Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

Digitair schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:30:
[...]

Ik had hun gevraagd hoe ze konden garanderen dat de auto nog dit jaar op kenteken stond. Wat ze hebben gedaan is de hele productielijn van de Passat GTE volgestopt met auto's tot het eind van het jaar. Iedere verkoper heeft naar eigen inzicht de auto's samengesteld. Mocht je een auto bestellen die niet overeenkomt met een reeds bestelde, dan werd er een aangepast die nog op de band moest komen. De andere auto's rolden van de band zonder dat er daadwerkelijk een koper voor was
Blijkbaar komen niet veel bestellingen overeen met de al geconfigureerde auto's, anders zou de voorraad wel kleiner zijn geweest.
Dus je bedoeld dat er geen productiestop is, maar dat ze niet meer orders aan kunnen/nemen voor NL? Bovenstaande werkwijze herken ik wel ja. Was bij mijn auto ook. Die kwam daarom ook zo snel. Stond al op de orderlijst en je kunt inderdaad tot een bepaald aantal weken vtv nog aanpassingen doen. Dus die order is aangepast naar mijn wensen en ik had de auto binnen een maand (en nog belangrijker, voor het eind van het jaar op kenteken ivm 14%).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:44
JB schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:38:
[...]
Dus je bedoeld dat er geen productiestop is, maar dat ze niet meer orders aan kunnen/nemen voor NL? Bovenstaande werkwijze herken ik wel ja. Was bij mijn auto ook. Die kwam daarom ook zo snel. Stond al op de orderlijst en je kunt inderdaad tot een bepaald aantal weken vtv nog aanpassingen doen. Dus die order is aangepast naar mijn wensen en ik had de auto binnen een maand (en nog belangrijker, voor het eind van het jaar op kenteken ivm 14%).
Het zou idd zo kunnen zijn dat de productie verder doorloopt voor andere landen. En dat ze voor NL niets meer aan (mogen) nemen.

Die van mij is rond 5 oktober besteld en zou eigenlijk half november geleverd worden. De 'nieuwe' is er, met een beetje mazzel, volgende week. Ik zal vast het schoentje zetten :)

Edit: Net ff een status opgevraagd. De schoen kan ik maar beter aanhouden. Met wat geluk wordt het een kerstcadeau en anders vermoed ik dat de 3 koningen em af komen leveren volgend jaar.
Het enige wat ze garanderen is dat ie dit jaar nog op kenteken komt te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Digitair op 02-12-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
tiguan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:06:
Gelukkig wordt de Passat niet alleen in NL verkocht ;)
Ik vermoed dat de GTE in het buitenland wat minder loopt, tenzij ze vergelijkbare subsidieregelingen hebben. Zoiets als de Outlander PHEV die alleen maar naar NL ging in het begin.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-10 12:15
Korvaag schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:59:

Wat de 60 niet heeft is dat het supercharge pakket er standaard bij zit. Daar moet je voor bijbetalen.
Maar ik moet direct zeggen dat het niet erg duidelijk is. Het is lastig om eenduidige informatie te vinden.
Dat is oude informatie. Ze hebben eerder een 60 gehad waarbij SC'ing er niet bij in zat, vervolgens die versie weer geschrapt, en toen wederom met een 60 gekomen die gewoon SC'ing er bij in heeft.
Wel is het zo dat voor alle Model S's geldt dat ze vanaf 2017 niet meer met onbeperkt SC'ing komen (ik geloof 400kwh per jaar dat je gratis krijgt).

Wij hebben de 60 proefgereden en besteld. Krijgen hem eind januari. We vonden het echt een dijk van een auto, en tot op de dag van vandaag kan ik bijna niet bevatten dat we zo'n mooie auto gaan rijden straks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:35
Deze week de C180 coupe definitief gemaakt. Wordt nu besteld. Toch maar via dealerkeuze leasemaatschappij gedaan. Volgens mij regelen ze daar ook nog iets met de velgen achteraf zodat de BPM laag is bij op kenteken zetten. Hierdoor zijn ze een stuk goedkoper.

Ben erg benieuwd naar de levertijd. 3 maanden zal het sowieso wel worden.

Dit wordt hem:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T5hw9FV.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Goed gedaan. Niet in een variant van zwart, grijs of beige. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:44
Niltag schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:25:
Deze week de C180 coupe definitief gemaakt.

.....

Dit wordt hem:
[afbeelding]
Vette bak zeg! Weer eens wat anders dan de gemiddelde leaseauto :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:11
Mooi Niltag!

Ik mag dinsdag mijn keuze op gaan halen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xcfInRgvrT05VC9AsDdu3QKM/full.jpg

Amazon blue, maar hij mist de stylingset kit nog op het plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
Ook mooi Rob! Hoe lang heb je daar uiteindelijk op moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Weer een Nordic+ rijder erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HerZon schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:42:
Weer een Nordic+ rijder erbij?
Aan de hamertjes te zien wel.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
Is inderdaad een Nordic+

Ik was zelf aan het samenstellen en kwam op ongeveer deze configuratie, ook qua kleur, toen ik als voorbeeld nog even ging zoeken of ik de combi met het lichte interieur mooi zou vinden.

Deze stond bij Harrie Arendse al op voorraad, dus nu heb ik er na de beslissing maar 2 à 3 weken moeten wachten. Mist voor mij de uitschakelbare passagiers airbag en de omklapbare passagiersstoel, maar s verder als ik besteld zou hebben. Nu is hij ook nog 21% en dat is dan meegenomen, en dan maar niet die opties.

Heeft ook nog de voorbereiding van de park assist camera, maar daar doe ik toch niets mee.

Net nog de Octavia van binnen uitgezogen in voorbereiding op inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rob-T6 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:22:
Mooi Niltag!

Ik mag dinsdag mijn keuze op gaan halen. 8)

[afbeelding]

Amazon blue, maar hij mist de stylingset kit nog op het plaatje
Heb je de kleur in de showroom gezien? Bij ons in de parkeergarage staat er een. Amazon Blue ziet er uit als baby blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
De 8e heb ik een proefrit in een V90 en S90, mochten er mensen zijn die ook deze kant op aan het denken zijn qua wagen, laat maar weten als ik iets moet checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
Z___Z schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:04:
[...]

Heb je de kleur in de showroom gezien? Bij ons in de parkeergarage staat er een. Amazon Blue ziet er uit als baby blauw.
Ja, lekker apart ;) en is weer eens wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rob-T6 schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:56:
[...]

Ja, lekker apart ;) en is weer eens wat anders.
Die nieuwe Denim Blue ziet er ook mooi uit trouwens!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
Niltag schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:25:
Deze week de C180 coupe definitief gemaakt. Wordt nu besteld. Toch maar via dealerkeuze leasemaatschappij gedaan. Volgens mij regelen ze daar ook nog iets met de velgen achteraf zodat de BPM laag is bij op kenteken zetten. Hierdoor zijn ze een stuk goedkoper.

Ben erg benieuwd naar de levertijd. 3 maanden zal het sowieso wel worden.

Dit wordt hem:
[url=http://i.imgur.com/Geh7twt.jpg][afbeelding][url]
Nice, wat zijn de opties die je er bij hebt genomen?

De C180 coupe staat ook op mijn shortlist. Ben alleen aan het twijfelen over Command Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
Silversin schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:25:
[...]

Nice, wat zijn de opties die je er bij hebt genomen?

De C180 coupe staat ook op mijn shortlist. Ben alleen aan het twijfelen over Command Online.
Redelijk standaard. Ambition pakket, opbergpakket, interieurverlichting, interieurhemel zwart, lederlook Artico zwart (kunstleer), 18 inch velgen en automaat. Vond overige opties uiteraard wel mooi maar moest ook een beetje op het lease-bedrag letten. Heb in meerdere auto's zonder het command online systeem gereden en vond er niet heel veel mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Het is COMAND met één M he knakkers, verkorting van Cockpit Management and Data system B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30

ST10©DE

Dus.............

Reinier schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:56:
Het is COMAND met één N he knakkers, verkorting van Cockpit Management and Data system B)
Ze schrijven het toch ook met maar één N???

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

P. Mekes schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:36:
[...]

Ze schrijven het toch ook met maar één N???
Ja, euh, ik bedoelde de m. Euh laat maar ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Reinier op 05-12-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
  • Laatst online: 24-01 14:25
In februari mag ik weer een nieuwe leaseauto bestellen. Ik ben aan het kijken naar de mercedes CLA180 of A3 Limo 1.4. Voorkeur gaat naar de CLA180. Mijn leasebudget is 850 euro inclusief brandstof obv 40.000 km en 48 maanden. Alles daarboven is voor mijzelf. De CLA180 komt ongeveer uit op een cataloguswaarde van 40-41k met de opties die ik wil, dus dat valt niet in mijn budget. Ik hoor van collega's dat een auto van 35-36k er ongeveer invalt. Nu ben ik niet de beroerdste om nog 100 euro zelf in te leggen.

Kan je tegenwoordig nog een beetje korting regelen bij de dealers? Stel dat ik mijn CLA van 40.000 voor 37.000 - 38.000 zou kunnen krijgen, scheelt dat alweer een aantal tientjes in de maand, maar heb geen idee hoe soepel de dealers zijn. Ik mag overigens gewoon zelf naar de dealer een offerte vragen en deze voorleggen aan welke LM dan ook (goedkoopste obv).

Ik lees ook her en der dat de eigen bijdrage (alles boven mijn 850 euro budget dat ik zelf inleg) in mindering kan worden gebracht op de bijtelling. Ik lees daarover gemixte verhalen, hoe zit dat nou precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
sentja schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:10:
In februari mag ik weer een nieuwe leaseauto bestellen. Ik ben aan het kijken naar de mercedes CLA180 of A3 Limo 1.4. Voorkeur gaat naar de CLA180. Mijn leasebudget is 850 euro inclusief brandstof obv 40.000 km en 48 maanden. Alles daarboven is voor mijzelf. De CLA180 komt ongeveer uit op een cataloguswaarde van 40-41k met de opties die ik wil, dus dat valt niet in mijn budget. Ik hoor van collega's dat een auto van 35-36k er ongeveer invalt. Nu ben ik niet de beroerdste om nog 100 euro zelf in te leggen.

Kan je tegenwoordig nog een beetje korting regelen bij de dealers? Stel dat ik mijn CLA van 40.000 voor 37.000 - 38.000 zou kunnen krijgen, scheelt dat alweer een aantal tientjes in de maand, maar heb geen idee hoe soepel de dealers zijn. Ik mag overigens gewoon zelf naar de dealer een offerte vragen en deze voorleggen aan welke LM dan ook (goedkoopste obv).

Ik lees ook her en der dat de eigen bijdrage (alles boven mijn 850 euro budget dat ik zelf inleg) in mindering kan worden gebracht op de bijtelling. Ik lees daarover gemixte verhalen, hoe zit dat nou precies?
Omtrent je eerste vraag: korting regelen via een dealer is vaak bij een leasewagen zeer beperkt omdat de leasemaatschappijen zelf ook x% korting bedingen. Toch kan het vaak wel iets schelen maar verwacht niet dat je 2 tot 3k € kan afdingen.

De tweede vraag omtrent eigen bijdrage: ja, je kan dit in mindering brengen van de bijtelling mits je werkgever de eigen bijdrage verrekent als "bijdrage privé gebruik auto".

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

In mindering brengen op bijtelling kan alleen als het een eigen bijdrage voor privé gebruik is. Als het een eigen bijdrage wegens overschrijding budget is, dan vindt de belastingdienst het niet nodig om daarvan een aftrek te doen op haar bestanddeel wegens privé genot.

En 3k moet er toch wel af te lullen zijn? Bij een BMW kan dat meestal wel....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
RomeoJ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:26:
[...]

Omtrent je eerste vraag: korting regelen via een dealer is vaak bij een leasewagen zeer beperkt omdat de leasemaatschappijen zelf ook x% korting bedingen. Toch kan het vaak wel iets schelen maar verwacht niet dat je 2 tot 3k € kan afdingen.

De tweede vraag omtrent eigen bijdrage: ja, je kan dit in mindering brengen van de bijtelling mits je werkgever de eigen bijdrage verrekent als "bijdrage privé gebruik auto".
Duidelijk! Thx. Betreft het tweede, het enige dat ik daarover kan vinden in de personeelsgids is dit: Indien het maandelijkse leasebedrag hoger is dan het leasenormbedrag, dan zal de
overschrijding als eigen bijdrage aan de medewerker worden doorberekend. Deze eigen bijdrage wordt
dan aangemerkt als een eigen bijdrage voor privé gebruik. Indien het maandelijkse leasebedrag lager is
dan het leasenormbedrag, dan zal het verschil voor 90% worden teruggegeven.

Maar ff navragen bij wagenparkbeheer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Het lijkt me dan vrij duidelijk, omdat er wordt uitgelegd dat de eigen bijdrage dus inderdaad via 'eigen bijdrage voor privé gebruik' verloopt, hierdoor wordt het in mindering gebracht op de bijtelling.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
RomeoJ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:47:
Het lijkt me dan vrij duidelijk, omdat er wordt uitgelegd dat de eigen bijdrage dus inderdaad via 'eigen bijdrage voor privé gebruik' verloopt, hierdoor wordt het in mindering gebracht op de bijtelling.
Ik las er inderdaad keihard overheen |:( Dat is goed nieuws!

In het kader van berekeningetjes... Gaat het extra bedrag dat ik betaal boven mijn leasebudget dan van de bruto bijtelling af, of de netto bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Netto bijtelling bestaat niet. het is gewoon een deel van de loonheffing.

Je eigen bijdrage is aftrekbaar van je bijtelling, je krijgt er geen heffingskorting voor. M.a.w. uit je 'bruto bijtelling' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online

Toen ik in 2014 keek, was de C180 goedkoper in de lease dan de CLA180. De C180 is ietsjes duurder, maar veel waardevaster. Misschien past de C160 wel, die heeft dezelfde motor als de CLA180. Ik denk dat de CLA180 makkelijk gaat lukken binnen de 950/maand, als je 100 euro eigen bijdrage OK vindt.

Naast de facts mijn mening:
CLA is veel mooier dan de A3. C-klasse is veel meer auto dan de CLA voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
Z___Z schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:08:
[...]

Toen ik in 2014 keek, was de C180 goedkoper in de lease dan de CLA180. De C180 is ietsjes duurder, maar veel waardevaster. Misschien past de C160 wel, die heeft dezelfde motor als de CLA180. Ik denk dat de CLA180 makkelijk gaat lukken binnen de 950/maand, als je 100 euro eigen bijdrage OK vindt.

Naast de facts mijn mening:
CLA is veel mooier dan de A3. C-klasse is veel meer auto dan de CLA voor hetzelfde geld.
Volledig eens met alles dat je zegt! C is zeker meer auto dan de CLA. Ik heb toevallig afgelopen weekend de C en CLA proefgereden. Interieur en rijcomfort van de C is echt beter, CLA heeft natuurlijk ook 'maar' een A onderstel. Ik vind alleen het uiterlijk van de C klasse zo tegenvallen t.o.v. de CLA, die ik veel sportiever vind. Ik denk dus dat ik gewoon voor de CLA ga. Krijg toch meer de wow-factor als ik die auto zie rijden dan de C. Moet nog 2-3 maandjes geduld hebben maar ik zal offertes voor beide auto's opsturen naar de LM om de verschillen te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
Ik heb die mercedes C of CLA ook wel hoog staan, maar ik moet perse diesel en dan gaat zo'n ding al rap buiten budget lijkt het erop. Die versies hierboven zijn allemaal benzine toch ?

Edit: hmm.. ik kijk (bij gebrek aan login voor de leaseapp) op wat andere websites en ik kom er net achter dat die C en CLA in veel meer versies beschikbaar zijn dan sommige sites doen vermoeden.

[ Voor 35% gewijzigd door Korvaag op 06-12-2016 14:50 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-10 12:15
sentja schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:57:
[...]

Ik las er inderdaad keihard overheen |:( Dat is goed nieuws!

In het kader van berekeningetjes... Gaat het extra bedrag dat ik betaal boven mijn leasebudget dan van de bruto bijtelling af, of de netto bijtelling?
Van je bruto bijtelling betaal je netto (naar gelang salaris, maar de meesten van ons) zo'n 40%. De eigen bijdrage gaat van je bruto bijtelling af.
Dit betekent dus dat je je meestal zo'n 40% van je eigen bijdrage "bespaart" zolang je bijtelling hebt om deze van af te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Stoffa schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:46:
[...]

Van je bruto bijtelling betaal je netto (naar gelang salaris, maar de meesten van ons) zo'n 40%. De eigen bijdrage gaat van je bruto bijtelling af.
Dit betekent dus dat je je meestal zo'n 40% van je eigen bijdrage "bespaart" zolang je bijtelling hebt om deze van af te trekken.
Is off-topic en hoort in het leaseregelingen topic, maar bijtelling moet je berekenen aan de hand van de marginale belastingdruk. Als je dus in de 3e schijf zit is die ~49% en als je in de 4e schijf zit is die ~59% tot je dik over de 100k verdient. Dan daalt die weer naar 52%.

Het is meer dan alleen de directe belasting berekent in de schijf. Bijtelling heeft namelijk ook invloed op inkomensafhankelijke regelingen, zoals voor iedereen: arbeidskorting, algemene heffingskorting en voor somigen: zorgtoeslag, huurtoeslag, combinatiekorting en KDV toeslag. Bovengenoemde percentages gaan alleen over belasting, arbeidskorting en heffingskorting. Als je aanspraak maakt over de situatieafhankelijke regelingen kan de netto bijtelling nog hoger zijn. Makkelijkst is om het uit te rekenen op sites die de regelingen meegenomen hebben zoals berekenhet.nl. Niet de sites van leasemaatschappijen/autobedrijven geloven, aangezien die altijd alleen de belasting meeneemt en daarmee op lagere bedragen komt (goed voor hun marketing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Op de site https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html kan je heel mooi je bijtelling berekenen.

[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 06-12-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
Korvaag schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:44:
Ik heb die mercedes C of CLA ook wel hoog staan, maar ik moet perse diesel en dan gaat zo'n ding al rap buiten budget lijkt het erop. Die versies hierboven zijn allemaal benzine toch ?

Edit: hmm.. ik kijk (bij gebrek aan login voor de leaseapp) op wat andere websites en ik kom er net achter dat die C en CLA in veel meer versies beschikbaar zijn dan sommige sites doen vermoeden.
Valt mee opzich. De diesel variant is duurder qua catalogusprijs en bijtelling ja, maar voor diesel betaal ik (in mijn geval iig) obv 40.000 km/jaar en 48 maanden ruim 100 euro minder per maand voor de brandstof. Alle bovenstaande voorbeelden zijn wel benzine en ik kan (gelukkig) ook gewoon benzine nemen. Het scheelt naar mijn idee toch een klein beetje, zeker volgend jaar als de benzine en diesel CLA allebei 22% bijtelling hebben.

Het nadeel van de CLA180D vind ik wel dat hij gigantisch traag is (11,9 sec naar de 100). Mijn huidige 1.2 polo doet dat zelfs een stuk sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door sentja op 06-12-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag

Heb zelf in vergelijkbaar traject gezeten voor C180 coupe. Hierbij eerst bij de dealer geweest en daar korting onderhandeld. Kreeg vrij rap 10% korting op opties en auto zelf. Dit is wel korting op het bedrag zonder BPM en BTW. Dan heb je het over een 2 a 3 duizend euro voor een CLA.

Hoe dan ook, zelf met die korting was het via dealerkeuze van leaseplan een stuk goedkoper. Blijkbaar hebben die betere deals. Naar mijn idee kun je gerust even op leaseplan met een aantal configuraties spelen. Alles wat je zelf via dealer naar LM gaat sturen zal i.i.g. niet goedkoper zijn dan dat maandbedrag. Of je bedrijf moet een hele goede deal hebben. Een goede indicatie is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
sentja schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:10:
[...]

Valt mee opzich. De diesel variant is duurder qua catalogusprijs en bijtelling ja, maar voor diesel betaal ik (in mijn geval iig) obv 40.000 km/jaar en 48 maanden ruim 100 euro minder per maand voor de brandstof. Alle bovenstaande voorbeelden zijn wel benzine en ik kan (gelukkig) ook gewoon benzine nemen. Het scheelt naar mijn idee toch een klein beetje, zeker volgend jaar als de benzine en diesel CLA allebei 22% bijtelling hebben.

Het nadeel van de CLA180D vind ik wel dat hij gigantisch traag is (11,9 sec naar de 100). Mijn huidige 1.2 polo doet dat zelfs een stuk sneller.
Ja die 0-100 tijden doet m'n 14% Octavia al een stuk rapper. Mijn psychologische grens ligt bij 11 seconden. Daarboven vind ik een auto echt *traag*. Erop of eronder vind ik al snel prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rob-T6
en hij is binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://ernpfq-dm2306.files.1drv.com/y3mh-9EvW3dWYabQO1YQy8oXlwW5tfyd5GK7LjIHU4DuOpEsjFiC55-lMiCQkN6fYUTzHwpdAaF6rCA59E_UNTkKDJMVQJEiHgCK8gvKlFmolq2-t5mWvxE209JittmDDZ_FlUQDWiNwOJH4hZ1tHFkzohwamUYz31Bgl0XZGjr5WbU7GFHPE_BEBeDHKLygecz?width=1024&height=768&cropmode=none

8) :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Proficiat. Moet bekennen dat ik de kleur en de velgen zelf niks vind, maar smaken verschillen uiteraard :)
En ik rij een 308SW dus jij hebt hoe dan ook betere stoelen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

En ik vind het dan weer een mooi kleurtje :-P Ik had destijds graag de misty blue gehad, maar die kleur was niet leverbaar op een R-Design ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
Gelukkig ieder zijn smaak ;) en de kleur komt in het echt beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Om een of andere hele vage reden kom ik hier niet uit op de netto bijtelling die ik nu neerleg.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Heeft iemand al wat zinnige vergelijkingstesten gezien van de nieuwe Fiat Tipo SW ? Hij is bijna ongeloofwaardig goedkoop (althans, in NL wordt het alsnog zwaar in de 20.000 door onze ge-wel-di-ge belastingen) maar lijkt toch een zinnige bagageruimte te bieden met goede prestaties voor de 1.6 120pk diesel automaat.

Mooi is ie van binnen niet overigens.... maar gezien de 22% bijtelling volgend jaar zou het wel eens een optie kunnen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
redfoxert schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:37:
[...]

Om een of andere hele vage reden kom ik hier niet uit op de netto bijtelling die ik nu neerleg.
Je "legt geen netto bijtelling neer". Wat je netto per maand betaalt is grofweg

fiscale waarde * bijtellings percentage * tarief inkomstenbelasting / 12 + eventuele eigen bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
gysman11 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:07:
[...]

fiscale waarde * bijtellings percentage * (tarief inkomstenbelasting + afbouw arbeidskorting/heffingskorting) / 12 + eventuele eigen bijdrage
Fixed that for you
sentja schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:10:
[...]

Je moet dan ook geen appels met peren vergelijken. Als je de diesel versie met hetzelfde vermogen naast de benzine met hetzelfde vermogen zet, dan is bij 40k/jaar de benzine over het algemeen inclusief brandstof nog zo'n 100 euro/maand goedkoper. De CLA180 moet je daarom vergelijken met de CLA200d, en de CLA200 met de CLA220d.

[ Voor 15% gewijzigd door Z___Z op 07-12-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
[...]

fiscale waarde * bijtellings percentage * tarief inkomstenbelasting / 12 + eventuele eigen bijdrage
Zit daar ook (ruim) 50 euro verschil in? Lijkt me stug :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Korvaag schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:45:
Heeft iemand al wat zinnige vergelijkingstesten gezien van de nieuwe Fiat Tipo SW ? Hij is bijna ongeloofwaardig goedkoop (althans, in NL wordt het alsnog zwaar in de 20.000 door onze ge-wel-di-ge belastingen) maar lijkt toch een zinnige bagageruimte te bieden met goede prestaties voor de 1.6 120pk diesel automaat.

Mooi is ie van binnen niet overigens.... maar gezien de 22% bijtelling volgend jaar zou het wel eens een optie kunnen worden....
Geen lelijk ding.... binnenkant is even wennen inderdaad, maar met de 120pk diesel en automaat helemaal volgehangen (ok ik heb wat hele onzinnige dingen weggelaten) kom ik op de Belgische configurator uit op € 26.620. Hij zal vast in Nederland wat duurder zijn, maar dit soort prijzen krijg je niet voor elkaar voor een Astra, Golf of andere C-segmenter met die uitrusting. Misschien dat een Skoda Rapid in de buurt komt, maar de Octavia gaat er vrij zeker overheen. Op de Nederlandse site is hij nog niet te configureren, maar een Business Lusso uitvoering van net geen 27k komt qua uitrusting aardig overeen met mijn configuratie volgens mij.

Fiat tipo geconfigureerd op Belgische site

Ik heb zelf twee jaar met veel plezier in een Fiat Stilo SW gereden. Die was uit 2003 dus wat minder modern, maar de motor was onverwoestbaar (en traaaaag met 80pk), en ik heb gelukkig geen last gehad van elektronische problemen waar iedereen voor waarschuwde.

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 07-12-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
gwystyl schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:25:
[...]

Geen lelijk ding.... binnenkant is even wennen inderdaad, maar met de 120pk diesel en automaat helemaal volgehangen (ok ik heb wat hele onzinnige dingen weggelaten) kom ik op de Belgische configurator uit op € 26.620. Hij zal vast in Nederland wat duurder zijn, maar dit soort prijzen krijg je niet voor elkaar voor een Astra, Golf of andere C-segmenter met die uitrusting. Misschien dat een Skoda Rapid in de buurt komt, maar de Octavia gaat er vrij zeker overheen. Op de Nederlandse site is hij nog niet te configureren, maar een Business Lusso uitvoering van net geen 27k komt qua uitrusting aardig overeen met mijn configuratie volgens mij.

[afbeelding]

Ik heb zelf twee jaar met veel plezier in een Fiat Stilo SW gereden. Die was uit 2003 dus wat minder modern, maar de motor was onverwoestbaar (en traaaaag met 80pk), en ik heb gelukkig geen last gehad van elektronische problemen waar iedereen voor waarschuwde.
Ik heb tijdens mijn studie een 1995 Fiat Tempra SW gehad. Geweldig apparaat :) Ik had 1 van de weinig 1.8 motoren in Nederland (het was een import-auto). De rest had allemaal de 1.6 OHC die ondergemotoriseerd was en ik had de 1.8 DOHC die een stuk beter was.

De Stilo SW zou hier ongeveer ook op dat bedrag uitkomen (als ik de Lusso automaat neem met verwarmde voorstoelen en lendesteun dan kom ik op cataloguswaarde van € 28.370).

Ik ben alleen benieuwd hoe de ruimte voorin is en hoeveel ruimte er nog achter de voorstoelen is als je de stoel in achterste stand zet (ik heb erg lange benen).

Ik heb dit weekend in een Astra Sports Tourer gezeten en het viel me daar echt op dat die klein is voorin. Stoel moet in de achterste stand en dan nog houdt het niet over. Als je dan de achterdeur opendoet zie je dat je nog zo'n 6 cm overhebt waardoor er letterlijk niemand meer achter je kan zitten (lees: je onderbeen past qua diameter niet tussen achterbank en voorstoel). Ik had de Astra hoog op het lijstje staan, maar dit vond ik erg erg teleurstellend. De kans is echter dat ik de Tipo moet bestellen voordat ie bij de dealer staat (afhankelijk van levertijd overigens) en als dat ook zo'n Astra formaatje heeft dan kan ik hem gewoon direct al afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
[...]

Misschien niet, maar wel prettig om te weten wat je netto minder overhoud per maand, niet?

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 07-12-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
^Dat dus. Bijtelling betaal je niet. Bijtelling is was het woord zegt: er wordt geld bij je inkomen opgeteld. Geld wat je niet echt krijgt. Daar betaal je vervolgens belasting over. En je betaalt eventeel een eigen bijdrage. Die dingen samen is "wat je netto minder overhoud per maand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou daar is die calculator dus voor, om dat te kunnen berekenen :)

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 07-12-2016 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Korvaag schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:54:
[...]

Ik heb tijdens mijn studie een 1995 Fiat Tempra SW gehad. Geweldig apparaat :) Ik had 1 van de weinig 1.8 motoren in Nederland (het was een import-auto). De rest had allemaal de 1.6 OHC die ondergemotoriseerd was en ik had de 1.8 DOHC die een stuk beter was.

De Stilo SW zou hier ongeveer ook op dat bedrag uitkomen (als ik de Lusso automaat neem met verwarmde voorstoelen en lendesteun dan kom ik op cataloguswaarde van € 28.370).

Ik ben alleen benieuwd hoe de ruimte voorin is en hoeveel ruimte er nog achter de voorstoelen is als je de stoel in achterste stand zet (ik heb erg lange benen).

Ik heb dit weekend in een Astra Sports Tourer gezeten en het viel me daar echt op dat die klein is voorin. Stoel moet in de achterste stand en dan nog houdt het niet over. Als je dan de achterdeur opendoet zie je dat je nog zo'n 6 cm overhebt waardoor er letterlijk niemand meer achter je kan zitten (lees: je onderbeen past qua diameter niet tussen achterbank en voorstoel). Ik had de Astra hoog op het lijstje staan, maar dit vond ik erg erg teleurstellend. De kans is echter dat ik de Tipo moet bestellen voordat ie bij de dealer staat (afhankelijk van levertijd overigens) en als dat ook zo'n Astra formaatje heeft dan kan ik hem gewoon direct al afschrijven.
Ik zag dat de station nog niet te configureren is op de NL site, maar de sedan wel. Als die dezelfde wielbasis heeft kan je misschien wel gaan proefzitten en rijden. Ik heb ook proefgereden in de vijfdeurs Civic omdat er geen Tourer beschikbaar was, en het enige verschil het stuk blik extra aan de achterkant is. Dat scheelt wat qua uitzicht, maar rijdt verder hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
gwystyl schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:41:
[...]

Ik zag dat de station nog niet te configureren is op de NL site, maar de sedan wel. Als die dezelfde wielbasis heeft kan je misschien wel gaan proefzitten en rijden. Ik heb ook proefgereden in de vijfdeurs Civic omdat er geen Tourer beschikbaar was, en het enige verschil het stuk blik extra aan de achterkant is. Dat scheelt wat qua uitzicht, maar rijdt verder hetzelfde.
Goed punt. Ik zal de wielbasis even nakijken en aan de hand daarvan eens gaan proefzitten/rijden. Ik kan de auto trouwens wel configureren op leaseplandirect.nl. Daar heb ik de prijs ook vandaan.

De Civic staat hier trouwens ook hoog op de lijst. Ik hoop alleen dat de station daarvan op tijd uit komt. Ik ben erg geïnteresseerd in de diesel met automaat. De huidige versie is in diesel nog niet met automaat verkrijgbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Korvaag schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:16:
[...]

Goed punt. Ik zal de wielbasis even nakijken en aan de hand daarvan eens gaan proefzitten/rijden. Ik kan de auto trouwens wel configureren op leaseplandirect.nl. Daar heb ik de prijs ook vandaan.

De Civic staat hier trouwens ook hoog op de lijst. Ik hoop alleen dat de station daarvan op tijd uit komt. Ik ben erg geïnteresseerd in de diesel met automaat. De huidige versie is in diesel nog niet met automaat verkrijgbaar helaas.
Ik had ook graag een automaat gehad, maar omdat ik liever de Civic wilde dan per se een automaat heb ik toch voor de diesel zonder automaat gekozen. Ik heb laatst een benzine automaat meegehad als leenauto, en daar viel hij me hard tegen. Heel traag met schakelen. In de CR-V is de diesel wel beschikbaar in combinatie met een nieuwe 8-traps automaat, dus ik hoop dat die ook naar de volgende generatie Civic komt.
De nieuwe Civic Tourer verwacht ik pas in 2018.... de huidige was ook ruim een jaar later dan de hatchback en hoewel de nieuwe hatchback al een tijdje rondrijdt in de VS, heb ik nog geen geloofwaardige berichten van de Tourer gezien. Ik heb gelukkig nog tot half 2019 de tijd om te wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
gwystyl schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:21:
[...]

Ik had ook graag een automaat gehad, maar omdat ik liever de Civic wilde dan per se een automaat heb ik toch voor de diesel zonder automaat gekozen. Ik heb laatst een benzine automaat meegehad als leenauto, en daar viel hij me hard tegen. Heel traag met schakelen. In de CR-V is de diesel wel beschikbaar in combinatie met een nieuwe 8-traps automaat, dus ik hoop dat die ook naar de volgende generatie Civic komt.
De nieuwe Civic Tourer verwacht ik pas in 2018.... de huidige was ook ruim een jaar later dan de hatchback en hoewel de nieuwe hatchback al een tijdje rondrijdt in de VS, heb ik nog geen geloofwaardige berichten van de Tourer gezien. Ik heb gelukkig nog tot half 2019 de tijd om te wachten 8)
Wat ik online heb gelezen is dat de Civic in benzinevorm een CVT krijgt als automaat, en in dieselvorm een 9-traps conventionele automaat met koppelomvormer. De Tourer zou in de lente van volgend jaar moeten komen volgens berichten, maar ik heb er inderdaad een hard hoofd in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellhus
Vandaag proefgereden in een Volvo V90 Inscription (D4, automaat). Heerlijke auto welke zowel van buiten als van binnen indruk maakt. De versie waar ik in reed was prijziger dan wat ik voor ogen heb (77k) dus was het een mooie gelegenheid om eens te kijken welke opties echt het geld waard zijn en welke niet.

Laten we beginnen bij de 20" LM velgen waar deze auto mee uitgerust was. Deze zorgen ervoor dat rijden op iets anders dan een glad stukje snelweg minder plezierig is. Daarnaast is het panoramadak mooi, maar dat vind ik persoonlijk het geld niet waard. Als laatste 'negatieve' punt vind ik de meerprijs voor de Bowers and Wilkins audio overtrokken. Het geluid is best ok, maar die ~2k spendeer ik liever aan andere zaken. Ik moet wel zeggen dat ik alleen getest heb met DAB+.

Positief: je merkt direct dat dit een auto is waar je rustig uren in kunt rijden zonder fysieke pijntjes of constante inspanning. De ACC werkt echt enorm fijn, een stuk beter dan in de huidige 3-serie van BMW of Mercedes C-klasse. Het overzicht is ook prima voor zo'n grote bak, helemaal als je de hoofdsteunen achterin neerklapt (te bedienen vanuit de drivers seat). De achteruitrijcamera is echt enorm scherp, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij andere merken, al schijnt de nieuwe 5-serie on-par te zijn hiermee.

Ik ga de komende dagen eens goed nadenken wat het gaat worden. Maar na vandaag staat de V90 hoog op de shortlist. De verkoper probeerde ook nog wat compleet uitgeruste XC60s aan te raden die interessant geprijst zijn aangezien er een nieuw model aankomt, maar dat interieur heeft echt de tand des tijds niet goed doorstaan. Blijft verder van buiten een fraaie SUV, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

Cyphax

Moderator LNX
Klinkt een beetje als de afweging tussen een wat meer aangeklede uitvoering van een goedkopere auto tov een duurdere auto met wat minder opties? Ik zou dat zelf een beetje hebben met een Audi A3 tov wat ik nu heb (Leon). :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Deels wel ja. Al moet ik zeggen dat de Inscription versie redelijk compleet is, waarna ik ongeveer op het bedrag kom wat ik max aan bijtelling wil betalen.

Maar af en toe is het inderdaad aanlokkelijk om een ander merk/model te pakken en die helemaal vol te hangen met alle toeters en bellen. Vanmiddag nog een V40 bij elkaar geklikt voor 55k :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 22:30

Cyphax

Moderator LNX
55K, goeie genade.. ik vind ze prachtig, maar ik denk dat ik voor dat geld een V60 zou configureren. Dat lukt vast wel! (Of een S60, die vind ik om de een of andere reden bloedmooi)
[edit]
Hmm ik overschat zo te zien de prijzen van Volvo schromelijk; een S60 begint al bij 33.495 :+
Nou dat is nieteens zo heel ver van m'n huidige lease-auto-prijs af (tenminste, 6k ofzo, ook weer niet niks, maar niet wat ik in gedachten had :P)

[ Voor 41% gewijzigd door Cyphax op 08-12-2016 19:24 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 12-10 13:58
Zelf toch ook eens een online offerte gemaakt voor de V90 D4 handgeschakeld.
Pfff wat een lijst opties ... waarbij er toch een hoop zijn waar ik me afvraag of iemand dat ooit zal nemen :)
Maar ik kwam uit op een prijs van 51.000 (Belgie), wat me nog meeviel vond ik.
Zonder ingebouwde navigatie kom ik zelfs onder de 50.000 uit.
Want ik vraag me af of ik op mijn volgende leasewagen nog ingebouwde navigatie neem.
Als die even slecht is als deze op mijn huidige Passat, dan gebruik ik die van mijn smartphone wel (zoals ik nu ook al doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
55k, daarvoor koop je bijna een BMW 340i... had je een Polestar gekozen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

55k, wat heb je dan, een V40 Cross Country D4 Nordic+ Luxury Line met 19" velgen? Die van mij zat namelijk nog net onder de 40k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik gok een Polestar ofzo :)

De T5 begint bij ongeveer 41k. Voeg een paar opties toe en geef de rest aan Heico of polestar.

[ Voor 64% gewijzigd door t_captain op 08-12-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
wiemelen schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:32:
Zelf toch ook eens een online offerte gemaakt voor de V90 D4 handgeschakeld.
Pfff wat een lijst opties ... waarbij er toch een hoop zijn waar ik me afvraag of iemand dat ooit zal nemen :)
Maar ik kwam uit op een prijs van 51.000 (Belgie), wat me nog meeviel vond ik.
Zonder ingebouwde navigatie kom ik zelfs onder de 50.000 uit.
Want ik vraag me af of ik op mijn volgende leasewagen nog ingebouwde navigatie neem.
Als die even slecht is als deze op mijn huidige Passat, dan gebruik ik die van mijn smartphone wel (zoals ik nu ook al doe)
Afgaande op het uurtje in de V90 vanmiddag was de navigatie prima, zeker icm de heads-up display. Crisp, groot en snel. Maar goed, het zou me niet verbazen als ik ook hier gewoon via Carplay switch naar Google Maps, dus dan is het inderdaad niet nodig (al zit het vaak wel sneaky in bepaalde paketten verweven).

Wat die V40 betreft, dat was meer voor fun aangezien dat geen optie is qua ruimte. Maar een 'gewone' R-Design Plus D4 8-traps automaat start gewoon bij 43k hoor, dan klik je er met weinig moeite nog 10k bij qua velgen, bekleding en alle losse opties.

edit: 57 195,00 EUR om precies te zijn, dan heb je zo'n beetje de optielijst uitgeput :D

[ Voor 3% gewijzigd door kellhus op 08-12-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

S60 is een hele mooie auto, echter vziw in de lease duurder dan de station. Zal wel iets met de restwaarde te maken hebben.
Voor 55k zou ik een V60 PHEV gaan rijden trouwens. Fully loaded instapmodel, en een D5 (of was het 6) met elektonische hulp.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 20:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

The Eagle schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:40:
S60 is een hele mooie auto, echter vziw in de lease duurder dan de station. Zal wel iets met de restwaarde te maken hebben.
Voor 55k zou ik een V60 PHEV gaan rijden trouwens. Fully loaded instapmodel, en een D5 (of was het 6) met elektonische hulp.
D6 ;) en vergeet trouwens ook niet de standaard 4x4 op deze wagen. _/-\o_

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die D6 is een D5 plus elektromotor. Er is tegenwoordig ook een D5 PHEV, die heeft een D4 + elektro. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:04
Met wat vertraging, uiteindelijk toch wat foto's! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cokEvQgWq3UhygAanBHqmkoy/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5GVVpbM6rRF0p98UPamGLyNL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/renImeThYiBOXUdpilmotl2o/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aMJSy5sD96dvDR8wJ0RN4cmT/thumb.jpg

We zijn er zeer tevreden mee! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

redlightning schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:39:

Mooi bak, veel veilige km's!

Hier is de knoop ook doorgehakt: een XF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Classy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:53
t_captain schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:38:
55k, daarvoor koop je bijna een BMW 340i... had je een Polestar gekozen? :)
Kopen wel. Maar op vlak van bijtelling is die bijna dubbel zo duur als een V90 D4 in BE. Dan denk je wel eens twee keer na. Laat staan dat je een werkgever zou hebben waar je benzine mag kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
AndRo555 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:00:
[...]

Kopen wel. Maar op vlak van bijtelling is die bijna dubbel zo duur als een V90 D4 in BE. Dan denk je wel eens twee keer na. Laat staan dat je een werkgever zou hebben waar je benzine mag kiezen.
Er zijn meer en meer bedrijven waar je ook benzine mag kiezen.
Ik werk als Belg voor een Nederlands bedrijf waarbij de norm zelfs benzine is in de lease, tenzij je kan aantonen dat je waarschijnlijk meer dan 40.000km per jaar rijdt.
Binnen afzienbare tijd zal in Belgie de prijs van diesel en benzine trouwens gelijk zijn.
Dus dat is alweer een factor minder in de berekening van de leaseprijs / leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 29-09 08:16
redlightning schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg mooi! Wat voor opties en wat mag 'ie kosten in lease? O+

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
CptMorgan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:56:
[...]

Erg mooi! Wat voor opties en wat mag 'ie kosten in lease? O+
  • neerklapbare armsteun achteraan (dit is een optie 8)7)
  • zij- en achterruiten verduisterd
  • comfortpakket
  • cruise control en snelheidsbegrenzer
  • lichtmetalen velgen
  • kunstleder ARTICO
  • visibiliteitspakket
  • achteruitrijcamera
  • parkeerassistent
  • upgrade naar 8 inch scherm
Wat de precieze kostprijs is wordt behoorlijk afgeschermd door onze LM. We krijgen op basis van onze functie keuze een een lijst aan modellen en mogen hieraan een beperkt bedrag aan eigen bijdrage doen, om te verfraaien. De verfraaïingskost heb ik er bijgenomen, gezien dit onze enige wagen is.

als je de wagen gelijkaardig configureert via de Belgische MB website, kom je snel op een bedrag tussen de 35.000€ en 40.000€

[ Voor 7% gewijzigd door redlightning op 09-12-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

HellBeast

Oh My GoT!

Mijn nieuwe leaseauto komt eind januari. Een Seat Ateca Xcellence in het zwart. I.v.m. bijtelling wilde ik een levering in januari. De dealer had verwacht de auto al deze maand binnen te krijgen, maar dat wordt eind januari. Ze schijnen flink wat vertraging op te lopen.

Ik had ergens gelezen dat de Ateca's in Hongarije in elkaar worden gezet in een Skoda fabriek. Misschien dat het daar niet zo lekker loopt. De dealer vertelde dat je kunt rekenen op een levering in week 27/2017 als je nu een 1.4 TSI besteld. Dat zijn behoorlijke wachttijden. Voordeel is wel dat je wel een tijdje een exclusieve auto rijdt. Er zijn er nu nog geen 300 op kenteken gezet. En daar zullen vast wat proefritauto's van dealers tussen zitten.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
redlightning schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:08:
[...]
  • neerklapbare armsteun achteraan (dit is een optie 8)7)
  • zij- en achterruiten verduisterd
  • comfortpakket
  • cruise control en snelheidsbegrenzer
  • lichtmetalen velgen
  • kunstleder ARTICO
  • visibiliteitspakket
  • achteruitrijcamera
  • parkeerassistent
  • upgrade naar 8 inch scherm
Wat de precieze kostprijs is wordt behoorlijk afgeschermd door onze LM. We krijgen op basis van onze functie keuze een een lijst aan modellen en mogen hieraan een beperkt bedrag aan eigen bijdrage doen, om te verfraaien. De verfraaïingskost heb ik er bijgenomen, gezien dit onze enige wagen is.

als je de wagen gelijkaardig configureert via de Belgische MB website, kom je snel op een bedrag tussen de 35.000€ en 40.000€
Ik wil ook Belgische prijzen in Nederland :(

Lijkt me verder een fijne auto, alleen de velgen kunnen mij iets minder bekoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

HellBeast schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:24:
Mijn nieuwe leaseauto komt eind januari. Een Seat Ateca Xcellence in het zwart. I.v.m. bijtelling wilde ik een levering in januari. De dealer had verwacht de auto al deze maand binnen te krijgen, maar dat wordt eind januari. Ze schijnen flink wat vertraging op te lopen.

Ik had ergens gelezen dat de Ateca's in Hongarije in elkaar worden gezet in een Skoda fabriek. Misschien dat het daar niet zo lekker loopt.
De Ateca wordt in de Skoda fabriek in Kvasiny gemaakt:

http://www.skoda-auto.com...production-plants/kvasiny

Website is niet helemaal up to date want inmiddels worden ook de Kodiaq en dus de Ateca er gemaakt.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

kellhus schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:31:
Vandaag proefgereden in een Volvo V90 Inscription (D4, automaat). Heerlijke auto welke zowel van buiten

.....

Blijft verder van buiten een fraaie SUV, dat wel.
Heb je overigens ook de Mondeo Vignale in overweging genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
P. Mekes schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:36:
[...]

Ik heb 4 Mondeo's versleten als leasewagen en zou mijn Passat onmiddellijk willen omruilen.
Helaas mogen we geen Ford meer leasen. Alsook geen Opel, want die nieuw Insignia ziet er wel leuk uit.
Maar ik weet niet of de Vignale serie op kan tegen een V90. Het blijft een (welliswaar leuke) dik uitgeruste Mondeo.
Zie ook http://www.autoweek.nl/vi...ondeo-vignale-dubbeltest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 19:26
Dank voor je verslagje.
Heb ook sterke interesse in die V90.
Wat ik héél belangrijk vind is de werking van de ACC.
Op mijn auto staat dat ook, maar bij file aan 40-70 km/h, en als er voor me sterk afgeremd wordt dan komt die te laat, en moet ik manueel bijremmen. Ook als er auto's voor me invoegen reageert de ACC te laat, en moet ik weer remmen.
Hoe doet die Volvo dat?
kellhus schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:31:
Vandaag proefgereden in een Volvo V90 Inscription (D4, automaat). Heerlijke auto welke zowel van buiten als van binnen indruk maakt. De versie waar ik in reed was prijziger dan wat ik voor ogen heb (77k) dus was het een mooie gelegenheid om eens te kijken welke opties echt het geld waard zijn en welke niet.

Laten we beginnen bij de 20" LM velgen waar deze auto mee uitgerust was. Deze zorgen ervoor dat rijden op iets anders dan een glad stukje snelweg minder plezierig is. Daarnaast is het panoramadak mooi, maar dat vind ik persoonlijk het geld niet waard. Als laatste 'negatieve' punt vind ik de meerprijs voor de Bowers and Wilkins audio overtrokken. Het geluid is best ok, maar die ~2k spendeer ik liever aan andere zaken. Ik moet wel zeggen dat ik alleen getest heb met DAB+.

Positief: je merkt direct dat dit een auto is waar je rustig uren in kunt rijden zonder fysieke pijntjes of constante inspanning. De ACC werkt echt enorm fijn, een stuk beter dan in de huidige 3-serie van BMW of Mercedes C-klasse. Het overzicht is ook prima voor zo'n grote bak, helemaal als je de hoofdsteunen achterin neerklapt (te bedienen vanuit de drivers seat). De achteruitrijcamera is echt enorm scherp, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij andere merken, al schijnt de nieuwe 5-serie on-par te zijn hiermee.

Ik ga de komende dagen eens goed nadenken wat het gaat worden. Maar na vandaag staat de V90 hoog op de shortlist. De verkoper probeerde ook nog wat compleet uitgeruste XC60s aan te raden die interessant geprijst zijn aangezien er een nieuw model aankomt, maar dat interieur heeft echt de tand des tijds niet goed doorstaan. Blijft verder van buiten een fraaie SUV, dat wel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
P. Mekes schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:36:
[...]

Nee, die vind ik zowel van binnen als van buiten een stuk minder - zelfs in Vignale uitvoering. En die speciale koffie bij de Ford dealer trekt me dan ook niet over de streep ;)

Dan zou ik waarschijnlijk nog eerder een Passat flink aankleden, of een 3-serie touring. Of een V60 Cross Country O+

@Tommie12: ik vond de ACC heel erg goed werken, in ieder geval beter dat op de huidige MB C-Klasse, waar ik het nooit aan het staan vanwege de reden die jij noemt. Slag om de arm though, tijdens het uurtje rijden heb ik geen last-minute invoegers gehad, dus pin me er nog niet op vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Voordeel van de ACC bij de V90 is dat je het Automatic gedeelte blijkbaar kan uitschakelen en dat je dus gewoon met CC kan rijden.
Bij mijn Passat werkt de ACC ook niet naar mijn tevredenheid, dus zet ik die nooit op.
Terwijl ik op mijn vorige wagens gewoon CC had, die wel vaak opstond.
Moet je soms toch nog remmen en resetten, maar dan begint de wagen tenminste niet (behoorlijk brusk) te remmen, terwijl je net wil voorbijsteken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
B-Real schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:27:
[...]

Ik wil ook Belgische prijzen in Nederland :(

Lijkt me verder een fijne auto, alleen de velgen kunnen mij iets minder bekoren :)
Ik deel je mening, maar er was weinig keuze. Ik startte van een CLA SB Blue efficiency versie (89g co). Dit was nog het uitgangspunt bij de bestelling. Hierbij was slechts een beperkte keuze aan velgen.

Achteraf bleek het een 'gewone' CLA 180d te worden, maar de keuze qua opties lagen al vast (ook al gingen er achterliggend deuren open om bv AMG editions te kiezen)
Ik moest echter bij het gekozen alternatief met de reeds gekozen opties blijven, een nieuwe keuze zou de motorisatie van de wagen veranderen. De uitstoot van de 180d valt eigenlijk buiten de bedrijfspolicy, dus bleef ik bij m'n initiële keuze, inclusief deze velgen.

Gezien deze wagen amper 15.000 km/ jaar zal maken, kan ik hier niet te zwaar aan tillen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-10 17:46
En ook bij mij mag het circus weer beginnen. Fijn wat te doen in de kerstvakantie: Leaseauto uitzoeken :P .
Randvoorwaarden: Ruimte voor het gezin (hou ik nu eenmaal van)

Lijstje waar ik maar eens een folder van heb gevraagd (ik hou van papier wat dat betreft):
  • Skoda Octavia (station)
  • Skoda Superb (station)
  • Volkswagen Passat (station)
  • Volvo V60
  • Mercedes C-klasse (station)
Keuze zal beïnvloed worden door het totaal van leasebedrag + bijtelling.
Motorkeuze vind ik niet zo relevant. Ik ga niet met een sleurhut de bergen in, dus een spaar-diesel is prima wat mij betreft.

Wat al afgevallen is:
  • Peugeot. Op zich prima ervaringen mee, maar ik vind het interieur niet mooi.
  • Renault. Op zich prima ervaringen mee, maar ik die heb ik nu 4 jaar gehad - tijd voor iets anders.
  • Ford. Zie Peugeot.
Ik twijfel over de Aziatische merken. Zitten daar nog kandidaten bij die ik zeker mee moet nemen?

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Laatst online: 12-10 17:46
Daarom staat-ie er ook op O-) 8)

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik zag gisteren bij de dealer de V60 CC staan, en dat is inderdaad ook een beauty hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Alleen jammer dat de V60 nog geen hamertjes heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Spoetnik385 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:25:
En ook bij mij mag het circus weer beginnen. Fijn wat te doen in de kerstvakantie: Leaseauto uitzoeken :P .

Lijstje waar ik maar eens een folder van heb gevraagd (ik hou van papier wat dat betreft):
  • Skoda Superb (station)
  • Volvo V60
Motorkeuze vind ik niet zo relevant. Ik ga niet met een sleurhut de bergen in, dus een spaar-diesel is prima wat mij betreft.

Wat al afgevallen is:
  • Renault. Op zich prima ervaringen mee, maar ik die heb ik nu 4 jaar gehad - tijd voor iets anders.
  • Ford. Zie Peugeot.
Ik twijfel over de Aziatische merken. Zitten daar nog kandidaten bij die ik zeker mee moet nemen?
Kia Optima Sportswagon (station) (als je niet merkgebonden bent :))
Skoda Kodiaq (prijs zal rond de Superb liggen denken ze)

De Volvo V60 is wel de minste qua ruimte denk ik toch?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12-10 13:04

Shunt

Boe

Spoetnik385 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:25:

• Skoda Superb (station)
  • Volvo V60

Wat al afgevallen is:
  • Ford. Zie Peugeot.
De nieuwe Insignia II of de Astra ?
Verder een prima lijstje

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:45:
Alleen jammer dat de V60 nog geen hamertjes heeft...
Niet al het moois weggeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Hier was het idee om vanaf januari even rond te gaan kijken want volgend jaar aan de nieuwe lease-auto. Momenteel rij ik een Auris Hybride uit 2013 en aangezien de baas altijd uit heeft gesproken (nadat ik de auto kreeg) dat hybride een no-go was ivm on realistische verbruiken etc had ik mijzelf al ingesteld op een 22% auto en dus meer betalen.
Komt de baas net langs met de melding dat ik toch een de auto nog 1 jaar extra mag rijden (ze hadden een belletje gehad van de LM).

Hoe leuk een nieuwe auto uitzoeken ook is... ongeveer 100EUR per maand minder bijtelling betalen is nog iets beter. Dan maar januari 2018 gaan zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kickasz
  • Niet online
Zojuist mijn bestelling de deur uit gedaan voor mijn nieuwe lease auto. Niet zo indrukwekkend als de sommige van jullie. Maar ik krijg het gevoel dat mensen met een "normale" auto zich bijna schamen om hun nieuwe auto posten. Ik ben erg benieuwd wanneer mijn auto geleverd gaat worden. De dealer gaf al 10 tot 16 weken levertijd aan. Dus nog heeeeel lang wachten.

Opel Astra ST CDTi 81 Innovation
  • CD-speler
  • Innovation+ pakket
    Achteruitrijcamera
  • NAVI900 IntelliLink pakket
  • Cosmic Grey metallic
  • Bestuurdersstoel 8-voudig elektrisch verstelbaar, met geheugenfunctie
  • Lederen bekleding 'Siena II, Jet Black'
    PowerFlex bar
    Deelbare achterbank (40/20/40)
  • PowerFlex bar
  • IntelliLUX adaptieve LED Matrix verlichting
  • 17" Lichtmetalen velgen, multispaaks (SBO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Griffin schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:07:
Momenteel rij ik een Auris Hybride uit 2017
lucky you :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
Niets mis mee Kickasz, ik rij inmiddels ook bijna een half jaar rond in mijn "Kadett".
Ik heb een Asteroid Grey 5-deurs hatchbak met 1.4 turbo (150pk), Innovation+, 18" bi-color, lederen bekleding, Intelilux en wat klein spul.
Bevalt prima tot nu toe, vooral de Intelilux verlichting is briljant in deze tijd van het jaar. Daar ga je een hoop plezier aan beleven :)

Voor hetzelfde geld had ik wellicht ook een auto gehad van een premium merk of een klasse groter, maar ik ben wel tevreden met mijn volgeladen Opeltje met een fijne en sterke motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Griffin schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:07:
Hier was het idee om vanaf januari even rond te gaan kijken want volgend jaar aan de nieuwe lease-auto. Momenteel rij ik een Auris Hybride uit 2017 en aangezien de baas altijd uit heeft gesproken (nadat ik de auto kreeg) dat hybride een no-go was ivm on realistische verbruiken etc had ik mijzelf al ingesteld op een 22% auto en dus meer betalen.
Komt de baas net langs met de melding dat ik toch een de auto nog 1 jaar extra mag rijden (ze hadden een belletje gehad van de LM).

Hoe leuk een nieuwe auto uitzoeken ook is... ongeveer 100EUR per maand minder bijtelling betalen is nog iets beter. Dan maar januari 2018 gaan zoeken.
Dat is wel knap... Een Auris uit 2017 rijden en dat in 2016 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

fredkroket schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:24:
[...]

Dat is wel knap... Een Auris uit 2017 rijden en dat in 2016 :).
Fixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Overigens, misschien heeft je leasemaatschappij nog wel een 14% auto staan uit 2015 tzt. Kan je nog 2 jaar genieten van lage bijtelling.

Heb nu zelf 14% en stap deze maand over naar 21%... Qua auto krijg ik wel iets meer ervoor terug (meer vermogen, automaat) maar eigenlijk vind ik het de € 100 netto niet waard.

Elk jaar een andere auto is leuk, helaas heeft het dus ook nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

fredkroket schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:54:
Heb nu zelf 14% en stap deze maand over naar 21%... Qua auto krijg ik wel iets meer ervoor terug (meer vermogen, automaat) maar eigenlijk vind ik het de € 100 netto niet waard.
Daar zat ik inderdaad ook tegenaan te hikken. Ik had een C30 D2... €26.000 fiscale waarde à 14%. Zou dus sowieso duurder gaan worden. Ik had natuurlijk kunnen gaan naar een goedkoop mogelijke auto, maar tegen 21% kom je dan toch duurder uit dan die C30 dus dan betaal je meer voor minder auto en daar had ik geen zin in. Dus toch maar de keuze gemaakt om wat meer meer te gaan betalen om ook meer auto te rijden - dan betaal je dat extra ten minste nog ergens voor... Dus is het een V40 CC D3 geworden. €37.000 à 21%. Au. Maar ja. Ik rij nu wel weer als een koning. :D

Pagina: 1 ... 38 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic