Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.238 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:04
Budgetten zijn soms moeilijk te begrijpen...
Ik kan voor eenzelfde bijdrage (ik doe steeds een eigen kleine bijdrage) kom ik bij een astra sports tourer of een octavia combi uit. Nu, dit zijn zéker mooie alternatieven, maar een CLA SB is net wat strakker... (kwestie van smaak natuurlijk)
Natuurlijk zal herverkoopwaarde een grote rol spelen, maar toch merk ik dat bepaalde merken véél meer moeite doen dan andere (een nieuwe Megane grandtour kan bv niet! 8)7 )

Och, het leek een leuk speeltje voor de komende 4 jaar en als ik opnieuw moet kiezen, kijk ik wel weer in functie van wat dàn belangrijk is ;)

Levertijd zou een 3 a 4 maand zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door redlightning op 25-07-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Rivanov schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:52:
[...]

Klopt! Ik heb het op m'n nieuwe Astra zitten maar welgeteld 1 x geprobeerd (op de dag dat ik de auto in ontvangst nam). Verder werkt het veel te traag en heb je zelf veel sneller ingeparkeerd. ;)
Ik vraag me af hoe die systemen omgaan met auto's die niet netjes achter elkaar staan. Bijvoorbeeld de voorste netjes in het vak en de achterste half op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
t_captain schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:55:
[...]

Ik vraag me af hoe die systemen omgaan met auto's die niet netjes achter elkaar staan. Bijvoorbeeld de voorste netjes in het vak en de achterste half op de stoep.
Het gemiddelde van de twee? ;)

Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/tumblr_mejg8h3KqP1qzx3wso2_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hmm, zodra het een beetje complex wordt, en je het systeem zou willen gebruiken, doet het niet veel :)

Resteert alleen de pats-factor. Met een paar mods kun je uitstappen en weglopen terwijl je auto inparkeert. Dat is dan wel weer leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 18:12
redlightning schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Zoals eerder aangehaald gaat het mij niet om de inparkeermogelijkheden, maar om de afstandssensoren. De inparkeermogelijkheid krijg ik er 'gratis' bij... Deze is ook helemaal niet automatisch. de auto geeft gewoon aan dat er een plekje is, geeft aan in welke richting je het stuur moet draaien, maar doet zelf helemaal niks. De prijs van het pakket valt ook reuze mee, ik heb dan ook 0,0 verwachtingen van deze mogelijkheid.
Weet je dat zeker? Ik heb een A Klasse met ook het parktronic pakket, en de auto parkeert wel zelf in. Dat wil zeggen, hij draait hem zelf het vak in. Je moet zelf gas geven en remmen wanneer de auto de melding geeft (of naar eigen inzicht natuurlijk). De handjes kunnen echt van het stuur af.
Het systeem gaat scannen tussen de 0 en 20km/h geloof ik.
Om te activeren, zodra de letter P verschijnt in het display MET een pijltje naar rechts, op de OK toets drukken op het stuur en dan wordt de parkeerhulp geactiveerd. (om naar links te 'scannen' de richtingaanwijzer naar links uitzetten).

EDIT: veel kijk plezier YouTube: Parktronic Mercedes-Benz - Der Aktive Parkassistent im Detail vorges...

Handig om te weten, het Mercedes sensoren systeem is van het type: als ik piep, echt remmen.
Veel mensen zijn gewent dat een parkeersysteem constant piept of vaker piept wanner de afstand kleiner wordt, Mercedes kiest er al jaren voor om pas een piep te geven als de minimale afstand bereikt is. Ik vind dat heel prettig, het geeft minder herrie/stress geluiden.
Ook zitten de indicatoren bovenop het dashbord net voor de voorruit, en achterin tegen de dakhemel zodat je de indicatoren kan zien als je in de binnenspiegel kijkt.

[ Voor 16% gewijzigd door MrLink op 25-07-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
Nuttig filmpje!

Blijkbaar heb je wel gelijk. ik ging er van uit dat voor de kostprijs van deze optie dit niet mogelijk was, maar nu ik er wat over rondlees: blijkbaar wel... d:)b

Ik zie het mezelf nog niet veel gebruiken, maar leuk dat het er bij zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
Leuk dat inparkeren zo langs elkaar in het tweede deel van het filmpje, maar in Nederland staan we allemaal net wat krapper geparkeerd. En als ik zie hoe vlak die auto in eerste instantie langs de auto links (voor de kijkers rechts) gaat. pffffff. Het kan net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik mag mijn 1e lease auto uitkiezen en heb gekozen voor een Skoda Octavia Combi 1.6TDI DSG Style Business in kleurtje Race Blue met de volgende extraatjes:

Eibach verlaging set (3cm) , standaard staat een Octavia echt te hoog op zijn poten.
18" MAK Wolf Gun Metal velgen
Dynamic Pack met flippers
Parkeercamera
Drivesetup
Panorama dak
Lederen bekleding
RS Spoiler
Zwarte Gril a la RS
Sport Pendalen
Afneembare trekhaak
Canton audio meuk
DAB
Reservewiel
Dakdragers
Dakkoffer
Fietsendrager
Sunset glazen (donker glas achter)
Kinderstoeltjes
Bagage/Hondenrek
En een hele hoop bagage accessoires matten en netten etc

Al met al een hele afgeladen Octavia :D. Was ook aan het kijken voor een Passat maar als je die aankleed kwam ik een heel stuk duurder uit. Skoda heeft het voordeel dat ze veel als Accessoires kunnen aanbieden waardoor dit geen pijn doet voor je bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 21:42
Wegrijden uit een parkeervak kan zeker niet?
Als je moeite hebt om hem in een krap vak te krijgen, lijkt het me dat je ook wel moeite hebt om hem vervolgens eruit te krijgen.
Veel ruimte en dan toch dicht langs/op een auto zitten, vind het wel wat eng. :p

Heb dan liever dat spiegels naar beneden bewegen, zodat je parkeervaklijnen kan blijven zien, dat mis ik nu. Zeker met indraaien zie ik snel m'n lijnen niet meer. Moet m'n hoofd dan ook ver uit het raam steken om ze weer te zien. Gevolg, vaak toch weer even naar voren rijden en indien nodig nog eens corrigeren bij het naar achter rijden.

Maar ach, ben al blij met parkeersensoren achter. Voor zou ook nog wel eens handig zijn. Grote kofferbak en vrij lange neus maken het inschatten en zien toch wat lastiger. :+

[ Voor 7% gewijzigd door VincentG op 28-07-2016 14:51 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

VincentG schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:50:
Wegrijden uit een parkeervak kan zeker niet?
Als je moeite hebt om hem in een krap vak te krijgen, lijkt het me dat je ook wel moeite hebt om hem vervolgens eruit te krijgen.
Veel ruimte en dan toch dicht langs/op een auto zitten, vind het wel wat eng. :p

Heb dan liever dat spiegels naar beneden bewegen, zodat je parkeervaklijnen kan blijven zien, dat mis ik nu. Zeker met indraaien zie ik snel m'n lijnen niet meer. Moet m'n hoofd dan ook ver uit het raam steken om ze weer te zien. Gevolg, vaak toch weer even naar voren rijden en indien nodig nog eens corrigeren bij het naar achter rijden.

Maar ach, ben al blij met parkeersensoren achter. Voor zou ook nog wel eens handig zijn. Grote kofferbak en vrij lange neus maken het inschatten en zien toch wat lastiger. :+
Rijd nu een Mercedes A klasse ook met de parkeer foefje. Het werkt best wel aardig hoor.
Ik heb toch me auto weg weten werken waar ik normaal hem zelf niet zou plaatsen ivm ruimte gebrek.
Mjah soms een paar keer steken maar he, je staat er wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:11
Nohead schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:15:
Ik mag mijn 1e lease auto uitkiezen en heb gekozen voor een Skoda Octavia Combi 1.6TDI DSG Style Business in kleurtje Race Blue met de volgende extraatjes:

Eibach verlaging set (3cm) , standaard staat een Octavia echt te hoog op zijn poten.
Parkeercamera
Drivesetup
Panorama dak
Lederen bekleding
RS Spoiler
Zwarte Gril a la RS
Sport Pendalen
Afneembare trekhaak
Canton audio meuk
DAB
Reservewiel
Dakdragers
Dakkoffer
Fietsendrager
Kinderstoeltjes
Bagage/Hondenrek

Al met al een hele afgeladen Octavia :D. Was ook aan het kijken voor een Passat maar als je die aankleed kwam ik een heel stuk duurder uit. Skoda heeft het voordeel dat ze veel als Accessoires kunnen aanbieden waardoor dit geen pijn doet voor je bijtelling.
Lekker aangekleed! :)
Mag ik vragen wat deze in de maand doet aan leasebedrag? (dus niet jouw bijtelling)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Rivanov schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:11:
[...]

Lekker aangekleed! :)
Mag ik vragen wat deze in de maand doet aan leasebedrag? (dus niet jouw bijtelling)
Ex brandstof: 995
Incl brandstof 1100+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Thanks!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
Nohead schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:15:

Parkeercamera
Drivesetup
Panorama dak
Lederen bekleding
RS Spoiler
Zwarte Gril a la RS
Sport Pendalen
Afneembare trekhaak
Canton audio meuk
DAB
Reservewiel
Dakdragers
Dakkoffer
Fietsendrager
Kinderstoeltjes
Bagage/Hondenrek

Mooi! d:)b

Ik heb m'n bestelling ook geplaatst, uitgerust zoals enkele posts terug beschreven! *O*
Enkel de donkere binnenbekleding gewisseld voor een lichte grijze! Ga nu van een donkere wagen (int en ext) naar een volledig lichte wagen (int en ext). Eens kijken hoe dat meevalt. 8)

Iemand enig idee naar levertermijnen van een CLA Shooting Brake? al wat rondgezocht, maar niet meteen iets recent/betrouwbaar te vinden. Ik hoop stiekem op een maandje of 3, max 4 zoals beloofd door de verkoper. Maar vrees dat het zou kunnen uitlopen. Mogelijk worden er bij ons binnen het bedrijf al wel enkele 10-tallen, zo niet 100+ besteld deze maand (bedrijf+ 10.000 werknemers, waarvan hernieuwingen massaal gestart zijn.) Zou dus zomaar 5, 6 maand kunnen worden?

[ Voor 8% gewijzigd door redlightning op 28-07-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
Nee, de levertijden weet ik niet. Ook ik heb na flink gepuzzel voor de CLA SB gekozen. Het blijft echt een blackbox hoe die leasebedragen opgebouwd worden.

Niet gek veel opties, maar de meest noodzakelijke (in mijn ogen) gekozen om het budget niet op te blazen.
Korte opsomming:
-Unilak Zwart (al mijn auto's zijn zwart tot nu toe, metallic zag ik de meerwaarde niet zwart=zwart)
-Cruise control
-Businesspakket
-Zevenspaaks LM-velgen (16")
-Achteruitrij camera (De optie die "automatisch" inparkeert werd net te gortig)

De bestelling is 29 juni gedaan, ik hoop ergens eind augustus in ieder geval iets te horen van een datum.
Ik zou op de hoogte gehouden worden, ik merk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 17:16

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Nohead schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:39:
[...]

Ex brandstof: 995
Incl brandstof 1100+
Dat is een flink bedrag. Wat is je kilometrage?
redlightning schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:04:
[...]

Mooi! d:)b

Ik heb m'n bestelling ook geplaatst, uitgerust zoals enkele posts terug beschreven! *O*
Enkel de donkere binnenbekleding gewisseld voor een lichte grijze! Ga nu van een donkere wagen (int en ext) naar een volledig lichte wagen (int en ext). Eens kijken hoe dat meevalt. 8)

Iemand enig idee naar levertermijnen van een CLA Shooting Brake? al wat rondgezocht, maar niet meteen iets recent/betrouwbaar te vinden. Ik hoop stiekem op een maandje of 3, max 4 zoals beloofd door de verkoper. Maar vrees dat het zou kunnen uitlopen. Mogelijk worden er bij ons binnen het bedrijf al wel enkele 10-tallen, zo niet 100+ besteld deze maand (bedrijf+ 10.000 werknemers, waarvan hernieuwingen massaal gestart zijn.) Zou dus zomaar 5, 6 maand kunnen worden?
De mijne is in 2 maanden geleverd (Aug 2015 besteld > Okt 2015 geleverd) maar het is maar net hoe afwijkend je bestelling is. Zelf lease ik de standaard Lease Edition zonder enige extra opties dus deze kon zo uit voorraad geleverd worden zodra deze in NL op de markt beschikbaar kwam.
ThaBee schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:00:
Nee, de levertijden weet ik niet. Ook ik heb na flink gepuzzel voor de CLA SB gekozen. Het blijft echt een blackbox hoe die leasebedragen opgebouwd worden.

Niet gek veel opties, maar de meest noodzakelijke (in mijn ogen) gekozen om het budget niet op te blazen.
Korte opsomming:
-Unilak Zwart (al mijn auto's zijn zwart tot nu toe, metallic zag ik de meerwaarde niet zwart=zwart)
-Cruise control
-Businesspakket
-Zevenspaaks LM-velgen (16")
-Achteruitrij camera (De optie die "automatisch" inparkeert werd net te gortig)

De bestelling is 29 juni gedaan, ik hoop ergens eind augustus in ieder geval iets te horen van een datum.
Ik zou op de hoogte gehouden worden, ik merk het wel.
Uiteraard is de opbouw van de leasebedragen blackbox, deel van het verdienmodel van een leasemaatschappij ;)

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste bedragen zijn toch wel redelijk logish te verklaren. Belangrijke factor is de restwaarde. Daarnaast is het voordelig om zo min mogelijk opties te nemen. Die betaal je vaak 80/90/100% terug gedurende de looptijd. Over het algemeen zijn MBs "voordelig" in de lease. Net als andere merken met hoge restwaarde. In het geval van de CLA SB zal het hier gaan om de 1.4 spaardiesel neem ik aan. Lage uitstoot doet het ook goed in de leaseprijs. Minder BPM en lager brandstofvoorschot.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

[quote]johanmulder schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:52:
[...]

Dat is een flink bedrag. Wat is je kilometrage?

[/...]

Op basis van 40k en 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 13:26

page404

Website says no

Mijn bestelling is inmiddels ook gedaan. BMW 1-serie 116EDE.
Geleverd met Centennial High Executive pakket, sportpakket, drivingassistent en comfortpakket.

Levering later dit jaar. Leaseprijs bij 40.000 km/48 maanden is 885€.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:42
Nohead schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:59:
[...]

Rijd nu een Mercedes A klasse ook met de parkeer foefje. Het werkt best wel aardig hoor.
Ik heb toch me auto weg weten werken waar ik normaal hem zelf niet zou plaatsen ivm ruimte gebrek.
Mjah soms een paar keer steken maar he, je staat er wel :D
Gisteren nog met de XC90 T8 automatisch filegeparkeerd. Normaal is zo'n landboot niet echt bepaald prettig om te parkeren ivm 5 meter lengte. Laat de auto het zelf doen en het gaat in één beweging kaarsrecht het vak in. Had het zelf nooit beter kunnen doen :D

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

page404 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:23:
Geleverd met Centennial High Executive pakket, sportpakket, drivingassistent en comfortpakket.

Dat is toch met de 3-cilinder motor? Hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
page404 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:23:

Dat is ook vaag.... als ik een 116d 85kW Corporate pak op 40.000km/48 maanden zit ik zonder pakketen al op 901 euro 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte afspraken dan. Bij leaseplandirect is hij met brandstof 820. En wellicht dat de 885 van page404 zonder brandstof is? Heeft ook niet zoveel zin de bedragen te noemen zonder alle condities. En dan nog, er spelen andere zaken ook mee. Kortingen, klein vs groot wagenpark etc. Bij ons zitten we vrij goed in die zin. Strakke contracten met LM gezien omvang wagenpark, en vrij kale voorwaarden. Alleen WA verzekering bijvoorbeeld. Kun je toch weer wat meer leasen voor je budget. We kunnen standaard ook shoppen bij drie LMs en dat scheelt toch ook veel. Zit redelijk verschil in de prijzen soms.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

kazuka schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:55:
[...]

Dat is toch met de 3-cilinder motor? Hoe bevalt die?
Is inderdaad met een 3 cylinder. Ik heb er alleen een proefrit mee gemaakt, en alhoewel het geen strepentrekker is, is hij wel soepel en stil. Doet niet onder voor een 4-cylinder.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:06:
Slechte afspraken dan. Bij leaseplandirect is hij met brandstof 820. En wellicht dat de 885 van page404 zonder brandstof is? Heeft ook niet zoveel zin de bedragen te noemen zonder alle condities. En dan nog, er spelen andere zaken ook mee. Kortingen, klein vs groot wagenpark etc.
Het is inclusief brandstofvoorschot. Die 820 is ook niet gek, aangezien ik er voor 7000 euro aan opties en pakketten op heb zitten. (cataloguswaarde is 36500€). Volgens mij klopt dat wel aardig dan. Zet je de door mij genoemde opties erbij (plus 5 deurs + metaallak en donker getinte achterruiten), dan ga je naar de 900€. Alleen snapt LeasePlan Direct die lederen bekleding niet in het Centennial High Executive pakket en rekent hij 2x leder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

page404 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:25:
[...]

Is inderdaad met een 3 cylinder. Ik heb er alleen een proefrit mee gemaakt, en alhoewel het geen strepentrekker is, is hij wel soepel en stil. Doet niet onder voor een 4-cylinder.
[...]
Hij doet natuurlijk wel onder voor een 4 cylinder. Maar zal best prima rijden.
Het is inclusief brandstofvoorschot. Die 820 is ook niet gek, aangezien ik er voor 7000 euro aan opties en pakketten op heb zitten. (cataloguswaarde is 36500€). Volgens mij klopt dat wel aardig dan. Zet je de door mij genoemde opties erbij (plus 5 deurs + metaallak en donker getinte achterruiten), dan ga je naar de 900€. Alleen snapt LeasePlan Direct die lederen bekleding niet in het Centennial High Executive pakket en rekent hij 2x leder.
Snap ik. Mijn reactie was een comment op DennisB die voor een kale al op 900 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Hij doet natuurlijk wel onder voor een 4 cylinder. Maar zal best prima rijden.
Had liever een zescilinder in lijn gehad maar ja O-)
[...]

Snap ik. Mijn reactie was een comment op DennisB die voor een kale al op 900 uit komt.
Dat is veul geld ja :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:07
page404 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:33:
[...]

Had liever een zescilinder in lijn gehad maar ja O-)

[...]

Dat is veul geld ja :|
Mja, bmw heeft natuurlijk ook de 118d en 120d, beide 4 cilinders in lijn met respectievelijk 143 en 190pk.
Is idd best prijzig, maar het is dan ook de enige in z'n klasse met RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo, mijn C30 is ingeleverd en ik heb nu tijdelijk een 308 totdat mijn V40 geleverd wordt. Laat ik dan voor degenen die een 308 overwegen eerst dit zeggen: kies die auto nooit zonder proefrit!

Op zich is de 308 geen slechte auto... Maar... Die zitpositie! :/

Als ik de zitting goed instel zodat ik comfortabel bij de pedalen kan, en de rugleuning in een comfortabele hoek zet - dan kan ik niet bij het belachelijk kleine stuurtje. Rugleuning wat rechter op zodat ik wel bij het stuur kan, dan voel ik me alsof ik opgevouwen zit - een gevoel dat dan versterkt wordt door de hoofdsteun die mijn hoofd gewoon naar voren duwt. En als ik de rugleuning comfortabel instel dan moet de zitting een stuk naar voren waardoor ik letterlijk met mijn rechter knie klem kom te zitten. Uiteindelijk een compromis gevonden waarbij mijn knieën eigenlijk net te weinig ruimte hebben, de rugleuning net te veel rechtop, de hoofdsteun net te veel aanwezig tegen mijn achterhoofd en het stuurtje eigenlijk net te ver weg. Daar komt nog bij dat ik in de breedte toch wel een XL-bouw heb terwijl die stoel zo te voelen een maatje M is. :/

Goed, ik zal het vast wel een maandje of twee uithouden. Kennelijk heb ik gewoon een lastige lichaamsbouw want bij bijna elke auto heb ik wel last van "knie tegen het dashboard" als ik comfortabel wil zitten, maar ik heb nog nooit in een auto zo'n krappe "envelop" gehad om mee te werken als je begrijpt wat ik bedoel.

En het gekke is... In oude auto's zonder verstelbaar stuur (of alleen in hoogte verstelbaar) kan ik wel comfortabel zitten. Kennelijk hielden ze toen rekening met het feit dat de stuurafstand vast stond waardoor ze meer knieruimte gaven of zo. Als ik nou dat stuur van die 308 nog een paar centimeter dichterbij kon trekken dan zou ik comfortabel kunnen zitten - maar nu voel ik me in een bepaalde positie gedwongen die eigenlijk op alle instellingsmanieren net niet comfortabel is.

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 01-08-2016 07:35 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
En heb je dan de SW of de Berline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rivanov schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:43:
En heb je dan de SW of de Berline?
Berline

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:10
Mx. Alba schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:28:
Zo, mijn C30 is ingeleverd en ik heb nu tijdelijk een 308 totdat mijn V40 geleverd wordt. Laat ik dan voor degenen die een 308 overwegen eerst dit zeggen: kies die auto nooit zonder proefrit!

Als ik de zitting goed instel zodat ik comfortabel bij de pedalen kan, en de rugleuning in een comfortabele hoek zet - dan kan ik niet bij het belachelijk kleine stuurtje. Rugleuning wat rechter op zodat ik wel bij het stuur kan, dan voel ik me alsof ik opgevouwen zit - een gevoel dat dan versterkt wordt door de hoofdsteun die mijn hoofd gewoon naar voren duwt. En als ik de rugleuning comfortabel instel dan moet de zitting een stuk naar voren waardoor ik letterlijk met mijn rechter knie klem kom te zitten. Uiteindelijk een compromis gevonden waarbij mijn knieën eigenlijk net te weinig ruimte hebben, de rugleuning net te veel rechtop, de hoofdsteun net te veel aanwezig tegen mijn achterhoofd en het stuurtje eigenlijk net te ver weg. Daar komt nog bij dat ik in de breedte toch wel een XL-bouw heb terwijl die stoel zo te voelen een maatje M is. :/

Goed, ik zal het vast wel een maandje of twee uithouden. Kennelijk heb ik gewoon een lastige lichaamsbouw want bij bijna elke auto heb ik wel last van "knie tegen het dashboard" als ik comfortabel wil zitten, maar ik heb nog nooit in een auto zo'n krappe "envelop" gehad om mee te werken als je begrijpt wat ik bedoel.

En het gekke is... In oude auto's zonder verstelbaar stuur (of alleen in hoogte verstelbaar) kan ik wel comfortabel zitten. Kennelijk hielden ze toen rekening met het feit dat de stuurafstand vast stond waardoor ze meer knieruimte gaven of zo. Als ik nou dat stuur van die 308 nog een paar centimeter dichterbij kon trekken dan zou ik comfortabel kunnen zitten - maar nu voel ik me in een bepaalde positie gedwongen die eigenlijk op alle instellingsmanieren net niet comfortabel is.
oef...hoop dat het mij gaat meevallen dan... :P

Heb tijdens mijn vakantie op Mallorca te horen gekregen dat ik mijn Renault Megane estate toch niet mee kon nemen naar mijn nieuwe werkgever ivm de leeftijd (4 jaar/102K). Ik mocht wel een nieuwe auto bestellen en kon 'kiezen' uit een 308 SW 1.6 bluslease. 8)

De enige keuze die ik nog had was de kleur (blanc nacre) en als extra heb ik pack limited erbij genomen zodat er nu volledig leer ingebouwd wordt inclusief stoelverwarming en extra getinte achterruiten. :9~

Kortom zonder de auto te hebben gezien of erin proefgereden te hebben is de auto besteld. Ben echt benieuwd of ik wel een goede zitpositie ga vinden.. ;)

Edit: 8)7 krijg net een huurauto thuis afgeleverd; Peugeot 308 SW ...kan ik gelijk ervaren hoe het zit.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn Octavia komt gewoon volgende week al bij de dealer i.p.v. half september! Dat is nog eens lekker vroeg *O*

Dan nog de typeaanduidingen laten verwijderen en 'rijklaar' maken! Zinin!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
Kecin schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:45:
Mijn Octavia komt gewoon volgende week al bij de dealer i.p.v. half september! Dat is nog eens lekker vroeg *O*

Dan nog de typeaanduidingen laten verwijderen en 'rijklaar' maken! Zinin!
Haha, ik las het net op het skoda forum. Waarom heeft tweakers geen skoda topic, van alle merken is er wel 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Omdat jij dat nog niet gemaakt hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 17:31

bonyuri

Investigator!

Huh, die van mij zou 2 september geleverd worden, maar ik heb nog niets gehoord.
Wat had je besteld?

edit: zie net dat je een 1.0 had besteld. Ik heb een 1.6TDi, dus zal wel verschil in zitten ;)

[ Voor 32% gewijzigd door bonyuri op 01-08-2016 21:08 ]

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

jongetje schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:05:
[...]

Haha, ik las het net op het skoda forum. Waarom heeft tweakers geen skoda topic, van alle merken is er wel 1...
Ik ben wel voor, samen aanmaken? Grappig dat je het daar zag.
bonyuri schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:07:
Huh, die van mij zou 2 september geleverd worden, maar ik heb nog niets gehoord.
Wat had je besteld?

edit: zie net dat je een 1.0 had besteld. Ik heb een 1.6TDi, dus zal wel verschil in zitten ;)
Ja klopt, ik had meer vertraging verwacht op de 1.0 TSI gezien die bij Skoda net uit is. Maar blijkbaar; verkopen ze er niet veel, óf hebben ze er rekening meegehouden :)

-edit-

Topic is aangemeld, Skoda rijders kunnen zich hier aanmelden: Het grote ŜKODA topic #1

[ Voor 59% gewijzigd door Kecin op 01-08-2016 23:49 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35
Vriendin mag een nieuwe leaseauto uitzoeken dus wij zijn aan het proefrijden. Vanwege merkenbeleid ( |:( ) is de keuze niet enorm; BMW, Opel, Ford en Nissan.

Tot nu toe proefgereden in een BMW 1 serie 116d EDE en Opel Astra 1.6 CDTi 110pk. Wat ons opviel in de cabine was de rijwind bij de a-stijlen in de BMW (130@ snelweg). De Astra was stiller! Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht van zo'n premium merk als BMW. Ook de versnellingsbak in de BMW was wat 'hakerig'. Bij beide auto's hoor je de motor praktisch niet in het interieur. Dat is in onze huidige leaseauto (DS3) wel anders. Aan zulk soort dingen merk je het verschil tussen het b en c-segment. Verder dat de BMW wel erg krap is op de achterbank en dat de buitenspiegels op de BMW vrij hoog zitten waardoor er zomaar op een rotonde een fietser (deels) achter kan verdwijnen. Je kijkt als bestuurder echt tégen de linkerspiegel aan. Al met al kon de BMW ons niet overtuigen, ondanks dat mijn vriendin het een mooie auto vindt om te zien.

We kunnen in het c-segment de auto flink aankleden met opties, zonder een eigen bedrage te hoeven betalen. Als accessoires denken we aan leder, trekhaak, dakdragers e.d.:

Voorbeeldje Chestnut leder aftermarket
Afbeeldingslocatie: http://www.lederinbouwnederland.nl/site/audi-a6-chestnut-diamond/$FILE/Audi-A6-lederen-autobekleding-chestnut-diamond-960x640-2.jpg

Ook zwart leder is het overwegen waard, zoals hier op de nieuwe Megane:
Afbeeldingslocatie: http://www.lederinbouwnederland.nl/site/renault-megane-2016-black-zilveren-stiksels/$FILE/lederen-interieur-renault-megane-960x640-2.jpg

Voordeel is dat de extra's niet aantikken in de bijtelling. Nadeel bij de Astra is dat je zonder het af-fabriek leerpakket niet kunt kiezen voor elektrisch instelbare stoelen. Da's een optie die we vanwege lengteverschil toch sterk overwegen. Bij BMW kan dat wel.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Opel is het natuurlijk een koopje. EUR 1600,- en dan heb je leer/electrische stoelen/stoelverwarming/AGR stoelen etc etc. Voor electrische stoelen bij BMW ben je dat alleen al kwijt aan electrisch instelbare stoelen denk ik? Vind overigens dat Chessnut met dat zwart/donkergrijs niet mooi. Met name aan de binnenbekleding bij de deuren. Maar goed. Dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:57:
Bij Opel is het natuurlijk een koopje. EUR 1600,- en dan heb je leer/electrische stoelen/stoelverwarming/AGR stoelen etc etc. Voor electrische stoelen bij BMW ben je dat alleen al kwijt aan electrisch instelbare stoelen denk ik? Vind overigens dat Chessnut met dat zwart/donkergrijs niet mooi. Met name aan de binnenbekleding bij de deuren. Maar goed. Dat is persoonlijk.
€1595 voor leer en stoelverwarming, en dan €900 voor elektrische verstelbaarheid. Bij BMW kun je voor €1014 de optie van elektrisch instelbare stoelen nemen. Maargoed, die auto is standaard ook al weer een paar duizend euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:55:
[...]

€1595 voor leer en stoelverwarming, en dan €900 voor elektrische verstelbaarheid. Bij BMW kun je voor €1014 de optie van elektrisch instelbare stoelen nemen. Maargoed, die auto is standaard ook al weer een paar duizend euro duurder.
Ah, ik zie het ja. Komt nog 900 bij. Maar daar zitten wel heel veel opties in die bij BMW allemaal apart EURs kosten. Bij BMW zou je sowieso ook stoelverwarming nemen als je leer wilt. Maar goed, eerst maar de auto kiezen. :) Wel zeer karig qua merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Ah, ik zie het ja. Komt nog 900 bij. Maar daar zitten wel heel veel opties in die bij BMW allemaal apart EURs kosten. Bij BMW zou je sowieso ook stoelverwarming nemen als je leer wilt. Maar goed, eerst maar de auto kiezen. :) Wel zeer karig qua merken.
Ja precies. Ford Focus is een oud model (weliswaar met facelift maar toch). Nissan Pulsar vinden we niet mooi. Dan blijven eigenlijk alleen de 1 serie en Astra over. Tot nu toe neigen we naar de Astra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mx. Alba schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:28:

Ben je erg lang? Moet zeggen dat ik prima in m'n 208 pas met 1m87. Maar je moet wel een beetje rechtop gaan zitten niet helemaal onderuit gaan liggen, daar zijn ze niet echt op gemaakt. Sowieso ook niet goed voor je met in- en uitstappen. :+

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 11:14

aex351

I am the one

LuPo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:20:
Verder dat de BMW wel erg krap is op de achterbank en dat de buitenspiegels op de BMW vrij hoog zitten waardoor er zomaar op een rotonde een fietser (deels) achter kan verdwijnen. Je kijkt als bestuurder echt tégen de linkerspiegel aan. Al met al kon de BMW ons niet overtuigen, ondanks dat mijn vriendin het een mooie auto vindt om te zien.
Het is ook een andere type auto. In de BMW zit je doorgaans wat lager en de opzet nodigt wat meer uit tot sportief rijgedrag. Maar wanneer je iemand bent die liever 'hoog' zit, omdat je dan meer 'overzicht' hebt en het liefst nog de neus van de motorkap kan zien, dan is de BMW absoluut geen goede keus :)

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

--MeAngry-- schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:07:
[...]

Ben je erg lang? Moet zeggen dat ik prima in m'n 208 pas met 1m87. Maar je moet wel een beetje rechtop gaan zitten niet helemaal onderuit gaan liggen, daar zijn ze niet echt op gemaakt. Sowieso ook niet goed voor je met in- en uitstappen. :+
Nee ik ben maar 1m82 maar ik ben kennelijk verwend door de Volvostoelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BMW heeft toch ook hogere auto's in iedere prijsklasse? Van de entry level modellen: de grote Mini (aka 2-serie AT), via de extra hoge versie (X1), tot de eigen modellen in mid range en high end (X3, X5 en X6). Ook een 5GT is ook 1.55 hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:58:
BMW heeft toch ook hogere auto's in iedere prijsklasse? Van de entry level modellen: de grote Mini (aka 2-serie AT), via de extra hoge versie (X1), tot de eigen modellen in mid range en high end (X3, X5 en X6). Ook een 5GT is ook 1.55 hoog.
Alleen de 2 komt een beetje in de buurt. De X-serie is toch echt wel even wat duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
LuPo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:57:
[...]

Ja precies. Ford Focus is een oud model (weliswaar met facelift maar toch). Nissan Pulsar vinden we niet mooi. Dan blijven eigenlijk alleen de 1 serie en Astra over. Tot nu toe neigen we naar de Astra..
Astra is een goede keuze! Erg fijne auto! :)
Hij bevalt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik weet niet in welke klasse het moet, maar BMW heeft in vrijwel alle prijsklassen waarin het merk aktief is, wel een hoger model. Het goedkoopste segment (pakweg 28-45k) heeft zelfs drie hoge modellen (2AT, i3 en instapmodel X1).

Als je in een lagere prijsklasse kijkt (zoals het ~18-35k segment van de Golf en Focus), dan is de keuze beperkt. Maar dat geldt niet specifiek voor de hoge modellen, maar voor het hele merk. BMW zit tussen de 30 en 150k met een mediaan van 65k; het "Golf budget" pakt slechts een staartje van het gamma mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de keus voor de 116d EDE zal het +/- 35k zijn. Dus dan zou alleen de 2 een optie zijn. Maar kan me voorstellen dat dit model niet echt op de shortlist staat van een jonge meid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
aex351 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:22:
[...]

Het is ook een andere type auto. In de BMW zit je doorgaans wat lager en de opzet nodigt wat meer uit tot sportief rijgedrag. Maar wanneer je iemand bent die liever 'hoog' zit, omdat je dan meer 'overzicht' hebt en het liefst nog de neus van de motorkap kan zien, dan is de BMW absoluut geen goede keus :)
In de bochten stuurt de BMW heerlijk inderdaad. Op de snelweg vonden wij hem nerveus. Op elk tikje reageert de auto. Voor lange afstanden vermoeiend lijkt me.
Wij hoeven niet hoog te zitten. Maar de buitenspiegel hoeft ook niet in het zicht te zitten. Saillant detail is dat je bij de BMW meer van de motorkap ziet dan in de Astra overigens. Vriendin vroeg wat die grijze baan onder in de voorruit was. Dat was dus de lak van de motorkap.
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:32:
Gezien de keus voor de 116d EDE zal het +/- 35k zijn. Dus dan zou alleen de 2 een optie zijn. Maar kan me voorstellen dat dit model niet echt op de shortlist staat van een jonge meid.
Klopt helemaal. Verkoper van BMW probeerde het nog wel met de 2. :+ Maar inderdaad niks voor een jong stel zoals je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vriendin mag een nieuwe leaseauto uitzoeken dus wij zijn aan het proefrijden. Vanwege merkenbeleid ( |:( ) is de keuze niet enorm; BMW, Opel, Ford en Nissan.
Wegens werkgever is er voor mij slechts keuze uit 1 merk met een model of 3 (V40(CC)/S60/V60). Ik vind het dan ook al een hele keuze die je hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Eigenlijk is er dus maar 1 keuze >:)
* GeeMoney rent hard weg. :D

Aftermarket zou ik nooit doen ook al tikt het niet mee in de bijtelling. (Controleer ook even of het mag van je LM)
De 1-serie is gezien je budget denk ik de enige keuze ?
De 2-serie is niet echt wat voor een jong stel inderdaad en gek genoeg vond ik de 1-serie altijd kleiner als bijvoorbeeld een Golf 6 destijds.
Erg lastig... als je echt niet anders kan, is wellicht een Focus nog iets? :P

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 05-08-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
GeeMoney schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:06:
[...]

Eigenlijk is er dus maar 1 keuze >:)
* GeeMoney rent hard weg. :D

Aftermarket zou ik nooit doen ook al tikt het niet mee in de bijtelling. (Controleer ook even of het mag van je LM)
De 1-serie is gezien je budget denk ik de enige keuze ?
De 2-serie is niet echt wat voor een jong stel inderdaad en gek genoeg vond ik de 1-serie altijd kleiner als bijvoorbeeld een Golf 6 destijds.
Hahaha.. Opel inderdaad. :+

Waarom geen aftermarket leer? Dat staat overigens gewoon bij accessoires op LeasePlan. Ik heb even wat research gedaan en volgens mij wordt het gedaan door: http://www.lederinbouwnederland.nl/
Kleurcodes voor de ledersoorten komen precies overeen.

We moeten online bestellen en hebben de inlog e.d. al ontvangen. Uitzoeken kan dus ook al.

Ford Focus kunnen we nog gaan proefrijden. Maar ik word niet wild van het interieur eerlijk gezegd. Je merkt duidelijk dat het een facelift is.
Dat Navi900 systeem van Opel werkte trouwens ook echt heerlijk en snel. Je merkt gewoon aan veel dingen dat de Astra de nieuwste auto is van dit stel. Zodra één van deze andere merken weer met een nieuw model komt zal dat anders liggen. Maar we moeten nu kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:22:
[...]

Hahaha.. Opel inderdaad. :+

Waarom geen aftermarket leer? [..]
Warom zou je het in het geval van de Opel wel willen? Gezien de prijs zou ik het in de Astra lekker via Opel doen. In andere wagens zou je het kunnen overwegen. Al zit het er vaak wel net iets minder mooi omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

Warom zou je het in het geval van de Opel wel willen? Gezien de prijs zou ik het in de Astra lekker via Opel doen. In andere wagens zou je het kunnen overwegen. Al zit het er vaak wel net iets minder mooi omheen.
In beide gevallen scheelt het elkaar niet veel. Bij Opel €1595 en €900, bij BMW €1698 en €1014.

Als we bij de Astra elektrische stoelen willen dan moet het wel inderdaad. Maar als we die optie laten vallen vind ik €1595 aardig veel geld. Kost je elke maand 11 euro aan bijtelling (5 jaar lang). Dan maar iets minder mooi om de stoelen (al betwijfel ik of dat echt zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
LuPo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

In beide gevallen scheelt het elkaar niet veel. Bij Opel €1595 en €900, bij BMW €1698 en €1014.

Als we bij de Astra elektrische stoelen willen dan moet het wel inderdaad. Maar als we die optie laten vallen vind ik €1595 aardig veel geld. Kost je elke maand 11 euro aan bijtelling (5 jaar lang). Dan maar iets minder mooi om de stoelen (al betwijfel ik of dat echt zo is).
11 euro aan bijtelling over 5 jaar is toch minder als zelf 900 euro uit eigen zak betalen aan leer?
Af-fabriek is in mijn ervaringen wel altijd het mooiste. Ook kan er nog weleens verschil in leer zitten qua kwaliteit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
[...]
Een 2-serie AT is idd niks, maar een 2-serie coupe is totaal wat anders :) is dat niet wat?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
GeeMoney schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:45:
[...]

11 euro aan bijtelling over 5 jaar is toch minder als zelf 900 euro uit eigen zak betalen aan leer?
Af-fabriek is in mijn ervaringen wel altijd het mooiste. Ook kan er nog weleens verschil in leer zitten qua kwaliteit natuurlijk.
Als accessoire wordt het wel meegerekend in de leaseprijs p.m. maar niet bij de fiscale waarde van de auto (waar de bijtelling op wordt gebaseerd). Oftewel, de baas betaalt het dan voor je, mits genoeg leasebudget. Vandaar dat het ook slim is om bijv. een trekhaak als accessoire te nemen ipv af-fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

Bij de Astra heb je dan ook geen stoelverwarming en betere stoelen als je het niet meteen doet. En paar andere zaken die als onderdeel van leer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Widow schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:48:
[...]

Een 2-serie AT is idd niks, maar een 2-serie coupe is totaal wat anders :) is dat niet wat?
Een coupé mag niet. :>
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:13:
[...]

Bij de Astra heb je dan ook geen stoelverwarming en betere stoelen als je het niet meteen doet. En paar andere zaken die als onderdeel van leer komen.
Daar heb je gelijk in inderdaad. Betere stoelen kost €595 en stoelverwarming €495.

(1595+900)-(595+495)= €1405 verschil. Maar je mist wel elektrisch, ventilatiefunctie en massagefunctie. Keuzes, keuzes.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Oh zo :+ dan noem je het een tweedeurs sedan... Ik zat vroeger bij een toko waar alles met spoilers en striping niet mocht, en ik had zo'n optiepakket met andere bumpers en een grotere spoiler. Toen heeft de dealer de offerte aangepast van "SPOILER KIT" naar "STYLING KIT" en was het ineens geen probleem meer :z

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Widow schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Oh zo :+ dan noem je het een tweedeurs sedan... Ik zat vroeger bij een toko waar alles met spoilers en striping niet mocht, en ik had zo'n optiepakket met andere bumpers en een grotere spoiler. Toen heeft de dealer de offerte aangepast van "SPOILER KIT" naar "STYLING KIT" en was het ineens geen probleem meer :z
Helaas, voorwaarde is 5-deurs voor alle nieuwe auto's.

Mochten we voor de Astra gaan dan wordt het denk ik deze configuratie:

Opel Astra Innovation 1.6 CDTi 136pk
Kleur Mineral Black
Lederen bekleding Sienna II
17" multispaaks velgen (voorheen standaard op Innovation)
Navi900 navigatie
Innovation+ pakket
Watt-link achterwielophanging
Bestuurdersstoel 8-voudig elektr. te verstellen

Dan missen we alleen de Intellilux matrix led verlichting en het schuif-/kanteldak plus nog wat kleine opties zoals alarm. We kunnen ook de 110pk diesel nemen maar dan kun je niet kiezen voor de Watt-link achterwielophanging. Scheelt wel €2200.

Iemand een idee of die Watt-link achterwielophanging aan te raden is? Ik wil sowieso nog even gaan vragen bij de dealer of het Watt-link systeem op de testauto zat. Want die stuurde wel echt lekker.

[ Voor 44% gewijzigd door LuPo op 05-08-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:16

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik twijfel zelf nog tussen een;
* Audi a3 e tron - ambition pro line plus, 18inch, privacy class, keyless entry, licht regensensors, winter banden
* Golf GTE - executive plus, 18inch, panarama dak, achteruitrijcamera, panoramadak. winter banden

Neig op één of andere manier richting de Audi. Is voor mijn gevoel minder druk in het interieur. Ik als geen auto kenner vind het best lastig een keuze te maken. Heb mij al beperkt tot deze twee. Had nog een Mercedes c350 , maar vond dit niet mijn ding. Welke van de twee zou de betere keuze zijn? Beide passen zonder probleem binnen het lease budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 05-08-2016 16:26 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:25:
* Audi a3 e tron - ambition pro line plus, 18inch, privacy class, keyless entry, licht regensensors, winter banden
* Golf GTE - executive plus, 18inch, panarama dak, achteruitrijcamera, panoramadak. winter banden

Neig op één of andere manier richting de Audi. Is voor mijn gevoel minder druk in het interieur. Ik als geen auto kenner vind het best lastig een keuze te maken. Heb mij al beperkt tot deze twee. Had nog een Mercedes c350 , maar vond dit niet mijn ding. Welke van de twee zou de betere keuze zijn? Beide passen zonder probleem binnen het lease budget.
BMW 3? LP heeft ook nog wat 7% GTEtjes in de aanbieding. Ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

BMW 3 330e wel naar gekeken, maar die hadden ze alleen nog in 15% staan. Vandaar dat ik mij beperkt heb tot de Audi en VW. Alleen erg lastig om hier keuze tussen te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Daan_ op 05-08-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:19
[...]
Of een Mustang, of Nissan GT-R.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 05-08-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
Superdaantje schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:43:
BMW 3 330e wel naar gekeken, maar die hadden ze alleen nog in 15% staan. Vandaar dat ik mij beperkt heb tot de Audi en VW. Alleen erg lastig om hier keuze tussen te maken.
Lol staan er nog steeds a3 etrons van vorig jaar?? De dealer Zijm liep vorig jaar april al te pushen dat je echt moest bestellen want de productie voor 2015 zat nagenoeg vol. Als ik een schuifkanteldak met led, dcc en acc wou zou hij op zijn vroegst in december klaar staan. Na juli bestellen was geen 7% auto meer... En nu 8 maanden later in het volgende jaar zijn ze nog steeds niet los, proest d:) Well done guys. Vast ergens een tegenvallertje in de verkopen gehad.

Ik dacht dat er alleen nog Cmax-en en GTE's in de 7% te krijgen waren. Die golfjes waren massaal op kenteken gezet vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
Neeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!! :( :( :(

18 oktober kan ik mijn V40 D2 Nordic+ Luxury in de kleur Mussel Blue verwachten.
Waar komt een collega van mij vorige week mee aanrijden?

V40 D4 Nordic+ in Mussel Blue. ARGH!!!! :+

Kan je verwachten natuurlijk met een V40, maar hij heeft een D4 (wilde ik eigenlijk ook, maar werd te duur) EN in dezelfde kleur! Zucht :F :P
Alleen hij rijdt rond op de standaard 16" wieltjes (*proest*, veel te klein voor V40) en ik op mooie 17".

Ach ja.... we wachten 18 oktober rustig af..... duurt laaaaaaaaaaang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
Ik ontvang net de orderbevestiging van de leasemaatschappij voor m'n CLA Shooting Brake. De leverdatum wordt geschat (door de LM) op 28 oktober. Op basis van de inschatting van de garage die ik bezocht, vind ik dit zéér snel (zij schatten een levertermijn van ruim 4 maand). Op zich geen probleem natuurlijk dat de wagen sneller wordt geleverd. Ik bereid me alvast voor op een levering begin 2017, gezien de LM geen wagens meer uitlevert na 16 november. -O-

Fingers crossed voor eind oktober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redlightning schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:40:
Ik ontvang net de orderbevestiging van de leasemaatschappij voor m'n CLA Shooting Brake. De leverdatum wordt geschat (door de LM) op 28 oktober. Op basis van de inschatting van de garage die ik bezocht, vind ik dit zéér snel (zij schatten een levertermijn van ruim 4 maand). Op zich geen probleem natuurlijk dat de wagen sneller wordt geleverd. Ik bereid me alvast voor op een levering begin 2017, gezien de LM geen wagens meer uitlevert na 16 november. -O-

Fingers crossed voor eind oktober!
Welke LM is dat? Kleine partij ofzo? Er zijn hier genoeg collega's die gewoon in december nog een auto krijgen. (LP/Alphabet/Arval)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:48:
[...]

Welke LM is dat? Kleine partij ofzo? Er zijn hier genoeg collega's die gewoon in december nog een auto krijgen. (LP/Alphabet/Arval)
Hier hetzelfde. Sowieso met die bijtellingswijzigingen per 1 januari de afgelopen jaren werd auto's gewoon uitgeleverd t/m 31 december.
Die CLA gaat ook van bijtelling wijzigen per 1 januari volgens mij, 21 naar 22? Hoewel het maar 1% is, zou ik het raar vinden als de LM die auto dan niet dit jaar die auto op kenteken wil zetten als dat nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:48:
[...]

Arval. :|
Het staat in de overeenkomst, dat de leverdatum beperkt is tot deze datum. Misschien stelt de werkgever bijkomende beperkingen?

De auto wordt in België geleased, dus het bijtellingsprincipe van NL is niet van toepassing. :)B 8)

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
Van de week de dealer gebeld over de status van de CLA.. Eerste week november, dat klinkt toch anders dan eind augustus / begin september. We wachten maar ,ongeduldig, af..

Dat er een vroege einddatum voor een jaar is vind ik wel apart. Administratief kun je toch veel voor elkaar krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
Ik veronderstel dat dit alsnog met jaar van inschrijving heeft te maken en de restwaarde op de eindvervaldag van het leasecontract...? Ook al is dit vroeg in het jaar, dat kan op enkele honderden auto's wel een behoorlijke slok op de borrel schelen.

Maar, dit zijn enkel veronderstellingen...

Op de uitvoeringsdetails na, staat er zo eentje te wachten:

Afbeeldingslocatie: https://ag-spots-2015.o.auroraobjects.eu/2015/02/07/mercedes-benz-cla-45-amg-shooting-brake-c127707022015175430_8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:24

ricardo246

Life's what you make it!

Een late reactie van mijn kant:

Ik rij zelf de GTE (alweer 35K Km) en heb geen spijt van de keuze.
Ik heb ook de e-tron gereden en een A3 tourer in de lange huur (2 maanden) gehad.
Uiteindelijk zijn de e-tron en GTE onderhuids identiek (ze rijden het zelfde imho).
Dan blijft over design (buitenkant) / interieur, opties en prijs....
  • Design --> Smaak, dus zelf invullen, ik vond ze van buiten alle twee prima te pruimen.
  • Interieur --> Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk ook was dat de GTE veel drukker was dan de e-tron.
    Na 1 jaar rijden, heb ik het gevoel dat er toch rust heerst in de GTE, en op dat punt geen spijt vd keuze.
    Opvallend: Ik vind de plaatsing vd Navi in de etron beter qua zicht, maar in de GTE zit hij perfect qua
    touch screen. Wat ik me meen te herinneren is dat de e-tron wel meer achterbak ruimte heeft, de GTE is soms toch net iets te klein.
  • Opties --> Ik heb alles aangevinkt behalve metallic en (achteraf gezien) grotere velgen (anders 14% in
    combo met pano dak en trekhaak).
    Wat ik bij de GTE mis is de uitschuifbare stoelen naar voren zodat je benen meer steun hebben. De e-tron heeft deze optie wel. Dit is te overkomen in de GTE, want je kan het zittende gedeelte kantelen (naar boven richten als het ware), maar de Audi stoel heeft hier voor mij wel een dikke plus. Overigens stap ik nu na een rit van 5 uur uit waarbij ik geen last heb van mijn rug of benen (was bij mijn Peugeot wel anders :'( ).
  • Prijs --> Ik heb zoveel mogelijk in de offerte van de e-tron dezelfde opties aangevinkt als bij de GTE, maar dan komt de prijs van een Audi toch aanzienlijk hoger uit...
Wat ik vanuit mij kant wil zeggen --> is het design / merk je de meerprijs waard?

Negatieve ervaringen met de GTE:
- Electrisch rijden wanneer de DSG bak nog koud is, kan soms wat schokkerig zijn (voelt alsof de aandrijflijn wat klappen krijgt).
- Het systeem wat ervoor zorgt dat je tussen de lijnen blijft rijden piept iets te snel bij rechte wegen dat je je handen aan het stuur moet houden.
- 50Km electrisch? :Z :Z :Z :Z :Z never nooit niet
- 204PK op de voorwielen (als in: vol gas vanaf stilstand in GTE modus)? wielspin en een traag reagerend tractie controle systeem -O-

Positieve ervaringen met de GTE:
- 7% Bijtelling.
- Ergonomie, alles zit waar het moet zitten en doet ook wat het moet doen
- De GTE knop _/-\o_
- De Audio installatie, Slikt elk (digitaal) media type, goed geluid en heerlijk instelbaar.
- Het hele park assist systeem die ingrijpt als er bijvoorbeeld een fietser voorbij komt als je achteruit rijdt
- de actieve cruise control --> relaxt cruisen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Widow schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Zo werkte ik bij een bedrijf waar je ook alleen "standaardkleuren" mocht. Collega had een groene auto besteld... leek focking Kermit de Kikker wel, die kleur. Maar dat zagen ze pas toen hij op de parkeerplaats stond _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@ricardo246 Dank je voor je reactie.... De Mercedes als de Audi waren helaas vrij kaal kwa opties. Deze vielen af. En heb nog even gekeken in de hogere bijteling zoals een Audi A5, maar dit vond ik zonde van mijn geld.

Kreeg van de lease maatschappij nog een andere optie van de GTE aangeboden die meer naar mijn smaak is. Dit is hem dan ook geworden en vandaag ontvangen en zeker tevreden over het rijgedrag. En houdt zo nog groot deel van mijn budget over.

[ Voor 52% gewijzigd door Daan_ op 12-08-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Wij gaan naar alle waarschijnlijkheid een Volvo V40 D2 rijden. Er komt een 14% bijtellingsmodel vrij op het werk van mijn vriendin. 75.000km op de teller en nog 2 jaar contract. Dikke prima! Scheelt toch wel een paar tientjes per maand t.o.v. vergelijkbare nieuwe auto uitzoeken met 21% bijtelling. De V40 was toen wel vrij duur voor wat je kreeg. €32k en niet heel luxe aangekleed moet ik zeggen. Een Astra kun je nu met dezelfde opties voor €28,5k samenstellen.

Kijken we daarna wel weer verder.

[ Voor 30% gewijzigd door LuPo op 13-08-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

KabalA!

[ No-Life ]

LuPo schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:36:
Wij gaan naar alle waarschijnlijkheid een Volvo V40 D2 rijden. Er komt een 14% bijtellingsmodel vrij op het werk van mijn vriendin. 75.000km op de teller en nog 2 jaar contract. Dikke prima! Scheelt toch wel een paar tientjes per maand t.o.v. vergelijkbare nieuwe auto uitzoeken met 21% bijtelling. De V40 was toen wel vrij duur voor wat je kreeg. €32k en niet heel luxe aangekleed moet ik zeggen. Een Astra kun je nu met dezelfde opties voor €28,5k samenstellen.

Kijken we daarna wel weer verder.
Niet zomaar paar tientjes, scheelt gewoon rond de 100 euro.
Ik had vorig jaar dezelfde keuze en wilde eerst gewoon voor een 21% auto gaan om lekker te kiezen wat ik zelf wil... maar na eens goed berekend te hebben was een V40 summum toch best interessant tegen 14% :P

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
KabalA! schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:57:
[...]

... wilde eerst gewoon voor een 21% auto gaan om lekker te kiezen wat ik zelf wil... maar na eens goed berekend te hebben was een V40 summum toch best interessant tegen 14% :P
Standaard tarief, waar je lekker kunt kiezen wat je zelf wilt, is toch 25%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
[...]

Ik had vorig jaar dezelfde keuze en wilde eerst gewoon voor een 21% auto gaan om lekker te kiezen wat ik zelf wil... maar na eens goed berekend te hebben was een V40 summum toch best interessant tegen 14% :P
Het model wat er staat is een V40 Momentum. Met Business pack en wat andere kleine dingen. Kleur: wit. Verder witte achtergrond met rode lijn op de middenconsole en 16" velgen Matres. Da's wel jammer. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

JB

Cédric roelt!

t_captain schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:28:
[...]

Standaard tarief, waar je lekker kunt kiezen wat je zelf wilt, is toch 25%?
Heeft wvkreg een nickchange gehad :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het hangt af van het segment waarin je kijkt. Bij compacte auto's zijn er waarschijnlijk best veel met 21%. In de wat grotere klasse is het een kort rijtje. Ik associeer "21%" met "zuinig rijden" en niet met "de wereld aan keuze".

En ook de Belastingdienst ziet 21% niet als het normale tarief:
Valt u in een verlaagd bijtellingspercentage (4%, 15% of 21%)?
De afgelopen 8 jaar is er imho iets vreemds gebeurd. Gedreven door vrij extreme fiscale stimulatie (en misschien ook door achterblijvende lonen in de IT-sector?), is de Prius van rariteit tot norm verheven. Met een ontluikend energieoverschot hoeft dat geen blijvende verandering te zijn. Mijn filosofie is om mijn aantal zakelijke kilometers te beperken, en vervolgens qua auto te rijden waar ik zin in heb. Ik stoot met mijn zescylinder BMW structureel minder CO2 uit dan met de vierpitters die ik vroeger voor mijn baas reed.

Tegen dezelfde kosten en uitstoot van een Golfje kun je een Porsche rijden: http://www.shareaporsche.nl/ :)

(je moet alleen die dagelijkse woon-werk rit van de agenda halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

[...]

14% is sowieso best interessant. Maar de Volvo V40 vind ik persoonlijk zijn geld niet waard kijkend naar de catalogus waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

De eerste offerte voor een opvolger van mijn Volvo V40 D2 Summum uit 2012 is binnen. Ik zat eerst met name bij Volvo te kijken maar ben zaterdag even bij Ford op bezoek geweest. Mondo vijfdeurs met 2.0 TDCi en automaat (150 pk), in Titanium-uitvoering, donkergroen, met wat opties (o.a. led, navigatie, Sony audio, camera, elektrische klep, leder, trekhaak, 19" velgen). Ben benieuwd wat de LM ervoor rekent.
Ik ben erg gecharmeerd van de looks en de kofferbakruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
+1 voor de nieuwe Mondeo. Erg mooie auto!

Het uiterlijk vind ik beter geslaagd dan mijn VW Passat R-line, maar grootste afknapper vond ik bij de keuze tussen deze twee toch wel het interieur wat in het geval van de Mondeo er naar mijn idee wat minder goed afgewerkt uitzag, zeker met het Active Info Display is het interieur van de Passat beter afgewerkt en high tech te noemen (nogmaals: imo).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Thanks. En ja, mee eens, ik vond het interieur ook hier en daar wat tegenvallen. Sommige stukken dashboard bijvoorbeeld kwamen wat cheap over (vergeleken met de V40 bijvoorbeeld).

Wat me ook aanspreekt bij de Mondeo is dat het een grote hatchback is met de looks van een sedan. Beetje Audi A5/A7 Sportback. Dus de ruimte en het gemak zonder dat het een station is. Ik kan trouwens niet zoveel andere grote hatchbacks vinden (Tesla Model S :P ). Iemand nog suggesties?

Kofferback van de vijfdeurs is groter dan de wagon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:18
Reinier schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:41:
Thanks. En ja, mee eens, ik vond het interieur ook hier en daar wat tegenvallen. Sommige stukken dashboard bijvoorbeeld kwamen wat cheap over (vergeleken met de V40 bijvoorbeeld).

Wat me ook aanspreekt bij de Mondeo is dat het een grote hatchback is met de looks van een sedan. Beetje Audi A5/A7 Sportback. Dus de ruimte en het gemak zonder dat het een station is. Ik kan trouwens niet zoveel andere grote hatchbacks vinden (Tesla Model S :P ). Iemand nog suggesties?

Kofferback van de vijfdeurs is groter dan de wagon :)
Skoda heeft dat ook toch? Octavia/superb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Tonkey schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:50:
[...]

Skoda heeft dat ook toch? Octavia/superb
Ha, klopt, dat bedacht ik ook een paar minuten terug. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:41:
Amerikaans he. In de Kuga huurauto (die daar Escape heet) zit het ook gewoon. Of een Explorer, of welk model dan ook in de US van Ford. Eigenlijk best jammer, want echt heel vlot werkt het niet en het blijft toch echt wat achter bij europese modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ze hebben nu wel SYNC 3 met Android Auto, da's dan wel weer leuk. Denk ik. Alles met voice control, hoef je tenminste dat goedkope kunststof niet aan te raken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Qua hatchback met sedanlooks: check Citroen C5 en de DS5 evt :)
Kia Optima wellicht ook nog, net als de Hyundai i40 wellicht.
Bijtellingswise waren die altijd veel te duur, maar sinds 2016 maakt het natuurlijk geen biet meer allemaal :P

[ Voor 58% gewijzigd door The Eagle op 15-08-2016 22:31 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De C5 is toch een echte sedan, en heeft niet alleen de looks? De DS5 zit meer in de categorie A3/V40: hatchbacks die er uit zien of gepresenteerd worden als stationwagen, maar dan zonder de ruimte....

Edit: oh nee, C5 is idd een hatchback!
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/b/b7514d71f5fe9235727e5ed012b673eb.jpg

Edit2: volgens mij is bovenstaand plaatje van het vorige model en is de huidige toch een sedan (of tourer). Ondanks zijn leeftijd wel een erg mooie auto die goed uitgerust is voor een redelijke prijs.

[ Voor 47% gewijzigd door gwystyl op 15-08-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:50

Ik heb ervaring met de GTE en de C350e (die rijd ik zelf). Moet zeggen dat ik ondanks enkele slordigheidjes toch wel tevreden ben met de Benz. Als ze beide nog 7% zijn hoef je het voor het prijsverschil haast niet te laten, en heb je toch een andere klasse auto.

Als ik nadelen moet noemen aan de C350e zijn het wel het standaard navigatiesysteem (traaaag) en de automaat die er soms naast zit als ie koud is. Maar je krijgt er wel een heerlijke cruiser op kruissnelheid voor terug. En natuurlijk een niet bijster sportieve maar wel bloedsnelle auto.

De GTE vind ik trouwens ook een prima auto. Wat sportiever dan de C350e en past eigenlijk ook wat beter bij jongere mensen vind ik. De bediening vind ik fijner dan in de Mercedes. De Audi e-tron heb ik geen ervaring mee, maar zo ver ik weet is die grotendeels identiek aan de Audi. Dan zou ik voor een volle Golf gaan in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Superdaantje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:05:
@ricardo246 Dank je voor je reactie.... De Mercedes als de Audi waren helaas vrij kaal kwa opties. Deze vielen af. En heb nog even gekeken in de hogere bijteling zoals een Audi A5, maar dit vond ik zonde van mijn geld.

Kreeg van de lease maatschappij nog een andere optie van de GTE aangeboden die meer naar mijn smaak is. Dit is hem dan ook geworden en vandaag ontvangen en zeker tevreden over het rijgedrag. En houdt zo nog groot deel van mijn budget over.
Lees dit nu pas, maar prima keuze lijkt mij. Veel plezier met je wagen.

Apart dat de Mercedes kaal was overigens, de Lease Editions zijn standaard al aardig rijk uitgerust zo ver ik weet. Ik heb alleen Burmester audio en metallic lak erbij genomen en kom niks te kort in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Reinier schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:30:
De eerste offerte voor een opvolger van mijn Volvo V40 D2 Summum uit 2012 is binnen. Ik zat eerst met name bij Volvo te kijken maar ben zaterdag even bij Ford op bezoek geweest. Mondo vijfdeurs met 2.0 TDCi en automaat (150 pk), in Titanium-uitvoering, donkergroen, met wat opties (o.a. led, navigatie, Sony audio, camera, elektrische klep, leder, trekhaak, 19" velgen). Ben benieuwd wat de LM ervoor rekent.
Ik ben erg gecharmeerd van de looks en de kofferbakruimte :)
Ik raad je aan om kleinere velgen te overwegen als je veel rijdt, 19" is erg groot en dat merk je wel degelijk in het comfort. Ik ben geen Ford man, maar het is wel een mooie auto!

[ Voor 3% gewijzigd door Leolinedance op 15-08-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Leolinedance schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:32:
[...]
Apart dat de Mercedes kaal was overigens, de Lease Editions zijn standaard al aardig rijk uitgerust zo ver ik weet. Ik heb alleen Burmester audio en metallic lak erbij genomen en kom niks te kort in ieder geval.
Onzin. Ik moet nog een lease edition tegenkomen waarvan je kan zeggen de auto is 'af''. Sport edities met 16" velgen zijn bijvoorbeeld alles behalve af. En dat heeft vervolgens weer alle te maken met winstmaximalisatie en bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Leolinedance schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:38:
[...]

Ik raad je aan om kleinere velgen te overwegen als je veel rijdt, 19" is erg groot en dat merk je wel degelijk in het comfort. Ik ben geen Ford man, maar het is wel een mooie auto!
Goed punt. Maar ik heb proefgereden in een auto met 19" en ik vond het erg goed te doen. Ik wil nog een tweede, langere proefrit en dan zal ik er nog eens op letten.
Standaard staat hij op 16", geen gezicht IMHO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Velgmaat is niet allesbepalend. Ik zou eerder kijken naar de relatieve hoogte van de band. Een auto op 245/55R19 zal minder stuiteren dan een op 245/35R18.

Waarin (te) grote velgen wel afdoen, is dat ze vaak wat zwaarder zijn en hun roterende massatraagheid fors is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 06:43:
[...]

Goed punt. Maar ik heb proefgereden in een auto met 19" en ik vond het erg goed te doen. Ik wil nog een tweede, langere proefrit en dan zal ik er nog eens op letten.
Standaard staat hij op 16", geen gezicht IMHO :)
Eensch qua 16 inch maar 19 inch lijkt me erg stug worden? Zelf rijd ik 18 inch maar das al vrij stug maar kan inderdaad ook liggen aan de hoogte van de band en als je het zelf lekker vond rijden; dikke prima toch :) 16 inch is een NO-GO voor mij. Elke keer als ik naar mijn auto loop, begin ik weer te glimlachen. Dat zou met 16 inch huilen zijn :+

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 16-08-2016 08:18 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 19 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic