Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:23

Pinobigbird

doesn't share food!

Wij mogen het leasebudget maximaal 10% overschrijden, dus #4 klopt wel, los van #1.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:47

Reinier

\o/

Dit is dan weer iets dat in het andere topic hoort (verwarrend much :P ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:54:
Dit is dan weer iets dat in het andere topic hoort (verwarrend much :P ) :)
Tja, een beetje overlap zal je altijd houden natuurlijk en een stukje off topic is helemaal niet zo erg. Wat de bedoeling is van dat andere topic is om te voorkomen dat het in dit topic pagina's lang off topic door gaat, zoals in het verleden regelmatig gebeurde.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:10:
[...]

Daar rijden hier alleen maar Petjes in 8)
Noem me een petje, maar ik vind een A7 geweldig O-) Sierlijk van vorm, maar toch een beetje fout met een net even te gestylede 959-achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

A7... prachtig IMHO. Een collega van mij heeft er een gehad (3.0 TDI Quattro). Opvallende verschijning, weer eens wat anders dan het Matroesjka-idee van A4-A6-A8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
A7… check! Doe mij d'r ook maar eentje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zercustoms.com/news/images/Audi/th1/Audi-A7-3.jpg

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
gaarne, dan maar een petje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Iets boven mijn budget denk ik... :o

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Reinier schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:33:
[...]

Dat is voor paupers, ik moet wel een echte auto hebben (audi A5, A7) :P
Dus de echte paupers, je ziet het aan hun beroerde rijgedrag en het feit dat ze de meeste brokken maken, rijden in een Audi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

satya schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:37:
[...]

Dus de echte paupers, je ziet het aan hun beroerde rijgedrag en het feit dat ze de meeste brokken maken, rijden in een Audi?
Nee, dat zeg ik niet. Of in ieder geval dat bedoel ik niet. Het was niet serieus bedoeld. Iets met een eerdere opmerking dat een echte auto minimaal een Audi A4 is :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Nee, dat zeg ik niet. Of in ieder geval dat bedoel ik niet. Het was niet serieus bedoeld. Iets met een eerdere opmerking dat een echte auto minimaal een Audi A4 is :*)
Tja... Een A3 is toch 2x zo groot als een A4? Op papier, tenminste... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 08-07-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:29
Mx. Alba schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:33:
[...]

Tja... Een A3 is toch 2x zo groot als een A4? Op papier, tenminste... :+
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:44:
[...]

4 valt onder 1 :? 4 kun je nog wel vervangen door eigen bijdrage :P
Nee sommige functies kunnen makkelijk een duurdere auto betalen maar mogen dat niet vanwege .. noem het commercieel belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Reinier schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Hebben die nou eigenlijk richtingaanwijzers of zitten die gekleurde lichtjes aan de buitenkant er puur vanuit een soort esthetische norm?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Jaloezie druipt er van af hier. Audi heeft nu dynamic led knipperlichten, erg mooi om te zien. Mensen die ze niet gebruiken riskeren een boete. Maar de meeste hier zijn al blij met saaie thor lampjes in zo'n kleine V40.

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 10-07-2016 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:34
Volgens mij is er hier maar één iemand die denigrerend doet. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Riskeren een boete. Met een pakkans in NL van 1 op een tankwagen moet je je om dat soort dingen niet eens druk maken. Geldt voor alles in NL trouwens, want zo zijn we: als niemand het ziet dan mag het. Vandaar ook dat welbekende vingertje "van gij zult niet" ;)
* The Eagle rijdt een 308SW en geeft ook nauwelijks richting aan

En led of whatever zal me aan mijn aars oxideren. Ding moet van A naar B op de snelweg. Goed zicht is belangrijk en voor de rest lekker boeiend wat er qua lampjes op zit, zie ik toch niet ;)

Oh ja, mijn baas rijdt een Maserati. Das idd een auto waar je wel gewoon bij de klant mee aan kunt komen (is iig net genoeg om qua uiterlijk de BMW 7 van de CIO niet naar de kroon te steken). Maar ondertussen :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:31
wvkreg schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:32:
Jaloezie druipt er van af hier. Audi heeft Meerdere merken hebben nu dynamic led knipperlichten, erg mooi om te zien. Mensen die ze niet gebruiken riskeren een boete. Maar de meeste hier zijn al blij met saaie thor lampjes in zo'n kleine V40.
Fix d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
Lol, haha. Na een jaar kijk ik weer terug in dit topic en zie dat dezelfde personen nog steeds hetzelfde zijn :+
Die dynamische knipperlichten vindt ik wel mooi, behalve die zeer dynamische versie van ik geloof de audi a8. Geen idee of de nieuwe a6 deze ook heeft, zou zonde zijn, want samen met de a5 coupe en a7 vindt ik dat de mooiste audi's. Hoewel, zo'n a3 limo ziet er ook wel erg nice uit... Knaagt wel als je werkgever je ineens een stuk ruimer leasebudget geeft nadat je 9 maanden geleden al gekozen hebt voor een v40 :P
Ik zie zo'n a3 limo met 2.0 tdi (ultra?) en s-line wel zitten :9 Maar ben ook benieuwd naar de 1 serie sedan, die zou er toch ook moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ah leuk here we go again :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

Cyphax

Moderator LNX
wvkreg schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:32:
Jaloezie druipt er van af hier. Audi heeft nu dynamic led knipperlichten, erg mooi om te zien.
Dat is dat de knipperlichten een progressbar worden toch? Dat vind ik zo'n rare optie: ik vind het ook prachtig, maar aan de andere kant: je betaalt eigenlijk extra voor iets dat een paar cent kost om anders te doen dan anders?
Ik heb het een hele tijd eens gezien op een A3 (dacht ik). Maar daarna eigenlijk zelden meer.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:23:
[...]

Dat is dat de knipperlichten een progressbar worden toch? Dat vind ik zo'n rare optie: ik vind het ook prachtig, maar aan de andere kant: je betaalt eigenlijk extra voor iets dat een paar cent kost om anders te doen dan anders?
Ik heb het een hele tijd eens gezien op een A3 (dacht ik). Maar daarna eigenlijk zelden meer.
Dat is natuurlijk met heel veel opties het geval. Daar moeten ze op mee verdienen bij de meeste merken. Overigens is het vaak onderdeel van een andere optie. Bij de A4 zijn de dynamische knipperlichten achter onderdeel van LED verlichting voor, en ook voor dynamisch zit bij de Matrix LED koplampen. Zo heb ik het straks op mijn nieuwe auto alleen achter. Ze doen dit natuurlijk slim om zo mensen te strikken andere dure opties te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Matrix LED hebben ook veel betere lichtopbrengst en dus zicht. Daarnaast dynamische lampen die meebewegen en dimmen bij kruisend verkeer etc. Zie YouTube: 2017|2016 Audi A4 Avant - LED Lights.
Super mooi, maar ook enorm praktisch. Inderdaad andere merken kopiëren en doen dat ronduit bedroevend slecht. Maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft Mercedes dit systeem al even en heeft Audi dit weer overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volvo heeft ook al een hele tijd adaptive xenon en xenon matrix - nu ook led matrix op de nieuwe 90 serie en V40.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 10-07-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op had het al toen de Insignia uit kwam, Ford op de nieuwe Mondeo. Mijn Focus heeft een soort gelijk systeem met xenon. Dus het is al zo oud als de weg naar Rome :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Wordt het niet eens tijd om koplampen compleet te vervangen? Halogeen, xenon, LED, steeds nieuwe variaties op hetzelfde thema.

Nog een paar jaar en auto's zijn zelfrijdend. Dan kun je net zo goed met radarbeeld en passief IR werken dan met optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

t_captain schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:03:
Wordt het niet eens tijd om koplampen compleet te vervangen? Halogeen, xenon, LED, steeds nieuwe variaties op hetzelfde thema.

Nog een paar jaar en auto's zijn zelfrijdend. Dan kun je net zo goed met radarbeeld en passief IR werken dan met optisch.
Ik zou vrij misselijk worden in een auto die autonoom rijd zonder dat ik om me heen ga kijken, of het onduidelijk is wanneer er richting aangegeven wordt.

En dan heb je ook nog eens mensen die een "normale" auto hebben. Die schrikken zich kapot van je zwarte Tesla die uit het niet opduikt.

Daarnaast; verlichting op een auto, het kán zo dik zijn. De blinkers van Audi, zo fout maar zo stoer.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Na een lange periode van erg opvallende verlichting, vind ik het wel eens tijd worden voor wat stealthier vormgeving. Een systeem wat helemaal donker kan zou een leuke afwisseling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:48:
Op had het al toen de Insignia uit kwam, Ford op de nieuwe Mondeo. Mijn Focus heeft een soort gelijk systeem met xenon. Dus het is al zo oud als de weg naar Rome :)
Op ford en andere merken heeft het bij lange na niet de features van audi. Xenon is totaal
onvergelijkbaar met LED. Maar voor ieder budget is er iets, zelfs astra heeft het "geleend".

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 10-07-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad.. Xenon lampen die wat meedraaien is wel even wat anders dan Matrix LED met camera's. Dit kan niet eens met Xenon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:02:
Riskeren een boete. Met een pakkans in NL van 1 op een tankwagen moet je je om dat soort dingen niet eens druk maken. Geldt voor alles in NL trouwens, want zo zijn we: als niemand het ziet dan mag het. Vandaar ook dat welbekende vingertje "van gij zult niet" ;)
* The Eagle rijdt een 308SW en geeft ook nauwelijks richting aan

......
En daar ben je trots op? :|

Sla je je vrouw ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
wvkreg schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:54:
[...]

Op ford en andere merken heeft het bij lange na niet de features van audi. Xenon is totaal
onvergelijkbaar met LED. Maar voor ieder budget is er iets, zelfs astra heeft het "geleend".
Even een klein update voor je:
Adaptice beam led (full led) is een uitvinding van Mercedes. Audi was de eerste die dat ~drie jaar geleden met een 25 spot systeem heeft gedaan. Een jaar later zijn ze hierin alweer voor bij gestreefd door BMW met hun nog betere laser headlights. (met dit tijdspad doel ik op de productie modellen die gewoon voor iedereen te koop zijn, staat me ergens bij de laser in de racerij al eerder gebruikt werd).

Zo zie je de wereld van verlichting staat niet stil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:30:
Inderdaad.. Xenon lampen die wat meedraaien is wel even wat anders dan Matrix LED met camera's. Dit kan niet eens met Xenon.
Ik had het ook (onder andere) over xenon matrix, waarbij selectief delen van de lens geblindeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Allemaal adaptieve innovatie. Wie komt met de disruptieve innovatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Er zijn al we systemen met een infraroodcamera en het beeld geprojecteerd op een head-up-display maar er is ook nog zoiets als wetgeving. Een auto MOET in het donker dimlicht voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42
t_captain schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:03:

Volgens mij gaan we nu erg offtopic. Maar dat betekend dat als je dit over 3 jaar? zou doen hoe zie je dat dan voor je? Dan mogen alle auto's die ouder zijn niet de weg op omdat die de auto's zonder verlichting niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Gaan we nu zitten fantaseren over auto's zonder verlichting? Wat is daar het praktisch nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:18

byn124

Thunderace

Reinier schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:46:
Gaan we nu zitten fantaseren over auto's zonder verlichting? Wat is daar het praktisch nut van?
De extra spanningsfactor! Net een rollercoaster in een tunnel zonder verlichting :)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

JB

Cédric roelt!

narcist schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:32:
Jaloezie druipt er van af hier. Audi heeft nu dynamic led knipperlichten, erg mooi om te zien. Mensen die ze niet gebruiken riskeren een boete. Maar de meeste hier zijn al blij met saaie thor lampjes in zo'n kleine V40.
Heeft helemaal geen reet te maken met jaloezie. Die knipperlichten zijn zeker gaaf maar jij bent een vervelend mannetje wat alles afserveert wat volgens jou minder is als een poepbruine A4. Laat iedereen eens in zijn/haar waarde, dan wordt er ook niet zo de draak gestoken met jouw A4. Jammer dat dit telkens gezegd moet worden. Beetje klaar mee...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je kan natuurlijk ook zo redeneren: aangezien verlichting al zo lang wordt toegepast zal het vast wel de meest logische, praktische en eenvoudige oplossing zijn.

Zelfs vliegtuigen, die zo goed als op de automatische piloot landen op een als een kerstboom verlichte landingsbaan, hebben gigantische lichtbakken op de buik om er nog een extra lichtje op de schijnen. Dat hebben ze onder bijna alle omstandigheden totaal niet nodig - toch hebben ze die landingslichten en gaan ze bij elke landing aan. Het zal vast bij auto's het zelfde zijn. Zelfs als je zelfrijdende auto's hebt met radarsystemen en infraroodcamera's, zullen ze nog koplampen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Komt ook nog eens bij dat een voetganger of fietser je gewoon moet kunnen zien.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JB schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:57:
[...]
Heeft helemaal geen reet te maken met jaloezie. Die knipperlichten zijn zeker gaaf maar jij bent een vervelend mannetje wat alles afserveert wat volgens jou minder is als een poepbruine A4. Laat iedereen eens in zijn/haar waarde, dan wordt er ook niet zo de draak gestoken met jouw A4. Jammer dat dit telkens gezegd moet worden. Beetje klaar mee...
Prima verwoord. Daarnaast, er zijn genoeg mensen die voldoende leasebudget hebben om schitterende keuzes te maken. Echter, soms kiezen mensen bewust niet voor een bepaald merk. Bij mij zou het alleen al geen Audi worden omdat er een redelijke groep bestuurders in die auto's rijdt, die het gemaakt denken hebben en het mannetje zijn en continue moeten uitleggen waarom Audi zijn voorsprong heeft door techniek (...).

Daarnaast maken hier mensen keuzes omdat ze de auto ook nog in het weekend willen rijden tegen een acceptabele vergoeding. De A4 van wvkreg staat in het weekend op de oprit, ook dat is weer een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 07:03
Even delen :)

Vanochtend van de dealer een foto gekregen van een V40 in de kleur Mussel Blue (bewolkte ochtend).
Deze kleur heb ik ook besteld met deze wielen als wintervelgen.

Mussel Blue

Voor in de zomer heb ik 17" Sarpas:
Afbeeldingslocatie: http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/Images/0000c8af/80/11/22/bb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Fraaie kleur hoor, dit is dezelfde: Reinier in "Het grote Volvo topic - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Mooie kleur.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja, ben er ook heel happy mee.
Mijn vriendin en ik hebben hem namelijk uitgekozen op basis van een kleurenstaaltje. Dus dat was toch even gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:Zullen we het weer gewoon over de "Keuze Leaseauto" hebben en de daaraan gerelateerde zaken? Het wel of niet gebruiken van bijvoorbeeld een knipperlicht, hoort daar niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:39

ST10©DE

Dus.............

Knip

[ Voor 96% gewijzigd door PWM op 11-07-2016 18:02 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
On topic:

Ik heb afgelopen vrijdag in de nieuwe Renault Talisman gereden. Dit is echt een mooie auto voor leasebedrag onder de 700€ met behoorlijk wat luxe.

De achterwielen sturen ook mee bij bochten en dat is wel heel even wennen maar uiteindelijk erg fijn. Iemand deze auto al geleverd gekregen en kan deze wat ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De sedan of de estate? Ik ben hem nog maar 1x in het wild tegengekomen en dat was een Estate, op het oog een behoorlijke grote wagen.

Bij de dealer een tijd terug de sedan bekeken en die vond ik van buiten ook erg mooi om te zien. Heb er niet ingezeten, maar ik hoop dat navi/multimedia beter in elkaar steekt als bij de Megane want daar vond ik het niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ben ook benieuwd naar de Estate, is die al leverbaar nu?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Er staat een Talisman verderop in de straat, heb er al eens naar staan kijken. Best grote wagen, niet alleen in de lengte maar ook in de breedte. Ik vond de uitstekende koplampen aan de voorkant alleen een beetje raar ogen. Dat is typisch zoiets dat je op de foto nauwelijks merkt, en pas in het echt opvalt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
  • Laatst online: 10-09-2020
Ook weer even on topic ;-)

Ik denk dat het nauwelijks te beantwoorden is aangezien afspraken met lease maatschappijen waarschijnlijk anders zijn (en dat het per lease maatschappij ook weer kan verschillen), maar waar kun je ongeveer aan denken wat je kunt rijden met een budget van 700-850 (nog steeds aardig ruim genomen, maar als iemand een min/max kan aangeven zou dat fantastisch zijn :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Voornaamste hieromtrent is incl/excl brandstof. Indien excl brandstof is een C/D segmenter normaliter prima haalbaar :)

[ Voor 48% gewijzigd door JB op 11-07-2016 14:55 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Ah, excuus, genoemde bedragen zijn inderdaad inclusief brandstof (48 mnd / 40dkm per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dan denk ik dat je eerder aan B segment moet denken :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op sites als leaseplandirect.nl kun je toch prima een indruk krijgen?
JB schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:57:
Dan denk ik dat je eerder aan B segment moet denken :)
Met dat budget kun je ook prima C/D rijden. Octavia/Talisman etc.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mantho schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:56:
Ah, excuus, genoemde bedragen zijn inderdaad inclusief brandstof (48 mnd / 40dkm per jaar)
De nieuwe DS 3 past prima in dat budget en dan heb je een heel fijn sturende auto :)

[ Voor 54% gewijzigd door PdeBie op 11-07-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:12:

[...]

Met dat budget kun je ook prima C/D rijden. Octavia/Talisman etc.
Dat wordt dan een instapper? Ik krijg niet echt beeld en geluid bij leaseplandirect omdat je daar geen excl./incl. brandstof kan aangeven zo lijkt :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:24:
[...]

Dat wordt dan een instapper? Ik krijg niet echt beeld en geluid bij leaseplandirect omdat je daar geen excl./incl. brandstof kan aangeven zo lijkt :?
Dat zal zeker een instapper zijn, want mijn (flink aangeklede) Octavia gaat al richting de 900 excl brandstof.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
fredkroket schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Prima verwoord. Daarnaast, er zijn genoeg mensen die voldoende leasebudget hebben om schitterende keuzes te maken. Echter, soms kiezen mensen bewust niet voor een bepaald merk. Bij mij zou het alleen al geen Audi worden omdat er een redelijke groep bestuurders in die auto's rijdt, die het gemaakt denken hebben en het mannetje zijn en continue moeten uitleggen waarom Audi zijn voorsprong heeft door techniek (...).

Daarnaast maken hier mensen keuzes omdat ze de auto ook nog in het weekend willen rijden tegen een acceptabele vergoeding. De A4 van wvkreg staat in het weekend op de oprit, ook dat is weer een keuze.
Klopt, maar over 3 jaren als de A4 weg is komt er een BMW of Audi station (5 serie touring of A6 Avant) waar ik wel prive in rijdt met mijn gezin. Nu delen we de kosten van de auto van mijn vrouw haar werk (VW Passat Variant). Ik ben wat ouder (40+), dus is het logisch dat ik een wat ''dikkere'' bak rijdt en wil dan een Astra of V40. Buiten het feit dat ik daarmee niet op vakantie zou willen/kunnen (en nee, ik kampeer niet en heb geen caravan!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
JB schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:24:
[...]

Kijk dan eens op: https://www.terbergleasingonline.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
B-Real schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:17:
De sedan of de estate? Ik ben hem nog maar 1x in het wild tegengekomen en dat was een Estate, op het oog een behoorlijke grote wagen.

Bij de dealer een tijd terug de sedan bekeken en die vond ik van buiten ook erg mooi om te zien. Heb er niet ingezeten, maar ik hoop dat navi/multimedia beter in elkaar steekt als bij de Megane want daar vond ik het niet veel soeps.
Ik heb in de station gereden maar de sedan vond ik ook erg mooi! Ik heb ook in de Megane gezeten en deze multimedia lijken mij hetzelfde te zijn voor de Talisman en Megane. Wat beviel hier niet aan??

Leaseplandirect.nl geeft de prijzen aan exclusief brandstof dus als je een budget hebt van 700 inclusief brandstof dan is het een polo/207 achtige auto waar je maximaal voor kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blankinho schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:41:
[...]

Ik heb in de station gereden maar de sedan vond ik ook erg mooi! Ik heb ook in de Megane gezeten en deze multimedia lijken mij hetzelfde te zijn voor de Talisman en Megane. Wat beviel hier niet aan??

Leaseplandirect.nl geeft de prijzen aan exclusief brandstof dus als je een budget hebt van 700 inclusief brandstof dan is het een polo/207 achtige auto waar je maximaal voor kunt rijden.
Je kunt bij leaseproduct gewoon de Nationale brandstofpas aanzetten als optie. Krijg je netjes brandstofvoorschot te zien. Niet allemaal in de IT blijkbaar hier..

Een Octavia 1.6 TDI Greentech Ambition Business DSG 5d komt met brandstof rond de 770,- uit. De range was 700 - 850 dus je kunt echt wel iets anders dan een Polo rijden.
AllSeeyinEye schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:27:
[...]

Dat zal zeker een instapper zijn, want mijn (flink aangeklede) Octavia gaat al richting de 900 excl brandstof.
Klopt, er zijn hier niet veel die een RS leasen. 9 van de 10 gaat hier voor een 1.6 TDItje.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
[quote]Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:45:
[...]
Je kunt bij leaseproduct gewoon de Nationale brandstofpas aanzetten als optie. Krijg je netjes brandstofvoorschot te zien. Niet allemaal in de IT blijkbaar hier..
[...]

De prijs op leaseplandirect is dan inclusief tankpas maar is maar een paar euro duurder in de leaseprijs. Mij was altijd voorgehouden dat er dan nog zeker iets van 150-250euro bij zou komen omdat het om brandstof gaat en niet om de tankpas...

Ikzelf heb een budget excl brandstof dus kijk daar ook nooit naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar je kijkt, maar er komt toch echt een post voor brandstof bij van +/- 150 EUR op basis van 40k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Ahh alright, top! Ik had eerder begrepen dat de brandstof calculatie op leaseplandirect er nogal eens naast zat over het algemeen, maar als een berekening inclusief de tankpas berekening wél accuraat is, dan kan ik zeker al wat meer uitrekenen. Uiteraard blijft het ook een indicatie en snap ik verschillen, maar als dat een marge is van 150-200 euro heb je er niet veel aan..

Verder begreep ik ook dat leaseplandirect geen BTW meerekent (dat staat er ook). Echter is dit gewoonweg de BTW bovenop het genoemde bedrag rekenen? Of is dit in de praktijk anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mantho schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:09:
Ahh alright, top! Ik had eerder begrepen dat de brandstof calculatie op leaseplandirect er nogal eens naast zat over het algemeen, maar als een berekening inclusief de tankpas berekening wél accuraat is, dan kan ik zeker al wat meer uitrekenen. Uiteraard blijft het ook een indicatie en snap ik verschillen, maar als dat een marge is van 150-200 euro heb je er niet veel aan..

Verder begreep ik ook dat leaseplandirect geen BTW meerekent (dat staat er ook). Echter is dit gewoonweg de BTW bovenop het genoemde bedrag rekenen? Of is dit in de praktijk anders?
Hoezo zou de marge EUR 150/200 zijn? De bedragen van LeasePlan kun je wel als indicatie gebruiken. Een beetje werkgever zal nog wel een paar tientjes goedkoper uit zijn. Ik begrijp je verhaal met de BTW ook even niet? Of ga je zelf wat leasen en niet via een werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Hoezo zou de marge EUR 150/200 zijn? De bedragen van LeasePlan kun je wel als indicatie gebruiken. Een beetje werkgever zal nog wel een paar tientjes goedkoper uit zijn. Ik begrijp je verhaal met de BTW ook even niet? Of ga je zelf wat leasen en niet via een werkgever?
Een tijdje geleden begreep ik dat uit (ik denk een ander topic). Wellicht foute interpretatie van mij of verkeerde info, maar goed om te weten dat die indicatie gewoon juist is (althans, op een paar tientjes na wellicht).

Wat het BTW verhaal betreft: ik zie bij de eindcalculatie 'exclusief BTW' staan (de asterisk achter het leasetarief en het brandstofvoorschot). Hier hoef je dan verder niets mee te doen in de berekening als het via de werkgever gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mantho schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:20:
[...]

Een tijdje geleden begreep ik dat uit (ik denk een ander topic). Wellicht foute interpretatie van mij of verkeerde info, maar goed om te weten dat die indicatie gewoon juist is (althans, op een paar tientjes na wellicht).

Wat het BTW verhaal betreft: ik zie bij de eindcalculatie 'exclusief BTW' staan (de asterisk achter het leasetarief en het brandstofvoorschot). Hier hoef je dan verder niets mee te doen in de berekening als het via de werkgever gaat?
Klopt, daar hoef je verder niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:23:
[...]

Klopt, daar hoef je verder niks te doen.
Ah, nice! Dat scheelt alweer een hoop dan. Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:45:
[...]

Klopt, er zijn hier niet veel die een RS leasen. 9 van de 10 gaat hier voor een 1.6 TDItje.
Dat geloof ik graag. Ik heb helaas ook geen RS. Gewoon een Elegance Business. Met sportstoelen en pano dak.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:35:
[...]

Klopt, maar over 3 jaren als de A4 weg is komt er een BMW of Audi station (5 serie touring of A6 Avant) waar ik wel prive in rijdt met mijn gezin. Nu delen we de kosten van de auto van mijn vrouw haar werk (VW Passat Variant). Ik ben wat ouder (40+), dus is het logisch dat ik een wat ''dikkere'' bak rijdt en wil dan een Astra of V40. Buiten het feit dat ik daarmee niet op vakantie zou willen/kunnen (en nee, ik kampeer niet en heb geen caravan!).
Ik heb het nu 3x gelezen... wat heeft 40+ te maken met logisch zijn een dikke bak te rijden. En is een A4 een dikke bak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:16:
[...]

Ik heb het nu 3x gelezen... wat heeft 40+ te maken met logisch zijn een dikke bak te rijden. En is een A4 een dikke bak dan?
Vervang dikke bak door D segmenter en het klopt. Logischerwijs groeit je auto met je carrière en leeftijd mee. En dus wil je als 40+er bij voorkeur niet meer in een Golf, Astra, V40 etc rijden, maar ga je voor een maatje groter en luxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als het D-segment een dikke bak is, wat is een X5 of A8 tegenwoordig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
AllSeeyinEye schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:20:
[...]

Vervang dikke bak door D segmenter en het klopt. Logischerwijs groeit je auto met je carrière en leeftijd mee. En dus wil je als 40+er bij voorkeur niet meer in een Golf, Astra, V40 etc rijden, maar ga je voor een maatje groter en luxer.
Daar kan ik me wel in vinden ja. Ik heb zo op mn 25ste gekozen voor een v40 r-design :+
Waar ik wel nog een beetje mee zit, is dat ik nu 26 ben en m'n budget van 785 naar 910 gegaan is :D
Maar zou ook zo tekenen voor een 118d, v40 d4 of a3 sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de SEAT Leon ST 1.0 EcoTSI. Ik was echt compleet verbaasd over de motor. Niet verwacht dat er zoveel kracht in zit, laag in de toeren zit al behoorlijk wat vermogen, ook zit er een leuk geluidje in boven de 3000rpm. Mijn reactie toen ik terug kwam bij de dealer "mij ga je niet wijs maken dat dit de 1.0 is".

Behoorlijk verkocht dus op deze auto.

Ik heb van september 2014 tot en met september 2015 met de SEAT Leon 1.6 diesel (14% bijtelling) gereden, dat was me toen erg goed bevallen. Maar doordat ik van werkgever ben veranderd rij ik nu al weer een tijdje in een afdankertje, een VW Variant van 4 jaar oud die einde lease is.

De nieuwe auto wordt dus een SEAT Leon 1.0 als ik het voor het zeggen heb :)
Zit nu nog wel te twijfelen of ik de station of hatchback kies, en ook de kleur is nog lastig... :|

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

t_captain schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:03:
Een PC Hoofttractor respectievelijk een olieboot. Maar dat zijn ze al jaaaaaren ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat zijn toch de Bantayga en de Shadow? :)

@Trishul: als je de 118d en de D4 op je shortlist hebt staan, neem eens een 120d mee voor een proefrit. Ik denk dat je die leuk gaat vinden. En hij zal niet veel boven de 900 euro zitten in de meeste regelingen.

[ Voor 73% gewijzigd door t_captain op 11-07-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
The Eagle schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:54:
[...]

Een PC Hoofttractor respectievelijk een olieboot. Maar dat zijn ze al jaaaaaren ;)
A8, S-klasse en 7 series staan ook wel bekend als de slagschepen/battleships toch? Heerlijk machosistische auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Trishul schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:58:
[...]

A8, S-klasse en 7 series staan ook wel bekend als de slagschepen/battleships toch? Heerlijk machosistische auto's.
Ik heb een 730d nog wel een beetje op mijn wishlist staan. Zou hem overigens niet nieuw rijden maar tweedehands vanwege de kolossale afschrijving. En liever privé dan in de zaak omdat zo'n auto toch 25k per jaar bijtelt.

Eigenlijk kies ik net zo goed een 3 Touring of eventueel een 5, maar de verwen-factor van zo'n 7 lijkt me wel weer fantastisch. Echt zo'n auto die je een paar jaar rijdt, blij bent om er vanaf te zijn, maar dan ook ook blij bent om het gedaan te hebben. Net als de RX-8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
25k per jaar? pffffff. Dat is m'n halve jaarsalaris :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ja, zo'n auto kost een ton nieuw. Dus 25k bijtellen. Gelukkig staat daar tegenover dat alle autokosten zakelijk zijn i.p.v. uit je nettoloon komen.

Dan nog, in de hogere klasse moet je wel nieuw rijden voordat het nut heeft om de auto zakelijk te rijden. Als je nieuw rijdt pak je die kolossale afschrijving ook op de zaak en dan balanceren de autokosten weer met de bijtelling.

Je bespaart een groot bedrag door de auto tweedehands te kopen, maar helaas wordt dat prijsverschil niet in de berekening van de bijtelling meegenomen. Een 7 van vijf jaar oud met een aanschafwaarde van 30k wordt even zwaar belast als een nieuwe van 100k. Je wordt dus belast naar een privévoordeel dat je slechts zeer gedeeltelijk geniet.

Pas als je bij de youngtimers komt (15 jaar oud), ontstaat een nieuwe fiscale sweet spot. Bijtellen 35% dagwaarde is namelijk wél gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
t_captain schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:27:
Ja, zo'n auto kost een ton nieuw. Dus 25k bijtellen. Gelukkig staat daar tegenover dat alle autokosten zakelijk zijn i.p.v. uit je nettoloon komen.

Dan nog, in de hogere klasse moet je wel nieuw rijden voordat het nut heeft om de auto zakelijk te rijden. Als je nieuw rijdt pak je die kolossale afschrijving ook op de zaak en dan balanceren de autokosten weer met de bijtelling.

Je bespaart een groot bedrag door de auto tweedehands te kopen, maar helaas wordt dat prijsverschil niet in de berekening van de bijtelling meegenomen. Een 7 van vijf jaar oud met een aanschafwaarde van 30k wordt even zwaar belast als een nieuwe van 100k. Je wordt dus belast naar een privévoordeel dat je slechts zeer gedeeltelijk geniet.

Pas als je bij de youngtimers komt (15 jaar oud), ontstaat een nieuwe fiscale sweet spot. Bijtellen 35% dagwaarde is namelijk wél gunstig.
Duidelijk verhaal. Is inderdaad logisch om dan voor nieuw te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
The_FrankO schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:42:
Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de SEAT Leon ST 1.0 EcoTSI. Ik was echt compleet verbaasd over de motor. Niet verwacht dat er zoveel kracht in zit, laag in de toeren zit al behoorlijk wat vermogen, ook zit er een leuk geluidje in boven de 3000rpm. Mijn reactie toen ik terug kwam bij de dealer "mij ga je niet wijs maken dat dit de 1.0 is".

Behoorlijk verkocht dus op deze auto.

Ik heb van september 2014 tot en met september 2015 met de SEAT Leon 1.6 diesel (14% bijtelling) gereden, dat was me toen erg goed bevallen. Maar doordat ik van werkgever ben veranderd rij ik nu al weer een tijdje in een afdankertje, een VW Variant van 4 jaar oud die einde lease is.

De nieuwe auto wordt dus een SEAT Leon 1.0 als ik het voor het zeggen heb :)
Zit nu nog wel te twijfelen of ik de station of hatchback kies, en ook de kleur is nog lastig... :|
Ik heb afgelopen weekend een 1.0 style connected gehuurt om zo even goed te kunnen proefrijden en ik ga ook voor deze auto. Ik vond het ook wel erg bijzonder dat een 1.0 zo vlot was.
Nu dus inderdaad nog kiezen welke kleur en of het een station wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:18
Ernemmer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:22:
[...]

Ik heb afgelopen weekend een 1.0 style connected gehuurt om zo even goed te kunnen proefrijden en ik ga ook voor deze auto. Ik vond het ook wel erg bijzonder dat een 1.0 zo vlot was.
Nu dus inderdaad nog kiezen welke kleur en of het een station wordt.
Hier dezelfde ervaring. De dealer liet me er op het einde nog even in rijden zonder aan te geven wat voor motor er in lag. Ik wilde hem bijna niet geloven toen het de 1.0 bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Egeau schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:57:
[...]

Hier dezelfde ervaring. De dealer liet me er op het einde nog even in rijden zonder aan te geven wat voor motor er in lag. Ik wilde hem bijna niet geloven toen het de 1.0 bleek te zijn.
Ik ga vanmiddag ook ff proefrijden in een Seat Leon, maar dan een 1.6 Diesel DSG Style.
Zou dan gaan om 1 met Aerodynamica, Business Plus & Excecutive pakket. Ik ben erg benieuwd :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Egeau schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:57:
[...]

Ik had dat ook de eerste keer dat ik in een Fiësta reed, 100PK 3 cylinder 1L. Ik stond echt te kijken van die motor; wat een pit zat daarin zeg. Als die 1.0 die er in die Leon ligt net zo vlot is. :)
Ben wel benieuwd hoe ie zich op de snelweg houdt. Van 0 naar 60 net zo snel als een 1.6 diesel is mooi, maar hij moet op de snelweg niet bij 120km/u weer aan het top van z'n kunnen zitten. Dat doet de diesel wel, die rijdt vrij goed door (iig tot 180, dat is mijn record ermee voor ik weer moest afremmen :+)
'k Moet nog ong 2 jaar doen met m'n huidige maar ik heb geen idee wat ik daarna moet doen. Ik heb de indruk dat het veel duurder is geworden met de veranderde bijtellingsregels (ik heb nu 14%, dat kan straks niet meer).
Het liefst is electrisch tegen die tijd wat meer ingeburgerd want dat lijkt me helemaal geweldig. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 12-07-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Cyphax schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:13:
[...]

Ik had dat ook de eerste keer dat ik in een Fiësta reed, 100PK 3 cylinder 1L. Ik stond echt te kijken van die motor; wat een pit zat daarin zeg. Als die 1.0 die er in die Leon ligt net zo vlot is. :)
Ben wel benieuwd hoe ie zich op de snelweg houdt. Van 0 naar 60 net zo snel als een 1.6 diesel is mooi, maar hij moet op de snelweg niet bij 120km/u weer aan het top van z'n kunnen zitten. Dat doet de diesel wel, die rijdt vrij goed door (iig tot 180, dat is mijn record ermee voor ik weer moest afremmen :+)
'k Moet nog ong 2 jaar doen met m'n huidige maar ik heb geen idee wat ik daarna moet doen. Ik heb de indruk dat het veel duurder is geworden met de veranderde bijtellingsregels (ik heb nu 14%, dat kan straks niet meer).
Het liefst is electrisch tegen die tijd wat meer ingeburgerd want dat lijkt me helemaal geweldig. :)
Het is niet duurder geworden. Jij hebt gewoon korting gehad in de vorm van een auto met 14% bijtelling. ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-10 11:17

Griffin

Is mythical

DeluxZ schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:25:
[...]

Het is niet duurder geworden. Jij hebt gewoon korting gehad in de vorm van een auto met 14% bijtelling. ;)
Dat 'probleem' heb ik ook. Volgend jaar juli moet de nieuwe auto er zijn, dus nu beetje aan het neuzen en januari-februari volgend jaar maar eens proef ritten etc maken. Ik weet iig dat ik ongeveer 100EUR meer ga betalen voor de zelfde (of zelfs wat mindere) auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
PdeBie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:13:
[...]

Duidelijk verhaal. Is inderdaad logisch om dan voor nieuw te gaan.
Dat was niet mijn conclusie. Mijn conclusies waren dat je (a) flink kunt besparen door zo'n auto tweedehands te rijden, maar dat (b) die optie fiscaal niet interessant is.

Eigenlijk is de 25% bijtelling sowieso te hoog. Het leasebedrag van een nieuwe instap-7 zal zo'n 1500 a 1700 + brandstof en BTW-correctie zijn = 2000 a 2200. Pakweg 25k per jaar, te verdelen tussen zakelijk en prive gebruik. Dan is 25k bijtellen voor alleen het privevoordeel niet fair.
Tweedehands wordt de auto een heel stuk goedkoper, maar daalt de bijtelling geen cent. Dan kom je in de situatie dat de bijtelling zelfs hoger is dan de totale kosten van de auto. Volgens de belastingregels zou je de auto dus meer dan 100% prive rijden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
t_captain schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:03:
twee totaal andere segmenten en categorieen? Beetje meer inlezen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
DeluxZ schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:25:
[...]

Oftewel, het is voor mij duurder geworden.

Sowieso was m'n huidige voiture een vrij goede aanbieding geloof ik; mijn leasetarief is €681,04 (maar dat zou hoger zijn als ik duurder zou tanken of meer zou verbruiken, oa), voor een C-segmenter, waar collega's met een Fiësta bijvoorbeeld maar 2 tientjes minder kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:16:
[...]

Ouder dan 40 en dikke bak is normalerwijs logisch, want dan heeft men reeds carrierestappen gemaakt en zo'n 15 jaren ervaring. Dit is de reden dat je dan een wat ruimer leasebudget hebt (als het goed is). 53K vindt ik redelijk dik ja. Zeker voor een leaseauto, even rekening houdend met 21% kost dat rond de €450 + eigen bijdrage per maand. A4 is zeker een dikke bak, mooi ook vooral. Maar je mag blij zijn met een Astra of V40, niemand die je daarin tegenhoudt. Ieder zijn ding en budget zoals eerder gezegd :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:38
wvkreg schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:43:
[...]

Ouder dan 40 en dikke bak is normalerwijs logisch, want dan heeft men reeds carrierestappen gemaakt en zo'n 15 jaren ervaring. Dit is de reden dat je dan een wat ruimer leasebudget hebt (als het goed is). 53K vindt ik redelijk dik ja. Zeker voor een leaseauto, even rekening houdend met 21% kost dat rond de €450 + eigen bijdrage per maand. A4 is zeker een dikke bak, mooi ook vooral. Maar je mag blij zijn met een Astra of V40, niemand die je daarin tegenhoudt. Ieder zijn ding en budget zoals eerder gezegd :P
Blijft toch elke weer bijzonder om te zien, dat je blijkbaar 40+ bent en je maar laatdunkend uit blijft laten over andere (in jouw ogen) minderwaardige auto's. Bij deze reactie zeg je het niet expliciet maar het klinkt er duidelijk weer doorheen. Is ook al meerdere malen benoemd en zou fijn zijn als je nu een keer de boodschap wel oppakt en er iets mee doet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:39

ST10©DE

Dus.............

[...]

Je kan prima een V40 voor boven de 50K configureren. Is het dan wel een dikke bak? Waarom zou je groter willen rijden dan noodzakelijk ? Tenzij je weinig eigenwaarde hebt en die moet halen uit het spiegelen op andere mensen. Je moest eens weten hoeveel golfjes een fiscale waarde van boven de 40K hebben... Dat ziet niet zover van de 53K

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Plus dat je een eigen bijdrage aftikt, dus je leased boven je budget :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
P. Mekes schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Je kan prima een V40 voor boven de 50K configureren. Is het dan wel een dikke bak? Waarom zou je groter willen rijden dan noodzakelijk ? Tenzij je weinig eigenwaarde hebt en die moet halen uit het spiegelen op andere mensen. Je moest eens weten hoeveel golfjes een fiscale waarde van boven de 40K hebben... Dat ziet niet zover van de 53K
Maar die V40 van 50K ziet niemand er aan af (behalve de kenners)... Een V60 lijkt voor de buren al een heel andere auto, terwijl je misschien 15K minder hebt betaald. Ik heb zelf een C30 gehad van 40K (D3, automaat, redelijk wat luxe) waar ik oprecht blij mee was. Mijn collega's hadden veelal een V50 in die tijd, vaak voor minder geld. Zij waren blij en ik ook... En ik had toen zelfs al kinderen, dus een V50 was praktischer. Daarna een V50 gehad (is immers handig), daarna gewoon nog een keer een C30 genomen (want die reed fijner). Ik heb collega's die een V70 D5 kunnen rijden, echter kiezen ze dan een V40 met bijna elke optie. Waarom? Die kijken naar wat ze leuk vinden en wat ze lekker vinden rijden, de buren zijn daar minder belangrijk.

En als je jezelf als zeer succesvol ziet, dan past een A7/A8 wat beter. Een A4 blijft dan maar een middenklassertje.
[...]

Maar die 21% betaald je niet, belangrijk detail. Daarnaast, er zijn ook zat mensen (ook die al ouder zijn én een goed budget hebben) die gewoon een kleine auto mooi \ mooier vinden en die dan ook nemen. Die hoeven niet per se te voldoen aan het stereotype van het "succes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jij vindt een A4 mooi. Ik vind het gewoon een doorsnee leaseauto uit het D segment. En qua ruimte nog onderin het Duitse segement. Niet bepaald een dikke auto 8)
Als jij maar blijft bent met je dikke bijtelling en eigen bijdrage.
Pagina: 1 ... 17 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic