Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Zojuist zag ik dat Unique hun eerste custom key set hebben aangekondig: https://uniqey.net/en/keycaps/ Ziet er imho erg gelikt uit, setje is niet goedkoop maar wel erg compleet. Verder is het natuurlijk erg relaxed dat het uit Duitsland komt met verzenden en douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Viva Vince schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:42:
Zojuist zag ik dat Unique hun eerste custom key set hebben aangekondig: https://uniqey.net/en/keycaps/ Ziet er imho erg gelikt uit, setje is niet goedkoop maar wel erg compleet. Verder is het natuurlijk erg relaxed dat het uit Duitsland komt met verzenden en douane.
Als je daadwerkelijk all die key caps krijgt, dus ook de iso caps en al die andere special keys dan is het een top deal mits van goede kwaliteit. De kleuren vind ik zelf echter niet zo mooi.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:32

DvE

ORA-00000

Holy smokes, ik heb net een Ducky One 2 Horizon TKL met MX Browns in gebruik genomen.
Wat een heerlijk toetsenbordje is dat. Heerlijk lichte toetsaanslag en minder geluid dan m'n Filco.

Heb in het verleden een Filco Majestouch 2 met MX Browns kort gebruikt, maar ondanks de uitstekende kwaliteit was voor mijn gevoel de toetsaanslag niet lekker.
Dus als iemand nog een goede prijs daarvoor wil geven, stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:36

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Dwarlorf schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:51:
[...]
Als je daadwerkelijk all die key caps krijgt, dus ook de iso caps en al die andere special keys dan is het een top deal mits van goede kwaliteit. De kleuren vind ik zelf echter niet zo mooi.
Zijn die GMK setjes bij Originative niet allemaal rond die prijs? Hyperfuse is nu maar 120e met ISO's, al komt daar nog wel een importheffing overheen.

Ik heb nog steeds geen setje gescoord overigens. Ik kijk nu naar epbt opties. :P

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Tektoon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:24:
[...]

Zijn die GMK setjes bij Originative niet allemaal rond die prijs? Hyperfuse is nu maar 120e met ISO's, al komt daar nog wel een importheffing overheen.

Ik heb nog steeds geen setje gescoord overigens. Ik kijk nu naar epbt opties. :P
Ik kende Originative niet maar goed om te weten voor de toekomst ;). Ik baseerde het op de kosten die ik kwijt was bij pimpmykeyboard/signature plastics. Dat was 160 dollar voor tkl keys en ook zonder f-toetsen. Dan heb ik invoerrechten en verzendkosten enzo nog niet meegerekend.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

De Cherry MX Clear zijn echt hele fijne (persoonlijk) keys, ik had aanvankelijk een beetje het idee van marketing babbels maar nu ik ze een weekje in gebruik heb ben ik onder de indruk :)
Stil en met feedback. Ik heb op een paar toetsen een dempertje geplaatst en het verschil is verwaarloosbaar. Die stille aanslag zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de rest van het board, dat is gebouwd als een tank.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Dwarlorf schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:37:
[...]

Ik kende Originative niet maar goed om te weten voor de toekomst ;). Ik baseerde het op de kosten die ik kwijt was bij pimpmykeyboard/signature plastics. Dat was 160 dollar voor tkl keys en ook zonder f-toetsen. Dan heb ik invoerrechten en verzendkosten enzo nog niet meegerekend.
Ja voor dsa zit je wel aan PMK vast als je goeie wilt. Ze hadden in november gratis shipping maar andere aanbiedingen heb ik ze nog niet zien doen. Er staat wel een goedkoop dsa dye-sub setje op ali. Die epbt setjes die nu een hype zijn, zijn ook aardig compleet. Bij die nieuwe greyscale set (GMK muted kloon) krijg je zelfs mac keys. 114 dollar, gratis shipping en waarschijnlijk geen importheffingen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dGU4lcLl.jpg

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Tektoon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:02:
[...]

Ja voor dsa zit je wel aan PMK vast als je goeie wilt. Ze hadden in november gratis shipping maar andere aanbiedingen heb ik ze nog niet zien doen. Er staat wel een goedkoop dsa dye-sub setje op ali. Die epbt setjes die nu een hype zijn, zijn ook aardig compleet. Bij die nieuwe greyscale set (GMK muted kloon) krijg je zelfs mac keys. 114 dollar, gratis shipping en waarschijnlijk geen importheffingen.
[Afbeelding]
Grote nadeel van pmk is dat ze steeds minder opties bieden. Voor mn gevoel valt er bijna niks meer te kiezen tov 2/3 jaar geleden.

Dat dsa setje op ali is een kloon van het setje van pmk dat ik ook heb in het wit. Ik vraag me af wat de kwaliteit ervan is.

Ik wil nog een setje van het een of ander kopen (SA waarschijnlijk) maar vind het vooral lastig om te beslissen welke kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dat Ali DSA setje ziet er best leuk uit en zeker niet duur (als je door de douane glipt). * botoo zoekt een anderskleurige WASD in DSA maar die liggen net weer niet voor het oprapen. Bij Ali zoek je je ongans en bij MechanicalKeyboards is de keus ook beperkt, out of stock, en ook geen WASD set.

Iemand hier die zoiets overcompleet heeft en er wel vanaf wilt?

Overigens is hier een mooie vergelijking in key profiles te zien.

[edit]
Inmiddels bij Pimpmykeyboord aan het shoppen :)

[edit2]
2 kleurtjes uitgezocht :Y)

PimpMyKeyboard

[ Voor 36% gewijzigd door botoo op 19-12-2018 17:30 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08
Net een Roccat Vulcan Aimo 120 besteld, ben benieuwd. Kom van een QPad MK-80 (cherry blue) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Dwarlorf schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:12:
Grote nadeel van pmk is dat ze steeds minder opties bieden. Voor mn gevoel valt er bijna niks meer te kiezen tov 2/3 jaar geleden.
Je kan nog steeds DSA PBT dye sub setjes bestellen in 20 kleuren: good enough for me. Ze hebben nu ook een zwart/wit double shot ABS optie. Ik vind die Gorton font wel stukken beter dan Arial wat ze daarvoor hadden.

Bij PMK zit je goed als je icon mods en mac keys wilt. Die zitten samen in een setje en kan je ipv text mods bestellen. Bij GMK/ePBT is dat niet zo makkelijk en/of prijziger.
Dwarlorf schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:12:
Ik wil nog een setje van het een of ander kopen (SA waarschijnlijk) maar vind het vooral lastig om te beslissen welke kleuren.
Heb ik ook ja. SA zou ik wel sculpted willen; Icecaps hebben allemaal dezelfde rijhoogtes. Als ik er twee gratis mocht kiezen dan een DSA in WSJ met icon modifiers en een GMK Blue Alert. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Tektoon schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:29:
[...]

Je kan nog steeds DSA PBT dye sub setjes bestellen in 20 kleuren: good enough for me. Ze hebben nu ook een zwart/wit double shot ABS optie. Ik vind die Gorton font wel stukken beter dan Arial wat ze daarvoor hadden.
Het is mooi dat het kan maar ik vind het jammer dat ze voor andere keycaptypes zoals bijvoorbeeld SA niet die kleurenkeuzes hebben.
Tektoon schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:29:
Heb ik ook ja. SA zou ik wel sculpted willen; Icecaps hebben allemaal dezelfde rijhoogtes. Als ik er twee gratis mocht kiezen dan een DSA in WSJ met icon modifiers en een GMK Blue Alert. :P
Ik neig naar de sa lime of de sa carbon. Ik vindt het vooral belangrijk dat de base keys licht van kleur zijn en de modifiers donkerder en. Mijn dsa setje is al volledig wit. En ik maak het mezelf ook niet altijd even makkelijk omdat ik iso keys nodig heb.

Ik kwam er trouwens onlangs achter dat ik nooit f-keys heb ontvangen bij mijn dsa keys (tkl base en tkl modifiers). Maar ja, het is ook alweer 2.5 jaar geleden dat ik het besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Lime, carbon, f22, dat zijn SA sets die ik ook leuk vind, maar dan heb je wel een set die iedereen heeft. Daarbij zijn SA en iso volgens mij veel lastiger in combinatie dan DSA en iso. Is de iso enter key uit een SA set niet altijd van een afwijkende rij bijvoorbeeld?

Zijn de blauwe arrowkeys van jouw bord BCT-blauw of BDJ? Ik overweeg een colorway met alpha's in WAN, icon mods in GKK en een enkele losse icon mod key in BCT.

Afbeeldingslocatie: https://cdn10.bigcommerce.com/s-ktpi93fl/products/206/images/755/escapekit__13331.1457050481.500.659.jpg?c=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Tektoon schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:28:
Lime, carbon, f22, dat zijn SA sets die ik ook leuk vind, maar dan heb je wel een set die iedereen heeft.
Dat is inderdaad een 'nadeel'. Maar goed, geldt dat eigenlijk niet voor de meeste keycaps?
Lime, carbon, f22, dat zijn SA sets die ik ook leuk vind, maar dan heb je wel een set die iedereen heeft. Daarbij zijn SA en iso volgens mij veel lastiger in combinatie dan DSA en iso. Is de iso enter key uit een SA set niet altijd van een afwijkende rij bijvoorbeeld?
Dat is een goede vraag. Ik heb dat eigenlijk nog niet goed uitgezocht maar waarschijnlijk koop ik toch pas in 2020 wat nieuws.

Zijn de blauwe arrowkeys van jouw bord BCT-blauw of BDJ? Ik overweeg een colorway met alpha's in WAN, icon mods in GKK en een enkele losse icon mod key in BCT.

[Afbeelding]
Dan heb je een foto van mijn eerste keyboard gevonden. Das de enige die blauwe keys had. Die zijn BDJ. Mijn huidige main keyboard ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c2eT0Fl9fhSkqyyqc89xnVX7/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenn99
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 17:47
Weet niet goed of dit de juiste plek is voor deze post, ik kom eigenlijk nooit op het forum :P

Sinds 2013 ben ik een gebruiker van mechanische toetsenborden,
en omdat de aanslag zoveel fijner is zou ik niet meer terug willen.

Ik heb echter een groot probleem..
Ze gaan bij mij ontzettend snel kapot :S

in 5 jaar tijd heb ik er al 4 versleten.

Het ging dan om de volgende types
- CMStorm Trigger (cherry black) (defect na 1 jaar vervangen, wederom defect na 1 jaar)
-Ducky One DKON1508F (cherry red) (vervangen onder garantie voor de 1508S), defect na ongeveer 1 jaar)
-Ducky One DKON1508S (defect na ongeveer 1 jaar, garantie verlopen)

De Ducky 1508S is degene die ik nu heb en deze lijkt nu aan het einde van zijn latijn.

