Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nick Boots schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:10:
Wat erachter staat is een CM Storm Rapid-i met een ander setje keycaps erop, dit toetsenbord is een Tenkeyless (TKL), dus geen Numpad/Tenkeys. :)

Hij heeft media toetsen via toetsen combinaties.
En het is een heeeerlijk toetsenbord! :Y
Draadloze toetsenborden zijn wel moeilijk te vinden vaak, maar als je hard genoeg zoekt kun je misschien wel wat vinden.
&
Tweakwondo schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:44:
wat is de keyboard die je daar achter hebt staan? Ben zelf opzoek naar een mechanische toetsenboord, niet al te groot, geen overdreven extra knopjes zoals de meeste gaming boards geven.

Liefst zoek ik een board dat ondersteuning biedt voor muziek control (volume en next song etc).
Zag zelf de anne pro 2, op zich een mooi boordje maar 60% mij toch iets te klein heb dan nog wel graag pijltjes, end, up etc apart.

draadloos zou ook een voorkeur hebben gezien ik me office desk ga aanpassen en wil alles minimaal houden :)
Nou... :
- https://nl.hardware.info/...-rgb-muis-met-1ms-latency
- https://nl.hardware.info/...3-wireless-en-k65-lux-rgb
- https://nl.hardware.info/...anisch-toetsenbord-review

Met wat zoeken is er wel wat van te maken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars.h4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-03 00:32
Zit al een tijdje te denken om de Calibur te bestellen. Iemand enige ervaring mee?

Op internet lees ik beetje gemiddelde reviews erover, maar weet dus niet echt wat ik nu moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:02
Lars.h4 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Zit al een tijdje te denken om de Calibur te bestellen. Iemand enige ervaring mee?

Op internet lees ik beetje gemiddelde reviews erover, maar weet dus niet echt wat ik nu moet geloven.
Ik hou niet zo van toetsenborden waar ik functies mis, dit toetsenbord heeft geen PrintScreen toets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:55:
[...]

Ik hou niet zo van toetsenborden waar ik functies mis, dit toetsenbord heeft geen PrintScreen toets ;)
Dat is wel het laatste wat ik nodig heb (net als een scroll lock en pause/break toets). Ik heb liever gewoon een normale rij met de Fx toetsen en een ANSI layout ipv die hybride op de verkeerde manier (dood aan de toets tussen Z en shift). ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars.h4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-03 00:32
Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:55:
[...]

Haha, de printscreen toets doet mij persoonlijk dan weer wat minder. Wat ik wel graag op een toetsenbord heb zijn Volume knoppen (+, -, en mute). Zijn die in te programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:50:
Dat is wel het laatste wat ik nodig heb (net als een scroll lock en pause/break toets).
Ik kan niet zonder in TeamSpeak! Is mijn mute button voor de mic :+
Ik heb liever gewoon een normale rij met de Fx toetsen en een ANSI layout ipv die hybride op de verkeerde manier (dood aan de toets tussen Z en shift). ;)
Dat dan weer wel d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:06:
[...]

Ik kan niet zonder in TeamSpeak! Is mijn mute button voor de mic :+
Map dan een andere toets. :> Of nog makkelijker, neem een headset met een fysieke knop om de mic te muten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Hoe kunnen mensen zonder een PrintScreen toets? Gebruik m bijna dagelijks op m'n werk O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Ossi schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:30:
Hoe kunnen mensen zonder een PrintScreen toets? Gebruik m bijna dagelijks op m'n werk O+
Win+shift+s

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ossi schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:30:
Panel applet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Die heb ik nodig voor al het andere :P
Of nog makkelijker, neem een headset met een fysieke knop om de mic te muten.
Dat is niet zo leuk voor de rest, want de meeste headsets maken dan een kort irritant geluid als je die knop omzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:58:
[...]

Die heb ik nodig voor al het andere :P
Huh? Je kan geen enkele andere toets gebruiken voor mute mic omdat die al in gebruik is? Je hebt nog 101 andere toetsen, waar gebruik je die allemaal dan voor?
[...]

Dat is niet zo leuk voor de rest, want de meeste headsets maken dan een kort irritant geluid als je die knop omzet ;)
Dat is dan toch hun probleem? :P Mijn Plantronics 90 headset van >10 jaar oud doet dat niet vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:17:
Huh? Je kan geen enkele andere toets gebruiken voor mute mic omdat die al in gebruik is? Je hebt nog 101 andere toetsen, waar gebruik je die allemaal dan voor?
Gewoon normaal typen of games en de Scroll Lock knop is één van de weinige knoppen die nooit ergens mee in conflict komt ;)
Dat is dan toch hun probleem? :P Mijn Plantronics 90 headset van >10 jaar oud doet dat niet vziw.
Sennheiser, Logitech, Plantronics, Corsair, random noname : Ze doen het allemaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yay, op het werk een toetsenbord uit de kliko getrokken: Cherry MY-1800.

Nu hebben die MY-switches een barslechte reputatie ("typen op een natte krant") en inderdaad, ik ga niet snel m'n daily drives met MX-brown of buckling spring ermee vervangen - maar het is leuk weer eens iets anders te proberen en worst-case aan de kinderen te geven als hun huidige oude Compaq bord (waar nu ik erbij stil sta misschien ook MY's in zitten) het aan viezigheid en misbruik begeeft.

Ben jaloers op een collega die er iets eerder bij was: niet alleen een tweede MY-1800, maar ook een of andere custom Zwitsers ding met waarschijnlijk MX-blue, al zou het iets exotischer kunnen zijn, iig heerlijk tactile en bescheiden clicky.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:36

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Voor de geïnteresseerden: deze maand free shipping bij PMK/Signature Plastics. Scheelt weer een stuk. Ik heb in twee jaar nog geen andere korting bij hen gezien dus ik overweeg wel om nu eindelijk mijn setje custom DSA kapjes te bestellen. d:)b

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
dion_b schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:38:
Nu hebben die MY-switches een barslechte reputatie ("typen op een natte krant") en inderdaad, ik ga niet snel m'n daily drives met MX-brown of buckling spring ermee vervangen
"Natte krant" -- wordt ook wel het 'dode vis gevoel' genoemd.

Ik heb ooit twee Cherry bordjes tweedehands gekocht met MY-switches omdat de keycaps wel compatibel zijn met Cherry MX / Gateron switches - en het zijn PBT caps.

Ik vind het typgevoel van de MYs ook echt slecht. Bij het bottomen van de switch is het gevoel zeer vaag. Het is alsof de switch je actief tegenwerkt om de laatste 1% van de veerweg te bottomen.

Cherry MY is ontwikkeld om 'mechanische' switches te hebben waarbij je geen PCB nodig hebt -- het eigenlijke contact wordt alsnog onder de switch gemaakt, in een membraan met twee lagen zoals bij niet-mechanische keyboards. Dus het is eigenlijk geen switch maar een veermechanisme :-)

Moest iemand interesse hebben in twee van dergelijke bordjes met AZERTY keycaps, PM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Boots
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
Dingetje waar ik nieuwsgierig naar ben, en het leek mij niet een groot genoeg vraag om er een topic voor aan te maken; zijn er eigenlijk mech-keyboard meets in Nederland of in de Benelux in het algemeen?

Er lijkt geen tekort aan mensen in deze hobby, dus mensen ontmoeten, spul showen en delen van info en dergelijke lijkt mij super cool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Leuk topic, ik heb sinds januari een Corsair Strafe met Cherry MX Brown switches. Voor mijn verjaardag gekregen, want ik moet nog steeds wennen aan een bedrag van rond de 100 euro voor een toetsenbord.

Bevalt prima, maar achteraf gezien had ik misschien MX Blue ook leuk gevonden voor het extra clicky geluid.

Gebruik het vooral i.c.m. GTA Online, maar ga ook uitkijken naar een controller hiervoor.

Al met al een prima robuust toetsenbord, met de software heb ik een aantal belangrijke (GTA) knoppen gehighlight, ook erg handig voor als je snel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Boots
GoeiedagEem schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:14:
Bevalt prima, maar achteraf gezien had ik misschien MX Blue ook leuk gevonden voor het extra clicky geluid.
Dit is denk ik iets wat veel beginners ondervinden, inclusief mijzelf, al was de reden bij mij dat ik aan LAN parties mee wilde doen toen ik mijn eerste mech-keeb kocht, en niet te veel herrie wilde maken.

En toen zat ik daar met m'n Browns, en iedereen om mij heen met Blues of Greens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

Nick Boots schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

Dit is denk ik iets wat veel beginners ondervinden, inclusief mijzelf, al was de reden bij mij dat ik aan LAN parties mee wilde doen toen ik mijn eerste mech-keeb kocht, en niet te veel herrie wilde maken.

En toen zat ik daar met m'n Browns, en iedereen om mij heen met Blues of Greens. 8)7
Blues waren toch hetzelfde als browns, maar dan meer herrie? Ik ben erg blij met m'n browns, eindelijk niet een toetsenbord wat meer geluid maakt dan m'n Microsoft toetsenbord :p (die heel veel herrie maakt voor een non-mechanisch bord, vooral de spatiebalk :D)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Boots
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:06:
Blues waren toch hetzelfde als browns, maar dan meer herrie?
Niet helemaal, Browns hebben een 'bump' en Blues hebben een click-jacket, deze slaat op de bodem van de switch om een hoorbare klik te maken. Maar, sure, meer herrie, maar de manier van herrie maken komt wat meer bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Nick Boots schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

Niet helemaal, Browns hebben een 'bump' en Blues hebben een click-jacket, deze slaat op de bodem van de switch om een hoorbare klik te maken. Maar, sure, meer herrie, maar de manier van herrie maken komt wat meer bij kijken.
Qua aanslag lijken ze echter best wel op elkaar. Persoonlijk vind ik dat er niets boven MX browns gaat overigens. Tactile, zonder een enorm scherpe klik te hebben

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Boots
GreNade schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:13:
Qua aanslag lijken ze echter best wel op elkaar. Persoonlijk vind ik dat er niets boven MX browns gaat overigens. Tactile, zonder een enorm scherpe klik te hebben
Wel mooi dat er voor ieder een switch is, moet zelf zeggen dat ik Browns soms wat zwakjes vind, voel de bump moeilijk, bij Clears is de bump veel beter te voelen. Een ander kan Clears weer te zwaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

GreNade schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:13:
[...]
Ja, dat bedoelde ik. Gevoel is belangrijker dan geluid, in ieder geval voor mij. En helemaal als je het op kantoor ook gebruikt, ik krijg nu als soms commentaar (niet per definitie negatief) als ik lekker aan het tikken ben (type blind, dus dat wil nog wel eens snel gaan).

Maar als het goed is, ga ik binnenkort iets anders gebruiken op m'n werk, want m'n Ultimate Hacking Keyboard is onderweg! (ik zou tenminste niets anders weten wat uit Hongarije verzonden zou moeten worden...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Nick Boots schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:16:
[...]

Wel mooi dat er voor ieder een switch is, moet zelf zeggen dat ik Browns soms wat zwakjes vind, voel de bump moeilijk, bij Clears is de bump veel beter te voelen. Een ander kan Clears weer te zwaar vinden.
Hij is subtiel, maar hij is er :)

Ik kan er in ieder geval beter op typen dan bijvoorbeeld reds, waar ik ook veel meer de neiging heb om er echt op te rammen.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Ja, dat bedoelde ik. Gevoel is belangrijker dan geluid, in ieder geval voor mij. En helemaal als je het op kantoor ook gebruikt, ik krijg nu als soms commentaar (niet per definitie negatief) als ik lekker aan het tikken ben (type blind, dus dat wil nog wel eens snel gaan).

Maar als het goed is, ga ik binnenkort iets anders gebruiken op m'n werk, want m'n Ultimate Hacking Keyboard is onderweg! (ik zou tenminste niets anders weten wat uit Hongarije verzonden zou moeten worden...)
Ik heb nog geen commentaar ontvangen over mijn browns in ieder geval, sterker nog, ik heb vrij snel na de aanschaf mijn collega kunnen overtuigen van een mechanisch toetsenbord, en we typen nu allebei mechanisch. Hij heeft MX reds overigens, en typt naar mijn idee wat luider dan ik. Ligt aan zijn aanslag vermoed ik. (Hij heeft ook een ander keyboard, ik een Cherry MX board 3.0, en hij een CM Masterkeys S.)

[ Voor 51% gewijzigd door WCA op 18-10-2018 13:20 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Klopt dat (neiging tot rammen) heb je met Reds inderdaad (heeft mijn broer), al moet ik zeggen dat het punt waarop de daadwerkelijke invoer gedaan is ook ergens halverwege ligt, dus als je lang oefent kun je met Reds ook een prima en zachte ervaring krijgen.

Ik heb de Blue en Green variant nog nooit echt mogen ervaren, behalve wat testknopjes in de Mediamarkt, ik vraag me af of de luide klik op termijn ook vermoeiend is..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

GoeiedagEem schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:22:
Klopt dat heb je met Reds inderdaad (heeft mijn broer), al moet ik zeggen dat het punt waarop de daadwerkelijke invoer gedaan is ook ergens halverwege ligt, dus als je lang oefent kun je met Reds ook een prima en zachte ervaring krijgen.

Ik heb de Blue en Green variant nog nooit echt mogen ervaren, behalve wat testknopjes in de Mediamarkt, ik vraag me af of de luide klik op termijn ook vermoeiend is..?
Het voordeel aan browns is dus dat je sneller leert om te toets niet elke keer keihard op de bodemplaat te meppen :)

De klik van een blue word ik na een paar minuten luisteren zelf al helemaal gek van, ik begrijp echt niet wat het idee daarachter is :P

Ik heb liever keihard bottomen op een mx red/mx brown/membraantoetsenbord dan iemand die zachtjes typt op een mx blue zelf. Ookal zou het geluid van die reds uiteindelijk luider zijn, het is tenminste niet zo scherp als het geluid van een blue

[ Voor 6% gewijzigd door WCA op 18-10-2018 13:27 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:49
Breekt zojuist een keycap van mijn k70 lux rgb, betreft de G waar kun je in Nederland ergens Keycaps kopen, of moet je dan echt uitwijken naar het buitenland of zelfs China?

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

sjepper schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:43:
Breekt zojuist een keycap van mijn k70 lux rgb, betreft de G waar kun je in Nederland ergens Keycaps kopen, of moet je dan echt uitwijken naar het buitenland of zelfs China?
Stuur een e-mail naar Corsair Support :?

Een keycap mag IMHO nooit breken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:49
nero355 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:59:
[...]

Stuur een e-mail naar Corsair Support :?

Een keycap mag IMHO nooit breken!
Heb ik gedaan, nu maar even afwachten. heb er maar even een andere keycap op gedaan van een bijna ongebruikte key.

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Vrijidag m'n UHK binnen gekregen! De verzenddatum stond nog op 7 november, maar mij hoor je niet klagen :p

Het is een mooi klein toetsenbord, en typt heerlijk. Vanmorgen maar besloten om even mee te nemen naar m'n werk, om het maar eens uit te proberen. Vooral om te kijken of en dan waar ik de pootjes vast ga maken (tenting, anti-tenting...)

Hij is in ieder geval een heel stuk makkelijker mee te nemen bij m'n laptop dan m'n MS 4000 toetsenbord... Gewoon uit elkaar halen, alle kabels los en je hebt twee losse helften en twee kabels. En dan is die van mij nog wat groter omdat ik de polssteunen eraan vast heb geschroefd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ondertussen gebruik ik nu een maand of 2 deze op kantoor:
https://www.banggood.com/...g-Keyboard-p-1082840.html

Er zijn er hier meerder die een mechanisch toetsenbord gebruiken. De meesten echter met blauwe switches. Ik ben redelijk afgeknap op de blauwe switches. Het voelt lekker, maar het hoge klikgeluidje dat ze maken vind ik helemaal niets.
Daarentegen ben ik een toetsenbordrammer, dus van mij hebben ze ook genoeg last :P

Om terug te komen op mijn toetsenbord... Toen ik m bestelde was het compleet onbekend welke switches er nou in zaten. En zojuist verveelde ik me even en trok wat toetsen van mijn bord af en opeens viel het mij op dat er tekst op de switches stond. Met het blote oog is het echter niet te lezen. Dus besloten om er een foto van te maken met mijn telefoon. Echter kon ik het toen nog steeds niet lezen.... Totdat ik door had dat het op de kop stond 8)7 :F

Het zijn dus Outemu-switches :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3EtcUHO1HNl92ncnotPVuzAU/full.jpg?nohitcount=1

Nu wil ik voor thuis ook graag weer een mechanisch toetsenbord, want ik kan echt niet meer typen op rubber dome :X

Maar ik zie nu bij de Mantistek G2 staan dat er Gaote switches in zitten. Iemand ervaring met Gaote switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:54

NoTimeRemains

I know

iemand een Hollands adres voor een tada68 / tada68 pro? Ik kom alleen maar op AliExpress uit en daar heb ik mijn bedenkingen bij.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Waarom heb je daar je bedenkingen bij? Aliexpress doet extreem hun best om (westerse) consumenten tevreden te houden en dat doen ze best goed. Kopersbescherming en evt. dispuut afhandeling is ook erg goed geregeld bij AE

Enige wat minder is zijn de extra kosten die je moet betalen bij een bedrag van +22 euro maar dat ligt niet aan AE + garantie claimen is wat lastiger omdat je je product evt. naar China op moet sturen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nog even wachten op de Dygma Raise... Heb toevallig voor 't werk even op de Huntsman Elite mogen tikken van Razer. Wat een bizarre bak herrie, ongelofelijk :o Gamed verder niet slecht, vind de volumedraaier/knop wel nice, verlichting heerlijk over the top, maar hoorde dat getik zo duidelijk terwijl ik aan het gamen was, erg irritant.

Overigens recent wel een Rapoo MT500 Low Profile Mechanical Keyboard (white led) voor weinig gescoord via V&A, voor aan de guest pc hier in huis, maar wilde er zelf ook wel eens op typen: valt me niks tegen, maar de toetsopdrukken zijn echt fugly. Die vriend van me die hier komt gamen ramde al vaak naast het toetsenbord (TKL, ff wennen :P) maar was er helemaal weg van verder. Voor de mac heb ik het jagen naar BT + mech opgegeven en ben ik inmiddels enorm blij met een matias aluminium wireless toetsenbord met verlichting. Het toetsenbord dat Apple eigenlijk had moeten maken ;) Logitech Craft ook geprobeerd voor artikel werk, an sich leuk (geen mech) maar dat metalen bovenste deel met die knop had niet gehoeven. Wel handig dat ie BT + unifying heeft.

* 2Dutch aait Ultra X op werk + 1 reserve in kast thuis :P

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 23-10-2018 15:09 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

NoTimeRemains schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:59:
iemand een Hollands adres voor een tada68 / tada68 pro? Ik kom alleen maar op AliExpress uit en daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Niks mis met Aliexpress. Maar wellicht is duitsland minder bezwaarlijk?
https://www.candykeys.com/product/tada68

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 20:35
Ik heb die mechanische toetsenborden geprobeerd maar snap niet waar de hype over gaat, ik vind ze lawaaierig, ik heb nu een Trust Evo Silent gekocht en die vind ik heerlijk rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

FitzChevalric. schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:20:
Ik heb die mechanische toetsenborden geprobeerd maar snap niet waar de hype over gaat, ik vind ze lawaaierig, ik heb nu een Trust Evo Silent gekocht en die vind ik heerlijk rustig.
Het is persoonlijk, sommige mensen vinden ze lekkerder typen (waaronder ik), maar echt lawaaiig zou ik m'n toetsenbord nou niet willen noemen... (hij maakt iets meer lawaai dan m'n MS 4000 rubberdome, muv van de spatiebalk, die van m'n UHK is veel stiller :D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ossi schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:04:
Ondertussen gebruik ik nu een maand of 2 deze op kantoor:
https://www.banggood.com/...g-Keyboard-p-1082840.html
Maar ik zie nu bij de Mantistek G2 staan dat er Gaote switches in zitten. Iemand ervaring met Gaote switches?
Gaote = Outemu. Nouja, Gaote is het bedrijf dat de Outemu switches maakt, zoals net zoals Kaihua dat is voor Kailh en Cherry voor MX bijvoorbeeld :) Als ik je post goed begrijp heb je er dus zelf al ervaring mee.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
FitzChevalric. schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:20:
Als je langer dan een week met een mechanisch toetsenbord hebt getypt en je gaat daarna terug naar rubberdome toetsenborden, dan snap je het wel. De overgang naar mechanisch toe is niet zo heel groot. De stap terug, als je eenmaal gewend bent, is echter enorm. :)

Ik ben nu op zoek naar een tweede mechanisch toetsenbord, omdat ik degene die ik had tegenwoordig op het werk gebruik. Ik zat thuis echt amper nog achter de pc, maar de laatste tijd weer meer. Nu ik thuis weer eens op een rubberdome toetsenbord heb getypt, blijkt dat ze echt dramatisch slecht zijn.

Lawaaiig zijn ze wel, zeker als ik er op typ. :9
MiBe schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

Gaote = Outemu. Nouja, Gaote is het bedrijf dat de Outemu switches maakt, zoals net zoals Kaihua dat is voor Kailh en Cherry voor MX bijvoorbeeld :) Als ik je post goed begrijp heb je er dus zelf al ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:24
Waarom is er zo weinig informatie te vinden over optische switches? Vallen deze niet onder mechanische toetsenborden? Lijkt me best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Janpietertje89 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:03:
Waarom is er zo weinig informatie te vinden over optische switches? Vallen deze niet onder mechanische toetsenborden? Lijkt me best fijn.
Als in dit topic of... :?

Gebruik de topic search maar eens :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1685003?data[filter_keywords]=wooting

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janpietertje89 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:03:
Wat wil je weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Ik ben in de markt voor een nieuw toetsenbord en vroeg me af hoe deze optische toetsen aanvoelen vs bijvoorbeeld MX reds. Ik kom van een niet mechanisch logitec bord af en zit nu te twijfelen tussen MX red of deze nieuwe optische switches in de vorm van de Gigabyte Aorus K9. Voelen optische switches ook lineair aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Janpietertje89 op 31-10-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Janpietertje89

Optische switches komen net als mx mechs in lineaire als tactile varianten. Tenzij jij nu al een fervent Cherry MX user bent hoef je je over het verschil in gevoel niet veel zorgen te maken. Heck, ik ben fervent Cherry fanaat en schakel even graag over naar die Flaretechs. Het verschil zit in de nuance, het ontloopt elkaar erg weinig.

Grootste voordeel van MX = jarenlang bewezen dienst.
Grootste voordelen van Optisch = kan tegen een slokje en is, theoretisch gezien, veel minder slijtagegevoelig. De tijd zal het uiteraard moeten leren.

K9 is een uitstekend bord btw. Ik zie dat die nu voor ~112-113 te koop is. Prima aankoop imo (niet te verwarren met de K7, die is an sich prima, maar de K9 staat er ver boven.
productreview: Gigabyte Aorus K9 Optical review door Foritain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Foritain schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:21:
@Janpietertje89

Optische switches komen net als mx mechs in lineaire als tactile varianten. Tenzij jij nu al een fervent Cherry MX user bent hoef je je over het verschil in gevoel niet veel zorgen te maken. Heck, ik ben fervent Cherry fanaat en schakel even graag over naar die Flaretechs. Het verschil zit in de nuance, het ontloopt elkaar erg weinig.

Grootste voordeel van MX = jarenlang bewezen dienst.
Grootste voordelen van Optisch = kan tegen een slokje en is, theoretisch gezien, veel minder slijtagegevoelig. De tijd zal het uiteraard moeten leren.

K9 is een uitstekend bord btw. Ik zie dat die nu voor ~112-113 te koop is. Prima aankoop imo (niet te verwarren met de K7, die is an sich prima, maar de K9 staat er ver boven.
productreview: Gigabyte Aorus K9 Optical review door Foritain
Begrijp ik het goed dat ik met de K9 en bijbehorende software geen macro's kan maken? Ben best verslaaft aan de logitech g-toetsen en bijbehorende macro's en gebruik het veel om bepaalde irritante acties in games te automatiseren. Alternatief zou de Corsair Gaming K68 MX Red zijn, die Corsair software bied deze mogelijkheden wel zover ik heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Cherry MX Board 3.0 en de usb connector is echt los gegaan. Nu heb ik zelf geprobeerd te solderen maar dat is niet gelukt. Zijn er nog opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iemand anders laten solderen? Neem even aan dat de connector uit de printplaat is en niet iets anders is afgebroken oid. Worst case wordt het een nieuw plankje.

