Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
The Wizard schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:08:
Ik heb ook de knoop doorgehakt; de Megane estate GT-line 110 met de EDC automaat. Onderstaande versie maar dan met de 17 inch standaard velgen.
[afbeelding]

De opties:
Pack Cruising (oa ACC)
Pack Easy Park Assist
Head-up display
Alcantara stoelen + verwarming
8.7 inch R link 2 incl. Bose
Schuif kantel dak

Alle mogelijke opties dus, behalve een trekhaak en 18 inch (comfort staat iets hoger op het lijstje).

Het interieur (is van de GT, maar afgezien van het GT logo op stuur en 1 knop op de midden console, exact gelijk)
[afbeelding]

Hopen dat hij ergens in april binnenkomt...
Wat is op de laatste foto de scheve "0" op de toerenteller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:03:
[...]

Wat is op de laatste foto de scheve "0" op de toerenteller ?
De snelheidsmeter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Aha, maar waarom staat die zo scheef? Is dat in het echt ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Dat is stijl. :P
Vind de Megane een best mooie auto, maar moet zeggen dat de ledverlichting me in het donker een beetje té overdreven overkomt. Het is een flinke kerstboom die je ziet rijden. Wel gedurfd natuurlijk. Als ik niet-VAG auto's had mogen kiezen, had ie zeker op m'n lijstje gestaan. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

nokiaan958GB schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:17:
Aha, maar waarom staat die zo scheef? Is dat in het echt ook zo?
Ik vind hem niet scheef staan..

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:59
MisteRMeesteR schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:30:
[...]

[video]
Het is mij sinds maart ook nog niet opgevallen. Misschien moet iemand z'n scherm even waterpas zetten. ;)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
The Wizard schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:08:
Ik heb ook de knoop doorgehakt; de Megane estate GT-line 110 met de EDC automaat. Onderstaande versie maar dan met de 17 inch standaard velgen.
[afbeelding]

De opties:
Pack Cruising (oa ACC)
Pack Easy Park Assist
Head-up display
Alcantara stoelen + verwarming
8.7 inch R link 2 incl. Bose
Schuif kantel dak

Alle mogelijke opties dus, behalve een trekhaak en 18 inch (comfort staat iets hoger op het lijstje).

Het interieur (is van de GT, maar afgezien van het GT logo op stuur en 1 knop op de midden console, exact gelijk)
[afbeelding]

Hopen dat hij ergens in april binnenkomt...
Mooie auto! Heb je ook die blauwe kleur gekozen? Vind die blauwe kleur erg gaaf moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
MisteRMeesteR schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:30:
[...]

[video]
Het font is prima, de accelleratie minder :) Volgens mij zit de auto na een seconde of 8 nog maar rond de 70 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
Can2 schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:13:
[...]

Mooie auto! Heb je ook die blauwe kleur gekozen? Vind die blauwe kleur erg gaaf moet ik zeggen.
Yep! Ben helemaal verliefd op dat kleurtje. Helaas niet leverbaar op de Bose...
Korvaag schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:57:
[...]

Prachtige wagen. Jammer alleen dat ze net zoals Peugeot en net niet lekker bedienbaar navigatiesysteem hebben verzonnen bij Renault.
Als het goed is worden alle R link 2 systemen die nu gebouwd worden, voorzien van Android Auto en Carplay ondersteuning, wat later via een update actief wordt. Ik zal de navi sowieso weinig gebruiken, gebruik altijd Google Maps, rij ca 65.000 km door heel NL en Maps heeft mij al heel wat file kilometers bespaard :P
Wat vind jij trouwens van de 110 motor in de Renault. Hij komt op mij heel erg traag over op papier. Ik moet direct zeggen dat ik er nog niet in gereden heb, maar ik heb z'n voorloper gehad met ook de 110 EDC bak en deze is volgens mij alleen nog maar trager geworden.
Ik rij nu in een Ford Focus Ecoding met 105 pk, en is voor het NL verkeer vlot zat. Als ik naar de cijfers kijk moet de EDC vergelijkbaar zijn.
Serotonine schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:12:
Nice, ik ga waarschijnlijk ook voor de estate maar dan in bose uitvoering. Stoelen van de gt-line waren wel erg sportief voor mijn Duitse lichaam. Denk niet of ik dat prettig vind na een rit van 200+ km.
Weet nog niet of het de dci 110 EDC of de 130 handbak wordt. Volgende week proefrit
Ik vond de stoelen goed zitten, heb een NL gemiddelde bouw. Stoelen zijn erg belangrijk, zit soms 5 tot 6 uur per dag in de auto. Anders was ik ook voor de Bose gegaan, die massage functie was wel erg verleidelijk.... :P
Hyp Hyper schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:20:
Dat is stijl. :P
Vind de Megane een best mooie auto, maar moet zeggen dat de ledverlichting me in het donker een beetje té overdreven overkomt. Het is een flinke kerstboom die je ziet rijden. Wel gedurfd natuurlijk. Als ik niet-VAG auto's had mogen kiezen, had ie zeker op m'n lijstje gestaan. :)
Het valt idd wel op, wat mij aanspreekt is dat de achterlichten altijd branden, erg prettig bij schemering als de Lichtsensor nog niet reageert. Goed zichtbaarheid is erg belangrijk, als ik nu met de lichten uit rij (overdag duh) Dan merk je gewoon dat mensen je veel later opmerken. In mijn huidige (pool)auto heb ik geen DRL. In deze Mégane merken de mensen niet eens dat je je lichten niet aan hebt, valt niet op door die kerstboom voor :P.

Ik ga wel, als ik hem heb, de remlichten voorzien van LED, hetzelfde met de knipperlichten. Alles LED.

[ Voor 19% gewijzigd door The Wizard op 19-12-2016 09:00 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:30

bonyuri

Investigator!

The Wizard schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:55:
Als het goed is worden alle R link 2 systemen die nu gebouwd worden, voorzien van Android Auto en Carplay ondersteuning, wat later via een update actief wordt.
Dat zeiden ze bij Mercedes met de C350e ook, en die gaat die update toch echt niet krijgen...
Als ze hardware ondersteuning hebben ingebouwd voor Android Auto en Apple CarPlay, waarom zou dat dan later worden geactiveerd? Aan de software kant hoeft niets meer gedaan te worden, tis allemaal OEM van Google en Apple :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:57
De reden dat Android Auto nog niet werkt bij geen enkel merk is omdat Google dat tegenhoudt in Nederland, in het buitenland werkt het al wel.

Houdt er overigens rekening mee dat, ondanks dat een auto geschikt kan zijn voor Android Auto, dit nog wel gepaard kan/zal gaan met een software update bij de dealer. Deze kost bij Opel iets van 150eu, ondanks dat de auto er geschikt voor is.

Geen idee of je met Android Auto heel veel meer kan, maar als het dezelfde functionaliteiten als Apple Carplay bied zou ik er de centen niet voor over hebben. Wat je er mee kunt werkt gewoon goed, zoals we gewend zijn van Apple, maar de mogelijkheden zijn redelijk beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
bonyuri schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:31:
[...]

Dat zeiden ze bij Mercedes met de C350e ook, en die gaat die update toch echt niet krijgen...
Als ze hardware ondersteuning hebben ingebouwd voor Android Auto en Apple CarPlay, waarom zou dat dan later worden geactiveerd? Aan de software kant hoeft niets meer gedaan te worden, tis allemaal OEM van Google en Apple :)
Bij Mercedes zou het een addon box worden. Heb er verder niet meer naar gekeken. CarPlay is lelijk vergeleken met Mercedes OEM UI en Android Auto kan ik niet gebruiken want iPhone. IMHO moet je in de auto doen waarvoor een auto bedoeld is, namelijk auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Z___Z schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:35:
[...]

Bij Mercedes zou het een addon box worden. Heb er verder niet meer naar gekeken. CarPlay is lelijk vergeleken met Mercedes OEM UI en Android Auto kan ik niet gebruiken want iPhone. IMHO moet je in de auto doen waarvoor een auto bedoeld is, namelijk auto rijden.
Autorijden is inderdaad het primaire doel maar ik hou er dan wel van als dat zo comfortabel mogelijk gaat. Daar hoort in mijn geval zeker entertainment en informatievoorziening bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Ja, maar Android Auto gebruiken de meesten alleen voor Maps en evt Spotify, wat veiliger en gemakkelijker werkt op die manier.

Maar helaas komt Android Auto/Carplay niet via een update beschikbaar heb ik net vernomen :(, alleen paar nieuwe modellen per gebruiker 2017 krijgen in eerste instantie die optie. Schijnt dat er hardwarematig een verschil is, een sensor die niet compatibel is met Carplay/Auto. Intern draait het systeem al op Android. Geldt ook voor de Talisman, alleen de New Scenic en Fluenze krijgen de optie per februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Succes met een leasemaatschappij zoeken die dat toe staat. Meesten hebben daar echt geen zin in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ligt ook aan het moment waarop je het vraagt, voor of na je bestelling. En welk blok er in ligt. Is het een lui blok dat door de fabrikant (hey DCI 130) ook met hoger vermogen geleverd wordt, dan wordt 't bij diverse leasemaatschappijen gewoon ingecalculeerd in de brandstof en onderhoud. Maar echter wel pas na flink doorvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
The Wizard schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:58:
[...]

Ja, maar Android Auto gebruiken de meesten alleen voor Maps en evt Spotify, wat veiliger en gemakkelijker werkt op die manier.

Maar helaas komt Android Auto/Carplay niet via een update beschikbaar heb ik net vernomen :(, alleen paar nieuwe modellen per gebruiker 2017 krijgen in eerste instantie die optie. Schijnt dat er hardwarematig een verschil is, een sensor die niet compatibel is met Carplay/Auto. Intern draait het systeem al op Android. Geldt ook voor de Talisman, alleen de New Scenic en Fluenze krijgen de optie per februari.
Ik zie het nut er ook wel van in hoor. Vooral als de auto wat ouder wordt en het OEM systeem verouderd raakt, zorgt Android Auto/CarPlay er voor dat je toch voordelig een up-to-date navi/infotainment systeem kan gebruiken.
Op dit moment vind ik de kwalitiet van Android Auto/CarPlay nog niet op het niveau van het OEM systeem van Mercedes. Ik gebruik zelf geen spotify, maar de iPod integratie is prima on het Mercedes OEM system. Ik kan niet oordelen over de OEM systemen van andere fabrikanten, behalve VW. Het OEM systeem van VW ziet eruit alsof het ontworpen is achter een bureau ipv in de auto. De labels op de touch knoppen zijn veel te klein om tijdens het rijden snel te kunnen lezen. Ze verschijnen ook pas als je met je vinger ervoor zit, dus om ze te lezen moet je zowel je handen van het stuur halen als je ogen van de weg af halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:05:
[...]

Succes met een leasemaatschappij zoeken die dat toe staat. Meesten hebben daar echt geen zin in.
Tenzij de dealer het zelf voor je wil doen met behoud van garantie, dan mag het opeens wel weer :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DennusB schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:47:
[...]

Tenzij de dealer het zelf voor je wil doen met behoud van garantie, dan mag het opeens wel weer :)
Veel leasemaatschappijen willen garantie van de importeur, niet de dealer. Als de dealer failliet gaat vissen ze namelijk alsnog achter het net. Althans, dat was ~2 jaar geleden het verhaal bij Alphabet en Athlon.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:40:
[...]

Nice! Dat klinkt als een Vlaams exemplaar :)
Ik heb de mijne nu een paar dagen in bezit, maar dan de 120 pk versie en vijfdeurs i.p.v. de wagon, en wat andere packs/opties. Geen driver assistance pack bijvoorbeeld maar ik ontdekte dat lane keeping aid sowieso op de Titanium zit.
Zelfde kleur. Bevalt goed!
Waar zijn die foto's dan? O-)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:40

Reinier

\o/

JB schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:03:
[...]

Waar zijn die foto's dan? O-)
Eentje dan. Past niet in parkeervakje :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3OVG1ZaW29gnEcP3JqnLjljF/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:08:
[...]

Eentje dan. Past niet in parkeervakje :D

[afbeelding]
Haha nice!

Grappig trouwens dat ik nu niks lees over het dashboard van de nieuwe Megane. De Leon werd hier toen compleet afgeserveerd.

Afbeeldingslocatie: http://steeringnews.com/wp-content/uploads/2015/09/2016-Renault-Megane-dashboard-view.jpg

vs

Afbeeldingslocatie: http://autovisie.nl/wp-content/uploads/2016/10/Seat-Leon-10-Autovisie.nl_.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JB schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:13:
[...]

Haha nice!

Grappig trouwens dat ik nu niks lees over het dashboard van de nieuwe Megane. De Leon werd hier toen compleet afgeserveerd.

[afbeelding]

vs

[afbeelding]
Is ook wel iets anders toch? Oude analoge klokken in de Leon, kleiner scherm in de Leon ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DennusB schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:18:
[...]

Is ook wel iets anders toch? Oude analoge klokken in de Leon, kleiner scherm in de Leon ?
Ja is zeker anders maar beide beetje de "retro stijl". Ik moet heel erg denken aan onderstaande bij de middenconsole van de Megane :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.trendhunterstatic.com/thumbs/retro-radio-bags.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 19-12-2016 12:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:30

bonyuri

Investigator!

[...]

IMHO moet je in de auto doen waarvoor een auto bedoeld is, namelijk auto rijden.
Klopt helemaal, maar weet je wat grappig is?
Nu ik CarPlay gebruik zit ik veel minder tijdens het rijden op mijn iPhone te gluren.

Spotify aanzetten? Geen probleem, via MMI
Even het verkeer checken? Geen probleem, via Apple Maps op MMI (wel jammer dat dit geen Google Maps is, maar goed)
Een afspraak in mijn agenda zetten? Geen probleem, Siri to the rescue.
Berichtje sturen? Geen probleem, Siri to the rescue.

Het is allemaal niet perfect, maar mijn smartphone heb ik onder het rijden bijna nooit meer in mijn handen :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Tsurany schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:05:
[...]

Ik zal mijn dc110 niet laten chippen, de EDC versie heeft 10 nm dan de handbak, dat zal wel een reden hebben. Als je dan tot 300 nm laat chippen zal de bak ook grotere klappen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
De dCi110 heeft hetzelfde blok als 10 jaar geleden (L4 76.0 mm bij 80.5 mm 8v).

Het vermogen is in al die tijd slechts met 5pk toegenomen en het koppel met slechts 10 Nm. De 130pk versie is een ander blok. Dat moet in zichzelf voldoende waarschuwing zijn.

(ter vergelijking: de 1995cc BMW diesel groeide in dezelfde periode van 150pk naar 218pk, uitgaande van de sterkste spec die ten tijde leverbaar was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 12-10 21:51
JB schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:13:
[...]

Haha nice!

[afbeelding]

vs

[afbeelding]
Ik vind het allebei mooi, maar ik wil gewoon knopjes en geen 'doordacht' touch systeem waarbij je altijd naar het scherm moet kijken, het bedienen matig is tijdens het rijden en je 4 keer moet aanraken om in het goede menu te zitten.

M'n oude megane had die TomTom bediening in de middenconsole. Niks touch, gewoon knopjes. Zalig. je hoeft er niet naar te kijken. zit er nooit naast etc. etc.

Het was voor mij naast de slechte stoelen de hoofdreden om de 308 niet te leasen. Ik ben er heel bang voor dat dit bij de Megane ook zo gaat zijn. Ik heb de Megane nog niet met Carplay kunnen proberen dus ik weet niet hoe makkelijk dat is.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de daadwerkelijke levertijd van de megane. Dealer had het over medio maart....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:40:
Weet iemand de daadwerkelijke levertijd van de megane. Dealer had het over medio maart....?
Ik heb hem 2 maanden terug besteld en verwachte levering is 10 februari.. lang dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensjero
  • Laatst online: 13:02

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Ik kan volgend jaar maart ook aan een nieuwe lease auto, ik rijd nu een VW UP! dus vooruitgang is niet zo moeilijk. Ik zit al een tijdje te kijken naar de nieuwe Seat Leon. Alleen ik verbaasde me over dat de facelift zoveel duurder is dan de pre-facelift (iig in de lease). Vandaag keek ik weer op Seat.nl en staan er ineens behoorlijk aantrekkelijke Business Intense uitvoeringen!

Voor het zelfde geld als een Leon 5d 1.6 tdi Style met upgrade prof. 2 heb je een FR Business Intense 2.0 tdi :9~

- 150 pk
- FR (17" ipv 16")
- standaard keyless entry / go
etc...

Alleen heb je op de BI FULL Led als optie. Enkel DRL's zijn standaard. Nou, ik weet t wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik vind het met name zo raar dat de CO2 uitstoot zo gigantisch is. Ik mag maar leasen tot een CO2 max van 110 gram (diesel dan) en zelfs de handgeschakelde 1.6 TDI zit al op 109 gram. DSG gaat eroverheen. Bizar voor een nieuwe motorenserie.

Ik hoop dat de gegevens niet kloppen en nog bijgesteld worden ofzo :(.. en als de cijfers wel kloppen hoop ik dat Skoda dat beter gaat doen, want anders kan ik straks niet eens de 1.6 TDI DSG leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

De DSG had ik idd ook op t oog, maar die vindt ik veel te duur. Dan maar een 2.0... Die zit helaas op 112 gram. Waarschijnlijk o.a. door de FR uitrusting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Bensjero schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:38:
De DSG had ik idd ook op t oog, maar die vindt ik veel te duur. Dan maar een 2.0... Die zit helaas op 112 gram. Waarschijnlijk o.a. door de FR uitrusting.
Ja zoals het er nu uit ziet kan ik de 2.0 alleen in de Octavia krijgen. Daar valt ie nog net wel binnen die 110 grams grens. Nou heb ik geen probleem met een Octavia, die rij ik nu ook :) maar ik vind het verschil tussen de Skoda en Seat zo enorm. Dat kan haast gewoon niet kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Korvaag schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:27:
[...]

Ja zoals het er nu uit ziet kan ik de 2.0 alleen in de Octavia krijgen. Daar valt ie nog net wel binnen die 110 grams grens. Nou heb ik geen probleem met een Octavia, die rij ik nu ook :) maar ik vind het verschil tussen de Skoda en Seat zo enorm. Dat kan haast gewoon niet kloppen.
VAG zet zijn modellen dus slim in de markt. De Leon is alleen in een sportieve config te krijgen met de tweeliter. Wil je een 'normale' uitvoering met een krachtiger blok ? -> Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Bensjero schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:32:
[...]

VAG zet zijn modellen dus slim in de markt. De Leon is alleen in een sportieve config te krijgen met de tweeliter. Wil je een 'normale' uitvoering met een krachtiger blok ? -> Octavia.
Ja dat klinkt leuk, maar ze (de handgeschakelde 2.0 Leon en Octavia) doen allebei 8,6 seconden over 0-100.... en vervolgens weet de Skoda daar dus met een *grotere* auto een lagere CO2 uitstoot te realiseren terwijl het blijkbaar niet ten koste gaat van de prestaties.

Hoezo 'sportief' tegenover 'normaal'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argusb79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 17:14
Korvaag schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:27:
[...]

Skoda prijzen zijn nog van modeljaar 2016 met de huidige TDI's.

Seat prijzen zijn voor modeljaar 2017 met de nieuwe TDI's.

Diesel 5 deurs Leons vallen voor mij helemaal af omdat ze er alleen met energielabel E en F zijn (mag tot C met uitloop naar D). De ST is er dan weer wel in D maar die is me wat te groot ( en bij de 1.6 geen interessante leasemodellen).

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 13:59
De huidige Skoda Octavia kun je nu niet meer bestellen. Op korte termijn komen de nieuwe prijzen voor de facelift beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argusb79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 17:14
jongetje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:39:
De huidige Skoda Octavia kun je nu niet meer bestellen. Op korte termijn komen de nieuwe prijzen voor de facelift beschikbaar.
Yep, zelfde geldt voor de Golf.

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 23:07
Volgens mij zijn de CO2 waarden van Volkswagen omhoog gegaan ivm diesel schandaal. Wij mogen nog tot 99 gram gaan (in de golf lease klasse), daar heb je niet eens een normale Goff diesel voor

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 20-12-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
argusb79 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:20:
[...]

Skoda prijzen zijn nog van modeljaar 2016 met de huidige TDI's.

Seat prijzen zijn voor modeljaar 2017 met de nieuwe TDI's.

Diesel 5 deurs Leons vallen voor mij helemaal af omdat ze er alleen met energielabel E en F zijn (mag tot C met uitloop naar D). De ST is er dan weer wel in D maar die is me wat te groot ( en bij de 1.6 geen interessante leasemodellen).
Ja dat vermoeden heb ik dus ook, maar dat is dus nergens te vinden. Het gerucht was dat de nieuwe TDI's 10% zuiniger zouden zijn dan de 'oude' versies, en dat *lijk* je ook terug te zien bij de Skoda verbruikscijfers, maar hoe kunnen de Leon's dan zoveel meer CO2 de lucht in slingeren. Ik vind het maar een onduidelijk geheel. Ik vind het namelijk moeilijk te geloven in een tijd dat iedereen CO2 door elkaar heen roept ze een nieuwe motor uitbrengen die er *meer* van uitstoot.

Does not compute... :+

het enige wat ik me kan voorstellen is dat de cijfers over de hele linie gewoon niet kloppen en iedereen maar wat bij elkaar verzint/combineert met vermogens, CO2 uitstoot en verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
rinkel schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:02:
Volgens mij zijn de CO2 waarden van Volkswagen omhoog gegaan ivm diesel schandaal. Wij mogen nog tot 99 gram gaan (in de golf lease klasse), daar heb je niet eens een normale Goff diesel voor
Ja dat zou kunnen natuurlijk. Om de NOx te verminderen moeten ze wat doen aan de verbrandingstemperatuur wat kan betekenen dat ze meer diesel inspuiten en daardoor meer CO2 uitstoten.

... maar dat klopt dan weer slecht met de 10% zuiniger die voorspeld was. CO2 uitstoot is redelijk te relateren aan verbruik namelijk..

argh... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Volgende week een 4 serie proefrijden. Vrouwlief is op basis van afbeeldingen al om 8) Enige beperking die ik heb opgekregen is dat de bijtelling max 500 netto mag zijn. Dat moet lukken als ik me een beetje inhoud met de opties.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Nice, die heb ik ook nog op de shortlist staan. Schitterende auto om te zien.

Maar 500 netto aan bijtelling is dan wel lastig, als ik een 418d, automaat en enkel de Luxury line aanklik kom ik op zo'n 54k (*.22 *.52 / 12 = €514 netto p.m.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:41
Jeetje wat een prijzen zeg. Mijn bmw 330e van 55k kost 275 euro per maand aan bijtelling!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
rinkel schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:02:
De dieselblokken die in de Golf 7 worden geleverd waren altijd al CO2 > 100, uitzondering daarop waren de BM modellen met 87 gram, maar die gingen in 2015 uit de gratie zodra die geen 14% meer waren.
Dat waren ook alleen easy- en trendline modellen.

de 'sjoemeldiesels' en daarmee dus bepaalde series motoren (EA189) komen niet in de golf7 voor want die hebben motoren uit de EA288 serie. dus hebben ze ook geen correctie op hun uitstoot hoeven te doen.

volgens mij waren dat nog voornamelijk caddy's en transporters die er nieuw mee werden uitgeleverd.

[ Voor 21% gewijzigd door Shanquish op 20-12-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mag mijn VW GTE omruilen. De onderstaande twee auto's heeft men nog nieuw staan.
BMW 330e Sedan Centennial Executive
Mercedes C350 Estate Lease Edition Avantgarde

Heeft iemand idee welke specs de Centennial Executive & Lease Edition Avantgarde hebben. Niet op kunnen maken of deze zijn voorzien van parkeersensoren voor en achter, camera... Bij de Mercedes zie ik bij de meeste omschrijvingen de sensoren en camera staan alleen de BMW heb ik nog erg mijn vraagtekens. Ben vandaag aan zoeken op internet, maar nog niet helder.... Iemand een idee.

Lease maatschappij had deze ook niet zo paraat. En hoopt deze donderdag te kunnen sturen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
nMad schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:57:
Jeetje wat een prijzen zeg. Mijn bmw 330e van 55k kost 275 euro per maand aan bijtelling!
Je weet zelf neem ik aan ook wel dat dit een uitzondering is. Er zijn inderdaad een paar jaar geweest waar je relatief veel auto voor weinig geld kon rijden, enjoy it while it lasts. Daarna zal je geen 308 of Outlander meer op de weg zien ;)

Al is het wel fijn dat je volgend jaar een dikke 340d kan rijden en nog steeds @ 22% BT zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
87% g/km CO2, dat komt overeen met een brandstofverbruik van minder dan 1:30. Iedereen weet inmiddels dat dat onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 21:35
Leveranciers gaan nu gewoon weer terug naar iets normalere waarden die niet zijn behaald met behulp van sjoemelsoftware. Hierdoor zie je nu geen verlagingen of zelfs lichte verhogingen in nieuwe modellen. De werkgever zal daar ook in mee moeten anders wordt de keuze bij sommige bedrijven wel heel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Superdaantje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:44:
Mag mijn VW GTE omruilen. De onderstaande twee auto's heeft men nog nieuw staan.
BMW 330e Sedan Centennial Executive
Mercedes C350 Estate Lease Edition Avantgarde

Heeft iemand idee welke specs de Centennial Executive & Lease Edition Avantgarde hebben. Niet op kunnen maken of deze zijn voorzien van parkeersensoren voor en achter, camera... Bij de Mercedes zie ik bij de meeste omschrijvingen de sensoren en camera staan alleen de BMW heb ik nog erg mijn vraagtekens. Ben vandaag aan zoeken op internet, maar nog niet helder.... Iemand een idee.

Lease maatschappij had deze ook niet zo paraat. En hoopt deze donderdag te kunnen sturen.
Is echt bijna niet te vinden op internet hoor.. O-)

Centennial Executive
€ 2.795,00 of € 31,56 per maand

BMW bestaat 100 jaar. En daar staan we bij stil met een aantrekkelijke Centennial Executive uitvoering.
Deze unieke uitvoering bestaat uit:
Sportstuurwiel met leder bekleed
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Omlijsting zijruiten in mat aluminium
Automatische airconditioning 2-zone
Lichtpakket
LED mistlampen
LED koplampen
Deactivering passagiersairbag
Navigatiesysteem Business
Uitbreiding instrumentencluster

Centennial High Executive
€ 5.195,00 of € 58,66 per maand

BMW bestaat 100 jaar. En daar staan we bij stil met een aantrekkelijke Centennial High Executive uitvoering.
Deze unieke uitvoering bestaat uit:
Leder 'Dakota'
Sportstuurwiel met leder bekleed
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Omlijsting zijruiten in mat aluminium
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Automatische airconditioning 2-zone
Lichtpakket
LED mistlampen
LED koplampen
Deactivering passagiersairbag
Navigatiesysteem Professional
ConnectedDrive Services (BMW Online)
Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding
Uitbreiding instrumentencluster

Indien mogelijk zou ik persoonlijk voor de high executive gaan!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Tijd van downsizing is nu ook wel voorbij, de realistische C02 waarden liggen meestal toch de helft hoger.
Voor de zelfde C02 uitstoot kun je beter een zwaardere motor gebruiken> veel minder fijn stof!

Moderne downsized benzine turbo motoren (GDI) vervuilen veel meer dan een moderne diesel.

Denk maar niet dat de overheid haar beleid gaat aanpassen op de daadwerkelijke waarden, de huidige C02 belasting blijft gewoon gehandhaafd en het is straks dus dubbel kassa voor ze.
Auto's worden daardoor duurder (2018) en alle niet EV rijders betalen de volle mep aan bijtelling.

Een Auto die nu 30K kost met een C02 van 90 gram per kilometer (werkelijk 140 gram per kilometer) kost straks 36,5K dit is toch 20% meer.

30 (90>120gr) x €105 € 3.150
20 (120>140gr) x € 115 € 2.300
BTW € 1.144,50
Totaal € 6.594,50

[ Voor 17% gewijzigd door fast-server op 20-12-2016 22:17 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:53
Van mijn werkgever mag ik een auto uitzoeken. Ik zat eerst te denken om de Mazda 2 te leasen, maar deze valt buiten de boot doordat mijn werkgever een Europese auto wil.

De volgende eisen komen vanuit mijn werkgever
  • Europese auto
  • Bluetooth en navigatie
  • Donkere kleur
  • Gewenste termijn: 4 jaar of 2 jaar.
  • Km per jaar: 25.000
  • Max budget 400 voor 4 jaar en 500 voor 2 jaar.
Mijn wensen
- Cruise control
- Beetje power
- parkeersensoren zijn niet verplicht maar wel leuk.

Wat ik al heb gezien
Peugeot 208
Opel Corsa
Volkswagen Polo

Op dit moment heb ik al proefgereden in de 208, maar was nog niet overtuigd.

Hebben jullie nog suggesties? Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
Ik vraag me af waarom veel werkgevers zoveel gekke eisen hebben. Bijvoorbeeld max co2 uitstoot, wel of geen Europese merken of juist alleen maar bepaalde merken. Maar zie nog wel meer bijzondere eisen voorbij komen hier. Wat is de reden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40

Shunt

Boe

nMad schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:43:
Ik vraag me af waarom veel werkgevers zoveel gekke eisen hebben. Bijvoorbeeld max co2 uitstoot, wel of geen Europese merken of juist alleen maar bepaalde merken. Maar zie nog wel meer bijzondere eisen voorbij komen hier. Wat is de reden hiervoor?
Bepaalde certificaten vereisen een bepaald CO2 uitstoot van het wagenpark.
Andere bedrijven willen graag een groene sfeer uitstralen door alleen zuinige / lage CO2 uitstoot auto's te nemen.
Andere bedrijven drukken de kosten door een beperkt merken budget te nemen. De leasemaatschappij heeft dan een beperkt aantal type en merken auto's rond rijden en geeft dan een X% korting.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 23:07
nvm

[ Voor 107% gewijzigd door rinkel op 20-12-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Blij dat de eerlijkheid weer terug is. Mijn auto doet 180 g/km volgens het boekje. Nu is het een uit de kluiten gewassen auto met een vrij zware diesel. Maar 180 g/km komt overeen met 1:15 en dat is gewoon haalbaar. Tien jaar geleden reed ik een hele burgerlijke 307SW van de baas, op benzine, en daarmee reed ik een praktijkverbruik van 1:12.5. Ofwel 188 g/km.

Beste remedie tegen CO2 is vooralsnog om niet teveel kilometers te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:34
M3lvinG schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:40:
De volgende modellen al eens overwogen? Die vind ik persoonlijk wel tof in het B-segment:
- Skoda Fabia
- Renault Clio
- Seat Ibiza

Weet niet precies wat de leasebedragen zijn hoor, maar ze zullen wellicht wel binnen je budget passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

M3lvinG schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:40:
Van mijn werkgever mag ik een auto uitzoeken. Ik zat eerst te denken om de Mazda 2 te leasen, maar deze valt buiten de boot doordat mijn werkgever een Europese auto wil.

De volgende eisen komen vanuit mijn werkgever
  • Europese auto
  • Bluetooth en navigatie
  • Donkere kleur
  • Gewenste termijn: 4 jaar of 2 jaar.
  • Km per jaar: 25.000
  • Max budget 400 voor 4 jaar en 500 voor 2 jaar.
Mijn wensen
- Cruise control
- Beetje power
- parkeersensoren zijn niet verplicht maar wel leuk.

Wat ik al heb gezien
Peugeot 208
Opel Corsa
Volkswagen Polo

Op dit moment heb ik al proefgereden in de 208, maar was nog niet overtuigd.

Ik snap de logica voor Europese auto's niet, en vind het jammer voor je dat je de Mazda 2 niet mag kiezen. Dat is namelijk een erg leuke auto....
Beetje power kan je voor die prijs waarschijnlijk vergeten tenzij je de andere twee eisen laat vallen.
Ik zou voor Europese auto's zeker kijken naar de Ford Fiësta (goede wegligging, beetje sportief) en Renault Clio (meer comfort, maar fijne auto).
Ik heb laatst een Peugeot 208 meegehad als leenauto en dat vond ik ook niet erg prettig. Ik zat erg bovenop de stoel, en de rugleuning gaf ook geen ondersteuning. Zelfs bij rustig rijden ging ik dus alle kanten op :X. De Clio die ik als voorloopauto heb gehad was wat dat betreft een stuk prettiger. Nog niet veel zijdelingse steun, maar genoeg voor rustig rijden.
Een Fiësta heb ik wel eens meegehad als huurauto, maar die vond ik toen veel te hard geveerd. Je zou dat sportief kunnen noemen, ik vond het vooral irritant in een stad met veel kinderkopjes en drempels. Ik weet niet of dat ding een sportonderstel had, want dat zou nogal uit kunnen maken.
De Corsa is net vernieuwd, en schijnt een stuk beter te rijden dan het vorige model. Die zou ik dus ook gaan bekijken.
De VAG auto's Polo/Fabia/Ibiza doen mij persoonlijk erg weinig.

Edit: volgens directlease valt een "Ford Fiesta 1.0 92 kW EcoBoost ST Line (3d) 125pk" binnen je budget, of een "DS DS 3 PureTech 110 S&S Business (3d) 110pk"

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 20-12-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 12-10 18:49
Shunt schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:45:
[...]

Bepaalde certificaten vereisen een bepaald CO2 uitstoot van het wagenpark.
Yup, hier geeft 1 grote opdrachtgever (goed voor de helft van onze omzet) tot 20% fictieve korting op aanbestedingen als het bedrijf serieus werk maakt van de CO2 uitstoot verminderen.
En het leaseaanbod beperken is een hele makkelijker manier om dat te doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
remzor schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:05:
[...]

De volgende modellen al eens overwogen? Die vind ik persoonlijk wel tof in het B-segment:
- Skoda Fabia
- Renault Clio
- Seat Ibiza

Weet niet precies wat de leasebedragen zijn hoor, maar ze zullen wellicht wel binnen je budget passen.
De Renault Clio heb ik wel overwogen, maar die vind ik persoonlijk heel saai van binnen. Heb in die van m'n zwager gereden (estate 2014) en vond hem niet echt lekker rijden.

De andere twee auto's heb ik ook naar gekeken. Maar de Fabia vind ik niet heel spannend ogen van buiten. Tenzij hij de zwarte velgen heeft. De Ibiza ga ik zaterdag even proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
gwystyl schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:20:
[...]

Ik snap de logica voor Europese auto's niet, en vind het jammer voor je dat je de Mazda 2 niet mag kiezen. Dat is namelijk een erg leuke auto....
Beetje power kan je voor die prijs waarschijnlijk vergeten tenzij je de andere twee eisen laat vallen.
Ik zou voor Europese auto's zeker kijken naar de Ford Fiësta (goede wegligging, beetje sportief) en Renault Clio (meer comfort, maar fijne auto).
Ik heb laatst een Peugeot 208 meegehad als leenauto en dat vond ik ook niet erg prettig. Ik zat erg bovenop de stoel, en de rugleuning gaf ook geen ondersteuning. Zelfs bij rustig rijden ging ik dus alle kanten op :X. De Clio die ik als voorloopauto heb gehad was wat dat betreft een stuk prettiger. Nog niet veel zijdelingse steun, maar genoeg voor rustig rijden.
Een Fiësta heb ik wel eens meegehad als huurauto, maar die vond ik toen veel te hard geveerd. Je zou dat sportief kunnen noemen, ik vond het vooral irritant in een stad met veel kinderkopjes en drempels. Ik weet niet of dat ding een sportonderstel had, want dat zou nogal uit kunnen maken.
De Corsa is net vernieuwd, en schijnt een stuk beter te rijden dan het vorige model. Die zou ik dus ook gaan bekijken.
De VAG auto's Polo/Fabia/Ibiza doen mij persoonlijk erg weinig.

Edit: volgens directlease valt een "Ford Fiesta 1.0 92 kW EcoBoost ST Line (3d) 125pk" binnen je budget, of een "DS DS 3 PureTech 110 S&S Business (3d) 110pk"
Ja, inderdaad erg jammer. Vorig jaar heb ik er een keer in gereden toen er een private lease actie was. Maar toen besloten het niet te doen omdat mijn vriendin en ik wilden gaan rondreizen. Sindsdien verliefd op de auto. Dus erg balen dat ik hem niet mag.

Ik zal even naar de voorbeelden kijken. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Laatst online: 14:11
Heinemancp schreef op maandag 7 november 2016 @ 08:50:
[...]

Levertijd "bevestigd", besteld op 2 november. Lever"datum" is week 4, 2017.
3 maanden.
Helaas. "bevestigde levertijd" is helaas niet zo vast. de Skoda Rapid SB is helaas niet meer te bestellen. uiteindelijk is de goedkeuring vanuit werkgever pas 5 december gegeven... ("sorry, vergeten") en gisteren maar even gebeld met de dealer. Onduidelijk waarom de bestelling niet geplaatst kan worden, het is of een facelift of een wintersluiting. De dealer wist het niet.
Lees ik net dat de Octavia en Golf ook even gestopt zijn (zelfde fabriek?)

Nu even wachten op de gevolgen, of een nieuwe Rapid met facelift (wat zijn de gevolgen financieel) of een andere auto... Kortom, nog zo'n 3,5 - 4 mnd in de Astra rijden... met al zijn gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:40

Shunt

Boe

Heinemancp schreef op woensdag 21 december 2016 @ 07:34:
[...]

Helaas. "bevestigde levertijd" is helaas niet zo vast. de Skoda Rapid SB is helaas niet meer te bestellen. uiteindelijk is de goedkeuring vanuit werkgever pas 5 december gegeven... ("sorry, vergeten") en gisteren maar even gebeld met de dealer. Onduidelijk waarom de bestelling niet geplaatst kan worden, het is of een facelift of een wintersluiting. De dealer wist het niet.
Lees ik net dat de Octavia en Golf ook even gestopt zijn (zelfde fabriek?)

Nu even wachten op de gevolgen, of een nieuwe Rapid met facelift (wat zijn de gevolgen financieel) of een andere auto... Kortom, nog zo'n 3,5 - 4 mnd in de Astra rijden... met al zijn gebreken.
Heeft je dealer geen vooraad modelletjes die nog niet op kenteken staan?
Anders even je Leasemaatschappij gewoon rond laten bellen. Zo ben ik ook in een week van een kut 308SW naar een heerlijke nieuwe Astra sports tourer gegaan nog lekker even in de 21% ipv 22%.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt ook aan je leasemaatschappij. AA lease levert niets uit in December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
RocketKoen schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:28:
[...]

Yup, hier geeft 1 grote opdrachtgever (goed voor de helft van onze omzet) tot 20% fictieve korting op aanbestedingen als het bedrijf serieus werk maakt van de CO2 uitstoot verminderen.
En het leaseaanbod beperken is een hele makkelijker manier om dat te doen.
Ik weet dat het erg lastig is, maar laten ze maar eens beginnen met de uitstoot te meten bij snelwegkilometers en dan daar auto's op uit laten kiezen. Of in ieder geval beoogd verbruik koppelen aan CO2 uitstoot. De meeste mensen met leaseauto's rijden veel snelwegkilometers. Het is dan echt enorm veel zinniger om een 1.6 diesel (voorbeeld) te hebben die in een zesde versnelling maar 2000 toeren draait in plaats van een kleinere diesel met een vijfbak die zich op de snelweg niet thuisvoelt met 3000 toeren.

Gelukkig is de op-papier zuinig bijtelling-onzin nu wel afgelopen (hoewel dat me vanaf volgend jaar een stuk meer geld gaat kosten). Toppunt was nog wel mijn Honda Civic Hybrid die op de snelweg gewoon net zo hard zoop als een reguliere benzineauto bij 120 km/uur. Wat nou zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 14:24

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Korvaag schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:58:
Ik weet dat het erg lastig is, maar laten ze maar eens beginnen met de uitstoot te meten bij snelwegkilometers en dan daar auto's op uit laten kiezen. Of in ieder geval beoogd verbruik koppelen aan CO2 uitstoot. De meeste mensen met leaseauto's rijden veel snelwegkilometers. Het is dan echt enorm veel zinniger om een 1.6 diesel (voorbeeld) te hebben die in een zesde versnelling maar 2000 toeren draait in plaats van een kleinere diesel met een vijfbak die zich op de snelweg niet thuisvoelt met 3000 toeren.

Gelukkig is de op-papier zuinig bijtelling-onzin nu wel afgelopen (hoewel dat me vanaf volgend jaar een stuk meer geld gaat kosten). Toppunt was nog wel mijn Honda Civic Hybrid die op de snelweg gewoon net zo hard zoop als een reguliere benzineauto bij 120 km/uur. Wat nou zuinig.
Toch werkte de stimulans voor zuinigere auto's wel. Mijn eerste en tweede leaseauto reden gemiddeld 1:20, mijn huidige doet gemiddeld 1:18. En je ziet dit jaar, en vooral volgend jaar, steeds meer mensen gaan voor wat meer vermogen, puur en alleen omdat het nu veel minder extra kost dan tot nu toe.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Mx. Alba schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:03:
[...]

Toch werkte de stimulans voor zuinigere auto's wel. Mijn eerste en tweede leaseauto reden gemiddeld 1:20, mijn huidige doet gemiddeld 1:18. En je ziet dit jaar, en vooral volgend jaar, steeds meer mensen gaan voor wat meer vermogen, puur en alleen omdat het nu veel minder extra kost dan tot nu toe.
Wat ik vanochtend las is dat het milieu-effect van de stimulans ongeveer nihil was. Kan het artikel even niet meer vinden. Ik zoek nog even verder. Overigens kwam dat mede door de manier van testen waarvan we inmiddels allemaal weten dat die niet correct is maar niemand daar wat aan wil doen, maar dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Korvaag schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:20:
[...]

Wat ik vanochtend las is dat het milieu-effect van de stimulans ongeveer nihil was. Kan het artikel even niet meer vinden. Ik zoek nog even verder. Overigens kwam dat mede door de manier van testen waarvan we inmiddels allemaal weten dat die niet correct is maar niemand daar wat aan wil doen, maar dat even terzijde.
Dat onderzoek zou ik inderdaad wel eens willen zien... Ik weet in ieder geval dat de afgelopen jaren heel veel mensen 14%-auto's leasten, wat niet per definitie zuinige auto's waren, maar vrijwel altijd wel zuinigere alternatieven. Zo had ik in 2008 een Prius en in 2012 een C30 D2 (ipv met een krachtigere, onzuinigere motor), vanwege de 14%. Nu heb ik en V40 D3. Met dus een wat krachtigere, onzuinigere motor. Omdat het qua bijtellingstarief toch niets uitmaakt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Mx. Alba schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:22:
[...]

Dat onderzoek zou ik inderdaad wel eens willen zien... Ik weet in ieder geval dat de afgelopen jaren heel veel mensen 14%-auto's leasten, wat niet per definitie zuinige auto's waren, maar vrijwel altijd wel zuinigere alternatieven. Zo had ik in 2008 een Prius en in 2012 een C30 D2 (ipv met een krachtigere, onzuinigere motor), vanwege de 14%. Nu heb ik en V40 D3. Met dus een wat krachtigere, onzuinigere motor. Omdat het qua bijtellingstarief toch niets uitmaakt.
Gevonden:
http://www.volkskrant.nl/...k-steeds-groter~a4437574/

De uitspraak die hier gedaan is, is dat het met name op papier zuinigere alternatieven zijn. Ik ben het met je eens dat er zeker wel echt zuinigere auto's waren (voor mij is mijn huidige Octavia het voorbeeld. 1.6 TDI met zesbak tegenover de niet 14% 1.6 TDI met vijfbak).

[ Voor 15% gewijzigd door Korvaag op 21-12-2016 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat het verschil tussen de "beloofde" uitstoot en de daadwerkelijke uitstoot steeds groter wordt verbaast me niets. Want hoe zuiniger een auto is, hoe groter de afwijking is. Toch is het wel degelijk zo dat een auto die in de test 90g CO2 uitstoot ook in de praktijk hoogstwaarschijnlijk zuiniger zal zijn dan een auto die in de test 110g CO2 uitstoot, dus het is wel een indicatie van de relatieve zuinigheid van een auto (of in het geval van PHEV's, van de relatieve potentiële zuinigheid, mits de auto zo gebruikt wordt als de bedoeling is), maar inderdaad steeds minder goed een indicatie van de daadwerkelijke uitstoot.

Ik lees trouwens in dat artikel helemaal niet dat de fiscale regelingen van de Nederlandse overheid geen effect hebben gehad. Een jaar of 10 lang zijn leaserijders financieel gestimuleerd om relatief zuinigere auto's te rijden - het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat het effect daarvan nihil is.

Het probleem is 'm natuurlijk ook dat leaserijders wel gestimuleerd werden om relatief en/of potentieel zuinigere auto's te leasen - maar daarna geen enkele stimulans meer om er ook daadwerkelijk zuinig mee te rijden. Ik reed bijvoorbeeld met mijn Prius gemiddeld 1:20. Maar als je kijkt naar de statistieken van leasemaatschappijen, dan doet die Prius II gemiddeld 1:16. Nou, ik kan je zeggen, 1:16 is me één keer gelukt om te halen als gemiddelde op een rit. Dat was op vakantie, met een volgeladen auto, grote dakkoffer op het dak, 150 op de cruise control. De enige manier waarop je dus gemiddeld 1:16 kunt halen in het dagelijks verkeer is als je die auto compleet mishandelt en totaal niet nadenkt bij hoe je de eigenschappen van die auto kunt gebruiken om zuinig te rijden.

[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 21-12-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Mx. Alba schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:29:
[...]

Dat het verschil tussen de "beloofde" uitstoot en de daadwerkelijke uitstoot steeds groter wordt verbaast me niets. Want hoe zuiniger een auto is, hoe groter de afwijking is. Toch is het wel degelijk zo dat een auto die in de test 90g CO2 uitstoot ook in de praktijk hoogstwaarschijnlijk zuiniger zal zijn dan een auto die in de test 110g CO2 uitstoot, dus het is wel een indicatie van de relatieve zuinigheid van een auto (of in het geval van PHEV's, van de relatieve potentiële zuinigheid, mits de auto zo gebruikt wordt als de bedoeling is), maar inderdaad steeds minder goed een indicatie van de daadwerkelijke uitstoot.
Ik weet niet of je dat zo makkelijk kan zeggen. Neem inderdaad weer die PHEV als voorbeeld. Die leunt in de testen bijna volledig op het accupack, en de benzinemotor is (door het gewicht) vreselijk onzuinig. Het zegt alleen iets over de relatieve zuinigheid binnnen het testbereik. Laten ze nu net niet testen op 120-130 km/uur voor langere tijd. Ik moet meteen bekennen dat ik de testmethode niet in detail ken, maar als een auto met vijfbak binnen de testen in de vijf kan rijden, maar een auto met zesbak nauwelijks in de zes dan kan ik me heel goed voorstellen dat juist die zesde versnelling gehakt maakt van die relatieve zuinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Korvaag schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:34:
[...]

Ik weet niet of je dat zo makkelijk kan zeggen. Neem inderdaad weer die PHEV als voorbeeld. Die leunt in de testen bijna volledig op het accupack, en de benzinemotor is (door het gewicht) vreselijk onzuinig. Het zegt alleen iets over de relatieve zuinigheid binnnen het testbereik. Laten ze nu net niet testen op 120-130 km/uur voor langere tijd. Ik moet meteen bekennen dat ik de testmethode niet in detail ken, maar als een auto met vijfbak binnen de testen in de vijf kan rijden, maar een auto met zesbak nauwelijks in de zes dan kan ik me heel goed voorstellen dat juist die zesde versnelling gehakt maakt van die relatieve zuinigheid.
Van die Outlanders en V60 PHEV's zijn natuurlijk ook gewoon fiscale oplichtersbakken. Die zijn alleen zuinig als je er relatief korte afstanden mee rijdt en ze zo vaak mogelijk aan de lader hangt - in de praktijk worden ze alleen bereden door mensen die juist heel veel kilometers maken en er zijn zelfs gevallen dat men de auto helemaal nooit oplaadt. Compleet belachelijk natuurlijk. Maar dat zijn de outliers.

Als je kijkt naar de niet-plugin hybrides en de diesels, dan is het wel degelijk zo dat de afgelopen 10 jaar de 14%-auto's zuiniger waren dan hun niet-14% equivalenten. Zoals bijvoorbeeld een C30 D2 met handbak vergeleken met een C30 D3 of D4 met automaat. Het verschil is in de praktijk niet zo groot als wat je in de tests ziet, maar het verschil is er wel.

Het grootste probleem was, zoals ik in mijn vorige post er ook bij editte, dat leaserijders weliswaar gestimuleerd werden om een potentieel zuinigere auto te leasen, maar vervolgens geen enkele stimulans hadden om daar ook daadwerkelijk zuinig mee te rijden. Iemand die privé een Prius II heeft (waar ik dus 2008-2012 mee gereden heb) rijdt niet zelden gemiddeld 1:25. Waarom? Omdat ze de brandstof zelf betalen. Ik leasete hem en reed gemiddeld 1:20 (veel snelwegkilometers, en ik lette wel een beetje op de zuinigheid maar niet extreem). Terwijl volgens de leasemaatschappijen die auto gemiddeld 1:16 reed. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 21-12-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Mx. Alba schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:39:
[...]
Als je kijkt naar de niet-plugin hybrides en de diesels, dan is het wel degelijk zo dat de afgelopen 10 jaar de 14%-auto's zuiniger waren dan hun niet-14% equivalenten. Zoals bijvoorbeeld een C30 D2 met handbak vergeleken met een C30 D3 of D4 met automaat. Het verschil is in de praktijk niet zo groot als wat je in de tests ziet, maar het verschil is er wel.
Wachten op het rapport dus, want deze lui stellen dus dat het gezien spritmonitor in de praktijk totaal geen verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Korvaag schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:41:
[...]

Wachten op het rapport dus, want deze lui stellen dus dat het gezien spritmonitor in de praktijk totaal geen verschil maakt.
Spritmonitor maakt geen verschil tussen mensen die zelf hun brandstof betalen en mensen die een tankpas van de zaak hebben. ;)

Iemand die zelf zijn brandstof dokt heeft er zelf direct belang bij om zuiniger te rijden. Iemand die "gratis" tankt niet...

Eens kijken op Spritmonitor... V40 D2, gemiddeld 5,09:100. V40 D3, gemiddeld 6,04:100. V40 D4, gemiddeld 5,57:100. Dus zelfs als je naar het grote gemiddelde kijkt, is de D2 zuiniger. Wel apart dat de D3 het onzuinigst is, trouwens, maar dat geeft volgens mij alleen maar aan dat spritmonitor ook niet een zeer bruikbare gegevensbron is.

[ Voor 25% gewijzigd door Mx. Alba op 21-12-2016 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mijn vorige werkgever moest ik al het brandstof verbruik boven de norm (fabrieksnorm + 40%) zelf betalen. Ik reed toen gemiddeld 4,5 liter per 100 kilometer. Nu heb ik mijn leaseauto meegenomen naar mijn nieuwe werkgever en nu zit ik gemiddeld op de 5,1 liter per 100 kilometer. Simpelweg omdat ik nu niet verantwoordelijk ben voor het verbruik dus net even wat harder rijd en net even wat harder accelereer.

Vaak wordt brandstof wel meegenomen in het leasebudget maar dat is gebaseerd op fabrieksnormen, wanneer werknemers verantwoordelijk worden voor het daadwerkelijke verbruik zul je inderdaad zien dat ze niet alleen zuinigere auto's kiezen maar daar ook zuiniger in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Tsurany schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:59:
Bij mijn vorige werkgever moest ik al het brandstof verbruik boven de norm (fabrieksnorm + 40%) zelf betalen. Ik reed toen gemiddeld 4,5 liter per 100 kilometer. Nu heb ik mijn leaseauto meegenomen naar mijn nieuwe werkgever en nu zit ik gemiddeld op de 5,1 liter per 100 kilometer. Simpelweg omdat ik nu niet verantwoordelijk ben voor het verbruik dus net even wat harder rijd en net even wat harder accelereer.

Vaak wordt brandstof wel meegenomen in het leasebudget maar dat is gebaseerd op fabrieksnormen, wanneer werknemers verantwoordelijk worden voor het daadwerkelijke verbruik zul je inderdaad zien dat ze niet alleen zuinigere auto's kiezen maar daar ook zuiniger in rijden.
Ik heb nog geen bedrijf meegemaakt waar het voorschot brandstof niet werd bepaald adhv werkelijk verbruik. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn, maar dit wordt dus zeker al gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Mx. Alba schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:43:
[...]

Spritmonitor maakt geen verschil tussen mensen die zelf hun brandstof betalen en mensen die een tankpas van de zaak hebben. ;)

Iemand die zelf zijn brandstof dokt heeft er zelf direct belang bij om zuiniger te rijden. Iemand die "gratis" tankt niet...
Dat geeft dan toch juist bij uitstek aan dat je niet moet werken met papieren gemiddelden maar het gedrag van mensen moet gaan beinvloeden omdat dit veel meer effect heeft? 14% auto's werken niet omdat de leaserijders toch wel gasgeven en ze daardoor onzuiniger maken (even gecharcheerd gezegd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Korvaag schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:03:
[...]

Dat geeft dan toch juist bij uitstek aan dat je niet moet werken met papieren gemiddelden maar het gedrag van mensen moet gaan beinvloeden omdat dit veel meer effect heeft? 14% auto's werken niet omdat de leaserijders toch wel gasgeven en ze daardoor onzuiniger maken (even gecharcheerd gezegd).
Maar zelfs als ze flink gasgeven, zal, om het bij auto's waar ik goed bekend mee ben, een V40 D2 in de praktijk zuiniger zijn dan een D3 of een D4. Terwijl juist iemand die graag lekker gas geeft liever een D3 of een D4 zou leasen, maar voor de D2 kiest omdat die 14% is. Ten minste, dat was t/m 2015 zo.

Dan is die D2 in zijn handen wellicht bij lange na niet zo zuinig als hij op papier zou zijn - die D2 is wel zuiniger dan een D3 of een D4 in de praktijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Mx. Alba schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:05:
[...]

Maar zelfs als ze flink gasgeven, zal, om het bij auto's waar ik goed bekend mee ben, een V40 D2 in de praktijk zuiniger zijn dan een D3 of een D4. Terwijl juist iemand die graag lekker gas geeft lever een D3 of een D4 zou leasen, maar voor de D2 kiest omdat die 14% is. Ten minste, dat was t/m 2015 zo.

Dan is die D2 in zijn handen wellicht bij lange na niet zo zuinig als hij op papier zou zijn - die D2 is wel zuiniger dan een D3 of een D4 zou zijn.
En dat is dus wat ik me afvraag over de hele linie. Dit vanweg het lange stukken snelweg/toerental verhaal. Als je het hebt over auto's met dezelfde bakverhoudingen en dezelfde motorinhoud maar domweg geknepen dan is het wel vrij stellig te zeggen (ik ken de Volvo D motoren niet maar ik heb het vermoeden dat die gewoon in een aantal PK-versies verkrijgbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:10
gwystyl schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:20:
[...]

Hou je er wel rekening mee dat een Ford een Amerikaanse auto is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Korvaag schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:10:
En dat is dus wat ik me afvraag over de hele linie. Dit vanweg het lange stukken snelweg/toerental verhaal. Als je het hebt over auto's met dezelfde bakverhoudingen en dezelfde motorinhoud maar domweg geknepen dan is het wel vrij stellig te zeggen (ik ken de Volvo D motoren niet maar ik heb het vermoeden dat die gewoon in een aantal PK-versies verkrijgbaar zijn).
Kijk, bij PHEV's geef ik je grif gelijk. Een V60 D6 PHEV bijvoorbeeld is "gewoon" een D5 met een elektrische hulpmotor. Zuinig op papier, 1:10 in de praktijk. Maar als je die obvious fuckups er tussenuit haalt blijft het wel allemaal redelijk overeind dat een auto die op papier zuiniger is, in de praktijk waarschijnlijk ook zuiniger is. Of in ieder geval potentieel zuiniger, mits de berijder zelf z'n brandstof dokt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Laatst online: 14:11
Shunt schreef op woensdag 21 december 2016 @ 07:43:
[...]

Heeft je dealer geen vooraad modelletjes die nog niet op kenteken staan?
Anders even je Leasemaatschappij gewoon rond laten bellen. Zo ben ik ook in een week van een kut 308SW naar een heerlijke nieuwe Astra sports tourer gegaan nog lekker even in de 21% ipv 22%.
En zojuist de officiele bevestiging. Skoda Rapid kan niet besteld worden, medio januari 2017 zijn de nieuwe uitrustingsniveau's beschikbaar, incl prijzen. eerste uitleveringen vinden dan plaats vanaf mei tot juli 2017.

Kortom, ik moet een nieuwe auto configureren van mijn werkgever.. - die dan in April zal komen (op z'n vroegst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Kwakkel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:20:
[...]

Hou je er wel rekening mee dat een Ford een Amerikaanse auto is? :)
Een Fiesta is geen Amerikaanse auto hoor, die komt gewoon uit Duitsland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:52
Tijd voor een update. Het startpunt:
Spoetnik385 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:25:
Lijstje waar ik maar eens een folder van heb gevraagd (ik hou van papier wat dat betreft):
  • Skoda Octavia (station)
  • Skoda Superb (station)
  • Volkswagen Passat (station)
  • Volvo V60
  • Mercedes C-klasse (station)
Goed. Deze aanvragen had ik dus 8 december de deur uitgedaan.
10 december: Skoda dealer aan de telefoon. Wat ik van de informatie vond. Aardig natuurlijk, echter op dat moment nog niets mogen ontvangen.
13 december: Volkswagen dealer aan de telefoon. Verder zie Skoda
14 december: Informatie van Mercedes op de mat. Netjes, maar in de borchure overheersen wel de AMG-versies. Leuk natuurlijk, maar niet interessant.
15 december: Gebeld door Mercedes-mevrouw. Informatie Skoda en Volkswagen binnen.Skoda stuurde een prijslijst en een accessoire overzicht. Volkswagen een meerdere folders en prijslijsten.
20 december: Informatie Volvo mogen ontvangen. Zeer fraai boekwerk!

Inmiddels ook inloginformatie van de leasemaatschappij ontvangen om berekeningen uit te voeren.
Helaas is daardoor de C afgevallen en lijkt de V60 ook kansloos.
De Talisman is echter toch op de shortlist gekomen.

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom met foldertjes aan de slag gaan als je op de website van de fabrikanten tot in detail auto's kan configureren? Wordt je ook niet lastig gevallen door dealers, kan je het rustig zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
tiguan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:05:
[...]

Een Fiesta is geen Amerikaanse auto hoor, die komt gewoon uit Duitsland ;)
Hangt er vanaf wat zijn werkgever bedoelt natuurlijk: Ford is een Amerikaans merk, ook al worden er modellen in Europa gebouwd.
Als het een Europees merk moet zijn, zou Ford niet op de lijst mogen staan. Als het gaat om in Europa gemaakte auto's, is Ford wel een optie uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 13:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kwakkel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:23:
[...]

Hangt er vanaf wat zijn werkgever bedoelt natuurlijk: Ford is een Amerikaans merk, ook al worden er modellen in Europa gebouwd.
Als het een Europees merk moet zijn, zou Ford niet op de lijst mogen staan. Als het gaat om in Europa gemaakte auto's, is Ford wel een optie uiteraard :)
Nissan, Toyota en Honda maken ook auto's in Europa, maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat dat Japanse merken zijn :).
Ford heeft/had twee takken: Ford USA met de grote slagschepen (Lincoln, Mercury) en F150 etc, en Ford voor de rest van de wereld met de Ka, Fiesta, Focus, Mondeo etc.
Ze kunnen nu wel zeggen dat ze wereldauto's maken, maar ik verwacht in de VS geen enkele Ka tegen te komen, en hier heeeeeeeel sporadisch een F150 of Mustang. Ik denk dan ook dat als een werkgever zegt dat je Europese auto's mag kiezen, dat een Fiesta dan ook mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 09:33

Maduth

Probeersel

Spoetnik385 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:10:
Tijd voor een update. Het startpunt:

[...]
Lang verhaal
Is de Skoda Kodiaq geen optie, gaat prijs technisch tussen de Octavia en Superb vallen [zegt het internet :+ ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Dat je hier weinig F150's en Mustangs (or any slagschip) ziet komt doordat die auto's een gigantische slurptax er bovenop krijgen. Voor de gemiddelde consument worden die auto's dus veels te duur. In de USA kosten die auto's geen drol. Echt zo jammer eigenlijk, want het zijn zulke gave bakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
gwystyl schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:37:
[...]

Nissan, Toyota en Honda maken ook auto's in Europa, maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat dat Japanse merken zijn :).
Ford heeft/had twee takken: Ford USA met de grote slagschepen (Lincoln, Mercury) en F150 etc, en Ford voor de rest van de wereld met de Ka, Fiesta, Focus, Mondeo etc.
Ze kunnen nu wel zeggen dat ze wereldauto's maken, maar ik verwacht in de VS geen enkele Ka tegen te komen, en hier heeeeeeeel sporadisch een F150 of Mustang. Ik denk dan ook dat als een werkgever zegt dat je Europese auto's mag kiezen, dat een Fiesta dan ook mag.
We gaan wellicht wat off-topic nu :)

Je kan zeer zeker gelijk hebben, en ik verwacht niet meteen dat een Ford Fiesta een probleem zal geven voor zijn werkgever, maar Ford is en blijft een Amerikaans merk met een hoofdzetel in de VS. Het hangt er dan maar net vanaf waar de werkgever naar kijkt om te bepalen of iets al dan niet een Europees merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Maduth schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:40:
[...]

Is de Skoda Kodiaq geen optie, gaat prijs technisch tussen de Octavia en Superb vallen [zegt het internet :+ ]
Bij een benzineversie wel ja, voor een diesel (zeker met DSG) mag je zo 43k aftikken waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Tsurany schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:11:
Waarom met foldertjes aan de slag gaan als je op de website van de fabrikanten tot in detail auto's kan configureren? Wordt je ook niet lastig gevallen door dealers, kan je het rustig zelf uitzoeken.
Dat zegt hij. Hij houdt van papier. :) Ik ken dat soort mensen ook hoor. Die printen alle documenten uit en komen met een berg papier en pen naar meetings.
Ik denk overigens dat je bij een goede folder meer kans hebt op kleurechtheid dan op een site en je monitor. (beste wat dat betreft blijft natuurlijk naar de showroom gaan of, bij een wat ouder model, de auto in het wild spotten.

[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-12-2016 13:34 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
J0YR1D3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:43:
[...]

Bij een benzineversie wel ja, voor een diesel (zeker met DSG) mag je zo 43k aftikken waarschijnlijk.
Als het maar 43k is, dan zou het direct mijn keuze zijn.
Ik schat de configuratie die ik voor ogen heb, richting de 50k gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
ManiacScum schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:29:
[...]

Als het maar 43k is, dan zou het direct mijn keuze zijn.
Ik schat de configuratie die ik voor ogen heb, richting de 50k gaat.
Hier dus niet ;) Het is natuurlijk ook maar net wat je verwachtingen zijn in dit geval. De vanafprijs is 29k voor een 1.0TSi, in de Style uitvoering is dat 33k. Een diesel (zelfs standaard met DSG & 4x4) kost minimaal 42,5k. Ik vind het nogal een flink verschil, helemaal omdat je bij de Superb wel gewoon een auto van een bedrag daar tussen kunt samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 13:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

J0YR1D3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:44:
[...]

Hier dus niet ;) Het is natuurlijk ook maar net wat je verwachtingen zijn in dit geval. De vanafprijs is 29k voor een 1.0TSi, in de Style uitvoering is dat 33k.
De Kodiaq komt toch niet met 1.0 TSI, 1.4TSI - 125 PK is naar mijn weten de basismotor.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 09:33

Maduth

Probeersel

Hier een linkje naar een duitse site met de motoren. http://www.autobild.de/ar...otoren-preis-3944830.html

Instap: 1,4 TSI 92 kW (125 PS); 6-Gang manuell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:50:
[...]

De Kodiaq komt toch niet met 1.0 TSI, 1.4TSI - 125 PK is naar mijn weten de basismotor.
Excuus, 1.4 TSi dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Kwakkel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:45:
[...]

We gaan wellicht wat off-topic nu :)

Je kan zeer zeker gelijk hebben, en ik verwacht niet meteen dat een Ford Fiesta een probleem zal geven voor zijn werkgever, maar Ford is en blijft een Amerikaans merk met een hoofdzetel in de VS. Het hangt er dan maar net vanaf waar de werkgever naar kijkt om te bepalen of iets al dan niet een Europees merk is.
Ford Europa is net zo Duits als Opel. Voordat Ford wereld auto's ging maken, had je Duitse Fords zoals de Orion, Scorpio en Escort. Daar was helemaal niks Amerikaans aan. Nu heb je wereld auto's zoals de Mondeo en Kuga. De Insignia en Astra worden elders ook verkocht als Buick.
Pagina: 1 ... 40 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic