Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40
KillaZ schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:24:
[...]

Dat ze uberhaupt Benzine mag leasen met 40k per jaar?
Dat is helemaal niet zo gek hoor. Een Octavia is met benzine 1.0 goedkoper in de lease dan met diesel 1.6 (incl brandstof). Dat komt omdat de aanschafwaarde 5000euro lager, wegenbelasting lager is en de verzekering iets lager is vanwege de lagere aanschafwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:04

Shunt

Boe

jongetje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:38:
[...]

Dat is helemaal niet zo gek hoor. Een Octavia is met benzine 1.0 goedkoper in de lease dan met diesel 1.6 (incl brandstof). Dat komt omdat de aanschafwaarde 5000euro lager, wegenbelasting lager is en de verzekering iets lager is vanwege de lagere aanschafwaarde.
Er zijn alleen wel een hoop leasebedrijven die een 1.0 niet willen leasen boven de 40k jaar voor 4 jaar.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:36:
Die verstelbare armsteun en 62 liter tank zijn tegenwoordig standaard. De kleinere tank zat alleen in de 14% V40 D4 die een tijdje is geleverd om die auto binnen de 14% te duwen. Zodra de 14% niet meer haalbaar was hebben ze weer standaard de grote tank geleverd.
Nope. De 62 liter tank was standaard op de D4 Business in 2014 (MY2015), maar niet op D2 Business uit 2015 want deze heeft (volgens mij en wat ik van collega's heb gehoord) een 40 liter tank met optie 62. De D2 Business uit 2014 (MY2015) heeft een 52 liter tank. Zie hieronder de prijslijst van MY2015, half mei 2014. De D2 Business Sport uit 2015 (MY2016) had overigens wel weer standaard 62 liter 8)7

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/16-Nov-16%2014-18-29.png

Overigens erg prettig die 62 liter tank hoor. Gemiddeld zit ik op 1:19,7 en met zo'n grote tank geeft dat een erg prettige actieradius. Compleet leeg gaat hij nooit, maar ik moet er niet aan denken om elke 600-700 km te moeten tanken bijvoorbeeld. Zal wel even wennen worden bij een eventueel volgende auto..

[ Voor 24% gewijzigd door J0YR1D3R op 16-11-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
[...]

Bij ons staan de auto's in de configurator van Alphabet op 40k/5jaar. Vele auto's zijn dan goedkoper in benzine dan als diesel. Een golf variant 1.2 BMT Highline is 50 euro per maand goedkoper dan een 1.6D. Incl brandstof.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:12
Shunt schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:51:
Phoe net de inlog gegevens gekregen van de lease partij van mijn vriendin haar werk.
720 euro voor een Yaris van 19k. Incl winterbanden europa tank pas en geen eigen risico. Volgens mij op 40k 4 jaar. (maar het daadwerkelijke lease contract voor het bedrijf zal waarschijnlijk 35k 5 zijn.) Verder is de Yaris letterlijk het enige modelletje wat uberhoubt BIJNA binnen het lease budget valt van 680 euro.
Dan komt daar ook nog eens een eigen bijdrage bij van 70 euro bruto.

Een talisman (de goedkoopste config van de estate) kost 878 euro in de maand. Ik heb het idee dat haar werkgever gewoon 100 / 200 euro boven op de prijs gooit ofzo.
En stel je laat het bruto uitbetalen? Weet niet wat de zakelijke km-vergoeding is? + reiskosten ww-verkeer?En daarmee zelf een auto aanschaft? Gezien hybride: kun je op het werk laden? Anders zou een ampera (2e hands ) mogelijk wat zijn om veel elektriach te rijden en te besparen op brandstofkosten.

• Shunt
  • Laatst online: 13:04

Shunt

Boe

ErgoStijn schreef op donderdag 17 november 2016 @ 04:55:
[...]

En stel je laat het bruto uitbetalen? Weet niet wat de zakelijke km-vergoeding is? + reiskosten ww-verkeer?En daarmee zelf een auto aanschaft? Gezien hybride: kun je op het werk laden? Anders zou een ampera (2e hands ) mogelijk wat zijn om veel elektriach te rijden en te besparen op brandstofkosten.
Zoals bij de meeste werkgevers is het of een lease auto OF een bruto uitkering OF een netto uitkering van de bruto lease vergoeding doodmiddel van je kilometers. Niet en en. Met haar kilometers is een electriche auto gewoonweg geen optie.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 09:45
jongetje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:38:
En nog een argument: de restwaarde met een benzine auto blijft hoger in vergelijking met een diesel.

Voor mijn werkgever maakt het niet uit of ik benzine of diesel rij. En aangezien de Octavia 1.0 TSI al 100 euro per maand goedkoper in de lease is als de 1.6TDI, was voor mij de keus niet moeilijk.
Ik heb dus gekozen voor de 1.0 TSI, daarmee heb ik een stuk meer lease ruimte over voor bijvoorbeeld extra opties.

Ik betwijfel of het ook duurder is voor mijn werkgever met benzine auto's.
Ik rij 25K per jaar:
Diesel kost dan met verbruik 1:20 en 1.13p/l ca 117 euro brandstof per maand
Benzine met verbruik 1:16 en 1.43p/l ca 186 euro per maand.

Verschil bij 25K is 70 euro meer benzinekosten, maar de leasekosten zijn 100 euro p/m minder. Netto is werkgever 30 euro per maand goedkoper uit.
Pas bij 40K per jaar wordt een benzineauto ca 10 euro per maand duurder.

Ik ben toch wel blij dat ik weer naar een benzine auto mag, nog paar weken geduld :*)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00
LuPo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:06:
[...]

Is dit de dealer in Groningen? Of hebben ze allemaal hetzelfde interieur bij BMW garages. :P

Mooie wagen!
Jep. ;)
BMW is vorig jaar begonnen met complete nieuwe interieurs bij al haar dealers. De vestigingen worden allemaal gefaseerd omgebouwd. Heb bij een ICT bedrijf gewerkt waarbij wij de IT deden voor o.a. 9 BMW vestigingen. Die gingen toen één voor één allemaal om naar de nieuwe interieur-stijl.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Riczun schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:51:
Verschil bij 25K is 70 euro meer benzinekosten, maar de leasekosten zijn 100 euro p/m minder. Netto is werkgever 30 euro per maand goedkoper uit.
Pas bij 40K per jaar wordt een benzineauto ca 10 euro per maand duurder.

Ik ben toch wel blij dat ik weer naar een benzine auto mag, nog paar weken geduld :*)
Als jij die 100 euro per maand op maakt aan opties en extra's dan bespaart de werkgever dat geld niet he ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Riczun schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:51:
Ik betwijfel of het ook duurder is voor mijn werkgever met benzine auto's.
Ik rij 25K per jaar:
Diesel kost dan met verbruik 1:20 en 1.13p/l ca 117 euro brandstof per maand
Benzine met verbruik 1:16 en 1.43p/l ca 186 euro per maand.
Is dat daadwerkelijk verbruik of fabrieksopgave? In de praktijk blijkt namelijk dat hoe kleiner de motor, hoe groter het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik. Dan zou die diesel dus wellicht in de praktijk 1:22 doen en die benzine 1:20, waardoor het verschil veel kleiner wordt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• jongetje
Tsurany schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:11:
[...]

Als jij die 100 euro per maand op maakt aan opties en extra's dan bespaart de werkgever dat geld niet he ;)
Daarom heeft mijn werkgever dat een gelijkwaardige uitvoering in benzine goedkoper in de lease moet zijn dan de diesel/hybride/gas variant.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

1.0 TSI Business Style = 827,- p/m (578 + 249 obv 1 op 16.4)
1.6 TDI Business Style = 932,- p/m (761 + 171 ob 1 op 18,6)

Besparing van totaal 3780,- bij 40k p/j en 36 maanden contract.

Bron

Enige nadeel (na 1 januari) blijft dat je bij benzine 1,5-2x zo vaak moet tanken.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Deveon schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:24:
[...]

1.0 TSI Business Style = 827,- p/m (578 + 249 obv 1 op 16.4)
1.6 TDI Business Style = 932,- p/m (761 + 171 ob 1 op 18,6)

Besparing van totaal 3780,- bij 40k p/j en 36 maanden contract.

Bron

Enige nadeel (na 1 januari) blijft dat je bij benzine 1,5-2x zo vaak moet tanken.
Moet je voor 1 januari dan niet vaker tanken met benzine?? Wat maakt hem onzuiniger na 1 jan? :)

Ik probeer ook altijd benzine te leasen. Scheelt idd tov een gelijk uitegevoerde diesel.
En tot 40k per jaar mogen wij benzine leasen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
DarkSide schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:43:
[...]

Moet je voor 1 januari dan niet vaker tanken met benzine?? Wat maakt hem onzuiniger na 1 jan? :)

Ik probeer ook altijd benzine te leasen. Scheelt idd tov een gelijk uitegevoerde diesel.
En tot 40k per jaar mogen wij benzine leasen.
Ik zat met bijtelling in mijn hoofd, maar dat maakt natuurlijk al helemaal niet meer uit sinds afgelopen januari.

• Z___Z
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:12:
[...]

Is dat daadwerkelijk verbruik of fabrieksopgave? In de praktijk blijkt namelijk dat hoe kleiner de motor, hoe groter het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik. Dan zou die diesel dus wellicht in de praktijk 1:22 doen en die benzine 1:20, waardoor het verschil veel kleiner wordt.
Ex btw is brandstof nog goedkoper, en wordt het verschil in prijs tussen benzine en diesel nog kleiner. Dus daadwerkelijk verschil in brandstofkosten wordt nog lager.
Omdat brandstof nu zo "goedkoop" is, is het omslagpunt naar diesel astronomisch hoog. Zal wel rond de 50k km/jaar liggen voor de meeste modellen. Naast het feit dat diesel en MVO niet goed samen gaan, snap ik niet waarom werkgevers überhaupt nog diesels leasen. Er zijn maar weinig werknemers met lease auto die meer dan 50k/jaar rijden.

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Z___Z schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:25:
[...]

Ex btw is brandstof nog goedkoper, en wordt het verschil in prijs tussen benzine en diesel nog kleiner. Dus daadwerkelijk verschil in brandstofkosten wordt nog lager.
Omdat brandstof nu zo "goedkoop" is, is het omslagpunt naar diesel astronomisch hoog. Zal wel rond de 50k km/jaar liggen voor de meeste modellen. Naast het feit dat diesel en MVO niet goed samen gaan, snap ik niet waarom werkgevers überhaupt nog diesels leasen. Er zijn maar weinig werknemers met lease auto die meer dan 50k/jaar rijden.
Tja, noem mij maar gek, maar ik vind een diesel veel prettiger rijden dan een benzine. De power curve is vlakker, meer koppel bij lage toeren, lekker snelwegcruisen op zo'n 1800 toeren, geen problemen met hellingproeven. Benzinemotoren, vooral van die 1.0 en 1.2 eco-blokjes bijvoorbeeld, zijn veel zenuwachtiger, zitten veel hoger in de toeren en vereisen veel meer spelen met de koppeling. Het "voelt" gewoon niet prettig, vind ik.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:09
Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:28:
[...]

Tja, noem mij maar gek, maar ik vind een diesel veel prettiger rijden dan een benzine. De power curve is vlakker, meer koppel bij lage toeren, lekker snelwegcruisen op zo'n 1800 toeren, geen problemen met hellingproeven. Benzinemotoren, vooral van die 1.0 en 1.2 eco-blokjes bijvoorbeeld, zijn veel zenuwachtiger, zitten veel hoger in de toeren en vereisen veel meer spelen met de koppeling. Het "voelt" gewoon niet prettig, vind ik.
Je vergelijkt dan wel een meer krachtige diesel met een 3 pitter benzine.

BMW 330e rijdt bijvoorbeeld 120 km/u met 1850 tpm (2 liter benzine motor).

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
[...]

moderne kleine turbo blokken zijn ook krachtig onderin op benzine, daarnaast hebben ze tegenwoordig bijna allemaal een 6bak waardoor je weinig toeren draait op de snelweg.
Ik vind de koppelcurve van een diesel ook net wat fijner dan die van een benzine, maar het verschil in karakter is de laatste jaren veel kleiner geworden. Dusdanig klein dat ik tegenwoordig prefereer benzine te rijden (kalmer en stiller bij lagere snelheden en toeren).

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
De eco blokjes moet je sowieso vermijden als je een beetje gevoel van vermogen wilt hebben. Ik heb een kleine 100.000km ervaring met 3-cilinders incl turbo inmiddels, ze doen het voor dagelijks verkeer echt prima dat is geen reden om ze niet te nemen.
Echter is het oppakken op lage toerentallen altijd wat lastiger, voelt het nooit vlot aan en lijken ze wat vlotter buiten adem ondanks hun (op papier toereikende) vermogen.

Inmiddels rijdt ik een vier cilinder turbo en dat voelt stukken soepeler en vlotter aan (dat laatste ook door wat extra meer vermogen to be honest). De soepelheid zit hem vooral in het oppakken op lage toerentallen, wegrijden op de koppeling bijv., het stationair laten kruipen van een auto in de file (dat lukt me de 3-cilinders echt niet), ook het oppakken op hogere toerentallen/snelheden gaat veel beter.

Een gelijkwaardige diesel zal in de praktijk nog iets vlotter aanvoelen door het hogere koppel bij lagere toerentallen en daardoor wat fijner rijden misschien, ik vind benzine echter wel weer lekker doordat deze lekker ver door te trekken zijn indien nodig.

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

B-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:53:
De eco blokjes moet je sowieso vermijden als je een beetje gevoel van vermogen wilt hebben. Ik heb een kleine 100.000km ervaring met 3-cilinders incl turbo inmiddels, ze doen het voor dagelijks verkeer echt prima dat is geen reden om ze niet te nemen.
O dat zeker, 100PK is voldoende in het dagelijks verkeer. Maar meer is wel lekker natuurlijk! >:)
Echter is het oppakken op lage toerentallen altijd wat lastiger, voelt het nooit vlot aan en lijken ze wat vlotter buiten adem ondanks hun (op papier toereikende) vermogen.
Klopt. Ik heb een dag met een Ford EcoSport gereden met een 1.0 driepitter. Ik heb nog nooit zo veel in de versnellingsbak zitten roeren als bij die wagen... :D
Inmiddels rijdt ik een vier cilinder turbo en dat voelt stukken soepeler en vlotter aan (dat laatste ook door wat extra meer vermogen to be honest). De soepelheid zit hem vooral in het oppakken op lage toerentallen, wegrijden op de koppeling bijv., het stationair laten kruipen van een auto in de file (dat lukt me de 3-cilinders echt niet), ook het oppakken op hogere toerentallen/snelheden gaat veel beter.

Een gelijkwaardige diesel zal in de praktijk nog iets vlotter aanvoelen door het hogere koppel bij lagere toerentallen en daardoor wat fijner rijden misschien, ik vind benzine echter wel weer lekker doordat deze lekker ver door te trekken zijn indien nodig.
De dealer stuurde me net al wat preview foto's van mijn lekker pittige dieseltje dat ik vanavond ga ophalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C04nf1dSpCymCiTWhIgQXF94/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GmGkBCczGwHrcwt14GYKz0mv/full.jpg

150PK vroem vroem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:10:
[...]

O dat zeker, 100PK is voldoende in het dagelijks verkeer. Maar meer is wel lekker natuurlijk! >:)

[...]

Klopt. Ik heb een dag met een Ford EcoSport gereden met een 1.0 driepitter. Ik heb nog nooit zo veel in de versnellingsbak zitten roeren als bij die wagen... :D

[...]

De dealer stuurde me net al wat preview foto's van mijn lekker pittige dieseltje dat ik vanavond ga ophalen:

[afbeelding]

[afbeelding]

150PK vroem vroem!
Nice, veel plezier alvast er mee :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:59
Heeft iemand een idee waar het verschil in prijs tussen private lease en zakelijk zit?

Voorbeeld, een kia Rio excecutive met 48 maanden en 20.000 kilometer zit onder 400 private lease. Zakelijk zit deze zonder benzine voorschot op 600.

Extra of juist minder kilometers zal mogelijk wat schelen maar vind de verschillen zo groot.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit weekend ook maar eens een nieuwe auto gaan bestellen :)

Rijd nu nog in een Seat Leon 1.6TDI (90 pk, en inclusief sjoemelsoftware...) van begin 2012 (het oude model dus). Deze loopt uit zijn kilometers (162.000 km nu, geleased voor 185.000 km), en uit zijn tijd (6 april 2017 is einde termijn).

Vrijwel zeker gaat het een Renault Talisman worden, prachtige en comfortabele bak die ook nog eens heerlijk rijdt.

Wordt vermoedelijk de Talisman Intens 1.5dci (110 PK dus), met een paar extra opties:

- Pack Cruise
- Pack Easy Park Assist
- Safety Pack
- Visio Pack (is gratis)
- Bose Surround Sound
- LED PURE VISION koplampen (standaard in het Visio Pack)

Als kleur ga ik voor de Rouge Carmin, vind ik een erg mooie kleur. Had eigenlijk liever "Noir Amethyste" gehad (vind ik nog veel mooier), maar dat mag helaas niet van de wagenparkbeheerder :(

Had ook graag het panoramische dak gehad, maar dat wordt me net ff iets te duur qua eigen bijdrage. Zelfde geld voor de 130 PK-versie. Ik kan hem leasen, maar ik vind dat net ff iets te duur worden...

Virussen? Scan ze hier!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40

ST10©DE

Dus.............

Tonkey schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:25:
Heeft iemand een idee waar het verschil in prijs tussen private lease en zakelijk zit?

Voorbeeld, een kia Rio excecutive met 48 maanden en 20.000 kilometer zit onder 400 private lease. Zakelijk zit deze zonder benzine voorschot op 600.

Extra of juist minder kilometers zal mogelijk wat schelen maar vind de verschillen zo groot.
Allebei FO en met verzekering?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:39

Bruto/Netto dingetje?

Die 400 is snoeihard netto maar die 600 is bruto.

• Riczun
Tsurany schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:11:

Dat is inderdaad logisch! :P
Maar mijn vergelijking ging om 2 exact dezelfde uitvoeringen in benzine en diesel.

Mijn leasebudget is niet zo ruim, dus zit ik met een diesel al aan de max. Daarentegen is mijn budget wel exclusief brandstof, dus is een benzine uitvoering voor mij extra interresant.

En wat betreft fijner rijden, ik heb nu een 115.000km weggereden met een eco 1.2 TDI 3 pitter 75pk (Ibiza ST), maar vond met een proefrit de 1.0 TSI met 115pk velen malen beter rijden. Veel soepeler, stuk stiller en door een 6e versnelling zogoed als dezelfde toerental bij 120km/h.

Ik heb laatst de specificaties ook vergeleken en het blijkt dat de TSI gewoon meer koppel heeft dan mijn huidige TDI, terwijl de motorinhoud kleiner is. Enige verschil is dat dat het koppel 500tpm later (2000tpm) beschikbaar is bij de TSI.
Wat dat betreft worden de verschillen tussen benzine en diesels steeds kleiner!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:39
Riczun schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:06:
[...]

Dat is inderdaad logisch! :P
Maar mijn vergelijking ging om 2 exact dezelfde uitvoeringen in benzine en diesel.

Mijn leasebudget is niet zo ruim, dus zit ik met een diesel al aan de max. Daarentegen is mijn budget wel exclusief brandstof, dus is een benzine uitvoering voor mij extra interresant.

En wat betreft fijner rijden, ik heb nu een 115.000km weggereden met een eco 1.2 TDI 3 pitter 75pk (Ibiza ST), maar vond met een proefrit de 1.0 TSI met 115pk velen malen beter rijden. Veel soepeler, stuk stiller en door een 6e versnelling zogoed als dezelfde toerental bij 120km/h.

Ik heb laatst de specificaties ook vergeleken en het blijkt dat de TSI gewoon meer koppel heeft dan mijn huidige TDI, terwijl de motorinhoud kleiner is. Enige verschil is dat dat het koppel 500tpm later (2000tpm) beschikbaar is bij de TSI.
Wat dat betreft worden de verschillen tussen benzine en diesels steeds kleiner!
De TSI die je nu noemt heeft wel 40pk extra tov de 1.2TDI en dan is het niet zo gek dat het koppel aardig overeenkomt natuurlijk.
Blijft wel dat het bij benzine pas later en korter beschikbaar is als bij een diesel.

Ik heb al 10 jaar diesels en probeer bij elke auto ook weer een benzine variant uit maar het is lang zo "rustgevend" niet hoor.

Verwijderd

Hoe kom je aan die 600? Bij leaseplandirect kom ik op lang geen 600. Met winterbanden en duurste pakket nog geen 400. Beetje bedrijf heeft betere condities. Zo'n groot verschil kan er niet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2016 15:33 ]

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:59
P. Mekes schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:36:
[...]

Allebei FO en met verzekering?
Ja klopt, wel nog een verschil met winterbanden maar dat kost iets van 20 pm.

Bruto netto moet voor een lease maatschappij toch niet uitmaken. Voor mij als gebruiker wel natuurlijk. Of ze nu via de baas of van een werknemer betaald krijgen kan naar mijn idee dat verschil niet maken.

Edit: hmm oké, leasplan zit niet heel anders. Goed navraag gaan doen dus xD bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Tonkey op 17-11-2016 15:25 ]

• Riczun
GeeMoney schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:08:
De TSI die je nu noemt heeft wel 40pk extra tov de 1.2TDI en dan is het niet zo gek dat het koppel aardig overeenkomt natuurlijk.
Blijft wel dat het bij benzine pas later en korter beschikbaar is als bij een diesel.

Ik heb al 10 jaar diesels en probeer bij elke auto ook weer een benzine variant uit maar het is lang zo "rustgevend" niet hoor.
Je hebt gelijk. Evenredig heeft de TDI dan wel meer koppel inderdaad.

Ik ben wel benieuwd waar dat verschil 'rustgevend' zit. Als je met een benzine en diesel auto gelijkwaardig aantal toeren maakt zit daar weinig verschil.
Waarschijnlijk zal de benzine nog wat stiller zijn wat voor mij al een pluspunt is.
Ik vind een benzine ook soepeler aanvoelen.

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Ik weet niet wanneer je voor het laatst in een benzineauto hebt gereden, maar mijn laaste ervaring van een paar weken geleden:
Ik rijd nu een 1.6 turbo benzine met 156 pk. Had voor 2 weken een diesel als vervangend vervoer 1.6 met 120 pk. OK is wel 36 PK minder dus niet 1:1 te vergelijken, maar ik moest in die diesel wel vaker terug schakelen om de vaart erin te houden en de fut is er na 4000 toeren al uit, dus zowel op de snelweg als op de provinciale weg was het net niks. M'n benzinemotor heeft max koppel vanaf 1200 toeren (volgens boekje, voor m'n gevoel pas bij 2000) en blijft trekken boven de 6000 toeren. Dus een veel bredere koppelkurve.
Daarnaast had die diesel meer een turbo gat, wat diesel rijders fijn vinden, want dan krijg je zo onverwachts een duw in je rug, waardoor het lijkt dat je sneller gaat. Ook voel je de vibraties die de motor creeert in het stuur, wat bij benzinemotoren ook veel minder is.

[ Voor 10% gewijzigd door Z___Z op 17-11-2016 15:35 ]

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Z___Z schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:31:
[...]

Ik weet niet wanneer je voor het laatst in een benzineauto hebt gereden, maar mijn laaste ervaring van een paar weken geleden:
Ik rijd nu een 1.6 turbo benzine met 156 pk. Had voor 2 weken een diesel als vervangend vervoer 1.6 met 120 pk. OK is wel 36 PK minder dus niet 1:1 te vergelijken, maar ik moest in die diesel wel vaker terug schakelen om de vaart erin te houden en de fut is er na 4000 toeren al uit, dus zowel op de snelweg als op de provinciale weg was het net niks. M'n benzinemotor heeft max koppel vanaf 1200 toeren (volgens boekje, voor m'n gevoel pas bij 2000) en blijft trekken boven de 6000 toeren. Dus een veel bredere koppelkurve.
Daarnaast had die diesel meer een turbo gat, wat diesel rijders fijn vinden, want dan krijg je zo onverwachts een duw in je rug, waardoor het lijkt dat je sneller gaat. Ook voel je de vibraties die de motor creeert in het stuur, wat bij benzinemotoren ook veel minder is.
Ik vergelijk vooral eco-benzine met eco-diesel... Ik heb 180.000km gereden met een 1.6 ecodieseltje en dat reed heerlijk. Een paar honderd kilometer gereden met een 1.0 ecobenzine en dat was echt zwaar ruk. Terwijl ze wel ongeveer even veel vermogen hadden.

Maar ja over een paar uurtjes dus lekker een 2.0 diesel met 150PK >:)

• Z___Z
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:39:
[...]

Ik vergelijk vooral eco-benzine met eco-diesel... Ik heb 180.000km gereden met een 1.6 ecodieseltje en dat reed heerlijk. Een paar honderd kilometer gereden met een 1.0 ecobenzine en dat was echt zwaar ruk. Terwijl ze wel ongeveer even veel vermogen hadden.

Maar ja over een paar uurtjes dus lekker een 2.0 diesel met 150PK >:)
Ik vergelijk ook eco-benzine met eco-diesel, want 20% bijtelling (2014) in m'n eco-benzine vs 20% bijtelling diesel (2015). Is wel in het D-segment, dus die PKs zijn ook nodig om het hogere gewicht op gang te brengen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02
Het voordeel van diesel is, zeker met een handgeschakelde bak, de souplesse van de motor. Je kan het gaspedaal rustig los laten zonder dat je een schokje voelt. En PK's vergelijken heeft niet zoveel zin , je kan beter Nm's vergelijken. Nog eentje, de koppeling op laten komen in z'n één zonder gas te geven en een diesel slaat vrijwel nooit af. Een benzine motor slaat sneller af.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 17-11-2016 15:48 ]

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nou die eco-diesels houden er ook niet zo van om zonder gas te geven weg te rijden :P

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Leipo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:25:
nou die eco-diesels houden er ook niet zo van om zonder gas te geven weg te rijden :P
DS3 1.6 e-HDi niet inderdaad. De V40 D2 die we nu hebben wel. Alleen vind ik dat bij het stoplicht niks want dan duurt het me te lang. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• tiguan
Leipo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:25:
Geen last van in m'n 14% Focus :)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bij de 1.6 octavia die ik reed moest ik OF heel voorzichtig doen OF in z'n 2 (daarmee ging het raar genoeg beter mee) OF gewoon een beetje gas geven :P

• Riczun
tiguan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:44:
Het voordeel van diesel is ... de souplesse van de motor. Je kan het gaspedaal rustig los laten zonder dat je een schokje voelt.
Dat snap ik niet helemaal, dat zit dan toch eerder in de aandrijving of verschil per auto?

[ Voor 4% gewijzigd door Riczun op 17-11-2016 16:32 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
LuPo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:27:
[...]

DS3 1.6 e-HDi niet inderdaad. De V40 D2 die we nu hebben wel. Alleen vind ik dat bij het stoplicht niks want dan duurt het me te lang. :P
Ik heb tot begin dit jaar ook een DS3 1.6 e-HDI gereden als leaseauto (4 jaar) en kon daar net als bij een 'normale' diesel de koppeling verder op laten komen zonder afslaan dan bij een benzine.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• LuPo
Leipo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:28:
bij de 1.6 octavia die ik reed moest ik OF heel voorzichtig doen OF in z'n 2 (daarmee ging het raar genoeg beter mee) OF gewoon een beetje gas geven :P
In de handleiding van de V40 staat dat de wegrijversnelling de 2 is.
Bij auto's met een handgeschakelde versnellingsbak geldt in normale omstandigheden op een vlakke ondergrond de 2e versnelling als wegrijversnelling.
https://www.gebruikershan...ing-403459.html?page=0298
p. 298

• tiguan
De 2de versnelling gebruiken om vanuit stilstand weg te rijden? Hmm, dat heb ik nog nooit gehoord. Ga 't eens proberen straks.

• LuPo
tiguan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:40:
De 2de versnelling gebruiken om vanuit stilstand weg te rijden? Hmm, dat heb ik nog nooit gehoord. Ga 't eens proberen straks.
Ik doe het niet hoor. :+

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

tiguan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:40:
Stond ook in de handleiding van mijn C30. Onder normale omstandigheden en op vlakke weg is de 2e versnelling de wegrijversnelling. Ik heb het een tijd lang gedaan maar daarna weer terug gegaan naar gewoon in de 1e optrekken. Maar ik gebruikte de 1 vanaf dan wel alleen als ik echt helemaal stil stond - als er ook nog maar iets beweging in de auto zat gebruikte ik de 2e.

• LuPo
Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:44:
[...]

Stond ook in de handleiding van mijn C30. Onder normale omstandigheden en op vlakke weg is de 2e versnelling de wegrijversnelling. Ik heb het een tijd lang gedaan maar daarna weer terug gegaan naar gewoon in de 1e optrekken. Maar ik gebruikte de 1 vanaf dan wel alleen als ik echt helemaal stil stond - als er ook nog maar iets beweging in de auto zat gebruikte ik de 2e.
Weet jij wat de gedachte erachter is?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik rijd nu de Superb 1.6 diesel en moet nu meer met de versnellingspook roeren dan met de 2.0 benzine (zonder turbo) in de Mazda 3. Zelfde PK, meer Nm, wat meer gewicht. Ik kan ook veel minder snel opschakelen. 50 in de 5 levert een hoop protest op. :P

Turboboostje voor inhalen op hogere snelheid (80 -120) is wel weer lekker. En niet dat het slecht rijdt hoor; is alleen weer ff andere gewoontes aanleren.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

LuPo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:50:
Weet jij wat de gedachte erachter is?
Ik vermoed dat het een zuinigheidstruukje is. Omdat dat in de manual staat, houdt men zich daar ook aan bij de officiële zuinigheidstest, en het zal vast zuiniger zijn om langzaam en laagtoerig in z'n 2 op te trekken... Een soort sjoemelmanual dus. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 17-11-2016 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Hyp Hyper schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:52:
50 in de 5 levert een hoop protest op. :P
50 hoort ook gewoon in zijn 4 op cruisesnelheid.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LuPo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:35:
[...]

In de handleiding van de V40 staat dat de wegrijversnelling de 2 is.

https://www.gebruikershan...ing-403459.html?page=0298
p. 298
En bij de D4 Business staat dat juist weer niet ;) Zal bij de D2 Business ook wel zo zijn, andere bakverhoudingen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/17-Nov-16%2017-04-52.png

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Ik moet volgende maand ook weer een nieuwe auto bestellen, maar ditmaal via Alphabet ipv Leaseplan. Zijn er hier mensen met ervaring wat beide tarieven betreft? Is Alphabet (veel) duurder, of kan ik de Leaseplan configurator als benchmark nemen totdat ik access heb tot Alphabet's Fleet Agent?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:03
PdeBie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:50:
[...]

Niet dus, want ik heb de Nordic+ Luxury en heb geen verschuifbare armsteun ;)
Correctie!!!! Ik heb wel een verschuifbare armsteun. Ben vandaag naar de dealer geweest en die heeft even gekeken. Bleek dat de armsteun gewoon muur en muur vast zat.

Monteur heeft hem even losgehaald en opnieuw vast gezet. Nu werkt hij zoals het hoort.

Lag het toch niet helemaal aan mij :F :+

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

O dan moet ik dat misschien ook proberen. In eerste instantie kreeg ik hem ook niet van z'n plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
lol, dan sta je toch wel even mooi te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
jongetje schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:00:
[...]

50 hoort ook gewoon in zijn 4 op cruisesnelheid.
M'n 3 vroeg dan echt allang om de 5. Die vroeg bij 55 al om de 6...
Heeft vast ook wel met de versnellingsbak (verhoudingen) te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
PdeBie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:25:
[...]

Correctie!!!! Ik heb wel een verschuifbare armsteun. Ben vandaag naar de dealer geweest en die heeft even gekeken. Bleek dat de armsteun gewoon muur en muur vast zat.

Monteur heeft hem even losgehaald en opnieuw vast gezet. Nu werkt hij zoals het hoort.

Lag het toch niet helemaal aan mij :F :+
Ook de andere punten (versnellingsbak) al naar laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
LuPo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:16:
[...]

Ook de andere punten (versnellingsbak) al naar laten kijken?
Nee, daar heb ik een afspraak voor moeten maken. Ik was er even in de avonduren langsgereden. Maar daar komt dus hopelijk ook snel verandering in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 23:52
Hier is de BMW 225XE gelukt!

Met de dealer nog een voorraadkorting afgesproken (5%) bovenop de normale korting voor de leasemij en c.a. 600 euro achteraf aan opties (in dit geval flinke audio upgrade, betaal zelf ook een stuk bij daarvoor).

Goede deal denk ik -- ik blij omdat ik in m'n leasebudget bleef en BMW blij omdat ze van een auto af zijn die al 7-8 maanden op voorraad stond.

Netto komen de kosten nu op ongeveer 245 p/mnd en de gemeente plaatst gratis een laadpaal in de wijk.

Als het goed is voor het einde van de maand al levering!

Betreft deze uitvoering:
http://mybmw.nl/v7k7z7q6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn A3 Sportback heb ik inmiddels ook opgehaald. De virtual cockpit, file assistent (autonoom rijden in de file) en matrix LED lampen zijn geweldig. Ik ben dan ook blij dat ik voor het assistentiepakket (ACC, file assistent) met automaat gegaan ben in plaats van een handgeschakelde 2.0 TDI. De 1.6 TDI (110 pk) is niet vlot, maar met name de automaat zou ik niet meer willen missen. 2.0 TDI + S tronic + assistentiepakket werd helaas te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Joni schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:26:
Mijn A3 Sportback heb ik inmiddels ook opgehaald. De virtual cockpit, file assistent (autonoom rijden in de file) en matrix LED lampen zijn geweldig. Ik ben dan ook blij dat ik voor het assistentiepakket (ACC, file assistent) met automaat gegaan ben in plaats van een handgeschakelde 2.0 TDI. De 1.6 TDI (110 pk) is niet vlot, maar met name de automaat zou ik niet meer willen missen. 2.0 TDI + S tronic + assistentiepakket werd helaas te duur.
De file assistent lijkt mij ook geweldig. Vind de ACC met stop/go hulp al fijn icm DSG.
Een file assistent staat ook op mijn wens lijstje voor de volgende auto.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
De taupe bmw 330e is helaas onder mijn neus verkocht... Baal ik echt enorm van, maar goed. Nu op zoek naar een ander exemplaar die bij een dealer op voorraad staat.

Mogelijke opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h9N3YbDSjJYve9v96Pd5KE9K/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jlAcBg2AZtPBVas43kfk1URe/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mbv4SuQWFTEu3Xv1VUME6k20/full.jpg

Ga nu voor een 330E met een M sport pakket, toch wel erg gaaf. Neig zelf naar nummer 1 of 3, erg lastige keuze. Wat zeggen jullie? ;)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:33
1! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sowieso de 2, die kleur en die velgen. Dan valt die laadklep ook niet zo op :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 en anders 3. Zeker niet 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
2! Die kleur en velgen zijn gaaf :)

[ Voor 24% gewijzigd door PdeBie op 19-11-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
3!
1 lijkt two-tone, teveel contrast
2 met zwart blijf je wassen, boenen en poetsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
Ik heb de afgelopen tijd zo'n beetje alle BMW 330E's bekeken die in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe staan. Waaronder de modellen van mijn vorige bericht. Bedankt voor jullie input!

Uiteindelijk is de keuze gevallen op nummer 3 :)

Dit model heeft o.a. het M sport en het high executive pakket. Ideale combinatie voor mij. Deze kleur vond ik uiteindelijk toch het mooiste. Enige wat ik nog wil laten doen (door de dealer) is het licht blinderen van de voorste portierramen. Ik vind het niet mooi staan dat de achterste ramen + achterraam nu zo donker getint zijn terwijl de ramen van de voorportieren zo licht zijn.

Hierbij nog enkele foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uhQiCafRTI86qfnKRSk3kXFy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hnOkUjYY5xHTQtzyMrVojara/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tGIVSs3m0E0eyS5X98WKLxkI/full.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door nMad op 20-11-2016 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mooie wagen :o

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Prachtig ding!

Mis je nu niet het schuif/kanteldak wat de andere 2 bolides wel hebben?

Auto 2 heeft ook ACC aan de radar in de bumper te zien?

Volledig specslijstje ;) ?

Edit, ook geen parkeersensoren voor? (Welke 1 en 2 wel hebben)..

[ Voor 16% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-11-2016 10:45 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-10 21:21
Ik denk dat de eerste post van dit topic aangepast zou moeten worden. 17% vervalt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
MisteRMeesteR schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:42:
Prachtig ding!

Mis je nu niet het schuif/kanteldak wat de andere 2 bolides wel hebben?

Auto 2 heeft ook ACC aan de radar in de bumper te zien?

Volledig specslijstje ;) ?

Edit, ook geen parkeersensoren voor? (Welke 1 en 2 wel hebben)..
Scherp! Het dakje + ACC + sensoren voor ontbreken jammer genoeg inderdaad. Maar dit scheelt wel 50 euro per maand aan eigen bijdrage / bijtelling omdat ik al wat over mijn budget heen zit. Dat in combinatie met de mooiste looks heeft mij deze keuze doen maken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door nMad op 22-11-2016 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Stijnd schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:17:
Ik denk dat de eerste post van dit topic aangepast zou moeten worden. 17% vervalt toch?
Dat klopt.

4% voor nulemisieauto's de rest 22%

Daarnaast kun je hem aanvullen met dat per 1019 die 4% tot maximaal 50.000 geldt, alles daarboven valt in de 22procent (met als uitzondering waterstofauto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Laatst online: 21:35
Gister weer bij de dealer geweest. Voor het eerst proefrit gemaakt in C180 coupe. Was meteen verkocht. Nog even wat met de opties zitten vogelen ten opzichte van mijn eerste offerte om tot een definitief plaatje te komen. Wilde toch wel graag een automaat en wat grotere velgen.

Kreeg ook direct aardige korting mee. Blijkt achteraf dat dit niet veel aanhaalt. Door de automaat en velgen stijgt de CO2 blijkbaar (in theorie) met 14 gram = + 1700 euro BPM.

Eerst maar weer eens door de maatschappij laten doorrekenen maar ben bang dat ik nog even terug moet om wat de schrappen en/of extra korting te regelen. Zonder automaat ben ik er sowieso maar dat is toch een stuk mindere ervaring denk ik.

Wordt vervolgd.

Zeer mooie 3 serie trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Mooie 330 nMad! Heb ik ook nog naar gekeken bij vorige werkgever, maar die hadden net iets teveel regels welke hybride rijden ontmoedigen.

Niltag: zeker voor de automaat gaan, als de schakelbag gelijk is aan die van de C180 sedan die ik het afgelopen jaar gereden heb: blijf er ver van weg.

Zelf mag ik in februari ook weer iets uitzoeken, ga dit topic weer even aandachtig terugbladeren. Volvo S90 staat hoog op het lijstje, al ben ik minder verliefd op de bijtelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
nMad schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:25:
[...]

Scherp! Het dakje + ACC + sensoren voor ontbreken jammer genoeg inderdaad. Maar dit scheelt wel 50 euro per maand aan eigen bijdrage / bijtelling omdat ik al wat over mijn budget heen zit. Dat in combinatie met de mooiste looks heeft mij deze keuze doen maken ;)

Dit is hem:
http://voorraad.vmdgroep....rtpakket/occ2705891-a4c84
Mooi auto!

Die prijs valt mij reuze mee en des te meer baal ik dat hybride niet bij ons mogelijk is en dat we gebonden zijn aan de fossiele brandstof......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willaaam
Relaxed dat jij een occasion mag kopen nMad, dat is bij ons echt uit den boze. Auto moet door de leasemij op kenteken gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Willaaam schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:18:
Relaxed dat jij een occasion mag kopen nMad, dat is bij ons echt uit den boze. Auto moet door de leasemij op kenteken gezet worden.
Da's geen occasion, maar een voorraad auto. Hooguit voor proefritten gebruikt, maar kwalificeert als nieuw. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een leasemij daar problemen mee heeft.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Precies, en bij bedrijven waar je wel een occassion mag kopen valt dat gewoon onder een mobiliteitsbudget, met alle voor- en nadelen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
AllSeeyinEye schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:08:
[...]

Da's geen occasion, maar een voorraad auto. Hooguit voor proefritten gebruikt, maar kwalificeert als nieuw. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een leasemij daar problemen mee heeft.
Dat ligt er volgens mij aan. Een auto die al 5k kilometers heeft aan proefritten komt er volgens mij bij een leasemaatschappij niet door. Een voorraadauto met nog geen 50km op de klok is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Bedankt voor jullie complimenten! Ik ben erg blij dat het gelukt om deze te bestellen.

Het betreft inderdaad een nieuwe auto die altijd binnen heeft gestaan maar die dus wel op kenteken staat. Daardoor is hij ook circa 6k goedkoper dan een exemplaar die nog niet op kenteken staat.

Zowel Athlon, Leaseplan als PCL deden daar overigens niet moeilijk over. Athlon was veruit het goedkoopste van de 3 (scheelde minimaal 100 euro per maand met de andere partijen), dus heb voor deze partij gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
nMad schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:19:
Bedankt voor jullie complimenten! Ik ben erg blij dat het gelukt om deze te bestellen.

Het betreft inderdaad een nieuwe auto die altijd binnen heeft gestaan maar die dus wel op kenteken staat. Daardoor is hij ook circa 6k goedkoper dan een exemplaar die nog niet op kenteken staat.

Zowel Athlon, Leaseplan als PCL deden daar overigens niet moeilijk over. Athlon was veruit het goedkoopste van de 3 (scheelde minimaal 100 euro per maand met de andere partijen), dus heb voor deze partij gekozen.
Is bij mij inderdaad een eis van de werkgever aan Leaseplan. Reden is mij verder onbekend, maar eenmaal op kenteken mag de auto helaas niet meer van mij worden. ;w.

Voorraadauto niet op kenteken is overigens geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Wel een aandachtspuntje als ik de volgende lease auto mag uitzoeken. Afgelopen zomer mijn eerste eigen lease auto uitgezocht en besteld, gewoon ook dik tevreden.

Maar als een volgende keer een voorraadmodel ook mogelijk is dan wordt het shoppen wellicht nog wel een stuk interessanter. Sowieso wordt dat hopelijk leuker aangezien ik nog wel wat groei qua functie en salaris verwacht de komende paar jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Zoals aangegeven ben ik ook weer op zoek naar een lease-wagen na verandering van baan. Aan de ene kant jammer dat buiten electrisch rijden alles 22% gaat worden, maar daarentegen zijn de interessante motoren nu wel een optie.

Vooralsnog neig ik heel erg naar de nieuwe S90 en ga ik daar maar een testrit mee maken binnenkort. Alternatief zou de nieuwe 5-serie kunnen zijn, maar daar kan ik nog geen lease-prijzen voor krijgen. De nieuwe A5 sportback vind ik ook fraai, dus die maakt de shortlist af.

Zal na wat testritten wel mijn ervaringen delen, ik ben vooral op zoek naar een stukje ontspanning in de auto. Daardoor zijn automaat. ACC en, zoals bij de S90, lane assist, voor mij must haves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
Ik vind de A5 niet helemaal in het segment van de 5 serie en S90 vallen. A7 valt daar m.i. wel in. Is dat een optie?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Prijzen van de nieuwe A5 gezien? Instappen vanaf 52k.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
De A7 past niet binnen budget. Diesel + automaat vanaf ~67k en dan heb je 0,0 aan opties.

Eigen bijdrage zou kunnen, maar gevoelsmatig wil ik qua cataloguswaarde niet veel boven de 60k gaan ivm bijtelling (wil niet meer dan 600e per maand betalen aan een auto)

edit: A6 zou ook nog kunnen, maar die laat zijn leeftijd van binnen en buiten wel redelijk zien - zelfs na de laatste facelift.

[ Voor 19% gewijzigd door kellhus op 22-11-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

S90. Look no further. Hoewel, al eens aan een Jaguar gedacht? Die hebben ook een paar leuke nieuwe modellen neergezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Absoluut, een XF vind ik ge-wel-dig. Helaas staat Jaguar niet op het lijstje van mogelijke fabrikanten...Mercedes E-klasse kan ook nog, maar daar word ik qua exterieur niet warm of koud van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40

ST10©DE

Dus.............

kellhus schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:15:
Absoluut, een XF vind ik ge-wel-dig. Helaas staat Jaguar niet op het lijstje van mogelijke fabrikanten...Mercedes E-klasse kan ook nog, maar daar word ik qua exterieur niet warm of koud van helaas.
Audi zou ik persoonlijk links laten liggen, of je moet kunnen wachten op een nieuwe A6. Ik zou gewoon een vraag voor de 5 serie bij de LM neerleggen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check ook vooral even bij je nieuwe werkgever of je een auto met energieklasse D mag rijden. Anders kun je die lekkere 2 litermotoren alsnog bijna allemaal afschrijven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
P. Mekes schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:43:
[...]

Audi zou ik persoonlijk links laten liggen, of je moet kunnen wachten op een nieuwe A6. Ik zou gewoon een vraag voor de 5 serie bij de LM neerleggen.
Dat gaat pas 2018 worden, dan zou ik voor die tijd een pool-auto moeten kiezen. Weet niet of ik daar heel gelukkig van ga worden, al hangt het natuurlijk van het aanbod af.

The Eagle: dat is gelukkig geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Met de S90 heb je in ieder geval iets wat van binnen en van buiten compleet nieuw is. :)

(Sorry, ik ben heel erg Volvo-minded en eigenlijk gewoon jaloers op een leasebudget waar een S90 in past en een salaris waar die bijtelling vanaf kan haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellhus
De S90 lijkt mij ook een heerlijke bak hoor, staat op no.1 hier, zeker omdat de nieuwe 5-serie er nog niet is.

En qua bijtelling: ook ik vind het veel geld, vandaar dat ik mezelf wat rem en de cataloguswaarde niet door het dak wil laten schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secury
Mx. Alba schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:15:
(Sorry, ik ben heel erg Volvo-minded en eigenlijk gewoon jaloers op een leasebudget waar een S90 in past en een salaris waar die bijtelling vanaf kan haha)
Vorige week panne met de auto, de berger die mij en de auto kwam ophalen was aan het vertellen dat de nieuwe volvo's (S90 en V90, maar vooral de XC90 T8) de auto's zijn die hij het meest ophaalt, ondanks dat je ze nog maar weinig ziet rijden.
Hij kent eigenaren die zeggen dat ze vaker bij de dealer staan dan dat ze ermee kunnen rijden.
Hopelijk kan Volvo die problemen er wel uithalen op korte termijn want het zijn prachtige wagens, zou zonde zijn als ze hier een slechtere reputatie door krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Mx. Alba schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:15:
Met de S90 heb je in ieder geval iets wat van binnen en van buiten compleet nieuw is. :)

Haha, ik ben jaloers op al die mensen hier die met BMW, Mercedes etc. gooien alsof het niks is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Laatst online: 19:29

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Met zo'n budget zou ik zeker een Tesla overwegen en een proefrit regelen.
Sommigen bevalt het niet of is het onoverkomelijk om na 300 km een half uur pauze te houden, maar als het wél bevalt houd je een hoop bijtelling in eigen zak :)
(en kan je wat wereldverbeteraarkarma claimen)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

secury schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:11:
[...]

Vorige week panne met de auto, de berger die mij en de auto kwam ophalen was aan het vertellen dat de nieuwe volvo's (S90 en V90, maar vooral de XC90 T8) de auto's zijn die hij het meest ophaalt, ondanks dat je ze nog maar weinig ziet rijden.
Hij kent eigenaren die zeggen dat ze vaker bij de dealer staan dan dat ze ermee kunnen rijden.
Hopelijk kan Volvo die problemen er wel uithalen op korte termijn want het zijn prachtige wagens, zou zonde zijn als ze hier een slechtere reputatie door krijgen.
Dat is wel minder dan... De XC90 T8 staat beter aangeschreven dan zelfs een Porsche Cayenne maar is een stuk goedko... uhhh... minder obsceen duur. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Weet iemand trouwens of dit volgende ook geld voor lopende leasecontacten:

"Het kabinet begrenst vanaf 2019 het verlaagde bijtellingspercentage voor volelektrische voertuigen tot het deel van de catalogusprijs tot € 50.000. Het deel van de catalogusprijs boven € 50.000 komt vanaf 2019 in het algemene bijtellingspercentage van 22 te vallen."

Oftewel: als ik in 2017/2018 een Tesla van 80-85k lease voor 4 jaar, gaat mij dat dan pijn doen vanaf 2019?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
secury schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:30:
Weet iemand trouwens of dit volgende ook geld voor lopende leasecontacten:

"Het kabinet begrenst vanaf 2019 het verlaagde bijtellingspercentage voor volelektrische voertuigen tot het deel van de catalogusprijs tot € 50.000. Het deel van de catalogusprijs boven € 50.000 komt vanaf 2019 in het algemene bijtellingspercentage van 22 te vallen."

Oftewel: als ik in 2017/2018 een Tesla van 80-85k lease voor 4 jaar, gaat mij dat dan pijn doen vanaf 2019?
De bijtelling wordt vastgesteld op basis van de regels die op het moment van op kenteken zetten geleden. Ik geloof dat het dan voor 5 jaar vast ligt. Achteraf wordt de bijtelling dus niet ineens aangepast. Zo onbetrouwbaar is de overheid nou ook weer niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Tjoekie schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:40:
[...]

De bijtelling wordt vastgesteld op basis van de regels die op het moment van op kenteken zetten geleden. Ik geloof dat het dan voor 5 jaar vast ligt. Achteraf wordt de bijtelling dus niet ineens aangepast. Zo onbetrouwbaar is de overheid nou ook weer niet... ;)
Ja tot vorig jaar wist ik dat dat gelde voor auto's die in een bepaald percentage vallen.. maar omdat er nu zo specifiek gesproken wordt over het begrenzen op 50k, maakt mij dit aan het twijfelen.

Als het wel 4 jaar lang 4% blijft.. dan kost een Tesla S60 mij niet meer dan een A4 Avant met een beetje aankleding. Het extra leasebedrag maak ik netto goed door de erg lage bijtelling.
Range anxiety zal geen probleem zijn met mijn routes.
Pagina: 1 ... 36 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic