Digitair schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:46:
[...]
Als a.s. Passat (GTE) rijder ga ik mijn Focus binnenkort inleveren. Die laatste ben ik altijd erg tevreden over geweest, muv het drukke bedieningspaneel, dat vind ik qua uitzien wat minder. Maar de wegligging is super.
Ben ff benieuwd wat voor jouw de reden is toch liever de Ford (Mondeo) te rijden? Wat valt je tegen aan de Passat?
mmmm veel redenen eigenlijk

Niet dat de Passat een slechte wagen is, maar persoonlijk vind ik de Mondeo beter.
Mondeo geeft o.a. meer feedback tijdens het sturen en heeft leukere/betere versnellingsbak.
Ingebouwde gps van de Passat gebruik ik niet meer. Traag en teveel fouten (zelfs na update). Here maps op mijn gsm is beter.
ACC vind ik niet handig en je kan dat blijkbaar niet afzetten om enkel CC te gebruiken.
En dan nog best wel wat kleinigheden. Bijvb.
- Lampje in koffer zit in het plafond. Niet erg handig als de bagagehoes dicht is.
- CD speler zit in handschoenkastje, dus niet snel even CD wisselen.
- Achteruitrij camera blijft best lang opengeklapt staan nadat motor stil ligt. Dan sta je dus weer een paar seconden te wachten om in je koffer te kunnen.
- Bij koud weer moet je niet te hard je adem uitblazen, want dan dampt je vooruit aan. Heb ik met 4 Mondeos nooit aan de hand gehad
- ...
Volgende wagen zal alvast geen VW meer zijn. Misschien is het toch tijd om eens over te schakelen op een mobiliteitsbudget. Is misschien wel wat nadelig, maar dan heb je tenminste vrije keuze.