Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.238 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
Leolinedance schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:28:
[...]

De GTE vind ik trouwens ook een prima auto. Wat sportiever dan de C350e en past eigenlijk ook wat beter bij jongere mensen vind ik. De bediening vind ik fijner dan in de Mercedes. De Audi e-tron heb ik geen ervaring mee, maar zo ver ik weet is die grotendeels identiek aan de Audi. Dan zou ik voor een volle Golf gaan in ieder geval :)
De GTE en de Etron heb ik vorig jaar goed tegen elkaar afgezet. De golf is een echte stuiterbak die zelfs met de optionele dynamische dempers (of hoe ze die ook alweer noemen :+) niet comfortabel te krijgen is. Elk eoneffenheid in de weg komt door in het interieur en in je stoel. Hierdoor creerde deze auto bij mij ook een bepaald weg gedrag het lijkt alsof hij gemaakt is voor een gas aan/gas uit rij mentaliteit. Het weggedrag is erg nerveus. (Als referentiekader ik heb twee jaar een 335d met sportonderstel gereden)
De Etron voelde echt degelijker aan. Hij is stukken beter afgeveerd en de irritaties die ik in de Golf had werden hier wel onmerkbaar genomen. Er heerst veel meer rust in het interieur en hierdoor in mijn optiek een veel betere keuze als je veel onderweg bent. Je hebt echt het gevoel met een goede auto onderweg te zijn. De meerprijs zeker waard. Uiteindelijk kwam de Audi op 52k en de Golf op 48k (2015 prijslijsten) dus erg groot vond ik het verschil ook niet.

Overigens alleen voor de bijtellling kiezen, het elecktrisch rijden houden ze misschien net 15km vol, de tco's met 40k per jaar kwamen niet bepaald gunstig uit. Uiteindelijk ook de reden dat ik weer diesel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 15:37
Reinier schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:30:
De eerste offerte voor een opvolger van mijn Volvo V40 D2 Summum uit 2012 is binnen. Ik zat eerst met name bij Volvo te kijken maar ben zaterdag even bij Ford op bezoek geweest. Mondo vijfdeurs met 2.0 TDCi en automaat (150 pk), in Titanium-uitvoering, donkergroen, met wat opties (o.a. led, navigatie, Sony audio, camera, elektrische klep, leder, trekhaak, 19" velgen). Ben benieuwd wat de LM ervoor rekent.
Ik ben erg gecharmeerd van de looks en de kofferbakruimte :)
Hele mooie wagen de Mondeo. Collega van mij heeft een Mondeo station in het donkerblauw. Ziet er echt heel goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Reinier schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:30:
De eerste offerte voor een opvolger van mijn Volvo V40 D2 Summum uit 2012 is binnen. Ik zat eerst met name bij Volvo te kijken maar ben zaterdag even bij Ford op bezoek geweest. Mondo vijfdeurs met 2.0 TDCi en automaat (150 pk), in Titanium-uitvoering, donkergroen, met wat opties (o.a. led, navigatie, Sony audio, camera, elektrische klep, leder, trekhaak, 19" velgen). Ben benieuwd wat de LM ervoor rekent.
Ik ben erg gecharmeerd van de looks en de kofferbakruimte :)
Ik ben met je mee benieuwd, want die staat ook op mijn shortlist (alleen niet in het groen :) ). Maar eerst wacht ik af wat de leasemij te roepen heeft over de BMW 330e, want die staat bovenaan mijn lijst. Offerte volgt eind aug (als mn baas terug is van vakantie).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

Reinier

\o/

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:08:
[...]

Ik ben met je mee benieuwd, want die staat ook op mijn shortlist (alleen niet in het groen :) ). Maar eerst wacht ik af wat de leasemij te roepen heeft over de BMW 330e, want die staat bovenaan mijn lijst. Offerte volgt eind aug (als mn baas terug is van vakantie).
Dat groen.... daar begin ik alweer aan te twijfelen :D Er stonden een paar exemplaren bij de dealer en ik vond het wel mooi, het is heel dondergroen, bijna zwart afhankelijk van de lichtinval.
Magnetic is ook een fraaie kleur, maar wat saai. Tectonic silver oogt ook wel goed. Ik rijd nu in een Vibrant Copper V40 dus minder opvallend dan dat wordt het sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
De Mondeo is zeker een goede keuze. Ik heb de titanium met audio xenon en lederen stoelen als voorloper gereden gedurende 3 maanden, ongeveer 60K kilometers.☺
Erg comfortabel, goede stabiele wegligging en prima te doen de 150 pk voor een station. Ik zou dat een volwassen keuze vinden. Onze lease maatschappij was echter te veel gefocust op Duits dus Mondeo was duur. Oh en ik vond audi ook net iets moderner qua gadgets, blijft toch een nerd.😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Leolinedance schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:28:
Ik heb ervaring met de GTE en de C350e (die rijd ik zelf). Moet zeggen dat ik ondanks enkele slordigheidjes toch wel tevreden ben met de Benz. Als ze beide nog 7% zijn hoef je het voor het prijsverschil haast niet te laten, en heb je toch een andere klasse auto.

Als ik nadelen moet noemen aan de C350e zijn het wel het standaard navigatiesysteem (traaaag) en de automaat die er soms naast zit als ie koud is. Maar je krijgt er wel een heerlijke cruiser op kruissnelheid voor terug. En natuurlijk een niet bijster sportieve maar wel bloedsnelle auto.

De GTE vind ik trouwens ook een prima auto. Wat sportiever dan de C350e en past eigenlijk ook wat beter bij jongere mensen vind ik. De bediening vind ik fijner dan in de Mercedes. De Audi e-tron heb ik geen ervaring mee, maar zo ver ik weet is die grotendeels identiek aan de Audi. Dan zou ik voor een volle Golf gaan in ieder geval :)
Als je echt keuze hebt tussen een C350 of een GTE, dan ben je toch gek als je de GTE kiest?
GTE sportiever dan een C350e?

GTE:
0-100: 7,6
Top: 217

C350E:
0-100: 5,9
Top: 250

Maar goed er zit dan ook nog wel 10k verschil tussen. Mensen die een C350E kiezen, kijken normaal echt niet naar een Golfje als alternatief.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
Sportiviteit zit hem natuurlijk niet alleen in het rechtdoor knallen, maar ook hoe in het feit hoe een auto de bocht om gaat.
Wellicht dat een GTE daar beter in volstaat dan een C350E.

Overigens denk ik dat je voor sportiviteit sowieso geen zware (vanwege de accu's) hybride moet hebben.

Wel opvallend overigens dat de navi van de C350E traag wordt genoemd en dat de bak zich dus ook wel eens verslikt, had ik niet verwacht van een Mercedes eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:50
aex351 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 02:51:
[...]

Onzin. Ik moet nog een lease edition tegenkomen waarvan je kan zeggen de auto is 'af''. Sport edities met 16" velgen zijn bijvoorbeeld alles behalve af. En dat heeft vervolgens weer alle te maken met winstmaximalisatie en bijtelling.
Ik denk dat je je vergist, een Mercedes-Bens C350e Lease Edition (7% uitvoering) staat standaard op 17" velgen. Welke Sport Editie met 16" heb je het over?

Daarnaast is de C350e naar mijn mening standaard wel degelijk rijk uitgerust met automaat, luchtvering, Led-Intelligent Light System, automatische gescheiden airconditioning, navigatiesysteem, stoelverwarming, pre-conditioning, lichtsensor, regensensor, zitcomfortpakket, spiegelpakket, parkeerpakket met Parctronic en achteruitrijcamera, bluetooth, achterbank in delen neerklapbaar en o.a. keyless go.

Ja, er mist ook wel wat, zoals DAB+ radio. maar dat maakt de C350e zeker niet karig uitgerust. De huidige C350s die momenteel goedkoop in de prijslijst staan (met 15% bijtelling) zijn wel wat kariger uitgerust, maar dit ging over de 7% uitvoeringen van vorig jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Leolinedance op 16-08-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Reinier schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 06:43:
[...]

Goed punt. Maar ik heb proefgereden in een auto met 19" en ik vond het erg goed te doen. Ik wil nog een tweede, langere proefrit en dan zal ik er nog eens op letten.
Standaard staat hij op 16", geen gezicht IMHO :)
Nee, 16" is wel erg klein inderdaad. En als jij het goed vindt rijden moet je het gewoon doen. Ik vind 19" persoonlijk ook niet zo mooi in proportie bij een auto als een Mondeo, daar zou ik puur qua uiterlijk maximaal 18" onder zetten.
t_captain schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 07:50:
Velgmaat is niet allesbepalend. Ik zou eerder kijken naar de relatieve hoogte van de band. Een auto op 245/55R19 zal minder stuiteren dan een op 245/35R18.

Waarin (te) grote velgen wel afdoen, is dat ze vaak wat zwaarder zijn en hun roterende massatraagheid fors is.
Goed punt ook. Bij een Mondeo krijg je 235/40 R19

[ Voor 27% gewijzigd door Leolinedance op 16-08-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
thefox154 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:53:
[...]

De GTE en de Etron heb ik vorig jaar goed tegen elkaar afgezet. De golf is een echte stuiterbak die zelfs met de optionele dynamische dempers (of hoe ze die ook alweer noemen :+) niet comfortabel te krijgen is. Elk eoneffenheid in de weg komt door in het interieur en in je stoel. Hierdoor creerde deze auto bij mij ook een bepaald weg gedrag het lijkt alsof hij gemaakt is voor een gas aan/gas uit rij mentaliteit. Het weggedrag is erg nerveus. (Als referentiekader ik heb twee jaar een 335d met sportonderstel gereden)
De Etron voelde echt degelijker aan. Hij is stukken beter afgeveerd en de irritaties die ik in de Golf had werden hier wel onmerkbaar genomen. Er heerst veel meer rust in het interieur en hierdoor in mijn optiek een veel betere keuze als je veel onderweg bent. Je hebt echt het gevoel met een goede auto onderweg te zijn. De meerprijs zeker waard. Uiteindelijk kwam de Audi op 52k en de Golf op 48k (2015 prijslijsten) dus erg groot vond ik het verschil ook niet.

Overigens alleen voor de bijtellling kiezen, het elecktrisch rijden houden ze misschien net 15km vol, de tco's met 40k per jaar kwamen niet bepaald gunstig uit. Uiteindelijk ook de reden dat ik weer diesel.
Ah bedankt, had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn!

Hier komt de TCO ook niet gunstig uit, De Benz houdt het met goed weer 26 km vol en straks in de winter waarschijnlijk 18 km. Met mijn 50k per jaar niet bepaald gunstig, maar mijn werkgever heeft het er zelf naar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
dfrenner schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Als je echt keuze hebt tussen een C350 of een GTE, dan ben je toch gek als je de GTE kiest?
GTE sportiever dan een C350e?

GTE:
0-100: 7,6
Top: 217

C350E:
0-100: 5,9
Top: 250

Maar goed er zit dan ook nog wel 10k verschil tussen. Mensen die een C350E kiezen, kijken normaal echt niet naar een Golfje als alternatief.
Degene waar ik op reageerde heeft volgens zijn post wel degelijk een C350e overwogen en heeft uiteindelijk een GTE gekozen. Je hoeft mij de specs niet te tonen, die ken ik onderhand wel :+

Neemt niet weg dat de Golf m.i. toch echt de sportievere auto is. De C350e is volledig toegespitst op comfort en nodigt ook niet erg uit tot sportief rijgedrag. Ik reed hiervoor een BMW 320d met 163 pk waarin ik ook veel sportiever reed dan met de Benz.

Maakt mij ook niet uit trouwens, ik vind het cruisen wel prima. En af en toe op een lange invoegstrook of bij het wegrijden bij een pomp een keer vol gas rechtdoor wat natuurlijk wel lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Leolinedance schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:19:
[...]

Nee, 16" is wel erg klein inderdaad. En als jij het goed vindt rijden moet je het gewoon doen. Ik vind 19" persoonlijk ook niet zo mooi in proportie bij een auto als een Mondeo, daar zou ik puur qua uiterlijk maximaal 18" onder zetten.
Het gaat om deze velg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fSyOQe4GaQOhQYWZAis02fPN/full.jpg

Ik vind het prima kunnen. Mondeo is redelijk fors dus IMO misstaat het niet. Maar smaken verschillen en da's alleen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
B-Real schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:54:
Sportiviteit zit hem natuurlijk niet alleen in het rechtdoor knallen, maar ook hoe in het feit hoe een auto de bocht om gaat.
Wellicht dat een GTE daar beter in volstaat dan een C350E.

Overigens denk ik dat je voor sportiviteit sowieso geen zware (vanwege de accu's) hybride moet hebben.

Wel opvallend overigens dat de navi van de C350E traag wordt genoemd en dat de bak zich dus ook wel eens verslikt, had ik niet verwacht van een Mercedes eerlijk gezegd.
Automaten van Mercedes staan er wel om bekend niet al te soepel te zijn. De 8-traps automaat van BMW was een stuk fijner! Nu is die van BMW zo'n beetje de beste/fijnste automaat die er is, maar dan nog...

En de standaard navigatie is ronduit klote. Lijkt wel uit de 90s te komen qua graphics en is echt traag. Als je een afslag mist moet dat ding zo lang rekenen dat je de volgende ook mist :o

[ Voor 4% gewijzigd door Leolinedance op 16-08-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Reinier schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Het gaat om deze velg:

[afbeelding]

Ik vind het prima kunnen. Mondeo is redelijk fors dus IMO misstaat het niet. Maar smaken verschillen en da's alleen maar goed.
Dat lijkt zo van de foto inderdaad best aardig te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Leolinedance schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:38:
Degene waar ik op reageerde heeft volgens zijn post wel degelijk een C350e overwogen en heeft uiteindelijk een GTE gekozen. Je hoeft mij de specs niet te tonen, die ken ik onderhand wel :+

Neemt niet weg dat de Golf m.i. toch echt de sportievere auto is. De C350e is volledig toegespitst op comfort en nodigt ook niet erg uit tot sportief rijgedrag. Ik reed hiervoor een BMW 320d met 163 pk waarin ik ook veel sportiever reed dan met de Benz.

Maakt mij ook niet uit trouwens, ik vind het cruisen wel prima. En af en toe op een lange invoegstrook of bij het wegrijden bij een pomp een keer vol gas rechtdoor wat natuurlijk wel lekker is.
Met zo'n groot verschil in specs is een C350E ook gewoon een stuk sneller dan een GTE.
Met alle respect voor persoonlijke keuzes, maar als iemand een GTE boven een C350E verkiest. Heeft dat 9 van de 10 keer met budget en bijtelling te maken.
Leolinedance schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:40:
Automaten van Mercedes staan er wel om bekend niet al te soepel te zijn. De 8-traps automaat van BMW wat een stuk fijner!
Dan noem je ook wel zo ongeveer de beste automaat van dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mercedes heeft een nieuwe 9-traps automaat die schijnt veel beter te zijn (nog beter dan de 8-traps ZF) dan de verouderde 7-traps automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Z___Z schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:01:
Mercedes heeft een nieuwe 9-traps automaat die schijnt veel beter te zijn (nog beter dan de 8-traps ZF) dan de verouderde 7-traps automaat.
Klopt, alleen zit die (nog) niet in de auto's die voor de meeste leaserijders interessant zijn. Volgens mij is de E200d vanaf zo'n €54k de goedkoopste met 21% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
dfrenner schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:58:
[...]

Met zo'n groot verschil in specs is een C350E ook gewoon een stuk sneller dan een GTE.
Met alle respect voor persoonlijke keuzes, maar als iemand een GTE boven een C350E verkiest. Heeft dat 9 van de 10 keer met budget en bijtelling te maken.
Ik denk eerder met budget dan bijtelling, die scheelt met 7% namelijk niet zo gek veel tussen een GTE en C350e. Dat de Mercedes sneller is is duidelijk, maar ga maar eens na hoe vaak je daadwerkelijk in 6 seconden naar 100 km/u sprint, of harder dan 200 km/u rijdt. Ik vond een BMW 320d al snel zat.
Dan noem je ook wel zo ongeveer de beste automaat van dit moment ;)
Die auto kwam wel uit 2012 hè. Je zou toch zeggen dat Mercedes dan in 2015 wel bij zou zijn, maar blijkbaar heeft ze dat nog een jaar langer gekost. En dan zelfs alleen nog maar op de luxere modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Leolinedance schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:19:
[...]

[...]

Goed punt ook. Bij een Mondeo krijg je 235/40 R19
Is het een ST?

Op een gewone Mondeo zou ik liever 235/50 hebben. Heb je meteen de afwijking van je snelheidsmeter gecorrigeerd (7% meer omtrek) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:08:
[...]

Ik ben met je mee benieuwd, want die staat ook op mijn shortlist (alleen niet in het groen :) ).
Hij komt op een kleine € 1050/maand excl. brandstof bij 4 jaar en 40.000 km/jaar. Hij wordt me op deze manier iets te duur dus heb ook een calculatie voor de 1.5 TDCi met handbak aangevraagd. Dat moet een flink verschil opleveren want de catalogusprijs is dan ongeveer € 6000 minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die 1050 ex brandstof, is dat de Mondeo TDCi 150?

Voor dat geld rijd je ook een 318d of 320d Touring. Fractie kleiner dan de Mondeo, maar ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mondeo heb ik twee jaar geleden aan leaseplan gevraagd waarom die zo kostbaar is (voor hetzelfde geld pak je een 3 serie): lage restwaarde was het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
We Are Borg schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:56:
Mondeo heb ik twee jaar geleden aan leaseplan gevraagd waarom die zo kostbaar is (voor hetzelfde geld pak je een 3 serie): lage restwaarde was het antwoord
Grappig, bij ons is de Mondeo één van de goedkoopste D segmenters...

Mondeo Titanium past bijvoorbeeld wel, maar een Passat in de goedkoopste uitvoering past niet.
Een Talisman schijnt weer wel nét te kunnen, maar dat is het ongeveer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:53
Z___Z schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:01:
klopt _/-\o_ laatste gereden met een nieuwe e200 met deze 9G bak en dat rijdt voortreffelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Reinier schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:19:
[...]

Hij komt op een kleine € 1050/maand excl. brandstof bij 4 jaar en 40.000 km/jaar. Hij wordt me op deze manier iets te duur dus heb ook een calculatie voor de 1.5 TDCi met handbak aangevraagd. Dat moet een flink verschil opleveren want de catalogusprijs is dan ongeveer € 6000 minder.
Zo dan! En dan moet hij voor mij in voorkomend geval berekend worden voor 50k km / 3 jaar... Nu heb ik met het leasebedrag gelukkig niets te schaften, maar ik gok dat die duurder gaat worden dan een 3 serie. En dat terwijl de fiscale waarde van een Mondeo en een 3 Serie niet zover uit elkaar liggen (3 Serie gaat voor ca 55k, Mondeo ca 50k).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 16:11
Woohoo, mijn nieuwe leaseauto is besteld en goed gekeurd!

Wat rij ik nu:
2013 Volvo V40 D2 Summum, met alle opties behalve TV :)

Wat vind ik ervan:
Superauto, zit geweldig, rijd geweldig. Voor dagelijkse woon-werk ritten van 220km totaal een hele fijne reiswagen.
Echter, met een kindje begint de auto aardig krap te worden. Zeker als we een weekendje weg gaan. Daarnaast hebben wij een wens voor gezinsuitbreiding en dan volstaat 330 liter kofferbakruimte zeker niet meer.

Wat zijn de criteria voor een nieuwe wagen:
Meer ruimte, stationwagen, praktischer, maar met behoud van zitcomfort! Een D-segmenter zou heel erg fijn zijn. En gezien mijn budget zou dat makkelijk moeten lukken.

Welke autos stonden op mijn shortlist:
- Skoda Superb 2.0 TDI Style Business Line met extra opties
- Ford Mondeo 1.5 TDCI Titanium met een sloot opties

Welke auto's zijn afgevallen:
- Volvo V60: 430 liter kofferbak ruimte is erg weinig voor een €10k meerprijs!
- Volvo V70: uitloop model, volgens de dealer word die al niet meer geproduceerd en moet ik uit een voorraadmodel kiezen... Jammer
- Mercedes-Benz CLS 220d Shooting Brake: geen fijn gevoel bij de auto
- BMW 320dA EDE Centennial Edition en nog wat pakketten: In vergelijking met de andere autos te weinig kofferbakruimte
- VW Passat: Mooie auto, maar geen goed gevoel bij. Plus dat er al een berg Passat's op onze parkeerplaats staat... Wil wel wat anders
- Audi A4: Mooie auto, maar persoonlijk vind ik Audi erg duur wanneer je een complete auto wil rijden
- Opel Insignia: Te oud model, navigatie is 3x niks
- Peugeut 508: Te oud model, duurt te lang voordat de opvolger uitkomt.
- Mazda 6: mooie auto, rijdt heerlijk! Maar heb geen Mazda dealer in de buurt en dat vind ik heel erg vervelend.

Kortom, ben aardig wezen zoeken en vergelijken.

Op de shortlist terug te komen, Mondeo vs Superb. Ik had de keuze al gemaakt. Het moest de Superb worden. Ruimte goed voor elkaar, betere ergonomie voor de bestuurder. En duidelijk een beter navigatie/entertainment systeem tov de Mondeo. Dat kon mij echt niet bekoren. Ook de Sony geluidssysteem was niet op het niveau van mijn huidige Harman/Kardon in mijn V40 of het Canton systeem in de Superb.

Echter, toen....

Een lieftallige collega merkte op: "waarom kijk je niet naar de Talisman?". Talisman??? Wat is dat dan? Een Renault? Ok, ach ik kijk wel...
Dat had ik niet moeten doen... Ik ben als een blok gevallen voor die auto. Het uiterlijk, stijl, het interieur dat voelt alsof je jezelf heb getrakteerd op iets heel erg lekkers!

Echter, de Talisman Estate waar ik echt subliem in zit is de Initiale Paris uitvoering, de meest complete uitvoering die er is. Alleen bij de top-motorisering met alleen maar een automaat met dubbele koppeling. En 25% bijtelling... Shit!

Lang wikken en wegen, offertes van de leasemij op de keukentafel de knoop doorgehakt.
Komende 4 jaar ga ik rijden in een auto die een ontzettende grijns op mijn gezicht tovert!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8t6UuvLLYVZI975MJVbXRXQ6/thumb.jpg

Het is een Renault Talisman Estate TCE 200 Initiale Paris geworden!
Een 1.6 liter turbo benzinemotor gekoppeld aan een 7 traps automaat met dubbele koppeling
Kleur: Bleu Cosmos
Interieur: Zwart nappaleer

Extra opties (bovenop een bommetjevol uitrustingsniveau):
- Panoramadak
- Adaptieve cruise control
- Verwijderbare trekhaak

Kost mij een lieve duit, qua bijtelling 2x zoveel als de V40. Echter is de rust, ruimte, luxe en comfort hetgene wat mij over de streep heeft getrokken!

Nu wachten tot oktober/november!

Opper-prutser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Leuk verhaal en een mooie wel-overwogen keuze! Erg gave wagen om te zien op de weg.

Overigens is de bijtelling vanaf volgend jaar (2017) 22% (dus 21% wordt 22%, maar ook 25% gaat naar 22%), mocht je een klein zakcentje extra willen besparen (dus 3%) dan zou je de wagen in 2017 op kenteken moeten krijgen.

Wat is de uiteindelijke catalogusprijs van de samengestelde uitvoering precies? 48k?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Dankje RomeoJ!

Ik moet dit jaar mijn auto op kenteken hebben, een collega van mij neemt mijn auto over. Hij heeft nu een auto met een speciale (financiële) regeling die na afloop van contract komt te vervallen. Hij moet dan ineens heel veel betalen. Anders moet ik mijn auto doorrijden tot medio 2017 en ik begin de ruimte echt nodig te hebben.

De cataloguswaarde (fiscale waarde) is: €46.480,-

De afneembare trekhaak is nog eens €1600, maar achteraf. Als ik dan toch ergens over mag zeiken vind ik die trekhaak wel KNEITERDUUR. Zelfs bij mijn V40 was de afneembare trekhaak 1300 euro en dat zijn Volvo prijzen (die door de beugel genomen echt wel een factor hoger liggen dan Renault/Peugeot/Ford/etc).

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Kun je echt niet even tot januari wachten, evt. met een voorloopauto? 25% of 22% bijtelling kost je grofweg 10% minder per maand.
Mooie auto wel en de overwegingen/longlist lijken erg op de mijne. Ook een V40 met kind en mogelijke gezinsuitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Nee, het wachten is geen optie. Een voorloopauto voor twee maanden is erg duur voor mijn werkgever dus daar willen ze niet aan. En het leasetarief van mijn offerte is op dit moment, zeer, zeer interessant! Het is dan afwachten wat het over een jaar doet als ik mijn auto door blijf rijden.

Kortom, nu weet ik dat ik het kan betalen, en ik weet dat ik de dikste uitvoering kan rijden met de dikste motor. Volgend jaar is afwachten wat de leasetarieven doen. Dan maar 25% bijtelling, ik had toch al ingecalculeerd dat een nieuwe auto leasen duurder zal worden ivm bijtellingsregelingen.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:44
FatalZero schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:29:
Nee, het wachten is geen optie. Een voorloopauto voor twee maanden is erg duur voor mijn werkgever dus daar willen ze niet aan.
Is zo'n voorloopauto zo veel duurder dan voor een bedrijf? Zo ja dan heb ik mazzel gehad; ik mag de gehele bestelperiode van mijn wagen (4maanden) een voorloopauto rijden terwijl ik nog beschikte over eigen vervoer. Vond het wel een prima deal; heb mijn eigen auto nu rustig kunnen verkopen en wacht nu rustig de levering van de nieuwe auto af :)

P.s. mooie wagen heb je gekozen! Heb toevallig dezelfde kleur gekozen voor mijn Megane :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Egeau schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:46:
[...]

Is zo'n voorloopauto zo veel duurder dan voor een bedrijf? Zo ja dan heb ik mazzel gehad; ik mag de gehele bestelperiode van mijn wagen (4maanden) een voorloopauto rijden terwijl ik nog beschikte over eigen vervoer. Vond het wel een prima deal; heb mijn eigen auto nu rustig kunnen verkopen en wacht nu rustig de levering van de nieuwe auto af :)

P.s. mooie wagen heb je gekozen! Heb toevallig dezelfde kleur gekozen voor mijn Megane :)
Een voorloop auto kost de werkgever al snel richting de 1000 per maand (voor een gewone Golf), omdat die dingen dagelijks ingeleverd mogen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
FatalZero schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:48:
[...]

De afneembare trekhaak is nog eens €1600, maar achteraf. Als ik dan toch ergens over mag zeiken vind ik die trekhaak wel KNEITERDUUR. Zelfs bij mijn V40 was de afneembare trekhaak 1300 euro en dat zijn Volvo prijzen (die door de beugel genomen echt wel een factor hoger liggen dan Renault/Peugeot/Ford/etc).
1300 euro?! Toen ik mijn V40 in 2013 bestelde stond de afneembare trekhaak voor 880 in de prijslijst, en ik heb hem nog iets goedkoper dan dat vanwege korting. Waar komt die 500 euro prijs verschil vandaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

FatalZero schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:29:
Nee, het wachten is geen optie. Een voorloopauto voor twee maanden is erg duur voor mijn werkgever dus daar willen ze niet aan. En het leasetarief van mijn offerte is op dit moment, zeer, zeer interessant! Het is dan afwachten wat het over een jaar doet als ik mijn auto door blijf rijden.

Kortom, nu weet ik dat ik het kan betalen, en ik weet dat ik de dikste uitvoering kan rijden met de dikste motor. Volgend jaar is afwachten wat de leasetarieven doen. Dan maar 25% bijtelling, ik had toch al ingecalculeerd dat een nieuwe auto leasen duurder zal worden ivm bijtellingsregelingen.
Jammer dat uitstellen geen optie is. Het zou volgens mij een kwestie zijn van later op kenteken zetten, prijs verandert dan niet alleen het bijtellingspercentage wordt lager.

Maar goed als je je dit kan veroorloven: sjieke auto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:57
Tankiej schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:50:
[...]

1300 euro?! Toen ik mijn V40 in 2013 bestelde stond de afneembare trekhaak voor 880 in de prijslijst, en ik heb hem nog iets goedkoper dan dat vanwege korting. Waar komt die 500 euro prijs verschil vandaan? :?
Bij mijn V40 was de afneembare trekhaak ook €895. In 2015. Ik vond dat echter een absurd hoge prijs.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
FatalZero schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:23:

Wat rij ik nu:

Wat vind ik ervan:
Superauto, zit geweldig, rijd geweldig. Voor dagelijkse woon-werk ritten van 220km totaal een hele fijne reiswagen.
Echter, met een kindje begint de auto aardig krap te worden. Zeker als we een weekendje weg gaan. Daarnaast hebben wij een wens voor gezinsuitbreiding en dan volstaat 330 liter kofferbakruimte zeker niet meer.

Meer ruimte, stationwagen, praktischer, maar met behoud van zitcomfort! Een D-segmenter zou heel erg fijn zijn. En gezien mijn budget zou dat makkelijk moeten lukken.

- Volvo V70: uitloop model, volgens de dealer word die al niet meer geproduceerd en moet ik uit een voorraadmodel kiezen... Jammer
- BMW 320dA EDE Centennial Edition en nog wat pakketten: In vergelijking met de andere autos te weinig kofferbakruimte
- VW Passat: Mooie auto, maar geen goed gevoel bij. Plus dat er al een berg Passat's op onze parkeerplaats staat... Wil wel wat anders
- Audi A4: Mooie auto, maar persoonlijk vind ik Audi erg duur wanneer je een complete auto wil rijden
- Mazda 6: mooie auto, rijdt heerlijk! Maar heb geen Mazda dealer in de buurt en dat vind ik heel erg vervelend.

Op de shortlist terug te komen, Mondeo vs Superb. Ik had de keuze al gemaakt. Het moest de Superb worden. Ruimte goed voor elkaar, betere ergonomie voor de bestuurder. En duidelijk een beter navigatie/entertainment systeem tov de Mondeo. Dat kon mij echt niet bekoren. Ook de Sony geluidssysteem was niet op het niveau van mijn huidige Harman/Kardon in mijn V40 of het Canton systeem in de Superb.

Echter, toen....

Een lieftallige collega merkte op: "waarom kijk je niet naar de Talisman?". Talisman??? Wat is dat dan? Een Renault? Ok, ach ik kijk wel...
Dat had ik niet moeten doen... Ik ben als een blok gevallen voor die auto. Het uiterlijk, stijl, het interieur dat voelt alsof je jezelf heb getrakteerd op iets heel erg lekkers!

Echter, de Talisman Estate waar ik echt subliem in zit is de Initiale Paris uitvoering, de meest complete uitvoering die er is. Alleen bij de top-motorisering met alleen maar een automaat met dubbele koppeling. En 25% bijtelling... Shit!

Lang wikken en wegen, offertes van de leasemij op de keukentafel de knoop doorgehakt.
Komende 4 jaar ga ik rijden in een auto die een ontzettende grijns op mijn gezicht tovert!

[afbeelding]

Een 1.6 liter turbo benzinemotor gekoppeld aan een 7 traps automaat met dubbele koppeling

- Panoramadak
- Verwijderbare trekhaak

Kost mij een lieve duit, qua bijtelling 2x zoveel als de V40. Echter is de rust, ruimte, luxe en comfort hetgene wat mij over de streep heeft getrokken!

Ik hoop dat meerdere mensen dit kiezen, absoluut de mooiste D-segmenter van dit moment.
Kun je de uitlevering niet aanvragen voor januari? Dan is hij 22% bijtelling...
FatalZero schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:48:
Dankje RomeoJ!

Ik moet dit jaar mijn auto op kenteken hebben, een collega van mij neemt mijn auto over. Hij heeft nu een auto met een speciale (financiële) regeling die na afloop van contract komt te vervallen. Hij moet dan ineens heel veel betalen. Anders moet ik mijn auto doorrijden tot medio 2017 en ik begin de ruimte echt nodig te hebben.

De cataloguswaarde (fiscale waarde) is: €46.480,-

En tijdelijk een huurauto, misschien een optie?
Misschien eens voorleggen aan het bedrijf?
AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:48:
Een voorloop auto kost de werkgever al snel richting de 1000 per maand (voor een gewone Golf), omdat die dingen dagelijks ingeleverd mogen worden.
De leasemij zal wel vaker deze vraag krijgen en zal gewoon hierop gaan inspelen.
Ik zou zeker wel een Corsa voor een maand of twee overwegen persoonlijk.

Op basis van een fiscale waarde van 50K en 52% belasting, scheelt het je 3120 euro NETTO over een periode van 4 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

fonsoy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

Bij mijn V40 was de afneembare trekhaak ook €895. In 2015. Ik vond dat echter een absurd hoge prijs.
Inderdaad. Bij mij € 850 in 2012. Die € 1300 lijkt eerder de prijs voor een elektrisch wegklapbaar exemplaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:59
Met de huidige levertijd van de Talisman zit je denk ik al richting het einde van november. Is de bestelling al bevestigd vanuit leasemij dat die georderd is bij dealer?

In ieder geval gefeliciteerd met de aanschaf! Mag regelmatig met de Talisman 130 EDC rijden, rust, ruimte en de dynamische eigenschappen vind ik erg geslaagd!

[ Voor 3% gewijzigd door AnthonyR op 17-08-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
--
Mooi verhaal, ik zit in hetzelfde schuitje. De V40 (D4 R-Design) wordt te klein (of de kinderen te groot)
Ik overweeg nu ook een D-segmenter. Mijn vraag

Wat nou als een Mazda Dealer in de buurt had gezeten, was de keuze dan anders geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:22
ManiacScum schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:19:
[...]

De V40 (D4 R-Design) wordt te klein (of de kinderen te groot)
Grappig, hoe ouder mijn kinderen worden hoe minder ik juist mee heb (luiers, verschoning, wagen etc. hoeft allemaal niet meer mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:39:
[...]

Grappig, hoe ouder mijn kinderen worden hoe minder ik juist mee heb (luiers, verschoning, wagen etc. hoeft allemaal niet meer mee)
True, maar beetje ruimte op de achterbank is ook wel lekker als ze ouder worden denk ik.

Met betrekking tot de dealer. Er is op een redelijke afstand toch wel een Mazda dealer te vinden? En meer dan 1 x per jaar sta ik niet bij de dealer nu.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
[...]

De kofferruimte is ook totaal geen probleem, sterker nog met een dakkoffer hou ik in de kofferbak ruimte over. Echter de beenruimte en 'persoonlijke leefruimte' achterin de V40 is wel heel gering.

Het zijn nu ook niet bepaald korte ritjes die wij rijden (afgelopen vakantie ruim 4k aan kilometers in 3 weken).

De mogelijkheid is er nu éénmaal om groter te gaan en die grijp ik dan ook maar aan.
De V40 was een auto op het gevoel (sportiviteit etc) en heeft prima volstaan, maar zijn voorlopers waren groter en dat grotere mis ik nu toch wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ManiacScum schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:57:
[...]

Het zijn nu ook niet bepaald korte ritjes die wij rijden (afgelopen vakantie ruim 4k aan kilometers in 3 weken).
Dit. Alleen de reis is voor mij ieder jaar al bijna 5k km, nog los van wat ik op vakantie rijd (ook ca 1k km). Dit jaar was het de heenreis ideaal voor de twee jongsten, omdat de oudste is gaan vliegen, maar toch vind ik (en de kinderen) het wel prettig als ze een beetje de ruimte hebben achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Dit. Alleen de reis is voor mij ieder jaar al bijna 5k km, nog los van wat ik op vakantie rijd (ook ca 1k km). Dit jaar was het de heenreis ideaal voor de twee jongsten, omdat de oudste is gaan vliegen, maar toch vind ik (en de kinderen) het wel prettig als ze een beetje de ruimte hebben achterin.
5k? Ga je met de auto naar Griekenland ofzo? +/- 50 uur in de auto zitten noem ik niet echt vakantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

5k? Ga je met de auto naar Griekenland ofzo? +/- 50 uur in de auto zitten noem ik niet echt vakantie..
In een V40 niet nee :P , verder niet echt relevant voor de motivatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

Andalusie. Enkele reis afstand 2400 km. Prima te doen met een overnachting in de Pyreneeen. Ca 20 tot 22 uur rijden (2x, natuurlijk), te verdelen over 2x2 etappes.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-08-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:08

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

[...]

Zooi wordt minder maar de kinderen worden groter. :) Hier zijn ze 12, 14 en 16 en dan wordt het serieus krap op de achterbank van de meeste auto's. Om nog maar te zwijgen van de vakantiebagage van vijf grote mensen...

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Rijden naar de vakantiebestemming, we doen het inderdaad steeds minder. Dan nog, een ruime auto is wel zo lekker als je opgroeiende kinderen hebt, of juist in de babytijd. In de tussenliggende (basisschool) jaren zijn kids op hun compactst lijkt het :)

Met #2 op komst ben ik aan het rondkijken voor een 5 Touring. Kan de kinderwagen achterin zonder hem in te klappen ;)

• jongetje
  • Laatst online: 22:22
Jazzy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:50:
[...]
Zooi wordt minder maar de kinderen worden groter. :) Hier zijn ze 12, 14 en 16 en dan wordt het serieus krap op de achterbank van de meeste auto's. Om nog maar te zwijgen van de vakantiebagage van vijf grote mensen...
Ik begrijp je wel hoor. Daarom heb ik mede voor een Octavia Combi gekozen.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
t_captain schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:58:
[...]

Met #2 op komst ben ik aan het rondkijken voor een 5 Touring. Kan de kinderwagen achterin zonder hem in te klappen ;)
5-serie. Nice.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• t_captain
Ik ben ondernemer, en kan dus kiezen tussen kilometers schrijven of bijtellen (zoals een werknemer met een mobiliteitsbudget dat ook kan). Verder ben ik niet gebonden aan nieuwe auto's. In de grotere klasse bespaar je kapitalen door een tweedehands te kopen. Je wilt niet weten hoeveel er in de eerste jaren wordt afgeschreven :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Vertel mij wat! Heb net mijn C350e verkocht omdat ik helemaal ziek wordt van de afschrijving, heb totaal geen zin om dat nog een paar jaar te doen. Rij nu weer lekker rond in een Jaguar XJ van 2000 met een heerlijke V8. Kost geen drol en het verschil in verbruik en onderhoud staat in geen verhouding tot de afschrijving op een nieuwe auto.

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Erg mooie auto!
Ik moet nog even een paar maanden wachten maar dan mag ik ook een nieuwe auto uitzoeken. Ik ben de Talisman ook serieus aan het overwegen.
Op papier vind ik alleen de kofferbakruimte tegenvallen (572 liter), dat is dan zelfs minder dan in mijn 308 SW (610 liter).

Dus de Superb combi en Passat Variant zijn ook nog serieuze opties.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Wat rij ik nu:

Wat vind ik ervan:

Echter, toen....

[afbeelding]

- Panoramadak
- Verwijderbare trekhaak

Apart dat de keuze op een benzinemotor is gevallen. Gezien je shortlist en je aantal werkkm per dag. Van mijn werkgever mag je in zo'n geval alleen kiezen voor diesel.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• FatalZero
Can2 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Erg mooie auto!
Ik moet nog even een paar maanden wachten maar dan mag ik ook een nieuwe auto uitzoeken. Ik ben de Talisman ook serieus aan het overwegen.
Op papier vind ik alleen de kofferbakruimte tegenvallen (572 liter), dat is dan zelfs minder dan in mijn 308 SW (610 liter).

Op papier lijkt het tegen te vallen, echter is dat alleen maar op papier. Laurens van den Acker heeft het afdekzeil van het kofferruim vrij laag geplaatst vanwege de lijn van de auto. Echter als je die inklapt (of opbergt onder de laadvloer) dan heb je een zee van ruimte. Ter vergelijking, de Ford Mondeo Wagon heeft officiëel 554 liter. En is niet bepaald een kleine auto :)

Mbt de keuze voor een benzinemotor (zonder extreem offtopic te willen gaan): Mijn leasecontract word afgesloten voor 30.000 km p/j voor 4 jaar lang. Ongeacht wat ik rijd. Meerendeel van mijn collega's wonen zeer dichtbij ons kantoor (lees: < 20km enkele reis). Dus door de beugel genomen rijden zij nooit de 30.000 per jaar maar eerder 10~15k per jaar.

Mijn werkgever heeft de balans opgemaakt dat dit de voordeligste keuze voor de leaserijder/werkgever was.

Ik ben er in iedergeval blij mee!

Opper-prutser

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

JB

Cédric roelt!

kevinl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:56:
[...]

Apart dat de keuze op een benzinemotor is gevallen. Gezien je shortlist en je aantal werkkm per dag. Van mijn werkgever mag je in zo'n geval alleen kiezen voor diesel.
Viel me ook op. Een benzine is bij ons dan ook een no-go inderdaad. Weet even niet waar het omslagpunt ligt tegenwoordig maar dit is al snel 40-50K per jaar :)

edit:
Aah zie nu de toelichting :)

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 18-08-2016 10:27 ]

Mijn boefje is liev!

• BlakHawk
Can2 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:41:
Erg mooie auto!

De op papier getallen kloppen niet altijd, mijn Fabia had op papier meer ruimte dan een A4 station en de nieuwe Golf station heeft op papier meer ruimte dan een Passat. Dat klopt in de praktijk natuurlijk niet...

http://www.autoweek.nl/ca...=86632&id2=64694&cache=no

605 liter voor de Golf en 603 liter voor de Passat, ik geloof er geen zak van... Zet ze eens naast elkaar...

Dus staar je niet blind op die getallen maar ga eens kijken.

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Je hoeft geen geleerde te zijn om vast te stellen dat Golf variant meer kofferruimte heeft dan een Volvo V60. Volgens mij heeft het ook te maken of er ruimte is voor een reservewiel of niet.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Korvaag
  • Laatst online: 22:32
JB schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

Viel me ook op. Een benzine is bij ons dan ook een no-go inderdaad. Weet even niet waar het omslagpunt ligt tegenwoordig maar dit is al snel 40-50K per jaar :)

edit:
Aah zie nu de toelichting :)
Wij krijgen een leasebudget voor auto + brandstof. Als wij daarvoor een benzinewagen willen rijden is prima, maar dan ben je een groot deel van je budget dus kwijt aan de brandstof.

UNOX: The worst operating system

• JB

JB

Cédric roelt!

Korvaag schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:44:
[...]

Wij krijgen een leasebudget voor auto + brandstof. Als wij daarvoor een benzinewagen willen rijden is prima, maar dan ben je een groot deel van je budget dus kwijt aan de brandstof.
Zover ik weet is benzine rijden juist meer budget? Of ja, voor hetzelfde budget meer auto.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 18-08-2016 10:48 ]

Mijn boefje is liev!

• BlakHawk
kevinl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:41:
Je hoeft geen geleerde te zijn om vast te stellen dat Golf variant meer kofferruimte heeft dan een Volvo V60. Volgens mij heeft het ook te maken of er ruimte is voor een reservewiel of niet.
De vergelijking ging tussen een talisman (d segment) en een 308 (c segment)...
De V60 staat bekend om zijn kleine kofferbak...

• Korvaag
JB schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Zover ik weet is benzine rijden juist meer budget?
Hoe bedoel je ?

Als je 1000 euro krijgt voor auto + brandstof kan je dat op 2 manieren uitgeven:
1. dieseltje voor 800 met 200 euro brandstof
2. benzine-auto voor 700 met 300 brandstof

• JB

JB

Cédric roelt!

Korvaag schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Hoe bedoel je ?

Als je 1000 euro krijgt voor auto + brandstof kan je dat op 2 manieren uitgeven:
Ja maar dan bedoel je dus dat je een groter voorschot op benzine nodig hebt bij dezelfde aantal km's? Wij hebben hier budget excl brandstof. Als je een benzine kiest voor hetzelfde budget, dan kun je meer aankleden.

Mijn boefje is liev!

• t_captain
Als je een Volvo met een zee aan kofferruimte wilt, moet je de V70 overwegen en niet de V60. Die V60 is echt zo'n 'lifestyle station': een beetje station en een beetje mooi gelijnd. De V70 is 100% station. Worden ze nog nieuw geleverd of is het nu een V90?

• JB

JB

Cédric roelt!

t_captain schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:51:
Als je een Volvo met een zee aan kofferruimte wilt, moet je de V70 overwegen en niet de V60. Die V60 is echt zo'n 'lifestyle station': een beetje station en een beetje mooi gelijnd. De V70 is 100% station. Worden ze nog nieuw geleverd of is het nu een V90?
De V70 wordt volgens mij niet meer gemaakt en nog alleen uit voorraad te krijgen?

Mijn boefje is liev!

• Korvaag
JB schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

Ja maar dan bedoel je dus dat je een groter voorschot op benzine nodig hebt bij dezelfde aantal km's?
Ja precies. Wij krijgen bedrag x in totaal. Hoe je dat uitgeeft mag je zelf weten. Al bestel je een V8 benzine Alto dan is dat prima. Zoals het geheel van lease en voorschot brandstof maar niet boven x uitkomt.

(ok niet helemaal, want er is ook nog zoiets als maatschappelijk verantwoord ondernemen dus er zitten wat CO2 emissielimieten aan).

• G33st
  • Laatst online: 20:32
Toen ik bij mijn huidige werkgever in dienst kwam, was ik niet in het bezit van een eigen auto. Daarom is er destijds gekozen om een demo-auto bij een Peugeot dealer te nemen (met 2000km op de teller). Hier heb ik destijds zelf geen proefrit in gemaakt, maar mijn werkgever wel. Bij de koop heeft hij waarschijnlijk de velgenschade gemist, toen ik de auto zelf ophaalde zag ik het in eerste instantie ook niet. Na enkele dagen viel mij op dat er op 2 van de 4 velgen lichte velgenschade is en op 1 velg redelijk veel schade. Sinds ik het weet, nu circa 1,5 jaar, baal ik iedere keer als ik het zie ontzettend van deze schade. Ik moet nog 2,5 jaar met deze auto, dus zou ik het graag repareren.

Nu las ik op internet dat de 4 velgen gerepareerd/gespoten/gepowercoat kunnen worden bij gespecialiseerde bedrijven voor circa 200-300 euro. Een bedrag dat ik er zelf zeker voor over heb.

Weet iemand of het is toegestaan deze schade gewoon zelf te laten repareren? of moet ik dit via de lease maatschappij laten regelen? Uiteraard betaal ik dit zelf, ik vind het gewoon spuuglelijk en zonde.

[ Voor 3% gewijzigd door G33st op 18-08-2016 10:54 ]

• Korvaag
Weet iemand of het is toegestaan deze schade gewoon zelf te laten repareren? of moet ik dit via de lease maatschappij laten regelen? Uiteraard betaal ik dit zelf, ik vind het gewoon spuuglelijk en zonde.
Bel je leasemaatschappij..

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
FatalZero schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Op papier lijkt het tegen te vallen, echter is dat alleen maar op papier. Laurens van den Acker heeft het afdekzeil van het kofferruim vrij laag geplaatst vanwege de lijn van de auto. Echter als je die inklapt (of opbergt onder de laadvloer) dan heb je een zee van ruimte. Ter vergelijking, de Ford Mondeo Wagon heeft officiëel 554 liter. En is niet bepaald een kleine auto :)
Ah dat wist ik niet. Voor het aantal liters meten ze inderdaad tot het afdekzeil.. dat zou het misschien wel eens kunnen verklaren. Binnenkort maar eens de verschillende opties in het echt bekijken.

• JB

JB

Cédric roelt!

G33st schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:53:

Gewoon doen. Ik pas ook eea aan. De auto zou full-led zijn... Dat is ie inmiddels :P

Bij de vorige idemdito. Wordt echt niet naar gekeken bij inleveren oid.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 18-08-2016 10:55 ]

Mijn boefje is liev!

• G33st
Over het algemeen zijn deze traag, op een dergelijke verzoek doen ze een maand voor een fatsoenlijke reactie.
JB schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Gewoon doen. Ik pas ook eea aan. De auto zou full-led zijn... Dat is ie inmiddels :P

Bij de vorige idemdito. Wordt echt niet naar gekeken bij inleveren oid.
Dank. Waarschijnlijk kan ik het inderdaad ook beter laten repareren, enkele krassen zijn meer dan 10cm. Welke bij inleveren zeker niet goedgekeurd worden. Dan zit ik tegen die tijd alsnog met de kosten. Dan kijk ik liever de komende 2,5 jaar alvast tegen een frisse auto aan :).

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
G33st schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:53:

Ik zou zeggen, leg het voor aan de LM, normaliter gewoon verzekeringswerk. Is vast wel uit te komen en kost jou het eventuele eigen risico, wat je weer af mag trekken omdat het autokosten zijn.

• JB

JB

Cédric roelt!

satya schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:00:
[...]

Ik zou zeggen, leg het voor aan de LM, normaliter gewoon verzekeringswerk. Is vast wel uit te komen en kost jou het eventuele eigen risico, wat je weer af mag trekken omdat het autokosten zijn.
Dat kun je ook proberen inderdaad. Indien het "onder werktijd" gebeurt dan mag het niet doorbelast worden op de werknemer. Ik weet alleen niet hoe zoiets werkt mbt velgschade tov meldplicht schade binnen zoveel uur?

Mijn boefje is liev!

• Korvaag
Over het algemeen zijn deze traag, op een dergelijke verzoek doen ze een maand voor een fatsoenlijke reactie.
Hmja.. zoveel leasemaatschappijen als voorwaarden en contracten... Je bent zelf niet de eigenaar van de auto dus ik zou het risico niet nemen. Overigens heb je ook nog de kans dat ze de auto niet accepteren omdat hij niet op jouw naam staat en er geen reparatieverzoek is van de leasemaatschappij.

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Hoe bedoel je ?

Klopt, maar voor 700 + 300 benzine krijg je veel meer auto dan voor 800 + 200 diesel. Bij 40k km was het voor mij kiezen tussen een diesel met cataloguswaarde van rond de 33k of benzine met cataloguswaarde rond de 40k, dus 20% meer auto voor hetzelfde budget. Toen ik mocht kiezen was de benzineprijs 1,80/liter. Dus nu de brandstofprijs omlaag is gegaan ligt het omslagpunt nog veel hoger.
Jazzy schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:30:
Vertel mij wat! Heb net mijn C350e verkocht omdat ik helemaal ziek wordt van de afschrijving, heb totaal geen zin om dat nog een paar jaar te doen. Rij nu weer lekker rond in een Jaguar XJ van 2000 met een heerlijke V8. Kost geen drol en het verschil in verbruik en onderhoud staat in geen verhouding tot de afschrijving op een nieuwe auto.
Hoe beviel het rijden van de C350e buiten de kosten?

[ Voor 26% gewijzigd door Z___Z op 18-08-2016 11:03 ]

• G33st
JB schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

Dat kun je ook proberen inderdaad. Indien het "onder werktijd" gebeurt dan mag het niet doorbelast worden op de werknemer. Ik weet alleen niet hoe zoiets werkt mbt velgschade tov meldplicht schade binnen zoveel uur?
'Onder werktijd' is in deze ook al een lastige, omdat de schade er al was voordat ik de auto kreeg. Ik heb zelf wel onder werktijd een klein butsje in de linker voorvelg veroorzaakt van 0,5 cm, welke me nog steeds pijn doet - zonde.

• Korvaag
Klopt, maar voor 700 + 300 benzine krijg je veel meer auto dan voor 800 + 200 diesel.
Dat hangt maar net af van de wagen, leaseuitvoeringen, actiepakketten etc. Benzine-auto's zijn over het algemeen goedkoper in catalogusprijs en leaseprijs, maar daar staat dus weer tegenover dat er een grote voorschot benzine is, dus je kan ook minder besteden aan de auto.

Je hebt iig de mogelijkheid om een voor jou zo best mogelijke auto te kiezen. Of dat hem nou gaat zitten in de leaseprijs of de beperktere bijtelling als je een benzinewagen kiest, dat is aan jou. Je wordt iig niet in een dieselkeurslijf gedwongen.

Edit: ik zie trouwens dat we hiermee off-topic gaan... einde van dit onderwerp hier denk ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 18-08-2016 11:11 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

G33st schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:04:
[...]

'Onder werktijd' is in deze ook al een lastige, omdat de schade er al was voordat ik de auto kreeg. Ik heb zelf wel onder werktijd een klein butsje in de linker voorvelg veroorzaakt van 0,5 cm, welke me nog steeds pijn doet - zonde.
Onder werktijd is een ruim begrip. Mijn schade is toevallig altijd onder werktijd ontstaan :+ ;)

Mijn boefje is liev!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Z___Z schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:02:
Hoe beviel het rijden van de C350e buiten de kosten?
Kan ik kort over zijn, is gewoon een superauto. Het hybride systeem werkt feilloos, stuk soepeler dan die in de V60 bijvoorbeeld. Vaak merk je gewoon niet op welke motor je rijd, dat hebben ze bij Mercedes inmiddels echt heel goed onder de knie.

Ik heb wat kleine probleempjes gehad waarbij ik door Stern Amersfoort eigenlijk gewoon ronduit slecht behandeld ben. Nadien overgestapt op het filliaal in Veenendaal en daar echt de Mercedes-behandeling ervaren. Had geklaagd over windgeruis, bekend probleem bij de nieuwe C, wat netjes onderzocht is en accoustische voorruiten tot gevolg gehad heeft. Voor een miniscuul kraakje wilden ze het hele dashboard gaan demonteren, maar dat heb ik niet door laten gaan omdat ik het zonde van het werk vond en ik de auto toch al van de hand wilde doen.

Het leer in mijn auto was door Cools geïnstalleerd omdat ik te laat was met wijzigen van mijn bestelling, maar de kwaliteit is echt schitterend. Wel was het beige bijna wit en dus vreselijk besmettelijk, alleen al van een gekleurde spijkerbroek werd het helemaal groezelig.

De binnenruimte van dit model is prima op orde, ook achterin zit je als een koning. Het is geen Superp maar in ieder geval een stuk ruimer dan de 3 en de A4. Wat zal ik zeggen verder, de C350e is enorm luxe en alles werkt gewoon zoals je verwacht. Hele representatieve auto ook, al houdt niet iedereen van de uitvoering met de ster op de grille die ik gekozen had. Zelf genoot ik iedere keer als ik naar de auto toe liep, schitterende bak,

• t_captain
@korvaag: soms heb je een budget excl brandstof. Dan is benzine meestal gunstiger. (behalve dat juist die bedrijven soms diesel afdwingen)

• Mantho
  • Laatst online: 10-09-2020
Nog een algemene vraag: is het uberhaupt OOIT mogelijk om te onderhandelen met een dealer over de prijs van de auto?
Ik denk van niet aangezien er natuurlijk afspraken zijn waarschijnlijk tussen LM en dealer en er standaard prijzen gehanteerd worden, maar aan de andere kant zou een leaseprijs weer minder kunnen worden als je er een paar duizend euro af kunt krijgen.

Ik vraag het omdat ik hier af en toe heb gelezen dat mensen net een paar euro van de maanprijs af kunnen krijgen om een bepaalde auto toch binnen het budget te krijgen. Misschien is dit dan meer de communicatie tussen dealer en LM wederom though.

Een aantal jaar geleden heb ik dit toen bij de dealer zelf gevraagd, maar die zeggen uiteraard sowieso 'nee' ;-)

• satya
  • Laatst online: 01-10 21:52
Mantho schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:19:
Nog een algemene vraag: is het uberhaupt OOIT mogelijk om te onderhandelen met een dealer over de prijs van de auto?
Die mogelijkheid is er zeker, maar dan moet je offertes aanvragen bij meerdere dealers en die tegen elkaar uitspelen. Bij ons is er een lijst van preferente dealers, en bij sommige merken zijn er meerdere dealers.

Vervolgens brengen wij de beste offerte in bij de LM.

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Het probleem is dat de leasemaatschappij al een forse korting eist, op die manier blijft er dus weinig speelruimte over voor de dealer. Iets anders zijn speciale zakelijke uitvoeringen die een min of meer vaste configuratie hebben die op zakelijke rijders afgestemd is. Denk aan navigatie, telefoon en dergelijke Die zijn vaak heel concurrerend geprijsd en er zit een hele lage marge op. Op deze auto's zit al helemaal weinig onderhandelingsruimte.

Die 'een paar duizend euro' die je noemt is gewoon onrealistisch. Vaak moet je denken aan een bedrag van maximaal 1000 euro of een afspraak met iets van grotere velgen, winterbanden, dakdragers of een skibox.

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 18:12
Ik kon, in BE, bij Opel er nog een (letterlijk: 1) procentje afpraten. Bij Renault kon er niets meer gedaan worden dan de reeds (door het bedrijf en LM) onderhandelde kortingen.

Nu zitten we voor de meeste merken die nog zijn toegelaten (geen Opel of Renault meer o.a.) bij preferred dealers. Standaard dus al betere condities, dus denk ik dat er nog minder marge zal zijn.

• Shanquish
  • Niet online
Jazzy schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:35:
Het probleem is dat de leasemaatschappij al een forse korting eist, op die manier blijft er dus weinig speelruimte over voor de dealer. Iets anders zijn speciale zakelijke uitvoeringen die een min of meer vaste configuratie hebben die op zakelijke rijders afgestemd is. Denk aan navigatie, telefoon en dergelijke Die zijn vaak heel concurrerend geprijsd en er zit een hele lage marge op. Op deze auto's zit al helemaal weinig onderhandelingsruimte.

Die 'een paar duizend euro' die je noemt is gewoon onrealistisch. Vaak moet je denken aan een bedrag van maximaal 1000 euro of een afspraak met iets van grotere velgen, winterbanden, dakdragers of een skibox.
die ruimte wordt inderdaad helemaal opgesnoept door de leasemij. ik heb nog een setje luxe kentekenplaten erbij kunnen praten, maar daarna was het wel over ook.

vaak is het kiezen van een leverende dealer ook niet mogelijk omdat de leasetoko voorkeurdealers gebruikt om bij in te kopen (meer stuks is meer korting)

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Ik had korting geregeld op een aantal accessoires.
Dit telt niet mee voor de bijtelling maar wel voor het leasebedrag in mijn geval. Had bijvoorbeeld een afneembare trekhaak voor €500,- (ipv het absurde bedrag van €1000,-) geregeld.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
Bam: https://www.dropbox.com/s...ormance%20August.pdf?dl=0
189 per maand inclusief de btw voor een golf gti met 10k en 24mnd.

Dan vraag ik me toch weer af wat er met die leasetarieven in NL aan de hand is (die zijn toch behoorlijk gestegen dit jaar). Voor dat geld krijg ik niet eens een Aygo. Maar ja helaas niet zon mooi aanbieding voor ons.

• Reinier

Reinier

\o/

Ik kreeg er een fietsdrager bij à € 450. Na twee seconden nadenken was de dealer akkoord :)
Nu bij de Mondeo weet ik nog niet hoe ik het kan aanpakken; ik geloof ook dat ik geen vrije dealerkeuze meer heb. Wil sowieso luxe platen plus twee witte platen maar dat kost ook niks.

• t_captain
Korvaag schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:53:
[...]

Ja precies. Wij krijgen bedrag x in totaal. Hoe je dat uitgeeft mag je zelf weten. Al bestel je een V8 benzine Alto dan is dat prima. Zoals het geheel van lease en voorschot brandstof maar niet boven x uitkomt.

(ok niet helemaal, want er is ook nog zoiets als maatschappelijk verantwoord ondernemen dus er zitten wat CO2 emissielimieten aan).
Toch zitten er vaak onredelijkheden in een ogenschijnlijk simpel systeem. Als iemand part-time werkt, raakt hij peo rato een deel van zijn leasebudget kwijt.

Maar de eerste werkgever die de zakelijke normkilometers omlaag draait omdat je minder dagen werkt, heb ik nog niet gezien.

Verwijderd

Hallo :)

Ik mag ook een nieuwe lease-auto uitzoeken :) Heb nu een Alfa Mito met nog 14% bijtelling, maar deze mag ik volgende maand inleveren :( Dus ook ik mag er nu aan geloven (het is toch niet normaal hoe de percentages zijn gestegen?!). Maar goed, het is niet anders...

Iemand misschien een voorstel voor een auto? Ik vind het ontzettend lastig.

Mijn lease-budget is € 9549 per jaar, dit is inclusief BTW, BPM en brandstofvoorschot. Ik rijd ongeveer 35.000 km per jaar. Overschrijding van het leasebudget mag, maar dat mag ik volledig zelf betalen :) Wat voor auto's komen met zo'n budget in aanmerking? Mito ben ik heel tevreden over en overweeg zelfs om gewoon weer een nieuwe te nemen.

Maar goed wellicht heeft iemand nog een leuke suggestie. Ben alleenstaand en geen kinderen (dus geen extra ruime auto o.i.d. nodig).

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 19:58
Kianzzz,

Het percentage is niet gestegen. De korting wordt minder :p. En ik denk dat je een typo hebt gemaakt in je budget?

Edit: ik las verkeerd... Per jaar ipv per maand..

[ Voor 17% gewijzigd door Randleman op 18-08-2016 18:52 ]

• t_captain
9600 per jaar is 800 per maand. Dat is geen vreemd bedrag, en 35.000 normkilometers is ook vrij gemiddeld.

De catch: inclusief BTW. Bedoelen ze daar de BTW-correctie (2.7% cataloguswaarde per jaar) of de voorheffing (21% op de lease- en brandstoffacturen)?

Verwijderd

Jaarkilometrage 35000
Looptijd in maanden 50
Budget per jaar obv 35K 9459

Leasekosten (incl brandstof) p jr obv offerte 11258,00 (incl. BTW, denk ik?)
BTW PG (2,7% x fisc. waarde auto) 1174,00
Totaal kosten p.jr 12432,00

tekort/overschot tov budget: -2973,00

totaal eigen bijdrage per jaar: -2973,00
min. eigen bijdrage per maand -247,75

Dit is een berekening voor een Golf GTE. Dacht leuk... een Golf GTE met bouwjaar 2015 met nog 7% bijtelling, maar dan mag ik 247,75 zelf bijbetalen, haha! Dat wordt hem dus niet... Maar voor jullie in ieder geval een idee hoe het één en ander wordt berekend.

Verwijderd

Dus is er iemand met een dergelijk budget? En welke auto heb jij? :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
[...]

Hoe bedoel je ?

Ellende is dat diesels duurder zijn. Dus hoger leasebedrag en hoger bijtellingsbedrag.
In elk geval bij de leasemaatschappijen die ik de laatste jaren mee heb mogen maken.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Korvaag
Hyp Hyper schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:16:
[...]
Ellende is dat diesels duurder zijn. Dus hoger leasebedrag en hoger bijtellingsbedrag.
In elk geval bij de leasemaatschappijen die ik de laatste jaren mee heb mogen maken.
Hoezo is dat ellende.. dat is juist het hele punt van eventueel een benzinewagen leasen.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:02:
Jaarkilometrage 35000
Looptijd in maanden 50
Budget per jaar obv 35K 9459

Leasekosten (incl brandstof) p jr obv offerte 11258,00 (incl. BTW, denk ik?)
BTW PG (2,7% x fisc. waarde auto) 1174,00
Totaal kosten p.jr 12432,00

tekort/overschot tov budget: -2973,00

totaal eigen bijdrage per jaar: -2973,00
min. eigen bijdrage per maand -247,75

Dit is een berekening voor een Golf GTE. Dacht leuk... een Golf GTE met bouwjaar 2015 met nog 7% bijtelling, maar dan mag ik 247,75 zelf bijbetalen, haha! Dat wordt hem dus niet... Maar voor jullie in ieder geval een idee hoe het één en ander wordt berekend.
Kijk goed of dit niet interessant is, ik heb een auto van 26000 en 21% en betaal netto rond de 240.
Met die eigen bijdrage en 7% komt het op een bijtelling volgens berekenhet.nl om en nabij 257 euro heb gewoon een gemiddeld salaris genomen en auto van 45000€ (is de gte ongeveer dacht ik)

Uiteraard in de gaten houden of je je eigen bijdrage bij vertrek niet moet 'aflossen'

Let wel het bedrag hierboven lijkt mij exclusief btw. (21%)

• Reinier

Reinier

\o/

Korvaag schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:17:
[...]

Hoezo is dat ellende.. dat is juist het hele punt van eventueel een benzinewagen leasen.
Ja, maar als dat niet mag, en je dus een diesel moet, dan is het niet fijn dat ze duurder zijn :)

Anyways, ik denk dat ik niet meer verder ga kijken. Mijn longlist van 42 merken/auto's/uitvoeringen is in vrij korte tijd gereduceerd tot slechts de Mondeo vijfdeurs, dus die gaat besteld worden.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Korvaag schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:17:
[...]

Je punt was toch dat je voor diesel meer uit kon geven aan de auto t.o.v. benzine? Dan noem ik het als ellende dat de dieselwagen duurder is, waardoor je een flink deel van dat brandstofvoordeel alweer opslokt en ook nog eens meer bijtelling betaalt. Ik zou dus benzine kiezen als ik de keuze zou hebben. (die ik niet heb)

Heb meerdere rekenvoorbeelden gedaan bij onze leasemaatschappij en vergelijkbare benzine- en dieselmodellen waren in elk geval duurder (voor mij) in de dieselvariant. Gelijke uitvoering, gelijke opties.

[ Voor 17% gewijzigd door Hyp Hyper op 18-08-2016 20:32 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Oid schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:21:
[...]

Kijk goed of dit niet interessant is, ik heb een auto van 26000 en 21% en betaal netto rond de 240.
Met die eigen bijdrage en 7% komt het op een bijtelling volgens berekenhet.nl om en nabij 257 euro heb gewoon een gemiddeld salaris genomen en auto van 45000€ (is de gte ongeveer dacht ik)

Uiteraard in de gaten houden of je je eigen bijdrage bij vertrek niet moet 'aflossen'

Let wel het bedrag hierboven lijkt mij exclusief btw. (21%)
Enkel interessant als de eigen bijdrage aftrekbaar is... :) En dat is in principe niet het geval als je buiten je budget komt. Er is immers geen sprake van een eigen bijdrage voor privégebruik. Of werkt het zo niet?

Mercedes A AMG night edition is ook mooi... wel 300 euro netto bijtelling (voor mij dan), maar wauw _/-\o_ . (€ 29.995 en 25% bijtelling). Waarom is deze auto nou geen 21%, haha! Had ik het meteen gedaan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 20:46 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic