komt, is het een draadloze via bluetooth voor m'n HTPC. Kan niet echt een fijne vinden, meeste hebben red, brown of blue switches en die wil ik niet.
Wat heb je dan tot nu toe zoal gevonden :?

Wist niet eens dat zoiets een optie was! Misschien wel leuk voor bij mijn HTPC'tjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:16:
[...]

Wat heb je dan tot nu toe zoal gevonden :?
Keuze in de PW is nihil. Via Ali is het zoals ik al zei, wat ik zoal zie is MX Blue, Brown of Red. Met een beetje geluk een MX Black, maar dan is het weer een 60% ding en dat wil ik dan weer niet.
Wist niet eens dat zoiets een optie was! Misschien wel leuk voor bij mijn HTPC'tjes :*)
Dat is juist mijn idee. ;) Voor bij m'n HTPC. Heb nu een scissorswitch plankje met trackbal erin en dedicated scrollwiel erin. Heerlijk. Maar omdat het via RF gaat, is het redelijk kut mbt gebruik vanaf de bank. Die twee meter heeft het alsnog moeite om degelijk, foutloos te werken. Er mist regelmatig input, zeker tijdens het typen. En de aan/uit schakelaar is rot. Het is net aan uit of net aan aan. Een enkele keer lijkt het alsof er een toets vastzit, maar is alleen te merken als je typt. Krijg je opeens een extra teken erbij. 8)7

Maar omdat de combi die ik nu heb in het plankje nergens te vinden is, zal ik ook aan een aparte muis moeten. Dat is gelukkig een stuk makkelijker te vinden, maar het gebruik is half liggend op de bank natuurlijk wat minder prettig dan een trackbal. Draadloze trackbals zijn schaars en erg duur. Of te lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
dion_b schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:27:
[...]

Ondanks dat ik volop aankloot experimenteer met zowel nieuwe als stokoude borden ben ik nog niets tegengekomen die me overtuigd om op deze PC af te stappen van het toetsenbord uit 1991 (Model M uiteraard) waar ik nu op typ, en op m'n primaire PC boven zit een 7-jaar oude Leopold die weliswaar dringend nieuwe keycaps nodig heeft, maar dat geeft juist aan waarom ik niet steeds wat anders hoef.
Zegt de man die 2 weken terug nog een laser en monterey bord kocht :D Ik heb meerdere model m’s gehad maar morgen gaat de laatste de deur uit. Model F’s voelen een stuk fijner, de alternative layout neem ik op de koop toe.

Het blijft leuk spul voor de heb en het mooie is dat het allemaal behoorlijk waardevast is zolang je het maar 2ehands aanschaft. Vind je het niks verkoop je het gewoon weer voor hetzelfde bedrag als je het gekocht heb. Altijd beter dan je geld op de bank zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:44:
Keuze in de PW is nihil. Via Ali is het zoals ik al zei, wat ik zoal zie is MX Blue, Brown of Red. Met een beetje geluk een MX Black, maar dan is het weer een 60% ding en dat wil ik dan weer niet.
Gewoon TKL zou inderdaad wel tof zijn! :)
Dat is juist mijn idee. ;) Voor bij m'n HTPC. Heb nu een scissorswitch plankje met trackbal erin en dedicated scrollwiel erin. Heerlijk. Maar omdat het via RF gaat, is het redelijk kut mbt gebruik vanaf de bank. Die twee meter heeft het alsnog moeite om degelijk, foutloos te werken. Er mist regelmatig input, zeker tijdens het typen. En de aan/uit schakelaar is rot. Het is net aan uit of net aan aan. Een enkele keer lijkt het alsof er een toets vastzit, maar is alleen te merken als je typt. Krijg je opeens een extra teken erbij. 8)7

Maar omdat de combi die ik nu heb in het plankje nergens te vinden is, zal ik ook aan een aparte muis moeten. Dat is gelukkig een stuk makkelijker te vinden, maar het gebruik is half liggend op de bank natuurlijk wat minder prettig dan een trackbal. Draadloze trackbals zijn schaars en erg duur. Of te lomp.
Wat een ellende man... hou het dan wel bij de diNovo Mini voorlopig en de grote diNovo set inclusief de MX1000 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:56:
[...]

Gewoon TKL zou inderdaad wel tof zijn! :)
Daar ben ik dus ook naar op zoek. :) Heb 2 TKL's en de derde is TK (die heeft MX Brown). Maar bedraad, dus wat onhandig voor op de bank. :P
[...]

Wat een ellende man... hou het dan wel bij de diNovo Mini voorlopig en de grote diNovo set inclusief de MX1000 :Y)
Mwah, het went wel. Die 'hangende' toets los ik op door op de toets zelf extra te drukken of 't plankje even uit en aan te zetten.

Ik heb naar een diNovo gekeken, die kleine lijkt leuk maar ook ontzettend onhandig om bijvoorbeeld hier op GoT wat te typen. :P Ik heb ook drie plankjes met touchpad geprobeerd, maar wat een gekut is zo'n touchpad eigenlijk ook. Niet echt pixel precies te gebruiken en scrollen ermee is al helemaal een ramp.

Dus de zoektocht gaat gewoon door. Die HexGears die hier eerder was gelinkt was wel mooi en voldoet in principe aan wat we willen, alleen voor mij is het niet aanwezig zijn van MX Clears wat minder. Dat is toch echt m'n voorkeur, eens iets net anders dan MX Black. Dat ken ik nu wel, wil eens een fatsoenlijke tactile switch zonder herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:06:
Maar bedraad, dus wat onhandig voor op de bank. :P
:+
Ik heb naar een diNovo gekeken, die kleine lijkt leuk maar ook ontzettend onhandig om bijvoorbeeld hier op GoT wat te typen. :P Ik heb ook drie plankjes met touchpad geprobeerd, maar wat een gekut is zo'n touchpad eigenlijk ook. Niet echt pixel precies te gebruiken en scrollen ermee is al helemaal een ramp.
De Mini heb ik zelfs tweedehands gekocht, omdat ik verder niet echt veel soeps kon vinden...

En ermee echt typen moet je ook niet willen, maar hooguit wat op YouTube opzoeken of zo :)

De touchpad is echter wel prima te gebruiken en doet eigenlijk altijd wel wat ik wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rollo schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:07:
[...]

Zegt de man die 2 weken terug nog een laser en monterey bord kocht :D
Nee hoor, die waren bijvangst in veel grotere ladingen hardware veel langer geleden. Ik had alleen eindelijk eens tijd over en ging ze schoonmaken. Maar ondanks dat het mooie borden zijn, gaan ze niet m'n daily drives vervangen.
Ik heb meerdere model m’s gehad maar morgen gaat de laatste de deur uit. Model F’s voelen een stuk fijner, de alternative layout neem ik op de koop toe.
Ah, heilige graal, een F met M-achtige layout. Misschien verkoop ik ooit een of ander orgaan om een F122 te kunnen bemachtigen :P
Het blijft leuk spul voor de heb en het mooie is dat het allemaal behoorlijk waardevast is zolang je het maar 2ehands aanschaft. Vind je het niks verkoop je het gewoon weer voor hetzelfde bedrag als je het gekocht heb. Altijd beter dan je geld op de bank zetten :9
Inderdaad. Sterker nog, als je ze vuil koopt en schoon verkoopt kun je makkelijk paar EUR winst maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Afgelopen weekend deze besteld:
https://www.aliexpress.co...Keyboard/32898857952.html

De 104 key variant, engels en blauwe switches voor €26,25.
Ik ben heel benieuwd en laat het ook wel even weten hoe het tikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

dion_b schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:18:
Waarom reds voor op kantoor? Ze zijn inderdaad stil, maar dat zijn blacks en browns ook, en die zijn beide voor typwerk, niet gaming, ontworpen. Met reds is kans op actuatie per ongeluk erg groot, en door gebrek aan tactility weet je sowieso niet zeker wanneer je een toets ingedrukt hebt (tenzij je helemaal tot de achterplank doorramt)
Heb je helemaal gelijk bij echter ben ik 1 van die personen die de key helemaal tot de bodem inramt :P

Daarbij was het of reds of blue (andere waren niet bij die betreffende leverancier). Ik had eerder namelijk gekeken naar de Leopold keyboards maar die waren slecht leverbaar hier en van de silent varianten was er ook niks op voorraad.

Ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb dat ik voor de reds gekozen heb. Wel zoals al aangegeven vind ik de magneet aan de voorkant veel te slap.

-Te huur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Nou, na mijn non-ervaring met EUR 30 toetsenbord dat niet geleverd kon worden (wel refund gekregen) ga ik het nog lager proberen. Op AliExpress zie ik een tenkeyless geval:
Hoe bevalt ie je tot nu toe? Ik merk dat bijv. CTRL+SHIFT+I niet werkt. Bummer.

Ondertussen ander bordje al weer besteld, kijken of dat beter bevalt maar ja kan nog wel even duren voor die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Heeft iemand ervaring met keycaps van kbdfans? Tov andere chinese sets op aliexpress zijn ze vrij duur ($75-$100) maar als het pmk kwaliteit benadert dan zijn het prima prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MrMarcie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:53:
[...]

Hoe bevalt ie je tot nu toe? Ik merk dat bijv. CTRL+SHIFT+I niet werkt. Bummer.

Ondertussen ander bordje al weer besteld, kijken of dat beter bevalt maar ja kan nog wel even duren voor die binnen is.
Ctrl-Shift-I als in "Inspector" openen in Firefox? Niet iets dat ik dagelijks gebruik, maar bij mij werkt het. Klinkt hoe dan ook als software eerder dan hardware...

Verder heb ik moeite met wennen aan de keycaps, dat is m'n grootste uitdaging momenteel. Ben op zoek naar vervanging, maar ondanks tig borden met MX mounts niets wat qua layout genoeg overeen komt waar ik de keycaps van kan/wil missen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dion_b schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:34:
[...]

Ctrl-Shift-I als in "Inspector" openen in Firefox? Niet iets dat ik dagelijks gebruik, maar bij mij werkt het. Klinkt hoe dan ook als software eerder dan hardware...

Verder heb ik moeite met wennen aan de keycaps, dat is m'n grootste uitdaging momenteel. Ben op zoek naar vervanging, maar ondanks tig borden met MX mounts niets wat qua layout genoeg overeen komt waar ik de keycaps van kan/wil missen.
Apart, heb ik zeker een andere versie? Als ik die combinatie op de rechterkant doe werkt het wel (voor vscode opschonen format).
Al dit ergens gevonden:
  1. white/black no light version: ABS plastic panel, specified 29 key anti-ghosting,”Ctrl+Shift doesn’t work with this keys: N, M, greater sign, less sign, ?, “, :, H, {, }, |, P, O, I, U, Y, End, PgUp, PgDown, Delete”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MrMarcie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:18:
[...]

Apart, heb ik zeker een andere versie? Als ik die combinatie op de rechterkant doe werkt het wel (voor vscode opschonen format).
Al dit ergens gevonden:
  1. white/black no light version: ABS plastic panel, specified 29 key anti-ghosting,”Ctrl+Shift doesn’t work with this keys: N, M, greater sign, less sign, ?, “, :, H, {, }, |, P, O, I, U, Y, End, PgUp, PgDown, Delete”
Ik geloof inderdaad dat ik de rechterkant gebruikt heb...

Keycap probleem hopelijk vanavond opgelost - setje EnjoyPBT bij KBDFans besteld. Weet nog niet zeker of ik ze definitief op m'n Leopold of op dit onderdeurtje ga gebruiken, maar ik ga ze hier zeker op uitproberen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
Dwarlorf schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:41:
Heeft iemand ervaring met keycaps van kbdfans? Tov andere chinese sets op aliexpress zijn ze vrij duur ($75-$100) maar als het pmk kwaliteit benadert dan zijn het prima prijzen.
Welke set bedoel je precies? Staan ook goedkopere tai hao setjes op hun website. Prima webshop overigens, heb er al vaker dingetjes besteld.
Pagina: 1 ... 29 ... 158 Laatste