Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:40
incaz schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:56:
Concurrentie is best een vreemde framing eigenlijk - de onderhandelingen gaan juist over hoe ze willen samenwerken.
Als ze echt hadden willen samenwerken waren ze wel in de EU gebleven, al die 'betere deals' buiten de EU kunnen alleen als je een concurrent bent met o.a. lagere tarieven.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
hoevenpe schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:11:
Als ze echt hadden willen samenwerken waren ze wel in de EU gebleven, al die 'betere deals' buiten de EU kunnen alleen als je een concurrent bent met o.a. lagere tarieven.
De vraag is dus: voor wie zijn die deals nu werkelijk beter? Wie wint er bij concurrentie ipv samenwerking? En het antwoord is ook al bekend. Het is op korte termijn beter voor multinationals, hedgefundsen en politieke stromingen die de samenhang willen ondermijnen.

Het is ook bekend voor wie het geen verbetering oplevert: de werknemers, het volk.
Dat is verder genoegzaam bekend: het verbeteren van de 'concurrentiepositie' betekent over het algemeen: je werknemers meer uitbuiten en zelf het verschil houden. Dat is op de schaal van landen niet echt anders. De winst stroomt weg, de positie van de mensen wordt verzwakt. Brexit is wat dat betreft het verraden van het volk, hoe vaak ze ook zeggen dat het omgekeerd is.

En de politici en publieke figuren die daaraan meededen, die wisten dat. Die wisten bijvoorbeeld heel prima dat toen ze de bus lieten rondrijden over het geld dat ipv naar de EU naar de NHS zou kunnen, dat een regelrechte leugen was. En dat is maar een van de vele dingen die uitgekomen zijn. De pro-brexitcampagne heeft gelogen, veelvuldig, en ook andere regels geschonden, en dat zegt alles over hoe belangrijk ze het volk werkelijk vinden: niet.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Di42l90XsAEtt_q.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:22

Milmoor

Footsteps and pictures.

Thank you for calling the EU. Let's start the first challenge:
Does your current plan solve the Irish border dilemma? If so, press 1. If not press 0.

0: sorry, no deal, Please try again. Thank you for playing the Brexit game.
1: Does it involve lots of wishful thinking and magic? If so...

Etc.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

It is about time we brought the Treason Act up to date and made it apply to those seeking to destroy or undermine the British state. That means extreme jihadis. It also means those in future actively working undemocratically against U.K. through extreme EU loyalty - David C Bannerman
Bron: https://twitter.com/DCBMEP/status/1022044869081083905

Als dit het sentiment gaat worden bij politici in de UK, dan blijkt wel dat ze daar echt van het padje af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dr.lowtune schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:33:
[...]

Als dit het sentiment gaat worden bij politici in de UK, dan blijkt wel dat ze daar echt van het padje af zijn.
Ironisch. De man is zelf een MEP, Member of the European Parliament, en zit dan bij voorbaat al in het verdachtenbankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]Bron: https://twitter.com/DCBMEP/status/1022044869081083905

Goed sentiment ook om een goeie deal met de EU te kunnen sluiten. Blijkbaar zijn 'wij' verraders en het laagste van het laagste.

Zou de bevolking daar een goed oplossend vermogen hebben wanneer 1 april dikke hongersnood uitbarst? Of kijken ze nog steeds naar de evil EU?

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 25-07-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Ik denk niet dat de EU hun attitude richting Groot-Brittanië laat beïnvloeden door de twitterberichten van een of andere gek, maar op de prepared statements van het kabinet. Anders zal geen enkel conflict een behulpzame atmosfeer genereren, conflicten zijn immers verschillen van mening waar, als er genoeg op het spel staat, beide kanten vuil spel zullen willen spelen.

Daarnaast is het de vraag of er echt een humanitaire ramp kan gebeuren na Brexit. Ze hebben nu nog steeds lang genoeg om voor te bereiden.

[ Voor 15% gewijzigd door mux op 25-07-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Zijn eerdere (verwijderde) tweet was erger, die wilde verzet tegen Brexit "treasonable" maken. De man is voormalig UKIP dus breinparasieten komen daar om van de honger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjCmIOWW4AEpa0O.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:00

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Hierbij een uitleg van de logica achter dat geniale statement: https://www.theguardian.c...t-in-the-heatwave-cartoon

Ergens verbaast het mij dat er nog geen verlichte Britse geest is geweest die heeft voorgesteld maar eens goed gebruik te maken van Trident, en deze op Brussel te mikken totdat de EU toegeeft dat alle rijkdom van de EU aan het Nieuwe Britse Rijk geschonken moet worden...

[ Voor 4% gewijzigd door Amphiebietje op 26-07-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amphiebietje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:45:
[...]

Ergens verbaast het mij dat er nog geen verlichte Britse geest is geweest die heeft voorgesteld maar eens goed gebruik te maken van Trident, en deze op Brussel te mikken totdat de EU toegeeft dat alle rijkdom van de EU aan het Nieuwe Britse Rijk geschonken moet worden...
Ik hoop dat ze niet vergeten dat de Fransen meer kernwapens dan de Britten hebben

Domme opmerking. Het zijn Fransen. Die laten Brussel gerust nuken zodat Straatsburg toch nog hoofdstad van de EU kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door downtime op 26-07-2018 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Amphiebietje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:45:
[...]

Hierbij een uitleg van de logica achter dat geniale statement: https://www.theguardian.c...t-in-the-heatwave-cartoon

Of zoals in een Southpark aflevering, dat de "Redcoats" met hun houten zeilschepen aan land komen...Het is Brexit, Anything can happen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nu ja, Southpark had het al meer dan een decennium geleden bij het rechte einde met Trump als president. Dus waarom zou die uitzending niet ook werkelijkheid worden ....

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Le nouveau patsy avec je job impossible.

I snorted in my coffee, thanks for that :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Delerium schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:09:
[...]

Goed sentiment ook om een goeie deal met de EU te kunnen sluiten. Blijkbaar zijn 'wij' verraders en het laagste van het laagste.

Zou de bevolking daar een goed oplossend vermogen hebben wanneer 1 april dikke hongersnood uitbarst? Of kijken ze nog steeds naar de evil EU?
breek me de bek niet los, ik heb op FB wat discussies gevoerd met brexiteers en volgens hun maakt de UK zelf kaas dus geen probleem.. het feit dat we 4x zoveel importeren dan exporten aan zuivel word alleen vergeten.. |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:38:
[...]

Le nouveau patsy avec je job impossible.

I snorted in my coffee, thanks for that :P
En "Tom Voyage maritime" vond ik ook mooi gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Delerium schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:09:
[...]

Ik moet zeggen dat je een Brexiteer ook nooit gaat overtuigen met zulke overdreven statements, eerder het omgekeerde. En granted, het is hier meer een nieuws verzameling als een discussie, maar dan nog, heeft een artikel zo verdraaien echt nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Virtuozzo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:59:
Nu ja, Southpark had het al meer dan een decennium geleden bij het rechte einde met Trump als president. Dus waarom zou die uitzending niet ook werkelijkheid worden ....
Simpsons, niet South Park ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:31:
[...]

Simpsons, niet South Park ;)
Argh, klopt - tot zover mijn kennis van profetische spiegels van samenleving.

8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 14:27
Virtuozzo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:39:
[...]

Argh, klopt - tot zover mijn kennis van profetische spiegels van samenleving.

8)
Bij South Park kunnen ze ook wel voorspellen hoor. De vlaggendiscussie, opkomst van Miley Cyrus, ebola crisis, Trump tweets, dood van Bin Laden en nog wel een paar voorspellingen zaten ze eng dichtbij vlak voordat het gebeurde. ;)

Als volger van Amerikaanse politiek kan je South Park eigenlijk niet missen. ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Even een breinscheet: is in dit soort situaties een monarch met daadwerkelijke bestuurlijke macht niet nuttig? Die gewoon zegt "jullie maken er een zooi van, intrekken die hap"?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bananenplant schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:59:
Even een breinscheet: is in dit soort situaties een monarch met daadwerkelijke bestuurlijke macht niet nuttig? Die gewoon zegt "jullie maken er een zooi van, intrekken die hap"?
Maakt het wat uit? Alsof monarchen de waarheid in pacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

downtime schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:18:
[...]

Daar valt of staat het mee inderdaad. Misschien is die oude taart ook wel een harde Brexiteer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
downtime schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:18:
[...]

Ik snap dat het in de praktijk enorm vatbaar is voor misbruik, maar een persoon die ongehinderd door democratische stroperigheid aan de noodrem kan hangen lijkt me in dit geval best nuttig :P .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:46

Plasma_Wolf

Student

Ik kan me nog wel herinneren dat een aantal maanden voor de stemming een bericht naar buiten kwam, waarin werd gesuggereerd dat Queenie aan Nick Clegg vroeg "Wat voor een nut heeft die hele EU nou?" (een aantal jaar voordat het gerucht naar buiten kwam, toen Clegg nog vice premier was).

Dit is een gerucht en het is volledig verdwenen in de toestanden van vandaag (terecht, want het is niet meer van belang), maar het betekent twee dingen.

1) Queenie heeft een verrassend gebrek aan kennis, terwijl ze zich altijd inleest in de wetten die ze moet ondertekenen, en heel goed voorbereid is op haar taken. Je zou verwachten dat ze daarmee de werking van de EU begrijpt, welke dingen door GB zelf komen, en welke door de EU.

2) Wat zij zou doen als ze het voor het zeggen had, is precies waar we op afstevenen: een harde Brexit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zou dat ook niet zoiets als fake News kunnen zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 22:22:
Ik kan me nog wel herinneren dat een aantal maanden voor de stemming een bericht naar buiten kwam, waarin werd gesuggereerd dat Queenie aan Nick Clegg vroeg "Wat voor een nut heeft die hele EU nou?" (een aantal jaar voordat het gerucht naar buiten kwam, toen Clegg nog vice premier was).
Misschien was het wel een strikvraag. Kan die Clegg zelf uitleggen waar de EU goed voor is?
Queenie heeft een verrassend gebrek aan kennis, terwijl ze zich altijd inleest in de wetten die ze moet ondertekenen, en heel goed voorbereid is op haar taken. Je zou verwachten dat ze daarmee de werking van de EU begrijpt, welke dingen door GB zelf komen, en welke door de EU.
Je weet niet wat zij begrijpt en niet begrijpt om de eenvoudige reden dat niemand het ooit vraagt. En natuurlijk kan zij ook geen antwoord op die vraag geven.
Wat zij zou doen als ze het voor het zeggen had, is precies waar we op afstevenen: een harde Brexit.
Je weet niet wat zij zou doen als zij het voor het zeggen had. Maar ik kan me voorstellen dat het staatshoofd niet staat te springen om een EU die haar op de lange termijn overbodig zou kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:56
Weer een verdieping lager;
https://www.theguardian.c...s-over-financial-services
De reuring onder de Britten neemt toe.
Het besef dat ruim 51% bikkesement van buiten komt, JIT-dingetjes enzo, noodzaak van dubbele hoeveelheid food-storage als in '40 bij harde Exit.
Het volk verdient afleiding.

Na het "Wij zijn weg, mazzel, doei, fuck you all en dit zijn onze eisen" gaan we een niveautje lager.
Dreigementen.
Benieuwd hoe lang het duurt voordat 'WWII-addendum-in-chocolade-letters' weer van de plank komt.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:19
Baserk schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:35:
Het besef dat ruim 51% bikkesement van buiten komt, JIT-dingetjes enzo, noodzaak van dubbele hoeveelheid food-storage als in '40 bij harde Exit.

Na het "Wij zijn weg, mazzel, doei, fuck you all en dit zijn onze eisen" gaan we een niveautje lager.
Dreigementen.
Benieuwd hoe lang het duurt voordat 'WWII-addendum-in-chocolade-letters' weer van de plank komt.
Lol. Deze quote liet me zelfs lachen.
A senior EU official responded that Brussels had been “very kind to the white paper, given that it is a completely unworkable document”

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Baserk schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:35:

Dreigementen.
Pfff, ik vind echt dat hier vaak doorgeslagen wordt. Dat zijn toch volstrekt normale onderhandelingstaktieken? Los van dat de Britse eisen onrealistisch zijn, en de vraag is hoe wakker de EU ervan ligt, is het toch niet vreemd dat de Britten zeggen als hun instellingen niet zoals het nu gaat door mogen gaan op de EU markt, de EU instellingen dat dan ook niet mogen op de Britse markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Sissors schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 07:32:
Pfff, ik vind echt dat hier vaak doorgeslagen wordt. Dat zijn toch volstrekt normale onderhandelingstaktieken? Los van dat de Britse eisen onrealistisch zijn, en de vraag is hoe wakker de EU ervan ligt, is het toch niet vreemd dat de Britten zeggen als hun instellingen niet zoals het nu gaat door mogen gaan op de EU markt, de EU instellingen dat dan ook niet mogen op de Britse markt?
Ik moet zeggen dat keer op keer de dreigende toon en de schuld bij de EU leggen mij ook stoort. Niet per se dit specifieke bericht, maar het is onderdeel van een algehele houding. Het zijn de Britten die voor deze situatie kiezen en ze moeten niet de schuld bij ons leggen.

Daarnaast wordt het ook tijd dat ze inzien dat ze niks te dreigen hebben, voor ons zijn hun keuzes potentieel erg jammer maar voor hun rampzalig. Het is gewoon niet geloofwaardig dat ze zichzelf zoveel schade zouden willen doen om ons te beschadigen en als ze er zo toch inzitten heeft verder praten ook geen zin.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:01:

Daarnaast wordt het ook tijd dat ze inzien dat ze niks te dreigen hebben, voor ons zijn hun keuzes potentieel erg jammer maar voor hun rampzalig. Het is gewoon niet geloofwaardig dat ze zichzelf zoveel schade zouden willen doen om ons te beschadigen en als ze er zo toch inzitten heeft verder praten ook geen zin.
Ach, ze zouden militair nog wat kunnen dreigen. Al zal dat ook wel tegenvallen als ze hun militairen nodig hebben om de bevolking van voedsel en medicijnen te voorzien.

Als dit het plot van een comedy series (à la Arrested Development) was geweest dan zouden we klagen dat het allemaal wel erg ongeloofwaardig wordt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:12:
[...]

Ach, ze zouden militair nog wat kunnen dreigen. Al zal dat ook wel tegenvallen als ze hun militairen nodig hebben om de bevolking van voedsel en medicijnen te voorzien.
En May wijst al die geruchten maar af. Ik neig hierbij toch te geloven dat een paar ministers de kans inderdaad als nonzero beschouwen dat er tekorten komen, en daar dus ook losjes op voorbereiden. Zoals het er nu uit ziet kan het geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Stoelpoot schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:21:
Zoals het er nu uit ziet kan het geen kwaad.
Het kan sowieso geen kwaad. In Nederland hebben we de Natres om hulp te bieden bij rampen. Denk daarbij aan overstromingen, bosbranden of oorlogsdreiging. Het sneue aan de situatie in dit topic is dat de ramp door de Britse regering zelf wordt voorbereid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als er in de UK voedseltekorten ontstaan, zetten we hier gewoon giro 555 open en met wat schrijnende filmpjes van hongerende Britten worden daar vast wel wat miljoenen op gestort.

Artsen zonder grenzen kan wellicht ook daar dan helpen bij baby's met hongeroedeem enzo :X

waar hebben we het over 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 31-07-2018 10:51 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

Shabbaman

Got love?

De Britten kunnen er ook voor kiezen om binnenkomende vracht aan de grens niet te controleren, dat kan de komende apocalypse wel wat verlichten. Andersom is dat lastig, want wij zijn straks een buitengrens, dan wordt de hele EU boos op ons (ahem).

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
Shabbaman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:58:
De Britten kunnen er ook voor kiezen om binnenkomende vracht aan de grens niet te controleren, dat kan de komende apocalypse wel wat verlichten. Andersom is dat lastig, want wij zijn straks een buitengrens, dan wordt de hele EU boos op ons (ahem).
Nouja, met wat extra spotchecks zal het allemaal meevallen. Een voormalig lid is niet ineens een paria van Zimbabwe status, dus het is wel even uit te zingen. De vraag is en blijft: wat is de einddeal, en wanneer is die er? Twee vragen waarop de Britten al anderhalf jaar zwijgen. Zolang dat ver weg blijft lijken, zullen bedrijven het VK meer en meer mijden gok ik (beter safe than sorry), zodat er ook niets meer gecheckt hoeft te worden, en de Britten zo hun eigen graf nog dieper graven. De halve export/import is met de EU, en dan ook nog eens aardig in het voordeel van de EU. Het is in hun eigenbelang dit zsm op te helderen, maar daartoe lijkt de huidige elite niet in staat. Die is nu fulltime bezig met de eigen beeldvorming.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:21

vectormatic

Warlock of the doorlock

Verwijderd1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:12:
Als dit het plot van een comedy series (à la Arrested Development) was geweest dan zouden we klagen dat het allemaal wel erg ongeloofwaardig wordt. :')
Ach, zo is bijvoorbeeld house of cards ook ruimschoots ingehaald door de werkelijkheid, de producers merkten al op dat als zij zelf de trump saga (en dan hebben we het over de stand van zaken meer dan een jaar terug) hadden geschreven, niemand het geslikt had.

Kwa militair dreigen, iemand een idee hoe de NAVO met interne conflicten omgaat? Is dat een gevalletje A5 en de agressor is per definitie de sjaak?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Brent schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:04:
... Een voormalig lid is niet ineens een paria van Zimbabwe status, ...
Volgens mij zit Zimbabwe trouwens in dezelfde onderhandelingsgroep als Madagascar, en zijn dus al bepaalde gunstigere voorwaarden van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:08:
[...]

Ach, zo is bijvoorbeeld house of cards ook ruimschoots ingehaald door de werkelijkheid, de producers merkten al op dat als zij zelf de trump saga (en dan hebben we het over de stand van zaken meer dan een jaar terug) hadden geschreven, niemand het geslikt had.
Volgens mij eindigde HOC omdat een van de hoofdrolspelers zich herhaaldelijk aan kinderen (of jongemannen) zou vergrijpen. Bij TTW (the Trump Whitehouse) is dat vziw nog niet het geval. De aantijgingen m.b.t. z'n verschillende affaires, onder andere met sekswerkers en Rusland, beginnen inderdaad wel vaart te maken. Vooralsnog lijkt er van afzetten echter nog geen sprake.
Kwa militair dreigen, iemand een idee hoe de NAVO met interne conflicten omgaat? Is dat een gevalletje A5 en de agressor is per definitie de sjaak?
Ik vermoed dat men in probeert te zetten op de-escalatie. Als één land een ander aanvalt zal die (het land wat aangevallen wordt) wel naar de NAVO stappen en zal er onder de andere landen besproken worden wat te doen. Als de-escalatie niet werkt dan denk ik dat de aanvaller uit de NAVO gezet zal worden, dan wellicht artikel 5. Maar dat is puur mijn vermoeden.

Het lijkt me dat het VK (of andere NAVO landen) niet dom genoeg is om echt militair te gaan dreigen. Het idee was immers om brexit te doen om zo nieuwe vriendjes te maken. Nu laten ze door het hele brexitgebeuren al zien dat ze niet heel betrouwbaar zijn, als ze ook nog militair gaan dreigen denk ik dat Australië er ook niets meer met ze te maken wil hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Verwijderd1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:18:
Volgens mij eindigde HOC omdat een van de hoofdrolspelers zich herhaaldelijk aan kinderen (of jongemannen) zou vergrijpen. Bij TTW (the Trump Whitehouse) is dat vziw nog niet het geval. De aantijgingen m.b.t. z'n verschillende affaires, onder andere met sekswerkers en Rusland, beginnen inderdaad wel vaart te maken. Vooralsnog lijkt er van afzetten echter nog geen sprake.
HOC is nog niet klaar, er komt een seizoen met de first lady in de hoofdrol. Ik bedoelde alleen maar dat de plotlijnen van intriges, corruptie en vals spel ronduit lafjes te noemen zijn bij wat er zich inmiddels in het echt afspeelt.
Het lijkt me dat het VK (of andere NAVO landen) niet dom genoeg is om echt militair te gaan dreigen. Het idee was immers om brexit te doen om zo nieuwe vriendjes te maken. Nu laten ze door het hele brexitgebeuren al zien dat ze niet heel betrouwbaar zijn, als ze ook nog militair gaan dreigen denk ik dat Australië er ook niets meer met ze te maken wil hebben. ;)
Eens, militair dreigen lijkt me compleet ondenkbaar, maar als je ziet hoe die britten af en toe bezig zijn... vraag me af hoe lang de soap nog moet voortduren voordat er iemand churchill "we will fight them on the beaches" durft te parafraseren in een speech, en er propaganda met spitfires boven de kliffen van dover verschijnen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Eens, militair dreigen lijkt me compleet ondenkbaar, maar als je ziet hoe die britten af en toe bezig zijn... vraag me af hoe lang de soap nog moet voortduren voordat er iemand churchill "we will fight them on the beaches" durft te parafraseren in een speech, en er propaganda met spitfires boven de kliffen van dover verschijnen.
Ik denk/hoop dat als er iemand zo gek is dat voor te stellen, dat dan de publieke opinie omslaat en men wel in actie komt.. want iedereen kan zien dat dat geen optie is..
Maar ja mr Murdoch met zijn tabloids heeft een behoorlijke groep al behoorlijk mentaal vergiftigd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online

Het leger lijkt het wel te snappen. Zie deze nieuwe postzegels (klikken op het plaatje voor hogere resolutie, komt van The Guardian website):

Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/media/013823c0bb82693d0c05dde08eeb4762f0a4327c/0_0_6348_2676/master/6348.jpg?w=620&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=118f71b0684e333315cdea445794332e

De derde zegel in de onderste rij lijkt wel wat op David Davis, met een zeer passende tekst. De tweede in de onderste rij lijkt een beeje op Redwood MP, ook zijn tekst past wel bij zijn advies (ondanks dat hij een fervent brexiteer is). :+
ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Ik denk/hoop dat als er iemand zo gek is dat voor te stellen, dat dan de publieke opinie omslaat en men wel in actie komt.. want iedereen kan zien dat dat geen optie is..
Maar ja mr Murdoch met zijn tabloids heeft een behoorlijke groep al behoorlijk mentaal vergiftigd..
Met een beetje whataboutism kan de bevolking wel omgepraat worden: 'what about the empire, we are superior in every sense!'. En wie beter om ze te helpen dan de winnaars van de vorige Amerikaanse verkiezingen? Uit een rapport van de Director of National Intelligence (februari dit jaar):
Foreign elections are critical inflection points that offer opportunities for Russia to advance its
interests both overtly and covertly.
The 2018 US mid-term elections are a potential target for
Russian influence operations.
At a minimum, we expect Russia to continue using propaganda, social media, false-flag
personas, sympathetic spokespeople, and other means of influence to try to exacerbate social and
political fissures
in the United States.

Source: https://www.dni.gov/files...A---Unclassified-SSCI.pdf, pagina 11.

Relevante stukken door mij dikgedrukt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd1 op 31-07-2018 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Trump was daarentegen wel een fervent supporter van Roy Moore, bij wie de "pervert meter" toch wel hoog uitsloeg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Ik heb gemist waar nou precies die militaire dreiging uit bestaat. Uit het artikel in de Times staat dat er volgens anonieme bronnen plannen worden klaargemaakt om het leger distributie van medicijnen en andere essentiele zaken te laten doen.

Wat precies gebeurt er bij de meest botte Brexit dat dat noodzakelijk maakt ? Gaat de EU een boycot instellen voor medicijnen export als straf ? Eventueel met controles op zee om te checken dat niemand anders pillen smokkelt ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

IJzerlijm schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:26:
[...]

Ik heb gemist waar nou precies die militaire dreiging uit bestaat. Uit het artikel in de Times staat dat er volgens anonieme bronnen plannen worden klaargemaakt om het leger distributie van medicijnen en andere essentiele zaken te laten doen.
Die dreiging bestaat niet, @Verwijderd1 grapte over militair dreigen, "oh nee, kan niet want die moeten voedselpakketjes rondbrengen", en ik vroeg me terloops af hoe zo'n hypothetisch conflict binnen de navo zich zou ontwikkelen

Puur een stukje luchtfietserij, nothing to see here O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:38:
[...]

Het leger lijkt het wel te snappen. Zie deze nieuwe postzegels (klikken op het plaatje voor hogere resolutie, komt van The Guardian website):
Ff-ing genius. Ik ga een setje halen volgende week.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

IJzerlijm schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:26:

Wat precies gebeurt er bij de meest botte Brexit dat dat noodzakelijk maakt ? Gaat de EU een boycot instellen voor medicijnen export als straf ? Eventueel met controles op zee om te checken dat niemand anders pillen smokkelt ?
Nee, niet als straf of dat soort onzin.

Maar uit veel l logistieke processen is alle lucht en ruimte geknepen om zo efficiënt mogelijk te werken. Daardoor zijn dit heel gevoelige processen geworden voor verstoring. Het moeten voldoen aan grenscontroles, exportvergunningen en dat soort dingen kan de aanvoer (ernstig) verstoren. Daarbij is je markt voor inkoop plots ook veel kleiner, want je kunt niet zomaar uit een ander EU land bestellen, zonder daarbij ook weer tegen papierwerk aan te lopen.

Aan de andere kant heb je sociale onrust die kan zorgen voor een toegenomen vraag.

Tel deze 2 bij elkaar op en je hebt een mogelijk scenario dat kan leiden tot onrust en tekorten. Niet waarschijnlijk, maar wel mogelijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
vectormatic schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:59:
[...]

Die dreiging bestaat niet, @Verwijderd1 grapte over militair dreigen, "oh nee, kan niet want die moeten voedselpakketjes rondbrengen", en ik vroeg me terloops af hoe zo'n hypothetisch conflict binnen de navo zich zou ontwikkelen

In 1996 intervenieerden de VS nog bij het wat escalerende conflict tussen Griekenland en Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

begintmeta schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:19:
offtopic:
vectormatic schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:59:
[...]

In 1996 intervenieerden de VS nog bij het wat escalerende conflict tussen Griekenland en Turkije.
In welke zin?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 07:32:
[...]

Ja, dat was meer een kwestie van proces / procedure, dan van confrontatie. Misschien klinkt het vreemd, maar het was een van de weinige momenten dat zoiets überhaupt aanwezig was. Maar goed, misschien struikelen we even omdat de Britten zo vaak afwezig zijn, en dan plotsklaps wel even opduiken.

Ik maak me meer zorgen over zaken die op de achtergrond in het VK zelf spelen. Bijvoorbeeld opnieuw inzage in denktank en lobby problematiek op wegen van manipulatie en escalatie. De Britse politiek is al ziek genoeg, dan lijkt het mij dat er weinig behoefte is om meer virussen toe te voegen.

Dit keer is nota bene het Institute of Economic Affairs naar buiten gestruikeld, niet de eerste, het zal ook zeker niet de laatste zijn, maar het begint inmiddels wel heel erg onfris te worden én over de oceaan heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
https://www.facebook.com/.../videos/1659540860835467/
Pie is weer spot on..

Mag ik jou ook wijzen op het AWM beleidstopics, in het bijzonder de alinea over linkdrops. ;)
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

[ Voor 50% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-08-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Austerity and cuts like bedroom tax directly led to Brexit, academic research suggests
The fiscal contraction brought about by the Conservative-led coalition government starting 2010 was sizable: aggregate real government spending on welfare and social protection decreased by around 16% per capita.

[...]

The point estimates suggest that in districts that received the average austerity shock, Ukip vote shares were, on average, 3.58 percentage points higher in the 2014 European elections or even 11.62 percentage points higher in the most recent local elections prior to the referendum. Due to the tight link between Ukip vote shares and an area’s support for leave, simple back of the envelope calculations suggest that leave support in 2016 could have been up to 9.51 percentage points lower and thus, could have swung the referendum in favour of remain.

[...]

The results suggest that the EU referendum either may not have taken place, or, as a back of the envelope calculations suggests, could have resulted in a victory for remain, had it not been for austerity.
Interessant rapport waaruit weer blijkt dat nationaal beleid zorgt voor onvrede dat zich uit in dit soort populistische ongelukken. Allerlei nationale beslissingen die slecht uitpakken voor gewone mensen worden afgewenteld op "buitenlanders", en trend die je over de hele wereld ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ph4ge schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:05:
Austerity and cuts like bedroom tax directly led to Brexit, academic research suggests

[...]

Interessant rapport waaruit weer blijkt dat nationaal beleid zorgt voor onvrede dat zich uit in dit soort populistische ongelukken. Allerlei nationale beslissingen die slecht uitpakken voor gewone mensen worden afgewenteld op "buitenlanders", en trend die je over de hele wereld ziet.
En als het doorgaat zoals ze het nu doen, dan leidt Brexit waarschijnlijk tot nog eens 10 jaar austerity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Het lijkt erop dat de EU toch aan het bewegen is, in de Guardian, Independent en FT heeft men het over Merkel die een 'bespoke' deal zou overwegen. Gisteravond heeft May met Macron onderhandeld op zijn buitenverblijf in zuid-Frankrijk en nu heeft Bloomberg het over een extra informele top waar de regeringsleiders een oplossing willen forceren:
https://mobile.twitter.com/brexit/status/1025693481371664384

Als dit klopt dan is het wel slim gedaan van de Britten, Barnier buitenspel gezet door achter zijn rug om de EU landen uit elkaar te spelen.

Onderbouw de volgende keer dit soort claims met links naar de desbetreffende artikelen, in het Bloomberg artikel staat niets over een deal of andere claims.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 04-08-2018 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

hoevenpe schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:18:
Het lijkt erop dat de EU toch aan het bewegen is, in de Guardian, Independent en FT heeft men het over Merkel die een 'bespoke' deal zou overwegen. Gisteravond heeft May met Macron onderhandeld op zijn buitenverblijf in zuid-Frankrijk en nu heeft Bloomberg het over een extra informele top waar de regeringsleiders een oplossing willen forceren:
https://mobile.twitter.com/brexit/status/1025693481371664384

Als dit klopt dan is het wel slim gedaan van de Britten, Barnier buitenspel gezet door achter zijn rug om de EU landen uit elkaar te spelen.
Zowel Macron als Merkel hebben geen enkele incentive om aan de four freedoms te tornen.
Deze top is Britse doublespeak waardoor Theresa May met een EEA of Canada+ proposal naar huis kan komen. De hardline Brexiteers zingen momenteel een toontje lager, nu Project Fear in full swing is. Met een beetje geluk kan TM de votes nu in het lagerhuis vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 04-08-2018 13:30 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Plus weer eens geen links van de claims en meer propaganda interpretaties. Niets nieuws onder de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:18:
Jij denkt dat Barnier buitenspel stond?
Als ze een Frans/Duits onderonsje zouden proberen dan had een of meerdere van de andere EU27 daar waarschijnlijk pricipieel al problemen mee. Dan heb je een groter probleem.

Dit is typisch 'good cop/bad cop' spelen. Merkel en Macron kunnen namelijk alles beloven wat ze willen en dan dus de concessies van het VK achterhalen, maar uiteindelijk is het Barnier die de deal sluit namens 27! landen, niet 2.

Overigens komt het weer terug op het oude probleem. De Britten hebben het over de toekomst, de EU alleen over de scheiding.
Dus de britten krijgen dadelijk ongefundeerde toezeggingen in ruil voor een in steen gebeitelde scheidingsakte voor de EU.
Hoe meer toezeggingen de EU doet, des te groter is de kans dat de scheiding erdoor komt. Want in die scheidingsakte staat dadelijk gewoon de 'backstop' voor noord Ierland.

Nog even afwachten wat er gebeurd, maar als mevr May iets teveel weggeeft zal ze worden weggestemd. En Boris Johnson staat al voorgesorteerd om het stokje over te nemen. Als JRM ook Bojo steunt... dan is het kat in het bakje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:34:
Plus weer eens geen links van de claims en meer propaganda interpretaties. Niets nieuws onder de zon.
Bloomberg is een neutrale bron, Guardian en Independent sterk pro-remain. Hoezo propaganda? :?

Bronnen:
Angel Merkel reported to be pushing for a 'fudge' – but EU's chief negotiator denies he is under pressure to change course
Signs have emerged that the EU is softening its position to help UK prime minister Theresa May sell a Brexit deal to her sceptical parliament

[ Voor 47% gewijzigd door hoevenpe op 04-08-2018 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:00

Amphiebietje

In de blubber

Enige dagen geleden stond er ook al een artikel op de site van de Guardian waar dezelfde claim werd gemaakt. Mijn probleem met de bron genoemd in het artikel was dat deze Britse ambtenaren betrof, die zeiden dat ... (etc.). Het leek meer op een doorzichtige poging te doen alsof niet iedereen in de EU achter Barnier stond, met als doel Barnier onder druk te zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dat zijn dus geen "signalen", maar geruchten die heel erg opgerekt worden en dan als waarheid worden geponeerd. De "het lijkt op" is gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Heerlijke Op-Ed in de Guardian vandaag.

De auteur heeft 95%, behalve dat TM op (een hypothetische) Art50 pause-knop zou moeten drukken.
Dat zou werkelijk desastreus zijn voor de Britse economie.

De Britse economie staat al twee jaar op slot, het is tijd om een keuze te maken, In or Out.
Business leaders hebben al 1 financieel jaar de kat uit de boom gekeken, maar gaan dat niet nog een of twee jaar doen. Iedere business is gebaat bij stabiliteit. En als die niet komt, zoekt de business het wel op.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Zag net een interessante link langskomen met een gesprek tussen '3 mannen in een pub', allen experts in hun vakgebied. Helder en met humor uitgelegd wat er gaat gebeuren over 7 maanden als de Britten hun 'rode lijnen' niet opgeven, als slechts de helft klopt is het al desastreus:
YouTube: 3 Blokes In The Pub... Talk NO DEAL Brexit

Het is een uur lang maar het is de moeite waard, dit moet toch ook bij de Britse regering en parlementariërs bekend zijn? Hoe komt het dat er geen partij-overstijgende meerderheid te vinden is die nu opstaat vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
hoevenpe schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:33:
...
Het is een uur lang maar het is de moeite waard, dit moet toch ook bij de Britse regering en parlementariërs bekend zijn? Hoe komt het dat er geen partij-overstijgende meerderheid te vinden is die nu opstaat vraag ik me af.
Interessante theorie,
maar de UK is een tweepartijenstelsel met traditioneel SNP als grootste 3de partij, maar in zetels stelt het nog steeds weinig voor.

Als je kijkt naar economie,
dan is afgesproken dat je minimaal 4 partijen die ongeveer gelijkwaardig zijn om een fatsoenlijke keus te hebben. Een derde partij zou op korte termijn iets opleveren, maar midden-lange termijn zul je weer vastzitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Cyberpope schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:07:

Maar uit veel l logistieke processen is alle lucht en ruimte geknepen om zo efficiënt mogelijk te werken.
Ik denk dat het eerder de juridische basis onder deze overeenkomsten is dan iets wazigs als 'efficiency'.

Ik rij met mijn busje in Newcaste Upon Tyne de boot af. Dat mag nu nog omdat mijn rijbewijs ook in Engeland geldig is. Ik mag daar met mijn busje rijden omdat mijn Nederlandse typegoedkeuring ook in Engeland erkend is. En ik mag rijden omdat ik verzekerd ben doordat mijn verzekeraar mijn dekking door de hele EU garandeert.

Maar al die zaken hangen dus aan elkaar via onderlinge, wederkerige EU overeenkomsten. Die na 29 maart 2019 simpelweg niet meer bestaan.

Mijn rijbewijs is niet geldig in Engeland, mijn verzekeraar dekt geen schade en mijn Nederlands busje is niet door de Engelse MOT erkend als veilig en rijwaardig. Het gereedschap in mijn busje heeft een ISO en CE-keurmerk, geen BS 8020:2011, en mag ik dus niet gebruiken in Engeland.

Enzovoort. En dat gaat op voor zo'n beetje alles en iedereen.

De veerboot is Deens, Denemarken heeft geen overeenkomst met de Britten om mensen van IJmuiden naar Newcastle te vervoeren, dus ik kom sowieso al niet van de boot af.

Die afspraken zijn wel te maken, maar het duurt een paar jaar om zoiets uit te onderhandelen. Engeland moet nog beginnen met het schrijven van de vacatures voor de onderhandelaars. Ze hebben helemaal geen voorbereidingen getroffen. Nul. Niets. Nada.

https://www.indeed.nl/Douane-vacatures
https://www.independent.c...home-office-a8456881.html

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Is het nou echt zo dat er nog nauwelijks voorbereidingen in deze richting zijn gedaan? Want dat is criminele nalatigheid. We zijn een ruim halfjaar verwijderd van brexit!

Is het kabinet zo incompetent, of zijn ze met opzet aan het manoevreren richting een last-minute deal of extension?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mux schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:07:
Is het kabinet zo incompetent, of zijn ze met opzet aan het manoevreren richting een last-minute deal of extension?
Dat Independent-linkje wat ik geef is een mooi voorbeeld. In februari dit jaar (zo snel!!) maakt de Engelse regering bekend van plan te zijn 1000 extra douane-medewerkers in te gaan huren. The Independent heeft een paar weken terug een FOI-request gedaan naar het aantal douane-medewerkers wat er nu in dienst is en hoeveel het er in voorgaande jaren waren. The Home Office moet (hopelijk met het schaamrood op de kaken :o ) toegeven dat ze het niet weten en dat het weken gaat duren voordat ze het wel weten. Een woordvoerder van de Nederlandse belastingdienst weet zonder makken uit z'n mouw te schudden dat Nederland 930 nieuwe douane-medewerkers aangenomen heeft die nu intern opgeleid worden.

De afgelopen dagen hebben hardline-brexiteers het opeens over een tweede referendum, op het moment dat de onderhandelingen afgerond zijn. Iets waar ze altijd mordicus tegen waren.

(Het verschil tussen een 'final vote' en een tweede referendum is dat de final vote door het huidige parlement gedaan wordt (waar de conservatieven samen met de DUP een meerderheid hebben) en een referendum laat 'het volk' stemmen. Iets waar Rees-Mogg en Davis niet voor zijn.)

[ Voor 25% gewijzigd door burne op 05-08-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53

Fiber

Beaches are for storming.

Is het nou echt zo dat er nog nauwelijks voorbereidingen in deze richting zijn gedaan? Want dat is criminele nalatigheid. We zijn een ruim halfjaar verwijderd van brexit!

Ik gok nog steeds op een soort last minute deal met vooral vage teksten en als belangrijkste duidelijke tekst dat alles nog een paar jaar bij het oude blijft... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Fiber schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:01:
Ik gok nog steeds op een soort last minute deal met vooral vage teksten en als belangrijkste duidelijke tekst dat alles nog een paar jaar bij het oude blijft... :z
Maar dan nog: over minder dan 8 maanden stopt de geldigheid van alle verdragen met niet EU-landen, zelfs als er een transitie periode afgesproken wordt.

Het ligt al deels buiten de macht van de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

hoevenpe schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:11:
[...]

Maar dan nog: over minder dan 8 maanden stopt de geldigheid van alle verdragen met niet EU-landen, zelfs als er een transitie periode afgesproken wordt.

Het ligt al deels buiten de macht van de EU.
Als toelichting en illustratie daarop: Alle vliegtuigen die vanuit het buitenland in Engeland landen doen dat (bijna altijd) op grond van Open Skies-verdragen. Amerika heeft een Open Skies-verdrag met de EU, niet met Engeland. Azië heeft via ASEAN een Open Skies-verdrag met de EU, niet met Engeland.

Al die verdragen zijn op 30 maart 2019 niet meer van kracht voor het UK. Als je na Brexit van Amsterdam naar Londen wilt vliegen kan dat, je moet alleen een beetje om. Waarschijnlijk lukt het via Singapore of Zuid Afrika maar de kans bestaat dat je via Australië moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Incompetent. Dat is ook min of meer onvermijdelijk als je een campagne op basis van leugens en maximale sabotage inzet: dat kan alleen door incompetente (of corrupte) mensen, want als ze niet incompetent of corrupt waren dan zouden ze niet aan die kant staan. (Zeker niet op de publieke plekken. Ik denk dat er iets meer competentie is buiten de schijnwerpers, maar die hebben hun bv'tjes en hoofdkantoren en belastingroutes en hedgefunds allang aangepast.)

En bij corrupte politici heb je ook een partij die die corruptie gestand geeft, en die heeft er baat bij om vooral niet al te slimme mensen te promoten, want dat zou in de toekomst gevaar op kunnen leveren voor hun eigen positie.

Dus hou je uiteindelijk vooral veel incompetentie over.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

burne schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:24:
[...]

Als toelichting en illustratie daarop: Alle vliegtuigen die vanuit het buitenland in Engeland landen doen dat (bijna altijd) op grond van Open Skies-verdragen. Amerika heeft een Open Skies-verdrag met de EU, niet met Engeland. Azië heeft via ASEAN een Open Skies-verdrag met de EU, niet met Engeland.

Al die verdragen zijn op 30 maart 2019 niet meer van kracht voor het UK. Als je na Brexit van Amsterdam naar Londen wilt vliegen kan dat, je moet alleen een beetje om. Waarschijnlijk lukt het via Singapore of Zuid Afrika maar de kans bestaat dat je via Australië moet.
Ik geloof dat soort bizarre horrror-verhalen gewoon niet. Rusland is ook geen EU land maar als ik dat wil dan kan ik volgende week gewoon rechtstreeks naar Moskou vliegen...

Natuurlijk wordt iedereen nu bang gemaakt voor de gevolgen van de Brexit, dat hoort bij onderhandelen, maar als het puntje bij het paaltje komt dan wordt er echt wel een mouw aangepast en iets afgesproken hoor. Desnoods iets 'tijdelijks'. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fiber schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:45:
[...]

Ik geloof dat soort bizarre horrror-verhalen gewoon niet. Rusland is ook geen EU land maar als ik dat wil dan kan ik volgende week gewoon rechtstreeks naar Moskou vliegen...
Rusland is dan ook nooit EU-lid geweest. Die hebben de afgelopen decennia gewoon verdragen ondertekend met allerlei landen. De Britten hebben dat 40 jaar lang aan de EU overgelaten.

De UK is als een kind wat jaren afhankelijk is geweest van zijn ouders. Nu gaat ie het huis uit en ontdekt ie opeens dat ie geen baan heeft, geen woning, geen bankrekening, geen geld, geen verzekeringen, dat ie een huisarts moet zoeken, een tandarts, zelf lid moet worden van de tennisvereniging, zelf z’n vakanties moet boeken, zelf een paspoort aanvragen, zelf z’n rijbewijs halen en een auto kopen, etc, etc, etc. Natuurlijk is dat allemaal geen enorm probleem maar het is ook niet zomaar geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Rusland is ook geen EU land maar als ik dat wil dan kan ik volgende week gewoon rechtstreeks naar Moskou vliegen...
Van Rusland weet ik het niet zeker. Dus neem ik even een ander land: Japan. Lid van de ASEAN, zeg maar een soort EU in Azie. ASEAN heeft een verdrag met de EU wat 3rd en 4th freedom of the skies-rechten geeft voor alle aangesloten landen. Een Japanse vliegmaatschappij mag dus landen in ieder EU-land, en ieder EU-land mag landen in Japan.

Over 235 dagen is het UK geen lid meer van de EU, en dus vervallen alle rechten die ze kunnen ontlenen aan EU-verdragen met derden. Engeland mag niet meer landen in Japan, en Japanse vliegtuigen mogen niet landen in het UK. Natuurlijk kun je het wel gewoon doen, maar dat heeft ook zo z'n problemen. Een klein voorbeeld: Zodra een vliegtuig van de grond is wordt het overgedragen aan EUROCONTROL. De link tussen EUROCONTROL en de UK luchtverkeersleiding gaat uit, dus er is geen manier meer om volgens de regeltjes van en naar Engeland te vliegen.

Heb je naar hoevenpe's linkje gekeken? Dat is echt de moeite waard. Misschien niet het hele uur, maar 20 minuten volstaat om een beetje een idee te krijgen van de schaal van het gat waar het UK zich instort met een no-deal brexit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

burne schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:49:
[...]

Heb je naar hoevenpe's linkje gekeken? Dat is echt de moeite waard. Misschien niet het hele uur, maar 20 minuten volstaat om een beetje een idee te krijgen van de schaal van het gat waar het UK zich instort met een no-deal brexit.
Ik weet echt wel dat dat gat enorm is, maar ik weiger te geloven dat verstandige mensen de UK van de ene op de andere dag in dat gat zullen laten donderen zonder dat er een 'tijdelijke' overgangsregeling voor dat soort praktische problemen komt.

Maar goed, we gaan het zien, zo lang duurt het allemaal niet meer. 29 Maart volgend jaar is dan wel de eindstreep, maar als je alle benodigde handtekeningen nog onder een deal wil hebben dan moet die deal er eigenlijk al in oktober van dit jaar of zo zijn... Als er ruim voor de kerst geen deal is halen ze het nooit meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik ben het wel eens met Fiber, mijn hoofd kan er ook niet omheen dat dit soort chaos écht kan gebeuren. Ja, het zál gebeuren als GB echt zonder deal uit de EU crasht, maar het is in niemands belang om dat te laten gebeuren. Toch? Dan zit je echt te werken op een niveau van incompetentie dat een eigen hoofdstuk in de geschiedenisboeken krijgt.

Overigens draait een goede 30% van de nominale omzet van mijn bedrijf en een flink deel van mijn orderboek in de nabije toekomst op het VK. Ik begin me heel ernstig zorgen te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:51

Kheos

FP ProMod
dat hoor ik de laatste tijd wel meer: "och, het zal wel goed komen. tuurlijk komt er een oplossing".
maar als je dan naar details vraagt wordt het oorverdovend stil en komen ze terug in de lus van"och, het zal wel goed komen. tuurlijk komt er een oplossing".
hoe verenig je Brexit met de goede vrijdag akkoorden?
hoe heb je vrij verkeer van goederen, diensten, geld en mensen en tegelijkertijd geen vrij verkeer van mensen?

wat zijn daar de oplossingen voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:52
burne schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:52:
[...]

mijn Nederlands busje is niet door de Engelse MOT erkend als veilig en rijwaardig.
Ik denk niet dat het VK uit het verdrag van Wenen inzake het wegverkeer stapt..
Daar zou ik dus niet bang voor zijn
The vehicle must meet all technical requirements to be legal for road use in the country of registration. Any conflicting technical requirements (e.g., right-hand-drive or left-hand-drive) in the signatory country where the vehicle is being driven do not apply.
Overigens heeft Ierland dat ding niet ondertekend, en wel meer van dat spul. Bv inzake verkeerstekens..
Daarom heeft Ierland ook van die gele ruitvormige gevaarbordjes zoals in de VS, IPV zoals vastgelegd in de conventie van verkeerstekens

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 05-08-2018 22:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:53:
[...]

Ik weet echt wel dat dat gat enorm is, maar ik weiger te geloven dat verstandige mensen de UK van de ene op de andere dag in dat gat zullen laten donderen zonder dat er een 'tijdelijke' overgangsregeling voor dat soort praktische problemen komt.

Maar goed, we gaan het zien, zo lang duurt het allemaal niet meer. 29 Maart volgend jaar is dan wel de eindstreep, maar als je alle benodigde handtekeningen nog onder een deal wil hebben dan moet die deal er eigenlijk al in oktober van dit jaar of zo zijn... Als er ruim voor de kerst geen deal is halen ze het nooit meer. :)
Mensen zijn maar mensen. Iedereen zit in dit soort situaties en ontwikkeling met blinde vlekken, bias, problematiek van mirroring en zo meer. Allemaal verklaarbaar, maar ondertussen dreigt het inderdaad best mis te gaan.

We maken vaak aannames. Verstandig, geïnformeerd, goed opgeleid, wat opgebouwd - dus kan het niet mis gaan. Maar, dat kan wel. Vrij makkelijk zelfs.

Wat in ieder geval positief is, dat is het langzaam maar zeker zicht krijgen op de complicaties van consequenties. Nog steeds niet makkelijk voor mensen, al helemaal daar waar men hoger opgeleid is of meer opbouw heeft dan gemiddeld, maar in ieder geval begint het op tafel te komen. Dat was eerst niet zo.

De EU realiseert zich zaken al langer, maar kreeg gewoon geen gehoor. Klassiek stuk perceptieproblematiek in combinatie met de blik op de verkeerde arena's.

Dat is wel aan het veranderen. Maar men zal in het VK heel hard aan de slag moeten om zaken uit te werken.

Let wel, daar is tijd voor. Dat is echt het probleem niet. Het grootste struikelblok is de fixatie op de interne arena's, in combinatie met de psychologische valstrik van toegeven dat men zichzelf genomen heeft, en heeft laten nemen.

De grootste mogelijke complicatie wat ik kan zien, zit hem in de combinatie van aanjagers van Brexit die het gegeven Brexit niets interesseert, hun focus ligt op processen van afbraak en herinrichting daarna, en segmenten van remainers / neutrals die geen brood zien in tegen de bierkaai vechten en zich de attitude eigen gemaakt hebben van "laat maar fout gaan, dan worden mensen spontaan wakker en zijn dan op magische wijze ineens redelijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
[...]

Ik geloof dat soort bizarre horrror-verhalen gewoon niet.
En terecht, het past gewoon in de Engelse traditie van alles enorm overdrijven.

Er zijn honderden 'open sky' verdragen in de wereld en het VK zou niet in staat zijn om een tijdelijk modelletje in elkaar te zetten? Heathrow is een van de drukste luchthavens TER WERELD. Al die landen staan dadelijk in de rij om een tijdelijk contractje af te sluiten. Doen ze dat namelijk niet, dan verliest de luchtvaartmaatschappij van dat land zijn 'slots' misschien wel. En die zijn al fel bevochten. Dus een extra excuus om ze kwijt te raken kun je niet gebruiken als maatschappij, maar dus ook niet als land.

Maar ook de lachwekkende suggestie dat er hongersnood in het VK zou komen. Echt hilarisch.
Simpel voorbeeld is de 'baked beans', witte bonen in tomatensaus. Dat soort dingen maak je niet het hele jaar door, maar die maak je tijdens het oogstseizoen. Dus er staan warenhuizen vol met blikken die dan gedurende de rest van het jaar worden uitgeleverd.
Dus 'worst case' zijn er een paar soorten groenten niet (of duurder), maar alle conserven zullen er gewoon zijn (en kunnen prima weken in een vrachtwagen bij de grens staan te wachten). Maar vorig? jaar was er een sla tekort (uit mijn hoofd), toen stonden ook de kranten al vol....
Dus de kranten slaan er wel een slaatje uit :+ De rest van de bevolking zal af en toe bij de supermarkt wat langer moeten zoeken. Ligt er geen BLT, maar Tuna sandwich.

Betekent dat, dat er niks zou veranderen?
Nee natuurlijk niet. Heinz heeft misschien nu wel een soepfabriek in het VK staan, maar als die heel veel moeite krijgt om de ingrediënten te krijgen, dan is het misschien goedkoper om dat voortaan in Frankrijk te doen. En al die verse vis kan beter op het 'juiste' grondgebied worden geland, in plaatst van veel VK vis uit de rest van Europa komt en de rest van Europa veel vis uit het VK eet.

Maar daarom ben ik bijna Pro-Brexit geworden. Ik kan zo moe worden van dat 'geremoan'.
Hele discussies over hoeveel procent Brexit gestemd zou hebben, over hoeveel geld er wel of niet uitgegeven is en door wie, welke motieven iedereen wel niet gehad zou hebben...
Je hele land hoeft geen eurofiel te zijn, maar als je onder de 60% draagvlak zakt, dan zou ik me nog eens achter de oren krabben waarom je bij zo'n ingrijpende club zit.
mux schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:24:
Ik ben het wel eens met Fiber, mijn hoofd kan er ook niet omheen dat dit soort chaos écht kan gebeuren. Ja, het zál gebeuren als GB echt zonder deal uit de EU crasht, maar het is in niemands belang om dat te laten gebeuren. Toch? Dan zit je echt te werken op een niveau van incompetentie dat een eigen hoofdstuk in de geschiedenisboeken krijgt.
Ze hebben nog best een paar maanden om 'no deal' voor te bereiden.
Maar er is ook niemand die een land stopt om zijn invoer/inklaar software weg te doen en pen en papier te gaan gebruiken. Maar het vermoord wel elke vorm van handel. Dus tja, er is een moment dat andere landen maar gewoon hun schouders ophalen als ze het doen.
mux schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:24:
Overigens draait een goede 30% van de nominale omzet van mijn bedrijf en een flink deel van mijn orderboek in de nabije toekomst op het VK. Ik begin me heel ernstig zorgen te maken...
Als het bedrijven zijn en je niet te afhankelijk bent van logistiek, dan zou ik me meer zorgen maken over koersverschillen dan iets anders. Op de langere termijn zou ik wel wat flexibiliteit in bouwen. Het kan in de hele EU nu dadelijk wel over zijn qua economische hoogtij... de volgende dip kan dan wel direct beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:33:
Let wel, daar is tijd voor. Dat is echt het probleem niet. Het grootste struikelblok is de fixatie op de interne arena's, in combinatie met de psychologische valstrik
Minder dan 8 maanden, lijkt me toch wel een dingetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheGhostInc schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:36:
[...]

Je hele land hoeft geen eurofiel te zijn, maar als je onder de 60% draagvlak zakt, dan zou ik me nog eens achter de oren krabben waarom je bij zo'n ingrijpende club zit.
Volgens het referendum was "maar" 52% van de bevolking voor Brexit. Waarom doe je dan zo'n ingrijpende wijziging als je daar je economische toekomst mee op het spel zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

downtime schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:41:
Volgens het referendum was "maar" 52% van de bevolking voor Brexit.
52% van de mensen die het de moeite waard vonden om te gaan stemmen.

(Ik ben niet gaan stemmen bij het Oekraïne-referendum, omdat ik tijd- en geldverspilling vond (en vind) en ik hoopte op een opkomst van minder dan 5%. Dat pakte verkeerd uit. Jan Roos en z'n Roze Khmer hebben daar iets van 60 miljoen euro mee verbrand en een fascist aan twee kamerzetels geholpen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:51

Kheos

FP ProMod
[...]

Maar ook de lachwekkende suggestie dat er hongersnood in het VK zou komen. Echt hilarisch.
Simpel voorbeeld is de 'baked beans', witte bonen in tomatensaus. Dat soort dingen maak je niet het hele jaar door, maar die maak je tijdens het oogstseizoen.
fun fact: 0.6% van alle oogstplukkers in the UK zijn Brits; de rest (dus 99.4%) zijn buitenlanders.
Die beginnen ook terug naar huis te trekken waardoor er idd 20% minder sla is geteeld.
Ohja, en omdat het Britse werkloosheidcijfer zo laag ligt, zijn er niet genoeg werklozen om in te springen. Het gaat dan ook over honderden en honderden per bedrijf, dus dat handvol werklozen / interim arbeiders gaat de klus ook niet kunnen klaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GAIAjohan schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:33:
Ik denk niet dat het VK uit het verdrag van Wenen inzake het wegverkeer stapt..
Daar zou ik dus niet bang voor zijn
Iedere dag leer je iets nieuws. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

hoevenpe schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:33:
Zag net een interessante link langskomen met een gesprek tussen '3 mannen in een pub', allen experts in hun vakgebied. Helder en met humor uitgelegd wat er gaat gebeuren over 7 maanden als de Britten hun 'rode lijnen' niet opgeven, als slechts de helft klopt is het al desastreus:
YouTube: 3 Blokes In The Pub... Talk NO DEAL Brexit

Helemaal gekeken. Niks echt nieuws, maar grappiger en leuker dan Voetbal Inside... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb twee plaatjes voor je:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4ygVKN3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eP1YUHL.jpg

Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen hoe
  1. Margaret Thatcher over de EU dacht, toen ze macht had
  2. The Conservative Party over de EU dachten, toen ze macht hadden (en hebben)
Het kan verkeren.

(hint: beide foto's zijn uit de tijd dat Labour de macht had, tegen Europa was, en de Conservatieven geen uitzicht op macht hadden..)

[ Voor 9% gewijzigd door burne op 05-08-2018 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:52

defiant

Moderator General Chat
Interessant is ook om te zien dat de brexit onderdeel is geworden van academisch onderzoek, deze paper kwam de voorbije dagen langs:
Did Austerity Cause Brexit? (PDF alert)
Abstract:
Did austerity cause Brexit? This paper shows that the rise of popular support for the UK Independence Party (UKIP), as the single most important correlate of the subsequent Leave vote in the 2016 European Union (EU) referendum, along with broader measures of political dissatisfaction, are strongly and causally associated with an individual’s or an area’s exposure to austerity since 2010. In addition to exploiting data from the population of all electoral contests in the UK since 2000, I leverage detailed individual level panel data allowing me to exploit within-individual variation in exposure to specific rules-based welfare reforms as well as broader measures of political preferences. The results suggest that the EU referendum could have resulted in a Remain victory had it not been for a range of austerity-induced welfare reforms. These reforms activated existing economic grievances. Further, auxiliary results suggest that the underlying economic grievances have broader origins than what the current literature on Brexit suggests. Up until 2010, the UK’s welfare state evened out growing income differences across the skilldivide through transfer payments. This pattern markedly stops from 2010 onwards as austerity started to bite.
Dit samen met migratie, zie o.a. het beleid van Tony Blair t.o.v. arbeidsmigratie en het verschil daarin met andere westerse landen, heeft ervoor gezorgd dat de brexit stem uiteindelijk vooral een protest stem was tegen het nationale beleid. Aangezien de EU symbool stond voor het establishment, wordt het bij een brexit stem ook symbool voor protest.

Het probleem met het huidige proces van de brexit is dat de redenen waarom mensen voor de brexit hebben niet goed zijn onderzocht, hierdoor is het proces van de brexit een eigen leven gaan lijden en is het een onderdeel worden geworden van een groepsproces (voor of tegen), waarin iedereen zich aan het ingraven is.

En dat is het algemeen ook het probleem met referenda, ze worden vaak aangegrepen als middel van protest in plaats van een stem over het issue zelf omdat mensen geen andere manieren meer zien om hun onvrede kenbaar te maken. Vervolgens wordt het middel met beiden handen aangegrepen door partijen die hiervan denken te kunnen profiteren.

Met een ontevreden bevolking in een land dat qua democratische vertegenwoordiging matig functioneert is zo'n referendum een krachtig middel tot beïnvloeding van de politieke koers. Het is daarom ook verontrustender dat het referendum ooit is uitgeschreven omdat David Cameron als premier te zwak was om z'n eurosceptische vleugel in bedwang te houden en hierdoor gokte op een referendum. Het leed niet tot stabilisatie maar tot escalatie.

Nu zie je dus dat het hele brexit proces het land en politieke klimaat verlamt, maar nog steeds niet duidelijk is welke problemen die tot de brexit hebben geleid zullen worden opgelost. De paper noemt bezuinigingen op de verzorgingsstaat een belangrijke factor, die zullen de komende tijd waarschijnlijk juist weer op de agenda komen aangezien de conservatieven van nature tegen belastingverhogingen en de verzorgingsstaat zijn.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Intussen wordt men wanhopig bij de pro-Brexit media:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dj3TkZFXcAEPfmH.jpg

Het VK zal inderdaad speciaal worden behandeld, als een domme bruut na de lobotomie.... "Het is de schuld van de EU dat ze niet willen toegeven aan onze eisen, zelfs al zijn die eisen werkelijk van de pot gerukt."

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 05-08-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:21:
Intussen wordt men wanhopig bij de pro-Brexit media:

[afbeelding]

Het VK zal inderdaad speciaal worden behandeld, als een domme bruut na de lobotomie....
Link? Geen idee welke krant dit is dus hoe het te duiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
De Daily Telegraph van morgen via de BBC #paperstomorrow editor twitterfeed: https://twitter.com/MsHelicat/status/1026208913648242688

Plus een filering van het legale deel van de "onderbouwing": https://twitter.com/StevePeers/status/1026214792728649734

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 05-08-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Kheos schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:56:
[...]

fun fact: 0.6% van alle oogstplukkers in the UK zijn Brits; de rest (dus 99.4%) zijn buitenlanders.
Die beginnen ook terug naar huis te trekken waardoor er idd 20% minder sla is geteeld.
Ohja, en omdat het Britse werkloosheidcijfer zo laag ligt, zijn er niet genoeg werklozen om in te springen. Het gaat dan ook over honderden en honderden per bedrijf, dus dat handvol werklozen / interim arbeiders gaat de klus ook niet kunnen klaren.
Fun fact: Een blik witte bonen in tomatensaus hoeft niet geplukt meer te worden.

Maar dit is dus echt van die 'remoaner' praat. Heeft er iemand hier weleens gesproken met een plukker? Of gaan we af op de soundbites van de (Engelse) kranten?
Voordat ik terug kwam uit het VK even staan kletsen met mijn Poolse schoonmaakster. In haar hele vriendengroep was er niemand die terug ging.

Maar hebben die tuinders ook verteld dat ze al jaren teruglopende aantallen zien? Dat ze echt er hard aan moeten trekken om genoeg plukkers te krijgen (ook in NL)?
Dus een dalende pond is al een heel eind genoeg om veel mensen voor een ander land te laten kiezen, nog wat slechte pers erbij en je bent klaar.
Maar dat is weinig 'Brexit', meer de realiteit die deze tuinders inhaalt.

En wie er dan moeten plukken? Misschien weer meer wie het 'vroeger' deden, de studenten en de huisvrouwen. Maar die kiezen nu nog voor een makkelijk kantoorbaantje of willen ook het hele jaar wel wat bijklussen.

Maar neem maar van mij aan dat de huidige 'pluklanden' over 10 jaar ook wel uitgeplukt zouden zijn, met of zonder Brexit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Best kans dat er over tien jaar Engelsen tomaten gaan plukken in Polen of zo... O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Die Polen kennen de werk ethos van de Britten.... kleine kans :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TheGhostInc schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:34:
[...]

Fun fact: Een blik witte bonen in tomatensaus hoeft niet geplukt meer te worden.
Blik: dun staal (niet meer te vinden in Engeland) met een coating van tin (niet meer te vinden in Cornwall) dus 100% import.

Witte bonen: 70% komt uit Litouwen

Tomaten: 80% is import uit Spanje en Italië.

Afbeeldingslocatie: https://www.newstatesman.com/sites/default/files/images/6905044370_a2991cb78f_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Ow.... dan komt dat wel goed, pas als de vrachtwagens 10 jaar vaststaan gaat dat over z'n datum.

Dan is de chauffeur nog eerder met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheGhostInc schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:54:
Ow.... dan komt dat wel goed, pas als de vrachtwagens 10 jaar vaststaan gaat dat over z'n datum.

Dan is de chauffeur nog eerder met pensioen.
Dat hangt ervan af. Waar wordt het spul ingeblikt? Als dat pas in Engeland is dan kan het aan de grens alsnog over datum gaan.
Pagina: 1 ... 76 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.