Graag in Het grote Leaseauto-topic
Dit topic gaat over keuze leasebak...
Dit topic gaat over keuze leasebak...
[ Voor 25% gewijzigd door JB op 23-01-2017 14:06 ]
Mijn boefje is liev!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 25% gewijzigd door JB op 23-01-2017 14:06 ]
Mijn boefje is liev!
[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 23-01-2017 17:34 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Mijn boefje is liev!
Er komt binnen nu en een paar maanden een nieuw model aan dacht ik. Heb je die meegenomen?spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:34:
Ik ga denk ik onderstaande bestellen
Seat Ibiza Style connect:
- 1.0 EcoTSI 81 kW 110 pk 6 versn. Handgeschakeld
- Mediterraneo Blue met Lichtmetalen velgen 16 inch Cartago Black
- Upgrade Business Plus
- Upgrade Sport
- Upgrade Sound
- SEAT Full Link
~ 21K
lijkt me een leuke startersauto?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik heb vooral vergeleken met de Polo/Golf en Fabia en alle hebben niet precies de samenstelling die ik zoek voor rond de 20K.. en als je alle opties die ik zoek toevoegt kom je zo'n 8K duurder uit.
ow thanksLuPo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:37:
[...]
Er komt binnen nu en een paar maanden een nieuw model aan dacht ik. Heb je die meegenomen?
[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 23-01-2017 17:41 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Mijn boefje is liev!
Waarom deze configuratie en niet de FR Connect? Zit de Business Plus upgrade al in. Ben je wel iets duurder uit maar heb je wel een 1.4 TSI.spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:34:
- Upgrade Business Plus
- Upgrade Sport
- Upgrade Sound
- SEAT Full Link
~ 21K
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee geen beperkingen.. wat had je in gedachten?JB schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:41:
Ben je beperkt tot de VAG merken? In dat segment zijn ook andere alternatieven
Geen 1.4?spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:34:
- Upgrade Business Plus
- Upgrade Sport
- Upgrade Sound
- SEAT Full Link
~ 21K
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 23-01-2017 17:47 ]
hmm inderdaad verschil is 21,2K vs 24KTsurany schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:42:
[...]
Waarom deze configuratie en niet de FR Connect? Zit de Business Plus upgrade al in. Ben je wel iets duurder uit maar heb je wel een 1.4 TSI.
[ Voor 117% gewijzigd door spartacusNLD op 23-01-2017 18:11 ]
mazda 2, i20 of een rio?spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:42:
[...]
Nee geen beperkingen.. wat had je in gedachten?
Verwijderd
Voor die luttele 25 euro per maand zou ik dat wel doen. En ik zou leer laten vallen, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:52:
[...]
[...]
hmm inderdaad verschil is 21,2K vs 24K
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
inc brandstofvoorschot zou t 100pm (699 vs 798) schelen maar dat is volgens directlease.. zodra ik toegang tot de leaseportaal heb zal ik het daar nog is bekijken.Tsurany schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:39:
[...]
Voor die luttele 25 euro per maand zou ik dat wel doen. En ik zou leer laten vallen, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Verwijderd
Ik zou de Skoda nemen. Vooral om de meer ruimte op de achterbank. Focus is achterin niet groot.pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:44:
Ik twijfel tussen 2 auto`s:
1) Ford Focus Titanium 1.5 Ecoboost + stoelverwarming + Sync3-paket
2) Skoda Octavia Style Business 1.4 TSI(2017) + DAB+ en voorruitverwarming (stoelverwarming zit al in het pakket)
De skoda is een paar tientjes duurder p/m
Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Dat denk ik.wd200 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:52:
ik zou bij die keuze ook voor de Skoda gaan, lijkt me voor me gevoel toch meer auto.
Als het een diesel betreft valt het mij nog mee. Ik heb een Golf Variant Highline 1.6TDI DSG met nog niet eens alle optie(geen vol leer, elek stoelen en pano dak) die zit al op 39500 euro.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:28:
Afgelopen weekend even bij de VW dealer langsgegaan en een VW Golf diesel laten samenstellen. Nog niet eens helemaal naar wens (geen stoelverwarming bijvoorbeeld) maar het kwam al op 33.000 euro. Geschrokken van het bedrag zei ik gekscherend tegen mijn vrouw dat er voor dat geld ook wel een Volvo te krijgen moest zijn. En dat bleek. een V40 D2 Nordic+, compleet met oa stoelverwarming en standkachel voor zo'n 28.000 euro.
Mijn vrouw wil dus nu geen Golf meer, daar ben ik content mee en staat nu open voor een Volvo.
Nu nog even afwachten totdat ik in dienst ben bij de nieuwe werkgever wat de leaseprijzen zijn.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
De Astra vind ik ook een hele goede auto, in dat segment zal mijn voorkeur nu uit gaan naar de Renault Megane of seat Leon, die vind ik persoonlijk net wat sportiever.pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:53:
[...]
Dat denk ik.
Andere 2 gegadigden waren de astra-wagon, Seat touring sports en toyota auris.
Zou je dan nog steeds voor de skoda gaan?
Verwijderd
Tussen T2 en D2 zit qua prijs vrij weinig verschil bij de V40. Het was een D2.remzor schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:30:
Ja dat is dan de benzine variant neem ik aan? Want zelf kom ik toch op een 34-37k uit met een beetje aankleding (Diesel geartronic).
Wat vinden de mensen hier van de automaat in de V40? Mijn vriendin mag over een paar maanden weer iets uitzoeken en bestellen, budget is €1000,- incl. brandstof (verplicht Diesel), winterbanden en op basis van 55k p.j. en 36 maanden.
Nu een Peugeot 308 hatchback met alle opties en 14%. Wordt nu dus toch 22% en volgens mij is de Nordic+ standaard al rijk uitgerust. Ben alleen benieuwd wat er te krijgen is voor 1000 p.m.
De Astra full opties moet ook lukken denk ik, een A3 sportback vinden we beide heel mooi maar die schiet omhoog qua kosten met wat opties, wellicht ook niet helemaal passend binnen lease budget.
Verwijderd
Ik denk de Astra dan. Wat nieuwer dan de Skoda.pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:53:
[...]
Dat denk ik.
Andere 2 gegadigden waren de astra-wagon, Seat touring sports en toyota auris.
Zou je dan nog steeds voor de skoda gaan?
en voor welke reden de megane?Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:09:
[...]
Ik denk de Astra dan. Wat nieuwer dan de Skoda.
Heb voor dezelfde keuze gestaan en ben voor de Megane gegaan.
Verwijderd
Ik zou in beide eerst een proefrit maken. De Focus schijnt heerlijk te rijden. De Skoda is bang for the buck maar zal veel minder rijplezier opleveren denk ik.pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:44:
Ik twijfel tussen 2 auto`s:
1) Ford Focus Station Titanium 1.5 Ecoboost + stoelverwarming + Sync3-paket
2) Skoda Octavia Combi Style Business 1.4 TSI(2017) + DAB+ en voorruitverwarming (stoelverwarming zit al in het pakket)
De skoda is een paar tientjes duurder p/m
Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Verwijderd
Ik heb ook achterin gezeten bij de Volvo na alle horrorverhalen. Prima vertoeven achter mijzelf. Wel kan je geen drie volwassenen normaal op de achterbank zetten. Dat hoeft in mijn gebruik ook niet. De kofferbak is wel wat klein.Appie Heijn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:58:
[...]
Als het een diesel betreft valt het mij nog mee. Ik heb een Golf Variant Highline 1.6TDI DSG met nog niet eens alle optie(geen vol leer, elek stoelen en pano dak) die zit al op 39500 euro.
Overigens is een V40 echt veel kleiner dan een Golf qua interieur. Ik weet niet of je op korte termijn kinderzitjes nodig bent achterin maar dat is in een V40 echt behelpen. Een V40 is niet echt beter dan een golf in wat voor opzicht dan ook. Ze ontlopen elkaar niet echt veel. De automaat van de V40 maar de DSG is beter. Ohja stoelen zijn wel beter in de V40 over het algemeen. Daarom heb ik ergo seats in mn Golf. Ik heb 5 weken terug nog in de V40 D3 proefgereden.
Behoord de seat leon ST ook tot bang for your buck?Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:11:
[...]
Ik zou in beide eerst een proefrit maken. De Focus schijnt heerlijk te rijden. De Skoda is bang for the buck maar zal veel minder rijplezier opleveren denk ik.
Verwijderd
Persoonlijk vind ik het mooiste model in zn klasse van dit moment.. maar goed dat is smaak.
Verwijderd
Volgens mij is dat net als de Golf variant een vrij prijzige auto.pitchdown schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:14:
[...]
Behoord de seat leon ST ook tot bang for your buck?
Klopt. De astra die ik bestel is bijna 5000 euro duurder dan de octavia die ik samengesteld had. In de lease is de astra echter 35 euro pm goedkoper.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:21:
[...]
Volgens mij is dat net als de Golf variant een vrij prijzige auto.
Maar de showroomprijs is niet altijd in verhouding tot de daadwerkelijke leaseprijs. Kan best zijn dat ze in de lease best aantrekkelijk zijn.
Het plakt in de zomer en is ijskoud in de winter. Ik snap niet waarom leer als luxe product gezien wordt bij stoelen, ik vind het echt vreselijk. Hadden ze bij The Grand Tour een goed stukje over.spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:41:
[...]
inc brandstofvoorschot zou t 100pm (699 vs 798) schelen maar dat is volgens directlease.. zodra ik toegang tot de leaseportaal heb zal ik het daar nog is bekijken.
Waarom leer laten vallen?
Helemaal mee eens. 1x besteld met geperforeerde meuk en al maar bah bah in de zomer en brrr in de winter. De stoelverwarming maakt wel wat goed maar alleen met koelsysteem zou ik er misschien weer over nadenken.Tsurany schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:35:
[...]
Het plakt in de zomer en is ijskoud in de winter. Ik snap niet waarom leer als luxe product gezien wordt bij stoelen, ik vind het echt vreselijk. Hadden ze bij The Grand Tour een goed stukje over.
Voordat de airco werkt plak ik in de zomer al aan de leren stoel vast, zeer onaangenaam. Het ventileert absoluut niet.
Mijn boefje is liev!
Die Astra heeft dus leer met zowel verwarming als verkoeling en je kunt ze ook nog eens tegelijk aanzetten (als ik de review mag geloven).JB schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:38:
[...]
Helemaal mee eens. 1x besteld met geperforeerde meuk en al maar bah bah in de zomer en brrr in de winter. De stoelverwarming maakt wel wat goed maar alleen met koelsysteem zou ik er misschien weer over nadenken.
Alcantara icm leer vind ik de mooiste en prettigste oplossing.
Tsurany schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:35:
[...]
Het plakt in de zomer en is ijskoud in de winter. Ik snap niet waarom leer als luxe product gezien wordt bij stoelen, ik vind het echt vreselijk. Hadden ze bij The Grand Tour een goed stukje over.
Voordat de airco werkt plak ik in de zomer al aan de leren stoel vast, zeer onaangenaam. Het ventileert absoluut niet.
Dat is nou net de combinatie waaruit de sportstoelen van de seat ibiza bestaan.. Alcantara + leerJB schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:38:
[...]
Helemaal mee eens. 1x besteld met geperforeerde meuk en al maar bah bah in de zomer en brrr in de winter. De stoelverwarming maakt wel wat goed maar alleen met koelsysteem zou ik er misschien weer over nadenken.
Alcantara icm leer vind ik de mooiste en prettigste oplossing.
[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 23-01-2017 20:46 ]
Let dan wel op je postuur. Voor echt smalle mensen zal het geen direct probleem zijn, maar de zijkanten van de stoel zijn alsnog leer, blijf je min of meer hetzelfde probleem houden. Ik zou er niet extra voor betalen.spartacusNLD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:43:
[...]
[...]
Dat is nou net de combinatie waaruit de sportstoelen van de seat ibiza bestaan.. Alcantara + leerthanks voor de input! Ga ik zeker meenemen
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Daarom dat ik deze keer wit leer (en wit interieur) gekozen heb.B-Real schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:16:
Zowel met lederen als stoffen bekleding is het aan te raden om niet direct in de volle zon te parkeren, ik probeer daar wel op te letten door vooruit of achteruit in te parkeren. Leer is daarbij in het nadeel natuurlijk op dat soort momenten, maar ik kan mij er niet aan storen.
Heb ik voorlopig gelukkig geen last van ondanks dat er bijna 60.000km op de teller staat.Appie Heijn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:06:
Enige nadeel van wit leer is dat je zittingen erg snel blauw worden van spijkerbroeken. Maar met wat tijd en liefde krijg je dat er wel weer af
Das balen, hoe weet je dat hij op transport staat? Transport gaat met de trein vanuit noord Spanje naar België. Dat zou hooguit een paar dagen moeten duren.DennusB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:50:
Fijn, m'n Megane is vertraagd naar begin Maart.... hij is sinds begin vorige week al op transport, snap niet dat dat 1,5 maand moet duren...
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dat heeft de dealer aangegeven, meerdere malen. Volgens hun komt ie per boot...?The Wizard schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:49:
[...]
Das balen, hoe weet je dat hij op transport staat? Transport gaat met de trein vanuit noord Spanje naar België. Dat zou hooguit een paar dagen moeten duren.
Bleh ik vond het dakraam zelf het geld niet waard.MadDonkey schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:26:
Ik heb nog even een kleine vraag over de Astra.
Ik zit te kijken naar het schuif/kantel dakraam. Ik vond de auto van binnen tijdens mijn proef rit vrij rustig. Maar ik ben bang voor meer windgeruis wanneer ik het schuif/kantel dak laat plaatsen. Helaas heb ik nog geen dealer gevonden welke deze beschikbaar heeft voor een proefrit.
Ik hoop dat iemand hier duidelijkheid kan verschaffen :-)
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nou ja, de ruimte in de kofferbak van een willekeurige station is beter dan in de V40.Appie Heijn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:58:
Als het een diesel betreft valt het mij nog mee. Ik heb een Golf Variant Highline 1.6TDI DSG met nog niet eens alle optie(geen vol leer, elek stoelen en pano dak) die zit al op 39500 euro.
Overigens is een V40 echt veel kleiner dan een Golf qua interieur. Ik weet niet of je op korte termijn kinderzitjes nodig bent achterin maar dat is in een V40 echt behelpen. Een V40 is niet echt beter dan een golf in wat voor opzicht dan ook. Ze ontlopen elkaar niet echt veel. De automaat van de V40 maar de DSG is beter. Ohja stoelen zijn wel beter in de V40 over het algemeen. Daarom heb ik ergo seats in mn Golf. Ik heb 5 weken terug nog in de V40 D3 proefgereden.
Dat kan in geen enkele C segmenter...Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:13:
Ik heb ook achterin gezeten bij de Volvo na alle horrorverhalen. Prima vertoeven achter mijzelf. Wel kan je geen drie volwassenen normaal op de achterbank zetten. Dat hoeft in mijn gebruik ook niet. De kofferbak is wel wat klein.
Of Focus station, die heeft ook die fijne wegligging.Appie Heijn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:29:
Klopt. De astra die ik bestel is bijna 5000 euro duurder dan de octavia die ik samengesteld had. In de lease is de astra echter 35 euro pm goedkoper.
Ik ben 1,96 dus wellicht zit daarin het verschil qua beleving mbt ruimte in de V40. Ben je met z'n 2'en en komt daar ook niet verandering in dan zou ik de V40 nemen, als je een vooral praktische auto wilt en vergelijkbaar met de V40 dan tocht echt de Golf
Ik vind het best lekker zitten mits het niet te warm is buiten.Tsurany schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:35:
Het ziet er inderdaad chique uit.B-Real schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:07:
Ik vind leer juist heerlijk in een auto, als de prijs redelijk is zou ik het altijd bestellen. Staat gewoon erg mooi, zit heerlijk en ruikt ook nog eens goed.
Ja het is in de zomer wat warmer, maar als ze geperforeerd zijn valt dat best mee. In de winter zijn ze veelal te verwarmen en is het ook goed vertoeven. Sterker nog, bij stoffen bekleding zou ik ook stoelverwarming nemen als het kan.
Leren stoelen zijn niet meer de leren stoelen van 10/15 jaar geleden
Het probleem van stof is dat het zo snel vlekt en lelijk wordt. Als je een keer een fikse regenbui hebt gehad en gaat zitten, zie je vlekken waar het vochtig is geweest. Dan moet je met een extractor aan de gang om het eruit te krijgen...B-Real schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:16:
Dat denk ik niet, dat is mijn ervaring.
Zelf een Seat Leon uit 2002 gehad met lederen sportstoelen, die zaten heerlijk maar waren minder prettig als ze warm waren. Het leer was niet geperforeerd en dat was de oorzaak denk ik. Nu heb ik een Astra uit 2016 en wederom leer, doordat het leer geperforeerd is was het een stuk aangenamer afgelopen zomer.
Zowel met lederen als stoffen bekleding is het aan te raden om niet direct in de volle zon te parkeren, ik probeer daar wel op te letten door vooruit of achteruit in te parkeren. Leer is daarbij in het nadeel natuurlijk op dat soort momenten, maar ik kan mij er niet aan storen.
Maargoed, zoveel mensen zoveel wensen
Bij de Volvo had ik hier geen last van...Appie Heijn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:06:
Enige nadeel van wit leer is dat je zittingen erg snel blauw worden van spijkerbroeken. Maar met wat tijd en liefde krijg je dat er wel weer af
Wat is niet betaalbaar? Ik heb een offerte voor een S60 opgevraagd en die is toch goed betaalbaar, vind ik. De V60 zal qua prijs niet veel anders zijn. Of is die te klein voor je?dfrenner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:14:
[...]
Helaas heb ik een gezin en wel een station nodig en is er geen betaalbare Volvo met genoeg ruimte... Anders had ik sowieso weer voor Volvo gekozen.
Dit. Er gaat niets boven leer in de auto.Ik vind het best lekker zitten mits het niet te warm is buiten.
Kou is op te lossen met stoelverwarming, daarnaast is het zo makkelijk af te nemen... Ideaal, vind ik
Creme leer helpt overigens wel iets tegen de hitte. In mijn oude Focus (2007) had ik zwart leer en in 2008 in de Volvo creme leer, dat was beduidend beter in de zomer.
Het probleem van stof is dat het zo snel vlekt en lelijk wordt. Als je een keer een fikse regenbui hebt gehad en gaat zitten, zie je vlekken waar het vochtig is geweest. Dan moet je met een extractor aan de gang om het eruit te krijgen...
Bij de Volvo had ik hier geen last van...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
S/V60 is idd te klein. Vooral voor die prijzen...AllSeeyinEye schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:24:
Wat is niet betaalbaar? Ik heb een offerte voor een S60 opgevraagd en die is toch goed betaalbaar, vind ik. De V60 zal qua prijs niet veel anders zijn. Of is die te klein voor je?
Als T4 automaat Nordic+ met nog een paar opties (waaronder sportstoelen, leder, 18" velgen) zit die op €47.5k, met een leasebedrag tussen de 1000 en 1100 per maand (bij 3 jaar en 45km/jr)
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Inmiddels sinds november in mijn bezit. Ondanks wat aandachtspuntjes echt zeer tevreden over de Talisman!MrLeeeet schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:25:
Long time lurker, first time poster in dit topic. Eind volgende maand kan ik de offerte indienen voor een nieuwe leaseauto. Na de nodige auto's bekeken te hebben uit de VAG en Volvo stal, heb ik gisteren een ritje gemaakt in de Renault Talisman en om eerlijk te zijn was ik gelijk verkocht.
We hebben het hier niet echt om een strepentrekker (110PK), maar zijn looks en comfort maken dat voor mij ruimschoots goed. Inmiddels ligt de volgende offerte klaar:
Renault Talisman Energy dCi 110 EDC 130 Intens;
Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio;
Pack Easy Park Assist;
Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif- en kanteldak.
Pack Cruising
Per boot? Zover ik weet worden alle Meganes in Spanje gebouwd en gaat alles met de trein, net zoals bijna alle fabrikanten doen in Europa. Trein is het goedkoopst en snelst.DennusB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:54:
[...]
Dat heeft de dealer aangegeven, meerdere malen. Volgens hun komt ie per boot...?
Ja, hij komt uit Noord Spanje. Ik vond het ook al zo vaag. Hopen dat ie er eerder is dan maarThe Wizard schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:31:
[...]
Per boot? Zover ik weet worden alle Meganes in Spanje gebouwd en gaat alles met de trein, net zoals bijna alle fabrikanten doen in Europa. Trein is het goedkoopst en snelst.
Hij komt hier vandaan: https://www.google.nl/map...3d41.9623896!4d-4.4877544DennusB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:32:
[...]
Ja, hij komt uit Noord Spanje. Ik vond het ook al zo vaag. Hopen dat ie er eerder is dan maar
Haha nice. Maar klopt t dan niet dat dat transport bijna 1,5 maand zou duren ook? Volgens die dealer ging het eerst nog op 1 of ander parkeerterrein in nederland, dan per trein naar t station vlak bij de dealer en dan nog per trailer naar de dealer zelf. T klonk enorm onlogisch al hahaThe Wizard schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:37:
[...]
Hij komt hier vandaan: https://www.google.nl/map...3d41.9623896!4d-4.4877544
Ligt nogal een behoorlijk eindje uit de kust
Ik had het schuif/kantel dak in mijn Astra zitten, en ondanks dat het niet heel groot was vond ik het wel erg prettig. Windgeruis had ik geen last van maar het is met name in de zomer ideaal om de warmte snel uit je auto te krijgen, wanneer deze de hele dag in de zon staat.MadDonkey schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:26:
Ik heb nog even een kleine vraag over de Astra.
Ik zit te kijken naar het schuif/kantel dakraam. Ik vond de auto van binnen tijdens mijn proef rit vrij rustig. Maar ik ben bang voor meer windgeruis wanneer ik het schuif/kantel dak laat plaatsen. Helaas heb ik nog geen dealer gevonden welke deze beschikbaar heeft voor een proefrit.
Ik hoop dat iemand hier duidelijkheid kan verschaffen :-)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dikke bak!MrLeeeet schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:17:
[...]
Inmiddels sinds november in mijn bezit. Ondanks wat aandachtspuntjes echt zeer tevreden over de Talisman!
[afbeelding]
Ik merk echt geen noemenswaardige verschillen hoor qua wegligging, beide auto's zijn verder erg stil. Wanneer mijn Golf op 17" zomerbanden staat durf ik bepaalde afriten wel volgas te pakken puur omdat hij zo goed op de weg ligt, de V40 heb ik een tijdje in gereden, maar ik moet gaan meten wil ik wellicht verschillen ontdekken, terwijl ik vrij gevoelig ben voor dit soort zaken.dfrenner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:14:
[...]
Nou ja, de ruimte in de kofferbak van een willekeurige station is beter dan in de V40.
Maar op de overige punten klopt het echt niet.
Binnen ruimte is vergelijkbaar, okee, de Golf heeft 3,5cm meer in de breedte en 2 cm meer ruimte bij de benen.
- Voor voor het geld van een Highline heb je met gemak een D3.
- De wegligging van de V40 is sowieso veel beter dan die van een Golfje.
- En het absolute pluspunt van een Volvo is DTSC... Er is geen enkele auto die ik na mijn C30 in 2008 heb gereden waarbij het tractiecontrole en ESP systeem ook maar in de buurt komt van DTSC van Volvo.
- DSG is gewoon een robotbak met dubbele koppeling. Het is snel, maar niet echt comfortabel. Ik heb nog liever de oude Volvo automaten uit de S80 lijn van vroeger, dat was pas comfortabel.
- En als laatste heel persoonlijk, maar de V40 ziet er gewoon strak uit, een Golfje blijft een baksteen op wielen![]()
Helaas heb ik een gezin en wel een station nodig en is er geen betaalbare Volvo met genoeg ruimte... Anders had ik sowieso weer voor Volvo gekozen.
[...]
Dat kan in geen enkele C segmenter...
Hij is wel iets gestroomlijner en dus lager achterin, waardoor het misschien een stuk kleiner overkomt.
[...]
Of Focus station, die heeft ook die fijne wegligging.
[...]
Ik vind het best lekker zitten mits het niet te warm is buiten.
Kou is op te lossen met stoelverwarming, daarnaast is het zo makkelijk af te nemen... Ideaal, vind ik
Creme leer helpt overigens wel iets tegen de hitte. In mijn oude Focus (2007) had ik zwart leer en in 2008 in de Volvo creme leer, dat was beduidend beter in de zomer.
[...]
Het ziet er inderdaad chique uit.
[...]
Het probleem van stof is dat het zo snel vlekt en lelijk wordt. Als je een keer een fikse regenbui hebt gehad en gaat zitten, zie je vlekken waar het vochtig is geweest. Dan moet je met een extractor aan de gang om het eruit te krijgen...
[...]
Bij de Volvo had ik hier geen last van...
Mooi!MrLeeeet schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:17:
[...]
Inmiddels sinds november in mijn bezit. Ondanks wat aandachtspuntjes echt zeer tevreden over de Talisman!
[afbeelding]
Totaal niet mee eens. In de winter ff de stoelverwarming aan (ik rij een V40 en binnen no time brand je kont gewoon van de hitte). In de zomer ff de airco aan en ook die is razendsnel en is je stoel prima. Misschien dat je toevallig een auto met leren bekleding had ZONDER stoelverwarming, maar dat is dan ook niet echt slimTsurany schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:35:
[...]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Leer inclusief stoelverwarming natuurlijk. Maar voornamelijk in de zomer is het zeer warm en dat krijgt de airco niet gekoeld omdat je eigen lichaam er tegenaan zit. Ik vind leer als materiaal wat overrated. Afgezien van duurzaam en makkelijk schoon te houden zie ik weinig andere voordelen. Je hebt stoelverwarming en stoelverkoeling nodig om het aangenaam te houden. Ik heb zelf niet de associatie van luxe bij leer.Juancho schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:00:
[...]
Totaal niet mee eens. In de winter ff de stoelverwarming aan (ik rij een V40 en binnen no time brand je kont gewoon van de hitte). In de zomer ff de airco aan en ook die is razendsnel en is je stoel prima. Misschien dat je toevallig een auto met leren bekleding had ZONDER stoelverwarming, maar dat is dan ook niet echt slim.
Als je leer neemt vind ik dat het ook een eis is dat je stoelverwarming neemt.
Verder vind ik leer zeker wel een luxe product. Het ziet gewoon veel fijner, prettiger in onderhoudt en staat gewoon een stuk strakker. Maar hey, smaken verschillen!
Ik noemde de leengolfjes die ik meekreeg als vervangend vervoer altijd dweilen, ze hadden altijd de eigenschap rechtdoor te willen. (onderstuur).Appie Heijn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:18:
Ik merk echt geen noemenswaardige verschillen hoor qua wegligging, beide auto's zijn verder erg stil. Wanneer mijn Golf op 17" zomerbanden staat durf ik bepaalde afriten wel volgas te pakken puur omdat hij zo goed op de weg ligt, de V40 heb ik een tijdje in gereden, maar ik moet gaan meten wil ik wellicht verschillen ontdekken, terwijl ik vrij gevoelig ben voor dit soort zaken.
Ik heb nooit de EDC gereden, maar DSG7 wel in de Passat en A4. In beide was het terug en opschakelen tussen 1-2-3 op sommige momenten toch een beetje schokkerig en stoterig. Wel in combinatie met een 1.4TSI, de A4 weet ik eigenlijk niet meer.Het enige was dat de D3 langzamer aanvoelde dan mijn 110PK 1.6 in mijn golf. Dat was hij 100% zeker niet , maar zal wel aan verschil in beleving liggen. Over mijn DSG7 bak, die schakelt echt heel vloeiend, en heeft altijd de juiste versnelling paraat. Bij de V40 heb ik ook nooit het gevoel gehad van "nou mag je om mij wel op/terug schakelen" iets wat ik bij de EDC bak in de nieuwste megane wel regelmatig had. Wel is de V40 beter geïsoleerd. Niet dat het slecht is in de Golf maar je merkt wel verschil.
Ik houd erg van bochtenHoe rij jij auto als je de verschillen mbt ESP systemen kan beoordelen?
Ik zal niet te veel over het uiterlijk beginnen, het is heel persoonlijk en ik wil een auto waar je blij mee bent niet afkraken.Qua uiterlijk tja, ik vindt de voorkant en zijkant van een V40 mooier dan een Golf maar de achterkant kan ik nog steeds niet aan wennen, maja dit soort zaken blijft persoonlijk. Overigens heeft de mijne met Xenon plus icm een highline wel een veel mooiere neus dan de versies met halogeen.
[afbeelding]
Door de Xenon heb je een doorlopende chroomstrip en kijkt hij meteen "boos"
Apart, ik heb mijn c30 uiteindelijk 3 jaar gereden en het was toch echt wel licht:Juist in de V40 had ik een licht interieur waar je het duidelijk op zag, dit was een demo auto, wellicht dat het daar mee te maken heeft.
Ik keek naar Nordic+ als basis, omdat die al heel erg compleet is, die was 32 of 33 k voor een D3.Ohja en mbt de prijs ik kom met een D2 met dezelfde opties als de Golf al op 39k. Intellisafe Pro Line is 2k, dat klapt erin.
mooie kar. Zie ze steeds vaker op het parkeerterrein verschijnen. Mooi alternatief op de SuperBMrLeeeet schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:17:
[...]
[afbeelding]
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Leengolfjes, ja zo kan ik ook wel een aantal auto's gaan afkeuren op rijgedragdfrenner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:36:
[...]
Ik noemde de leengolfjes die ik meekreeg als vervangend vervoer altijd dweilen, ze hadden altijd de eigenschap rechtdoor te willen. (onderstuur).
[...]
Ik heb nooit de EDC gereden, maar DSG7 wel in de Passat en A4. In beide was het terug en opschakelen tussen 1-2-3 op sommige momenten toch een beetje schokkerig en stoterig. Wel in combinatie met een 1.4TSI, de A4 weet ik eigenlijk niet meer.
[...]
Ik houd erg van bochten![]()
Maar ook vooral in Duitsland en Belgie in winterse omstandigheden.
Wat je bij eigenlijk alle merken merkt, is dat de tractiecontrole even slipt, om daarna in te grijpen. Ik noem dat wel eens een "dansende toerenteller". Even naar de 3000 toeren om direct daarna in te grijpen. Dat even 3000 toeren is wielspin en een moment zonder grip. Vooral op hellingen in de sneeuw merk je dat dit een probleem is om omhoog te komen.
DSTC van Volvo werkte zo verfijnd, dat dat even wielspin niet optrad. Dus je staat op een rijkelijk besneeuwde helling, zet hem in zijn 1 en geeft rustig gas. Eenmaal rijdende, trap je gewoon vol het gas in en als resultaat: Geen dansende toerenteller, alle overige merken die ik daarna heb gereden hadden deze eigenschap niet.
In Belgie in de ardennen hebben ze niet de gewoonte om te schuiven of strooien. Op een gegeven moment lag er zo veel dat mijn voorbumper als sneeuwschuiver fungeerde. Overal gestrande auto's op de snelweg die kettingen aan het monteren waren. Klein probleem, die had ik niet... Dus ik wilde hem in beweging houden en voorzichting slalommen om alle stilstaande auto's. Uiteindelijk vanaf Eiffel, tot aan Maastricht gered. Ik ben ervan overtuigd dat ik zonder DSTC was gestrand. Helemaal zeker weet je het nooit, maar ik heb daarna, Seat, Skoda en Ford gereden en bij al deze auto's werkt de ESP en tractiecontrole in ieder geval slechter dan bij Volvo.
Ik hoopte nog dat Ford (gezien de samenwerking) dit systeem zou delen, maar helaas. Het werkt echt een stuk minder goed.
[...]
Ik zal niet te veel over het uiterlijk beginnen, het is heel persoonlijk en ik wil een auto waar je blij mee bent niet afkraken.
[...]
Apart, ik heb mijn c30 uiteindelijk 3 jaar gereden en het was toch echt wel licht:
[afbeelding]
[...]
Ik keek naar Nordic+ als basis, omdat die al heel erg compleet is, die was 32 of 33 k voor een D3.
Dan moet je het wel raar maken om op 39k uit te komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 24-01-2017 19:15 ]
Volgens mij niet. Het gaat idd van België (boven Brussel) naar een terrein ergens in Brabant. Voor zover ik weet is het transport van België naar Brabant gewoon over de weg en ook naar de dealers toe. Maar kan er weinig (lees: geen) informatie over vinden...DennusB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:39:
[...]
Haha nice. Maar klopt t dan niet dat dat transport bijna 1,5 maand zou duren ook? Volgens die dealer ging het eerst nog op 1 of ander parkeerterrein in nederland, dan per trein naar t station vlak bij de dealer en dan nog per trailer naar de dealer zelf. T klonk enorm onlogisch al haha
Leon vind ik minder "suf"pitchdown schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:14:
Vanmiddag in de Auris Touring Sports gereden (hybrid 1.8) en de seat Leon ST (1.4 DSG).
De toyota reed niet lekker en viel erg tegen.
De seat daarentegen reed erg lekker.
Ik twijfel nu tussen de seat leon ST en de Octavia Combi met dezelfde 1.4 DSG.
Suggesties?
Mooie wagen! Ik ben wel benieuwd naar die aandachtspuntjes.... waar loop je tegen aan? Zijn er dingen onlogisch ingericht of traag, of heeft hij nukken met schakelen oid?MrLeeeet schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:17:
[...]
[afbeelding]
Die 60 euro geldt dan als eigen bijdrage en gaat bruto van je bijtelling af. Je bijtelling wordt dan dus lager waardoor je de fiscus minder betaald. Afhankelijk van je belastingtarief levert je dat 40-52% op van de bon die je hebt gedeclareerd.Koerski schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:13:
Niet zozeer een vraag mbt keuze van een leaseauto, dus indien er een apart topic geopend moet worden hoor ik het graag. Ik stap binnenkort over naar een nieuwe werkgever waarbij ik mijn leaseauto meeneem. Bij de oude werkgever had ik een europese tankpas, bij de nieuwe werkgever een nationale, maar waarbij het volgende aangegeven wordt:
Het declareren van buitenlandse brandstofkosten voor prive gebruik is mogelijk in het geval er fiscale bijtelling ingehouden wordt. De brandstofkosten zullen vervolgens op het nettoloon ingehouden worden. De netto inhouding wordt vervolgens van de fiscale bijtelling ingehouden, waardoor deze lager wordt en er minder belasting over betaald hoeft te worden.
Weet iemand hoe deze berekening werkt? Wat is nu het exacte voordeel? Stel je levert een bon in van €60?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Mijn boefje is liev!
Gamertag for Xbox: R0SSI
Voor de WOW factor geef ik geen 500 euro uitJB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:55:
De automatische achterklep is wel echt zo gaaf hé! Daar zou ik eerder een andere optie voor laten vallenOok dat is weer persoonlijk
Verder valt het me op dat ondanks de 22% regel, de Octavia nog steeds veel gekozen wordt
Het is vooral ook handig, maar zoals met zoveel niet perse nodigredfoxert schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:17:
[...]
Voor de WOW factor geef ik geen 500 euro uitDaar kan ik leukere dingen voor doen.
Mijn boefje is liev!
Tjah ... handig... de keren dat ik met mn handen vol bij de auto stond en ik niet even de spullen op de grond kon zetten zijn de afgelopen 5 jaar op 2 handen te tellen geweest denk ik. Vandaar dat ik zo enorm twijfelJB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:19:
[...]
Het is vooral ook handig, maar zoals met zoveel niet perse nodig
Exact expert nodig?
Misschien dat je 1 of meerdere andere opties kan inruilen als je het toch graag wilt hebben? Ik kan me voorstellen dat je een parkeercamera ook niet heel hard nodig hebt (ik weet alleen niet of je dan wel bv parkeersensoren hebt, dan kun je rustig zonder). Dan is het verschil al iets minder. DAB zou ik voorlopig ook laten zitten als het niet nodig is. Want zo goed lijkt het bereik niet te zijn (of anders kun je daar nog wel ervaringen van vragen.redfoxert schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:17:
Ik sta op het punt om de lease contracten te tekenen voor een Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150PK Style Business met de volgende extra opties:
Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Driving Mode Select
Metallic lak: Race Blue
Techpakket: Sunset,Alcantara/lederen bekleding, Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris, Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel
Functie pakket: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket
Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
DAB (digitale radio ontvangst)
Verwarmbare voorruit
Ik twijfel alleen nog over de ACC en Elektrische achterklep. Deze opties schelen me toch weer 25 euro netto in de maand (eigen bijdrage, bijtelling etc)
Nu heb ik aan mijn huidige Octavia gewoon een rubberen trekding aan de kofferbak hangen en voor ACC zit ik denk ik te weinig op de snelweg (max 200km per week).
25 euro elke maand op 4 jaar tijd is best een behoorlijk bedrag dus ik twijfel nog over het nut van beide opties.
Hoe denken jullie hier over? Zijn er argumenten te bedenken om deze opties juist wel te nemen?
Wat ik voornamelijk erg jammer vind is de QC van Renault. Voor het pano dak ben ik meerdere malen naar de dealer terug geweest omdat deze een vibrerend geluid veroorzaakte, maar bijvoorbeeld ook deuren die niet netjes afgesteld waren.gwystyl schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:07:
Mooie wagen! Ik ben wel benieuwd naar die aandachtspuntjes.... waar loop je tegen aan? Zijn er dingen onlogisch ingericht of traag, of heeft hij nukken met schakelen oid?
[ Voor 3% gewijzigd door MrLeeeet op 25-01-2017 09:10 . Reden: Typo ]
Als je concessies moet doen, snap ik je helemaal. Het is een nice to have maar das met heel veel optiesredfoxert schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:38:
[...]
Tjah ... handig... de keren dat ik met mn handen vol bij de auto stond en ik niet even de spullen op de grond kon zetten zijn de afgelopen 5 jaar op 2 handen te tellen geweest denk ik. Vandaar dat ik zo enorm twijfelDe kinderen zijn inmiddels oud en groot genoeg om zelf de auto in te klimmen dus ik heb ook geen klein grut op de arm met veel tassen etc. Ik neig dus daarom erg sterk om de opties te laten varen.
Mijn boefje is liev!
Mijn boefje is liev!
Vroeger was de bijtelling ook 22%, ergens rond 2007/2008 uit mijn hoofd werd alles 25% en later zijn de andere schalen geïntroduceerd.Tennisbal schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:58:
Hoe werkte de leaseconstructie in de jaren 90? Ik las ergens dat alle auto's standaard 25% was. Lijkt me vrij prijzig of zijn er andere zaken die anders zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-01-2017 14:42 ]
www.google.nl
ik bedoelde bv 1994MisteRMeesteR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:30:
[...]
Vroeger was de bijtelling ook 22%, ergens rond 2007/2008 uit mijn hoofd werd alles 25% en later zijn de andere schalen geïntroduceerd.
Zie ook hier: http://www.autoblog.nl/de-historie-van-de-bijtelling
Android Auto is een kwestie van maanden. Zonde om het niet te doen als je meerdere jaren met je auto moet rijden. Juist als je Google Maps als navigatie gebruikt, zou ik er toch nog eens over nadenken. Verder kun je Android Auto al sideloaden, dus kan het al goed mogelijk zijn dat het werkt. Het is nu vooral Google die de release in Nederland tegenhoudt.striner schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:57:
Had ook gelezen dat BMW Spotify integratie heeft, maar daarvoor moet je wel het Professional navigatiesysteem van 900 euro pakken, en alleen voor die functie leek me dat wat veel (gebruik google maps als navigatie). Na wat extra navraag op de chat op de website bleek ook nog eens dat dit op dit moment alleen voor iphones werkt en ik heb een android, dus deze optie is no-go voor mij.
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 25-01-2017 16:05 ]
[ Voor 38% gewijzigd door JB op 25-01-2017 16:09 ]
Mijn boefje is liev!
Heb inderdaad de Android Auto app al gesideload op mijn mobiel en die in een houdertje in de auto.Martinspire schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:04:
[...]
Android Auto is een kwestie van maanden. Zonde om het niet te doen als je meerdere jaren met je auto moet rijden. Juist als je Google Maps als navigatie gebruikt, zou ik er toch nog eens over nadenken. Verder kun je Android Auto al sideloaden, dus kan het al goed mogelijk zijn dat het werkt. Het is nu vooral Google die de release in Nederland tegenhoudt.
Spotify integratie kan ook handig zijn. Tenminste, op het oog lijkt ie me prima, maar daar zou je wat ervaringen voor moeten vragen. Ik vraag me sterk af wat die 900 nou echt gaat toevoegen op je maandbedrag. Lijkt me dat andere zaken meer invloed hebben. Bovendien kan het nog zijn dat de doorverkoop beter is met dergelijke systemen.
Daar is een rapporteren knopje voor ontwikkeld
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq