Cool, waar heb je die besteld?hantheman schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 01:01:
Mijn dolch keyset uit china binnen ben er blij mee:
https://imgur.com/gallery/kNfPE
Anoniem: 881621
ik overweeg dit setje te kopen voor een das keyboard 4 pro. Ik weet niet zeker of ze passen maar voor 10 euro kan ik het best proberen.
http://www.banggood.com/R...1075698.html?rmmds=search
heeft iemand enig idee of dit een beetje goede keycaps zijn, of zijn er redenen om deze juist niet te kopen? ik weet niet zeker of alle keys wel passen maar een combinatie rode en zwarte keys kan er wel leuk uit gaan zien. De set is overigens ook in andere kleuren beschikbaar.
heeft iemand enig idee of dit een beetje goede keycaps zijn, of zijn er redenen om deze juist niet te kopen? ik weet niet zeker of alle keys wel passen maar een combinatie rode en zwarte keys kan er wel leuk uit gaan zien. De set is overigens ook in andere kleuren beschikbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 881621 op 25-02-2017 17:12 ]
Hoge enter en een grote shift? Dat past niet op veel toetsenbordenAnoniem: 881621 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:11:
ik overweeg dit setje te kopen voor een das keyboard 4 pro. Ik weet niet zeker of ze passen maar voor 10 euro kan ik het best proberen.
Share and Enjoy!
De kleine enter etc zit er gewoon bij.GreNade schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:23:
[...]
Hoge enter en een grote shift? Dat past niet op veel toetsenborden
39
ja dat dacht ik ook te hebben gezien maar zelfs als die niet passen zou ik het niet erg vinden aangezien ik toch een combinatie wil gaan maken met rode en zwarte toetsen. Maar helaas zag ik na het posten dat hij uitverkocht is. Ik zou natuurlijk voor de blauwe kunnen gaan maar ik heb nou eenmaal bedacht dat ik rode wil. Gewoon nog even wachten dus tot ze hopelijk weer op voorraad komen.
Al rond gevraagd maar de meeste kijken me een beetje vreemd aan zelfs degene van wie ik verwacht had dat ze er wel bekend mee zouden zijn.Natsu schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:16:
[...]
Mochten de lokale winkels echt niks hebben staan, dan heb je misschien collega's of vrienden, kennissen met een mechanisch toetsenbord?
Ja ik heb hem al een paar weken binnen maar vind het nog steeds lastig. Ik denk dat ik toch voor de browns ga. Als ik later wat meer ervaring heb met wat ik lekker vind ben ik sowieso van plan om zelf nog een bord te bouwen/modificeren.Heb je de switch tester al binnen en zijn dat je ervaringen of wacht je nog op de bezorging? Anders zou ik een switch tester met ook MX Clear overwegen omdat je toch aan die richting zit te denken. MX clear is een zware switch die nog wat meer tactile is dan blue en zonder klik.
Is wel wat lastiger om daar toetsenborden mee te vinden helaas en uitproberen in een winkel is dus nog lastiger.. En mocht je ergo clears (MX clears maar dan met de veer uit een mx brown dus lichter) of zealio's (vergelijkbaar) uiteindelijk het fijnst vinden, dan moet je leren solderen zoals ik
Oke dan misschien toch maar een ducky bestellen, de reviews van de logitech waren trouwens wel erg positief.Kijk wel uit bij Logitech dat je waarschijnlijk een ISO layout krijgt in plaats van de afgebeelde ANSI layout. Dus een korte linker shift en een enter die bovenaan breder is als onderaan. Zie : productreview: Logitech G610 Orion Brown (Qwerty US) review door DanielsWrath
Ik zou dus eerder voor een Ducky gaan, is ook een beter merk imo
Bedankt voor de tips
Zo ik was er gisteravond helemaal klaar mee, dus direct een ducky one besteld.
En ik heb hem vanochtend binnen gekregen. Ik ben er nu op aan het typen.
Het is een zwaar en degelijk aanvoelend product.
Ik moet zeggen wat een genot, en ik vind de mx browns voor in de huiskamer precies goed. Denk de de blue's toch wel erg luid waren geweest.
Bedankt voor de tips.
En ik heb hem vanochtend binnen gekregen. Ik ben er nu op aan het typen.
Het is een zwaar en degelijk aanvoelend product.
Ik moet zeggen wat een genot, en ik vind de mx browns voor in de huiskamer precies goed. Denk de de blue's toch wel erg luid waren geweest.
Bedankt voor de tips.
Ik denk de laatste tijd aan het kopen van een K95 RGB Platinum. Het heeft alles wat ik wil: RGB, niet te veel macro keys, volume wheel en ik heb het idee dat ik er wel een paar jaar mee doe. (Ik doe inmiddels al bijna 10 jaar met mijn fullsize apple toetsenbord). Alleen ik vind witte toetsenborden echt gruwelijk mooi.
Zijn er witte toetsenborden (met witte keycaps) die vergelijkbaar zijn met de K95 RGB Platinum?
Zijn er witte toetsenborden (met witte keycaps) die vergelijkbaar zijn met de K95 RGB Platinum?
Ik heb de platinum. Werkt perfect!Mozy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:18:
Ik denk de laatste tijd aan het kopen van een K95 RGB Platinum. Het heeft alles wat ik wil: RGB, niet te veel macro keys, volume wheel en ik heb het idee dat ik er wel een paar jaar mee doe. (Ik doe inmiddels al bijna 10 jaar met mijn fullsize apple toetsenbord). Alleen ik vind witte toetsenborden echt gruwelijk mooi.
Nice.
Ik ben namelijk een beetje bang om op mechanisch over te gaan. Ik werk al jaren met zijn rubberdome toetsenbord en laat vaak vinger in de buurt van het toetsenbord rusten. Ik heb begrepen dat MX Speed heel licht is (en natuurlijn linear) en dan kan dat een probleem worden.
BrownMozy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:27:
[...]
Nice.Welke switch?
Ik ben namelijk een beetje bang om op mechanisch over te gaan. Ik werk al jaren met zijn rubberdome toetsenbord en laat vaak vinger in de buurt van het toetsenbord rusten. Ik heb begrepen dat MX Speed heel licht is (en natuurlijn linear) en dan kan dat een probleem worden.
Om eens een ander geluid te laten horen : ik heb diverse mechanische toetsenborden geprobeerd, in verband met de positieve reviews en laten we eerlijk zijn de RGB belichting is ook wel iets leuks om te hebben, tenminste op het eerste gezicht.Mozy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:27:
[...]
Ik ben namelijk een beetje bang om op mechanisch over te gaan.
Nu heb ik net de G.Skill KM780 RGB met mx brown gehad, was een aanbieding van 85 euro (Duitsland). Na enige dagen proberen te wennen weer retour gestuurd met als mentale aantekening om nooit meer een mechanisch toetsenbord te bestellen.
Naar mijn mening zitten er alleen maar nadelen aan een dit soort toetsenborden : Veel herrie, lange indruk afstand, vaak grotere gaten tussen de toetsen zodat je 2 toetsen tegelijk drukt, hoger toetsenbord door de bouw, en natuurlijk de prijs hoewel dat niet altijd zo is.
RGB is precies 10 minuten leuk en daarna kijk je er niet meer na, of zet je hem op 1 kleur omdat je toch nooit op dat ding zit te kijken als je aan het gamen of typen bent.
Persoonlijk vind ik de "feel" van een goed rubberdome bordje een stuk prettiger en kan er ook veel sneller op typen. Ik heb de Corsair K50 Raptor (die met 18 macro toetsen aan de zijkant) en daarvoor had ik een MS gaming board. Beiden worden helaas niet meer gemaakt anders kocht ik een voorraadje k50's.
Smaken verschillen en een mechanisch toetsenbord is niet altijd beter, laten we wel wezen die dingen waren standaard bij de 1e pc's, je kent ze misschien nog wel de beige IBM ramplanken die vroeger voor 29,95 gulden te koop waren. Die werden met plezier bij het grofvuil gezet toen de eerste rubberdome's kwamen.
Mechanische gaming borden is oude wijn in nieuwe zakken en hebben een hoge winstmarge, vandaar dat de markt ermee wordt overspoeld. Als je ze prettig vind, kopen natuurlijk maar zaligmakend zijn ze niet. Een blast from the past met speelgoed lichtjes naar mijn mening.
Met een goed rubberdome toetsenbord hoeft ook zeker niets mis te zijn en het meeste is gewoon persoonlijke voorkeur. Zelf heel wat jaar gedaan met de eerste Logitech G15 met rubberdome en dat typt nog steeds niet verkeerd (ligt als backup in de bureaulade). De markup ben ik het mee eens, maar dat zie je met alles wat ze promoten als 'extra speciaal' en 'fit for purpose'.
RGB hoeft van mij ook niet zo, maar moet toegeven dat ik op m'n laptop wel erg blij ben met de gewone backlight, zijn je toetsen 's avonds op de bank gewoon te zien
Er is geen enkel perfect toetsenbord, iedereen wil wat anders en heeft andere eisen/wensen/budget etc. Mooi dat in dit topic advies gegeven kan worden en ervaringen worden uitgewisseld
Insert vies grapje hier
Iemand een oplossing voor toets aanslagen die blijven plakken?
Ik heb namelijk een corsair k70 keyboard met brown switches. Sommige toetsen, met name de E G en I, die blijven plakken. Dus als ik bijvoorbeeld de E een keer intoets krijg ik soms drie keer een E of meer. Met gamen heb ik er niet zo'n last van, maar stukken typen is wel frustrerend
Nu heb ik al de key caps eraf gehaald en het board schoon gemaakt. Helaas heeft dit niks geholpen.
Iemand nog een goede tip?
Anders gaat het keyboard terug voor garantie.
Edit: Voor de duidelijkheid, de toetsen zelf blijven niet fysiek plakken.
Ik heb namelijk een corsair k70 keyboard met brown switches. Sommige toetsen, met name de E G en I, die blijven plakken. Dus als ik bijvoorbeeld de E een keer intoets krijg ik soms drie keer een E of meer. Met gamen heb ik er niet zo'n last van, maar stukken typen is wel frustrerend
Iemand nog een goede tip?
Edit: Voor de duidelijkheid, de toetsen zelf blijven niet fysiek plakken.
[ Voor 6% gewijzigd door kadaverke op 04-03-2017 18:33 ]
Dit wordt volgens mij "key chatter" genoemd. Als je daarop zoekt vind je vast meer informatie. Je kunt natuurlijk altijd de foute switches (deels) zelf vervangen maar als je nog garantie hebt zou ik dat eerst gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door PatrickvL op 04-03-2017 19:53 ]
Bedankt! Key chatter levert betere resultaten op dan 'sticky keys'PatrickvL schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:51:
Dit wordt volgens mij "key chatter" genoemd. Als je daarop zoekt vind je vast meer informatie. Je kunt natuurlijk altijd de foute switches (deels) zelf vervangen maar als je nog garantie hebt zou ik dat eerst gebruiken.
Grappig altijd als je ineens andere switches/tobo's gebruikt dan je gewend bent en echt even moet schakelen. Op het werk nog een Ultra X-je (die wel enorm aftakelt, sniff
), maar was van 't weekend bij een maatje die tobo/scherm/mousepad extra heeft op een tweede werkplek. Een Cooler Master Pro white led M, leuk formaat wel (toch numpad maar compacter), maar brown switches. Voelde toch maar weird aan..why art you resisting me tobo
Lekker weer op de rooie rakkers aan het tikken nu thuis..ahhh..bliss.
Even aan het bedenken of ik 't mijn collega's aan kan doen om een mechanisch tobo te nemen in de toekomst, hmm
Even aan het bedenken of ik 't mijn collega's aan kan doen om een mechanisch tobo te nemen in de toekomst, hmm
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Bij deze een update van mijn ervaring met de Ajazz ak33 na een week gebruik op kantoor.PatrickvL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:54:
Mijn ajazz ak33 is vandaag bezorgd....
Over een paar dagen zal ik laten weten hoe hij in het dagelijks gebruik bevalt.
....
Inleiding
Als je gaat zoeken naar goede toetsenborden kom je al gauw uit op de variant met mechanische schakelaars. Maar daarin zijn ook nog weer heel veel verschillende varianten. Ten eerste zijn daar natuurlijk de verschillende switches. De meest voorkomende zijn de Cherry MX switches en de daarvan afgeleide varianten. De vraag is dan of je clicky, tactile of linear switches wil. Ik heb een aantal toetsenborden geprobeerd en veel gelezen over de verschillen en uiteindelijk gekozen voor de MX blacks, een wat zwaardere linear switch. Naast de switches is er de vraag welke keyboard layout je wil; full-size, TKL, 75%, 60% of zelfs 40%. Aangezien ik het numpad op mijn full-size toetsenbord nooit gebruik wist ik al snel dat ik in ieder geval TKL of kleiner wilde. 40% leek me niet praktisch. Uiteindelijk gekozen voor de 75% layout waarbij eigenlijk alle, voor mij, belangrijke toetsen aanwezig zijn.
Aangezien ik nog helemaal geen ervaring heb met mechanische toetsenborden heb ik besloten eerst een goedkoop bord aan te schaffen om te voorkomen dat ik na een tijdje met een duur ongebruikt bord blijf zitten mocht blijken dat het niets voor mij is.
De keuze in budget vriendelijke 75% toetsenborden is niet zo heel groot. Mijn short list was al snel gereduceerd tot twee modellen, de Drevor gramr en de Ajazz ak33. Uiteindelijk is de keuze op die laatste gevallen. De voornaamste reden was het ‘gamer font’ dat de gramr gebruikt. Er zijn verschillende uitvoeringen van de ak33. Ik heb gekozen voor de zwarte uitvoering met zorro black switches en witte achtergrondverlichting. Voor deze uitvoering, gekocht via ebay, moest ik $37,50 USD betalen.
Algemene indruk
Het toetsenbord werd geleverd in een vrij standaard bruine kartonnen doos. In deze doos zat weer een iets luxere zwarte doos met daarin het toetsenbord, de mini usb kabel en een keycap puller.
Zoals vermeld betreft het hier een keyboard met een 75% layout. De layout van de keys van deze ak33 is verre van standaard. De rechter shift is erg klein, de pijltjes toetsen zijn iets breder dan normaal net zoals de esc en del toetsen. Hierdoor zal het lastiger zijn om andere keycaps te vinden mocht je dat willen.
Over de kwaliteit van de keycaps kan ik moeilijk een oordeel geven. Ik heb geen ervaring met andere mechanische toetsenborden maar ze zijn in ieder geval beter dan de keycaps van de goedkope rubberdome toetsenborden die ik hiervoor gebruikte.
De onderkant van het toetsenbord is van glimmend plastic gemaakt dat snel vies wordt door vingerafdrukken. Daar zie je dus niets van in het dagelijks gebruik. Verder zitten er aan de onderkant twee voetjes die je kunt uitklappen. Alle voetjes zijn voorzien van rubber zodat het toetsenbord niet verschuift als je aan het werk bent.
Het enige dat verder nog opvalt aan het onderste deel van het toetsenbord is de mini usb connector. Dat kan handig zijn als je het toetsenbord vaak meeneemt in een rugzak of laptoptas.
De plaat waarop de switches gemonteerd zitten lijkt van een soort metaal te zijn. Deze plaat is te dun waardoor de stabilizers die ‘plate mounted’ zijn niet goed vast zitten. Bij het eerste gebruik valt het dan ook op dat vooral de spatiebalk een rammelend geluid geeft. Ik vond dit zo storend dat ik de stabilizers uiteindelijk maar heb vastgelijmd met een twee componenten epoxy lijm, daarmee was het probleem opgelost.
De zorro black switches zijn lineaire switches die vergelijkbaar zouden moeten zijn met de Cherry MX black switches. Of dat echt zo is kan ik niet beoordelen. Voor mij zijn ze prima. Ik vind ze aan de lichte kant vergeleken met de rubberdome borden die ik op mijn werk gewend ben. Ik ben dan ook blij dat ik voor de zwaardere MX blacks heb gekozen ipv de MX reds. Als je er echt op gaat letten lijkt het alsof de kracht die nodig is om de switches in te drukken verschilt per toets, tijdens het typen merk ik er niets van. Overal lees je dat mechanische toetsenborden veel meer geluid maken dan de rubberdome borden. In de praktijk valt het mij erg mee. Ik veroorzaak met de Ajazz in ieder geval niet veel meer geluid dan collega’s die op een rubberdome zitten te werken en krijg ook geen commentaar dat ik teveel geluid maak. Ik heb wel meteen een setje O-ringen gemonteerd om het geluid iets te dempen.
De achtergrondverlichting is wit en kent drie standen die te kiezen zijn met Fn+F8; continu aan, breathing mode en helemaal uit. Daarnaast kun je met Fn+up/down de intensiteit veranderen.
Positieve punten
- De black switches zijn erg fijn, het typt erg prettig en is ook qua geluid in een kantooromgeving prima te gebruiken.
- De beschikking over arrow keys is erg fijn, ik merk dat ik ze vaak gebruik in de IDE.
- Het kleine formaat van het toetsenbord is prettig, de muis ligt lekker dichtbij. Al was het wel even wennen aan de nieuwe layout.
- Verlichting is ok. Aangezien ik het bord alleen overdag gebruik staat de verlichting altijd uit maar ik kan me voorstellen dat het handig kan zijn als je er ook ‘s avonds gebruik van maakt.
- Toetsenbord voelt degelijk aan, rubber voeten (ook als uitgeklapt) zorgen ervoor dat het niet verschuift.
- Media toetsen (middels Fn+functietoets) zijn handig en werken prima.
- Erg kleine rechter shift toets. Dit was de eerste paar dagen behoorlijk wennen. Ik drukte vaak de rechter shift en arrow up tegelijk in waardoor een hele regel geselecteerd wordt en als je dan verder typt is die regel weg. Het went wel snel en na die eerste paar dagen had ik er geen probleem meer mee.
- Arrow keys zijn groter dan normaal. Dat is best even wennen. Ik had liever kleinere arrow keys en end key gehad waardoor de shift wat groter had kunnen zijn. Bijvoorbeeld zoals de layout van de Drevo Grammr.
- Door de afwijkende maat van keycaps zal het lastiger zijn om vervangende te vinden mocht je dat willen.
- Kwaliteit is heel redelijk. Enige echte probleem dat ik ben tegengekomen tot nu toe is het los zitten van de stabilizers. Een beetje epoxylijm heeft dit perfect opgelost (ja ik weet dat het daarmee erg lastig wordt om zaken te vervangen op dit bord maar daarvoor is deze niet bedoeld.)
- Fn toets zit op een ongebruikelijke plaats (rechts naast F12)
- Verlichting staat altijd standaard aan als de computer aangezet wordt. De laatste instelling wordt niet bewaard. Dat is vervelend aangezien ik de verlichting standaard uit wil hebben.
Klopt het dat er geen Ducky is die voldoet aan:
- Full size
- Cherry MX Red
- Red LED backlight
- Minimalistisch uitgevoerd (zwart, simpel, strak.. dus niet de Ducky Shines)
Ik dacht dat het een niet al te exotisch eisenpakket was
.. Of is er een alternatief van vergelijkbare kwaliteit?
- Full size
- Cherry MX Red
- Red LED backlight
Ik dacht dat het een niet al te exotisch eisenpakket was

Je kan natuurlijk een rgb nemen, vervolgens op red backlight zetten... die zijn wel iets duurder maar dan heb je wel wat je zoekt.RJBanthum schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:42:
- Full size
- Cherry MX Red
- Red LED backlight
Ik dacht dat het een niet al te exotisch eisenpakket was.. Of is er een alternatief van vergelijkbare kwaliteit?
Ik kan de RGB versie alleen in TKL versie vinden. Is daar ook een full-size versie van? Dat is wel het overwegen waard namelijk.
Er is een alternatief, maar die is aan de prijs. Een echte Cherry. Helaas niet zwart...RJBanthum schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:30:
Ik kan de RGB versie alleen in TKL versie vinden. Is daar ook een full-size versie van? Dat is wel het overwegen waard namelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door BazerK op 07-03-2017 09:44 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Is dit wellicht een alternatief?RJBanthum schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:42:
- Full size
- Cherry MX Red
- Red LED backlight
Ik dacht dat het een niet al te exotisch eisenpakket was.. Of is er een alternatief van vergelijkbare kwaliteit?
pricewatch: Fnatic Gear Rush Cherry Red US
Weliswaar geen ducky, maar de rest van je eisen zijn wel afgevinkt
Ik zit een beetje te staren momenteel.

Langzamerhand breiden we de collectie mech ervaringen een beetje uit, maar het kiezen wordt er vooralsnog niet makkelijker op...
Maar uh, iemand zin in toetsenborden Jenga?

Langzamerhand breiden we de collectie mech ervaringen een beetje uit, maar het kiezen wordt er vooralsnog niet makkelijker op...
Maar uh, iemand zin in toetsenborden Jenga?
[ Voor 6% gewijzigd door Foritain op 07-03-2017 13:21 ]
Er word weer een Poker II aangeboden op Massdrop: https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open Dit is een geupdate versie ten opzichte van de "oude" Poker 2 met wat kruisbestuiving van de Pok3r, maar om het duidelijk te houden is de naam gelijk gebleven.
Het komt neer op zo'n 125 euro als ik het goed zie op de import calculator.

Het komt neer op zo'n 125 euro als ik het goed zie op de import calculator.
Ik ben op zoek naar een mechanische toetsenbord met minimalistisch uiterlijk.
Verder wil ik graag rgb dat via software in te stellen is.
Is een budget van max 80 euro reëel? Of moet ik mijn budget bij stellen?
Verder wil ik graag rgb dat via software in te stellen is.
Is een budget van max 80 euro reëel? Of moet ik mijn budget bij stellen?
Vandaan bij mij gezellig de Corsair Strafe RGB Cherry MX Silent binnengekomen, m'n allereeste mechanische toetsenbord. Ik moet toch zeggen dat het echt heel anders is dan wat ik gewend ben (scissor en chiclet switches) en behoorlijk wennen wordt 
Maar ja, tot nu toe tevreden tenminste.
Maar ja, tot nu toe tevreden tenminste.
Na het morsen van een cocktail met suiker werkte mijn Ducky Mini toetsenbord niet meer goed. De switches bleven steken en volgens het internet zou alcohol van minstens 70% alles moeten oplossen.
Dat was ook eerst het geval, maar kort nadien herkende mijn pc het toetsenbord niet meer...
In een wanhoopsdaad (toetsenbord is 6 maand oud) besloot ik om alles los te vijzen zodat ik op het PCB terechtkwam. De printplaat en switches heb ik in de douche afgespoeld en daarna enkele minuten laten weken in een bad van puur alcohol. Daarna alles 2 dagen laten opdrogen, alle keycaps terug opgezet en met een klein hartje aangesloten via usb.
Windows herkent het toetsenbord terug en alle switches werken weer zoals voorheen!
M.a.w. als je een dood toetsenbord hebt is douchen en laten weken in alcohol de boodschap!

Dat was ook eerst het geval, maar kort nadien herkende mijn pc het toetsenbord niet meer...
In een wanhoopsdaad (toetsenbord is 6 maand oud) besloot ik om alles los te vijzen zodat ik op het PCB terechtkwam. De printplaat en switches heb ik in de douche afgespoeld en daarna enkele minuten laten weken in een bad van puur alcohol. Daarna alles 2 dagen laten opdrogen, alle keycaps terug opgezet en met een klein hartje aangesloten via usb.
Windows herkent het toetsenbord terug en alle switches werken weer zoals voorheen!
M.a.w. als je een dood toetsenbord hebt is douchen en laten weken in alcohol de boodschap!

Besten
Een snelle vraag, ik heb momenteel een Razer Blackwidow 2013 waarvan ik elke toets heb voorzien van rubberen ringen voor minder lawaai, de laatste tijd heb ik toch zin gekregen om eens iets anders te proberen en mijn oog viel op de g810 van Logitech. Zijn de romer switches aan te raden? Internet says yes. Zijn er nog (aantrekkelijke) alternatieven rond die prijs (120) met betrekkelijk stille switches en full rgb?
Mvg
Een snelle vraag, ik heb momenteel een Razer Blackwidow 2013 waarvan ik elke toets heb voorzien van rubberen ringen voor minder lawaai, de laatste tijd heb ik toch zin gekregen om eens iets anders te proberen en mijn oog viel op de g810 van Logitech. Zijn de romer switches aan te raden? Internet says yes. Zijn er nog (aantrekkelijke) alternatieven rond die prijs (120) met betrekkelijk stille switches en full rgb?
Mvg
Anoniem: 604128
Ik heb ze zelf maar even geprobeerd in de winkel; maar ik vond ze vergeleken met Cherry en zelfs kaihl echt niet in de buurt komen. Hoor er ook gemixde dingen over op het internet, de een vind ze ruk en de meeste die beginnen op romers (dus geen cherry bord hebben) vinden ze wel fijn.Ch3ckmate schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:55:
Besten
Mvg
Lang gelee had ik mijn oog laten vallen op een Cherry MX Board 3, maar die was niet met fatsoenlijke (lees: non UK/DE) layout te krijgen. Was voor aan mijn gamebak goed genoeg geweest, maar de Cooler Master met z'n witte ledjes bevalt prima. Nu zie ik dat die Cherry inmiddels goed te krijgen is, dus zonet besteld en van het weekend bekijken hoe het bevalt, eventueel zooitje ringetjes onder duwen. En kijken of ik klachten krijg van collega's
pricewatch: Cherry MX-Board 3.0 (Qwerty, Cherry Red)
Waarom? halfhoge keys! Dus wel mechanisch, maar kortere travel dus meer Ultra X (scissorswitch)-gevoel.
Ben benieuwd
-update-
Heb em binnen
Afwerking had wat netter gemogen: op de hoekjes net ff wat speling. Niet erg genoeg om em te retouren voor mij, toetsen werken verder allemaal goed/logo is verlicht/kleine ledjes op bepaalde toetsen werken. De kleine ledjes op numlock/capslock.windows toets/scrollock zijn fijn, verder tikt het toetsenbord standaard al lekker, maar nu met rubber ringen eronder echt perfect soepel en licht (Cherry MX reds). Toen ik er even een game mee speelde, voelde ik wel duidelijk de opdruk op de keycaps (door de manier waarop ik mijn vingers op de toetsen rust). Kortom, doortypen

Heb de anti-slip rubbers er niet onder zitten nog, want ik gebruik zo'n oversized placemat thuis, toetsenbord gaat nergens heen. Wel opvallend dat de usb-kabel aan de kant van het toetsenbord mini-usb heeft in plaats van micro-usb. Misschien wat minder hoog "heb ik er 4 van in de la liggen"-gehalte, maar niet slechter of wat dan ook. Al met al heerlijk ramplankje: ik denk dat mensen die nu verslaafd zijn aan een Ultra X dit toetsenbord eens zouden moeten proberen. Het tikt echt als een mechanische versie van de Ultra X
* 2Dutch gaat de rest van het weekend dit toetsenbordje eens duurtesten
Missus ook even laten tikken om te kijken of het ook iets voor haar is, voor rechts ging het prima maar links wilde niet..stomme CP
Blijft ze dus toch bij de slappeflapfloptoetsentobo's
Waarom? halfhoge keys! Dus wel mechanisch, maar kortere travel dus meer Ultra X (scissorswitch)-gevoel.
Ben benieuwd
-update-
Heb em binnen

Heb de anti-slip rubbers er niet onder zitten nog, want ik gebruik zo'n oversized placemat thuis, toetsenbord gaat nergens heen. Wel opvallend dat de usb-kabel aan de kant van het toetsenbord mini-usb heeft in plaats van micro-usb. Misschien wat minder hoog "heb ik er 4 van in de la liggen"-gehalte, maar niet slechter of wat dan ook. Al met al heerlijk ramplankje: ik denk dat mensen die nu verslaafd zijn aan een Ultra X dit toetsenbord eens zouden moeten proberen. Het tikt echt als een mechanische versie van de Ultra X
Missus ook even laten tikken om te kijken of het ook iets voor haar is, voor rechts ging het prima maar links wilde niet..stomme CP
[ Voor 53% gewijzigd door 2Dutch op 12-03-2017 21:44 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Morgenavond is er weer een nieuwe drop voor de Planck op massdrop, met import en verzendkosten gaat de prijs wel aantikken maar misschien via een europese group buy valt hij voor een redelijke prijs binnen te halen. Kan niet wachten om dat pareltje te ontvangen.
Nog meer mensen hier fan van DIY keyboard kits? Toch echt de beste optie als je een <70% toetsenbord wilt kwam ik achter.
Nog meer mensen hier fan van DIY keyboard kits? Toch echt de beste optie als je een <70% toetsenbord wilt kwam ik achter.
Hij is niet perfect inderdaad maar voor dat geld wel een lekker bordje. Stream 3.0 eens proberen wellicht? Geen mech, wel scissors voor een nette prijs. Niet zo voor het gamen though.2Dutch schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:11:
Ben benieuwd
-update-
Heb em binnenAfwerking had wat netter gemogen: op de hoekjes net ff wat speling. Niet erg genoeg om em te retouren voor mij, toetsen werken verder allemaal goed/logo is verlicht/kleine ledjes op bepaalde toetsen werken. De kleine ledjes op numlock/capslock.windows toets/scrollock zijn fijn, verder tikt het toetsenbord standaard al lekker, maar nu met rubber ringen eronder echt perfect soepel en licht (Cherry MX reds). Toen ik er even een game mee speelde, voelde ik wel duidelijk de opdruk op de keycaps (door de manier waarop ik mijn vingers op de toetsen rust). Kortom, doortypen
![]()
Missus ook even laten tikken om te kijken of het ook iets voor haar is, voor rechts ging het prima maar links wilde niet..stomme CPBlijft ze dus toch bij de slappeflapfloptoetsentobo's
Zelf helemaal verliefd op een ander. Van de bovenstaande 6 was de K95 het eerst aan de beurt, en damnnnn... Razer/Logitech staat een pittige uitdaging te wachten hoor, pfff. ASUS Claymore blijft ook een hete, en dat afneembare numpad is relaxed, maar die K95 legt wel even vuur aan de schenen en ik mis mn polssteun...
Ortho lijkt me een beetje niet ergonomisch en ik houd toch wel veel van de functieknoppen die op een 60% zittensdziscool schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:10:
Morgenavond is er weer een nieuwe drop voor de Planck op massdrop, met import en verzendkosten gaat de prijs wel aantikken maar misschien via een europese group buy valt hij voor een redelijke prijs binnen te halen. Kan niet wachten om dat pareltje te ontvangen.
Ik zit wel te denken aan een GH60 o.i.d.
Voor alle enthousiastelingen: https://www.reddit.com/r/...u_keyboard_meetup_update/
Zaterdag a.s. is er een EU Keyboard Meet up op het hoofdkantoor van Cooler Master.
De meet up is helemaal gratis!
Naast de meet up is er gratis lunch en aan het eind van de dag een BBQ voor iedereen.
Ook zijn verschillende activiteiten en zijn er hele vette prijzen te winnen waaronder de aller laatste NOVATOUCH!
1x FC660M/FC980M (winner’s pick) provided by mykeyboard.eu
1x Novatouch (second to last board produced) provided by Cooler Master
1x Limited Edition Cooler Master Jacket
5x Ghost Recon Wildlands provided by r/Kinguin/
10x wooden escape-keycaps by /u/pawnerd
10x doubleshot DSA cyber-keycaps by /u/rowan8k
Keycaps by keyclack.com thanks to /u/kingnestea
Wie gaan er nog meer?
Zaterdag a.s. is er een EU Keyboard Meet up op het hoofdkantoor van Cooler Master.
De meet up is helemaal gratis!
Naast de meet up is er gratis lunch en aan het eind van de dag een BBQ voor iedereen.
Ook zijn verschillende activiteiten en zijn er hele vette prijzen te winnen waaronder de aller laatste NOVATOUCH!
1x FC660M/FC980M (winner’s pick) provided by mykeyboard.eu
1x Novatouch (second to last board produced) provided by Cooler Master
1x Limited Edition Cooler Master Jacket
5x Ghost Recon Wildlands provided by r/Kinguin/
10x wooden escape-keycaps by /u/pawnerd
10x doubleshot DSA cyber-keycaps by /u/rowan8k
Keycaps by keyclack.com thanks to /u/kingnestea
Wie gaan er nog meer?
Ik hoop dat ik tegen het einde even langs kan komen, heb overdag helaas al afspraken staan.knoflo0k schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:09:
Voor alle enthousiastelingen: https://www.reddit.com/r/...u_keyboard_meetup_update/
Lijkt me wel leuk
Kleine update over de Corsair K95 RGB Platinum: damn.. damn damn damn.
.. of uitgebreide update in de hele review: productreview: Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US) re...
Het verbaasd mij dat er nog geen reviews van waren. Ik dacht vooraf '200 euro the fuck', maar er zit wel -bizar- veel moois in dat ding. Ik was nooit echt weg van de oude K70 series waar iedereen helemaal leip van was, zelf meer gecharmeerd door de latere Strafe RGB die, weliswaar kunststof had in plaats van alu, de presentatie strijd wel eenvoudig won. Gezien de populariteit van 'iets duurdere' Corsairs denk ik dat 'een flink duurdere met flink extra's voorzien' Corsair wel hard zou moeten lopen.
.. of uitgebreide update in de hele review: productreview: Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US) re...
Het verbaasd mij dat er nog geen reviews van waren. Ik dacht vooraf '200 euro the fuck', maar er zit wel -bizar- veel moois in dat ding. Ik was nooit echt weg van de oude K70 series waar iedereen helemaal leip van was, zelf meer gecharmeerd door de latere Strafe RGB die, weliswaar kunststof had in plaats van alu, de presentatie strijd wel eenvoudig won. Gezien de populariteit van 'iets duurdere' Corsairs denk ik dat 'een flink duurdere met flink extra's voorzien' Corsair wel hard zou moeten lopen.
Ik heb hier een Logitech G710+ en een CM Storm liggen met beide een vergelijkbare klacht.
Slechts een deel van de toetsen werkt niet meer.
De switches reageren echt prima.
Bij de G710+ zijn dit oa. de: Linker CTRL, apostrof, dubbele punt, punt, komma toetsen
Bij de CM Storm zijn dit oa. de: Q, W en A toetsen.
Aangezien in beide gevallen de toetsen dicht bij elkaar liggen lijkt het wel alsof er op deze specifieke plek een hub of node defect is geraakt.
Bij de G710+ weet ik zeker dat er een 3-tal grote druppels crystal clear, exact op deze plaats in het toetsenbord zijn gevallen. De CM Storm heeft geen duidelijke aanleiding voor de klachten.
Ik heb de G710+ net na het ontstaan van de klachten voorzichtig helemaal open geschroeft en zachtjes met water volledig schoongemaakt. De switches intern gereinigd met alcohol.
Goed droog gemaakt en laten drogen. De klachten zijn nog exact hetzelfde.
Heeft iemand hier ervaring met reparatie van dit soort toetsenborden?
Is dit een veelvoorkomende klacht? Het valt mij gewoon erg op dat het telkens een klein cluster dichtbij elkaar gelegen toetsen zijn die de klacht hebben.
Bij de G710+ zijn dit oa. de: Linker CTRL, apostrof, dubbele punt, punt, komma toetsen
Aangezien in beide gevallen de toetsen dicht bij elkaar liggen lijkt het wel alsof er op deze specifieke plek een hub of node defect is geraakt.
Bij de G710+ weet ik zeker dat er een 3-tal grote druppels crystal clear, exact op deze plaats in het toetsenbord zijn gevallen. De CM Storm heeft geen duidelijke aanleiding voor de klachten.
Ik heb de G710+ net na het ontstaan van de klachten voorzichtig helemaal open geschroeft en zachtjes met water volledig schoongemaakt. De switches intern gereinigd met alcohol.
Is dit een veelvoorkomende klacht? Het valt mij gewoon erg op dat het telkens een klein cluster dichtbij elkaar gelegen toetsen zijn die de klacht hebben.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Bij mij was mijn G710+ de entertoets stuk gegaan, ik had echter nog 5 dagen garantie, en toen heb ik m omgeruild voor een K70 Lux RGB.Da_maniaC schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:31:
Ik heb hier een Logitech G710+ en een CM Storm liggen met beide een vergelijkbare klacht.
Share and Enjoy!
Tip: Lees het topic (op z;n minst de laatste paar pagina's) , kost je wat "inzet" maar dan heb je wel je antwoord.Ventrexe schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:55:
Ik ben op zoek naar een niet al te dure mechanische keyboard voor gaming. Iemand tips?
[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 19-03-2017 11:58 ]
39
Kun je ergens costar stabilizer insert kopen in nederland? Best duur om ze te bestellen bij Das of bij WASD maar ik kan geen goedkopere vinden dan deze waarbij je 10 euro verzendkosten betaalt.
http://www.wasdkeyboards....abilizer-insert-2pcs.html
http://www.maxkeyboard.co...bilizer-insert-4-pcs.html

Anoniem: 881621 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:54:
Kun je ergens costar stabilizer insert kopen in nederland? Best duur om ze te bestellen bij Das of bij WASD maar ik kan geen goedkopere vinden dan deze waarbij je 10 euro verzendkosten betaalt.
[afbeelding]
skoozie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:47:
[...]
vond zelf deze:
of https://geekhack.org/index.php?topic=67547.0
waar verwezen werd naar:
http://www.keyboardco.com...lco-white-stabilizers.asp
http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_30076.html
zoekend op Filco Stabalizers vind je oa:
https://www.amazon.co.uk/...Stabilizers/dp/B00BXDZL16
Domme vraag, maar liever zeker weten dan een wilde gok
Is er een verschil tussen "PCB-mount" en "Plate-mount" stabilizers? Ik ga iets hand-wiren dus er is geen PCB, maar alle plate-mounts zijn nogal duur voor wat ze zijn...
https://zealpc.net/produc...-mount-cherry-stabilizers
Ik zie ook veel clips/inserts, zijn dat enkel de sliders of zit er ook de rest bij?
Is er een verschil tussen "PCB-mount" en "Plate-mount" stabilizers? Ik ga iets hand-wiren dus er is geen PCB, maar alle plate-mounts zijn nogal duur voor wat ze zijn...
Ik zie ook veel clips/inserts, zijn dat enkel de sliders of zit er ook de rest bij?
@2Dutch Bedankt voor de tip! Bevalt het nog steeds goed?
Ik type momenteel (nog) op een Logitech UltraX maar die loopt helaas ondertussen wel op zijn laatste benen. Dus wellicht is een mx board 3.0 een interessante vervanger voor mij. Aangezien het niet voor gamen is, lijkt me de mx brown in eerste instantie de beste keus.
Maar goed, na een jaar of 10 UltraXjes is het wellicht tijd om iets radicaal anders te proberen. De vraag is of ik er echt aan ga wennen.....
Waarschijnlijk is een TKL toetsenbord, ergonomisch gezien, wel een goed idee. Alleen bij veel data/getallen werk gebruik ik toch graag mijn numpad...tja keuzes.
En dan nog de lastige keuze van de switch. Ik denk toch echt dat ik langere tijd op iets moet typen voor ik kan zeggen of het een blijvertje is of niet. Voor ik op de UltraX uit kwam heb ik meerdere toetsenborden geprobeerd.
Verschillende mechanische toetsenborden proberen gaat natuurlijk een duur grapje worden. Naar wat ik zo lees willen mensen die overstappen naar een mechanisch toetsenbord niet meer terug naar iets ander. Maar dat iets anders was dan meestal wel een cheap rubber dome toetsenbord.
Als 'veilige' optie overweeg ik al een tijdje om gewoon maar de Cherry stream 3.0 te bestellen en hopen dat het net zo lekker typt als de UltraX.
Ik type momenteel (nog) op een Logitech UltraX maar die loopt helaas ondertussen wel op zijn laatste benen. Dus wellicht is een mx board 3.0 een interessante vervanger voor mij. Aangezien het niet voor gamen is, lijkt me de mx brown in eerste instantie de beste keus.
Maar goed, na een jaar of 10 UltraXjes is het wellicht tijd om iets radicaal anders te proberen. De vraag is of ik er echt aan ga wennen.....
Waarschijnlijk is een TKL toetsenbord, ergonomisch gezien, wel een goed idee. Alleen bij veel data/getallen werk gebruik ik toch graag mijn numpad...tja keuzes.
En dan nog de lastige keuze van de switch. Ik denk toch echt dat ik langere tijd op iets moet typen voor ik kan zeggen of het een blijvertje is of niet. Voor ik op de UltraX uit kwam heb ik meerdere toetsenborden geprobeerd.
Verschillende mechanische toetsenborden proberen gaat natuurlijk een duur grapje worden. Naar wat ik zo lees willen mensen die overstappen naar een mechanisch toetsenbord niet meer terug naar iets ander. Maar dat iets anders was dan meestal wel een cheap rubber dome toetsenbord.
Als 'veilige' optie overweeg ik al een tijdje om gewoon maar de Cherry stream 3.0 te bestellen en hopen dat het net zo lekker typt als de UltraX.
Ik heb ze uiteindelijk maar bij KustomPC besteld, maar vind het wel belachelijk duur voor een paar stukjes plastic. Zoiets kost waarschijnlijk maar een paar cent om te produceren. Onhandig weer dat niemand in Nederland het verkoopt, net als keycaps.
Ik heb voor de zekerheid maar genoeg gekocht voor twee kepcap sets voor mijn das 4 pro. Ik heb geprobeerd de inserts uit de default keycaps te trekken maar ze lijken wel vastgelijmd te zitten. Ik durf er niet nog meer kracht op te zetten, anders breken ze misschien wel.
@Power Wolf je bracht me op het idee om te zoeken voor een 3d printer
https://www.tinkercad.com...pKpCBmn9-costar-insert-v2
geen idee of het goed past maar dit lijkt me wel het freubel werk waar een 3d printer ideaal voor is
vervolgens opzoek naar waar je zo iets kan laten printen...
geen idee of het goed past maar dit lijkt me wel het freubel werk waar een 3d printer ideaal voor is
Hmmmmh, ik heb nog wat rondgekeken, ik ben nu aan het twijfelen tussen de G810 of een tweedehands goed onderhouden corsair K70 LUX RGB met brown switches...heb er eentje gevonden maar wachten op antwoord en wat foto's...
Het tikt lekker, maar merk wel dat o.a. de backspace nogal 'squeeky' is. Dit viel me toevallig op toen ik eens zonder in ears zat te typen. Bij mijn Cooler Master squeekt er helemaal niksZorc schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:29:
@2Dutch Bedankt voor de tip! Bevalt het nog steeds goed?
Vooral als je er niet mee gaat gamen is het misschien wel slim om die paar tientjes in je zak te houden. Mechanisch is leuk, maar geen must
[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 20-03-2017 20:14 ]
@2Dutch Het blijft lastig 
Ik weet wel zeker dat de stream veel dichter bij de Ultra X ervaring zit. Laag plat, vlak en zelfde type switch en relatief stil in gebruik. Gamen is voor mij niet relevant. Dus tja, waarschijnlijk de makkelijkste en goedkoopste keuze voor mij.
Mechanisch is zeker geen must, maar ik vraag me toch wel eens af of het voor mij een betere type ervaring zou kunnen geven, na een periode van wennen natuurlijk
Ik weet wel zeker dat de stream veel dichter bij de Ultra X ervaring zit. Laag plat, vlak en zelfde type switch en relatief stil in gebruik. Gamen is voor mij niet relevant. Dus tja, waarschijnlijk de makkelijkste en goedkoopste keuze voor mij.
Mechanisch is zeker geen must, maar ik vraag me toch wel eens af of het voor mij een betere type ervaring zou kunnen geven, na een periode van wennen natuurlijk
Aangezien ik voor werk rondreis met mijn aardig aangepaste Magicforce maar ook leerbewerken als hobby heb moest het er eens van komen dat ik die twee hobby's elkaar gingen tegenkomen.
Dat is nu gebeurt in de vorm van een hoes voor de Magicforce, een full-grain leren hoes met velt aan de binnenkant zodat hij mijn keyboard netjes houd.

Dat is nu gebeurt in de vorm van een hoes voor de Magicforce, een full-grain leren hoes met velt aan de binnenkant zodat hij mijn keyboard netjes houd.

Ziet er heel gaaf uit R3m3d7!!
hierbij ook maar de hoes die ik gemaakt heb voor mijn Keykool 71 RGB Bluetooth Keyboard het is gemaakt van 3mm vilt, Het idee had ik gejat geleend van: https://www.massdrop.com/...ying-case?mode=guest_open
excuus voor de crappy telefoon camera:

hierbij ook maar de hoes die ik gemaakt heb voor mijn Keykool 71 RGB Bluetooth Keyboard het is gemaakt van 3mm vilt, Het idee had ik gejat geleend van: https://www.massdrop.com/...ying-case?mode=guest_open
excuus voor de crappy telefoon camera:

Thanks, jouw hoes mag er trouwens ook wezen!skoozie schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:22:
Ziet er heel gaaf uit R3m3d7!!
Kan er me iemand een degelijk mechanisch RGB toetsenbord aanraden voor maximum 150 euro?
Tja, ik ben zelf heel blij met de Logitech Orion Spark. Je hebt daar een iets goedkopere variant nog van met dezelfde toetsen. Volgens mij staan ze bij de MM opgesteld om te proberen.
625164
Gisteren de sprong genomen en een Coolermaster Master Pro L met Cherry Brown gekocht.
Wat een verademing.
Wat een verademing.
PCB mounted stabilizers haken vast in de PCB. Als je geen PCB hebt dan wordt dat lastiger om stabiel te maken. Let ook op dat je plate als je die gebruikt ook plate mounted stabilizers ondersteunt. Je hebt naast Cherry (https://deskthority.net/wiki/Stabiliser#Cherry_MX) ook nog costar stabilizers (https://deskthority.net/wiki/Stabiliser#Costar) die zijn volgens mij altijd plate mounted. Misschien dat je costar stabilizers goedkoper kunt vinden, zo voelen ze in ieder geval wel aanikt schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:49:
Domme vraag, maar liever zeker weten dan een wilde gok![]()
Dat moet je de verkoper vragen...Ik zie ook veel clips/inserts, zijn dat enkel de sliders of zit er ook de rest bij?
Met clips en inserts heb je het meestal over costar stabilizers.
Een Cherry Stabilizer:

Een costar stabilizer:

[ Voor 26% gewijzigd door Natsu op 24-03-2017 13:28 ]
Jammer dat ik al besteld heb, dit is inderdaad een super goede oplossing. zoveel kracht komt er niet op te staan maar ik vraag me af hoe nauwkeurig het geprint kan worden. Het zijn best kleine onderdelen.skoozie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:58:
@Power Wolf je bracht me op het idee om te zoeken voor een 3d printer
kijk eerst eens of je een numpad wilt, of je een ANSI of ISO layout wilt, en wat voor switches je wilt.Tomski1986 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:49:
Kan er me iemand een degelijk mechanisch RGB toetsenbord aanraden voor maximum 150 euro?
Liefst azerty / iso maar als het niet anders kan is qwerty ook goed. Zolang het maar ISO is. Ietsje boven mijn budget ben ik de Corsair Strafe RGB MX Silent tegengekomen en die ziet er perfect uit.Anoniem: 881621 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:51:
[...]
Jammer dat ik al besteld heb, dit is inderdaad een super goede oplossing. zoveel kracht komt er niet op te staan maar ik vraag me af hoe nauwkeurig het geprint kan worden. Het zijn best kleine onderdelen.
[...]
kijk eerst eens of je een numpad wilt, of je een ANSI of ISO layout wilt, en wat voor switches je wilt.
ik zou als je al aangeeft liever azerty te hebben, maar ook wel neigt naar qwerty, toch voor ISO qwerty gaan. Dan ben je tenminste internationaal compatibel. US ISO qwerty layout is wel zo'n beetje de internationale standaard. Dan behoudt je toetsenbord ook beter z'n waarde. Als die layout je dan toch stoort kun je altijd nog de keycaps omwisselen en softwarematig azerty ervan maken. Kijk ook even een video over verschillende cherry MX key switches en benedeneer welk type je wilt. Hou het simpel en kies tussen zwart, blauw, bruin en rood. Dan is je keuze het grootst.Tomski1986 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:24:
[...]
Liefst azerty / iso maar als het niet anders kan is qwerty ook goed. Zolang het maar ISO is. Ietsje boven mijn budget ben ik de Corsair Strafe RGB MX Silent tegengekomen en die ziet er perfect uit.
Dit is al weer een tijdje geleden en ik heb in de tussentijd het toetsenbord gewoon gebruikt. Nu krijg ik alleen binnenkort mijn nieuwe keycaps binnen en ik wil dan toch graag weer een compleet toetsenbord hebben ;-). Nu heb ik de instructies gekregen via CM hoe ik de switch vervang, maar daar komt soldeer werk bij te kijken en laat ik daarvoor niet de ruimte hebben thuis, noch het materiaal.JelkeBart schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:20:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een enkele switch in een pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)? Helaas is de switch van de 'Page UP' afgebroken. Ik kan weinig vinden over hoe ik dit kan doen, ik krijg het zelfs niet voor elkaar om hem uit elkaar te halen.
Daarom dus de vraag of er iemand is die in de omgeving van Rotterdam woont en eventueel tegen een kleine vergoeding mij wilt helpen met het desolderen van één led, één switch en de vervangers hiervan weer wilt terug solderen.
Als ik hiervoor V&A moet gebruiken dan hoor ik het graag.
Hmmm, een soldeerboutje en een tinzuigertje?JelkeBart schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:38:
[...]
Dit is al weer een tijdje geleden en ik heb in de tussentijd het toetsenbord gewoon gebruikt. Nu krijg ik alleen binnenkort mijn nieuwe keycaps binnen en ik wil dan toch graag weer een compleet toetsenbord hebben ;-). Nu heb ik de instructies gekregen via CM hoe ik de switch vervang, maar daar komt soldeer werk bij te kijken en laat ik daarvoor niet de ruimte hebben thuis, noch het materiaal.
Daarom dus de vraag of er iemand is die in de omgeving van Rotterdam woont en eventueel tegen een kleine vergoeding mij wilt helpen met het desolderen van één led, één switch en de vervangers hiervan weer wilt terug solderen.
Als ik hiervoor V&A moet gebruiken dan hoor ik het graag.
Video
Het is een kleine investering, maar met een goedkoop soldeerboutje, wat tin en een tinzuigertje van een paar euro's heb je toch alles wat je nodig hebt
Niet alles, want als je geen vaste hand hebt, wordt het toch een behoorlijke klus.ikt schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:13:
Het is een kleine investering, maar met een goedkoop soldeerboutje, wat tin en een tinzuigertje van een paar euro's heb je toch alles wat je nodig hebt
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dat is ook waar. Misschien is het ook wel een zinvolle investering. Iemand een tip voor een goed(koop) soldeer setje?ikt schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:13:
[...]
Hmmm, een soldeerboutje en een tinzuigertje?
...
Deze moet ik hier natuurlijk even kwijt:

Cherry MX Silent

Cherry MX Silent
De jaren 80 zijn weer terug!Foritain schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:44:
[afbeelding]
Cherry MX Silent
Die waren niet eens zo heel actief in het mechanische toetsenbordengebeuren. volgens mij hadden die maar 1 mech in het assortimentTomski1986 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:59:
RIP Mad Catz, faillissement.
Share and Enjoy!
629110
Welke lay-out wil je?
qwerty us international
Keyboard zonder numpad
RGB-lighting mag ook 1 kleur
Dit mag allemaal:
http://imgur.com/QePsh
http://www.corsair.com/en...echanical-gaming-keyboard
http://www.corsair.com/en...keyboard-cherry-mx-red-eu
Welke MX Switch prefereer je?
MX Silent, deze ben ik bij de mediamarkt tegen gekomen en voelt heel erg fijn aan. Vergelijkbaar kan ook, dan moet ik even een winkel zien te vinden waar ik het even kan proberen. Maar op internet kom ik helemaal geen andere toetsenborden tegen dan de bekende corsair.
Wat je is je budget?
Max 200
Wil je macro toetsen?
Nee
Doel van het keyboard?
Software ontwikkelaar, dagelijks kantoor gebruik. Mogelijk af en toe onderweg. Omdat de huidige kantoor 'tuinen' altijd open zijn wordt het een probleem als ik keihard ga typen tussen alle andere collega's en dit is niet gewenst.
Extra
*Liefst met usb kabel die eruit kan. En ingebouwde usb poort voor de ontvanger van mijn muis.
qwerty us international
Keyboard zonder numpad
RGB-lighting mag ook 1 kleur
Dit mag allemaal:
http://imgur.com/QePsh
http://www.corsair.com/en...echanical-gaming-keyboard
http://www.corsair.com/en...keyboard-cherry-mx-red-eu
Welke MX Switch prefereer je?
MX Silent, deze ben ik bij de mediamarkt tegen gekomen en voelt heel erg fijn aan. Vergelijkbaar kan ook, dan moet ik even een winkel zien te vinden waar ik het even kan proberen. Maar op internet kom ik helemaal geen andere toetsenborden tegen dan de bekende corsair.
Wat je is je budget?
Max 200
Wil je macro toetsen?
Nee
Doel van het keyboard?
Software ontwikkelaar, dagelijks kantoor gebruik. Mogelijk af en toe onderweg. Omdat de huidige kantoor 'tuinen' altijd open zijn wordt het een probleem als ik keihard ga typen tussen alle andere collega's en dit is niet gewenst.
Extra
*Liefst met usb kabel die eruit kan. En ingebouwde usb poort voor de ontvanger van mijn muis.
Weet iemand waar ik "voordelig" Cherry MX Blue switches vandaan kan halen?
Meestal zit het rond de €1 per stuk, Als ik dan een heel toetsenbord van 104 toetsen wil vervangen...
Meestal zit het rond de €1 per stuk, Als ik dan een heel toetsenbord van 104 toetsen wil vervangen...
Anoniem: 510415
https://www.massdrop.com/buy/35161
Ik ben benieuwd naar hoe dit stukje historie gaat bevallen.
Ik ben benieuwd naar hoe dit stukje historie gaat bevallen.
Hé, die gebruik ik op kantoor. Met rode silent switchesForitain schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:44:
[afbeelding]
Cherry MX Silent
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Zijn rode toetsen niet sowieso zacht aan het gehoor?MiBe schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:42:
[...]
Hé, die gebruik ik op kantoor. Met rode silent switches
Nee, als je bottomed (zoals ik) maken die ook behoorlijk herrie op volle typsnelheid. De silent variant kun je enigszins vergelijken met het toevoegen van o-rings, in mijn optiek typt het echter wat beter.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Heb een Ducky Shine 3 met rode switches en die zijn volgens mij niet luider dan een rubberdome toetsenbord. Alleen de spatie heeft een irritante ping.MiBe schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:56:
Nee, als je bottomed (zoals ik) maken die ook behoorlijk herrie op volle typsnelheid. De silent variant kun je enigszins vergelijken met het toevoegen van o-rings, in mijn optiek typt het echter wat beter.
Dan heb je óf een heel luid rubberdome toetsenbord, óf je bottomed niet
Ook rode switches maken significant meer lawaai dan het gemiddelde rubberdome toetsenbord
Als ik mijn geluidsproductie tijdens typen op m'n Ajazz op werk, met bottomen, vergelijk met dat van m'n collega die op een rubberdome typt, ben ik duidelijk stiller. Typ ik op zijn toetsenbord, dan ben ik ook nog steeds stiller dan wanneer hij erop typt.
Zo ééntje ben ik dus ook, vandaar dat ik geen vrienden ga maken met reguliere MX switches
Dus jij typt alsof je alles in spijkerschrift schrijft? Dan gaat een MX Silent ook niet helpen.
De gemiddelde huisarts is er niets bij
Op die silent switches gaat het inderdaad ook niet geruisloos maar het maakt het wel wat dragelijker
Waarom dan geen blacks/clears nemen als je zo hard op je tobo ramt?
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik had ongeveer een maand geleden keycaps besteld op ebay en die zouden nu ongeveer aangekomen moeten zijn. Maar nu blijkt dat het gaat om een oplichter. Ik kan wel gewoon m'n geld terugkrijgen via ebay maar het is natuurlijk toch vervelend dat ik m'n keycaps nu niet heb. Volgende keer moet ik even beter kijken of de ebay seller wel positieve reviews heeft. Is er hier misschien niet iemand die nog wat te koop heeft? Ik ben op zoek naar een 104/108 ansi mx keycap setje met 6.25 spacebar met een leuke kleur, niet alleen maar grijs zwart of wit en het liefst een kleurencombinatie. Maar laat maar weten als je wat hebt voor me. Ook hoor ik het graag als je een goede site weet waar ik het kan bestellen. Ik ben niet van plan om er heel veel voor uit te geven maar als het pbt keycaps zijn wel wat meer uiteraard. 40-50 euro, wat veel sets kosten, vind ik te duur. Ik heb hier overigens ook nog een 9 switch cherry mx keytester liggen. Misschien dat iemand daar nog geinteresseerd in is?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 881621 op 07-04-2017 21:43 ]
Questions anyone? 

Aardige gaming kb roundup denk ik zo.

Ik had ook liever de Silent Black variant gehad, maar dit is wat Cherry opstuurdeTerrie schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:06:
Waarom dan geen blacks/clears nemen als je zo hard op je tobo ramt?
[ Voor 10% gewijzigd door MiBe op 09-04-2017 18:42 ]
Silent Black 4tw is alles wat ik kan zeggen.MiBe schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:41:
[...]
Ik had ook liever de Silent Black variant gehad, maar dit is wat Cherry opstuurdeOp reguliere Blacks en Clears typ ik ook als een machinegeweer.
Ok uitleg is handig. Heb de Silent Red ook ernaast van de Strafe RGB van vrouwlief, maar ik merk dat met mijn typische aanslag dat ik toch meer wordt afgeremd = merkbaar stiller.
Alleen zo jammer dat dat Cherry MX Silent bord zelf zo plastic is, needs some steel yo.
[ Voor 30% gewijzigd door Foritain op 09-04-2017 18:45 ]
Dat laatste komt hoofdzakelijk omdat het PCB mounted switches zijn, ze worden dus niet in een stalen plaat bevestigd zoals bij plate mounted het geval is. Het ontbreken van deze plaat scheelt behoorlijk qua gewicht
I know but.. feels bluhMiBe schreef op zondag 9 april 2017 @ 19:01:
Dat laatste komt hoofdzakelijk omdat het PCB mounted switches zijn, ze worden dus niet in een stalen plaat bevestigd zoals bij plate mounted het geval is. Het ontbreken van deze plaat scheelt behoorlijk qua gewicht
of meh
of pfff
En wat als er iemand inbreekt? he? HE?
Sommige mensen hebben daarvoor een honkbalknuppel naast hun bed staan, ik een IBM Model M
Anyone?Da_maniaC schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:31:
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Heb eens wat keihips aangevraagd om mee te spelen
pricewatch: Nanoxia Ncore Retro (Qwerty US)

Ziet er op het eerste oog erg degelijk en goed uit, de toetsaanslag viel me (als cherry mx red-addict) helemaal niks tegen! Vandeweek thuis lekker op typmiepen tot de wederhelft iets naar mijn hoofd gooit
pricewatch: Nanoxia Ncore Retro (Qwerty US)

Ziet er op het eerste oog erg degelijk en goed uit, de toetsaanslag viel me (als cherry mx red-addict) helemaal niks tegen! Vandeweek thuis lekker op typmiepen tot de wederhelft iets naar mijn hoofd gooit
Als ik zoek naar firma's waar men een meer custom toetsenbordlayout kan leveren kom ik tot nu toe (voor individuele toetsenborden) alleen maar firma's die een beperkt aantal fysieke toetsenlayouts leveren tegen waar je dan wel wat kunt veranderen aan de functies van toetsen maar meer ook niet.
Weet men hier misschien waar je terecht zou kunnen voor bijv. iets als deze fysieke layout?
Aardige site wel dat http://www.keyboard-layout-editor.com. Deze layout is een gemodificeerde hybride van ANSI 104 (big-ass enter)
, ISO 105 en het toetsenbord dat ik nu gebruik met wat extra toetsen. Met name die grote Entertoets, die vroegen zeer gangbaar was, kom je nu zo goed als nergens meer tegen. Ook zijn witte toetsenborden vrij zeldzaam en is het meeste zwart wat ik ook niet wil. Dat maakt het vinden van een goed nieuw tobo erg lastig. Juist in de mechanische tobo hoek verwacht ik wat meer mogelijkheden en een wat rationelere benadering en niet het blindelings volgen van de huidige gangbare mode en het zich beperken tot een enkele standaardlayout.
Weet men hier misschien waar je terecht zou kunnen voor bijv. iets als deze fysieke layout?
Aardige site wel dat http://www.keyboard-layout-editor.com. Deze layout is een gemodificeerde hybride van ANSI 104 (big-ass enter)
Nieuwe Dolch set binnen met side printed legends. Ziet er sexy uit 

Ik zat nog te twijfelen door de backlight, maar ik kijk er toch weinig op. Misschien blanks met translucente bovenkantjes vinden, of double shot translucente keycaps met Kana of iets dergelijks.

Ik zat nog te twijfelen door de backlight, maar ik kijk er toch weinig op. Misschien blanks met translucente bovenkantjes vinden, of double shot translucente keycaps met Kana of iets dergelijks.
[ Voor 15% gewijzigd door ikt op 11-04-2017 11:28 ]
Ziet er prima uit met de backlight. Lekker bordje ook!ikt schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:06:
Nieuwe Dolch set binnen met side printed legends. Ziet er sexy uit
[afbeelding]
Ik ben ook nog op zoek naar een 60 bordje. Maar ze zijn voor het formaatje wel erg aan de prijs...
ThanksMarvinJames schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:16:
[...]
Ziet er prima uit met de backlight. Lekker bordje ook!
Ik ben ook nog op zoek naar een 60 bordje. Maar ze zijn voor het formaatje wel erg aan de prijs...
Ik heb de Anne Pro van Banggood. Prima bordje, maar het verliest op software-kwaliteit en ondersteuning aan de Pok3r RGB of de GH60 + QMK/TMK.
Obins heeft wel beloofd om te updaten en te open-sourcen, maar tot nu toe zijn ze stil. Maar voor $60 mag ik niet klagen
Ik ben op zoek naar een mech met de volgende eisen:
- Zakelijke uitstraling
- Goed betaalbaar (lees: zo goedkoop mogelijk)
- Brown stijl switches (cherry of kloon maakt me niet uit)
- numpad
Bonussen:
- USB passthrough
- Witte verlichting
Iemand ideeën? Kom wel toetsenborden tegen, maar ze hebben allemaal de verkeerde switches, verkeerde layout of zien er super gamerig uit.
China is niet zo'n issue
- Zakelijke uitstraling
- Goed betaalbaar (lees: zo goedkoop mogelijk)
- Brown stijl switches (cherry of kloon maakt me niet uit)
- numpad
Bonussen:
- USB passthrough
- Witte verlichting
Iemand ideeën? Kom wel toetsenborden tegen, maar ze hebben allemaal de verkeerde switches, verkeerde layout of zien er super gamerig uit.
China is niet zo'n issue
[ Voor 7% gewijzigd door WCA op 11-04-2017 20:07 ]
Share and Enjoy!
Aangezien jij één van de weinige bent met een Logitech G Pro zou ik graag willen weten hoe je de Logitech vindt in vergelijking met een Masterkeys S.Foritain schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:39:
Questions anyone?
[afbeelding]