Het defect bij al deze borden waren dode of slecht reagerende toetsen.
Voor de huidige 1508S gaat het dan om de s en d toets en de shift.
In dit geval veel gebruikte toetsen maar dat is niet altijd zo, bij de CMstorm waren het eerst de 0 en toen de enter op de numpad.

Nou weet ik dat het mogelijk is om de switches zelf te vervangen, maar om eerlijk te zijn heb ik daar de zin en tijd niet voor, en aangezien de switches rated zijn voor 20 miljoen keypresses zouden ze naar mijn mening nog lang niet op moeten zijn..

Ik ben dus nu opzoek naar een nieuw degelijk mechanisch toetsenbord, maar ben erg huiverig om weer voor cherry switches te kiezen, in mijn ogen zijn deze gewoon helemaal niet betrouwbaar.

wat zijn jullie ervaringen met alternatieve switches en hun levensduur?

Ik heb wel gehoord van bijvoorbeeld Topre, en Logitech's Romer-G switches, maar heb deze zelf nooit gebruikt, en ben verder niet heel bekend met andere fabrikanten en technieken.

Ook heb ik geloof ik wat gelezen over nieuwe optische switches, maar ik weet niet of die al in de winkel liggen en zoja in welke modellen.

Voor ik aan mechanische toetsenborden begon heb ik zeker een jaar of 6 gedaan met de Logitech G15, en die doet het nu nog steeds, en ook daarvoor heb ik nooit een toetsenbord defect gehad en altijd enkel vervangen omdat ze niet meer om aan te zien waren, of de letters volledig waren verdwenen.
.
Een minimum van ongeveer 5 jaar lijkt mij persoonlijk een redelijke eis.

Mijn voorkeur gaat uit naar een lage actuation force aangezien ik er mee game en dus eigenlijk altijd alle toetsen volledig indruk.

Ter indicatie, het toetsenbord wordt zo'n 10 uur per dag gebruikt, dus vrij zware belasting.
(ik gok zo'n 2 miljoen keys per jaar, afgaande op oude whatpulse logs)

Ik wil er zeker niet meer dan 150 euro aan uitgeven.

Sorry voor de lange post, ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn voorkeur gaat uit naar een lage actuation force aangezien ik er mee game en dus eigenlijk altijd alle toetsen volledig indruk.
Zou daar niet het probleem kunnen zitten?

Bij normaal gebruik zouden dit soort switches veel langer mee moeten kunnen gaan, maar als je ze redelijk mishandelt, zowel qua frequentie als qua diepte van aanslag gaat dat mis. Feit dat je meerdere borden die als 'degelijk' te boek staan versleten hebt wijst daar toch wel sterk op.

Ik denk in ieder geval niet dat je met andere switches noemenswaardig beter uit zou zijn, en de meerprijs van pakweg Topre switches uitgeven om ze vervolgens net zo hard aan gort te slaan lijkt me doodzonde. Beter idee is ws ander leren omgaan met het toetsenbord en niet zo hard te rammen...

Alternatief 1:
Neem een nieuwe toetsenbord waarvan de switches betrekkelijk eenvoudig te vervangen zijn en vervang zodra je gedonder voelt de WASD+omgeving.

Alternatief 2:
Neem een zo goedkoop mogelijk nieuw mechanisch toetsenbord. Verzoen je je ermee dat het met jouw gebruik na een jaar afgelopen gaat zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenn99
dion_b schreef op woensdag 26 december 2018 @ 02:28:
[...]

Bij normaal gebruik zouden dit soort switches veel langer mee moeten kunnen gaan, maar als je ze redelijk mishandelt, zowel qua frequentie als qua diepte van aanslag gaat dat mis. Feit dat je meerdere borden die als 'degelijk' te boek staan versleten hebt wijst daar toch wel sterk op.

Ik denk in ieder geval niet dat je met andere switches noemenswaardig beter uit zou zijn, en de meerprijs van pakweg Topre switches uitgeven om ze vervolgens net zo hard aan gort te slaan lijkt me doodzonde. Beter idee is ws ander leren omgaan met het toetsenbord en niet zo hard te rammen...

Alternatief 1:
Neem een nieuwe toetsenbord waarvan de switches betrekkelijk eenvoudig te vervangen zijn en vervang zodra je gedonder voelt de WASD+omgeving.

Alternatief 2:
Neem een zo goedkoop mogelijk nieuw mechanisch toetsenbord. Verzoen je je ermee dat het met jouw gebruik na een jaar afgelopen gaat zijn.
Er wordt hier niet geramd hoor, rode switches kun je met gemak helemaal indrukken zonder grof geweld, nee dan lijkt het tegenovergestelde, dat ik ze te zacht aansla, nog waarschijnlijker.
(grof geweld en pc's gaat niet zo best samen..)

Ik had eerst zwarte switches die vond ik wat zwaar maar rode zijn voor mij perfect qua hoeveelheid kracht die nodig is om ze in te drukken.
Blauw en bruin heb ik ook ooit geprobeerd maar dat was toch niet zo prettig..

Het kan toch niet zo zijn dat een toets na +/- 200.000 aanslagen de geest geeft alleen omdat je ze helemaal indrukt?

Om heel eerlijk te zijn begrijp ik het zelf allemaal niet zo goed, ik ben altijd heel secuur met mijn hardware, het toetsenbord wordt elke 6 maanden met een tandenborstel en perslucht schoongemaakt, zoals ik dat al 25 jaar met alle toetsenborden doe.

Nee in mijn ogen zit het probleem echt in het ontwerp van de switches die ze gebruiken, zeker die numpad knoppen, die hebben het volgens mij nog geen 1000 keystrokes vol gehouden, dat zijn nou niet knoppen die je constant gebruikt.

meestal als je er een aantal keer snel achter elkaar op drukt dan doen ze het weer even, maar als een toets eenmaal slecht is is het bergafwaarts van daar en treed het probleem steeds vaker op tot ze helemaal niet meer reageren.

Maar zoals ik al in mijn eerste post aangaf, ik moet een nieuw toetsenbord hebben, en een cherry komt er dus niet meer in.
Makkelijk vervangbaar of niet, het moet gewoon degelijk spul zijn.. aangezien het meer dan 2x (zoniet 10x) zo duur is als een goedkoop dome keyboardje die echt nooit stuk gaan..
(zelfs die goedkope prut die dell "gratis" bij zijn pc's doet houden het langer uit dan een jaar, sterker nog daarvan is er bij mij ook nog nooit een stuk gegaan..)

Het tweede alternatief is natuurlijk een optie, maar dat vind ik eigenlijk gewoon onnodige verspilling, om elk jaar een nieuwe te kopen en dan de oude maar weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dan zou ik een bord met 1 van de andere mechanische switches kopen. Als die ook na een jaar kapot is weet je dat het aan jezelf ligt. Zo niet dan weet je ook waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@xenn99 Ik zou niet verwachten dat de andere switches het langer uithouden, wat je kan proberen is om er dempertjes onder te monteren, misschien verzacht dat jouw aanslag.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

dion_b schreef op woensdag 26 december 2018 @ 02:28:
[...]

Dan nog : Zoiets mag eigenlijk gewoon niet gebeuren!

Ik denk dat hij gewoon heel veel pech heeft gehad, want slechte exemplaren van een switch komen nou eenmaal gewoon voor.
Zelf heb ik ook een keer de W toets moeten vervangen van een MX Blue toetsenbord : Omgeruild met één van de PrintScreen/Pause/Break en sindsdien nooit meer last van gehad :)

Heb ook een MX Brown toetsenbord waar het enige probleem dat ik ooit heb gehad een kapotte witte LED was en die heb ik gewoon via een RMA procedure laten omruilen en ook dat probleem is tot nu toe weggebleven!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
xenn99 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 01:28:
Ik heb wel gehoord van bijvoorbeeld Topre, en Logitech's Romer-G switches, maar heb deze zelf nooit gebruikt, en ben verder niet heel bekend met andere fabrikanten en technieken.

[...]

[...]

Ik wil er zeker niet meer dan 150 euro aan uitgeven.
Een Topre bord is erg lastig te slopen. Mocht je alsnog problemen krijgen met een toets, dan kun je heel makkelijk de dome/spring vervangen en werkt hij weer perfect. Je kunt daarnaast Ultra Light domes bestellen met een AF van 35g zodat je er ook fijn mee kunt gamen.

Enige nadeel is dat je dit waarschijnlijk niet gaat vinden voor 150 euro. Aan de andere kant, als ik zie hoe snel je door toetsenborden heen brandt is dit op termijn waarschijnlijk wel de voordeligere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bramm90 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:26:
[...]

Een Topre bord is erg lastig te slopen. Mocht je alsnog problemen krijgen met een toets, dan kun je heel makkelijk de dome/spring vervangen en werkt hij weer perfect. Je kunt daarnaast Ultra Light domes bestellen met een AF van 35g zodat je er ook fijn mee kunt gamen.

Enige nadeel is dat je dit waarschijnlijk niet gaat vinden voor 150 euro. Aan de andere kant, als ik zie hoe snel je door toetsenborden heen brandt is dit op termijn waarschijnlijk wel de voordeligere optie.
...ervan uitgaande dat hij ze niet even snel sloopt. Topre is goed spul, maar je moet geen paarlen voor lompe zwijnen gooien. Als je in een jaar een MX-bord verkloot is het allicht beter dat te blijven doen dan in twee jaar een Topre-bord om zeep te helpen.

Wat dat betreft vanavond in dronken bui op eBay iets besteld:
"X8N6 Z-77 87 Keys Mechanical Gaming Keyboard" - EUR 30 incl verzendkosten 8)7

Afbeeldingslocatie: https://luckyretail.com/Uploadfile/20170204/093935/093935-1.jpg

Voor dat geld mag ik al blij zijn als het enigszins functioneert, maar er zouden "blue switch" in moeten zitten. Of dat Cherry MX is, is een tweede natuurlijk. We zullen zien. Als het echt bevalt, kan het wel eens m'n Leopold FC500R kunnen vervangen (waar ik al vaker wat horizontal ruimte tekort kom, dus gebrek aan numpad is een pre), zo niet - tja, ik heb hogere bedragen aan onzin uitgegeven O-)

Wordt vervolgd zodra dat ding binnen is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

dion_b schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 03:23:
Met je meegedaan ;). Zocht nog iets voor mijn backup pc. Kan weleens wat zijn. Ben benieuwd.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenn99
[...]

...ervan uitgaande dat hij ze niet even snel sloopt. Topre is goed spul, maar je moet geen paarlen voor lompe zwijnen gooien. Als je in een jaar een MX-bord verkloot is het allicht beter dat te blijven doen dan in twee jaar een Topre-bord om zeep te helpen.

[Afbeelding]

Voor dat geld mag ik al blij zijn als het enigszins functioneert, maar er zouden "blue switch" in moeten zitten. Of dat Cherry MX is, is een tweede natuurlijk. We zullen zien. Als het echt bevalt, kan het wel eens m'n Leopold FC500R kunnen vervangen (waar ik al vaker wat horizontal ruimte tekort kom, dus gebrek aan numpad is een pre), zo niet - tja, ik heb hogere bedragen aan onzin uitgegeven O-)

Geinig bordje voor 30 euro hoor, kan bijna niet geloven dat ze het er voor kunnen maken.
zal wel geen cherry zijn, volgens mij zouden de switches dan al meer kosten dan dit hele toetsenbord XD

Helaas ben ik zelf nogal verknocht aan de numpad, en zijn dit soort toetsenbordjes bijna altijd met blue switches, anders zou het wel een optie zijn.

Enne Dion, nogmaals, ik ga extreem zuinig met mijn toetsenbord om..
Ik kan me voorstellen dat je dat moelijk kan geloven aangezien ze met bosjes stuk gaan.. maar het is echt zo.

Ik zit al achter de pc sinds zo rond 1990, dus heb ook de oude ibm model M nog gebruikt, die deed het na 10 jaar nog prima, en heb ik alleen vervangen omdat hij er niet meer uit zag. Helaas hebben die geen n-key rollover dus dat is voor gaming niet echt een optie (bovendien zijn ze natuurlijk duur en moeilijk verkrijgbaar)

[EDIT]

in de beschrijving op ebay zag ik het volgende over jouw nieuwe bordje,
"Gaote / Outemu Blue mechanical key switches".

[ Voor 3% gewijzigd door xenn99 op 29-12-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

xenn99 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:30:
[...]

Geinig bordje voor 30 euro hoor, kan bijna niet geloven dat ze het er voor kunnen maken.
zal wel geen cherry zijn, volgens mij zouden de switches dan al meer kosten dan dit hele toetsenbord XD
Uhuh - dat gezegd, tussen Shenzhen en Hong Kong gebeuren wel meer rare dingen op financieel vlak, dus het is nog niet eens uit te sluiten, maar de verwachtingen zijn uiteraard niet op niveau "Ik koop voor EUR 200 een topbord" :')
Helaas ben ik zelf nogal verknocht aan de numpad, en zijn dit soort toetsenbordjes bijna altijd met blue switches, anders zou het wel een optie zijn.
Ik meestal ook, dit wordt m'n eerste zonder numpad - maar daar zocht ik ook bewust naar in dit geval, ik wil het uitproberen, en ik wil trouwens een goede losse mechanische numpad voor erbij. Best of both worlds zeg maar. Dat laatste blijkt trouwens lastiger te vinden.

Mbt blue - ik ben hooguit een zeer lichte gamer en gebruik m'n toetsenborden vooral om te typen. Ik heb al jaren brown en ik vind de feedback daar juist iets te dof van, dus dan is blue voor mij logische keuze. Voor gamen idd wat minder, zeker gezien je bij blues het snelst slijtage merkt (afgenomen tactile feedback en klik).
Enne Dion, nogmaals, ik ga extreem zuinig met mijn toetsenbord om..
Ik kan me voorstellen dat je dat moelijk kan geloven aangezien ze met bosjes stuk gaan.. maar het is echt zo.
Extreem zuinig, maar je gebruikt hem wel (extreem?) zwaar. Gezien de borden die je noemt is dit linksom of rechtsom slijtage op plekken waar je ze het meest belast, en je hebt het ervaren bij verschillende kwaliteitsborden, dus het is geen one-off maandagmorgenexemplaar of baggerontwerp. Daarom bijf ik erbij: hier is niets raars aan de hand.
Ik zit al achter de pc sinds zo rond 1990, dus heb ook de oude ibm model M nog gebruikt, die deed het na 10 jaar nog prima, en heb ik alleen vervangen omdat hij er niet meer uit zag. Helaas hebben die geen n-key rollover dus dat is voor gaming niet echt een optie (bovendien zijn ze natuurlijk duur en moeilijk verkrijgbaar)
Daar noem je ook een bord :P

Als je goed uitkijkt en geduld hebt kun je ze vrij makkelijk voor minder tot helemaal niets krijgen. Ik heb er hier iig zes liggen (als je de 'Quiet Touch' rubberdome uitvoering en de Unicomp-branded USB borden meetelt) en heb er niet meer dan EUR 45 voor betaald, sterker nog, drie heb ik geheel gratis kunnen ophalen gedurende afgelopen jaar :7

Maar idd, er valt over 6KRO te discussieren, maar 2KRO zoals op de Model M is gewoon te weinig voor zelfs mijn lichte gaming (bij GTA2 gaat het al flink mis :') )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenn99
dion_b schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:33:
Extreem zuinig, maar je gebruikt hem wel (extreem?) zwaar. Gezien de borden die je noemt is dit linksom of rechtsom slijtage op plekken waar je ze het meest belast, en je hebt het ervaren bij verschillende kwaliteitsborden, dus het is geen one-off maandagmorgenexemplaar of baggerontwerp. Daarom bijf ik erbij: hier is niets raars aan de hand.
Hij wordt zeker extreem veel gebruikt, maar dan nog.. Officieel zouden ze 20 miljoen keypresses per switch moeten kunnen halen. Ik game veel, en dat zijn heel vaak dezelfde knoppen maar 20 miljoen in een jaar op dezelfde knop.. nee dat niet :P

Met whatpulse kon je in het verleden je heatmap zien, geen idee of die functie er nog in zit, heb het al een tijdje niet gebruikt. Maar ik heb nog wel een screenshot van een oude log waarin totale aantallen staan:
https://i.imgur.com/8pAQ8Dn.png
Qua gebruik is er sinds die tijd niet veel veranderd.

Zelfs al ga ik uit van de meest drukke dagen voor een heel jaar, zou het zeker niet meer kunnen zijn dan 10 miljoen totaal over het hele toetsenbord.

Ik las in de beschrijving van dat 30 euro toetsenbord dat de switches daarvan simpelweg met een tooltje kunnen worden verwijderd (dus niet gesoldeerd ofzo?)
dus ik ga toch maar is onderzoeken hoe dat bij mijn ducky is.
Als het een kwestie van inprikken is dan bestel ik wel gewoon wat reserve switches..

Hoe zit het trouwens met de switches van Logitech?
Ik heb redelijke goeie ervaringen met hun spullen
Wel een aantal keer het typische dubbelklik probleem met muizen (huidige g700s doet het al meer dan 2 jaar), maar met toetsenborden heb ik nooit iets gehad.
Totaal geen ervaring met hun mechanische switches, en weet er ook heel weinig van.

[Edit]
Als je nog een mech numpad zoekt, ik zie er zat op ebay als je zoekt op usb mechanical numpad
en mocht je liever voor een degelijk merk gaan is is er ook nog de ducky pocket (maar die is wel zo'n 70 euro XD)

[ Voor 5% gewijzigd door xenn99 op 29-12-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

xenn99 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:30:
[...]

../..

in de beschrijving op ebay zag ik het volgende over jouw nieuwe bordje,
"Gaote / Outemu Blue mechanical key switches".
Volgens mij is het deze, ben benieuwd.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-09 13:08
Hee allemaal,

Ik gebruik op kantoor vrij intensief een Logitech K800. Een heel stil toetsenbord, en dat vinden vooral m'n collega's wel handig, aangezien we in een open ruimte werken.

Het toetsenbord komt uit 2011 en helaas is de enter gisteren losgekomen.

Als vervanger kijk ik nu naar een mechanisch toetsenbord, maar mijn collega's hebben me al vriendelijk gewaarschuwd dat ze daar niet blij van zouden worden :)

Uit YouTube vergelijkingsvideos blijkt ook wel waarom want zelfs de silent bedoelde (Cherry MX bijvoorbeeld) switches klinken beduidend luider.

Wat is jullie ervaring? Storen collega's zich aan jullie mechanische toetsenbord? En is de ervaring ermee veel prettiger dan met de scissor switches van Logitech? Welk model is volgens jullie het stilst? Wat online onderzoek heeft me een lijstje met Filco Majestouch 2, Topre realforce, Cherry MX black silent en de Matias Quiet Click opgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een mechanisch toetsenbord kán stiller zijn dan een scissor of normaal rubber dome toetsenbord. Het ligt zowel aan de switch als hoe je er mee om gaat. Gebruik je de plank alsof je spijkerschrift schrijft, tja, dan is er geen effectief verschil te horen. Dan overstemt zelfs een scissor switch de MX Blue/Green. :P

Als je o-ringen gebruikt om het bottomen te dempen kom je eigenlijk al een eind. Het geluid is hoe dan ook anders en daar moet je aan wennen. Als je eerst *paf* gewend bent en het wordt daarna *poef* hoor je dat gewoon. Het valt dan meer op in een open ruimte als iedereen nog gewoon *paf* produceert.

Laat je trouwens niet misleiden door video's e.d. Vaak hebben ze de microfoon ervan heel dicht bij de toetsen, waardoor je een verkeerd beeld krijgt. Ook persoonlijk gebruik geeft een ander beeld dan wat jij zou ervaren. Ga je als een jackhammer tekeer, of ben je rustiger als een beitel en hamer. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Steinumstein schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 07:23:
[...]

Wat is jullie ervaring? Storen collega's zich aan jullie mechanische toetsenbord?
Hangt sterk af van situatie en collega. Ik heb er eentje (uiteraard degene die het dichtstbij zit :') ) die al van rubberdome laptopchicklets begint te mopperen, en overtuigd is dat m'n rubberdome IBM Model M Quiet Touch volle clicky switches heeft 8)7
Misschien dat ik eens een dagje de 'echte' meeneem en dan het verschil laat horen >:)

Daar begin je weinig tegen, behalve lief glimlachen, niet provoceren maar verder negeren. Ik heb andere collega's die niet op zouden kijken van een boorhamer, dus het kan verkeren.
En is de ervaring ermee veel prettiger dan met de scissor switches van Logitech? Welk model is volgens jullie het stilst? Wat online onderzoek heeft me een lijstje met Filco Majestouch 2, Topre realforce, Cherry MX black silent en de Matias Quiet Click opgeleverd.
In beginsel kunnen ze allemaal nagenoeg stil zijn, iig niet luidrichtiger dan een random rubberdome. Wel zit er flink verschil tussen hoe ze typen en trouwens de prijzen (Topre :X ). Filco gebruikt Cherry MX switches, dus dat is alvast hetzelfde (althans, als je gaat voor Blacks). Er is geen "beste", Cherry, Topre en Matias switches zijn allemaal van goede kwaliteit, de meeste borden ermee ook (al moet je bij de low end van Cherry-borden wel een beetje oppassen).

Zaken waarin ze verschillen:
- linear (Cherry MX Black en Red, Matias 102Q) vs tactile (Cherry MX Brown, Topre en overige Matias)
- weerstand / kracht die nodig is om toets in te drukken (Black = veel, Red = weinig, grootste deel van de rest zit daar tussenin)
- verloop - hoe de weerstand die je voelt verandert gedurende het indrukken

Persoonlijk ben ik groot fan van tactile feedback, en hou ik van switches wiens weerstand op het laatst toeneemt zodat je niet makkelijk de grondplaat raakt. Uit deze reeks zou ik dan MX Brown of Matias 101Q moeten nemen (al hou ik ook van klik, waardoor ik in praktijk MX Blue of gewoon IBM buckling spring gebruik).
Wil je liever wel de grondplaat kunnen raken, dan liggen Topre swtiches meer voor de hand.

En als je geen tactile bump wilt, kijk dan naar MX Black of Red, danwel Matias 102Q.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
Cool, bedankt voor jullie reacties!

Heel kort samengevat wordt het een kwestie van proberen? Ik heb alleen geen idee hoe precies: is er een fysieke winkel waar je veel verschillende types kunt uitproberen? Bestellen en retourneren tot ik iets vind dat me bevalt lijkt me heel onhandig :-)

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben naar Alternate gereden en bij een MM naar binnen gestapt waar een paar mechs lagen. Alternate lag niet direct in de buurt, uurtje rijden ongeveer, maar ze hadden eentje in de actie waar ik wel interesse in had en zodoende had gekocht. Was goede keus, want heb 'm nog steeds en typt heerlijk.

Maar het kiezen is echt heel persoonlijk. Het kan goed zijn dat je in de winkel denkt de juiste te hebben gevonden op gevoel, maar bij thuiskomst en echt gebruik het toch wat tegenvalt. Houd hier rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57
@Steinumstein ik heb thuis een bord van Cooler Master en op het werk een Leopold, beide met Cherry MX Brown (staat geloof ik wel in mijn inventaris). De Leopold is duurder, maar heeft geluidsdempende maatregelen (o.a. een mat) die echt effect hebben.

De Cooler Master heb ik op kantoor geprobeerd, maar daar voelde ik me wel asociaal bij. De Leopold maakt echter niet veel meer herrie dan allerlei goedkope rammelplanken die er standaard bij de werkplekken liggen. Tenzij ik een keer ruzie met mijn code heb ofzo :+ .

Dat is dus wel iets: niet aldoor bottomen moet je wel even leren, het beste recept is zoveel mogelijk op mechanische planken typen :9 .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
Er zit hier een Alternatief vlakbij, maar de laatste keer dat ik daar was, zag ik eigenlijk helemaal geen toetsenborden meer staan, maar vooral speelgoed :/

Ik zal eens langsgaan om te vragen wat er staat! Mm is ook een goede.

Op kantoor heeft iemand een Steelseries Apex m500. Zal eens vragen met welke switches en hoe dat bevalt!

Dat ik het moet leren heb ik al begrepen ja, maar het schijnt het (ik ben een ouderwetse tekstschrijver) waard te zijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Vooral blijven typen zoals je gewend bent. Ik heb mensen spastisch zien typen om maar niet te bottomen... Je zou er spontaan RSI van krijgen. Bespaar je de ellende en zorg voor een bord met goede demping. Die Leopold ken ik niet, geen idee of ie ook uitgevoerd is met o-ringen, zo niet, dan lekker toevoegen en je hebt een mooi toetsenbord dat maar minimaal meer geluid maakt. Ga in ieder geval niet voor blauwe switches, rot geluid voor je collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:31

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]
He dat is toevallig: ik heb precies dezelfde. Wel een paar jaar geleden gekocht, toen de prijs nog veel hoger was. Ik heb ook de blue. Ik zie nu bij sommige toetsenborden uit die tijd dat ze 4 kleuren hadden en nu alleen de blauwe nog over zijn, misschien is dat de reden dat hij nu zo goedkoop is.

Er was nog wel een probleem. Het exemplaar dat ik heb, werkte uit de doos niet goed (hij miste aanslagen als je ook maar een beetje snel begon te typen), ik moest er nieuwe firmware op flashen die de verkoper me stuurde nadat ik geklaagd had. Maar met de nieuwe firmware deed hij het prima, ik gebruik hem dagelijks.

Ik heb trouwens destijds (november 2015) een review geschreven op mijn blog.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

Steinumstein schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 07:23:
Wat is jullie ervaring? Storen collega's zich aan jullie mechanische toetsenbord? En is de ervaring ermee veel prettiger dan met de scissor switches van Logitech? Welk model is volgens jullie het stilst? Wat online onderzoek heeft me een lijstje met Filco Majestouch 2, Topre realforce, Cherry MX black silent en de Matias Quiet Click opgeleverd.
Toen ik m'n UHK voor het eerst meenam naar kantoor, kreeg ik wel wat opmerkingen, maar tenzij je echt een herrie toetsenbord hebt, is het wel een rustgevend geluid (vind ik zelf :p) Ik heb browns.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
Hi allemaal,

ik overweeg nu een steelseries apex m800, omdat deze qua geluid heel erg prima schijnt te zijn voor kantoorgebruik. Heeft iemand hier ervaring mee? De tweaker reviews zijn niet onverdeeld positief. Is niet voor gamen, maar voor kantoorwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Na veel lezen en lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk ook een keus gemaakt voor mijn eerste mechanische toetsenbord.

Ik dacht eerst aan een Ducky One (2) TKL, maar ik twijfelde ivm met het eventuele gemis van de numpad. Daarom uitgekomen bij de Leopold FC980M PD, een numpad en toch niet fullsize.

En qua switches ben ik voor MX Brown gegaan met het idee dat ik ergens moet beginnen. Ik had bij de MM in Zwolle wel wat uitgeprobeerd en kwam ik bij MX Blue uit, maar het geluid beviel niet echt. En volgens mij moet je ook voor langere tijd op een toetsenbord typen voordat je een goed oordeel kan geven en dan lijken mij de Browns een 'veilig' beginpunt.

Als iemand op zoek is naar een fullsize Leopold met MX Browns: deze kwam ik vorige week tegen op Azerty (€66,94). Ik dacht dat het een foutje was, maar de prijs is nu nog iets lager(was in de 70). Is nog 1 op voorraad. En weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Na een beetje met de Hexgears X-1 gespeeld te hebben ben ik matig enthousiast. De brown switches verschillen een beetje per toets qua gevoel (komt veel voor bij non-cherry switches) en de spatiebalk slaat soms niet aan, vermoedelijk vanwege de meh stabilisers, maar moet ook nog wennen aan andere switches (reds of scissor dagelijks normaal) en alles zit wat dichter op elkaar. Vind het low profile zijn wel erg lekker :)
Had wel reds als voorkeur gegeven, maar een wit toetsenbord met brown keys was eerder beschikbaar (reviewsample). Verlichting oogt mooi, glowt/straalt mooi uit. Wit (draint de accu aanzienlijk dus zit niet in de presets) is wel te kiezen via de programming mode die je aanzet via Fun+F1.

Geluid is niet zo erg als een normale mech zonder demping maar al je hebt wel een duidelijke galm van het neerkomen op de plate. Ringen gebruiken voor demping is geen optie, de toets komt omhoog en je hebt te weinig houvast over voor de keycaps, die gaan wiebelen. Wireless verbinden gaat vlot, aan mijn mac gaat remappen van keys niet (kan verschillen tussen bt en wired, nog eens bekijken). Nog geen andere keycaps te krijgen, en eigen fabricaat dus zelf knutselen gaat niet.

Mooi pluspunt: nette carrycase met stukje foam insert zodat je een vakje hebt voor de kabel. Denk dat het zeker een fijn toetsenbord is om mee te nemen, numblock aanwezig jeej, alhoewel de afwijkende layout wel even wennen is. De numlocktoets zit op de plek van de delete bijvoorbeeld. Kan hem op mijn Windows-bak aangesloten houden (wired) en dan met toetsencombo wisselen naar BT voor mijn mac en weer terug.

Kwam nog een nette review tegen op Reddit :)

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 16-01-2019 13:20 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat plankje ziet er wel slick uit @2Dutch. Ik blijf toch kijken naar iets beters dan m'n ietwat ongemakkelijke, maar toch wel beste oplossing tot nu toe, draadloze toetsenbord+trackball combinatie van Adesso (met scissor switches) die ik voor m'n HTPC gebruik. Jammer dat de zwarte variant niet op voorraad is. De rode en bruine switches zijn vast vergelijkbaar met die van Cherry MX, maar waar is de witte mee te vergelijken? Ik hoop een zwaardere, iets wat meer richting MX Black gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hero of Time schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:34:
Dat plankje ziet er wel slick uit @2Dutch. Ik blijf toch kijken naar iets beters dan m'n ietwat ongemakkelijke, maar toch wel beste oplossing tot nu toe, draadloze toetsenbord+trackball combinatie van Adesso (met scissor switches) die ik voor m'n HTPC gebruik. Jammer dat de zwarte variant niet op voorraad is. De rode en bruine switches zijn vast vergelijkbaar met die van Cherry MX, maar waar is de witte mee te vergelijken? Ik hoop een zwaardere, iets wat meer richting MX Black gaat.
Lees dat ze vergeleken worden met gateron blue, heb daar geen ervaring mee (sowieso niet met clicky).
De meeste reviewers van de Hexgear X-1 hebben een sample met whites, die ook de meeste keypresses mist..niet zo fijn dus. Wel veel force voor indrukken nodig, dat komt dan wel weer overeen met blacks, maar linear vs clicky is wel een fiks verschil in gevoel.

Hier nog een sample hoe ze klinken van randomfrankp, heb direct gelinkt naar dat moment:

[ Voor 24% gewijzigd door 2Dutch op 16-01-2019 13:57 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb een dag met reds getypt, omdat de browns die ik eigenlijk had besteld verkeerd was geleverd, en daarna dus met browns, dat ik het verschil nauwelijks voel. Heb nog twee planken als daily driver bij m'n PC en op kantoor met MX Black en dat vind ik een stuk fijner. Ik had gehoopt dat de Choc White meer richting MX Clear ging, maar als het te vergelijken is met MX Blue, dan valt het idd al snel af. Dan liever brown. Al kan ik daar niet fatsoenlijk m'n vingers op laten rusten zonder per ongeluk een toets in te drukken.

Misschien dat ze nog met een Hexgears X-2 komen die wel blacks en clears heeft. :) Iig iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kreeg onverwacht toch de pricewatch: Roccat Vulcan 120 AIMO (Qwerty US) binnen (samples waren lastig kreeg ik te horen), mag ik me ook nog eens tegenaan bemoeien. Ziet er wel kek uit, wel apart met geborstelde look, draaiknop en dan nog van die zachte oplichtende toetsen links van de draaiknop :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzLWIJzfiL8JJTgYN5EPfBpM8gs=/i/2002147563.jpeg

Las dat hun eigen brouwsel aan switch redelijk op browns lijkt, en de doorzichtige switches zorgen weer voor lekker veel regenboogpower :+

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 17-01-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Best een apart ding zo die Vulcan, Roccat's eigen keys met eigen keycaps, je hoeft je lig niet druk te maken welke andere keycaps je er op zou willen ;)

Afbeeldingslocatie: https://media.roccat.org/static/uaIJ6mZStE1540367190/4/img/TitanSwitch-Image-1.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippiestgem
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:45
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een TKL toetsenbord met Cherry MX Brown Switches.

Een kameraad van me heeft (meer dan een jaar geleden) de Cooler Master Masterkeys Pro S voor zo'n 80 euro gekocht.

Vandaar dan mijn budget rond de 100 euro ligt. Ik kan maar heel erg moeilijk een TKL toesenbord met MX Brown switches vinden voor die prijs, terwijl die Cooler Master meer dan een jaar geleden te koop was voor 80 euro. LED verlichting vind ik ook belangrijk, maar of het RGB is niet. Ik wil absoluut geen numpad omdat deze voor mij geen nut heeft en in de weg zit van mijn muis.

Tot nu toe heb ik alleen de Sharkoon Skiller Mech SGK2 gevonden, maar deze heeft Kailh Brown switches. Zijn deze net zo goed als die van Cherry?

Ik zou het heel erg waarderen als iemand op de hoogte is van een website waar ik zo'n toetsenbord kan bestellen of zelfs het toetsenbord weet die ik zoek.

Alvast bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door snippiestgem op 17-01-2019 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@snippiestgem, je kan bij Alternate voor €100 een Ducky kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippiestgem
@Hero of Time Bedankt voor je antwoord, helaas hebben deze toetsenborden of een onbekende levertermijn, of geen ledverlichting in de toetsen.

[ Voor 5% gewijzigd door snippiestgem op 17-01-2019 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daar had ik niet direct op gelet. Maar zet bij het filter het merk 'Ducky' uit en je krijgt een hoop meer die wellicht beter in je straatje passen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

snippiestgem schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:32:

Een kameraad van me heeft (meer dan een jaar geleden) de Cooler Master Masterkeys Pro S voor zo'n 80 euro gekocht.

Vandaar dan mijn budget rond de 100 euro ligt. Ik kan maar heel erg moeilijk een TKL toesenbord met MX Brown switches vinden voor die prijs, terwijl die Cooler Master meer dan een jaar geleden te koop was voor 80 euro. LED verlichting vind ik ook belangrijk, maar of het RGB is niet. Ik wil absoluut geen numpad omdat deze voor mij geen nut heeft en in de weg zit van mijn muis.

Ik zou het heel erg waarderen als iemand op de hoogte is van een website waar ik zo'n toetsenbord kan bestellen of zelfs het toetsenbord weet die ik zoek.
Ik vond je verhaal zo raar dat ik zelf effe de Pricewatch door ben gaan spitten en inderdaad : Dergelijke modellen zijn gewoon niet meer voor een normale prijs tekoop! :o :|

Het goedkoopste model dat er een beetje normaal uitziet is deze : pricewatch: Leopold FC750R PD TKL PBT Keycaps MX Brown US Zwart
Geen verlichting, wel PBT keycaps! :)

Kwam wel dit onding tegen : pricewatch: Ozone Strike Battle Cherry MX Brown (Qwerty UK) maar die zullen de meeste mensen waarschijnlijk fugly vinden... gok en hoop ik! :+

Tijdens de zoektocht kwam ook dit model tegen, maar ondanks het gave design hoort die helaas niet in dit topic : pricewatch: Backshop ErgoSlide VS2 :*)

Kortom : Ik wens je heel veel succes met je zoektocht en ik voel me nu bijna schuldig dat ik ooit de CM Storm Rapid-i voor € 79 of zo heb gekocht :$

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 16-09 08:09
2Dutch schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:32:
Kreeg onverwacht toch de pricewatch: Roccat Vulcan 120 AIMO (Qwerty US) binnen (samples waren lastig kreeg ik te horen), mag ik me ook nog eens tegenaan bemoeien. Ziet er wel kek uit, wel apart met geborstelde look, draaiknop en dan nog van die zachte oplichtende toetsen links van de draaiknop :P
[Afbeelding]

Las dat hun eigen brouwsel aan switch redelijk op browns lijkt, en de doorzichtige switches zorgen weer voor lekker veel regenboogpower :+
Heb hem hier ook, erg fijn tobo! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

TakeAway schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:14:
[...]

Heb hem hier ook, erg fijn tobo! :P
Heb maar kort even kunnen rammelen op het werk (ding is te groot voor in mijn fietstas _O- ) maar tikte best aardig, en oogt erg strak. Zou zelf de polssteun niet nodig hebben, wel fijn dat ie erbij zit. Maar mag ook wel voor die prijs ;)

Oh zie nu pas dat ie idd ook zonder te krijgen is _O-

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 18-01-2019 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 16-09 08:09
2Dutch schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:12:
[...]

Heb maar kort even kunnen rammelen op het werk (ding is te groot voor in mijn fietstas _O- ) maar tikte best aardig, en oogt erg strak. Zou zelf de polssteun niet nodig hebben, wel fijn dat ie erbij zit. Maar mag ook wel voor die prijs ;)
Dan is this your lucky day; zonder polssteun is hij 1 tientje goedkoper :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik heb em ook nu sinds een maand of zo. Ben er erg blij mee, tikt lekker weg.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasparS
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik ben zojuist gevallen voor een schattig toetsenbordje, de Cherry g81-4100, vanwege de layout en het feit dat ik hem gratis kreeg. De MLs gaan zoals verwacht niet zo fijn als de MXs in mijn andere borden, echter schat ik dat wat lube wonderen kan doen. Dat heb ik nog niet eerder nodig gevonden dus hier weet ik weinig van. Geen zin om lang te wachten of veel geld aan dit bordje uit te geven; is teflon silliconen smeer van de lokale bouwmarkt goed genoeg of doe ik hiermee meer kwaad dan goed? Ik heb ook smeer in huis op basis van lithium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CasparS schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:40:
Ik ben zojuist gevallen voor een schattig toetsenbordje, de Cherry g81-4100, vanwege de layout en het feit dat ik hem gratis kreeg. De MLs gaan zoals verwacht niet zo fijn als de MXs in mijn andere borden, echter schat ik dat wat lube wonderen kan doen. Dat heb ik nog niet eerder nodig gevonden dus hier weet ik weinig van. Geen zin om lang te wachten of veel geld aan dit bordje uit te geven; is teflon silliconen smeer van de lokale bouwmarkt goed genoeg of doe ik hiermee meer kwaad dan goed? Ik heb ook smeer in huis op basis van lithium.
G81 is geen ML (dat is G84) maar MY. Misschien dat lube wonderen doet, maar ik vrees dat dat hooguit er een nog nattere krant van maakt...

Gegeven paard niet in de bek kijken, maar ik zou overwegen om deze te verkopen en iets beters (met evt MX of ML switches) ervoor te nemen.

Ander nieuws:
Mijn oude maar nog niet gebruikte clicky keyboard nog niet eenduidig kunnen identificeren, maar wel duidelijk dat het Alps White switches heeft. Vallen me vooralsnog niet tegen, maar ik krijg des te meer zin om te vergelijken met een MX Blue bord :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasparS
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-12-2022
Yes, excuus- g84 moest daar staan! Ik weet niet, ik vind de korte travel wel echt fijn en heb vooral moeite met de stroefheid (die ook niet consistent is tussen de Keys, sommige gaan wel lekker), daar moet smeer toch wel bij helpen lijkt me! Standaard verliezen ze het hier natuurlijk van de alps en springs, maar van de mx brown clones ben ik niet 110% zeker (+ die zijn allen drie veel te luid voor op het werk). Ik durf het risico wel aan; dus wat voor smeer kan ik gebruiken& waar kom ik er binnen afzienbare tijd aan?

[ Voor 5% gewijzigd door CasparS op 21-01-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielh3
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik weet dat dit waarschijnlijk niet helemaal de juiste plek is om dit te vragen, maar heeft iemand nog een goede optie waar de Ducky One 2 1808S keyboards nog redelijkerwijs te koop zijn?

Bijna overal zijn deze te koop met de red switches of met een duitse qwerty layout en laat dat nu net niet zijn waar ik naar opzoek ben..

(Ik ben overigens specifiek opzoek naar de DKON1808S-_USPDAZW1 met witte backlight en de MX clear switches )

Of heeft iemand nog een vergelijkbaar alternatief die wel ergens te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

[Afbeelding]

Heb je 'm al binnen? Ikke nog niet. Vind wel erg lang duren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MrMarcie schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:45:
[...]

Heb je 'm al binnen? Ikke nog niet. Vind wel erg lang duren nu.
Ha nee, dat is nogal een soap geworden...

Het duurde inderdaad erg lang, toen ik opeens deze mail kreeg:
Sorry to interrupt you ,but we got a notice from the custom that the package maybe delay to be custom inspection recently. So there may be 15-30 days delay than normal shipping date(30 days).If you can’t wait such long , is it possible to take full refund right now and buy locally for saving your time ,there is no need for return it if you receive the item later .We will be greatly appreciated if you could understand and take our suggestion .Please let us know your decision
Nouja, als ze zelf een refund aanbieden neem ik die. Zo gezegd, zo gedaan, refund was de volgende dag binnen. Toetsenbord heb ik nog niet gezien, zou zomaar kunnen dat ik dus over enige tijd een gratis el-cheapo mechanische toetsenbord binnen krijg 8)7

Het kan trouwens goed kloppen dat het rommelt bij de Chinese douane, ik heb ook bijzonder lang moeten wachten op een EEPROM programmer die afgelopen week eindelijk (na >2 maanden) binnen kwam.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dion_b schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:51:
[...]

[...]

Nouja, als ze zelf een refund aanbieden neem ik die. Zo gezegd, zo gedaan, refund was de volgende dag binnen. Toetsenbord heb ik nog niet gezien, zou zomaar kunnen dat ik dus over enige tijd een gratis el-cheapo mechanische toetsenbord binnen krijg 8)7

Het kan trouwens goed kloppen dat het rommelt bij de Chinese douane, ik heb ook bijzonder lang moeten wachten op een EEPROM programmer die afgelopen week eindelijk (na >2 maanden) binnen kwam.
Gratis keyboardje zou mooi zijn ;). Ik hoop het voor je. Ik heb die (of andere) mail niet gehad - heb 1 dag na jouw besteld-.
Maar ik hoor het al, kan nog even duren (als ie al komt).
Ik hou het in de gaten, bedankt voor de reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snippiestgem
snippiestgem schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:32:
Hallo allemaal,

Tot nu toe heb ik alleen de Sharkoon Skiller Mech SGK2 gevonden, maar deze heeft Kailh Brown switches. Zijn deze net zo goed als die van Cherry?

Alvast bedankt!
Een update voor de enkeling die het zou boeien:

Gisteren heeft Cooler Master een aantal nieuwe toetsenborden uitgebracht waaronder een paar interessante TKL toetsenborden. Dit kwam mij goed uit want ik kon dus nergens een TKL toetsenbord vinden met Brown switches voor onder de 100 euro.

Eén van de nieuwe (TKL) toetsenborden heeft Gateron Brown switches. Als leek zal ik toch het verschil tussen Cherry of Gateron merken dus heb ik deze besteld: pricewatch: Cooler Master CK530 - Brown Switch (Qwerty US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord voor thuis.
Momenteel gebruik ik het Microsoft Ergonomic 4000. Deze bevalt mij op zich prima, maar ik prefereer toch het typen op m'n CODE Keyboard (87 keys), echter is deze niet echt ergonomisch.

Bij voorkeur zou ik dus een ergonomisch (gesplitst) CODE Keyboard willen hebben, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Wel ben ik wat andere ergonomische toetsenborden tegen gekomen welke 'bijna' voldoen aan wat ik zou willen.
De Ultimate Hacking Keyboard heeft nagenoeg alles wat ik wil (layout & switches), maar het is zo'n 61-key toetsenbord en als ontwikkelaar vind ik de Home, End, cursors, etc. toetsen toch wel heel fijn. Tevens mis ik hier de F-toetsen.
Hetzelfde geldt voor de ErgoDox EZ. In potentie ook precies wat ik wil, maar de layout is te veel wennen en ik mis hier ook weer de toetsen welke als ontwikkelaar nuttig zijn.

De Freestyle Edge komt het meest inde buurt van wat ik zoek, maar ook daar zitten de cursortoetsen, Home, End, PageUp/down weer op een 'rare' plek.

Iemand hier die nog een suggestie heeft voor een ergonomisch keyboard (met Cherry Clear of Blue switches) welke bij voorkeur een 'regulier' 87-key layout heeft?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Jan_V schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:15:

De Freestyle Edge komt het meest inde buurt van wat ik zoek, maar ook daar zitten de cursortoetsen, Home, End, PageUp/down weer op een 'rare' plek.
Dat je de layout kunt veranderen is niet voldoende voor je wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Dwarlorf schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:25:
[...]

Dat je de layout kunt veranderen is niet voldoende voor je wensen?
Volgens mij blijf je er mee zitten dat je met de Freestyle de Shift toets, Alt, Ctrl, cursor toetsen en de Home/End/PgUp/PgDn, etc. niet op de 'normale' plaats kunnen worden gezet.
Het gehele rechter gedeelte is compacter gemaakt naar 1 kolom.
Afbeeldingslocatie: https://halalg.bn.files.1drv.com/y4my72yKxaKmwa5CaJ1OTKobW4SoMKB_yPUcII_P05h_nI_ReozfzxYZFYlxngXMNFoLHwAJb_3aJRffJU1hFKZ6g6xYkdwMmdX_AqfmN-RxuYnHKh0hIiQ5zS2Vg-NfUvzxELx5Z3Q5IdQE82-ui6IBtPkxwxTZuzU1ukwFcUqP37qiSt9IEkh3KLZ2NUFampX?width=288&height=210&cropmode=none

Hierdoor kun je nooit zoiets maken als bij een 'regulier' keyboard (denk ik)
Afbeeldingslocatie: https://6i0zja.bn.files.1drv.com/y4mj3Wbj9WocxW8m-70Zh6yrP1Vt_qFfVhmib90LIRg5yMxhjizCLi64JcK7D-JFrtE6odbRhrMuAvUweGouve0srr4rXeRWFChEQB75JpKUrI60268nsz3jlTRRpgnBwQt6ak8_4nZbMGhMBIGQe0PlJa_OpGZl_HWK4s6IzINdjWKHkBDV_uVEXvIMJec5udm?width=347&height=298&cropmode=none

Uiteraard is er wel aan te wennen, maar dat heeft niet de voorkeur.
Zelfbouw zou een optie kunnen zijn, maar ik koop liever iets out of the box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Jan_V schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:33:
[...]

Volgens mij blijf je er mee zitten dat je met de Freestyle de Shift toets, Alt, Ctrl, cursor toetsen en de Home/End/PgUp/PgDn, etc. niet op de 'normale' plaats kunnen worden gezet.
Het gehele rechter gedeelte is compacter gemaakt naar 1 kolom.
[Afbeelding]

Hierdoor kun je nooit zoiets maken als bij een 'regulier' keyboard (denk ik)
[Afbeelding]

Uiteraard is er wel aan te wennen, maar dat heeft niet de voorkeur.
Zelfbouw zou een optie kunnen zijn, maar ik koop liever iets out of the box.
Ik denk dat het lastig wordt. Alle mechanische split keyboards die ik tegenkom hebben inderdaad alleen rechts zo'n rijtje. Ik denk dat je het beste kan aanleren om dat toch te gebruiken. Zelfbouw is ook niet echt makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Momenteel gebruik ik het Microsoft Ergonomic 4000. Deze bevalt mij op zich prima,
Lekker blijven gebruiken! Een mechanische tegenhanger is er helaas gewoon niet! :'(
maar ik prefereer toch het typen op m'n CODE Keyboard (87 keys), echter is deze niet echt ergonomisch.
Dat toetsenbord lijkt verdomd veel op mijn CM Storm Rapid-i met MX Brown switches! :o

Zoek de verschillen : pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) :D

Rapid-i : € 79
CODE : $ 160

Damn... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dion_b schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:51:
[...]

[...]

HaHA, ik bleek die mail toch ook te hebben in ebay. Contact met ze opgenomen en krijg binnen 2 dagen mijn geld terug, zegt ie. Hij denkt lost in transit. Vreemd.

Nu alleen nog zoń bordje ergens anders scoren. Reviews zijn wel goed en is voor backup pc. Dus die prijs stond me wel aan.

[edit]
Geld retour ontvangen van ze!

[ Voor 8% gewijzigd door MrMarcie op 02-02-2019 11:07 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:51
Halo allemaal,

Ik heb even wat input nodig, ik ben (weer) bezig met een opzetje voor een toetsenbord.
Ik ben er al een tijd mee bezig en heb het nu weer even op gepakt en kijk wel weer hoe ver ik nu weer komt :)
Momenteel ben ik bezig met de layout van mijn toetsen, echter komen de symbolen niet overeen met "standaard" toetsen. Dit komt doordat het typemachine toetsen zijn. Nu vroeg ik me af wat wijsheid is.
Ik type niet gek veel en mijn blindtypekunsten beperken zich tot de letters en de meeste gebruikte ander toetsen. Maar het wordt al beter.
De vraag: Zal ik de symbolen op de toetsen aanhouden? Of zal ik de standaard toets indeling houden?
Hier een foto van de huidige layout(ik heb de onderste functie toetsen al weer veranderd)
En een foto van de toetsen die ik nog over heb.
Tips zijn welkom.

Ohja het wordt en dubbel split bord met brown switches, zodra ik een tekening heb post ik die ook wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weer een paar aanwinsten op vlak van vintage mechanical keys - aangezien ik wil gaan voor tenkeyless keyb maar af en toe echt behoefte heb aan numerical data entry ben ik op zoek gegaan naar mechanical numpads. Afgelopen week twee gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wD21euKimuhgOTkC2wWmQ26f/full.jpg

Links een Cherry G80-3700HQAUS/05 programmable keypad met MX Black switches and doubleshot caps, rechts een Toshiba NKP1815 met Alps White switches.

De Cherry is goddelijk; doorgaans prefereer ik tactile switches, maar hier ademt aan alle kanten kwaliteit uit. Ben ook erg fan van statusLEDs in toetsen ipv los ergens anders. De Toshiba valt tegen- ik heb een toetsenbord met Alps White waar ik erg blij mee ben; op basis daarvan snapte ik niet waarom mensen MX Blue duidelijk superieur vonden. Deze keypad geeft een voorbeeld van hoe dat kan komen. Allereerst moet je de toetsen exact recht raken, anders schuren ze langs toets ernaast en wordt de aanslag niet geregistreerd. Daarnaast daalt de weerstand na de 'bump' zodanig snel dat je bijna altijd hard de onderplaat raakt. Bah.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@dion_b Wat was je kwijt voor die twee en waar haal je ze vandaan ?

Ik heb er weleens naar gekeken, maar om er nou evenveel voor te betalen als mijn complete TKL keyboard gaat me echt te ver! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nero355 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:14:
@dion_b Wat was je kwijt voor die twee en waar haal je ze vandaan ?

Ik heb er weleens naar gekeken, maar om er nou evenveel voor te betalen als mijn complete TKL keyboard gaat me echt te ver! :/
Niet echt goedkoop, maar ook niet idioot duur. EUR 35 voor de Cherry, EUR 20 voor de Toshiba - beide van zelfde Marktplaats verkoper (die overigens geen andere mechanische had ;) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dion_b schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:33:
Niet echt goedkoop, maar ook niet idioot duur. EUR 35 voor de Cherry, EUR 20 voor de Toshiba - beide van zelfde Marktplaats verkoper (die overigens geen andere mechanische had ;) )
Dat is nog wel te doen inderdaad! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:57
Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord voor thuis.
Momenteel gebruik ik het Microsoft Ergonomic 4000. Deze bevalt mij op zich prima, maar ik prefereer toch het typen op m'n CODE Keyboard (87 keys), echter is deze niet echt ergonomisch.

Bij voorkeur zou ik dus een ergonomisch (gesplitst) CODE Keyboard willen hebben, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Al iets gevonden?

Heb zelf ook een MS Ergo 4000 liggen, En inmiddels ook aan het kijken voor iets vergelijkbaars met een fijnere toetsaanslag.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Sato schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:49:
[...]

Al iets gevonden?

Heb zelf ook een MS Ergo 4000 liggen, En inmiddels ook aan het kijken voor iets vergelijkbaars met een fijnere toetsaanslag.
Helaas nog niet. Af en toe zoek ik weer eens of er iets nieuws is, maar nog niet gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
Heb er nog eens goed over na zitten denken wat nu eigenlijk mijn bezwaren met de ergo 4000 zijn:
* Te breed, Wat klachten geeft mijn rechter schouder. (Merk dat nu met diablo 3 heel goed.)
* Toetsaanslag niet heel prettig.
* Veel te lastig schoon te maken.

Pluspunten:
* Polssteun.
* Positie/hoek van linkerhand tijdens gamen is zeer prettig.

Vervolgens wat rond zitten kijken en dan springt vooral de Kinesis Freestyle Edge eruit, Maar die is voor mij op dit moment veel te duur iets wat voor vrijwel alle vergelijkbare opties geld.

----

Dan blijft over voor mij de tweakers oplossing:
Pak een compakter toetsenbord (TKL bijv.), Legt er een pols steun voor en indien nodig aan de rechterkant een blokje hout eronder = vergelijkbare hoek als de MS Ergo 4000, En minder klachten bij het gamen. Voor typen (wat ik niet heel veel doe achter de pc) leg ik het blokje even weg en ligt het tobo plat.

Zelf al wat zitten kijken maar kan zowel bij tweakers.net als bij hardware.info geen goede filters vinden (of ik kijk eroverheen) in de pricewatch waardoor ik het idee heb een aantal bij mijn wensen passende toetsenborden niet te zien en het zou jammer zijn als later blijkt dat ik een goed bordje gemist heb.

Mijn wensen/eisen zijn als volgt:

Budget: 50,- tot 80,-, Eventueel wat meer maar geen 110+
* Primair gebruik = gaming
* Niet te luidruchtig, liefst relatief stil. (van wat ik gelezen en begrepen heb is de beste keuze dan de cherry mx red of vergelijkbaar)
* Compact, TKL of zoiets als de Cooler Master MasterKeys Pro M
* En niet geheel onbelangrijk: Makkelijk schoon te maken / Kan goed tegen stof. (Wel zo handig met eczeem op je handen.)

Mocht bovenstaande hier niet mogen dan zal ik het morgen in een apart topic zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Eindelijk de tijd om eens die AIMO 120 langer te bekijken en start te maken met mijn review. 'Vervelend dingetje', hij tikt te fijn vergeleken met mijn tobo (waar ik prima op game maar op de een of andere manier niet lekker op tik). Misschien hoeft de sample niet terug? :+ Trouwens wel jammer dat de goedkoopste AIMO blauwe (yuck) verlichting heeft. Polssteun is okee maar een vlekkenmagneet, had van mij wel matchend met de wat ruwere look van de rand van tobo gemogen :)

De software van Roccat is echter zo ontiegelijk vreselijk :/ .NET installers en whatnot..na eindelijk reboot te hebben een module installeren moeten. Pas als je Windows ff heeft lopen ratelen verschijnt de kleur die je hebt ingesteld 8)7 Man man man. Doe mij dan maar settings gewoon via het toetsenbord hoor :P

Binnenkort eens wat toetsenborden opruimen hier, lijk wel een webshop onderhand :+

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 22-02-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14
Vraagje voor mensen die toevallig een Anne Pro 2 gebruiken. Sta op het punt er 1 te bestellen, maar is hij ook bruikbaar zonder de driver applicatie? Heb een managed laptop van mijn werk waar ik niks op kan installeren maar wil hem hier graag op aansluiten. Kan ik hem bv op een eigen systeem configureren en dan aansluiten?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 23:48
Hoi hoi!

Ik zit erg te twijfelen tussen de:
-Das Keyboard 4 Ultimate (MX BLUE)
-WASD Keyboard V3 (MX BLUE)

Iemand ervaringen met een van de 2?
Iemand ervaring met het laten verzenden van je 'custom' keyboard van WASD en hoe het zit met invoer rechten/extra kosten?

Alvast bedankt :)

Mvg,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sato schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:38:
Heb er nog eens goed over na zitten denken wat nu eigenlijk mijn bezwaren met de ergo 4000 zijn:
* Te breed, Wat klachten geeft mijn rechter schouder. (Merk dat nu met diablo 3 heel goed.)
* Toetsaanslag niet heel prettig.
* Veel te lastig schoon te maken.

Pluspunten:
* Polssteun.
* Positie/hoek van linkerhand tijdens gamen is zeer prettig.
Gekke suggestie die eigenlijk niet in dit topic hoort : pricewatch: Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)

Niet wat je zoekt, maar denk er eens over na :)
Vervolgens wat rond zitten kijken en dan springt vooral de Kinesis Freestyle Edge eruit, Maar die is voor mij op dit moment veel te duur iets wat voor vrijwel alle vergelijkbare opties geld.
Wat heeft dat ding een vreselijke layout... De Microsoft Ergonomic 4000 laat dat ding alle hoeken van de "ergonomische toetsenborden kamer" zien wat mij betreft! :P
----

Dan blijft over voor mij de tweakers oplossing:
Pak een compakter toetsenbord (TKL bijv.), Legt er een pols steun voor en indien nodig aan de rechterkant een blokje hout eronder = vergelijkbare hoek als de MS Ergo 4000, En minder klachten bij het gamen. Voor typen (wat ik niet heel veel doe achter de pc) leg ik het blokje even weg en ligt het tobo plat.

Zelf al wat zitten kijken maar kan zowel bij tweakers.net als bij hardware.info geen goede filters vinden (of ik kijk eroverheen) in de pricewatch waardoor ik het idee heb een aantal bij mijn wensen passende toetsenborden niet te zien en het zou jammer zijn als later blijkt dat ik een goed bordje gemist heb.

Mijn wensen/eisen zijn als volgt:

Budget: 50,- tot 80,-, Eventueel wat meer maar geen 110+
* Primair gebruik = gaming
* Niet te luidruchtig, liefst relatief stil. (van wat ik gelezen en begrepen heb is de beste keuze dan de cherry mx red of vergelijkbaar)
* Compact, TKL of zoiets als de Cooler Master MasterKeys Pro M
* En niet geheel onbelangrijk: Makkelijk schoon te maken / Kan goed tegen stof. (Wel zo handig met eczeem op je handen.)

Mocht bovenstaande hier niet mogen dan zal ik het morgen in een apart topic zetten.
Dat moet toch wel een beetje te filteren zijn :?

Pak anders gewoon de Pricewatch erbij en blader alle keyboards door in die prijsklasse : Zo gedaan als je gericht zoekt! :)

EDIT :
Melchuzz schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:55:
Hoi hoi!

Ik zit erg te twijfelen tussen de:
-Das Keyboard 4 Ultimate (MX BLUE)
-WASD Keyboard V3 (MX BLUE)

Iemand ervaringen met een van de 2?
Iemand ervaring met het laten verzenden van je 'custom' keyboard van WASD en hoe het zit met invoer rechten/extra kosten?

Alvast bedankt :)
Ik ben persoonlijk groot fan van het simpele Das Keyboard design, maar als je de WASD zo laat leveren :
Afbeeldingslocatie: https://www.keychatter.com/wp-content/uploads/2018/12/wasd-keyboards-case-printing-3-norcal-2018_result.jpg
dan zou ik zeggen ga ervoor! :+ O-) ;)

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 22-02-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Haha, ik zelf vind een sleak en simple design ook erg mooi, had daarom zoiets in gedacht bij WASD:

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/6PqMp7L

Maar zit alleen een beetje met vragen zoals: hoelang zou het verzenden duren, zitten er invoer kosten bij, en (ik denk) dat hij net uit is (de V3) omdat er nog helemaal geen reviews online staan.

Mvg,
Mark
nero355 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:04:
[...]

Gekke suggestie die eigenlijk niet in dit topic hoort : pricewatch: Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)

[...]

Wat heeft dat ding een vreselijke layout... De Microsoft Ergonomic 4000 laat dat ding alle hoeken van de "ergonomische toetsenborden kamer" zien wat mij betreft! :P

[...]

Pak anders gewoon de Pricewatch erbij en blader alle keyboards door in die prijsklasse : Zo gedaan als je gericht zoekt! :)

EDIT :

[...]

Ik ben persoonlijk groot fan van het simpele Das Keyboard design, maar als je de WASD zo laat leveren :
[Afbeelding]
dan zou ik zeggen ga ervoor! :+ O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Melchuzz schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:19:
Haha, ik zelf vind een sleak en simple design ook erg mooi, had daarom zoiets in gedacht bij WASD:

[Afbeelding]

Maar zit alleen een beetje met vragen zoals: hoelang zou het verzenden duren, zitten er invoer kosten bij, en (ik denk) dat hij net uit is (de V3) omdat er nog helemaal geen reviews online staan.

Mvg,
Mark

[...]
Je plaatje werkt niet.

Daarnaast is het op tweakers niet nodig om je berichten af te sluiten met een groet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Ossi schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:48:
[...]

Je plaatje werkt niet.

Daarnaast is het op tweakers niet nodig om je berichten af te sluiten met een groet :)
https://ibb.co/6PqMp7L

Met vriendelijke groet
Mark
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
[...]

Die had perfect geweest als hij bedraad en goedkoper was.
Maar gezien de prijs en ongeschiktheid voor gaming viel deze af.

Het is best een onding bleek inderdaad na verder onderzoek, Dan liever een Ergodox EZ maar ook dat is mij veel te duur. (En op aftersales hoef je daar ook niet te rekenen)

Uiteindelijk is het wel gelukt om tot een kort lijstje van keuzes te komen:

Ducky One 2 mini (€120,-)
Leopold FC660M PD (€130,-)
+ Een aantal TKL borden. (€80 tot €130,-)

Voor allemaal geld een lichte voorkeur voor cherry mx silent switches.

Ik twijfel nog tussen TKL en de compactere opties.
Ook is er een op de Ergodox lijkende zelfbouw optie te krijgen (printplaten en case delen) die naar mijn inschatting op rond de €150,- uitkomt (Duurder als ik daar Cherry MX Silent in wil.), Maar zonder kennis van wat/waar ik dan allemaal bestellen moet en totaal geen soldeer ervaring maakt dat de voorkeur toch bij de genoemde Ducky en Leopold met garantie ligt.

Dan kwam ik ook nog de Coolermaster Controlpad tegen, Maar dat is een kickstarterproject wat nog niet af is en of die ook bij retailers terecht gaat komen laat zich voorlopig raden. (Het is niet voor niets een kickstarterproject want de markt voor dit soort invoer apparatuur is vrij klein.)

TL;DR,
Ducky One 2 Mini of Leopold FC660M PD, De Ducky is iets compacter, De Leopold heeft pijltjestoetsen. (Welke bij de Ducky op de FN laag zitten, Wat niet direct mijn voorkeur heeft maar beide wordt toch wennen in het begin.)
Kwalitatief zijn de meningen volgens google verdeelt: De een zegt dat ze op hetzelfde niveau zitten, De ander dat Leopold aanzienlijk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogelnest
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-07 09:19
Ik heb gezien dat de Corsair K70 MK2 RGB eigenlijk ook een Cherry Blue variant heeft. Die is alleen nergens te koop in Nederland. Ik snap niet waarom. Uitverkocht? Geen populariteit? Op de officiële site is hij wel verkrijgbaar. En ook in het bijzonder maar twee exemplaren op Amazon.com

[ Voor 25% gewijzigd door Vogelnest op 25-02-2019 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guneyd
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07 15:02
Sato schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:02:
[...]

Die had perfect geweest als hij bedraad en goedkoper was.
Maar gezien de prijs en ongeschiktheid voor gaming viel deze af.

[...]

Het is best een onding bleek inderdaad na verder onderzoek, Dan liever een Ergodox EZ maar ook dat is mij veel te duur. (En op aftersales hoef je daar ook niet te rekenen)

[...]

Uiteindelijk is het wel gelukt om tot een kort lijstje van keuzes te komen:

Ducky One 2 mini (€120,-)
Leopold FC660M PD (€130,-)
+ Een aantal TKL borden. (€80 tot €130,-)

Voor allemaal geld een lichte voorkeur voor cherry mx silent switches.

Ik twijfel nog tussen TKL en de compactere opties.
Ook is er een op de Ergodox lijkende zelfbouw optie te krijgen (printplaten en case delen) die naar mijn inschatting op rond de €150,- uitkomt (Duurder als ik daar Cherry MX Silent in wil.), Maar zonder kennis van wat/waar ik dan allemaal bestellen moet en totaal geen soldeer ervaring maakt dat de voorkeur toch bij de genoemde Ducky en Leopold met garantie ligt.

Dan kwam ik ook nog de Coolermaster Controlpad tegen, Maar dat is een kickstarterproject wat nog niet af is en of die ook bij retailers terecht gaat komen laat zich voorlopig raden. (Het is niet voor niets een kickstarterproject want de markt voor dit soort invoer apparatuur is vrij klein.)

TL;DR,
Ducky One 2 Mini of Leopold FC660M PD, De Ducky is iets compacter, De Leopold heeft pijltjestoetsen. (Welke bij de Ducky op de FN laag zitten, Wat niet direct mijn voorkeur heeft maar beide wordt toch wennen in het begin.)
Kwalitatief zijn de meningen volgens google verdeelt: De een zegt dat ze op hetzelfde niveau zitten, De ander dat Leopold aanzienlijk beter is.
Ik heb zelf de Leopold FC900R PD ( zie bijv. https://www.alternate.nl/...duct/1395424?event=search ). De cherry blue in combinatie met de textuur van het toetsenbord zijn een ware genot om op te typen :). Long story short, persoonlijk zou ik je de Leopold aanraden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Na mijn goede ervaring (en gelukkig nog wat weken rondtikken) op de aimo 120 weer even rondgeneusd voor low profile mech tobo's. Die nieuwe cooler master 650-serie borden ogen wel erg nice, geen irri branding, lekker clean, fullsize ook verkrijgbaar (TKL is niet mijn ding, compacter mag maar dan normale cursortoetsen/numpad svp). Misschien eens kijken of ik daar een sample van kan scoren.

Ondertussen wacht ik nog steeds op de Dygma Raise van Kickstarter :P En staat de hexgears te koop :)

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 26-02-2019 09:08 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, na mijn non-ervaring met EUR 30 toetsenbord dat niet geleverd kon worden (wel refund gekregen) ga ik het nog lager proberen. Op AliExpress zie ik een tenkeyless geval:
Metoo Mechanical Keyboard 87/104 Anti-ghosting Luminous Blue Black Switch LED Backlit wired Gaming Keyboard Russian stickers
Juist ja... blijkt >10 versies van zelfde bord te zijn in verschillende kleuren, wel of geen RGB LED ( :r ) en verschillende blijkbaar merkloze switches.

Ik heb wel zin in LED-loze zwarte met "blue switch" en als het toch niks extra's kost Russisch/Cyrillische opdruk erbij. Prijs? EUR 23. Met EUR 3 kortingscode. En gratis verzenden 8)7

Jawel, net EUR 20.01 betaald voor een mechanisch toetsenbord incl verzending :+

Verwachting is zachtgezegd niet hoog, maar voor die prijs wil ik de gok best wagen.

Dit is het, althans de versie zonder Cyrillsiche opdruk:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Lm92ksIrBKNjSZK9q6ygoVXag.jpg
(deze is trouwens bij een andere verkoper met coupon voor nog eens 50c goedkoper te krijgen)

Oslik blyat! Oslik!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 20:37
dion_b schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:28:
Nou, na mijn non-ervaring met EUR 30 toetsenbord dat niet geleverd kon worden (wel refund gekregen) ga ik het nog lager proberen. Op AliExpress zie ik een tenkeyless geval:

[...]

Juist ja... blijkt >10 versies van zelfde bord te zijn in verschillende kleuren, wel of geen RGB LED ( :r ) en verschillende blijkbaar merkloze switches.

Ik heb wel zin in LED-loze zwarte met "blue switch" en als het toch niks extra's kost Russisch/Cyrillische opdruk erbij. Prijs? EUR 23. Met EUR 3 kortingscode. En gratis verzenden 8)7

Verwachting is zachtgezegd niet hoog, maar voor die prijs wil ik de gok best wagen.

[Afbeelding]
(deze is trouwens bij een andere verkoper met coupon voor nog eens 50c goedkoper te krijgen)
Laat vooral weten hoe deze is! Ben ook op zoek naar zoiets...

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

• EricdePeerik
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 13:01
Ik heb zelf de Royal Kludge G87 binnen gekregen voor 35 euri. Eerste gevoel is goed, maar opdruk op toetsen is wat klein. Belichting voelt wat wild, maar blauwe switches zijn top. Niet ontevreden. Levering liet wel op zich wachten (6 weken).

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:51

[...]

[Afbeelding]
Ik heb sinds eind 2017 het zelfde toetsenbord op mijn werk, nu tik ik niet heel veel op mijn werk, maar ik begin er nu toch wel over te denken om iets met brown switches te nemen. Maar verder is het een goed fijn goedkoop bordje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

[Afbeelding]
Dank voor het uitzoeken ;), doe weer met je mee. Heb 'm voor € 18,80 kunnen scoren _/-\o_
kijken of deze wel aankomt.

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 28-02-2019 11:04 ]

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28
EricdePeerik schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 04:51:
Ik heb zelf de Royal Kludge G87 binnen gekregen voor 35 euri. Eerste gevoel is goed, maar opdruk op toetsen is wat klein. Belichting voelt wat wild, maar blauwe switches zijn top. Niet ontevreden. Levering liet wel op zich wachten (6 weken).
Had ik ook besteld bij BG met Brown switches, maar na 2 weken bericht dat hij out os stock is terwijl je hem wel nog gewoon kan bestellen. Nog maar even wachten dan. Hoe lang duurde dar bij jou?

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:41
eerst even de situatie.

Heb thuis een MSI GT7 serie (GTX 1070) laptop met steelserie toetsenbord. Met losse muis en 2e scherm (2560x1080 29 inch) en nu wil ik er een los toetsenbord bij kopen.

Nu komt het probleem.
Ik vind het toetsenbord in de laptop best fijn en heb ik opgezocht wat er in de laptop zit.
Dit zouden low profile blue switches zijn.
Maar ik dacht dat deze altijd veel herrie maakte maar dat valt wel mee op de laptop.
En als ik bij steelserie zelf kijk voor een toetsenbord kom ik alleen maar MX red switches tegen of hun eigen QX2 wat in de buurt komt van de MX red.

Zit ik nu verkeerd te kijken of klopt het tot zo ver wat ik gevonden heb.
Als dat zo is moet ik miss toch naar een ander merk kijken.

bvd

Edit: ik zit zelf meer te denken aan mx brown switches (heb geen ervaringen met mechanische toetsenborden en is puur gebaseerd op wat ik gelezen heb) wil ook niet veel meer dan 100 euro uitgeven

[ Voor 11% gewijzigd door Pjotter87 op 28-02-2019 14:07 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harmvdw schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 07:23:
[...]

Ik heb sinds eind 2017 het zelfde toetsenbord op mijn werk, nu tik ik niet heel veel op mijn werk, maar ik begin er nu toch wel over te denken om iets met brown switches te nemen. Maar verder is het een goed fijn goedkoop bordje.
Mijn 'daily driver' is een Leopold FC500R met MX Brown. Ondertussen zijn de keycaps volkomen versleten, en die van de FC500R lijken beetje afwijkend, dus 'even' een andere set kopen lijkt geen optie. Bovendien ben ik nogal van de clicky keyboards, maar ik mis NKRO (of zelfs 3 of 6KRO) op m'n Model M's en vind ik de Alps White te licht en vooral na de click te weinig demping bieden. Tussen IBM buckling spring en Alps White kom je heel snel uit op MX Blue, dus ik wil even 'proefdraaien' om te kijken of ik het goed genoeg vind om serieus geld uit te geven voor een echt goede (misschien Filco ofzo).

Oslik blyat! Oslik!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geen luide click zoals Greens of Blues, gevoelsmatig hoor je 'm wel degelijk, ik vermoed dat je de MX Clear wel zou waarderen :Y

Ik was ook altijd een grote fan van de Greens, maar niet zo makkelijk te krijgen binnen mijn verdere wensenlijstje, totdat ik de Clears onder mijn vingers kreeg, nu wil ik niets anders meer :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• nero355

nero355

@botoo Dat is gewoon een zwaardere MX Brown switch als ik goed heb begrepen wat daar staat en daar is opzich niks mis mee! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De MX Clear staat ook hier in de TS omschreven. ;) Non-clicky MX Green of combi van MX Brown (tactile) en MX Black (zware aanslag).

• EricdePeerik
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 13:01
Nico Klus schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Had ik ook besteld bij BG met Brown switches, maar na 2 weken bericht dat hij out os stock is terwijl je hem wel nog gewoon kan bestellen. Nog maar even wachten dan. Hoe lang duurde dar bij jou?
3 weken voor verzenden en ruim 4 weken onderweg. Ik heb het wel eens sneller gehad. Ik ben wel tevreden, maar op kantoor is hij wel wat aanwezig ( licht en geluid). Probeer anders eens bij andere sites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

nero355 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:49:
@botoo Dat is gewoon een zwaardere MX Brown switch als ik goed heb begrepen wat daar staat en daar is opzich niks mis mee! :)
Volgens specs is dat idd zo (en Browns vind ik ook best fijn) maar toch, in gebruik voelen ze beduidend anders aan dan Browns, ze geven veel meer een gevoel van degelijkheid, ook degelijker/stabieler dan Greens. Eea kan zeker te maken hebben met de bouwkwaliteit van het bordje zelf maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal met exact dezelfde boards met verschillende switches.

Bovendien denk (weet) ik dat mrs. botoo de voorkeur geeft aan de Clears boven de Greens (omdat zij doorgaans eerder gaat slapen en die rinkelende Greens . . . :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 28 ... 158 Laatste