Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
skoozie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:48:
een spatiebalk die meer moeite kost om in te drukken door O-ringen? je schuift je O-ringen toch wel helemaal de keycap in? (ik gebruik hier een pen voor waar ik de top af kan draaien en de stift er uit haal) dat heeft dan enkel effect bij het bottomen van de toets, niet bij het indrukken zelf
Jep, die zit helemaal bovenin de keycap. Maar dat is onvoldoende om het geluid te dempen, dus stop ik er 2 in maar dat is net teveel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:06

skoozie

SCSI

TheDweep schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:08:
[...]

Jep, die zit helemaal bovenin de keycap. Maar dat is onvoldoende om het geluid te dempen, dus stop ik er 2 in maar dat is net teveel. 8)7
Dat probleem had ik ook, ik heb genoegen genomen met het extra geluid. Je kan ook evt opzoek naar dunnere O-ringen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927671

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een mechanisch toetsenbord, echter vind ik het lastig om zelf een degelijk bord te vinden, hopelijk kennen jullie wat toetsenborden die aan mijn eisen voldoen.

Welke lay-out wil je?
TKL of volledig.
Wil je met of zonder numpad?
het liefst zonder maar ik kan ook leven met.
Wil je backlight?
Ja, het liefst blauw of rgb, wit is evt. ook oké.
Welke MX Switch prefereer je?
Blue, het hoeven niet perse cherries te zijn.
Wat je is je budget?
het liefst onder de 100 euro.
Wil je macro toetsen?
Niet nodig, maar als ze erbij zitten heb ik er geen probleem mee.
Doel van het keyboard?
Verslagen typen, ander schoolwerk en een beetje gamen, het liefst wil ik een toetsenbord dat er simpel uitziet zonder rare vormen.
Wat weet je al?
Zelf had ik de motospeed ck108 gevonden, echter heb ik geen idee wat de kwaliteit is van zo'n bord, als iemand ervaring heeft met het merk (of zelfs het toetsenbord) hoor ik het graag. Ook vind ik de Ducky One DKON1687S blauwe leds erg mooi, echter vind ik het een beetje te duur.

Hopelijk hebben jullie wat tips of weten jullie een toetsenbord dat een beetje aan mijn voorwaarden voldoet, en zijn mijn eisen niet te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als eerste plank zou je altijd nog naar een Chinees ding kunnen kijken zoals Ajazz. Ik ben er erg over te spreken voor op m'n werk en ze komen met MX Black en MX Blue versies. Of het echte Cherries zijn, of namaak durf ik niet te zeggen, maar denk dat het namaak is gezien de prijs van de planken. Mijn Ajazz met RGB backlight is overigens meer regenboog dan per toets in te stellen. Elke regel heeft een eigen kleur. Wellicht dat het toch in te stellen is, maar ik heb 't niet ontdekt (en ook geen moeite voor gedaan).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927671

Hero of Time schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:57:
Als eerste plank zou je altijd nog naar een Chinees ding kunnen kijken zoals Ajazz. Ik ben er erg over te spreken voor op m'n werk en ze komen met MX Black en MX Blue versies. Of het echte Cherries zijn, of namaak durf ik niet te zeggen, maar denk dat het namaak is gezien de prijs van de planken. Mijn Ajazz met RGB backlight is overigens meer regenboog dan per toets in te stellen. Elke regel heeft een eigen kleur. Wellicht dat het toch in te stellen is, maar ik heb 't niet ontdekt (en ook geen moeite voor gedaan).
Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:42
Heb mij gisteren een G910 orion spectrum aangeschaft. Ik was in een mediamarkt ter vervanging van mijn goedkoop toetsenbord. Toch even doorgelopen naar de gaming toetsenborden en deze dan gekozen, stond uitgestald itt Razer en andere merken. De prijs - 137 wou ik nog uitgeven en de keuze was dus snel gemaakt.

Héél tevreden van, typt fantastisch. Mijn eerste mechanisch toetsenbord, is met Romer-G switches. RGB werkt heel goed apart per toets en is leuke toevoeging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-04 20:35
Hero of Time schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:57:
Ik ben er erg over te spreken voor op m'n werk en ze komen met MX Black en MX Blue versies. Of het echte Cherries zijn, of namaak durf ik niet te zeggen, maar denk dat het namaak is gezien de prijs van de planken.
Het zijn inderdaad geen Cherry MX switches, maar zogenaamde Zorro switches. Vergelijkbaar met Cherry.

Ik ben zelf al een tijdje actief in de custom keycaps en wat minder bekende mechanische toetsenborden wereld. Heb deze collectie nu in ongeveer anderhalf jaar opgebouwd:

Ergodox
Carbon SA keycaps
Gateron Brown switches
Ergodox met Carbon SA

OLKB Planck
Black DSA van Pimpmykeyboard, Artisan van HKP
Zealios 67g switches
Planck met zwarte DSA keycaps en HotKeysProjects Artisan

Verschillende Artisans:
Deel van mijn Artisan collectie

JD40 van 1upkeyboards in samenwerking met jdcarpe
DSA Granite van PimpMyKeyboard
Gateron Brown switches
JD40 met DSA Granite

Chocolatier keycaps
Chocolatier Keycaps

Minivan
Black Cherry Profile keycaps en JellyKey artisan
Zealios 65g
MiniVan44, w/ Zealios

KC60/GH60 met RGB led strip
JTK Stormtrooper BoW
Gateron Brown
KC60 RGB

Verder heb ik nog een Pok3r, een Let's Split, dat is een Planck die door de helft is gesplitst en zo dus voor een comfortabelere houding zorgt. Ook heb ik nog een handwired Minorca, compleet zelf bedraad met de hand. Aardige collectie al zeg ik het zelf. 8) Wellicht ga ik ooit nog een Ergodox EZ of Ergodox Infinity kopen, ben tot nu toe tevreden met mijn 'OG Ergodox'.

[ Voor 74% gewijzigd door OmgItsKoen op 31-05-2017 14:18 . Reden: Eigen collectie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
@OmgItsKoen Leuke collectie, maar nu ben ik wel erg nieuwsgierig welke je voorkeur heeft voor dagelijks gebruik. Of pak je elke dag een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 20:27
hallo,

Ik ben al even bezig met het updaten van mijn syteem. De PC, het beeldscherm, de muis, koptelefoon en boxen zijn al vervangen. Nu het toetsenbord nog. Daarvoor heb ik nu een Logitech G11 (rubber Domes) die inmiddels een jaar of 10 oud is. Ik ben wel klaar met het gamerdesign en wil graag een keer iets anders proberen. Om een stap de goede richting in te gaan heb ik mezelf een Mechanisch toetsenbord beloofd.

Welke lay-out wil je?
Rustig! gewoon een kalm design dat ook op het kantoor kan

MET! Zeer zeker, ook met multimediatoetsen (niet onder snelkoppelingen)

Wil je backlight?
Ja, ik heb nu blauw maar het nieuwe scherm is wit en de muis is RGB die ik nu op blauw heb maar dan gaat corresponderen met mijn toetsenbord. ik werk vaak in het donker en heb het licht dus nodig.

Ik denk dat ik voor de bruine switches zou gaan. Ik heb nog nooit een mechanisch toetsenbord gehad en vraag mij af of de red wat voor me is. In de rubber domes zit ook een punt waar je doorheen moet drukken voordat het geregistreerd wordt. De Red zou dat niet hebben en ik ben bang dat ik dat ga missen.

Wat je is je budget?
Ik wil rond de 100,- uitgeven. Dat lijkt me een nooit bedrag.

Wil je macro toetsen?
Dit is geen must, wel de multimediatoetsen om bijvoorbeeld het geluidsvolume te veranderen.

Doel van het keyboard?
Ik ga er veel verslagen op typen,in september begin ik weer met een studie. Daarnaast speel ik ongeveer een uurtje in de week een spelletje

Wat weet je al?
Ik heb het een en ander uitgezocht en denk dat ik bij de brown switches wel goed it. Ik ben, omdat ik ook een logitch muis heb voor een logitech bord aan het zoeken. wat ik tegen ben gekomen is de volgende maar die is er in red en in brown. Daar ben ik dus benieuwd naar welke ik het beste zou kunnen nemen.

Red: pricewatch: Logitech G610 Orion Red (Qwerty US)
Brown: pricewatch: Logitech G610 Orion Brown (Qwerty US)
Romer-G: pricewatch: Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US)

Ik ben aan het kijken geweest op youtube en daardoor valt blauw eigenlijk wel af. het gaat me met name om de tactile feedback. 'A bit harder too press in" is voor mij ook een vraagteken, hoe veel scheelt het dan?

Ook zit er geen polstrust bij het toetsenbord wat ik nu heb gekozen. Gezien ik al een keer last heb gehad van mijn pezen op de hand wil ik wel mijn handen neer kunnen leggen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Zorc schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:16:
@OmgItsKoen Leuke collectie, maar nu ben ik wel erg nieuwsgierig welke je voorkeur heeft voor dagelijks gebruik. Of pak je elke dag een andere?
Voorkeur gaat uit naar de Ergodox, Planck als tweede en daarna de split Planck.

De Ergodox voelt het meest comfortabel, Planck is tweede ipv de split omdat de Split van Acryl is en de original Planck van aluminium is, wat toch degelijker aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
@OmgItsKoen
Dat had ik al een beetje verwacht. Moet zeggen, die Ergodox ziet er dan ook erg cool uit en als je er naar kijkt dan heb je meteen het idee 'goh dat kan best eens lekker typen'. Het zal wel erg wennen zijn.

Maar nu ik er nog eens goed naar kijk heb ik wel wat twijfels over met name het toetsencluster voor de duimen. Die kleinere toetsen zijn denk ik niet zo makkelijk blind te gebruiken en moet je je hand niet behoorlijk verdraaien om er bij te kunnen?

Ik hou het voorlopig eerst bij 'normale' toetsenborden bij mijn zoektocht naar een geschikte opvolger voor mijn logitech UltraX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 08:29
Afgelopen week een Ergodox EZ besteld om één van mijn twee TEK's te vervangen (inmiddels allebei al twee keer defect geweest...) en ik kan niet wachten!

Ik ben actief op GeekHack (vooral het ergo subforum) maar dacht laat ik hier ook eens hoi zeggen :w

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
stevens20 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:31:
hallo,

Ik ben al even bezig met het updaten van mijn syteem. De PC, het beeldscherm, de muis, koptelefoon en boxen zijn al vervangen. Nu het toetsenbord nog. Daarvoor heb ik nu een Logitech G11 (rubber Domes) die inmiddels een jaar of 10 oud is. Ik ben wel klaar met het gamerdesign en wil graag een keer iets anders proberen. Om een stap de goede richting in te gaan heb ik mezelf een Mechanisch toetsenbord beloofd.

Welke lay-out wil je?
Rustig! gewoon een kalm design dat ook op het kantoor kan

MET! Zeer zeker, ook met multimediatoetsen (niet onder snelkoppelingen)

Wil je backlight?
Ja, ik heb nu blauw maar het nieuwe scherm is wit en de muis is RGB die ik nu op blauw heb maar dan gaat corresponderen met mijn toetsenbord. ik werk vaak in het donker en heb het licht dus nodig.

Ik denk dat ik voor de bruine switches zou gaan. Ik heb nog nooit een mechanisch toetsenbord gehad en vraag mij af of de red wat voor me is. In de rubber domes zit ook een punt waar je doorheen moet drukken voordat het geregistreerd wordt. De Red zou dat niet hebben en ik ben bang dat ik dat ga missen.

Wat je is je budget?
Ik wil rond de 100,- uitgeven. Dat lijkt me een nooit bedrag.

Wil je macro toetsen?
Dit is geen must, wel de multimediatoetsen om bijvoorbeeld het geluidsvolume te veranderen.

Doel van het keyboard?
Ik ga er veel verslagen op typen,in september begin ik weer met een studie. Daarnaast speel ik ongeveer een uurtje in de week een spelletje

Wat weet je al?
Ik heb het een en ander uitgezocht en denk dat ik bij de brown switches wel goed it. Ik ben, omdat ik ook een logitch muis heb voor een logitech bord aan het zoeken. wat ik tegen ben gekomen is de volgende maar die is er in red en in brown. Daar ben ik dus benieuwd naar welke ik het beste zou kunnen nemen.

Red: pricewatch: Logitech G610 Orion Red (Qwerty US)
Brown: pricewatch: Logitech G610 Orion Brown (Qwerty US)
Romer-G: pricewatch: Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US)

Ik ben aan het kijken geweest op youtube en daardoor valt blauw eigenlijk wel af. het gaat me met name om de tactile feedback. 'A bit harder too press in" is voor mij ook een vraagteken, hoe veel scheelt het dan?

Ook zit er geen polstrust bij het toetsenbord wat ik nu heb gekozen. Gezien ik al een keer last heb gehad van mijn pezen op de hand wil ik wel mijn handen neer kunnen leggen.
Zo te lezen heb je zelf je keuze al gemaakt:
Welke MX Switch prefereer je? antwoord: Ik denk dat ik voor de bruine switches zou gaan.
Dus dan gaat het de middelste uit je rijtje worden: Logitech G610 Orion Brown

Ik snap dat het lastig kiezen is, ik weet ook nog niet bij welke switch ik ga uitkomen, maar ik ga dan ook gewoon beginnen met een mx brown plankje.

Alleen geen logitech :+ . Ik heb net als jij een logitech muis maar dat wil niet zeggen dat ik daar een logitech keyboard bij wil en bij voorbaat alle andere opties uit ga sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zorc schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:13:
[...]

Zo te lezen heb je zelf je keuze al gemaakt:
Welke MX Switch prefereer je? antwoord: Ik denk dat ik voor de bruine switches zou gaan.
Dus dan gaat het de middelste uit je rijtje worden: Logitech G610 Orion Brown

Ik snap dat het lastig kiezen is, ik weet ook nog niet bij welke switch ik ga uitkomen, maar ik ga dan ook gewoon beginnen met een mx brown plankje.

Alleen geen logitech :+ . Ik heb net als jij een logitech muis maar dat wil niet zeggen dat ik daar een logitech keyboard bij wil en bij voorbaat alle andere opties uit ga sluiten.
Ik had niks uitgesloten hoor. Ik vond het qua software wel makkelijk en tot nu toe ben ik positief over al mijn Logitech spullen. Toen ik deze tegenkwam leek het mij wel wat. Het is een rustig ontwerp met Multimediatoetsen, ik heb inmiddels de bestelling ook al de deur uit gedaan. Morgen komt hij binnen. Ik was nog even in de grote rode M en de Brown die daar stond vond ik wel fijn typen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben hard op zoek naar een nieuw toetsenbord en kwam dit topic tegen. Behoorlijk leerzaam.
Ik werk nu met een Gigabyte, maar die is na een jaar typen al een hoop van de letteropdruk kwijt, bovendien is de spatiebalk bij mijn rechterduim en de linker shit helemaal versleten.
Op zich een goed toestenbord,, maar erg beperkt, vooral de macro's mis ik erg.

Welke lay-out wil je?
Qwerty Full Size
Met Numpad
Wil je backlight?
Ja lijkt me wel handig voor een keer, werk vooral in de avond. RGB is niet noodzakelijk maar wel leuk. RGBW ben ik nog niet tegengekomen.
Na wat ik in dit topic gelezen heb, denk ik dat ik voor mijn eerste mechanische toetsenbord voor de bruine moet kiezen.
Wat je is je budget?
max 200 euro
Wil je macro toetsen?
Ja, maar heb aan 6 of 8 wel meer dan voldoende
Doel van het keyboard?
Gaming, coderen en typen, zeg all around
Wat weet je al?
- Dat ik in eder geval een goede polssteun wil.
- Dat hij niet draadloos moet zijn
- Robuust, dus veel aanslagen, vooral bij het coderen van HTML en PHP, hebik behoorlijke lappen tekst.

Ik denk persoonlijk dat de Corsair K95 wel een goede is, maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Zomaar iemand op 01-06-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Oke, daar gaan we dan!
Gisteren mijn oude, vertrouwde Logitech UlraX aan de kant gelegd en vervangen voor een mx brown TKL plankje. (het moest nu echt, want met name met het invoeren van wachtwoorden is het erg irritant als sommige toetsen af en toe geen aanslag registeren)

Oef, dat is wel een wereld van verschil zeg! Het is uiteraard wennen geblazen maar het typt best wel fijn.
Profiel van de toetsen is duidelijk even wennen. Het eerste uur had ik bijvoorbeeld regelmatig een extra toets te pakken. Grijp af en toe naar een numpad dat er nu niet meer is haha, dat voelt wel even raar. Plek voor mij muis voelt nu al zoveel beter dat ik waarschijnlijk toch niet terug wil naar een toetsenbord met numpad. Moet er maar aan wennen! Wellicht dat ik t.z.t. wel een losse numpad aanschaf voor de dagen dat ik veel nummers moet typen in bijvoorbeeld Excel.

Het geluid is voor alsnog een stuk minder storend dan ik in eerste instantie had gedacht. Wel meer aanwezig dan met mijn UltraX bordje.
Mx brown typt best lekker moet ik zeggen, heb wel het idee dat ik vaak bottom, maar dat is geen wonder na de UltraX, die toetsen hebben duidelijk meer kracht nodig om ze door hun beginpunt te drukken en hebben vervolgens een veel kortere travel.
Heb nu wel al het idee dat ik hier sneller op kan typen, het voelt op de een of ander manier vlotter aan.

Misschien dat ik nog eens een andere switch ga proberen. Maar daar heb je het al. I might be turning to the dark side, errr mechanical keyboard fanatics. Andere switch, hmm mooie keycaps heeft ook wel wat *uche*. Maar nee, ik heb mezelf bij voorbaat goed voorgenomen eerst de nodig tijd hiermee door te brengen, omdat ik eerlijk gezegd dacht anders weer snel naar een chiclet toetsenbord, bijv. de Cherry mx stream 3.0 uit te wijken. Was wel een stuk goedkoper geweest, maar ik zie dat op dit moment al niet meer gaan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Zorc schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:24:
@OmgItsKoen
Dat had ik al een beetje verwacht. Moet zeggen, die Ergodox ziet er dan ook erg cool uit en als je er naar kijkt dan heb je meteen het idee 'goh dat kan best eens lekker typen'. Het zal wel erg wennen zijn.

Maar nu ik er nog eens goed naar kijk heb ik wel wat twijfels over met name het toetsencluster voor de duimen. Die kleinere toetsen zijn denk ik niet zo makkelijk blind te gebruiken en moet je je hand niet behoorlijk verdraaien om er bij te kunnen?

Ik hou het voorlopig eerst bij 'normale' toetsenborden bij mijn zoektocht naar een geschikte opvolger voor mijn logitech UltraX.
Het is erg wennen. Het is een column staggered layout in plaats van row staggered en dat voelt aan als een ortholineaire layout (zoals de Planck, alle toetsen lineair onder elkaar in plaats van de 'stagger'). Ik ben geswitcht van mijn laptop toetsenbord naar een Poker 3, vervolgens de Planck, dit beviel mij toendertijd niet, ik kon niet wennen aan de positie van de toetsen. Vervolgens heb ik de JD40 een tijd gebruikt, een stuk comfortabeler. Toen ik die tijd toch nog even de Planck gebruikte ging het mij allemaal een stuk makkelijker af. Daarna ging ik over op de Let's Split en dit beviel mij enorm. Omdat ik toch alles geprobeerd wilde hebben heb ik vervolgens een Ergodox aangeschaft en ben ik hierbij gebleven.

De kleinere toetsen zijn niet echt een probleem voor mij, heb nogal lange vingers. Maar het is geen ramp je hand af en toe te verplaatsen, mits je je armen meebeweegt en niet je pols forceert. Daarnaast kun je de layout zelf programmeren, bij mij staan de minder gebruikte toetsen op de minder bereikbare toetsen.

@ je post hierboven, het is geen ramp dat je 'uit bottemed'. Jezelf krampachtig pushen om het niet te doen zou ik zeker afraden, het heeft vrij weinig benefits om uitbottomen niet te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door OmgItsKoen op 02-06-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Bedankt voor de tips. Ik denk inderdaad niet dat het helpt om krampachtig proberen niet te bottomen. Ik ga wel proberen het iets minder hard te doen haha. Ik lees verschillende meningen over het gebruiken van o-ringen. Voor het geluid zou ik het (nu) niet nodig vinden, maar ik vraag me af of het fijner typt. Vraag me af wat beter is, eerst en tijdje wennen zoals het nu is en dan eventueel een keer proberen met o-ringen of om meteen o-ringen erin te stoppen.
Ik moet zeggen, het typt na een paar uurtjes wennen al steeds fijner :-) dus ik denk dat ik voorlopig een goede keus heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Zorc schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:53:
Bedankt voor de tips. Ik denk inderdaad niet dat het helpt om krampachtig proberen niet te bottomen. Ik ga wel proberen het iets minder hard te doen haha. Ik lees verschillende meningen over het gebruiken van o-ringen. Voor het geluid zou ik het (nu) niet nodig vinden, maar ik vraag me af of het fijner typt. Vraag me af wat beter is, eerst en tijdje wennen zoals het nu is en dan eventueel een keer proberen met o-ringen of om meteen o-ringen erin te stoppen.
Ik moet zeggen, het typt na een paar uurtjes wennen al steeds fijner :-) dus ik denk dat ik voorlopig een goede keus heb gemaakt.
Ik raad aan om eerst even te wennen, geef het een paar dagen, je kunt die O-ringen altijd nog toevoegen. Wellicht is het interessant voor je om Gateron Browns een keer te proberen. Deze zijn iets smoother dan de Cherry MX en worden over het algemeen als fijner ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorc
OmgItsKoen schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:58:
[...]

Ik raad aan om eerst even te wennen, geef het een paar dagen, je kunt die O-ringen altijd nog toevoegen. Wellicht is het interessant voor je om Gateron Browns een keer te proberen. Deze zijn iets smoother dan de Cherry MX en worden over het algemeen als fijner ervaren.
Dat is waar. En aangezien ik die O-ringen niet in huis heb...
Ik had inderdaad ook ergens gelezen dat de Gateron 'smoother' zouden zijn. Ik heb nu niet het gevoel dat het voor mij smoother moet. Iets meer tactile en waarschijnlijk iets zwaarder gaat denk ik mijn voorkeur hebben.
Schijnt dat ik daar de zealios purple 67g of 78g voor moet hebben, maar dat lijkt me dan echt iets voor later. Ik ga hier eerst maar een tijdje lekker op typen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zorc schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:08:
Misschien dat ik nog eens een andere switch ga proberen. Maar daar heb je het al. I might be turning to the dark side, errr mechanical keyboard fanatics. Andere switch, hmm mooie keycaps heeft ook wel wat *uche*. Maar nee, ik heb mezelf bij voorbaat goed voorgenomen eerst de nodig tijd hiermee door te brengen, omdat ik eerlijk gezegd dacht anders weer snel naar een chiclet toetsenbord, bijv. de Cherry mx stream 3.0 uit te wijken. Was wel een stuk goedkoper geweest, maar ik zie dat op dit moment al niet meer gaan gebeuren.
Ah, ook een voormalige UltraX-verslaafde :P Vond zelf de stap van UltraX naar mx reds zeer goed te doen, maar heb er wel o-ringen onder gedaan om het wat prettiger/relaxter aan te laten voelen. Dat het net wat minder herrie maakt is een mooie bonus. Persoonlijk vind ik browns heel raar aanvoelen, ben echt lichtjes..uh..doorslaan gewend :+ Het is even een paar dagen wennen, want UltraX tikt zo licht, dat je vingers echt even gaan protesteren :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
2Dutch schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:54:
[...]

Ah, ook een voormalige UltraX-verslaafde :P Vond zelf de stap van UltraX naar mx reds zeer goed te doen, maar heb er wel o-ringen onder gedaan om het wat prettiger/relaxter aan te laten voelen. Dat het net wat minder herrie maakt is een mooie bonus. Persoonlijk vind ik browns heel raar aanvoelen, ben echt lichtjes..uh..doorslaan gewend :+ Het is even een paar dagen wennen, want UltraX tikt zo licht, dat je vingers echt even gaan protesteren :P
Jup, jaren op UltraXjes getypt :+
UltraX typt anders, zeker weten! Het lijkt misschien lichter te typen maar de toetsen op de UltraX kosten an sich meer kracht bij het indrukken. Alleen het aangrijppunt is direct in het begin en zodra je er doorheen drukt is het meteen gedaan en je zit met een korte beweging meteen op de bodem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zo, ik heb vandaag mijn Logitech G610 Orion Brown binnengekregen. Dat typt inderdaad wel even anders dan een rubberdome toetsenbord van 10 jaar oud. Ik moet nog wel oefenen met het niet volledig indrukken van de toetsen. Dat komt nog wel goed. Het geluid vind ik persoonlijk niet vervelend. Sterker nog, het is wel prettig zo.

Een ding wat me wel opvalt is dat de indeling van het toetsenbord anders is dan dat wat op de doos en op de plaatjes op internet staat. Dat is wel en dingetje. Persoonlijk heb ik er geen last van maar het is wel opvallend en het komt dan ook zeker in mijn review te staan.

In de loop van de dagen probeer ik er een beetje achter te komen wat ik van een mechanisch toetsenbord vind. Mijn eerste indruk is in ieder geval positief maar of het nou een wereld van verschil is... Ik weet het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
stevens20 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:41:
Zo, ik heb vandaag mijn Logitech G610 Orion Brown binnengekregen. Dat typt inderdaad wel even anders dan een rubberdome toetsenbord van 10 jaar oud. Ik moet nog wel oefenen met het niet volledig indrukken van de toetsen. Dat komt nog wel goed. Het geluid vind ik persoonlijk niet vervelend. Sterker nog, het is wel prettig zo.

Een ding wat me wel opvalt is dat de indeling van het toetsenbord anders is dan dat wat op de doos en op de plaatjes op internet staat. Dat is wel en dingetje. Persoonlijk heb ik er geen last van maar het is wel opvallend en het komt dan ook zeker in mijn review te staan.

In de loop van de dagen probeer ik er een beetje achter te komen wat ik van een mechanisch toetsenbord vind. Mijn eerste indruk is in ieder geval positief maar of het nou een wereld van verschil is... Ik weet het nog niet.
Gefeliciteerd! Welke layout heb je gekozen? Plaatjes op internet/ in webshops moet je altijd mee uitkijken, zeker wat toetsenborden betreft. Klopt vaak niet met de geleverde layout omdat ze standaard plaatjes gebruiken om het toetsenbord te showen, en de echte layout in de specificatie tekst staat of uit het typenummer moet blijken. Meestal staat er ook wel ergens in kleine lettertjes bij dat de afbeelding niet hoeft te kloppen.

Logitech staat er overigens om bekend om geen volledig standaard US ANSI layout in de EU te leveren.
Lees bijvoorbeeld hier maar: Logitech toetsenborden met US layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zorc schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:47:
[...]

Gefeliciteerd! Welke layout heb je gekozen? Plaatjes op internet/ in webshops moet je altijd mee uitkijken, zeker wat toetsenborden betreft. Klopt vaak niet met de geleverde layout omdat ze standaard plaatjes gebruiken om het toetsenbord te showen, en de echte layout in de specificatie tekst staat of uit het typenummer moet blijken. Meestal staat er ook wel ergens in kleine lettertjes bij dat de afbeelding niet hoeft te kloppen.

Logitech staat er overigens om bekend om geen volledig standaard US ANSI layout in de EU te leveren.
Lees bijvoorbeeld hier maar: Logitech toetsenborden met US layout
https://www.bing.com/imag...electedIndex=2&ajaxhist=0

Dit is de indeling, terwijl hij anders op de afbeelding van de doos staat. Ik ga hem er niet op ruilen maar het is wel iets wt ik persoonlijk vrij vreemd vind. Zelfs de handleiding heeft een andere indeling. Overal staat hij als onderstaande indeling aangegeven.

https://www.bing.com/imag...lectedIndex=17&ajaxhist=0

(ik merk nu wel dat het echt een stuk makkelijker typt en dat je op een of andere manier toch wat minder typos maakt en ook nog eens wat sneller kan typen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29
Mijn vorige week ontvangen Drevo Gramr84 met Outemu Brown switches.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LwdLojt.jpg?1

Het is wel even wennen na de Ajazz die ik hiervoor heb gebruikt met zwarte switches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
stevens20 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:57:
[...]

https://www.bing.com/imag...electedIndex=2&ajaxhist=0

Dit is de indeling, terwijl hij anders op de afbeelding van de doos staat. Ik ga hem er niet op ruilen maar het is wel iets wt ik persoonlijk vrij vreemd vind. Zelfs de handleiding heeft een andere indeling. Overal staat hij als onderstaande indeling aangegeven.

https://www.bing.com/imag...lectedIndex=17&ajaxhist=0

(ik merk nu wel dat het echt een stuk makkelijker typt en dat je op een of andere manier toch wat minder typos maakt en ook nog eens wat sneller kan typen).
Je hebt de ISO indeling in plaats van de gebruikelijke ANSI indeling. Opzich geen probleem, het gaat alleen wat duurder voor je worden wanneer je custom keycaps wilt kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
OmgItsKoen schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:20:
[...]

Je hebt de ISO indeling in plaats van de gebruikelijke ANSI indeling. Opzich geen probleem, het gaat alleen wat duurder voor je worden wanneer je custom keycaps wilt kopen. :)
Dat was ik nog niet van plan moet ik zeggen. Ik heb deze juist gekozen omdat hij mooi rustig is. Ben er zeer tevreden mee. *kijkt stiekem, voor de leuk, naar custom keycaps*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:14:
Ik ben hard op zoek naar een nieuw toetsenbord en kwam dit topic tegen. Behoorlijk leerzaam.
Ik werk nu met een Gigabyte, maar die is na een jaar typen al een hoop van de letteropdruk kwijt, bovendien is de spatiebalk bij mijn rechterduim en de linker shit helemaal versleten.
Op zich een goed toestenbord,, maar erg beperkt, vooral de macro's mis ik erg.

Welke lay-out wil je?
Qwerty Full Size
Met Numpad
Wil je backlight?
Ja lijkt me wel handig voor een keer, werk vooral in de avond. RGB is niet noodzakelijk maar wel leuk. RGBW ben ik nog niet tegengekomen.
Na wat ik in dit topic gelezen heb, denk ik dat ik voor mijn eerste mechanische toetsenbord voor de bruine moet kiezen.
Wat je is je budget?
max 200 euro
Wil je macro toetsen?
Ja, maar heb aan 6 of 8 wel meer dan voldoende
Doel van het keyboard?
Gaming, coderen en typen, zeg all around
Wat weet je al?
- Dat ik in eder geval een goede polssteun wil.
- Dat hij niet draadloos moet zijn
- Robuust, dus veel aanslagen, vooral bij het coderen van HTML en PHP, hebik behoorlijke lappen tekst.

Ik denk persoonlijk dat de Corsair K95 wel een goede is, maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Ik ben nog steeds erg benieuwd of iemand ervaringen heeft met dit toestenbord of juist een totaal andere zou aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Zomaar iemand schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:57:
[...]

Ik ben nog steeds erg benieuwd of iemand ervaringen heeft met dit toestenbord of juist een totaal andere zou aanbevelen.
Heb je de 16 reviews gelezen?:
pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Brown (Qwerty US)

Ik heb er geen ervaring mee, het is in elk geval geen toetsenbord voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Daar haal ik vooral uit dat ik beter de K70 kan nemen, maar verder niet echt alternatieven.
Ik heb begrepen op internet dat Corsair wel echt de beste toestenborden maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Beste zou ik niet willen zeggen (er zijn altijd betere of bepaalde dingen waar je je aan kan storen wat bij een ander merk niet is). Maar wat die reviews bedoelen met 'je kan beter de K70 nemen' is dat het bang voor buck gewoon niet overeenkomt bij de K95 vergeleken met de K70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik zag dat er ook wel een hoop fouten in de ledjes zitten. Ik heb daarom maar de K70 besteld, eens kijken hoe zo een toestenbord bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 10:07
Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 19:12:
Mijn vorige week ontvangen Drevo Gramr84 met Outemu Brown switches.

[afbeelding]

Het is wel even wennen na de Ajazz die ik hiervoor heb gebruikt met zwarte switches :)
Bevalt het je? Ik heb het een paar maanden geleden als m'n eerste mech keyboard gekocht en vind het fantastisch! Al helemaal voor de 3 tientjes dat ik hiervoor had neergelegd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29
karimmm schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 01:42:
[...]

Bevalt het je? Ik heb het een paar maanden geleden als m'n eerste mech keyboard gekocht en vind het fantastisch! Al helemaal voor de 3 tientjes dat ik hiervoor had neergelegd :P
Op zich bevalt het wel, maar ik vind de blauwe switch volgens mij het lekkerste omdat de tactile feedback scherper is. Echter nadeel is het geluid wat het vervolgens produceert :P

Ik heb nu de volgende (chinese)tobo's liggen:
- Motospeed Inflictor CK104 - blauwe switch
- Ajazz AK33 - zwarte switch
- Drevo Gramr84 - bruine switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-04 09:05
Zomaar iemand schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 01:24:
Ik zag dat er ook wel een hoop fouten in de ledjes zitten. Ik heb daarom maar de K70 besteld, eens kijken hoe zo een toestenbord bevalt.
Cosair is de beste fabrikant van toetsenborden binnen de 'mainstream'/'gamer' markt. Er zijn zeker betere toetsenborden, ook voor de zelfde prijs, maar Cosair bied goede support en software en is goed verkrijgbaar.
Je doet met Corsair tenminste niet snel een miskoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MiBe Jouw droom komt uit volgens mij, PBT goes mainstream

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18950238_236011416893049_5717081979032174592_n.jpg

En over een paar dagen landen de eerste Ducky Shine 6 PBT's in NL als ik de site van Alternate mag geloven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-04 20:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

Binnenkort mijn eerste ervaring, een Rosewill RK9000V2 met Cherry Brown.
No nonsense uiterlijk, maar wel kwaliteit hoop ik :)

Iets meer dan €50 via Amazon, ik ben benieuwd hoe zich dat verhoudt tot een K120 en Apple wired keyboard. Die bevallen beide prima maar toch nieuwsgierig naar wat dit kan brengen.

Afbeeldingslocatie: https://www.phoronix.net/image.php?id=func_kb460_keyboard&image=func_kb460_keyboard1_med

[ Voor 15% gewijzigd door mr.paaJ op 12-06-2017 11:19 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:05

WCA

mr.paaJ schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:11:
Binnenkort mijn eerste ervaring, een Rosewill RK9000V2 met Cherry Brown.
No nonsense uiterlijk, maar wel kwaliteit hoop ik :)

Iets meer dan €50 via Amazon, ik ben benieuwd hoe zich dat verhoudt tot een K120 en Apple wired keyboard. Die bevallen beide prima maar toch nieuwsgierig naar wat dit kan brengen.

[afbeelding]
Sure dat het Cherry browns zijn? Kan me niet zo goed voorstellen voor dat geld.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Volgens Amazon en de reviews wel, had een adviesprijs van zo'n $120. Huismerk van Newegg.

misschien omdat het een UK ISO layout is? Had niet goed naar de afbeelding gekeken. Zie het donderdag :)

[ Voor 56% gewijzigd door mr.paaJ op 13-06-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Ik dacht dat er hier vast wel mensen geintereseerd zullen zijn in deze groupbuy:

https://www.reddit.com/r/...live_68_an_universal_and/

echt een fantastische deal voor $68, zelfs nadat je verzendkosten er nog bij rekent. Ik ga er in ieder geval één bestellen, zit nog te twijfelen over de kleur, maar ik denk dat ik gewoon voor grijs ga, dan is het iets flexibeler met welke keycaps ik er op zet.

Ik zag eigenlijk niets in de numpad, maar ik denk dat ik er een dubbele layer van ga maken, met verschillende macro's op de 1e layer en een Fn-toggle voor de numpad-layer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 11:37
Hallo. Ik overweeg een mechanisch toetsenbord aan te schaffen en deze mag best wat kosten. De afgelopen week heb ik me een beetje ingelezen en nu hoop ik dat jullie mij op enkele punten advies kunnen geven.

Ik ben geen fanatieke gamer, dus ik hoef niet per se een toetsenbord dat speciaal voor "gamers" is met allerlei RGB effecten e.d. Verlichting vind ik wel handig. Ook lijkt het me op het eerste gezicht handig als een toetsenbord wat stiller is, dan degene die ik nu heb. Op het moment typ ik op een pricewatch: Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000. Dit toetsenbord vind ik niet fijn, vanwege de toetsen die enigszins uitgerekt zijn in het midden, maar ik ben inmiddels wel hieraan gewend dus ik vrees eigenlijk de ergonomie van de mechanische toetsenborden als ik hier lang op typ.

Nu had ik de review van Foritain gelezen over de Corsair K95. Deze leek me wel geschikt, alleen vraag ik mij af of het ergonomisch wel verstandig is om een toetsenbord met een numpad te nemen. Ik had namelijk gelezen dat het beter zou zijn om je muis dichterbij je toetsenbord te kunnen hebben. Ook, gegeven dat ik lang moet kunnen typen, heb ik gelezen dat Blue switches het meest geschikt zijn (de K95 is niet beschikbaar met blauwe switches trouwens). Deze geven echter ook het meeste geluid, waar ik dan weer niet op zit te wachten...

Dus heeft iemand advies wat betreft de ergonomie van een mechanisch toetsenbord met een numpad? Wordt dit storend na het typen de hele dag? Ik vond een numpad tot nu toe altijd wel handig, maar wellicht dat het met een toetsenbord met zo'n klassieke vorm scheelt als ik een toetsenbord neem zonder.

En ten tweede: zijn zwarte/bruine switches écht storend om lange teksten op te typen? Of kan ik gewoon naar de mediamarkt gaan en mijn keuze bepalen puur op basis van het geluid wat verschilt per switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
nino_070 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:47:
Hallo. Ik overweeg een mechanisch toetsenbord aan te schaffen en deze mag best wat kosten. De afgelopen week heb ik me een beetje ingelezen en nu hoop ik dat jullie mij op enkele punten advies kunnen geven.

Ik ben geen fanatieke gamer, dus ik hoef niet per se een toetsenbord dat speciaal voor "gamers" is met allerlei RGB effecten e.d. Verlichting vind ik wel handig. Ook lijkt het me op het eerste gezicht handig als een toetsenbord wat stiller is, dan degene die ik nu heb. Op het moment typ ik op een pricewatch: Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000. Dit toetsenbord vind ik niet fijn, vanwege de toetsen die enigszins uitgerekt zijn in het midden, maar ik ben inmiddels wel hieraan gewend dus ik vrees eigenlijk de ergonomie van de mechanische toetsenborden als ik hier lang op typ.

Nu had ik de review van Foritain gelezen over de Corsair K95. Deze leek me wel geschikt, alleen vraag ik mij af of het ergonomisch wel verstandig is om een toetsenbord met een numpad te nemen. Ik had namelijk gelezen dat het beter zou zijn om je muis dichterbij je toetsenbord te kunnen hebben. Ook, gegeven dat ik lang moet kunnen typen, heb ik gelezen dat Blue switches het meest geschikt zijn (de K95 is niet beschikbaar met blauwe switches trouwens). Deze geven echter ook het meeste geluid, waar ik dan weer niet op zit te wachten...

Dus heeft iemand advies wat betreft de ergonomie van een mechanisch toetsenbord met een numpad? Wordt dit storend na het typen de hele dag? Ik vond een numpad tot nu toe altijd wel handig, maar wellicht dat het met een toetsenbord met zo'n klassieke vorm scheelt als ik een toetsenbord neem zonder.

En ten tweede: zijn zwarte/bruine switches écht storend om lange teksten op te typen? Of kan ik gewoon naar de mediamarkt gaan en mijn keuze bepalen puur op basis van het geluid wat verschilt per switch?
als je graag een (relatief) stil toetsenbord wilt, zijn MX Blue switches inderdaad niet de goede keuze. de blauwe switches voegen namelijk expres een 'click' toe, die je hoort op het moment dat het drukken op de knop geregistreerd is. dit vinden veel mensen fijn omdat ze hierdoor minder typfouten maken.

de MX Brown switches hebben wel het 'hobbeltje' dat de MX Blue switches ook hebben, maar niet de toegevoegde 'click'. je voelt bij deze switch dus wel dat het drukken op de knop geregistreerd is.

Ik zou niet weten waarom het vermoeiender zou zijn om op een MX Brown toetsenbord te typen, de kracht die nodig is om de knop in te drukken is namelijk lager dan MX Blue.

verder vind ik het zelf prettig om een kleiner toetsenbord te hebben, ik gebruik de numpad namelijk toch niet zo vaak. als je de numpad wel vaak gebruikt, denk ik dat je daar meer last van gaat hebben dan van het iets grotere toetsenbord.
een optie is wel om gedeelte van de pijltjes tussen de letters en de numpad uit te halen, de pijltjes zijn dan geïntegreerd in de numpad.

ik raad je zoiets aan:
pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro M White (Cherry Brown) Qwerty US

edit;
qua geluid is het trouwens lastig, maar je kan O-rings toevoegen, dat zijn kleine rubbertjes die je op de keycaps schuift, waardoor deze minder lawaai maken wanneer ze contact maken met het toetsenbord. sommige mensen vinden dit echter niet fijn typen.

[ Voor 3% gewijzigd door sjettepetJR. op 18-06-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Zo'n samengevoegde numpad zie ik niet echt zitten. Als ik het goed begrijp zijn alle mechanische toetsenborden behoorlijk "hoorbaar" dus dan zou ik gewoon even alle kleuren switches kunnen vergelijken bij de mediamarkt en dan degene die ik het prettigst vind klikken en indrukken kiezen. Zoals je, @sjettepetJR., ook al zegt maakt het dus eigenlijk qua ergonomie weinig uit welke switch meer geschikt is voor langer typen en welke voor gamen.

ik zat verder nog te denken aan de Corsair Silent: productreview: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout) review ...

Dit toetsenbord heeft, ondanks de hoge prijs toch wel wat minder functionaliteit (mediatoetsen) en als ik het goed begrijp zijn zulke Silent switches niet op met een ander mechanisch toetsenbord te combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
@nino_070 Het is maar de vraag of je mediatoetsen gaat missen, ik mis ze in elk geval niet. Even terzijde, het valt me trouwens 100% mee hoe snel ik er aan gewend ben dat ik geen numpad meer heb.

Welke switch maakt wel degelijk verschil, maar het is niet het enigste. Keycaps kunnen ook verschillende voelen/klinken en ook de bouw van het toetsenbord maakt verschil voor de gebruikservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

het missen van het numpad gedeelte was ik ook heel snel aan gewend, net zoals het missen van de F-toetsen (nu FN+nummer) De media toetsen heb ik kunnen opvangen met het programma auto hotkey.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
skoozie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:10:
het missen van het numpad gedeelte was ik ook heel snel aan gewend, net zoals het missen van de F-toetsen (nu FN+nummer) De media toetsen heb ik kunnen opvangen met het programma auto hotkey.
Dankjewel voor je reactie! Kan je met een programma ook de macro keys eventueel instellen voor andere dingen dan game-macro's? Zoals mediatoetsen.

Ik heb trouwens de Blackwidow chroma V2 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Yup dat kan :)

Rechter CTRL +
arrow left: previous
arrow right: next
arrow up: play/pause
arrow down: stop
PU: volume up
PD: volume down
END: (un)mute

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
;next song
>^Right::
Send {Media_Next}
return

;previous song
>^Left::
Send {Media_Prev}
return

;play/pause
>^Up::
Send {Media_Play_Pause}
return

;stop
>^Down::
Send {Media_Stop}
return

;VOL-
>^PgDn::
Send {Volume_Down}
return

;VOL+
>^PgUp::
Send {Volume_Up}
return

;VOL-Mute
>^End::
Send {Volume_Mute}
return

return

[ Voor 15% gewijzigd door skoozie op 20-06-2017 15:03 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Dankjewel! Ongelofelijk, heb hier gister 20 minuten naar gegoogled maar niks gevonden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

ik heb er ook lang op moeten zoeken googelen :)

ik heb ook nog R-ALT+nummers voor de F toetsen omdat op een ander toetsenbord de ALT en FN omgedraaid zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
;F1 t/m F12
<^>!1::
Send {F1}
return
<^>!2::
Send {F2}
return
<^>!3::
Send {F3}
return
<^>!4::
Send {F4}
return
<^>!5::
Send {F5}
return
<^>!6::
Send {F6}
return
<^>!7::
Send {F7}
return
<^>!8::
Send {F8}
return
<^>!9::
Send {F9}
return
<^>!0::
Send {F10}
return
<^>!-::
Send {F11}
return
<^>!=::
Send {F12}
return

ALT+F4 is de enige die ik met linker alt+FN+4 moet doen :)

edit: @Speedster fixed!

[ Voor 3% gewijzigd door skoozie op 20-06-2017 15:16 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:13
skoozie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:08:
ik heb er ook lang op moeten googelen :)
Maak Google nou niet groter dan het al is dus: Ik heb er ook lang op moeten zoeken in een internet zoek service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Speedster schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Maak Google nou niet groter dan het al is dus: Ik heb er ook lang op moeten zoeken in een internet zoek service.
Bing zeker? Daar vind je nooit iets relevants mee, dus geen wonder dat je lang aan het zoeken was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Hero of Time schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Bing zeker? Daar vind je nooit iets relevants mee, dus geen wonder dat je lang aan het zoeken was. :+
Met Ilse en Lycos :+

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:13
Hero of Time schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Duck Duck go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
skoozie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:08:
ik heb er ook lang op moeten zoeken googelen :)

ik heb ook nog R-ALT+nummers voor de F toetsen omdat op een ander toetsenbord de ALT en FN omgedraaid zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
;F1 t/m F12
<^>!1::
Send {F1}
return
<^>!2::
Send {F2}
return
<^>!3::
Send {F3}
return
Send {F4}
return
<^>!5::
Send {F5}
return
<^>!6::
Send {F6}
return
<^>!7::
Send {F7}
return
<^>!8::
Send {F8}
return
<^>!9::
Send {F9}
return
<^>!0::
Send {F10}
return
<^>!-::
Send {F11}
return
<^>!=::
Send {F12}
return

ALT+F4 is de enige die ik met linker alt+FN+4 moet doen :)

edit: @Speedster fixed!
Dankje, maar Alt+F4 is toch juist vervelend om dan óók nog FN in te moeten drukken? Met enkel F11 maakt dat bijv niet zoveel uit.

Oh en @Speedster: Googelen is gewoon een Nederlands woord tegenwoordig... sorry, klachten bij Van Dale: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=googelen&lang=nn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nino_070 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:58:
[...]

Dankje, maar Alt+F4 is toch juist vervelend om dan óók nog FN in te moeten drukken? Met enkel F11 maakt dat bijv niet zoveel uit.
Je mist even dat hij een 60% plankje heeft. Die heeft geen Fx rij. Dat zegt hij immers ook, Fn + nummer = Fx, dus alt + Fn + 4 = Alt + F4. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
Oh, in dat geval ben ik wel benieuwd naar @skoozie waarom Alt+[Macro toets die is ingesteld als F4] niet Alt+(in zijn geval Fn+)F4 simuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

nino_070 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:38:
Oh, in dat geval ben ik wel benieuwd naar @skoozie waarom Alt+[Macro toets die is ingesteld als F4] niet Alt+(in zijn geval Fn+)F4 simuleert.
Als je het zo stelt is het vreemd dat ik er nog niet aan gedacht heb :D

code:
1
2
Send [b]![/b]{F4}

Stuurt ALT+F4 als ik ALT+4 intyp.

Het is 71 key bluetooth keyboard met Gateron Browns, ik gebruik de ins/del/home/end/PU/PD toch iets te vaak :)
momenteel is hij als volgt:
Keyboard
de regenboog keycaps voor 5 euro uit china om PBT een kans te geven, maar dat typt best lekker! en ziet er lekker vrolijk uit
ik wil er nog een keer front print pbt witte kecaps omheen hebben.

of:
Afbeeldingslocatie: https://massdrop-s3.imgix.net/product-images/milkyway-pbt-dye-subbed-keycap-set/MD-31323_20161128145601_c22d333a6b5eee06.jpg?auto=format&fm=jpg&fit=crop&w=955&dpr=1

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
skoozie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:15:
de regenboog keycaps voor 5 euro uit china om PBT een kans te geven, maar dat typt best lekker! en ziet er lekker vrolijk uit
ik wil er nog een keer front print pbt witte kecaps omheen hebben.
Dat is geen geld.. waar haal je dat voor zo weinig?
Ik zou nog wel een blanco set willen hebben voor een Ducky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Meestal haal ik het via https://aliexpress.com/ deze set waren enkel de letters+spatiebalk+pijltjes
kleurloze o ringen haal ik bij banggood.com

[ Voor 21% gewijzigd door skoozie op 21-06-2017 09:39 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepie95
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 10:19
Weet iemand een Nederlandse webshop (of evt een Europese) waar ik Costar stabilizers kan kopen? Mijn shift-key werkt niet meer toen ik 'm bij een schoonmaakbeurt eruit trok. Ik gebruik een Razer BlackWidow Stealth 2014 mocht dat nog relevant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:31

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Goedemorgen,

Ik heb vandaag eindelijk mijn eerste custom keycap ontvangen. Een spatiebalk gemaakt door Battlestation10, Ik heb deze er net opgezet maar hij blijft willekeurig hangen waardoor hij niet helemaal weer terug naar boven komt. Wat kan ik hier aan doen is er een speciale manier om de spatiebalk te bevestigen of is het een DOA ? Ik heb een Ducky Shine 5 en die heeft nogal een speciale manier van spacebar bevestiging. Er zitten 3 switches alleen links en rechts zitten dieper.

EDIT zoals dit
Afbeeldingslocatie: https://benchmarkreviews.com/wp-content/uploads/2014/03/Ducky-Shine-Spacebar-Closeup-Spacebar-Removed-with-watermark-resized.png

[ Voor 14% gewijzigd door koelebobes op 22-06-2017 08:37 ]

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Zijn hier ervaringsdeskundigen van de Razer Synapse software? Ik vind het wel een tekortkoming dat deze software alleen de statistieken in games bijhoudt en niet in Word en Google chrome enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-04 10:52
Geen idee of ik dat hier mag plaatsen maar goed, verwijder maar als het niet mag :)

Ik heb een mechanisch toetsenbord uit China geïmporteerd (fout 1). Maar nu heb ik er een probleem mee, namelijk:

Als ik typ met bepaalde letters dan komen er 2 verschillende letters uit:

B: B-N
G: G-H
T: T-Y
5: 5-6

Ik heb op Reddit hulp gevraagd:
https://www.reddit.com/r/.../?st=j2nc922b&sh=c2a4b90b

Graag wil ik dat laten repareren, maar ik zou niet weten waar dit kan. Als er tweakers zijn die dit (relatief goedkoop) kunnen oplossen hoor ik dat graag (eventueel via PM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een defect aan het PCB. Wat je noemt is nou net het midden van de plank en de tekens worden per 'kolom' gelinkt. Hier zit een defect en die los je niet zomaar op. Meld 't bij de verkoper en stuur 'm RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

na een jaar kijken naar mechanische keyboards met deze eisen:

- Cherry brown
- enkele dedicated macro Keys (niet 20+)
- RGB ligthing
- Strak design

na lang kijken kwam de K95 Platinum uit, 200 euro, maar hij had alles wat ik wilde, althans dat dacht ik./
er is geen on the fly macro record button aanwezig.. WAT? heeft corsair nu echt bespaard op 1 knopje dat mijn toetsenbord van beste aankoop van dit jaar verandert in slechste aankoop van dit jaar..

maar naast dit keyboard is er nog steeds geen ander keyboard die voldoet aan mijn eisen...

heb wat geprobeerd met software macro recording uit te voeren, maar dat is allemaal pretty bad.. ik wil gewoon simpel on the fly macro recording, wat mijn oude 8 jaar oude logitech wel had..

ik weet niet wat ik nu moet doen..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

nieuws: Cooler Master maakt mechanisch toetsenbord met pbt-keycaps beschikbaar

Keycapmania continues ;) Imho wel leuke bordjes voor mensen die degelijk maar niet flashy willen.
Hmm, kende MX silver nog niet, reds maar dan nog gevoeliger/sneller. Iemand toevallig ervaring mee? Vraagje gewoon uit nieuwsgierigheid :)

[ Voor 18% gewijzigd door 2Dutch op 28-06-2017 13:59 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Wkrooshof schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:00:
Geen idee of ik dat hier mag plaatsen maar goed, verwijder maar als het niet mag :)

Ik heb een mechanisch toetsenbord uit China geïmporteerd (fout 1). Maar nu heb ik er een probleem mee, namelijk:

Als ik typ met bepaalde letters dan komen er 2 verschillende letters uit:

B: B-N
G: G-H
T: T-Y
5: 5-6

Ik heb op Reddit hulp gevraagd:
https://www.reddit.com/r/.../?st=j2nc922b&sh=c2a4b90b

Graag wil ik dat laten repareren, maar ik zou niet weten waar dit kan. Als er tweakers zijn die dit (relatief goedkoop) kunnen oplossen hoor ik dat graag (eventueel via PM).
dat mag je wel hier plaatsen, daar is niets mis mee. bijna alle high-end en custom toetsenborden zijn alleen uit China te bestellen.
zoals al gezegd is, gewoon RMA sturen. waar heb je het toetsenbord gekocht? op AliExpress zijn bijvoorbeeld KBDFans en Shenzhen YMD tech prima verkopers die hier niet moeilijk over doen en je graag helpen(zo kreeg ik snelle reacties toen ik een wat hulp nodig had met een custom-toetsenbord).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjettepetJR.
MikeVM schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 03:54:
na een jaar kijken naar mechanische keyboards met deze eisen:

- Cherry brown
- enkele dedicated macro Keys (niet 20+)
- RGB ligthing
- Strak design

na lang kijken kwam de K95 Platinum uit, 200 euro, maar hij had alles wat ik wilde, althans dat dacht ik./
er is geen on the fly macro record button aanwezig.. WAT? heeft corsair nu echt bespaard op 1 knopje dat mijn toetsenbord van beste aankoop van dit jaar verandert in slechste aankoop van dit jaar..

maar naast dit keyboard is er nog steeds geen ander keyboard die voldoet aan mijn eisen...

heb wat geprobeerd met software macro recording uit te voeren, maar dat is allemaal pretty bad.. ik wil gewoon simpel on the fly macro recording, wat mijn oude 8 jaar oude logitech wel had..

ik weet niet wat ik nu moet doen..
ik denk dat je dan al bij custom toetsenborden moet gaan kijken. deze zijn zelf te programmeren en behuizingen zijn er in alle vormen en maten. ik heb niet veel verstand van welke toetsenborden het best/makkelijkst te programmeren zijn, dus ik raad je aan om op de mechanicalkeyboards subreddit een post te maken met je eisen en vragen, de Tweakers-community voor custom toetsenborden is niet heel groot.

misschien is een losse macro-pad een idee? iets met de maat van een num-pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb de Rosewill nu een week in gebruik ofzo en typt hemels. Heerlijke binnenkomer :)
Blanke keycaps erop (engelse layout 'klopt' toch net niet) gisteren de behuizing een kleurtje gegeven (beetje slordig want ik was natuurlijk te ongeduldig) en nu is het mijn eigen.

Wel dure hobby toch, keycaps erbij en eigenlijk ook de wens om toch naar een TKL te gaan. Maar dat is iets voor volgend jaar ofzo :)

Afbeeldingslocatie: https://mrpaaj.nl/wp-content/uploads/2017/07/IMG_0001-768x576.jpg

Enige waar ik nu nog mee zit is dat de ~ en § knop verwisseld zijn in de NL layout, niet onoverkomelijk maar wel irritant. Precies anders dan mn MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MikeVM schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 03:54:
WAT? heeft corsair nu echt bespaard op 1 knopje dat mijn toetsenbord van beste aankoop van dit jaar verandert in slechste aankoop van dit jaar..
Record je zo vaak macro's?
Dat moet softwarematig toch ook gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef Raekwon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Hey allemaal,

Op basis van advies dat ik in dit topic gekregen heb, heb ik een Ducky One toetsenbord aangeschaft. Erg blij mee, typt erg fijn en voldoet aan mijn belangrijkste eis: de kabel is gemakkelijk los te koppelen van het toetsenbord. Bedankt dus!

Ik loop tegen het probleem aan dat de navigator keys (het blokje van 6 toetsen met ins/del/home/end/page up/page down) niet goed lijken te werken. Ze lijken niet volledig defect, want als ik home/end gebruik zie ik de cursor een klein beetje naar boven of beneden opschuiven en wanneer ik page up gebruik, doet hij alsof ik de rechtermuisknop gebruik. Ergens gaat het dus niet helemaal goed, maar ik weet niet precies waar.

Ik heb het toetsenbord gekocht bij Alternate, die weigeren ondersteuning behalve een retour. Aangezien er wel iets gebeurt, zou het in mijn gedachten wel eens een instellingenprobleem kunnen zijn. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Zou dit dan makkelijk zelf op te lossen zijn? Ik hoor graag naar jullie bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:49
Chef Raekwon schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:28:
Hey allemaal,

Op basis van advies dat ik in dit topic gekregen heb, heb ik een Ducky One toetsenbord aangeschaft. Erg blij mee, typt erg fijn en voldoet aan mijn belangrijkste eis: de kabel is gemakkelijk los te koppelen van het toetsenbord. Bedankt dus!

Ik loop tegen het probleem aan dat de navigator keys (het blokje van 6 toetsen met ins/del/home/end/page up/page down) niet goed lijken te werken. Ze lijken niet volledig defect, want als ik home/end gebruik zie ik de cursor een klein beetje naar boven of beneden opschuiven en wanneer ik page up gebruik, doet hij alsof ik de rechtermuisknop gebruik. Ergens gaat het dus niet helemaal goed, maar ik weet niet precies waar.

Ik heb het toetsenbord gekocht bij Alternate, die weigeren ondersteuning behalve een retour. Aangezien er wel iets gebeurt, zou het in mijn gedachten wel eens een instellingenprobleem kunnen zijn. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Zou dit dan makkelijk zelf op te lossen zijn? Ik hoor graag naar jullie bevindingen!
Ik heb net een soortgelijk toetsenbord gekocht en ik denk dat je de special muis functie per ongeluk hebt aangezet. Brand het meest rechtse ledje, die waar een 'M' bij staat? Zo ja, probeer eens Fn+ScrLk (als je een TKL hebt) of Fn+NumLck (voor een full size) om deze functie uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef Raekwon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
PatrickvL schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Ik heb net een soortgelijk toetsenbord gekocht en ik denk dat je de special muis functie per ongeluk hebt aangezet. Brand het meest rechtse ledje, die waar een 'M' bij staat? Zo ja, probeer eens Fn+ScrLk (als je een TKL hebt) of Fn+NumLck (voor een full size) om deze functie uit te zetten.
Fantastisch, dat was het inderdaad. Super, bedankt Patrick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:09:
[...]

Record je zo vaak macro's?
Dat moet softwarematig toch ook gewoon kunnen?
ja, voor batch namechaning in verkenner ofzo, of tijdens het programmeren is het makkelijk, op mijn g510 werkte het perfect, met software is het meer werk om de macro te recorden dan dat ik ze gebruik, ik heb een macro vaak maar een 20 keer nodig, als je dan een halfuur aan het k*tten bent met scripts en dergelijke is het niet echt handig..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bulk renamen heb je aparte tools voor. Waarom zou je dat met een toetsenbord macro willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Hoi allemaal.

Een aantal dagen geleden is mijn oude vertrouwde toetsenbord van CM storm verdronken in een glas ijsthee :(. Heb aardig snel een nieuw toetsenbord weten aan te schaffen. Namelijk de Ducky one DKON1687. Dit met de gedachte in de nabije toekomst het nieuwe toetsenbord te gaan modden door middel van custom keycaps en wellicht 3mm LED's. De LED's zijn niet inbegrepen bij het toetsenbord, maar worden er wel door ondersteund.

Het vinden van 3mm LED's is niet zo lastig. Genoeg aanbod in Nederland. Maar ik heb wel problemen bij het vinden van custom keycaps. Ik zou het liefst websites als Aliexpress willen vermijden en ze gewoon in NL willen kopen.

Heeft iemand anders hier al ervaring mee? Waar halen jullie de keycaps vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

In mijn korte zoektocht kwam ik ook bar weinig tegen in Europa. US is knetterduur met de extra verzendkosten.

Ebay werkt prima.
Massdrop heeft wel wat leuke sets (ook best prijzig allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MikeVM schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:55:
[...]

ja, voor batch namechaning in verkenner ofzo, of tijdens het programmeren is het makkelijk, op mijn g510 werkte het perfect, met software is het meer werk om de macro te recorden dan dat ik ze gebruik, ik heb een macro vaak maar een 20 keer nodig, als je dan een halfuur aan het k*tten bent met scripts en dergelijke is het niet echt handig..
Ik bedoel niet scripts maar gewoon een software macro recorder. Dat moet toch net zo eenvoudig kunnen als hardware macros?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:49
PatrickvL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:54:
[...]

Bij deze een update van mijn ervaring met de Ajazz ak33 na een week gebruik op kantoor.

...

Negatieve punten
  • Erg kleine rechter shift toets. Dit was de eerste paar dagen behoorlijk wennen. Ik drukte vaak de rechter shift en arrow up tegelijk in waardoor een hele regel geselecteerd wordt en als je dan verder typt is die regel weg. Het went wel snel en na die eerste paar dagen had ik er geen probleem meer mee.
Ik heb de Ajazz nu een paar maanden dagelijks gebruikt op mijn werk. Het blijft nog steeds een fijn toetsenbord maar ik kan uiteindelijk niet wennen aan die kleine rechter shift toets en de 75% layout. Ik moet nog regelmatig op het toetsenbord kijken waar bepaalde toetsen zitten, zo kan ik bijvoorbeeld nog steeds niet blind de page-up/down toetsen vinden en ook bij de pijltjestoetsen tast ik nog wel eens mis.

Omdat ik inmiddels wel overtuigd ben dat een mechanisch toetsenbord veel fijner is dan een rubberdome plankje heb ik besloten een 'normaal' mechanisch TKL toetsenbord te kopen. Uiteindelijk is de keus gevallen op de Ducky One DKON1687. Mijn uitvoering heeft MX Brown switches, PBT doubleshot keycaps en geen backlighting. Deze staat inmiddels een aantal dagen op mijn bureau en ik ben er zeer tevreden mee. Dit is echt een upgrade t.o.v. de Ajazz. Kwalitatief een heel stuk beter, het geheel voelt een stuk degelijker aan, de keycaps wiebelen bijvoorbeeld veel minder dan bij de Ajazz. Het typen is nog weer fijner dan op de Ajazz en ik heb geen last meer van de nadelen van de 75% layout. Met net geen 90 euro is de Ducky bijna 3 keer zo duur als de Ajazz maar voor mij is ie dat zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Iemand ervaring met hoe ik een macro key kan toewijzen aan de Rekenmachine.exe-app? Ik heb nu mijn "WindowsApps" folder gemachtigd voor de administrator, maar als ik de Calculator.exe toewijs aan de macro gebeurt er niks. Probeer ik deze Calculator.exe zelf op te starten vanuit de Verkenner, dan zegt Windows "deze toepassing kan alleen worden uitgevoerd in de context van een app container".

Het stomme is dat mijn vorige simpele Microsoft toetsenbordje van 15€ moeiteloos, ook sinds de Windows10 apps, de calculator opstartte via een speciale knop. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die knop heeft een keycode en dat wordt door Windows geïnterpreteerd voor de rekenmachine. Nu met W10 kan je niet zomaar een .app opstarten door er dubbel op te klikken. Je moet hier een apart commando voor gebruiken in PowerShell. Kost je een paar seconden op Google. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Vaderlander schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:56:
Hoi allemaal.

Een aantal dagen geleden is mijn oude vertrouwde toetsenbord van CM storm verdronken in een glas ijsthee :(. Heb aardig snel een nieuw toetsenbord weten aan te schaffen. Namelijk de Ducky one DKON1687. Dit met de gedachte in de nabije toekomst het nieuwe toetsenbord te gaan modden door middel van custom keycaps en wellicht 3mm LED's. De LED's zijn niet inbegrepen bij het toetsenbord, maar worden er wel door ondersteund.

Het vinden van 3mm LED's is niet zo lastig. Genoeg aanbod in Nederland. Maar ik heb wel problemen bij het vinden van custom keycaps. Ik zou het liefst websites als Aliexpress willen vermijden en ze gewoon in NL willen kopen.

Heeft iemand anders hier al ervaring mee? Waar halen jullie de keycaps vandaan?
ik zou eigenlijk niet weten waarom je niet op AliExpress zou willen bestellen. je moet er in deze hobby toch uiteindelijk aan wennen dat een hoop van de midde klasse keycaps uit china komen. in Nederland zelf ga je echt niets krijgen qua custom keycaps. je moet dan toch naar Europa of verder gaan kijken.

jammergenoeg hebben we hier in Europa niet veel keuze van keycaps. je kan misschien direct van de Tai-Hao site kopen, dat is een fabrikant van keycaps(en meer) die prima bekend staat in het middensegment. ze hebben best mooie PBT keycapsets maar ook ABS. shop.tai-hao.com
als je het graag in Europa wilt kopen is er bijvoorbeeld candykeys.com, die zitten volgensmij in Duitsland, deze verkopen ook Tai-Hao keycaps.

naar wat voor soort keycap set zit je te kijken? welk prijssegment en wat voor eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
sjettepetJR. schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:22:
[...]

ik zou eigenlijk niet weten waarom je niet op AliExpress zou willen bestellen. je moet er in deze hobby toch uiteindelijk aan wennen dat een hoop van de midde klasse keycaps uit china komen. in Nederland zelf ga je echt niets krijgen qua custom keycaps. je moet dan toch naar Europa of verder gaan kijken.

jammergenoeg hebben we hier in Europa niet veel keuze van keycaps. je kan misschien direct van de Tai-Hao site kopen, dat is een fabrikant van keycaps(en meer) die prima bekend staat in het middensegment. ze hebben best mooie PBT keycapsets maar ook ABS. shop.tai-hao.com
als je het graag in Europa wilt kopen is er bijvoorbeeld candykeys.com, die zitten volgensmij in Duitsland, deze verkopen ook Tai-Hao keycaps.

naar wat voor soort keycap set zit je te kijken? welk prijssegment en wat voor eisen?
Misschien moet ik er dan toch aan geloven om het een keer te proberen bij Aliexpress. Ik vond inderdaad al een europese keycap website, maar die vond ik toch iets te duur.
mr.paaJ schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:20:
In mijn korte zoektocht kwam ik ook bar weinig tegen in Europa. US is knetterduur met de extra verzendkosten.

Ebay werkt prima.
Massdrop heeft wel wat leuke sets (ook best prijzig allemaal)
Maar zit ik dan niet met Invoerkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ligt aan de prijs op de verpakking. Uit China ligt die veelal lager dan de echte prijs en betaal je dus niets. Setjes kostten me ~€30 p/s incl verzenden, stond $8 op de verpakkingen.

Voor een TKL ANSI bordje heb ik een set bijna compleet: grijze modifiers, zwarte cijfers/letters, geen functie rij. PBT, zonder print.
Omgekeerd van mijn bord :)
Misschien leuk te combineren met iets, als ik niet ergens een heb laten vallen :)

[ Voor 41% gewijzigd door mr.paaJ op 05-07-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Hero of Time schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:37:
Die knop heeft een keycode en dat wordt door Windows geïnterpreteerd voor de rekenmachine. Nu met W10 kan je niet zomaar een .app opstarten door er dubbel op te klikken. Je moet hier een apart commando voor gebruiken in PowerShell. Kost je een paar seconden op Google. ;)
Bedankt, ik dacht de .exe af te kunnen lezen in de taakmanager maar na wat verder Googlen heb ik gevonden dat de rekenmachine nu verstopt staat onder C:\Windows\System32\calc.exe. Dus dit proces heb ik toe kunnen wijzen aan mijn macro key en nu ben ik gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nino_070 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:38:
[...]

Bedankt, ik dacht de .exe af te kunnen lezen in de taakmanager maar na wat verder Googlen heb ik gevonden dat de rekenmachine nu verstopt staat onder C:\Windows\System32\calc.exe. Dus dit proces heb ik toe kunnen wijzen aan mijn macro key en nu ben ik gelukkig :)
Huh? Hoezo 'nu verstopt'? Dat ding staat daar al sinds Windows 95. :? Ik dacht dat je het over de Calculator app had van Windows 10, niet de ingebouwde calc.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Hero of Time schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:45:
[...]

Huh? Hoezo 'nu verstopt'? Dat ding staat daar al sinds Windows 95. :? Ik dacht dat je het over de Calculator app had van Windows 10, niet de ingebouwde calc.exe.
In die zin verstopt dat de "oude" calc.exe uitvoeren resulteert in een proces van "Calculator.exe" waar je dus niet bij kunt komen. Dat zette me op het verkeerde spoor, zie afbeelding :)

Hoe dan ook, niet meer relevant, als je de macro de rekenmachine wilt laten uitvoeren gewoon calc.exe pakken dus

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/79df12a1f831444ebafbf146761d85fa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altijdwat67
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo,

ik heb een Roccat Ryos MK FX gekocht en loop tegen een probleem aan. Het is een erg mooi en zeer uitgebreid toetsenbord die ik special gekocht heb omdat je alle keys kan herprogrammeren. Het keyboard is zo uitgebreid dat ik dat een uitgebreide guide toch wel op zijn plaats zou vinden maar de support qua dat is voor een kwaliteitsproduct als dit erg slecht. Ik ben een linkshander en game met de arrows+numpad. Nou loop ik bij een paar games tegen problemen aan vanwege de dubbel functie van de rechter shift. Ik wil dit uitzetten....als voorbeeld...ik gebruik r.shift als runkey maar dan kan ik de numpad niet goed gebruiken vanwege de dubbelfunctie.

Iemand die mij op weg kan helpen?

BvD Richard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-02 14:54
Kan iemand mij een beetje bijpraten en adviseren over alle nieuwe soorten switchen en de alternatieve switches, en wat er tegenwoordig aan de herrie van de bodemplaat gedaan kan worden?

Ik heb thuis een Filco 10keyless met MX Browns, en de zwarte 40A 1.6mm O-rings van Casekings, en op mijn huidige werk praktisch dezelfde Filco alleen de full-layout, maar dus ook MX-Browns met de zwarte 1.6mm 40A O-rings.

Ik heb ook nog een Qpad met MX-Blues zonder O-rings. Elke keer als ik die gebruik (na een tijdje hem niet gebruikt te hebben) is mijn eerste instinct "OMG dit is heerlijk". De click is heerlijk en het lijkt alsof de knoppen 'soepeler' gaan. Misschien iets meer weerstand voor de eerste klik, maar daarna lijken ze soepeler en sneller naar beneden te gaan dan mijn MX Browns.
Maar... na een tijdje tikken merk ik wel dat het toch vermoeiender is voor mijn vingers... ben de MX-Browns blijkbaar toch zo erg gewend dat ik het verschil merk in vermoeidheid van m'n vingers.

Anyway, mijn probleem is het geluid. Ik ga naar een nieuwe baan en met meer mensen in dezelfde ruimte, en iedereen werkt daar op 13" mac-bookjes en ik vind het niet arbo-verantwoord om te tikken op een 13" notebook dag in dag uit. Ik wil dus een keyboard, maar het moet wel (echt) stil zijn.

Mijn probleem is dan ook dat zelfs de MX-Browns met 1.6mm O-rings gewoon nog steeds veeel te veel herrie maken. Blijkbaar ram ik zo hard dat ik ze gewoon altijd bottom-out. Ik vond deze o-rings al het gevoel van de Filco's erg weghalen (dus 'zachter' maken) en ben dus beetje huiverig om dikkere / zachtere te proberen... maar wie weet?

Qua switches ben ik dus eigenlijk op zoek naar iets als MX Browns maar dan met wat meer pronounced feedback, maar vooral geen click (en dus ook vooral niet linear). Browns hebben dus weinig weerstand tot actuation, maar voor mij gevoel _daarna_ juist meer weerstand dan Blues (en aangezien ik blijkbaar altijd bottom-out is dat voor mij ook belangrijk). Ik zoek dus eigenlijk een goede tactile-bump (maar als het niet anders kan dan Browns, then so be it), met de actuation-force van Browns... of minder. Maar met de travel-weerstand van Blues (of minder).

Of is het de travel-distance _na_ actuation wat ik merk als 'soepeler' bij Blues of zo? Iets voelt echt soepeler / makkelijker bij Blues, ook al merk ik na een tijdje dus wel de vermoeidheid van meer actuation-force.

Mijn andere wensen voor een keyboard zijn zoveel mogelijk 'zwart, degelijk zonder rotzooi'. Usb (laptops) met de meest standaard _Ansi_ US layout (oh wee als er geen backspace boven mijn enter zit), geen multimedia-keys, geen backlight, .. Maar ehm, ik pak wat er te pakken is als er iets bestaat wat voor de rest aan mijn gevoel-wensen zou voldoen :).

Nog als backstory: Mijn eerste machanische keyboard was mijn huidige Filco 10keyless MX Brown, alleen nog zonder O-rings (de 'ninja' layout op de Filco is ook een pluspunt trouwens :P). Toen ik er op ging tikken had ik nog niet zoiets van "hey dit is echt heel anders". Maar ik heb er gewoon een week op gewerkt / getikt. Daarna ging ik - om te vergelijken - even tikken op mijn oude Logitech G15. Echt na 6 aanslagen stopte ik al. Het voelde _zo_ sponzig, alsof ik op een dikke pudding aan het tikken was of zo dat ik sindsdien echt niet meer terug wou. Ik heb die G15 keyboards (gewoon membrane zover ik weet) altijd gewoon best OK gevonden in de feedback onder m'n vingers (zo'n rubber dome kussentje wat 'instort' was ook goede feedback. Het geeft gewoon wat weerstand wat opeens wegvalt) maar juist de sponzige wou ik blijbkaar weg.

Vandaar dat ik ook een beetje voorzichtig ben met O-rings. En dus het feit dat m'n huidige O-rings eigenlijk niks hebben uitgehaald aan het geluid maar wel het gevoel duidelijk minder hebben gemaakt.

Heeft iemand tips voor wat ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb wat tl;dr gedaan, maar heb je de TS van dit topic al gelezen? In hoeverre beantwoord dat je vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
TL;DR:

Het TS beschrijft niet alle switches die NIET van Cherry komen en mij dus ook onbekend zijn.
Ik zoek dus eigenlijk 'lichtere Blues zonder klik maar ook weer geen Browns' en die staan er niet tussen (clear en green worden als zwaardere Blues omschreven).

en ik zoek een oplossing tegen de herrie van bottoming-out maar geen o-rings want die werken niet bij mij.

En ik zoek uitleg wat er voor zorgt dat ik Blues 'lichter' vind tikken dan Browns, maar dat ik na een paar uur toch meer vermoeidheid heb in m'n vingers als ik een dagje Blue probeer i.p.v. mijn normale Browns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het reduceren van bottomen is eigenlijk heel simpel: niet meer doen. Dus druk niet verder dan het actuatiepunt.

Er zouden idd meer switches in de TS moeten komen, zoals Romer G, Outuma (?), Logitech en Razer's eigen switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
'niet meer doen' gaat niet werken denk ik.. gewoonte die er zo hard in zit dat ik het er nooit uit krijg. Blijkbaar ram ik ook hard genoeg om ook met o-rings nog een bak met herrie te maken.

Een berg geluiddempend materiaal of een soort dun schuim-rubber-achtig iets over de hele bodemplaat, met gaatjes voor de keys er uit? Zou zoiets kunnen werken?

Zit nu te lezen over de Matias Quiet Click switches. Iemand ervaring mee?
Of het merk 'KB Paradise' voor keyboards? Zit naar deze te kijken: http://www.keyboardco.com...-quiet-click-keyboard.asp

Audio demo's op de marketing-pagina van Matias Quiet Click klinkt erg herkenbaar en indrukwekkend (herkenbaar als in, Browns klinken inderdaad zoals bij mij.. en dan klinkt hun Quiet Click heel OK).

Maar het zijn ALPS switches.. kan je daar ook o-rings nog onder doen als het niet stil genoeg blijkt te zijn (poging om te zien of het daar wel werkt).

Anders zit ik er aan te denken om gewoon een 2e Filco ninja Majestouch-2 TKL te nemen met MX Browns en gewoon dikkere zachtere o-rings.

edit:: Of de MOD-L (45g) switches die op WASD staan? Iemand daar toevallig iets over te zeggen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door dipje2 op 14-07-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb dubbele dikke o-ringen op de blues van m'n Pok3r, bevalt goed.

@dipje2 misschien hebben die vermoeide vingers te maken met de microscopische opdonder die de spieren in je vingers krijgen van de click bij blues.

Zelf typ ik heel licht, ik raak de bovenste o-ring onder de toetsen al niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:24
Sinds vandaag eigenaar van een Logitech G710 MX Blue. Misschien een vrij minderwaardig toetsenbord voor de echte mechanische masters, maar een leuke upgrade van mijn G510S.

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:47
Haaj jongens,

Vraagje: wie heeft er ervaring met de Cherry G84-4100 (nog specifieker, de zwarte variant met USB)

Hoe is de bouwkwaliteit, hoe bevallen de switches?
En hoe is de overall expirience met zo'n klein bordje?

Ik zit me namelijk al een tijdje af te vragen hoe de 60% toetsenbordjes zouden bevallen.
Zit nu op een prachtige HPE87 met Cherry Blues, ten keyless.
Maar zit eigenlijk wel te kijken naar een nog compacter bordje en dit leek me wel een mooie keus :D

Alvast bedankt voor het beantwoorden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 12:26
Geen ervaring met de G84-4100. Maar wel met 60% keyboards.
Ik zou als ik dit zo zie:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51mzEoal7tL.jpg
dit bordje niet fijn vinden. Veel te veel (en kleinere) toetsen op de bottom row gepropt. En de rechter- en linkerkant van het toetsenbord hetzelfde, tab, capslock linker shift, enter, backspace en rechter shift zijn allemaal kleiner (als ik het goed zie).
Een of meerdere fn-layers gebruiken voor meer toetsen werkt volgens mij veel prettiger. Bovendien mocht je keycaps willen vervangen dan wordt dat ook erg lastig met zo'n layout.

[ Voor 8% gewijzigd door Natsu op 16-07-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Natsu schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:13:
Geen ervaring met de G84-4100. Maar wel met 60% keyboards.
Ik zou als ik dit zo zie:
[afbeelding]
dit bordje niet fijn vinden. Veel te veel (en kleinere) toetsen op de bottom row gepropt. En de rechter- en linkerkant van het toetsenbord hetzelfde, tab, capslock linker shift, enter, backspace en rechter shift zijn allemaal kleiner (als ik het goed zie).
Een of meerdere fn-layers gebruiken voor meer toetsen werkt volgens mij veel prettiger. Bovendien mocht je keycaps willen vervangen dan wordt dat ook erg lastig met zo'n layout.
Mocht je de layout van een 84key willen met een normale linker kant, is de keykool 84 misschien wat! Ik heb deze zelf, en anders dan de kleine rechter shift is dit toetsenbord ideaal.

edit: Mijn rechtershift is 2u (1.5?), en met blanks werkt een capslock perfect :+

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 16-07-2017 14:37 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 157 Laatste