Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.238 views

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:39:
Enkel interessant als de eigen bijdrage aftrekbaar is... :) En dat is in principe niet het geval als je buiten je budget komt. Er is immers geen sprake van een eigen bijdrage voor privégebruik. Of werkt het zo niet?

Mercedes A AMG night edition is ook mooi... wel 300 euro netto bijtelling (voor mij dan), maar wauw _/-\o_ . (€ 29.995 en 25% bijtelling). Waarom is deze auto nou geen 21%, haha! Had ik het meteen gedaan ;)
Volgens mij kun je alle kosten aan je leaseauto zo'n beetje als eigen bijdrage opdragen toch?
Als je zelf privacy shades koopt, tol in het buitenland etc.

Youtube: DashcamNL

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:33

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:39:
[...]

Enkel interessant als de eigen bijdrage aftrekbaar is... :) En dat is in principe niet het geval als je buiten je budget komt. Er is immers geen sprake van een eigen bijdrage voor privégebruik. Of werkt het zo niet?

Mercedes A AMG night edition is ook mooi... wel 300 euro netto bijtelling (voor mij dan), maar wauw _/-\o_ . (€ 29.995 en 25% bijtelling). Waarom is deze auto nou geen 21%, haha! Had ik het meteen gedaan ;)
In 2017 scheelt het weer een paar procentjes in jouw voordeel. Weet alleen niet hoe snel je huidige leasebak eruit moet (wellicht mag je die rekken tot 1-2017)?

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

De auto verlengen kan wel. In principe moet ik hem volgende maand inleveren, maar mijn werkgever gaf aan dat ik hem ook nog kon verlengen.

Even op internet gekeken:

De extra bijdrage die een leaserijder aan de werkgever betaalt wanneer hij het leasebudget overschrijdt, is aftrekbaar voor de bijtelling. Namelijk alleen voor zover de bijdrage valt toe te rekenen aan de privékilometers. Dit geldt dus bijvoorbeeld ook voor een bijdrage die een werknemer betaalt omdat hij een duurdere leaseauto heeft dan dat hij volgens de regeling van zijn werkgever mag leasen. Belangrijk is wel dat tussen werkgever en werknemer is overeengekomen, en in de autoregeling van de werkgever is vastgelegd, dat een hogere bijdrage is verschuldigd voor het daadwerkelijke privégebruik.

Tja, wat bedoelen ze hier nu mee. Is het nu wel/niet aftrekbaar? Ik zou zeggen van niet. Ik betaal immers alleen bijtelling in principe en niet automatisch een eigen bijdrage voor privégebruik...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 21:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:19:
De auto verlengen kan wel. In principe moet ik hem volgende maand inleveren, maar mijn werkgever gaf aan dat ik hem ook nog kon verlengen.

Even op internet gekeken:

De extra bijdrage die een leaserijder aan de werkgever betaalt wanneer hij het leasebudget overschrijdt, is aftrekbaar voor de bijtelling. Namelijk alleen voor zover de bijdrage valt toe te rekenen aan de privékilometers. Dit geldt dus bijvoorbeeld ook voor een bijdrage die een werknemer betaalt omdat hij een duurdere leaseauto heeft dan dat hij volgens de regeling van zijn werkgever mag leasen. Belangrijk is wel dat tussen werkgever en werknemer is overeengekomen, en in de autoregeling van de werkgever is vastgelegd, dat een hogere bijdrage is verschuldigd voor het daadwerkelijke privégebruik.

Tja, wat bedoelen ze hier nu mee. Is het nu wel/niet aftrekbaar? Ik zou zeggen van niet. Ik betaal immers alleen bijtelling in principe en niet automatisch een eigen bijdrage voor privégebruik...
Als de werkgever het slim omschrijft wel. Officieel moet je volgens mij met een percentage rekenen. (Bij boven budget dus.) Maar als de werkgever het gewoon omschrijft als eigen bijdrage is er niks aan de hand.

Maar ik begrijp even geen hol van je budget. Je werkt gewoon in NL toch?

Verwijderd

Ik heb het bij mijn baas neergelegd vanmiddag inderdaad.... Als de bijdrage aftrekbaar is dan ga ik gewoon voor de Golf GTE :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 21:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:26:
Ik heb het bij mijn baas neergelegd vanmiddag inderdaad.... Als de bijdrage aftrekbaar is dan ga ik gewoon voor de Golf GTE :)
Je zit in 40,4% neem ik aan? Die Golf is dan niet veel goedkoper dan de A. Zou alles nog eens goed narekenen. Tenzijn je natuurlijk liever de GTE wil. De werkgever gaat extra brandstof niet aan je doorbelasten?

Verwijderd

Nee, liever de A. Extra brandstof wordt niet doorberekend. Maar mag wel maar maximaal 10.000 kilometer privé rijden. Maar goed ik houd de privé-kilometers wel bij in mijn Excel-bestand :) Moet ook zeggen dat ik er de afgelopen jaren er altijd binnen ben gebleven...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:37:
Nee, liever de A. Extra brandstof wordt niet doorberekend. Maar mag wel maar maximaal 10.000 kilometer privé rijden. Maar goed ik houd de privé-kilometers wel bij in mijn Excel-bestand :) Moet ook zeggen dat ik er de afgelopen jaren er altijd binnen ben gebleven...
Zoveel verschil in bijtelling zit niet tussen de A en de Golf toch?

Verwijderd

Nee, klopt. Maar blijft veel geld. Maar volgens mij zit je snel aan een netto bijtelling van € 200 a € 300. Wat rijden jullie en wat zijn jullie netto aan bijtelling kwijt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 22:01 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Mijn laatste leaseauto kostte me netto zo'n 400 euro per maand. EB van 200, bijteling 25% over 33k.

Verwijderd

Jaarkilometrage 35000
Looptijd in maanden 60
Budget per jaar obv 35K 9459

Leasekosten (incl brandstof) p jr obv offerte 9217,20
BTW PG (2,7% x fisc. waarde auto) 809,87
Totaal kosten p.jr 10.027,27

tekort/overschot tov budget: -568,07

totaal eigen bijdrage per jaar: -568,07
min. eigen bijdrage per maand -47,33

Bovendien heb ik dus ook een eigen bijdrage op de Mercedes.... :( Kom ik nog op € 295 per maand uit qua netto bijtelling.... (mits aftrekbaar en bijtelling 2017: 22%) :)

Maar aan de andere kant schijn je voor een kleine auto dit ook kwijt te zijn als je hem zelf koopt. Heb toevallig een Hyundai i10 nog privé en bij Nibud zeggen ze dat ik daar 310 per maand (gemiddeld aan kwijt ben). Maar volgens mij is dit toch een stuk minder :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 22:24 ]

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:12:
Mijn laatste leaseauto kostte me netto zo'n 400 euro per maand. EB van 200, bijteling 25% over 33k.
En wat voor auto had je?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe ons een lol, als je zelf als laatste gereageerd hebt, edit dan je laatste post ipv een nieuwe te maken.
En verder kun je voor berekeningen ook op diverse sites terecht. Dit topic gaat over het kiezen, en niet specifiek over de financiele afhandeling :)

Maar een GTE betekent ook een laadpaal aan de deur, of een hoop benzinekosten. Al eens aan je baas gevraagd hoe ie daar mee om wil gaan, en hoe de regeling is bij de leasemij voor een laadpaal aan de deur? Die stroom moet van je huis afgetapt worden dus je stroomtekening gaat omhoog, en dat geld wil je op de een of andere manier wel graag terugzien ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:59:
Wat rijden jullie en wat zijn jullie netto aan bijtelling kwijt?
Octavia, €320 netto/maand.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• t_captain
Ging om een BMW 118d. Mijn eerste kennismaking met BMW. Inmiddels een paar jaar verder en van plan om de 3 coupe naar een 3 touring om te ruilen of een 5 touring, maar die auto's rijd ik liever tweedehands en niet meer in de bijtelling :o
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:14:

(jouw berekening GTE met mijn edits erin)

Totaal kosten p.jr 10.027,27 (inclusief BTW-correctie)

tekort/overschot tov budget: -568,07

--> eigen bijdrage per maand -47,33
Daarnaast heb je bijtelling. Dat is (bij cataloguswaarde van 40k en 15% bijtelling) 6000 per jaarminus 600 eigen bijdrage = 5400 bijtellen. Kost je netto pakweg 2400 a 2700. Voor een goede 250 netto per maand rijd je dus een GTE van 200pk en 40k euro. Eigenlijk geen slechte deal :)

Valkuil: 5 jaar is een vrij lange leasetermijn. Wat gebeurt er met de auto als je binnen die 5 jaar uit dienst wil? Als laatste hybride met 15% bijtelling waarschijnlijk wel erg geliefd, kun je hem overdragen aan een collega? Of wordt er een enorme afkoop in je maag gesplitst?
Bovendien heb ik dus ook een eigen bijdrage op de Mercedes.... :( Kom ik nog op € 295 per maand uit qua netto bijtelling.... (mits aftrekbaar en bijtelling 2017: 22%) :)
Hier ben ik even lost, je gaat tegelijk een Golf GTE en een Benz leasen?

Tot slot de i10 die "ook 310 euro kost". Imho niet vergelijkbaar. Ten eerste zal bij de i10 niet met 35000 km/jaar worden gerekend maar met 12000 of 15000, En bij de i10 zijn dat de totale autokosten. Bij de GTE betaal je zelf een dikke 250 euro, en daar komen er nog 800 van je baas bij.

Dat is een veelgemaakte rekenfout. Want die leaseauto kost je meer dan jouw "netto bijteling". Hij kost ook een stuk van je loonbudget. Je werkgever zou je meer salaris willen betalen als hij die 9500 euro per jaar in zijn zak kon houden. En anders een andere werkgever (zonder leaseauto's) wel.

[ Voor 15% gewijzigd door t_captain op 18-08-2016 22:38 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:26
Octavia Combi, €170 netto per maand.

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:31:
[...]

Ging om een BMW 118d. Mijn eerste kennismaking met BMW. Inmiddels een paar jaar verder en van plan om de 3 coupe naar een 3 touring om te ruilen of een 5 touring, maar die auto's rijd ik liever tweedehands en niet meer in de bijtelling :o

[...]

Daarnaast heb je bijtelling. Dat is (bij cataloguswaarde van 40k en 15% bijtelling) 6000 per jaarminus 600 eigen bijdrage = 5400 bijtellen. Kost je netto pakweg 2400 a 2700. Voor een goede 250 netto per maand rijd je dus een GTE van 200pk en 40k euro. Eigenlijk geen slechte deal :)

Valkuil: 5 jaar is een vrij lange leasetermijn. Wat gebeurt er met de auto als je binnen die 5 jaar uit dienst wil? Als laatste hybride met 15% bijtelling waarschijnlijk wel erg geliefd, kun je hem overdragen aan een collega? Of wordt er een enorme afkoop in je maag gesplitst?

[...]

Hier ben ik even lost, je gaat tegelijk een Golf GTE en een Benz leasen?
Nee eerste berekening is een GTE (dus +-247 EB), tweede een Mercedes (+-47 EB). En de GTE heeft 7% bijtelling :) Berekening is voor een GTE met bouwjaar 18-12-2015 :P met 10 km op de teller.

Mits aftrekbaar van de bijtelling is de GTE dus inderdaad voordeliger.

Gaan meerdere collega's uit dienst. Auto blijft dan meestal in het wagenpark staan en inderdaad aan andere collega overgedragen. Volgens mij gaan ze hier vrij soepel mee om.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 22:39 ]

• t_captain
Als je een GTE kunt bemachtigen met 7%, go for it. Die auto ben je in no-time aan een collega kwijt. Kun je in het informele circuit misschien zelfs iets voor krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:36:
[...]

Nee eerste berekening is een GTE (dus +-247 EB), tweede een Mercedes (+-47 EB). En de GTE heeft 7% bijtelling :) Berekening is voor een GTE met bouwjaar 18-12-2015 :P met 10 km op de teller.

Mits aftrekbaar van de bijtelling is de GTE dus inderdaad voordeliger.

Gaan meerdere collega's uit dienst. Auto blijft dan meestal in het wagenpark staan en inderdaad aan andere collega overgedragen. Volgens mij gaan ze hier vrij soepel mee om.
Als je de A volgend jaar gaat rijden dan zit er maar weinig tussen de A en de GTE toch? Als A sterk je voorkeur heeft waarom wacht je dan niet? Is wellicht 10/20 EUR netto duurder per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nee, klopt. Maar blijft veel geld. Maar volgens mij zit je snel aan een netto bijtelling van € 200 a € 300. Wat rijden jullie en wat zijn jullie netto aan bijtelling kwijt?
Focus, 175 euro netto. 14% bijtelling :)
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:14:
Maar aan de andere kant schijn je voor een kleine auto dit ook kwijt te zijn als je hem zelf koopt. Heb toevallig een Hyundai i10 nog privé en bij Nibud zeggen ze dat ik daar 310 per maand (gemiddeld aan kwijt ben). Maar volgens mij is dit toch een stuk minder :)
Dat kan zeker wel kloppen. Wat dacht je van afschrijving?
De leaseauto kost mij misschien "maar 175 euro" aan bijtelling, maar het totale salaris wat ik misloop door de leaseauto is 694 euro per maand. Dat wordt straks met 22% bijtelling in 2017 alleen maar groter.

Misschien is privé rijden wel goedkoper, maar wat als ik volgend jaar 200km per dag moet gaan rijden voor de baas? Dan kom ik niet meer uit... Leasen doe je uiteindelijk ook meer om het gemak, dan dat het echt goedkoper is dan privé rijden.

Want eerlijk is eerlijk, ik rijd liever een Volvo V70 van 10 jaar oud, dan een nieuwe auto rond de 30k... Met 30k zit je toch vast aan het C segment. Heel spannend zijn die auto's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:52:

[...]

De leaseauto kost mij misschien "maar 175 euro" aan bijtelling, maar het totale salaris wat ik misloop door de leaseauto is 694 euro per maand. Dat wordt straks met 22% bijtelling in 2017 alleen maar groter.

Misschien is privé rijden wel goedkoper, maar wat als ik volgend jaar 200km per dag moet gaan rijden voor de baas? Dan kom ik niet meer uit... Leasen doe je uiteindelijk ook meer om het gemak, dan dat het echt goedkoper is dan privé rijden.

Want eerlijk is eerlijk, ik rijd liever een Volvo V70 van 10 jaar oud, dan een nieuwe auto rond de 30k... Met 30k zit je toch vast aan het C segment. Heel spannend zijn die auto's niet.
Goedkoper om privé te rijden? Omdat je wellicht je leasebudget uitgekeerd krijgt, anders snap ik je 694 euro per maand niet :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:56:
[...]
Goedkoper om privé te rijden? Omdat je wellicht je leasebudget uitgekeerd krijgt, anders snap ik je 694 euro per maand niet :?
Mobiliteitsbudget heet dat, inderdaad.
Zit toch regelmatig weer bij leaseplan te kijken.

Mijn huidige Focus loopt juni 2017 af, dus tegen het einde van het jaar weer wat offertes gaan opvragen.

Ik wil eigenlijk wel gaan kijken of een Mondeo, Talisman of Superb past. Dan maar iets kaler, met de basis motor. Maar zo'n grotere auto lijkt me wel wat. Wat ook nog een optie zou zijn, een Grand Senic. Blijkbaar past die ook, want twee collega's hebben hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik verwacht tegen die tijd denk ik ook weer een nieuw model Octavia eigenlijk. Facelift zou me iig niks verbazen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:10:
[...]

Mobiliteitsbudget heet dat, inderdaad.
Dan is het wellicht interessant om privé te rijden maar lang niet iedereen krijgt het leasebudget uitgekeerd indien hij/zij kiest om geen leasebak te rijden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Toch heeft een leasebudget altijd een opportunity cost. Je kunt namelijk ook ergens gaan werken waar ze niet aan leaseauto's doen. Dan neem je de auto natuurlijk mee in je salarisonderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
The Eagle schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:11:
Ik verwacht tegen die tijd denk ik ook weer een nieuw model Octavia eigenlijk. Facelift zou me iig niks verbazen :)
Octavia is dan toch ook weer niet heel veel groter dan de Focus die ik nu heb. Dan zou de afweging toch weer voor een Focus gaan om de wegligging, die echt super is.

Mocht het bij c segment blijven wil ik een krachtigere motor.

Een beetje een dikke middelvinger naar de overheid ;)
Ik geen 14% meer, dan ga ik voor de hoogst mogelijke uitstoot en het meeste plezier >:)

Dan zou een Leon FR of Astra bi turbo eventueel een optie zijn, maar dat hangt ook van de leaseprijs af uiteraard. Of toch een Focus 2.0TDCI, die heeft 150pk, maar is ook direct de traagste tussen de 3...

Astra biedt denk ik het meeste waar voor zijn geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja jammer dat ik geen benzine mag rijden, anders komt er hier na 2017 een Cupra. Bijtelling is dan toch weer gelijk. Dan ga ik echt niet meer kijken naar uitstoot. Ze kunnen het krijgen :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:28:
Ja jammer dat ik geen benzine mag rijden, anders komt er hier na 2017 een Cupra. Bijtelling is dan toch weer gelijk. Dan ga ik echt niet meer kijken naar uitstoot. Ze kunnen het krijgen :P
Mag je wel een goed budget hebben. Veel uitstoot resulteerd in hogere BPM, hoger verbruik en dus hogere kosten. Veel mensen zullen hier nog steeds voor een eco blok kiezen denk ik. Ook al roepen ze nu wat anders.
dfrenner schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Octavia is dan toch ook weer niet heel veel groter dan de Focus die ik nu heb. Dan zou de afweging toch weer voor een Focus gaan om de wegligging, die echt super is.

Mocht het bij c segment blijven wil ik een krachtigere motor.

Een beetje een dikke middelvinger naar de overheid ;)
Ik geen 14% meer, dan ga ik voor de hoogst mogelijke uitstoot en het meeste plezier >:)

Dan zou een Leon FR of Astra bi turbo eventueel een optie zijn, maar dat hangt ook van de leaseprijs af uiteraard. Of toch een Focus 2.0TDCI, die heeft 150pk, maar is ook direct de traagste tussen de 3...

Astra biedt denk ik het meeste waar voor zijn geld
Een Octavia is toch relatief groot? Is een Talisman of Mondeo zoveel groter?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:44:
[...]

Mag je wel een goed budget hebben. Veel uitstoot resulteerd in hogere BPM, hoger verbruik en dus hogere kosten. Veel mensen zullen hier nog steeds voor een eco blok kiezen denk ik. Ook al roepen ze nu wat anders.
Ja daar heb je wel een punt. Ze pakken je natuurlijk met de BPM. Voor mij sowieso niet mogelijk omdat ik geen benzine mag rijden (rij 40-50K per jaar). Alleen een dikkere diesel met meer koppel gaat er dan zeker komen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:32

Griffin

Is mythical

dfrenner schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:10:
[...]

Zit toch regelmatig weer bij leaseplan te kijken.

Mijn huidige Focus loopt juni 2017 af, dus tegen het einde van het jaar weer wat offertes gaan opvragen.
Bovenstaande ken ik. Mijn Auris TS (14%) loopt juli 2017 af en zit ook even rond te kijken. Echter ik weet dat ik meer bijtelling moet gaan betalen maar moet niet te gortig worden. Dus heb al gekeken en zie dat ik voor ongeveer 27k een mooie auto moet kunnen vinden wat dan ongeveer op 250EUR bijtelling komt. Maarja... budget is dan vast nog niet op, dus de opties zoals trekhaak en velgen doe ik dan gewoon als accessoires.

Ach ik heb nog even, begin volgend jaar maar eens goed kijken wat er allemaal is en wat de fleet agent zegt (even inlog gegevens van Alphabet vragen rond die tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:44:
Ik houd met mijn huidige Focus van 30k iets van 120 euro per maand over, dus ik hoop dat er genoeg ruimte is om ruimer in de motorisering te gaan kiezen. Maar misschien valt het tegen.
Een Octavia is toch relatief groot? Is een Talisman of Mondeo zoveel groter?
Octavia is C + segment. Een Mondeo is echt wel een slagje groter dan een Octavia, maar ik vind de octavia echt een auto die zooo emotieloos is. Het doet me net zo veel als een Dacia Logan. Tel daar mijn laatste ervaringen met Skoda bij op en ik denk niet dat ik me 4 jaar ga vastleggen aan een Octavia. Dan kan ik beter voor een jaar, of 2 jaar een Logan leasen...

Een Talisman en Mondeo komen in ieder geval een stuk luxer over dan een Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Keuze valt in ieder geval tegen als ik zoek op:
max 34k
station of sedan (ik wil geen hatchback)
0-100 <9s
Topsnelheid >210
22% bijtelling in 2017

http://www.autoweek.nl/bi...=&mem_sid=&page=&cache=no

Ford Focus Wagon
Mazda 3 sedan
Mini Clubman
Opel Astra Sports Tourer
Peugeot 308 SW
Seat Leon ST
Skoda Octavia Combi
VW Golf Variant

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 19-08-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:11:
DIe gaat pas in 2018 komen wat ik begreep van de dealer. Heb er zelf dit weekend ook even met een schuin oog naar gekeken als vervanger voor de V40 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, tegen die tijd is de huidige Superb ook alweer betaalbaar (I hope ;)).
Mijn 308SW is van september 2015. Ga er vanuit dat ie voor 4 jaar is afgesloten, dus voorlopig rijd ik nog even tegen 14% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb gisteren even naar de Mondeo gekeken en de Mazda 6 (zelfde dealer) maar de 6 is een no-go voor mij. Bij het open trekken van de achterdeur was mijn enthousiasme direct weg.

Net of je en blikje drinken indeukt, zo blikkerig. Best jammer want over de looks van de Mazda 6 was ik wel heel enthousiast.

De Mondeo kan me wel bekoren, ik vind het een mooie auto.

De shortlist kan dus weer wat korter, tot nu toe de overgebleven auto's:

- Skoda Superb
- Ford Mondeo
- Renault Talisman (nog niet qua gevoel)
- Mercedes C Klasse
- Volkswagen Passat
- Alfa Romeo Guilia

De echte enige voorwaarde die ik heb is een automaat en geen 25% bijtelling.

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacScum op 19-08-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:24:
[...]
Wij hebben ook een Octavia Combi (eind 2014) en een Focus Station (begin 2015) voor de deur staan. En ik vind de Octavia toch echt wel een stuk ruimer (van binnen). Sowieso op de achterbank veel meer beenruimte (>15cm) en de kofferbak is wat dieper (voor mijn gevoel). Daarentegen heeft de Focus een bredere kofferbak, aangezien de Joolz (onderstel en bak) naast elkaar kan liggen, wat in de Octavia weer niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ManiacScum schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:29:

Well... lucky you! Want nu bestellen is een grote kans voor levering (en op kenteken) in januari 2017, en dan bestaat 25% niet meer, maar is alles 22%!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
3 deurs A3, 444 euro :') Dat gaat per Oktober gelukkig veranderen. :O

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BastaRhymez schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:39:
Wij hebben ook een Octavia Combi (eind 2014) en een Focus Station (begin 2015) voor de deur staan. En ik vind de Octavia toch echt wel een stuk ruimer (van binnen). Sowieso op de achterbank veel meer beenruimte (>15cm) en de kofferbak is wat dieper (voor mijn gevoel). Daarentegen heeft de Focus een bredere kofferbak, aangezien de Joolz (onderstel en bak) naast elkaar kan liggen, wat in de Octavia weer niet lukt.
Maar het grootste probleem bij een octavia vind ik het uiterlijk. Ik vergelijk het bewust met een Dacia Logan, omdat dit hetzelfde gevoel geeft. Waar voor je geld, ruimte voor je geld, maar je moet auto's niet leuk en mooi vinden, het is zoooo saai.

En dan de wegligging van de Focus...

Een Superb en zelfs de Fabia, vind ik mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:22
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:44:
[...]

Well... lucky you! Want nu bestellen is een grote kans voor levering (en op kenteken) in januari 2017, en dan bestaat 25% niet meer, maar is alles 22%!
Als hij voor de Superb gaat is de kans 100% dat deze pas volgend jaar geleverd gaat worden (tenzij voorraad model). De levertijd is daar ongeveer 7 maanden van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
jongetje schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:01:
Als hij voor de Superb gaat is de kans 100% dat deze pas volgend jaar geleverd gaat worden (tenzij voorraad model). De levertijd is daar ongeveer 7 maanden van :/
7 maanden :|

Is er zo veel vraag naar?
Is er ergens een overzicht van modellen en levertijden, Voor de ene auto moet je in november bestellen, de ander is maart ook prima om in juni geleverd te krijgen.

Maakt het selectieproces wel ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
7 maanden? Dan zou een voorraad auto inderdaad een optie zijn.... heb wel een aantal complete modellen op voorraad gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:22
Als ik op het skodaforum(.nl) in het levertijden topic kijk dan zie ik wel zulke tijden staan. Octavia gaat rapper, ongeveer 3 maanden. Maar is voor elk merk wel anders. Voordeel bij een voorraadmodel is dat de prijs ook wat lager is en je hem vrij snel kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ManiacScum schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:04:
7 maanden? Dan zou een voorraad auto inderdaad een optie zijn.... heb wel een aantal complete modellen op voorraad gezien.
Mijn ervaringen met levertijden door de jaren heen:

Golf - 10 maanden (reden: 1e lichting van de toen nieuwe 1.4 TSI motoren)
Jetta - 8 maanden (reden: onbekend)
Avensis - 4 maanden
Octavia - 10 maanden (reden: populariteit van de auto (geen 14% overigens) en een kleur die enkele weken na bestellen uit de handel gehaald werd, nieuwe kleur pas 5 maanden later leverbaar. Wisselen van kleur zou toen achterin de wachtlijst betekend hebben).

Ik zie 4 maanden dus als normaal, ook als ik naar auto's van collega's kijk (Audi's en BMW's) en nu bestellen is dus automagisch (na half november gaat de voorkeur voor de leasemaatschappij uit naar over de jaarwisseling tillen) kenteken in januari. Win win want percentage bijtelling daalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:16:
Ik zie 4 maanden dus als normaal, ook als ik naar auto's van collega's kijk (Audi's en BMW's) en nu bestellen is dus automagisch (na half november gaat de voorkeur voor de leasemaatschappij uit naar over de jaarwisseling tillen) kenteken in januari. Win win want percentage bijtelling daalt!
2 weken geleden een BMW 320d ede besteld: 2 maanden levertijd

dus het kan wel vlotter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Audi lease editions zijn voorraad auto's?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

ManiacScum schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:29:
Ik heb gisteren even naar de Mondeo gekeken en de Mazda 6 (zelfde dealer) maar de 6 is een no-go voor mij. Bij het open trekken van de achterdeur was mijn enthousiasme direct weg.

Net of je en blikje drinken indeukt, zo blikkerig. Best jammer want over de looks van de Mazda 6 was ik wel heel enthousiast.

De Mondeo kan me wel bekoren, ik vind het een mooie auto.

De shortlist kan dus weer wat korter, tot nu toe de overgebleven auto's:

- Skoda Superb
- Ford Mondeo
- Renault Talisman (nog niet qua gevoel)
- Mercedes C Klasse
- Volkswagen Passat
- Alfa Romeo Guilia

Welk aspect van de Talisman gaf je nog geen gevoel? Daarnaast is de Taligman geen 25%?

Trouwens weet iemand welke de beste navigatie heeft onder de €35k? Heb nu een Navigatie plus. Maar ben een beetje huiverig geworden na het zien van de navigatie in de Mazda CX-5. Wat een koekenbakkers.

[ Voor 10% gewijzigd door kevinl op 19-08-2016 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Bij een automaat zou ik focussen op BMW (awesome 8 gear automaat), MB (de nieuwe bak schijnt erg goed te zijn) of Lexus (en dan de wat grotere modellen -- HSD leent zich heel goed voor een luie luxe auto met een koppelrijke motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
dfrenner schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:52:
[...]

Als je die 694eu uit laat betalen, moet je er wel belasting over betalen.. dus zoveel levert dat niet op.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 09:27
jongetje schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:16:
Als ik op het skodaforum(.nl) in het levertijden topic kijk dan zie ik wel zulke tijden staan. Octavia gaat rapper, ongeveer 3 maanden. Maar is voor elk merk wel anders. Voordeel bij een voorraadmodel is dat de prijs ook wat lager is en je hem vrij snel kunt rijden.
De levertijden discussie van de Superb volg ik ook op Skodaforum.nl, maar volgens mij is het ook sterk afhankelijk of je in BE of in NL woont. Zelf twijfelde ik tussen de Volkswagen Passat Variant en de Skoda Superb Combi en heb ik onlangs de Superb besteld (vanwege de gunstigere prijs en ruimte binnenin). Geschatte levertijd volgens de dealer was begin november. Het is wel goed om bij de dealer de levertijden op te vragen, maar uiteraard biedt dit geen enkele garantie voor de toekomst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Widow:

Ik denk dat dat al in de berekening zat. De berekening voor het prive-voordeel is:

+ netto kosten leaseauto (t.g.v. bijtelling en eventuele eigen bijdrage)
+ netto opbrengst van bruto uitkering mobiliteitsbudget --> NB het gaat om het bedrag wat overblijft na aftrek van de zakelijke ritten a 19 cent/km, en daar dus de belasting eraf).
- kosten eigen auto (vaste kosten + kosten privekilometers)

Als je nu een leaseauto rijdt die je 300 per maand netto kost, je hebt een mobiliteitsbudget van 800, rijdt 15.000 zakelijke en 12.000 prive kilometers, dan ziet het rekenvoorbeeld er zo uit:

+ besparing kosten leaseauto: 300
+ netto loonwaarde mobiliteitsbudget: 800 - 240 zakelijke ritten = 560 loonwaarde bruto = pakweg 280 netto

Totale besparing 580, waarvan je een eigen auto moet rijden voor 12.000 km/jaar. Dat bedrag moet de vaste kosten en je priveritten dekken. Daarbovenop nog 240 euro om je zakelijke ritten mee te betalen. Het totale autobudget komt daarmee op 820, maar dat bedrag dekt ook een zakelijke uitgave en kun je niet geheel in prive zien.

[ Voor 6% gewijzigd door t_captain op 19-08-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
kevinl schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Welk aspect van de Talisman gaf je nog geen gevoel? Daarnaast is de Taligman geen 25%?
Dat het een Renault is..... verder geen verklaring, ik heb gewoon niets met dat merk.
Talisman is inderdaad 25% maar eventueel wachten met kenteken tot 1-1-2017 is niet onoverkomelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Widow schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:14:
Als je die 694eu uit laat betalen, moet je er wel belasting over betalen.. dus zoveel levert dat niet op.
Dat is netto. belasting heb ik er al afgehaald.
19 cent /km is vrijgesteld van belasting, dus netto, restant van het budget belasting vanaf en dan nog de bijtelling erbij optellen.
t_captain schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:31:
@Widow:

Ik denk dat dat al in de berekening zat. De berekening voor het prive-voordeel is:

+ netto kosten leaseauto (t.g.v. bijtelling en eventuele eigen bijdrage)
+ netto opbrengst van bruto uitkering mobiliteitsbudget --> NB het gaat om het bedrag wat overblijft na aftrek van de zakelijke ritten a 19 cent/km, en daar dus de belasting eraf).
- kosten eigen auto (vaste kosten + kosten privekilometers)

Als je nu een leaseauto rijdt die je 300 per maand netto kost, je hebt een mobiliteitsbudget van 800, rijdt 15.000 zakelijke en 12.000 prive kilometers, dan ziet het rekenvoorbeeld er zo uit:

+ besparing kosten leaseauto: 300
+ netto loonwaarde mobiliteitsbudget: 800 - 240 zakelijke ritten = 560 loonwaarde bruto = pakweg 280 netto

Totale besparing 580, waarvan je een eigen auto moet rijden voor 12.000 km/jaar. Dat bedrag moet de vaste kosten en je priveritten dekken. Daarbovenop nog 240 euro om je zakelijke ritten mee te betalen. Het totale autobudget komt daarmee op 820, maar dat bedrag dekt ook een zakelijke uitgave en kun je niet geheel in prive zien.
Je hebt een budget voor mobiliteit, daar kun e j van leasen, of een auto prive van rijden.
Vanuit dat budget kun je 19 cent per kilometer netto declareren. Alles wat overblijft krijg je ook uitgekeerd, maar daar betaal je belasting over. Daarnaast "win" je de bijtelling welke afhankelijk is van de auto en waarde.
ManiacScum schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:36:
Dat het een Renault is..... verder geen verklaring, ik heb gewoon niets met dat merk.
Talisman is inderdaad 25% maar eventueel wachten met kenteken tot 1-1-2017 is niet onoverkomelijk
Toch is het een echte koppendraaier.
Zelfs in Duitsland zag je iedereen kijken naar die auto ;)

Ik vind hem echt heel erg mooi, denk toch wel de mooiste d segmenter van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
ManiacScum schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:36:
[...]

Natuurlijk prima dat je geen Renault liefhebber bent, dat ben ik namelijk ook niet, maar de Talisman zou ik zelf niet zomaar met deze reden aan de kant schuiven.
Ik zou adviseren om 'm toch eens een kans te geven in de vorm van een proefrit :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Reinier schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:12:
Nu bij de Mondeo weet ik nog niet hoe ik het kan aanpakken; ik geloof ook dat ik geen vrije dealerkeuze meer heb. Wil sowieso luxe platen plus twee witte platen maar dat kost ook niks.
Haha zelfs die witte platen krijg ik er niet bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:13
Ben ondertussen ook al wat aan het kijken naar een nieuwe leasewagen. Rij u een Audi A3 SB 1.4 COD Proline S welke uitstekend bevalt. De volgende dient alleen meer ruimte te gaan bevatten ivm gezinsuitbreiding. Nu betaal ik voor de Audi al 20% bijtelling en is dus een keus straks in de 22% klasse niet iets waardoor ik heel veel meer ga betalen dan dat ik nu al doe.

Nu is ons leasebudget vastgesteld op 750,- ex. brandstof en word er groot ingekocht dus een Talisman is bijvoorbeeld een kanshebber. Tenzij ik nog promotie maak 1 januari 2017 dan is het leasebedrag 850,- ex brandstof.

Heb nog even met schuin oog gekeken naar een Audi A4 Avant, maar dat is met de opties die ik wil en ook minimaal nodig heb te gortig. Je loopt al snel rond de 50K en dan met 22% is het een dure auto. De BMW 3 Touring is al wat verouderd en de nieuwe zal snel wel komen met mogelijkerwijs een hogere prijsrange.

Als outsider kijk ik nog naar de Seat Ateca welke mij eerlijk gezegd niet eens tegen valt. Ruime auto, en bekend motorblok (1.4 COD). Tevens goed aan te kleden, en blijft binnen budget daardoor.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:32

Griffin

Is mythical

Wicked-Game schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:13:
Heb nog even met schuin oog gekeken naar een Audi A4 Avant, maar dat is met de opties die ik wil en ook minimaal nodig heb te gortig. Je loopt al snel rond de 50K en dan met 22% is het een dure auto. De BMW 3 Touring is al wat verouderd en de nieuwe zal snel wel komen met mogelijkerwijs een hogere prijsrange.

Als outsider kijk ik nog naar de Seat Ateca welke mij eerlijk gezegd niet eens tegen valt. Ruime auto, en bekend motorblok (1.4 COD). Tevens goed aan te kleden, en blijft binnen budget daardoor.
Je slaat een Golf variant / Leon ST / Octavia Combi / Astra tourer expres over. Is misschien minder 'premium' als de A4 en de 3 serie, maar veel ruimte (als het een C segmenter moet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ondertussen ook al wat aan het kijken naar een nieuwe leasewagen. Rij u een Audi A3 SB 1.4 COD Proline S welke uitstekend bevalt. De volgende dient alleen meer ruimte te gaan bevatten ivm gezinsuitbreiding. Nu betaal ik voor de Audi al 20% bijtelling en is dus een keus straks in de 22% klasse niet iets waardoor ik heel veel meer ga betalen dan dat ik nu al doe.

Nu is ons leasebudget vastgesteld op 750,- ex. brandstof en word er groot ingekocht dus een Talisman is bijvoorbeeld een kanshebber. Tenzij ik nog promotie maak 1 januari 2017 dan is het leasebedrag 850,- ex brandstof.

3 zal toch redelijk vergelijkbaar als de A4 uitvallen? Wat mis je trouwens aan de A4 lease met S-line? Heb je voor 43k toch een redelijk complete Audi als je genoegen neemt met de 1.4. (Of 44k met automaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

3 zal toch redelijk vergelijkbaar als de A4 uitvallen? Wat mis je trouwens aan de A4 lease met S-line? Heb je voor 43k toch een redelijk complete Audi als je genoegen neemt met de 1.4. (Of 44k met automaat)
Huh? Ik heb vanmorgen nog geprobeerd een A4 samen te stellen, kwam echt weer op 50 tot 55k uit. 3 Serie het zelfde verhaal: 55 tot 58k. A5 ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
jongetje schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:16:
Ik zie ook iemand daar die 'm in Juni heeft besteld en waarschijnlijk deze maand krijgt, dus het lijkt ook iets te maken te hebben met reserveringen door dealers/leasemaatschappijen.

Zelf heb ik ook de Superb op het oog. Een 21%-uitvoering, dus dit jaar geleverd zou nog wel een klein voordeeltje zijn. Denk dat ik volgende week kan beslissen. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je een beetje gemiddelde 3-serie leasebak neemt, zit je tegen de 50 cataloguswaarde. Ik kijk naar de 3e van de 6 dieselmotoren, dus de 320d, een vrij eenvoudige "corporate lease" uitvoering en wel de automaat. 46k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

Als ik de leasemij configurator er even bij pak dan zou ik er zelf nog de volgende opties bijzetten:

- Lichtpakket a 350,-
- Audi Sound System a 406,56, of nog liever B&O a 1595,-
- Parkeerhulp plus a 532,40
- Interieurelementen in mono.pur a 406,56 (Nu ook in de A3 en maakt het wel af)
- Getint glas vanaf de b-stijl inclusief akoestisch glas in voorportieren a 673,00
- Binnenspiegel, automatisch dimmend a 244,42

Niet echt super luxe opties ofzo, maar net even die essentiële dingen. Kom je toch alweer uit op een fiscale waarde van dik 47K

Als ik dan puur rationeel kijk dan is een Talisman 150 TCE EDC (Automaat) in de uitvoering Intens incl panoradak, Bose soundsystem etc. etc. etc. voor 38775,- een veel interessantere optie. Tuurlijk ik zou met alle liefde bij Audi blijven, maar in station land is de A4 gewoon prijzig.

[ Voor 13% gewijzigd door Wicked-Game op 19-08-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked-Game schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:39:
[...]

Als ik de leasemij configurator er even bij pak dan zou ik er zelf nog de volgende opties bijzetten:

- Lichtpakket a 350,-
- Getint glas vanaf de b-stijl inclusief akoestisch glas in voorportieren a 673,00

Niet echt super luxe opties ofzo, maar net even die essentiële dingen. Kom je toch alweer uit op een fiscale waarde van dik 47K

Als ik dan puur rationeel kijk dan is een Talisman 150 TCE EDC (Automaat) in de uitvoering Intens incl panoradak, Bose soundsystem etc. etc. etc. voor 38775,- een veel interessantere optie. Tuurlijk ik zou met alle liefde bij Audi blijven, maar in station land is de A4 gewoon prijzig.
Tja, je maakt hem prijzig. :) Voor 45k heb je gewoon een leuke A4. Tuurlijk met 55k is die net iets leuker, en met 65k begint het echt mooi te worden. Al gereden in de Renault?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

Tja, je maakt hem prijzig. :) Voor 45k heb je gewoon een leuke A4. Tuurlijk met 55k is die net iets leuker, en met 65k begint het echt mooi te worden. Al gereden in de Renault?
Hoezo maak ik hem duur?

De punten die ik benoem zijn redelijk essentieel. Audio vind ik belangrijk dus minimaal sound system of hoger. Je kan twijfelen over mono pur maar de overige zaken (die overigens bij andere merken nog wel eens standaard zijn) zijn naar mijns inziens essentiële dingen. Je ziet me bijv. niet de dure opties aanvinken.

Heb de Talisman nog niet gereden, heb wel ervaring met Renault in de vorm van Laguna's waarvan er 1 een rampenbak was, en de ander een geweldige auto waar niks op aan te merken viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Op motorisch gebied vind ik de Talisman wel achterblijven.

Zo kan BMW 6 verschillende diesels in een 3-serie leveren, en heeft Renault alleen op de 1e en 2e een antwoord. De 20d is al veruit supereur aan de dCi 160, en dan heb je nog een 25d, 30d en 35d voor wie van snelheid houdt.

Audi heeft er vijf, waarvan ook alleen de 1e en 2e in bereik van de Talisman vallen.

Ik zie dat Renault wel een nieuwe versnellingsbak heeft (dual clutch). Is die prettig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
t_captain schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Zo kan BMW 6 verschillende diesels in een 3-serie leveren, en heeft Renault alleen op de 1e en 2e een antwoord. De 20d is al veruit supereur aan de dCi 160, en dan heb je nog een 25d, 30d en 35d voor wie van snelheid houdt.

Audi heeft er vijf, waarvan ook alleen de 1e en 2e in bereik van de Talisman vallen.

Ik zie dat Renault wel een nieuwe versnellingsbak heeft (dual clutch). Is die prettig?
Even voorop stellend ik heb de Renault nog niet gereden en kan daar nog niets over melden :D

Klopt overigens wat je zegt dat de Renault wat achterblijft in de motoren, al zie ik ze dat wel gaan aanvullen. Ze zullen alleen niet zover doorgaan als bijv. Audi en BMW dat doen. Maar goed die wagens zijn in de lease toch oninteressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked-Game schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:58:
[...]

Even voorop stellend ik heb de Renault nog niet gereden en kan daar nog niets over melden :D

Klopt overigens wat je zegt dat de Renault wat achterblijft in de motoren, al zie ik ze dat wel gaan aanvullen. Ze zullen alleen niet zover doorgaan als bijv. Audi en BMW dat doen. Maar goed die wagens zijn in de lease toch oninteressant.
Ik vraag me af of Renault nog zoveel met de motoren gaat doen. Ik zie dat niet gebeuren. Ze gaan voor de massa. En de meeste Renault rijders vinden 100PK prima. NOFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:59:
[...]

Ik vraag me af of Renault nog zoveel met de motoren gaat doen. Ik zie dat niet gebeuren. Ze gaan voor de massa. En de meeste Renault rijders vinden 100PK prima. NOFI.
Ongetwijfeld, maar goed ik ga waarschijnlijk weer voor benzine dus dan is de keus als snel 150pk. De 200pk is alleen voorbehouden aan de Initiale Paris.

Maar nog even heel simpel, ik bekijk het nu heel rationeel. Wat krijg je voor welk geld, en is een waardige opvolger voor de A3 SB. En dan is de Renault nu eenmaal een kanshebber. Tuurlijk een Audi A4 is leuk maar net al even zitten kijken naar de leaseprijzen en dan word het sowieso ook nog eens eigen bijdrage.

Dan moet je wel heel graag een Audi willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Griffin schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

Je slaat een Golf variant / Leon ST / Octavia Combi / Astra tourer expres over. Is misschien minder 'premium' als de A4 en de 3 serie, maar veel ruimte (als het een C segmenter moet zijn)
Hier nog even op reageren.

VW, Seat mogen Skoda en Opel mogen wij niet kiezen.

Onze lijst bestaat uit:
- Audi
- Alfa Romeo
- BMW
- Ford
- Lexus
- Mercedes
- Peugeot
- Renault
- Seat
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 15:27
Wicked-Game schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Ongetwijfeld, maar goed ik ga waarschijnlijk weer voor benzine dus dan is de keus als snel 150pk. De 200pk is alleen voorbehouden aan de Initiale Paris.
De Intens, de uitvoering onder de Initiale Paris is er ook in 200PK.
Maar de 150 en 200 zijn hetzelfde blok, dus waarom niet chippen denk ik dan.

Heb gereden in de sedan 150pk met 4motion en de 110 DCI, maar weer geen ervaring met de A4.
Wat nerveuze response op 't gaspedaal in de 1e (2) versnellingen, daarna lekker soepel ook op de snelweg nog redelijk tempo te maken.
De 110DCI is te licht, of de Talisman te zwaar.

Verder wel wat typische renault dingetjes. Navigatie/mediasysteem is niet slecht, maar wel anders en dus even wennen als je Duits gewend bent.

Je zegt rationeel te kijken. Dan wint Renault 't als underdog in dit segment.
Zetten we een Audi naast een talisman met gelijke opties, dan kom je met een A3 aanzetten ben ik bang.

(neemt niet weg dat ik de A3 een pracht van een auto vind)

[ Voor 12% gewijzigd door PROnline op 19-08-2016 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Navi is voor mij een gepasseerd station. Gloednieuwe auto's komen nauwelijks in de buurt van je iPhone, en als ze een paar jaar oud zijn dan zijn ze ronduit gedateerd. Stap eens in een auto van 2005 met een inbouw-navi, bijna net zo nostalgisch als de SNES van zolder ;)

Wat mij betreft moet een auto gewoon het scherm van je iOS / Android telefoon spiegelen. Dat is misschien 5 a 10 jaar toekomstbestendig. En na die periode moet het systeem automatisch terugvallen op een Donkey Kong game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Wicked-Game schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

Hier nog even op reageren.

VW, Seat mogen Skoda en Opel mogen wij niet kiezen.

Onze lijst bestaat uit:
- Audi
- Alfa Romeo
- BMW
- Ford
- Lexus
- Mercedes
- Peugeot
- Renault
- Seat
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Jammer dat je niet naar de Skoda mag kijken. Maar Seat mag wel / niet? Groter dan de A3 zou de Mondeo en Golf variant kunnen zijn. Een volvo V60 nordic+ met dakkoffer zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:26:
[...]

Jammer dat je niet naar de Skoda mag kijken. Maar Seat mag wel / niet? Groter dan de A3 zou de Mondeo en Golf variant kunnen zijn. Een volvo V60 nordic+ met dakkoffer zou ook kunnen.
Beetje leuke V60 gaat de A4 redelijk achterna qua prijs. En Seat staat op zijn lijstje, dus die mag wel. Leon ST vind ik ook niet lelijk. Binnen wat minder maar goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t_captain schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:39:
Als je een beetje gemiddelde 3-serie leasebak neemt, zit je tegen de 50 cataloguswaarde. Ik kijk naar de 3e van de 6 dieselmotoren, dus de 320d, een vrij eenvoudige "corporate lease" uitvoering en wel de automaat. 46k.
Ik ook 320d. M Sport Centennial High (met name om de Dakota bekleding en de professional navi die alleen al bijna even duur is als dat pakket), als extras Surround View, Comfort pack, betere audio en metallic lak. 55 tot 58k.

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-08-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:40:
[...]

Beetje leuke V60 gaat de A4 redelijk achterna qua prijs. En Seat staat op zijn lijstje, dus die mag wel. Leon ST vind ik ook niet lelijk. Binnen wat minder maar goed.
De V60 D2 nordic+ is redelijk compleet voor 37k. Weet niet uit me hoofd wat die dakkoffer moet kosten. Maar bij de V60 zitten die dakreling gaten al standaard er in. Dus een dakrailing is niet perse nodig af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

[...]

- Lichtpakket a 350,-

Volgens mij kan je geen opties meer bijzetten in een A4 Avant Lease edition. Enige wat je nog kan doen is de S-line optie. Maar die moet je altijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Leuke auto inderdaad. Je zou ook nog eens naar de VW Tiguan kunnen kijken als 'rivaal' in eigen concern. Natuurlijk de VW Passat niet vergeten te checken :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:15:
[...]

Volgens mij kan je geen opties meer bijzetten in een A4 Avant Lease edition. Enige wat je nog kan doen is de S-line optie. Maar die moet je altijd doen.
Hoezo niet? Opties kun je gewoon selecteren en de S-line is overigens gewoon een optie. Niet een verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:20:
[...]

Hoezo niet? Opties kun je gewoon selecteren en de S-line is overigens gewoon een optie. Niet een verplichting.
Op de aparte website voor de Lease Editions kon je verder toch echt geen opties selecteren. Misschien bij de dealer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
[...]

Ja de S-Line is altijd een must :D
RomeoJ schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:19:
[...]

Leuke auto inderdaad. Je zou ook nog eens naar de VW Tiguan kunnen kijken als 'rivaal' in eigen concern. Natuurlijk de VW Passat niet vergeten te checken :)
De Tiguan word op een of andere manier een stuk duurder in de lease dan de Seat. En dan baseer ik het op een connected series met advance pakket. Passat wil de vrouw des huizes niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
[...]

S LIne is in de nieuwe A4 zeker geen must. De front grill en de achterkant met dynamic lights is ook mooi zonder honingraat bumper. S Line (exterieur) is een dure optie die aan de buitenkant weinig toevoegt voor het bedrag dat er tegenover staat.

Daarnaast vind ik niet dat we Renault met Audi mogen vergelijken. Maar da's mijn en design en kwaiteitsbril...
Buitenkant Talisman is wel okay, maar het interieur van de Audi's is veel meer up to date met virtual cockpit en head up display etc.

[ Voor 20% gewijzigd door wvkreg op 19-08-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het aantal dubbelposts neemt weer hand over hand toe. Gek genoeg steeds in dit topic. Graag hier even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
wvkreg schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

S LIne is in de nieuwe A4 zeker geen must. De front grill en de achterkant met dynamic lights is ook mooi zonder honingraat bumper. S Line (exterieur) is een dure optie die aan de buitenkant weinig toevoegt voor het bedrag dat er tegenover staat.

Daarnaast vind ik niet dat we Renault met Audi mogen vergelijken. Maar da's mijn en design en kwaiteitsbril...
Buitenkant Talisman is wel okay, maar het interieur van de Audi's is veel meer up to date met virtual cockpit en head up display etc.
Nu rij ik zelf een Audi A3, en dan is de stap naar de Talisman niet direct een achteruitgang. Ik snap wel dat als je nu een A4 zou rijden dat dan de keus op Renault minder snel gemaakt zou worden.

Ben het met je eens dat Audi qua interieur top is, maar de zaken die jij opnoemt (virtual cockpit, head-up display) komen wel met een gigantische prijs. virtual cockpit verplicht je al naar het duurdere navigatie systeem te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wicked-Game schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:59:
[...]

Nu rij ik zelf een Audi A3, en dan is de stap naar de Talisman niet direct een achteruitgang. Ik snap wel dat als je nu een A4 zou rijden dat dan de keus op Renault minder snel gemaakt zou worden.

Ben het met je eens dat Audi qua interieur top is, maar de zaken die jij opnoemt (virtual cockpit, head-up display) komen wel met een gigantische prijs. virtual cockpit verplicht je al naar het duurdere navigatie systeem te gaan.
Waarom zou je het goedkopere systeem willen hebben? Bigger is better! In iedere auto die ik bestel neem ik sowieso het meest uitgebreide navigatie systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:07:
[...]

Waarom zou je het goedkopere systeem willen hebben? Bigger is better! In iedere auto die ik bestel neem ik sowieso het meest uitgebreide navigatie systeem.
Tja, zo blijf je aan het vinken natuurlijk.

- Airco is fijn, climate control is beter, twee zones is nog beter, vier zones is het beste
- Halogeen verlichting is goed, xenon is beter, bi-xenon is nog beter, full matrix LED verlichting is het beste
- Normale stoelen zijn fijn, comfor stoelen zijn beter, sportstoelen het beste. (stof, leer, alcantara? verwarmt, gekoeld, massage?)
- etc etc etc

Ergens moet je de grens trekken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 16:11
t_captain schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Ik heb de Talisman TCE 200 gereden met EDC (dubbele koppeling) versnellingsbak. Dat is echt een hele fijne versnellingsbak. Ik voel zelf geen verschil met een DCT of een DSG bak. Er zullen vast automaat puristen zijn die anders voelen of denken, mijn ervaringen zijn alleen maar een 4 uur proefrit in de Talisman versus een 2 uur proefrit in een Superb versus een 2 uur proefrit in een BMW 320d EDE.

Waarom is de BMW 2 liter 163pk dieselmotor superieur aan de 1.6 liter 160pk twin turbo motor van Renault? Waar ligt het verschil? (Ik bedoel dit niet om te flamen, maar als oprechte vraag!)

In ander nieuws, mijn bestelde Talisman kan toch uiteindelijk op 1 januari geleverd worden! Dus 22% bijtelling pour moi! *O* d:)b

[ Voor 2% gewijzigd door FatalZero op 19-08-2016 16:18 . Reden: verduidelijking ]

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

B-Real schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:12:
[...]

Tja, zo blijf je aan het vinken natuurlijk.

- Airco is fijn, climate control is beter, twee zones is nog beter, vier zones is het beste
- Halogeen verlichting is goed, xenon is beter, bi-xenon is nog beter, full matrix LED verlichting is het beste
- Normale stoelen zijn fijn, comfor stoelen zijn beter, sportstoelen het beste. (stof, leer, alcantara? verwarmt, gekoeld, massage?)
- etc etc etc

Ergens moet je de grens trekken natuurlijk.
Eens met dat de grens ergens moet komen. Oneens met het aan blijven vinken. Ik heb een aantal eisen aan mn auto. Die moeten er dus sowieso in terug komen.

- Dual zone climate control
- tenminste bi-xenon verlichting
- Sportstoelen
- Lederen bekleding
- grote navigatie

Ik zit een 50k km per jaar in de auto en wil me dan niet storen of ergeren aan bepaalde dingen waarvan ik weet dat ik het beter had kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

Eens met dat de grens ergens moet komen. Oneens met het aan blijven vinken. Ik heb een aantal eisen aan mn auto. Die moeten er dus sowieso in terug komen.

- Sportstoelen
- Lederen bekleding
- grote navigatie

Ik zit een 50k km per jaar in de auto en wil me dan niet storen of ergeren aan bepaalde dingen waarvan ik weet dat ik het beter had kunnen hebben.
Je brengt het nu wel iets minder stellig dan in je vorige bericht :)
Ik snap je keuze ook wel en vink zelf ook de meeste uitgebreide navi/multimedia versie aan, maar dat is een persoonlijke keuze.

Zo kies ik persoonlijk ook liever voor een klasse kleinere auto maar wel met veel luxe en een dikke motor dan een klasse groter met minder vermogen en luxe. Iemand die veel ruimte wil/nodig is zal er weer anders over denken.

Gelukkig zijn we allemaal verschillend, anders reden we (bijna) allemaal in een 14% auto in de afgelopen jaren..... oh wacht |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
[...]

- Sportstoelen
- Lederen bekleding
- grote navigatie

Hoezo de dual zone als ik vragen mag? Ik zit van de 50k per jaar er 40 alleen in de auto, kan mij voorstellen dat jij ook 80% van de tijd er alleen in zit? Wat is dan de toegevoegde waarde van die dual zone.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

Hoezo de dual zone als ik vragen mag? Ik zit van de 50k per jaar er 40 alleen in de auto, kan mij voorstellen dat jij ook 80% van de tijd er alleen in zit? Wat is dan de toegevoegde waarde van die dual zone.
Persoonlijk vind ik de dual zone/triple zone AC aardige onzin. Heb het wel. Maar stel nooit een aparte temp in. Vraag me ook af wat dat voor nut heeft in zo'n geringe ruimte. Zou er iig nooit budget aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Persoonlijk vind ik de dual zone/triple zone AC aardige onzin. Heb het wel. Maar stel nooit een aparte temp in. Vraag me ook af wat dat voor nut heeft in zo'n geringe ruimte. Zou er iig nooit budget aan besteden.
Dat is precies mijn gedachtegang :o

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Inderdaad! Daarbij ben ik dermate autistisch dat die getallen aan beide kanten gelijk moeten staan :+ Das hetzelfde met de power knop van de radio; het logo draait mee als je 'm gebruikt voor het volume dus ik draai alleen aan de knop op het stuur omdat ie anders niet "rechtop" staat :P

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 19-08-2016 17:00 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 13:26

page404

Website says no

[...]

- Sportstoelen
- Lederen bekleding
- grote navigatie

Ieder zijn persoonlijke wensen natuurlijk, maar wat levert bi-xenon extra op als kilometervreter? En waarom geen cruise control, collission detection en zaken als een goeie stereo en handsfree telefoonbediening?
Goeie stoelen ben ik het wel mee eens (en ik ga mee met je voorkeur voor leder, maar dan alleen omdat ik het mooi vind), hoeven niet per se sportstoelen te zijn.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
FatalZero schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:12:
[...]

Ik heb de Talisman TCE 200 gereden met EDC (dubbele koppeling) versnellingsbak. Dat is echt een hele fijne versnellingsbak. Ik voel zelf geen verschil met een DCT of een DSG bak. Er zullen vast automaat puristen zijn die anders voelen of denken, mijn ervaringen zijn alleen maar een 4 uur proefrit in de Talisman versus een 2 uur proefrit in een Superb versus een 2 uur proefrit in een BMW 320d EDE.

Waarom is de BMW 2 liter 163pk dieselmotor superieur aan de 1.6 liter 160pk twin turbo motor van Renault? Waar ligt het verschil? (Ik bedoel dit niet om te flamen, maar als oprechte vraag!)
Een gewone 320d heeft onderhand 190 pk. De EDE series had ik niet apart beschouwd, dat zie ik meer als een (iets zuinigere) variant op een 118d.

Wat ik fantastisch vind aan de BMW (en dan heb ik het over de 1995cc diesels), is de lineariteit van de blokken. Niet (a la VW TDI) een korte boost met veel koppel, maar een goed verdeelde kracht.

En verder is die 400cc extra inhoud best fijn. Als je stapvoets in 2 over een drempel rijdt en dan weer optrekt, merk je met die 1.5 en 1.6 liter diesels best veel vertraging. Je hebt op dat lage toerental bijna geen turbodruk en dan zijn de cc's het enige wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:59:
[...]

Inderdaad! Daarbij ben ik dermate autistisch dat die getallen aan beide kanten gelijk moeten staan :+ Das hetzelfde met de power knop van de radio; het logo draait mee als je 'm gebruikt voor het volume dus ik draai alleen aan de knop op het stuur omdat ie anders niet "rechtop" staat :P
Hehe, herkenbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
Ben ondertussen ook al wat aan het kijken naar een nieuwe leasewagen. Rij u een Audi A3 SB 1.4 COD Proline S welke uitstekend bevalt.
Ik loop al wat jaartjes mee in de lease-auto's maaar wtf is COD???? Call of duty editie ofzo??
Audi heeft toch gewoon de volkswagen 1.4tfsi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Cylinder On Demand, cilinderuitschakeling: https://www.audi.co.uk/glossary/c/cylinder-on-demand.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
page404 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:05:
[...]

Ieder zijn persoonlijke wensen natuurlijk, maar wat levert bi-xenon extra op als kilometervreter? En waarom geen cruise control, collission detection en zaken als een goeie stereo en handsfree telefoonbediening?
Goeie stoelen ben ik het wel mee eens (en ik ga mee met je voorkeur voor leder, maar dan alleen omdat ik het mooi vind), hoeven niet per se sportstoelen te zijn.
Toch wel (super) sportstoelen. Vanwege je zitpositie en goede zijdelingse steun. Ook de verlenging voor de benen is ideaal. Daarnaast is leer zeker fijn en mooi, maar kan warm zijn in de zomer en koud in winter. Maar daarvoor zou ik dan geen compensatie nemen in de vorm van stoelverwarming of dergelijk. Daar houdt het voor mij op qua opties.

Over Audi en virtual cockpit: Als je nu een A4, A3 of A5 besteld zonder VC dan zie je weinig verschil met de vorige versies. Head up is inderdaad weer over the top. Maar ACC en Pakket Tour zijn dan wel weer mooie toevoegingen. Deze opties zijn gewoon onderdeel van een pakket (Pro Line Plus. momenteel zijn er verschillende andere pakketnamen) dus zo extreem is het ook weer niet. Maar gratis is het zeker niet :)
Zoals ik als zei, zonder deze opties is de wagen imho gewoon niet compleet.

Zoiets?: http://www.audi.nl/A3TKNVFJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Wat bij VW dan weer ACT heet.
Audi is exclusiever, dus blijkbaar moeten dit soort benamingen ook exclusiever voor Audi. Net zoals DSG daar S-Tronic heet.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lol "supersportstoel" :)

VW noemt de de stoelen van de Polo GTI ook zo in het optie-overzicht. Noem ze nou gewoon sportstoelen of en hou het woord "super" apart voor stoelen met zespuntsgordel ;)
Pagina: 1 ... 21 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic