Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gwystyl schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:47:
[...]
Erg fijne wagen, en daarnaast ook erg ruim en praktisch ingedeeld, en net wat anders dan wat men normaal kiest. Ik hoop ook dat er vanaf volgend jaar wat meer diversiteit komt in het wagenpark.
Ik verwacht dat de veranderingen in de bijtelling weinig gaan uithalen voor het succes van de Civic. Honda is gewoon geen courant merk en in de afgelopen jaren in nog meer lijsten verdwenen (en terecht).
Erg mooie wagen, en die gaan we volgend jaar sowieso meer zien, net als de nieuwe Mégane denk ik.
De Megane gaat waarschijnlijk wel aanslaan ja, de Astra vind ik (zoals eerder genoemd) vooral in de stationwagon versie echt teveel op een lijkwagen of Ssangyong Rodius lijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:21

Shunt

Boe

J0YR1D3R schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:09:

De Megane gaat waarschijnlijk wel aanslaan ja, de Astra vind ik (zoals eerder genoemd) vooral in de stationwagon versie echt teveel op een lijkwagen of Ssangyong Rodius lijken :X
Overdrijven is ook een vak ><.
Lijkenwagen ok daar kunnen we allemaal wel over eens zijn maar die Ssangyong :F

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Shunt schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:14:
[...]

Overdrijven is ook een vak ><.
Lijkenwagen ok daar kunnen we allemaal wel over eens zijn maar die Ssangyong :F
Vind ik niet :) Het ontwerp is gewoon nogal vreemd en mijn vergelijk met de Ssangyong heb ik vooral gemaakt omdat ook bij de Astra de achterkant er op "gelegd" lijkt te zijn. De hatchback vind ik een fraaie en nette auto, maar bij de tourer klopt er met name bij donkere kleuren gewoon iets niet. De Megane Tourer heeft een veel mooiere lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:41
Wat ik me nou afvraag:
Zullen mensen nog een Prius leasen als ie 22% bijtelling heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
rinkel schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:18:
Wat ik me nou afvraag:
Dat gaat niet alleen voor de Prius gelden maar voor alle plugin-hybrides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:04

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Hybrides hebben ook minder bestaansrecht nu een Zoe met 240 snelwegkilometers te koop is voor €30k en de Ampera-e bijna beschikbaar is. De veelrijders zijn (helaas) beter af met een diesel.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 09:48
Gisteren een afspraak om te gaan rijden in de Ibiza FR Connect. Helaas was de auto net een dag ervoor verkocht. Vervolgens proefgereden in een Leon ST welke qua motor overeenkwam met hetgeen dat ik bij de Ibiza voor ogen had. Reed prima! Ook het infotainment systeem werkte goed naar wat ik ermee heb gedaan en Alcantara kende ik nog niet en vond ik ook mooi ogen en fijn aanvoelen. Daarna werd aangeboden om in een Polo te gaan rijden voor het zicht. De medewerker zei dat die goed overeenkwam met het zicht in de Ibza. Even een kort stuk mee gereden maar op zich wel onzin want het is toch wel allemaal net iets anders. Toen binnen er nog gewoon even in gezeten (daarmee kon niet proef worden gereden). Zicht was goed en verder alles naar wens (vind het een erg mooie auto, kan ook bijna niet anders: huidige auto een Fiesta uit 2002 :9 ).

Morgen laatste definitieve offerte opvragen bij de LM en dan ga ik de Ibiza FR Connect bestellen in het zwart. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Trezzahn op 23-10-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
Wat ik me nou afvraag:
Sommige bedrijven willen natuurlijk een groen imago dus dwingen hun werknemers nog steeds een hybride te nemen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat ik nooit heb gesnapt aan hybrides is hoe mensen het voor elkaar krijgen om met zulke potentieel heel zuinige auto's toch zo onzuinig te rijden? Ik heb 4 jaar lang Prius gereden, een Prius II, de eerste die buiten Japan verkrijgbaar was. Ik reed er gemiddeld 1:20 mee zonder al te veel moeite te doen. Maar als je de brandstofstatistieken van leasemaatschappijen erbij pakt komt die Prius op gemiddeld 1:16 uit.

Het is mij één keer gelukt om met die Prius gemiddeld 1:16 te rijden op een rit. Dat was op een vakantierit. Auto volgepakt, grote dakkoffer op het dak, 150 op de CC op de Franse autoroute. Het is me dus echt een raadsel hoe mensen zo'n gemiddelde voor elkaar krijgen over de miljoenen kilometers waarop die statistieken van leasemaatschappijen gebaseerd zijn...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
Mx. Alba schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:23:
Wat ik nooit heb gesnapt aan hybrides is hoe mensen het voor elkaar krijgen om met zulke potentieel heel zuinige auto's toch zo onzuinig te rijden? Ik heb 4 jaar lang Prius gereden, een Prius II, de eerste die buiten Japan verkrijgbaar was. Ik reed er gemiddeld 1:20 mee zonder al te veel moeite te doen. Maar als je de brandstofstatistieken van leasemaatschappijen erbij pakt komt die Prius op gemiddeld 1:16 uit.

Het is mij één keer gelukt om met die Prius gemiddeld 1:16 te rijden op een rit. Dat was op een vakantierit. Auto volgepakt, grote dakkoffer op het dak, 150 op de CC op de Franse autoroute. Het is me dus echt een raadsel hoe mensen zo'n gemiddelde voor elkaar krijgen over de miljoenen kilometers waarop die statistieken van leasemaatschappijen gebaseerd zijn...
Hele lange stukken snelweg 140+ Is niet echt iets waarbij een hybride heel zuinig Is. En dat doen juist veel lease rijders.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon flink doortrappen en /care dat er ook nog wat electro inzit.
Klinkt wel als een gemiddelde leaserijder toch? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als ze het leasen echt groen willen maken zou bijtelling gebaseerd moeten worden op het daadwerkelijke brandstofverbruik. Dan vallen van die PHEV tanks ook snel door de mand. Maar ja, Den Haag en iets echt nuttigs doen.... ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

Crazy D

I think we should take a look.

Wat ik me nou afvraag:
Ik heb de Auris maar geldt hetzelfde voor.... dat hangt er vanaf. Wat is het leasebedrag, op hoeveel komt de bijtelling uit, wat zijn de alternatieven (qua leasebedrag en qua bijtelling). Natuurlijk heb ik ook een belangrijk deel van mijn keuze door de bijtelling laten beïnvloeden, maar ik vind het een fijne auto voor een goede prijs. Als ik even snel op DirectLease kijk wat ik voor < 600, automaat, 30000/4jr als stations zie staan, zou een volgende ook best wel weer een Auris kunnen worden. (hoewel er misschien geen volgende komt, als zzp'er is een lease auto tarief+bijtelling en dan kan zelf een auto aanschaffen weleens serieus goedkoper zijn maar aangezien ik nog 2 jaar moet met deze auto, zien we dat tegen die tijd wel weer).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mx. Alba schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:09:
Als ze het leasen echt groen willen maken zou bijtelling gebaseerd moeten worden op het daadwerkelijke brandstofverbruik. Dan vallen van die PHEV tanks ook snel door de mand. Maar ja, Den Haag en iets echt nuttigs doen.... ;)
Laat ze sowieso eerst maar eens de wegenbelasting op de schop gooien en die gewichtscategorien plus provincies er af. Dan hoef je voor zwaardere hybrids geen zoveelste uitzondering op de regel meer te maken ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja al dat gedoe over kilometerheffing... Als je wil belasten naar vervuilendheid ligt het toch voor de hand om dat via de brandstofprijs te doen? Het gekke is - in Duitsland en Frankrijk doen ze dat. Maar daar is de brandstof goedkoper dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proton_ schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 08:43:
Hybrides hebben ook minder bestaansrecht nu een Zoe met 240 snelwegkilometers te koop is voor €30k en de Ampera-e bijna beschikbaar is. De veelrijders zijn (helaas) beter af met een diesel.
Ze hebben minder/geen bestaansrecht omdat de stimulans in bijtelling weg is. Als de PHEV nog in 0 of 7% zouden zitten zouden ze nog steeds veel verkocht worden. Een Zoe van 30k is niet de reden dat PHEVs geen bestaansrecht meer hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Mx. Alba schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:55:
Ja al dat gedoe over kilometerheffing... Als je wil belasten naar vervuilendheid ligt het toch voor de hand om dat via de brandstofprijs te doen? Het gekke is - in Duitsland en Frankrijk doen ze dat. Maar daar is de brandstof goedkoper dan hier.
Vergelijk daar ook eens de wegen met hier in Nederland.
Duitsland is 50% betonnen platen en in Frankrijk zijn de belangrijkste wegen tolwegen joh zo kan ik het ook.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Laatst online: 06-10 21:02
Ja dat is een beetje het probleem dat men hier heeft. Als men het allemaal meer afhankelijk wil maken van de 'echte' vervuiling (dus het aantal kilometers dat je maakt) dan moet men iets met de brandstof prijzen of een kilometerheffing gaan doen. Probleem is dat onze brandstof al een van de duurste van Europa is door alle accijns die er al op zit. De NL overheid eet gewoon al jarenlang van twee walletjes. Enorme accijnzen op de brandstof maar ook nog eens enorme BPM, wegenbelasting & bijtelling op auto's met een hoger gewicht of meer CO2 uitstoot.

Compenseren zal alleen kunnen door bijvoorbeeld minder uit te geven aan wegen of meer belasting te heffen op andere vlakken. Een nog hogere brandstofprijs gaat het internationale transport niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niltag schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:05:
[...]

Ja dat is een beetje het probleem dat men hier heeft. Als men het allemaal meer afhankelijk wil maken van de 'echte' vervuiling (dus het aantal kilometers dat je maakt) dan moet men iets met de brandstof prijzen of een kilometerheffing gaan doen. Probleem is dat onze brandstof al een van de duurste van Europa is door alle accijns die er al op zit. De NL overheid eet gewoon al jarenlang van twee walletjes. Enorme accijnzen op de brandstof maar ook nog eens enorme BPM, wegenbelasting & bijtelling op auto's met een hoger gewicht of meer CO2 uitstoot.

Compenseren zal alleen kunnen door bijvoorbeeld minder uit te geven aan wegen of meer belasting te heffen op andere vlakken. Een nog hogere brandstofprijs gaat het internationale transport niet ten goede komen.
Dit is allemaal heel erg offtopic. Maar het is natuurlijk absoluut niet zo dat inkomensten en uitgaven in balans zijn. De overheid krijgt miljarden extra binnen van "ons" autorijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe is dat dan anders dan nu? We noemen met nu accijns maar effectief is het hetzelfde. Je betaalt extra belasting per liter brandstof dus minder brandstof hoeven tanken is minder belasting hoeven betalen.

Het enige lastige met leaserijders is dat ze vaak een tankpas krijgen en niet afgerekend worden op verbruik of op waar ze tanken. Mijn vorige bedrijf deed dat wel, je betaalde effectief alles zelf.
In het leasebedrag van een auto zat een brandstof component inbegrepen tezamen met een X aantal privé kilometers. Reed je zuiniger, tankte je goedkoper of reed je minder privé dan kreeg je geld terug. Zo worden mensen wel gestimuleerd om zuiniger te rijden. In dit geval was dat puur om geld te besparen voor het bedrijf maar in principe is dat natuurlijk ook gunstiger voor het milieu omdat werknemers die goedkoper willen rijden automatisch voor zuinigere auto's kiezen.

Daarnaast zie je bij het leasen dus wat een auto incl brandstof kost. Nam je een goedkopere auto die onder je leasebudget viel kreeg je het dus als bruto salaris terug. Zo was het niet alleen qua bijtelling voordeliger om een zuinigere auto te leasen maar ook qua totaalbedrag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Laatst online: 21:04

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:03:
[...]
Ze hebben minder/geen bestaansrecht omdat de stimulans in bijtelling weg is. Als de PHEV nog in 0 of 7% zouden zitten zouden ze nog steeds veel verkocht worden. Een Zoe van 30k is niet de reden dat PHEVs geen bestaansrecht meer hebben.
Ik bedoelde niet dat een Zoe alle andere auto's overbodig maakt, maar dat de meerwaarde van de complexe hybride techniek steeds kleiner wordt naarmate volledig elektrisch goedkoper en beter wordt. Dit zie je ook terug in landen die geen bijtellingsregels hebben.
Wagenparkbeheerders houden dit goed in de gaten, als de mobiliteitsvraag ook met een EV voldaan kan worden én dat is goedkoper (4 cent per 7 km elektriciteit voor grootverbruikers) zien de lijstjes waar je uit kan kiezen er snel heel anders uit.
Een auto met 300 km range voor €30k is dan een goed begin.
Al heeft hij geen stationuitvoering, trekhaak of leren stoelen dus voldoet hij niet voor 80% van de mensen hier ;)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voorlopig zit mijn werkgever wat dat betreft in een "kat-uit-de-boom-kijk-positie"... Tot nader order mogen er geen hybrides of elektrische auto's geleast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:35
Tja, dan zou een Prius met 40.000 km/jaar even hoog worden aangeslagen als een Mustang met 15.000 km/jaar. En dat is niet goed voor de symboolpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

t_captain schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:29:
[...]

Tja, dan zou een Prius met 40.000 km/jaar even hoog worden aangeslagen als een Mustang met 15.000 km/jaar. En dat is niet goed voor de symboolpolitiek.
Maar toch ook wel zo eerlijk eigenlijk? [/offtopic]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:26
Mx. Alba schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:41:
Voorlopig zit mijn werkgever wat dat betreft in een "kat-uit-de-boom-kijk-positie"... Tot nader order mogen er geen hybrides of elektrische auto's geleast worden.
Dat hoor ik wel vaker. Snap het enerzijds ook wel.
Bij ons krijg je geen korting, maar bestellen kan gelukkig (nog) wel.
Zelf net een voorraad Golf GTE besteld. Van vorig jaar, dus nog 7%.
Behalve de kleur van vloermatten kun je niets meer bepalen, maar rijd nog wel 3 jaar voordelig.
En daarna maar eens kijken wat er dan op de markt is. :)

Wel voornemens om te stekkeren waar mogelijk, aanvraag voor de laadpaal gaat ook de deur uit zodra het contract binnen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Eddos op 23-10-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00
Krijg volgende week m'n shortlease auto ter beschikking. Vanwege het geringe aanbod in de shortlease pool van de LM gekozen voor de Peugeot 308 SW met Blue Lease Pack (andere 14% bijtelling optie was de Golf 7 Bluemotion in Comfortline met Executive Pakket). Nog even profiteren van de 14% regeling totdat ik volgend jaar mijn eigen leaseauto mag uitkiezen.

Sinds 1 september heb ik een nieuwe job waarbij een leaseauto inbegrepen zit (en je de eerste maanden een shortlease auto ter beschikking krijgt). Helaas zal ik hierdoor afscheid moeten nemen van mijn nieuwe Opel Astra die ik afgelopen juni heb gekocht. Wordt wel even omschakelen denk ik, van een full-option hagelnieuwe Opel Astra naar een Peugeot 308 SW. :+

Daarentegen ben ik altijd gewend geweest om leaseauto te rijden (afgezien van afgelopen paar maanden) en het is gewoon prettig weer de 'vrijheid' van een leaseauto te hebben. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 26-10-2016 09:54 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Ik heb een redelijk zware rechtervoet.
Snel optrekken, veel remmen en altijd boven de VMAX.

Mij gaat dat zeker lukken ;)
Dat is ook weel kansloos imho.
Ik zit nu op een opdracht waarbij ik enkel van stoplicht naar stoplicht rijd. De provincie zuid-holland heeft de stoplichten op de N206 in Leiden echt belachelijk afgesteld... Geen enkele auto haalt dit traject een goed verbruik. Behalve full EV.
Inderdaad, alle vliegen in één klap, want mijn rechtervoet wordt dan ook bestraft!
Mx. Alba schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:41:
Ik ga het volgende week eens voorleggen...
Ben benieuwd.

Ik wil best een Ioniq leasen voor een jaar of max 2 jaar.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Rivanov schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:54:
Krijg volgende week m'n shortlease auto ter beschikking. Vanwege het geringe aanbod in de shortlease pool van de LM gekozen voor de Peugeot 308 SW met Blue Lease Pack (andere 14% bijtelling optie was de Golf 7 Bluemotion in Comfortline met Executive Pakket). Nog even profiteren van de 14% regeling totdat ik volgend jaar mijn eigen leaseauto mag uitkiezen.

Sinds 1 september heb ik een nieuwe job waarbij een leaseauto inbegrepen zit (en je de eerste maanden een shortlease auto ter beschikking krijgt). Helaas zal ik hierdoor afscheid moeten nemen van mijn nieuwe Opel Astra die ik afgelopen juni heb gekocht. Wordt wel even omschakelen denk ik, van een full-option hagelnieuwe Opel Astra naar een Peugeot 308 SW. :+

Daarentegen ben ik altijd gewend geweest om leaseauto te rijden (afgezien van afgelopen paar maanden) en het is gewoon prettig weer de 'vrijheid' van een leaseauto te hebben. :)
De 308 rijd heerlijk maar je gaat jezelf vervloeken dat je niet die golf gepakt hebt. :P

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Shunt schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

De 308 rijd heerlijk maar je gaat jezelf vervloeken dat je niet die golf gepakt hebt. :P
De Golf was duurder. ;)
En aangezien het een tijdelijke auto is die ik niet zelf heb samengesteld ga ik er niet meer aan uitgeven dan nodig. ;)
Betaal volgend jaar met alle liefde en plezier 22% bijtelling voor een auto die ik zelf heb uitgekozen en samengesteld. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:49
Ik rij op dit moment een skoda octavia station voor 14%.
Top auto voor erg weinig geld.

Aankomend jaar zal het contract aflopen en het is maar de vraag of ik deze kan verlengen voor nog een jaar.
Wat is voor aankomend jaar een interessante auto voor eenzelfde prijs als de octavia ? 14% zal helaas niet meer van toepassing zijn weet ik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Laatst online: 07-07 15:28
pitchdown schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:46:

Aankomend jaar zal het contract aflopen en het is maar de vraag of ik deze kan verlengen voor nog een jaar.
Wat is voor aankomend jaar een interessante auto voor eenzelfde prijs als de octavia ? 14% zal helaas niet meer van toepassing zijn weet ik :-(
Een Octavia combi met 22%?

Wat is je budget?
Welke voorwaarden?
Maximale fiscale waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pitchdown schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:46:

Voor de prijs van een Octavia kan je heel veel krijgen, waaronder opnieuw een Octavia.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:59
Foto's?? :*)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Na het werk, hopen dat het niet te donker is. Zal wel al eens naar de carwash mogen gaan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 08:02
Ik mag een leaseauto uitzoeken met een leasebudget van €900,- per maand exclusief btw / inclusief brandstof. Verder geen restricties, behalve dat we geen Outlander PHEV mogen leasen omdat mijn werkgever daar een hekel aan heeft :)

Zoals jullie weten worden vanaf 1-1-2017 de bijtellingsregels aangepast. Ik zou erg graag nog een auto in de 15% bijtellingsklasse willen leasen, de volgende modellen lijken mij interessant (op volgorde van interesse):
-BMW E330
-VW Passat (variant) GTE
-Audi A3 E-TRON
-VW Golf GTE

Deze auto's passen met niet teveel geselecteerde opties binnen het leasebudget.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het lijkt me dat als ik nu een auto bestel deze nooit voor het einde van het jaar op kenteken staat, dus 22% procent bijtelling ga betalen.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijken welke dealers nog voorraad hebben en dus in November nog op kenteken kunnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48
Veel van die auto's staan ook nog wel ergens op voorraad, als je deze dus snel weet te bemachtigen dan krijg je die dit jaar nog op kenteken en betaal je dus 15% bijtelling ;)

Anders gaat het idd 22% worden en dan maakt het dus weinig meer uit of je een hybride hebt of niet en wordt je zoekgebied wel iets groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Hoe gaat dit in zijn werk? Je belt bijvoorbeeld een BMW dealer op met de vraag of er nog een BMW E330 staat voor lease. Dan geef je vervolgens bij de leasemaatschappij aan dat je deze specifieke auto wilt gaan leasen bij deze dealer?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:26
Je laat deze dealer een offerte opstellen, en die stuur je door naar de leasemaatschappij.
Vervolgens gaan zij dat uitrekenen.
Of je stelt de vraag aan de leasemaatschappij; lever mij een auto met deze criteria.
Zo heb ik ook mijn 7% GTE gekregen, eergisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

nMad schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:21:
Hoe gaat dit in zijn werk? Je belt bijvoorbeeld een BMW dealer op met de vraag of er nog een BMW E330 staat voor lease. Dan geef je vervolgens bij de leasemaatschappij aan dat je deze specifieke auto wilt gaan leasen bij deze dealer?
Je kan beter even langs gaan. Met name BMW en VW adverteren volop voor de 330e en de Passat, dus ga ik er eigenlijk vanuit dat ze nog kunnen leveren. Ze hebben waarschijnlijk slots ingekocht. 1 op 1 met de dealer praat toch het makkelijkst.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

nMad schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:07:
Ik mag een leaseauto uitzoeken met een leasebudget van €900,- per maand exclusief btw / inclusief brandstof. Verder geen restricties, behalve dat we geen Outlander PHEV mogen leasen omdat mijn werkgever daar een hekel aan heeft :)

Zoals jullie weten worden vanaf 1-1-2017 de bijtellingsregels aangepast. Ik zou erg graag nog een auto in de 15% bijtellingsklasse willen leasen, de volgende modellen lijken mij interessant (op volgorde van interesse):
-BMW E330
-VW Passat (variant) GTE
-Audi A3 E-TRON
-VW Golf GTE

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het lijkt me dat als ik nu een auto bestel deze nooit voor het einde van het jaar op kenteken staat, dus 22% procent bijtelling ga betalen.
Staar je niet helemaal blind op de bijtelling.
Bij een aantal van deze auto's zijn ze goedkoper in de 21% bijtelling.
De meerprijs van de Plugin systemen tellen nogal zwaar in de catalogus waarde namelijk.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:43
B-Real schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:09:
Veel van die auto's staan ook nog wel ergens op voorraad, als je deze dus snel weet te bemachtigen dan krijg je die dit jaar nog op kenteken en betaal je dus 15% bijtelling ;)

Anders gaat het idd 22% worden en dan maakt het dus weinig meer uit of je een hybride hebt of niet en wordt je zoekgebied wel iets groter ;)
Daarin tegen moet de leasemaatschappij wel de auto accepteren.
Ik weet dat er sommige maatschappijen zijn die nu geen 14% meer opnemen, tenzij er dit voor betaald wordt qua tarief.

De auto's zijn tenslotte al bijna een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Shunt schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:35:
[...]

Staar je niet helemaal blind op de bijtelling.
Bij een aantal van deze auto's zijn ze goedkoper in de 21% bijtelling.
De meerprijs van de Plugin systemen tellen nogal zwaar in de catalogus waarde namelijk.
Als jij dezelfde uitrusting als de E modellen wil en een vermogen dat in de buurt komt van dat van de E modellen, en rust die uit met een automaat, dan ga je tegen 22% echt wel veel meer betalen dan 15% over de hogere cataloguswaarde van de E's. Bij een 3 Serie kom je dan namelijk uit bij de 330i en bij de Passat is dat de 2.0 TSI, die als highline begint op EUR 55.7k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

-BMW E330
-VW Passat (variant) GTE
-Audi A3 E-TRON
-VW Golf GTE

330E natuurlijk!
Verreweg de meest stijlvolle auto uit het rijtje.

De rest is een beetje emotieloos. :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje

Zoals jullie weten worden vanaf 1-1-2017 de bijtellingsregels aangepast. Ik zou erg graag nog een auto in de 15% bijtellingsklasse willen leasen, [....]
Is het doel om een persé een (plug-in hybrid) auto te leasen voor 15% of wil je goedkoop rijden? Volgens mij kun je makkelijk een veel meer aangeklede auto (zeker als je benzine mag rijden) tegen minder geld (bijtelling) leasen dan plugin-hybrides...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dfrenner schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:32:
[...]

330E natuurlijk!
Verreweg de meest stijlvolle auto uit het rijtje.

De rest is een beetje emotieloos. :+
Zit wel een eigen bijdrage van een euro of 300 aan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
jongetje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:02:
Is het doel om een persé een (plug-in hybrid) auto te leasen voor 15% of wil je goedkoop rijden? Volgens mij kun je makkelijk een veel meer aangeklede auto (zeker als je benzine mag rijden) tegen minder geld (bijtelling) leasen dan plugin-hybrides...
Redelijk goedkoop rijden maar wel in een degelijke en snelle auto, dus geen 1.6 TDI met 110 pk in een auto van 1300 kg :P

Kun je eens een voorbeeld (of meerdere) geven van zo'n meer aangeklede benzine auto voor minder geld?
t_captain schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:28:
Zit wel een eigen bijdrage van een euro of 300 aan denk ik :)
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Omdat het leasebedrag van een 318d of 320d vaak al op een 1050 a 1100 euro zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 17:21

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik mag een leaseauto uitzoeken met een leasebudget van €900,- per maand exclusief btw / inclusief brandstof

. ..

-BMW E330
-VW Passat (variant) GTE
-Audi A3 E-TRON
-VW Golf GTE

...
Weet je dat wel zeker??

Als je een redelijk standaard looptijd en kilometrage als 4 jaar en 40.000 p/jr aanhoudt kom je op +/- 780 a 820+ ex brandstof.
Dan haal blijf je met brandstof niet onder de 900 hoor..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t_captain schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:51:
Omdat het leasebedrag van een 318d of 320d vaak al op een 1050 a 1100 euro zit.
Oh, inderdaad, ik had nog niet eens naar het budget gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Ik heb gekeken op directlease.nl

BMW 3 Serie Sedan 330e iPerformance (4d) 252pk
35.000 km per jaar, looptijd 48 mnd.

Kleur: Saphirschwarz metallic
Dealerkeuze: DirectLease kiest de dealer
Vervangend vervoer: Geen
Winterbanden: Nee
Eigen risico: 500
Carrosserie: sedan
€ 816 excl. brandstof
€ 895 incl. brandstof voorschot excl. BTW

Zie ik iets over het hoofd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waarschijnlijk dat dat brandstof voorschot niet echt realistisch is als je weinig kan stekkeren, en je dan een enorme naheffing krijgt voor de brandstof.... Check even of je baas dat betaalt of dat jij dat moet betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

nMad schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:15:
Ik heb gekeken op directlease.nl

BMW 3 Serie Sedan 330e iPerformance (4d) 252pk
35.000 km per jaar, looptijd 48 mnd.

Kleur: Saphirschwarz metallic
Dealerkeuze: DirectLease kiest de dealer
Vervangend vervoer: Geen
Winterbanden: Nee
Eigen risico: 500
Carrosserie: sedan
€ 816 excl. brandstof
€ 895 incl. brandstof voorschot excl. BTW

Zie ik iets over het hoofd? :P
En nu met realistische kilometers, wel winterbanden en wel vervangend vervoer. Dan krijg je een echte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/Schermafbeelding%202016-10-28%20om%2020.27.44.png

Als ik 'gemiddeld' rij (denk bang van niet, denk wel wat 'sportiever') dan zijn de brandstofkosten in de praktijk 1921 euro per jaar hoger dan volgens de fabrieksopgave. Dus dat is 161 euro extra per maand. Laten we zeggen dat het in mijn geval 200 is dan kom ik op 1100 euro per maand uit inclusief brandstof. Stel je voor het is voor mijn eigen rekening dan is het €200 + €300 bijtelling = totaal €500 euro per maand. Wel iets duurder dan ik had voorzien :9

[ Voor 3% gewijzigd door nMad op 28-10-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je 1:20 rijdt (en dat lijkt me heel netjes, nog iets beter dan Travelcard inschat), verstook je al 190 euro excl BTW aan benzine (tegen de huidige prijs). Bij de inschatting moet dus een dikke 100 euro.

Verder zijn de voorwaarden van online berekeningen vaak heel karig (geen vervangend vervoer, flink eigen risico). Werkgevers kopen meestal iets betere voorwaarden, scheelt ook enkele tientjes per maand.
Last but not least, bij privégebruik betaalt de werkgever BTW-correctie a 2.7% cataloguswaarde. Wordt algemeen ervaren als kosten van het wagenpark en meestal doorberekend in de leaseprijzen. Wederom 150 euro per maand.

Dan is die 900 ineens 1200 geworden. Netto kosten pakweg 450 per maand (naast de opportunity cost van je leaseauto t.o.v. de eigenrijders regeling of het extra salaris dat je elders zou genieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:24

Gallus

Cheesy

edit: verkeerde topic.

[ Voor 94% gewijzigd door Gallus op 29-10-2016 11:43 . Reden: Verkeerde topic ]

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:33:
[...]

En nu met realistische kilometers, wel winterbanden en wel vervangend vervoer. Dan krijg je een echte prijs.
Bij Athlon kom ik op 769 euro ex brandstof, inclusief vervangend vervoer en winterbanden. (Ook 35k per jaar en 48 maanden)

Helaas mag ik geen plug-in benzine rijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
ManiacScum schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:48:
[...]

Bij Athlon kom ik op 769 euro ex brandstof, inclusief vervangend vervoer en winterbanden. (Ook 35k per jaar en 48 maanden)

Helaas mag ik geen plug-in benzine rijden :(
Thanks, dit is hele nuttige informatie aangezien ik zelf geen Athlon account heb en dus geen auto's kan vergelijken op hun website! Is dit bedrag voor een kale BMW 330E, dus zonder opties geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zonder Athlon verder te kennen: ga dr maar vanuitk dat in dat bedrag nog niet eens de verplichte metallic lak zit. Plus premium auto dus alle opties duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
M'n tijdelijke leaseauto is zojuist afgeleverd op kantoor (shortlease).
Via Van Mossel Leasing en de auto komt uit Heerenveen haha. (woon en werk in Noord-Brabant)

Het is de Blue Lease Pack in Dark Blue. Auto is van augustus 2015.
Had speciaal gevraagd of ze in ieder geval een model willen leveren die chromen raamlijsten heeft, zonder vind ik het zo'n kaal hok. :+

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_0328_editp5s1e.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 31-10-2016 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zo. Auto naar garage. Had gezegd dat t me niet uitmaakt wat ik mee zou krijgen, als het maar navigatie en een carkit heeft. Daar heb ik van geleerd, want heb nu een Cactus voor de komende twee dagen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18
Rivanov schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:40:
M'n tijdelijke leaseauto is zojuist afgeleverd op kantoor (shortlease).
Via Van Mossel Leasing en de auto komt uit Heerenveen haha. (woon en werk in Noord-Brabant)

Het is de Blue Lease Pack in Dark Blue. Auto is van augustus 2015.
Had speciaal gevraagd of ze in ieder geval een model willen leveren die chromen raamlijsten heeft, zonder vind ik het zo'n kaal hok. :+

[afbeelding]
Hoe rijdt 'ie?

En je Astra al verkocht? ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geen idee hoe hij rijdt. Heb 'm alleen achter de poort hier op kantoor gezet. ;)
Ze kwamen de auto vanochtend brengen vanuit de leasemaatschappij.

Astra lever ik a.s. zaterdag terug in bij de dealer. Die nemen 'm terug. Tenzij iemand nog een bod doet de komende week. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:21
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:43:
[...]

Als jij dezelfde uitrusting als de E modellen wil en een vermogen dat in de buurt komt van dat van de E modellen, en rust die uit met een automaat, dan ga je tegen 22% echt wel veel meer betalen dan 15% over de hogere cataloguswaarde van de E's. Bij een 3 Serie kom je dan namelijk uit bij de 330i en bij de Passat is dat de 2.0 TSI, die als highline begint op EUR 55.7k.
Dan ga je er vanuit dat je sowieso het hoger vermogen (dat niet continu beschikbaar is op de E modellen) zou willen hebben. Met een 320i of 1.4TSI ACT (150pk) is ook nog vrij vlot. Zeker als je rekening houdt dat je geen massa batterijen, extra motoren en zwaardere transmissies moet meezeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
nMad schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:11:
[...]

Thanks, dit is hele nuttige informatie aangezien ik zelf geen Athlon account heb en dus geen auto's kan vergelijken op hun website! Is dit bedrag voor een kale BMW 330E, dus zonder opties geselecteerd?
Yep, overigens heb ik deze gewoon van de standaard site van Athlon, dus niet via de driversdesk, daar komt hij voor mij nog een paar tientjes goedkoper uit zelfs.

Ik kon geen opties kiezen gek genoeg, dus verwacht ik dat het een speciale ingekochte auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AndRo555 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Dan ga je er vanuit dat je sowieso het hoger vermogen (dat niet continu beschikbaar is op de E modellen) zou willen hebben. Met een 320i of 1.4TSI ACT (150pk) is ook nog vrij vlot. Zeker als je rekening houdt dat je geen massa batterijen, extra motoren en zwaardere transmissies moet meezeulen.
Daar ga ik inderdaad vanuit, ja. Ik kies een auto namelijk in mindere mate op basis van bijtelling. De 330e stond ook op mijn wensenlijst (maar is door non-cooperatie door de leasemij) niet mogelijk voor mij. De 15% bijtelling was daarbij een bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18
Rivanov schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:52:
Geen idee hoe hij rijdt. Heb 'm alleen achter de poort hier op kantoor gezet. ;)
Ze kwamen de auto vanochtend brengen vanuit de leasemaatschappij.

Astra lever ik a.s. zaterdag terug in bij de dealer. Die nemen 'm terug. Tenzij iemand nog een bod doet de komende week. :+
Ga dan eens even heel snel een ommetje maken. :P

Ik hoop niet dat je van een koude kermis thuiskomt. Ik vond dat er een flink verschil zat tussen de Astra en 308. En niet in het voordeel van de 308.. Gelukkig is het in jouw geval maar voor een aantal maandjes.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
LuPo schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:14:
[...]

Ga dan eens even heel snel een ommetje maken. :P

Ik hoop niet dat je van een koude kermis thuiskomt. Ik vond dat er een flink verschil zat tussen de Astra en 308. En niet in het voordeel van de 308.. Gelukkig is het in jouw geval maar voor een aantal maandjes.
Dat het een stap 'achterwaarts' is weet ik maar al te goed. ;)
De Astra reedt heerlijk en was door z'n full-options rijk uitgerust. Kan ook zo maar zijn dat ik die volgend jaar kies als leaseauto zodra ik 'm zelf mag uitkiezen. Helaas ben je bij shortlease gebonden aan het aanbod wat ze op dit moment voorhanden hebben. Hebben ook soms een V40 in de vloot die ik graag gekozen had maar die was al vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik rij voor mn werk regelmatig in andere (huur) auto's omdat ik in het buitenland een auto nodig heb. Ritjes van 1,5 a 2 uur enkele reis, een week lang (Malaga - Granada). Op die manier kan ik op een aardige manier nieuwe auto's proberen.

Wat ik dan ook niet begrijp is wat mensen hier tegen de 308 hebben... Ik vind dat nu juist een van de fijnere auto's. Stuurt echt heerlijk. Het is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vind de 308 echt 10x lekkerder rijden dan een bijvoorbeeld een Golf.

(rij overigens zelf in een V60, eind volgend jaar weer een nieuwe)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

rinkel schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:38:
Ik rij voor mn werk regelmatig in andere (huur) auto's omdat ik in het buitenland een auto nodig heb. Ritjes van 1,5 a 2 uur enkele reis, een week lang (Malaga - Granada). Op die manier kan ik op een aardige manier nieuwe auto's proberen.

Wat ik dan ook niet begrijp is wat mensen hier tegen de 308 hebben... Ik vind dat nu juist een van de fijnere auto's. Stuurt echt heerlijk. Het is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vind de 308 echt 10x lekkerder rijden dan een bijvoorbeeld een Golf.

(rij overigens zelf in een V60, eind volgend jaar weer een nieuwe)
Het rijden is het probleem niet bij de 308 dat doet hij goed.
Het media systeem is gewoon te achterlijk voor woorden (geld voor alle nieuwe peugots en Citroentjes).
En het algehele elektronica systeem wat gekoppeld is aan het media systeem is traag en bijna onwerkbaar.
Auto in R moet direct de rear cam beginnen met tonen maar dat duurt en duurt als je de auto net aan zet. Het typen op de media nav is nagenoeg onmogelijk traag. Even de temperatuur veranderen is omslachtig en traag. Het touchscreen reageert vaak slecht als je aan het navigeren bent want dat kost hem duidelijk 100% CPU time en al het andere staat dan op plekje 10 in de que. Muziek streamen via BT is onmogelijk traag. Ik kan zo wel ffe door gaan. Maar rijden is een genot + het grote dakraam is heerlijk.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Shunt schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:17:
[...]

Het rijden is het probleem niet bij de 308 dat doet hij goed.
Het media systeem is gewoon te achterlijk voor woorden (geld voor alle nieuwe peugots en Citroentjes).
En het algehele elektronica systeem wat gekoppeld is aan het media systeem is traag en bijna onwerkbaar.
Auto in R moet direct de rear cam beginnen met tonen maar dat duurt en duurt als je de auto net aan zet. Het typen op de media nav is nagenoeg onmogelijk traag. Even de temperatuur veranderen is omslachtig en traag. Het touchscreen reageert vaak slecht als je aan het navigeren bent want dat kost hem duidelijk 100% CPU time en al het andere staat dan op plekje 10 in de que. Muziek streamen via BT is onmogelijk traag. Ik kan zo wel ffe door gaan. Maar rijden is een genot + het grote dakraam is heerlijk.
Dat is exact mijn mening over de 308. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Hmm, dat is me eigenlijk niet zo opgevallen de laatste keer, maar heb de navigatie dan ook niet echt gebruikt.
Maar goed om te weten, zat te denken aan de nieuwe 3008 als opvolger voor mijn V60 volgend jaar.

Op zich blijf ik liever bij Volvo, maar als ik een nieuwe moet uitzoeken is het nieuwe model er nog niet. Niet dat ik dat heel erg vind (extra rijke uitrusting), maar dat heb ik nu bij 2 auto's al eens gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het lijkt mij leuker om bij het uitzoeken van een nieuwe auto na x jaar ook voor een echt nieuwer type te gaan. Ik kan als mijn contract afloopt in 2019 best wel weer voor een Honda Civic kiezen, maar alleen als het nieuwe type me dan bevalt. Bij voorkeur met automaat en weer in station-uitvoering (op dit moment zijn alleen sedan, coupé en hatchback aangekondigd). Ik zie mezelf niet gauw nog 4 jaar in 'dezelfde' auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb dat ook altijd gedaan, altijd een ander merk gekozen, nu 7 leaseauto's verder en vind ik mijn laatste auto eigenlijk gewoon helemaal prima. Dus voor het eerst dat ik overweeg dezelfde te nemen. (Of misschien een kleiner model (V40), alleen zit ik daar met de bagage.)

