Superdaantje schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:25:
Ik twijfel zelf nog tussen een;
* Audi a3 e tron - ambition pro line plus, 18inch, privacy class, keyless entry, licht regensensors, winter banden
* Golf GTE - executive plus, 18inch, panarama dak, achteruitrijcamera, panoramadak. winter banden
Neig op één of andere manier richting de Audi. Is voor mijn gevoel minder druk in het interieur. Ik als geen auto kenner vind het best lastig een keuze te maken. Heb mij al beperkt tot deze twee. Had nog een Mercedes c350 , maar vond dit niet mijn ding. Welke van de twee zou de betere keuze zijn? Beide passen zonder probleem binnen het lease budget.
Een late reactie van mijn kant:
Ik rij zelf de GTE (alweer 35K Km) en heb geen spijt van de keuze.
Ik heb ook de e-tron gereden en een A3 tourer in de lange huur (2 maanden) gehad.
Uiteindelijk zijn de e-tron en GTE onderhuids identiek (ze rijden het zelfde imho).
Dan blijft over design (buitenkant) / interieur, opties en prijs....
- Design --> Smaak, dus zelf invullen, ik vond ze van buiten alle twee prima te pruimen.
- Interieur --> Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk ook was dat de GTE veel drukker was dan de e-tron.
Na 1 jaar rijden, heb ik het gevoel dat er toch rust heerst in de GTE, en op dat punt geen spijt vd keuze.
Opvallend: Ik vind de plaatsing vd Navi in de etron beter qua zicht, maar in de GTE zit hij perfect qua
touch screen. Wat ik me meen te herinneren is dat de e-tron wel meer achterbak ruimte heeft, de GTE is soms toch net iets te klein. - Opties --> Ik heb alles aangevinkt behalve metallic en (achteraf gezien) grotere velgen (anders 14% in
combo met pano dak en trekhaak).
Wat ik bij de GTE mis is de uitschuifbare stoelen naar voren zodat je benen meer steun hebben. De e-tron heeft deze optie wel. Dit is te overkomen in de GTE, want je kan het zittende gedeelte kantelen (naar boven richten als het ware), maar de Audi stoel heeft hier voor mij wel een dikke plus. Overigens stap ik nu na een rit van 5 uur uit waarbij ik geen last heb van mijn rug of benen (was bij mijn Peugeot wel anders
). - Prijs --> Ik heb zoveel mogelijk in de offerte van de e-tron dezelfde opties aangevinkt als bij de GTE, maar dan komt de prijs van een Audi toch aanzienlijk hoger uit...
Wat ik vanuit mij kant wil zeggen --> is het design / merk je de meerprijs waard?
Negatieve ervaringen met de GTE:
- Electrisch rijden wanneer de DSG bak nog koud is, kan soms wat schokkerig zijn (voelt alsof de aandrijflijn wat klappen krijgt).
- Het systeem wat ervoor zorgt dat je tussen de lijnen blijft rijden piept iets te snel bij rechte wegen dat je je handen aan het stuur moet houden.
- 50Km electrisch?

never nooit niet
- 204PK op de voorwielen (als in: vol gas vanaf stilstand in GTE modus)? wielspin en een traag reagerend tractie controle systeem
Positieve ervaringen met de GTE:
- 7% Bijtelling.
- Ergonomie, alles zit waar het moet zitten en doet ook wat het moet doen
- De GTE knop
- De Audio installatie, Slikt elk (digitaal) media type, goed geluid en heerlijk instelbaar.
- Het hele park assist systeem die ingrijpt als er bijvoorbeeld een fietser voorbij komt als je achteruit rijdt
- de actieve cruise control --> relaxt cruisen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
I have no special talent. I am only passionately curious.