kazuka schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:46:
[...]
Zegt de Applefreak

Wat is er dan niet goed aan CarPlay? Apple's eigen navigatie? in iOS 10 lijkt dat er allemaal al wel wat beter uit te zien maar het liefst gebruik ik gewoon Google Maps en Spotify voor de muziek

Het is niet zo dat CarPlay niet goed is. De mogelijkheden die je hebt werken voortreffelijk, zoals dat bekend is bij Apple.
Alleen zijn de mogelijkheden gewoon erg beperkt. Even een korte opsomming:
- Om CarPlay te gebruiken moet je je telefoon altijd aansluiten via een kabel.
- Bediening middels Siri voor telefoon en iMessage. Dat laatste gebruik ik nooit, de spraakbediening in de auto werkt al perfect. Dus geen toegevoegde waarde.
- Apple Maps werkt goed en soepel. Ik heb echter een meer dan prima navigatie in de auto. Dus wederom geen toegevoegde waarde.
- Muziek afspelen werkt perfect via spraak, stuurwielbediening of het scherm middels bluetooth. Waarom dan de telefoon aansluiten via CarPlay om hetzelfde te doen?
- Daarnaast zijn de geschikte apps beperkt en zijn het vooral muziek apps die je kunt gebruiken zoals TuneIn, Spotify en Deezer. Ik heb geen spotify dus dat heeft geen toegevoegde waarde voor mij. Ook werken deze apps prima via bluetooth.
Kortom, weinig écht toegevoegde waarde, omdat Apple dit allemaal zeer beperkt houdt en het gebruik van de kabel verplicht stelt.
Zodra er een geschikte Flitsmeister app komt word ik wel fan