Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:37
Argument om 308SW te kiezen:

+ik ben op zoek naar een auto met veel ruimte (>550liter) om mijn 2 fietsen en fietskar van de kleine in kwijt te kunnen.
+Ik vind het dashboard erg strak, inclusief het scherm
+Ik vind het panoramadak mooi

+/- Rijeigenschappen vind ik nice-to-have, daar ben ik te weinig autofan voor.
+/- Ik heb tijdens mijn proefrit weinig last gehad van trage Entertainment systeem, maar ben sceptisch ivm commentaren hierboven.
+/- Ik zat tijdens mijn proefrit heel hoog in de auto, daardoor kon ik niet onder de acheruitkijkspiegel kijken. Opgelost door mijn stoel wat lager te zetten.

- Ik vind het niet echt een flitsend "status" auto.

Maar eh, de kleur. Rood met zwart leer of Grijs met bruin leer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Aristos schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:59:
[...]
Rood natuurlijk, grijze auto's zijn er al genoeg. Meer kleur op de weg is altijd een plus wat mij betreft :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 02-02-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:28

Shunt

Boe

Aristos schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:59:
Argument om 308SW te kiezen:

+ik ben op zoek naar een auto met veel ruimte (>550liter) om mijn 2 fietsen en fietskar van de kleine in kwijt te kunnen.
+Ik vind het dashboard erg strak, inclusief het scherm
+Ik vind het panoramadak mooi

+/- Rijeigenschappen vind ik nice-to-have, daar ben ik te weinig autofan voor.
+/- Ik heb tijdens mijn proefrit weinig last gehad van trage Entertainment systeem, maar ben sceptisch ivm commentaren hierboven.
+/- Ik zat tijdens mijn proefrit heel hoog in de auto, daardoor kon ik niet onder de acheruitkijkspiegel kijken. Opgelost door mijn stoel wat lager te zetten.

- Ik vind het niet echt een flitsend "status" auto.

Rood of blauw met zwart leer always!
Tip neem de auto eens een dagje mee en navigeer een paar keer van A naar B koppel je telefoon doe alle dingen die je ook zou doen als de auto van jou zou zijn. Daar leer je het meeste van.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien dat iemand hier het weet : Mijn Megane is vorige week uit productie gekomen. Zit er dan standaard Google Auto / Apple CarPlay in? Of kwam dat nou later?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Cyphax schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:33:
[...]

Maar Rebecca ging op gegeven moment naar Telegraph Cars en daar kijk ik ook wel graag naar; ze is o.a. coureur. :)
Helaas al 7 maanden geen video's meer op dat kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:12
striner schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Helaas al 7 maanden geen video's meer op dat kanaal
Rebecca is nu te zien op 'What Car?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:31
Dit jaar ontkom ik er niet aan, mijn leasecontract loopt eind september af van mijn Audi A3 Sportback Proline S 1.4TFSI. Nu ben ik al langzaam aan eens om mij heen aan het kijken wat ik nu precies wil.

Heb de 4 jaar in ieder geval meer heel veel plezier in de Audi gereden, en hij heeft mij nooit teleurgesteld.

Maar nu tijd voor iets nieuws, en dat valt dus niet mee. Ik wil een shortlist gaan opstellen met auto's die wil proberen.

Eisen:
- Ruimte (Station, SUV oid)
- Goede audio
- Goede stoelen
- Beetje sportief/stoer uiterlijk
- Panoramadak zou leuk zijn

Gebonden aan:
- Leasebudget: 700 euro of 850 euro (dit hangt beetje af wat er gaat gebeuren qua functie in juni). Hoop uiteraard op 850,- (gebaseerd op 30000km / 4Jr)
- Merkenrestrictie: Audi, BMW, Mercedes, Lexus, Renault, Peugeot, Opel, Seat, Toyota, Ford, Mini, Volkswagen, Alfa Romeo en Volvo

Mijn eigen shortlist:
- Renault Talisman Estate Intense 110Dci (Komt net onder de 800,- uit p/mnd incl. panaromadak, Entertainment System/Nav, Winter Pack)
- Renault Megane Estate GT-Line (Stel het blijft bij 700,- euro dan dit model)
- Seat Ateca 1.6TDI Limited Edition of 1.4TFSI COD Limited Edition en/of Xcellence
- Peugeot 3008 1.2THP
- Ford Mondeo 1.5TDCI
- Ford Kuga?

Zoals te zien vrije keus voor benzine en/of diesel.

Een paar usual suspects welke het niet gaan worden:
- VW Passat (ega vindt hem saai!)
- Audi A4 (Mooie auto, maar die prijs....)
- BMW 320d (Mooie auto, maar die prijs....)
- Mercedes C-Klasse Estate (idem)

BMW, Audi, Mercedes kunnen het alleen worden als er een flink actiemodel komt welke fiscaal gunstig is door bijv. een complete auto voor een lagere catalogusprijs bijv. dan dat je het los zou samenstellen.

Nu heb ik nog wel even de tijd, maar goed je weet met levertijden dat bijv. April al zeker wel iets duidelijk moet zijn om Sept. een soepele overgang te hebben naar de nieuwe auto.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 09:11

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Martinspire schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:45:
Afgezien van Tweakers, welke autofora en sites houden jullie nog in de gaten voor ervaringen, video's en reviews? Autoweek is ook wel te doen, maar verder vind ik vooral veel 13 in een dozijn fora met veel te weinig activiteit en amper ervaringen. Waar halen jullie nog meer je info vandaan (naast eigen ervaringen en persoonlijke kringen)?
Ummm, niet, eigenlijk.

In 2008 was ik verliefd op de Prius (vooral op de technologie ervan) en toevallig kwam die door de 14% bijtelling ook relatief goedkoop uit in de lease... Dus Prius Tech it was. :D

In 2012 was ik toe aan iets wat meer "spunky". Volvo-fan als ik ben liep ik eens bij de Volvo-dealer binnen om informatie te vragen over de V40 die eraan zat te komen. Daarvoor bleek ik nog te vroeg te zijn - maar ik was precies op tijd voor een allerlaatste lichting C30 D2's met 14% bijtelling. De MY2012 Volvo C30 D2 R-Edition Luxury Line was een feit. €25.000 fiscale waarde à 14% bijtelling, unbeatable!

En in 2016 stond eigenlijk van tevoren al zo goed als vast dat het een V40 zou worden. Alleen nog even zoeken welke configuratie ik het mooist / fijnst vond en die ook nog in mijn leasebudget zou passen. Dus nu cross ik rond in een MY2017 Volvo V40 Cross Country D3 Nordic+ met nog wat extra opties (waaronder lederen bekleding).

En de volgende? Dat zal zo rond 2020 zijn en dan zien we wel verder. Volvo zal in ieder geval weer bovenaan de lijst staan. Misschien dan een XC40? Who knows. We'll see. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:37

HellBeast

Oh My GoT!

Wicked-Game schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:33:
Dit jaar ontkom ik er niet aan, mijn leasecontract loopt eind september af van mijn Audi A3 Sportback Proline S 1.4TFSI. Nu ben ik al langzaam aan eens om mij heen aan het kijken wat ik nu precies wil.

Heb de 4 jaar in ieder geval meer heel veel plezier in de Audi gereden, en hij heeft mij nooit teleurgesteld.

Maar nu tijd voor iets nieuws, en dat valt dus niet mee. Ik wil een shortlist gaan opstellen met auto's die wil proberen.

Eisen:
- Goede audio
- Goede stoelen

Gebonden aan:
- Leasebudget: 700 euro of 850 euro (dit hangt beetje af wat er gaat gebeuren qua functie in juni). Hoop uiteraard op 850,- (gebaseerd op 30000km / 4Jr)
- Merkenrestrictie: Audi, BMW, Mercedes, Lexus, Renault, Peugeot, Opel, Seat, Toyota, Ford, Mini, Volkswagen, Alfa Romeo en Volvo

Mijn eigen shortlist:
- Renault Talisman Estate Intense 110Dci (Komt net onder de 800,- uit p/mnd incl. panaromadak, Entertainment System/Nav, Winter Pack)
- Renault Megane Estate GT-Line (Stel het blijft bij 700,- euro dan dit model)
- Seat Ateca 1.6TDI Limited Edition of 1.4TFSI COD Limited Edition en/of Xcellence
- Peugeot 3008 1.2THP
- Ford Mondeo 1.5TDCI
- Ford Kuga?

Zoals te zien vrije keus voor benzine en/of diesel.

Een paar usual suspects welke het niet gaan worden:
- VW Passat (ega vindt hem saai!)
- Audi A4 (Mooie auto, maar die prijs....)
- BMW 320d (Mooie auto, maar die prijs....)
- Mercedes C-Klasse Estate (idem)

BMW, Audi, Mercedes kunnen het alleen worden als er een flink actiemodel komt welke fiscaal gunstig is door bijv. een complete auto voor een lagere catalogusprijs bijv. dan dat je het los zou samenstellen.

Nu heb ik nog wel even de tijd, maar goed je weet met levertijden dat bijv. April al zeker wel iets duidelijk moet zijn om Sept. een soepele overgang te hebben naar de nieuwe auto.
Je hebt al veel huiswerk gedaan. Ga gewoon eens proefritten maken in de auto's op je shortlist.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
HellBeast schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:35:
[...]

Je hebt al veel huiswerk gedaan. Ga gewoon eens proefritten maken in de auto's op je shortlist.
Uiteraard!

Talisman ben ik vooral benieuwd naar kwaliteit interieur, en hoe de 110Dci presteert met zo'n wagen. De Ateca vind ik interessant qua uiterlijk en goed vol te gooien qua opties zonder direct de hoofdprijs te betalen. Tevens heeft de Ateca hetzelfde motorblok wat ik nu in de Audi A3 heb zitten, en die ervaar ik als prettig.

Mondeo is twijfel geval, ik vind het model zo gedateerd overkomen.... ST Line is leuk, maar schiet dan weer buiten budget. Qua uitrusting is die ook minder als een Talisman, en als ik dat recht trek is de Mondeo aanzienlijk duurder.

Kuga is uberhaupt een twijfel... ST-Line variant is mooi. Maar de test en rij-eigenschappen blijken maar zo zo te zijn. Iets waar de Ateca wel weer in uitblonk.

Tja, mocht het leasetarief niet stijgen dan komt de Megane Estate GT-Line om de hoek. Die is dan wel vol met alle opties incl. automaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Wicked-Game op 02-02-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:21
Mx. Alba schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:25:
[...]

XC60 maar die past niet in dat budget helaas... Er zijn ook veel andere crossovers tegenwoordig, is een populair autotype. Opel Mokka? Nissan Qashqai? Dacia Duster?
Pannekoek81 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:31:
[...]

Seat Ateca?
Ford Kuga?

De Seat Ateca wordt bij ons in het bedrijf nu veel besteld. Ruime auto en ziet er prima uit (persoonlijke mening)

Tiguan is ook leuk, maar is net tikje duurder.
Vergeten erbij te vermelden: wij moeten onze auto leasen op basis van 35k km p/j en vanwege de handicap van mijn vriendin moet het ook een automaat worden. Hierdoor vallen veel crossovers en SUV's, waaronder bv de Qashqai en de Ateca, af. Dacia Duster valt af omdat die niet in automaat te krijgen is.

Opel Mokka heb ik ook overwogen maar die heeft een vrij kleine achterklep, en om dezelfde reden gaat het ook geen Renault Captur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:02

ST10©DE

Dus.............

Wicked-Game schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:33:

Eisen:
- Goede audio
- Goede stoelen

.....

Misschien is het interessant om in de gaten te houden wanneer de nieuwe Opel Insignia en Volvo V60 leverbaar worden?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
P. Mekes schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Misschien is het interessant om in de gaten te houden wanneer de nieuwe Opel Insignia en Volvo V60 leverbaar worden?
Opel Insignia is misschien een kanshebber mits de sports tourer direct leverbaar gaat worden. De V60 ben ik bang dat die lease technisch niet lekker gaat uitkomen. De leaseprijzen van de huidige V60 is al onhaalbaar voor mij. Merk wel vaker dat Volvo vrij "duur" is in de lease als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Audi/BMW leaseprijzen.

Onder aan de streep is de Audi BMW wel duurder, maar goed als ik met de Volvo al over leaseprijs heen ga heb ik al een eigen bijdrage te pakken en dat heb ik dus al bij een V60 D2 Nordic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Robicide schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:52:
[...]

[...]

Vergeten erbij te vermelden: wij moeten onze auto leasen op basis van 35k km p/j en vanwege de handicap van mijn vriendin moet het ook een automaat worden. Hierdoor vallen veel crossovers en SUV's, waaronder bv de Qashqai en de Ateca, af. Dacia Duster valt af omdat die niet in automaat te krijgen is.

Opel Mokka heb ik ook overwogen maar die heeft een vrij kleine achterklep, en om dezelfde reden gaat het ook geen Renault Captur worden.
Opel Meriva? Volgens mij heeft die een grote laadopening.
En misschien de Toyota Verso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wicked-Game schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Opel Insignia is misschien een kanshebber mits de sports tourer direct leverbaar gaat worden. De V60 ben ik bang dat die lease technisch niet lekker gaat uitkomen. De leaseprijzen van de huidige V60 is al onhaalbaar voor mij. Merk wel vaker dat Volvo vrij "duur" is in de lease als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Audi/BMW leaseprijzen.

Onder aan de streep is de Audi BMW wel duurder, maar goed als ik met de Volvo al over leaseprijs heen ga heb ik al een eigen bijdrage te pakken en dat heb ik dus al bij een V60 D2 Nordic.
Ik denk niet dat dat het geval gaat zijn. Volgens mij komt de station altijd wat later bij een geheel nieuw model. In ieder geval bij Opel en VW wel dacht ik. Golf 7 Variant kwam ook later toch? Bij de Astra was dat sowieso het geval.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:09
Wicked-Game schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Dat is jammer, in maart wordt de nieuwe XC60 geïntroduceert en die komt in het najaar op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 05:29
Joostje123 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Peugeot 208
GT-line 1.6 BlueHDi 100 5D 75kW

Renault Clio
Energy dCi 90 ECO2 Intens 5D 66kW

SEAT Ibiza
1.4 TDI 66 kW FR Connect 5D

Volkswagen Polo
1.4 TDI 66kW Comfortline Business R

Volgens mij zit je nu allemaal zelfde bedrag. Zelfde soort auto's.
  • Ik wil parkeerhulp (met sensor of achteruitrijcamera (laatste voorkeur))
  • goed functioneel touchscreen scherm voor bediening (navigatie boeit niet zoveel)
  • In de winter ook wel wat comfortable kunnen rijden (liefst bijrijder en rijder verschillende climaatinstellingen)
  • Liefst een grotere tankinhoud (lees rijbereik), kom van 35 liter benzine.
    Heb daar nog niet echt naar gekeken maar neem aan dat ik wel tegen de 1000km actieradios zit met al deze opties?
  • Wat laadruimte voor soms wat ikea kasten vervoeren in een Aygo paste het altijd net met heel veel puzzelen en meten
Ik zou als ik jou was in alle 4 een proefrit gaan maken en vooraf even de prijzen bekijken met de opties die je wenst. Volgens mij, zijn het stuk voor stuk prima auto's, je ziet ze allemaal veel rijden :)

Zelf zou ik de Ibiza doen waarschijnlijk, gewoon omdat dat model dus net nieuw is (maar misschien komt die voor jou alsnog wel te laat op de markt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:27
timwijn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Ik zou als ik jou was in alle 4 een proefrit gaan maken en vooraf even de prijzen bekijken met de opties die je wenst. Volgens mij, zijn het stuk voor stuk prima auto's, je ziet ze allemaal veel rijden :)

Zelf zou ik de Ibiza doen waarschijnlijk, gewoon omdat dat model dus net nieuw is (maar misschien komt die voor jou alsnog wel te laat op de markt ;))
Nieuwe ibiza komt in april.
Weet alleen niet of hier ook een st variant van komt. Maar de nieuwe ibiza zelf ziet er wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45
G.Scholtens schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:52:
[...]

Nieuwe ibiza komt in april.
Weet alleen niet of hier ook een st variant van komt. Maar de nieuwe ibiza zelf ziet er wel mooi uit.
Op de autosites als autoweek is te lezen dat er geen station komt:
http://www.autoweek.nl/video/eerste-kennismaking-seat-ibiza/

Global gezien een te begrijpen keus. Voor de NL-markt gaat het slecht uitpakken :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:27
timwijn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Kan niet wachten tot april.
Wil/moet deze maand bestellen.

Seat en Volkswagen kan ik vast bij dezelfde dealer doen?
Maar heb eigenlijk niet de tijd en de wil om naar 3 dealers te gaan.
Dus dan Clio vs peugeot waarschijnlijk voor de proefrit.

Rij nu tijdelijk een Clio estate bevalt wel goed.
Dus neig naar Renault te gaan voor een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik neig nu toch sterk naar de nieuwe Isignia Grand Sport. Bijzonder mooi op plaat.
Ik zal de dealer eens vragen hoe realistisch het is om deze auto voor de zomervakantie te kunnen rijden.

Van de Kodiaq krijg is steeds meer signalen dat dit niet haalbaar zou zijn en eerder aan eind Q3, begin Q4 moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ManiacScum schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:13:
Ik neig nu toch sterk naar de nieuwe Isignia Grand Sport. Bijzonder mooi op plaat.
Ik zal de dealer eens vragen hoe realistisch het is om deze auto voor de zomervakantie te kunnen rijden.

Van de Kodiaq krijg is steeds meer signalen dat dit niet haalbaar zou zijn en eerder aan eind Q3, begin Q4 moet denken.
Wat ik begreep van de dealer waar ik afgelopen week was om mijn Astra van boven tot onder updates te geven komt hij waarschijnlijk pas juni / juli in de showrooms dus geen idee of je dat gaat lukken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:00
Shunt schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:21:
[...]

Wat ik begreep van de dealer waar ik afgelopen week was om mijn Astra van boven tot onder updates te geven komt hij waarschijnlijk pas juni / juli in de showrooms dus geen idee of je dat gaat lukken.
Astra K? En zo ja, welke update van boven tot onderen dan?

Ze hebben bij mij, tijdens de winterwissel, alleen een update voor de Intelilux verlichting uitgevoerd. Zijn er nog meer lopende updates?

Die van mij moet voor een beurt dus ben wel benieuwd wat ze dan nog gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

B-Real schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:28:
[...]

Astra K? En zo ja, welke update van boven tot onderen dan?

Ze hebben bij mij, tijdens de winterwissel, alleen een update voor de Intelilux verlichting uitgevoerd. Zijn er nog meer lopende updates?

Die van mij moet voor een beurt dus ben wel benieuwd wat ze dan nog gaan updaten.
Het is een K inderdaad.

Ik baal lichtelijk dat ik niet voor een model ben gegaan met Intelilux lampen die lijken mij zo heerlijk. Maar ik wou niet een half jaar wachten op een auto. :P
Eens kijken of ik ze gewoon na kan bestellen. Anders kom ik volgende week wel even langs als je in een PM stuurt waar die van jou staat. O-)

Voor de climate control scheen er een update te zijn ( die van mij viel de hele tijd uit ).
En voor de navi was ook een update die hem echt bijzonder veel sneller heeft gemaakt. Vooral bij het starten van de auto. Voor problemen met het bellen naar contacten via de voice control in de auto komt ergens ook een update uit maar dat kan even duren. Het probleem is inmiddels bekend bij Opel.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Joostje123 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:10:
[...]

Kan niet wachten tot april.
Wil/moet deze maand bestellen.

Seat en Volkswagen kan ik vast bij dezelfde dealer doen?
Maar heb eigenlijk niet de tijd en de wil om naar 3 dealers te gaan.
Dus dan Clio vs peugeot waarschijnlijk voor de proefrit.

Rij nu tijdelijk een Clio estate bevalt wel goed.
Dus neig naar Renault te gaan voor een proefrit.
Tsja, wat wil je dan van ons horen als je zelf die moeite er niet in wil steken? :)

Je hebt in ieder geval nu met die vier auto's wel een volledig overzicht van wat je kan krijgen.
Overigens, dat de Ibiza er pas per april is, zou niet betekenen dat je hem niet nu al kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Shunt schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:36:
[...]

Het is een K inderdaad.

Ik baal lichtelijk dat ik niet voor een model ben gegaan met Intelilux lampen die lijken mij zo heerlijk. Maar ik wou niet een half jaar wachten op een auto. :P
Eens kijken of ik ze gewoon na kan bestellen. Anders kom ik volgende week wel even langs als je in een PM stuurt waar die van jou staat. O-)

Voor de climate control scheen er een update te zijn ( die van mij viel de hele tijd uit ).
En voor de navi was ook een update die hem echt bijzonder veel sneller heeft gemaakt. Vooral bij het starten van de auto. Voor problemen met het bellen naar contacten via de voice control in de auto komt ergens ook een update uit maar dat kan even duren. Het probleem is inmiddels bekend bij Opel.
Uiteindelijk moest ik iets van 4 maanden wachten op de auto, vond ik meevallen. Het was het in elk geval wel waard want ik vind de verlichting echt briljant, blijft genieten in het donker.

Ik heb verder geen problemen met de climate control of navigatie, maar sneller is beter dus ik laat mij verrassen :P
De spraakbesturing vind ik in de Astra niet top. Het werkt wel, maar maakt wel eens een foutje en is niet heel uitgebreid.

In mijn voorloopauto, een Focus uit 2015, kon je met de spraakbesturing zelfs de temperatuur en radiozender veranderen. Vooral dat laatste gebruikte ik toch best wel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Shunt schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:21:
[...]

Ai..... maar misschien is hij wel vooraf te bestellen en daardoor tijdig te leveren.
Nadeel is dan wel dat je niet vooraf kunt proefrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
timwijn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:01:
[...]

Tsja, wat wil je dan van ons horen als je zelf die moeite er niet in wil steken? :)

Je hebt in ieder geval nu met die vier auto's wel een volledig overzicht van wat je kan krijgen.
Overigens, dat de Ibiza er pas per april is, zou niet betekenen dat je hem niet nu al kan bestellen.
Ik wil wel moeite doen, online!
Maar heb gewoon niet de tijd om in het weekend naar de dealers te gaan.

Dus ik zit te zoeken naar argumenten om de Peugeot of de Renault te gaan testrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Joostje123 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Dus ik zit te zoeken naar argumenten om de Peugeot of de Renault te gaan testrijden.
zou toch zeggen Maak even tijd.
Je zit toch een aantal jaar en kilometers vast aan de auto.
En in een folder of online kan een auto er nog zo mooi uit zien.
Maar tijdens een proefrit kom je er bv achter dat de stoelen niet lekker zitten. Navigatie erg omslachtig werkt etc. En dan zit je strak 40.000 km per jaar te maken in een auto die het net niet is.
Ik geef liever iets extra's boven budget uit om er voor te zorgen dat mijn km's zo lekker mogelijk verlopen.
En maak zelfs meerdere proefritten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:09
[...]

Online zegt helemaal niks, een auto moet je rijden. Niet lezen in een blaadje hoe iemand anders de auto vind rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[...]

Je kunt het proberen tot je net zoals een collega er achter komt dat je met je benen tegen het middenconsole komt in je vers bestelde V40. Want ja hij is zo mooi en online staat hij goed aan geschreven. Als jij net een zit positie hebt die niet fijn is in een auto kan een auto zo af vallen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Die dealers zijn van maandag tot vrijdag ook gewoon open, hoor. Ik ga juist niet in het weekend naar een dealer, simpelweg omdat dat de drukste dag(en) is(/zijn).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 09:51
DennusB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:04:
Misschien dat iemand hier het weet : Mijn Megane is vorige week uit productie gekomen. Zit er dan standaard Google Auto / Apple CarPlay in? Of kwam dat nou later?
Naar mijn weten komt het niet... Tenminste dat is wat de dealer mij vertelde bij de proefrit.

http://www.renaultforum.nl/forum/r-link-2-en-apple-carplay-of-android-auto-t22408.html

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kw_nl schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Naar mijn weten komt het niet... Tenminste dat is wat de dealer mij vertelde bij de proefrit.

http://www.renaultforum.nl/forum/r-link-2-en-apple-carplay-of-android-auto-t22408.html
Uw R-Link systeem is niet geschikt voor Apple CarPlay. In 2017 wordt Apple CarPlay gefaseerd uitgerold. Dit geldt echter alleen voor nieuw af fabriek in 2017 geleverde systemen (dus niet achteraf op bestaande systemen te installeren).
Mijne is in 2017 gebouwd ... dus wie weet. Tijd om Renault Nederland te mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wat slecht eigenlijk als dat niet zo zou zijn.... een misser van Renault als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Martinspire schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:45:
Zelf overigens de keuze gemaakt voor een Mégane GT. Kijken of ik hem nog ergens kan proefrijden, maar de indruk van de GT-line qua interieur was ook al erg top. Ook al Automaat gereden (met diesel). Wil de GT ook met diesel gaan pakken (die zit nog binnen mn CO2 limiet), maar duurt nog even voor ie in de prijslijsten van leasemaatschappijen staat. Waarschijnlijk kan ik over 2 weken bestellen.

Keuze voor Mégane vooral gemaakt op de sportieve uitstraling, design van binnen en buiten, dat ie toch wat mooie moderne foefjes heeft zoals een scherm voor de toerentellers (gaaf geanimeerd ook en stuk mooier dan bv bij VW), grote middenconsole waar ook straks Android Auto van groot scherm gebruik kan maken, mooie interieurverlichting en automaat lijkt me toch ook wel fijn (de 110 diesel deed het in ieder geval ook al prima met de automaat).
Je hebt je keuzen eindelijk gemaakt :) Gefeliciteerd!

Volgens mij zat je lang op de Astra toch?

Ik vind de Megane een prachtige wagen, vind hem iedere keer mooier als ik hem zie rijden.

Zelf heb ik gekozen voor de Astra. Met mijn budget kreeg ik daar veel meer. Al keek ik twee weken geleden en zag ik dat nu Megane nu wel goed aan te kleden was. Ik vermoed dat de (lease)prijzen zijn gewijzigd in 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ben nu ook wel benieuwd wat het gaat worden. Dealers weten ook niet alles, daar kwam ik bij Opel ook achter... Volgens mij is de verkoper nog steeds aan het uitzoeken of de spiegels inklappen een optie is gewoon niet kan (het laatste dus) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

kw_nl schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:19:
Ben nu ook wel benieuwd wat het gaat worden. Dealers weten ook niet alles, daar kwam ik bij Opel ook achter... Volgens mij is de verkoper nog steeds aan het uitzoeken of de spiegels inklappen een optie is gewoon niet kan (het laatste dus) 8)7
Euh als je het innovation pack hebt gepakt zit het er op alleen wel manueel (het instel knopje van je spiegels naar beneden drukken). Ik vind het nog steeds achterlijk dat ze niet automatisch inklappen als je de auto afsluit. Het zelfde met de automatische handrem die niet automatisch aangetrokken wordt als je de auto uit zet ><.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:26

Martinspire

Awesomeness

kw_nl schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Je hebt je keuzen eindelijk gemaakt :) Gefeliciteerd!

Volgens mij zat je lang op de Astra toch?

Ik vind de Megane een prachtige wagen, vind hem iedere keer mooier als ik hem zie rijden.

Zelf heb ik gekozen voor de Astra. Met mijn budget kreeg ik daar veel meer. Al keek ik twee weken geleden en zag ik dat nu Megane nu wel goed aan te kleden was. Ik vermoed dat de (lease)prijzen zijn gewijzigd in 2017.
Mja al heb ik net wel Opel aan de lijn gehad. Kwamen nog even vragen of ik al een keuze had gemaakt en of ik misschien nog interesse had in proefrit (met de BiTurbo). Natuurlijk ja gezegd en 10 minuten later belde hij terug voor een afspraak.

Kortom: erg netjes van de dealer (andere dealers hebben me niet nog benaderd aan de hand van proefrit of opsturen brochure). Sowieso beviel de Opel dealer hier in de buurt wel. Mooie nette garage met aardige en behulpzame mensen (ook de niet-verkopers). Renault is toch vaak wat slordiger, niet altijd even behulpzaam en alert. En qua afhandeling van beurten en vragen helemaal slecht. Hier in de buurt een garage met enkele bureau's (voor verkopers) op de showroom maar die zijn dan weer totaal niet opgeruimd. Goed, de verkopers zijn overal wel prima. Valt me ook op hoe eerlijk dat ze toch vaak zijn en je nooit iets proberen aan te smeren. Is volgens mij wel eens anders geweest. Overigens waren veel verkopers op de beurs bij Brussel pas echt slecht. Die toonden vaak totaal geen interesse om hulp en info te bieden, stonden een beetje met elkaar te babbelen en weet ik wat. Terwijl mij juist lijkt dat met klanten praten, autoinfo vertellen en mensen enthousiast maken voor een auto de tijd veel sneller doet gaan. 1 verkoper bij de Opel stand had me dan ook destijds overtuigd om ook eens te gaan proefrijden. Ik snap niet waarom zoveel fabrikanten zo'n beurs zo slecht laten verlopen. En zo moeilijk is het ook weer niet.

De Mégane GT heeft in ieder geval het voordeel gehad dat ie van 25% bijtelling nu 22% is. Misschien dat dat scheelt? Volledig uitgeruste Astra vs uitgeruste Mégane GT scheelt 2000 euro volgens mij (en de Astra is zuiniger).

In ieder geval duurt het nog waarschijnlijk 2 weken voor de GT Diesel in de prijslijst van mn leaseportal staat, dus ik heb sowieso nog even de tijd. Wil namelijk eerst een leaseprijs weten voor ik het doorzet. Ook is de salarisafdeling momenteel bezig om me te voorzien van een indicatie. 8)
Renault NL en lokale dealer wil overigens nog niet bepaald meewerken om me in een GT te laten proefrijden.
kw_nl schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Klopt ook niet meer helemaal. Waarschijnlijk gaat dit vanaf April geleverd worden in nieuwe modellen. Bestaande modellen kunnen wel een update krijgen, maar waarschijnlijk gaat alleen Android Auto dan werken, gezien voor Apple Car nog iets hardwarematig anders zit.

Renault is overigens niet de enige die zich wbt Android Auto schaart achter het excuus dat Google het nog niet beschikbaar heeft gemaakt in Nederland |:(

Overigens hoor ik via een Astra forum dat iemand waarbij Android Auto eerst werkte in de Astra K, nu ineens niet meer wil, ook niet na herinstallatie en herkoppelen. :X

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 02-02-2017 14:37 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:06

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Ik rij nu 3 jaar een Renault Clio maar ik moet zeggen dat ik er niet bijster enthousiast over ben. De isolatie is niet bepaald goed te noemen en daarmee doel ik op veel rijgeluid in de auto. Daarnaast kan ik een maandag morgen/vrijdag middag moddeletje hebben maar mijn auto was na 1 jaar zo lek als een gieter bij de achterportier. Vervolgens was de service vanuit renault ook niet top(Auto is voor dit euvel 3 keer naar de dealer geweest, ze konden het niet vinden. pas nadat er schimmel in de auto ontstond was het duidelijk.)

Ik sta nu voor ongeveer dezelfde keuze als jij qua lease auto en ik neig naar een peugeot te gaan(308 sw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Kapteynn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:35:
[...]

Ik rij nu 3 jaar een Renault Clio maar ik moet zeggen dat ik er niet bijster enthousiast over ben. De isolatie is niet bepaald goed te noemen en daarmee doel ik op veel rijgeluid in de auto. Daarnaast kan ik een maandag morgen/vrijdag middag moddeletje hebben maar mijn auto was na 1 jaar zo lek als een gieter bij de achterportier. Vervolgens was de service vanuit renault ook niet top(Auto is voor dit euvel 3 keer naar de dealer geweest, ze konden het niet vinden. pas nadat er schimmel in de auto ontstond was het duidelijk.)

Ik sta nu voor ongeveer dezelfde keuze als jij qua lease auto en ik neig naar een peugeot te gaan(308 sw).
Hier ook een Clio gehad. Gelukkig geen problemen gehad. Rijwind is inderdaad duidelijk aanwezig, maar gelukkig gaat de stereo ook hard >:)
Ben zelf slechthorend dus heb er zonder hoortoestellen wat minder last van, maar als ik met iemand anders rij en ze in hou, dan is het wel irritant ja.

Waar je echter wel rekening mee moet houden is dat het gewoon een hele goedkope auto is en nog best prima uitgerust is voor de prijs. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, zeg maar.

Verder vind ik de Clio prima aan te raden als je een b-segmenter wilt. Hij ziet er mooi uit (zowel binnen als buiten), stuurt lekker, is prima comfortabel (best wat lange ritten of ritten met veel files gehad, nooit echt moe of verkrampt uitgestapt) en zit best wat pit in de motor. De diesel reed ook best prettig. En ja het blijft een Franse auto in het b-segment dus veel plastic, krap achterin, raam gaat niet automatisch helemaal open/dicht en matig verbruik als je veel snelweg rijdt. Mediacenter valt nog best mee voor Franse begrippen, al had een snellere processor fijn geweest (vooral Bluetooth had met bepaalde telefoons last).

Op beurten na is de enige keer dat ik hulp nodig had geweest omdat ik de verlichting aan had laten staan, maar toen kwam iemand van Renault me in een parkeergarage opzoeken om mijn auto te starten. De garage is niet fantastisch, maar bij mij zat de betrouwbaarheid wel snor dus. En ik moet zeggen dat ik na 3 jaar de auto nog steeds erg mooi vindt. Het is geen auto die je hart op hol zal doen slaan of waarbij je uitzonderlijke prestaties en afwerking gaat vinden, maar voor wat hij biedt en wat je ervoor betaald vind ik het zeker wel een aanrader. Gewoon een proefrit doen om te bepalen of je verder wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
P. Mekes schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:56:
[...]

Opel Meriva? Volgens mij heeft die een grote laadopening.
En misschien de Toyota Verso?
Meriva gaat heel hard richting de 1000 p/m incl brandstof bij 35k km. Volgens DirectLease is, bij de enige uitvoering met automaat die zij in de configurator hebben, het brandstofvoorschot alleen al €209, totaal €923 met nog helemaal niks aan opties :| idem voor de Verso (ruim €220), beide auto's zijn dermate onzuinig dat het brandstofvoorschot door het dak gaat. Ter vergelijking: voor de Kia Niro zit er maar €160 brandstofvoorschot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Kapteynn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:35:
[...]

Die 308sw is toch een totaal andere klasse. Catalogus waarde zit ongeveer 5k hoger ieder geval bij mijn lease site.

Maar rij nu tijdelijk ene Clio Estate, maar ben herrie wel gewend, kom van een Aygo af.
Voor de rest wel gewoon echt tevreden met die Clio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Robicide schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Meriva gaat heel hard richting de 1000 p/m incl brandstof bij 35k km. Volgens DirectLease is, bij de enige uitvoering met automaat die zij in de configurator hebben, het brandstofvoorschot alleen al €209, totaal €923 met nog helemaal niks aan opties :| idem voor de Verso (ruim €220), beide auto's zijn dermate onzuinig dat het brandstofvoorschot door het dak gaat. Ter vergelijking: voor de Kia Niro zit er maar €160 brandstofvoorschot in.
1000 p/m??? Zelfs met de duurste uitvoering en alle opties blijf ik daar nog bijna 250 euro onder (ja inclusief brandstof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
ManiacScum schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:15:
[...]

1000 p/m??? Zelfs met de duurste uitvoering en alle opties blijf ik daar nog bijna 250 euro onder (ja inclusief brandstof)
Heb je de automaat? Het valt me op dat bij veel modellen (iig bij DirectLease) de automaten veel meer verbruiken dan de handbakken, waardoor het brandstofvoorschot omhoog schiet.

Bij DL krijg ik alleen de Meriva 1.4 Blitz met dus bij 35k km p/j een brandstofvoorschot van 289, en een leasebedrag van €624 voor een totaal van €913. Goed, geen 1000, maar flink in de buurt ;)

edit: rekenfoutje, brandstofvoorschot is zelfs €289 :X

[ Voor 4% gewijzigd door Robicide op 02-02-2017 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:06

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Martinspire schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:48:
[...]

Hier ook een Clio gehad. Gelukkig geen problemen gehad. Rijwind is inderdaad duidelijk aanwezig, maar gelukkig gaat de stereo ook hard >:)
Ben zelf slechthorend dus heb er zonder hoortoestellen wat minder last van, maar als ik met iemand anders rij en ze in hou, dan is het wel irritant ja.

Waar je echter wel rekening mee moet houden is dat het gewoon een hele goedkope auto is en nog best prima uitgerust is voor de prijs. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, zeg maar.

Verder vind ik de Clio prima aan te raden als je een b-segmenter wilt. Hij ziet er mooi uit (zowel binnen als buiten), stuurt lekker, is prima comfortabel (best wat lange ritten of ritten met veel files gehad, nooit echt moe of verkrampt uitgestapt) en zit best wat pit in de motor. De diesel reed ook best prettig. En ja het blijft een Franse auto in het b-segment dus veel plastic, krap achterin, raam gaat niet automatisch helemaal open/dicht en matig verbruik als je veel snelweg rijdt. Mediacenter valt nog best mee voor Franse begrippen, al had een snellere processor fijn geweest (vooral Bluetooth had met bepaalde telefoons last).

Op beurten na is de enige keer dat ik hulp nodig had geweest omdat ik de verlichting aan had laten staan, maar toen kwam iemand van Renault me in een parkeergarage opzoeken om mijn auto te starten. De garage is niet fantastisch, maar bij mij zat de betrouwbaarheid wel snor dus. En ik moet zeggen dat ik na 3 jaar de auto nog steeds erg mooi vindt. Het is geen auto die je hart op hol zal doen slaan of waarbij je uitzonderlijke prestaties en afwerking gaat vinden, maar voor wat hij biedt en wat je ervoor betaald vind ik het zeker wel een aanrader. Gewoon een proefrit doen om te bepalen of je verder wilt.
Mooie aanvulling qua positieve eigenschappen van de Clio. Ik was wellicht iets aan de negatieve kant. De proefrit zal inderdaad uitwijzen wat de beste keus zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
ManiacScum schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:15:
[...]

Als ik t bekijk bij Athlon, komt de duurste uitvoering op 1348e p/m incl brandstof (35k p/j, 4 jaar looptijd), 1.4 turbo Blitz (automaat). Wat een prijs, daar kan je een goede 5-serie van leasen 8)7
En dat voor een auto met een cat. waarde van 28.995 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

timwijn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:42:
[...]

Als ik t bekijk bij Athlon, komt de duurste uitvoering op 1348e p/m incl brandstof (35k p/j, 4 jaar looptijd), 1.4 turbo Blitz (automaat). Wat een prijs, daar kan je een goede 5-serie van leasen 8)7
En dat voor een auto met een cat. waarde van 28.995 ;w
In zo'n geval zou het mijn strategie zijn om bij de merkdealer een lease-offerte te laten opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Robicide schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:22:
[...]

Heb je de automaat? Het valt me op dat bij veel modellen (iig bij DirectLease) de automaten veel meer verbruiken dan de handbakken, waardoor het brandstofvoorschot omhoog schiet.
Heb me laatst door een collega laten vertellen dat bij automaten het brandstofverbruik wordt berekend op de kickdown en het zuinigheidslabel daardoor vaak lager is bij automaten. Geen idee of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:44:
[...]

Heb me laatst door een collega laten vertellen dat bij automaten het brandstofverbruik wordt berekend op de kickdown en het zuinigheidslabel daardoor vaak lager is bij automaten. Geen idee of het waar is.
Dat zou wat zijn, constant op kickdown wegrijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom rekenen jullie met brandstof voorschot? Dat is toch totaal irrelevant omdat er sowieso een naverrekening plaats zal vinden...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

AllSeeyinEye schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:53:
Waarom rekenen jullie met brandstof voorschot? Dat is toch totaal irrelevant omdat er sowieso een naverrekening plaats zal vinden...
Nee bij de meeste bedrijven is er gewoon een algehele pool aan brandstof en rekenen een vast brandstof component. Wellicht dat dit anders werkt bij kleinere bedrijven.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:54
AllSeeyinEye schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:53:
Helemaal niet irrelevant aangezien er bedrijven zijn die je gewoon een bepaald leasebedrag geven waarvoor je het zal moeten doen, incl. brandstof op basis van x aantal kilometers en een x aantal maanden.

Geldt voor mijn vriendin bijv. ook: 1000 euro voor 55k p.j. en 36 maanden incl. brandstof. Als ze er (veel) boven zit zal dit deel een eigen bijdrage zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
remzor schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:11:
[...]

Helemaal niet irrelevant aangezien er bedrijven zijn die je gewoon een bepaald leasebedrag geven waarvoor je het zal moeten doen, incl. brandstof op basis van x aantal kilometers en een x aantal maanden.

Geldt voor mijn vriendin bijv. ook: 1000 euro voor 55k p.j. en 36 maanden incl. brandstof. Als ze er (veel) boven zit zal dit deel een eigen bijdrage zijn.
Ik snap dat bedrijven dat doen, maar als werknemer is het dan toch ontzettend lastig om een lease auto uit te zoeken/vergelijken.

Ben overigens blij dat het bij ons niet zo is, mijn verbruik is ongetwijfeld niet representatief met zoveel snelweg en Autobahn kilometers plus dat ik veel meer kilometers rijdt dan overeengekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik snap dat hele verhaal ook niet zo goed, maar meer omdat het voor mij niet van toepassing is. Werk bij een heul groot bedrijf maar onze afdeling en hoofd regelen alles zelf. Ik mag straks gewoon een auto naar keuze indienen van rond de 37k, en dan krijg je ja of nee. Rij iets van 80k per jaar, en leasen voor 3 jaar. Bijtelling is wat t is, geen brandstof of eigen bijdrage of andere verrekeningen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

99% van de gevallen hoef je daar ook helemaal niets mee te doen.
Je krijgt gewoon inlog codes voor een portal daar staan auto's in voor X prijs binnen de eisen van de werkgever die voldoen aan jouw budget / classe en een of twee daar boven en onder.
Daar zie je de totaal kosten staan incl brandstof en alles er op en aan. Dat leg je tegen je budget dat je hebt en dan kies je een auto.

Op de achtergrond gaat de werkgever shoppen bij mogelijk een of meerdere lease aanbieders en die komen dan terug met een definitieve lease aanbieding en dan ben je klaar.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Zelfs dat inloggen en kiezen op budget wordt bij ons overgeslagen. Tis echt je lijstje met 1, 2 of 3 gewenste auto's inleveren en rijden maar. Zo rij ik de V40, collega Mazda 6, vw golf station, 508 en de andere heeft net Ateca besteld. Bijtelling zien we op salarisstrookje wel.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
En zo is het bij iedereen anders.. :)

Bij ons hebben we accounts om in te loggen bij de portals van de leasemaatschappijen waar de werkgever mee werkt (Alphabet & Athlon). Daar kunnen we zelf een bestelling indienen, die daarna nog wel langs de leaseafdeling gaat ter goedkeuring, maar meer doen ze niet volgens mij.
We hebben een budget incl. brandstof en op die portals staan alle auto's die we mogen kiezen (dit zijn in principe alle personenauto's die in Nederland te krijgen zijn) en wat ze kosten onder onze leaseregeling.
Op die portals kan je ze ook helemaal samenstellen met de beschikbare opties etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:46
Ik heb het ook overal anders gezien, van lijstjes invullen tot inloggen bij Alphabet tot gewoon offertes naar de LM mailen en bij je baas op bureau leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 14:08
Ik zal binnenkort ook weer een nieuwe lease auto mogen kiezen.
Zijn er bij de onderhandelingen met een autodealer ook mogelijkheden om wat extra`s of korting te bedingen bij het afnemen van leaseauto? (zit zelf bv. te denken aan een gratis trekhaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

pitchdown schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:29:
Zijn er bij de onderhandelingen met een autodealer ook mogelijkheden om wat extra`s of korting te bedingen bij het afnemen van leaseauto? (zit zelf bv. te denken aan een gratis trekhaak).
Volgens mij kan je als rijder niets, hooguit dingen die de dealer achteraf wil doen.
Standaard onderdelen onderhandeld de LM over.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
RZor schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:40:
[...]

Volgens mij kan je als rijder niets, hooguit dingen die de dealer achteraf wil doen.
Standaard onderdelen onderhandeld de LM over.
Ok, maar je zou dus wel kunnen afspreken dat ze achteraf bv. een trekhaak oid erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 09:11

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij ons is het proces dat je gewoon zelf een auto uitzoekt waarvan je denkt dat die in je budget gaat passen (vrije autokeuze binnen bepaalde voorwaarden, zoals geen terreinwagens, representatief, etc.), de offerte leg je voor aan het management voor pro-forma goedkeuring ("mits het binnen je budget past is deze auto OK"). Dan stuur je de offerte naar de wagenparkbeheerder, die het aan een of meerdere leasemaatschappijen voorlegt. De leasemaatschappij berekent het normleasebedrag (gebaseerd op 35.000km x 5 jaar excl. brandstof, daarop zijn onze leasenormen gebaseerd) en het daadwerkelijke leasebedrag (gebaseerd op hoeveel je verwacht daadwerkelijk te gaan rijden). Als het normleasebedrag OK is gaat het weer naar het management voor definitieve goedkeuring; als het boven je budget zit dan kan je de offerte tweaken om het binnen je budget te laten vallen, of "back to the drawing board".

Wat wel handig was bij de offerte die ik van de leasemaatschappij kreeg is dat elk pakket en elke optie apart gespecificeerd was inclusief hoeveel invloed die optie heeft op het leasebedrag. Ik zat iets boven het budget, en met die gedetailleerde lijst kon ik dus gericht een paar opties schrappen om binnen het budget te komen. Scheelt heel veel heen-en-weer met verschillende offertes!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

pitchdown schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:41:
[...]

Ok, maar je zou dus wel kunnen afspreken dat ze achteraf bv. een trekhaak oid erop zetten?
Dit is zeker mogelijk. Alleen zou ik dan niet voor een trekhaak kiezen ;-) Kijk eens naar dakdragers of andere accessoires die verwijderbaar zijn. Deze zijn dan voor jezelf als leasetermijn is afgelopen (Staan niet in het leasecontract) en kan je verder gebruiken / verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Ligt eraan of je volgens je contract vrije dealerkeuze hebt.
Bij ons heeft de lease maatschappij voorkeursdealers waar ze al kortingen hebben bedingd, dus zelf kan ik zo goed als niks onderhandelen.
Als je al kan onderhandelen met een dealer, zal het waarschijnlijk alleen op accessoires zijn en niet op af-fabriek opties, omdat die de fiscale waarde van de auto beïnvloeden waar je leasebedrag op wordt berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verschilt ook weer per bedrijf en hoe de leaseregeling in elkaar zit.
Bij ons kan ik gewoon een offerte laten opstellen bij de dealer incl. eventuele korting/gratis accesoires en die indienen bij de leasemaatschappij (via de portal van de leasemaatschappij, of simpelweg per email opsturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01

JaQ

Mijn ervaring is ook dat de leasemaatschappij al dermate scherp heeft onderhandeld dat er geen ruimte voor een dealer over is.

Bij de Volvo die ik net heb besteld heb zegt de dealer dat de importeur een vergoeding naar de dealer schuift, omdat het bedongen kortingspercentage hoger is dan wat de dealer normaal krijgt. Geen idee of het klopt, maar het zou me niet verbazen.

Daarnaast heb ik vanuit de werkgever een expliciet verbod om opties, accessoires of andere cadeaus uit te onderhandelen.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Robicide schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:22:
[...]

Bij DL krijg ik alleen de Meriva 1.4 Blitz met dus bij 35k km p/j een brandstofvoorschot van 289, en een leasebedrag van €624 voor een totaal van €913. Goed, geen 1000, maar flink in de buurt ;)

edit: rekenfoutje, brandstofvoorschot is zelfs €289 :X
Ja zeker.... het is ook meer een constatering in de verschillen hoor, geen oordeel of het klopt of niet.

Ik verbaas me enkel over de grote verschillen die er blijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Veranderen prijzen (voor werknemers) nog wel eens als je eenmaal je aanvraag hebt ingediend en de baas/leasemaatschappij uiteindelijk leaseprijzen gaat onderhandelen? En zo ja, hoeveel (een gok is ook prima)?

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 03-02-2017 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
Martinspire schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:33:
Veranderen prijzen (voor werknemers) nog wel eens als je eenmaal je aanvraag hebt ingediend en de baas/leasemaatschappij uiteindelijk leaseprijzen gaat onderhandelen? En zo ja, hoeveel?
Bij ons ja, hoeveel gene idee ligt eraan.
Bij ons gaat het proces zo:
Ik selecteer auto via leaseportal.
Ik ga naar een dealer voor proefrit en ene daadwerkelijke offerte met dealer (om ook trekhaken en dat soort items te onderhandelen)
Dan lever ik deze offerte aan bij werkgever, die geeft deze offerte aan 2 leasemaatschapijen waar ze een overeenkomst mee hebben en de goedkoopste of snelste levering (ligt aan situatie) kiezen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57

JB

Cédric roelt!

Joostje123 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:42:
[...]

Bij ons ja, hoeveel gene idee ligt eraan.
Bij ons gaat het proces zo:
Ik selecteer auto via leaseportal.
Ik ga naar een dealer voor proefrit en ene daadwerkelijke offerte met dealer (om ook trekhaken en dat soort items te onderhandelen)
Dan lever ik deze offerte aan bij werkgever, die geeft deze offerte aan 2 leasemaatschapijen waar ze een overeenkomst mee hebben en de goedkoopste of snelste levering (ligt aan situatie) kiezen ze.
Ik doe het ook zo :)

Het is abnormaal hoeveel marge die dealers op accessoires zetten :r Door een fuckup bij mijn leaseauto kom je daar achter omdat ze dan met allerlei prijzen/berekeningen/compensaties komen

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Laatst online: 28-09 23:52
Ik heb onderhandeld dat de dealer 5% extra korting gaf bovenop de korting aan de leasemij. Daarnaast nog extra audio achteraf t.w.v. €600.

Betrof een BMW 225XE maar moet wel bij gezegd worden dat het een hybride is eind november vorig jaar, net voor de opheffing van de 15% bijtellings regeling. Ze hebben zelf ook doorgehad dat die wagens onverkoopbaar zouden worden in de nieuwe bijtellingsregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 21:35
Bij ons loop je gewoon dichtstbijzijnde dealer van merk naar keuze in en laat je een offerte maken. Die gaat naar de LM en zij rekenen die gewoon door op hun tarief. Vervolgens vragen ze netjes aan de dealer waar je geweest bent of hij, op hun voorwaarden, mee wil doen. Indien hij dat doet is het mooi meegenomen anders niet.

In mijn geval ging dealer gewoon akkoord. Dan is het wel lekker dat ze in de buurt zitten, kan je nog eens om iets komen.

Nog 2 maanden wachten op mijn C coupe :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:47

Lex2

Fotografieliefhebber

Sinds anderhalve week heb ik ook de mogelijkheid om een leaseauto uit te zoeken en samen te stellen, ter vervanging van mijn huidige Renault Megane. Helaas wel een wat beperkte keuze (geen Lexus, geen VW Golf, Passat, etc).

Persoonlijk hoef ik niet opnieuw een Renault te hebben en ik zit daarom nu zelf te twijfelen tussen de Mercedes A-klasse en de Ford Mondeo. Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in de Ford Mondeo en ik moet zeggen dat ik dat een fantastische auto vind. Ruim van binnen (hoewel ik er 90% van de tijd wel alleen in zal zitten) en luxe! Ik vind hem ook relatief stil en hij heeft een mooie afwerking en hij rijdt uiteraard uitstekend.

Ik heb twee jaar geleden ooit in een Mercedes A-klasse gereden en ik vond het zicht in die auto wel een probleem. Continu op een kruising tegen de deurstijl aan te kijken (ik ben vrij lang). Misschien komende week toch nog maar even bij de Mercedes-dealer kijken. De Mercedes biedt wel het meeste auto voor zijn geld...

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou als tegenhanger van de Mondeo (neem aan dat je in die klasse zoekt) ook eens kunnen kijken naar een V60/S60. Ze hebben momenteel een Nordic+ uitvoering waarmee je voor een vrij goed uitgeruste auto hebt voor een mooie prijs. Een Renault Talisman zou je kunnen bekijken, toch echt een klasse hoger dan je huidige Renault. Verder kan je denken aan een Peugeot 508, misschien een DS5 of een Skoda Superb als je gewoon heel veel ruimte wil. Zoveel moois in deze klasse te krijgen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Lex2 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:27:
Sinds anderhalve week heb ik ook de mogelijkheid om een leaseauto uit te zoeken en samen te stellen, ter vervanging van mijn huidige Renault Megane. Helaas wel een wat beperkte keuze (geen Lexus, geen VW Golf, Passat, etc).

Persoonlijk hoef ik niet opnieuw een Renault te hebben en ik zit daarom nu zelf te twijfelen tussen de Mercedes A-klasse en de Ford Mondeo. Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in de Ford Mondeo en ik moet zeggen dat ik dat een fantastische auto vind. Ruim van binnen (hoewel ik er 90% van de tijd wel alleen in zal zitten) en luxe! Ik vind hem ook relatief stil en hij heeft een mooie afwerking en hij rijdt uiteraard uitstekend.

Ik heb twee jaar geleden ooit in een Mercedes A-klasse gereden en ik vond het zicht in die auto wel een probleem. Continu op een kruising tegen de deurstijl aan te kijken (ik ben vrij lang). Misschien komende week toch nog maar even bij de Mercedes-dealer kijken. De Mercedes biedt wel het meeste auto voor zijn geld...
Hoe kom je bij deze keuze? Een Mercedes A-klasse is veel en veel kleiner dan een Mondeo, ben benieuwd wat je overwegingen zijn voor keuze lease-auto. Daarnaast, waarom is de A-klasse meeste auto voor zijn geld? Die heb ik ook nog nooit eerder gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Vandaag proefrit gedaan in de astra touring sports. Reed prima en ook een prima interieur. Geeft enige twijfel t.o.v. de octavia combi. Echter de ruimte in de octavia kan de doorslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit kon ook wel eens een potentiele leaseknaller worden trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://preview.netcarshow.com/Kia-Stinger-2018-ig.jpg

Kia Stinger. Prijs nog onbekend, vermoedelijk wel een stuk lager dan de BMW 4 waar ie mee moet concurreren. Ook met 3,2 V6 en in diesel. Maar coming soon.

Ik zeg :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een mooie auto om te zien, en kwalitatief zal het ook prima zijn. Maar kwaliteitsbeleving heb ik nog nooit gehad met een Kia. Ik zie het in Nederland geen succes worden, net zoals de prima Optima geen echt succes is. Ik zie hem iig zelden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:01
Ik vind het voor een Koreaans merk al heel wat dat ze grote velgen leveren. Verder laten ze ook de enorme hoeveelheden zichtbaar plastic voor- en achterop achterwege.
Verder is zo'n gaspedaal dat van onderen scharniert ook super oOo
Nu nog zien hoe de rij-eigenschappen zijn, want die zijn nog nooit in de buurt gekomen van die van een Duits merk.

[ Voor 4% gewijzigd door fonsoy op 04-02-2017 20:52 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
pitchdown schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:57:
Vandaag proefrit gedaan in de astra touring sports. Reed prima en ook een prima interieur. Geeft enige twijfel t.o.v. de octavia combi. Echter de ruimte in de octavia kan de doorslag geven.
Ik rij nu een redelijke rijk aangeklede Octavia (ledere bekleding, keyless entry, lane assist / park assist, audio pakket, etc) en als ik die nu weer zo configureer is hij toch best prijzig (36k). Als je de astra gelijkwaardig gaat aankleden kom ik op net geen 32k. Best een flink verschil.

Heb afgelopen donderdag ook een proefrit gehad in de astra en paar dingen vielen mij erg positief op. De stoelen zitten echt heerlijk (agr), de wegligging is echt super strak, en het stuurgedrag is heerlijk. Daarnaast werkt de navi 900 echt super vlot en responsief. Iets waar veel entertainment systemen een voorbeeld aan kunnen nemen. Het enige "minpuntje" is de ruimte tov de Octavia. Maar de Octavia is hierin gewoon de beste (in dit segment).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:47

Lex2

Fotografieliefhebber

timwijn schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:41:
[...]

Hoe kom je bij deze keuze? Een Mercedes A-klasse is veel en veel kleiner dan een Mondeo, ben benieuwd wat je overwegingen zijn voor keuze lease-auto. Daarnaast, waarom is de A-klasse meeste auto voor zijn geld? Die heb ik ook nog nooit eerder gehoord ;)
Klopt, het zijn inderdaad twee totaal verschillende auto's. Ik zal even wat toelichting geven :)

Voor uitzoeken van mijn leaseauto zijn comfort (ik rijd veel lange afstanden - van huis > werk is plusminus 190km enkele reis) en 'looks' het belangrijkste criterium. Het financiele plaatje komt daarna. Ik heb geen partner dus wat dat betreft is een superruime auto niet nodig.

Gegeven die criteria en het lijstje waar ik uit kan kiezen heb ik de Mercedes en de Ford op mijn shortlist gezet.

Overigens bedoelde ik dat je met de Mercedes een completere auto (qua opties) voor je geld krijgt t.o.v. de Ford, maar de Mercedes heeft een hogere CO2-uitstoot, waar mijn werkgever potentieel niet zo blij mee is...

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Michaelg schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:34:
[...]

Ik rij nu een redelijke rijk aangeklede Octavia (ledere bekleding, keyless entry, lane assist / park assist, audio pakket, etc) en als ik die nu weer zo configureer is hij toch best prijzig (36k). Als je de astra gelijkwaardig gaat aankleden kom ik op net geen 32k. Best een flink verschil.

Heb afgelopen donderdag ook een proefrit gehad in de astra en paar dingen vielen mij erg positief op. De stoelen zitten echt heerlijk (agr), de wegligging is echt super strak, en het stuurgedrag is heerlijk. Daarnaast werkt de navi 900 echt super vlot en responsief. Iets waar veel entertainment systemen een voorbeeld aan kunnen nemen. Het enige "minpuntje" is de ruimte tov de Octavia. Maar de Octavia is hierin gewoon de beste (in dit segment).
Ik had een Golf 6 en ging ook naar een Opel Astra 2012. Van die keuze heb ik echt spijt gehad. Waar ik tegenaan liep waren zoveel punten. Ook met de navigatie want als je een nieuwe bestemming wilde invoeren tijdens het rijden, kon niet. Als je de lichten aanzette dan werd je verblind door je scherm. Lichtsensor die je niet standaard uit kon zetten, geen indicatie qua snelheid voor je cruise control dat je kon zien hoe hard je rijdt en nog veel meer punten waar ik vond dat de vag groep echt veel beter in is. Ook de navigatie vond ik van VAG echt veel beter, ook de plaatsing van de usb was bij Opel erg onhandig, zeker als de stick lang was. De opties zoals VAG aanbod vond ik veel beter. Bij VAG heb je nog bochtrijverlichting, gekoelde dashboard kastje, etc. Ik zou persoonlijk en nu zeker als ik vanuit een Golf 7 kom niet meer zo gauw kijken naar andere merken door de opties die ik nu ook heb.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
The Eagle schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:24:
Dit kon ook wel eens een potentiele leaseknaller worden trouwens:

[afbeelding]

Kia Stinger. Prijs nog onbekend, vermoedelijk wel een stuk lager dan de BMW 4 waar ie mee moet concurreren. Ook met 3,2 V6 en in diesel. Maar coming soon.

Ik zeg :9
Fantastische looks. Maar nadat onze CO2-regeling eroverheen is geweest, is hij waarschijnlijk duurder dan de vergelijkbare 4-serie en A5.

[ Voor 1% gewijzigd door PWM op 05-02-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:14:
[...]

Ik had een Golf 6 en ging ook naar een Opel Astra 2012. Van die keuze heb ik echt spijt gehad. Waar ik tegenaan liep waren zoveel punten. Ook met de navigatie want als je een nieuwe bestemming wilde invoeren tijdens het rijden, kon niet. Als je de lichten aanzette dan werd je verblind door je scherm. Lichtsensor die je niet standaard uit kon zetten, geen indicatie qua snelheid voor je cruise control dat je kon zien hoe hard je rijdt en nog veel meer punten waar ik vond dat de vag groep echt veel beter in is. Ook de navigatie vond ik van VAG echt veel beter, ook de plaatsing van de usb was bij Opel erg onhandig, zeker als de stick lang was. De opties zoals VAG aanbod vond ik veel beter. Bij VAG heb je nog bochtrijverlichting, gekoelde dashboard kastje, etc. Ik zou persoonlijk en nu zeker als ik vanuit een Golf 7 kom niet meer zo gauw kijken naar andere merken door de opties die ik nu ook heb.
Een Astra uit 2012 is niet te vergelijken met de huidige Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:51:
Zeker een mooie auto om te zien, en kwalitatief zal het ook prima zijn. Maar kwaliteitsbeleving heb ik nog nooit gehad met een Kia. Ik zie het in Nederland geen succes worden, net zoals de prima Optima geen echt succes is. Ik zie hem iig zelden rijden.
Dat die Optima geen succes was, was met name te wijten aan het bijtellingsverhaal. Die Optima zat rond de 30k maar met 25% bijtelling ipv de toen ook gangbare 14. Nu is het alleen 22 en 25% wat de klok slaat en dus grotere kansen imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Dat die Optima geen succes was, was met name te wijten aan het bijtellingsverhaal. Die Optima zat rond de 30k maar met 25% bijtelling ipv de toen ook gangbare 14. Nu is het alleen 22 en 25% wat de klok slaat en dus grotere kansen imho :)
Newsflash: de bijtelling is vanaf dit jaar alleen nog 4% of 22% ;)
Bron.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

itsalex schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:14:
[...]

De huidige Astra is note bene Auto van het jaar 2016 geweest (de golf in 2013 overigens). Dus echt vergelijken met de oude kan niet (alle punten die je aanhaalt zijn voor zover ik kan zien ook aangepast). Overigens heb je die bochtrijverlichting en koeling dashboard ook alleen bij de duurdere versies volgens mij.

(Grote) Nadelen voor de golf blijven wat mij betreft:
  • Hij ziet er op en top saai uit. Saaiste in het hele segment
  • Je ziet ze zo gigantisch veel en kunt vaak niet snel zeggen of het de laatste versie is (je nieuwe auto voelt meteen niet meer nieuw)
  • Hij is erg prijzig, in basisprijs zit al wel wat maar je hebt veel (dure) opties nodig om er echt wat leuks van te maken. Zeker als je geen 1.0/1.2 liter motor wilt. Voordelen van de bijtelling zijn komen te vervallen dus dat maakt hem duurder (volgens mij zelfs duurste in zijn segment)
  • Beperkt kleurenpalet (2x wit, rood, 2x grijs en bruin/grijs). Niet eens blauw?
  • Enige kleur in interieur komt van de gordelhouders
  • Over de opties, waarom zoveel apart? Van de radio zijn DAB+, Speakers, Spraakbediening en Telefoonvoorbereiding allemaal apart (en kost samen 1431 euro!). En dat is dan nog los van het Executive en Executive Plus pakket met groter mediascherm (resolutie 800x480), Navgatie, etc. Vreemd genoeg zitten er ook wat andere opties in die niet worden aangevinkt als je deze feature selecteert en het lijkt alsof je meer opties nodig hebt.
  • Hij oogt verouderd. Al is dat natuurlijk omdat ie al in 2013 op de markt kwam en waarschijnlijk dit jaar of het jaar erop wordt vervangen (wat ook killing voor de restwaarde is)
Nee, hier was de golf al snel van mn lijstje afgehaald. Blijft een prima auto hoor, maar de concurrentie is er mijns inziens voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'nieuwe' golf is inmiddels te aanschouwen op de site autoweek. Toont nog steeds zeer verouderd. Daarin dus geen verandering bij het nieuwere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De Mondeo staat nu ook op wintersloffen. Even wennen aan die nieuwe LM. Bij de vorige kon ik dat meteen bij aflevering laten regelen. Nu zelf naar bandenboer. Jammer van de tijd :/

Binnenkort nog de ramen laten tinten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/mondeo1.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cuball
  • Laatst online: 05-10 13:51
Lex2 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:27:

Waarom eigenlijk de A-klasse? Ik heb tijdje terug sterk zitten twijfelen tussen de C-klasse en de Mondeo (beide in station uitvoering)

Uiteindelijk voor de Mondeo gekozen omdat :
  • voor hetzelfde leasing bedrag een beter uitgeruste wagen (safety packs, adaptive LED, ..)
  • wij gaan geregeld op reis met de wagen, met 2 kindjes erbij is een grotere wagen geen overbodige luxe
  • de keuze van motor iets beter vond (2.0 diesel 150pk vs 1.6 diesel 136pk)
  • de looks van de Mondeo spreken mij meer aan, en de Mercedes zie je dan ook zoveel op de weg rijden (hier toch in België). Als ik de Mondeo in m'n achteruit spiegel zie dan is het altijd wauw :-)
  • proefrit heeft me toch overtuigd, de C-klasse rijdt in ieder geval heel leuk, maar de Mondeo vond ik zeker even goed, uiteraard rekening houdend dat de wagen een stuk groter en zwaarder is dan de benz

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
The Eagle schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Bijtelling is geen directe factor meer. BPM des te meer.

Door de BPM gaat de prijs van de auto met 3.2 V6 waarschijnlijk omhoog naar hetzelfde of hoger als een 428i of zelfs 435i. Met een veel lagere restwaarde wordt dat geen leaseknaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Joostje123 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Peugeot 208
GT-line 1.6 BlueHDi 100 5D 75kW

Renault Clio
Energy dCi 90 ECO2 Intens 5D 66kW

SEAT Ibiza
1.4 TDI 66 kW FR Connect 5D

Volkswagen Polo
1.4 TDI 66kW Comfortline Business R

Volgens mij zit je nu allemaal zelfde bedrag. Zelfde soort auto's.
  • Ik wil parkeerhulp (met sensor of achteruitrijcamera (laatste voorkeur))
  • goed functioneel touchscreen scherm voor bediening (navigatie boeit niet zoveel)
  • In de winter ook wel wat comfortable kunnen rijden (liefst bijrijder en rijder verschillende climaatinstellingen)
  • Liefst een grotere tankinhoud (lees rijbereik), kom van 35 liter benzine.
    Heb daar nog niet echt naar gekeken maar neem aan dat ik wel tegen de 1000km actieradios zit met al deze opties?
  • Wat laadruimte voor soms wat ikea kasten vervoeren in een Aygo paste het altijd net met heel veel puzzelen en meten
Heb je inmiddels al een rit gemaakt in een van de auto's?
Want ik begrijp nu niet wat je van ons verwacht?
Wil je dat wij je gaan vertellen wat je moet leasen ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Lex2 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 07:57:
[...]

Klopt, het zijn inderdaad twee totaal verschillende auto's. Ik zal even wat toelichting geven :)

Voor uitzoeken van mijn leaseauto zijn comfort (ik rijd veel lange afstanden - van huis > werk is plusminus 190km enkele reis) en 'looks' het belangrijkste criterium. Het financiele plaatje komt daarna. Ik heb geen partner dus wat dat betreft is een superruime auto niet nodig.

Gegeven die criteria en het lijstje waar ik uit kan kiezen heb ik de Mercedes en de Ford op mijn shortlist gezet.

Overigens bedoelde ik dat je met de Mercedes een completere auto (qua opties) voor je geld krijgt t.o.v. de Ford, maar de Mercedes heeft een hogere CO2-uitstoot, waar mijn werkgever potentieel niet zo blij mee is...
Ik snap em, flinke stukken rijden inderdaad, dan is een comfortabele auto wel zo prettig. Wel erg veel opties mogelijk denk ik in die prijsklasse. Welke auto's hebben je shortlist niet gehaald? :)
Kan me zo voorstellen BMW 1-serie (of mogelijk X1?), Audi A3 (vind ik als sedan erg geslaagd)? Evt Volkswagen Passat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

RomeoJ schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:46:
[...]

Newsflash: de bijtelling is vanaf dit jaar alleen nog 4% of 22% ;)
Bron.
Ook goed. Alleen maar gunstig voor die nieuwe Kia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Alles staat en valt met twee technologieen:

1. het bouwen van zeer efficiente aandrijflijnen
2. sjoemelsoftware

Ik vrees dat ze nog geen technologische aansluiting hebben. Als ze de auto tot een ECE verbruik van 1:14 kunnen krijgen, zit er al 13.500 BPM op. In 2018 wordt dat nog meer.

Een BMW 430i Automaat Gran Coupe doet slechts 6100 euro aan BPM.
Met een straftax van 7k is het lastig concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:32
t_captain schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:17:
Alles staat en valt met twee technologieen:

1. het bouwen van zeer efficiente aandrijflijnen
2. sjoemelsoftware
Dan vergeet je gewicht en luchtweerstand nog. Een moderne aandrijflijn in een F150 zal nog steeds veel verbruiken en co2 uitstoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die factoren lijken op het oog vergelijkbaar tussen de Stinger en de A5 en 4-serie. Luchtweerstand is overigens een bescheiden factor in ECE, daar zit nauwelijks snelweg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Zaterdag proefritten gemaakt met de Peugeot 2008 en de Kia Niro, met helaas wat teleurstellend resultaat.

De 2008 reed prima maar voelt vanbinnen een heel stuk kleiner dan het uiterlijk doet vermoeden. De rolstoel gaat er echter makkelijk in.

Dan de Kia: wat een heerlijke auto, trekt lekker vlot als 't moet en voelt in alle opzichten prettig aan, bovendien een stuk mooier om aan te zien. Helaas past de rolstoel echt maar net in de auto door de toch vrij lage opening en de hoge laadvloer. Bovendien komt er binnenkort een nieuwe rolstoel met naar alle waarschijnlijkheid grotere wielen en een hoger frame waardoor die waarschijnlijk niet meer in de Niro zal passen.

Verder kijken dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
zitten er nog nieuwe interessante stationwagons in de pijpleiding voor aankomende maanden?
Wanneer komt bv. de nieuwe golf variant?
Pagina: 1 ... 52 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic