Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.238 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Af en toe is dit topic wel de kleuterklas binnen VV.

Laat de ander in de waarde (en dit geldt in dit geval heel erg beide kanten op!) en praat over waar dit topic voor bedoelt is.

Grappig genoeg haal ik 3 spelfouten en een grammaticale blunder uit de Topicwaarschuwing die er al maanden staat. Dat zegt ook wel wat over hoeveel mensen die gelezen hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 20:28
Ik ben 25 en mag nu mijn eerste leaseauto gaan uitkiezen met een beperkt budget. Om op de vorige discussie in te gaan; ik vind het lastig om niet gewoon te kiezen wat het er het dikste uit ziet (met mijn budget is een ruime Megane of V40 al heeeeel mooi).

Maar na veel wikken wegen gaan we toch voor een gezinsauto. Nog steeds wil ik een mooie, lekker rijdende auto. Maar het is niet meer het belangrijkste. Qua opties zijn nu de Clio Estate en de Peugeot 2008 nog over. Ik vind de laatste veel mooier en stoerder ogen. Maar mocht hij nu echt vervelend rijden of onhandig zijn qua ruimte tov de Clio Estate, dan kies ik voor de Renault.

Voordeel is alleen wel dat de 2008 met Carplay komt :-) Zo'n halfbakken mediasysteem van de Clio Estate vind ik niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:05

Cyphax

Moderator LNX
Muldert schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:47:
Maar na veel wikken wegen gaan we toch voor een gezinsauto. Nog steeds wil ik een mooie, lekker rijdende auto. Maar het is niet meer het belangrijkste. Qua opties zijn nu de Clio Estate en de Peugeot 2008 nog over. Ik vind de laatste veel mooier en stoerder ogen. Maar mocht hij nu echt vervelend rijden of onhandig zijn qua ruimte tov de Clio Estate, dan kies ik voor de Renault.

Voordeel is alleen wel dat de 2008 met Carplay komt :-) Zo'n halfbakken mediasysteem van de Clio Estate vind ik niks...
Is een Fiësta te klein? (Kan ik me voorstellen hoor)
Wel een van de betere opties als het gaat om lekker rijden. :)

Ik heb met de Clio weleens een proefrit gemaakt. Ik vond het een leuke auto, niet heel bijzonder, maar ook wat minder rustig dan de Leon die ik uiteindelijk heb geleased. Voor lange ritten zit je in die laatste wat lekkerder, maar dat zegt niets over het overige rijplezier. Je kunt de Clio ook best compleet uitrusten dus daar hoef je het ook niet voor te laten. ;)
Dat, en ik vind ze ook echt heel mooi, vooral de hatchbacks. Maar de estate van de Leon is mooier :P

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 12-07-2016 13:58 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 15:25

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik ben 25 en mag nu mijn eerste leaseauto gaan uitkiezen met een beperkt budget. Om op de vorige discussie in te gaan; ik vind het lastig om niet gewoon te kiezen wat het er het dikste uit ziet (met mijn budget is een ruime Megane of V40 al heeeeel mooi).

Hoe komt het dat je alleen bij de Clio en 2008 uit komt? Is dat vanwege beleid, persoonlijke voorkeur, aanbiedingen bij de lease maatschappij?

Mochten andere auto's ook nog opties zijn dan zou ik ook zeker even naar Opel gaan rondneuzen als ik jou was. Erg fijne alleskunners en best leuk aan te kleden voor 'weinig' geld. Een Fiësta is dan weer een genot om in te rijden en best praktisch (op wintersport met vier volwassenen is prima mogelijk kan ik uit ervaring zeggen 8) ). Die zien er ook heel leuk uit, zowel de nieuwe Opels als de Fiësta. Een Clio is natuurlijk ook erg mooi alleen ik zou hem toch zelf laten staan vanwege het interieur, hoewel de ruimte natuurlijk wel weer fijn is. Een 2008 zou ik meteen links laten liggen, maar dat is omdat ik Peugeot niet associeer met kwaliteit. Wat mij betreft is het feit dat een auto degelijk is erg belangrijk, maar hopelijk is het met de kwaliteit wat beter gesteld dan 5-10 jaar geleden en in dat geval wordt het een prima optie. Dan heb je alleen nog wel de Cactus die volgens mij redelijk gelijk is aan de 2008 alleen er wel net wat hipper uit ziet, wat goed samen gaat met een jong gezin om maar even in te haken op de discussie hier iets boven :+ .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:33
Staar je niet blind op CarPlay trouwens. Het is leuk dat het er op zit, maar de toegevoegde waarde vind ik zeer beperkt.
Ik heb het nu twee weken in mijn nieuwe auto en gebruik het inmiddels al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier mensen met een Renault Megane met R-Link 2 en een iPhone SE toevallig? Net even een proefritje gemaakt (erg positief over), maar mijn iPhone wilde met geen mogelijkheid muziek spelen over het R-Link systeem. Ik zag hem wel staan bij multimedia, maar de bluetooth knop was greyed-out :( Zou toch wel fijn zijn als dat systeem een beetje goed werkt!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 17:31

bonyuri

Investigator!

Wellicht een Skoda Fabia iets voor je? Of anders een "standaard" Skoda Octavia? Echt geen dure auto's en naar mijn idee veel waarde voor je geld/leasebudget ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Bedankt voor de reacties! De Skoda en Opels vond ik erg mooi, maar die vallen beiden buiten beleid, helaas. De Fiesta lijkt me wel echt flink te klein.

Ik wilde OF een crossover, OF een station. Focus vond ik erg saai. Astra was ik redelijk enthousiast over maar bleek dus buiten beleid te vallen. Clio en Megane zijn beiden wel aardig, maar Clio is dusdanig veel goedkoper dat ik zelf netto niks meer hoef bij te dragen. 2008 is iets duurder, maar wel hoog en sportief. Ik vind een hoge auto een stuk lekkerder rijden omdat ik ook wat rechter kan zitten vaak (nog geen proefritten gehad hoor). Ik heb nogal rugklachten namelijk.

De 2008 is ook een stuk beter afgewerkt dan de Clio, dus mijn voorkeur gaat daar nu wel naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:58
Ik heb nu als voorloper een Focus Trend wat volgens mij het instapmodel is (wel met navigatie, Bluetooth) erin). En ben best tevreden over de auto. Ik ga zelf voor een Octavia, maar dit zou echt een mooi alternatief geweest zijn. Vraag me dan af wat er saai aan is en wat dan niet saai aan een Clio is :-)

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 12-07-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
Muldert schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:45:
Bedankt voor de reacties! De Skoda en Opels vond ik erg mooi, maar die vallen beiden buiten beleid, helaas. De Fiesta lijkt me wel echt flink te klein.

Ik wilde OF een crossover, OF een station. Focus vond ik erg saai. Astra was ik redelijk enthousiast over maar bleek dus buiten beleid te vallen. Clio en Megane zijn beiden wel aardig, maar Clio is dusdanig veel goedkoper dat ik zelf netto niks meer hoef bij te dragen. 2008 is iets duurder, maar wel hoog en sportief. Ik vind een hoge auto een stuk lekkerder rijden omdat ik ook wat rechter kan zitten vaak (nog geen proefritten gehad hoor). Ik heb nogal rugklachten namelijk.

De 2008 is ook een stuk beter afgewerkt dan de Clio, dus mijn voorkeur gaat daar nu wel naartoe.
En de Cactus een optie? Die dingen zijn lekker licht van gewicht en daardoor lekker vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
PdeBie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:54:
[...]

En de Cactus een optie? Die dingen zijn lekker licht van gewicht en daardoor lekker vlot :)
Citroen zit ook niet in het pakket. Maar ik vind de 2008 een stuk volwassener ogen dan de Cactus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:20

Facelift Clio wordt goed beoordeeld door autoweek. Nou weet ik niet hoeveel dat zegt. ;)

http://www.autoweek.nl/vi...o-rs-trophy-rij-impressie

Stukje beter dan de rij-impressie van de 2008

http://www.autoweek.nl/vi...ij-impressie-peugeot-2008

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 12-07-2016 15:14 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Ik werk momenteel in België voor een groot consultancy bedrijf en daar heeft men het continu over BMW 5 series, Mercedes E klasse e.d. Wat een verschil met Nederland zeg.Het betreft hier 'gewone' senior consultants in de SAP wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Cyphax schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:58:
[...]

Is een Fiësta te klein? (Kan ik me voorstellen hoor)
Wel een van de betere opties als het gaat om lekker rijden. :)

<knip>
Bij lekker rijden stel ik me voor dat hij vrij sportief/hard geveerd is. Is dat ook wat je bedoelt? Als dat zo is hoeft het helemaal niet de beste optie te zijn namelijk. Als je woon-werk 20 km slingerweggetjes pakt en af en toe de kwajongen wil uithangen lijkt het me erg fijn, maar als je veel lange stukken snelweg pakt of juist veel binnensteden met klinkers/kinderkopjes lijkt het me een stuk minder aangenaam.

Ik heb zelf gekozen voor een auto die iets meer op comfort is ingesteld, maar als het moet nog redelijk een bocht om kan.
Bij de V40's waarin ik heb proefgereden vond ik het normale onderstel van de Momentum ook veel fijner dan het sportonderstel van de R-design. Dat verschil was echt zo groot dat ik de V40 bijna van mijn lijst had geschrapt na de rit in de R-design, maar dat hij na de rit in de Momentum weer even terug is gekomen. Uiteindelijk is hij het vanwege ruimtegebrek niet geworden, en rijd ik nu in een Honda Civic Tourer.

Van de genoemde Clio en 2008 zou ik denk ik eerder voor de Clio gaan. Met de facelift ziet hij er weer strak uit, en hij reed al erg comfortabel. De 2008 ziet er misschien stoerder uit, maar ik zou daar geen sportief weggedrag van verwachten (van de Clio ook niet zo erg tenzij je het sportonderstel op de RS hebt volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
gwystyl schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:43:
[...]

Bij lekker rijden stel ik me voor dat hij vrij sportief/hard geveerd is. Is dat ook wat je bedoelt? Als dat zo is hoeft het helemaal niet de beste optie te zijn namelijk. Als je woon-werk 20 km slingerweggetjes pakt en af en toe de kwajongen wil uithangen lijkt het me erg fijn, maar als je veel lange stukken snelweg pakt of juist veel binnensteden met klinkers/kinderkopjes lijkt het me een stuk minder aangenaam.
Ja, ik doelde in eerste instantie inderdaad om het weggedrag in bochten enzo, daar staan ze wel aardig goed bekend om. Voor lange ritten is een iets grotere auto wat luxer, ligt wat rustiger op de weg. Dat kan ook goed gecombineerd met harde vering; die van mij is omdat het een ecomotive is wat lager en inderdaad vrij hard geveerd. Misschien zou een Focus een goede zijn, als dat kan/mag.
Ik heb zelf gekozen voor een auto die iets meer op comfort is ingesteld, maar als het moet nog redelijk een bocht om kan.
Dat vind ik ook een fijne combinatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

spacer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:24:
Ik werk momenteel in België voor een groot consultancy bedrijf en daar heeft men het continu over BMW 5 series, Mercedes E klasse e.d. Wat een verschil met Nederland zeg.Het betreft hier 'gewone' senior consultants in de SAP wereld.
Als ze in BE ons NL belastingstelsel in zouden voeren rij jij ook echt geen 5 serie meer. En dan weet ik uit ervaring dat senior ERP consultants erg goed betaald worden. Maar als je weet dat een leuk aangeklede 4 serie je hier NETTO ca 1100 euro per maand kost snap je ook dat we hier in NL best wel jaloers zijn op jullie.
Then again: wij hebben betere wegen, ik moet er niet aan denken om met een BMW op de BE snelweg te zitten :P

Maar die discussie is al zo vaak voorgekomen dat we hem beter laten rusten. Sowieso is er een ander topic voor leasebudgetdiscussies en kosten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:48
B-Real schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:35:
Staar je niet blind op CarPlay trouwens. Het is leuk dat het er op zit, maar de toegevoegde waarde vind ik zeer beperkt.
Ik heb het nu twee weken in mijn nieuwe auto en gebruik het inmiddels al niet meer.
Gebruik het ook nooit. Standaard systeem van de nieuwe Astra werkt perfect.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:27

JB

Cédric roelt!

Knip

[ Voor 94% gewijzigd door PWM op 14-07-2016 19:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
JB schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:36:
Plus dat je een eigen bijdrage aftikt, dus je leased boven je budget :z
Ja 3 euro voor de 54l tank en adblue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door PWM op 14-07-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
The Eagle schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:13:
[...]

[...]Maar als je weet dat een leuk aangeklede 4 serie je hier NETTO ca 1100 euro per maand kost snap je ook dat we hier in NL best wel jaloers zijn op jullie.
[...]
Net op LP direct gekeken. Het is nog erger. Een leuk aangeklede 4-serie zal netto inclusief brandstofvoorschot tussen de 1400 en 1500 uitkomen (had gerekend met een 430dA coupe executive).

Daar komt een euro of 150 aan BTW-correctie bij, waardoor de bruto prijs naar 1600+ gaat.

Of bedoel je met "netto" wat de auto op de loonstrook van een werknemer doet? Dat hangt natuurlijk alles af van het leasebudget. Als je werkgever alles betaalt, heb je slechts te maken met bijtelling 52% * 25% * 70k = 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:25:
[...]

Net op LP direct gekeken. Het is nog erger. Een leuk aangeklede 4-serie zal netto inclusief brandstofvoorschot tussen de 1400 en 1500 uitkomen (had gerekend met een 430dA coupe executive).

Daar komt een euro of 150 aan BTW-correctie bij, waardoor de bruto prijs naar 1600+ gaat.

Of bedoel je met "netto" wat de auto op de loonstrook van een werknemer doet? Dat hangt natuurlijk alles af van het leasebudget. Als je werkgever alles betaalt, heb je slechts te maken met bijtelling 52% * 25% * 70k = 750 euro.
Dat is natuurlijk niet zomaar een leuk aangeklede 4. Die zul je in Belgie ook niet veel als firmawagen zien. Een beetje leuke 420d/i is in Nederland ook nog wel te leasen. Hij is niet gek veel duurder dan een beetje A4/3er/C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Let op dat bij bepaalde versies de 2008 motoren alleen met de (semi) automaat in de 21% bijtelling categorie zit. Ik heb ik zelf voor een vergelijkbare keuze gestaan en ben voor de 2008 gegaan. Binnen mijn budget viel de clio estate al snel af vanwege ontbreken van bepaalde opties (weet uit mijn hoofd even niet welke) en de 2008 vind ik van buiten en zeker van binnen een stuk mooier.

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:27:
Vandaag mijn nieuwe leaseauto besteld! Een Octavia met het volgende:

Skoda Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5D HB 85KW/115PK 23.580,00
  • DAB (digitale radio ontvangst) 100,00
  • Sunset 180,00 (getinte ruiten)
  • Metallic lak 550
  • - Black Magic pearl effect
  • Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, harde schijf, Apple Connectivity, dvd-speler, kleuren MaxiDot display, Smartlink functionaliteit en WLAN 1.200,00
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera) 290,00
  • Parking Distance Control voor en achter 290,00
  • Rokerspakket 20,00
  • Dynamic pakket 350,00 (sportstoelen, sportstuur, spoilertje
  • Stoffen bekleding Coeus Zwart
  • Licht pakket 1.250,00
  • Spiegelpakket (dimmende binnen & buiten spiegel(s), inklapbaar, instapverlichting, electrisch verstelbaar
De camera was eigenlijk buiten budget maar ze hebben gehandeld en het is gelukt :-). Enig nadeel is dat op de hatchback bij MY2017 ook de ruitenwisser erbij komt, maar die nemen we maar voor lief.

Al met al een complete auto voor het segment, bewust geen combi (nja, ook budgettair gezien), de 115pk zal wel wennen worden, maar de auto is niet heel zwaar en dat i.c.m. een 7-DSG lijkt het me wel prima toeven :).

* Kecin is a happy camper! :+
Zojuist te horen gekregen dat levering zal zijn in half september. Er werd nog wat vertraging opgelopen door het wisselen van pakketten bij Skoda. Waardoor deze pas begin juni is besteld. Dan valt me de levertijd alsnog mee. Ik begreep op het Skodaforum ook dat de auto's meestal 2 weken eerder komen. Misschien eind augustus? Zin in!

*O*

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:04
ZIjn er ervaringen op dit forum met de nieuwe Mini Clubman? Is deze ietwat geschikt als gezinswagen ?(kinderen van 6 en 9, en wagen 4 jaar te gebruiken, dus ook 10 en 13) ;)

Belangrijk vind ik het dagelijks gebruik: de achterbank lijkt wel mee te vallen, maar bv voor een rantsoentripje naar de supermarkt? En wat met vakantie? Er komt waarschijnlijk wel een behoorlijke dakkoffer op, maar zou toch graag ietwat comfortabel rijden en bagage in de wagen zelf plaatsen...

Ik lees er allerlei leuke ervaringen over, maar deze zijn meestal door bevooroordeelde mini-rijders geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

redlightning schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:39:
ZIjn er ervaringen op dit forum met de nieuwe Mini Clubman? Is deze ietwat geschikt als gezinswagen ?(kinderen van 6 en 9, en wagen 4 jaar te gebruiken, dus ook 10 en 13) ;)

Belangrijk vind ik het dagelijks gebruik: de achterbank lijkt wel mee te vallen, maar bv voor een rantsoentripje naar de supermarkt? En wat met vakantie? Er komt waarschijnlijk wel een behoorlijke dakkoffer op, maar zou toch graag ietwat comfortabel rijden en bagage in de wagen zelf plaatsen...

Ik lees er allerlei leuke ervaringen over, maar deze zijn meestal door bevooroordeelde mini-rijders geschreven.
Gewoon een proefritje maken! Is toch leuk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Psies.
Als ik op zaterdag iets groots moet vervoeren ga ik ook gewoon naar de Ford dealer om de nieuwe Modeo station voor een proefrit mee te nemen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Rivanov schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:45:
[...]

Gebruik het ook nooit. Standaard systeem van de nieuwe Astra werkt perfect.
Zegt de Applefreak :P Wat is er dan niet goed aan CarPlay? Apple's eigen navigatie? in iOS 10 lijkt dat er allemaal al wel wat beter uit te zien maar het liefst gebruik ik gewoon Google Maps en Spotify voor de muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:32:
[...]

Dat is natuurlijk niet zomaar een leuk aangeklede 4. Die zul je in Belgie ook niet veel als firmawagen zien. Een beetje leuke 420d/i is in Nederland ook nog wel te leasen. Hij is niet gek veel duurder dan een beetje A4/3er/C.
Definieer "leuk aangeklede".

De 30d is de mid range motorisering (boven de 18d, 20d, 20i en 28i vierpitters, onder de 35d, 35i, 40i en M zespitters).

Executive is ook het middelste van de drie gangbare uitvoeringen (basis, executive, high executive). Verder had ik maar geen opties aangevinkt.

Ook de prijs is mid range. 70k in een range van pakweg 40 tot 120.

De 4-serie valt grotendeels boven de leasemarkt, zeker in NL maar eigenlijk ook in BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

The Eagle schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:53:
Psies.
Als ik op zaterdag iets groots moet vervoeren ga ik ook gewoon naar de Ford dealer om de nieuwe Modeo station voor een proefrit mee te nemen :P
Valt op den duur wel op als je meerdere zaterdagen in een maand een 'proefrit' wilt ;) (of ga je dan elke zaterdag naar een andere dealer en 'leen' je daar een grote station ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Psies.
Haha, ook een optie :D

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
Psies.
Heb je ook nog tips hoe je een demo mèt trekhaak mee krijgt? Kan ik m'n boot makkelijker mee transporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
kazuka schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Zegt de Applefreak :P Wat is er dan niet goed aan CarPlay? Apple's eigen navigatie? in iOS 10 lijkt dat er allemaal al wel wat beter uit te zien maar het liefst gebruik ik gewoon Google Maps en Spotify voor de muziek :)
Het is niet zo dat CarPlay niet goed is. De mogelijkheden die je hebt werken voortreffelijk, zoals dat bekend is bij Apple.
Alleen zijn de mogelijkheden gewoon erg beperkt. Even een korte opsomming:
- Om CarPlay te gebruiken moet je je telefoon altijd aansluiten via een kabel.
- Bediening middels Siri voor telefoon en iMessage. Dat laatste gebruik ik nooit, de spraakbediening in de auto werkt al perfect. Dus geen toegevoegde waarde.
- Apple Maps werkt goed en soepel. Ik heb echter een meer dan prima navigatie in de auto. Dus wederom geen toegevoegde waarde.
- Muziek afspelen werkt perfect via spraak, stuurwielbediening of het scherm middels bluetooth. Waarom dan de telefoon aansluiten via CarPlay om hetzelfde te doen?
- Daarnaast zijn de geschikte apps beperkt en zijn het vooral muziek apps die je kunt gebruiken zoals TuneIn, Spotify en Deezer. Ik heb geen spotify dus dat heeft geen toegevoegde waarde voor mij. Ook werken deze apps prima via bluetooth.

Kortom, weinig écht toegevoegde waarde, omdat Apple dit allemaal zeer beperkt houdt en het gebruik van de kabel verplicht stelt.
Zodra er een geschikte Flitsmeister app komt word ik wel fan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kazuka schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Zie onderstaande reactie van B-Real. Dit onderschrijf ik. :)
B-Real schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:52:
[...]

Het is niet zo dat CarPlay niet goed is. De mogelijkheden die je hebt werken voortreffelijk, zoals dat bekend is bij Apple.
Alleen zijn de mogelijkheden gewoon erg beperkt. Even een korte opsomming:
- Om CarPlay te gebruiken moet je je telefoon altijd aansluiten via een kabel.
- Bediening middels Siri voor telefoon en iMessage. Dat laatste gebruik ik nooit, de spraakbediening in de auto werkt al perfect. Dus geen toegevoegde waarde.
- Apple Maps werkt goed en soepel. Ik heb echter een meer dan prima navigatie in de auto. Dus wederom geen toegevoegde waarde.
- Muziek afspelen werkt perfect via spraak, stuurwielbediening of het scherm middels bluetooth. Waarom dan de telefoon aansluiten via CarPlay om hetzelfde te doen?
- Daarnaast zijn de geschikte apps beperkt en zijn het vooral muziek apps die je kunt gebruiken zoals TuneIn, Spotify en Deezer. Ik heb geen spotify dus dat heeft geen toegevoegde waarde voor mij. Ook werken deze apps prima via bluetooth.

Kortom, weinig écht toegevoegde waarde, omdat Apple dit allemaal zeer beperkt houdt en het gebruik van de kabel verplicht stelt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:51
t_captain schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:17:
[...]

De 4-serie valt grotendeels boven de leasemarkt, zeker in NL maar eigenlijk ook in BE.
Nogal moeilijk om boven de leasemarkt te vallen wanneer er 5 series/A6 bij de vleet geleased worden. 4 GC zie je ook veel rijden in BE. De 4 serie coupe mag meestal niet geleased worden. Dus is het nogal logisch dat je die niet/minder ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

B-Real schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:52:
[...]

Duidelijk. Maar mijn gedachte is dan dat je je telefoon standaard al met de kabel verbindt zodra je instapt want:

- Dan laad je je telefoon meteen op
- De geluidskwaliteit via kabel is vaak beter dan via Bluetooth

Is het bij CarPlay ook zo in te stellen dat dit automatisch opstart zodra je je telefoon verbindt? Of moet je elke keer via het menu van je infotainment CarPlay opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Terechte punten. Voor lange ritten zit mijn telefoon ook aan het stroom. Voorheen altijd met een Brodit houder, nu leg ik hem in een bekerhouder met een kabeltje naar de armsteun.

V.w.b. de geluidskwaliteit heb je ook gelijk, al zal het verschil niet zo heel schokkend zijn denk ik.

CarPlay hoef je maar eenmalig in te stellen, daarna pakt hij automatisch je telefoon zodra je hem aansluit. Ik moet in mijn auto dan nog wel even op het scherm op CarPlay drukken. Dit gaat echter net zo snel als switchen tussen de radio en bijvoorbeeld de navigatie van de auto zelf.

Feit blijft dat het allemaal weinig toegevoegde waarde heeft als je een moderne auto hebt met daarin al fatsoenlijk multimedia/navigatie. Wat volgens mij al snel het geval is aangezien je voor CarPlay een scherm in je auto moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
B-Real schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:39:
Terechte punten. Voor lange ritten zit mijn telefoon ook aan het stroom. Voorheen altijd met een Brodit houder, nu leg ik hem in een bekerhouder met een kabeltje naar de armsteun.

V.w.b. de geluidskwaliteit heb je ook gelijk, al zal het verschil niet zo heel schokkend zijn denk ik.

CarPlay hoef je maar eenmalig in te stellen, daarna pakt hij automatisch je telefoon zodra je hem aansluit. Ik moet in mijn auto dan nog wel even op het scherm op CarPlay drukken. Dit gaat echter net zo snel als switchen tussen de radio en bijvoorbeeld de navigatie van de auto zelf.

Feit blijft dat het allemaal weinig toegevoegde waarde heeft als je een moderne auto hebt met daarin al fatsoenlijk multimedia/navigatie. Wat volgens mij al snel het geval is aangezien je voor CarPlay een scherm in je auto moet hebben.
CarPlay is leuk voor de mensen die bijvoorbeeld Intellilink 4.0 hebben in een Opel. DAn heb je namelijk geen ingebouwde navigatie en kun je Apple Maps gebruiken

Wij hebben Navi900 Intellilink erin zitten en dan is het inderdaad redelijk overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Waarom hebben alle auto's prachtige panoramadaken, maar kan er geen van alle open zoals in mijn Astra?
Peugeot 308 SW, Volvo V40.. allemaal prachtige panorama maar allemaal vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Het panoramadak van de Leon, Octavia, fiat panda (zag ik toevallig gister staan) en ben ik er vast nog meer vergeten, kunnen ook open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bijtelling criteria wellicht? In 2014 heb ik 'm in ieder geval niet aangevinkt omdat ik dan van 14% naar 20% schoot :)

[ Voor 60% gewijzigd door JB op 18-07-2016 10:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
jongetje schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:34:
Het panoramadak van de Leon, Octavia, fiat panda (zag ik toevallig gister staan) en ben ik er vast nog meer vergeten, kunnen ook open.
Je hebt gelijk. De Octavia doet het inderdaad op een mooie manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JB schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:53:
Bijtelling criteria wellicht? In 2014 heb ik 'm in ieder geval niet aangevinkt omdat ik dan van 14% naar 20% schoot :)
Dat maakt nu niet meer uit, die auto's zijn nu 21 procent en volgend jaar maakt het helemaal niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:24:
[...]

Dat maakt nu niet meer uit, die auto's zijn nu 21 procent en volgend jaar maakt het helemaal niet meer uit.
Dat snap ik maar dat verklaart wel waarom je ze niet ziet of alleen met een glazen raam in het dak welke niet open kan :? In 2014/2015 was dat een van de kantelpunten qua bijtellingscategorie.

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 18-07-2016 13:53 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Dat snap ik maar dat verklaart wel waarom je ze niet ziet of alleen met een glazen raam in het dak welke niet open kan :? In 2014/2015 was dat een van de kantelpunten qua bijtellingscategorie.
Zo'n panaroma dak is wellicht een leuk selling point en als hij ook open moet kunnen zal het toch wat kostbaarder zijn. Vooral lekker omdat bij sommige auto's er ook geen scherm voor kan. Met een onderbemeten airco kan het in deze tijd lekker warm worden. Ik zou ook eerder een auto niet kiezen met zo'n nutteloos pano dak dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
JB schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:53:
Is dat vanwege toegenomen massa ofzo?
Panoramadak zou op mijn lijstje van nice-to-have's staan. Ik denk dat het uiteindelijk te duur zal zijn de volgende keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:16:
[...]

Zo'n panaroma dak is wellicht een leuk selling point en als hij ook open moet kunnen zal het toch wat kostbaarder zijn. Vooral lekker omdat bij sommige auto's er ook geen scherm voor kan. Met een onderbemeten airco kan het in deze tijd lekker warm worden. Ik zou ook eerder een auto niet kiezen met zo'n nutteloos pano dak dan wel.
Smaken verschillen (gelukkig), want zodra de zon schijnt gooi ik dat dak dus wel open. Heerlijk vind ik dat. En echt warm wordt het niet, want de climate control doet zijn werk ook met het dak open prima (die zal iets harder moeten werken, maar het werkt.)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik vind het wel lekker. Wanneer de auto de hele dag in de zon heeft gestaan gooi ik het dakraam helemaal open zodat de warme lucht snel kan ontsnappen.. en daarna zet ik 'm op kantelstand. :)
De climate control doet verder de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Cyphax schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:20:
[...]

Panoramadak zou op mijn lijstje van nice-to-have's staan. Ik denk dat het uiteindelijk te duur zal zijn de volgende keer. :)
Zo ver ik begreep wel inderdaad, het glazen raam (veelal dus ook panorama, dus lekker breed en lang) is dermate verzwarend dat de auto zwaarder is en dus ook meer uitstoot.

In sommige modellen ging het dan weer wel, een vriend van mij heeft tot voor kort in een 14% Megane gereden met panoramadak.

Overigens staat een panoramadak ook op mijn nice-to-have lijstje, toch nog enigsinds geremd door het feit dat ik vervelende verhalen hoor over krakende sluitwerken (diezelfde Megane) en lekkages door verstopte afvoergootjes (verscheidene merken). Dat laatste heb ik dan wel alleen nog gehoord bij de wat oudere (5+ jaar) auto's.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
En vergeet niet de exemplaren die onder het rijden spontaan in 100.000 stukjes kapot knallen.

Volgens mij is de techniek de laatste jaren wel hard verbeterd en is het aardig storingsvrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Cyphax schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:20:
[...]

Jup zoals hierboven aangegeven is die "ruit" dermate zwaar dat er niet voldaan werd aan uitstoot normen :) Ik heb nog overwogen om het niet AF fabriek te laten doen, maar dat raadde de dealer af ivm kans op lekken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:47:
[...]

Smaken verschillen (gelukkig), want zodra de zon schijnt gooi ik dat dak dus wel open. Heerlijk vind ik dat. En echt warm wordt het niet, want de climate control doet zijn werk ook met het dak open prima (die zal iets harder moeten werken, maar het werkt.)
Mijn reactie ging over een panodak dat verder niet open kan. Dus alleen een stuk glas. Zoals in veel Peugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:21

Gallus

Cheesy

RomeoJ schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Zo ver ik begreep wel inderdaad, het glazen raam (veelal dus ook panorama, dus lekker breed en lang) is dermate verzwarend dat de auto zwaarder is en dus ook meer uitstoot.

In sommige modellen ging het dan weer wel, een vriend van mij heeft tot voor kort in een 14% Megane gereden met panoramadak.

Overigens staat een panoramadak ook op mijn nice-to-have lijstje, toch nog enigsinds geremd door het feit dat ik vervelende verhalen hoor over krakende sluitwerken (diezelfde Megane) en lekkages door verstopte afvoergootjes (verscheidene merken). Dat laatste heb ik dan wel alleen nog gehoord bij de wat oudere (5+ jaar) auto's.
Het 'panorama-dak' in de Megane kan wel open, maar is niet echt een groot dak dat over de hele breedte van de auto loopt. Nogal een verschil met een 'echt' groot panorma-dak (dat veelal niet open kan).

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
JB schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:56:
[...]

Jup zoals hierboven aangegeven is die "ruit" dermate zwaar dat er niet voldaan werd aan uitstoot normen :) Ik heb nog overwogen om het niet AF fabriek te laten doen, maar dat raadde de dealer af ivm kans op lekken.
Als je bij een fatsoenlijk bedrijf de ruit laat monteren heb je nergens last van (ACE Automotive bijvoorbeeld).
Sterker nog. ACE Automotive heeft in opdracht van Peugeot (of Toyota? In ieder geval die kleine koekblikken) honderden ramen getint en dakramen gemonteerd in de 107, Aygo's en C1's. :)

Zie ook: https://www.ace-auto.nl/open-dak-inbouwen/voorbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PdeBie schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:18:
[...]

Als je bij een fatsoenlijk bedrijf de ruit laat monteren heb je nergens last van (ACE Automotive bijvoorbeeld).
Sterker nog. ACE Automotive heeft in opdracht van Peugeot (of Toyota? In ieder geval die kleine koekblikken) honderden ramen getint en dakramen gemonteerd in de 107, Aygo's en C1's. :)

Zie ook: https://www.ace-auto.nl/open-dak-inbouwen/voorbeelden
Mja de wow factor was voor mij niet zo hoog, daarbij krijg je dan aftermarket knoppen enz die ik niet kan programmeren met VAGCOM bijv dus besloten om het niet te doen toentertijd :) De volgende keer is bijtelling geen "issue" meer dus dan vink ik 'm wellicht wel aan :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Grootste afknapper voor mij zou dan de aftermarket look zijn inderdaad. Heb ik ook met achteraf leder inclusief stoelverwarming, dan krijg je meestal ook gewoon een knopje onder of naast je stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RomeoJ schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:27:
Grootste afknapper voor mij zou dan de aftermarket look zijn inderdaad. Heb ik ook met achteraf leder inclusief stoelverwarming, dan krijg je meestal ook gewoon een knopje onder of naast je stoel.
Een goede leder inbouwer gebruikt daarvoor gewoon twee vrije knopposities in het dashboard, hoor. Zo is het in ieder geval bij mijn huidige Octavia gedaan en zo was het ook gedaan in mn Avensis.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:49:
[...]

Een goede leder inbouwer gebruikt daarvoor gewoon twee vrije knopposities in het dashboard, hoor. Zo is het in ieder geval bij mijn huidige Octavia gedaan en zo was het ook gedaan in mn Avensis.
Klopt, maar het wijkt wel af van de rest van de knoppen, het is in elk geval nooit mooier als OEM.
dat is overigens wel mieren**ken, ik zelf zou me er onwijs aan gaan storen, maar kan me voorstellen dat anderen er niets om geven.

met dit weer baal ik er ook van geen pano dak te hebben genomen maarja, de koek hield ergens op natuurlijk, net zoals de 2 liter diesel, en xenon, en DDP en...

over 4 jaar weer een kans. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

shameete schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:19:
[...]

Klopt, maar het wijkt wel af van de rest van de knoppen, het is in elk geval nooit mooier als OEM.
dat is overigens wel mieren**ken, ik zelf zou me er onwijs aan gaan storen, maar kan me voorstellen dat anderen er niets om geven.
In de Octavia zijn het OEM knoppen. Ik vermoed dat ze die gewoon bij Skoda hebben opgevraagd.
met dit weer baal ik er ook van geen pano dak te hebben genomen maarja, de koek hield ergens op natuurlijk, net zoals de 2 liter diesel, en xenon, en DDP en...

over 4 jaar weer een kans. :+
DDP? Het pano dak, Xenon en de 2.0 TDI heb ik (gelukkig) wel. Wat DDP is weet ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:21:
[...]

[...]

DDP? Het pano dak, Xenon en de 2.0 TDI heb ik (gelukkig) wel. Wat DDP is weet ik niet....
Dynaudio hoogstwaarschijnlijk :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Sorry, ik bedoelde DDC.... Dynamic Driving Control (al die afkortingen :'( )
of adaptief onderstel of nou ja.. geef het beestje maar een naampje

Dynaudio is ook zo'n optie inderdaad. denk niet dat ik dit snel zou aanvinken, tenzij de standaard audio echt slecht zou zijn, in het geval van de golf is dit zeker niet het geval

[ Voor 32% gewijzigd door Shanquish op 19-07-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:18
Gister is mijn Renault Megane besteld bij de fabriek. Kreeg meteen een mailtje dat er nu ook een auto klaar stond bij de dealer maar dat hij alleen het Pack Cruising niet heeft. Mocht ik het pack wel willen moest ik wachten tot week 43 :(

Momentje van twijfel maar uiteindelijk toch gewoon besloten om te wachten, heb nu ook een prima voorloopauto (308) dus qua vervoer zit het wel oké

P.s. 13 weken wachten is wel behoorlijk lang maarja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:45
Egeau schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:06:
Gister is mijn Renault Megane besteld bij de fabriek. Kreeg meteen een mailtje dat er nu ook een auto klaar stond bij de dealer maar dat hij alleen het Pack Cruising niet heeft. Mocht ik het pack wel willen moest ik wachten tot week 43 :(

Momentje van twijfel maar uiteindelijk toch gewoon besloten om te wachten, heb nu ook een prima voorloopauto (308) dus qua vervoer zit het wel oké

Ik zou ook altijd wachten. Het is mij ook weleens aangeboden maar ik heb altijd het idee dat het een truck is om oude rommel te slijten aan zo'n "leaserijder" .
Daar komt bij dat ik hem altijd bestel met zaken die ik gewoon wil hebben, en om dan concessies te moeten doen voor 12 weken wachten stuit me dan tegen de borst. :P
Daarentegen is wachten op een nieuwe auto puur een luxe probleem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
GeeMoney schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:27:
[...]

Daar komt bij dat ik hem altijd bestel met zaken die ik gewoon wil hebben, en om dan concessies te moeten doen voor 12 weken wachten stuit me dan tegen de borst. :P
Precies dat! Hoe leuk het is om de auto snel te hebben is het dat het toch net niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het was eind 2014 voor veel mensen wel een uitkomst met de toentertijd naderende wijziging van de bijtellingsregels begin 2015. Afgezien daarvan zou ik zelf ook wachten, als tijd de enige factor maar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, dat wachten heb ik ook eens gehad. Seat Altea besteld ergens in juni, levering in oktober want in juli ging de fabriek een maand dicht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
The Eagle schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:47:
Mja, dat wachten heb ik ook eens gehad. Seat Altea besteld ergens in juni, levering in oktober want in juli ging de fabriek een maand dicht :X
Daar geloof ik dan weer niks van, de fabriek een maand dicht :')

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

JCE schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 07:58:
[...]

Daar geloof ik dan weer niks van, de fabriek een maand dicht :')
Think again, vaak gaan (auto)fabrieken in de zomer echt een x aantal weken dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:19
Fabrieken gaan vaak inderdaadeen vaste periode dicht.
Onder andere voor aanapassingen en groot onderhoud aan de machines. dat kan niet in een lopende fabrioek, en in een proces kan je het beter gewoon goed inplannen wanneer het stil ligt ipv. onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Mijn hemel, nooit geweten. Wat stom :'). Tenzij je een enkele band hebt (SPOF, anyone?) zou het echt niet nodig moeten zijn. Maar ik zal het proces wel niet begrijpen :P

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zomermaand is vaak de maand waarin de lijnen worden aangepast naar nieuw MY (model year).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
Egeau schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:06:

Valt toch wel mee. Mijn vorige Megange gt-line had ik besteld in maart en werd geleverd in november... gt-line rolde niet zo vaak van de band, daarna was er een te kort aan glazendaken en toen was er nog iets met de xenon en dan ben je xxx weken verder :-(

En fabrieken gaan inderdaad vaak een week of 3 a 4 dicht in de zomer periode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:47:
Idem hier met een Seat Ibiza in een ver verleden, zou eigenlijk de week voor de zomer sluiting gemaakt worden en dan paar weken later bij dealer geleverd. Ging niet door en dus met voorloopauto op vakantie en levering 4 weken uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Yup idem hier voor mij. Twee weken geleden Volvo besteld. Levering in oktober wegens zomersluiting fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
In het zuiden van Europa is het vrij normaal dat fabrieken een tijdje gesloten zijn in de vakantie. Misschien vanwege de warmte, misschien omdat iedereen het doet en het geen zin heeft om dan open te blijven. Ik was vijf jaar geleden in de Ducati fabriek waar je echt langs de assemblagelijnen loopt, en daar hadden ze geen airco :D dan snap ik wel dat ze er even mee ophouden in de zomer.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010

byn124

Thunderace

Fabrieken gaan inderdaad een aantal weken dicht ivm (groot) onderhoud en aanpassing voor nieuwe modellen. In een lopende band is dat echt niet te doen (nee ook niet als je er meerdere hebt, zorgt alleen maar voor gevaarlijke situaties).

En vakanties zijn ook wel eens nodig he!

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:33:
Yup idem hier voor mij. Twee weken geleden Volvo besteld. Levering in oktober wegens zomersluiting fabriek.
Is bij Volvo en ook Fiat al jaren zo. Veel landen zijn er collectieve vakanties zodat je niet met 2-3 maanden gaten zit en vakantievervanging. Dit is effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zal het nog sterker vertellen trouwens: ik weet uit eerste hand dat de Opel fabriek in Zaragoza ieder weekend een vrijwel volledige shutdown heeft. Arbeidsregulering in Spanje is heel anders dan hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Widow schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:34:
In het zuiden van Europa is het vrij normaal dat fabrieken een tijdje gesloten zijn in de vakantie. Misschien vanwege de warmte, misschien omdat iedereen het doet en het geen zin heeft om dan open te blijven. Ik was vijf jaar geleden in de Ducati fabriek waar je echt langs de assemblagelijnen loopt, en daar hadden ze geen airco :D dan snap ik wel dat ze er even mee ophouden in de zomer.
Lol niet Alleen in zuid Europa, in Zweden is momenteel ook het halve land gesloten/weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
jongetje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 06:57:
[...]

Dat Dynamic pakket is dus maar bij 2 dealers in heel Nederland te zien/zitten (en voor mij is de dichtstbijzijnde 100km rijden). Ben daarnaast nu ook even klaar met Skoda. Gister langs de dealer voor een offerte met de DSG en Panoramadak actie. Blijkt dat de panoramadak actie alleen op oude voorraad modellen is en de DSG alleen op de 1.0 benzine motor. Staat dus geen letter over op hun site, alleen "vraag de dealer naar de voorwaarden". Heb de importeur ook al gebeld maar die verwijst gewoon naar de regel "vraag de dealer naar de voorwaarden". Laat je dus niet verleiden door deze "actie" van Skoda (tenzij je natuurlijk benzine gaat/mag rijden).

Ze noemen het ook stapel voordeel op de site alleen dat is onmogelijk om te doen. Die panoramamodellen zijn alleen van voor juni en toen was de 1.0 motor nog niet leverbaar... (zo, ben ik het even kwijt :( )
Nu maand later mijn auto besteld! Blijkt dat die dealer geen actieprijzen kon (of wilde?). Ben bij een andere dealer geweest voor de Dynamic stoelen en die kon de DSG en het Panorama- schuif/kanteldak gewoon tegen actie prijzen leveren op de 1.6TDI (net als de leasemaatschappijen) Hij wist me wel te vertellen dat de importeur 500 dakjes in de aanbieding heeft gezet en dat ik wel een van de laatste heb want het gaat redelijk hard (DSG actie loopt volgens hem wel door).

Het is geworden:
Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Ambition Business DSG
Cappuccino beige metallic
Dynamic packet Grijs/Zwart
Panorama schuif-kanteldak
Volwaardig Reservewiel
Audio pakket (DAB + Canton)
Trekhaak
Raam folie 15% licht doorlatend en UV werend vanaf b stijl.

Al mijn wensen vervuld :D :
- Fietsen mee op de trekhaak
- Goede stoelen
- Goed geluid
- Dak wat open kan (en voor de kids om naar buiten te kijken)

Nu 3 maanden wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09-2020
jongetje schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:51:
[...]

Het is geworden:
Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Ambition Business DSG
Cappuccino beige metallic
Dynamic packet Grijs/Zwart
Panorama schuif-kanteldak
Volwaardig Reservewiel
Audio pakket (DAB + Canton)
Trekhaak
Raam folie 15% licht doorlatend en UV werend vanaf b stijl.

Al mijn wensen vervuld :D :
- Fietsen mee op de trekhaak
- Goede stoelen
- Goed geluid
- Dak wat open kan (en voor de kids om naar buiten te kijken)

Nu 3 maanden wachten....
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit :-)

Ik heb ook nog 1 kort vraagje:
Heeft er iemand ervaring met de audio upgrades van BMW? Er bestaat een keuze uit een upgrade naar een 'HiFi system' en een 'Herman-Kardon sound system'. Nu wil ik het sowieso een keer zelf gaan beluisteren, maar ervaringen zijn ook altijd handig om te horen! :) (ik weet niet of het nog uitmaakt, maar het gaat in mijn geval om een 1-serie waar ik benieuwd naar ben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 07-10 21:32
Mantho schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:43:
[...]

Heeft er iemand ervaring met de audio upgrades van BMW? Er bestaat een keuze uit een upgrade naar een 'HiFi system' en een 'Herman-Kardon sound system'. Nu wil ik het sowieso een keer zelf gaan beluisteren, maar ervaringen zijn ook altijd handig om te horen! :) (ik weet niet of het nog uitmaakt, maar het gaat in mijn geval om een 1-serie waar ik benieuwd naar ben).
Ja Harman kardon is/was fantastisch. Tenminste in een 3 serie 5 jaar geleden. Veel instel mogelijkheden, laag en hoog is prima, maar voor mij veel belangrijker de midden tonen zijn ook eens aanwezig en goed af te stellen. Ook de helderheid vond ik erg fraai. Maar de meeste audio systemen in c-sgement zijn tegenwoordig (uitzondering 308) voor huis tuin en keuken gebruik prima. Hoog kunnen ze allemaal, laag is vaak wat moeilijker. Maar weet niet of H&K nu nog zo is..... Ze stunten ook bij mediamarkt dus ik durf me hand er niet voor in het vuur te steken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
[...]

Ik weet niet hoe hoog je eisen zijn. Collega van mij heeft het HiFi systeem. Daarmee krijg je speakers van Alpine. Dat is ook geen slecht spul. Ook in het laaggebied was het best ok. Niet super, maar beter dan gemiddeld. Het Harman (geen Herman :+ ) Kardon systeem heb ik nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Thanks voor de info beide! (en oeps, Harman idd ;D).
Mijn eisen zijn niet bizar hoog hoor. Ik luister wel graag muziek, maar ik kan ook weer niet zeggen dat ik per se het beste van het beste moet hebben. Het moet nog wel een beetje prijs/kwaliteit balans hebben.

H&K systeem is al snel 800-900 duurder waar het HiFi systeem 300 is ongeveer. Niet dat het een gigantisch verschil is in prijs, maar als het HiFi systeem min of meer gelijk is, dan is dat wat mij betreft ook prima. Toch maar eens even het e.e.a. gaan testen bij de dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mantho schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:24:
Toch maar eens even het e.e.a. gaan testen bij de dealer :)
Dat moet je sowieso doen. Ieder gehoor is anders. Voor hetzelfde vindt jij het HiFi systeem wel beter klinken dan het duurdere H&K systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mantho schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:24:
Mijn eisen zijn niet bizar hoog hoor. Ik luister wel graag muziek, maar ik kan ook weer niet zeggen dat ik per se het beste van het beste moet hebben. Het moet nog wel een beetje prijs/kwaliteit balans hebben.
Hah, da's een lastige! Vind ik tenminste wel. Ik heb nu de stock audio zeg maar, en aan de ene kant gaat dat helemaal goed: 8 speakers (4 voor, 4 achter), hij kan behoorlijk laag, op maximaal volume word je langzaam doof maar het geluid vervormt nog niet zo snel. Maar het smaakt ook wel weer naar meer... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
thefox154 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:52:
[...]

Maar de meeste audio systemen in c-sgement zijn tegenwoordig (uitzondering 308) voor huis tuin en keuken gebruik prima.
Wat je zegt, heb nu een 308 als tijdelijke auto en het standaard audio systeem is echt om te huilen! Boxen kraken al bij de meest standaard basstonen op een normaal volume. Was echt verbaasd dat ze zulke slechte boxen in zo´n auto stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

[...]
Ik heb voor het HK geluid gekozen, en een collega heeft de HiFi upgrade gekozen. (beide een BMW F10) Geluid is bij mij duidelijk beter, zuiverder, krachtigere bassen en kan harder zonder vervormen. Ik vond het in ieder geval de moeite waard, mijn collega had liever voor dat geld andere opties....

Dus inderdaad zelf luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Thanks voor alle info! Goed om te horen dat het in ieder geval wel degelijk verschil maakt, dan heeft het in ieder geval zin om er in te verdiepen :)
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eergisteren stuk gereden in de nieuwe Renault Megane 110 dCI met automaat in GT-Line uitvoering. Toch wel een hele toffe bak, en vol in de optie's :) Erg interessant

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redlightning
Dit weekend een leuke wagen getest: de MB CLA shooting brake - blue efficiency edition

Ik vond 'm leuk rijden, uiteraard geen snelheidsmonster (maar dat kan ik nooit leasen omwille van de CO uitstoot-norm) maar een fijn karretje, netjes in de opties.

M'n enige bezorgdheid is 2 kinderen op de achterbank te plaatsen, maar dat lukt prima. Voor de rest een behoorlijke koffer voor een compacte wagen. En er komt een dakkoffer op!

vermoedelijke opties:
  • Actieve parkeerassistent met PARKTRONIC
  • Snelheidsregelaar TEMPOMAT en instelbare snelheidsbegrenzer SPEEDTRONIC
  • 20,3 cm (8 inch) TFT-display
  • Professional Pack
  • [list]
  • Visibiliteitspakket
  • Metaalkleuren poolzilver
  • Achteruitrijcamera inclusief hulplijnen
  • Garmin® MAP PILOT
  • [/list]
  • 16" vijfdubbelspaaks lichtmetalen velgen
  • Comfortpakket passagierszetel vooraan in de hoogte verstelbaar, verstelbare zithoek voor beide zetels vooraan
  • lederlook 'Artico' zwart sportzetels
  • Neerklapbare armsteun achteraan voor het laden van lange voorwerpen, met geïntegreerde bekerhouder
  • Zij- en achterruiten verduisterd na B-stijl
grotere velgen zouden mooier zijn, maar ben behoorlijk tevreden met deze uitvoering! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
16" is wel wat klein hoor voor zo'n auto vind ik. Minimaal 17" nodig voor het mooie. :)

Wat houdt Parktronic in? Als het automatisch inparkeren is, dan zou ik dat niet nemen. Dat doe je 1x en daarna kom je erachter dat je het toch nooit meer gaat gebruiken, want het is traaaaaaaaaaaaaag

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 25-07-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
redlightning schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:21:
Dit weekend een leuke wagen getest: de MB CLA shooting brake - blue efficiency edition

Ik vond 'm leuk rijden, uiteraard geen snelheidsmonster (maar dat kan ik nooit leasen omwille van de CO uitstoot-norm) maar een fijn karretje, netjes in de opties.

M'n enige bezorgdheid is 2 kinderen op de achterbank te plaatsen, maar dat lukt prima. Voor de rest een behoorlijke koffer voor een compacte wagen. En er komt een dakkoffer op!

vermoedelijke opties:
  • Professional Pack
  • [list]
  • Visibiliteitspakket
  • Garmin® MAP PILOT
  • [/list]
  • Comfortpakket passagierszetel vooraan in de hoogte verstelbaar, verstelbare zithoek voor beide zetels vooraan
  • Neerklapbare armsteun achteraan voor het laden van lange voorwerpen, met geïntegreerde bekerhouder
grotere velgen zouden mooier zijn, maar ben behoorlijk tevreden met deze uitvoering! 8)
Voor hetzelfde geld heb je een C-klasse Estate. Heb nooit begrepen wat voor mensen een CLA shooting break kopen. Kost evenveel als een C-klasse en je krijgt een kleinere auto voor terug in een lagere klasse.
Ik had hem een keer geleend bij de dealer, hij is wel beter dan een A-klasse, maar zeker niet zo goed als een C-klasse. De enige reden die IMHO over blijft is dat je hem mooier vindt dan een C-klasse. Vond ik wel in vergelijking met de vorige C-klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
PdeBie schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:44:
16" is wel wat klein hoor voor zo'n auto vind ik. Minimaal 17" nodig voor het mooie. :)

Wat houdt Parktronic in? Als het automatisch inparkeren is, dan zou ik dat niet nemen. Dat doe je 1x en daarna kom je erachter dat je het toch nooit meer gaat gebruiken, want het is traaaaaaaaaaaaaag
Dat doet het niet, alleszins niet automatisch. Het is een hulpsysteem om een parkeerplaats te vinden |:( (scant de vrije ruimte), maar belangrijker: het bevat de parkeersensoren. Het pakket is volledig te nemen. Eén van de vereisten van m'n echtgenote (de sensoren) om 'm makkelijk te kunnen parkeren.
Z___Z schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:53:
[...]

Voor hetzelfde geld heb je een C-klasse Estate. Heb nooit begrepen wat voor mensen een CLA shooting break kopen. Kost evenveel als een C-klasse en je krijgt een kleinere auto voor terug in een lagere klasse.
Ik had hem een keer geleend bij de dealer, hij is wel beter dan een A-klasse, maar zeker niet zo goed als een C-klasse. De enige reden die IMHO over blijft is dat je hem mooier vindt dan een C-klasse. Vond ik wel in vergelijking met de vorige C-klasse.
naast het feit dat ik de CLA een stuk meer jeudigere uitstraling vind hebben, is de C klasse geen optie. De leasemaatschappij werkt bij ons met een lijst aan mogelijkheden, niet met een shoppingbudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder
  • Laatst online: 20-09 17:16

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Z___Z schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:53:
[...]

Geld != Leasebedrag.
Ik rijd een CLA SB Lease Edition. Vergelijken met met een zo goed als kale C180 Estate viel deze voor mij bijna 100,- per maand goedkoper uit. Als je dan meetelt dat het Lease Edition pakket toch wel redelijk compleet is (op de velgen na dan) dan is het echt een goede deal en krijg je voor 42k toch een hele redelijke Duitser.

Trouwens: heb je beide voertuigen ook echt zelf gereden? Pas dan kan je echt zo'n vergelijking maken die je hierboven stelt. De CLA SB rijdt vergelijkbaar met de vorige C-Klasse (op de achterwiel vs voorwielaandrijving na dan). Kofferbakruimte is verrassend groot en praktisch voor een SB en voor wat ik moet meenemen (rolstoel) zelfs beter dan de A4 of een Passat. in de laatstgenoemden paste deze niet eens, terwijl bij de SB dit een kwestie van oppakken en erin zetten was.

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PdeBie schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:44:

Klopt! Ik heb het op m'n nieuwe Astra zitten maar welgeteld 1 x geprobeerd (op de dag dat ik de auto in ontvangst nam). Verder werkt het veel te traag en heb je zelf veel sneller ingeparkeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
johanmulder schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:42:
[...]

Geld != Leasebedrag.
Ik rijd een CLA SB Lease Edition. Vergelijken met met een zo goed als kale C180 Estate viel deze voor mij bijna 100,- per maand goedkoper uit. Als je dan meetelt dat het Lease Edition pakket toch wel redelijk compleet is (op de velgen na dan) dan is het echt een goede deal en krijg je voor 42k toch een hele redelijke Duitser.

Trouwens: heb je beide voertuigen ook echt zelf gereden? Pas dan kan je echt zo'n vergelijking maken die je hierboven stelt. De CLA SB rijdt vergelijkbaar met de vorige C-Klasse (op de achterwiel vs voorwielaandrijving na dan). Kofferbakruimte is verrassend groot en praktisch voor een SB en voor wat ik moet meenemen (rolstoel) zelfs beter dan de A4 of een Passat. in de laatstgenoemden paste deze niet eens, terwijl bij de SB dit een kwestie van oppakken en erin zetten was.
Rijd je dan een CLA 200 SB? Aangezien de CLA 180 SB dezelfde motor heeft als een C 160. C180 heeft 156 PK vs CLA 180 122 PK. Ik rijd nu een C180 Sedan Lease Edition, met vergelijkbare opties als hierboven genoemd ook voor rond de 40k cataloguswaarde. Daarnaast heb ik zowel de vorige C gereden als de CLA SB (proef)gereden, dus kan een goede vergelijking maken. De leaseprijs van de CLA200 was hoger dan die van de C180 in 2014.
Rivanov schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:52:
[...]

Klopt! Ik heb het op m'n nieuwe Astra zitten maar welgeteld 1 x geprobeerd (op de dag dat ik de auto in ontvangst nam). Verder werkt het veel te traag en heb je zelf veel sneller ingeparkeerd. ;)
Mee eens. Automatisch parkeren werkt alleen in specifieke situaties (alleen tussen 2 auto's in) en is langzamer dan zelf doen. Dus auto-lantarenpaal-lege plek-auto werkt al niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Z___Z op 25-07-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
Z___Z schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:55:

[...]

Mee eens. Automatisch parkeren werkt alleen in specifieke situaties (alleen tussen 2 auto's in) en is langzamer dan zelf doen. Dus auto-lantarenpaal-lege plek-auto werkt al niet meer.
Zoals eerder aangehaald gaat het mij niet om de inparkeermogelijkheden, maar om de afstandssensoren. De inparkeermogelijkheid krijg ik er 'gratis' bij... Deze is ook helemaal niet automatisch. de auto geeft gewoon aan dat er een plekje is, geeft aan in welke richting je het stuur moet draaien, maar doet zelf helemaal niks. De prijs van het pakket valt ook reuze mee, ik heb dan ook 0,0 verwachtingen van deze mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder
  • Laatst online: 20-09 17:16

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Z___Z schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:55:
[...]

Rijd je dan een CLA 200 SB? Aangezien de CLA 180 SB dezelfde motor heeft als een C 160. C180 heeft 156 PK vs CLA 180 122 PK. Ik rijd nu een C180 Sedan Lease Edition, met vergelijkbare opties als hierboven genoemd ook voor rond de 40k cataloguswaarde. Daarnaast heb ik zowel de vorige C gereden als de CLA SB (proef)gereden, dus kan een goede vergelijking maken. De leaseprijs van de CLA200 was hoger dan die van de C180 in 2014.

[...]

Ik rijd inderdaad de CLA 200 SB Diesel met Automaat. Toentertijd vergeleken met een huidig model C180 Estate Avantgarde met Automaat en kwam toch op ~6k prijsverschil. Stern kwam toen voor de CLA met een leasebedrag welke 100,- onder die van de C lag. Is over een looptijd van 48 maanden toch een 5K verschil.

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

redlightning schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:21:

vermoedelijke opties:
  • Professional Pack
  • [list]
  • Visibiliteitspakket
  • Garmin® MAP PILOT
  • [/list]
Netjes en mooie opties! Had ook graag een (reguliere) CLA gehad. Blijkbaar is geld =! leasebedrag, want ook bij mij kon het niet :'(.
Terwijl andere auto's die dan duurder zijn ineens wel kunnen. Maargoed, ben er zelf wel van gecharmeerd.
Wat is de levertijd?

Pagina: 1 ... 18 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic