Ik kom er niet meer uit...
Mijn achtergrond / waarom ik er onder andere mee bezig ben is vrij serieuze RSI klachten. Ik heb met name last van mijn rechterschouder, door de pijn ben ik afgelopen najaar zelfs een paar dagen thuis geweest, de fysio heeft het met dry needling weer een beetje op kunnen lappen. Sindsdien heb ik mijn stoel vervangen, probeer wat meer te bewegen, en probeer dus wat ergonomie te verbeteren. Dat lijkt op zich 'redelijk' effectief.
Enige maanden geleden een Ducky One gekocht met MX Brown switches voor op kantoor. Met mijn werkgever overlegd dat ik hem eerst prive koop vanwege de wet koop op afstand / betere voorwaarden als particulier. Als hij bevalt neem ik hem dan mee naar huis en koopt hij er 1 zakelijk voor mij.
Ten opzichte van mijn goedkope Dell rubber dome toetsenbord iets hoger, maar een veel lichtere aanslag.
Toen ik dit toetsenbord +/- een maand had is er een ergonoom op kantoor langs geweest. Die zij (ongevraagd) dat mijn toetsenbord veel te hoog was, dit soort toetsenborden adviseerde hij al lang niet meer. Het enige waar hij het nut van in zag waren TKL toetsenborden, omdat je dan de muis dichterbij hebt.
Zijn advies heb ik toen grotendeels even naast mij neergelegd om de reden dat ik het veel fijner vond typen dan de Dell plank. Een maand oid later brak alleen de USB connector af aan de toetsenbord kant, ik nam het toetsenbord dagelijks mee om hem ook thuis te kunnen gebruiken en wellicht kunnen ze daar minder goed tegen. Het toetsenbord was 'voorlopig' niet meer leverbaar, en omdat ik destijds geen alternatief kon vinden heb ik mijn geld terug kunnen krijgen, en ik ben weer terug bij af/Dell...
Ik zoek:
- Kantoor looks / liefst geen LED's, logo's. Gewoon plain zwart
- Liefst wel multimedia toetsen. Ik werk veel met koptelefoon en snel op next/pause kunnen drukken is praktisch
- MX Brown. Beviel goed, en ik werk op een kantooreiland. Toen ik zei dat ik een mechanisch toetsenbord ging kopen zij mijn collega dat hij hem uit het raam zou gooien als hij herrie maakte. Hij kon de Ducky eigenlijk niet horen

.
- De ergonoom wil graag TKL

Heb als scholier bij het distributiecentrum van een boekhandel gewerkt dus kan sindsdien supersnel met numeriek blok werken ( ISBN nummers intypen ) en dat is af en toe wel handig. Een los numeriek blok zou wellicht het ideale compromis zijn.
- Redelijke bouw kwaliteit. Ik kan wellicht accepteren dat ik er niet meer mee rond ga slepen.
- Ansi layout
- Zo laag mogelijk. Ik vind de Cherry Board's wel leuk, maar die zijn slecht te vinden in ANSI layout
- Eigenlijk vind ik 100 euro wel geld zat, maar daar krijg je vrij weinig voor lijkt het.
Mijn ultieme

bord is wel de Das Keyboard 4C professional denk ik, of zonder de C voor de niet-TKL versie, maar die vind ik wel stevig aan de prijs. Vind het ook wel opvallend dat de TKL versie in de VS voor $99 te koop is, maar hier al snel 140-150 euro is.