Moest vanochtend even op een paar andere systemen op kantoor wat doen. Dus met de standaard toetsenborden daarvan. Toen ik weer terug op m'n plek zat met m'n Ajazz toetsenbord was het toch wel een verademing. Dat ik thuis een scissorswitch toetsenbord heb voor m'n HTPC merk ik niet zo sterk als vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kwam een heel klein pinnetje uit van een paar mm. Dat wordt dus dan wss een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ben nieuw in dit topic. Heb inmiddels de volgende keyboards:
- Coolmaster Cherry Blue
- Razer Huntsman Purple Opto Mechanical
- Sharkoon PureWriter Kailh Blue (low profile)

Winnaar is wat mij betreft de Huntsman, lekkere aanslag. De Sharkoon is onverwacht goed gezien de prijs die in een hele andere categorie ligt dan de Huntsman. Dit was voor mij een gokje om een relatief goedkoop toetsenbord op het werk neer te kunnen leggen. Over de Coolmaster Cherry Blue ben ik wat minder tevreden. Ik vind ‘m erg stug. Heb er nu net o-ringen opgezet om te kijken of dat wat prettiger voelt (lijkt erop van wel, maar hij haalt het nog niet bij de Razer en Sharkoon). Heb nu 45g veren besteld, maar geen idee of dat wat wordt. Iemand hier toevallig ervaring mee? Heb wel een filmpje gezien waarbij iemand een 35g veer op een Cherry Blue had gezet, waarbij de toets niet/nauwelijks meer terugkomt na activation. Volgens mij moet dat bij 45g nog wel goed gaan.

Overigens ook een Coolmaster Cherry Brown geprobeerd van een collega. Typt lekker, maar mis dan toch de klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:47:
Hoi allen,

Ben nieuw in dit topic. Heb inmiddels de volgende keyboards:
- Coolmaster Cherry Blue
- Razer Huntsman Purple Opto Mechanical
- Sharkoon PureWriter Kailh Blue (low profile)

Winnaar is wat mij betreft de Huntsman, lekkere aanslag. De Sharkoon is onverwacht goed gezien de prijs die in een hele andere categorie ligt dan de Huntsman. Dit was voor mij een gokje om een relatief goedkoop toetsenbord op het werk neer te kunnen leggen. Over de Coolmaster Cherry Blue ben ik wat minder tevreden. Ik vind ‘m erg stug. Heb er nu net o-ringen opgezet om te kijken of dat wat prettiger voelt (lijkt erop van wel, maar hij haalt het nog niet bij de Razer en Sharkoon). Heb nu 45g veren besteld, maar geen idee of dat wat wordt. Iemand hier toevallig ervaring mee? Heb wel een filmpje gezien waarbij iemand een 35g veer op een Cherry Blue had gezet, waarbij de toets niet/nauwelijks meer terugkomt na activation. Volgens mij moet dat bij 45g nog wel goed gaan.

Overigens ook een Coolmaster Cherry Brown geprobeerd van een collega. Typt lekker, maar mis dan toch de klik.
Heb meelij met je collega's! Zonder klik is zoveel beter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sharkoon valt mee qua geluid. En gebruik ‘m alleen in een ruimte waarvan de deur dicht kan :-), niet in een flexruimte. Zou overigens wel mooi zijn. Gaat er niemand om je heen zitten en kun je lekker rustig programmeren :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:30:
De Sharkoon valt mee qua geluid. En gebruik ‘m alleen in een ruimte waarvan de deur dicht kan :-), niet in een flexruimte. Zou overigens wel mooi zijn. Gaat er niemand om je heen zitten en kun je lekker rustig programmeren :-).
Ik gebruik mijn UHK gewoon in de flex ruimte hoor! Zoveel herrie in z'n ruimte dat m'n toetsenbord niet meer opvalt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:29

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Zijn er al mensen die hun Raise binnen hebben? Ben benieuwd wat men er van vind (en of ik moet gaan zoeken naar mensen die er eentje kwijt willen ;) )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Zag zojuist dit, 35e is niet veel geld, toch?
https://www.bol.com/nl/p/...d-qwerty/9200000094396908

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is niet veel idd, maar met Trust hoef je ook geen kwaliteit te verwachten. Bol.com vind ik sowieso niet echt aantrekkelijk meer, ze zijn lang niet meer de goedkoopste. Daarbij staat er deze onzin bij de productomschrijving:
Bij lineaire switches heb je minder kracht nodig om ze in te drukken, maar er is daarbij ook geen duidelijk voelbare of hoorbare klik.
Het laatste klopt, maar ze beweren dat lineaire switches hoe dan ook lichter zijn. Complete BS, want zowel Cherry MX Brown en Blue zijn lichter dan Black, zoals je ook in de topicstart kan teruglezen.

Je kan het proberen, maar als je eenmaal een beter merk hebt gebruikt, zal je denk ik niet snel naar dit plankje teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01

aex351

I am the one

Heb sinds dit weekend de Corsair K70 RGB MK.2 Cherry MX Speed Low Profile gekocht. Mijn eerdere avontuur met Logitech G513 staat elders in dit deze thread.

De Romer-G Linear is veel lichter (sneller) dan de MX Speed merk ik nu al. Verder, en dit is meer een vraag. De spatiebalk heeft wel een 'clicky' geluid, afhankelijk van waar je het indrukt. Vanaf het midden tot de rechterkant hoor je echt een 'clicky' geluid. Hoort dit?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:22

botoo

💀 too old to die young

Nu maar hopen dat ik er niet uitgevist word door de douane :+. Hoe dan ook ik wil 'm toch hebben :Y). Tot nu toe ben ik er $184 (€168) aan kwijt.

Vortex Race 3 TKL (75%) met Cherry MX clear keys
Afbeeldingslocatie: https://mechanicalkeyboards.com/shop/images/products/detail_VTG83MSLV_main.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

botoo schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:49:
Nu maar hopen dat ik er niet uitgevist word door de douane :+. Hoe dan ook ik wil 'm toch hebben :Y). Tot nu toe ben ik er $184 (€168) aan kwijt.

[Afbeelding]
Cool. Dat is zo ongeveer het bord waar ik zelf naar op zoek ben (in iso). Dat wordt mijn volgende.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Ik zelf gebruik nu een tijd een CMSTORM Trigger Z.

Helaas is nu een plastic lipje afgebroken van m'n spacebar key. Daardoor kan het ijzeren hendeltje niet meer vastgeklikt worden aan één kant:

https://imgur.com/ccY6kNi

CoolerMaster kan me niet helpen want ze produceren het toetsenbord niet meer en de webshop (Afuture) is ondertussen failliet.

Kan iemand mij helpen? :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Scallius schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:32:
Ik zelf gebruik nu een tijd een CMSTORM Trigger Z.

Helaas is nu een plastic lipje afgebroken van m'n spacebar key. Daardoor kan het ijzeren hendeltje niet meer vastgeklikt worden aan één kant:

https://imgur.com/ccY6kNi

CoolerMaster kan me niet helpen want ze produceren het toetsenbord niet meer en de webshop (Afuture) is ondertussen failliet.

Kan iemand mij helpen? :-(
Volgens mij zijn dat gewoon standaard dingetjes

Google eens 'filco stabilizer spacebar peg' en dan denk ik dat je wel vindt wat je zoekt

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
GreNade schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:05:
[...]

Volgens mij zijn dat gewoon standaard dingetjes

Google eens 'filco stabilizer spacebar peg' en dan denk ik dat je wel vindt wat je zoekt
Super! Heb ze inderdaad nu gevonden. Gelijk maar besteld vanuit Engeland.

Scheelt toch weer wat geld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 20:19
Ik heb nu een half jaar een Corsair k65 Lux compact. Alleen zit ik met een behoorlijk probleem. Ik heb constant dubbel keystrokes en keys die soms niet registreren. Is dit een kwestie van RMA of is het een bekend probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En als het een bekend probleem zou zijn, is dat dan een reden om 'm niet RMA te sturen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De Dygma Raise laat nog even op zich wachten, dat wordt pas voorjaar 2019. Oh well, gelukkig doet mijn huidige tobo het nog en heb ik 2 reservetobo's thuis so I'm all good :+

Krijg binnenkort de Hexgears X-1 Wireless Low Profile Mechanical Keyboard binnen ter review, helaas niet met reds maar browns (Kaihua Choc brown) maar da's overleefbaar. Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk :)
4 uur accuduur met rgb-verlichting aan :P Wel 4 apparaten via BT, 6KRO (wired USB Type C, NKRO).

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 20:19
Hero of Time schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:18:
En als het een bekend probleem zou zijn, is dat dan een reden om 'm niet RMA te sturen? ;)
Mogelijk is het software matig op te lossen. Dit is mijn eerste tobo met mechanische switches dus ben er nog niet helemaal in thuis vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Van het weekend mijn pricewatch: Ducky One DKON1608 (Cherry MX Brown, Qwerty US, BUSPDAAB1) Zwart omgeruild voor een pricewatch: Ducky One 2 Backlit TKL Blue Led (Qwerty US, Cherry MX Brown) met een pricewatch: Ducky Pocket (MX Speed (Silver)) . Zit nu wat ergonomischer voor de pc, numpad heb ik rechts van mijn muis.

Ik vind de backlit wel prettig, net iets duidelijker dan zonder voor de wat minder frequent gebruikte knoppen, waar ik dit in het donker of schermdonker lastig kon zien door de double shot keycaps.

Heerlijk dit :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cuqebaqer schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:17:
[...]

Mogelijk is het software matig op te lossen. Dit is mijn eerste tobo met mechanische switches dus ben er nog niet helemaal in thuis vandaar.
Elk toetsenbord hoor zonder extra aanpassingen normaal te functioneren. Als je speciale software nodig hebt om het normaal te laten werken, is het geen deugdelijk product. Je geeft ook aan dat soms een toets niet registreert. Dat is niet door software op te lossen, want er komt niets door. Je kan een lamp ook niet laten schijnen zonder elektriciteit er doorheen te laten lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wat vinden mijn mede-"De Ergonomic 4000 van Microsoft is AWESOME!"-tweakers van dit ding :
https://nl.hardware.info/...onomische-tkl-toetsenbord

Ik vind hem helaas net niet leuk genoeg om als MX Black TKL toetsenbord aan te schaffen :'(

Soo close...!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

nero355 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:16:
Wat vinden mijn mede-"De Ergonomic 4000 van Microsoft is AWESOME!"-tweakers van dit ding :
https://nl.hardware.info/...onomische-tkl-toetsenbord

Ik vind hem helaas net niet leuk genoeg om als MX Black TKL toetsenbord aan te schaffen :'(

Soo close...!!!
6 zit aan de verkeerde kant
er zit niet genoeg detail in de foto om te zien of hij getent is of niet.
De locatie van die P is ook erg vreemd
En de enter bij je duim, ipv je pink?

Ik zou dat toetsenbord nooit kopen, puur op basis van de toetsenbord indeling.

En sinds ik m'n echte split keyboards heb, hoef ik niets anders meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik vind de layout dus ook een beetje te ver gaan tot aan het onlogische toe... erg jammer!

* nero355 zoekt een excuus om een MX Black toetsenbord aan te schaffen, maar die moet wel iets unieks hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@nero355

De UHK heeft Kailh Black keys. Geen idee of ze erg verschillen met MX Blacks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragozhou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:34
Hallo,

Ik ben van plan om mijn eerste mechanische toetsenbord te kopen, maar ik twijfel nog heel erg tussen de Cooler Master MK750 en de Ducky One 2, allebei met brown switches. Kunnen jullie mij misschien helpen met welke beter is/verschillen zijn tussen die twee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:54:
@nero355

De UHK heeft Kailh Black keys. Geen idee of ze erg verschillen met MX Blacks...
Niet wat ik zoek helaas :)

Dat nieuwe Spire model zit erg dichtbij...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vandaag een tijdje op een Apple toetsenbord moeten typen. Nu zal het vast aan het plankje zelf liggen en niet het model/type, maar wat een kut ding is dat zeg. Enter is idioot smal waardoor ik een paar keer 'm indrukte maar het niet geregistreerd werd, maar ook andere toetsen wilden niet altijd lekker registreren.

Het was echt dat mijn eigen toetsenbord wat meer weggewerkt was met z'n kabel en de Mac van m'n collega lastig onder het bureau was verstopt, anders had ik de mijne er maar in geplugd. Wat is een degelijk toetsenbord toch een zegen. En natuurlijk zijn de betere toetsenborden mechanische, anders post ik 't niet hier. ;)

Als we op kantoor nieuwe bureaus krijgen neem ik denk ik m'n CM QuickFire TK mee van huis om als secundair toetsenbord te dienen voor bij de testbank die naast m'n bureau gaat komen. Is dan wel MX Brown ipv de imo prettigere MX Black waar ik normaal gesproken op typ, maar het is dan ook niet voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

True schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:28:
Van het weekend mijn pricewatch: Ducky One DKON1608 (Cherry MX Brown, Qwerty US, BUSPDAAB1) Zwart omgeruild voor een pricewatch: Ducky One 2 Backlit TKL Blue Led (Qwerty US, Cherry MX Brown) met een pricewatch: Ducky Pocket (MX Speed (Silver)) . Zit nu wat ergonomischer voor de pc, numpad heb ik rechts van mijn muis.

Ik vind de backlit wel prettig, net iets duidelijker dan zonder voor de wat minder frequent gebruikte knoppen, waar ik dit in het donker of schermdonker lastig kon zien door de double shot keycaps.

Heerlijk dit :+
Voel je nou veel verschil tussen de Ducky One en de Ducky One 2? En qua bouwkwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

SR8 schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:01:
[...]

Voel je nou veel verschil tussen de Ducky One en de Ducky One 2? En qua bouwkwaliteit?
De 2 voelt iets steviger en stugger, maar dit kan ook prima komen omdat dit dus een TKL is en dus minder lang is. Verder merk ik niets anders er aan, behalve dat mijn Ducky One geen backlit had, usb-c ( 8)7 ) niet, volledig zwart was i.p.v. het witte randje onderaan rondom.

Als ik heel eerlijk ben zou je prima de Ducky One kunnen aanschaffen als je daar je switches bij kunt krijgen en wel/geen backlit.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 13:42
Ik ben na bijna 10 jaar alleen maar een laptop te hebben gebruikt, weer bezig met een desktop PC. Nu heb ik nog een oud toetsenbord liggen, maar als je dan een nieuwe degelijke desktop en fancy monitor hebt, heb je eigenlijk ook een nieuw toetsenbord nodig natuurlijk. Aangezien ik altijd goede dingen hoor over mechanische toetsenborden, ben ik toch wel benieuwd geworden,maar ik heb werkelijk geen idee welke switches ik fijn zou vinden, dus ik hoop dat jullie me daarover kunnen informeren.

Waar ik nu op typ is een ASUS N76VB (laptop), als ik me niet vergis een scissor switch toetsenbord met rubber domes. Zie dit filmpje voor een voorbeeld (niet dezelfde laptop, wel dezelfde toetsen). Low profile natuurlijk. Ik heb hier in principe nooit veel moeite mee gehad, alleen soms wat last van m'n linker pink bij veelvuldig gebruik van de shift of control toets.

Waar ik vooral mee zit, is of een niet-low profile toetsenbord me wel bevalt. Mijn ouders hebben zo'n niet-low profile toetsenbord (zo'n ding dat je bij aankoop van een simpele desktop krijgt), en ik vind het werkelijk helemaal niks om daarop te typen. Dat kan zijn omdat ik het niet gewend ben, omdat het een goedkoop slecht toetsenbord is, of omdat ik gewoon niet overweg kan met hoge toetsen.

Natuurlijk is er maar één manier om te ontdekken of iets bevalt, en dat is uitproberen, maar ik hoop dat jullie me al iets meer kunnen vertellen over welk type switch waarschijnlijk bij me zou passen.

Wat ik zeker (niet) wil:
  • Géén clicky switches, hoe stiller hoe beter.
Wat ik denk dat ik wil:
  • Een kleine travel, omdat ik dat gewend ben van de low-profile toetsenborden.
  • Tactile switches, weer omdat ik dat semi-gewend ben van m'n huidige toetsenbord1.
  • Een lage actuatiekracht, omdat dit sneller typen met minder geweld mogelijk maakt.
1: M'n huidige toetsenbord is dus zoals eerder gezegd waarschijnlijk een scissor switch bord, met vermoedelijk een rubber dome. In de topic start wordt gezegd dat dit geen tactile switches zijn. Technisch gezien klopt dit waarschijnlijk, maar ik ervaar het niet zo. Er is namelijk een x-amount aan kracht nodig voordat de toets beweegt, waarna deze in één keer doorschiet naar beneden. De toets halverwege houden is bijna niet mogelijk, wat vermoedelijk wordt veroorzaakt door de rubberen dome.

Kunnen jullie me enig inzicht geven in wat voor mij een verstandige switch zou zijn? Gebaseerd op alles wat ik verteld heb, zou ik zelf denken dat Brown of Red voor mij het best zou werken.

Omdat ik ook totaal niet bekend ben in de wereld van mechanische toetsenborden, en mijn zoektocht tot nu toe vooral verwarrend is geweest, zou ik ook graag nog jullie suggesties horen voor complete toetsenborden. Hierbij de antwoorden op de vragen in de TS:

Welke lay-out wil je?
Full Size Qwerty

Wil je met of zonder numpad?
Met numpad

Wil je backlight?
Ja. RGB niet per se nodig, maar volgens mij is bijna elk backlit keyboard tegenwoordig RGB.

Welke MX Switch prefereer je?
Zie m'n hele verhaal hierboven :P

Wat je is je budget?
Ik weet nog niet precies wat ik wil uitgeven, dat hangt ook af van wat ik er voor krijg. Laten we zeggen zo rond de €100

Wil je macro toetsen?
Niet per se programmeerbare macro's, ook al zou ik het niet erg vinden als ze er op zitten. Dingen zoals het aanpassen van volume wil ik wel op het toetsenbord. Het liefst ook een knop om de schermhelderheid aan te passen (als dat überhaupt mogelijk is op een desktop).

Doel van het keyboard?
Low-end gaming en typen. Geen hoge snelheid FPS of RPG dingen.

Wat weet je al?
Bijzonder weinig. Ik heb wat rond gezocht, en kom dan qua stijl uit bij keyboards zoals The Glorious GMMK met Aura keykaps, of de ROCCAT Vulcan 120.

[ Voor 19% gewijzigd door timmiej93 op 02-12-2018 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
timmiej93 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:20:
Ik ben na bijna 10 jaar alleen maar een laptop te hebben gebruikt, weer bezig met een desktop PC. Nu heb ik nog een oud toetsenbord liggen, maar als je dan een nieuwe degelijke desktop en fancy monitor hebt, heb je eigenlijk ook een nieuw toetsenbord nodig natuurlijk. Aangezien ik altijd goede dingen hoor over mechanische toetsenborden, ben ik toch wel benieuwd geworden,maar ik heb werkelijk geen idee welke switches ik fijn zou vinden, dus ik hoop dat jullie me daarover kunnen informeren.

Waar ik nu op typ is een ASUS N76VB (laptop), als ik me niet vergis een scissor switch toetsenbord met rubber domes. Zie dit filmpje voor een voorbeeld (niet dezelfde laptop, wel dezelfde toetsen). Low profile natuurlijk. Ik heb hier in principe nooit veel moeite mee gehad, alleen soms wat last van m'n linker pink bij veelvuldig gebruik van de shift of control toets.

Waar ik vooral mee zit, is of een niet-low profile toetsenbord me wel bevalt. Mijn ouders hebben zo'n niet-low profile toetsenbord (zo'n ding dat je bij aankoop van een simpele desktop krijgt), en ik vind het werkelijk helemaal niks om daarop te typen. Dat kan zijn omdat ik het niet gewend ben, omdat het een goedkoop slecht toetsenbord is, of omdat ik gewoon niet overweg kan met hoge toetsen.

Natuurlijk is er maar één manier om te ontdekken of iets bevalt, en dat is uitproberen, maar ik hoop dat jullie me al iets meer kunnen vertellen over welk type switch waarschijnlijk bij me zou passen.

Wat ik zeker (niet) wil:
  • Géén clicky switches, hoe stiller hoe beter.
Wat ik denk dat ik wil:
  • Een kleine travel, omdat ik dat gewend ben van de low-profile toetsenborden.
  • Tactile switches, weer omdat ik dat semi-gewend ben van m'n huidige toetsenbord1.
  • Een lage actuatiekracht, omdat dit sneller typen met minder geweld mogelijk maakt.
1: M'n huidige toetsenbord is dus zoals eerder gezegd waarschijnlijk een scissor switch bord, met vermoedelijk een rubber dome. In de topic start wordt gezegd dat dit geen tactile switches zijn. Technisch gezien klopt dit waarschijnlijk, maar ik ervaar het niet zo. Er is namelijk een x-amount aan kracht nodig voordat de toets beweegt, waarna deze in één keer doorschiet naar beneden. De toets halverwege houden is bijna niet mogelijk, wat vermoedelijk wordt veroorzaakt door de rubberen dome.

Kunnen jullie me enig inzicht geven in wat voor mij een verstandige switch zou zijn? Gebaseerd op alles wat ik verteld heb, zou ik zelf denken dat Brown of Red voor mij het best zou werken.
Rood is niet tactile. Dus dan blijft brown over. Ik denk dat de bruine switch voor bijna iedereen wel geschikt is. Maar aangezien jij niet gewend bent aan hoge toetsen kan het wel eens flink tegenvallen. Sharkoon heeft een relatief goedkoop toetsenbord met Kaihl brown toetsen. Persoonlijk zou ik je die aanraden.
pricewatch: Sharkoon Skiller Mech SGK3 (Kailh Brown, Qwerty US)

Ik ging van een goedkoop Microsoft bordje naar een goedkoop Chinees mechanisch toetsenbord met Outemu brown toetsen. Ik heb het een lange tijd echt niets gevonden. Zelfs nog een polssteun gekocht. Na lange tijd niet gebruikt te hebben heb ik m maar eens naar het werk meegenomen. Daar was ik er al heel snel aan gewend en ik wil nu echt niet meer anders. Thuis nog steeds het goedkope Microsoft bordje, maar die moet toch echt vervangen worden door een mechanisch toetsenbord met bruine switches.

Een aantal collega's hebben blauwe switches, dat getik vind ik echt helemaal niks. Maar aangezien ik ook ram als een idioot, maar ik niet klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-12-2021
Weet iemand waar ik de iKBC CD108 kan bestellen? (Liefst europa)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61ARYrPkfiL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

80000

mrox

Ik ben op het moment in Singapore, waar een winkel vrijwel alle belangrijke mechanische toetsenborden verkoopt, die je ook nog eens kan uitproberen.

Ik heb al jaren een ducky shine 3, met leds en mx blue switches, waarbij al van verschillende toetsen de leds het niet meer doen (laatste half jaar al meer dan 10 toetsen ofzo), vandaar dacht ik, ik kijk voor een vervanging van de shine 3.

Verkoper hier zegt dat dit normaal is, de leds hebben gewoon een einde leeftijd. Hij repareert en vervangt ze dan ook.

Vraag 1: Is dit normaal, iemand hier een zelfde of andere mening over?

Terwijl ik hier verschillende toestenborden probeerde, wees hij mij op de Leopold fc750. Qua kwaliteit en gevoel, de beste:

MX BLUE:
Leopold FC750r black (PBT) > Filco Ninja (ABS) > Das (PBT) > Ducky Shine one (PBT) ~ Shine 3 (ABS)

Leopold 750r:
- Toetsen zitten echt strakker op, veel minder speling en zowaar, ik type ook sneller, lekkerder
- detachable kabel, welke de filco en das niet hebben.
- Geen leds, maar zie mijn vraag 1, als binnenkort al mijn leds doodgaan, is het eigenlijk geen probleem, ik geef niks om leds, alleen typen gedurende de avond/nacht helpt.
- De duurste van allemaal :X

Vraag 2: Iemand enig idee of deze leopold in NL te krijgen is? (Ik zie in pricewatch alleen een witte, niet duidelijk welke switch). Ik ben nog een paar dagen hier en als ik deze hier koop voorkom, ik denk transport kosten als ik het op ebay of amazon koop ofzo (of uit korea laat shippen)
Alternatief is uiteraard, ik blijf bij de shine 3 en wacht tot alle leds doodgaan, maar dan mis ik het gevoel wat ik nu heb ervaren ;)

Andere meningen of advies hoor ik ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

80000 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:26:
Ik ben op het moment in Singapore, waar een winkel vrijwel alle belangrijke mechanische toetsenborden verkoopt, die je ook nog eens kan uitproberen.

Ik heb al jaren een ducky shine 3, met leds en mx blue switches, waarbij al van verschillende toetsen de leds het niet meer doen (laatste half jaar al meer dan 10 toetsen ofzo), vandaar dacht ik, ik kijk voor een vervanging van de shine 3.

Verkoper hier zegt dat dit normaal is, de leds hebben gewoon een einde leeftijd. Hij repareert en vervangt ze dan ook.

Vraag 1: Is dit normaal, iemand hier een zelfde of andere mening over?

Terwijl ik hier verschillende toestenborden probeerde, wees hij mij op de Leopold fc750. Qua kwaliteit en gevoel, de beste:

MX BLUE:
Leopold FC750r black (PBT) > Filco Ninja (ABS) > Das (PBT) > Ducky Shine one (PBT) ~ Shine 3 (ABS)

Leopold 750r:
- Toetsen zitten echt strakker op, veel minder speling en zowaar, ik type ook sneller, lekkerder
- detachable kabel, welke de filco en das niet hebben.
- Geen leds, maar zie mijn vraag 1, als binnenkort al mijn leds doodgaan, is het eigenlijk geen probleem, ik geef niks om leds, alleen typen gedurende de avond/nacht helpt.
- De duurste van allemaal :X

Vraag 2: Iemand enig idee of deze leopold in NL te krijgen is? (Ik zie in pricewatch alleen een witte, niet duidelijk welke switch). Ik ben nog een paar dagen hier en als ik deze hier koop voorkom, ik denk transport kosten als ik het op ebay of amazon koop ofzo (of uit korea laat shippen)
Alternatief is uiteraard, ik blijf bij de shine 3 en wacht tot alle leds doodgaan, maar dan mis ik het gevoel wat ik nu heb ervaren ;)

Andere meningen of advies hoor ik ook graag!
Vraag 1: Ja, relatief normaal voor LEDjes die onder de toets zitten. Die hebben nogal last van statische ontladingen en gaan vrij snel stuk in mijn ervaring.

Surfacemount LEDs die door de behuizing van de switch heen schijnen gaan langer mee, daar hoef je je eigenlijk geen zorgen om te maken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
GreNade schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:31:
[...]

Vraag 1: Ja, relatief normaal voor LEDjes die onder de toets zitten. Die hebben nogal last van statische ontladingen en gaan vrij snel stuk in mijn ervaring.

Surfacemount LEDs die door de behuizing van de switch heen schijnen gaan langer mee, daar hoef je je eigenlijk geen zorgen om te maken.
Heb je hier voorbeelden van? Want het is mij niet duidelijk wat het verschil is tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ossi schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:59:
[...]

Heb je hier voorbeelden van? Want het is mij niet duidelijk wat het verschil is tussen die twee.
Dit is met Surfacemount LED's, je kan zien dat de LED niet door de switch heenkomt:
Afbeeldingslocatie: https://www.hotdeals4less.com/media/catalog/product/c/g/cgk70rgb_011_b.png

En dit is met LED's die onder de keycap vandaan komen, de fragiele manier:
Afbeeldingslocatie: https://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2013/09/K95_12_cherry-645x430.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door WCA op 10-12-2018 10:03 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
GreNade schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:01:
[...]

Dit is met Surfacemount LED's, je kan zien dat de LED niet door de switch heenkomt:
[Afbeelding]

En dit is met LED's die onder de keycap vandaan komen, de fragiele manier:
[Afbeelding]
Dus de LED's zitten op dezelfde plek, maar dan veel hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ossi schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:16:
[...]

Dus de LED's zitten op dezelfde plek, maar dan veel hoger?
Nope, op de 'fragiele' manier zijn zulke ledjes
Afbeeldingslocatie: https://d114hh0cykhyb0.cloudfront.net/images/uploads/rgb-fast-color-changing-led01.jpg

En bij de SMD manier zitten ze zo, dat ding links naast het plusje is de LED, die schijnt door de doorzichtige behuizing van de switch.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m6n655N.jpg

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
GreNade schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:19:
[...]

Nope, op de 'fragiele' manier zijn zulke ledjes
[Afbeelding]

En bij de SMD manier zitten ze zo, dat ding links naast het plusje is de LED, die schijnt door de doorzichtige behuizing van de switch.
[Afbeelding]
ooooowww oke. Ik zie nu ook pas duidelijke de twee ledjes van de spatiebalk. Die vielen me eerder niet op, omdat de lichtpuntjes mijn aandacht trokken. Kan me zo voorstellen dat deze manier niet echt veel meer gebruikt wordt de laatste tijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

GreNade schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:31:
[...]

Ok bedankt, ik heb inderdaad die oude ledjes. Hoe lang gaan die surfacemount ledjes naar schatting mee? Ik snap langer, maar die houden dan ook eens keer op? Ik bedoel, die zitten ook in led lampen die ik in een e fitting b.v. doe? Die houden bij mijn althans ook maar een paar jaar vol.

Het klinkt als nog een extra argument om een keyboard zonder leds te kopen. Het marketing praatje was dat je met zo'n mechanische toetsenbord jaren kon typen, maar alleen de leds houden het dus niet uit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

80000 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:32:
[...]

Ok bedankt, ik heb inderdaad die oude ledjes. Hoe lang gaan die surfacemount ledjes naar schatting mee? Ik snap langer, maar die houden dan ook eens keer op? Ik bedoel, die zitten ook in led lampen die ik in een e fitting b.v. doe? Die houden bij mijn althans ook maar een paar jaar vol.

Het klinkt als nog een extra argument om een keyboard zonder leds te kopen. Het marketing praatje was dat je met zo'n mechanische toetsenbord jaren kon typen, maar alleen de leds houden het dus niet uit?!
Mwoah, de LED's hebben gewoon tienduizenden branduren opzich. Die klassieke ledjes ook wel. Die gaan stuk door statische ontladingen, en niet omdat ze door hun branduren heengaan.

Ik denk dat je als je fabrieksfouten niet meerekent, er vanuit kan gaan dat je keyboard eerder vervangen wordt dan dat er een ledje stukgaat, in het geval van SMD leds.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

@80000
Er van uitgaande dat je op zoek bent naar de zwarte met MX Blue switches. Die is bij Alternate verkrijgbaar.
Heb je liever de zwarte met witte print, die is bij Candykeys verkrijgbaar. (Uit Duitsland, gratis verzending boven de €50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Ook ik ben in de race voor mijn eerste mechanisch toetsenbord nu mijn Logitech UltraX echt aan 't einde van zijn leven is :'(

Mijn oog viel op pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro L - RGB (Cherry Brown) maar kreeg te horen van Cooler Master dat deze End of Life is helaas. Heb nog wel een aantal webshops gevonden die hem wel zeggen te hebben. De vervanger van deze is pricewatch: Cooler Master MasterKeys MK750 (Cherry MX Brown) Qwerty US.

Alleen ben ik niet zo een fan van de knoppen zo hoog. Komt daar niet veel vuil tussen? Hier zit dan wel een polssteun bij dan zal het misschien wat minder zijn. Iemand ervaring hiermee?

Lastige keuze, aangezien het mijn eerste mechanisch toetsenbord wordt, qua prijs maken de twee niet veel uit dus daar hoef ik niet naar te kijken.

De keuze voor Brown switches komt omdat ik geen echt pure gamer ben, speel wel regelmatig een potje CS:GO maar ik programmeer ook dus typ ik ook veel. En Brown is een mooie middenweg tussen Red en Blue :)

Edit:
Even wat verder gezocht en deze reviewer is niet super enthousiast over de MK750 en gaat liever terug naar zijn MasterKeys L ...

[ Voor 9% gewijzigd door DeluxZ op 11-12-2018 16:05 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
DeluxZ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:31:
Ook ik ben in de race voor mijn eerste mechanisch toetsenbord nu mijn Logitech UltraX echt aan 't einde van zijn leven is :'(

Mijn oog viel op pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro L - RGB (Cherry Brown) maar kreeg te horen van Cooler Master dat deze End of Life is helaas. Heb nog wel een aantal webshops gevonden die hem wel zeggen te hebben. De vervanger van deze is pricewatch: Cooler Master MasterKeys MK750 (Cherry MX Brown) Qwerty US.

Alleen ben ik niet zo een fan van de knoppen zo hoog. Komt daar niet veel vuil tussen? Hier zit dan wel een polssteun bij dan zal het misschien wat minder zijn. Iemand ervaring hiermee?

Lastige keuze, aangezien het mijn eerste mechanisch toetsenbord wordt, qua prijs maken de twee niet veel uit dus daar hoef ik niet naar te kijken.

De keuze voor Brown switches komt omdat ik geen echt pure gamer ben, speel wel regelmatig een potje CS:GO maar ik programmeer ook dus typ ik ook veel. En Brown is een mooie middenweg tussen Red en Blue :)

Edit:
Even wat verder gezocht en deze reviewer is niet super enthousiast over de MK750 en gaat liever terug naar zijn MasterKeys L ... [YouTube: Cooler Master Masterkeys MK750 Review]
De hoge toetsen is zeker wel even wennen ja. Ik heb er zelf een polssteun voor gekocht, maar die heb ik maar 3x gebruikt en sindsdien ligt die ongebruikt op mijn bureau.

Ja er komt redelijk wat vuil in zo'n toetsenbord, maar dat komt dus in elke toetsenbord, voordeel van de hoge toetsen is dat je het vuil er ook vrij snel weer uitblaast. De toetsen van een mechanisch toetsenbord haal je heel makkelijk los, dus mocht je het vuil niet weg krijgen, dan kun je het wat grootser aanpakken.

Over dat specifieke toetsenbord heb ik geen mening/kennis. Dus dit was meer een antwoord op je algemene vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Ossi schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:03:
[...]

De hoge toetsen is zeker wel even wennen ja. Ik heb er zelf een polssteun voor gekocht, maar die heb ik maar 3x gebruikt en sindsdien ligt die ongebruikt op mijn bureau.

Ja er komt redelijk wat vuil in zo'n toetsenbord, maar dat komt dus in elke toetsenbord, voordeel van de hoge toetsen is dat je het vuil er ook vrij snel weer uitblaast. De toetsen van een mechanisch toetsenbord haal je heel makkelijk los, dus mocht je het vuil niet weg krijgen, dan kun je het wat grootser aanpakken.

Over dat specifieke toetsenbord heb ik geen mening/kennis. Dus dit was meer een antwoord op je algemene vragen :)
Thanks :) Ik had alweer wat verder gezocht en wat reviews bekeken. Ik zie inderdaad dat de switch best goed in het frame zitten verwerkt. Bij een normaal toetsenbord is dat echt anders en kan er meer vuil onder de toetsen en onder de membramen komen waardoor het zwaarder gaat typen.

Het gebruik van een polssteun is inderdaad een beetje persoonlijk. Ik ga nog wat verder onderzoek doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

SR8 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:16:
@80000
Er van uitgaande dat je op zoek bent naar de zwarte met MX Blue switches. Die is bij Alternate verkrijgbaar.
Heb je liever de zwarte met witte print, die is bij Candykeys verkrijgbaar. (Uit Duitsland, gratis verzending boven de €50)
Bedankt, dat is ongeveer zelfde prijs als hier in singapore (en ik neem liever witte toetsen).

Na verder googlen, blijken er heel veel mensen mer een shine 3 waarvan de leds uitsterven. ze zeiden dat er een slechte batch was. Een aantal van hun, heeft gewoon op aliexpress vervangings leds besteld en voor alle toetsen vervangen.

Iemand hier ervaring mee? Daarmee bedoel ik kan je het soldeer gewoon verwarmen en de led vervangen of moet je echt de soldeer opzuigen en nieuwe soldeer aanbrengen?

Ik heb het altijd wel willen leren en ben zeker geen ster. Is het een interessante oefening voor beginners 😀?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

80000 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 03:16:
Na verder googlen, blijken er heel veel mensen mer een shine 3 waarvan de leds uitsterven. ze zeiden dat er een slechte batch was. Een aantal van hun, heeft gewoon op aliexpress vervangings leds besteld en voor alle toetsen vervangen.
Prima oplossing als je geen garantie meer hebt!
Iemand hier ervaring mee? Daarmee bedoel ik kan je het soldeer gewoon verwarmen en de led vervangen of moet je echt de soldeer opzuigen en nieuwe soldeer aanbrengen?
Ik heb ooit mijn W toets zelf gefixt (verwisseld met de Pause toets) en heb toen het soldeer weggehaald en nieuwe aangebracht : Quick & Easy fix! :*)

Gewoon eerst een beetje alles voorzichtig uit elkaar schroeven en daarna rustig solderen. Meer is het niet ;)
Ik heb het altijd wel willen leren en ben zeker geen ster. Is het een interessante oefening voor beginners ?
Absoluut! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

80000 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 03:16:
[...]

\
\😀?
Kan, maar dat is geen duurzame oplossing (je krijgt waarschijnlijk een koude soldeerverbinding, die is broos en hecht niet goed). Om het echt goed te doen moet je oude soldeer weghalen, en met nieuwe soldeer (soldeer met flux erin!) weer opnieuw vastsolderen.

Dit is een koude soldeerverbinding:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Cold_solder_joint2.jpg
Het lijkt netjes, maar het pootje maakt geen goed contact met de soldeer

[ Voor 15% gewijzigd door WCA op 12-12-2018 08:54 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Toch de knoop doorgehakt en voor de pricewatch: Cooler Master MasterKeys MK750 (Cherry MX Brown) Qwerty US gegaan. Als het goed is komt die morgen binnen :9

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik eindelijk eens de stapel oude computertroep weg heb ga ik eens de stand van zaken op keyboard-vlak op de foto zetten. Ondertussen heb ik aardig wat exotisch mechanisch spul. Naast m'n Leopold-bord met MX Browns, een paar IBM Model M's en die Fujitsu Peerless (ironische naam voor shitswitches) heb ik ondertussen ook:
- Cherry G81-3000 met MY (bah) switches
- Cherry G80-3000 met MX Blacks
- BTC 5339 met BTC Foam & Foil switches (voelen bagger aan nu, komt door ingezakte foam - is met operatie te herstellen, maar of ik daar zin/geduld/tijd voor heb...)
- Een nog niet geidentificeerde "BONA" OEM bord met switches die verdacht klinken en voelen als MX Blues, maar er in geen velden of wegen op lijken.

De G80 en dat BONA geval zijn de enige twee waar ik daadwerkelijk langdurig op zou willen werken, maar het zijn stuk voor stuk interessante gevallen. Ik zou vooral eens willen zien hoe het met rollover zit - van de BTC-5339 en m'n Leopold weet ik dat ze NKRO zijn, de Model M is notoir (en merkbaar) 2KRO. Als die G80 de nodige diodes aan boord heeft zou het een leuke retrogaming-bord kunnen zijn :)

Overigens, luie vraag: iemand enig idee waar keycaps voor zo'n Leopold FC500 te krijgen? Qua fitting zijn ze standaard MX, maar de vorm/layout wijkt af van bijv Cherry's eigen borden :(
Switches zijn nog prima, maar flink deel van de toetsen glimmen en glibberen ondertussen hinderlijk

Oslik blyat! Oslik!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Zijn er Tweakers met een Topre bord, of is het MX wat de klok slaat hier?

Ik heb vandaag m'n Realforce RGB voorzien van BKE Redux samples (light, heavy en extreme), en ik ben zwaar in dubio of ik een volledige set heavies of extremes moet bestellen. Ik lees dat de extremes erg vermoeiend zijn als je veel typt, maar de keyfeel is ongeëvenaard tactile en sturdy.

Ik zoek dus iemand die de knoop kan doorhakken voor me :)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:22

botoo

💀 too old to die young

botoo schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:49:

[Afbeelding]
Mooi, ik ben er dus wel uitgevist door de douane en mocht nog een extra € 34,20 aftikken :| maar toch, wat een dijk van een plank(je), kneiter stevig, zwaar zelfs en die Cherry MX Clear typen echt wel :Y) en zonder dempers toch nog stiller dan mijn vorige MX browns met dempers (op een Coolermaster Masterkeys Pro S). DSA profiel keys is ook wel mooi onder je vingers.

Wel uiterst jammer (zeg maar gerust stom) dat ik niet de (RGB) led versie heb genomen, ik ben zomaar bang dat dat geintje me nog een keer € 200 gaat kosten :o ook al zat er een 5% kortingscode bij voor een volgende bestelling :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 27 ... 158 Laatste