Maar dan moet het denk ik wel een nieuwer model zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

rinkel schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:04:
Ik heb dat ook altijd gedaan, altijd een ander merk gekozen, nu 7 leaseauto's verder en vind ik mijn laatste auto eigenlijk gewoon helemaal prima. Dus voor het eerst dat ik overweeg dezelfde te nemen. (Of misschien een kleiner model (V40), alleen zit ik daar met de bagage.)

Maar dan moet het denk ik wel een nieuwer model zijn, denk ik.
Misschien dat tegen die tijd de XC40 in het vizier ligt? Dan heb je naturlijk wel echt iets nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ja die XC40 lijkt me ook wel wat.
Tijd genoeg iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo hee na een par maanden eindelijk ontdekt hoe ik in de 308 de dashboardverlichting lager kan zetten... Stom knopje zeg. Die auto heeft een lichtsensor voor de automatische verlichting - is het dan zo moeilijk om ook automatisch de dashboardverlichting bij te stellen als het donker is??? Gekloot met dat stomme enkele drukknopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
In mijn V60 kan ik dat voor overdag helemaal niet instellen, de nachtverlichting wel. Als ie dan overschakeld van nacht naar dag krijg je een enorme bak licht voor je kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mijn Civic moet het met het pinnetje waar je de dagteller mee reset. Ook niet echt logisch imho, maar als je het eenmaal doorhebt wel handig. Dat pinnetje zit wel redelijk binnen handbereik. Je hebt een instelling voor als je met licht aan rijdt, als je met licht uit rijdt en je kan hem sowieso maximaal zetten. De navigatie is hier nog weer los van in te stellen. Wel handig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:50

Cyphax

Moderator LNX
rinkel schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:06:
In mijn V60 kan ik dat voor overdag helemaal niet instellen, de nachtverlichting wel. Als ie dan overschakeld van nacht naar dag krijg je een enorme bak licht voor je kiezen.
Is dat een beetje een Volvo-dingetje, weinig in te stellen? (Ik heb er geen ervaring mee, dus 'k vraag het uit interesse :))
In m'n Seat kan ik zelfs de verlichting bij de voeten instellen naar wens; ik was wel heel prettig verrast van de instellingsmogelijkheden van die auto.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor mijn vriendin een Fiat 500 Lounge besteld gisteren :-). Zeer aantrekkelijke actie. Redelijk in de opties:
- Navi met apps
- PDC
- Panoramadak
- 16" velgen
- Automaat
- Airco
- Verstelbare stoelen (:'))

De rest allemaal standaard zaken geloof ik. Bovenstaande zijn opties, geloof het of niet.

Is een privatelease. Ze heeft haar eigen in de prak gereden (buiten haar schuld overigens, maar auto is total en alleen WA). De maandprijs is zo relatief laag dat we 40 euro per maand duurder uitzijn dan bij aanschaf van een auto twv 18k incl. verzekering, afschrijving en onderhoud. Dus dat is wel erg prettig. Haar no claim is nu 0% namelijk :).

Vriendinlief kan dus binnenkort weer veilig naar het werk, en deze keer wel met airbags rondom. En het belangrijkste, ik hoef mijn spaargeld niet over te dragen, zij kan hem zelf betalen en kan er dus zelf trots op zijn (ze werkt fulltime sinds 3 maanden, net afgestudeerd).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als het buiten haar schuld is dan raakt ze haar no claim toch niet kwijt en wordt de schade toch gedekt door de verzekering van de tegenpartij? /offtopic

Klinkt als een leuk vrouwenwagentje. :D Tweepitter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Mx. Alba schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:54:
Zo hee na een par maanden eindelijk ontdekt hoe ik in de 308 de dashboardverlichting lager kan zetten... Stom knopje zeg. [..] Gekloot met dat stomme enkele drukknopje...
Dus er is toch nog iets wat niet via het touchscreen gaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jongetje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:10:
[...]

Dus er is toch nog iets wat niet via het touchscreen gaat >:)
Good point!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:25
Mijn bestelde V40 Nordic+ is gewoon 4 weken eerer beschikbaar dan originele afleverdatum 😀 Dikke prima, maar ik dacht dat die hele brsnche met JIT principes werkt waardoor verschuivingen vrijwel niet mogelijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mx. Alba schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:54:
Zo hee na een par maanden eindelijk ontdekt hoe ik in de 308 de dashboardverlichting lager kan zetten... Stom knopje zeg. Die auto heeft een lichtsensor voor de automatische verlichting - is het dan zo moeilijk om ook automatisch de dashboardverlichting bij te stellen als het donker is??? Gekloot met dat stomme enkele drukknopje...
Kan dat navigatiescherm ook in nightmodus? Krijg het namelijk niet gevonden en is aardig fel in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rivanov schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:31:
[...]

Kan dat navigatiescherm ook in nightmodus? Krijg het namelijk niet gevonden en is aardig fel in het donker.
Dat is het knopje dat het "spiegelbeeld" is van het dagteller reset knopje. Als je er 1x op drukt gaat hij een standje donkerder, met lang indrukken gaat hij snel achter elkaar steeds een standje donkerder - en als hij is aangekomen bij de donkerste stand wordt hij juist lichter als je op het knopje drukt. Dus stel dat je hem een standje lichter wilt zetten en je drukt op het knopje en hij wordt dan juist donkerder, dan moet je helemaal naar de donkerste stand en dan weer terug naar lichter. 8)7

Dat een auto met een lichtsensor niet enige vorm van automatische bijstelling van de dashboardverlichting heeft snap ik echt niet... En twee knopjes (een voor lichter en een voor donkerder) kon er kennelijk ook niet af.

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 02-11-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:12
Mijn doodeenvoudige Fiesta heeft gewoon een draaiknopje om de dashboardverlichting (traploos!) in te stellen :*)

Ik ben overigens ook laaiend enthousiast van de instelbare interval van de ruitenwissers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:36:
[...]
Dat een auto met een lichtsensor niet enige vorm van automatische bijstelling van de dashboardverlichting heeft snap ik echt niet... En twee knopjes (een voor lichter en een voor donkerder) kon er kennelijk ook niet af.
Dat heeft jouw V40 straks ook niet, althans, niet precies zoals jij het wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
Kecin schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:09:
Voor mijn vriendin een Fiat 500 Lounge besteld gisteren :-). Zeer aantrekkelijke actie. Redelijk in de opties:
- Navi met apps
- PDC
- Panoramadak
- 16" velgen
- Automaat
- Airco
- Verstelbare stoelen (:'))

De rest allemaal standaard zaken geloof ik. Bovenstaande zijn opties, geloof het of niet.
Verstelbare stoel een optie...ppfff ahhaahahha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:04:
[...]

Dat heeft jouw V40 straks ook niet, althans, niet precies zoals jij het wil :)
Nee dat weet ik maar in ieder geval wel verlichting die zich automatisch aanpast. Had ik in de C30 ook, werkt ruim goed genoeg, en ook een aantal keren met een V40 gereden en daar ook geen problemen ermee ontdekt. Inderdaad nog steeds niet ideaal naar mijn mening maar een stuk beter dan alles met de hand moeten doen met een enkel knopje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Dat je dashboard verlichting altijd aanstaat, zorgt nu met de donkere ochtenden dat je veel auto's ziet rijden zonder verlichting (koplampen). Heb het zelf ook al een x gehad, terwijl mijn verlichting op auto staat, maar waarschijnlijk met uitstappen is de knop iets gedraaid. In je dashboard zie je wel 2 extra lampjes branden als je lichten aanstaan, maar daar let ik niet op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Unknown Alien schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:17:
Dat je dashboard verlichting altijd aanstaat, zorgt nu met de donkere ochtenden dat je veel auto's ziet rijden zonder verlichting (koplampen). Heb het zelf ook al een x gehad, terwijl mijn verlichting op auto staat, maar waarschijnlijk met uitstappen is de knop iets gedraaid. In je dashboard zie je wel 2 extra lampjes branden als je lichten aanstaan, maar daar let ik niet op. 8)7
Tja, je hebt dan in ieder geval nog wel wat verlichting. Ik zie dat bij die nieuwe V40 met LED verlichting de achterlichten ook aan zijn als het dagrijlicht aan is, waardoor de achterlichten dus effectief altijd aan zijn, ongeacht hoe de verlichting is ingesteld, en ook aan de voorkant altijd verlichting, namelijk dagrijlicht of dimlicht, waardoor het zelfs als het automatische systeem een foutje maakt nog geen fatale fout is. Bij Volvo werkt DRL trouwens alleen maar als de verlichting op automatisch staat (bij niet-automatisch is altijd dimlicht aan) en de lichtsensor vindt dat het daar licht genoeg voor is.

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 02-11-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Kan me herinneren dat bij daglicht, de achterlichten niet aan mogen staan. Net als die angeleyes van BMW die overdag aanstaan, maar achter lichten niet.

Goeie ontwikkeling, beter altijd licht aan.

Ik heb zo,n flut 308 sw, blep, dus geen LED, maar heb de lichten altijd aanstaan nu d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48
Ik heb de verlichting van mijn auto nog nooit aangepast. Bij aflevering stond deze op automatisch en dat staat hij nu een half jaar later nog, werkt perfect :)

In voorgaande auto's waar geen lichtsensor zat was het automatisme om de verlichting aan te zetten net als het om doen van de gordel dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRL met achterlichten hadden ze al lang geleden moeten verplichten. Er rijden nu nog steeds mensen rond die het stoer vinden met hun DRL kerstverlichting op een tijdstip dat dit gewoon niet kan. Opvallend veel Clio rijders overigens. Blijkbaar is dit nog steeds niet verplcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Unknown Alien schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:40:
Kan me herinneren dat bij daglicht, de achterlichten niet aan mogen staan. Net als die angeleyes van BMW die overdag aanstaan, maar achter lichten niet.

Goeie ontwikkeling, beter altijd licht aan.

Ik heb zo,n flut 308 sw, blep, dus geen LED, maar heb de lichten altijd aanstaan nu d:)b
Het klopt inderdaad dat dat tot nu toe zo was, maar volgens mij vanaf 1 januari 2017 is dat weer anders, dan mogen de achterlichten wel aan bij dagrijlicht. En zo te zien hebben ze dat bij de MY 2017 V40, ook die dit jaar geleverd worden, al aangepast.
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:48:
DRL met achterlichten hadden ze al lang geleden moeten verplichten. Er rijden nu nog steeds mensen rond die het stoer vinden met hun DRL kerstverlichting op een tijdstip dat dit gewoon niet kan. Opvallend veel Clio rijders overigens. Blijkbaar is dit nog steeds niet verplcht.
Ik heb een keer een Clio als leenauto gehad. Die heeft geen automatische verlichting, maar als het dimlicht uit is zijn die LED strips voor aan. En als je de motor uitzet krijg je zo'n irritante zoemer dat je het licht vergeten bent uit te doen, dus die doe je dan altijd uit... Het is me toen ook een keer gebeurd dat ik in de schemer met alleen LEDjes voor wegreed. Toen ik startte zag ik immers licht voor me op de schutting (afkomstig van die LEDs) en het dashboard was ook leesbaar.

Doe mij maar een auto die de verlichting automatisch uitdoet als je de sleutel uit het slot haalt en er niet om gaat zeuren om dat licht uit te zetten zodat het automatisch weer aan gaat als je weer start - of met een lichtsensor natuurlijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Mx. Alba op 02-11-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bij mij gaat de verlichting bij aflevering van de auto op 'aan' (en dus niet op automatisch) en blijft hij daar op staan voor zolang als ik de auto rij. motor uit en deur open is gelukkig bij de meeste auto's automatisch de verlichting uit (dus geen irritant gepiep)

oftewel: altijd mijn volledige verlichting aan, geen gezeur met aan en uit springende verlichting bij tunnels/bruggen of bomenrijen: dat vind ik zo irritant. daar komen volgens mij ook heel veel onnodige remacties vandaan omdat iemand denkt dat zijn voorligger remt wat dus niet zo is

[ Voor 11% gewijzigd door Leipo op 02-11-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
In deze tijd van het jaar is automatische verlichting ook extra gevaarlijk. Vooral bij mist willen de dimlichten niet altijd aangaan waardoor je dus alleen met DRL rijdt en geen achterverlichting.

Het is dan namelijk te licht voor de sensoren om de koplampen aan te laten springen.

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 02-11-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Leipo schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:57:
bij mij gaat de verlichting bij aflevering van de auto op 'aan' (en dus niet op automatisch) en blijft hij daar op staan voor zolang als ik de auto rij. motor uit en deur open is gelukkig bij de meeste auto's automatisch de verlichting uit (dus geen irritant gepiep)

oftewel: altijd mijn volledige verlichting aan, geen gezeur met aan en uit springende verlichting bij tunnels/bruggen of bomenrijen: dat vind ik zo irritant. daar komen volgens mij ook heel veel onnodige remacties vandaan omdat iemand denkt dat zijn voorligger remt wat dus niet zo is
Tja daar zit wel wat in, maar als je een geavanceerd verlichtingssysteem hebt dat meedraait met de bocht of andere van zulke handige fancy gadgets, is dat vaak ook uitgeschakeld als je de verlichting op "aan" zet ipv "auto". Dat was in ieder geval bij mijn C30 zo. Met de verlichting op "aan" draaiden de koplampen niet mee in de bochten, op "auto" wel.

Pagina: 1 ... 33 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic