Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.250 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40

ST10©DE

Dus.............

Ik zie bij de VW Passat de volgende optie staan:
- Koplampverlichting in Led

Is dat led-verlichting die de koplamp verlicht????

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Ik vermoed gewoon LED-koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

P. Mekes schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:16:
Ik zie bij de VW Passat de volgende optie staan:
- Koplampverlichting in Led

Is dat led-verlichting die de koplamp verlicht????
Betreft LED-koplampen, je hebt bij de Passat 2 smaken, de 'normale' i.c.m. reflectoren en de 'plus' uitvoering waarbij het licht geprojecteerd wordt en ook voorzien is van dynamische bundelsturing afaik.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bart ® schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:43:
[...]

Het is voor mij een teken dat het inmiddels een verouderd model is, die Mondeo. Voor mij valt ie dus gewoon af.
Dat komt omdat die al sinds 2012 als 'fusion' rondrijdt in de US of A, ik ga er dus vanuit dat het model al in 2010/2011 is bedacht/ontwikkeld etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 13:51
De mondeo is inderdaad al eindje uit USA) maar waarom vind je die verouderd? Heeft toch genoeg opties? Wat mis je nog dat je bij nieuwere modellen kan vinden?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Bart ® schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:43:
[...]

De Style Business wel, die heeft Bi-Xenon koplampen met AFS-functionaliteit (Adaptive Frontlight System). En die is qua prijs weer vergelijkbaar met een Mondeo.
De Ambition Business ook al, maar dus niet alle business-uitvoeringen zoals gesteld. :)
Wel jammer dat het ook geen optie is op de Active, maar dat zal wel zijn om je richting de Ambition te duwen.
Eigenlijk het enige dat ik er echt op mis.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mx. Alba schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:45:
Gisterenmiddag een leuke... Het was al lekker donker en ik zat achter een vrachtwagen op een oprit. De bocht van de oprit nam hij heeeeeeeel laaaaaangzaaaaaaaaaaaaaaaaaam, nog langzamer dan gebruikelijk voor vrachtwagens. Bij de blokmarkerinen gingen meteen zijn knippers naar links aan en toen hij ruimte kreeg ging hij naar links - ik moest meteen de volgende afslag hebben en het is een wisselstrook dus ik bleef op de invoegstrook. Toen de weg voor me vrij was gaf ik wat gas bij - maar toen kwam die vrachtwaggel er kennelijk achter dat hij er ook bij de volgende afrit weer af moest dus toen gingen zijn knippers naar rechts weer aan en kwam hij naar rechts terwijl ik ondertussen naast de achterwielen van zijn oplegger zat... Dus ik nam maar eieren voor mijn geld en remde af. De afrit is tweebaans dus ik steek snel de hoofdrijbaan op, neem die tweede rijstrook van de afrit en ga voor de vrachtwagen naar rechts, en toen zag ik ook meteen de reden waarom hij in de bocht van die oprit zo laaaangzaaaaaaaam reed - hij had maar één koplamp dus hij zag waarschijnlijk gewoon geen klap. 8)7
Verkeerde topic Albantar? ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hyp Hyper schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:08:
[...]

De Ambition Business ook al, maar dus niet alle business-uitvoeringen zoals gesteld. :)
Wel jammer dat het ook geen optie is op de Active, maar dat zal wel zijn om je richting de Ambition te duwen.
Eigenlijk het enige dat ik er echt op mis.
Nee dat is waar, het zit niet op alle business-uitvoeringen. Maar ik ga altijd uit van de meest luxe business-uitvoering, aangezien je dan het meeste waar voor je geld krijgt :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nee hoor. Moraal van het verhaal: zoek een auto uit met voldoende acceleratievermogen, werkende koplampen en goede remmen O-)

maar verder kon hij wel in het wegmisbruikers topic

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 08-11-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:04
Een 3-tal maandjes wachten en gisteren m'n CLA shooting brake mogen ophalen. Ben toch zeer tevreden met mn keuze, ook al valt hij wat kleiner uit dan de vorige leasewagen.

Nu wat handleidingen doorlopen, youtube kijken en knopjes proberen.

*O*

Kerst is vroeg dit jaar! o<:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Pics :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:35

Gallus

Cheesy

JB schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:02:
Ik schrok laatst ook van die Mazda prijzen! Ga ik zeker overwegen zodra ik een nieuwe mag uitzoeken. Hopelijk zijn de leaseprijzen dan ook goed :)
Ik rijd nu al een paar maanden in een Mazda 6 (sedan / diesel / 4jr / 40000) in Skylease GT-uitvoering. Prijs viel nog wel mee met 820 euro ex brandstof. Bovendien is de fiscale waarde wat lager dan die van bijvoorbeeld een vergelijkbare Passat, dus daar win je weer wat.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Gallus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:49:
[...]

Ik rijd nu al een paar maanden in een Mazda 6 (sedan / diesel / 4jr / 40000) in Skylease GT-uitvoering. Prijs viel nog wel mee met 820 euro ex brandstof. Bovendien is de fiscale waarde wat lager dan die van bijvoorbeeld een vergelijkbare Passat, dus daar win je weer wat.
Ja precies, dat maakt ze interessant :) Tzt eens kijken!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:25
Ik heb ook ooit eens naar Mazda gekeken. Toen echt erg duur in de lease.
Ik vind 820 met die voorwaarden ook erg prijzig.

[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 09-11-2016 19:52 ]

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 21:02
Zojuist eerste berekening ontvangen voor de C180 coupe met ambition pakket. En hij past net binnen budget. Aankomend weekend wil ik nog even proberen er een automaat bij te onderhandelen. voor een heel zacht prijsje. Iemand hier ervaringen mee?

Omdat het wagenpark bij ons redelijk klein is mogen we dus zelf de prijs uitonderhandelen met de dealer (Wel afhankelijk van het merk). Vervolgens gaat deze dan naar de lease-maatschappij.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:25
JB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:13:
[...]

Ja precies, dat maakt ze interessant :) Tzt eens kijken!
Kijk dan ook even naar de 3 sedan Skylease GT.

• JB

JB

Cédric roelt!

PdeBie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:30:
[...]

Kijk dan ook even naar de 3 sedan Skylease GT.
Ben even aan het zoeken waar ik die mee kan vergelijken, maar sowieso tzt proefrijden als het een kandidaat is. Lijkt in ieder geval kleiner dan de VAG C segmenters (Golf, Leon, Octavia) en dat moet het toch wel minimaal worden ivm de 2 kleine kids.
Niltag schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:19:
Zojuist eerste berekening ontvangen voor de C180 coupe met ambition pakket. En hij past net binnen budget. Aankomend weekend wil ik nog even proberen er een automaat bij te onderhandelen. voor een heel zacht prijsje. Iemand hier ervaringen mee?

Omdat het wagenpark bij ons redelijk klein is mogen we dus zelf de prijs uitonderhandelen met de dealer (Wel afhankelijk van het merk). Vervolgens gaat deze dan naar de lease-maatschappij.
Wellicht dat het argument om 'm daar in onderhoud te doen je helpt :)

[ Voor 42% gewijzigd door JB op 10-11-2016 09:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 22:10
1-1-2017 mag ik een nieuwe auto bestellen en ik ben benieuwd of jullie me bij de keuze kunnen helpen.

Momenteel heb ik een Clio (14%) met een catalogus waarde van 20.370 en het leasebedrag wordt volledig vergoed door de werkgever. Vanaf volgend jaar wordt mijn salaris aangevuld met een mobiliteitspotje á 710 euro waar ik een auto van kan leasen.

Bijtelling gaat per 2017 stevig omhoog dus het wordt sowieso een duurdere aangelegenheid. De volgende auto's heb ik bekeken:
- Renault Kadjar (Vriendin wil graag de wat hogere zit)
- Opel Astra Sportstourer.

Het idee is om in het kader van kinderplannetjes toch een slag groter te gaan rijden dan de huidige auto. Ik vraag me af of ik nog auto's gemist heb die het verdienen om op mijn shortlist te komen omdat ze veel waar voor het geld bieden.

Vanaf volgend jaar heb ik 710 euro te besteden aan een leasebak (beide auto's op de shortlist komen daar boven). Duurdere auto's zijn voor het bedrij geen probleem, wordt simpelweg ingehouden op het salaris.

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je zou Skoda kunnen overwegen? Octavia Combi bijvoorbeeld?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Iets kleiner, maar zeker nog ruim, en goedkoper is er ook nog de fabia combi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:04

Shunt

Boe

Ik zou eerder de Rapid aan raden dan.
Een C klasse met een prijskaartje van een wat flinker aangeklede B klasse.

Verder is de Opel Astra een heerlijke auto ik kom van 5 jaar frans af en ben helemaal genezen. De volgende auto gaat zeker weer een duitser worden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:48
Shunt schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:09:
Ik zou eerder de Rapid aan raden dan.
Een C klasse met een prijskaartje van een wat flinker aangeklede B klasse.

Verder is de Opel Astra een heerlijke auto ik kom van 5 jaar frans af en ben helemaal genezen. De volgende auto gaat zeker weer een duitser worden.
Nu het weer kouder wordt, altijd even opletten met de elektronica.

Wat leuks deze ochtend in mijn Astra van juli'16: Mevrouw de Navigatiestem wist van geen ophouden... Mute werkt niet, volume kan niet lager dan 10 en dus elk straatje: Radio dempen, iets gemompel van links/ rechts en over X meter links/ rechts, radio weer op normale sterkte.

Dat had ik niet verwacht van een Opel... Storingen met de elektronica had ik met een Renault (als het gevroren heeft) maar daar was het geen verrassing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb vorige week mijn BMW 320d ede in ontvangst mogen nemen en dat rijdt zoveel beter dan de Octavia combi greenline die ik hiervoor had _O_

ok het kost wat meer: 32k vs 56k nieuwwaarde met 14% vs 21% bijtelling, maar ik ben helemaal happy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:31
Heinemancp schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:06:
[...]

Wat leuks deze ochtend in mijn Astra van juli'16: Mevrouw de Navigatiestem wist van geen ophouden... Mute werkt niet, volume kan niet lager dan 10 en dus elk straatje: Radio dempen, iets gemompel van links/ rechts en over X meter links/ rechts, radio weer op normale sterkte.

Dat had ik niet verwacht van een Opel... Storingen met de elektronica had ik met een Renault (als het gevroren heeft) maar daar was het geen verrassing.
Niet toevallig een optie in het menu dat hij bocht tot bocht navigatie doet? Ik zag die optie gisteren staan in onze nieuwe volvo.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Heb ik ook regelmatig in m'n Opel van Juni 2016. Enig oplossing is navi stoppen en opnieuw starten, dan werkt mute weer!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:51
[...]

Is mij ook al een paar keer overkomen in mijn Astra en niet alleen met de kou. Op je navi scherm staat dan ook gewoon een streep door het luidsprekertje om aan te geven dat het geluid uit is, terwijl je toch die irritante stem hoort?

De oplossing is bij mij om op het scherm tussen je tellers naar het navigatiescherm te gaan, dan met de toets naar rechts waardoor je in het menu komt om de route te annuleren óf om de navigatiestem aan/uit te zetten. In dat scherm staat het geluid namelijk wel aangevinkt op de een of andere manier ;)

Het probleem dat ik gisteren voor het eerst had was dat Opel Eye (voor verkeersborden, keep your lane system en Intelilux verlichting) geblokkeerd was. De ruit was schoon, maar volgens mij zat er door de kou wat condens in/bij de sensor waardoor het niet werkte, vanmorgen weer hetzelfde probleem pas na een half uur rijden deed het geheel het weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nedje schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:50:
Vanaf volgend jaar heb ik 710 euro te besteden aan een leasebak (beide auto's op de shortlist komen daar boven). Duurdere auto's zijn voor het bedrij geen probleem, wordt simpelweg ingehouden op het salaris.
Zonder kilometrage en looptijd is er niets over te zeggen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 22:10
fredkroket schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:33:
[...]

Zonder kilometrage en looptijd is er niets over te zeggen volgens mij.
Excuses, daar had ik duidelijker in kunnen zijn

Budget: 710 euro
Kilometers/jaar: 40.000
looptijd: 48 maanden

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het klinkt leuk natuurlijk, zo'n mobiliteitsbudget, maar het zorgt er wel voor dat iemand die minder zakelijke kilometers rijdt van zijn budget een veel duurdere auto kan leasen dan iemand die juist meer kilometers rijdt... Maar dat is eigenlijk een discussie voor het andere topic. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mx. Alba schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:09:
Het klinkt leuk natuurlijk, zo'n mobiliteitsbudget, maar het zorgt er wel voor dat iemand die minder zakelijke kilometers rijdt van zijn budget een veel duurdere auto kan leasen dan iemand die juist meer kilometers rijdt... Maar dat is eigenlijk een discussie voor het andere topic. ;)
Een beetje werkgever houdt met het vaststellen van dat budget echt wel rekening met de verwachte hoeveelheid kilometers, dunkt me.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

AllSeeyinEye schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:20:
[...]

Een beetje werkgever houdt met het vaststellen van dat budget echt wel rekening met de verwachte hoeveelheid kilometers, dunkt me.
Een beetje werkgever wel inderdaad, maar je ziet wel vaker gekke dingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 23:17
Heb ik ook regelmatig in m'n Opel van Juni 2016. Enig oplossing is navi stoppen en opnieuw starten, dan werkt mute weer!
Handige optie ... had dit ook 4 Mondeo's die ik hiervoor in de lease had.
Helaas ... Bij Volkswagen vinden ze dit blijkbaar een overbodige optie want op de Passat staat dit niet ... tenminste niet op het scherm ... wel als je in het menu gaat zoeken ... maar dat kan je moeilijk doen als je aan het rijden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:48
LuPo schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:35:
[...]

Niet toevallig een optie in het menu dat hij bocht tot bocht navigatie doet? Ik zag die optie gisteren staan in onze nieuwe volvo.
nope, een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Heb er hier ook al last van gehad.
En ik kan nu ineens niet meer voice commando's geven voor adressen en mensen bellen. Hij gaat steeds nummers invoeren in plaats van namen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-10 19:56
Mx. Alba schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:09:
Dat valt met leasen wel mee omdat de kilometers in het contract staan. Je bent er wel eerder vanaf als je veel kilometers rijd, omdat je dan de looptijd niet haalt.

Het is juist oneerlijk als je dat geld krijgt en zelf moet reizen. Als je naast je werk woont hou je dus geld over, maar als je ver moet reizen kun je in de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pff, de nieuwe Megane GT-Line heeft toch een flinke levertijd. 4 weken terug besteld : Verwachting is week 8 bij de dealer... en wachten duurt al zo lang haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ook hier nog maar even posten aangezien ik toch een aantal keer gepost heb over onze zoektocht en keuze.

Afgelopen vrijdag kreeg mijn vriendin haar 'nieuwe' leaseauto. *O* Het is een V40 D2 Momentum van eind 2013 (MY2014 if i'm correct). Met leren bekleding, dimmende binnenspiegel, elektrisch inklapbare spiegels, lichtpakket, premium audio e.d. Overgenomen van een collega zodat we nog 2 jaar tegen 14% bijtelling kunnen rijden. Inmiddels al een kleine 400km mee gereden. _/-\o_

Poe.. wat een wereld van verschil met onze vorige leaseauto; een Citroën DS3. Dat hadden we al gemerkt bij de proefritten die we hebben gemaakt. Dit is duidelijk een maat groter en volwassener. Veel meer comfort bij met name hogere snelheden. Topauto! De navigatie heeft wel een update nodig. Software- en kaartversie is 0C72 en V 30.15.02. Als ik op de website van Volvo kijk dan zie ik dat V 30.16.04 de nieuwste is. Dus dat gaan we nog even regelen.

Verder heeft de auto al bijna 100k gelopen terwijl het service-kaartje 80k aangeeft als volgende beurt. :/
Direct een afspraak gemaakt voor een beurt. We hadden zaterdag ook gelijk al het rechter dimlicht lampje kapot, dus toen hebben we even kennis kunnen maken met de plaatselijke Volvo dealer. ;) We werden erg vriendelijk geholpen en ik heb de indruk dat er 'betere' halogeen lampjes zijn geplaatst. Zaterdag was het dimlicht vrij geel, nu lijkt dimlicht een stuk witter. Kan ook mijn perceptie zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/ok62z8.jpg
Excuses voor de matige foto in onze saaie parkeergarage. Vrijdag de binnenkant zelf helemaal schoongemaakt. Zaterdag door de wasstraat gehaald en daarna even deze foto geschoten. Hij is weer als nieuw :*) En na een paar dagen ook alweer vies (met name de achterkant) overigens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

LuPo schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:02:

[afbeelding]
Excuses voor de matige foto in onze saaie parkeergarage. Vrijdag de binnenkant zelf helemaal schoongemaakt. Zaterdag door de wasstraat gehaald en daarna even deze foto geschoten. Hij is weer als nieuw :*) En na een paar dagen ook alweer vies (met name de achterkant) overigens. :P
Mooie bak! En ja, de achterkant is een echte vuilmagneet......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 11-10 22:19
Vorige week de knoop doorgehakt en een nieuwe leasewagen besteld. Ik wilde een volledig aangeklede auto met een niet al te lichte diesel.

De BMW 116ede viel af omdat bang was dat deze te weinig vermogen zou hebben. De Audi A3 1.6 had hetzelfde probleem en de sterkere motoren van BMW 1 en Audi A3 werden mij veel te duur met alle gewenste optie. De nieuwe renault megane sprak me minder aan, de peugeot 308 heb ik al ooit gereden en andere merken dan bovenstaande waren geen optie

Uiteindelijk bij volvo v40 uitgekomen. Ondanks het feit dat het niet het allernieuwste model is (zelfs niet me de recente facelift), vind ik het een mooie wagen om te zien en rijdt deze fijn. Ik heb besteld;

* V40 D3 2.0 150pk MY2017 + Thor verlichting
* Nordic+
* luxury Line
* Zwart leer en hemelbekleding
* Zwart getinte ramen
* Exterior Styling kit
* 18inch Midir
* Nog extra sensoren in de voorbumper.

De Harman Kardon upgrade niet gedaan omdat ik een behoorlijk slecht gehoor heb, en op een gegeven moment wel genoeg opties had geselecteerd.

Lijkt een prima combi en fijne wagen om weer een paar jaar in te rijden. Nog twee maandjes wachten dan staat ie er 16 januari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dEz0yG46J2rwc3vKKQEs9G18/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JUjtFmU5mFOPjzyVxSinsaKr/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f3rc2JPibkgZifaPKnp0et2n/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 15-11-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nice! Maar die is dan toch wel met Thor's Hammer koplampen? De render heeft die zo te zien niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:31:
Nice! Maar die is dan toch wel met Thor's Hammer koplampen? De render heeft die zo te zien niet...
Jazeker, dit is inderdaad een fout in de configurator van Volvo, die is niet actueel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Lumics schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:35:
[...]

Jazeker, dit is inderdaad een fout in de configurator van Volvo, die is niet actueel. 8)7
Bij die van mij rendert hij ze wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LDsm90WezSP8Lgq2pQzJxfJH/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8esfp3NfbauQ3kwKXz4trdyW/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YPd60xxb9txKWwaHPvX5RBde/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bzCrqh1CMHiLUPXqnCiXxEl9/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h0wM8JL80vh0zrWHdiPqFZQG/full.png

(nog 2 dagen, nog 2 dagen, nog 2 dagen...)

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 15-11-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:25
Die two-tone bekleding vind ik wel erg mooi eigenlijk. (Had ik niet zo verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

rinkel schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:15:
Die two-tone bekleding vind ik wel erg mooi eigenlijk. (Had ik niet zo verwacht)
Ja anders werd het me te zwart, en dat bruin vond ik niet mooi. Ze hadden vroeger ook een licht beige kleur die had ik eigenlijk graag willen hebben maar die zit niet meer bij de MY17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:53:
[...]

Bij die van mij rendert hij ze wel:
Dat maakt het natuurlijk niet minder een fout in de configurator. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aLOP3WlcCKCbo3dSMi5yLgTn/medium.jpg

Daarnaast zijn de specs belangrijker dat een gerenderd foto'tje

[ Voor 32% gewijzigd door Lumics op 15-11-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Lumics schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:37:
[...]

Dat maakt het natuurlijk niet minder een fout in de configurator. ;-)

[afbeelding]

Daarnaast zijn de specs belangrijker dat een gerenderd foto'tje
Ja dat klopt...

Mijn specs zijn:

V40 Cross Country D3 Nordic+ Luminous Sand, inclusief nog een rijtje extra opties zoals elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, neerklapbare bijrijdersstoel, afneembare trekhaak, lederen bekleding, zwarte hemelbekleding, 17" velgen, en nog een handje vol klein optiegrut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:55:
[...]

Ja dat klopt...

Mijn specs zijn:

V40 Cross Country D3 Nordic+ Luminous Sand, inclusief nog een rijtje extra opties zoals elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, neerklapbare bijrijdersstoel, afneembare trekhaak, lederen bekleding, zwarte hemelbekleding, 17" velgen, en nog een handje vol klein optiegrut.
Mooi man. En nog maar 2 dagen wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Lumics schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:02:
[...]

Mooi man. En nog maar 2 dagen wachten..
Die laatste dagen duren het langst! _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ze hebben het pijltje in het Volvo logo nu gelijk gezet aan die diagonale chromen streep. Bij onze MY2014 wijst dat pijltje van het logo iets verticaler. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:05
Netsrek schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:13:
[...]

Heb je ook gekeken naar een Ford Fiesta? De titanium editions zijn rijk uitgerust en met 95pk diesel ook nog redelijk rap voor het model.
De kogel is door de kerk. De Leon 5F blijft nog tot maart 2018 :). Al het andere werd alleen maar duurder per maand. Aangezien het enige voordeel zou zijn dat het een nieuwe auto is blijf ik mijn Leon nog een jaar rijden. Mijn leasebudget is nou niet dusdanig dat ik iets leuks kan uitkiezen dus moet het zo goedkoop mogelijk zijn :)

Ergo; de Leon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
  • Laatst online: 07:49
Leaseofferte van onderstaande BMW 330E ligt bij de werkgever! Net onder de 1k p/m inclusief brandstofvoorschot.

Betreft een 330E inclusief o.a. comfort pakket, centennial high executive en model luxury line.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q5gj72DClfzmNbDhyT7O17PW/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door nMad op 15-11-2016 15:55 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

nMad schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:50:
Leaseofferte van onderstaande BMW 330E ligt bij de werkgever! Net onder de 1k p/m inclusief brandstofvoorschot.

[afbeelding]
Das ne mooie Bimmer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Thanks! Vind ik zelf ook >:)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ruud schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:12:
[...]

De kogel is door de kerk. De Leon 5F blijft nog tot maart 2017 :). Al het andere werd alleen maar duurder per maand. Aangezien het enige voordeel zou zijn dat het een nieuwe auto is blijf ik mijn Leon nog een jaar rijden. Mijn leasebudget is nou niet dusdanig dat ik iets leuks kan uitkiezen dus moet het zo goedkoop mogelijk zijn :)

Ergo; de Leon!
Tot maart is maar een maandje of 4 hoor. ;)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:20

Hedphuq

Xbox Live: VV1R3D

Betreft een 330E inclusief o.a. comfort pakket, centennial high executive en model luxury line.

[afbeelding]
Mooie wagen. Mijn 330e ga ik vrijdag ophalen. Geschatte levertijd voor bestellen: 10 weken. Daadwerkelijke levertijd: 4 weken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Hedphuq schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:39:
[...]

Mooie wagen. Mijn 330e ga ik vrijdag ophalen. Geschatte levertijd voor bestellen: 10 weken. Daadwerkelijke levertijd: 4 weken 8)7
Foto? Welke pakketten en opties heb jij gekozen? Ik moest een kiezen die op voorraad staat bij een dealer aangezien het nu te laat is om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
Hyp Hyper schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:33:
[...]

Tot maart is maar een maandje of 4 hoor. ;)
Scherp ;) +12 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:20

Hedphuq

nMad schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:44:
[...]

Foto? Welke pakketten en opties heb jij gekozen? Ik moest een kiezen die op voorraad staat bij een dealer aangezien het nu te laat is om te bestellen.
Heb nog geen foto's aangezien ik m vrijdag ga ophalen. Misschien dat ik verkoper zover krijg om even een paar foto's te sturen. Optielijst is een flinke...
- Estoril blauw
- M-sport
- Centennial High Exec
- Comfort pack
- Innovation pack
- Harman/Kardon audio
- M Sportremsysteem
- 19 inch M Sterspaak (styling 403M)
- Elektrisch verstelbare voorstoelen
- Adaptieve LED koplampen
- DAB
- iPhone 7

Lijst is nog iets langer maar laten we zeggen dat ie bijna full-option is. De iPhone was een cadeautje bij de bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Laatst online: 10-10 14:43
Ik ga afwachten of mijn keuze goedgekeurd wordt....

Volvo V40 D2 Nordic+
Paar extraatjes maar, geen budget meer helaas voor de luxury line...

- DAB+
- Modern Wood inleg
- uitschuifbare armsteun
- elektrische kindersloten
- 62 Liter tank

accessoires:
- trekhaak
- dakdragers
- Styling kit dark grey (+ uitlaten)
- 12V in kofferruimte

**fingers crossed**

Hopen dat het meevalt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 21:40
Het lijkt wel alsof iedereen een Nordic versie heeft in Nederland. Is dit hetzelfde als het professional pack in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nordic en Nordic+ zijn twee verschillende pakketten. De Nordic is de "kale" versie, de Nordic+ is heel uitgebreid en heel voordelig. Voor €3000 krijg je onder andere:

- navigatie
- adaptive LED koplampen
- regensensor
- Performance audio
- cruise control
- climate control
- automatisch dimmende binnenspiegel
- parkeersensoren achter
- etc...
Rob-T6 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:40:

Volvo V40 D2 Nordic+

- DAB+
- Modern Wood inleg
- uitschuifbare armsteun
- 62 Liter tank

accessoires:
- trekhaak
- dakdragers
- 12V in kofferruimte

**fingers crossed**

Die verstelbare armsteun en 62 liter tank zijn tegenwoordig standaard. De kleinere tank zat alleen in de 14% V40 D4 die een tijdje is geleverd om die auto binnen de 14% te duwen. Zodra de 14% niet meer haalbaar was hebben ze weer standaard de grote tank geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:36:
Nordic en Nordic+ zijn twee verschillende pakketten. De Nordic is de "kale" versie, de Nordic+ is heel uitgebreid en heel voordelig. Voor €3000 krijg je onder andere:

- navigatie
- adaptive LED koplampen
- regensensor
- Performance audio
- cruise control
- climate control
- parkeersensoren achter
- etc...

[...]

Die verstelbare armsteun en 62 liter tank zijn tegenwoordig standaard. De kleinere tank zat alleen in de 14% V40 D4 die een tijdje is geleverd om die auto binnen de 14% te duwen. Zodra de 14% niet meer haalbaar was hebben ze weer standaard de grote tank geleverd.
Zit er een kleinere tank in mijn V40 D4? Hoeveel liter minder betreft dit dan? Ik heb laatst namelijk 59 liter getankt en helemaal leeg was hij niet (wel bijna overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ManiacScum schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:45:
[...]

Zit er een kleinere tank in mijn V40 D4? Hoeveel liter minder betreft dit dan? Ik heb laatst namelijk 59 liter getankt en helemaal leeg was hij niet (wel bijna overigens)
In de 14% V40 D4 (enige tijd geleverd in 2012) zit standaard een 40 liter tank. Als jouw V40 daar één van is dan zal die wel met de toen optionele grotere tank geleverd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:48:
[...]

In de 14% V40 D4 (enige tijd geleverd in 2012) zit standaard een 40 liter tank. Als jouw V40 daar één van is dan zal die wel met de toen optionele grotere tank geleverd zijn...
Hmmm die optie kan ik mijn niet herinneren, maar goed mijn V40 D4 is ook van 9-2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ManiacScum schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:49:
[...]

Hmmm die optie kan ik mijn niet herinneren, maar goed mijn V40 D4 is ook van 9-2014
Dus is hij niet zo'n 14% V40 D4 uit 2012. Dus heeft die van jou standaard de 62-liter tank. Want de 40-liter tank was alleen standaard bij die 14% V40 D4 uit 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8

- navigatie
- adaptive LED koplampen
- regensensor
- Performance audio
- cruise control
- climate control
- parkeersensoren achter
- etc...

[...]
Dat stemt overeen met het professional pack in Belgie + enkele nuttige extra's (climate control, led, regensensot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

O ja wacht, Nordic+ heeft ook standkachel, Volvo On Call (waardoor de standkachel programmeerbaar en op afstand bedienbaar wordt), zetelverwarming, elektrische voorruitverwarming... Alles wat je nodig hebt in het koude Zweden. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 16-11-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:48:
[...]

Viel ie daarmee ook buiten de 14% toentertijd anders begrijp ik die optie namelijk niet :?

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 16-11-2016 10:05 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JB schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:04:
[...]

Viel ie daarmee ook buiten de 14% toentertijd :?
Nee dat weer niet want als opties het brandstofverbruik niet buiten een bepaalde marge beïnvloeden is daar geen nieuwe typegoedkeuring voor nodig. Pure onzin natuurlijk maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo

[afbeelding]
Is dit de dealer in Groningen? Of hebben ze allemaal hetzelfde interieur bij BMW garages. :P

Mooie wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:05:
[...]

Nee dat weer niet want als opties het brandstofverbruik niet buiten een bepaalde marge beïnvloeden is daar geen nieuwe typegoedkeuring voor nodig. Pure onzin natuurlijk maar ja.
Waarom bestond die optie dan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JB schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:20:
[...]
Waarom bestond die optie dan?
Omdat die V40 D4 met de gewichtsbesparing die de 40-liter-tank hem gaf net binnen de 14% bijtellingscategorie viel, dus is die 40-liter-tank standaard. Met de 60-liter-tank standaard zou hij geen 14% geweest zijn. Maar met de 60-liter-tank als optie kan hij wel de typegoedkeuring van de standaard 40-liter-tank-versie behouden. Super krom natuurlijk maar ja wijs mij één fiscale regel aan die niet krom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:04:
O ja wacht, Nordic+ heeft ook standkachel, Volvo On Call (waardoor de standkachel programmeerbaar en op afstand bedienbaar wordt), zetelverwarming, elektrische voorruitverwarming... Alles wat je nodig hebt in het koude Zweden. ;)
Dat omvat zowat alles! :) Jullie hebben geluk met zo'n pack ter beschikking te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:23:
[...]

Omdat die V40 D4 met de gewichtsbesparing die de 40-liter-tank hem gaf net binnen de 14% bijtellingscategorie viel, dus is die 40-liter-tank standaard. Met de 60-liter-tank standaard zou hij geen 14% geweest zijn. Maar met de 60-liter-tank als optie kan hij wel de typegoedkeuring van de standaard 40-liter-tank-versie behouden. Super krom natuurlijk maar ja wijs mij één fiscale regel aan die niet krom is.
Mja normaliter betreft dit toch alleen niet AF-fabriek opties? Apart dat dit ook zo ging :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Die verstelbare armsteun en 62 liter tank zijn tegenwoordig standaard.
Nee hoor, mijn D2 Nordic+ Luxury heeft geen verstelbare armsteun en geen 62 liter tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:43:
[...]

Nee hoor, mijn D2 Nordic+ Luxury heeft geen verstelbare armsteun en geen 62 liter tank.
Huh? Wat vreemd. Toen ik bij de dealer mijn V40 samenstelde waren dat geen opties - omdat ze standaard waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vind het sowieso knap als iemand gehakt kan maken van de Volvo opties en pakketten. Daar moet je volleerd puzzelkampioen zijn om de beste combinatie voor de opties die je wil hebben uit te kiezen :). Die Nordic+ maakt het al wel een stukje makkelijker, ik denk dat ik het daarbij zou laten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:52:
[...]

Huh? Wat vreemd. Toen ik bij de dealer mijn V40 samenstelde waren dat geen opties - omdat ze standaard waren.
Maar jij hebt een cross country. Misschien verschilt dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:08:
[...]

Maar jij hebt een cross country. Misschien verschilt dat
En D3, dat verschilt misschien ook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lumics
Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:24:
[...]

En D3, dat verschilt misschien ook...
Op de D3 is de 62 litertank standaard. Op de D2 is de 41 literstandaard. Het kan op de D2 wel als optie worden toegevoegd.

Check de brochure van 1 november: [ Klik ] , en dan weet je het zeker.

[ Voor 22% gewijzigd door Lumics op 16-11-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:23:
[...]

In de specificatielijsten van de Nordic+ staan nog specifiek voor de D2 een 40l tank en op de optielijst een 62L, de verschuifbare armsteun is ook nog een specifieke optie.
Ik zou dan wel willen weten wanneer dat standaard geworden is, kan ik misschien sunblinds of tinten nog mee nemen ;).

Mogelijk dat de grotere tank ook voor de 21% nog noodzakelijk is / was

[ Voor 4% gewijzigd door Rob-T6 op 16-11-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rob-T6 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:32:
[...]

In de specificatielijsten van de Nordic+ staan nog specifiek voor de D2 een 40l tank en op de optielijst een 62L, de verschuifbare armsteun is ook nog een specifieke optie.
Ik zou dan wel willen weten wanneer dat standaard geworden is, kan ik misschien sunblinds of tinten nog mee nemen ;).

Mogelijk dat de grotere tank ook voor de 21% nog noodzakelijk is / was
De Configurator gaf inderdaad toen ik mijn V40 Cross Country D3 configureerde ook de verstelbare armsteun aan als optie. Maar toen ik bij de dealer zat, kon hij die niet in de optielijst vinden - omdat die standaard geworden was. De Configurator is dus ook niet echt een authoritive source. ;)

Maar het systeem van Volvo zelf trouwens ook niet, want in de Configurator had ik bepaalde velgen gekozen die de dealer ook niet kon vinden, maar die achteraf toch als fabrieksoptie mogelijk waren terwijl hij het in hun systeem alleen als dealeroptie kon aangeven... Oftewel, YMMV. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 16-11-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
Hoe kom ik er nou achter hoeveel het brandstofvoorschot is? Stel, ik krijg een leasebudget van €800,- inclusief brandstof, weet ik toch nooit hoeveel ik precies aan de auto 'uit kan geven', omdat het brandstofvoorschot bij elke auto anders is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:35:
[...]

De Configurator gaf inderdaad toen ik mijn V40 Cross Country D3 configureerde ook de verstelbare armsteun aan als optie. Maar toen ik bij de dealer zat, kon hij die niet in de optielijst vinden - omdat die standaard geworden was. De Configurator is dus ook niet echt een authoritive source. ;)

Maar het systeem van Volvo zelf trouwens ook niet, want in de Configurator had ik bepaalde velgen gekozen die de dealer ook niet kon vinden, maar die achteraf toch als fabrieksoptie mogelijk waren terwijl hij het in hun systeem alleen als dealeroptie kon aangeven... Oftewel, YMMV. :D
Verschuifbare armsteun is enkel standaard bij de Luxury line. Niet bij de nordic+.
vinom schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:40:
Hoe kom ik er nou achter hoeveel het brandstofvoorschot is? Stel, ik krijg een leasebudget van €800,- inclusief brandstof, weet ik toch nooit hoeveel ik precies aan de auto 'uit kan geven', omdat het brandstofvoorschot bij elke auto anders is?
De baas kan jou vertellen wat je krijgt, en de leasemij kan de kosten uitsplitsen naar wat jij moet betalen.

[ Voor 34% gewijzigd door Lumics op 16-11-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Lumics schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:41:
[...]

Verschuifbare armsteun is enkel standaard bij de Luxury line. Niet bij de nordic+.
En toch was die volgens de dealer wel standaard. Misschien bij de Cross Country standaard? Of in het Nordic+ pakket bij de Cross Country? No idea. Ik krijg hem er wel bij (als het goed is - zal ik morgen zeker weten) terwijl het niet als optie is aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:46:
[...]

En toch was die volgens de dealer wel standaard. Misschien bij de Cross Country standaard? Of in het Nordic+ pakket bij de Cross Country? No idea. Ik krijg hem er wel bij (als het goed is - zal ik morgen zeker weten) terwijl het niet als optie is aangevinkt.
Ditzelfde geldt ook voor de Cross Country ( Klik ). Check pagina 6, daar staat het onder de luxury line. Je hebt standaard een armsteun, maar geen verstelbare.

[ Voor 4% gewijzigd door Lumics op 16-11-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Lumics schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:41:
[...]

Niet dus, want ik heb de Nordic+ Luxury en heb geen verschuifbare armsteun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
PdeBie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:50:
[...]

Niet dus, want ik heb de Nordic+ Luxury en heb geen verschuifbare armsteun ;)
Wellicht heb jij een versie van >November 2016. ;-) . En als het wel in de brochure staat, is het blijkbaar niet gemonteerd en zou ik bij de dealer aankloppen.

Volgens alle brochures oudere brochures zou je deze armsteun moeten hebben:

http://www.volvocars.com/...v40/publication_year:2016

Ik zou dan de dealer een bezoekje brengen.

[ Voor 43% gewijzigd door Lumics op 16-11-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Klopt, dat het standaard was, was nieuw bij de MY17 volgens de dealer. :)

Verwarrend is het allemaal wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hmmmm. Ik zal binnenkort mijn brochure er eens op naslaan en de dealer benaderen. Moet toch nog langs ivm andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rob-T6 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:40:

Volvo V40 D2 Nordic+

- DAB+
- Modern Wood inleg
- uitschuifbare armsteun
- 62 Liter tank

accessoires:
- trekhaak
- dakdragers
- 12V in kofferruimte

**fingers crossed**

Ik heb op mijn nieuwe V40 ook DAB+ genomen, ben benieuwd.

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik heb zelf ook de elektrische kindersloten gehad. Mijn kinderen waren toen 3 en 6 en die luisterden gewoon goed. In mijn ogen dan ook een overbodig optie, mits je de kinderen maar in de hand hebt :).
Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:53:
[...]

Dus is hij niet zo'n 14% V40 D4 uit 2012. Dus heeft die van jou standaard de 62-liter tank. Want de 40-liter tank was alleen standaard bij die 14% V40 D4 uit 2012.
De huidige D2 handgeschakeld heeft nog steeds een 40 liter tank standaard. Is gewoon weer slim verdiend aan het basismodel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
fredkroket schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:06:
[...]

Ik weet niet in welk gebied je woont/rijdt, maar op mijn dagelijkse traject Tiel > Eindhoven is het bereik super te noemen. Kwaliteit is ook goed. Alleen bij Vught hapert hij af en toe, maar goed.... dat is echt een enkele keer een hikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
fredkroket schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:06:
[...]

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik heb zelf ook de elektrische kindersloten gehad. Mijn kinderen waren toen 3 en 6 en die luisterden gewoon goed. In mijn ogen dan ook een overbodig optie, mits je de kinderen maar in de hand hebt :).
eens, maar het is geen dure optie, en het zet ook gelijk de ramen op slot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Phoe net de inlog gegevens gekregen van de lease partij van mijn vriendin haar werk.
720 euro voor een Yaris van 19k. Incl winterbanden europa tank pas en geen eigen risico. Volgens mij op 40k 4 jaar. (maar het daadwerkelijke lease contract voor het bedrijf zal waarschijnlijk 35k 5 zijn.) Verder is de Yaris letterlijk het enige modelletje wat uberhoubt BIJNA binnen het lease budget valt van 680 euro.
Dan komt daar ook nog eens een eigen bijdrage bij van 70 euro bruto.

Een talisman (de goedkoopste config van de estate) kost 878 euro in de maand. Ik heb het idee dat haar werkgever gewoon 100 / 200 euro boven op de prijs gooit ofzo.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Shunt schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:51:
Phoe net de inlog gegevens gekregen van de lease partij van mijn vriendin haar werk.
720 euro voor een Yaris van 19k. Incl winterbanden europa tank pas en geen eigen risico. Volgens mij op 40k 4 jaar. (maar het daadwerkelijke lease contract voor het bedrijf zal waarschijnlijk 35k 5 zijn.) Verder is de Yaris letterlijk het enige modelletje wat uberhoubt BIJNA binnen het lease budget valt van 680 euro.
Dan komt daar ook nog eens een eigen bijdrage bij van 70 euro bruto.

Een talisman (de goedkoopste config van de estate) kost 878 euro in de maand. Ik heb het idee dat haar werkgever gewoon 100 / 200 euro boven op de prijs gooit ofzo.
Ik zie: Europapas, geen eigen risico. Dit moet natuurlijk ergens worden afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Lumics schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:52:
[...]

Ik zie: Europapas, geen eigen risico. Dit moet natuurlijk ergens worden afgedekt.
Ja die dingen kosten letterlijk niet meer dan 20 euro in de maand.
Even voor je beeldvorming. Toen ik bij het zelfde bedrijf werkte kon ik voor de 680 euro een Renault Megane leasen of een Volvo V40.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12:29
20 euro?

Verschil Europapas + winterbanden en Nationale pas zonder winterbanden was bij mij iets van 95 euro

Ging om Dutchlease voor een 3 jarig contract op 40k km voor een Talisman.

[ Voor 25% gewijzigd door KillaZ op 16-11-2016 14:15 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

KillaZ schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:15:
20 euro?

Verschil Europapas + winterbanden en Nationale pas zonder winterbanden was bij mij iets van 95 euro

Ging om Dutchlease voor een 3 jarig contract op 40k km voor een Talisman.
Winterbanden kan ik niet vergelijken maar gezien die dingen rond de 700 euro zitten kan je daar vanuit gaan dat ze ongeveer tussen de 10 en de 15 euro de maand kosten. (als je korter leased worden die nog duurder natuurlijk) Tank kaart had ik mij laten vertellen door onze vroegere vlootbeheerder dat tussen de 5 en de 10 euro in de maand zou zitten en het enigenrisico dekte het bedrijf zelf in.

Ze willen volgens mij gewoon geld besparen en mensen uit lease auto's houden. en dat doe je door ze extreem duur te maken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12:29
Shunt schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:19:
[...]

Winterbanden kan ik niet vergelijken maar gezien die dingen rond de 700 euro zitten kan je daar vanuit gaan dat ze ongeveer tussen de 10 en de 15 euro de maand kosten. (als je korter leased worden die nog duurder natuurlijk) Tank kaart had ik mij laten vertellen door onze vroegere vlootbeheerder dat tussen de 5 en de 10 euro in de maand zou zitten en het enigenrisico dekte het bedrijf zelf in.

Ze willen volgens mij gewoon geld besparen en mensen uit lease auto's houden. en dat doe je door ze extreem duur te maken.
Dat ze uberhaupt Benzine mag leasen met 40k per jaar?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

KillaZ schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:24:
[...]

Dat ze uberhaupt Benzine mag leasen met 40k per jaar?
Hybrid mag schijnbaar wel.
Als ze een diesel zou willen leasen zou de goedkoopste auto 50 / 60 over budget gaan.

Het probleem zal hem er in zitten dat het hoofdkantoor van de Nederlandse lease auto's af wil want in Frankrijk kennen ze dat niet. Er zijn al een paar pogingen geweest om van de lease regeling af te komen bvb door een mobiliteit budget af te sluiten maar dat is steeds tegen gehouden door het OR.

Maar het lease contract met de lease maatschappij veranderen kan gewoon zonder inspraak van het OR dus niemand die er iets aan kan doen dat die auto's meer dan 100 / 200 euro te duur zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Shunt op 16-11-2016 14:31 ]

Game PC

Pagina: 1 ... 35 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic