Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:51
fredkroket schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:54:
[...]

Overigens, misschien heeft je leasemaatschappij nog wel een 14% auto staan uit 2015 tzt. Kan je nog 2 jaar genieten van lage bijtelling.

Heb nu zelf 14% en stap deze maand over naar 21%... Qua auto krijg ik wel iets meer ervoor terug (meer vermogen, automaat) maar eigenlijk vind ik het de € 100 netto niet waard.

Elk jaar een andere auto is leuk, helaas heeft het dus ook nadelen.
Heel herkenbaar. Ik moet volgend jaar ook aan de bak, en probeer nu zo te kiezen dat ik er maximaal 50 euro netto op achteruit ga per maand. Lastige taak en op zich een luxeprobleem gezien de voormalige 14%, maar niet minder vervelend :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55
Spoetnik385 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:25:
En ook bij mij mag het circus weer beginnen. Fijn wat te doen in de kerstvakantie: Leaseauto uitzoeken :P .
Randvoorwaarden: Ruimte voor het gezin (hou ik nu eenmaal van)

Lijstje waar ik maar eens een folder van heb gevraagd (ik hou van papier wat dat betreft):
  • Skoda Octavia (station)
  • Skoda Superb (station)
  • Volkswagen Passat (station)
  • Volvo V60
  • Mercedes C-klasse (station)
Keuze zal beïnvloed worden door het totaal van leasebedrag + bijtelling.
Motorkeuze vind ik niet zo relevant. Ik ga niet met een sleurhut de bergen in, dus een spaar-diesel is prima wat mij betreft.

Wat al afgevallen is:
  • Peugeot. Op zich prima ervaringen mee, maar ik vind het interieur niet mooi.
  • Renault. Op zich prima ervaringen mee, maar ik die heb ik nu 4 jaar gehad - tijd voor iets anders.
  • Ford. Zie Peugeot.
Ik twijfel over de Aziatische merken. Zitten daar nog kandidaten bij die ik zeker mee moet nemen?
Die ga ik volgen :)
Mag wellicht januari/februari ook een nieuwe wagen uitzoeken, en heb niet meteen veel eisen maar herken me wel in je "Ruimte voor het gezin (hou ik nu eenmaal van)" :)

Skoda is bij ons geen optie, maar de Passat, V60 en C-klasse wel.
Is er een reden dat je geen 3-reeks of A4 overweegt? Of van VW een Touran, Tiguan of zelfs Sharan? Of vergelijkbaar bij de anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Als ruimte de voornaamste driver is, dan zou ik uit dat lijstje altijd voor de Superb gaan. Veel ruimte en qua prijs/kwaliteit goed in balans. De V60 en C-Klasse zijn een stuk minder groot en de Passat vind ik ivm de Superb qua kwaliteit maar marginaal beter terwijl hij toch steviger aan de prijs is.

[ Voor 4% gewijzigd door kellhus op 09-12-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
En ook bij mij mag het circus weer beginnen. Fijn wat te doen in de kerstvakantie: Leaseauto uitzoeken :P .
kellhus schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:25:
Als ruimte de voornaamste driver is, dan zou ik uit dat lijstje altijd voor de Superb gaan. Veel ruimte en qua prijs/kwaliteit goed in balans. De V60 en C-Klasse zijn een stuk minder groot en de Passat vind ik ivm de Superb qua kwaliteit maar marginaal beter terwijl hij toch steviger aan de prijs is.
Ik zou voor de Octavia gaan. Ik moet direct bekennen dat ik geen gezin heb, maar ik ben wel lang waardoor de bestuurdersstoel aardig naar achteren staat (1 tikje van helemaal achteraan). Ik kan daarbij echter gewoon achter mezelf zitten.

Met skivakantie heb ik de auto een keer vol gehad met ook 1 klein kind erbij. Zelfs toen was de bak van m'n station groot genoeg om alles mee te krijgen (en de ouders in kwestie zijn niet zulke minimale inpakkers zegmaar :+ .. Lees: er moest ook een fruitschaal mee want anders zou het fruit bederven. Dat idee.).

Persoonlijk liever een goed aangeklede Octavia dan een relatief kale Superb :) Zeker als je alternatief de V60 en C-klasse is die qua bagageruimte gewoon lachwekkend klein zijn tov van de Octavia, lijkt de Octavia me genoeg :)

Edit: Oja, als je geld over hebt natuurlijk gewoon de Superb ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 09-12-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
wiemelen schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:33:
Voordeel van de ACC bij de V90 is dat je het Automatic gedeelte blijkbaar kan uitschakelen en dat je dus gewoon met CC kan rijden.
Bij mijn Passat werkt de ACC ook niet naar mijn tevredenheid, dus zet ik die nooit op.
Terwijl ik op mijn vorige wagens gewoon CC had, die wel vaak opstond.
Moet je soms toch nog remmen en resetten, maar dan begint de wagen tenminste niet (behoorlijk brusk) te remmen, terwijl je net wil voorbijsteken :)
Afaik remt die niet als je gewoon netjes richting aangeeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:52
Kwakkel schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:45:
[...]

Die ga ik volgen :)
Mag wellicht januari/februari ook een nieuwe wagen uitzoeken, en heb niet meteen veel eisen maar herken me wel in je "Ruimte voor het gezin (hou ik nu eenmaal van)" :)

Skoda is bij ons geen optie, maar de Passat, V60 en C-klasse wel.
Is er een reden dat je geen 3-reeks of A4 overweegt? Of van VW een Touran, Tiguan of zelfs Sharan? Of vergelijkbaar bij de anderen?
3-serie is een twijfelgeval.

Helaas heb ik een soort ingebakken antipathie tegen Audi. Kan er niks aan doen. Heb er over gedacht om er hulp voor te zoeken, maar tot nu toe komt Audi niet op een lijstje van mij.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Spoetnik385 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:42:
[...]

3-serie is een twijfelgeval.

Helaas heb ik een soort ingebakken antipathie tegen Audi. Kan er niks aan doen. Heb er over gedacht om er hulp voor te zoeken, maar tot nu toe komt Audi niet op een lijstje van mij.
Precies dat heb ik een beetje met alle Duitsers eigenlijk... Geen idee waarom. Ik zou eerder een Fransoos, Italiaan, Koreaan of Japanner rijden dan een Duitser. Maar De Zweed staat bovenaan bij mij. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik heb niet persé iets tegen Duitse auto's, maar rij toch liever Volvo of Jaguar. En laatstgenoemde mag niet bij huidige werkgever, dus dan is het duidelijk wat de voorkeur krijgt.

Zit nu toch wel te twijfelen tussen een V90 of een XC60. Die laatste is best compleet als Polar+ versie en omdat hij er volgend jaar uitgaat best aantrekkelijk geprijst. Scheelt in de uitvoeringen zoals ik ze zou kiezen zo'n €50 netto per maand.

Aan de andere kant, ik heb ook geen zin om bijna 1500 dagen spijt te hebben dat ik niet voor de V90 ben gegaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 14:12
Griffin schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:07:

Hoe leuk een nieuwe auto uitzoeken ook is... ongeveer 100EUR per maand minder bijtelling betalen is nog iets beter. Dan maar januari 2018 gaan zoeken.
Wie weet komt de Tesla model 3 dan binnen je bereik mocht je daar je oog op hebben laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:04
kellhus schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:30:
Ik heb niet persé iets tegen Duitse auto's, maar rij toch liever Volvo of Jaguar. En laatstgenoemde mag niet bij huidige werkgever, dus dan is het duidelijk wat de voorkeur krijgt.

Zit nu toch wel te twijfelen tussen een V90 of een XC60. Die laatste is best compleet als Polar+ versie en omdat hij er volgend jaar uitgaat best aantrekkelijk geprijst. Scheelt in de uitvoeringen zoals ik ze zou kiezen zo'n €50 netto per maand.

Aan de andere kant, ik heb ook geen zin om bijna 1500 dagen spijt te hebben dat ik niet voor de V90 ben gegaan :D
Zijn al 2 verschillen een V90 of een XC60, persoonlijk vind ikke xc60 mooier.
Maar als het bijna om het even is wint de V90 het op alle vlakken, veel meer techniek luxe en comfort en je rijdt een nieuwe model ipv een ouder XC60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb 4 jaar lang gereden in één van de laatste C30s die uit de fabriek is gerold. Nooit spijt van gehad. Van zo'n goedkope XC60 zal je ook vast geen spijt krijgen!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:26

Voor die laatste 50 euro zou ik niet twijfelen en de V90 kiezen. Dat interieur :9~

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:44
wiemelen schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:58:
[...]

Ik heb 4 Mondeo's versleten als leasewagen en zou mijn Passat onmiddellijk willen omruilen.
Helaas mogen we geen Ford meer leasen.

Zie ook http://www.autoweek.nl/vi...ondeo-vignale-dubbeltest/
Als a.s. Passat (GTE) rijder ga ik mijn Focus binnenkort inleveren. Die laatste ben ik altijd erg tevreden over geweest, muv het drukke bedieningspaneel, dat vind ik qua uitzien wat minder. Maar de wegligging is super.

Ben ff benieuwd wat voor jouw de reden is toch liever de Ford (Mondeo) te rijden? Wat valt je tegen aan de Passat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik heb zowel in een Mondeo (vorige generatie) en Passat (ook vorige gen) gereden, en de Ford stuurt veel directer plus is meer 'fun' om te rijden. Let wel, ik weet niet hoe dat bij de laatste generatie van beide auto's is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 21:27
Ik heb een aantal vragen over leasen. Ik rij zelf op de motor werk op en neer en mijn vrouw rijd in de auto naar werk.
Is het mogelijk om te leasen via je werkgever zodat ik nog steeds op de motor blijf rijden en dat mijn vrouw met mijn leaseauto naar werk gaat? Of zeg ik iets geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

com2,1ghz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:11:
Ik heb een aantal vragen over leasen. Ik rij zelf op de motor werk op en neer en mijn vrouw rijd in de auto naar werk.
Is het mogelijk om te leasen via je werkgever zodat ik nog steeds op de motor blijf rijden en dat mijn vrouw met mijn leaseauto naar werk gaat? Of zeg ik iets geks?
Als jouw baas het goed vindt dat het gereedschap dat hij jou ter beschikking stelt eigenlijk niet voor zijn werk maar door jouw vrouw gebruikt wordt, dan kan het.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat is een vraag voor dat andere topic. En technisch is het gewoon mogelijk. Je betaalt bijtelling voor het privégebruik en wat je met dat privégebruik doet mag je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
com2,1ghz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:11:
Ik woon/werk in Belgie en hier kan dat technisch gezien ja.

Policy bij ons ons dat alleen ik in mijn bedrijfsauto mag rijden, collega's mag ook.
Andere uitzondering is dat als ik getrouwd zou zijn of wettelijk smenwonend dan mag mijn partner er ook mee rijden. Als we bijvoorbeeld vanuit Antwerpen familie in Groningen moeten bezoeken mag mijn broertje of moeder bijvoorbeeld niet rijden volgens de regel.

Maar je kan natuurlijk wel vragen verwachten als ze je een auto geven en je gebruikt die niet en je vrouw gebruikt die constant.

[ Voor 10% gewijzigd door Skimovic op 10-12-2016 21:07 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:41
Waarom vraag je dat niet aan je werkgever ipv in dit topic die sowieso niet bedoeld is voor zulke vragen?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 13:58
Digitair schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:46:
[...]

Als a.s. Passat (GTE) rijder ga ik mijn Focus binnenkort inleveren. Die laatste ben ik altijd erg tevreden over geweest, muv het drukke bedieningspaneel, dat vind ik qua uitzien wat minder. Maar de wegligging is super.

Ben ff benieuwd wat voor jouw de reden is toch liever de Ford (Mondeo) te rijden? Wat valt je tegen aan de Passat?
mmmm veel redenen eigenlijk :)
Niet dat de Passat een slechte wagen is, maar persoonlijk vind ik de Mondeo beter.
Mondeo geeft o.a. meer feedback tijdens het sturen en heeft leukere/betere versnellingsbak.
Ingebouwde gps van de Passat gebruik ik niet meer. Traag en teveel fouten (zelfs na update). Here maps op mijn gsm is beter.
ACC vind ik niet handig en je kan dat blijkbaar niet afzetten om enkel CC te gebruiken.
En dan nog best wel wat kleinigheden. Bijvb.
- Lampje in koffer zit in het plafond. Niet erg handig als de bagagehoes dicht is.
- CD speler zit in handschoenkastje, dus niet snel even CD wisselen.
- Achteruitrij camera blijft best lang opengeklapt staan nadat motor stil ligt. Dan sta je dus weer een paar seconden te wachten om in je koffer te kunnen.
- Bij koud weer moet je niet te hard je adem uitblazen, want dan dampt je vooruit aan. Heb ik met 4 Mondeos nooit aan de hand gehad :N
- ...
Volgende wagen zal alvast geen VW meer zijn. Misschien is het toch tijd om eens over te schakelen op een mobiliteitsbudget. Is misschien wel wat nadelig, maar dan heb je tenminste vrije keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
Thx! Ben benieuwd wat mijn ervaring zal zijn. Verschillende zaken wat je aangeeft heb of gebruik ik niet (ACC, achteruitrij camera, het is een automaat, cd speler). Misschien dat het meevalt :)

Wat ik vrijwel zeker verwacht te missen is de verwarmbare voorruit van de Ford. Dat is toch wel erg handig zeg.

Over ACC, in het algemeen, lees ik heel uiteenlopende verhalen btw. Jammer dat je in de meeste gevallen niet zelf de keuze hebt tussen ACC of CC tijdens het rijden. Als bijrijder bij een collega (Audi A3) vond ik het een vervelende optie. Daar had ik vaak het gevoel dat er erg laat geremd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:52

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Digitair schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:09:
Wat ik vrijwel zeker verwacht te missen is de verwarmbare voorruit van de Ford. Dat is toch wel erg handig zeg.
Een plug-in Volkswagen kan toch zeker wel voorverwarmen? Dat kan mijn Renault van 22k zelfs.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
Proton_ schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:12:
[...]

Een plug-in Volkswagen kan toch zeker wel voorverwarmen? Dat kan mijn Renault van 22k zelfs.
Idd ja, dat was ik ff vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 19:27
Voorverwarmen wel, en ruitverwarming ook wel, maar als het erg hard gevroren heeft krijgt hij in de tijd van opwarming van het interieur de ruit niet schoon, dus moet je alsnog even krabben.
Tenminste, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Proton_ schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:12:
[...]

Welke Renault van 22k kan dat dan? Volgens mij kan mijn aankomende Mégane GT-line van 37k het niet eens haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb me laten vertellen dat op veel fordmodellen elektrische voorruitverwarming redelijk standaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DennusB schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:37:
[...]

Welke Renault van 22k kan dat dan? Volgens mij kan mijn aankomende Mégane GT-line van 37k het niet eens haha
Ik gok de Zoe omdat hij het er over heeft dat een Passat GTE het zou moeten kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38

Cyphax

Moderator LNX
nokiaan958GB schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:05:
Ik heb me laten vertellen dat op veel fordmodellen elektrische voorruitverwarming redelijk standaard is.
Het is inderdaad al niet ongewoon op een Fiesta; je ziet het op een Ford al vrij snel. Misschien is het een vrij voordelige optie, en dan zou ik 'm ook al snel aanvinken denk ik. :)
Enige nadeel is dat je 't kan zien in je ruit. Maar misschien is dat maar tijdelijk. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34

Lijstje waar ik maar eens een folder van heb gevraagd (ik hou van papier wat dat betreft):
  • Skoda Octavia (station)
  • Skoda Superb (station)
  • Volkswagen Passat (station)
  • Volvo V60
  • Mercedes C-klasse (station)
Keuze zal beïnvloed worden door het totaal van leasebedrag + bijtelling.
Motorkeuze vind ik niet zo relevant. Ik ga niet met een sleurhut de bergen in, dus een spaar-diesel is prima wat mij betreft.

Wat al afgevallen is:
  • Peugeot. Op zich prima ervaringen mee, maar ik vind het interieur niet mooi.
  • Renault. Op zich prima ervaringen mee, maar ik die heb ik nu 4 jaar gehad - tijd voor iets anders.
  • Ford. Zie Peugeot.
Ik twijfel over de Aziatische merken. Zitten daar nog kandidaten bij die ik zeker mee moet nemen?
Ik heb sinds deze zomer een Superb, en echt ik ben nog nooit zo blij geweest met een auto.

Als je van comfort en ruimte houdt, dan is het echt een super keuze. Nu heb ik van de week even van auto geruild omdat een collega een trekhaak nodig had, maar ik zou zelf nooit voor een 3-serie gaan. Klein, krap en ik mis alle luxe.

(Hiervoor VW, daarvoor Mazda 6 welke mij ook goed beviel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb het nu ook in mijn V40, maar erg nuttig is die elektrische voorruitverwarming nog niet geweest. Op de dagen dat het nuttig zou zijn, gebruikte ik namelijk de standverwarming en was de auto dus al warm en ontdooid toen ik erin stapte. Maar het zal wel nuttig zijn op een winterse ochtend waarop je vergeten bent de standverwarming aan te zetten of als de standverwarming niet werkt, bijvoorbeeld omdat de tank bijna leeg is.

Je ziet het inderdaad in de ruit maar je kijkt er als het ware gewoon doorheen omdat je focust op dingen die veel verder weg zijn. Alleen als je op de ruit focust zie je die zigzaglijntjes lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Of je zet de auto gewoon in de garage *O*

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:35:
Ik heb het nu ook in mijn V40, maar erg nuttig is die elektrische voorruitverwarming nog niet geweest. Op de dagen dat het nuttig zou zijn, gebruikte ik namelijk de standverwarming en was de auto dus al warm en ontdooid toen ik erin stapte. Maar het zal wel nuttig zijn op een winterse ochtend waarop je vergeten bent de standverwarming aan te zetten of als de standverwarming niet werkt, bijvoorbeeld omdat de tank bijna leeg is.

Je ziet het inderdaad in de ruit maar je kijkt er als het ware gewoon doorheen omdat je focust op dingen die veel verder weg zijn. Alleen als je op de ruit focust zie je die zigzaglijntjes lopen.
Ik denk dat het vooral handig is als het sneeuwt tijdens het rijden. Als je dan het puur van de warme lucht moet hebben, dan red je het niet om de ruit schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Laatst online: 07:52

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

DennusB schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:37:
[...]
Zoe inderdaad.
Maar de ZE-Kangoo (20k) kan het natuurlijk ook. Niet dat iemand die wil ;)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-10 18:52
^ Zelfs die StreetScooters van DHL hebben voorruitverwarming.

Afbeeldingslocatie: http://www.paul-wouters.nl/ow734.jpg

Ook stoelverwarming. Alleen geen airco, geen radio on-board, etc. :')

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Mx. Alba schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:35:

Of handig als je een V40 hebt zonder standverwarming :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ManiacScum schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:08:
[...]

Of handig als je een V40 hebt zonder standverwarming :?
Volgens mij zijn bijna alle MY17 V40s met standverwarming want dat zit in het Nordic+ pakket dat bijna iedereen neemt. En de elektrisch verwarmde voorruit en de stoelverwarming ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 21:40
Mx. Alba schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:50:
[...]

Volgens mij zijn bijna alle MY17 V40s met standverwarming want dat zit in het Nordic+ pakket dat bijna iedereen neemt. En de elektrisch verwarmde voorruit en de stoelverwarming ook.
In Belgie heb je dat pakket niet. In de brochure vind ik zelfs niets terug over een standkachel, enkel over voc (een optie die 500 euro kost).

[ Voor 3% gewijzigd door sQuare8 op 12-12-2016 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oké correctie... Bijna alle MY17 V40s in Nederland. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 12-12-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
[...]

Dat geloof ik graag maar niet elke leasebak is MY17, zoals die van mij.
Ik heb een R-Design met voorruit verwarming en stoelverwarming (waarvan ik het overigens ook bijzonder vind dat dit alleen op de voorstoelen zit en niet op de achterbank)

Zou ik de 'nieuwe' V40 bestellen dan zou ik wederom voor de R-design gaan en niet de Nordic+ schat ik in en daar zit geen standverwarming op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
ManiacScum schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:40:
[...]

Dat geloof ik graag maar niet elke leasebak is MY17, zoals die van mij.
Ik heb een R-Design met voorruit verwarming en stoelverwarming (waarvan ik het overigens ook bijzonder vind dat dit alleen op de voorstoelen zit en niet op de achterbank)

Zou ik de 'nieuwe' V40 bestellen dan zou ik wederom voor de R-design gaan en niet de Nordic+ schat ik in en daar zit geen standverwarming op
Heeft de V40 Nordic+ Sport het niet? Dacht dat in principe de R-Design is met de opties van de Nordic+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
[...]

Stuurverwarming is niet te krijgen of wel? Ik krijg vaak koude handen in de V40 door het koude leren stuur. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet je van die nette leren handschoenen kopen speciaal voor autorijden. Ik zou persoonlijk liever koeling in mijn stuur en versnellingspook hebben wanneer de zon er vol op heeft staan branden in de zomer. Soort ingebouwde waterkoeling die door het stuur heen loopt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:51
Ik vond stuurverwarming altijd onzin, maar nu het in mijn auto zit (onderdeel van het winterpakket) ben ik er toch wel erg blij mee en gebruik ik het ontzettend vaak in deze periode. Enige wat nu nog mist, op echt koude dagen, is een verwarmde versnellingspook (of automaat natuurlijk).

Overigens zijn het wel/niet bestellen van dit soort opties volgens mij ook vaak afhankelijk van het seizoen waarin je op autojacht gaat. In de zomer lijkt stoel/stuurverwarming grote onzin, totdat het in de winter flink vriest dan lijkt stoelventilatie weer grote onzin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

LuPo schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:45:
[...]

Stuurverwarming is niet te krijgen of wel? Ik krijg vaak koude handen in de V40 door het koude leren stuur. :7
FWP :D

En de standverwarming verwarmt ook het stuur. Vooral de bovenkant van het stuur is al lekker warm want die zit natuurlijk in de luchtstroom.

Wat wel grappig is, is dat de compartimenten in de middenconsole als koelkastjes aanvoelen als je ze open doet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:45

ST10©DE

Dus.............

LuPo schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:45:
[...]

Volgens mij niet, ik heb het wel aangekruist bij de nieuwe auto.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Aan de hand van sommige berichten hier nog even gecheckt wat de leaseauto met mijn nettosalaris gaat doen. Volgens de standaard formule (0,15*54500*0,404/12) is dat €275 p/m. Als je echt alles meeneemt, dus ook vermindering van heffingskortingen etc, is dat maar liefst €340 p/m. Heel verschil nog, schrok ik eerlijk gezegd nog wel even van :P

...nog maar 2 dagen wachten 8)

[ Voor 7% gewijzigd door nMad op 13-12-2016 16:17 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
nMad schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:10:
Aan de hand van sommige berichten hier nog even gecheckt wat de leaseauto met mijn nettosalaris gaat doen. Volgens de standaard formule (0,15*54500*0,404/12) is dat €275 p/m. Als je echt alles meeneemt, dus ook vermindering van heffingskortingen etc, is dat maar liefst €340 p/m. Heel verschil nog, schrok ik eerlijk gezegd nog wel even van :P

...nog maar 2 dagen wachten 8)
Haha, ja ik heb ene hele sheet gemaakt met overzichten van huidige onderschrijding budget, huidige bijtelling, nieuwe leasebedragen inclusief uitstoot bonus/malus (van de werkgever), leaseprijzen etc. Ik sluit de sheet af met netto-effect per maand. Ik rij nu een 14% auto. Ik heb daarna een 20-tal auto's uitgerekend van verschillende soorten/typen/nieuwwaardes.

Lang verhaal kort: netto effect is in bijna alle gevallen negatief (dus ik moet meer gaan betalen per maand).
Blegh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Kun je geen tweedehands (of nieuw op kenteken) 7 of 15 procent bijtelling auto gaan leasen?

Ik had voor 1/3 van de leaseprijs van de BMW 330e een Audi A3 e-tron uit 2015 (7%) kunnen leasen, die zit namelijk net wat boven de 100 euro per maand aan netto 'bijtelling'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
nMad schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:06:
Kun je geen tweedehands (of nieuw op kenteken) 7 of 15 procent bijtelling auto gaan leasen?

Ik had voor 1/3 van de leaseprijs van de BMW 330e een Audi A3 e-tron uit 2015 (7%) kunnen leasen, die zit namelijk net wat boven de 100 euro per maand aan netto 'bijtelling'.
Ja en nee. Ik ben afhankelijk van wat de leasemaatschappij heeft staan. We mogen niet zelf offertes oid laten uitbrengen. Daarnaast val ik momenteel onder een regeling waarbij het gunstig is om een zo lang mogelijke looptijd te kiezen. Details zal ik je besparen, maar een korter lopende (3 jaar) auto met 7% bijtelling *zou* duurder uit kunnen pakken in the end dan een 22% auto. Om het rekenen nog wat makkelijker te maken :+

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 13:51
Na veel wikken en wegen heb ik mijn bestelling doorgestuurd:

Mondeo Clipper Titanium 2.0 TDCi (150pk) in Magnetic (metaalkeur)

Packs:
-Driver Assistance Pack
-Signature Pack
-Titanium Pack

Opties:
- trekhaak
- donker getinte ruiten achteraan

Hopelijk zal ik er tevreden van zijn :-)

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:31
Volgens mij word het rijden in 2017 nogal duur met die 22% bijtellen.
Rijd nu in een clio (14%) gebruik hem alleen voor woon / werk.
Maar de volgende auto zou ik wel weer prive mee willen, maar met die 22% €235 als ik ervan uit ga dat de auto rond de 25k kost.

Dit is nu maar €160

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

G.Scholtens schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:17:
Volgens mij word het rijden in 2017 nogal duur met die 22% bijtellen.
Rijd nu in een clio (14%) gebruik hem alleen voor woon / werk.
Maar de volgende auto zou ik wel weer prive mee willen, maar met die 22% €235 als ik ervan uit ga dat de auto rond de 25k kost.

Dit is nu maar €160
Was in 2016 met 21% ook al geen pretje hoor... Ik ben dus van een C30 D2 (€26.000 à 14%) naar een V40 CC D3 (€37.000 à 21%) gegaan... Au. Maar ja, ik heb dan ook bewust gekozen om dan maar wat extra veel meer te betalen om ook daadwerkelijk meer auto te hebben, ipv meer betalen voor minder auto, wat nogal wrang zou aanvoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Can2
  • Laatst online: 19-09 21:17
Ik heb ook de knoop doorgehakt. Het wordt de volgende wagen;
Renault Talisman Estate Energy dCi 110 Intens in Blue Cosmos metaallak

Met nog de volgende opties;
- Pack Easy Park Assist
- Renault R-Link 2 Multimedia- en navigatiesysteem met 8,7” touchscreen en kaart Europa inclusief R-Plug & Radio+ BOSE SURROUND® premium audio systeem

Ik rij nu een 308 SW, €28.000 met 14% bijtelling en ga nu naar €39.000 met 22% bijtelling..
Dus dat wordt ook een heel stuk duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door Can2 op 15-12-2016 10:24 ]

• G.Scholtens
Mx. Alba schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:19:
[...]

Was in 2016 met 21% ook al geen pretje hoor... Ik ben dus van een C30 D2 (€26.000 à 14%) naar een V40 CC D3 (€37.000 à 21%) gegaan... Au. Maar ja, ik heb dan ook bewust gekozen om dan maar wat extra veel meer te betalen om ook daadwerkelijk meer auto te hebben, ipv meer betalen voor minder auto, wat nogal wrang zou aanvoelen.
Denk dat ik dan beter de auto weer gewoon voor woon / werk ga gebruiken. Wil niet elke maand over de €200 betalen voor een auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
G.Scholtens schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:29:
[...]

Denk dat ik dan beter de auto weer gewoon voor woon / werk ga gebruiken. Wil niet elke maand over de €200 betalen voor een auto
Tja, als je prive geen auto nodig hebt, is 200 euro/maand duur. Zodra je prive een auto meer dan 1x per week "nodig" hebt, is die 200 euro/maand niet meer zo duur. Als je zelf een auto zou moeten kopen krijg je voor dat geld een Up, waarnaast je nog benzine moet betalen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Z___Z schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:31:
[...]

Tja, als je prive geen auto nodig hebt, is 200 euro/maand duur. Zodra je prive een auto meer dan 1x per week "nodig" hebt, is die 200 euro/maand niet meer zo duur. Als je zelf een auto zou moeten kopen krijg je voor dat geld een Up, waarnaast je nog benzine moet betalen.
En een tweede parkeervergunning als je in een betaalzone woont...

• G.Scholtens
Z___Z schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:31:
[...]

Niet perse nodig, hebben prive al een autootje :)

Alleen bij een electrische auto betaal je 4%, maar zoveel keuze heb je dan niet voor een betaalbare gezins auto.

• LuPo
Mx. Alba schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:19:
[...]

Meer betalen voor minder auto is sowieso niet het geval als je van C30 D2 naar V40 D2 gaat. Nieuwe motor (120pk), mooier interieur, ruimer. Maar ik snap wat je bedoelt. ;)

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 23:07
G.Scholtens schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:38:
[...]

Niet perse nodig, hebben prive al een autootje :)

Alleen bij een electrische auto betaal je 4%, maar zoveel keuze heb je dan niet voor een betaalbare gezins auto.
offtopic
Dan rij je prive waarschijnlijk ook niet erg veel, ik tank prive al meer dan 200 euro per maand.
Ik vind 200 euro bijtelling echt niet veel. Als je zelf een auto koopt ben je dat snel kwijt aan afschrijving, onderhoud, verzekering en wegenbelasting. En dan heb je nog geen meter gereden.

Ik heb even een berekening gemaakt op de website van de ANWB bij nieuwe aanschaf en 10.000km per jaar. Dan kom ik op 850 euro per maand aan totale kosten (met mijn auto).

/offtopic

Ik kwam er achter dat er bij ons een CO2 richtlijn is. Voor mijn regeling geldt een richtlijn van 104gr. Vallen er al best een aantal af.

[ Voor 33% gewijzigd door rinkel op 15-12-2016 10:58 ]

• G.Scholtens
rinkel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:52:
[...]

offtopic
Dan rij je prive waarschijnlijk ook niet erg veel, ik tank prive al meer dan 200 euro per maand.
Ik vind 200 euro bijtelling echt niet veel. Als je zelf een auto koopt ben je dat snel kwijt aan afschrijving, onderhoud, verzekering en wegenbelasting. En dan heb je nog geen meter gereden.
/offtopic

Ik kwam er achter dat er bij ons een CO2 richtlijn is. Voor mijn regeling geldt een richtlijn van 104gr. Vallen er al best een aantal af.
Nee prive rijden we misschien 10k prive of minder.
Vrouw doet qua woon / werk verkeer 7,5k ongeveer. Auto word dan alleen in het weekend voor prive gebruikt.

Maar zie dat onze lm ook occaissonslease heeft.
Zo heb ik al een V60 gezien voor 25k :)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

G.Scholtens schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:56:
[...]

Nee prive rijden we misschien 10k prive of minder.
Vrouw doet qua woon / werk verkeer 7,5k ongeveer. Auto word dan alleen in het weekend voor prive gebruikt.

Maar zie dat onze lm ook occaissonslease heeft.
Zo heb ik al een V60 gezien voor 25k :)
Dat klinkt leuk, maar dan betaal je alsnog bijtelling over de 60+ duizend die de V60 kost..... als het een auto van vorig jaar of twee jaar geleden is, zit je qua bijtelling wel een stuk gunstiger. De V60 is in de lease alleen wel vrij duur. Als je baas dat wil betalen heb je geluk. Bij mij vonden ze dat net te gortig worden :'(

• Z___Z
  • Niet online
Ik vind het een beperking als ik m'n leaseauto alleen maar zakelijk zou rijden. Je kan dan niet even uit je werk direct naar wat vrienden gaan, om maar iets te noemen. Zou je altijd eerst naar huis moeten om je auto om te ruilen. Of elke dag het ritje huis-KDV-werk-KDV-huis, kom je al snel over die 500 KM heen die je mag omrijden. Dit zou dan worden huis-KDV-huis-werk-huis-KDV-huis. Ik heb ook een 2e auto thuis staan. Kosten wat ik aan vervoer betaal zijn bijna net zo hoog als de kosten die ik aan woonruimte betaal.

• G.Scholtens
gwystyl schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:07:
[...]

Dat klinkt leuk, maar dan betaal je alsnog bijtelling over de 60+ duizend die de V60 kost..... als het een auto van vorig jaar of twee jaar geleden is, zit je qua bijtelling wel een stuk gunstiger. De V60 is in de lease alleen wel vrij duur. Als je baas dat wil betalen heb je geluk. Bij mij vonden ze dat net te gortig worden :'(
Ah oke, je betaal dan bijtelling over de cataloguswaarde en dus niet over de prijs waarop de auto nu aangeboden word?

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 11:25
Mensen hier met een X1 automatic? Ik mag binnenkort een nieuwe leasewagen kiezen en twijfel tussen:

- 318d automatic berline
- 316d manueel break
- X1 18d automatic

• Z___Z
  • Niet online
iRbn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:13:
Mensen hier met een X1 automatic? Ik mag binnenkort een nieuwe leasewagen kiezen en twijfel tussen:

- 318d automatic berline
- 316d manueel break
- X1 18d automatic
Ik zou voor een 3 serie gaan. De X1 heeft het interieur van de 2 serie AT. De iDrive knop zit hier veel te laag, waardoor je een rare polsbeweging moet maken om bij de knop te kunnen. Ik snap niet waarom autofabrikanten geen ergonomische auto's kunnen bouwen in het C-segment....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

G.Scholtens schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:10:
[...]

Ah oke, je betaal dan bijtelling over de cataloguswaarde en dus niet over de prijs waarop de auto nu aangeboden word?
Klopt, behalve als de auto ouder is dan 15 jaar. Dan mag je 35% bijtellen over de dagwaarde. Dat is in het geval van zulke oude auto's vaak nog wel gunstiger dan 22% over de nieuwwaarde.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gelukkig mag ik nog twee jaar tegen 14% over 22.000 euro rijden. Toch de leaseauto mee kunnen nemen bij een baanwissel. Hoop dat er over twee jaar wat leuke elektrische auto's bij komen. Ik lease nu vier jaar en dat is altijd 14% geweest, als je dan opeens 22% moet betalen merk je dat wel elke maand.
Enig voordeel is dat je toch sneller een sterkere motor kiest omdat uitstoot niet meer zo relevant is. Volgende auto moet toch de 80-150 sprint wat sneller kunnen, nu merk ik dat hij vanaf ~110 niet meer zo soepeltjes wilt versnellen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:39

Reinier

\o/

Cuball schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:59:
Na veel wikken en wegen heb ik mijn bestelling doorgestuurd:

Mondeo Clipper Titanium 2.0 TDCi (150pk) in Magnetic (metaalkeur)

Packs:
-Driver Assistance Pack
-Signature Pack
-Titanium Pack

Opties:
- trekhaak
- donker getinte ruiten achteraan

Hopelijk zal ik er tevreden van zijn :-)
Nice! Dat klinkt als een Vlaams exemplaar :)
Ik heb de mijne nu een paar dagen in bezit, maar dan de 120 pk versie en vijfdeurs i.p.v. de wagon, en wat andere packs/opties. Geen driver assistance pack bijvoorbeeld maar ik ontdekte dat lane keeping aid sowieso op de Titanium zit.
Zelfde kleur. Bevalt goed!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 13:51
Reinier schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:40:
[...]

Nice! Dat klinkt als een Vlaams exemplaar :)
Ik heb de mijne nu een paar dagen in bezit, maar dan de 120 pk versie en vijfdeurs i.p.v. de wagon, en wat andere packs/opties. Geen driver assistance pack bijvoorbeeld maar ik ontdekte dat lane keeping aid sowieso op de Titanium zit.
Zelfde kleur. Bevalt goed!
Klopt, inderdaad een vlaams/belgische uitvoering.

Ik heb eigenlijk enkel met de 120pk versie gereden, de 150pk was niet beschikbaar om te testen.. Ik vond het zeker al leuk rijden, maar miste toch net wat. Gezien mijn budget wat hoger was dan vorige keer heb ik dan maar voor de 150pk gekozen. Ik weet eigenlijk niet of deze 2.0tdci in lage toeren sneller z'n koppel beschikbaar heeft dan de 1.6tdci ... zullen we dan wel zien :-)

Nu rij ik met een Superb (1.6tdi 105pk) en daar vind ik het net niet genoeg..

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:39

Reinier

\o/

De 120 pk is zelfs maar een 1.5 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niltag
  • Laatst online: 12-10 21:35
C Coupe wordt geleverd in week 12 volgens de dealer...
Iemand ervaring met Mercedes? Wordt dit eerder later dan eerder?

Wil nog een vakantie plannen. Rij nu nog privé een auto en weinig zin om daar nog winterbanden op te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:48
Can2 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:23:
Ik heb ook de knoop doorgehakt. Het wordt de volgende wagen;
Renault Talisman Estate Energy dCi 110 Intens in Blue Cosmos metaallak

Met nog de volgende opties;
- Pack Easy Park Assist
- Renault R-Link 2 Multimedia- en navigatiesysteem met 8,7” touchscreen en kaart Europa inclusief R-Plug & Radio+ BOSE SURROUND® premium audio systeem

Ik rij nu een 308 SW, €28.000 met 14% bijtelling en ga nu naar €39.000 met 22% bijtelling..
Dus dat wordt ook een heel stuk duurder.
Mooie bak! Ik heb hetzelfde model, in dezelfde kleur, in bestelling staan. Maar dan in Intiale Paris uitvoering met de 200pk benzine motor en 7traps automaat.

Vorige week wist de dealer te melden dat hij 6 december van de band is gerold en nu op transport wacht bij de fabriek in Frankrijk.

Ja de bijtelling is zuur (voor mij eigenlijk nog gunstig omdat de 200pk versie van 25% -> 22% is gegaan) ik betaal nu 14% over €37k en ga naar 22% over €47k. Grapje kost een goede 150 euro meer per maand.

Dus ook ik heb net als Albantar er voor gekozen om dan maar even te slikken en gewoon een hele fijne auto uit te kiezen in plaats van meer te betalen voor een kale, krappe b-segmenter om 200 km op een dag te rijden.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Laatst online: 19-09 21:17
FatalZero schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:51:
[...]

Mooie bak! Ik heb hetzelfde model, in dezelfde kleur, in bestelling staan. Maar dan in Intiale Paris uitvoering met de 200pk benzine motor en 7traps automaat.

Vorige week wist de dealer te melden dat hij 6 december van de band is gerold en nu op transport wacht bij de fabriek in Frankrijk.

Ja de bijtelling is zuur (voor mij eigenlijk nog gunstig omdat de 200pk versie van 25% -> 22% is gegaan) ik betaal nu 14% over €37k en ga naar 22% over €47k. Grapje kost een goede 150 euro meer per maand.

Dus ook ik heb net als Albantar er voor gekozen om dan maar even te slikken en gewoon een hele fijne auto uit te kiezen in plaats van meer te betalen voor een kale, krappe b-segmenter om 200 km op een dag te rijden.
Ah gaaf, dat is helemaal een mooie uitvoering! Helaas past dat niet binnen mijn budget.
Nog even wachten dus. Wanneer heb je de auto besteld?

Ik heb hetzelfde gedaan, dan maar iets meer betalen maar dan wel voor een hele mooie, grote en luxe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:48
Can2 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:55:
[...]
Wanneer heb je de auto besteld?
Ik heb de auto eind augustus besteld. Order is op 8 september bij de fabriek aangekomen en bevestigd. Er zat dus 3 maanden - 2 dagen tussen order bij fabriek en productie. Verwachte leverdatum is week 2 in januari. Maar ik ga vandaag bellen voor een nauwkeurigere transportplanning.

Complimenten trouwens voor de extreem vriendelijke mensen van de Renault dealer. Chapeau!

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 12:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Heerlijk om langzamerhand de bevestiging te krijgen dat het Nederlandse wagenpark weer teruggaat naar de oude tijden waar kiezen op basis van bijtelling cq. uitstoot geen winst belastingvoordeel meer oplevert.

* MisteRMeesteR is benieuwd naar het wagenpark over 5 jaar 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:42:
[...]

En naar de luchtkwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 14:12
[...]

Heerlijk om langzamerhand de bevestiging te krijgen dat het Nederlandse wagenpark weer teruggaat naar de oude tijden waar kiezen op basis van bijtelling cq. uitstoot geen winst belastingvoordeel meer oplevert.

Dat klopt niet helemaal. In principe zit dat vuile en brandstof slurpende gedeelte nu al in de prijs van de auto verwerkt, en daarmee ook inde bijtelling. De invloed daarvan gaat de komende jaren allen maar groter worden. Een dealer die Kia en Skoda en nog een paar merken verkoopt toonde me dat dat bij een auto van netto 20k zelfs tot 5000 euro verschil kan uitmaken in de bruto prijs.

Bij ons mogen auto's die meer dan 140g/km co2 uitstoten niet geleased worden, en je met de tredes die we er onder hebben je jezelf flink in de vingers kan snijden indien je eerder van de auto af moet. MVO beleid heet dat, en volkomen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
[...]

Verstandig... het is maar geld. 110 pk is het toch net niet in zo'n mooie grote auto...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 09-10 19:13
[...]

Verheug je niet teveel want het werkt helaas nog steeds niet zo. Uitstoot is dik betalen in de aanschaf.

Ik heb het liefst een mooie Mustang op de oprit staan.
Maar ja aangezien de regel is: meer uitstoot --> Belasting betalen heeft deze auto van circa $ 35.000 dollar in Nederland dankzij de belachelijke belastingen een prijskaartje van een whooping 112k. Dus toch maar even niet. Dat is niet leuk voor je bijtelling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 12:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heren, extremen als hierboven zijn uitzonderingen.

Ik merk het al aan mijn collega's, er wordt weer gekozen voor de D-segmenters, voor de 2 liters ipv 1.5/1.6 diesels..

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Precies. Die CO2-uitstoot (lifetime verwachting: 105 ton bij een uitstoor van 350 g/km en 300.000 km levensduur) wordt belast met:

* BPM: ongeveer 60k (af te schrijven gedurende de leeftijd van de auto)
* Bijtelling (als de auto de 1e vier jaar zakelijk wordt gereden): 52% * 25% * 60k * 4 jaar = 31k
* Benzine-accijns: (~75 cent/liter) = 33k over de levgensduru van de auto.

Bij elkaar 125.000 euro voor 105 ton. Meer dan 1000 euro per ton (marktprijs: 5 euro per ton, dat is wat de eigenaar van een kolencentrale betaalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:28:

Ik merk het al aan mijn collega's, er wordt weer gekozen voor de D-segmenters, voor de 2 liters ipv 1.5/1.6 diesels..
Dat is inderdaad het geval als je werkgever je geen limit oplegt aan de co2 uitstoot van je leaseauto...

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:28:

2 liter benzine is beter voor het milieu dan 1.5/1.6 diesel :P.

Anyways 2 liter motoren van tegenwoordig zijn ook aardig zuinig en extra CO2 uitstoot zorgt voor een hogere cataloguswaarde. Het is altijd een afweging tussen grotere motor, meer opties, of hoger segment. Door de 14% bijtelling hebben veel mensen die het budget hebben voor een D-segment auto, toch voor een C-segment auto gekozen om de bijtelling. Deze zullen nu waarscheinlijk terug gaan naar de kale D-segmenters.
Mensen met een budget voor een dikke D-segmenter of E-segmenter zaten toch al niet in de C-segement spaardiesels. Wel gingen ze naar de 7% PHEVs en 4% EVs (Tesla), aangezien die wel beschikbaar waren in het D/E segment.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nMad
Hij staat voor de deur! >:)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/IMG_0647_Ink_LI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/IMG_0651_Ink_LI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/IMG_0652_Ink_LI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/IMG_0655_Ink_LI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/IMG_0656_Ink_LI.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door nMad op 16-12-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Very nice!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Laatst online: 09-10 10:20
Mooi hoor! Strakste bak uit de straat.
Maar geen laadpaal aan huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Bedankt! Laadpaal komt na de kerstvakantie. Tot die tijd maar even via het stopcontact en dus zelf betalen :)

Wil de ruiten van de voorportieren ook nog laten blinderen zodat het contrast met de achterportieren wat minder groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, bestelling is geplaatst. We zijn weer terug bij Renault.

Een witte Megane estate Bose editie met de volgende extra opties
Pack easy assist ( parkeersensoren voor, achter en zijkant met camera achter, easy park assist en blindspot)
Pack vision ( led koplampen en hud)
En het 8,7 ich scherm

Nu wachten tot medio maart :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
nMad schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:07:
Bedankt! Laadpaal komt na de kerstvakantie. Tot die tijd maar even via het stopcontact en dus zelf betalen :)

Wil de ruiten van de voorportieren ook nog laten blinderen zodat het contrast met de achterportieren wat minder groot is.
Mooie wagen man! Daar ga je veel plezier mee hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Very nice indeed!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Bedankt voor de complimenten! Ik ben er super blij mee. Voel me net een klein kind ;) vorige auto was een seat toledo 1.9 TDI uit 2002 met bijna een half miljoen km op de teller, dus het contrast is ook erg groot moet ik zeggen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb ook de knoop doorgehakt; de Megane estate GT-line 110 met de EDC automaat. Onderstaande versie maar dan met de 17 inch standaard velgen.
Afbeeldingslocatie: https://autorai.nl/wp-content/uploads/2016/09/renault-megane-estate-rijtest-autorai-2016-003.jpg

De opties:
Pack Cruising (oa ACC)
Pack Easy Park Assist
Head-up display
Alcantara stoelen + verwarming
8.7 inch R link 2 incl. Bose
Schuif kantel dak

Alle mogelijke opties dus, behalve een trekhaak en 18 inch (comfort staat iets hoger op het lijstje).

Het interieur (is van de GT, maar afgezien van het GT logo op stuur en 1 knop op de midden console, exact gelijk)
Afbeeldingslocatie: http://www.topgeardeutschland.de/images/djmediatools/162-ren-meg-15/ren_meg_15_04.jpg

Hopen dat hij ergens in april binnenkomt...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Wizard schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:08:
Ik heb ook de knoop doorgehakt; de Megane estate GT-line 110 met de EDC automaat. Onderstaande versie maar dan met de 17 inch standaard velgen.
[afbeelding]

De opties:
Pack Cruising (oa ACC)
Pack Easy Park Assist
Head-up display
Schuif kantel dak

Alle mogelijke opties dus, behalve een trekhaak en 18 inch (comfort staat iets hoger op het lijstje).

Het interieur (is van de GT, maar afgezien van het GT logo op stuur en 1 knop op de midden console, exact gelijk)
[afbeelding]

Tof. Precies die krijg ik ook, maar dan de hatchback :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serotonine
  • Laatst online: 09-10 10:20
Nice, ik ga waarschijnlijk ook voor de estate maar dan in bose uitvoering. Stoelen van de gt-line waren wel erg sportief voor mijn Duitse lichaam. Denk niet of ik dat prettig vind na een rit van 200+ km.
Weet nog niet of het de dci 110 EDC of de 130 handbak wordt. Volgende week proefrit

[ Voor 32% gewijzigd door Serotonine op 18-12-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Serotonine schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:12:
Nice, ik ga waarschijnlijk ook voor de estate maar dan in bose uitvoering. Stoelen van de gt-line waren wel erg sportief voor mijn Duitse lichaam. Denk niet of ik dat prettig vind na een rit van 200+ km.
Weet nog niet of het de dci 110 EDC of de 130 handbak wordt. Volgende week proefrit
Automaat in sport stand was erg prettig rijden vond ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

De opties:
Pack Cruising (oa ACC)
Pack Easy Park Assist
Head-up display
Schuif kantel dak

[afbeelding]

Nice, heb zelf net een bose laten bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:34:
[...]

Automaat in sport stand was erg prettig rijden vond ik :)
Ik vond de edc niet echt een prettige bak. Erg zenuwachtig in de stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
[afbeelding]

De opties:
Pack Cruising (oa ACC)
Pack Easy Park Assist
Head-up display
Schuif kantel dak

[afbeelding]

Prachtige wagen. Jammer alleen dat ze net zoals Peugeot en net niet lekker bedienbaar navigatiesysteem hebben verzonnen bij Renault.

Wat vind jij trouwens van de 110 motor in de Renault. Hij komt op mij heel erg traag over op papier. Ik moet direct zeggen dat ik er nog niet in gereden heb, maar ik heb z'n voorloper gehad met ook de 110 EDC bak en deze is volgens mij alleen nog maar trager geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Korvaag schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:57:
[...]

Prachtige wagen. Jammer alleen dat ze net zoals Peugeot en net niet lekker bedienbaar navigatiesysteem hebben verzonnen bij Renault.

Wat vind jij trouwens van de 110 motor in de Renault. Hij komt op mij heel erg traag over op papier. Ik moet direct zeggen dat ik er nog niet in gereden heb, maar ik heb z'n voorloper gehad met ook de 110 EDC bak en deze is volgens mij alleen nog maar trager geworden.
De 110edc deed mij helemaal niet traag aan. Zeker niet in de sportstand!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
DennusB schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:59:
[...]

De 110edc deed mij helemaal niet traag aan. Zeker niet in de sportstand!
hmm.. dan schuif ik hem toch weer terug op het lijstje ;)

Pagina: 1 ... 39 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic