Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39

Crazy D

I think we should take a look.

secury schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:08:
Ja tot vorig jaar wist ik dat dat gelde voor auto's die in een bepaald percentage vallen.. maar omdat er nu zo specifiek gesproken wordt over het begrenzen op 50k, maakt mij dit aan het twijfelen.

Als het wel 4 jaar lang 4% blijft.. dan kost een Tesla S60 mij niet meer dan een A4 Avant met een beetje aankleding. Het extra leasebedrag maak ik netto goed door de erg lage bijtelling.
Range anxiety zal geen probleem zijn met mijn routes.
Dat is ook precies de reden waarom een kennis een Tesla rijdt. Duurder in de lease dan z'n BMW station, maar rekening houdend met brandstof kosten, kunnen opladen bij klanten, minder bijtelling, etc, is Tesla voordeliger.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Tjoekie schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:40:
[...]
Achteraf wordt de bijtelling dus niet ineens aangepast. Zo onbetrouwbaar is de overheid nou ook weer niet... ;)
Het enige risico dat je loopt is dat in 2018 wordt besloten dat EVs in 2019 wel wegenbelasting gaan betalen.
Dat zou dan opeens ook kunnen gelden voor auto's die al rondrijden.
Maar wellicht offtopic hier.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

secury schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:30:
Weet iemand trouwens of dit volgende ook geld voor lopende leasecontacten:

"Het kabinet begrenst vanaf 2019 het verlaagde bijtellingspercentage voor volelektrische voertuigen tot het deel van de catalogusprijs tot € 50.000. Het deel van de catalogusprijs boven € 50.000 komt vanaf 2019 in het algemene bijtellingspercentage van 22 te vallen."

Oftewel: als ik in 2017/2018 een Tesla van 80-85k lease voor 4 jaar, gaat mij dat dan pijn doen vanaf 2019?
Mijn baas rijdt er een en hij gaat er inderdaad vanuit dat hij vanaf 2019 over het deel boven 50k 22% zal moeten gaan betalen. Ik ga er vanuit dat hij dat nog wel bij zijn accountant neer zal leggen qua wat de precieze regels zijn / worden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Proton_ schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:28:
Met zo'n budget zou ik zeker een Tesla overwegen en een proefrit regelen.
Sommigen bevalt het niet of is het onoverkomelijk om na 300 km een half uur pauze te houden, maar als het wél bevalt houd je een hoop bijtelling in eigen zak :)
(en kan je wat wereldverbeteraarkarma claimen)
Electrisch rijden is dan weer geen optie in mijn auto-overeenkomst. Zit hem waarschijnlijk in het feit dat het een outbound functie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:44:
[...]

Mijn baas rijdt er een en hij gaat er inderdaad vanuit dat hij vanaf 2019 over het deel boven 50k 22% zal moeten gaan betalen. Ik ga er vanuit dat hij dat nog wel bij zijn accountant neer zal leggen qua wat de precieze regels zijn / worden.
Volgens mij gaat het, zoals elke wijziging, pas in bij nieuwe contracten. Elk contract voor die datum kan vijf jaar lang van de oude regels profiteren.

Volgens mij is het wel de doodsteek voor Tesla in Nederland. Je kan in plaats van een instap Tesla ook tot 50k een andere auto uit kiezen en even duur uit zijn. En dan heb je niet al het gedoe dat bij elektrisch rijden komt kijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39

Crazy D

I think we should take a look.

Tsurany schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:44:
Volgens mij gaat het, zoals elke wijziging, pas in bij nieuwe contracten. Elk contract voor die datum kan vijf jaar lang van de oude regels profiteren.

Volgens mij is het wel de doodsteek voor Tesla in Nederland. Je kan in plaats van een instap Tesla ook tot 50k een andere auto uit kiezen en even duur uit zijn. En dan heb je niet al het gedoe dat bij elektrisch rijden komt kijken.
Tenzij de benzineprijs vs. stroomprijs dusdanig blijft, dat elektrisch rijden nog steeds interssant kan zijn (net als gas en diesel een omslagpunt hebben qua km's).

Exact expert nodig?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Ik denk dat het, ook met de 2019 regels, nog altijd een bijzonder lucratieve auto zal zijn. Als ik de twee mensen die ik in mijn directe omgeving zie die er een rijden, die komen uit een full option 530d en en 535d. Als je die bijtelling vergelijkt met een Tesla waarbij je dan over de eerste 50k maar 7% hoeft bij te tellen, dan is de keuze snel gemaakt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• secury
  • Laatst online: 07-07 15:28
AllSeeyinEye schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:39:
[...]

Ik denk dat het, ook met de 2019 regels, nog altijd een bijzonder lucratieve auto zal zijn. Als ik de twee mensen die ik in mijn directe omgeving zie die er een rijden, die komen uit een full option 530d en en 535d. Als je die bijtelling vergelijkt met een Tesla waarbij je dan over de eerste 50k maar 7% hoeft bij te tellen, dan is de keuze snel gemaakt.
4% zelfs. En ik denk ook dat Tesla niet veel minder gaat verkopen door de nieuwe regels.
Ik hoop eigenlijk dat Tesla in 2019 gewoon wat meer gezonde concurrentie heeft van andere merken (iets wat ze zelf ook willen). En tegen die tijd moet de model3 ook goed leverbaar zijn.

Laat maar weten als je baas een antwoord heeft van zijn accountant :P

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
Joni schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:26:
Mijn A3 Sportback heb ik inmiddels ook opgehaald. De virtual cockpit, file assistent (autonoom rijden in de file) en matrix LED lampen zijn geweldig. Ik ben dan ook blij dat ik voor het assistentiepakket (ACC, file assistent) met automaat gegaan ben in plaats van een handgeschakelde 2.0 TDI. De 1.6 TDI (110 pk) is niet vlot, maar met name de automaat zou ik niet meer willen missen. 2.0 TDI + S tronic + assistentiepakket werd helaas te duur.
Klein vraagje, wat deed je kiezen voor de sportback ipv limousine?

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36

databeestje

Von PrutsHausen

Proton_ schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:18:
[...]

Het enige risico dat je loopt is dat in 2018 wordt besloten dat EVs in 2019 wel wegenbelasting gaan betalen.
Dat zou dan opeens ook kunnen gelden voor auto's die al rondrijden.
Maar wellicht offtopic hier.
Uiteraard is dat voor de particulieren van toepassing (voor mij dus) en ben ik ook wel benieuwd welke richting ze hier mee op willen.

Mijn wilde gok is dat de MRB op elektrisch niet duurder zal worden dan respectievelijk benzine, diesel. Voor mijn persoonlijke situatie zou ik dan MRB over 1085kg moeten betalen, wel circa 150-200 zwaarder dan een vergelijkbare benzine auto (minder dan 18 euro p/m ~ Toyota Aygo).

Misschien dat hier een compensatie voor komt vergelijkbaar met de huidige hybride regels voor particulieren maar met een hogere gewicht compensatie.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 10:20
Ook ik mag een nieuwe auto uitzoeken.
Vanwege mijn werk sjouw ik een hoop gereedschap en onderdelen mee. Een station is dus bijna een must. Daarnaast is diesel verplicht.
Qua budget een dikke C of een magere D.
Keuzen uit: (Audi BMW, Lexus en Volvo alvast weggelaten)
- Ford
- Renault
- Volkwasgen
- Peugeot
- Mazda
- Honda
- Toyota
- Skoda
En nog wat onzinnigs (Citroen, DS, Dacia, Fiat)

Ford:
Focus wagon vind ik te klein met 490 liter bagageruimte. Daarnaast vind ik het interieur minder.
Mondao Wagon. Klein voor een D. Opties zijn duur waar bij andere merken in pakket of standaard is.
Daarnaast een 2014 model wat al twee jaar in Amerika rond rijdt.

Renault:
Magere Talisman of Megane Estate.

Volkswagen:
Niet echt mijn merk, denk ik.

Peugeot:
Collega rijdt 308SW en is niet te spreken over de infotainment. Volgens de verhalen hier zijn er meer met dezelfde mening.
Ik rij nu een 508SW semi automaat uit 2013.

Mazda:
De 6 erg gaaf, maar vind hem wel prijzig worden in de bijtelling. de 2017 versie nog beter. Wanneer leverbaar?

Honda en Toyota:
Iets te Japans interieur.

Skoda:
Had in mijn proeftijd een Octavia combi. Prima auto. Veel waar voor je geld.

Short list is:
Skoda Octavia... Style Business 2.0 TDI met DSG Alles erop en eraan met op dit moment leuke actie.
Koplampen van de 2017 facelift vind ik niet heel storend. Infotainment scherm is daar wel met 1 inch gegroeid. Ben ik wel gevoelig voor.
Maar bij de 2017 zal de actie van 50% korting op DSG en Plus pakket met alcantara, donkere ramen achter en 18 inch wel niet gelden.

Renault Megane Estate.
Vind ik erg mooi. Maar of met 110pk automaat, of 130pk handgeschakeld. Automaat is een pre.

Verstand zegt Octavia, maar die straalt totaal niets uit. De Megane met vision pack ziet er gaaf uit, maar lijkt mij met 110 pk wat mak. Kan wel in de sportmodus gezet worden. Brullend geluid van de uitlaat komt dan uit de boxen...

TLDR:
Octavia Combi 2.0TDI (150pk 340Nm) DSG Style Business met opties
of
Megane Estate DCI 110 (110pk 250Nm) automaat. Bose of GT-Line uitvoering met wat opties.

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 14:12
Serotonine schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:53:
Ook ik mag een nieuwe auto uitzoeken.
Ik zag helemaal geen SUV voorbijkomen. Mazda CX-5 en zeker de Hyundai Tuscon hebben veel ruimte te bieden.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als ik tussen de Octavia en nieuwe Megane moest kiezen zou ik zeker voor de Megane gaan. Zoals je al zegt is de Octavia veel waar voor je geld maar mist uitstraling. De nieuwe Megane is een soort mini Talisman; erg goed gelukt imho.

Om je toch iets verder te laten kijken: vlak de Civic niet uit..... Er zit nogal wat verschil in het interieur van de Auris en Civic. Om ze dus beide als 'te Japans' te bestempelen is wat kort door de bocht. Ik heb in de Auris proefgereden en werd er niet warm of koud van. De Civic vond ik erg lekker rijden en dat gekke dashboard zit stiekem wel praktisch in elkaar. De multimedia is bruikbaar maar blinkt niet uit in snelheid of bedieningsgemak. Navigatie is prima (Garmin met 5 jaar gratis updates).
Qua bagageruimte is hij net zo ruim als de Octavia. Een handige extra zijn de magic seats, waarbij je de zitting van de achterbank omhoog kan klappen. Handig als je tuinstoelen of een fiets of steekwagen oid mee moet nemen. Een bijkomend voordeel is dat de zitting mee naar beneden klapt als je de rugleuning omlaag gooit, zodat je een volledig vlakke laadvloer krijgt. Daarnaast rijdt hij ook fijn: comfortabel maar met goede wegligging zodat je ook redelijk vlot een bocht om kan. Helaas is de diesel niet leverbaar met automaat.
Ik heb de Elegance Business, maar ik weet niet of die uitvoering nog bestaat.
satya schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:49:
[...]

Ik zag helemaal geen SUV voorbijkomen. Mazda CX-5 en zeker de Hyundai Tuscon hebben veel ruimte te bieden.
De bagageruimte in SUV's valt me juist altijd tegen. Zet maar eens een Mazda 6 en CX-5 naast elkaar: de 6 heeft meer ruimte. Hij vond de Focus te klein met 491 liter; de CX-5 heeft 505 liter. Mazda 6 station 522. Octavia combi 610 liter, de hierboven genoemde Civic Tourer 624 liter..... De Tucson is inderdaad wel ruimer met 629 liter.

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 24-11-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Hyundai en Kia zijn helaas niet welkom op het feestje. En de Mazda CX-5 wordt erg duur. Automaat gaat meteen over de 40k heen. Moet dan wel erg gek van de auto zijn om dan de 6bak te nemen.

Tot nu toe 1-0 voor de megane.

Ik moet gewoon gaan proefrijden. Maar zit midden in een verhuizing/verbouwing. Vrouw lief zou het niet tof vinden wanneer ik zeg: "joehoe, zullen we (of ik alleen) zaterdag eens gaan kijken?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:51:
Als ik tussen de Octavia en nieuwe Megane moest kiezen zou ik zeker voor de Megane gaan. Zoals je al zegt is de Octavia veel waar voor je geld maar mist uitstraling. De nieuwe Megane is een soort mini Talisman; erg goed gelukt imho.
Qua uiterlijk zeker, maar in de autoweek van vorige week bleek ie nog wel wat ergonomie issues te hebben. Daarnaast waren ze niet helemaal enthousiast over de (benzine) automaat, maar tijdens mijn proefrit met de diesel automaat was ik juist wel enthousiast (terwijl ik DSG en S-Tronic gewend ben). Houd dat even in de gaten tijdens een eventuele proefrit :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:59

bonyuri

Investigator!

Ik vond persoonlijk het infotainment van de Megane tegenvallen. Toch best wel traag en, voor zo ver ik heb kunnen ontdekken, geen CarPlay. Nu is dat allemaal geen ramp, maar ik ben persoonlijk wel gevoelig voor dit soort "gadgets".
Daarom toch maar gekozen voor een Octavia Combi met DSG.
Ik vind de Renault aan de buitenkant wel weer een veel mooiere auto dan de Octavia, maar goed, die loopt ook al weer 4 jaar mee.

Ook vond ik persoonlijk de automaat van de Megane echt tegenvallen, maar dat is maar wat je gewend bent.

Denk dat ze qua prijs ongeveer op hetzelfde uitkomen, dus daar hoef je het niet voor te doen ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je zou toch zeggen dat Android auto / Apple carplay nu wel standaard opties zouden mogen zijn.

Komt er voor Renault wel aan:
https://www.android.com/auto/renault/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
CarPlay is voor mij geen must. Zou dan eigenlijk alleen spotify en podcast gebruiken. Maar zit er geen CarPlay op, werkt het vast ook prima via de normale Bluetooth verbinding.

Moet dus echt gaan proefrijden met beide.
De civic die eerder werd geopperd zal ik ook even naar kijken. Maar die heeft geen automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
bonyuri schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:19:

Ook vond ik persoonlijk de automaat van de Megane echt tegenvallen, maar dat is maar wat je gewend bent.
Reed je diesel automaat of benzine? De diesel automaat heb ik juist als heel prettig ervaren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
Volgens mij is de Elegance de oude benaming van +/- de Style uitvoering bij Skoda.
Mogelijk kleine verschille daar tussen.

Er is wel net een Facelift voor de Octavia gepresenteerd, weet niet wanneer deze bestelbaar is, maar ik zou deze dan toch afwachten.

Voor mijzelf heb ik de keuze gemaakt voor de V40 toch :)
weliswaar klein achterin voor 3 kinderen (met stoelen), maar dat probleem kwamen we bij alle auto's tegen.

Daarvoor hebben we de oplossing in de vorm van de Multimac gevonden.
Dus ik heb een mooi uitgeruste V40 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Skoda dealer komt de "nieuwe" Octavia pas midden tot eind 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:41:
Volgens de Skoda dealer komt de "nieuwe" Octavia pas midden tot eind 2017
Wel gek. Aangezien de Skoda site het over Q1 2017 heeft. Maar goed, juiste communicatie is wel vaker een issue bij Skoda.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Maart 2017 is ook Q1. Met levertijd van een week of wat zit je al snel midden 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:53:
[...]

Wel gek. Aangezien de Skoda site het over Q1 2017 heeft. Maar goed, juiste communicatie is wel vaker een issue bij Skoda.
Hij zei dat ze eerst bezig zijn met de Kodiaq en dat daarna pas werd begonnen met de nieuwe octavia.
Ik vroeg er naar aangezien ik een nieuwe mag kiezen en als de nieuwe begin 2017 kwam wilde ik er wel op wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serotonine schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:55:
Maart 2017 is ook Q1. Met levertijd van een week of wat zit je al snel midden 2017
Dus? Leverbaar in Q1 is bij mij op kenteken in Q1. Maar misschien dat dit bij Skoda anders is.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:56:
[...]

Hij zei dat ze eerst bezig zijn met de Kodiaq en dat daarna pas werd begonnen met de nieuwe octavia.
Ik vroeg er naar aangezien ik een nieuwe mag kiezen en als de nieuwe begin 2017 kwam wilde ik er wel op wachten.
Kennis van verkopers/dealers is in mijn ervaring om te huilen. Ze zouden prima twee modellen kunnen introduceren in Q1. Wachten op de Kodiaq lijkt mij niet echt nodig.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:17
De "oude" Skoda Octavia is tot en met vandaag te bestellen. Als de oude Octavia's allemaal gefabriceerd zijn, beginnen ze met de nieuwe lijn. Ik heb gisteren mijn nieuwe Octavia Combi laten bestellen, vanwege de DSG bak voor half geld. De huidige acties gaan er vermoedelijk af met het nieuwe model en daarnaast gaan de prijzen in 2017 omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:09
Mijn bmw 330e bestelling is nu helemaal rond, kan hem 16 december ophalen bij de dealer. Er komen nog mooiere velgen onder (397) en ruiten van de voorportieren worden wat donkerder gemaakt om het contrast met de erg donkere ramen achter wat te verminderen.

Door veel onderhandelen met de dealer en leasemaatschappij is het leasebedrag van 1100 naar 960 euro per maand gegaan. Slechts 60 euro boven mijn budget :) Niet gek voor een auto met een nieuwprijs van €55k!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
nMad schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:16:
Mijn bmw 330e bestelling is nu helemaal rond, kan hem 16 december ophalen bij de dealer. Er komen nog mooiere velgen onder (397) en ruiten van de voorportieren worden wat donkerder gemaakt om het contrast met de erg donkere ramen achter wat te verminderen.

Door veel onderhandelen met de dealer en leasemaatschappij is het leasebedrag van 1100 naar 960 euro per maand gegaan. Slechts 60 euro boven mijn budget :) Niet gek voor een auto met een nieuwprijs van €55k!
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
nMad schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:16:
Goed onderhandeld.. hoe heb je dat aangepakt?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Dank je!
Widow schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:28:
[...]

Goed onderhandeld.. hoe heb je dat aangepakt?
Thanks. Bij mijn werkgever mag je zelf als werknemer onderhandelen met de verkopende partij & verschillende leasemaatschappijen waar ze zaken mee doen. Je krijgt een budget inclusief brandstofvoorschot (€900 als junior), welke auto je daar in weet te krijgen mag je zelf weten (alleen de Outlander is uitgesloten). Alles boven het budget wordt in mindering gebracht op je salaris.

Bij de dealer is er aardig wat van de vraagprijs af gegaan en bij de maatschappij kon het uiteindelijk ook nog eens 10 procent goedkoper dan de eerste offerte ;)

[ Voor 5% gewijzigd door nMad op 25-11-2016 13:50 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
nMad schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:46:
[...]

Dank je!

[...]

Thanks. Bij mijn werkgever mag je zelf als werknemer onderhandelen met de verkopende partij & verschillende leasemaatschappijen waar ze zaken mee doen. Je krijgt een budget inclusief brandstofvoorschot (€900 als junior), welke auto je daar in weet te krijgen mag je zelf weten (alleen de Outlander is uitgesloten). Alles boven het budget wordt in mindering gebracht op je salaris.

Bij de dealer is er aardig wat van de vraagprijs af gegaan en bij de maatschappij kon het uiteindelijk ook nog eens 10 procent goedkoper dan de eerste offerte ;)
960 is inclusief brandstof?

Oh dan baal ik nog meer dat Hybrides uitgesloten zijn zeg....
900 is mijn budget (exclusief brandstof namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
ManiacScum schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:50:
960 is inclusief brandstof?

Oh dan baal ik nog meer dat Hybrides uitgesloten zijn zeg....
900 is mijn budget (exclusief brandstof namelijk)
Ja is inclusief brandstofvoorschot van €180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

nMad schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:46:
[...]

Dank je!

[...]

900 als junior? Wat voor sector is dat dan?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Consultant in ITSM automatisering. Ligt niet aan de branche maar aan de werkgever ;)

[ Voor 10% gewijzigd door nMad op 26-11-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Sowieso, ik ken zat werkgevers die voor junior rollen zo'n 900/950e inc. brandstof als lease-budget geven. Ik weet het niet zeker uit mijn hoofd, maar dat is toch in de range van een VW Golf, Mazda 3 etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Silversin schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:11:
[...]

Klein vraagje, wat deed je kiezen voor de sportback ipv limousine?
De sportback vind ik mooier. De extra hoogte op de achterbank is mooi meegenomen, maar speelde eigenlijk geen rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hek030
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:10
nMad schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:57:
[...]

Ja is inclusief brandstofvoorschot van €180.
Dat is inderdaad een voorschot dan, met zo'n 330e tank je er al snel €250-300 doorheen per maand (ligt een beetje aan het aantal kilometers uiteraard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
Hek030 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:30:
[...]

Dat is inderdaad een voorschot dan, met zo'n 330e tank je er al snel €250-300 doorheen per maand (ligt een beetje aan het aantal kilometers uiteraard)
Deze kosten zijn gelukkig voor de werkgever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
nMad schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:18:
[...]

Godzijdank wel, bij mij voorloper zat er 160 euro benzine per maand aan voorschot in. Na 2,5 maand heb ik al voor 1000 euro er doorheen geknald. Ben ik ff blij dat ik dat niet zelf hoe te dokken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik werkgever was en mijn junioren wilden een BMW 3 rijden dan gebeurde dat simpelweg niet. Komt niet goed bij de klanten over. En ITSM is nou ook weer niet een heel erg gewilde sector, het procesmatige gaat er steeds meer uit ten faveure van devops.

Maar goed, als het bij jou mag: enjoy, leuke wagen. Die kans krijg je niet nog eens. Hoop wel voor je dat je baas idd het verschil qua brandstif betaalt, anders schiet je jezelf mooi in je voet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hek030
  • Laatst online: 02:10
nMad schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:18:
[...]

Dat is exact de reden waarom hybride bij ons niet toegestaan is. Als het bijtellingsvoordeel door de werknemer veilig is gesteld laadt bijna niemand dat ding meer dagelijks netjes op, en zit de werkgever met ongelofelijk veel extra brandstofkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Je berekent toch gewoon het leasebedrag op basis van de praktijkcijfers?

Zo'n Golf GTE loopt dan geen 1:250 maar gewoon 1:12. Maar ook dan zijn de kosten nog best te overzien. En profiteert je werknemer wel van de lage bijtelling. Iedereen blij (behalve de belastingbetaler natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Bij Athlon wordt het brandstofvoorschot berekent aan de hand van de "actual cost". Dat is het gemiddelde verbruik van hetzelfde type auto van al hun leaserijders. Bij de bmw 330e is dat 1:15,6. Fabrieksopgave is 1:50 volgens bmw. Dit is wel zo eerlijk voor de werkgever, ik denk niet dat ik er veel boven ga zitten omdat ik wel veel ga stekkeren. De auto rijdt met opgeladen accu's namelijk veel lekkerder en vlotter ;)
The Eagle schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:34:
Als ik werkgever was en mijn junioren wilden een BMW 3 rijden dan gebeurde dat simpelweg niet. Komt niet goed bij de klanten over. En ITSM is nou ook weer niet een heel erg gewilde sector, het procesmatige gaat er steeds meer uit ten faveure van devops.

Maar goed, als het bij jou mag: enjoy, leuke wagen. Die kans krijg je niet nog eens. Hoop wel voor je dat je baas idd het verschil qua brandstif betaalt, anders schiet je jezelf mooi in
Ben ik blij dat ik niet voor jou werk! :)

Mijn werkgever ziet de auto juist als een stukje gereedschap waar je afhankelijk van de locatie van de klant een paar uur per dag in zit. Een beetje luxe en comfort is dan erg fijn.

[ Voor 48% gewijzigd door nMad op 27-11-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00
En maar 30 kilometer voordat de benzine inkickt. :+

Wij mogen ook geen hybride vanwege de vele kilometers die wij maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Rivanov op 27-11-2016 09:20 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Rivanov schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:19:
En maar 30 kilometer voordat de benzine inkickt. :+

Wij mogen ook geen hybride vanwege de vele kilometers die wij maken.
Zo werkt een hybride auto niet: eerst de accu's leeg rijden om vervolgens je benzinetank leeg te rijden.

Als je hem gebruikt zoals hij bedoeld is dan kun je met de 330e 1:20 rijden, ook met veel km's per jaar en dus veel lange ritten.

http://www.autoweek.nl/verbruik/17697/bmw-330e-2015

Ik had gewild dat de autofabrikanten meer op diesel + elektrisch hybride hadden ingezet. Diesel voor op de snelweg en elektrisch voor in de steden. Lijkt mij een erg mooie combinatie.

[ Voor 19% gewijzigd door nMad op 27-11-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Probleem van diesel is dat de Euro-5 en Euro-6 emissienormen mbt NOx en fijnstof zó extreem zijn verlaagd, dat de norm alleen maar op een testbaan haalbaar is. De engineers hebben hun best gedaan, maar moesten toch naar een multi-program aanpak om een fatsoenlijk rijgedrag te combineren met een Euro-6 label.

Kennelijk is iedereen daar nu over verontwaardigd. Als de publieke en politieke opnie niet realistischer wordt, is diesel min of meer end-of-life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Ik zit er over na te denken om de 18 inch 400M velgen die onder de bestelde 330e zitten te wijzigen omdat ik deze niet mooi vind.

Mogelijke opties:

-styling 397 18" (goedkoper dan huidige velgen omdat ze geen 'M' zijn)
Afbeeldingslocatie: https://media.ekris.nl/uploads/images/productimg/A0144826.JPG

-styling 403m 19"
Afbeeldingslocatie: https://www.bmwwielsets.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/1024x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/f/3/f31_ex_m_star-spoke_403_a0168342_p.jpg.resource.1234.type2_1.jpg

-styling 442m 19"
Afbeeldingslocatie: https://www.bmw.nl/dam/brandBM/common/zso/products/f32/f32_m_doublespoke442m_a0161149_p.JPG.resource.1381823163684.type2.jpg

Upgrade naar 19 inch schijnt niet in alle omstandigheden een goede keuze te zijn, op minder goede wegen rijdt de auto dan wel een stuk minder comfortabel. Als ik wel voor 19" ga dan lijkt mij 442m de mooiste velg.

Graag jullie input ;)

[ Voor 18% gewijzigd door nMad op 29-11-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eerste, is mooi in balans. Rest ziet er toch wat raar uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nMad schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:27:
[...]

Zo werkt een hybride auto niet: eerst de accu's leeg rijden om vervolgens je benzinetank leeg te rijden.

Als je hem gebruikt zoals hij bedoeld is dan kun je met de 330e 1:20 rijden, ook met veel km's per jaar en dus veel lange ritten.

http://www.autoweek.nl/verbruik/17697/bmw-330e-2015

Ik had gewild dat de autofabrikanten meer op diesel + elektrisch hybride hadden ingezet. Diesel voor op de snelweg en elektrisch voor in de steden. Lijkt mij een erg mooie combinatie.
Een koude dieselmotor is extreem slecht voor het milieu, dus eigenlijk werkt een diesel hybride in geen enkel land goed. BMW 330e stekkert iedereen denk ik wel, aangezien de benzinetank maar iets van 36 liter is. Als je niet stekkert sta je 2x per week bij de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
nMad schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:31:
Ik zit er over na te denken om de 18 inch 400M velgen die onder de bestelde 330e zitten te wijzigen omdat ik deze niet mooi vind.

Mogelijke opties:

-styling 397 18"
[afbeelding]

-styling 403m 19"
[afbeelding]

-styling 442m 19"
[afbeelding]

Upgrade naar 19 inch schijnt niet in alle omstandigheden een goede keuze te zijn, op minder goede wegen rijdt de auto dan wel een stuk minder comfortabel. Als ik wel voor 19" ga dan lijkt mij 442m de mooiste velg.

Graag jullie input ;)
1 idd. Combi van behoud van comfort en looks. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik zou voor de 3e optie gaan. Die eerste ogen te klein. De tweede vind ik zelf niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
[...]

Ja ik ben ook hard aan het zoeken of daar iets over te vinden is. Ik mag volgend jaar een nieuwe auto uitzoeken en ben inderdaad ook heel benieuwd of de 50.000+ 22% ook gaat gelden voor lopende contracten. Ik kan hem het me haast niet voorstellen omdat het tot nu toe inderdaad zo geweest is dat lopende contracten ontzien worden, maar het heeft wel zo'n enorme financiele impact dat ik het echt 100% zeker wil weten dat het *niet* voor bestaande contracten ingaat :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag

...

TLDR:
of
Megane Estate DCI 110 (110pk 250Nm) automaat. Bose of GT-Line uitvoering met wat opties.
Hij staat niet in je lijstje van merken, maar ik weet niet hoe 'hard' dat lijstje is: De nieuwe Opel Astra heeft ook een vrij grote bagageruimte tegen een relatief lage catalogusprijs. Wellicht nog een optie (al dan niet na overleg met je baas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:41

avotar

P0werd by Black Coffee

TLDR:
of
Octavia, niet eens een slapeloze nacht waard.
Zo comfortabel zit uitstraling niet.

Ik heb ze een paar jaar geleden allebei proefgereden, maar ik vond het verschil in wegligging en comfort in de auto erg schokkend. Ook qua indeling van instrumenten etc is de Skoda veel logischer, hoewel ik wel altijd "Duits" gereden heb.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazy7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 05:21
Een maand geleden heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb gekozen voor de hyundai IONIQ Electric Premium zonder laadpaal..
Ik heb geen heel grote auto nodig en afstanden zijn met electrisch eigenlijk geen probleem in Nederland.
De auto is in de lease 584,- (4 jaar lease +wBanden+geen eigen risoco)
De bijtelling per maand maar 47,- _/-\o_ _/-\o_

De kosten per maand maakte de keuze (was Octavia, Superb, Tucson) erg makkelijk.
Ik lease deze auto voor 4 jaar.

De auto is waanzinnig compleet uitgerust. Echt het bekijken waard.

Als je werkgever tegen electrisch rijden is moet je het hem maar even voor rekenen:
100.000km:
diesel 4liter per 100KM = 5000Lx 1,30 = 6500 eur
electric 11KW per 100KM = 11.000kw x 0.25 = 2750 eur (en dit tarief is aan de hoge kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

crazy7 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:58:
Een maand geleden heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb gekozen voor de hyundai IONIQ Electric Premium zonder laadpaal..
Ik heb geen heel grote auto nodig en afstanden zijn met electrisch eigenlijk geen probleem in Nederland.

De kosten per maand maakte de keuze (was Octavia, Superb, Tucson) erg makkelijk.

Als je werkgever tegen electrisch rijden is moet je het hem maar even voor rekenen:
100.000km:
electric 11KW per 100KM = 11.000kw x 0.25 = 2750 eur (en dit tarief is aan de hoge kant)
Geen eigen paal? Zijn er genoeg publieke palen in de buurt dan? En wat is de actieradius van die auto?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:27
De volledig elektrische versie Hyundai IONIQ Electric beschikt over een 28 kWh lithium-ion-polymeer batterij. Daarmee kan hij dus ruim 250 km kan rijden. De 88 kW (120 pk) sterke elektromotor levert vanaf stilstand direct de maximale trekkracht van 295 Nm. En zijn topsnelheid bedraagt 165 km/u.
Ik ben heel benieuwd wat je zelf als range gaat behalen.
mijn GTE heeft 9kWh maar no way dat ik daar 50km op red, zelfs niet met een fluwelen voetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
nMad schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:31:

Mogelijke opties:

-styling 397 18" (goedkoper dan huidige velgen omdat ze geen 'M' zijn)
[afbeelding]

-styling 403m 19"
[afbeelding]

-styling 442m 19"
[afbeelding]

Graag jullie input ;)
Ik stem voor nr 1. Die is het strakst _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
Bedankt voor jullie reacties. Na overleg met de bmw dealer ga ik voor nr 1, dus de 397. Mooie en lichte velg zonder dat het leasebedrag omhoog gaat. 19 inch staat de auto erg goed maar daar moet je qua prestaties en conform wel voor inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 22:00
Z___Z schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:41:
[...]

Een koude dieselmotor is extreem slecht voor het milieu, dus eigenlijk werkt een diesel hybride in geen enkel land goed. BMW 330e stekkert iedereen denk ik wel, aangezien de benzinetank maar iets van 36 liter is. Als je niet stekkert sta je 2x per week bij de pomp.
Een benzine met koude cat is dat evengoed. En die diesels rijden ook zonder elektrische hulp.

De grootste reden is dat het totaal niet loont want:
1) Totale kost is een pak groter want de meeste diesels zijn duurder. Reken daarbij nog de extra kost van sterkere transmissie en aandrijflijn door het koppel van de combinatie elektra + diesel.
2) Buiten een handvol landen in Europa (en dat is zelfs aan het minderen) krijg je een diesel nergens aan de straatstenen kwijt. Dus alleen een diesel aandrijflijn waarvan je er ook veel kunt verkopen is interessant. En dat zijn hybrides momenteel toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Diesel is zeker wel vervuilender. Google maar eens op wat tno-rapporten bijvoorbeeld.
Ik moet helaas verplicht zo'n tractor rijden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:32

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Z___Z schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:41:
[...]

Peugeot heeft de 508 RXH 4, wat een pracht auto is dat zeg. Ook van binnen als je een volledig lederen interieur neemt! Is een stevige hybride diesel hoor! Kost dan wel minimaal 51k, maar wel een naar mijn mening dikke wagen.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:54:
[...]

Peugeot heeft de 508 RXH 4, wat een pracht auto is dat zeg. Ook van binnen als je een volledig lederen interieur neemt! Is een stevige hybride diesel hoor! Kost dan wel minimaal 51k, maar wel een naar mijn mening dikke wagen.
Onbetaalbaar in de lease. En bij een "pracht auto" stel ik me wat anders voor. En waarom die auto gaan leasen met 25/22%? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:32

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:57:
[...]

Onbetaalbaar in de lease. En bij een "pracht auto" stel ik me wat anders voor.
Ik zou hem zelf ook nooit kopen voor die prijs i.c.m. Peugeot, maar goed. Is ook een auto voor een wat ouder publiek.Heb alle Peugeot modellen wel gereden, maar deze reed toch het lekkerst. Ookal reed de 308 GTI toch ook wel echt heerlijk. Het is inderdaad niet de meest voordelige auto om te leasen, maar wat volgend jaar wel?

Ik zag gister de nieuwe Kia Optima Sportswagon GT-line staan. Dat is ook wel een dik ding geworden hoor! (begint bij 33) http://www.kia.com/nl/modellen/kia-optima-sportswagon/

[ Voor 17% gewijzigd door Terrie op 30-11-2016 09:04 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Behoorlijk groot, best mooi (als je van de Ford styling houdt). Van het motorenaanbod wordt ik minder vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24

Bedankt voor de informatie.
Ik rij nu een Hybride auto (Prius) en wilde in principe overstappen naar de Toyota CHR maar ik ga nu zeker eens naar deze optie kijken,
Ziet er in ieder geval zeer interessant uit.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 23:52

100.000km:
Gefeliciteerd, echt een gave auto! Ik heb er prijstechnisch ook naar gekeken, superinteressante wagen. Helaas was voor mij de range (eindhoven - den haag of amsterdam) toch echt nog te klein, zeker in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Ik had laatst op DirectLease een configuratie van de Renault Talisman Estate opgeslagen. Deze offerte ging ik vernieuwen, tot mijn verbazing ging de maandelijkse prijs van €760 naar €797!
Voor exact dezelfde configuratie van de een op de andere dag een prijsverhoging van 37 euro per maand.

Hebben meer mensen deze ervaring met DirectLease? En kun je nog iets met de oude verlopen offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online

100.000km:
Hoe is de Ioniq op de snelweg. Ik zie in de autotests online dat hij niet zo goed geisoleerd is en daarom veel windgeruis heeft.

Jammer dan BMW, Merc, Audi, VW, Opel of Ford geen 3, C, A4, Passat, Insignia of Mondeo heeft met 60kw accu voor ~50k. Lijkt me wel wat.

Je berekening is overigens niet helemaal correct. Dieselprijs moet je ex BTW nemen (1,07) en 4l/100km is geen realistisch verbruik denk ik. Ook is publiek laden vaak 35 cent/kwh. Thuis laden kan al voor minder dan 19 cent/kwh. Er zit bij 25k/jaar meer besparing in MRB dan in brandstofkosten. Met dat kilometerage zou je moeten vergelijken met benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Z___Z schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:27:
[...]

Hoe is de Ioniq op de snelweg. Ik zie in de autotests online dat hij niet zo goed geisoleerd is en daarom veel windgeruis heeft.

Jammer dan BMW, Merc, Audi, VW, Opel of Ford geen 3, C, A4, Passat, Insignia of Mondeo heeft met 60kw accu voor ~50k. Lijkt me wel wat.

Je berekening is overigens niet helemaal correct. Dieselprijs moet je ex BTW nemen (1,07) en 4l/100km is geen realistisch verbruik denk ik. Ook is publiek laden vaak 35 cent/kwh. Thuis laden kan al voor minder dan 19 cent/kwh. Er zit bij 25k/jaar meer besparing in MRB dan in brandstofkosten. Met dat kilometerage zou je moeten vergelijken met benzine.
Volgens mij kan de dieselprijs om mee te rekenen nog wel wat lager, tenzij je een (erg) veilige marge wil nemen in de brekening. Als ik m'n overzicht bekijk heb ik dit jaar nog niet boven de 1 euro/liter ex. btw getankt. Afgelopen 4 maanden zat ik gemiddeld op €0,92 per liter, de rest van dit jaar was het nog lager (+/- €0,85).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Volgende week een testrit maken in de Volvo S90. Blijft de voornaamste kandidaat om in februari voor te kiezen. Nieuwe 5-serie gaat prijzig worden als je die wil aankleden, dus als alternatief kijk ik dan liever naar een goede uitgeruste 5-serie of Audi a6 uit deze generatie.

En stiekem kijk ik ook nog naar een heel erg dikke 3-serie, 330 of 340 met de meest interessante opties..We hebben prive ook nog een auto, dus vervoeren is minder belangrijk en de kinderen zijn nog niet zo groot dat het moeilijk achterin past..

[ Voor 31% gewijzigd door kellhus op 30-11-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30

ST10©DE

Dus.............

kellhus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:56:
Volgende week een testrit maken in de Volvo S90. Blijft de voornaamste kandidaat om in februari voor te kiezen. Nieuwe 5-serie gaat prijzig worden als je die wil aankleden, dus als alternatief kijk ik dan liever naar een goede uitgeruste 5-serie of Audi a6 uit deze generatie.

En stiekem kijk ik ook nog naar een heel erg dikke 3-serie, 330 of 340 met de meest interessante opties..We hebben prive ook nog een auto, dus vervoeren is minder belangrijk en de kinderen zijn nog niet zo groot dat het moeilijk achterin past..
Heb vanochtend nog even de V90 bekeken. Mooie bak. Laadruimte valt tegen (is voor mij geen probleem), net als de breedte van de achterbank. (voor mij belangrijk, ik moet drie kinderzitjes plaatsen.)

Probleem hierbij voor mij is dat ik voor de leaseprijs van een matig aangeklede S90, een veel beter aangeklede E-klasse (nieuw model), volledig aangeklede 5 serie (niet het nieuwe model) of redelijk aangeklede XF kan configureren. Alleen is de fiscale waarde van deze laatste drie auto's dan weer veel hoger dan die van de Volvo.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik heb exact dezelfde uitdaging. Maar je zegt het zelf al: ondanks dat je hem rijker kunt aankleden heb je nog steeds met de hoge fiscale waarde te maken, en het is natuurlijk al aan slok centen elke maand a 22%.

Voor mezelf hou ik een soort van zachte grens rond de €600 aan bijtelling waardoor je niet veel hoger moet gaan zitten dan 60k cataloguswaarde. Overigens vind ik de nieuwe E-klasse ook fraai, maar ik heb kort hiervoor ook een tijd in een nieuwe C-klasse gereden en wil wel iets anders dan een MB.

Maar een S90 Inscription is redelijk rijk aangekleed vind ik, al heb je bij de huidige 5-serie het voordeel van een paar mooie 'last minute' deals..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Laatst online: 19:29

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

[...]

kWh prijzen variëren enorm, van €0 (fastned unlimited, lidl), €0,04 grootzakelijk, €0.16 thuis, €0,35 publiek tot €0,70 snelladen zonder abonnement en alles ertussenin :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Proton_ schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:39:
[...]

kWh prijzen variëren enorm, van €0 (fastned unlimited, lidl), €0,04 grootzakelijk, €0.16 thuis, €0,35 publiek tot €0,70 snelladen zonder abonnement en alles ertussenin :)
Hoe zit het eigenlijk met de btw bij thuisladen. Je krijgt de laadkosten vergoed via de laadpaal/laadpas constructie. Maar je betaalt de btw via de factuur van de energiemaatschappij. Kan het laadpasbedrijf deze btw nog ergens terug vragen? Ze betalen immers aan jou als particulier. Als particulier draag je geen btw af.

16 cent dal tarief (inc btw) komt overigens alleen voor in combinatie met een hoog piek tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazy7
[...]

Ja, op de snelweg viel het mij wel iets tegen. Ik had verwacht dat hij stiller zou zijn. De banden en de wind maken veel geluid. (ongeveer evenveel als een andere auto)
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:11:
[...]
Geen eigen paal? Zijn er genoeg publieke palen in de buurt dan? En wat is de actieradius van die auto?
Ik heb geen eigen oprit dus moet ik gebruik maken van een paal op mijn werk en één bij mij thuis in de buurt (1 min lopen)

mbt de actieradius mijn werkverkeer is 80-120 KM. en ik kan laden op het werk, thuis en onderweg bij fastned.
Fastned ga ik alleen gebruiken als ik niet anders kan. De auto is weer 90% vol na 10 min laden bij fastned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

crazy7 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:50:
Ik heb geen eigen oprit dus moet ik gebruik maken van een paal op mijn werk en één bij mij thuis in de buurt (1 min lopen)

mbt de actieradius mijn werkverkeer is 80-120 KM. en ik kan laden op het werk, thuis en onderweg bij fastnet.
Fastnet ga ik alleen gebruiken als ik niet anders kan. De auto is weer 90% vol na 10 min laden bij fastnet.
Ik bedoel, hoe ver rijdt die auto in de praktijk op een volle accu?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mx. Alba schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:19:
[...]

http://www.autoweek.nl/vi...q-electric-rij-impressie/

v.a. 03:42

~200km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dus dat zou voor mij met 80km enkele reis te doen zijn. Als het echt moet zelfs heen en terug. Maar ja ik heb nu weer voor vier jaar een diesel en over vier jaar zal het autolandschap vast nog verder richting elektrisch geschoven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:03
Volgende week staat, als het goed is, mijn Passat GTE Variant klaar. Dan kan mijn Ford Focus Wagon diesel die ik 3,5 jaar gereden heb aan de kant. Die is me trouwens erg goed bevallen. Ben benieuwd of ik het 'rustige' rijden van de diesel zal missen of niet. Ik kijk in ieder geval uit naar de automaat!

Vorige week wisten ze me te vertellen dat mijn bestelde auto (Passat GTE Variant), die eigenlijk deze week geleverd zou worden, niet meer te leveren was :S . Er is blijkbaar een productiestop afgekondigd voor de Passat GTE, vanuit Duitsland. En die van mij viel daar net onder. Nou weet ik niet wat de fabricagetijd van die auto is, maar klonk me in eerste instantie vreemd in de oren.

Gelukkig hadden ze nog dezelfde alleen een andere kleur staan. Zwart metallic wordt ie nu. Niet mijn favoriete kleur, maar ja. Heel lelijk vind ik die ook weer niet.
Laadpaal is aangevraagd bij de gemeente. Hopelijk keuren ze het goed, dan hoef ik zo'n (lelijk) ding niet aan huis te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Can2 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:51:
Ik had laatst op DirectLease een configuratie van de Renault Talisman Estate opgeslagen. Deze offerte ging ik vernieuwen, tot mijn verbazing ging de maandelijkse prijs van €760 naar €797!
Voor exact dezelfde configuratie van de een op de andere dag een prijsverhoging van 37 euro per maand.

Hebben meer mensen deze ervaring met DirectLease? En kun je nog iets met de oude verlopen offerte?
Ik had dit laatste bij Leaseplandirect. Ze gaven zelf aan een berekeningsfoutje gemaakt te hebben. Gelukkig had ik al een offerte gemaakt die 30 dagen geldig was. In eerste instantie gaven ze aan dat dit niet meer geldig was, maar uiteindelijk toch akkoord gegaan.

Dat ging om een Hyundai Ioniq Electric trouwens 8)

€425 per maand, 60 maanden / 30.000 km. Dan heb je 4% bijtelling en stroom ipv benzine. Echt... veel goedkoper ga je niet rijden hoor. En dan heb je een full option auto van 35k hé (stoelverwarming voor achter, stuurverwarming, dynamic cruise, lane assist, camera achter, sensor voor/achter, stoel met geheugen etc. etc.) Misschien niet de mooiste auto, maar zeker niet zo raar als andere EV's.

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 30-11-2016 21:58 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serotonine
Stoelverwarming in een Ioniq is gewoon een andere benaming voor lekstroom uit je accu's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik mag over krap een jaartje ook weer een nieuwe auto uitzoeken en ik ben heel erg hard aan het twijfelen. Mijn werkgever stimuleert electrisch rijden enorm (een fors hoger leasebedrag dan als je niet electrisch rijdt), maar het gebrek aan keuze vind ik nog wat 'eng'.

Wat er bij mij op het lijstje staat met daarachter de nadelen:
- Tesla Model S: ondanks hoger leasebedrag erg duur. De S60 is het enige haalbare en dan 'kaal'
- Hyundai Ionic: bereik net te laag, rumoerig
- VW Golf electrisch: bereik matig, met nieuwe accu in 2017 mogelijk optie. Weinig bagageruimte
- Reguliere diesel net zoals nu (Octavia): duurder dan electrisch

Iemand suggesties, tips etc ? Suggesties als de Zoë of een i3 hoeven niet. Die zijn voor mij te klein om fatsoenlijk in te kunnen rijden. Ook hebben ze echt te weinig bagageruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Korvaag schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:30:
Ik mag over krap een jaartje ook weer een nieuwe auto uitzoeken en ik ben heel erg hard aan het twijfelen. Mijn werkgever stimuleert electrisch rijden enorm (een fors hoger leasebedrag dan als je niet electrisch rijdt), maar het gebrek aan keuze vind ik nog wat 'eng'.

Wat er bij mij op het lijstje staat met daarachter de nadelen:
- Tesla Model S: ondanks hoger leasebedrag erg duur. De S60 is het enige haalbare en dan 'kaal'
- Hyundai Ionic: bereik net te laag, rumoerig
- VW Golf electrisch: bereik matig, met nieuwe accu in 2017 mogelijk optie. Weinig bagageruimte
- Reguliere diesel net zoals nu (Octavia): duurder dan electrisch

Iemand suggesties, tips etc ? Suggesties als de Zoë of een i3 hoeven niet. Die zijn voor mij te klein om fatsoenlijk in te kunnen rijden. Ook hebben ze echt te weinig bagageruimte.
Opel Ampera-E mis ik in je lijstje. Ook 60kw zoals de Tesla, en veel lichter dus waarscheinlijk beter bereik. Hoe kaal is een kale Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Z___Z schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:35:
[...]

Opel Ampera-E mis ik in je lijstje. Ook 60kw zoals de Tesla, en veel lichter dus waarscheinlijk beter bereik. Hoe kaal is een kale Tesla?
Opgegeven verbruik wordt inderdaad 500km. Verwachting is dat 'ie 400km praktijk haalt.
Toch een stuk meer dan de 200km die een Ioniq doet bijv.
Digitair schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:29:
Volgende week staat, als het goed is, mijn Passat GTE Variant klaar. Dan kan mijn Ford Focus Wagon diesel die ik 3,5 jaar gereden heb aan de kant. Die is me trouwens erg goed bevallen. Ben benieuwd of ik het 'rustige' rijden van de diesel zal missen of niet. Ik kijk in ieder geval uit naar de automaat!

Vorige week wisten ze me te vertellen dat mijn bestelde auto (Passat GTE Variant), die eigenlijk deze week geleverd zou worden, niet meer te leveren was :S . Er is blijkbaar een productiestop afgekondigd voor de Passat GTE, vanuit Duitsland. En die van mij viel daar net onder. Nou weet ik niet wat de fabricagetijd van die auto is, maar klonk me in eerste instantie vreemd in de oren.

Gelukkig hadden ze nog dezelfde alleen een andere kleur staan. Zwart metallic wordt ie nu. Niet mijn favoriete kleur, maar ja. Heel lelijk vind ik die ook weer niet.
Laadpaal is aangevraagd bij de gemeente. Hopelijk keuren ze het goed, dan hoef ik zo'n (lelijk) ding niet aan huis te hebben :)
Met die laadpalen vraag ik mij altijd af: is dat niet heel vandalisme-gevoelig?

[ Voor 59% gewijzigd door LuPo op 01-12-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Z___Z schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:35:
[...]

De Ampera-E is inderdaad een goede optie. De 60kw versie van de Tesla had ik er al bijgezet. Een kale Tesla is verder niet heel kaal, maar dat is dan zonder lader upgrade, niet zelfrijdend.. etc. etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazy7
Mx. Alba schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:19:
[...]
Ik heb de auto nog niet. Ik krijg hem week 1 2017.
Hyundai geeft zelf aan dat de auto 280KM kan rijden. Dit is natuurlijk afhankelijk van veel factoren.

Er is een test gedaan waar in de stad wordt gereden Ze halen daar 351 km mee.
Verder hoorde ik al via via dat de auto op de snelweg veel meer verbruikt. Ongeveer 200KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Korvaag schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:30:

Gewoon de Tesla nemen als je het kan veroorloven en je bent de rest van je leven een gelukkig man 8)
crazy7 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:53:
[...]

Ik heb de auto nog niet. Ik krijg hem week 1 2017.
Hyundai geeft zelf aan dat de auto 280KM kan rijden. Dit is natuurlijk afhankelijk van veel factoren.

Er is een test gedaan waar in de stad wordt gereden Ze halen daar 351 km mee.
Verder hoorde ik al via via dat de auto op de snelweg veel meer verbruikt. Ongeveer 200KM.
Als je gewoon normaal rijdt zou ik rekening houden met 175 km.
LuPo schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:54:
[...]

Opgegeven verbruik wordt inderdaad 500km. Verwachting is dat 'ie 400km praktijk haalt.
Toch een stuk meer dan de 200km die een Ioniq doet bijv.
Zal wel wat minder zijn. Als de Ioniq 200 zou halen terwijl deze veel gestroomlijnder is (Ampera-E heeft een erg hoge cw-waarde) en de accu van de Opel is iets dan 2x zo groot. Maar zeker niet slecht en ben nog steeds wel benieuwd ja, vooral naar de prijs.

[ Voor 48% gewijzigd door YoshiBignose op 01-12-2016 11:10 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Cw-waarde zegt ook niet alles, want die waarde moet nog vermenigvuldigd worden met het oppervlak van het vooraanzicht. Zo kan het best zijn dat een Porsche Cayenne een betere cw-waarde heeft dan een Lotus Elise - maar de Elise heeft een veel kleiner frontoppervlak dan een Cayenne en dus toch veel minder luchtweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Korvaag schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:11:
[...]

De Ampera-E is inderdaad een goede optie. De 60kw versie van de Tesla had ik er al bijgezet. Een kale Tesla is verder niet heel kaal, maar dat is dan zonder lader upgrade, niet zelfrijdend.. etc. etc..
Ik dacht dat de nieuw af te leveren auto's vanaf nu allemaal de hardware krijgen om zelfrijdend te kunnen worden? Een collega van me heeft een kale Model S 60, en dat is inderdaad niet heel kaal. Zaken als elektrische ramen, stoelen, climate control en cruise control zitten er wel gewoon op. Ook heeft hij bestuurdersprofielen waarin o.a. je stoel- en spiegelinstellingen bewaard worden (incl stand van stoelverwarming). Dat ding is van eind 2013, dus wellicht is hij nu nog iets beter uitgerust.
De lader upgrade zou ik er zeker bij doen, die meerprijs scheelt je een hoop wachtfrustratie bij de snelladers. Ik zou ook het laden bij de Tesla superchargers afkopen, als je veel rijdt loont dat al gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
gwystyl schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:49:
[...]

Ik dacht dat de nieuw af te leveren auto's vanaf nu allemaal de hardware krijgen om zelfrijdend te kunnen worden? Een collega van me heeft een kale Model S 60, en dat is inderdaad niet heel kaal. Zaken als elektrische ramen, stoelen, climate control en cruise control zitten er wel gewoon op. Ook heeft hij bestuurdersprofielen waarin o.a. je stoel- en spiegelinstellingen bewaard worden (incl stand van stoelverwarming). Dat ding is van eind 2013, dus wellicht is hij nu nog iets beter uitgerust.
De lader upgrade zou ik er zeker bij doen, die meerprijs scheelt je een hoop wachtfrustratie bij de snelladers. Ik zou ook het laden bij de Tesla superchargers afkopen, als je veel rijdt loont dat al gauw.
Ja de hardware wel ja. Voor de software mag je 5600 euro aftikken (Enhanced Autopilot). Wil je daarnaast de extra zelfrijdende optie kost je dat ook nog eens 3400 euro extra.

Verder is voor zover ik begrijp de laderupgrade om sneller te kunnen laden aan een niet-snellader (voor zover die hoog is afgezekerd) of bedoel jij dat ook: het scheelt je wachtfrustratie omdat je niet naar de snellader hoeft?

Ah ja ik zie al wat je bedoelt :) Een snellader kan sneller laden dan de standaard Tesla slikt, dus kan je beter de upgrade kopen. Dat staat nog ff los van de supercharger :) Ik dacht dat je met snellader de supercharger bedoelde :)

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 01-12-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Eh ja het is inderdaad dubbelop.
De lader upgrade is volgens mij zodat hij op 22kW kan laden ipv 11kW, zodat je bij de Tesla Superchargers ook de volledige snelheid kan gebruiken. Dat scheelt dus wachttijd als je daar aan het laden bent. De 60 van mijn collega heeft dat niet, dus die laadt langzamer dan de duurdere versies die dat wel standaard hebben (op de 60 was het een optie toen hij hem aanschafte)
En het laden bij de Tesla Superchargers was eerst gratis of een vast bedrag bij aanschaf van een Tesla. Als je dat aftikt, kan je de rest van de tijd dat je in de Tesla rijdt bij de Superchargers terecht, en die laden allemaal een stuk sneller dan de meeste andere laders die je langs de weg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
gwystyl schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:16:
Eh ja het is inderdaad dubbelop.
De lader upgrade is volgens mij zodat hij op 22kW kan laden ipv 11kW, zodat je bij de Tesla Superchargers ook de volledige snelheid kan gebruiken.
Dat klopt niet met wat ik begrepen heb. De lader upgrade is onafhankelijk van de supercharger. Het is alleen dat je meer vermogen beschikbaar hebt op de snellaadlocaties die geen supercharger zijn. Je thuisaansluiting bijvoorbeeld als die afgezekerd is op 24 ampere ipv 16 ampere. De lader upgrade is bijvoorbeeld ook beschikbaar op de 70, 90 en hoger.
Interne lader met een vermogen van 11 kW (32 ampère bij eenfase, 16 ampère bij driefase)
Upgrade beschikbaar voor interne lader met een extra groot vermogen van 16,5 kW (32 ampère bij eenfase, 24 ampère bij driefase)
Wat de 60 niet heeft is dat het supercharge pakket er standaard bij zit. Daar moet je voor bijbetalen.

Maar ik moet direct zeggen dat het niet erg duidelijk is. Het is lastig om eenduidige informatie te vinden.

Ik quote van de Tesla site:
Met deze upgrade (Korvaag: interne lader upgrade) wordt Model S voorzien van een 16.5 kW interne lader, genoeg voor 81 km bereik per uur laden wanneer een type 2 laadstation wordt gebruikt, geinstalleerd op een 3-fase, 400V, 24A groep. De upgrade heeft geen invloed op laadsnelheid bij gebruik van Mobile Connector, CHAdeMO adapter of Tesla's Supercharger netwerk.
Maw: Superchargers heb je het niet voor nodig. Puur als je ergens (bv thuis) een aansluiting hebt die op 24A is afgezekerd. Dit geeft je thuis wel een bult extra vastrecht...

[ Voor 35% gewijzigd door Korvaag op 01-12-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

Digitair schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:29:

Waarom is er een productiestop afgekondigd :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
JB schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:48:
[...]
Terwijl ze nog steeds reclame maken dat je hem nu moet bestellen omdat alleen dit jaar de bijtelling nog 15% is.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Gelukkig wordt de Passat niet alleen in NL verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
JB schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:48:
[...]
Zoals ik begrepen heb gaat het om een productiestop voor NL omdat de voorraad te groot wordt.
De verkoper had de 'nobele' eer om iedereen te gaan bellen dat hun auto niet geleverd wordt. En dat ze alleen nog kunnen kiezen uit een auto uit voorraad, vaak met meer opties. Dat sucks wel als die daardoor buiten het leasebudget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

Digitair schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:21:
[...]

Zoals ik begrepen heb gaat het om een productiestop voor NL omdat de voorraad te groot wordt.
De verkoper had de 'nobele' eer om iedereen te gaan bellen dat hun auto niet geleverd wordt. En dat ze alleen nog kunnen kiezen uit een auto uit voorraad, vaak met meer opties. Dat sucks wel als die daardoor buiten het leasebudget valt.
Dat is toch gek? Wie creëert die voorraad :? Je besteld een auto en dan krijg je te horen "ja meneer sorry er is teveel voorraad, dus je mag alleen uit deze voorraad kiezen. Hopelijk zit alles erop/eraan zoals je het graag wil".

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
JB schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:23:
[...]

Dat is toch gek? Wie creëert die voorraad :? Je besteld een auto en dan krijg je te horen "ja meneer sorry er is teveel voorraad, dus je mag alleen uit deze voorraad kiezen. Hopelijk zit alles erop/eraan zoals je het graag wil".
Ik had hun gevraagd hoe ze konden garanderen dat de auto nog dit jaar op kenteken stond. Wat ze hebben gedaan is de hele productielijn van de Passat GTE volgestopt met auto's tot het eind van het jaar. Iedere verkoper heeft naar eigen inzicht de auto's samengesteld. Mocht je een auto bestellen die niet overeenkomt met een reeds bestelde, dan werd er een aangepast die nog op de band moest komen. De andere auto's rolden van de band zonder dat er daadwerkelijk een koper voor was
Blijkbaar komen niet veel bestellingen overeen met de al geconfigureerde auto's, anders zou de voorraad wel kleiner zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
Tja, die voorraad wordt natuurlijk gecreëerd om ook volgend jaar nog volop 15% auto's te kunnen verkopen. Vervolgens kan de reguliere koper/leaser langer op zijn auto wachten omdat er zo ontzettend veel door de dealers/importeurs op voorraad wordt besteld en in bovenstaand geval kan de bestelde auto niet eens geleverd worden!

Een lekker rot systeem weer. Begrijpelijk van de verkopers, maar ook hiervoor is het beter dat het achterlijke bijtellingssyteem volgend jaar weer wat rechter getrokken wordt.
Pagina: 1 ... 37 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic