Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:01:
[...]

Tja daar zit wel wat in, maar als je een geavanceerd verlichtingssysteem hebt dat meedraait met de bocht of andere van zulke handige fancy gadgets, is dat vaak ook uitgeschakeld als je de verlichting op "aan" zet ipv "auto". Dat was in ieder geval bij mijn C30 zo. Met de verlichting op "aan" draaiden de koplampen niet mee in de bochten, op "auto" wel.
dat is raar, bij mijn auto's werkten de lichten exact hetzelfde ongeacht de stand van de lichtschakelaar.
ik had dus ook gewoon meedraaiende verlichting (skoda octavia met xenon bijvoorbeeld, peugeot 508sw ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40

ST10©DE

Dus.............

Unknown Alien schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:40:
Kan me herinneren dat bij daglicht, de achterlichten niet aan mogen staan. Net als die angeleyes van BMW die overdag aanstaan, maar achter lichten niet.
Volgens was het zo dat bij het voeren van DRL er geen andere verlichting aan mag zijn aan de VOORKANT. En werd er niet over gesproken over verlichting aan de achterkant. Bij mijn A3 was dat een van de eerste dingen die ik heb veranderd: altijd de achterlichten aan. En als ik het mij goed herinner is dit ook het geval bij de Volvo V40 MY2015 af fabriek (dus achterlichten ook aan bij DRL)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:28
P. Mekes schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:07:
[...]

Volgens was het zo dat bij het voeren van DRL er geen andere verlichting aan mag zijn aan de VOORKANT. En werd er niet over gesproken over verlichting aan de achterkant. Bij mijn A3 was dat een van de eerste dingen die ik heb veranderd: altijd de achterlichten aan. En als ik het mij goed herinner is dit ook het geval bij de Volvo V40 MY2015 af fabriek (dus achterlichten ook aan bij DRL)
Je hebt ook gelijk. Bij DRL mag je aan de voorzijde geen enkel andere verlichting erbij aan hebben. Maar aan de achterzijde mag je ook DRL hebben. Sterker nog het wordt binnenkort zelfs standaard bij alle nieuwe auto's....DRL voor + achteren :)

Ik codeer dat juist ook altijd, DRL voor + achteren en dan als extra dat je je DRL in/uit kunt schakelen. Want op standje 0 blijft DRL altijd aan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:31:
[...]

Kan dat navigatiescherm ook in nightmodus? Krijg het namelijk niet gevonden en is aardig fel in het donker.
Jazeker. Gaat automatisch (wanneer je dimverlichting inschakelt) maar moet je wel eerst eenmalig instellen. Te vinden bij helderheid instelling van het scherm, is een los vakje wat je kunt aanvinken om dit in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00
Schimanski81 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:07:
[...]

Jazeker. Gaat automatisch (wanneer je dimverlichting inschakelt) maar moet je wel eerst eenmalig instellen. Te vinden bij helderheid instelling van het scherm, is een los vakje wat je kunt aanvinken om dit in te stellen.
Duidelijk! Straks eens nakijken. Thanks. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Unknown Alien schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:07:
[...]

Verstelbare stoel een optie...ppfff ahhaahahha
Ja, fantastisch hé. :') :P
Mx. Alba schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:18:
Als het buiten haar schuld is dan raakt ze haar no claim toch niet kwijt en wordt de schade toch gedekt door de verzekering van de tegenpartij? /offtopic

Klinkt als een leuk vrouwenwagentje. :D Tweepitter?
Tweepitter inderdaad. Haha, wel haar schuld want van achter iemand geramt. Tja, dan ben je per definitie schuldig. Dat er een hele stoet rijdende afzetting ineens de weg opvliegt en tientallen mensen in de ankers moeten vliegen hebben ze het niet over.

Verder vandaag bij Fiat zelf geweest om te kijken of ze in de buurt konden komen van dezelfde aanbieding. Lukte niet. Ze waren 100 euro per maand duurder met slechtere voorwaarden. Ze hebben zelfs de importeur gebeld hoe dit kan :'). Goede deal dus :) dealer zei ook letterlijk "moet je met beide handen aanpakken!"

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 02-11-2016 15:07 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Kecin schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:04:
Tweepitter inderdaad. Haha, wel haar schuld want van achter iemand geramt. Tja, dan ben je per definitie schuldig. Dat er een hele stoet rijdende afzetting ineens de weg opvliegt en tientallen mensen in de ankers moeten vliegen hebben ze het niet over.
Ook mee gereden? Klinkt als een brommobiel, hè.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hyp Hyper schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:50:
[...]

Ook mee gereden? Klinkt als een brommobiel, hè.
Ja, en ja :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaar contract omgewisseld voor een vast contract. :) 2 maand eerder dan verwacht.
Nu ook maar een andere lease uitzoeken.
550 euro excl brandstof met 20% uitloop. 30k km en 48 maand. Eens kijken of je daar wat leuks voor kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Rainesh schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:53:
[...]

Je hebt ook gelijk. Bij DRL mag je aan de voorzijde geen enkel andere verlichting erbij aan hebben. Maar aan de achterzijde mag je ook DRL hebben. Sterker nog het wordt binnenkort zelfs standaard bij alle nieuwe auto's....DRL voor + achteren :)

Ik codeer dat juist ook altijd, DRL voor + achteren en dan als extra dat je je DRL in/uit kunt schakelen. Want op standje 0 blijft DRL altijd aan.
Waarom zou je het helemaal uit willen hebben eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:58:
Jaar contract omgewisseld voor een vast contract. :) 2 maand eerder dan verwacht.
550 euro excl brandstof met 20% uitloop. 30k km en 48 maand. Eens kijken of je daar wat leuks voor kan krijgen.
Dat lijkt me niet zo denderend veel eigenlijk, die 20% uitloop zal je wel nodig hebben als je echt een leuke auto wil. Aan de andere kant zijn er ook genoeg goedkopere auto's natuurlijk die wel in dat budget gaan passen - het is maar wat je er zelf voor wil neertellen natuurlijk!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:58:
Gefeliciteerd :)! Je kan 20% uitlopen, je hebt dan 660 euro maximaal te besteden toch? Naar wat voor iets ben je opzoek? Station, Sedan, Coupe, Cabrio. Bijtelling? Wel/Niet zuinig?

Ben benieuwd :). Wat rijd je nu overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ManiacScum schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:21:
[...]

Waarom zou je het helemaal uit willen hebben eigenlijk?
Als je bijv ergens stil staat (met draaiende motor) en niet wilt dat je verlichting (of DRL) continu blijft branden.

Sommige mensen vinden het hele DRL niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rainesh schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:48:
[...]

Als je bijv ergens stil staat (met draaiende motor) en niet wilt dat je verlichting (of DRL) continu blijft branden.

Tja, dat is dan Helaesch Pindakaesch want DRL is tegenwoordig verplicht op alle nieuwe modellen auto's. Motor aan = verlichting aan (DRL of dimlicht).

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:02
Stel je staat op een parkeerplaats ergens te wachten met draaiende motor (want 't is koud). Dan is 't toch wel prettig als je die lampen uit kan doen, niet?

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 02-11-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

tiguan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:50:
Stel je staat op een parkeerplaats ergens te wachten met draaiende motor. Dan is 't toch wel prettig als die lampen uit kan doen, niet?
Dan doe je toch de motor uit als je per se je licht uit wil? Sorry maar ik zie het probleem niet zo. De enige reden om in zo'n situatie je licht uit te willen doen is energiebesparing maar je bespaart dan nog veel meer door de motor ook uit te doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Mx. Alba schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:52:
[...]

Dan doe je toch de motor uit als je per se je licht uit wil? Sorry maar ik zie het probleem niet zo. De enige reden om in zo'n situatie je licht uit te willen doen is energiebesparing maar je bespaart dan nog veel meer door de motor ook uit te doen. :D
In de situatie dat 't koud is en je motor daarom aan wil laten, had ik er later bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

tiguan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:54:
[...]

In de situatie dat 't koud is en je motor daarom aan wil laten, had ik er later bij gezet.
Dan open je de Volvo Sensus app en zet je de standkachel aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:40:
[...]

Gefeliciteerd :)! Je kan 20% uitlopen, je hebt dan 660 euro maximaal te besteden toch? Naar wat voor iets ben je opzoek? Station, Sedan, Coupe, Cabrio. Bijtelling? Wel/Niet zuinig?

Ben benieuwd :). Wat rijd je nu overigens?
Rij nu een focus, wel leuk aangekleed.
Opzoek naar station want er komt een kleine bij.
Voorkeur gaat uit naar een Megane, Octavia of Astra.
Moet een diesel zijn al mogen we op benzine prijs uitzoeken.

Ik hoorde dat de Talisman er ook op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:35:
[...]

Dat lijkt me niet zo denderend veel eigenlijk, die 20% uitloop zal je wel nodig hebben als je echt een leuke auto wil. Aan de andere kant zijn er ook genoeg goedkopere auto's natuurlijk die wel in dat budget gaan passen - het is maar wat je er zelf voor wil neertellen natuurlijk!
Klopt het is niet mega veel.
Komt door mijn functie als auditor. Je kunt gewoon niet aankomen bij kleine klanten, die hun certificaat er nauwelijks uithalen qua omzet, in een leuke audi of bmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:02:
[...]

Klopt het is niet mega veel.
Komt door mijn functie als auditor. Je kunt gewoon niet aankomen bij kleine klanten, die hun certificaat er nauwelijks uithalen qua omzet, in een leuke audi of bmw.
Op zich denk ik dat je nog wel een leuke C segment wagen kan rijden of iets kaler in het D segment.
Kilometers met 30k per jaar valt mee, en het is exclusief brandstof.

Het hele verhaal van representatief aankomen bij klanten heb ik nooit echt geslikt/gesnapt.
De klant betaald voor een dienst en uitvoerend persoon, hoe deze dan besluit zijn geld uit te geven aan een leaseauto is toch niet interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

secury schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:09:
[...]

Op zich denk ik dat je nog wel een leuke C segment wagen kan rijden of iets kaler in het D segment.
Kilometers met 30k per jaar valt mee, en het is exclusief brandstof.

Het hele verhaal van representatief aankomen bij klanten heb ik nooit echt geslikt/gesnapt.
De klant betaald voor een dienst en uitvoerend persoon, hoe deze dan besluit zijn geld uit te geven aan een leaseauto is toch niet interessant?
Deel van mijn klanten zijn agrariërs... daar ligt het doorgaans wat gevoeliger ;)

In het buitenland gaat het gelukkig wel anders. Luxe hotels en leuke auto's. Laatste was een bmw 220d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mx. Alba schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:52:
[...]

Voor als het koud is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Mx. Alba schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:00:
[...]

Ik rij geen Volvo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:00:
[...]

Rij nu een focus, wel leuk aangekleed.
Opzoek naar station want er komt een kleine bij.
Voorkeur gaat uit naar een Megane, Octavia of Astra.
Moet een diesel zijn al mogen we op benzine prijs uitzoeken.

Ik hoorde dat de Talisman er ook op staat.
Ik kan je vooral in dat budget de Octavia aanraden, vooral met de actie die er nu is (voor 600 euro heb je: automaat, panoramadak, en dikke velgen, lederen bekleding, etc, afhankelijk van je uitvoering). Dat zou voor dat bedrag net moeten lukken. Heb nu sinds een paar weken zelf een Octavia (hatchback) en ben er echt enorm tevreden over. Zo'n goede prijs/kwaliteitsverhouding en erg ruim van binnen. Echt ruim.

Kies je bijv voor de Businessuitvoering dan heb je standaard al; Xenon, betere speakers (Canton), grootbeeld navi met Wifi/DVD/USB/etc, getinte ramen.
Kies je dan voor het plus pakket daarbij dan heb je een bomvolle auto met automaat, heerlijke tourwagen dus :).
Het grote ŜKODA topic #1

In totaal kom je voor 500-600 euro dan een heel eind in de opties met de station en je kilometrage: http://directlease.nl/DLNl/nl/options.do?carTypeId=225591

Als ik daar alle opties aantik, op basis van 4 jaar, en 30k km dan kom ik op 605 euro excl. brandstof.
  • Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
  • Metallic lak
  • Lederen achterzijde van voorstoelen
  • Safety pakket
  • Alcantara/lederen bekleding
  • Sunset
  • Travel pakket
  • DAB (digitale radio ontvangst)
  • Functie pakket
  • Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding
  • Plus pakket Style Business
  • Elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor bestuurdersstoel en buitenspiegels
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
Daarbij zit dan al standaard Xenon, Navigatie pro, Speakerupgrade, etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Kecin op 02-11-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:44:
[...]

Ik kan je vooral in dat budget de Octavia aanraden, vooral met de actie die er nu is (voor 600 euro heb je: automaat, panoramadak, en dikke velgen, lederen bekleding, etc, afhankelijk van je uitvoering). Dat zou voor dat bedrag net moeten lukken. Heb nu sinds een paar weken zelf een Octavia (hatchback) en ben er echt enorm tevreden over. Zo'n goede prijs/kwaliteitsverhouding en erg ruim van binnen. Echt ruim.

Kies je bijv voor de Businessuitvoering dan heb je standaard al; Xenon, betere speakers (Canton), grootbeeld navi met Wifi/DVD/USB/etc, getinte ramen.
Kies je dan voor het plus pakket daarbij dan heb je een bomvolle auto met automaat, heerlijke tourwagen dus :).
Het grote ŜKODA topic #1

In totaal kom je voor 500-600 euro dan een heel eind in de opties met de station en je kilometrage: http://directlease.nl/DLNl/nl/options.do?carTypeId=225591

Als ik daar alle opties aantik, op basis van 4 jaar, en 30k km dan kom ik op 605 euro excl. brandstof.
  • Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
  • Metallic lak
  • Lederen achterzijde van voorstoelen
  • Safety pakket
  • Alcantara/lederen bekleding
  • Sunset
  • Travel pakket
  • DAB (digitale radio ontvangst)
  • Functie pakket
  • Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding
  • Plus pakket Style Business
  • Elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor bestuurdersstoel en buitenspiegels
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
Daarbij zit dan al standaard Xenon, Navigatie pro, Speakerupgrade, etc.
Hey bedankt, deze houd ikmin mn hoofd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Rainesh schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:48:
[...]

Hmm oke, ik kan me geen situatie verzinnen (persoonlijk) dat ik dit storend vind.
tiguan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:50:
Stel je staat op een parkeerplaats ergens te wachten met draaiende motor (want 't is koud). Dan is 't toch wel prettig als je die lampen uit kan doen, niet?
Nee niet bijzonder, sterker nog ik zou ze dan liever aan hebben.
Ik zie wel bepaalde soort mensen met de lichten uit op parkeerplaatsen staan..... maar die hebben denk ik andere bedoelingen :X

[ Voor 38% gewijzigd door ManiacScum op 03-11-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

[...]

Ik hoef daar zelfs mijn app niet voor te openen ;)

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 11:54
ManiacScum schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:34:
[...]

Hmm oke, ik kan me geen situatie verzinnen (persoonlijk) dat ik dit storend vind.

[...]

Nee niet bijzonder, sterker nog ik zou ze dan liever aan hebben.
Ik zie wel bepaalde soort mensen met de lichten uit op parkeerplaatsen staan..... maar die hebben denk ik andere bedoelingen :X
ik wel, ik stond op een drive-in bioscoop in Zaandam en daar kregen sommige autobezitters hun led-verlichting niet uit... staat er zo'n fel lampie ergens te schijnen... iedereen in rep en roer. toen maar een jas / kleed erover heen gelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zo zie je maar weer, er zal altijd wel een situatie zijn waar je je lampen wel uit wil hebben, maar niet de motor. Mogen we alsjeblieft nog iets zelf regelen aan een auto :)

Sommige DRL doet gewoon zelfs pijn aan m'n ogen. Snap echt niet dat dat goedgekeurd is, dat felle LED licht.

[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 03-11-2016 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Waar heb je in Zaandam een drive-in bioscoop? :o

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
tiguan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:13:
Mogen we alsjeblieft nog iets zelf regelen aan een auto :)
Je mag zelf weten wanneer je hem start en uitzet..... of hoe je je stoel stelt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ManiacScum schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:40:
[...]

Je mag zelf weten wanneer je hem start en uitzet..... of hoe je je stoel stelt. :P
En dat m'n lichten aan of uit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
tiguan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:00:
[...]

En dat m'n lichten aan of uit staan
Ik mag dat niet. Gezien het aantal fossielen dat op de weg rijdt die zonder licht rijden op momenten dat dit niet zou moeten, vind ik het geen slechte ontwikkeling dat dit op steeds meer auto's een verplichting wordt. Excessen en uitzonderingen zul je altijd houden.

Maar goed, verschillen in meningen blijf je altijd houden.

Ik ga me nu verheugen op 2017 en het uitzoeken van een nieuwe auto met DRL en Full Led :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
off topic:
wel grappig, ik weet dat bij mazda de DRL uitgaan als je je handrem aantrekt terwijl ze op off staan. Misschien dat dat bij meer automerken zo is?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Lekker is dat hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat ga ik over een paar weken ondervinden. Net niet op tijd voor de horrorwinter van volgende week! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:31:
[...]

Dat ga ik over een paar weken ondervinden. Net niet op tijd voor de horrorwinter van volgende week! :/
Ik heb de ervaring inmiddels. Het is super. Ook met het huidige weer is de auto lekker warm, vertrektijd ingeven en hij maakt het behaaglijk.
Ps: sta je een keer een uurtje op een P, heb je verwarming en kun je DVD kijken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heinemancp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:10:
[...]

ik wel, ik stond op een drive-in bioscoop in Zaandam en daar kregen sommige autobezitters hun led-verlichting niet uit... staat er zo'n fel lampie ergens te schijnen... iedereen in rep en roer. toen maar een jas / kleed erover heen gelegd...
wtf, die laten toch hopelijk niet allemaal hun motor draaien?

lijkt mij erg onaangenaam worden en misschien wel gevaarlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Snowhite0901 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:32:
off topic:
wel grappig, ik weet dat bij mazda de DRL uitgaan als je je handrem aantrekt terwijl ze op off staan. Misschien dat dat bij meer automerken zo is?
Klopt inderdaad. Ik kan met m'n 3 gerust met draaiende motor op een parkeerplaats gaan staan als ik dat zou willen. Geen DRL aan met de handrem erop. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Nu weten we wel dat je geen fan bent van Franse auto's

[ Voor 86% gewijzigd door PWM op 04-11-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we weer... alleen die van Audi zijn goed? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:37
Op dit moment rijd ik een Seat Leon 5F 5 deurs. Deze mag er in maart uit.

Maar wat dan?

Budget: 700 euro incl brandstof, 36 maanden, 40k km
Eisen: Diesel, niet langer dan mijn huidige Leon 5d (4263 mm) vanwege de garage, stoelen met zijdelingse steun voor een normaal postuur, goede verlichting.

Als ik op DirectLease ga kijken vind ik een Renault Clio Intens met GT-line (voor de stoelen) of een Alfa Mito Super (nee, ik ben geen kapper ;) ) leuke auto's.

Opties die me niets doen:
- Opel Corsa
- Mazda 2
- VW Polo
- Seat Ibiza
- Skoda Fabia

Andere optie: Leon nog een jaar doorrijden.

Mis ik een parel? :) Audi A1? Ik worstel me niet makkelijk door het optie-oerwoud van Audi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
In mijn megane 2012 kan ik het menu de DRL uitzetten. Ik heb ze standaard aan staan. Wel zo veilig :)

Bij DIM of stands verlichting blijft de DRL aan staan. Je kan het alleen uitzetten door het menu te scrollen en DRL optie uit te zetten. Maar om dat elke keer als het donker wordt naar een parkeerplaats te gaan en DRL uit te zetten en dan verder te rijden is ook weer zo wat.

De auto is Type goed gekeurd. het is dus toegestaan om met DRL en dim licht te rijden. Anders had het RDW de auto nooit toegelaten lijkt mij.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ruud schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:30:

Maar wat dan?

Eisen: Diesel, niet langer dan mijn huidige Leon 5d (4263 mm) vanwege de garage, stoelen met zijdelingse steun voor een normaal postuur, goede verlichting.

.....

Mis ik een parel? :) Audi A1? Ik worstel me niet makkelijk door het optie-oerwoud van Audi :)
DS 3
Skoda Fabia
Seat Ibiza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
P. Mekes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:35:
[...]

DS 3
Skoda Fabia
Seat Ibiza
DS3 is een goede optie inderdaad. Maar op het eerste gezicht liever een Mito dan. Je andere opties toegevoegd aan mijn lijst met auto's die me niet kunnen boeien :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ruud op 04-11-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
A1 is een stap achteruit tov Leon 5F. Vooral in comfort, de A1's zijn behoorlijk hard afgeveerd en isolatie is minder.

Golf 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ruud schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:30:

Maar wat dan?

Als ik op DirectLease ga kijken vind ik een Renault Clio Intens met GT-line (voor de stoelen) of een Alfa Mito Super (nee, ik ben geen kapper ;) ) leuke auto's.

Opties die me niets doen:
- Opel Corsa
- Mazda 2
- VW Polo
- Seat Ibiza
- Skoda Fabia

Andere optie: Leon nog een jaar doorrijden.

waarom doen die opties je niets, te klein? Je moet dus blijkbaar een klasse naar beneden?

En dan bijvoorbeeld een hyundai I20/30/kia ceed? mitsubishi asx, peugeot 208(wel opletten of die hoge positie van de klokken je bevalt)

[ Voor 6% gewijzigd door Snowhite0901 op 04-11-2016 11:45 . Reden: inspiratie :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Rainesh schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:40:
A1 is een stap achteruit tov Leon 5F. Vooral in comfort, de A1's zijn behoorlijk hard afgeveerd en isolatie is minder.

Golf 7?
Voor 700 euro met mijn wensen? ;) Dan kan ik net zo goed mijn Leon blijven rijden denk ik.

Heeft een A1 nog minder isolatie dan een Leon? Die is al een stuk luidruchtiger dan de Golf 7 namelijk.
Snowhite0901 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:43:
[...]

waarom doen die opties je niets, te klein? Je moet dus blijkbaar een klasse naar beneden?

En dan bijvoorbeeld een hyundai I20/30/kia ceed? mitsubishi asx, peugeot 208(wel opletten of die hoge positie van de klokken je bevalt)
Ik mag zelf kiezen wat ik wil leasen (Polo- of Golf-klasse) maar verkies een hoger salaris boven een duurdere auto ;). Een leaseauto met onze regels (zowel werkgever als Belastingdienst) zal nooit leuk worden in mijn geval. Dus dan liever een speeltje ernaast waar je wel plezier in kunt hebben.

Waar ik mijn eerste keuze op baseer is wat ik denk als ik zo'n auto op de weg zie. Bij een Clio vind ik het cartoon-achtige uiterlijk leuk bijvoorbeeld. Dat je er per dag erg veel ziet vind ik niet erg :). Ook het formaat van de Polo-klasse is prima. 2 stoelen is nu en in de toekomst voldoende, er moet wel ruimte zijn voor dakdragers om fietsen te vervoeren. :)

De Corsa valt bijvoorbeeld af omdat ik vind dat de 3 deurs qua uiterlijk niet klopt en de 5 deurs past bij iemand met pensioengerechtigde leeftijd.

Gewoon hele rationele redenen dus ;) :P

Je andere opties ga ik in het weekend op mijn gemak bekijken, thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 04-11-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ruud schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:06:
De Corsa valt bijvoorbeeld af omdat ik vind dat de 3 deurs qua uiterlijk niet klopt en de 5 deurs past bij iemand met pensioengerechtigde leeftijd.

Gewoon hele rationele redenen dus ;) :P
Waarom valt de Mazda 2 af eigenlijk? Te weinig binnenruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
nokiaan958GB schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:30:
[...]

wtf, die laten toch hopelijk niet allemaal hun motor draaien?

lijkt mij erg onaangenaam worden en misschien wel gevaarlijk :X
Nou de motor niet (al weet ik niet waarom dat gevaarlijk zou zijn bij een openlucht evenement en een watergekoelde motor) maar je moest je radio afstemmen op een zender zodat je ook geluid had. Hiervoor moet je contact ingeschakeld zijn, anders zit je elke minuut je radio opnieuw aan te zetten.

Bij contact aan -> DRL aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
YoshiBignose schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:16:
Waar heb je in Zaandam een drive-in bioscoop? :o
was een eenmalig evenement, ok ok was Amsterdam Noord op NDSM werf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Hyp Hyper schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:23:
[...]

idd dat was ook vooral degene die mijn wenkbrauwen omhoog deed gaan, ik had die pas mee als leenauto en ik was onder de indruk. Vandaar ook mijn vraag waarom die afvielen.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowhite0901 op 04-11-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Hyp Hyper schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:23:
[...]

Dat is een hele goede vraag... Die valt niet af nu ik m nog eens bekeken heb. Binnenruimte durf ik niet te zeggen. Ik maak de eerste keuze vanaf het scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48
Mazda 2 heb ik een jaar of twee terug ook in gezeten op de Rai en toen was ik er ook van onder de indruk, erg mooie auto voor zijn klasse.
Het liefst in het rood met die prachtige lichte lederen bekleding met rode bies, top!

Hij is voor mij wat te klein, anders was het zeker een optie geweest. De Mazda 3 vond ik het qua uiterlijk dan weer net niet, de Mazda 6 is wel weer prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
B-Real schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:57:
Mazda 2 heb ik een jaar of twee terug ook in gezeten op de Rai en toen was ik er ook van onder de indruk, erg mooie auto voor zijn klasse.
Het liefst in het rood met die prachtige lichte lederen bekleding met rode bies, top!

Hij is voor mij wat te klein, anders was het zeker een optie geweest. De Mazda 3 vond ik het qua uiterlijk dan weer net niet, de Mazda 6 is wel weer prachtig.
O de Mazda 3 kan ik juist wel waarderen tegenover de 2. Mooie lange neus, beetje BMW 1-serie achtig. Zeker in de GT-Line versie echt dik, ook van binnen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
DennusB schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:20:
[...]

O de Mazda 3 kan ik juist wel waarderen tegenover de 2. Mooie lange neus, beetje BMW 1-serie achtig. Zeker in de GT-Line versie echt dik, ook van binnen!
Klopt, ik vond alleen de achterkant tegenvallen. Net alsof ze hem iets in elkaar hebben gedrukt om hem aan een bepaalde lengte te laten voldoen. De 6 is wat langgerekter en dat vind ik mooier.

Interieur is erg mooi om te zien idd, maar veel knopjes (op het stuur) zijn toch van een hoog plastic niveau.
Ik heb uiteindelijk voor de Astra gekozen omdat deze net iets luxer aanvoelde, in de lease een stuk goedkoper was en meer vermogen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ruud schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:51:
[...]

Dat is een hele goede vraag... Die valt niet af nu ik m nog eens bekeken heb. Binnenruimte durf ik niet te zeggen. Ik maak de eerste keuze vanaf het scherm ;)
Ik zou hem zeker eens gaan proberen. Als hij een beetje is zoals de 3, ga je er qua rijgedrag vast plezier aan hebben. Geen turbo, dus lekker doortrekken want mooi koppelverloop door de toeren heen.
B-Real schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:24:
[...]

Klopt, ik vond alleen de achterkant tegenvallen. Net alsof ze hem iets in elkaar hebben gedrukt om hem aan een bepaalde lengte te laten voldoen. De 6 is wat langgerekter en dat vind ik mooier.

Interieur is erg mooi om te zien idd, maar veel knopjes (op het stuur) zijn toch van een hoog plastic niveau.
Ik heb uiteindelijk voor de Astra gekozen omdat deze net iets luxer aanvoelde, in de lease een stuk goedkoper was en meer vermogen had.
Ik vind vooral de lijn van de zijkant erg mooi. De achterkant is idd nog de minste kant.
Zelf vind ik de knopjes op het stuur goed genoeg aanvoelen. Enige wat me te plastic-achtig is gebleken, is de armsteun/middenconsole. Die begint inmiddels te piepen/raken als ik m'n arm erop leg.
Verder fijne wagen. Gaat als op rails de bocht door. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Hyp Hyper op 04-11-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
B-Real schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:57:

Aangezien ik toch op mijn winterbanden aan t wachten ben even bij de buren binnengelopen. DS3 valt per direct af. Veel te druk :)

De Mazda 2 viel me positief op! Ze hadden een donkerblauwe staan (GT-M Line met driver pack) met de lichte bekleding. Mooie volwassen auto. Ruim genoeg voor mij (192 cm) en rustig interieur. Mijn voorkeur gaat duidelijk niet uit naar de lichte lederen bekleding.

Enige wat me direct opviel, geen armsteun. Maar daar hebben ze een optie voor gelukkig :)

De zithouding moet me denk ik ook passen. Stuur leek voldoende te verstellen en ook de stoel kon denk ik diep genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De Mazda6 vind ik zelf de enige mooie(re) Mazda. Valt trouwens ook best mee qua prijs: een GT-M met 2.2l diesel automaat kost zo'n € 48k.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:43
Idd, de Mazda's van de laatste generaties zijn mooi... maar helaas nog steeds heel duur in de lease

Geldt trouwens voor veel meer doorsnee merken vid ik.

Een C4 Picasso van pak'm beet 28K is nog duurder in de lease dan een A3 Sportsback van 34K....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Rob-T6 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:31:
Idd, de Mazda's van de laatste generaties zijn mooi... maar helaas nog steeds heel duur in de lease

Een C4 Picasso van pak'm beet 28K is nog duurder in de lease dan een A3 Sportsback van 34K....
Nu vergelijk je ook wel een auto die 'niet' afschrijft met een auto die gigantisch afschrijft (aanname, hoge afschrijving door het merk én het model ;) )

On a side note;

Wij hebben 3 klasses (Polo, Golf, Passat). De huidige norm-bedragen dateren van eind 2013. Nu 3 jaar later zijn de Golf en Passat nog steeds even duur (zelfs een euro of wat goedkoper). De Polo is 10% gestegen in prijs. (625 -> 690 euro).. Is daar een verklaring voor? Bedragen gebaseerd op 36mnd / 40.000km met brandstof.

[ Voor 24% gewijzigd door Ruud op 04-11-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rob-T6 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:31:

Wat vind jij 'duur in de lease'. Een Mazda6 op basis van 3 jaar en 40k km (niet de GT-M, ik weet niet wat mijn collega voor versie rijdt) heb je voor zo'n 800 ex brandstof (ex btw).
Een Octavia, 2.0 TDI, veel opties (geen idee hoe die versie tegenwoordig heet) heb je dan voor zo'n 900 ex brandstof
Een 3 Serie heb je, leuk aangekleed, voor 1000 per maand ex brandstof.

Ik vermoed dat een GT-M ergens tussen de 900 en 1000 zal zitten met een 2.2l diesel.

Zo duur vind ik ze dus niet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Duur is natuurlijk relatief, maar het viel mij tijdens mijn zoektocht ook al op dat Mazda's in de lease duurder zijn dan de concurrentie met auto's in dezelfde klasse en cataloguswaarde.

Overigens wat wel een voordeel is bij Mazda, als je een GT-M uitvoering hebt hoef/kun je eigenlijk geen opties meer aanvinken want alles zit er al zo ongeveer op. Als je dezelfde opties aanvinkt bij bijvoorbeeld een Audi A3 dan begint de teller ook wel te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Heinemancp schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:33:
[...]

was een eenmalig evenement, ok ok was Amsterdam Noord op NDSM werf.
Oh dat is heel ergens anders ja, tokkiebuurt. In Zaandam is het altijd gezellig. :>

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
B-Real schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:03:
Overigens wat wel een voordeel is bij Mazda, als je een GT-M uitvoering hebt hoef/kun je eigenlijk geen opties meer aanvinken want alles zit er al zo ongeveer op. Als je dezelfde opties aanvinkt bij bijvoorbeeld een Audi A3 dan begint de teller ook wel te lopen.
Dat vond ik ook een voordeel. Scheelt een hoop gepuzzel. Wat er te leveren valt zit er al op. Alleen leren bekleding van het interieur (naast de stoelen die dat al hadden) en de lak waren opties voor mij. Meer viel er niet te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hyp Hyper schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:37:
[...]

Dat vond ik ook een voordeel. Scheelt een hoop gepuzzel. Wat er te leveren valt zit er al op. Alleen leren bekleding van het interieur (naast de stoelen die dat al hadden) en de lak waren opties voor mij. Meer viel er niet te kiezen.
Yup, lekker anti-keuzestress! Bij Volvo ook met dat Nordic+ pakket, daar zit al bijna alles in. Alleen nog kleine dingen zoals elektrisch verstelbare stoel, 12V-aansluiting in de kofferbak, zonnebrilhouder etc zitten er niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heinemancp schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:32:
[...]

Nou de motor niet (al weet ik niet waarom dat gevaarlijk zou zijn bij een openlucht evenement en een watergekoelde motor) maar je moest je radio afstemmen op een zender zodat je ook geluid had. Hiervoor moet je contact ingeschakeld zijn, anders zit je elke minuut je radio opnieuw aan te zetten.

Bij contact aan -> DRL aan.
Nou, ik zag het in gedachten helemaal voor me.

Sta je bumper aan bumper in de drive-in met popcorn op schoot, staan er net 3 diesels voor je stationair te draaien >:)
Bij redelijk windstil weer heb dan na een uur een droge keel en na 2 uur ben je gestikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 13:51
Ik ben aan het twijfelen om een Ford Mondeo leasing te bestellen. Na wat spelen met opties en packs die ik echt wil heb ik nog één (luxe) probleempje.

Kies ik voor de LED koplampen of de Adaptive Cruise Control ? Beide samen lukken niet (budget).

Wat zouden jullie doen? Ik doe zo'n 3 keer week een trip heen en terug voor m'n werk van (220km totaal). Vooral Belgisch autosnelweg, met in Brussel redelijk wat file..

De adaptive cruise control lijkt me wel leuk, maar ik vraag me af of het echt nut heeft bij een manuele versnellingsbak?
De LED lampen lijken me ook wel nuttig, zeker omdat ik redelijk wat rij als het donker is (en in België zijn de verlichtingen op de autostrade meestal uit)

Wat denken jullie ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Adaptive Cruise Control en een automaat nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 04:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Cuball schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:59:
Ik ben aan het twijfelen om een Ford Mondeo leasing te bestellen. Na wat spelen met opties en packs die ik echt wil heb ik nog één (luxe) probleempje.

Kies ik voor de LED koplampen of de Adaptive Cruise Control ? Beide samen lukken niet (budget).

Wat zouden jullie doen? Ik doe zo'n 3 keer week een trip heen en terug voor m'n werk van (220km totaal). Vooral Belgisch autosnelweg, met in Brussel redelijk wat file..

De adaptive cruise control lijkt me wel leuk, maar ik vraag me af of het echt nut heeft bij een manuele versnellingsbak?
De LED lampen lijken me ook wel nuttig, zeker omdat ik redelijk wat rij als het donker is (en in België zijn de verlichtingen op de autostrade meestal uit)

Wat denken jullie ?
100% gaan voor de LED koplampen, deze zijn (uiteraard) adaptief en werken icm met het automtische grootlicht super. Super strak en helder lichtbeeld, ga je veel plezier aan beleven.

Adaptieve CC is m.i. onbruikbaar in landen als NL en BE omdat te afstand die gehouden wordt door het systeem té groot is waardoor je continue medeweggebruikers hebt die ertussen gaan waardoor de auto weer afremt, of je moet eerder opschuiven, ik persoonlijk vind het verre van ideaal.

Edit: in NL kun je voor €350,- ook het winter pack nemen, met stoel- en stuurwielverwarming, zeker dat laatste is iets waar je snel aan went.. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-11-2016 11:12 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Ben juist grote voorstander van ACC.
Ja soms is de afstand te groot. Maar meestal rijdt het gewoon super relaxed.
Als je op de CC rijd moet ik veel meer ingrijpen dan dat ik dat met ACC doe.
En ook op de CC moet ik soms remmen of extra gas geven als iemand voor me wilt dringen bv.

Zou in dit geval echt voor acc (liefst inc automaat voor in de files) gaan.
Automatisch grootlicht ben ik zelf minder fan van. Of iig op mijn auto. Krijg toch nog soms dat mensen flitsen omdat hij niet (genoeg) afbuigt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
Automatisch groot licht zit er al op dacht, maar ik bedoelde eigenlijk de Dynamic Head LED's. Deze zorgen ervoor dat afhankelijk van je snelheid de lichtbundel anders afgebogen wordt. In stad verkeer breder en bv. bij hogere snelheid meer in de verte...

Vrouwtje rijdt ook af en toe met de auto, en 's nachts is sowieso al niet haar ding, dus ik dacht dat z'n paar LED lichten haar wel beetje konden helpen. CC rijdt ze nooit mee, ik ga ervan uit dat ACC ook af zal bijven bij haar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
AllSeeyinEye schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:01:
Adaptive Cruise Control en een automaat nemen.
Automaat wordt te duur dan, en ook CO2 is stuk hoger .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:01:
[...]

Yup, lekker anti-keuzestress! Bij Volvo ook met dat Nordic+ pakket, daar zit al bijna alles in. Alleen nog kleine dingen zoals elektrisch verstelbare stoel, 12V-aansluiting in de kofferbak, zonnebrilhouder etc zitten er niet in.
Maar je hebt wel 2* 12v in het midden. En de zonnebrilhouder mis ik nog niet echt. (Ik bewaar hem altijd in een vakje in de deur)
Dit pakket was in mijn ogen wel vrij compleet. Alles wat je eigenlijk nodig hebt, dat zit erin.
Het is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Cuball schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:32:
Automatisch groot licht zit er al op dacht, maar ik bedoelde eigenlijk de Dynamic Head LED's. Deze zorgen ervoor dat afhankelijk van je snelheid de lichtbundel anders afgebogen wordt. In stad verkeer breder en bv. bij hogere snelheid meer in de verte...

Vrouwtje rijdt ook af en toe met de auto, en 's nachts is sowieso al niet haar ding, dus ik dacht dat z'n paar LED lichten haar wel beetje konden helpen. CC rijdt ze nooit mee, ik ga ervan uit dat ACC ook af zal bijven bij haar..
Dynamische lichten zijn idd fijn. Passen zich goed aan en je hebt goed zicht.
Als automatisch groot licht goed werkt dan is dat ook op de snelweg fijn (daar werkt het bij mij redelijk goed)
Bij mij blijft hij grootlicht houden, maar wordt de straal aangepast zodat deze "om" de andere autos heenbuigt.
Maar op binnen wegen (rij ook veel op 60km wegen tussen dorpen etc in) werkt hij minder goed.

Maar op de snelweg, zeker als daar geen verlichting is, kan je idd wel lekker ver kijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Laatst online: 06-10 21:02
Ben nog steeds bezig met de keuze tussen een BMW 420i coupe en een Merc c180 coupe. Gisteren bij beide dealers geweest. Heb in 420 gran coupe gereden en een c180 cabrio (helaas bij beiden niet het juiste model).

Wat me direct opviel tussen de twee is dat het motorgeluid van de BMW echt een stuk minder is dan dat van de ander. En dat terwijl deze toch enigszins vergelijkbaar zijn. Daarnaast was de BMW naar mijn beleving wel erg sportief. Ook in de comfort modus staat met name de vering erg strak afgesteld.

Ik neig ernaar om nu eerst de mercedes maar eens door te laten rekenen door de lease-maatschappij. Op leaseplan en directlease blijf ik in ieder geval ruim binnen budget. Kijken of onze maatschappij ook zo coulant is.

Zit op 20k/j en 48maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Ruud schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:59:
[...]

Aangezien ik toch op mijn winterbanden aan t wachten ben even bij de buren binnengelopen. DS3 valt per direct af. Veel te druk :)

De Mazda 2 viel me positief op! Ze hadden een donkerblauwe staan (GT-M Line met driver pack) met de lichte bekleding. Mooie volwassen auto. Ruim genoeg voor mij (192 cm) en rustig interieur. Mijn voorkeur gaat duidelijk niet uit naar de lichte lederen bekleding.

Enige wat me direct opviel, geen armsteun. Maar daar hebben ze een optie voor gelukkig :)

De zithouding moet me denk ik ook passen. Stuur leek voldoende te verstellen en ook de stoel kon denk ik diep genoeg. :)
Heb je ook gekeken naar een Ford Fiesta? De titanium editions zijn rijk uitgerust en met 95pk diesel ook nog redelijk rap voor het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Netsrek schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:13:
[...]

Heb je ook gekeken naar een Ford Fiesta? De titanium editions zijn rijk uitgerust en met 95pk diesel ook nog redelijk rap voor het model.
Fiesta is top, ruim en veel opties voor het geld. Echter... 95PK lijkt heel wat, maar is niet echt een snelheidsmonster. Vooral koppel valt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Heinemancp schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:55:
Mijn keuze is gemaakt, en het is gegaan van:
- Golf VII Variant Comfort Business (9 mnd gereden, niet speciaal - met zwengels achterin om je raam te openen!! )
- Astra Tourer Business+ (rijdt ik nu, grote auto, prima rijeigenschappen maar duur en stuiterend achterin)
- Skoda Octavia Ambition Business Aut. (tja, die zie je al zo vaak)

naar:
- Skoda Rapid Spaceback Style DSG; precies zo als op het plaatje

Omdat:
- lagere fiscale waarde dan Golf / Octavia / Astra
- Iets anders dan een relatief kaal alternatief
- alles erop en eraan wat ik graag wil
- groot genoeg voor de komende 48mnd

Nu nog even de bevestiging en levertijd afwachten... ik ben benieuwd
Levertijd "bevestigd", besteld op 2 november. Lever"datum" is week 4, 2017.
3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:17
Cuball schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:59:

Wat denken jullie ?
Ik heb 4 Mondeo's versleten als leasebak en kan deze zeker aanraden.
Heb nu een Passat omdat we geen Ford meer mogen leasen. Na 50.000 km kan ik je toch zeggen dat ik liever opnieuw een Mondeo had gehad.
Maar eigenlijk wist ik dat al na een paar duizend km. De Mondeo is gewoon een leukere wagen om te rijden.

De ACC van Ford ken ik zo niet. Ik heb de optie wel op mijn Passat, maar ik gebruik deze nooit.
Vroeger gebruikte ik de CC wel veel, maar de ACC vind ik persoonlijk echt hinderlijk en soms gevaarlijk.
Remmen voor voorliggers doet ie echt veel te snel en te bruusk (je weet maar nooit welke bumperklever er achter je hangt en daar houdt ACC geen rekening mee).
En idd valt het grote voordeel van ACC in de file weg als je een handbak hebt.
Persoonlijk zou ik dan ook voor de CC en led gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Heinemancp schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:49:
[...]

Fiesta is top, ruim en veel opties voor het geld. Echter... 95PK lijkt heel wat, maar is niet echt een snelheidsmonster. Vooral koppel valt tegen.
Ben ik met je eens, daarom zei ik ook "voor het model". De 60pk benzine uitvoering is pas echt drama ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Niltag schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:07:
Ben nog steeds bezig met de keuze tussen een BMW 420i coupe en een Merc c180 coupe. Gisteren bij beide dealers geweest. Heb in 420 gran coupe gereden en een c180 cabrio (helaas bij beiden niet het juiste model).

Wat me direct opviel tussen de twee is dat het motorgeluid van de BMW echt een stuk minder is dan dat van de ander. En dat terwijl deze toch enigszins vergelijkbaar zijn. Daarnaast was de BMW naar mijn beleving wel erg sportief. Ook in de comfort modus staat met name de vering erg strak afgesteld.

Ik neig ernaar om nu eerst de mercedes maar eens door te laten rekenen door de lease-maatschappij. Op leaseplan en directlease blijf ik in ieder geval ruim binnen budget. Kijken of onze maatschappij ook zo coulant is.

Zit op 20k/j en 48maanden.
En de nieuwe a5 coupe? Daar al naar gekeken?Staan nu bij de dealers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
MisteRMeesteR schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:10:
[...]
100% gaan voor de LED koplampen, deze zijn (uiteraard) adaptief en werken icm met het automtische grootlicht super. Super strak en helder lichtbeeld, ga je veel plezier aan beleven.

Adaptieve CC is m.i. onbruikbaar in landen als NL en BE omdat te afstand die gehouden wordt door het systeem té groot is waardoor je continue medeweggebruikers hebt die ertussen gaan waardoor de auto weer afremt, of je moet eerder opschuiven, ik persoonlijk vind het verre van ideaal.

Edit: in NL kun je voor €350,- ook het winter pack nemen, met stoel- en stuurwielverwarming, zeker dat laatste is iets waar je snel aan went.. O-)
Ik zeg 100% ACC heb je gewoon continu wat aan. Mits dit tenminste net zo goed uitgewerkt is als bij BMW enzo. Als ik dat verhaal over VW lees dan schiet het niet zo op.
Als je geen LED hebt dan neem ik aan dat het Xenon is? Ook helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 04:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

thefox154 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:22:
[...]

Als je geen LED hebt dan neem ik aan dat het Xenon is? Ook helemaal prima.
Juistem, Halogeen dus op de Mondeo :'( |:(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou bij de Mondeo sowieso voor het lichtpakket gaan, de auto word er echt stukken mooier van. Daarbij is goede zicht wel belangrijk, in Nederland rijd je toch al snel in het donker weg naar je werk en in het donker weer terug. Vooral rond deze tijd van je het jaar. Ik ben dus ook blij met mijn lichtupgrade op de Octavia *O* (kwam van Hallogeen op mijn Lexus :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
thefox154 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:22:
[...]

Ik zeg 100% ACC heb je gewoon continu wat aan. Mits dit tenminste net zo goed uitgewerkt is als bij BMW enzo. Als ik dat verhaal over VW lees dan schiet het niet zo op.
Werkt dit bij BMW dan zoveel beter dat hij ook rekening houdt met achterliggers en het verkeer rondom? Nu rij ik veel op gewone CC en als ik zie ik dat ze voor mij remmen, dan zet ik die even af en indien nodig rem ik zelf bij.

Als de ACC inderdaad direct in de remmen gaat lijkt me dit voor gevaarlijke situaties te zorgen. Ook vraag ik me af of het wel zo relaxed rijden is, op een drukke snelweg wordt er toch veel ingevoegd en soms echt wel (te) dicht bij. Zonder ACC hou je daar rekening mee en probeer je langzaam terug wat afstand te nemen met je voorligger zonder direct in de remmen te gaan.. (tenzij je echt een bumperklever bent).
Krijg je dan geen frustratie als de ACC je steeds maar afremt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

wiemelen schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:02:
[...]

Ik heb 4 Mondeo's versleten als leasebak en kan deze zeker aanraden.
Heb nu een Passat omdat we geen Ford meer mogen leasen. Na 50.000 km kan ik je toch zeggen dat ik liever opnieuw een Mondeo had gehad.
Maar eigenlijk wist ik dat al na een paar duizend km. De Mondeo is gewoon een leukere wagen om te rijden.

De ACC van Ford ken ik zo niet. Ik heb de optie wel op mijn Passat, maar ik gebruik deze nooit.
Vroeger gebruikte ik de CC wel veel, maar de ACC vind ik persoonlijk echt hinderlijk en soms gevaarlijk.
Remmen voor voorliggers doet ie echt veel te snel en te bruusk (je weet maar nooit welke bumperklever er achter je hangt en daar houdt ACC geen rekening mee).
En idd valt het grote voordeel van ACC in de file weg als je een handbak hebt.
Persoonlijk zou ik dan ook voor de CC en led gaan.
Toch raar. Rij zelf een golf 7 variant. En de ACC is echt niet bruusk. Ziet autos ruim op tijd en remt keurig.
Zet hem zelfs vaak in z'n "vrij" om rustig vaart te minderen zonder dat de achterligger meteen onnodig remlichten ziet.
Ja het kan beter. Maar ben er zelf meer dan tevreden over.
Cuball schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:04:
[...]

Werkt dit bij BMW dan zoveel beter dat hij ook rekening houdt met achterliggers en het verkeer rondom? Nu rij ik veel op gewone CC en als ik zie ik dat ze voor mij remmen, dan zet ik die even af en indien nodig rem ik zelf bij.

Als de ACC inderdaad direct in de remmen gaat lijkt me dit voor gevaarlijke situaties te zorgen. Ook vraag ik me af of het wel zo relaxed rijden, op een drukke snelweg wordt er toch veel ingevoegd en soms echt wel (te) dicht bij. Zonder ACC hou je daar rekening mee en probeer je langzaam terug wat afstand te nemen met je voorligger zonder direct in de remmen te gaan.. (tenzij je echt een bumperklever bent).
Krijg je dan geen frustratie als de ACC je steeds maar afremt ?
Zoals vermeld. Ik merk dat de ACC echt niet bruusk ingrijpt op mijn Golf.
En hij houdt zoveel mogelijk rekening met het verkeer voor je. En probeert eerst rustig te cruisen voordat je moet remmen.

Op de CC reed ik wel wat dichter bij mijn voorganger. Maar ACC doet het ook prima met minder stress.
En ja. Net als bij de CC moet ik ook bij ACC soms wat gas bijgeven om aso's die rechts willen voordringen tegen te houden.
Ik moest gewoon veel vaker met CC deze even uit zetten als ik te dichtbij kwam.
En dan weer resume. En dan weer uit en resume etc. Met acc zet ik hem op 130 en klaar.
Rij echt hele stukken van Amsterdam naar groningen zonder mijn Rem aan te raken (zelfs met files).
Ideaal vind ik het.

[ Voor 38% gewijzigd door DarkSide op 07-11-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Laatst online: 06-10 21:02
Rainesh schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:07:
[...]

En de nieuwe a5 coupe? Daar al naar gekeken?Staan nu bij de dealers
Ook een mooie auto maar ligt qua prijs net iets hoger. Wordt lastig om die in het budget te passen zonder voor een compleet kale auto te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Ik rij nu al tijdje ook 80Km wegen met de CC aan.. Als ik merk dat ik te dicht op een ander kom dan stel ik de CC met 2Km/pu stappen terug.

Ik heb in een auto gereden met acc. Daarin merk ik wel dat je minder goed hoeft op te letten dan met CC. Wat ook weer tijd geeft voor bijzaken en dus niet meer op de weg let. Zeg niet dat iedereen dat doet, maar als je om je heen kijkt met mensen die een mobiel in de handen hebben. Denk ik dat je voor die mensen ACC moet verbieden..

BTW, ik heb nu al paar dagen achter elkaar als ik in het donker rij dat mensen hun mist achterlicht aan zetten. Mogelijk door de DRL, ik rij een Megane GTLine 2012 met DRL naast de mist lampen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RHrKnCZ5SaBDJBG6qthpkgiL/thumb.jpg

Als ik mijn mist lampen aan zet dan gooien ze wel weer hun mist achter licht uit.. Maar het lijkt meer en meer dat of mensen het irriteren of dat mensen denken dat ik echt mijn mistlampen aan heb. Grappige is alleen dat ik dit in 4 jaar tijd nog niet heb mee gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door To_Tall op 07-11-2016 22:28 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

To_Tall schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:25:

BTW, ik heb nu al paar dagen achter elkaar als ik in het donker rij dat mensen hun mist achterlicht aan zetten. Mogelijk door de DRL, ik rij een Megane GTLine 2012 met DRL naast de mist lampen.
[afbeelding]

Als ik mijn mist lampen aan zet dan gooien ze wel weer hun mist achter licht uit.. Maar het lijkt meer en meer dat of mensen het irriteren of dat mensen denken dat ik echt mijn mistlampen aan heb. Grappige is alleen dat ik dit in 4 jaar tijd nog niet heb mee gemaakt.
Maar nu is het vroeger donker en regent het en is het mistig en.. en..
Maw, mensen moeten wennen? (en mensen die weten het verschil van DRL en mistlampen vaak niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heel veel DRL schijnt dan ook hinderlijk naar boven en is dan net zo irritant als iemand die met grootlicht achter je hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

DarkSide schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:05:
[...]

Zoals vermeld. Ik merk dat de ACC echt niet bruusk ingrijpt op mijn Golf.
En hij houdt zoveel mogelijk rekening met het verkeer voor je. En probeert eerst rustig te cruisen voordat je moet remmen.
Maar hoe zit dat dan met verkeer wat naast je rijdt en opeens voor je in-/uitvoegt? Voornamelijk zulke situaties vond ik erg vervelend met de ACC van Volvo. Of stel dat je op de linkerbaan rijdt op de snelweg, en je moet uitvoegen. Maar tijdens dat uitvoegen rijd je net te dicht achter een auto langs die op de rechterbaan rijdt, wat doet je Golf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat ligt aan de situatie. Op de CC moet je hier ook mee oppassen. Je kan ook met de CC niet hem gewoon op 120 laten.
Als ik rechts rij en iemand haalt mij links in, dan kan ik makkelijk daarna naar links. De ACC ziet dat de andere auto sneller rijdt en grijpt niet in.

Als ik rechts rij en ik duik echt vlak achter iemand. Ja dan zal ACC ingrijpen. En maar goed ook.
Want met CC aan zal je dan botsen.
Als ik gewoon netjes voorsorteer dan remt de acc keurig af zonder hinderlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Discussie is hier misschien niet op de juiste plaats maar goed. Inderdaad, bij die situaties haal ik 'm simpel van de CC inderdaad, met een knopje op het stuur. Ik heb toch te allen tijde mijn handen aan het stuur. Kortom, ook ACC is niet geschikt voor dit soort situaties, en is dat weer een argument om toch voor betere verlichting te kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik vind het vooral jammer dat de Mondeo niet standaard LED heeft. Echt iedere auto in die klasse (talisman, passat, superb, mazda 6, enz) heeft in de business-uitvoering LED of op z'n minst bi-xenon. Behalve de Mondeo, die presteert het om halogeenlampen in een auto van bijna 40 ruggen te stoppen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisterenmiddag een leuke... Het was al lekker donker en ik zat achter een vrachtwagen op een oprit. De bocht van de oprit nam hij heeeeeeeel laaaaaangzaaaaaaaaaaaaaaaaaam, nog langzamer dan gebruikelijk voor vrachtwagens. Bij de blokmarkerinen gingen meteen zijn knippers naar links aan en toen hij ruimte kreeg ging hij naar links - ik moest meteen de volgende afslag hebben en het is een wisselstrook dus ik bleef op de invoegstrook. Toen de weg voor me vrij was gaf ik wat gas bij - maar toen kwam die vrachtwaggel er kennelijk achter dat hij er ook bij de volgende afrit weer af moest dus toen gingen zijn knippers naar rechts weer aan en kwam hij naar rechts terwijl ik ondertussen naast de achterwielen van zijn oplegger zat... Dus ik nam maar eieren voor mijn geld en remde af. De afrit is tweebaans dus ik steek snel de hoofdrijbaan op, neem die tweede rijstrook van de afrit en ga voor de vrachtwagen naar rechts, en toen zag ik ook meteen de reden waarom hij in de bocht van die oprit zo laaaangzaaaaaaaam reed - hij had maar één koplamp dus hij zag waarschijnlijk gewoon geen klap. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Ik schrok laatst ook van die Mazda prijzen! Ga ik zeker overwegen zodra ik een nieuwe mag uitzoeken. Hopelijk zijn de leaseprijzen dan ook goed :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Bart ® schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:14:
Ik vind het vooral jammer dat de Mondeo niet standaard LED heeft. Echt iedere auto in die klasse (talisman, passat, superb, mazda 6, enz) heeft in de business-uitvoering LED of op z'n minst bi-xenon. Behalve de Mondeo, die presteert het om halogeenlampen in een auto van bijna 40 ruggen te stoppen.
Nope. Geen Xenon/Led in de Superb Active Business en het is op dat model ook geen optie. Daarvoor moet je ook daar een stapje hoger. Wel is ie maar 31K zonder verdere opties. Verder zit er wel zo'n beetje alles op wat je nodig hebt (nav, climate control, Verder is ie wel aardig compleet btw.

[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-11-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hyp Hyper schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:38:
[...]

Nope. Geen Xenon/Led in de Superb Active Business en het is op dat model ook geen optie. Daarvoor moet je ook daar een stapje hoger. Wel is ie maar 31K zonder verdere opties. Verder zit er wel zo'n beetje alles op wat je nodig hebt (nav, climate control, Verder is ie wel aardig compleet btw.
De Style Business wel, die heeft Bi-Xenon koplampen met AFS-functionaliteit (Adaptive Frontlight System). En die is qua prijs weer vergelijkbaar met een Mondeo.

Het is voor mij een teken dat het inmiddels een verouderd model is, die Mondeo. Voor mij valt ie dus gewoon af.

[ Voor 21% gewijzigd door Bart ® op 08-11-2016 14:48 ]

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 34 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic