Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
@GreNade Een Qisan MagicForce iets voor jou?
Is een 68 key. Te krijgen in Brown switches (cherry, outemu of Kailh) met witte backlight. Ik gebruik hem voor mijn werk als consultant. Voor mij is hij "zakelijk" genoeg.

Helaas geen USB passthrough maar voor die prijs kun je je geen buil vallen.

Gemakkelijk te krijgen via Amazon.De trouwens. Daar heb ik hem ook vandaan.

[ Voor 11% gewijzigd door lauranvh op 11-04-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 15:48

WCA

(jarig!)
lauranvh schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:46:
@GreNade Een Qisan MagicForce iets voor jou?
Is een 68 key. Te krijgen in Brown switches (cherry, outemu of Kailh) met witte backlight. Ik gebruik hem voor mijn werk als consultant. Voor mij is hij "zakelijk" genoeg.

Helaas geen USB passthrough maar voor die prijs kun je je geen buil vallen.

Gemakkelijk te krijgen via Amazon.De trouwens. Daar heb ik hem ook vandaan.
Thanks voor je advies, ik zie dat ik alleen vergeten ben om mijn eis van een numpad erbij te zetten. Post is aangepast :)

Toch bedankt!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.C4 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:05:
[...]

Aangezien jij één van de weinige bent met een Logitech G Pro zou ik graag willen weten hoe je de Logitech vindt in vergelijking met een Masterkeys S.
Als jij geen NL layout wilt en je bord nu wilt hebben is het simpel ;) Logitech US layout is nog geen voorraad van, en ook de 'US' heeft nog wel die hoge enter.

Bouw, afwerking, beide iets in het voordeel van Logitech al zal je dat vermoedelijk nooit merken als je A of B koopt. Software -duidelijk- in het voordeel van Logitech. Cooler Master is echter goedkoper, nog wat compacter, en licht wat meer op. Ook vind ik de matte soft-touchy afwerking wel prettig, maar dat komt ook omdat ik al tig lang op een Trigger-Z werk die ik nog altijd top vind. Voor beide valt wat te zeggen though.

Doorslag zullen de switches zijn wellicht? Romer-G is m.i. een nette MX Brown benadering en de extra stilte is ook zeker een plusje, anderzijds ben ik een beetje vastgeroest aan het getik op Cherry, en als je MX Red/Blue wilt heeft Logitech geen alternatief. Nvm, geen stock van MX Red/Blue.

Lastig dus
Iets betere bouw / iets stiller / veel software opties versus iets goedkoper / Cherry MX = vertrouwd / ietwat meer zichtbare LED actie, die afweging moet je feitelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Foritain schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:58:
[...]

Als jij geen NL layout wilt en je bord nu wilt hebben is het simpel ;) Logitech US layout is nog geen voorraad van, en ook de 'US' heeft nog wel die hoge enter.

Bouw, afwerking, beide iets in het voordeel van Logitech al zal je dat vermoedelijk nooit merken als je A of B koopt. Software -duidelijk- in het voordeel van Logitech. Cooler Master is echter goedkoper, nog wat compacter, en licht wat meer op. Ook vind ik de matte soft-touchy afwerking wel prettig, maar dat komt ook omdat ik al tig lang op een Trigger-Z werk die ik nog altijd top vind. Voor beide valt wat te zeggen though.

Doorslag zullen de switches zijn wellicht? Romer-G is m.i. een nette MX Brown benadering en de extra stilte is ook zeker een plusje, anderzijds ben ik een beetje vastgeroest aan het getik op Cherry, en als je MX Red/Blue wilt heeft Logitech geen alternatief. Nvm, geen stock van MX Red/Blue.

Lastig dus
Iets betere bouw / iets stiller / veel software opties versus iets goedkoper / Cherry MX = vertrouwd / ietwat meer zichtbare LED actie, die afweging moet je feitelijk maken.
Dank voor je vergelijking, ik ga er nog over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

MarvinJames schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:53:
Voor de RGB liefhebber:
Van het weekend nieuwe keycaps binnengekregen voor mijn Corsair Gaming K70 LUX RGB plankje.

[afbeelding]

Valt me niet tegen!
Liefhebber! Eigenaar van een lieve Ducky Mini waarvan er een haarscheur in de spatiebalk is ontstaan, merkte ik vandaag bij het schoonmaken. Rond aan het kijken naar eventueel een andere set keycaps, mocht deze spatie het helemaal begeven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 11:22

ikt

Extra pics voor reddit, dus die doe ik hier ook:

Compared to the stock caps:

* Not double-shot :p
* Tiny bit thicker caps
* Very nice texture
* On the bottom there are still some marks. The stock caps and my ABS QFR-i caps also have these marks on the bottom, probably from fabrication
* The backs of the top rows (F-row, number row) and F and J caps have a small "dot".

Also from the OP picture some keys seem a bit twisted, though I don't know if that's Gateron switches being a bit loose, or if it's the keycaps themselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 09:05
Ik wil me de pok3r of het happy hacking keyboard maar ik zie geen europese aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 08:34
roel0 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:38:
Ik wil me de pok3r of het happy hacking keyboard maar ik zie geen europese aanbieders?
Amazon UK bied ze beiden aan

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:45
CaptJackSparrow schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:30:
Als ik zoek naar firma's waar men een meer custom toetsenbordlayout kan leveren kom ik tot nu toe (voor individuele toetsenborden) alleen maar firma's die een beperkt aantal fysieke toetsenlayouts leveren tegen waar je dan wel wat kunt veranderen aan de functies van toetsen maar meer ook niet.

Weet men hier misschien waar je terecht zou kunnen voor bijv. iets als deze fysieke layout?
Alternatieve layouts zijn enorm duur om te maken. Dat geeft een hoge prijs, en dus een lage vraag en kleine oplages, waardoor geen enkele fabrikant daar brood in ziet.

Enerzijds heb je een custom PCB ontwerp nodig.
En anderzijds custom key caps (of op zijn minst custom prints). De klant voor zo'n dure borden eist dan ook nog eens non-printed 'double shot' caps. En als je bvb de keyboard.io blog leest dan zie je hoe moeilijk, tijdrovend en duur zoiets is.

Ik denk dat je het verst vooruit komt met
1) en leverancier van key caps waar je zelf een set kunt samenstellen
2) een programmeerbaar toetsenbord zodat je de key codes kunt veranderen naar believen

Voor 1) ken ik eigenlijk enkel http://www.wasdkeyboards.com.

Voor 2) kijk je best naar tmk_keyboard, da's zowat de beste open source keyboard firmware -- heeft heel veel mogelijkheden.

De lijst van keyboard waar je dat op kunt draaien:
https://github.com/tmk/tmk_keyboard/tree/master/keyboard

Als je niks zelf wilt hacken dan is de keuze nogal beperkt -- een Leopold, GeekHack GH60, ErgoDox of Infinity ErgoDox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Hmmm, iemand hier ervaring met custom back plates? Ik ben van plan op school van plexiglas eentje te laseren, maar ik zou toch het liefst iets van metaal willen hebben. Ik ken alleen niemand die dat effe kan doen, en om €20 neer te leggen voor zo'n dienst (waarop waarschijnlijk nog verzendkosten betaald moeten worden) is nogal veel imho :p

Misschien toch weer aan kennissen vragen of ze nog werken met metaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 21:04
roel0 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:38:
Ikzelf heb enkele maanden geleden op MyKeyboard (BE) een Pok3r gekocht en daarnaast heb ik hier ook al mensen zien voorbij komen die bij CandyKeys (DE) eentje hebben gekocht. Momenteel zijn ze op beide websites niet meer in stock, maar misschien moet je ze eens contacteren voor verdere info.

Daarnaast heb ik over de reseller van Amazon niet veel goeds gehoord, maar zelf absoluut geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 20:20
ikt schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:47:
Hmmm, iemand hier ervaring met custom back plates? Ik ben van plan op school van plexiglas eentje te laseren, maar ik zou toch het liefst iets van metaal willen hebben. Ik ken alleen niemand die dat effe kan doen, en om €20 neer te leggen voor zo'n dienst (waarop waarschijnlijk nog verzendkosten betaald moeten worden) is nogal veel imho :p

Misschien toch weer aan kennissen vragen of ze nog werken met metaal :+
Even uit interesse,
Wat voor toetsenbord heb je?
Hoe dik en wat voor materiaal heb je dan in gedachte. En is het dan puur esthetisch? Of heeft het nog een functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Harmvdw schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:27:
[...]
Even uit interesse,
Wat voor toetsenbord heb je?
Hoe dik en wat voor materiaal heb je dan in gedachte. En is het dan puur esthetisch? Of heeft het nog een functie?
Ik wil een numpad maken! 5 toetsen hoog, 4 toetsen breed. 2-hoog Enter en +, maar wel een split 0.

Switches (Gateron Clear), stabilizers en keycaps heb ik al, maar nu mist nog een backplate voor de switches. Voorkeur voor aluminium of staal wegens stevigheid. Ik ga handwiren, omdat een PCB maken iets te veel moeite wordt.

Op mijn opleiding kan ik waarschijnlijk wel gratis een plexiglas backplate maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Hey daar zit ik ook al een tijd aan te denken.
Als jij een tekening hebt regel ik wel een plaatje.
En als jij dan een kleine howto laat zien.
Is iedereen blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

florizla schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:51:
[...]

Alternatieve layouts zijn enorm duur om te maken. Dat geeft een hoge prijs, en dus een lage vraag en kleine oplages, waardoor geen enkele fabrikant daar brood in ziet.

Enerzijds heb je een custom PCB ontwerp nodig.
En anderzijds custom key caps (of op zijn minst custom prints). De klant voor zo'n dure borden eist dan ook nog eens non-printed 'double shot' caps. En als je bvb de keyboard.io blog leest dan zie je hoe moeilijk, tijdrovend en duur zoiets is.

Ik denk dat je het verst vooruit komt met
1) en leverancier van key caps waar je zelf een set kunt samenstellen
2) een programmeerbaar toetsenbord zodat je de key codes kunt veranderen naar believen

Voor 1) ken ik eigenlijk enkel http://www.wasdkeyboards.com.

Voor 2) kijk je best naar tmk_keyboard, da's zowat de beste open source keyboard firmware -- heeft heel veel mogelijkheden.

De lijst van keyboard waar je dat op kunt draaien:
https://github.com/tmk/tmk_keyboard/tree/master/keyboard

Als je niks zelf wilt hacken dan is de keuze nogal beperkt -- een Leopold, GeekHack GH60, ErgoDox of Infinity ErgoDox.
Dat wasdkeyboards was ik al tegengekomen maar zoals gezegd lijken die maar twee lay-outs te hebben. US ANSI en International ISO met alleen binnen die fysieke lay-outs wat bescheiden variatiemogelijkheden. De grote entertoets is ze daar geheel onbekend lijkt het. Ik ben dus niet onder de indruk.

Hoe moeilijk is het nou om aan de zijkanten een aantal switchposities te hebben waar je de switch kunt verwijderen en evt. vervangen door een steun/geleidingsblokje zonder schakelfunctie voor een grotere variant van een enter, shift of backspace toets? En/of waar je zonodig de switch op een iets verschoven positie kunt steken? Met een bescheiden stukje programmeerbaarheid wat tegenwoordig ook geen bal meer voorstelt aan wat je daar voor nodig hebt kun je dan die delen van het toetsenbord geheel aan je eigen wensen aanpassen. Lever standaard een paar extra losse keycaps bij zodat je de relevante variaties kunt maken en klaar ben je. Een iets duurder toetsenbord voor de mensen die iets meer keuzevrijheid willen hebben. Drie Entertoetsen, twee linker en twee rechter shifttoetsen, twee backspacetoetsen en twee backslashtoetsen als ik het even snel bekijk. Maar zes extra keycaps.

Het benutten van de lege ruimte boven de cursor keys vind ik wel een nuttige aanpassing die drie extra toetsen oplevert en de key lock is ook handig om je tobo even 'ongevoelig' te maken als je bijv. even met wat fysieke objecten bezig bent waarbij je anders onbedoeld/ongewenst toetsen kunt indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Harmvdw schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:11:
Hey daar zit ik ook al een tijd aan te denken.
Als jij een tekening hebt regel ik wel een plaatje.
En als jij dan een kleine howto laat zien.
Is iedereen blij
Hoe bedoel je?

Met de KLE-raw kan ik in swillkb Plate/Case Builder een SVG/CAD tekening maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
ikt schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:47:
[...]

Hoe bedoel je?

Met de KLE-raw kan ik in [urlhttp://builder.swillkb.com/]swillkb Plate/Case Builder[/url] een SVG/CAD tekening maken.
Nou als jij uitleg hoe te bekabelen en welke controller. Snij ik wel een back plate als je een Cad file hebt of maatschets.

Lijkt me leuk project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Lange tijd, zeer lange tijd, een Steelseries 7G gebruikt (met handpalm). Wat een fantastisch keyboard. Ik heb daarna zelfs nog een G6v2 gekocht en daar de 7G handpalm overheen gegooid, zodat ik eigenlijk gewoon weer een nieuwe 7G had (zijn praktisch dezelfde borden, iets andere lay-out en de 6GV2 heeft geen handpalm). Maar sinds enkele maanden heb ik een Corsair K70 LUX - Red LED (de RGB versie interesseert me niet zo heel veel, wel leuk om te mee te klooien). En het is een fantastisch keyboard, de handpalm is prettig, mocht iets langer zijn wat mij betreft. Maar ik heb eigenlijk vanaf dag 1 probleemloos overgeschakeld op dit bordje en tot de dag van vandaag 100 % tevreden. En ik ben echt een zeikerdje wat betreft keyboards en muizen. Kan het iedereen aanraden. Corsair maakt goede producten in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 03:15
Heeft iemand nog een mooie tutorial om een model m compleet schoon te maken? ik kan niks fatsoenlijk vinden op het internet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Harmvdw schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:43:
[...]

Nou als jij uitleg hoe te bekabelen en welke controller. Snij ik wel een back plate als je een Cad file hebt of maatschets.

Lijkt me leuk project
Hmmm, het is de eerste keer dat ik dit zal doen, maar ik kan het proces wel documenteren :)
Uberdude schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:22:
Heeft iemand nog een mooie tutorial om een model m compleet schoon te maken? ik kan niks fatsoenlijk vinden op het internet :/
Reddit?
https://www.reddit.com/r/...ds/wiki/modifications_ibm

[ Voor 30% gewijzigd door ikt op 20-04-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
ikt schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:32:
[...]

Hmmm, het is de eerste keer dat ik dit zal doen, maar ik kan het proces wel documenteren :)
Laat maar weten zodra je een tekening klaar hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 03:15
ikt schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:32:
[...]

[...]

Reddit?
https://www.reddit.com/r/...ds/wiki/modifications_ibm
Sweet Dankje, zal hem een dezer dagen wel schoon maken en een foto posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-06 18:15
Hallo mede tweakers, ik ben hier nieuw.

Ik heb een probleempje met mijn mechanische keyboard en vroeg me af of hier iemand is die mijn kan helpen.

Keyboard: Ducky DK2108S
Probleem: verkeerde firmware geupdate (versie DK2108 (dus zonder S))
-geen 'toegang' meer tot keyboard. Niet in windows 7 of 10. Keyboard wordt niet geregistreerd en werkt niet meer.

Wat heb ik geprobeerd:
-natuurlijk geneuzeld op internet naar oplossingen. Ik heb nu dus ondertussen via een persoon en van Ducky support zelf de juiste firmware gedownload
-Geprobeerd toetsenboard op andere pc (windows 7) aan te sluiten
- Geprobeerd wat Ducky support gaf als oplossing:
[/quote]
Thanks for your email.

Try to hold "esc", "main pad 1" and "A". then plugging into usb port.Then you will see "ISP mode", select ISP mode and follow steps to update firmware.
[quote]
Ik snap niet wat er moet gebeuren, maar er gebeurt in iedergeval niks, of ik doe het niet goed, als hier iets mis mee kan gaan tenminste.

Dus ik ben een beetje ten einde raad en vroeg me af of iemand hier meer ervaring mee heeft of misschien een oplossing heeft.

Reden van firmware update was dat hij bij het opstarten het niet goed deed, wat een buck was. Maar achteraf had ik t nooit moeten doen :F ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik begrijp dat er software is voor op de PC waarmee je o.a. die firmware flasht en waar je ook je model toetsenbord kunt instellen. Daar moet je blijkbaar die melding van ISP mode te zien krijgen. En dat zou je dan kunnen bewerkstelligen door met een hand drie toetsen tegelijk ingedrukt te houden en dán de USB kabel van het toetsenbord in de PC te pluggen. Die toetsen zijn die Esc, 1 en A die links dicht bij elkaar zitten en makkelijk tegelijk in te drukken zijn met duim, wijs- en middelvinger van je linkerhand.

Het is wellicht een soort van factory reset waarna je weer de juiste firmware kunt flashen en de configuratie weer correct kunt doorlopen.

Zoiets dus denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn Varmilo VB87M met Gateron brown switches. Een paar toetsen registreren soms niet terwijl er soms meerdere toetsaanslagen geregistreerd worden bij 1 werkelijke toetsaanslag. Raar verschijnsel! Heb het keyboard juist een jaartje (via Massdrop).
Volgens mij is het geen bluetooth probleem, aangezien de verbinding het nooit laat/liet afweten. Bovendien zijn het enkel een paar toetsen die er last van hebben ('w', 't' en '-' zijn de voormaamste).
En ik ben geen alleenstaand geval: zie hier en hier.

Bijgevolg zou ik dus graag een oplossing zien voor dit toch dure toetsenbord. Hierbij had ik gedacht om de Gateron brown switches te vervangen door Cherry MX brown switches (PCB mounted). Weet er iemand een goed adresje om deze te kopen? Momenteel resideer ik in Duitsland. Importtax zou ik graag ontlopen :9, dus liefst geen Amerikaanse/Chinese resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-06 18:15
CaptJackSparrow schreef op maandag 24 april 2017 @ 01:57:
Ik begrijp dat er software is voor op de PC waarmee je o.a. die firmware flasht en waar je ook je model toetsenbord kunt instellen. Daar moet je blijkbaar die melding van ISP mode te zien krijgen. En dat zou je dan kunnen bewerkstelligen door met een hand drie toetsen tegelijk ingedrukt te houden en dán de USB kabel van het toetsenbord in de PC te pluggen. Die toetsen zijn die Esc, 1 en A die links dicht bij elkaar zitten en makkelijk tegelijk in te drukken zijn met duim, wijs- en middelvinger van je linkerhand.

Het is wellicht een soort van factory reset waarna je weer de juiste firmware kunt flashen en de configuratie weer correct kunt doorlopen.

Zoiets dus denk ik. :)
Bedankt voor je reactie. Jammer genoeg heeft het nog niet gewerkt, eerst software opstarten dan keyboard en andersom. Geen idee of mijn keyboard ooit nog levend wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 510415

Heb een Unicomp model M gekocht via massdrop en ik voel mij echt een mietje. Het typen is allemaal zo zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Laatst online: 02-05 09:05
Heb mijn pok3r met clear switches aangekregen. Wat een keyboard! Een echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 19:46
Heb (relatief) recentelijk een bezorging binnengekregen van Signature Plastics:
- DSA Granite TKL set voor mijn Ducky Shine 3 TKL (MX Blue, White LED)
- SA Ice Cap Ortholinear set voor mijn Planck die pas over twee maanden verschijnt (Mod-H)
- Novelties en extras (Damn It, Panic, Esc in SA profile)

Ik wacht nog op een setje MiTo Canvas XDA voor mijn TADA68 (Mod-L, White LED)

Gisteren ook een bestelling geplaatst voor Miami Dolch, voor een 60% keyboard waar ik de onderdelen nog moet gaan kiezen/bestellen.

En dan stiekem nog rondkijken voor een simpele numpad kit of een bedrijf zien te vinden dat goedkoop een plate kan maken op dat formaat en op kleine schaal. Dit omdat ik zag dat DSA Borealis nog beschikbaar is in de numpad kit, en zon extra pad altijd wel handig is. (Denk aan specifieke acties in games)

P.S. Als je de Ortholinear kit besteld van SA Ice Cap bij Signature Plastics, vergeet dan niet de Deep Dish kit. Want ik heb hier een mooi setje liggen zonder. Als er iets is wat ik wel nodig heb in zo'n rare Ortholinear layout dan is het wel een herkenningspunt of twee.

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:50
Bestaat mechanicalkeyboards.nl nog ?

De site is uit de lucht en krijg geen reactie op de mailtjes...... zou jammer zijn als die weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RoaDHouse schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:30:
Bestaat mechanicalkeyboards.nl nog ?

De site is uit de lucht en krijg geen reactie op de mailtjes...... zou jammer zijn als die weg is.
Niet goed..

Bel ze anders even: https://tweakers.net/shop...eyboards-holland/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:50
De telefoon wordt ook niet opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 822319

Ha medetweakers, het zou fantastisch zijn als jullie mij even zouden willen helpen met een keuze maken voor mijn eerste mechanische kb
ik typ nu al jaren op goedkope kb's en de huidige begint steeds lichter te typen; tijd voor een nieuwe.

Ik ben bij de media markt geweest; daar heb ik razer greens, mx blues en mx browns gezien; allemaal even getest.
Ik vind het geluid van de blues/razer greens persoonlijk wat luid; en de browns zijn naar mijn mening te "licht" en hebben geen duidelijk actuatiepunt maar meer een traject wat ik niet fijn vind.

Ik denk dus dat mx clears/mx greens mij het beste zullen bevallen maar ik kan nergens toetsenborden met deze switches vinden.

Tenzij jullie mij kunen helpen aan een kb met clears/greens zal ik toch tussen blues/browns moeten kiezen.

Verder heb ik een budget van +/- 150 euro; goedkoper is beter. ook is backlit een must; rgb en de troep zou leuk zijn maar blijft een extra. Ik ga er zowel op typen als gamen.

Momenteel heb ik deze modellen in gedachten:
mx brown: pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Brown (US layout)
mx blue: pricewatch: Kingston HyperX Alloy FPS (Cherry MX-Blue) Qwerty US

Dus: weten jullie waar ik mx clear toetsenborden kan vinden, en zo niet; zijn mijn bovenstaande keuzes goed?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-05 11:42
Mijn toestenbord heeft kuren, als in; 'Probably a short somewhere on the PCB'. Nu ben ik zelf niet thuis in deze wereld, maar heb ik genoeg kennissen die kunnen solderen.

Het probleem:
B: B-N
G: G-H
T: T-Y
5: 5-6

Dit gebeurt vice versa, is dit makkelijk op te lossen voor de experts onder ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 822319 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:15:
Ha medetweakers, het zou fantastisch zijn als jullie mij even zouden willen helpen met een keuze maken voor mijn eerste mechanische kb
ik typ nu al jaren op goedkope kb's en de huidige begint steeds lichter te typen; tijd voor een nieuwe.

Ik ben bij de media markt geweest; daar heb ik razer greens, mx blues en mx browns gezien; allemaal even getest.
Ik vind het geluid van de blues/razer greens persoonlijk wat luid; en de browns zijn naar mijn mening te "licht" en hebben geen duidelijk actuatiepunt maar meer een traject wat ik niet fijn vind.

Ik denk dus dat mx clears/mx greens mij het beste zullen bevallen maar ik kan nergens toetsenborden met deze switches vinden.

Tenzij jullie mij kunen helpen aan een kb met clears/greens zal ik toch tussen blues/browns moeten kiezen.

Verder heb ik een budget van +/- 150 euro; goedkoper is beter. ook is backlit een must; rgb en de troep zou leuk zijn maar blijft een extra. Ik ga er zowel op typen als gamen.

Momenteel heb ik deze modellen in gedachten:
mx brown: pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Brown (US layout)
mx blue: pricewatch: Kingston HyperX Alloy FPS (Cherry MX-Blue) Qwerty US

Dus: weten jullie waar ik mx clear toetsenborden kan vinden, en zo niet; zijn mijn bovenstaande keuzes goed?

alvast bedankt :)
MX Clear is lastig, kom je vrijwel direct op import uit, en dan nog houdt het allemaal niet over. Je zou nog MX Black kunnen overwegen, maar ook dat is vaak behelpen.

Mbt jouw keuzes: Strafe RGB is leuk met veel features (RGB, wristrest bijv) en een prima algemene indruk. Lux/Platinum is weer leuker, maar ook duurder. Dame heeft de Strafe RGB en is er erg happy mee.

HX Alloy is een solide plank, oersolide, ding bevalt ook lekker. Maar je levert wel features in voor een stukje kwalteit die weliswaar aanwezig is, maar in mijn ervaring in de praktijk lastig te ervaren is boven een 'goede' solide plank als de Strafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef Raekwon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb gemerkt dat mijn konijnen erg van kabels houden, aangezien ik de afgelopen 2 maanden 2 toetsenborden om die reden web heb kunnen gooien. Ik was altijd fan van bekabelde toetsenborden, maar het wordt me simpelweg een te duur grapje om keer op keer een nieuw toetsenbord te kopen.

Nu dacht ik überhaupt al langere tijd aan een mechanisch toetsenbord: het typt wel heel erg lekker. Ik ben geen fanatieke gamer maar game wel geregeld, ik werk niet aan huis maar type wel geregeld wat af. Ik zoek dus geen specifiek designer game-keyboard zoals je ze wel vaker ziet, met allemaal blitse ledlampjes en knopjes die ik toch niet ga gebruiken. Ik zoek een vrij degelijk toetsenbord.

Om een beeld te geven, dit toetsenbord vond ik qua design (en ook qua werking) ideaal: https://www.bol.com/nl/p/...90/?suggestionType=browse. Ik zoek een toetsenbord met US en QWERTY-indeling, een kleine linker-shift vind ik niet prettig.

Het valt me op dat er maar weinig draadloze mechanische toetsenborden zijn. Te verklaren, maar wel jammer. Heeft iemand hier de gouden tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 23:56

CHeff

Allemaal gekkigheid

Er zijn toetsenborden met losse usb kabels. Een aantal Ducky's in ieder geval.
Dat maakt het vervangen al een stuk goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

(jarig!)
Ik heb vandaag een Cherry MX board 3.0 besteld, low profile, zakelijk design en een afneembare kabel (mini usb)

lijkt me een mooie optie voor je

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Gisteren mijn ducky terug gestuurd, de escape knop deed het vaker niet dan wel. :'(
Wel erg tevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:06:
Heb eens wat keihips aangevraagd om mee te spelen :P
pricewatch: Nanoxia Ncore Retro (Qwerty US)
[afbeelding]
Ziet er op het eerste oog erg degelijk en goed uit, de toetsaanslag viel me (als cherry mx red-addict) helemaal niks tegen! Vandeweek thuis lekker op typmiepen tot de wederhelft iets naar mijn hoofd gooit :+
Vergeten eerder te reageren :P Dit zware rammen kwam me al vrij snel op vermoeide vingers te staan, voelde niet lekker (niet vreemd met reds/apple tobo voor de rest). Leuke look, maar nee, veel te zware aanslag. Die Kailh switches zijn ook wisselend van kwaliteit, dus voelde het extra weird aan bij het tikken. Volgens mijn collega kwam dat dan wel weer overeen met een ouderwetsche typmachine :+

Mijn Cherry MX Boardje bevalt nog goed: jammer van het squeeky en ploink geluid bij sommige toetsen, maar verder prima ramplankje voor mooie prijs. pricewatch: Cooler Master MasterKeys Pro L White LED Red Switch om te gamen (en beter te typen dan oude tobo) is echt top, goede aankoop geweest. Nu nog ooit iets leukers voor aan de mac te hangen met superslappe switches (gateron clears?) ofzo en ik ben helemaal tevree :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerbeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 14:46
Donderdag mijn eerste mechanische toetsenbord mogen ontvangen.

Een Ducky Shine 2(DK9087) gekocht van Miesvanderlippe (MiesvanderLippe

Graag wil ik dan eerst Mies bedanken, want man wat is het toch fijn toetsen op deze cherry MX Red's.

Nu natuurlijk op de uitkijk blijven voor een mooi toetsen setje om het nog verder te pimpen, wie weet waar deze het makkelijkste zijn te verkrijgen in Nederland/Duitsland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In Nederland en Duitsland is er extreem weinig keuze wat keysets betreft. Als je ze überhaupt al gaat vinden zijn ze vaak enorm overpriced. Zelf haal ik mijn keycaps meestal van Massdrop uit de Verenigde Staten. Helaas zit je dan wel snel met inklaringskosten en btw, omdat die Amerikanen altijd netjes de daadwerkelijke waarde van het product op het pakketje zetten. Je kunt ook keysetjes uit China halen, doorgaans zitten die nog onder de 22 euro waardoor je überhaupt geen factuur van de douane zal ontvangen Let er wel op dat deze vaak van veel mindere kwaliteit zijn dan het spul uit Amerika, al zal zelfs een goedkope PBT set beter zijn dan stock ABS keycaps. Helaas hebben die Chinezen er wel een handje van om 'gaming' fonts te gebruiken.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Rapidfire (Qwerty US) of pricewatch: Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Red) voor een casual gamer? Deze vraagstelling is al eens aan bod geweest, maar dat waren posts van toch bijna een jaar geleden.

Achtergrond: ik heb ooit de Logitech Illuminated Keyboard gekocht, want ik wilde een toetsenbord met back-light. Dat was dan ook meteen het enige goede aan dat toetsenbord. De lay-out met de kleine Shift en dikke Enter viel toch tegen. Daarom maar het oude vertrouwde Dell-toetsenbord weer gepakt.

Nu wil ik dan toch de stap gaan maken naar een mechanisch toetsenbord. Zoals te lezen in de eerste zin heb ik de short list al teruggebracht tot slechts twee keuzes. De keuze voor de Corsair K70 RGB is omdat ik geen macro-keys nodig heb en er daarom al heel wat toetsenborden afvallen. Andere eis is witte of blauwe achtergrondverlichting. Blauw omdat dat bij de kast past, wit is neutraal. Met RBG vink je natuurlijk alle kleuren af. Als laatste heb je de looks met het zwarte aluminium van de Corsair. Dat past bij mijn Lian Li kast. Dat zijn de redenen dat ik naar de K70 neig dan wel dat andere kandidaten af zijn gevallen. De andere opties die de K70 biedt als de USB Passthrough en de media-knoppen zijn ook een plus, maar daarin zijn ze niet uniek.

Short List van twee K70's dus. Maar welke te kiezen? Puur naar de theorie kijkende lijkt mij het verschil tussen Red- en Speed Switches te verwaarlozen? 1,2 mm ten opzichte van 2,0 mm is natuurlijk veel, maar hoe veel is één millimeter? Laat staan 0,8. De Speed-switches zouden ook 3 dB luider zijn dan de Red switches. Lijkt wederom veel, maar ook dat is een te verwaarlozen waarde volgens mij.

Ik neig toch wel naar de Rapidfire omdat ik denk dat ik het verschil in travel niet ga merken en daarom geen harde voorkeur heb voor Red ten opzichte van Speed. Het geluid zal sowieso harder zijn dan van de vorige Logitech en de huidige Dell. Daarbij kan ik de Rapidfire bij de Mediamarkt halen (heb ik nog een cadeaubon van liggen) wat het nog wat aantrekkelijker maakt. Want inderdaad de Lux hebben ze niet dus de keuze wordt dan al beperkt. Wat niet wil zeggen dat de Lux op internet bestellen geen optie is als er echt harde argumenten komen om voor die te gaan.

Zit ik er echt naast of is mijn redenatie wel te volgen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze vraag kunnen wij helaas niet voor je beantwoorden, dat is echt een kwestie van persoonlijke voorkeur. Het enige wat ik je kan aanraden is (indien je de mogelijkheid hebt) om beide switches een keer te proberen. Zelf maak ik iets meer tikfouten met MX Speed switches, vermoedelijk door het hogere actuatiepunt, al zou dit ook een kwestie van gewenning kunnen zijn. Mijn ervaring is dat beide switches uitstekend geschikt zijn voor gaming. Qua geluid kan ik ook niet zeggen dat er in de praktijk significant verschil tussen zit.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dat het een deel persoonlijk is snap ik. Maar dat je benoemt dat je het idee hebt meer typefouten te maken met de Speed switches geeft wel aan dat mijn aanname van het verschil tussen 2,0 en 1,2 mm toch wat meer is dan gedacht. Nuttige info, thnx :)

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 13-05-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Specifieke argumenten voor Red / Speed tov Brown? Wat MiBe zegt kan ik wel beamen, al merk ik tegenwoordig met MX Brown thuis en op werk dat 'lichter' per definitie meer typos verzorgd.

Tussen de twee, tja, ik denk wel dat het iets-meer-wennen/iets-meer-typos merkbaarder is dan het iets-sneller, maar als je een super fanatieke gamer bent telt die halve ms wellicht weer.

K70 sowieso prima uitgangspunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510415

Heb mijn Unicomp model M op marktplaats gezet. Kon niet wennen aan de mechaniek. Ik snap niet hoe mensen op een model m kunnen typen zonder constant te moeten rammen op de zware toetsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 510415 op 14-05-2017 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
RoaDHouse schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:19:
[...]

De telefoon wordt ook niet opgenomen.
Nee, zonde!
Had al zo'n vermoeden toen ik laatst naar de website ging. Hopelijk houdt m'n Ducky het dan lang vol, heb die vorig jaar bij deze website gekocht. Aardige vent was het ook via de mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Foritain schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:14:
Specifieke argumenten voor Red / Speed tov Brown? Wat MiBe zegt kan ik wel beamen, al merk ik tegenwoordig met MX Brown thuis en op werk dat 'lichter' per definitie meer typos verzorgd.

Tussen de twee, tja, ik denk wel dat het iets-meer-wennen/iets-meer-typos merkbaarder is dan het iets-sneller, maar als je een super fanatieke gamer bent telt die halve ms wellicht weer.

K70 sowieso prima uitgangspunt ;)
Aangezien het mijn eerste mechanische toetsenbord wordt heb ik het idee dat het altijd wennen zal worden. Dan is direct wennen aan MX Speed wellicht makkelijker dan de stap van MX RED (of een andere MX) naar MX Speed. Ik neig toch wel naar de MX Speed, niet om die switches maar omdat ik die dus bij de Mediamarkt af kan halen.

K70 lijkt mij ook een veilige keuze. Genoeg opties en noodzakelijke toetsen, maar geen macro-toetsen die ik honderd procent zeker niet ga gebruiken. Verder komt haast elk mechanisch toetsenbord toch wel goed uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-02-2024
ikt schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:06:
Nieuwe Dolch set binnen met side printed legends. Ziet er sexy uit :)

[afbeelding]
Welke lay-out wil je?
QWERTY met de lange shift links
Wil je met of zonder numpad?
zonder , 'TKL
Wil je backlight?
nope hoeft niet maar als aanwezig in 1 kleur of mogelijkheid tot uit zetten.Dus geen regenboog pakket
Welke MX Switch prefereer je?
Red of black Silent
Wat je is je budget?
100-120eu
Wil je macro toetsen?
niet perse maar als het geluid er mee kan bedienen is het leuk
Doel van het keyboard?
Gebruik Tobo thuis voor wat office en gaming, nothing special.
Wat weet je al?

Hallo :)
Ik heb nu een Ducky Zero (black switches) met numpad en print op de caps...
Ben op zoek naar iets nieuws en vooral kleiner, zou graag wat namen willen voor een klein toetsenbord) 10key(Ten Key Less of 'TKL) als het goed is :? het liefst zonder tekst of de tekst aan de voorkant (zoals hierboven op de foto) voor een mooi design en anders zal ik de toetsen los moeten bestellen

Qua geluid maakt het niet zo uit of het geluidloos is, maar als de optie er is ga ik wel voor de silent.
Wil vooral een simpel en klein toetsenbord.

Waar ik zelf naar heb gekeken
WASD 145plus 45 shipping is te duur :'(
verder kon ik niks vinden zonder print

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Je bent het beste uit als je een apart setje keycaps bestelt, zo hoef je je alleen druk te maken over de kleur van de case en de switches.

AliExpress heeft een hoop blanks :)

Quality TKL toetsenborden heb je veel keus, als je niet per se Cherry MX switches will, Kun je ook van websites als AliExpress en Banggood redelijk goede TKLs halen met Gateron of andere Cherry MX compatibele kloons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itsyaboy schreef op zondag 14 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Nee, zonde!
Had al zo'n vermoeden toen ik laatst naar de website ging. Hopelijk houdt m'n Ducky het dan lang vol, heb die vorig jaar bij deze website gekocht. Aardige vent was het ook via de mail..
Het bedrijf is inmiddels ook uitgeschreven uit het handelsregister. Lijkt helaas dus inderdaad gestopt te zijn. Jammer, had uitstekende ervaringen met deze verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 18:16:
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Rapidfire (Qwerty US) of pricewatch: Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Red) voor een casual gamer? Deze vraagstelling is al eens aan bod geweest, maar dat waren posts van toch bijna een jaar geleden.
Het is de pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Rapidfire (Qwerty US) geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lxYt8vMQ4Zf19w1wTlc2u8R8/full.jpg

Nog even naar de K95 staan kijken die naast de K70 stond, maar toch niet gedaan. Zoals gezegd heb ik de macro-toetsen niet nodig en vond ik de overdaad aan RGB echt way too much. Enige was dat het volumewiel bij de K95 silvergrijs is en bij de K70 zwart. Een klein accent vond ik wel grappig, maar alleen het volumewiel is niet het kopen van de K95 waard. Met typen maak ik inderdaad wat meer fouten dan voorheen. Maar ik denk niet dat het door de MX Speed-switches komt en dat ik het met MX Red ook zou hebben. Het is gewoon een heel andere manier van typen dan bij een standaard toetsenbord met rubber domes. Ben alleen nog aan het stoeien met de USB-kabel, die is toch wel erg dik en stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
"Enige was dat het volumewiel bij de K95 silvergrijs"

Grappig, die van mij is gewoon zwart namelijk.
En met mijn reds maak ik inderdaad ook (nog) iets meer fouten dan voorheen. Maar merk al wel dat het steeds minder wordt.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Trevor schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:26:
Grappig, die van mij is gewoon zwart namelijk.
Dan heb ik waarschijnlijk de Corsair K95 RGB Platinum zien liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/~/media/corsair/product-images/keyboards/k95-rgb-platinum/black/large/k95_blk_02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grats :D

... weet niet of ik die K95 had kunnen weerstaan in jouw schoenen :D Wel benieuwd hoe die MX Speed gaat bevallen als eerste mech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Foritain schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:45:
... weet niet of ik die K95 had kunnen weerstaan in jouw schoenen :D Wel benieuwd hoe die MX Speed gaat bevallen als eerste mech ;)
In mijn schoenen ben je behoorlijk anti RGB, dus dan is de keuze een stuk makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:08:
[...]

In mijn schoenen ben je behoorlijk anti RGB, dus dan is de keuze een stuk makkelijker ;)
Gelukkig maar dat smaken verschillen inderdaad.

Al zit ik -nu- overigens op een white backlit Trigger-Z te tikken, vind het zelf jammer dat CM met die lineup is gestop. Minder poespas, maar wel gewoon een polssteun, zeker voor de 100e in die tijd...

edit: RGB gebruik ik zelf overigens ook enkel om één specifieke kleur te kunnen pakken. RGB effecten vind ik leuk, maar word ik zelf dan weer best leip van. Maar mn werk kb matcht nu wel LEDjes met de muur enzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Foritain op 15-05-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
ik heb sinds kort de logitech g413. Geweldig toetsenbord, maar mis toch de polswrist. Iemand goede tips ?

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

(jarig!)
rkwinkel schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:55:
ik heb sinds kort de logitech g413. Geweldig toetsenbord, maar mis toch de polswrist. Iemand goede tips ?
pricewatch: Cooler Master Wrist Rest Large

Zoiets moet voldoen lijkt me

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
thanks , ga hem meteen bestellen :)

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:22:
[...]

Dan heb ik waarschijnlijk de Corsair K95 RGB Platinum zien liggen:
[afbeelding]
ja, ik heb die met 18 macrotoetsen. (gebruik ze om dingen in GTA V te automatiseren :D )
de verlichting boeide me weinig voor ik dit bord kreeg, dacht dat ik 1 kleur zou gaan gebruiken, maar heb nu toch bepaalde toetsen andere kleuren gegeven zodat ik ze makkelijker ertussen herken. Maar geen effecten of iets dergelijks. Dat zou me alleen maar afleiden.

[ Voor 24% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-05-2017 11:24 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
ha ha ja, polssteun is beter of pols wrist

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

(jarig!)
rkwinkel schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:30:
ha ha ja, polssteun is beter of pols wrist
Polssteun of wrist rest

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
ha ha ha ja, sorry klopt

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Heb sinds kort de pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout) en bevalt me goed!
Moet wel nog een beetje wennen aangezien ik van de product: Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard afkom en dat typt heel anders.

Nu ben ik even kijken naar custom/grappige/niche keycaps, maar ik kom steeds alleen op Amerikaanse sites terecht zoals http://www.maxkeyboard.co...mx-portal-keycap-set.html.

Voor dat setje Portal keycaps ben ik dan al 15 euro kwijt door de verzendkosten. Beetje duur.

Zijn er geen Nederlandse/Europese sites die dergelijke keycaps verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skoozie

SCSI

Via google kom ik oa deze tegen. heb niet naar de verzendkosten gekeken.
http://www.keyboardco.com...portal-keycap-set-125.asp
https://www.amazon.co.uk/...ap-Set-1-25/dp/B00I0VWWWU
http://www.discounttoysto...Portal-Keycap-Set-125.php

Ook kan je kijken op de chinese sites voor keycaps.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stravincy schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:44:
Heb sinds kort de pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout) en bevalt me goed!
Moet wel nog een beetje wennen aangezien ik van de product: Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard afkom en dat typt heel anders.

Nu ben ik even kijken naar custom/grappige/niche keycaps, maar ik kom steeds alleen op Amerikaanse sites terecht zoals http://www.maxkeyboard.co...mx-portal-keycap-set.html.

Voor dat setje Portal keycaps ben ik dan al 15 euro kwijt door de verzendkosten. Beetje duur.

Zijn er geen Nederlandse/Europese sites die dergelijke keycaps verkopen?
Je hebt niet het meest ideale toetsenbord uitgezocht om met custom keycaps aan de slag te gaan, Corsair gebruikt namelijk geen standaard layout. De verschillen zitten hem in de bottom row. Zo zijn control, alt, fn en de windowstoets normaalgesproken 1.25-toetsen, hier zijn bijvoorbeeld ook die Portal keycaps op gebaseerd. Corsair gebruikt echter een custom bottom row, zo uit mijn hoofd is control dan 1.5, windows 1 en alt 1.25 (aan de rechterkant is fn ook 1 dacht ik). Let dus heel goed op het formaat van de custom keycaps.

Wat de rest van je vraag betreft:
MiBe schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:47:
In Nederland en Duitsland is er extreem weinig keuze wat keysets betreft. Als je ze überhaupt al gaat vinden zijn ze vaak enorm overpriced. Zelf haal ik mijn keycaps meestal van Massdrop uit de Verenigde Staten. Helaas zit je dan wel snel met inklaringskosten en btw, omdat die Amerikanen altijd netjes de daadwerkelijke waarde van het product op het pakketje zetten. Je kunt ook keysetjes uit China halen, doorgaans zitten die nog onder de 22 euro waardoor je überhaupt geen factuur van de douane zal ontvangen Let er wel op dat deze vaak van veel mindere kwaliteit zijn dan het spul uit Amerika, al zal zelfs een goedkope PBT set beter zijn dan stock ABS keycaps. Helaas hebben die Chinezen er wel een handje van om 'gaming' fonts te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

(jarig!)
Zo, net mijn Cherry MX Board 3.0 ontvangen op mijn werk. Wat een verademing tov. mijn oude membraanbordje zeg, ik was even bang voor de low profile toetsen, maar die zijn totaal niet storend, en eigenlijk zijn ze zelfs best wel fijn.

Aanradertje als je een zakelijk uitziend toetsenbordje wil hebben in ieder geval. Heb ook de polssteun erbij gekocht, die zit stevig aan het bord vast en is groot genoeg.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

K-Type is eindelijk te bestellen, prijs bij Massdrop $199,99 dus daar komen nog wat verzendkosten bij en als je een beetje pech hebt invoerrechten/btw/kosten. Ik heb echt naar dit bordje uitgekeken maar de keuze die K-Type gemaakte heeft voor de switches staat me wat tegen en het risico dat ik uiteindelijk € 300 kwijt ben maakt dat ik de sprong niet ga wagen.
Estimated ship date is Nov 10, 2017.
Helpt ook al niet om snel en impulsief de 'join drop' button in te drukken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

FeaR schreef op maandag 15 mei 2017 @ 07:59:
Met typen maak ik inderdaad wat meer fouten dan voorheen. Maar ik denk niet dat het door de MX Speed-switches komt en dat ik het met MX Red ook zou hebben. Het is gewoon een heel andere manier van typen dan bij een standaard toetsenbord met rubber domes. Ben alleen nog aan het stoeien met de USB-kabel, die is toch wel erg dik en stug.
Dit heeft, althans ik merkte dat zelf, te maken met hoe ver de toetsen van elkaar liggen en hoe groot ze zijn. Op mijn Ozone tikte ik er echt falikant naast, de Cooler Master is prima, en de Cherry MX Board helemaal fantastisch (nog een tikje compacter en vergelijkbaar met de Ultra X'jes waar ik al ruim 10 jaar op tikte). Als de tikfouten aanhouden weet je misschien wat beter waar het aan ligt ;) Heb bij een maatje van mij op Cooler Master's met browns getikt, dat voelde niet zo fijn, maar geen gekke tikfouten. Maar even wennen is het wel ja met die gamingtobo's :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 13:09
Hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuw mechanisch toetsenbord, ik heb nu een Razer BlackWidow Ultimate 2014 maar daar slaat de spatie dubbele tekens aan, daar word ik gek van.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Welke lay-out wil je? Qwerty US dus die met \  boven de enter en normale shift
Wil je met of zonder numpad? Met
Wil je backlight? Niet per sé
Welke MX Switch prefereer je? daar laat ik mij graag over adviseren
Wat je is je budget? 125 Euro
Wil je macro toetsen? Niet  echt nodig
Doel van het keyboard? Gamen en normaal gebruik
Wat weet je al? Ik wil geen razer.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met pijn in mijn hart kom ik niet verder dan 2 sterren, nou ja, 2,5 als het had gekund, maar naar boven afronden krijg ik mijn vinger niet toe verzet. Ik kan mij geen van de ... 30? misschien nog wel meer mechs hier herinneren die ik niet zou prefereren boven deze.

productreview: Cherry MX Board Silent review door Foritain

Het had zo mooi kunnen zijn, maar de bouwkwaliteit kan gewoon echt niet voor 150 euro. Ik heb wel een retro hart, en glimlachen om het mega grote ontwerp kan ik wel, maar uiteindelijk toch verdrietig geworden :'( Grote vraag echter: wanneer komen de Black MX Silents in andere borden uit, want iets zwaardere stille switch = heaven.

[ Voor 8% gewijzigd door Foritain op 18-05-2017 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-06 17:42

Zalmanman

So long,

Acer staat bij mij niet heel hoog, maar mijn Koningsdag-aanwinst is toch wel een hele leuke:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i5uMMeCl.jpg
Album

Het is dus een Acer 6312-HW bord uit begin 1996. Er zitten Alps-compatible buckling achtige switches op (bron) die best wel lekker klikken en een goede feedback geven. Het toetsenbord is op zich nog best luid, maar heeft minder hoge tonen dan mijn Pok3r met MX Blues. Het verschil in grootte is trouwens ook enorm - mijn Pok3r is zo groot als het letter/modifier/nummer deel van deze Acer.
Ik heb geprobeerd om er een Qwerty layout van te maken, maar kennelijk heeft iedere rij z'n eigen keycap formaat, want de w stak ver boven de e uit - dus dat werkte niet echt. PS/2 werkt zowel onder W10 als Kubuntu 17.04 OOTB (wat ik niet helemaal verwacht had) zolang het toetsenbord maar aangesloten is als de PC opstart. Ik moet ook niet vergeten numlock uit te zetten als ik mijn PC uitzet, anders bljift dat lampje branden :/ Het gebrek aan media keys is ook wel een ding, maar daar heb je AHK voor natuurlijk.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Laatst online: 07-06 10:48
Heeft er iemand ervaring met Roccat Ryos MK FX?

Ik zoek een mech (cherry brown) toetsenbord, met polssteun, rgb, en het liefst ook wat extra (media) keys.

Mn eerste keuze zou een K70LUX RGB zijn omdat deze aan al mijn eisen voldoet, toen kwam ik echter het Roccat bordje tegen, wat in feite ook alles heeft wat ik wil, maar echter 60 euro goedkoper is. Kan iemand me een van de 2 aan raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Zalmanman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:45:
Ik moet ook niet vergeten numlock uit te zetten als ik mijn PC uitzet, anders bljift dat lampje branden :/
Daar is de instelling in je BIOS/UEFI toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:52:
[...]

Daar is de instelling in je BIOS/UEFI toch voor?
Nee, dat zet alleen de numlock functie aan of uit bij het opstarten. Echter is het probleem dat het numlock lampje blijft branden als de computer uit staat, tenzij je nou net numlock uitzet voordat je 'm afsluit. Je wilt dus wel numlock aan hebben totdat je afsluit. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 23:15
Ik kom er niet meer uit...

Mijn achtergrond / waarom ik er onder andere mee bezig ben is vrij serieuze RSI klachten. Ik heb met name last van mijn rechterschouder, door de pijn ben ik afgelopen najaar zelfs een paar dagen thuis geweest, de fysio heeft het met dry needling weer een beetje op kunnen lappen. Sindsdien heb ik mijn stoel vervangen, probeer wat meer te bewegen, en probeer dus wat ergonomie te verbeteren. Dat lijkt op zich 'redelijk' effectief.

Enige maanden geleden een Ducky One gekocht met MX Brown switches voor op kantoor. Met mijn werkgever overlegd dat ik hem eerst prive koop vanwege de wet koop op afstand / betere voorwaarden als particulier. Als hij bevalt neem ik hem dan mee naar huis en koopt hij er 1 zakelijk voor mij.
Ten opzichte van mijn goedkope Dell rubber dome toetsenbord iets hoger, maar een veel lichtere aanslag.
Toen ik dit toetsenbord +/- een maand had is er een ergonoom op kantoor langs geweest. Die zij (ongevraagd) dat mijn toetsenbord veel te hoog was, dit soort toetsenborden adviseerde hij al lang niet meer. Het enige waar hij het nut van in zag waren TKL toetsenborden, omdat je dan de muis dichterbij hebt.

Zijn advies heb ik toen grotendeels even naast mij neergelegd om de reden dat ik het veel fijner vond typen dan de Dell plank. Een maand oid later brak alleen de USB connector af aan de toetsenbord kant, ik nam het toetsenbord dagelijks mee om hem ook thuis te kunnen gebruiken en wellicht kunnen ze daar minder goed tegen. Het toetsenbord was 'voorlopig' niet meer leverbaar, en omdat ik destijds geen alternatief kon vinden heb ik mijn geld terug kunnen krijgen, en ik ben weer terug bij af/Dell...

Ik zoek:
- Kantoor looks / liefst geen LED's, logo's. Gewoon plain zwart
- Liefst wel multimedia toetsen. Ik werk veel met koptelefoon en snel op next/pause kunnen drukken is praktisch
- MX Brown. Beviel goed, en ik werk op een kantooreiland. Toen ik zei dat ik een mechanisch toetsenbord ging kopen zij mijn collega dat hij hem uit het raam zou gooien als hij herrie maakte. Hij kon de Ducky eigenlijk niet horen :).
- De ergonoom wil graag TKL :) Heb als scholier bij het distributiecentrum van een boekhandel gewerkt dus kan sindsdien supersnel met numeriek blok werken ( ISBN nummers intypen ) en dat is af en toe wel handig. Een los numeriek blok zou wellicht het ideale compromis zijn.
- Redelijke bouw kwaliteit. Ik kan wellicht accepteren dat ik er niet meer mee rond ga slepen.
- Ansi layout
- Zo laag mogelijk. Ik vind de Cherry Board's wel leuk, maar die zijn slecht te vinden in ANSI layout
- Eigenlijk vind ik 100 euro wel geld zat, maar daar krijg je vrij weinig voor lijkt het.

Mijn ultieme :9~ bord is wel de Das Keyboard 4C professional denk ik, of zonder de C voor de niet-TKL versie, maar die vind ik wel stevig aan de prijs. Vind het ook wel opvallend dat de TKL versie in de VS voor $99 te koop is, maar hier al snel 140-150 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:41
Hoeveel kwaliteitsverschil zit er nu eigenlijk tussen de keycaps van bijvoorbeeld de goedkopere Logtiech G610 Orion en "de" Das Keyboard 4 professional? Beide zijn van ABS en de symbolen zijn laser-engraved. Heb ook naar de Ducky One gekeken, welke ABS double shot keycaps heeft, maar weer geen dedicated toetsen voor het skippen van nummers (prev/next/(un)pause).

Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat Logitech geen profi toetseborden maakt en dus goedkoop is, maar ik ben benieuwd naar de daadwerkelijke levensduur van zo'n tobo. Is er iemand die al een aantal jaren een G610 of aanverwanten enigszins intensief gebruikt? Het is namelijk ook zo dat zo'n Das Keyboard bijna 2 keer zo duur is als de G610, dus als de Das Keyboard "maar" 50% langer meegaat, dan zou ik puur economische gezien waarschijnlijk beter de G610 kunnen kopen.

In ieder geval bevallen de professionele non-gamer looks van beide planken me uitstekend. Witte verlichting vind ik classy; voor gekleurde verlichting voel ik me eerlijk gezegd een beetje te .. volwassen.

Wat ik me ook nog even afvraag is hoe groot het verschil is in aanslag tussen laten we zeggen 2 verschillende Cherry MX Brown-toetsenborden? Ik heb het idee dat zeker 80% van het gevoel toch wel wordt bepaald door de switches en maar een relatief klein deel door de keycaps, zeker als ze beide van ABS zijn; of zit ik er dan erg naast?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Nu online

skoozie

SCSI

HarmoniousVibe schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:40:
Hoeveel kwaliteitsverschil zit er nu eigenlijk tussen de keycaps van bijvoorbeeld de goedkopere Logtiech G610 Orion en "de" Das Keyboard 4 professional? Beide zijn van ABS en de symbolen zijn laser-engraved. Heb ook naar de Ducky One gekeken, welke ABS double shot keycaps heeft, maar weer geen dedicated toetsen voor het skippen van nummers (prev/next/(un)pause).

Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat Logitech geen profi toetseborden maakt en dus goedkoop is, maar ik ben benieuwd naar de daadwerkelijke levensduur van zo'n tobo. Is er iemand die al een aantal jaren een G610 of aanverwanten enigszins intensief gebruikt? Het is namelijk ook zo dat zo'n Das Keyboard bijna 2 keer zo duur is als de G610, dus als de Das Keyboard "maar" 50% langer meegaat, dan zou ik puur economische gezien waarschijnlijk beter de G610 kunnen kopen.

In ieder geval bevallen de professionele non-gamer looks van beide planken me uitstekend. Witte verlichting vind ik classy; voor gekleurde verlichting voel ik me eerlijk gezegd een beetje te .. volwassen.

Wat ik me ook nog even afvraag is hoe groot het verschil is in aanslag tussen laten we zeggen 2 verschillende Cherry MX Brown-toetsenborden? Ik heb het idee dat zeker 80% van het gevoel toch wel wordt bepaald door de switches en maar een relatief klein deel door de keycaps, zeker als ze beide van ABS zijn; of zit ik er dan erg naast?
Een andere bepalend deel is de bouw(kwaliteit) van het bord. Mijn Ducky legend typt fijner dan mijn CM Storm TK beide met MX Brown,ducky keycaps en plate mount.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Laatst online: 07-06 10:48
Ik wil graag een nieuw toetsenbord maar ik kan er geen vinden die aan al mijn eisen voldoet, misschien kunnen jullie me helpen;

Full size
RGB (makkelijk per key instelbaar, voor flightsims)
Mx Blue switches. (of een andere clicky switch, kan ik ook mee leven)
Dedicated media keys, volume en mute echt noodzakelijk, liefste ook vorige/volgende track en play/pause, maar dit hoeft niet perse. (of programmeerbare extra knoppen)

Liefst toetsen op de base, ipv erin (zoals de K series van Corsair) geen vereiste, maar vind het gewoon wat mooier.

Enige waar ik dan op uit kom is de Ducky shine 6, echter na wat videos gekeken te hebben vind ik in die software van Ducky nergens een RGB per key instelling. En om dat helemaal via het keyboard zelf te moeten doen met Fn knoppen lijkt me erg omslachtig.

Verder is er die Corsair k70 Lux, welke ik eerst wilde kopen, totdat ik wat switches getest had en op mx blue uitkwam, Ik kan echter geen US intl variant vinden met MX blue, alleen een Duitse indeling, op de pricewatch. Is deze discontinued met MX blue switches oid? Want van alle andere switches met dit keyboard is ruim voorraad bij iedere webshop.

Verder is er dan nog de Razer BlackWidow X Chroma, deze mist echter media keys, en ik heb het niet zo op Razer, qua kwaliteit en levensduur, of is dit een misplaatste gedachte?

Weten jullie een ramplank welke wel aan mijn eisen voldoet?

edit; is er een Europese webshop die fatsoenlijke keyvaps verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Overlaatst een Logitech G410 Atlas Spectrum besteld bij iBood, was iets van een 36€ incl. verzending, wat volgens mij echt een goede deal is, aangezien ik toch in AZERTY typ :)
Is een echte "my first mech keyboard" :P

Nog niet binnen, maar ik vraag me al direct af of er voor die romer G's geen normale keycaps bestaan voor de Atlas, want die zqsd/wasd en pijltjestoetsen vind ik nogal lelijk staan.

M'n pa heeft een Razer Blackwidow Ultimate, en dat typt wel grappig; alleen zijn de lettertjes op het tobo slecht leesbaar, ben er dus niet zo happig op.
Ben een leek in mechanische toetsenborden, maar volgens mij zijn de toetsen van de Blackwidow Ultimate als van de X chroma (voor hierboven) beide niet echt clicky, of ik typ gewoon veel te hard omdat ik heel m'n leven al op rubberdome typ :')

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowkah
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 11:28
junneh schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:33:
Ik wil graag een nieuw toetsenbord maar ik kan er geen vinden die aan al mijn eisen voldoet, misschien kunnen jullie me helpen;

Full size
RGB (makkelijk per key instelbaar, voor flightsims)
Mx Blue switches. (of een andere clicky switch, kan ik ook mee leven)
Dedicated media keys, volume en mute echt noodzakelijk, liefste ook vorige/volgende track en play/pause, maar dit hoeft niet perse. (of programmeerbare extra knoppen)

Liefst toetsen op de base, ipv erin (zoals de K series van Corsair) geen vereiste, maar vind het gewoon wat mooier.

Enige waar ik dan op uit kom is de Ducky shine 6, echter na wat videos gekeken te hebben vind ik in die software van Ducky nergens een RGB per key instelling. En om dat helemaal via het keyboard zelf te moeten doen met Fn knoppen lijkt me erg omslachtig.

Weten jullie een ramplank welke wel aan mijn eisen voldoet?

edit; is er een Europese webshop die fatsoenlijke keyvaps verkoopt?
Een collega van me heeft een ducky shine 6, dus ik zal even vragen of er een RGB per key instelling is op het toetsenbord. Verder is er 1 ding bij dit toetsenbord: de keycaps zijn iets minder hoog dan normaal, hierdoor lijkt er meer ruimte onder de toets, maar met een normale keycap erop is dit een stuk minder duidelijk.Dit is goed te zien in dit filmpje: YouTube: Ducky Shine 6 RGB Mechanical Keyboard Review

tevens over de keycap sets. Ik denk dat je beste kans toch bij groupbuys van forums als geekhack zit. Daar heb je soms nog iemand die waagt om een groupbuy te starten voor sets van GMK plastics in duitsland. Die overigens erg gewild zijn want de kwaliteit.... :9~ dat is smullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 15:23
Ik zou mijn eerste mechkeyboard willen kopen zonder fortuinen uit te geven, iemand tips?
- Azerty en full sized
- Minimalistisch qua grootte
- Wireless (kan dat?)

- Backlight en wireless, kan dat?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerbeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 14:46
Kent iemand een winkel of website in Nederland waar je een leuk custom-kabeltje kan krijgen?
Moet USB - MiniUSB zijn. Geen plastic maar stof zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@junneh @yowkah Zei iemand Shine 6? :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18645422_1895722134039794_2099459947921145856_n.jpg

Lekker bordje, kwalitatief prima, bungee een leuke extra, en halve keycaps wel aardig voor het oog.

Maar de verlichting instellen vereist dat ik mij echt even in die handleiding ga verdiepen, ik wordt vooralsnog kneiterleip van die key combo's. Zal morgen de software maar eens installeren, misschien dat dat helpt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_o_s
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09-2024

J_o_s

newbie

Als je veel typfouten maakt met een mechanisch toetsenbord (ik gok +/- 10 per zin, met sommige woorden herhaaldelijk moeten typen), waar kan dat dan aan liggen?

Als ik 'touch typing' software gebruik is mijn fout percentage nauw nabij 2%, dus ik weet wel hoe ik moet typen op mijn mechanische toetsenbord. Maar tijdens het gewone typen maak ik wel een zwaar ontmoedigend aantal tikfouten.

Dingen die ik zelf al heb geprobeerd:

- Polssteun en polsbandje.
- Toetsenbord verhogen.
- Bureaustoel met en zonder armsteunen.
- Hellingshoek van het toetsenbord veranderen.

Maar tot nu toe heeft het nog niet echt geholpen. Iemand nog een suggestie? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je hetzelfde als je met een ander type toetsenbord typt? Welke switch heb je en heb je ook al een lichtere of zwaardere geprobeerd?

Ik merk bijvoorbeeld dat ik op m'n mx brown iets meer fouten maak dan op m'n mx black plankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_o_s

J_o_s

newbie

Hero of Time schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:04:
Heb je hetzelfde als je met een ander type toetsenbord typt? Welke switch heb je en heb je ook al een lichtere of zwaardere geprobeerd?

Ik merk bijvoorbeeld dat ik op m'n mx brown iets meer fouten maak dan op m'n mx black plankjes.
Bedankt voor je reactie! Als ik op mijn Logitech K270 typ (gewoon toetsenbord), dan maak ik wel wat minder fouten en kom ik gemakkelijker in de typ flow.

Ik heb nu Cherry MX Brown switches. Ik heb nog geen andere switches geprobeerd, hoewel Clears of Blues me in theorie misschien wel handiger kunnen liggen met typen.

Moet wel zeggen dat ik wat opzie tegen weer een nieuw toetsenbord kopen, want heb er hier al een stuk of 12 liggen die ik niet fijn vindt typen (qua houding maar voornamelijk qua typ fouten). Dus of het nu aan de hardware ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een mx brown heeft minder kracht nodig om in te drukken dan rubber dome toetsen. Het is prima mogelijk dat daar je probleem ligt, samen met je houding en gewenning van het anders aanvoelen van de toetsen. De mx blue is vergelijkbaar, maar is daarentegen weer clicky, oftewel, maakt meer geluid. Afhankelijk van je omgeving en eigen voorkeur kan dat niet de meest ideale switch zijn. Vanwege de zeldzaamheid van mx clear heb ik twee bordjes met mx black en dat vind ik prettig.

En dat is ook het hele punt van mechanische toetsenborden, het is erg persoonlijk waar je het prettigst, snelst en foutloos op typt. Je moet dus je 'sweet spot' zien te vinden.
Welke typen toetsenborden heb je liggen dan dat je er na 12 nog geen goede hebt? Idee om ze eens te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_o_s

J_o_s

newbie

Hero of Time schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:17:
Een mx brown heeft minder kracht nodig om in te drukken dan rubber dome toetsen. Het is prima mogelijk dat daar je probleem ligt, samen met je houding en gewenning van het anders aanvoelen van de toetsen. De mx blue is vergelijkbaar, maar is daarentegen weer clicky, oftewel, maakt meer geluid. Afhankelijk van je omgeving en eigen voorkeur kan dat niet de meest ideale switch zijn. Vanwege de zeldzaamheid van mx clear heb ik twee bordjes met mx black en dat vind ik prettig.
Ah oké, ik wist niet dat de rubber dome toetsen een kracht vereisen gelijk aan een Blue.

Maar ik heb mijn huidige Brown mechanische toetsenbord onderhand een jaartje, met af en aan gebruik (de laatste 2 maand constant). Zou ik onderhand niet op het punt moeten aankomen dat ik gewend raak aan het Browns? (Gebruik het toetsenbord dagelijks, pakweg 6 uur per dag.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

J_o_s schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:13:
[...]

Ah oké, ik wist niet dat de rubber dome toetsen een kracht vereisen gelijk aan een Blue.
Dat is apart, aangezien dit in de topicstart staat. ;)
Maar ik heb mijn huidige Brown mechanische toetsenbord onderhand een jaartje, met af en aan gebruik (de laatste 2 maand constant). Zou ik onderhand niet op het punt moeten aankomen dat ik gewend raak aan het Browns? (Gebruik het toetsenbord dagelijks, pakweg 6 uur per dag.)
Ik heb m'n mx brown ook een paar maanden gebruikt, maar toch bleef ik net wat meer fouten maken dan met de mx black of rubber domes/scissor switches. Je moet echt gaan zoeken naar wat jij prettig vind, zware toetsen of lichtere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_o_s

J_o_s

newbie

Hero of Time schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:19:
Ik heb m'n mx brown ook een paar maanden gebruikt, maar toch bleef ik net wat meer fouten maken dan met de mx black of rubber domes/scissor switches. Je moet echt gaan zoeken naar wat jij prettig vind, zware toetsen of lichtere.
Bedankt voor de input. Zal eens kijken naar een ander mechanisch toetsenbord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Nu online

skoozie

SCSI

En wat voor fouten maak je? dat je toetsen mist? te veel typt? Ik heb met mijn Gateron brown de laatste tijd dat ik af en toe maar 1 'a' typ als ik 'aa' nodig heb. Ik laat daar de toets niet hoog genoeg terug op komen. met reds had ik het probleem dat ik onbedoeld een toets aan sloeg en er verscheen toen 'ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss'.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Laatst online: 27-05-2021
@ikt, hoe ervaar jij de spatiebalk van de Anne Pro? Ik heb de fixes uit deze Reddit-post toegepast (smeren, vinyl en o-rings), maar de spatiebalk blijft luidruchtig en sloom. Het lijkt alsof de Gateron-switch totaal geen weerstand geeft en de spatiebalk dus keihard op de pcb slaat als je hem indrukt. De switch doet het verder prima als je de spatiebalk eraf haalt. Ik heb Obins een e-mail gestuurd en wacht op antwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door TheDweep op 29-05-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Een mention! :o
TheDweep schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:49:
@ikt, hoe ervaar jij de spatiebalk van de Anne Pro? Ik heb de fixes uit deze Reddit-post toegepast (smeren, vinyl en o-rings), maar de spatiebalk blijft luidruchtig en sloom. Het lijkt alsof de Gateron-switch totaal geen weerstand geeft en de spatiebalk dus keihard op de pcb slaat als je hem indrukt. De switch doet het verder prima als je de spatiebalk eraf haalt. Ik heb Obins een e-mail gestuurd en wacht op antwoord.
Welke Gateron switches heb je? Ik heb Blues, maar ik heb geen problemen met de spatiebalk. Het ding is wel luidruchtig, maar voelt verder prima aan. Misschien dat die sloom is door je fixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Laatst online: 27-05-2021
@ikt, deze heeft Gateron Browns. Heb een Quickfire TK met MX Brown en die typet heerlijk en ook de spatiebalk voelt als een normale toets. De o-ringen hebben eigenlijk als enige een negatieve invloed omdat het indrukken van de spatiebalk nu meer moeite kost, maar het lawaai is wel een stuk minder.

Ik kijk onder andere naar een stel 60 grams veren, mogelijk lossen die het probleem op. Wellicht een andere keyset omdat deze spatiebalk misschien teveel vervormt is. Zit stiekem ook naar alternatieven te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Nu online

skoozie

SCSI

een spatiebalk die meer moeite kost om in te drukken door O-ringen? je schuift je O-ringen toch wel helemaal de keycap in? (ik gebruik hier een pen voor waar ik de top af kan draaien en de stift er uit haal) dat heeft dan enkel effect bij het bottomen van de toets, niet bij het indrukken zelf

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_o_s

J_o_s

newbie

skoozie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:56:
En wat voor fouten maak je? dat je toetsen mist? te veel typt? Ik heb met mijn Gateron brown de laatste tijd dat ik af en toe maar 1 'a' typ als ik 'aa' nodig heb. Ik laat daar de toets niet hoog genoeg terug op komen. met reds had ik het probleem dat ik onbedoeld een toets aan sloeg en er verscheen toen 'ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss'.
Vooral toetsen missen ja, en dus bijvoorbeeld 'toeten' schrijven i.p.v. toetsen. Naast het missen van toetsen is de volgorde ook vaak verkeerd: bijvoorbeeld alvast een spatie terwijl ik het woord nog niet af heb, 'idnicatie' typen i.p.v. 'indicatie'. En soms heb ik mijn vinger ook nog verkeerd: bijvoorbeeld drukken op 'o' i.p.v. 'p'.

Het frappante is dat als ik een typ test doe, ik goed scoor. Maar als ik dan iets doe dat meer uitdagend is, dan vliegen de fouten me om de oren.
Pagina: 1 ... 17 ... 157 Laatste