Ik ben niet op zoek naar een Ateca, SEAT staat niet op de lijst hier. Evenals de Tiguan (en heel veel andere VW diesels) omdat die een label D hebben.Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Tiguan dan geen optie?
Zelf ben ik momenteel op zoek naar een 7 zits leasebak en mijn oog was op de Kodiaq gevallen.
... tot ik te horen kreeg dat mijn nieuwe werkgever een CO2 uitstoornorm van 105gr/km hanteert. Dat hadden ze er niet bij vermeld. Heb even geen flauw idee wat mijn opties dan zijn, dus dat wordt puzzelen.
Moet zo ongeveer wel. Bij meer dan 30K KM/jaar is en benzine niet mogelijk.
De Model X is net iets buiten de prijsrange, helaas.JaQ schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:51:
[...]
Zij er wel 7-zits met zo weinig uitstoot ? (Model X zal wel niet tot de mogelijkheden behoren?)
De keuze is niet ruim. Een BMW 2 serie Grand Tourer is er alleen in benzine met minder uitstoot. De Espace valt buiten de marges, net als de Kodiaq. Een 308SW... nee dank je, net als die Aziaten.The Eagle schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:59:
[...]
508SW, C4 picasso, een vedwaalde Aziaat of een andere werkgever.
Tot zover deze beknopte mogelijkheden
Tot nu toe staan er twee auto's op de shortlist:
Renault Grand Scenic dCi110
Peugeot 5008 1.6Hdi
Eerste gevoel gaat uit naar de Peugeot, omdat die meer SUV lijkt dan MPV. Bovendien ben ik na 3,5 jaar Megane wel een beetje klaar met Renault.
Ah, sry. Verkeerd gelezen dan.J0YR1D3R schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:07:
[...]
Ik ben niet op zoek naar een Ateca, SEAT staat niet op de lijst hier. Evenals de Tiguan (en heel veel andere VW diesels) omdat die een label D hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 27-01-2017 20:11 ]
508SW als 7-zitter? Bedoel je niet de nieuwe 5008 SUVThe Eagle schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:59:
[...]
508SW, C4 picasso, een vedwaalde Aziaat of een andere werkgever.
Tot zover deze beknopte mogelijkheden
http://www.peugeot.nl/7-persoons-auto/
www.google.nl
Prius Plus? Moet je wel tegen het uiterlijk kunnen. Vebruik is voor een benzine ook behoorlijk gunstig. Tenzij diesel verplicht is.Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Tiguan dan geen optie?
Zelf ben ik momenteel op zoek naar een 7 zits leasebak en mijn oog was op de Kodiaq gevallen.
... tot ik te horen kreeg dat mijn nieuwe werkgever een CO2 uitstoornorm van 105gr/km hanteert. Dat hadden ze er niet bij vermeld. Heb even geen flauw idee wat mijn opties dan zijn, dus dat wordt puzzelen.
Diesel of diesel-hybride is verplicht, ja. EV kan natuurlijk ook nog. Toch bedankt voor de suggestieBazziek schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:18:
[...]
Prius Plus? Moet je wel tegen het uiterlijk kunnen. Vebruik is voor een benzine ook behoorlijk gunstig. Tenzij diesel verplicht is.
[ Voor 15% gewijzigd door Edmin op 27-01-2017 20:29 ]
Vandaag bij de dealer mijn Seat Ateca opgehaald. Tot nu toe erg tevreden!

[ Voor 12% gewijzigd door HellBeast op 29-01-2017 12:15 ]
Beauty is in the eye of the beerholder
Citroën Grand C4 Picasso geen optie? Ik wilde ook graag groot en ik vind die toch een stuk mooier dan die Renault. Die Peugeot was volgens mij weer een stuk duurder. Als alles goed graag krijg ik hem in week 9.Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:10:
Tot nu toe staan er twee auto's op de shortlist:
Renault Grand Scenic dCi110
Peugeot 5008 1.6Hdi

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Als je Diesel mag dan valt de DSG automaat van de nieuwe Octavia er net binnen (met 103g/km, de handbak is 106g/km) of op CNG (102g/km) , maar dat kost je een stuk van je kofferbak.Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Tiguan dan geen optie?
Mja... valt ook wel behoorlijk in de categorie 'bus', w.m.b. Daar ontkom je niet echt aan, maar goed... zal er i.i.g. eens serieus naar kijkenP_de_B schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:51:
[...]
Citroën Grand C4 Picasso geen optie? Ik wilde ook graag groot en ik vind die toch een stuk mooier dan die Renault. Die Peugeot was volgens mij weer een stuk duurder. Als alles goed graag krijg ik hem in week 9.
[afbeelding]
Prachtige auto... maar niet als 7 zits te krijgen volgens mij?jongetje schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:57:
[...]
Als je Diesel mag dan valt de DSG automaat van de nieuwe Octavia er net binnen (met 103g/km, de handbak is 106g/km) of op CNG (102g/km) , maar dat kost je een stuk van je kofferbak.
[ Voor 24% gewijzigd door Edmin op 28-01-2017 19:19 ]
Excuses idd geen 7 zitter, maar benzine kan toch prima met 30k per jaar? Bij mij was 40k/4 jaar benzine goedkoper dan diesel...
Het zou best kunnen, maar het mag niet van de leaseregeling. Helaas.jongetje schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:40:
Excuses idd geen 7 zitter, maar benzine kan toch prima met 30k per jaar? Bij mij was 40k/4 jaar benzine goedkoper dan diesel...

Een diesel die beter dan 1:25 rijdt (105 / 2650 gram CO2). Dat is verplicht een kleine auto. Of misschien zo'n C5 dieselhybride. Maar met 7 zitplaatsen... denk dat je beter met je baas overlegt over een vergoeding voor het niet gebruiken van je privekilometers, en zelf een auto koopt.Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Tiguan dan geen optie?
Verwijderd
Er vallen best veel diesels in die categorie. Of daar ook 7 zitters tussen zitten weet ik echter niet.
Een Zafira diesel doet tenminste 119 g/km.
Een Touran 116. Zijn die wel 7-zits? Een Sharan begint bij 130.
Alleen de GrandPicasso kan afaik onder de 105 gram worden geleverd. (met 1.6 HDi, vreemd genoed staat de Hybrid4 aandrijving niet meer in de lijst?)
Alleen de GrandPicasso kan afaik onder de 105 gram worden geleverd. (met 1.6 HDi, vreemd genoed staat de Hybrid4 aandrijving niet meer in de lijst?)
Een Touran is geen 7-zits. Daar komt VW met een Touran Allspace voor. Op dat platform staat wel de Kodiaq (met teveel gr/km).t_captain schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:36:
Een Zafira diesel doet tenminste 119 g/km.
Naast jouw suggestie staan voorlopig ook nog de Grand Scenic en de Peugeot 5008.
Touran heeft wel 7zetels. Je bedoelt Tiguan zeker...Edmin schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:49:
[...]
Een Touran is geen 7-zits. Daar komt VW met een Touran Allspace voor. Op dat platform staat wel de Kodiaq (met teveel gr/km).
Naast jouw suggestie staan voorlopig ook nog de Grand Scenic en de Peugeot 5008.
Overigens doet de 214d/216d Grand Tourer 104gr en heeft ook 7 zetels. Fiat 500l 1.3 MTA doet ook 104gr en 7 zetels.
[ Voor 8% gewijzigd door AndRo555 op 28-01-2017 23:00 ]
Aan de bovenkant van de markt heb je nog een paar dieselhybrides. De Q7 voldoet aan je eisen van 7 stoelen en 150 g/km. Wel tegen 1600 euro per maand, en een bijtelling van 20k, maar zo'n goede verhouding tussen veel auto en weinig (norm-) CO2-uitstoot vind je nergens
Verwijderd
De eis was 105 geloof ik en niet 150. 150 haalt bijna elke diesel wel.t_captain schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:34:
Aan de bovenkant van de markt heb je nog een paar dieselhybrides. De Q7 voldoet aan je eisen van 7 stoelen en 150 g/km. Wel tegen 1600 euro per maand, en een bijtelling van 20k, maar zo'n goede verhouding tussen veel auto en weinig (norm-) CO2-uitstoot vind je nergens
Q7 E-tron haalt wel minder dan 105gr, maar heeft geen 7 zetels. De normale TDI's hebben wel 7 zetels, maar zitten dan weer boven de 105gr net zoals het gros van alle 7 zitters. En zo ver ik weet is dat ook weer de enige diesel hybride aan de bovenkant van de markt.t_captain schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:34:
Grand Scenic of 216d GT lijken mij de meest interessante keuzes.
[ Voor 14% gewijzigd door AndRo555 op 29-01-2017 13:10 ]
150: typefout, ik bedoelde 105
iedere diesel... mijne doet 180
En een Q7, dat is toch een 7-zitter? Of is de e-tron de derde zitrij kwijt t.b.v. de accu?
En een Q7, dat is toch een 7-zitter? Of is de e-tron de derde zitrij kwijt t.b.v. de accu?
Moderne diesels toch echt wel. Toch op papiert_captain schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:08:
150: typefout, ik bedoelde 105
Audi heeft zelfs V6 diesels die 109gr doen.
Door de accus's verlies je de derde rij en een stuk bagageruimte.t_captain schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:08:
[ Voor 35% gewijzigd door AndRo555 op 29-01-2017 13:14 ]
Model X voldoet, maar zal wel boven budget zijn
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Is er een reden dat je de 5008 daar niet tussen zet?AndRo555 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:05:
[...]
Grand Scenic of 216d GT lijken mij de meest interessante keuzes.
Opties:
- Peugeot 5008 1.6 BlueHDI
- Renault Grand Scenic dCi110
- BMW 2-serie Grand Tourer 214d/216d
- Citroen Grand C4 Picasso Blue HDI 120
Skoda Kodiaq, VW Tiguan Allspace, Ford Grand C-Max/S-Max, etc. vallen buiten de uitstootnorm.
De Fiat 500L zou ik nog niet rijden als ik geld toe kreeg, dus die valt ook af
Uiteindelijk valt het me qua keuze o.h.a. niet tegen. Zo zag ik dat je zelfs in een Model S een zesde en zevende zitplaats kunt hebben (al lijkt me dat meer geschikt voor boodschappenafstanden)
Nee, ik wist niet dat er een nieuwe uit was. En van de vorige generatie ligt de co2 uitstoot een heel pak boven je 105gr grens. En ik ben niet zo een fan van de laatste generaties Peugeot's (vooral het kleinere stuurtje en teller locatie).Edmin schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:45:
[...]
Is er een reden dat je de 5008 daar niet tussen zet?
214d zou ik schrappen want 95pk/220Nm op een anderhalve ton wagen is bijna onverantwoord. De 216d zit net als al de rest zo rond de 115-120pk en 270-300Nm, wat zeker niet te veel is voor dergelijke wagens, maar perfect doenbaar.Opties:
- Peugeot 5008 1.6 BlueHDI
- Renault Grand Scenic dCi110
- BMW 2-serie Grand Tourer 214d/216d
- Citroen Grand C4 Picasso Blue HDI 120
Zelf zou ik voor de 216d GT kiezen. Niet omdat het een BMW is, maar omdat het een erg goede wagen is en ook nog eens vrij leuk rijdt voor een MPV.
Bedankt voor het meedenken allemaal. Komende week maar eens een rustig rondje langs de dealers maken om ze even in het echt te zien. 
En idd, de 214d lijkt me wat te krap bemeten qua vermogen, dus dat zal dan sowieso de 216d worden.
En idd, de 214d lijkt me wat te krap bemeten qua vermogen, dus dat zal dan sowieso de 216d worden.
Ik neem aan 7-zits omdat je vijf kinderen hebt?
Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Tiguan dan geen optie?
De teller zal op 4 blijven stekeninbedrijf schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:14:
Ik neem aan 7-zits omdat je vijf kinderen hebt?
[...]
Net 1 teveel om echt mooie auto's te kunnen rijden..

Is het geen optie om zakelijk een kleinere auto te gaan rijden (e.v.t. alleen zakelijk gebruik zonder bijtelling) en dan privé een 7-zitter te kopen?
Is het geen optie om zakelijk een kleinere auto te gaan rijden (e.v.t. alleen zakelijk gebruik zonder bijtelling) en dan privé een 7-zitter te kopen?
[ Voor 56% gewijzigd door nMad op 30-01-2017 10:21 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Voor de liefhebbers, de nieuwe fita tipo sw is te configureren op de site.
Tevens valt het mij op dat je lang niet overal meer nieuwe auto's kan configureren.
Zo kan het niet meer bij Seat ibiza st. Ford fiets st.
Tevens valt het mij op dat je lang niet overal meer nieuwe auto's kan configureren.
Zo kan het niet meer bij Seat ibiza st. Ford fiets st.
Zoals hiervoor geschreven, ben ik op zoek naar een nieuwe leasewagen. Ondertussen heb ik al met de online configurators kunnen spelen, en het gaat voornamelijk tussen
- VW Touran Highline - 115pk
+ Pack Business (Radio/GPS/bluetooth/DAB+/USB-interface/PArkPilot sensoren voor en achter)
+ Pack Sunroof (panoramisch schuifdak/LEDachterlichten/Spiegelpack: elektrische, verwarmbare en neerklappende buitenspiegels)
+ Easy Open-pack (sensorgestuurde opening van de koffer/sleutelloos vergrendel en startsysteem)
+ trekhaak
+ AppConnect (link met Andoid Auto/...)
+ Proactive bescherming van de inzittenden
+ zijairbags op 2de zetelrij
+ wintermodule (koplampsproeiers/zetelverwarming vooraan/verwarmbare ruitensproeiers/indicatie sproeiervloeistofpeil)
+ voorruit met draadverwarming
- VW Tiguan Comfortline - 115pk
+ Pack Premium (panormaisch schuifdak/sport-comfort zetels/lederen bekleding/verwarmbare zetel vooraan/elektrisch verstelbare bestuurderzetel/electrische buitenspiegels/Area View/Rear View/ Park Assist
+ Pack Travel (GPS/elektrisch bediende koffer/App Connect/Bluetooth/Mirror Pack
+ Proactieve bescherming van de inzittenden
+ reservewiel
Maar, nu verneem ik dat er in de garage bij ons een Audi A4 Avant (136pk) uit 2015 staat. Die heeft
+ 230V stopcontact
+ trekhaak
+ mechanisch zonnescherm voor de ruiten achteraan
+ dakreling
+ Pack Prestige (voor zover ik kan vinden: xenonlampen/cruise control/automatische ruitenwisser/GPS/half lederen interieur/metaalkleur/verwarmde stoelen/een multifunctioneel lederen stuur/parkeersensoren/elektrische achteruitkijkspiegels die inklappen en elektrisch worden verwarmd
En nu twijfel ik dus
Die Audi klinkt ook wel leuk, en dan kunnen we 3 jaar testen of een break ook groot genoeg is
Indien niet zitten we er geen 5 jaar aan vast.
Bijkomend voordeel: omdat hij al 2 jaar oud is, is de belasting iets lager.
Ik besef dat de A4 bijlange na de kofferruimte van de andere 2 niet heeft. Maar, dat zouden we kunnen oplossen door er een dakkoffer bij te kopen.
Opinies?
- VW Touran Highline - 115pk
+ Pack Business (Radio/GPS/bluetooth/DAB+/USB-interface/PArkPilot sensoren voor en achter)
+ Pack Sunroof (panoramisch schuifdak/LEDachterlichten/Spiegelpack: elektrische, verwarmbare en neerklappende buitenspiegels)
+ Easy Open-pack (sensorgestuurde opening van de koffer/sleutelloos vergrendel en startsysteem)
+ trekhaak
+ AppConnect (link met Andoid Auto/...)
+ Proactive bescherming van de inzittenden
+ zijairbags op 2de zetelrij
+ wintermodule (koplampsproeiers/zetelverwarming vooraan/verwarmbare ruitensproeiers/indicatie sproeiervloeistofpeil)
+ voorruit met draadverwarming
- VW Tiguan Comfortline - 115pk
+ Pack Premium (panormaisch schuifdak/sport-comfort zetels/lederen bekleding/verwarmbare zetel vooraan/elektrisch verstelbare bestuurderzetel/electrische buitenspiegels/Area View/Rear View/ Park Assist
+ Pack Travel (GPS/elektrisch bediende koffer/App Connect/Bluetooth/Mirror Pack
+ Proactieve bescherming van de inzittenden
+ reservewiel
Maar, nu verneem ik dat er in de garage bij ons een Audi A4 Avant (136pk) uit 2015 staat. Die heeft
+ 230V stopcontact
+ trekhaak
+ mechanisch zonnescherm voor de ruiten achteraan
+ dakreling
+ Pack Prestige (voor zover ik kan vinden: xenonlampen/cruise control/automatische ruitenwisser/GPS/half lederen interieur/metaalkleur/verwarmde stoelen/een multifunctioneel lederen stuur/parkeersensoren/elektrische achteruitkijkspiegels die inklappen en elektrisch worden verwarmd
En nu twijfel ik dus
Die Audi klinkt ook wel leuk, en dan kunnen we 3 jaar testen of een break ook groot genoeg is
Bijkomend voordeel: omdat hij al 2 jaar oud is, is de belasting iets lager.
Ik besef dat de A4 bijlange na de kofferruimte van de andere 2 niet heeft. Maar, dat zouden we kunnen oplossen door er een dakkoffer bij te kopen.
Opinies?
Als je de Audi rijdt, ben je waarschijnlijk verkocht. Of je moet dol zijn op het multifunctuonele interieur van zo'n Touran.
Klinkt niet als een moeilijke keuze, ik zou de Audi oprijden en inderdaad via een dakkoffer oid tijdelijk extra ruimte toevoegen.
Niet alleen kofferruimte, ook de binnenruimte (breedte) is bij een A4 stukken minder....
Heb je de ruimte wel of niet nodig....
Heb je de ruimte wel of niet nodig....
Met bovenstaanden: Hoe vaak heb je de ruimte nodig? Over 2-3 jaar kan het allemaal weer helemaal anders zijn en kan je dan opnieuw je requirements bekijken
Wel, de dochter is nu 2,5 jaar. 'Uitbreiding' wordt overwogen/bediscussieerd, maar is verre van zeker.
En onze hond (Chow-Chow; dus niet groot, maar zeker ook niet klein) moet zeker in de koffer als hij mee gaat wandelen in park/bos/.... Op vakantie gaat de hond niet mee, dus daar moeten we geen rekening mee houden).
De 'gewenste' ruimte is waarschijnlijk niet meer zo vaak noodzakelijk als de benodigde ruimte (voor dochter + koets + hond), tenzij er dus toch nog een broertje of zusje bijkomt
En onze hond (Chow-Chow; dus niet groot, maar zeker ook niet klein) moet zeker in de koffer als hij mee gaat wandelen in park/bos/.... Op vakantie gaat de hond niet mee, dus daar moeten we geen rekening mee houden).
De 'gewenste' ruimte is waarschijnlijk niet meer zo vaak noodzakelijk als de benodigde ruimte (voor dochter + koets + hond), tenzij er dus toch nog een broertje of zusje bijkomt
Een A4 Avant is ook geen al te kleine auto.
Dat duurt dan dus nog minstens 9 maanden, of iets korter als je pech hebt. Tegen die tijd is de A4 alweer een jaar ouder en dus een jaar eerder bij een vervanging. Afhankelijk van de fiscale waarde (en dus bijtelling) en je budget zou ik dan een keuze maken tussen een nieuwe Tiguan of de A4 Avant.Kwakkel schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:28:
tenzij er dus toch nog een broertje of zusje bijkomt
Ga deze avond de A4 mee naar huis nemen om even te testen, maar denk dat ik inderdaad die ga nemen. VAA ligt toch net iets lager (vermits hij al 2 jaar oud is), dus spaart ook weer wat uit aan belasting 
Thanks voor de input iedereen
Thanks voor de input iedereen
Uiteindelijk na veel twijfelen afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt voor een nieuwe leasewagen, het wordt de Skoda Rapid Joy 1.2TSI met DSG en Joy Plus Pack.
9 februari kan ik hem ophalen bij de dealer
9 februari kan ik hem ophalen bij de dealer
Ook ik heb de knoop doorgehakt. Megane Estate dci 110 edc Bose. Stoelen van de gt-(line) zaten toch niet helemaal lekker.
Auto is inmiddels besteld en wordt half april verwacht
Wat vond je niet lekker aan de GT-Line stoelen dan? Ik vond ze juist fantastisch, erg veel steun aan de zijkant en zoSerotonine schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:36:
Ook ik heb de knoop doorgehakt. Megane Estate dci 110 edc Bose. Stoelen van de gt-(line) zaten toch niet helemaal lekker.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hier ook de knoop doorgehakt, zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe leasebak.
Met eigenlijk alleen de eis van meer kofferbak ruimte.
Nu rij ik een audi a3 SB met maar 380 liter inhoud. Dat is net te klein als ik op reis ga of als ik mjn hobby beoefen (veel uitrusting).
Gekeken naar stationwagens en later ook naar SUV's.
Uit eindelijk een blinde keuze geworden, gekozen voor de Skoda Kodiaq style business uitvoering gekozen. Mede om de ruimte (uitbreiding van gezin) en het aantal technische snufjes.
Verwachting is dat hij in juli wordt geleverd maar ik vermoed dat het augustus gaat worden.
Met eigenlijk alleen de eis van meer kofferbak ruimte.
Nu rij ik een audi a3 SB met maar 380 liter inhoud. Dat is net te klein als ik op reis ga of als ik mjn hobby beoefen (veel uitrusting).
Gekeken naar stationwagens en later ook naar SUV's.
Uit eindelijk een blinde keuze geworden, gekozen voor de Skoda Kodiaq style business uitvoering gekozen. Mede om de ruimte (uitbreiding van gezin) en het aantal technische snufjes.
Verwachting is dat hij in juli wordt geleverd maar ik vermoed dat het augustus gaat worden.
Hier net zo. Mijn leverdatum is wel met 3 weken opgeschoven (de verkeerde kant opSerotonine schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:36:
baal er wel van dat mijn werkgever maar keuze laat uit drie leasemaatschappijen
zitten forse verschillen tussen de prijzen
Stoelen zaten zeker wel lekker hoor. Met veel steun. Maar de 110pk diesel is met 0-100 in 13s alles behalve een strepentrekker. En wanneer ik langer dan 2 uur in de auto zit, wil ik nog wel eens gaan verzitten. En met de normale stoelen gaat dat beter dan met de sportstoelen.DennusB schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:37:
[...]
Wat vond je niet lekker aan de GT-Line stoelen dan? Ik vond ze juist fantastisch, erg veel steun aan de zijkant en zo
Dat is anders luxe die niet iedereen heeft. Wij hebben maar 2 maatschappijen, bij mijn vorige werkgevers zelfs maar 1, daar hadden ze destijds een overeenkomst mee. (Sterker nog, toen werd het ons ook verplicht om bij 1 dealer te gaan shoppen, in de VAG groep)Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:40:
baal er wel van dat mijn werkgever maar keuze laat uit drie leasemaatschappijenzitten forse verschillen tussen de prijzen
Waarom is dat balen? 3 is echt rijkelijk veel, en kan zelfs zorgen voor hogere prijzen omdat de lease-maatschappijen weinig korting kunnen bieden vanwege het mislopen van volume. Ik zou altijd opteren voor 1 of maximaal 2 maatschappijen.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:40:
baal er wel van dat mijn werkgever maar keuze laat uit drie leasemaatschappijenzitten forse verschillen tussen de prijzen
Oh ik wist niet dat 3 veel was. Van een andere oud collega hoorde ik weer dat hij vrije keuze had. Er zit een aardig verschil qua lease bedrag tussen bijvoorbeeld Athlon of DirectLease, vandaar dat ik het balen vond dat ik die 2e niet mocht kiezen.
Mijne is idd ook al 3 weken verschoven. Maar hij is er in de week van 28 Februari nuJaMaaT schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:35:
[...]
Hier net zo. Mijn leverdatum is wel met 3 weken opgeschoven (de verkeerde kant op)
Bloed snel is ie niet, maar met de sport stand op de automaat vond ik hem meer dan vlot genoegSerotonine schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:42:
[...]
Stoelen zaten zeker wel lekker hoor. Met veel steun. Maar de 110pk diesel is met 0-100 in 13s alles behalve een strepentrekker. En wanneer ik langer dan 2 uur in de auto zit, wil ik nog wel eens gaan verzitten. En met de normale stoelen gaat dat beter dan met de sportstoelen.
[ Voor 44% gewijzigd door DennusB op 31-01-2017 13:05 ]
1 leasemij hier. Daar moet ik het mee doen. En verplicht diesel vanwege de kilometers.
Funest voor de bijtelling dus. Een Octavia met 1.0 tsi zit er voor mij dus niet in.
Funest voor de bijtelling dus. Een Octavia met 1.0 tsi zit er voor mij dus niet in.
De kogel is door de kerk, de S60 gaat besteld worden:

S60 Nordic+ T4 Geartronic (190pk/140kW)
Voor de geïnteresseerden: leasebedrag 1.065 / maand op basis van 3 jaar, 45k km/jaar (boeit mij niet, heb geen vast budget, geen eigen bijdrage en krijg niets terug als ik een goedkopere auto zou kiezen)
En nu afwachten tot bericht volgt over de verwachte leverdatum.

S60 Nordic+ T4 Geartronic (190pk/140kW)
- Luminous Sand Metallic
- 18" Modin Iron Stone (accessoire)
- Sportstoelen met lederen bekleding (zwart antraciet, zwarte hemel)
- Charcoal dashboard inleg
- Park Assist Pilot
- DAB
- Adaptief TFT Instrumentenpaneel
- 12V aansluiting in bagageruimte
- Verlaagd dynamic chassis
- Zonnebrilhouder (accessoire)
- Sunblinds achterruit en achterste zijruiten (accessoire)
- Achterklepspoiler (accessoire)
Voor de geïnteresseerden: leasebedrag 1.065 / maand op basis van 3 jaar, 45k km/jaar (boeit mij niet, heb geen vast budget, geen eigen bijdrage en krijg niets terug als ik een goedkopere auto zou kiezen)
En nu afwachten tot bericht volgt over de verwachte leverdatum.
[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 31-01-2017 13:08 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nice! De S60 is al best een oudje maar ik had hem ook op m'n shortlist
Het voordeel van oudjes is dat de kinderziektes eruit zijn. Daarnaast kan het ontwerp nog altijd prima mee (vind ik) en is hij van binnen gewoon up to date. Het enige dat ik erg jammer vind van Volvo is het belachelijk kleine navigatiescherm. Positief is dan weer wel dat het scherm diep weggestopt zit en je daardoor zelden last hebt van weerspiegeling door zonlicht.Reinier schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:29:
En de multiknop van BMW en Audi (en vast nog wel meer merken) is ook onovertroffen en eigenlijk een must in iedere auto...
[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 31-01-2017 13:42 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zo oud dat die eind dit jaar zeer waarschijnlijk vernieuwd wordt. Maar prima wagen verder hoor! Ik heb de V60Reinier schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:29:
Klopt. Maar duurt nog zeker een jaar voor die op de weg is en ik moet simpelweg nu een auto hebben. Als hij echt goed bevalt kan ik over 3 jr het nieuwe model nemen.Blik1984 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:48:
[...]
Zo oud dat die eind dit jaar zeer waarschijnlijk vernieuwd wordt. Maar prima wagen verder hoor! Ik heb de V60
Update:Spoetnik385 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:10:
Tijd voor een update. Het startpunt:
[...]
Goed. Deze aanvragen had ik dus 8 december de deur uitgedaan.
10 december: Skoda dealer aan de telefoon. Wat ik van de informatie vond. Aardig natuurlijk, echter op dat moment nog niets mogen ontvangen.
13 december: Volkswagen dealer aan de telefoon. Verder zie Skoda
14 december: Informatie van Mercedes op de mat. Netjes, maar in de borchure overheersen wel de AMG-versies. Leuk natuurlijk, maar niet interessant.
15 december: Gebeld door Mercedes-mevrouw. Informatie Skoda en Volkswagen binnen.Skoda stuurde een prijslijst en een accessoire overzicht. Volkswagen een meerdere folders en prijslijsten.
20 december: Informatie Volvo mogen ontvangen. Zeer fraai boekwerk!
Inmiddels ook inloginformatie van de leasemaatschappij ontvangen om berekeningen uit te voeren.
Helaas is daardoor de C afgevallen en lijkt de V60 ook kansloos.
De Talisman is echter toch op de shortlist gekomen.
Inmiddels serieuze stap verder:
Gereden met Talisman en Superb. Beide auto's voors en tegens.
Superb had een DSG. Vond ik persoonlijk niet handig in combinatie met een start-stop-systeem. (Ja, dat kan je uitzetten - I know, maar ik vind zo'n systeem eigenlijk een prima uitvinding).
Adaptive cruise control zat er ook op, maar de afstand met je voorganger wordt wel heel groot gehouden.
Nadeel: De auto heeft de uitstraling en sfeer van een Touran, Polo, <insert een ander type VW>.
Talisman: zitpositie was in het exemplaar dat wij reden niet echt optimaal. Hadden we meer tijd in moeten steken om in te stellen.
Conclusie was dat beide auto's vergelijkbaar werden beoordeeld.
Een belangrijk criterium was verder nog de ruimte. Getallen uit folders zijn praktisch gezien niet te vergelijken. Dus ik ben met twee autostoeltjes verschillende dealers afgegaan om ze te passen in de kandidaten. Ook hierin waren Superb en Talisman vergelijkbaar. De Talisman leek echter op zitvlakniveau tussen de stoeltjes net iets meer te bieden.
Conclusie: Het wordt de Talisman Estate.
www.steamloco.info
Wij zijn ook gebonden aan één leasemaatschappij. Maar hebben verder wel vrije keuze in merk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hangt ook vanhet type scherm af. Op de VW van mijn vrouw is het display helder, maar in zonlicht juist slecht leesbaar. In mijn BMW is het omgekeerd. Helderheid is bescheiden, maar als de laagstaande zon op het scherm valt, is het contrast juist heel hoog. Een beetje het gevoel van een reflectief LCD of e-ink scherm.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:42:
[...]
Het voordeel van oudjes is dat de kinderziektes eruit zijn. Daarnaast kan het ontwerp nog altijd prima mee (vind ik) en is hij van binnen gewoon up to date. Het enige dat ik erg jammer vind van Volvo is het belachelijk kleine navigatiescherm. Positief is dan weer wel dat het scherm diep weggestopt zit en je daardoor zelden last hebt van weerspiegeling door zonlicht.
De afstand kan je op 'klein' zetten, dan is de afstand acceptabel. Dan zit je op ongeveer 1.5 seconde tot je voorganger. Prima te doen.Spoetnik385 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:52:
[...]
Adaptive cruise control zat er ook op, maar de afstand met je voorganger wordt wel heel groot gehouden.
ACC werkt super in de file, maar alleen met de DSG. Sinds ik ACC heb, is file rijden echt een stuk relaxter, maar ook zonder file, gewoon op 130 zetten en rijden en met verkeer meerijden zonder iets te doen.
Ik denk dat dit een van de beste (meest relaxte) opties is op mijn auto...
Ook 3 weken vertraging? Of juist de goede kant op? Ik heb hem in december besteld, aflevering bij de dealer staat op week 11, maar ik hoor meer verhalen van vertraging....DennusB schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:05:
[...]
Mijne is idd ook al 3 weken verschoven. Maar hij is er in de week van 28 Februari nuDus t is in zicht haha
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Buiten dat zijn de Nordic+ pakketten op de huidge V40 en V60/S60 behoorlijk aantrekkelijk qua prijs.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:50:
[...]
Klopt. Maar duurt nog zeker een jaar voor die op de weg is en ik moet simpelweg nu een auto hebben. Als hij echt goed bevalt kan ik over 3 jr het nieuwe model nemen.
Besteld op 10 Oktober geloof ik, levering dus 28 Februari.... was eerst 10 Februari.The Wizard schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:24:
[...]
Ook 3 weken vertraging? Of juist de goede kant op? Ik heb hem in december besteld, aflevering bij de dealer staat op week 11, maar ik hoor meer verhalen van vertraging....
Verwijderd
Kreeg juist wat signalen dat auto's met aflevering in april naar midden maart gingen..The Wizard schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:24:
[...]
Ook 3 weken vertraging? Of juist de goede kant op? Ik heb hem in december besteld, aflevering bij de dealer staat op week 11, maar ik hoor meer verhalen van vertraging....
Bij mij ook besteld vlak voor de kerst. Arval en de dealer zeiden in eerste instantie laatste week van februari. Laats nagevraagd bij de dealer maar die gaf aan dat de auto nu op de 3e week van maart stond.
Al even niet hier geweest. Volgens mij heb ik jou allerlei types zien noemen de afgelopen ja(a)r(en). Maar deze zag ik niet aankomen. Dacht dat je een station wilde en dat alleen de 330e vanwege looks&7% je daarvan af deed wijken?AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:50:
[...]
Klopt. Maar duurt nog zeker een jaar voor die op de weg is en ik moet simpelweg nu een auto hebben. Als hij echt goed bevalt kan ik over 3 jr het nieuwe model nemen.
No offence, maar dit is toch best een 'ietwat gezapige' auto voor jouw doen?
Geen Superb, Mazda 6, XE, A4/5?
Je hebt vast ook naar de V90 gekeken? Was die veel duurder?
De V60 van mijn schoonpa is minder ruim dan de Leon ST die ik hiervoor had. Met 2 kids (1 nog in de maxicosi) niet te doen. T4 is wel een fijn blok! Hier helaas niet mogelijk omdat ik diesel moet rijden ivm kms...
[ Voor 26% gewijzigd door JB op 01-02-2017 08:36 ]
Mijn boefje is liev!
Ik ben inderdaad niet merk/type-vastreadytoflow schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:45:
[...]
Al even niet hier geweest. Volgens mij heb ik jou allerlei types zien noemen de afgelopen ja(a)r(en). Maar deze zag ik niet aankomen. Dacht dat je een station wilde en dat alleen de 330e vanwege looks&7% je daarvan af deed wijken?
No offence, maar dit is toch best een 'ietwat gezapige' auto voor jouw doen?![]()
Geen Superb, Mazda 6, XE, A4/5?
Je hebt vast ook naar de V90 gekeken? Was die veel duurder?
Een station is absoluut geen vereiste voor me, ik heb de ruimte niet meer nodig nu de kinderen op 1 na tieners zijn. Daarnaast vind ik in de meeste gevallen een sedan mooier dan een station, muv Audi's.
Een Skoda hoef ik nooit meer. Rijdt prima, looks zijn best ok, maar de afwerking

Mazda 6 vind ik best mooi (de Sedan) maar de lijn van de auto heeft toch iets net-niet. Gevoel / smaak, maar daarom geen 6.
De XE wordt te duur bij een leuke aankleding, same goes voor de A4 en A5, daarmee kom ik ruimschoots boven de 50k en zelfs dichter bij de 60k. Die bijtelling is simpelweg niet leuk meer (voor nu). Dat geldt ook voor de 3 en 4 Serie, Een leuke aankleding zorgt voor een cataloguswaarde van zo'n 55k.
De Volvo heb ik altijd al mooi gevonden (de Sedan, de V60 vind ik foeilelijk van achteren) en ik heb m nu vrij compleet kunnen aankleden zonder dat de kosten de pan uit reizen - bijtelling blijft netto onder de 450 euro / maand.
De S90 ook bekeken inderdaad, maar die is prijstechnisch niet zo interessant voor mij, omdat met een gelijke motorisering en aankleding als de S60 de prijs zo'n 60k is.
En ik weet dat de 8 traps automaat in de D4 / T5 lekkerder rijdt, maar dat zorgt toch weer voor een extra netto bijtelling van zo'n 45 euro, dus dan maar een concessie doen en de 6 traps nemen in de T4 - de baas lijkt er geen probleem mee te hebben dat ik benzine rijd ondanks mn kilometers (in de praktijk ca 50k / jaar).
[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-02-2017 10:06 ]
Zijn er station wagons waarbij adaptive cruise control ergens standaard al in zit of meegenomen kan worden binnen een groot pakket?
Ik zit kwa budget een beetje te kijken in de hoek van de Skoda Octavia.
Ok, ben ik weer bij. Vooruit, dan mag hetAllSeeyinEye schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:04:
[...]
Ik ben inderdaad niet merk/type-vast![]()
Een station is absoluut geen vereiste voor me, ik heb de ruimte niet meer nodig nu de kinderen op 1 na tieners zijn. Daarnaast vind ik in de meeste gevallen een sedan mooier dan een station, muv Audi's.
Een Skoda hoef ik nooit meer. Rijdt prima, looks zijn best ok, maar de afwerkingNu na bijna 3 jaar zijn op alle aansluitingen in m'n Octavia forse naden zichtbaar en voelbaar, panelen sluiten niet meer goed en alles kraakt. Dus: exit Superb.
Mazda 6 vind ik best mooi (de Sedan) maar de lijn van de auto heeft toch iets net-niet. Gevoel / smaak, maar daarom geen 6.
De XE wordt te duur bij een leuke aankleding, same goes voor de A4 en A5, daarmee kom ik ruimschoots boven de 50k en zelfs dichter bij de 60k. Die bijtelling is simpelweg niet leuk meer (voor nu). Dat geldt ook voor de 3 en 4 Serie, Een leuke aankleding zorgt voor een cataloguswaarde van zo'n 55k.
De Volvo heb ik altijd al mooi gevonden (de Sedan, de V60 vind ik foeilelijk van achteren) en ik heb m nu vrij compleet kunnen aankleden zonder dat de kosten de pan uit reizen - bijtelling blijft netto onder de 450 euro / maand.
De S90 ook bekeken inderdaad, maar die is prijstechnisch niet zo interessant voor mij, omdat met een gelijke motorisering en aankleding als de S60 de prijs zo'n 60k is.
En ik weet dat de 8 traps automaat in de D4 / T5 lekkerder rijdt, maar dat zorgt toch weer voor een extra netto bijtelling van zo'n 45 euro, dus dan maar een concessie doen en de 6 traps nemen in de T4 - de baas lijkt er geen probleem mee te hebben dat ik benzine rijd ondanks mn kilometers (in de praktijk ca 50k / jaar).
Veel plezier met je S60!
Kijk hier eens.pitchdown schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:19:
Zijn er station wagons waarbij adaptive cruise control ergens standaard al in zit of meegenomen kan worden binnen een groot pakket?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Helaas niet standaard in de Octavia duurste pack.pitchdown schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:19:
Renault Megane Estate, Pack Cruising, 695 euro.pitchdown schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:19:
- Safe Distance Warning
- Adaptive Cruise Control
- Active Emergency Braking System
Inderdaad niet onaardig.striner schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:30:
[...]
Renault Megane Estate, Pack Cruising, 695 euro.
- Safe Distance Warning
- Adaptive Cruise Control
- Active Emergency Braking System
Helaas 1 van de weinig stations waar dit als pakket wordt geleverd.
Ik weet niet hoeveel geld je mag uitgeven, maar zie het ook bij de Audi A4 Avant:pitchdown schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:51:
[...]
Inderdaad niet onaardig.
Helaas 1 van de weinig stations waar dit als pakket wordt geleverd.
Assistentiepakket Tour: € 2.087,00
- adaptive cruise control (ACC)
- fileassistent
- Audi active lane assist
- Audi pre sense front
- afbuigassistent
De audi zal helaas niet binnen het budget vallen.striner schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:03:
[...]
Ik weet niet hoeveel geld je mag uitgeven, maar zie het ook bij de Audi A4 Avant:
Assistentiepakket Tour: € 2.087,00
- adaptive cruise control (ACC)
- fileassistent
- Audi active lane assist
- Audi pre sense front
- afbuigassistent
Ik heb een leasebedrag van 600 euro gekregen.
Beetje rond aan het kijken
Als ik wat pakketen aanklik en deze 2 autos als voorbeeld neem:
Renault Clio Energy dCi 90 ECO2 Intens 5D 66kW
Volkswagen Polo 1.4 TDI 66kW Comfortline 5D
Zitten beide tegen het budget aan, met ongeveer 170 euro netto aan bijtelling.
Ik wil liever niet veel meer bijtelling
Elke euro die ik niet uitgeef van bruto bedrag krijg ik terug
Kan ik meer auto krijgen voor hetzelfde geld of zelfde soort auto voor minder geld krijgen? Iemand gouden tips of trucs?
Gaat via Athlon
Kan ik meer auto krijgen voor hetzelfde geld of zelfde soort auto voor minder geld krijgen? Iemand gouden tips of trucs?
Gaat via Athlon
Inclusief brandstof? Exclusief brandstof? Hoeveel jaar looptijd en hoeveel kilometers per jaar?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Wat zijn je km per jaar en hoeveel maanden?
Ik heb voor 30k km en 48 maanden een bijna full option megane bose besteld voor 550 euro ex brandstof
Ik heb voor 30k km en 48 maanden een bijna full option megane bose besteld voor 550 euro ex brandstof
Dus ja ex brandstof
Brandstofsoort Min.leaseprijs Max.leaseprijs Looptijd/kilometrage
B 250 450 36/40.000
D 250 600 45/40.000
Brandstofsoort Min.leaseprijs Max.leaseprijs Looptijd/kilometrage
B 250 450 36/40.000
D 250 600 45/40.000
Ik mag ook een auto uitzoeken, wordt waarschijnlijk een 308SW automaat Blue Premium met 17'.
Ik twijfel alleen nog over de kleur. Of Rouge Ultimate (dieprood) met zwart leder bekleding of Gris Artense met bruin/cognac leer.
Mag best een beetje opvallen, maar van de andere kant, de parkeerplaats op kantoor is alles wit, zwart en 50 tinten grijs...
Ik twijfel alleen nog over de kleur. Of Rouge Ultimate (dieprood) met zwart leder bekleding of Gris Artense met bruin/cognac leer.
Mag best een beetje opvallen, maar van de andere kant, de parkeerplaats op kantoor is alles wit, zwart en 50 tinten grijs...
Een tip doe het gewoon niet. Niet nu er totaal geen voordeel meer aan zit.Aristos schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:08:
Ik mag ook een auto uitzoeken, wordt waarschijnlijk een 308SW automaat Blue Premium met 17'.
Vorig jaar was hij nog in de 14% op voorraad maar dit jaar is hij net zoals alle andere auto's gewoon 22%.
Er is zo veel mogelijk.
Je zou denken maar Shunt die auto rijd heerlijk wat zeur je nu.
Wel ik maak even een opsomming,
Deze auto heeft:
- De slechtste infotainment in een auto uit deze klasse.(traag zo traag dat het wisselen van muziek gewoon seconden op zich laat wachten)
- Slechte parkeer sensoren (traag zoo traag)
- Mogelijk het achterlijkste systeem om je verlichting in je dashboard te dimmen / versterken. (achter het stuur door met een knopje dus je moet de hele tijd door blijven cycelen)
- ALLES moet via dat verchrikkelijke trage infotainment systeem zelfs het airco systeem.
Ja ja dat klopt hij rijd heerlijk zit heerlijk en dat panorama dak is inderdaad heel mooi.
Hier is Albantar zijn persoonlijke ervaring.
Mx. Alba schreef op maandag 1 augustus 2016 @ 07:28:
Zo, mijn C30 is ingeleverd en ik heb nu tijdelijk een 308 totdat mijn V40 geleverd wordt. Laat ik dan voor degenen die een 308 overwegen eerst dit zeggen: kies die auto nooit zonder proefrit!
Op zich is de 308 geen slechte auto... Maar... Die zitpositie!
Als ik de zitting goed instel zodat ik comfortabel bij de pedalen kan, en de rugleuning in een comfortabele hoek zet - dan kan ik niet bij het belachelijk kleine stuurtje. Rugleuning wat rechter op zodat ik wel bij het stuur kan, dan voel ik me alsof ik opgevouwen zit - een gevoel dat dan versterkt wordt door de hoofdsteun die mijn hoofd gewoon naar voren duwt. En als ik de rugleuning comfortabel instel dan moet de zitting een stuk naar voren waardoor ik letterlijk met mijn rechter knie klem kom te zitten. Uiteindelijk een compromis gevonden waarbij mijn knieën eigenlijk net te weinig ruimte hebben, de rugleuning net te veel rechtop, de hoofdsteun net te veel aanwezig tegen mijn achterhoofd en het stuurtje eigenlijk net te ver weg. Daar komt nog bij dat ik in de breedte toch wel een XL-bouw heb terwijl die stoel zo te voelen een maatje M is.
Goed, ik zal het vast wel een maandje of twee uithouden. Kennelijk heb ik gewoon een lastige lichaamsbouw want bij bijna elke auto heb ik wel last van "knie tegen het dashboard" als ik comfortabel wil zitten, maar ik heb nog nooit in een auto zo'n krappe "envelop" gehad om mee te werken als je begrijpt wat ik bedoel.
En het gekke is... In oude auto's zonder verstelbaar stuur (of alleen in hoogte verstelbaar) kan ik wel comfortabel zitten. Kennelijk hielden ze toen rekening met het feit dat de stuurafstand vast stond waardoor ze meer knieruimte gaven of zo. Als ik nou dat stuur van die 308 nog een paar centimeter dichterbij kon trekken dan zou ik comfortabel kunnen zitten - maar nu voel ik me in een bepaalde positie gedwongen die eigenlijk op alle instellingsmanieren net niet comfortabel is.
ik nog een keerShunt schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:10:
[...]
Oh crap helemaal vergeten ik heb nu een 308 als huur auto.
Ik vind de auto zelf heerlijk om te rijden maar wat is dat een GRUWELIJK drama op elektronica gebied.
Navigatie lijkt wel alsof die ontworpen is door een fransman en gemaakt door een Indiër en opgeleverd zonder acceptatie testen. De parkeer sensoren zijn zo traag dat ik al herhaaldelijk bijna een paaltje omver heb gereden. De radio selectie blijft steeds maar weer tegen vallen je kiest een zender en dan spontaan midden in de rit verwisselt hij naar een random andere zender. Cruisecontrol werkt heel vreemd zit er altijd of 1km boven of onder het getal wat je instelt.
Verder heb ik nog een tijdje in de Leon sation gereden. Fijn rijdende auto maar vind ze van binnen een beetje somber / saai. Je kunt het argument maken dat dit voor alle VW groep auto's geld alleen bij de Octavia / Golf vind ik het uiterlijk ook wat saai maar wel passen bij het zakelijke uiterlijk.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Helemaal eens met Shunt, ik erger me kapot aan die navigatie en electronica. Even snel kachel warmer / kouder zetten moet je gelijk op 2 of 3 knoppen drukken. Nieuwe bestemming in de navigatie intypen is al helemaal een drama. En dan stuurt ie je ook nog eens regelmatig de verkeerde kant op. In Oostenrijk koos ie plotseling voor een b weg pal naast de snelweg
Verder wel mooie auto en hij rijdt ook lekker.
Verder wel mooie auto en hij rijdt ook lekker.
[ Voor 33% gewijzigd door Sport_Life op 01-02-2017 23:17 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Inderdaad... Voor je die auto kiest een lange testrit maken waarbij je ook met de klimaatinstellingen en de audio speelt en met de helderheid van het dashboard. Als je daarmee kunt leven dan is het echt een prima auto! Maar de meeste mensen die ik over de 308 heb gehoord ergeren zich groen en geel aan dat touchscreen uit het vorige decennium. Dan heb ik echt 100x liever de batterij fysieke knoppen uit de vorige eeuw die ik nu in de V40 heb!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Hmm interessant. Vriend van mn zus heeft een 308 SW. Zal hem eens vragen of ie nou echt bevalt. Al is het wel een typ wat zijn radio en airco 1x instelt en dan nooit meer aanraakt.
Zelf overigens de keuze gemaakt voor een Mégane GT. Kijken of ik hem nog ergens kan proefrijden, maar de indruk van de GT-line qua interieur was ook al erg top. Ook al Automaat gereden (met diesel). Wil de GT ook met diesel gaan pakken (die zit nog binnen mn CO2 limiet), maar duurt nog even voor ie in de prijslijsten van leasemaatschappijen staat. Waarschijnlijk kan ik over 2 weken bestellen.
Keuze voor Mégane vooral gemaakt op de sportieve uitstraling, design van binnen en buiten, dat ie toch wat mooie moderne foefjes heeft zoals een scherm voor de toerentellers (gaaf geanimeerd ook en stuk mooier dan bv bij VW), grote middenconsole waar ook straks Android Auto van groot scherm gebruik kan maken, mooie interieurverlichting en automaat lijkt me toch ook wel fijn (de 110 diesel deed het in ieder geval ook al prima met de automaat).
Nu alleen hopen dat ie qua leaseprijs niet tegen gaat vallen.
Afgezien van Tweakers, welke autofora en sites houden jullie nog in de gaten voor ervaringen, video's en reviews? Autoweek is ook wel te doen, maar verder vind ik vooral veel 13 in een dozijn fora met veel te weinig activiteit en amper ervaringen. Waar halen jullie nog meer je info vandaan (naast eigen ervaringen en persoonlijke kringen)?
Zelf overigens de keuze gemaakt voor een Mégane GT. Kijken of ik hem nog ergens kan proefrijden, maar de indruk van de GT-line qua interieur was ook al erg top. Ook al Automaat gereden (met diesel). Wil de GT ook met diesel gaan pakken (die zit nog binnen mn CO2 limiet), maar duurt nog even voor ie in de prijslijsten van leasemaatschappijen staat. Waarschijnlijk kan ik over 2 weken bestellen.
Keuze voor Mégane vooral gemaakt op de sportieve uitstraling, design van binnen en buiten, dat ie toch wat mooie moderne foefjes heeft zoals een scherm voor de toerentellers (gaaf geanimeerd ook en stuk mooier dan bv bij VW), grote middenconsole waar ook straks Android Auto van groot scherm gebruik kan maken, mooie interieurverlichting en automaat lijkt me toch ook wel fijn (de 110 diesel deed het in ieder geval ook al prima met de automaat).
Nu alleen hopen dat ie qua leaseprijs niet tegen gaat vallen.
Afgezien van Tweakers, welke autofora en sites houden jullie nog in de gaten voor ervaringen, video's en reviews? Autoweek is ook wel te doen, maar verder vind ik vooral veel 13 in een dozijn fora met veel te weinig activiteit en amper ervaringen. Waar halen jullie nog meer je info vandaan (naast eigen ervaringen en persoonlijke kringen)?
De Carwow en Carbuyer reviews, en dan vooral die met Mat WatsonMartinspire schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:45:
Hij geeft altijd zowel plus- als minpunten, wat ik kan waarderen, niet veel "reviews" doen dat.
Alleen opetten dat het altijd UK modellen zijn die ze reviewen, dus vaak klachten dat de hanschoenenvakjes te klein zijn ofzo, omdat de fabrikant de "fusebox" niet naar de andere kant van de auto heeft gehaald voor de UK
[ Voor 21% gewijzigd door striner op 02-02-2017 07:59 ]
waarom een peugeot i.p.v. bv een seat leon of skoda octavia?Aristos schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:08:
Of een Astra,pitchdown schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:21:
[...]
waarom een peugeot i.p.v. bv een seat leon of skoda octavia?
YouTube: Vauxhall (Opel) Astra Hatchback 2017 review | Mat Watson Reviews
Game PC
Met alle respect, maar hoe vaak stel je nu je climate control in? Ik kom daar echt nauwelijks aan. Staat gewoon op standje 21.5 en in de zomer soms wat lager. En spelen met de audio kan ook gewoon via het stuur.. dat hoeft dus niet altijd via het touchscreen.Mx. Alba schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:32:
Inderdaad... Voor je die auto kiest een lange testrit maken waarbij je ook met de klimaatinstellingen en de audio speelt en met de helderheid van het dashboard. Als je daarmee kunt leven dan is het echt een prima auto! Maar de meeste mensen die ik over de 308 heb gehoord ergeren zich groen en geel aan dat touchscreen uit het vorige decennium. Dan heb ik echt 100x liever de batterij fysieke knoppen uit de vorige eeuw die ik nu in de V40 heb!
Ik ben het er mee eens dat het niet het meest ideale systeem is.. maar sommige mensen doen alsof je elke dag continue in dat systeem bezig moet zijn.
Maar Rebecca ging op gegeven moment naar Telegraph Cars en daar kijk ik ook wel graag naar; ze is o.a. coureur.striner schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:43:
[...]
De Carwow en Carbuyer reviews, en dan vooral die met Mat Watson
Saved by the buoyancy of citrus
Of de Megane Estate
Redelijk offtopic, maar in de zomer wat lager?Rivanov schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:28:
[...]
Met alle respect, maar hoe vaak stel je nu je climate control in? Ik kom daar echt nauwelijks aan. Staat gewoon op standje 21.5 en in de zomer soms wat lager. En spelen met de audio kan ook gewoon via het stuur.. dat hoeft dus niet altijd via het touchscreen.
Ik ben het er mee eens dat het niet het meest ideale systeem is.. maar sommige mensen doen alsof je elke dag continue in dat systeem bezig moet zijn.
Die van mij staat default op 19 en in de zomer (als het erg warm is) juist wat hoger. Anders is het verschil met buiten veel te groot en zit dat ding de hele rit te blazen om het maar op temperatuur te houden.
Ik was dagelijks bezig met de navigatie / climate control / telefoon / muziek.Rivanov schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:28:
[...]
Met alle respect, maar hoe vaak stel je nu je climate control in? Ik kom daar echt nauwelijks aan. Staat gewoon op standje 21.5 en in de zomer soms wat lager. En spelen met de audio kan ook gewoon via het stuur.. dat hoeft dus niet altijd via het touchscreen.
Adresje invoeren (zeer traag en nagenoeg onbruikbaar)
Muziek doorzoeken (nagenoeg onmogelijk / traag)
Climate control even op warmer zetten in het begin (traag en schiet vaak door / terug)
De trage parkeer sensoren zijn gewoon onvergefelijk.
Het argument joh je gebruikt het niet zo vaak toch is natuurlijk een slecht argument het is gewoon geen excuus voor een absurt systeem in een auto van 25/30k.
Dus ja voor mij was het een hel. Dat zijn wel dingen die je moet overwegen, aangezien je tegenwoordig geen voordelen meer hebt aan de 308 zijn er veeeel meer keuzes mogelijk.
Even een side note als ze ipv een ultra goedkoop single core ARM cpu'tje in die auto gestopt hadden en de Indiërs een maand langer hadden laten coden en het systeem daadwerkelijk getest hadden had ik het een perfecte auto gevonden. Heerlijke wegligging (moet je van houden maar dat is altijd zo) geweldig panorama dak en gewoon lekker comfortabel / ruim. Niets mis mee alleen de bovenstaande punten zijn voor mij en vele met mij gewoon onvergefelijk als je kijkt naar de andere opties in het 22% segment (ALLES dus
[ Voor 17% gewijzigd door Shunt op 02-02-2017 08:44 ]
Game PC
Verwijderd
Ik heb hetzelfde systeem in mijn Cactus en zo erg vind ik het niet. Zeker niet als je de shortcuts weet en de stuurbediening. Mijn voorkeur gaat wel uit naar gewoon fysieke knoppen. Maar ik zou een verder mooie auto er niet voor laten staan.
Geen tips en trucs, alternatieven kunnen nog zijn: Ford Fiesta, Peugeot 208, offfff de Seat Ibiza. De Ibiza is echt nét vernieuwd, dus mogelijk kun je een ''oud model'' nog cheap krijgen, of een mooi opgefrist model rijden voor hetzelfde geld (of minder) dan een Polo (wat er al 6 jaar precies hetzelfde uitzietJoostje123 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:11:
Ik heb een leasebedrag van 600 euro gekregen.
Gaat via Athlon
http://www.autoblog.nl/ni...-ibiza-is-officieel-95535
[ Voor 3% gewijzigd door timwijn op 02-02-2017 08:52 ]
Als het een goede climate control is niet nee. Maar soms wil je hem toch wel een paar graden warmer of kouder zetten. Ik reed in die 308 in de zomer en als het buiten 30°C is dan wil je de airco niet op 21°C hebben staan want dan ga je kapot als je de auto uitstapt. En wat betreft de audio... Probeer maar eens te switchen van bijvoorbeeld Q-Music naar Slam. Dan moet je door het lijstje stations heen scrollen en alleen al dat scrollen gaat minstens 2x fout, dan interpreteert hij het als een "klik" en zit je opeens naar een totaal ander station te luisteren en moet je weer opnieuw proberen om door de lijst te gaan scrollen.Rivanov schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:28:
[...]
Soms herstart het mediasysteem trouwens ook en dan kan je dus minimaal een minuut lang niet de parkeerhulp gebruiken of de navigatie of wat dan ook anders doen wat via het touchscreen gaat...
En dan ook zoiets kleins als het instellen van de helderheid van de cockpitverlichting. Hoe moeilijk is het om daar twee knopjes voor te gebruiken in plaats van één, of een draaiknop zoals in vrijwel elke andere auto? Of, ik noem maar wat, de auto heeft een lichtsensor voor de automatische verlichting ... die gegevens ook gebruiken om de dashboardverlichting automatisch aan te passen zodat je normaal gesproken niet eens zelf de helderheid hoeft te veranderen? Dat zijn gewoon dingen waaraan je je op den duur flink kan gaan ergeren en die je genot in die auto dus danig kunnen bederven.
O ja en nog zo'n dingetje... Die versnellingspook. Dat ding wordt in de zomer echt 100°C. En in de winter -50°C... Op het gevoel dan.

Daar ben ik het mee eens hoor. Maar als je je bijna elke dag wel een keer ergert aan dat stomme touchscreen dan is dat een flinke domper op zo'n op andere punten zeker heel fijne auto. Ik heb genoten van het weggedrag van die auto en van het geweldige panoramadak. Maar telkens als ik een ander radiostation wilde kiezen zat ik weer te vloeken. En dat was nog gevaarlijk voor het verkeer ook want dan zit je een minuut lang gefrustreerd en met je volle concentratie op dat stomme touch-screen te proberen een andere zender te selecteren...Ik ben het er mee eens dat het niet het meest ideale systeem is.. maar sommige mensen doen alsof je elke dag continue in dat systeem bezig moet zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 02-02-2017 09:06 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Heeft de Peugeot 2008 hetzelfde navigatiesysteem als de 308? Ik ben nu aan het twijfelen tussen een 2008 en een Kia Niro (a.s. zaterdag in beiden een proefrit).
Ik heb een leasebudget van 740 p/m incl brandstofvoorschot en daarvan wil ik een auto waar ik de rolstoel van mijn vriendin makkelijk in de kofferbak kan mikken, al dan niet met neergeklapte achterbank. Belangrijk detail: rolstoel is niet inklapbaar dus de achterklep moet flink groot zijn. Ook is een hoge instap belangrijk, vooral voor mijn vriendin, vanwege haar handicap. Liefst heb ik dus ook handvatten boven de deuren, en tot mijn ergernis verdwijnen die van steeds meer modellen
Mijn shortlist bestaat nu dus uit de Peugeot 2008 en de Kia Niro. Zijn er nog modellen die ik echt moet bekijken en overwegen? Ik kijk vooral in de crossover-hoek. De enige die absoluut zonder twijfel afvalt is de C4 Cactus, ik vind 't ding met die botsautobumpers veel te lelijk om voor de deur te zetten
Ik heb een leasebudget van 740 p/m incl brandstofvoorschot en daarvan wil ik een auto waar ik de rolstoel van mijn vriendin makkelijk in de kofferbak kan mikken, al dan niet met neergeklapte achterbank. Belangrijk detail: rolstoel is niet inklapbaar dus de achterklep moet flink groot zijn. Ook is een hoge instap belangrijk, vooral voor mijn vriendin, vanwege haar handicap. Liefst heb ik dus ook handvatten boven de deuren, en tot mijn ergernis verdwijnen die van steeds meer modellen
Mijn shortlist bestaat nu dus uit de Peugeot 2008 en de Kia Niro. Zijn er nog modellen die ik echt moet bekijken en overwegen? Ik kijk vooral in de crossover-hoek. De enige die absoluut zonder twijfel afvalt is de C4 Cactus, ik vind 't ding met die botsautobumpers veel te lelijk om voor de deur te zetten
XC60 maar die past niet in dat budget helaas... Er zijn ook veel andere crossovers tegenwoordig, is een populair autotype. Opel Mokka? Nissan Qashqai? Dacia Duster?Robicide schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:09:
Heeft de Peugeot 2008 hetzelfde navigatiesysteem als de 308? Ik ben nu aan het twijfelen tussen een 2008 en een Kia Niro (a.s. zaterdag in beiden een proefrit).
Seat Ateca?Robicide schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:09:
Ford Kuga?
De Seat Ateca wordt bij ons in het bedrijf nu veel besteld. Ruime auto en ziet er prima uit (persoonlijke mening)
Tiguan is ook leuk, maar is net tikje duurder.
Ik ben het 100% met je eens. De persoon die dit goedgekeurd heeft mag van mij direct ontslagen worden. Als ze er een CPU van 2 euro ingezet hadden ipv 1 euro was het systeem gewoon prima geweest qua snelheid. Kan je alsnog niet tevreden zijn met *hoe* het werkt, maar dat vind ik eigenlijk een andere discussie. Een systeem inbouwen wat gewoon domweg te traag is, is voor een auto van eigenlijk elke prijs bizar. Het is een integraal onderdeel van het gebruik van de auto.Shunt schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:33:
[...]
Het argument joh je gebruikt het niet zo vaak toch is natuurlijk een slecht argument het is gewoon geen excuus voor een absurt systeem in een auto van 25/30k.
UNOX: The worst operating system
Peugeot 208timwijn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:48:
[...]
Geen tips en trucs, alternatieven kunnen nog zijn: Ford Fiesta, Peugeot 208, offfff de Seat Ibiza. De Ibiza is echt nét vernieuwd, dus mogelijk kun je een ''oud model'' nog cheap krijgen, of een mooi opgefrist model rijden voor hetzelfde geld (of minder) dan een Polo (wat er al 6 jaar precies hetzelfde uitziet)
http://www.autoblog.nl/ni...-ibiza-is-officieel-95535
GT-line 1.6 BlueHDi 100 5D 75kW
Renault Clio
Energy dCi 90 ECO2 Intens 5D 66kW
SEAT Ibiza
1.4 TDI 66 kW FR Connect 5D
Volkswagen Polo
1.4 TDI 66kW Comfortline Business R
Volgens mij zit je nu allemaal zelfde bedrag. Zelfde soort auto's.
- Ik wil parkeerhulp (met sensor of achteruitrijcamera (laatste voorkeur))
- goed functioneel touchscreen scherm voor bediening (navigatie boeit niet zoveel)
- In de winter ook wel wat comfortable kunnen rijden (liefst bijrijder en rijder verschillende climaatinstellingen)
- Liefst een grotere tankinhoud (lees rijbereik), kom van 35 liter benzine.
Heb daar nog niet echt naar gekeken maar neem aan dat ik wel tegen de 1000km actieradios zit met al deze opties? - Wat laadruimte voor soms wat ikea kasten vervoeren in een Aygo paste het altijd net met heel veel puzzelen en meten
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic