Logitech toetsenborden met US layout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:16

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Logitech K400 met US layout (ik kan echt niet typen op mini shift en enter keys). Ik wil dus deze layout:

Afbeeldingslocatie: http://www.officespecialties.com/scart/public/database/product/images_sets/pr238221img1.jpg

Ik ben erachter dat dat partnummer 920-003070 moet zijn. Enige probleem is dat dat niet te krijgen is bij NL webshops, en bijvoorbeeld Amazon UK wil hem niet leveren aan mij om een of andere duistere reden.

Weet iemand nog een tip waar je Logitech US keyboards vandaan kunt halen? Creditcard is geen probleem, Paypal heb ik persoonlijk meer moeite mee (dus Ebay wordt vaak ook lastig...)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Moet het echt Logitech zijn? Ik heb namelijk om dezelfde reden een ander merk genomen, de pricewatch: Rapoo E9080. Werkt erg lekker, alleen 1 klein puntje erbij: je moet tappen om te muisklikken en dat is niet 100% accuraat. Maar, het heeft wel een nummeriek gedeelte wat gedeeld wordt met 't touchpad (je wisselt tussen functie via de swipe ruimte onderaan).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 14:45
Uhm niet om het één of het ander, maar de rechter shift is nog steeds 'mini' op het plaatje die jij weergeeft?
Maar als je hem op de officiële logitech site koopt kan je uit 11 verschillende modellen kiezen als je op kopen klikt (Dutch (Qwerty), Deutsch, Français, Suisse / Schweizer, Italiano, Español, UK English, Belge (Azerty), Dansk / Norsk / Svenska / Suomalainen, Magyar, Polski), zit daar niet de goede bij?
Ik had hetzelfde probleem, en heb gewoon naar Logitech gemaild. Ze vertelden me wat het goede model was (in de UK doos zat dus een gewone US-lay out) en ik kreeg nog een kortingsbon ook, dus misschien is dat voor jou ook de makkelijkste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:33

Compizfox

Bait for wenchmarks

Niet aan te komen, heb destijds ook naar Logitech gemaild omdat ik een Logitech G710+ met ANSI-layout wilde. Logitech support vertelde mij dat er in Europa geen retailers waren die die leveren en de US Logitech shop levert ook niet in Europa.

Schrijf het dus maar op je buik, helaas...

@luappul: Er zijn twee versies van de QWERTY-layout: ISO en ANSI. ISO wordt vaak in de UK verkocht en is achterlijk omdat er dubbele toetsen opzitten (de \) en dat ten koste gaat van de shift en de enter.
ANSI wordt verkocht in de US en meestal ook in Europa, maar de laatste tijd is Logitech bezig de ISO-layout te 'pushen' naar Europa.

Er bestaat wel een Nederlandse layout maar AFAIK is die enkel bij typmachines gebruikelijk geweest. (deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.chrismary.com/languagekeyboard/layouts/dutch_keyboard.jpg)

[ Voor 51% gewijzigd door Compizfox op 18-06-2013 16:13 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Bekend probleem, Logitech wil absoluut onder geen voorwaarde 'native' US layouts in de EU verkopen |:(

Alle in de EU verkrijgbare layouts hebben die rottige kleine shift omdat er zonodig een dubbele toets tussen moet.

Logitech en hun herziene beleid qua toetsenborden layout

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 18-06-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jup. Logitech is vaak een prima merk, maar als ze mij geen ANSI-layout willen verkopen moeten ze het maar doen met een klant minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 14:45
Compizfox schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:09:
@luappul: Er zijn twee versies van de QWERTY-layout: ISO en ANSI. ISO wordt vaak in de UK verkocht en is achterlijk omdat er dubbele toetsen opzitten (de \) en dat ten koste gaat van de shift en de enter.
ANSI wordt verkocht in de US en meestal ook in Europa, maar de laatste tijd is Logitech bezig de ISO-layout te 'pushen' naar Europa.
Ik weet dat er meerdere qwerty lay-outs zijn (vind die Nederlandse die jij laat zien helemaal irritant, alle tekens zitten op de verkeerde plek en das behoorlijk frusterend :+ ), en daarom had ik voordat ik een toetsenbord kocht gemaild met Logitech (zie mijn review). Ik kreeg als reactie dat er in de doos een andere toetsenbord lay-out zat dan dat er op de buitenkant stond (deze lay-out zat er dus in, i.p.v. deze), en dat was dus de lay-out die ik wilde hebben (is dus rechts een grote shift en links een kleine). Daarom gaf ik dus het advies, mail ff naar Logitech want misschien is het wel gewoon te regelen. Als ik Ingcharoth's reactie lees heeft dat alleen niet zoveel succes, maar je kan het op zijn minst proberen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

luappul schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:05:
Uhm niet om het één of het ander, maar de rechter shift is nog steeds 'mini' op het plaatje die jij weergeeft?
Nee, de shift in het plaatje is niet 'mini'. Wil je echt mini, dan moet je de shift halveren en de ruimte die overblijft, een toets tussen zetten. En laten ze die nou net tussen de shift en z plaatsen, de meest idiote plek bedenkbaar. Dat is waar ik altijd de shift indruk, en de TS blijkbaar ook. Hence, geen min-shift willen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
luappul schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:05:
[...]
alle tekens zitten op de verkeerde plek en das behoorlijk frusterend
Zitten op een andere plek dan jij verwacht. ;)

Problem in chair, not in keyboard

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 16:41

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hero of Time schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:07:
[...]

Nee, de shift in het plaatje is niet 'mini'. Wil je echt mini, dan moet je de shift halveren en de ruimte die overblijft, een toets tussen zetten. En laten ze die nou net tussen de shift en z plaatsen, de meest idiote plek bedenkbaar. Dat is waar ik altijd de shift indruk, en de TS blijkbaar ook. Hence, geen min-shift willen.
De rechtershift is erg klein op de foto, maar de linkershift is fullsize ;)

geeft niet, heb ik ook altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]
Ik weet dat er meerdere qwerty lay-outs zijn (vind die Nederlandse die jij laat zien helemaal irritant, alle tekens zitten op de verkeerde plek en das behoorlijk frusterend :+ ), en daarom had ik voordat ik een toetsenbord kocht gemaild met Logitech (zie mijn review). Ik kreeg als reactie dat er in de doos een andere toetsenbord lay-out zat dan dat er op de buitenkant stond (deze lay-out zat er dus in, i.p.v. deze), en dat was dus de lay-out die ik wilde hebben (is dus rechts een grote shift en links een kleine). Daarom gaf ik dus het advies, mail ff naar Logitech want misschien is het wel gewoon te regelen. Als ik Ingcharoth's reactie lees heeft dat alleen niet zoveel succes, maar je kan het op zijn minst proberen :) .
Zoals ik al zei heb ik ook gemaild naar Logitech, maar het enige wat die me konden vertellen was ze geen ANSI-layout in Europa verkochten.
aZuL2001 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:08:
[...]

Zitten op een andere plek dan jij verwacht. ;)

Problem in chair, not in keyboard
Nee, die layout is gewoon idioot.

Dit is ANSI:
Afbeeldingslocatie: http://en.academic.ru/pictures/enwiki/75/KB_United_States-NoAltGr.svg

Dit is ISO:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/KB_United_Kingdom.svg/800px-KB_United_Kingdom.svg.png

Zoals je kunt zien zit er bij de ISO-layout een dubbele key tussen, namelijk de backslash. Daardoor zijn de twee zowat belangrijkste toetsen kleiner dan normaal, wat ervoor zorgt dat je constant de \ typt als je op enter wilt rammen. Niets vervelender dan dat |:(

Plaatje van de ISO-layout is trouwens niet helemaal correct, dit is specifiek de UK-layout die o.a. de " en de @ heeft opgewisseld en ook een ~ op de plek heeft zitten waar bij de internationale variant wél een backslash zit

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 18-06-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

[...]
Daarom gaf ik dus het advies, mail ff naar Logitech want misschien is het wel gewoon te regelen. Als ik Ingcharoth's reactie lees heeft dat alleen niet zoveel succes, maar je kan het op zijn minst proberen :) .
Hij kan zich de moeite besparen, ik heb meerdere keren gepraat als Brugman, maar kreeg op dit punt geen enkele medewerking van de (overigens zeer vriendelijke) helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:44

Eagle Creek

Breathing security

Compizfox schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:09:
Niet aan te komen, heb destijds ook naar Logitech gemaild omdat ik een Logitech G710+ met ANSI-layout wilde. Logitech support vertelde mij dat er in Europa geen retailers waren die die leveren en de US Logitech shop levert ook niet in Europa.

Schrijf het dus maar op je buik, helaas...
Je hebt van die doorstuurservices. Dan laat je het bezorgen in VS en zij sturen het door.
Compizfox schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:09:Er bestaat wel een Nederlandse layout maar AFAIK is die enkel bij typmachines gebruikelijk geweest. (deze:
[afbeelding])
Bij een bedrijf waar ik heb gewerkt werden netjes Nederlands ingedeelde Dell's afgeleverd. Werd besteld vanuit het 'ergens in het buitenland gevestigde' hoofdkantoor... 8)7
Compizfox schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:16:
[...]

Zoals je kunt zien zit er bij de ISO-layout een dubbele key tussen, namelijk de backslash. Daardoor zijn de twee zowat belangrijkste toetsen kleiner dan normaal, wat ervoor zorgt dat je constant de \ typt als je op enter wilt rammen. Niets vervelender dan dat |:(
Dat went ook wel hoor.. ik vind grote shift prettig werken maar met een kleine shift gaat het na een tijdje ook. Bedenk dan hoe het Mac-bord is, of hoe laptopborden zijn waarbij de FN-toets soms op de plek van CTRL zit, soms ernaast en soms rechts.

Ik snap wel dat het ideaal is om een goed toetsenbord te hebben voor dagelijks gebruikt maar je moet het denk ik ook niet erger maken dan het is.. Was die indeling namelijk echt zo slecht, werd hij in de UK bijvoorbeeld ook niet verkocht en bestelden alle UK'ers hun TB's wel elders :+ .

[ Voor 32% gewijzigd door Eagle Creek op 18-06-2013 17:50 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Eagle Creek schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:46:
[...]

Je hebt van die doorstuurservices. Dan laat je het bezorgen in VS en zij sturen het door.
Ik heb geen zin om de hoofdprijs te betalen. Dan ga ik wel naar de concurrent.
Dat went ook wel hoor.. ik vind grote shift prettig werken maar met een kleine shift gaat het na een tijdje ook. Bedenk dan hoe het Mac-bord is, of hoe laptopborden zijn waarbij de FN-toets soms op de plek van CTRL zit, soms ernaast en soms rechts.

Ik snap wel dat het ideaal is om een goed toetsenbord te hebben voor dagelijks gebruikt maar je moet het denk ik ook niet erger maken dan het is.. Was die indeling namelijk echt zo slecht, werd hij in de UK bijvoorbeeld ook niet verkocht en bestelden alle UK'ers hun TB's wel elders :+ .
Ik kan er niet aan wennen want 80% van alle toetsenborden (inclusief die op school en zo) zijn ANSI. Ja, dan ga ik lopen zeuren als ik ineens moet gaan typen op een toetsenbord waar op de plek waar ik de enter-toets verwacht ineens iets anders zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:16

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb ook niet zo'n zin om daaraan te gaan wennen. Eerste wenpoging is gefaald, dus ik denk ik blijf lekker bij de layout die ik de afgelopen 20 jaar ook al gebruik. Waarom geeft men de keuze niet gewoon?

Hero of Time, die Rapoo ziet er aardig uit, al lees ik in wat userreviews dat het touchpad af en toe wat vaag wil reageren. (het wisselen tussen de numpad en touchpad functie vooral) Herken jij je in die klachten?

Hier stond een dode link.

Pagina: 1