Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
>1000 euro (excl. brandstof?) voor een 1-serie?JB schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:04:
Poeh das netjes voor een BMW 1. Als je het er voor over hebt, geen enkel probleem maar ik kijk over de 4 jaar. Gaat je situatie wellicht veranderen (kids enz)Ik had er geen 450 euro voor over om "maar" een BMW 1 te rijden. NOFI

Verwijderd
Een dunne Golf is al belachelijk duur. Wellicht in de lease wat leuke acties, maar indien dat niet het geval is dan zie ik eigenlijk geen enkele reden om Golf te rijden. Astra is echt stukken goedkoper voor hetzelfde. En voor het geld van een Golf kan je ook bijvoorbeeld Volvo rijden.san.okk schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:11:
[...]
>1000 euro (excl. brandstof?) voor een 1-serie?neem dan een dikke golf GTD ofzoiets
Bak van Volvo is goed. 1 van de betere in het segment. Beleving met de D2 is er niet echt. De D3 automaat was gevoelsmatig minder snel dan mijn huidige golf 110pk tdi met DSG. Uiteraard is de Volvo wel sneller maar je voelt het niet. Voor de 1 een compliment voor mij persoonlijk wel erg weinig beleving. Dan heb ik het nog over de D3, ben benieuwd wat je van de D2 automaat vindt. Het is ook maar net wat je gewend bent.remzor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:07:
Mijn vriendin mag over een paar maanden weer iets uitzoeken en bestellen, budget is €1000,- incl. brandstof (verplicht Diesel), winterbanden en op basis van 55k p.j. en 36 maanden
Nog mensen die recent ervaring of ideeën hebben met onderstaand:
1). Wat vinden jullie van de automaat (Geartronic) in de V40? In vergelijking tot andere merken eventueel?
2). Met bovenstaande in het achterhoofd, is een Nordic+ D2 Geartronic met wat extra opties (36-38k) of een redelijk tot goed uitgeruste A3 Sportback dan mogelijk denken jullie? Dus incl. brandstofvoorschot.
Ik snap dat verschillende leasemaatschappijen anders kunnen rekenen en we gaan ook zeker proefritten maken over een aantal maanden, maar gewoon nieuwsgierig en ter indicatie (en zin in).
Ik heb hier een offerte liggen van een redelijk uitgeruste A3 SB 1.6TDI DSG Sportline oa adaptive cruise+lane assist, 17", grote navi en stoelverwarming.
€860 per maand ex brandstof 40.000km pj
Gok dat je budget te kort komt.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Qua consumentenprijs heb je gelijk. Toch is/was de golf goedkoper in de lease in vergelijking met octavia wanneer je hem (nagenoeg) vol opties neemt.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:17:
[...]
Een dunne Golf is al belachelijk duur. Wellicht in de lease wat leuke acties, maar indien dat niet het geval is dan zie ik eigenlijk geen enkele reden om Golf te rijden. Astra is echt stukken goedkoper voor hetzelfde. En voor het geld van een Golf kan je ook bijvoorbeeld Volvo rijden.
Astra is zeer scherp te leasen wanneer je opel lease als leasemaatschappij neemt.
[ Voor 37% gewijzigd door Appie Heijn op 25-01-2017 19:48 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Oke, thanks voor de info. Ik begrijp dat het lastig is om incl. brandstof te rekenen, ging ook meer om een indicatie (wellicht dat sommigen onlangs met eenzelfde budget en voorwaarden hebben 'geshopt').The Eagle schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:42:
55k per jaar is veel brandstof btw, dus zeg dat je 700 euro ex brandstof over zou houden. Dan heb je een instap middenklasser met wat luxe.
Het stomme is overigens dat mijn vriendin de laatste 2 jaar helemaal niet meer zoveel rijdt, eerder 35k p.j.
Dat geldt ook voor veel collega's vermoed ik, aangezien de regio's kleiner geworden zijn (uitbreiding personeelsbestand). Toch hanteren ze nog steeds de oude regeling, van jaren geleden. Dus qua brandstof zal ze in werkelijkheid niet zoveel gebruiken dan waar mee gerekend zal worden, m.b.t. de leaseprijzen dus wat ongunstig.
Thanks voor je input. Goed om te horen dat je wel tevreden bent met de automaat van Volvo. Het vermogen is voor mijn vriendin sowieso niet heel belangrijk, alles in het C-segment (>110pk) is eigenlijk prima. Het hoeft voor haar dus geen strepentrekker te zijn, ze hecht meer waarde aan comfort in de zin van een complete uitrusting. Een automaat leek haar nu wel fijn i.v.m. filerijden.Appie Heijn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:44:
Bak van Volvo is goed. 1 van de betere in het segment. Beleving met de D2 is er niet echt. De D3 automaat was gevoelsmatig minder snel dan mijn huidige golf 110pk tdi met DSG. Uiteraard is de Volvo wel sneller maar je voelt het niet. Voor de 1 een compliment voor mij persoonlijk wel erg weinig beleving. Dan heb ik het nog over de D3, ben benieuwd wat je van de D2 automaat vindt. Het is ook maar net wat je gewend bent.
Ik heb hier een offerte liggen van een redelijk uitgeruste A3 SB 1.6TDI DSG Sportline oa adaptive cruise+lane assist, 17", grote navi en stoelverwarming.
€860 per maand ex brandstof 40.000km pj
Gok dat je budget te kort komt.
De A3 zou waarschijnlijk wel kunnen maar dan een kale variant of met een eigen bijdrage, wat ze sowieso niet van plan is.
Collega's hebben in het verleden wel A3's geleased, kaal of iets luxer met eigen bijdrage. Destijds (en nu) veel V40's D2 14% en 308 14% modellen, vrij rijkelijk uitgerust.
De Astra is ook zeer compleet voor een mooie prijs lees ik hier, dus tegen die tijd ook zeker ff kijken!
[ Voor 46% gewijzigd door remzor op 25-01-2017 21:05 ]
Kan ook zijn dat ze daarmee naheffing brandstofkosten voorkomen. Helaas wel nadelig voor leasebedrag inderdaad, wat de keuze dus weer beperkter maakt.remzor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:00:
[...]
Oke, thanks voor de info. Ik begrijp dat het lastig is om incl. brandstof te rekenen, ging ook meer om een indicatie (wellicht dat sommigen onlangs met eenzelfde budget en voorwaarden hebben 'geshopt').
Het stomme is overigens dat mijn vriendin de laatste 2 jaar helemaal niet meer zoveel rijdt, eerder 35k p.j.
Dat geldt ook voor veel collega's vermoed ik, aangezien de regio's kleiner geworden zijn (uitbreiding personeelsbestand). Toch hanteren ze nog steeds de oude regeling, van jaren geleden. Dus qua brandstof zal ze in werkelijkheid niet zoveel gebruiken dan waar mee gerekend zal worden, m.b.t. de leaseprijzen dus wat ongunstig.
[...]
Thanks voor je input. Goed om te horen dat je wel tevreden bent met de automaat van Volvo. Het vermogen is voor mijn vriendin sowieso niet heel belangrijk, alles in het C-segment (>110pk) is eigenlijk prima. Het hoeft voor haar dus geen strepentrekker te zijn, ze hecht meer waarde aan comfort in de zin van een complete uitrusting. Een automaat leek haar nu wel fijn i.v.m. filerijden.
De A3 zou waarschijnlijk wel kunnen maar dan een kale variant of met een eigen bijdrage, wat ze sowieso niet van plan is.
Collega's hebben in het verleden wel A3's geleased, kaal of iets luxer met eigen bijdrage. Destijds (en nu) veel V40's D2 14% en 308 14% modellen, vrij rijkelijk uitgerust.
De Astra is ook zeer compleet voor een mooie prijs lees ik hier, dus tegen die tijd ook zeker ff kijken!
Mijn boefje is liev!
Heb even nagedacht over de Golf, maar toch een aantal dingen die me weerhouden:san.okk schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:11:
[...]
>1000 euro (excl. brandstof?) voor een 1-serie?neem dan een dikke golf GTD ofzoiets
- Zie hem al te vaak rijden
- Beetje saai van binnen imo
- Over een paar maanden komt volgens mij de Golf 8 uit, en zul je net zien dat die uitkomt als de mijne wordt afgeleverd...
striner schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:17:
[...]
Heb even nagedacht over de Golf, maar toch een aantal dingen die me weerhouden:
- Over een paar maanden komt volgens mij de Golf 8 uit, en zul je net zien dat die uitkomt als de mijne wordt afgeleverd...

Ik snap je, en de 1-serie zal ongetwijfeld goed rijden en ziet er goed uit. Hoe kan die zo duur zijn in de lease?striner schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:17:
[...]
Heb even nagedacht over de Golf, maar toch een aantal dingen die me weerhouden:
- Zie hem al te vaak rijden
- Beetje saai van binnen imo
Omdat BMW gewoon relatief duur issan.okk schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:36:
[...]
Ik snap je, en de 1-serie zal ongetwijfeld goed rijden en ziet er goed uit. Hoe kan die zo duur zijn in de lease?
5-deurs 116d automaat Corporate Lease Edition heeft al een fiscale waarde van 33.5k, en als je daar nog leuke opties aan toevoegt zit je zo aan de 40k+ fiscale waarde, waar die 400-450 euro op was gebaseerd.
De Lease Edition zonder iets erop komt op 317 euro per maand, de niet-lease edition 296, en de handbak 300 (de EDE handbak 271).
Snap nog steeds niet hoe je op zo'n hoog bedrag komt. Een 3-serie met wat minder opties kan je daar volgens mij ook wel uithalen. Of een Mercedes C(LA) of andere auto in een hoger segment. Heb je toch een stuk meer auto voor je geld. Bij welke maatschappij zit je?striner schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:42:
[...]
Omdat BMW gewoon relatief duur is
5-deurs 116d automaat Corporate Lease Edition heeft al een fiscale waarde van 33.5k, en als je daar nog leuke opties aan toevoegt zit je zo aan de 40k+ fiscale waarde, waar die 400-450 euro op was gebaseerd.
De Lease Edition zonder iets erop komt op 317 euro per maand, de niet-lease edition 296, en de handbak 300 (de EDE handbak 271).
Sowieso vind ik persoonlijk een 1 serie 1 van de lelijkste hatchbacks die rondrijdt.
Het is dat je het zegt maar ik had het anders niet herkend. Ding ziet er al jaren hetzelfde uit en alleen door te kijken naar de kentekens kun je snel herkennen of ie een beetje nieuw is of niet.
Dan liever een auto/model wat zich toch wat meer heeft ontwikkeld gedurende zijn releases.
Kan inderdaad ook een 3-serie leasen, maar daar begint de 316d automaat al bij 417 euro netto p/m (leasebedrag 986), dus no dice als ik die nog leuk wil aankleden.Niltag schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:42:
[...]
Snap nog steeds niet hoe je op zo'n hoog bedrag komt. Een 3-serie met wat minder opties kan je daar volgens mij ook wel uithalen. Of een Mercedes C(LA) of andere auto in een hoger segment. Heb je toch een stuk meer auto voor je geld. Bij welke maatschappij zit je?
Sowieso vind ik persoonlijk een 1 serie 1 van de lelijkste hatchbacks die rondrijdt.
Mercedes A is ongeveer hetzelfde qua prijs en opties, maar vond ik ietsje minder waar voor je geld. CLA 180d automaat begint bij 384 p/m (leaseprijs 934).
Ons bedrijf zit bij Van Mossel Leasing, in mijn functie krijgen we 576 euro leasebudget, 207 euro brandstofcomponent, en we mogen nog 50% eroverheen gaan voor eigen kosten.
Ter vergelijking: de BMW1 5-deurs steptronic lease edition heeft een vanaf leaseprijs van 898 (317 netto p/m)
Ik zal straks eens eentje configureren en laten zien waar de prijs in zit qua opties
[ Voor 4% gewijzigd door striner op 26-01-2017 07:56 ]
Was voor ons ook de grootste tegenvaller. Je wilt toch een beetje comfort voor pak 'em beet €35-40kAndRo555 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:24:
[...]
Er is net een facelift geweest... Zal zo wat ronde dezelfde moment als nieuwe 1 serie en V40 zijn. Daarnaast heeft de 1 serie 1 groot nadeel en dat is het windgeruis op de snelweg, daarin is een Golf gewoon pakken beter in. (Geen ervaring met V40)
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Beauty is in the eye of the beerholder
Dan zit je er aardig diep in als je het mij vraagt. De eigen bijdrage gaat van je netto salaris af toch?striner schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:51:
[...]
In mijn functie krijgen we 576 euro leasebudget, 207 euro brandstofcomponent, en we mogen nog 50% eroverheen gaan voor eigen kosten.
Mja mijn idee was dat er wel wat meer keus was voor 30-35k met 35-40k voor als je alle opties wilde hebben. Blijkt dat ik er bijna 10k naast zatLuPo schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:43:
[...]
Was voor ons ook de grootste tegenvaller. Je wilt toch een beetje comfort voor pak 'em beet €35-40k

Mijn keus is dan ook beperkt gebleven tot betaalbare c-segmenters met opties ipv de duurdere c-segmenters. Vooral ook omdat ik wel wat meer pit in de motor wil dan waar de instap-modellen van Audi, BMW, Mercedes, etc mee komen. Valt me echt op hoeveel duurder dat die auto's zijn ivm de rest van de markt en hoe goed de Skoda's, Renaults en Opels geprijst zijn. Die vallen nog echt in de categorie van goede prijs/kwaliteit verhouding waar de eerder genoemden vooral in de hoge kwaliteit lijstjes zitten (maar persoonlijk vind ik ze overpriced).
Verder viel me op dat veel sportieve modellen veel te duur geprijst zijn. Wie proberen ze bij Opel te bereiken met een OPC van 50k? Dan pak je toch heel wat anders? Of een snelle Golf? Fiesta/Focus RS? Dan is een BMW toch veel leuker met achterwielaandrijving? Ik heb het idee dat het een paar jaar geleden heel anders stond en je bv meer hot-hatches had met een betaalbaar prijskaartje. Natuurlijk heeft de milieuregelgeving diens effect gehad, maar zo groot is het verschil in BPM nou ook weer niet. Nee, het valt me erg op hoeveel modellen er gewoon fout geprijsd zijn. Alsof ze ze liever niet verkopen. Je moet wel een erg grote fan zijn, wil je een bepaald sport-model aanschaffen.
Volgens de Opel prijslijst zit er € 21,065(!) aan BPM op de Astra OPC. Dat is 40% van de aanschafprijs, vind ik toch een redelijk groot verschil.Martinspire schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:36:
[...]
Mja mijn idee was dat er wel wat meer keus was voor 30-35k met 35-40k voor als je alle opties wilde hebben. Blijkt dat ik er bijna 10k naast zat
Mijn keus is dan ook beperkt gebleven tot betaalbare c-segmenters met opties ipv de duurdere c-segmenters. Vooral ook omdat ik wel wat meer pit in de motor wil dan waar de instap-modellen van Audi, BMW, Mercedes, etc mee komen. Valt me echt op hoeveel duurder dat die auto's zijn ivm de rest van de markt en hoe goed de Skoda's, Renaults en Opels geprijst zijn. Die vallen nog echt in de categorie van goede prijs/kwaliteit verhouding waar de eerder genoemden vooral in de hoge kwaliteit lijstjes zitten (maar persoonlijk vind ik ze overpriced).
Verder viel me op dat veel sportieve modellen veel te duur geprijst zijn. Wie proberen ze bij Opel te bereiken met een OPC van 50k? Dan pak je toch heel wat anders? Of een snelle Golf? Fiesta/Focus RS? Dan is een BMW toch veel leuker met achterwielaandrijving? Ik heb het idee dat het een paar jaar geleden heel anders stond en je bv meer hot-hatches had met een betaalbaar prijskaartje. Natuurlijk heeft de milieuregelgeving diens effect gehad, maar zo groot is het verschil in BPM nou ook weer niet. Nee, het valt me erg op hoeveel modellen er gewoon fout geprijsd zijn. Alsof ze ze liever niet verkopen. Je moet wel een erg grote fan zijn, wil je een bepaald sport-model aanschaffen.
De Astra OPC zit in Duitsland op een vanafprijs van +/- €36.000 en in België +/- €32.000.
Als die BPM niet zo belachelijk hoog was, dan hadden we hier ook leuke auto's voor betaalbare prijzen
[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 26-01-2017 09:56 ]
EIGEN BIJDRAGE
€ 115,- (p/mnd)
NETTO AUTOKOSTEN
€ 317,-
LEASEPRIJS
€ 898,-
Dit is met de meeste opties aangevinkt die ik zou willen (er missen nog een paar dingen in de tool als active cruise control, en sommige opties worden niet in prijs verlaagd na aanvinken van Executive pakket, terwijl dat wel zou moeten)
EIGEN BIJDRAGE
€ 234,- (p/mnd)
NETTO AUTOKOSTEN
€ 435,-
LEASEPRIJS
€ 1.017,-
COMFORT PAKKET € 895,-
Servotronic € 0,-
Comfort Access € 0,-
Automatisch dimmende binnenspiegel € 0,-
Elektrisch verwarmde voorstoelen € 0,-
Hoofdsteunen achter neerklapbaar € 0,-
EXECUTIVE € 795,-
Sportstuurwiel met leder bekleed € 0,-
Automatische airconditioning 2-zone € 0,-
Deactivering passagiersairbag € 0,-
Uitbreiding instrumentencluster € 0,-
Lichtmetalen wielen V-spaak 16 inch (styling 378) € 197,-
Midnight Blue metallic € 1.050,-
ConnectedDrive Services € 356,-
DAB-tuner € 341,-
HiFi System Harman Kardon € 843,-
Elektrisch verstelbare lendensteunen op voorstoele € 246,-
M sportstuurwiel € 246,-
Sportstoelen voor € 523,-
Stof ‘Corner’ € 0,-
Stuurwielrand verwarmd € 203,-
Park Assistant € 160,-
Park Distance Control voorachter (PDC) € 213,-
Speed Limit Info € 341,-
Onbeperkt winterbanden op stalen velg € 0,-
totaal € 6.409,-
Het vermogen van deze 1.0 viel mij niks tegen.
Misschien in combinatie met de nieuwe octavia wagon wel een hele goede optie!
Vorig jaar een kind gekregen en overgestapt van werkgever. Hierdoor voor de Opel Astra ST (1.0 benzine) gekozen. Nieuwe model besteld op 1 april, was eind juli afgeleverd. Kost me door de 21% bijtelling iets meer (170 euro netto), maar het is een erg comfortabele auto. En met het Business pakket erg compleet!
Afaik rijden er geen (of toch nog heel weinig) facelift Golf's op de weg momenteel. Niet moeilijk dat je het nog niet herkend had.Martinspire schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 00:52:
[...]
Het is dat je het zegt maar ik had het anders niet herkend. Ding ziet er al jaren hetzelfde uit en alleen door te kijken naar de kentekens kun je snel herkennen of ie een beetje nieuw is of niet.
Dan liever een auto/model wat zich toch wat meer heeft ontwikkeld gedurende zijn releases.
Er is overigens wel degelijk wat verandert. Van die 'scrollende' LED achterlichten, nieuwe lichten voor, hoop nieuwe, frisse kleuren. LCD dashboard etc.
Het is misschien een saaie auto die je heel vaak ziet, maar het blijft een erg goede all-rounder met nergens echt serieuze minpunten heeft, de vanaf prijs is misschien relatief hoog, maar er zit dan ook vrij veel dingen standaard waar je bij andere merken toch wel weer een hoop voor bij betaalt, zoals ACC en City Emergency brake.
Verwijderd
Als ik een Volvo V40 nordic+ met instapdiesel naast een Golf met instapdiesel zet en vergelijkbare opties wil dan ben ik bang dat de Golf echt veel duurder gaat zijn.
Afhankelijk van je salaris is het een behoorlijk prijzige auto als je het mij vraagt.striner schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:59:
Dit is voor de BMW 1 5-deurs steptronic corporate lease edition (note dat deze duurder is in aanschaf, maar de Executive en High Executive pakketten zijn goedkoper, en je krijgt Navigation Business en Alarm erop. Ik twijfel nog of ik deze editie op de "gewone" variant pak, omdat ik meestal een pakket kies waar dat navigatiesysteem al in zit)
EIGEN BIJDRAGE
€ 115,- (p/mnd)
NETTO AUTOKOSTEN
€ 317,-
LEASEPRIJS
€ 898,-
Dit is met de meeste opties aangevinkt die ik zou willen (er missen nog een paar dingen in de tool als active cruise control, en sommige opties worden niet in prijs verlaagd na aanvinken van Executive pakket, terwijl dat wel zou moeten)
EIGEN BIJDRAGE
€ 234,- (p/mnd)
NETTO AUTOKOSTEN
€ 435,-
LEASEPRIJS
€ 1.017,-
Zeker omdat het "maar" een 1 serie betreft. Voor dat geld kan je toch ook een knappe 3 serie rijden?
Ik betaal voor een dik aangeklede Seat Leon ST 2.0 TDI 150PK a 37k ongeveer 220,- euro netto.
Je eigen bijdrage is behoorlijk fors wat me doet vermoeden dat je ver boven je beschikbare leasebudget zit, wat vaak weer gekoppeld is aan salaris.
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 26-01-2017 14:55 ]
Inderdaad, met zoveel km zou ik liever een iets minder uitgeruste 3 serie rijden. Bovendien heb je alle opties nodig of is het voor de heb? Elektrische verstelbare lendensteun? Mijn ervaring is dat handmatig de stoel verstellen sneller gaat. Tenzij je er met meerdere personen in rijdt die heel anders van postuur zijn, dan is de geheugenfunctie handig. M sportstuur?GeeMoney schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Afhankelijk van je salaris is het een behoorlijk prijzige auto als je het mij vraagt.
Zeker omdat het "maar" een 1 serie betreft. Voor dat geld kan je toch ook een knappe 3 serie rijden?
Ik betaal voor een dik aangeklede Seat Leon ST 2.0 TDI 150PK a 37k ongeveer 220,- euro netto.
Je eigen bijdrage is behoorlijk fors wat me doet vermoeden dat je ver boven je beschikbare leasebudget zit, wat vaak weer gekoppeld is aan salaris.
Daarbij, de 1 serie moet het doen met 3 cilinders, de 3 serie heeft tenminste nog 4 cilinders.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ja, zoals eerder genoemd 576 leasebudget en 207 brandstof. Binnen mijn bedrijf zit ik nog in de laagste functie waar dit bedrag bij hoort.GeeMoney schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Afhankelijk van je salaris is het een behoorlijk prijzige auto als je het mij vraagt.
Heb nu 3,5 jaar in een Peugeot 208 rondgereden die wel volgepropt zal met alle opties, 25k fiscale waarde, 240 netto kosten, met een leaseregeling waar we maar uit 5 merken mochten kiezen.
Sinds 1 januari zijn de budgetten "omhoog" gegaan (brandstofcomponent erbij), maar wilde wel meer opties en een merk dat we eerst niet mochten kiezen.
Stiekem zijn ze voor de heb ja. Volgens mij is er geen niet-elektrische lendensteun op de 1.P. Mekes schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:03:
[...]
Inderdaad, met zoveel km zou ik liever een iets minder uitgeruste 3 serie rijden. Bovendien heb je alle opties nodig of is het voor de heb? Elektrische verstelbare lendensteun? Mijn ervaring is dat handmatig de stoel verstellen sneller gaat. Tenzij je er met meerdere personen in rijdt die heel anders van postuur zijn, dan is de geheugenfunctie handig. M sportstuur?
Daarbij, de 1 serie moet het doen met 3 cilinders, de 3 serie heeft tenminste nog 4 cilinders.
Ik wil weinig opties t.o.v. mijn 208 inleveren, plus nog wat extra dingen die het leven in de auto makkelijk maken zoals queue assist. Hoge eisen, I know.
Gezien de BMW 3 al begint bij 420 ofzoiets, kan ik daar bijna niks meer op zetten, wil ik het nog een beetje betaalbaar houden.
Ik heb ook gekeken naar een A3 en 1-serie, maar vond het gewoon echt absurd wat het prijsverschil was bij een gelijk uitgevoerde Astra/Golf/Leon.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Astra, een gelijk uitgeruste Golf kwam dik 5.000eu duurderuit, een 1-serie zeker 10 á 12.000eu.
Tuurlijk is het premium en zal een BMW/Audi op enkele punten iets beter zijn, maar slecht is een VW/Opel/Seat ook niet natuurlijk.

Ik zie door de opties de auto niet meer

Mijn boefje is liev!
Jep, ik denk dat ik als een van weinigen meer om opties dan om motors of pk's geefP. Mekes schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:44:
Maar dan kan je niet zeggen dat je een bijna F/O BMW rijdt. Weliswaar eentje met drie cilinders en veel windruis, maar je rijdt een vet uitgeruste BMW.
Tuurlijk wel graag een beetje power, maar volgens mij is 110 pk meer dan zat.
Heb de 208 in 3,5 jaar tot 175000 gereden waarna die moest worden ingeleverd.
Als datzelfde met de 1 gebeurt, ben ik misschien tegen de tijd dat die wegmag een functie hoger met meer lease budget en kan ik wel een fatsoenlijke 3 leasen
[ Voor 21% gewijzigd door striner op 26-01-2017 15:53 ]
Mooie bak! Heb je ook een foto van het dashboard? Veel veilige Km''s gewenst!JB schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:49:
Vandaag opgehaald bij de dealer!
Ik zie door de opties de auto niet meer![]()
[afbeelding]
De nieuwste golf is volgens mij nog niet eens te bestellen, maar wederom vind ik hem weinig verschillen van het huidige model. Goed, ik snap dat ze dat in stand willen houden, maar goed.AndRo555 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:09:
[...]
Afaik rijden er geen (of toch nog heel weinig) facelift Golf's op de weg momenteel. Niet moeilijk dat je het nog niet herkend had.
Er is overigens wel degelijk wat verandert. Van die 'scrollende' LED achterlichten, nieuwe lichten voor, hoop nieuwe, frisse kleuren. LCD dashboard etc.
Het is misschien een saaie auto die je heel vaak ziet, maar het blijft een erg goede all-rounder met nergens echt serieuze minpunten heeft, de vanaf prijs is misschien relatief hoog, maar er zit dan ook vrij veel dingen standaard waar je bij andere merken toch wel weer een hoop voor bij betaalt, zoals ACC en City Emergency brake.
Verder heb je alleen 1.0 en 1.2 pittertjes, voor je aankomt bij de 2.0 of 1.4 + elektrisch. Er zit geen 1.4, 1.6 of 1.8 tussen en de 2.0 varianten zijn ook vanaf 37k. Dan heb je een Astra Innovation (nog zonder enkele opties, maar al wel een paar). Wil je 5-deurs dan komt er ook nog wat bij en als je hem helemaal met opties volgooid, komt er al snel 10.000 bij. Dan heb je dus voor een 2.0 een prijs van bijna 50k. Daar kun je heel wat leuks bij de buren uitzoeken. Duurste Astra die ik kan samenstellen zit op 42k. Mégane GT zit daar zelfs nog wat onder.
Goed, dan kun je nog wat zeggen over kwaliteit van materialen, ruimte, onderstel e.d. maar probeer alsjeblieft niet te beweren dat een Golf goedkoop is. Zeker niet als je geen 1.2 pittertje wilt (en ook daarmee leggen ze het allemaal af op concurrentie).
Verder zie ik van het huidige model in de configurator dat je allerlei zaken die je noemt (ACC, etc) gewoon als optie erbij moet nemen.
Verwijderd
Ik vind opties ook belangrijker. Ik kan prima uit de voeten met een 120pk diesel. Liever een wat luxere auto dan een zwaardere motor. Wel draagt goede isolatie erg bij aan de kwaliteitsbeleving. De BMW schijnt (ik zou het niet weten, heb er nooit in gezeten) op de snelweg lawaaiig te zijn. Dat zou bij mij veel afbreuk doen aan de kwaliteisbeleving, iets waar je juist zo'n merk voor kiest.striner schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:50:
[...]
Jep, ik denk dat ik als een van weinigen meer om opties dan om motors of pk's geef
Tuurlijk wel graag een beetje power, maar volgens mij is 110 pk meer dan zat.
Ik wil ook een Harman Kardon systeem erin, die gewoon wat harder zetten dan maarVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:56:
[...]
Ik vind opties ook belangrijker. Ik kan prima uit de voeten met een 120pk diesel. Liever een wat luxere auto dan een zwaardere motor. Wel draagt goede isolatie erg bij aan de kwaliteitsbeleving. De BMW schijnt (ik zou het niet weten, heb er nooit in gezeten) op de snelweg lawaaiig te zijn. Dat zou bij mij veel afbreuk doen aan de kwaliteisbeleving, iets waar je juist zo'n merk voor kiest.
maar misschien nog eens een proefritje plannen om daar extra op te letten, het is me vorige keer niet opgevallen.
En toch is windgeruis bloedirritant. En je wilt je HK setje ook niet constant op standje 100 hebben, dan kan je over een jaar nieuwe oren bestellen.striner schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:02:
[...]
Ik wil ook een Harman Kardon systeem erin, die gewoon wat harder zetten dan maar
maar misschien nog eens een proefritje plannen om daar extra op te letten, het is me vorige keer niet opgevallen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ondanks dat je het misschien gewend bent, houd er rekening mee dat je die forse kosten voor bijna 4 jaar hebt. Er kan in 4 jaar tijd veel gebeuren. (Huisje kopen, vrouwtje, kleintje, etc.) het is ook behoorlijk van invloed op je financiële mogelijkheden.striner schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:19:
[...]
Ja, zoals eerder genoemd 576 leasebudget en 207 brandstof. Binnen mijn bedrijf zit ik nog in de laagste functie waar dit bedrag bij hoort.
Heb nu 3,5 jaar in een Peugeot 208 rondgereden die wel volgepropt zal met alle opties, 25k fiscale waarde, 240 netto kosten, met een leaseregeling waar we maar uit 5 merken mochten kiezen.
Sinds 1 januari zijn de budgetten "omhoog" gegaan (brandstofcomponent erbij), maar wilde wel meer opties en een merk dat we eerst niet mochten kiezen.
[...]
Stiekem zijn ze voor de heb ja. Volgens mij is er geen niet-elektrische lendensteun op de 1.
Ik wil weinig opties t.o.v. mijn 208 inleveren, plus nog wat extra dingen die het leven in de auto makkelijk maken zoals queue assist. Hoge eisen, I know.
Gezien de BMW 3 al begint bij 420 ofzoiets, kan ik daar bijna niks meer op zetten, wil ik het nog een beetje betaalbaar houden.
En je salaris is al geen 80k per jaar want dan was je leasebudget ook een stuk hoger.
Ik zou je in ieder geval aanraden ook eens naar andere merken te kijken dan bmw of audi.
Als de baas je niet meer budget geeft, dan hoeft dat helemaal niet. Bij ons is het ook genivelleerd ongeacht functiegroep en salarisschaal. Dat je er zelf dan nog wat bij legt is prima (je krijgt immers wel meer salaris) maar dan haal je het dus bewust van je eigen potje af ipv die van de baas.GeeMoney schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:19:
[...]
En je salaris is al geen 80k per jaar want dan was je leasebudget ook een stuk hoger.
Nice! Pics or it didn't happen dit weekend..HellBeast schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:28:
Zaterdag mijn Seat Ateca ophalen. Ben erg benieuwd, ik zie hem nog steeds nergens rijden.
Beauty is in the eye of the beerholder
De Golf heeft een zowat identiek motor aanbod als de Astra, basis 1.0 driepitter, 1.4 in 125 en 150 uitvoering En dan de GTi's met 2.0 (230) en nog zwaarder. De Astra valt er daar met zijn 1.6 (200) wat tussen. Voor de rest heeft de Golf meer keuze in diesels.Martinspire schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:53:
Verder heb je alleen 1.0 en 1.2 pittertjes, voor je aankomt bij de 2.0 of 1.4 + elektrisch. Er zit geen 1.4, 1.6 of 1.8 tussen en de 2.0 varianten zijn ook vanaf 37k. Dan heb je een Astra Innovation (nog zonder enkele opties, maar al wel een paar). Wil je 5-deurs dan komt er ook nog wat bij en als je hem helemaal met opties volgooid, komt er al snel 10.000 bij. Dan heb je dus voor een 2.0 een prijs van bijna 50k. Daar kun je heel wat leuks bij de buren uitzoeken. Duurste Astra die ik kan samenstellen zit op 42k. Mégane GT zit daar zelfs nog wat onder.
Goed, dan kun je nog wat zeggen over kwaliteit van materialen, ruimte, onderstel e.d. maar probeer alsjeblieft niet te beweren dat een Golf goedkoop is. Zeker niet als je geen 1.2 pittertje wilt (en ook daarmee leggen ze het allemaal af op concurrentie).
Misschien dat het in NL anders ligt, maar hier in België de Golf is best competitief geprijsd tegenover de Astra:
Voor 5 deurs, 1.4 automaat, ACC, leer, LED, en alle andere (extra) uitrusting zo dicht mogelijk tegen elkaar dan kom ik op 31.640 voor de Golf en 30.448 voor de Astra. (catalogusprijs)
Astra is goedkoper, maar zoveel scheelt het niet. En dan heeft de Golf nog een LCD dash, wat je niet op de Astra kan krijgen.
De Golf van voor de facelift had toch echt ACC standaard over alle uitrustingsniveaus hier in België (net als vrijwel alle andere nieuwere VW's). Na de facelift blijkbaar niet meer op de aller goedkoopste Trendline, waarschijnlijk om met een goedkope vanaf prijs te kunnen adverteren.Verder zie ik van het huidige model in de configurator dat je allerlei zaken die je noemt (ACC, etc) gewoon als optie erbij moet nemen.
In nederland tel je daar dus nog zo'n 10.000 bij. Maar ik zei al: de Golf is niet goedkoper dan een Astra. Het scheelt niet veel meer, maar voor de prijs hoef je het niet te doen. Verder heeft de Golf niet echt iets unieks vind ik. Hij oogt niet bijzonder en heeft geen unieke features. Ja het is een prima uitgeruste auto en het werkt ook allemaal wel goed. Nou is de Astra ook niet bepaald een unieke auto maar ik vind hem toch wat leuker ogen dan zo'n golf.AndRo555 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:39:
[...]
De Golf heeft een zowat identiek motor aanbod als de Astra, basis 1.0 driepitter, 1.4 in 125 en 150 uitvoering En dan de GTi's met 2.0 (230) en nog zwaarder. De Astra valt er daar met zijn 1.6 (200) wat tussen. Voor de rest heeft de Golf meer keuze in diesels.
Misschien dat het in NL anders ligt, maar hier in België de Golf is best competitief geprijsd tegenover de Astra:
Voor 5 deurs, 1.4 automaat, ACC, leer, LED, en alle andere (extra) uitrusting zo dicht mogelijk tegen elkaar dan kom ik op 31.640 voor de Golf en 30.448 voor de Astra. (catalogusprijs)
Astra is goedkoper, maar zoveel scheelt het niet. En dan heeft de Golf nog een LCD dash, wat je niet op de Astra kan krijgen.
Btw een LCD Dash (ik gok dat je de Boordcomputer Premium optie bedoelt) is niet bepaald uniek. Astra heeft ook gewoon een digitaal scherm tussen de klokken in zitten welke ook in contact staat met het mediacentrum. Geeft borden weer, navigatie en is ook gewoon kleur. Standaard in elke Astra middels "Grafisch info display".
Als het nou een Heads Up Display was zoals bv een Mégane heeft, dan was het nog iets anders geweest.
Mja ach, volgens mij kun je geen enkele basisprijs goed vergelijken omdat elke fabrikant wel weer iets in de basis gooit en iets anders eruit haalt.[...]
De Golf van voor de facelift had toch echt ACC standaard over alle uitrustingsniveaus hier in België (net als vrijwel alle andere nieuwere VW's). Na de facelift blijkbaar niet meer op de aller goedkoopste Trendline, waarschijnlijk om met een goedkope vanaf prijs te kunnen adverteren.
Het valt me alleen wel op dat je als je wat leuks aan het samenstellen bent, je dicht in de buurt komt van prijzen van merken waar je eigenlijk bijna geen opties hebt. Grote voordeel van de Duitse merken is dat ze wel wat goedkoper in de lease zijn.
Zelf momenteel nog aan het wachten tot de Honda Civic 2017 in de prijslijsten van leasemaatschappijen (en dus onze leaseportal) verschijnt. En ook de 165pk diesel Mégane duurt erg lang voor ie erin verschijnt. Ben alleen bang dat beiden duurder gaan zijn dan wat ik nu geconfigureerd heb. De Civic heeft overigens weinig opties, maar is niet Duits dus sowieso al 100 euro duurder in de lease
Nee, full LCD dash met tellers, navi kaarten etc. Zoals op de Passat: https://www.youtube.com/watch?v=EcYLxO2KH_EMartinspire schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:26:
[...]
Btw een LCD Dash (ik gok dat je de Boordcomputer Premium optie bedoelt) is niet bepaald uniek. Astra heeft ook gewoon een digitaal scherm tussen de klokken in zitten welke ook in contact staat met het mediacentrum. Geeft borden weer, navigatie en is ook gewoon kleur. Standaard in elke Astra middels "Grafisch info display".
Zat mee in de configuratie van de Golf van hierboven.
De Golf oogt inderdaad niet bijzonder en heeft niet bepaald echt unieke features die je nergens anders vindt, misschien dat bovenstaand dashboard er als eentje kan doorgaan. Wat ik wel vind is dat quasi alles op zijn plek zit waar je het verwacht en ook werkt zoals je verwacht. ACC is daar een goed voorbeeld van, het doet zijn werk goed en gaat niet abrupt in de ankers als er eens een snellere wagen kort voor je invoegt.
Ik heb nog niet lang genoeg in de laatste Astra gezeten om daarover algemeen een oordeel te kunnen vellen. Maar het gaf mij alleszins een betere indruk dan de 308, waar je een touchscreen nodig hebt om de climate control te bedienen.

Paar collega's hebben hem, met nog meer in bestelling met leveringen de komende twee maanden, en ik zie er al een paar hier in de stad rondrijden (Sittard)HellBeast schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:28:
Zaterdag mijn Seat Ateca ophalen. Ben erg benieuwd, ik zie hem nog steeds nergens rijden.
Leverdatum weet ik nog niet, wagenparkbeheerder moet nog bericht krijgen van de dealer.
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 150PK, Style Business uitvoering
Driving Mode Select
Metallic lak: Race Blue
Techpakket: Sunset,Alcantara/lederen bekleding, Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris, Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel
Functie pakket: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket
Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
DAB (digitale radio ontvangst)
Verwarmbare voorruit
Kale leaseprijs: 621 op basis van 30000KM/jr en looptijd van 4 jaar.
Ik rij een BMW (met HK setje) en ik zou die auto toch echt niet lawaaierig willen noemen. Ok, met 200+ op de Duitse snelweg hoor je het echt wel goed, ook afhankelijk van het wegdek, maar zeker hier in Nederland heb ik nergens last van.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:56:
[...]
Ik vind opties ook belangrijker. Ik kan prima uit de voeten met een 120pk diesel. Liever een wat luxere auto dan een zwaardere motor. Wel draagt goede isolatie erg bij aan de kwaliteitsbeleving. De BMW schijnt (ik zou het niet weten, heb er nooit in gezeten) op de snelweg lawaaiig te zijn. Dat zou bij mij veel afbreuk doen aan de kwaliteisbeleving, iets waar je juist zo'n merk voor kiest.
Hiervoor heb ik o.a. Golf, Octavia, Astra, Passat, Mondeo gereden en een BMW vind ik persoonlijk echt een compleet andere kwaliteit. Nou is die auto ook bijna twee keer zo duur dus een eerlijk vergelijk is het naar mijn mening dan ook niet.
Wat voor een BMW rij je? Het ging specifiek over de 1 m.b.t. dat windgeruis.Jeroen V schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:07:
[...]
Ik rij een BMW (met HK setje) en ik zou die auto toch echt niet lawaaierig willen noemen. Ok, met 200+ op de Duitse snelweg hoor je het echt wel goed, ook afhankelijk van het wegdek, maar zeker hier in Nederland heb ik nergens last van.
Hiervoor heb ik o.a. Golf, Octavia, Astra, Passat, Mondeo gereden en een BMW vind ik persoonlijk echt een compleet andere kwaliteit. Nou is die auto ook bijna twee keer zo duur dus een eerlijk vergelijk is het naar mijn mening dan ook niet.
Bij professionele navi is je scherm ook groter toch? Zou die optie daarom sowieso al nemenstriner schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:57:
Na lang twijfelen toch besloten voor een BMW 116d automaat te gaan.
Ben nogal van de gadgets en vind dat ik wel mezelf mag verwennen met 50k km per jaar, dus er komen allerlei zaken als ACC (+file) en stoelverwarming in. Leren bekleding was dan net weer wat te duur
Afgelopen zaterdag nog bij de dealer geweest voor wat info. Aangegeven graag het Harman Kardon systeem te willen, en de verkoper zei dat als ik op het geld wil letten, het (niet-standaard) HiFi systeem ook goed zou zijn. Hij had 2 sleutels gepakt, eentje van een BMW met HiFi, de ander met HK, en was toch niet overtuigd van de HiFi, dus wil toch de HK
Verder had hij me nog nog op het idee gebracht om sportstoelen te pakken, omdat deze voor meer comfort zorgen op lange ritten.
Had ook gelezen dat BMW Spotify integratie heeft, maar daarvoor moet je wel het Professional navigatiesysteem van 900 euro pakken, en alleen voor die functie leek me dat wat veel (gebruik google maps als navigatie). Na wat extra navraag op de chat op de website bleek ook nog eens dat dit op dit moment alleen voor iphones werkt en ik heb een android, dus deze optie is no-go voor mij.
Wel wil ik dan nog de ConnectedDrive services waar je nog een app kan downloaden om de auto op afstand te bedienen. Lees wel op Google Play dat deze sinds v7.0 crasht, maar de chat-meneer gaf aan dat ze in Q1 een nieuwe app gingen uitbrengen.
Verder twijfel ik (zoals eerder in deze thread aangegeven) of ik adaptieve LED lampen wil. Vind het hartstikke mooi, maar weet niet of ik het vaak ga/kan gebruiken als je 90% van de tijd tijdens spitsuur of in de stad rijdt waar het licht genoeg is en deze dus niet aan zullen gaan.
Kom al met al rond de 450 euro netto per maand uit (leasebedrag >1000 euro), wat imo best veel is, maar stiekem heb ik het er ook wel voor over.
Waarom niet gekozen voor de automaat?redfoxert schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:28:
De kogel is door de kerk. De auto met onderstaande config is besteld, dus zonder de ACC en elektrische achterklep. De meerwaarde tov de extra eigen bijdrage was te weinig om mee te nemen in de bestelling.
Leverdatum weet ik nog niet, wagenparkbeheerder moet nog bericht krijgen van de dealer.
Driving Mode Select
Techpakket: Sunset,Alcantara/lederen bekleding, Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris, Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel
Functie pakket: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket
Verwarmbare voorruit
Dan was ik buiten mn budget, zowel zakelijk als privé gegaan. Daarnaast schakel ik liever, altijd al gedaan en dat hoeft nu niet persee te veranderen.
Ik kan 1 auto van mijn shortlist halen, namelijkde V60/S60.... gewoonweg niet ruim genoeg op de achterbank.
Terloops ook nog even geïnformeerd naar de Kodiaq en de Superb. Beide nog steeds bovenaan mijn lijstje.
Nu wist de dealer mij te vertellen dat de Kodiaq Scout en Sportline ook op het programma staan.... net toen ik dacht dat ik het al eens was over de mogelijke configuratie.....
Ik weet het.... luxe problemen.
In reactie overigens op de automaat verhaal hierboven... de enige concessie die ik weiger te doen is het laten van de een automaat. Mijn volgende auto krijgt hoe dan ook een automaat. (zoveel mensen, zoveel wensen
nog 10K aan kilomters en dan zal er toch iets anders moeten komen.... ik wil echter voor de zomervakantie echt een nieuwe auto hebben, dus er is nog tijd.
Verwijderd
Sommige kinderzitjes willen ook nog wel eens gericht zijn op formaat verlenge Range Rover.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:10:
Wat ben je eigenlijk allemaal op de achterbank van plan? Die ruimte op de achterbank van de Superb is super als taxi of als je als directielid dagelijks rondgereden wordt, maar anders...
Dit dus. Hier een 5-serie touring, en wanneer het kinderstoeltje op de achterbank staat, moet de passagiersstoel naar voren, en meer rechtop gezet worden, anders past het niet....Bazziek schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:15:
[...]
Sommige kinderzitjes willen ook nog wel eens gericht zijn op formaat verlenge Range Rover.
2 kinderen plaatsen die groeien als kool..... waarvan 1 puberende klagende dochter.. (kinderzitjes ben ik gelukkig al een aantal jaar vanaf)Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:10:
Wat ben je eigenlijk allemaal op de achterbank van plan? Die ruimte op de achterbank van de Superb is super als taxi of als je als directielid dagelijks rondgereden wordt, maar anders...
Oh en daarnaast moet er ook wel eens een voetbalteam of handbalteam mee op zaterdagen en zondagen.
En niet onbelangrijk: Omdat het kan.
[ Voor 5% gewijzigd door ManiacScum op 27-01-2017 10:19 ]
Een moderne automaat is ook nog zuiniger. Door het verschil in BPM kan de automaat gratis worden, of zelfs goedkoper dan een handbak.ManiacScum schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:07:
In reactie overigens op de automaat verhaal hierboven... de enige concessie die ik weiger te doen is het laten van de een automaat. Mijn volgende auto krijgt hoe dan ook een automaat. (zoveel mensen, zoveel wensen)
Bij een BWM 330i is de automaat bijvooebeeld 2000 euro goedkoper dan de handbak. Als het goed is, zie je dat terug je in je leasebedrag. Samen met een hogere restwaarde (ook in je leasebedrag), een iets lagere brandstofcomponent en minder bijtelling is de automaat gewoon een eind goedkoper.
Verwijderd
Die laatste is prima als reden. Wel jammer dat er dan voor een Skoda gegaan moet worden. Is toch nogal een verschil met een Volvo.ManiacScum schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:19:
[...]
2 kinderen plaatsen die groeien als kool..... waarvan 1 puberende klagende dochter.. (kinderzitjes ben ik gelukkig al een aantal jaar vanaf)
Oh en daarnaast moet er ook wel eens een voetbalteam of handbalteam mee op zaterdagen en zondagen.
En niet onbelangrijk: Omdat het kan.
Vroeger gingen we naar Italië of Frankrijk, 2 dagen auto zitten met caravan. Op de achterbank met zijn drieën. En dat met auto's als een Mazda 323 en Volvo 440. Hoe hebben we het kunnen redden zonder klagen. Met voetbal werden we ook gereden door papa's waarvan er 1 zelfs een lada 2105 reed. En we accepteerden het gewoon als kinderen..
Jup herkenbaar! Zeker met nieuwe regels in het vooruitzicht dat kids achteruit vervoerd moeten worden de 1e paar jaar.Bazziek schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:15:
[...]
Sommige kinderzitjes willen ook nog wel eens gericht zijn op formaat verlenge Range Rover.
Mijn boefje is liev!
Van mij mogen ze die verlengde Chinese versies van Duitse auto's wel gaan voeren. Bijvoorbeeld een Audi A4L en A6L.
Inderdaad. Ik kan me bij sommige van die stoeltjes simpelweg niet voorstellen dat de passagiersstoel bruikbaar blijft in C klasse auto's of kleiner.JB schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:26:
[...]
Jup herkenbaar! Zeker met nieuwe regels in het vooruitzicht dat kids achteruit vervoerd moeten worden de 1e paar jaar.
Als je een smurf als vrouw hebt wellicht, maar je zit inderdaad tegen het dashboardkastje. Dat was hier de voornaamste reden om nu een D segmenter te pakken. Over 4 jaar heb ik die niet meer perse nodig.Bazziek schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:29:
[...]
Inderdaad. Ik kan me bij sommige van die stoeltjes simpelweg niet voorstellen dat de passagiersstoel bruikbaar blijft in C klasse auto's of kleiner.
[ Voor 13% gewijzigd door JB op 27-01-2017 10:30 ]
Mijn boefje is liev!
Mwah..... dat vind ik in alle redelijkheid reuze meevallen. Het is nou niet of mijn V40 zoveel beter of luxueuzer is dan een Superb (en ik verwacht ook de Kodiaq)Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:25:
[...]
Die laatste is prima als reden. Wel jammer dat er dan voor een Skoda gegaan moet worden. Is toch nogal een verschil met een Volvo.
Het enige puntje is dat ik nu 190 PK heb, dat zal mogelijk wel een dagje wennen worden.... ik vermoed dat ik namelijk voor een 2.0 TDI met 150 PK zal gaan.
De Superb en Kodiaq hebben in dat geval ook 190pk.t_captain schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:35:
Je hebt toch ook de 2.0 TDI met 184 pk ofzo?
www.google.nl
Maar niet elke fabrikant heeft de prijzen zo dicht bij elkaar zitten. Soms zie je ook rustig 5000 euro tussen automaat en handgeschakeld. Dan ga je dat verschil niet meer goed maken.t_captain schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:25:
[...]
Een moderne automaat is ook nog zuiniger. Door het verschil in BPM kan de automaat gratis worden, of zelfs goedkoper dan een handbak.
Bij een BWM 330i is de automaat bijvooebeeld 2000 euro goedkoper dan de handbak. Als het goed is, zie je dat terug je in je leasebedrag. Samen met een hogere restwaarde (ook in je leasebedrag), een iets lagere brandstofcomponent en minder bijtelling is de automaat gewoon een eind goedkoper.
Facts don't care about your feelings
190 PK inderdaad zoals hierboven wordt gezegd maar ik dien rekening te houden met een persoonlijk budget.... qua leasebudget kan het allemaal wel uit.t_captain schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:35:
Je hebt toch ook de 2.0 TDI met 184 pk ofzo?
Overigens is 150 PK voldoende vind ik.
Ik heb proef gereden in een 1.6 TDI met DSG bak (120? PK) en dat volstaat ook wel, al houdt het niet over.
Nog heel even als reactie op de ACC, ik gebruik het zelf regelmatig op de snelweg en in de file. Soms is het erg handig (als het rustig is of bij trajectcontrole - lees A2), maar regelmatig ook irritant en grijp ik in. Wanneer je 100+ rijdt wordt de minimale afstand tot je voorligger (begrijpelijk) best wel flink, dat is ook prima, totdat iemand van rechts invoegt voor bv. een inhaalactie, je auto wil dan het liefst weer snel die afstand creeeren en gaat flink in de ankers. Niet fijn en niet leuk voor achterliggers en de inhalende auto gaat meestal weer snel naar rechts, dus 'onnodig'. Kortom, het is handig, maar of je er extra voor zou willen betalen. Mwah.redfoxert schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:28:
De kogel is door de kerk. De auto met onderstaande config is besteld, dus zonder de ACC en elektrische achterklep. De meerwaarde tov de extra eigen bijdrage was te weinig om mee te nemen in de bestelling.
Driving Mode Select
Verwarmbare voorruit
Maar prima configuratie!
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Kun je de afstand niet kleiner zetten dan?bakbakbak schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:32:
[...]
Nog heel even als reactie op de ACC, ik gebruik het zelf regelmatig op de snelweg en in de file. Soms is het erg handig (als het rustig is of bij trajectcontrole - lees A2), maar regelmatig ook irritant en grijp ik in. Wanneer je 100+ rijdt wordt de minimale afstand tot je voorligger (begrijpelijk) best wel flink, dat is ook prima, totdat iemand van rechts invoegt voor bv. een inhaalactie, je auto wil dan het liefst weer snel die afstand creeeren en gaat flink in de ankers. Niet fijn en niet leuk voor achterliggers en de inhalende auto gaat meestal weer snel naar rechts, dus 'onnodig'. Kortom, het is handig, maar of je er extra voor zou willen betalen. Mwah.
Maar prima configuratie!
ACC is ook waarom ik een grote toename in remacties (en vooral remlichten die telkens (kort) aanspringen) zie op vooral snelwegen. Erg irritant want je hebt constant het idee dat er verderop hard geremd wordt, maar het blijkt gewoon iemand te zijn die zijn ACC niet goed heeft staan of betreft een auto van een fabrikant waar dat niet goed werkt.bakbakbak schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:32:
[...]
Nog heel even als reactie op de ACC, ik gebruik het zelf regelmatig op de snelweg en in de file. Soms is het erg handig (als het rustig is of bij trajectcontrole - lees A2), maar regelmatig ook irritant en grijp ik in. Wanneer je 100+ rijdt wordt de minimale afstand tot je voorligger (begrijpelijk) best wel flink, dat is ook prima, totdat iemand van rechts invoegt voor bv. een inhaalactie, je auto wil dan het liefst weer snel die afstand creeeren en gaat flink in de ankers. Niet fijn en niet leuk voor achterliggers en de inhalende auto gaat meestal weer snel naar rechts, dus 'onnodig'. Kortom, het is handig, maar of je er extra voor zou willen betalen. Mwah.
Maar prima configuratie!
Ik vind het dan ook erg hinderlijk want het levert je meer stress tijdens het rijden op vanwege het idee dat het lijkt alsof er elke keer een noodstop nodig is.
Misschien is stress wat overdreven, maar rustig rijden doe je dan niet
Mijn boefje is liev!
Ja dat bedoel ik dus, ACC voegt er alleen meer toe. Met enig verschil dat men dat niet zo snel door zal hebben.JB schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:53:
Files ontstaan door remacties.
Ik mis mijn handrem ookMartinspire schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:55:
[...]
Ja dat bedoel ik dus, ACC voegt er alleen meer toe. Met enig verschil dat men dat niet zo snel door zal hebben.
Mijn boefje is liev!
Bij mijn auto is de kortste afstand zelfs te ruim voor de huidige mentaliteit van de automobilisten.....striner schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:49:
[...]
Kun je de afstand niet kleiner zetten dan?
- Knipperlicht aan en naar links - mentaliteit (Gaten creëer je zelf immers
Je kunt ook op tijd je gas even loslaten...JB schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:58:
[...]
Ik mis mijn handrem ookNu moet ik de remlichten soms ook onnodig aan laten gaan als ik een beetje wil bijremmen.
Al gaan we nu weer erg offtopic.
Aah ja de 1e moraalridder reactie. Uiteraard Sherlock, maar soms is een subtiele handrem net voldoende om geen schrikreactie te genererenjongetje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Je kunt ook op tijd je gas even loslaten...
Al gaan we nu weer erg offtopic.
Mijn boefje is liev!
Vind ik niet, als jij sneller snelheid vermindert dan met gas loslaten kan, dan moeten gewoon de remlichten even aan. Daar is je handrem helemaal niet voor bedoelt.JB schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:13:
[...]
Aah ja de 1e moraalridder reactie. Uiteraard Sherlock, maar soms is een subtiele handrem net voldoende om geen schrikreactie te genereren
Dan ben ik misschien een moraalridder, maar als iedereen gewoon wat afstand houdt dan zou het verkeer een stuk beter doorstromen dan die zenuwachtige rijders die continue moeten bijremmen (en vervolgens weer gas geven waardoor ze weer moeten bijremmen etc.).
Eigenlijk zou ACC gecombineerd moeten worden met optische signalen om te waarschuwen bij dreigende invasie van de veiligheidsruimte voor de auto. Alleen ligt de wetgever daar dwars. De juiste kleur om mensen te waarschuwen voor achteropkomend verkeer is blauw, en dat mag weer niet.ManiacScum schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:59:
[...]
Bij mijn auto is de kortste afstand zelfs te ruim voor de huidige mentaliteit van de automobilisten.....
- Knipperlicht aan en naar links - mentaliteit (Gaten creëer je zelf immers)
Ik snap overigens niet waarom een electronisch bestuurde auto (met full chain reaktietijd ~10 ms) zich aan dezelfde afstanden zou moeten houden als een menselijke bestuurder.
Het is nieteens alleen moraalriddertechnisch waar, maar volgens mij ook praktisch. Ik hou meer afstand dan gemiddeld (en dan is het nieteens altijd die 2 seconden) maar dat betekent wel dat ik zelden op de snelweg moet remmen. Het is eigenlijk alleen nog als het onvermijdelijk is, als de hele boel afremt naar 80 of minder nog. 's Gewoon praktisch. En het rijdt ook wat relaxter.JB schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:13:
[...]
Aah ja de 1e moraalridder reactie. Uiteraard Sherlock, maar soms is een subtiele handrem net voldoende om geen schrikreactie te genereren
Saved by the buoyancy of citrus
[ Voor 3% gewijzigd door ST10©DE op 27-01-2017 13:31 ]
Zeker waar. Ik houd ook genoeg afstand maar als er zo'n kamikaze piloot tussen voegt omdat je zoveel afstand houdt is een subtiele handrem vaak genoeg om geen 100 meter lichtjesparade te genereren. Maar goed we komen hier niet uitCyphax schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:27:
[...]
Het is nieteens alleen moraalriddertechnisch waar, maar volgens mij ook praktisch. Ik hou meer afstand dan gemiddeld (en dan is het nieteens altijd die 2 seconden) maar dat betekent wel dat ik zelden op de snelweg moet remmen. Het is eigenlijk alleen nog als het onvermijdelijk is, als de hele boel afremt naar 80 of minder nog. 's Gewoon praktisch. En het rijdt ook wat relaxter.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 27-01-2017 13:34 ]
Mijn boefje is liev!
Seat Leon! Maar daar rij ik de komende 2 jaar nog in. Ik ben er overigens heel tevreden mee. Hij heeft zelden problemen, en sowieso nog nooit iets ernstigs gehad. Hij loopt echt als een trein.P. Mekes schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:30:
Maar de vraag is: Welke leaseauto kies je om dat in te doen??
Ik rem ook regelmatig op de handrem, in de stand, in het donker.JB schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:30:
[...]
Zeker waar. Ik houd ook genoeg afstand maar als er zo'n kamikaze piloot tussen voegt omdat je zoveel afstand houdt is een subtiele handrem vaak genoeg om geen 100 meter lichtjesparade te genereren. Maar goed we komen hier niet uitKeuze tussen een handmatige of automatische handrem wordt vertaald in niet voldoende afstand houden
Ik reageerde niet om tegen je in te gaan trouwens maar ik haakte erop in. Als je met de handrem genoeg kan bijremmen dat je remlichten uit kunnen blijven, dan hoop ik dat meer mensen dat gaan doen. Misschien scheelt dat. Hou je nog wel steeds files vanwege kapotte vrachtwagens (echt, hoe vaak dat voorkomt, onbegrijpelijk eigenlijk
[ Voor 58% gewijzigd door Cyphax op 27-01-2017 13:37 ]
Zeer fijne wagen! Ik zou er normaliter ook nog 2 jaar mee rijden (heerlijk die 14%) maar er stak een witte Punto overCyphax schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:34:
[...]
Seat Leon! Maar daar rij ik de komende 2 jaar nog in. Ik ben er overigens heel tevreden mee. Hij heeft zelden problemen, en sowieso nog nooit iets ernstigs gehad. Hij loopt echt als een trein.

Mijn boefje is liev!
Ik heb van de week de automaat van deze auto gereden.JB schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:46:
[...]
Zeer fijne wagen! Ik zou er normaliter ook nog 2 jaar mee rijden (heerlijk die 14%) maar er stak een witte Punto over
[afbeelding]
Zowel de 1.0 als 1.4 reden prima moet ik zeggen.
Ik denk dat het een keuze wordt tussen de leon ST en de nieuwe Octavia Wagon.
Een Kodiaq kan je dan waarschijnlijk ook vergeten aangezien die waarschijnlijk pas laat zomer geleverd zal gaan worden. Er zijn er maar 1250 beschikbaar voor de Nederlandse markt en de verwachting is dat die als zoete broodjes zullen gaan.ManiacScum schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:07:
nog 10K aan kilomters en dan zal er toch iets anders moeten komen.... ik wil echter voor de zomervakantie echt een nieuwe auto hebben, dus er is nog tijd.
Als je op tijd wilt rijden in een Kodiaq dan zou ik zeker niet te lang wachten. Laat je dealer in ieder geval goed informeren wanneer het ding geleverd kan worden om teleurstelling te voorkomen
[ Voor 8% gewijzigd door redfoxert op 27-01-2017 14:48 ]
Toch mooi hoe de VAG club dat steeds voor elkaar krijgt. Bij de Passat GTE ook uit de folder bestellen.redfoxert schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:45:
[...]
Een Kodiaq kan je dan waarschijnlijk ook vergeten aangezien die waarschijnlijk pas laat zomer geleverd zal gaan worden. Er zijn er maar 1250 beschikbaar voor de Nederlandse markt en de verwachting is dat die als zoete broodjes zullen gaan.
Als je op tijd wilt rijden in een Kodiaq dan zou ik zeker niet te lang wachten. Laat je dealer in ieder geval goed informeren wanneer het ding geleverd kan worden om teleurstelling te voorkomen
Mijn boefje is liev!
Met de Seat Ateca is het nog veel erger. Mijn dealer is al door zijn hele gealloceerde voorraad voor de rest van het jaar heen en andere dealers hebben soortgelijke problemen. Als ik nu een Seat Ateca had besteld dan had ik die waarschijnlijk pas in februari 2018 kunnen rijdenJB schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:01:
[...]
Toch mooi hoe de VAG club dat steeds voor elkaar krijgt. Bij de Passat GTE ook uit de folder bestellen.
Ik heb hem gelukkig gisteren gekregenredfoxert schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:17:
[...]
Met de Seat Ateca is het nog veel erger. Mijn dealer is al door zijn hele gealloceerde voorraad voor de rest van het jaar heen en andere dealers hebben soortgelijke problemen. Als ik nu een Seat Ateca had besteld dan had ik die waarschijnlijk pas in februari 2018 kunnen rijden
De SD kaart voor de NAVI moeten ze nog nasturen. Ze hebben naar ik begrijp ook niet doorgehad dat er zoveel mensen voor de 1.4 TSI zouden gaan ipv de 1.0 TSI, vandaar het actiemodel wat er ineens is tussen gepropt en de prijsverhoging van 1.000€
http://www.pixel22.nl/seat-ateca/
Ehm, ik geloof niet dat een A4 (veel) groter is dan een V60....ManiacScum schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:40:
Audi A4 Avant is ook nog een optie.... maar als de Kodiaq het niet wordt, vanwege bovengenoemde redenen, dan ga ik volledig opnieuw mijn criteria vast leggen en een nieuw lijstje maken.
Dat hij is op de achterbank wel (groter)..... met name de beenruimte is gewoon gunstiger (het zal in absolute getallen wellicht niet veel schelen) en dat zit gewoonweg beter.P. Mekes schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Ehm, ik geloof niet dat een A4 (veel) groter is dan een V60....
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 16:52 ]
Maten izijn niet alles zeggend. Persoonlijk (en met name voor de personen die achterin moeten zitten) voelde de A4 gewoon ruimer, het kan met de zit te maken hebben met de voetenruimteVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:52:
Ik zou dan de maten opzoeken in de specificaties. Wat ik me er van kan herinneren was de A4 (kan een vorig model zijn) krapper op de achterbank dan een S60/V60.
Ik vond het zelf ook betere vertoeven achter in de A4 voor die halve minuut.
[ Voor 32% gewijzigd door ManiacScum op 27-01-2017 17:01 ]
Bij de Ateca is dat niet anders... Nu bestellen (1.4 150pk) is rijden ergens in week 36-38. Bizarredfoxert schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:45:
[...]
Een Kodiaq kan je dan waarschijnlijk ook vergeten aangezien die waarschijnlijk pas laat zomer geleverd zal gaan worden. Er zijn er maar 1250 beschikbaar voor de Nederlandse markt en de verwachting is dat die als zoete broodjes zullen gaan.

Tiguan dan geen optie?J0YR1D3R schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:06:
[...]
Bij de Ateca is dat niet anders... Nu bestellen (1.4 150pk) is rijden ergens in week 36-38. Bizar
Zelf ben ik momenteel op zoek naar een 7 zits leasebak en mijn oog was op de Kodiaq gevallen.
... tot ik te horen kreeg dat mijn nieuwe werkgever een CO2 uitstoornorm van 105gr/km hanteert. Dat hadden ze er niet bij vermeld. Heb even geen flauw idee wat mijn opties dan zijn, dus dat wordt puzzelen.
Dan al? Mijn dealer heeft tot feb 2018 niks meer leverbaarJ0YR1D3R schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:06:
[...]
Bij de Ateca is dat niet anders... Nu bestellen (1.4 150pk) is rijden ergens in week 36-38. Bizar
Bij DirectLease kan je ook selecteren op uitstoot om je shortlist uit te zoeken.Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Zelf ben ik momenteel op zoek naar een 7 zits leasebak en mijn oog was op de Kodiaq gevallen.
... tot ik te horen kreeg dat mijn nieuwe werkgever een CO2 uitstoornorm van 105gr/km hanteert. Dat hadden ze er niet bij vermeld. Heb even geen flauw idee wat mijn opties dan zijn, dus dat wordt puzzelen.
[ Voor 46% gewijzigd door redfoxert op 27-01-2017 19:34 ]
Geen kodiaq in ieder geval..Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Tiguan dan geen optie?
Misschien grand scenic / 5008 ?
Mag je diesel ?
Zij er wel 7-zits met zo weinig uitstoot ? (Model X zal wel niet tot de mogelijkheden behoren?)Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
Tiguan dan geen optie?
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
508SW, C4 picasso, een vedwaalde Aziaat of een andere werkgever.Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Tiguan dan geen optie?
Tot zover deze beknopte mogelijkheden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic