Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:36

JB

Cédric roelt!

Graag in Het grote Leaseauto-topic :)

Dit topic gaat over keuze leasebak...

[ Voor 25% gewijzigd door JB op 23-01-2017 14:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:44

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik ga denk ik onderstaande bestellen :)

Seat Ibiza Style connect:
- 1.0 EcoTSI 81 kW 110 pk 6 versn. Handgeschakeld
- Mediterraneo Blue met Lichtmetalen velgen 16 inch Cartago Black
- Upgrade Business Plus
- Upgrade Sport
- Upgrade Sound
- SEAT Full Link

~ 21K

lijkt me een leuke startersauto?

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 23-01-2017 17:34 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Veel bang for buck denk ik :) Waarom de Seat Ibiza?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:06
spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:34:

- Upgrade Business Plus
- Upgrade Sport
- Upgrade Sound
- SEAT Full Link

~ 21K

Er komt binnen nu en een paar maanden een nieuw model aan dacht ik. Heb je die meegenomen?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

JB schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:36:
Veel bang for buck denk ik :) Waarom de Seat Ibiza?
Ik heb vooral vergeleken met de Polo/Golf en Fabia en alle hebben niet precies de samenstelling die ik zoek voor rond de 20K.. en als je alle opties die ik zoek toevoegt kom je zo'n 8K duurder uit.
LuPo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:37:
[...]
Er komt binnen nu en een paar maanden een nieuw model aan dacht ik. Heb je die meegenomen?
ow thanks d:)b dat wist ik niet.

* gaat googlen naar een introductiedatum

[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 23-01-2017 17:41 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ben je beperkt tot de VAG merken? In dat segment zijn ook andere alternatieven :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

- Upgrade Business Plus
- Upgrade Sport
- Upgrade Sound
- SEAT Full Link

~ 21K

Waarom deze configuratie en niet de FR Connect? Zit de Business Plus upgrade al in. Ben je wel iets duurder uit maar heb je wel een 1.4 TSI.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

JB schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:41:
Ben je beperkt tot de VAG merken? In dat segment zijn ook andere alternatieven :)
Nee geen beperkingen.. wat had je in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08

Martinspire

Awesomeness

- Upgrade Business Plus
- Upgrade Sport
- Upgrade Sound
- SEAT Full Link

~ 21K

Geen 1.4?
Of de FR-Connect ten opzichte van de Style Connect? Dan heb je nog automatische airco, bixenon verlichting, sportonderstel, verwarmbare stoelen en interieurverlichting. Lijkt me een stuk luxer qua interieur en kost niet eens zoveel meer.

Al weet ik trouwens niet wat je met die upgrades al wel hebt, maar vraag me af of het anders niet goedkoper is.

Clio kom je ook op ongeveer hetzelfde bedrag uit (even afhankelijk van wat je keuzes zijn).

Er zal dit jaar ongetwijfeld een nieuw model worden aangekondigd, maar qua levering kan dat zo volgend jaar zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 23-01-2017 17:47 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Tsurany schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:42:
[...]
Waarom deze configuratie en niet de FR Connect? Zit de Business Plus upgrade al in. Ben je wel iets duurder uit maar heb je wel een 1.4 TSI.
hmm inderdaad verschil is 21,2K vs 24K :X

[ Voor 117% gewijzigd door spartacusNLD op 23-01-2017 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:13
spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:42:
[...]

Nee geen beperkingen.. wat had je in gedachten?
mazda 2, i20 of een rio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend even bij de VW dealer langsgegaan en een VW Golf diesel laten samenstellen. Nog niet eens helemaal naar wens (geen stoelverwarming bijvoorbeeld) maar het kwam al op 33.000 euro. Geschrokken van het bedrag zei ik gekscherend tegen mijn vrouw dat er voor dat geld ook wel een Volvo te krijgen moest zijn. En dat bleek. een V40 D2 Nordic+, compleet met oa stoelverwarming en standkachel voor zo'n 28.000 euro.

Mijn vrouw wil dus nu geen Golf meer, daar ben ik content mee en staat nu open voor een Volvo. :D
Nu nog even afwachten totdat ik in dienst ben bij de nieuwe werkgever wat de leaseprijzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Ja dat is dan de benzine variant neem ik aan? Want zelf kom ik toch op een 34-37k uit met een beetje aankleding (Diesel geartronic).

Wat vinden de mensen hier van de automaat in de V40? Mijn vriendin mag over een paar maanden weer iets uitzoeken en bestellen, budget is €1000,- incl. brandstof (verplicht Diesel), winterbanden en op basis van 55k p.j. en 36 maanden.
Nu een Peugeot 308 hatchback met alle opties en 14%. Wordt nu dus toch 22% en volgens mij is de Nordic+ standaard al rijk uitgerust. Ben alleen benieuwd wat er te krijgen is voor 1000 p.m.
De Astra full opties moet ook lukken denk ik, een A3 sportback vinden we beide heel mooi maar die schiet omhoog qua kosten met wat opties, wellicht ook niet helemaal passend binnen lease budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:52:
[...]

[...]

hmm inderdaad verschil is 21,2K vs 24K :X
Voor die luttele 25 euro per maand zou ik dat wel doen. En ik zou leer laten vallen, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Tsurany schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:39:
[...]
Voor die luttele 25 euro per maand zou ik dat wel doen. En ik zou leer laten vallen, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
inc brandstofvoorschot zou t 100pm (699 vs 798) schelen maar dat is volgens directlease.. zodra ik toegang tot de leaseportaal heb zal ik het daar nog is bekijken.

Waarom leer laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:34
Ik twijfel tussen 2 auto`s:
1) Ford Focus Station Titanium 1.5 Ecoboost + stoelverwarming + Sync3-paket
2) Skoda Octavia Combi Style Business 1.4 TSI(2017) + DAB+ en voorruitverwarming (stoelverwarming zit al in het pakket)

De skoda is een paar tientjes duurder p/m

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:44:
1) Ford Focus Titanium 1.5 Ecoboost + stoelverwarming + Sync3-paket
2) Skoda Octavia Style Business 1.4 TSI(2017) + DAB+ en voorruitverwarming (stoelverwarming zit al in het pakket)

Ik zou de Skoda nemen. Vooral om de meer ruimte op de achterbank. Focus is achterin niet groot.
Gebruikte materialen zijn in mijn menig wat beter.
Ford ziet er wat beter uit maar in gebruik zou ik voor de skoda gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 07:04
ik zou bij die keuze ook voor de Skoda gaan, lijkt me voor me gevoel toch meer auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
wd200 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:52:
ik zou bij die keuze ook voor de Skoda gaan, lijkt me voor me gevoel toch meer auto.
Dat denk ik.
Andere 2 gegadigden waren de astra-wagon, Seat touring sports en toyota auris.
Zou je dan nog steeds voor de skoda gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:59
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:28:
Afgelopen weekend even bij de VW dealer langsgegaan en een VW Golf diesel laten samenstellen. Nog niet eens helemaal naar wens (geen stoelverwarming bijvoorbeeld) maar het kwam al op 33.000 euro. Geschrokken van het bedrag zei ik gekscherend tegen mijn vrouw dat er voor dat geld ook wel een Volvo te krijgen moest zijn. En dat bleek. een V40 D2 Nordic+, compleet met oa stoelverwarming en standkachel voor zo'n 28.000 euro.

Mijn vrouw wil dus nu geen Golf meer, daar ben ik content mee en staat nu open voor een Volvo. :D
Nu nog even afwachten totdat ik in dienst ben bij de nieuwe werkgever wat de leaseprijzen zijn.
Als het een diesel betreft valt het mij nog mee. Ik heb een Golf Variant Highline 1.6TDI DSG met nog niet eens alle optie(geen vol leer, elek stoelen en pano dak) die zit al op 39500 euro.

Overigens is een V40 echt veel kleiner dan een Golf qua interieur. Ik weet niet of je op korte termijn kinderzitjes nodig bent achterin maar dat is in een V40 echt behelpen. Een V40 is niet echt beter dan een golf in wat voor opzicht dan ook. Ze ontlopen elkaar niet echt veel. De automaat van de V40 maar de DSG is beter. Ohja stoelen zijn wel beter in de V40 over het algemeen. Daarom heb ik ergo seats in mn Golf. Ik heb 5 weken terug nog in de V40 D3 proefgereden.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:53:
[...]

Dat denk ik.
De Astra vind ik ook een hele goede auto, in dat segment zal mijn voorkeur nu uit gaan naar de Renault Megane of seat Leon, die vind ik persoonlijk net wat sportiever.

De auris is ook niets mis mee zeker niet als de het de hybrid versie met automaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remzor schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:30:
Ja dat is dan de benzine variant neem ik aan? Want zelf kom ik toch op een 34-37k uit met een beetje aankleding (Diesel geartronic).

Wat vinden de mensen hier van de automaat in de V40? Mijn vriendin mag over een paar maanden weer iets uitzoeken en bestellen, budget is €1000,- incl. brandstof (verplicht Diesel), winterbanden en op basis van 55k p.j. en 36 maanden.
Nu een Peugeot 308 hatchback met alle opties en 14%. Wordt nu dus toch 22% en volgens mij is de Nordic+ standaard al rijk uitgerust. Ben alleen benieuwd wat er te krijgen is voor 1000 p.m.
De Astra full opties moet ook lukken denk ik, een A3 sportback vinden we beide heel mooi maar die schiet omhoog qua kosten met wat opties, wellicht ook niet helemaal passend binnen lease budget.
Tussen T2 en D2 zit qua prijs vrij weinig verschil bij de V40. Het was een D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:53:
[...]

Dat denk ik.
Ik denk de Astra dan. Wat nieuwer dan de Skoda.
Heb voor dezelfde keuze gestaan en ben voor de Megane gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:09:
[...]

Ik denk de Astra dan. Wat nieuwer dan de Skoda.
Heb voor dezelfde keuze gestaan en ben voor de Megane gegaan.
en voor welke reden de megane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:44:
1) Ford Focus Station Titanium 1.5 Ecoboost + stoelverwarming + Sync3-paket
2) Skoda Octavia Combi Style Business 1.4 TSI(2017) + DAB+ en voorruitverwarming (stoelverwarming zit al in het pakket)

Ik zou in beide eerst een proefrit maken. De Focus schijnt heerlijk te rijden. De Skoda is bang for the buck maar zal veel minder rijplezier opleveren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:58:
[...]

Als het een diesel betreft valt het mij nog mee. Ik heb een Golf Variant Highline 1.6TDI DSG met nog niet eens alle optie(geen vol leer, elek stoelen en pano dak) die zit al op 39500 euro.

Overigens is een V40 echt veel kleiner dan een Golf qua interieur. Ik weet niet of je op korte termijn kinderzitjes nodig bent achterin maar dat is in een V40 echt behelpen. Een V40 is niet echt beter dan een golf in wat voor opzicht dan ook. Ze ontlopen elkaar niet echt veel. De automaat van de V40 maar de DSG is beter. Ohja stoelen zijn wel beter in de V40 over het algemeen. Daarom heb ik ergo seats in mn Golf. Ik heb 5 weken terug nog in de V40 D3 proefgereden.
Ik heb ook achterin gezeten bij de Volvo na alle horrorverhalen. Prima vertoeven achter mijzelf. Wel kan je geen drie volwassenen normaal op de achterbank zetten. Dat hoeft in mijn gebruik ook niet. De kofferbak is wel wat klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:11:
[...]

Ik zou in beide eerst een proefrit maken. De Focus schijnt heerlijk te rijden. De Skoda is bang for the buck maar zal veel minder rijplezier opleveren denk ik.
Behoord de seat leon ST ook tot bang for your buck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:10:
[...]

en voor welke reden de megane?
Persoonlijk vind ik het mooiste model in zn klasse van dit moment.. maar goed dat is smaak.
Prettige navigatie vindt ik belangrijk, goed zittende stoelen en voor weinig een hoop leuke opties.

Alle auto's die langs komen zijn goed. Tis een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:14:
[...]

Behoord de seat leon ST ook tot bang for your buck?
Volgens mij is dat net als de Golf variant een vrij prijzige auto.

Maar de showroomprijs is niet altijd in verhouding tot de daadwerkelijke leaseprijs. Kan best zijn dat ze in de lease best aantrekkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:21:
[...]

Volgens mij is dat net als de Golf variant een vrij prijzige auto.

Maar de showroomprijs is niet altijd in verhouding tot de daadwerkelijke leaseprijs. Kan best zijn dat ze in de lease best aantrekkelijk zijn.
Klopt. De astra die ik bestel is bijna 5000 euro duurder dan de octavia die ik samengesteld had. In de lease is de astra echter 35 euro pm goedkoper.

Ik ben 1,96 dus wellicht zit daarin het verschil qua beleving mbt ruimte in de V40. Ben je met z'n 2'en en komt daar ook niet verandering in dan zou ik de V40 nemen, als je een vooral praktische auto wilt en vergelijkbaar met de V40 dan tocht echt de Golf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:41:
[...]

inc brandstofvoorschot zou t 100pm (699 vs 798) schelen maar dat is volgens directlease.. zodra ik toegang tot de leaseportaal heb zal ik het daar nog is bekijken.

Waarom leer laten vallen?
Het plakt in de zomer en is ijskoud in de winter. Ik snap niet waarom leer als luxe product gezien wordt bij stoelen, ik vind het echt vreselijk. Hadden ze bij The Grand Tour een goed stukje over.
Voordat de airco werkt plak ik in de zomer al aan de leren stoel vast, zeer onaangenaam. Het ventileert absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tsurany schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:35:
[...]

Het plakt in de zomer en is ijskoud in de winter. Ik snap niet waarom leer als luxe product gezien wordt bij stoelen, ik vind het echt vreselijk. Hadden ze bij The Grand Tour een goed stukje over.
Voordat de airco werkt plak ik in de zomer al aan de leren stoel vast, zeer onaangenaam. Het ventileert absoluut niet.
Helemaal mee eens. 1x besteld met geperforeerde meuk en al maar bah bah in de zomer en brrr in de winter. De stoelverwarming maakt wel wat goed maar alleen met koelsysteem zou ik er misschien weer over nadenken.

Alcantara icm leer vind ik de mooiste en prettigste oplossing.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

JB schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:38:
[...]
Helemaal mee eens. 1x besteld met geperforeerde meuk en al maar bah bah in de zomer en brrr in de winter. De stoelverwarming maakt wel wat goed maar alleen met koelsysteem zou ik er misschien weer over nadenken.

Die Astra heeft dus leer met zowel verwarming als verkoeling en je kunt ze ook nog eens tegelijk aanzetten (als ik de review mag geloven).

Ook qua hoofdruimte lijkt de Astra me prima. Had zelf nog wat over en ik ben toch al 1.90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]

JB schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:38:
[...]

Dat is nou net de combinatie waaruit de sportstoelen van de seat ibiza bestaan.. Alcantara + leer :) thanks voor de input! Ga ik zeker meenemen :)

[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 23-01-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:43:
[...]

[...]

Dat is nou net de combinatie waaruit de sportstoelen van de seat ibiza bestaan.. Alcantara + leer :) thanks voor de input! Ga ik zeker meenemen :)
Let dan wel op je postuur. Voor echt smalle mensen zal het geen direct probleem zijn, maar de zijkanten van de stoel zijn alsnog leer, blijf je min of meer hetzelfde probleem houden. Ik zou er niet extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:36
Ik vind leer juist heerlijk in een auto, als de prijs redelijk is zou ik het altijd bestellen. Staat gewoon erg mooi, zit heerlijk en ruikt ook nog eens goed.

Ja het is in de zomer wat warmer, maar als ze geperforeerd zijn valt dat best mee. In de winter zijn ze veelal te verwarmen en is het ook goed vertoeven. Sterker nog, bij stoffen bekleding zou ik ook stoelverwarming nemen als het kan.

Leren stoelen zijn niet meer de leren stoelen van 10/15 jaar geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom denk je dat ik het over 10 jaar oude stoelen heb? In mijn huidige auto zit ook leer, dat is in de zomer echt zeer oncomfortabel als je geen garage hebt. Als je op een parkeerplaats in de zon parkeert wordt het gloeiend heet. En als consultant mag je lang niet altijd je parkeerplaats zelf uitkiezen.

En die leer geur kan je ook gewoon op je stoffen stoelen aanbrengen. Dat is echt geen natuurlijke geur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
In de BMW had ik ook leren zetels, maar ik moet zeggen dat ik toch pleit voor alcantara wat ik nu in de Passat heb.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat denk ik niet, dat is mijn ervaring.

Zelf een Seat Leon uit 2002 gehad met lederen sportstoelen, die zaten heerlijk maar waren minder prettig als ze warm waren. Het leer was niet geperforeerd en dat was de oorzaak denk ik. Nu heb ik een Astra uit 2016 en wederom leer, doordat het leer geperforeerd is was het een stuk aangenamer afgelopen zomer.

Zowel met lederen als stoffen bekleding is het aan te raden om niet direct in de volle zon te parkeren, ik probeer daar wel op te letten door vooruit of achteruit in te parkeren. Leer is daarbij in het nadeel natuurlijk op dat soort momenten, maar ik kan mij er niet aan storen.

Maargoed, zoveel mensen zoveel wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fijn, m'n Megane is vertraagd naar begin Maart.... hij is sinds begin vorige week al op transport, snap niet dat dat 1,5 maand moet duren...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:35
B-Real schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:16:
Zowel met lederen als stoffen bekleding is het aan te raden om niet direct in de volle zon te parkeren, ik probeer daar wel op te letten door vooruit of achteruit in te parkeren. Leer is daarbij in het nadeel natuurlijk op dat soort momenten, maar ik kan mij er niet aan storen.
Daarom dat ik deze keer wit leer (en wit interieur) gekozen heb.
Niet alleen is je stoel niet zo warm, maar het hele interieur wordt niet zo warm dan een zwart interieur.
In mijn vorige leasewagen had ik a cognac kleur leder en je merkt al duidelijk een verschil als je wagen in de zon staat.Bij wit interieur is het verschil nog beter merkbaar ... en gezien kleine kinderen, gelukkig ook makkelijk afwasbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Enige nadeel van wit leer is dat je zittingen erg snel blauw worden van spijkerbroeken. Maar met wat tijd en liefde krijg je dat er wel weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:35
Appie Heijn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:06:
Enige nadeel van wit leer is dat je zittingen erg snel blauw worden van spijkerbroeken. Maar met wat tijd en liefde krijg je dat er wel weer af
Heb ik voorlopig gelukkig geen last van ondanks dat er bijna 60.000km op de teller staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26

The Wizard

Moderator Mobile
DennusB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:50:
Fijn, m'n Megane is vertraagd naar begin Maart.... hij is sinds begin vorige week al op transport, snap niet dat dat 1,5 maand moet duren...
Das balen, hoe weet je dat hij op transport staat? Transport gaat met de trein vanuit noord Spanje naar België. Dat zou hooguit een paar dagen moeten duren.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Das balen, hoe weet je dat hij op transport staat? Transport gaat met de trein vanuit noord Spanje naar België. Dat zou hooguit een paar dagen moeten duren.
Dat heeft de dealer aangegeven, meerdere malen. Volgens hun komt ie per boot...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:51
Ik heb nog even een kleine vraag over de Astra.

Ik zit te kijken naar het schuif/kantel dakraam. Ik vond de auto van binnen tijdens mijn proef rit vrij rustig. Maar ik ben bang voor meer windgeruis wanneer ik het schuif/kantel dak laat plaatsen. Helaas heb ik nog geen dealer gevonden welke deze beschikbaar heeft voor een proefrit.

Ik hoop dat iemand hier duidelijkheid kan verschaffen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:48

Shunt

Boe

MadDonkey schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:26:

Ik zit te kijken naar het schuif/kantel dakraam. Ik vond de auto van binnen tijdens mijn proef rit vrij rustig. Maar ik ben bang voor meer windgeruis wanneer ik het schuif/kantel dak laat plaatsen. Helaas heb ik nog geen dealer gevonden welke deze beschikbaar heeft voor een proefrit.

Bleh ik vond het dakraam zelf het geld niet waard.
Juist omdat ik altijd een schurft hekel heb aan het extra geluid / wind als zo'n ding open staat.
Als er nu een panorama dak zou zijn zoals in de 308 dan had ik dat wel mooi gevonden maar dat kleine ding meh.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34
Vanmorgen mijn GTE in ontvangst mogen nemen, eigelijk werd deze afgeleverd toen ik nog thuis was dus iemand anders heeft hem in ontvangst genomen.

mooie auto, in totaal al... 25m mee gereden naar de laadpaal op het werk, maar voelt goed aan.
ben benieuwd hoe de eerste rit (uberhaupt, niet eens een testrit gemaakt) gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Appie Heijn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:58:

Nou ja, de ruimte in de kofferbak van een willekeurige station is beter dan in de V40.
Maar op de overige punten klopt het echt niet.

Binnen ruimte is vergelijkbaar, okee, de Golf heeft 3,5cm meer in de breedte en 2 cm meer ruimte bij de benen.

- Voor voor het geld van een Highline heb je met gemak een D3.
- De wegligging van de V40 is sowieso veel beter dan die van een Golfje.
- En het absolute pluspunt van een Volvo is DTSC... Er is geen enkele auto die ik na mijn C30 in 2008 heb gereden waarbij het tractiecontrole en ESP systeem ook maar in de buurt komt van DTSC van Volvo.
- DSG is gewoon een robotbak met dubbele koppeling. Het is snel, maar niet echt comfortabel. Ik heb nog liever de oude Volvo automaten uit de S80 lijn van vroeger, dat was pas comfortabel.
- En als laatste heel persoonlijk, maar de V40 ziet er gewoon strak uit, een Golfje blijft een baksteen op wielen :+

Helaas heb ik een gezin en wel een station nodig en is er geen betaalbare Volvo met genoeg ruimte... Anders had ik sowieso weer voor Volvo gekozen.
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:13:
Ik heb ook achterin gezeten bij de Volvo na alle horrorverhalen. Prima vertoeven achter mijzelf. Wel kan je geen drie volwassenen normaal op de achterbank zetten. Dat hoeft in mijn gebruik ook niet. De kofferbak is wel wat klein.
Dat kan in geen enkele C segmenter...
Hij is wel iets gestroomlijner en dus lager achterin, waardoor het misschien een stuk kleiner overkomt.
Appie Heijn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:29:
Klopt. De astra die ik bestel is bijna 5000 euro duurder dan de octavia die ik samengesteld had. In de lease is de astra echter 35 euro pm goedkoper.

Ik ben 1,96 dus wellicht zit daarin het verschil qua beleving mbt ruimte in de V40. Ben je met z'n 2'en en komt daar ook niet verandering in dan zou ik de V40 nemen, als je een vooral praktische auto wilt en vergelijkbaar met de V40 dan tocht echt de Golf
Of Focus station, die heeft ook die fijne wegligging.
Ik vind het best lekker zitten mits het niet te warm is buiten.
Kou is op te lossen met stoelverwarming, daarnaast is het zo makkelijk af te nemen... Ideaal, vind ik
Creme leer helpt overigens wel iets tegen de hitte. In mijn oude Focus (2007) had ik zwart leer en in 2008 in de Volvo creme leer, dat was beduidend beter in de zomer.
B-Real schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:07:
Ik vind leer juist heerlijk in een auto, als de prijs redelijk is zou ik het altijd bestellen. Staat gewoon erg mooi, zit heerlijk en ruikt ook nog eens goed.

Ja het is in de zomer wat warmer, maar als ze geperforeerd zijn valt dat best mee. In de winter zijn ze veelal te verwarmen en is het ook goed vertoeven. Sterker nog, bij stoffen bekleding zou ik ook stoelverwarming nemen als het kan.

Leren stoelen zijn niet meer de leren stoelen van 10/15 jaar geleden ;)
Het ziet er inderdaad chique uit.
B-Real schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:16:
Dat denk ik niet, dat is mijn ervaring.

Zelf een Seat Leon uit 2002 gehad met lederen sportstoelen, die zaten heerlijk maar waren minder prettig als ze warm waren. Het leer was niet geperforeerd en dat was de oorzaak denk ik. Nu heb ik een Astra uit 2016 en wederom leer, doordat het leer geperforeerd is was het een stuk aangenamer afgelopen zomer.

Maargoed, zoveel mensen zoveel wensen :)
Het probleem van stof is dat het zo snel vlekt en lelijk wordt. Als je een keer een fikse regenbui hebt gehad en gaat zitten, zie je vlekken waar het vochtig is geweest. Dan moet je met een extractor aan de gang om het eruit te krijgen...
Appie Heijn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:06:
Bij de Volvo had ik hier geen last van...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:14:
[...]

Helaas heb ik een gezin en wel een station nodig en is er geen betaalbare Volvo met genoeg ruimte... Anders had ik sowieso weer voor Volvo gekozen.
Wat is niet betaalbaar? Ik heb een offerte voor een S60 opgevraagd en die is toch goed betaalbaar, vind ik. De V60 zal qua prijs niet veel anders zijn. Of is die te klein voor je?
Als T4 automaat Nordic+ met nog een paar opties (waaronder sportstoelen, leder, 18" velgen) zit die op €47.5k, met een leasebedrag tussen de 1000 en 1100 per maand (bij 3 jaar en 45km/jr)
Kou is op te lossen met stoelverwarming, daarnaast is het zo makkelijk af te nemen... Ideaal, vind ik
Creme leer helpt overigens wel iets tegen de hitte. In mijn oude Focus (2007) had ik zwart leer en in 2008 in de Volvo creme leer, dat was beduidend beter in de zomer.

Het probleem van stof is dat het zo snel vlekt en lelijk wordt. Als je een keer een fikse regenbui hebt gehad en gaat zitten, zie je vlekken waar het vochtig is geweest. Dan moet je met een extractor aan de gang om het eruit te krijgen...

Dit. Er gaat niets boven leer in de auto.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:24:
Wat is niet betaalbaar? Ik heb een offerte voor een S60 opgevraagd en die is toch goed betaalbaar, vind ik. De V60 zal qua prijs niet veel anders zijn. Of is die te klein voor je?
Als T4 automaat Nordic+ met nog een paar opties (waaronder sportstoelen, leder, 18" velgen) zit die op €47.5k, met een leasebedrag tussen de 1000 en 1100 per maand (bij 3 jaar en 45km/jr)
S/V60 is idd te klein. Vooral voor die prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00
Bij leren stoelen hoort ook stoelverwarming danwel stoelverkoeling. Dan is het helemaal top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Bijna elke auto heeft tegenwoordig toch die optie dat je van afstand je ramen kan openen? Ik had het zelfs in een voorloop-Polootje. Op een warme dag doe je van afstand je ramen al open zodat de boel al enigszins af kan koelen. Je gooit je tas achterin, hangt je jasje op, en stapt in. Dan is de auto echt al behoorlijk afgekoeld. En als je je auto zo parkeert dat de zon niet op de bestuurdersstoel staat in de middag, valt het allemaal wel mee toch :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 08:54
MrLeeeet schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:25:
Long time lurker, first time poster in dit topic. Eind volgende maand kan ik de offerte indienen voor een nieuwe leaseauto. Na de nodige auto's bekeken te hebben uit de VAG en Volvo stal, heb ik gisteren een ritje gemaakt in de Renault Talisman en om eerlijk te zijn was ik gelijk verkocht.

We hebben het hier niet echt om een strepentrekker (110PK), maar zijn looks en comfort maken dat voor mij ruimschoots goed. Inmiddels ligt de volgende offerte klaar:

Renault Talisman Energy dCi 110 EDC 130 Intens;
Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio;
Pack Easy Park Assist;
Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif- en kanteldak.
Pack Cruising
Inmiddels sinds november in mijn bezit. Ondanks wat aandachtspuntjes echt zeer tevreden over de Talisman!

Talisman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DennusB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Dat heeft de dealer aangegeven, meerdere malen. Volgens hun komt ie per boot...?
Per boot? Zover ik weet worden alle Meganes in Spanje gebouwd en gaat alles met de trein, net zoals bijna alle fabrikanten doen in Europa. Trein is het goedkoopst en snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Per boot? Zover ik weet worden alle Meganes in Spanje gebouwd en gaat alles met de trein, net zoals bijna alle fabrikanten doen in Europa. Trein is het goedkoopst en snelst.
Ja, hij komt uit Noord Spanje. Ik vond het ook al zo vaag. Hopen dat ie er eerder is dan maar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DennusB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Ja, hij komt uit Noord Spanje. Ik vond het ook al zo vaag. Hopen dat ie er eerder is dan maar :P
Hij komt hier vandaan: https://www.google.nl/map...3d41.9623896!4d-4.4877544

Ligt nogal een behoorlijk eindje uit de kust :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:37:
[...]

Hij komt hier vandaan: https://www.google.nl/map...3d41.9623896!4d-4.4877544

Ligt nogal een behoorlijk eindje uit de kust :P
Haha nice. Maar klopt t dan niet dat dat transport bijna 1,5 maand zou duren ook? Volgens die dealer ging het eerst nog op 1 of ander parkeerterrein in nederland, dan per trein naar t station vlak bij de dealer en dan nog per trailer naar de dealer zelf. T klonk enorm onlogisch al haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
MadDonkey schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:26:

Ik had het schuif/kantel dak in mijn Astra zitten, en ondanks dat het niet heel groot was vond ik het wel erg prettig. Windgeruis had ik geen last van maar het is met name in de zomer ideaal om de warmte snel uit je auto te krijgen, wanneer deze de hele dag in de zon staat.

Vind het jammer dat het panoramadak in m'n huidige 308 niet open kan. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MrLeeeet schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:17:
[...]

Inmiddels sinds november in mijn bezit. Ondanks wat aandachtspuntjes echt zeer tevreden over de Talisman!

[afbeelding]
Dikke bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
dfrenner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:14:
[...]

Nou ja, de ruimte in de kofferbak van een willekeurige station is beter dan in de V40.
Maar op de overige punten klopt het echt niet.

Binnen ruimte is vergelijkbaar, okee, de Golf heeft 3,5cm meer in de breedte en 2 cm meer ruimte bij de benen.

- Voor voor het geld van een Highline heb je met gemak een D3.
- De wegligging van de V40 is sowieso veel beter dan die van een Golfje.
- En het absolute pluspunt van een Volvo is DTSC... Er is geen enkele auto die ik na mijn C30 in 2008 heb gereden waarbij het tractiecontrole en ESP systeem ook maar in de buurt komt van DTSC van Volvo.
- DSG is gewoon een robotbak met dubbele koppeling. Het is snel, maar niet echt comfortabel. Ik heb nog liever de oude Volvo automaten uit de S80 lijn van vroeger, dat was pas comfortabel.
- En als laatste heel persoonlijk, maar de V40 ziet er gewoon strak uit, een Golfje blijft een baksteen op wielen :+

[...]

Dat kan in geen enkele C segmenter...
Hij is wel iets gestroomlijner en dus lager achterin, waardoor het misschien een stuk kleiner overkomt.

[...]

Of Focus station, die heeft ook die fijne wegligging.

[...]

[...]

Het ziet er inderdaad chique uit.

[...]

[...]

Ik merk echt geen noemenswaardige verschillen hoor qua wegligging, beide auto's zijn verder erg stil. Wanneer mijn Golf op 17" zomerbanden staat durf ik bepaalde afriten wel volgas te pakken puur omdat hij zo goed op de weg ligt, de V40 heb ik een tijdje in gereden, maar ik moet gaan meten wil ik wellicht verschillen ontdekken, terwijl ik vrij gevoelig ben voor dit soort zaken.

Het enige was dat de D3 langzamer aanvoelde dan mijn 110PK 1.6 in mijn golf. Dat was hij 100% zeker niet , maar zal wel aan verschil in beleving liggen. Over mijn DSG7 bak, die schakelt echt heel vloeiend, en heeft altijd de juiste versnelling paraat. Bij de V40 heb ik ook nooit het gevoel gehad van "nou mag je om mij wel op/terug schakelen" iets wat ik bij de EDC bak in de nieuwste megane wel regelmatig had. Wel is de V40 beter geïsoleerd. Niet dat het slecht is in de Golf maar je merkt wel verschil.

Hoe rij jij auto als je de verschillen mbt ESP systemen kan beoordelen? 8)

Qua uiterlijk tja, ik vindt de voorkant en zijkant van een V40 mooier dan een Golf maar de achterkant kan ik nog steeds niet aan wennen, maja dit soort zaken blijft persoonlijk. Overigens heeft de mijne met Xenon plus icm een highline wel een veel mooiere neus dan de versies met halogeen.
GolfVII
Door de Xenon heb je een doorlopende chroomstrip en kijkt hij meteen "boos"

Juist in de V40 had ik een licht interieur waar je het duidelijk op zag, dit was een demo auto, wellicht dat het daar mee te maken heeft.

Ohja en mbt de prijs ik kom met een D2 met dezelfde opties als de Golf al op 39k. Intellisafe Pro Line is 2k, dat klapt erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
[...]

[afbeelding]
Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:52
[...]

Totaal niet mee eens. In de winter ff de stoelverwarming aan (ik rij een V40 en binnen no time brand je kont gewoon van de hitte). In de zomer ff de airco aan en ook die is razendsnel en is je stoel prima. Misschien dat je toevallig een auto met leren bekleding had ZONDER stoelverwarming, maar dat is dan ook niet echt slim ;).
Als je leer neemt vind ik dat het ook een eis is dat je stoelverwarming neemt.

Verder vind ik leer zeker wel een luxe product. Het ziet gewoon veel fijner, prettiger in onderhoudt en staat gewoon een stuk strakker. Maar hey, smaken verschillen! :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Juancho schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:00:
[...]

Totaal niet mee eens. In de winter ff de stoelverwarming aan (ik rij een V40 en binnen no time brand je kont gewoon van de hitte). In de zomer ff de airco aan en ook die is razendsnel en is je stoel prima. Misschien dat je toevallig een auto met leren bekleding had ZONDER stoelverwarming, maar dat is dan ook niet echt slim ;).
Als je leer neemt vind ik dat het ook een eis is dat je stoelverwarming neemt.

Verder vind ik leer zeker wel een luxe product. Het ziet gewoon veel fijner, prettiger in onderhoudt en staat gewoon een stuk strakker. Maar hey, smaken verschillen! :)
Leer inclusief stoelverwarming natuurlijk. Maar voornamelijk in de zomer is het zeer warm en dat krijgt de airco niet gekoeld omdat je eigen lichaam er tegenaan zit. Ik vind leer als materiaal wat overrated. Afgezien van duurzaam en makkelijk schoon te houden zie ik weinig andere voordelen. Je hebt stoelverwarming en stoelverkoeling nodig om het aangenaam te houden. Ik heb zelf niet de associatie van luxe bij leer.

Maar de keuze blijft natuurlijk persoonlijk. Ik zelf zou niet snel weer voor leer gaan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Appie Heijn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:18:
Ik merk echt geen noemenswaardige verschillen hoor qua wegligging, beide auto's zijn verder erg stil. Wanneer mijn Golf op 17" zomerbanden staat durf ik bepaalde afriten wel volgas te pakken puur omdat hij zo goed op de weg ligt, de V40 heb ik een tijdje in gereden, maar ik moet gaan meten wil ik wellicht verschillen ontdekken, terwijl ik vrij gevoelig ben voor dit soort zaken.
Ik noemde de leengolfjes die ik meekreeg als vervangend vervoer altijd dweilen, ze hadden altijd de eigenschap rechtdoor te willen. (onderstuur).
Het enige was dat de D3 langzamer aanvoelde dan mijn 110PK 1.6 in mijn golf. Dat was hij 100% zeker niet , maar zal wel aan verschil in beleving liggen. Over mijn DSG7 bak, die schakelt echt heel vloeiend, en heeft altijd de juiste versnelling paraat. Bij de V40 heb ik ook nooit het gevoel gehad van "nou mag je om mij wel op/terug schakelen" iets wat ik bij de EDC bak in de nieuwste megane wel regelmatig had. Wel is de V40 beter geïsoleerd. Niet dat het slecht is in de Golf maar je merkt wel verschil.
Ik heb nooit de EDC gereden, maar DSG7 wel in de Passat en A4. In beide was het terug en opschakelen tussen 1-2-3 op sommige momenten toch een beetje schokkerig en stoterig. Wel in combinatie met een 1.4TSI, de A4 weet ik eigenlijk niet meer.
Hoe rij jij auto als je de verschillen mbt ESP systemen kan beoordelen? 8)
Ik houd erg van bochten :+
Maar ook vooral in Duitsland en Belgie in winterse omstandigheden.

Wat je bij eigenlijk alle merken merkt, is dat de tractiecontrole even slipt, om daarna in te grijpen. Ik noem dat wel eens een "dansende toerenteller". Even naar de 3000 toeren om direct daarna in te grijpen. Dat even 3000 toeren is wielspin en een moment zonder grip. Vooral op hellingen in de sneeuw merk je dat dit een probleem is om omhoog te komen.

DSTC van Volvo werkte zo verfijnd, dat dat even wielspin niet optrad. Dus je staat op een rijkelijk besneeuwde helling, zet hem in zijn 1 en geeft rustig gas. Eenmaal rijdende, trap je gewoon vol het gas in en als resultaat: Geen dansende toerenteller, alle overige merken die ik daarna heb gereden hadden deze eigenschap niet.

In Belgie in de ardennen hebben ze niet de gewoonte om te schuiven of strooien. Op een gegeven moment lag er zo veel dat mijn voorbumper als sneeuwschuiver fungeerde. Overal gestrande auto's op de snelweg die kettingen aan het monteren waren. Klein probleem, die had ik niet... Dus ik wilde hem in beweging houden en voorzichting slalommen om alle stilstaande auto's. Uiteindelijk vanaf Eiffel, tot aan Maastricht gered. Ik ben ervan overtuigd dat ik zonder DSTC was gestrand. Helemaal zeker weet je het nooit, maar ik heb daarna, Seat, Skoda en Ford gereden en bij al deze auto's werkt de ESP en tractiecontrole in ieder geval slechter dan bij Volvo.

Ik hoopte nog dat Ford (gezien de samenwerking) dit systeem zou delen, maar helaas. Het werkt echt een stuk minder goed.
Qua uiterlijk tja, ik vindt de voorkant en zijkant van een V40 mooier dan een Golf maar de achterkant kan ik nog steeds niet aan wennen, maja dit soort zaken blijft persoonlijk. Overigens heeft de mijne met Xenon plus icm een highline wel een veel mooiere neus dan de versies met halogeen.
[afbeelding]
Door de Xenon heb je een doorlopende chroomstrip en kijkt hij meteen "boos"
Ik zal niet te veel over het uiterlijk beginnen, het is heel persoonlijk en ik wil een auto waar je blij mee bent niet afkraken.
Juist in de V40 had ik een licht interieur waar je het duidelijk op zag, dit was een demo auto, wellicht dat het daar mee te maken heeft.
Apart, ik heb mijn c30 uiteindelijk 3 jaar gereden en het was toch echt wel licht:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/584/21703232695_cc67f1ea18.jpg
Ohja en mbt de prijs ik kom met een D2 met dezelfde opties als de Golf al op 39k. Intellisafe Pro Line is 2k, dat klapt erin.
Ik keek naar Nordic+ als basis, omdat die al heel erg compleet is, die was 32 of 33 k voor een D3.
Dan moet je het wel raar maken om op 39k uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Vanmiddag in de Auris Touring Sports gereden (hybrid 1.8) en de seat Leon ST (1.4 DSG).
De toyota reed niet lekker en viel erg tegen.
De seat daarentegen reed erg lekker.

Ik twijfel nu tussen de seat leon ST en de Octavia Combi met dezelfde 1.4 DSG.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
mooie kar. Zie ze steeds vaker op het parkeerterrein verschijnen. Mooi alternatief op de SuperB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:34
Beide zitten volgens mij redelijk in dezelfde prijsklasse dus komt dan aan op keuze voor ruimte vs uitstraling denk ik. Octavia heeft meer ruimte en de Leon ziet er gewoon stuk stoerder uit.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
dfrenner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:36:
[...]

Ik noemde de leengolfjes die ik meekreeg als vervangend vervoer altijd dweilen, ze hadden altijd de eigenschap rechtdoor te willen. (onderstuur).

[...]

Ik heb nooit de EDC gereden, maar DSG7 wel in de Passat en A4. In beide was het terug en opschakelen tussen 1-2-3 op sommige momenten toch een beetje schokkerig en stoterig. Wel in combinatie met een 1.4TSI, de A4 weet ik eigenlijk niet meer.

[...]

Ik houd erg van bochten :+
Maar ook vooral in Duitsland en Belgie in winterse omstandigheden.

Wat je bij eigenlijk alle merken merkt, is dat de tractiecontrole even slipt, om daarna in te grijpen. Ik noem dat wel eens een "dansende toerenteller". Even naar de 3000 toeren om direct daarna in te grijpen. Dat even 3000 toeren is wielspin en een moment zonder grip. Vooral op hellingen in de sneeuw merk je dat dit een probleem is om omhoog te komen.

DSTC van Volvo werkte zo verfijnd, dat dat even wielspin niet optrad. Dus je staat op een rijkelijk besneeuwde helling, zet hem in zijn 1 en geeft rustig gas. Eenmaal rijdende, trap je gewoon vol het gas in en als resultaat: Geen dansende toerenteller, alle overige merken die ik daarna heb gereden hadden deze eigenschap niet.

In Belgie in de ardennen hebben ze niet de gewoonte om te schuiven of strooien. Op een gegeven moment lag er zo veel dat mijn voorbumper als sneeuwschuiver fungeerde. Overal gestrande auto's op de snelweg die kettingen aan het monteren waren. Klein probleem, die had ik niet... Dus ik wilde hem in beweging houden en voorzichting slalommen om alle stilstaande auto's. Uiteindelijk vanaf Eiffel, tot aan Maastricht gered. Ik ben ervan overtuigd dat ik zonder DSTC was gestrand. Helemaal zeker weet je het nooit, maar ik heb daarna, Seat, Skoda en Ford gereden en bij al deze auto's werkt de ESP en tractiecontrole in ieder geval slechter dan bij Volvo.

Ik hoopte nog dat Ford (gezien de samenwerking) dit systeem zou delen, maar helaas. Het werkt echt een stuk minder goed.

[...]

Ik zal niet te veel over het uiterlijk beginnen, het is heel persoonlijk en ik wil een auto waar je blij mee bent niet afkraken.

[...]

Apart, ik heb mijn c30 uiteindelijk 3 jaar gereden en het was toch echt wel licht:
[afbeelding]

[...]

Ik keek naar Nordic+ als basis, omdat die al heel erg compleet is, die was 32 of 33 k voor een D3.
Dan moet je het wel raar maken om op 39k uit te komen.
Leengolfjes, ja zo kan ik ook wel een aantal auto's gaan afkeuren op rijgedrag :9 die auto's worden doorgaans compleet vernield.

Als de Volvo idd zo werkt als je beschrijf met ESP dan is dat systeem idd veel meer verfijnd. Die van onze BMW is ook iets verfijnder. Laatst met het gezin op pad ook ineens knipperende lampjes mbt ESP+TC, zal wel olie hebben gelegen o.i.d. maar je merkte voor de rest niets. De Golf laat idd z'n toerenteller stuiteren/dansen. Aan de andere kant het systeem doet wat ie moet doen hetzij iets minder vloeiend.

Mooi interieur in de C30 :)

Ik had op de V40 de volgende opties besteld:
V40 D2 Nordic+ Luxury Automaat €34.990
Metaalkleurtje a €850
Intellisafe Pro Line €1995
Personal Car Communicator met Keyless Drive €180
Park Assist voor en achter €790(zit dit niet in de Nordic+ Luxury?)

Extra opties die je krijgt ivm pakket keuze bij Volvo tov mijn Golf
Vol-leer ipv half leer
Standkachel(erg fijn)
Elek stoel(ook erg fijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Net te horen gekregen dat het voor mij de Astra ST gaat worden. Financieel voor de baas aantrekkelijker dan de Octavia, Golf en Leon.

Kleur heb ik nog niet definitief bepaald. Twijfel tussen:
  • Magnetic Silver, (daar valt die lijkwagen sierstrip het minste op)
  • Deep Sky Blue, nog niet helemaal overtuigt
  • Soft Bronze
  • Dark Caramel, weet niet of ik dit over een tijdje nog mooi vindt
Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Automaat
Opties:
  • Lederen bekleding 'Siena II, Jet Black'
  • 17" Lichtmetalen velgen, 10-spaaks (RM6)
  • Navi900 IntelliLink pakket
  • Innovation+ pakket
  • IntelliLux LED matrix-verlichting (LED achterlichten/koplampen/Adaptive Lighting)
  • Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
  • Flex Organizer pakket bagageruimte
  • Adaptieve cruise control
  • 8-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie (AGR stoelen met ventilatie+verwarming)
  • Winterpakket I (stuurverwarming :9 )
  • Trekhaak, afneembaar
  • Donker getinte ramen achter

[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 24-01-2017 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DennusB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Haha nice. Maar klopt t dan niet dat dat transport bijna 1,5 maand zou duren ook? Volgens die dealer ging het eerst nog op 1 of ander parkeerterrein in nederland, dan per trein naar t station vlak bij de dealer en dan nog per trailer naar de dealer zelf. T klonk enorm onlogisch al haha
Volgens mij niet. Het gaat idd van België (boven Brussel) naar een terrein ergens in Brabant. Voor zover ik weet is het transport van België naar Brabant gewoon over de weg en ook naar de dealers toe. Maar kan er weinig (lees: geen) informatie over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
pitchdown schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:14:
Vanmiddag in de Auris Touring Sports gereden (hybrid 1.8) en de seat Leon ST (1.4 DSG).
De toyota reed niet lekker en viel erg tegen.
De seat daarentegen reed erg lekker.

Ik twijfel nu tussen de seat leon ST en de Octavia Combi met dezelfde 1.4 DSG.

Suggesties?
Leon vind ik minder "suf"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

[afbeelding]
Mooie wagen! Ik ben wel benieuwd naar die aandachtspuntjes.... waar loop je tegen aan? Zijn er dingen onlogisch ingericht of traag, of heeft hij nukken met schakelen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59
Niet zozeer een vraag mbt keuze van een leaseauto, dus indien er een apart topic geopend moet worden hoor ik het graag. Ik stap binnenkort over naar een nieuwe werkgever waarbij ik mijn leaseauto meeneem. Bij de oude werkgever had ik een europese tankpas, bij de nieuwe werkgever een nationale, maar waarbij het volgende aangegeven wordt:
Het declareren van buitenlandse brandstofkosten voor prive gebruik is mogelijk in het geval er fiscale bijtelling ingehouden wordt. De brandstofkosten zullen vervolgens op het nettoloon ingehouden worden. De netto inhouding wordt vervolgens van de fiscale bijtelling ingehouden, waardoor deze lager wordt en er minder belasting over betaald hoeft te worden.

Weet iemand hoe deze berekening werkt? Wat is nu het exacte voordeel? Stel je levert een bon in van €60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Koerski schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:13:
Niet zozeer een vraag mbt keuze van een leaseauto, dus indien er een apart topic geopend moet worden hoor ik het graag. Ik stap binnenkort over naar een nieuwe werkgever waarbij ik mijn leaseauto meeneem. Bij de oude werkgever had ik een europese tankpas, bij de nieuwe werkgever een nationale, maar waarbij het volgende aangegeven wordt:
Het declareren van buitenlandse brandstofkosten voor prive gebruik is mogelijk in het geval er fiscale bijtelling ingehouden wordt. De brandstofkosten zullen vervolgens op het nettoloon ingehouden worden. De netto inhouding wordt vervolgens van de fiscale bijtelling ingehouden, waardoor deze lager wordt en er minder belasting over betaald hoeft te worden.

Weet iemand hoe deze berekening werkt? Wat is nu het exacte voordeel? Stel je levert een bon in van €60?
Die 60 euro geldt dan als eigen bijdrage en gaat bruto van je bijtelling af. Je bijtelling wordt dan dus lager waardoor je de fiscus minder betaald. Afhankelijk van je belastingtarief levert je dat 40-52% op van de bon die je hebt gedeclareerd.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik sta op het punt om de lease contracten te tekenen voor een Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150PK Style Business met de volgende extra opties:

Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Driving Mode Select
Metallic lak: Race Blue
Techpakket: Sunset,Alcantara/lederen bekleding, Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris, Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel
Functie pakket: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket
Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
DAB (digitale radio ontvangst)
Verwarmbare voorruit

Ik twijfel alleen nog over de ACC en Elektrische achterklep. Deze opties schelen me toch weer 25 euro netto in de maand (eigen bijdrage, bijtelling etc)

Nu heb ik aan mijn huidige Octavia gewoon een rubberen trekding aan de kofferbak hangen en voor ACC zit ik denk ik te weinig op de snelweg (max 200km per week).

25 euro elke maand op 4 jaar tijd is best een behoorlijk bedrag dus ik twijfel nog over het nut van beide opties.

Hoe denken jullie hier over? Zijn er argumenten te bedenken om deze opties juist wel te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:34
Eigenlijk zijn het gewoon twee vragen die je moet beantwoorden.
1. Kun je het missen
2. Vind jij deze luxe, dat geld waard.
1200 euro betalen om automatisch
je kofferbak open te doen en ervoor te zorgen dat je automatisch afremt en gas geeft als je cruise control aan hebt staan. Als beide een Ja is, doet onze mening er niet toe.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Bij een automaat zou ik een absoluut voor ACC gaan, is heerlijk in de file. Bij een handbak zou ik het laten zitten, want dan werkt de ACC niet in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De automatische achterklep is wel echt zo gaaf hé! Daar zou ik eerder een andere optie voor laten vallen :+ Ook dat is weer persoonlijk :P

Verder valt het me op dat ondanks de 22% regel, de Octavia nog steeds veel gekozen wordt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Laatst online: 06-07 22:06
Octavia blijft wel een bang-for-buck auto, vooral de ruimte in de auto... Al twijfel ik tussen de Octavia en de Golf Variant, deze laatste is bij ons wel goedkoper in de lease (hogere restwaarde verwacht ik).

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:55:
De automatische achterklep is wel echt zo gaaf hé! Daar zou ik eerder een andere optie voor laten vallen :+ Ook dat is weer persoonlijk :P

Verder valt het me op dat ondanks de 22% regel, de Octavia nog steeds veel gekozen wordt :)
Voor de WOW factor geef ik geen 500 euro uit :) Daar kan ik leukere dingen voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

redfoxert schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:17:
[...]

Voor de WOW factor geef ik geen 500 euro uit :) Daar kan ik leukere dingen voor doen.
Het is vooral ook handig, maar zoals met zoveel niet perse nodig :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:19:
[...]

Het is vooral ook handig, maar zoals met zoveel niet perse nodig :P
Tjah ... handig... de keren dat ik met mn handen vol bij de auto stond en ik niet even de spullen op de grond kon zetten zijn de afgelopen 5 jaar op 2 handen te tellen geweest denk ik. Vandaar dat ik zo enorm twijfel :) De kinderen zijn inmiddels oud en groot genoeg om zelf de auto in te klimmen dus ik heb ook geen klein grut op de arm met veel tassen etc. Ik neig dus daarom erg sterk om de opties te laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

Als ACC ook werkt op 80 km wegen zou ik er echt geen seconde over twijfelen. Nu rij ik vrij veel snelweg en als ik iets wel klote vind is dat de rest van de wereld geen snelheid kan houden... maar ik rij op de "ring" in Zoetermeer ook regelmatig op de cc en dan zie je misschien nog wel beter dan op de snelweg hoe moeilijk het blijkbaar is om de rechtervoet stabiel te houden. ACC hier lijkt me echt wel chill.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 21:35
ACC kan ik inkomen maar die elektrische kofferbak... Ik doe dat ding wellicht 1 keer week open ofzo (in het weekend). De rest van de week ligt alles op en voor de bijrijdersstoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

redfoxert schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:17:
Ik sta op het punt om de lease contracten te tekenen voor een Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150PK Style Business met de volgende extra opties:

Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Driving Mode Select
Metallic lak: Race Blue
Techpakket: Sunset,Alcantara/lederen bekleding, Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris, Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel
Functie pakket: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket
Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
DAB (digitale radio ontvangst)
Verwarmbare voorruit

Ik twijfel alleen nog over de ACC en Elektrische achterklep. Deze opties schelen me toch weer 25 euro netto in de maand (eigen bijdrage, bijtelling etc)

Nu heb ik aan mijn huidige Octavia gewoon een rubberen trekding aan de kofferbak hangen en voor ACC zit ik denk ik te weinig op de snelweg (max 200km per week).

25 euro elke maand op 4 jaar tijd is best een behoorlijk bedrag dus ik twijfel nog over het nut van beide opties.

Hoe denken jullie hier over? Zijn er argumenten te bedenken om deze opties juist wel te nemen?
Misschien dat je 1 of meerdere andere opties kan inruilen als je het toch graag wilt hebben? Ik kan me voorstellen dat je een parkeercamera ook niet heel hard nodig hebt (ik weet alleen niet of je dan wel bv parkeersensoren hebt, dan kun je rustig zonder). Dan is het verschil al iets minder. DAB zou ik voorlopig ook laten zitten als het niet nodig is. Want zo goed lijkt het bereik niet te zijn (of anders kun je daar nog wel ervaringen van vragen.

Zo op het oog zijn ACC en elektrisch sluiten achterklep wel prima opties. Ik denk dat je vooral even moet kijken naar of je het echt van plan bent te gebruiken en zo ja hoe vaak. Voor ACC wordt al aangegeven dat het handig werkt voor files of als je bv weinig mogelijkheden tot inhalen hebt. Rij je echter veel op 4 of 5 baans wegen, dan is het al wat minder interessant.

En als je niet dagelijks je kofferbak open/dicht doet of niet zo vaak met zware dingen sjouwt dat je dat nodig hebt, kun je je afvragen of het wel de optie waard is. En misschien kun je nog kijken of 1 van de opties nog achteraf erop te schroeven is zodat je maandbedrag lager is. Al lijkt het allemaal wel redelijk a-fabriek erop geschroefd en ingesteld te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 08:54
gwystyl schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:07:
Mooie wagen! Ik ben wel benieuwd naar die aandachtspuntjes.... waar loop je tegen aan? Zijn er dingen onlogisch ingericht of traag, of heeft hij nukken met schakelen oid?
Wat ik voornamelijk erg jammer vind is de QC van Renault. Voor het pano dak ben ik meerdere malen naar de dealer terug geweest omdat deze een vibrerend geluid veroorzaakte, maar bijvoorbeeld ook deuren die niet netjes afgesteld waren.

Over het rijgedrag niets meer dan lof, echt heerlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door MrLeeeet op 25-01-2017 09:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

redfoxert schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:38:
[...]

Tjah ... handig... de keren dat ik met mn handen vol bij de auto stond en ik niet even de spullen op de grond kon zetten zijn de afgelopen 5 jaar op 2 handen te tellen geweest denk ik. Vandaar dat ik zo enorm twijfel :) De kinderen zijn inmiddels oud en groot genoeg om zelf de auto in te klimmen dus ik heb ook geen klein grut op de arm met veel tassen etc. Ik neig dus daarom erg sterk om de opties te laten varen.
Als je concessies moet doen, snap ik je helemaal. Het is een nice to have maar das met heel veel opties :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Hoe werkte de leaseconstructie in de jaren 90? Ik las ergens dat alle auto's standaard 25% was. Lijkt me vrij prijzig of zijn er andere zaken die anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lezen mensen die "LET OP:" melding eigenlijk :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tennisbal schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:58:
Hoe werkte de leaseconstructie in de jaren 90? Ik las ergens dat alle auto's standaard 25% was. Lijkt me vrij prijzig of zijn er andere zaken die anders zijn?
Vroeger was de bijtelling ook 22%, ergens rond 2007/2008 uit mijn hoofd werd alles 25% en later zijn de andere schalen geïntroduceerd.

Zie ook hier: http://www.autoblog.nl/de-historie-van-de-bijtelling

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-01-2017 14:42 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
MisteRMeesteR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:30:
[...]

Vroeger was de bijtelling ook 22%, ergens rond 2007/2008 uit mijn hoofd werd alles 25% en later zijn de andere schalen geïntroduceerd.

Zie ook hier: http://www.autoblog.nl/de-historie-van-de-bijtelling
ik bedoelde bv 1994

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:14

Reinier

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Na lang twijfelen toch besloten voor een BMW 116d automaat te gaan.
Ben nogal van de gadgets en vind dat ik wel mezelf mag verwennen met 50k km per jaar, dus er komen allerlei zaken als ACC (+file) en stoelverwarming in. Leren bekleding was dan net weer wat te duur :P

Afgelopen zaterdag nog bij de dealer geweest voor wat info. Aangegeven graag het Harman Kardon systeem te willen, en de verkoper zei dat als ik op het geld wil letten, het (niet-standaard) HiFi systeem ook goed zou zijn. Hij had 2 sleutels gepakt, eentje van een BMW met HiFi, de ander met HK, en was toch niet overtuigd van de HiFi, dus wil toch de HK :P
Verder had hij me nog nog op het idee gebracht om sportstoelen te pakken, omdat deze voor meer comfort zorgen op lange ritten.
Had ook gelezen dat BMW Spotify integratie heeft, maar daarvoor moet je wel het Professional navigatiesysteem van 900 euro pakken, en alleen voor die functie leek me dat wat veel (gebruik google maps als navigatie). Na wat extra navraag op de chat op de website bleek ook nog eens dat dit op dit moment alleen voor iphones werkt en ik heb een android, dus deze optie is no-go voor mij.
Wel wil ik dan nog de ConnectedDrive services waar je nog een app kan downloaden om de auto op afstand te bedienen. Lees wel op Google Play dat deze sinds v7.0 crasht, maar de chat-meneer gaf aan dat ze in Q1 een nieuwe app gingen uitbrengen.
Verder twijfel ik (zoals eerder in deze thread aangegeven) of ik adaptieve LED lampen wil. Vind het hartstikke mooi, maar weet niet of ik het vaak ga/kan gebruiken als je 90% van de tijd tijdens spitsuur of in de stad rijdt waar het licht genoeg is en deze dus niet aan zullen gaan.

Kom al met al rond de 450 euro netto per maand uit (leasebedrag >1000 euro), wat imo best veel is, maar stiekem heb ik het er ook wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:57:
Had ook gelezen dat BMW Spotify integratie heeft, maar daarvoor moet je wel het Professional navigatiesysteem van 900 euro pakken, en alleen voor die functie leek me dat wat veel (gebruik google maps als navigatie). Na wat extra navraag op de chat op de website bleek ook nog eens dat dit op dit moment alleen voor iphones werkt en ik heb een android, dus deze optie is no-go voor mij.
Android Auto is een kwestie van maanden. Zonde om het niet te doen als je meerdere jaren met je auto moet rijden. Juist als je Google Maps als navigatie gebruikt, zou ik er toch nog eens over nadenken. Verder kun je Android Auto al sideloaden, dus kan het al goed mogelijk zijn dat het werkt. Het is nu vooral Google die de release in Nederland tegenhoudt.

Spotify integratie kan ook handig zijn. Tenminste, op het oog lijkt ie me prima, maar daar zou je wat ervaringen voor moeten vragen. Ik vraag me sterk af wat die 900 nou echt gaat toevoegen op je maandbedrag. Lijkt me dat andere zaken meer invloed hebben. Bovendien kan het nog zijn dat de doorverkoop beter is met dergelijke systemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 25-01-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Poeh das netjes voor een BMW 1. Als je het er voor over hebt, geen enkel probleem maar ik kijk over de 4 jaar. Gaat je situatie wellicht veranderen (kids enz) :? Ik had er geen 450 euro voor over om "maar" een BMW 1 te rijden. NOFI :)

[ Voor 38% gewijzigd door JB op 25-01-2017 16:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Martinspire schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:04:
[...]

Android Auto is een kwestie van maanden. Zonde om het niet te doen als je meerdere jaren met je auto moet rijden. Juist als je Google Maps als navigatie gebruikt, zou ik er toch nog eens over nadenken. Verder kun je Android Auto al sideloaden, dus kan het al goed mogelijk zijn dat het werkt. Het is nu vooral Google die de release in Nederland tegenhoudt.

Spotify integratie kan ook handig zijn. Tenminste, op het oog lijkt ie me prima, maar daar zou je wat ervaringen voor moeten vragen. Ik vraag me sterk af wat die 900 nou echt gaat toevoegen op je maandbedrag. Lijkt me dat andere zaken meer invloed hebben. Bovendien kan het nog zijn dat de doorverkoop beter is met dergelijke systemen.
Heb inderdaad de Android Auto app al gesideload op mijn mobiel en die in een houdertje in de auto.
Helaas heeft BMW helemaal de optie niet voor Android Auto (wel Apple Carplay voorbereiding) en er was volgens zowel de verkoper als de chat-meneer nog niks bekend over eventuele Android Auto integratie in de toekomst... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JB schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:19:
Daar is een rapporteren knopje voor ontwikkeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En dat zorgt er weer voor dat ik mijn bed uit moet komen.

Die is een laatste verwijzing naar de Topic Warning. Volgende berichten gaan zonder pardon de prullenbak in, om er nooit meer uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Mijn vriendin mag over een paar maanden weer iets uitzoeken en bestellen, budget is €1000,- incl. brandstof (verplicht Diesel), winterbanden en op basis van 55k p.j. en 36 maanden

Nog mensen die recent ervaring of ideeën hebben met onderstaand:

1). Wat vinden jullie van de automaat (Geartronic) in de V40? In vergelijking tot andere merken eventueel?

2). Met bovenstaande in het achterhoofd, is een Nordic+ D2 Geartronic met wat extra opties (36-38k) of een redelijk tot goed uitgeruste A3 Sportback dan mogelijk denken jullie? Dus incl. brandstofvoorschot.

Ik snap dat verschillende leasemaatschappijen anders kunnen rekenen en we gaan ook zeker proefritten maken over een aantal maanden, maar gewoon nieuwsgierig en ter indicatie (en zin in :P).
Pagina: 1 ... 49 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic