Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.594 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:40
Als 10 voor 12 de Britten zich alsnog bedenken is dat toch vooral hun probleem. Aan deze kant van het kanaal wordt er in ieder geval alles aan gedaan om enigzins klaar te zijn voor 29-3-2019.

Natuurlijk zal men kijken wat nog mogelijk is, maar ik kan me niet voorstellen dat de EU de huidige contities aanbiedt omdat er geen tijd meer rest om inhoudelijk te onderhandelen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 14:27
hoevenpe schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:37:
Natuurlijk zal men kijken wat nog mogelijk is, maar ik kan me niet voorstellen dat de EU de huidige contities aanbiedt omdat er geen tijd meer rest om inhoudelijk te onderhandelen.
Dat is ook wat ik zeg, de EU zal aanvankelijk alleen een 'gewoon en volledig' lidmaatschap accepteren. Echter, als de druk van de ketel af is dan moet er natuurlijk gesproken en gedacht worden over de nieuwe plek van de VK in de Unie. Er is dan weer onbeperkt tijd en gelegenheid voor de UK om weer af te koelen en zn zaakjes op orde te krijgen en voor uitgebreide (en technische) onderhandelingen. Het zal uiteindelijk niet zover komen dat de EU Schengen en Maastricht gaat forceren, maar verder zal veel van de speciale behandeling verdwijnen.

Wie weet ontstaat er wel zo'n pro-Europese golf in de VK dat ze zelf voor Schengen en de Euro kiezen... :+

No 10 rules out second Brexit referendum 'under any circumstances'

Er zou natuurlijk ook geen snap election komen, totdat die er was. Het lijkt erop dat May wanhopig probeert de Brexiteers aan boord te houden, een kat in het nauw maakt rare sprongen.

[ Voor 33% gewijzigd door ph4ge op 16-07-2018 12:57 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Hihi.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DiOHFeTWkAIL3Wn.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Het gaat weer lekker aan de andere kant van het kanaal: de ERG van Rees-Mogg heeft May gedwongen 4 voor de EU onacceptabele amendementen te accepteren. Als ik het goed begrijp is hiermee de Ierse backstop uit december officieel 'dood':
The 4 ERG amendments

The most important is new clause 36, which would make it unlawful for HM Revenue and Customs to collect VAT or excise duty on behalf of the EU without the EU reciprocating. This would effectively block the facilitated customs arrangement plan in Theresa May’s Brexit white paper, and would be amount to a very significant U-turn if the government does accept it.

The others are: new clause 37, which would make it unlawful for Northern Ireland to form a separate customs territory to Great Britain; amendment 72, which would require any customs union with the EU to be established by primary legislation; and amendment 73, which would stop the UK joining the EU’s VAT regime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Ik ben net terug van vakantie naar (Noord-)Ierland... nu kon dat tenminste nog op deze manier, zonder harde grens tussen de verschillende plekken :P .

Ik vraag me ook af of de toerismesector van de UK geen enorme dreun gaat krijgen. Want heb ik daar volgend jaar een visum voor nodig :? ? Wanneer weet ik dat :? ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:40:
Het gaat weer lekker aan de andere kant van het kanaal: de ERG van Rees-Mogg heeft May gedwongen 4 voor de EU onacceptabele amendementen te accepteren. Als ik het goed begrijp is hiermee de Ierse backstop uit december officieel 'dood':
Gedwongen, tja. De keuze was om ze te weigeren en dan de confrontatie weer aan te gaan, iets wat May zich nu niet kan veroorloven. Veel verandert het niet; het Chequers voorstel is toch al doodgeboren.

De Britse overheid accepteerde de backstop toch al niet, dus daar verandert niet zo veel, alleen hebben ze zichzelf manoeuvreer-ruimte ontnomen. Maar dat de incompetente mensen aan het roer staan is allang duidelijk; er is geen competente brexidiot, net zoals er geen competente nexiters, frexiters etc zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:01:
De Britse overheid accepteerde de backstop toch al niet, dus daar verandert niet zo veel, alleen hebben ze zichzelf manoeuvreer-ruimte ontnomen.
Tot op heden ging ik ervan uit dat May binnenkort wel zou bijdraaien, dat bijv. de backstop uiteindelijk gewoon geaccepteerd zou worden. Deze amendementen maken dat imo onmogelijk, net als dit Noorwegen of Canada uitsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:11:
Tot op heden ging ik ervan uit dat May binnenkort wel zou bijdraaien, dat bijv. de backstop uiteindelijk gewoon geaccepteerd zou worden. Deze amendementen maken dat imo onmogelijk, net als dit Noorwegen of Canada uitsluit.
Het VK/May houdt tot nu toe vol dat de backstop zou gelden voor heel het VK, niet alleen voor Noord-Ierland. Ik weet wel wie ik geloof...

Echter, eerder zijn ook de "Henry VIII powers" gegund aan de regering, en die geeft ze het recht om de wet te negeren als het zo uitkomt. Het blijft een teringzootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:33
Bananenplant schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:51:
Ik ben net terug van vakantie naar (Noord-)Ierland... nu kon dat tenminste nog op deze manier, zonder harde grens tussen de verschillende plekken :P .

Ik vraag me ook af of de toerismesector van de UK geen enorme dreun gaat krijgen. Want heb ik daar volgend jaar een visum voor nodig :? ? Wanneer weet ik dat :? ?
Als de Britten een beslissing nemen, of vanaf een harde Brexit.

-de meeste Europese niet Eu landen laten reizen op identiteitskaart (Bosnie ea)
-ofwel blijven ze in de customs union en mag je met identieit reizen, verandert er niks
-ze maken een lijst van EU landen die geen paspoort of visum nodig heeft
-of het is een harde Brexit en dan wel een visum

Ondertussen geeft May toe aan de eisen van de hard Brexiteers en dreigen de pro-europeese parlementsleden in opstand te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Drakin-Korin op 16-07-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-10 11:45
Kleine re-cap, Theresa May had een derde Brexit plan, ook wel het Checkers-plan genoemd. Dit plan is nog niet voorgelegd aan de EU maar het is vrij duidelijk dat dit zal worden afgeschoten.

Dit plan heeft nu door de hard brexiters 4 amendments gekregen, die nog harder inhakken op een akkoord wat toch niet acceptable zal zijn. Er is veel gekibbel en onvrede, de volgende vergadering van de MP's is 4 September... alle tijd jongens....

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uS7W2irb-l0]

Als afsluiter; een stuk op de BBC website eindigde met de volgende regel...

One senior Tory told me "we set fire to the platform - now, we're setting all the exits alight".

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:20
tja, dit wordt óf een Brexit zonder enige afspraak of een Bremain/BrU-turn waarbij ze ook nog eens een deel van hun voordelen/uitzonderingen kwijt zullen raken. Een andere optie zie ik eigenlijk niet. Want ik geloof er niets van de en 't UK voldoende op 1 lijn komt te zitten om een voorstel te kunnen doen dat door minimaal 50% gesteund wordt en de EU moet ook op dezelfde lijn komen te zitten en 't unaniem accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het voordeel is dan wel dat de Tories hun zooi zelf kunnen opruimen.

Heel Labour heeft aan dit proces alleen maar aan de zijlijn mogen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:33
Inmiddels is er ook sprake van crimineel onderzoek naar schending van de voorwaarden voor verkiezingscampagnes bij VoteLeave
https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-44856992

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
@Delerium Oh nee hoor, na een dergelijk blamage komt Labour aan de macht. Die mogen dan de teringbende die de Tories ervan hebben gemaakt opruimen. Ervaring leert dat links vaak de puinhopen van rechtswanbeleid mag ruimen, waardoor ze niet aan links wanbeleid toekomen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ScuL schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:36:
Inmiddels is er ook sprake van crimineel onderzoek naar schending van de voorwaarden voor verkiezingscampagnes bij VoteLeave
https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-44856992
IDD, £61,000 boete en 'referred to the police'...
Het is een begin..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
SkiFan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:24:
@Delerium Oh nee hoor, na een dergelijk blamage komt Labour aan de macht. Die mogen dan de teringbende die de Tories ervan hebben gemaakt opruimen. Ervaring leert dat links vaak de puinhopen van rechtswanbeleid mag ruimen, waardoor ze niet aan links wanbeleid toekomen.
De grap is dat de tories precies het tegenovergestelde beweren..
En ze hebben beide gelijk.. door dit semi-2 partijen systeem is de koers nogal zig-zag.. als ze nou eens leerde een multi party systeem te hebben waar er bij elke regering al een wat meer gebalanceerd beleid is, dan zou je dit kunnen voorkomen.. Polarisatie is slecht IMHO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
SkiFan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:24:
Oh nee hoor, na een dergelijk blamage komt Labour aan de macht. Die mogen dan de teringbende die de Tories ervan hebben gemaakt opruimen. Ervaring leert dat links vaak de puinhopen van rechtswanbeleid mag ruimen, waardoor ze niet aan links wanbeleid toekomen.
Labour is vandaag de dag niet meer de partij van Tony Blair: Jeremy Corbyn is een fanatieke leaver met jaren 70 semi-communistische ideeën. Van de regen in de drup dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
hoevenpe schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:45:
[...]

Labour is vandaag de dag niet de partij meer van Tony Blair: Jeremy Corbyn is een fanatieke leaver met jaren 70 semi-communistische ideeën. Van de regen in de drup dus...
Labour heeft gisteren een ammendement ingedient om in de customs union te blijven. Weggestemt
Ze zwenken evenhard als de Tories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:55
hoevenpe schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:45:
[...]

Labour is vandaag de dag niet de partij meer van Tony Blair: Jeremy Corbyn is een fanatieke leaver met jaren 70 semi-communistische ideeën. Van de regen in de drup dus...
niet overdrijven he. Er kan weinig erger zijn dan de huidige koers in de UK.
ToolkiT schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:42:
[...]

De grap is dat de tories precies het tegenovergestelde beweren..
En ze hebben beide gelijk.. door dit semi-2 partijen systeem is de koers nogal zig-zag.. als ze nou eens leerde een multi party systeem te hebben waar er bij elke regering al een wat meer gebalanceerd beleid is, dan zou je dit kunnen voorkomen.. Polarisatie is slecht IMHO..
Dat twee partijen systeem is een logisch gevolg van het winner-takes-all districten systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Philip Ross schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:51:
[...]
Dat twee partijen systeem is een logisch gevolg van het winner-takes-all districten systeem.
Klopt helemaal, dat systeem mag wat mij betreft ook wel op de shop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Delerium schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:56:
Het voordeel is dan wel dat de Tories hun zooi zelf kunnen opruimen.

Heel Labour heeft aan dit proces alleen maar aan de zijlijn mogen staan.
Labour heeft zichzelf volledig buiten spel gezet. Intern liggen ze net zo overhoop met elkaar als de Tories dus het is geen wonder dat ze net zo min in staat zijn een credible alternative op tafel te leggen als de Tories.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

niet overdrijven he. Er kan weinig erger zijn dan de huidige koers in de UK.
De huidige koers is vooral economische (en reputatie-) schade.

Dit stuk van foreignpolicy.com over JC haalt wat punten aan waardoor ik meer vertrouwen heb in May dan in Corbyn.

Een voorbeeld :
Jeremy Corbyn was embroiled in controversy today for defending a vicar who posted a link to conspiracy theories that Israel was responsible for 9/11.

[...]

Mr Corbyn wrote a letter during the controversy suggesting the Rev Sizer was “under attack” because he had “dared to speak out against Zionism”.

Source: https://www.standard.co.u...iracy-vicar-a2414491.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd1 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:04:
[...]

De huidige koers is vooral economische (en reputatie-) schade.

Dit stuk van foreignpolicy.com over JC haalt wat punten aan waardoor ik meer vertrouwen heb in May dan in Corbyn.

Een voorbeeld :

[...]
Dat eerste artikel trekt enorm veel zaken uit hun verband en verdraait woorden. Geen goede bron.

Economische schade gaat duizenden het leven kosten als millieu en veiligheidsregels nog verder afgebroken worden en steeds meer mensen hun gezondheidszorg niet meer kunnen betalen.

JC heeft duidelijk tekortkomingen maar er is ook een enorme campagne geweest om hem zoveel mogelijk zwart te maken dus je moet de verhalen niet te serieus nemen. Ook hij heeft een partij waar hij rekening mee moet houden en een linksere partij is exact wat de UK nodig heeft nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Labour heeft zichzelf volledig buiten spel gezet. Intern liggen ze net zo overhoop met elkaar als de Tories dus het is geen wonder dat ze net zo min in staat zijn een credible alternative op tafel te leggen als de Tories.
Het frappante is dat ze aan het discussiëren zijn over hoe ze de onderhandelen in zouden moeten gaan met de EU,

terwijl de EU vrij duidelijk was.
Hier zijn een paar opties en je kunt kiezen.

Er is niet een partij binnen het VK die een (financiële) grens wil met de EU,
terwijl de EU duidelijk heeft aangegeven dat ze als anderen zullen worden behandeld. En de kans dat de EU toegeeft acht ik minimaal. De huidige vergadering en stemming is er een voor de bühne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40

Maar ja, de EU is zo ondemocratisch...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 12-10 21:22

Milmoor

Footsteps and pictures.

De Brexit levert leuk politiek spektakel, mits je aan de zijlijn staat. Het gooit ontzettend veel overhoop. Ik ben benieuwt of er al speculanten begonnen zijn met een actie tegen de pond klaar te zetten: Wikipedia: Black Wednesday. Ik verwacht een periode van kwetsbaarheid.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
Milmoor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:36:
De Brexit levert leuk politiek spektakel, mits je aan de zijlijn staat. Het gooit ontzettend veel overhoop. Ik ben benieuwt of er al speculanten begonnen zijn met een actie tegen de pond klaar te zetten: Wikipedia: Black Wednesday. Ik verwacht een periode van kwetsbaarheid.
En of het zooi overhoop gooit.... Ik woon in de UK en heb toevallig gisteren en vandaag de eerste CV's de deur uit gedaan (de zee over naar NEderland). Tijd om de fish and chips te verruilen voor haring en Grolsch

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DiYY6Q2XkAAbcZX.jpg

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
https://twitter.com/SkyNe.../1019232469277708289?s=19

Schandalig. Dit is niks meer dan een executive power grab.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
dat zie je verkeerd.. wat brexit means brexit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
EU assault on May's white paper heightens 'no deal' Brexit fears

Interessant stuk van The Guardian, met name deze passage:
With the British government in turmoil, the EU has yet to publicly react in any substantive way to the UK’s call in its white paper published last week, that it will seek to effectively stay in the single market for goods, and establish a bespoke customs arrangement to avoid border checks on trade.

Senior sources in Brussels said, however, that the reluctance to speak out was due to the clear indication from the UK negotiating team that a full-blooded rejection of the paper would likely prove an existential threat to Theresa May’s premiership, and hasten the collapse of the talks.

Barnier is expected to pull his punches again on Friday when he addresses reporters at the end of a meeting of ministers from the 27 member states, where the white paper is to be discussed.
Het is wederom de EU die probeert om ten minste te zorgen dat er een gesprekspartner over blijft in de VK en er geen absolute chaos ontstaat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:36
Voor wie Engels wat lastig vindt, heeft de VK-overheid nu ook een Nederlandstalige samenvatting van de white paper geregeld. Zoals Trouw kopt: De Brexit-tekst die je wist dat zou komen. Of meer in Tweakerstaal: all your base are belong to us!
Deze vrijhandelszone zal de unieke integrale toeleveringsketens en ‘precies op tijd’ procedures beschermen die zich hebben ontwikkelt door gans het VK en de EU gedurende de laatste 40 jaar, en werk en bestaansdmiddelen waarvan ze afhankelijk zijn, ervoor zorgend dat bedrijven aan beide kanten verder kunnen werken via hun actuele waarde- en aanbodketens.
Meer van dit moois vind je hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
Als jullie trouwens ook zo moe zijn van de onduidelijkheid rondom de Brexit plannen en als jullie zelf ook eens aan het roer willen staan dan is hier jullie kans met de auto-Brexit plan generator!

https://noobnorm.com/brexit/

Er kan helaas niet gegarandeerd worden dat er ook daadwerkelijk een plan uit rolt dat kans op slagen heeft, maar dat heeft niemand tot nu toe nog tegengehouden dus waarom zouden we nu beginnen....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Anakha schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:27:
Voor wie Engels wat lastig vindt, heeft de VK-overheid nu ook een Nederlandstalige samenvatting van de white paper geregeld. Zoals Trouw kopt: De Brexit-tekst die je wist dat zou komen. Of meer in Tweakerstaal: all your base are belong to us!

[...]

Meer van dit moois vind je hier.
Hebben ze de tolken daar vervangen door Google translate?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
alexbl69 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Hebben ze de tolken daar vervangen door Google translate?
Ja maar dan eerst vertalen naar Børk Swedish en dan naar het Nederlands, anders mis je de subtiele nuances...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
Het document kan je hier vinden
https://assets.publishing...utive_Summary_-_DUTCH.pdf

Weet iemand wat 'Luchtvervoerovereenkomst' betekent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Drakin-Korin schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:03:
Het document kan je hier vinden
https://assets.publishing...utive_Summary_-_DUTCH.pdf

Weet iemand wat 'Luchtvervoerovereenkomst' betekent ?
open-skies agreement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alles wat slecht was aan TTIP nemen ze 1 op 1 over zo te zien.
Zo lang mogelijk alles onder de pet houden zodat mensen korter de tijd hebben om verontwaardigd te worden.
MPs have voted 315-285 against requiring the Government to publish texts of proposed trade agreements prior to ratification

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 19-07-2018 12:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
oh, ik dacht dat ze Europese lucht naar Groot-Britanie gingen vervoeren per boot ofzo.
Ik zou het woord luchtvaartovereenkomst of ipv luchtvervoer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Drakin-Korin schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:25:
[...]

oh, ik dacht dat ze Europese lucht naar Groot-Britanie gingen vervoeren per boot ofzo.
Ik zou het woord luchtvaartovereenkomst of ipv luchtvervoer hebben.
air transport agreement lijkt me eerder...Dat is echt letterlijk luchtvervoerovereenkomst.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Daar past deze wel bij:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DidpbMbW0AEdJCU.jpg

Intussen blijkt dat de Tories bij de nipte overwinning deze week ook nog eens de regels hebben overschreden (what's new). Er is een afspraak over "pairing", dwz dat de partijen onderling afspreken om bij ziekte e.d. een kamerlid niet te laten stemmen. Dit om te voorkomen dat iemand uit het ziekenhuis moet komen om in den lijve te stemmen, wat recent al gebeurde (iemand die voor kanker wordt behandeld moest met rolstoel de juiste deur doorgaan).

Jo Swinson van de LibDems is afwezig aangezien ze recent bevallen is, en men had afgesproken met de Tories dat Brandon Lewis, hun voorzitter, niet zou stemmen als "pair" voor haar.

Dat heeft hij bij 7 van de 9 stemmingen inderdaad niet gedaan, maar bij de twee waar het krap was, wel. En daarna begon men te claimen dat het een "honest mistake" was, maar nu blijkt al dat Julian Smith, de Tory chief whip, hem een SMS had gestuurd waarin stond "je moet stemmen, vergeet de pairing, geen verzoek maar opdracht". Smith heeft het ook bij twee andere pairs geprobeerd en die hebben advies gevraagd, en daarna geweigerd.

Men blijft erover liegen bij de Tories, maar dit kan wel eens verder bloed aan de muur geven. Honderden jaren van traditie en onderling respect negeren omdat je een stemming wilt winnen....

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 19-07-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@gambieter
In ieder geval heb je bij deze airline geen 'up-skirting ban' nodig... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:38:
@gambieter
In ieder geval heb je bij deze airline geen 'up-skirting ban' nodig... >:)
Dat heet tegenwoordig "Choping", vernoemd naar de oude viezerik Christopher Chope die het wetsvoorstel om het strafbaar te maken blokkeerde vanwege een of ander principe over procedure. De ouwe viezerik probeert nu te blokkeren dat een vrouwencongres in de House of Commons wordt gehouden, om te voorkomen dat vrouwelijke niet-kamerleden in de zetels plaatsnemen.

Dezelfde man wilde niet dat Alan Turing gerehabiliteerd werd, etc.

En die heeft Theresa May net een ridderorde laten geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
Om even terug on toppic te komen na alle cartoons, ik ben via een link op Reddit een heel goed en lang artikel tegen gekomen van Kirsty Hughes die de huidige situatie van de Brexit, en vooral de white paper erg goed uiteen zet.

http://fedtrust.co.uk/our...ile-uk-politics-implodes/

Je leest met open mond hoe Theresa's white paper keer op keer zaken aanhaalt welke gewoon compleet onacceptable zullen zijn voor de EU. Echt de moeite van het lezen waard.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Van een Sky journalist op twitter:

BREAK: In her Belfast speech, the PM will commit to "a strong Union of nations"; re-state that the EC's backstop proposal is "in breach of Belfast Agreement and could never be accepted"; and tell the EU it's time to "evolve its position", not fall back on "unworkable proposals."

Dit staat voor morgen gepland.
Uitleg: https://www.theguardian.c...the-uks-backstop-proposal

Dit zal wel wat gedonder gaan geven denk ik. Zeker in Noord-Ierland. En weer een stapje dichter bij een harde brexit.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Apache4u schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:23:
Dit zal wel wat gedonder gaan geven denk ik. Zeker in Noord-Ierland. En weer een stapje dichter bij een harde brexit.
Dit is volgens mij nou juist haar 'cunning plan':
The whole of the UK could remain in the customs union for a time after transition in order to prevent a hard border in Ireland
Door een backstop aan de EU op te dringen waarin heel het VK net als NI voor nop in de CU kan blijven heeft ze de Brexit die ze altijd al heeft gewild, de kans dat technologische alternatieven voor de grens de komende decennia functioneel zijn is verwaarloosbaar.

Zo kan ze chaos voorkomen, gratis de voordelen van de EU hebben en tegelijk afwijken waar nuttig, nieuwe FTA's invoeren en ondertussen roepen dat ze heeeeel hard bezig zijn om de eenhoorns in elkaar te schroeven...

Denk niet dat de EU hierin gaat trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Onzin. Stellen dat enkel de CU de voordelen van de EU bieden klopt simpelweg niet. De EU biedt een heel framework aan afspraken, regels en instituties. De CU is daar slechts één onderdeel van.

Ook de bewering dat de UK de nadelen van een CU (geen eigen trade agreements) niet hoeft te accepteren, is nergens op gebaseerd. Uit hetzelfde artikel:
(but not implement the parts of them relating to tariffs, rendering them largely pointless)
.

Feitelijk is dit gewoon een CU. Met de voordelen en nadelen.

Verder ben ik niet erg bekend met de GFA, maar ik zie niet in waarom de backstop van december vorig jaar in strijd zou zijn met de GFA. Full alignment van NI (of het hele VK) betekent juist dat de onzichtbare grens in stand kan blijven. Dat alignment van enkel NI een gevaar vormt voor de constitutionele integriteit van het VK klopt, maar een grens in de Ierse zee is niet tegen de GFA lijkt me, en is bovendien niet het probleem van de EU.

[ Voor 29% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-07-2018 00:57 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:51:
Feitelijk is dit gewoon een CU. Met de voordelen en nadelen.
Voor zover ik het begrijp zou in de backstop NI onderdeel zijn van de CU zonder dat daar verplichtingen tegenover staan in de vorm van bijdragen aan de EU begroting. Ik lees toch echt dat dit dan voor het hele VK zou gaan gelden.

Los daarvan, als dit echt een volledige SM/CU/ECJ zou zijn voor het hele VK, waarom is de EU dan zo tegen? Dan is het gewoon Noorwegen met een andere naam om de Brexiteers om de tuin te leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:55:
Voor zover ik het begrijp zou in de backstop NI onderdeel zijn van de CU zonder dat daar verplichtingen tegenover staan in de vorm van bijdragen aan de EU begroting. Ik lees toch echt dat dit dan voor het hele VK zou gaan gelden.
Klopt. Het zou gratis parasiteren op de SM en EU-regelingen zijn, iets wat de EU niet accepteren gaat.
Los daarvan, als dit echt een volledige SM/CU/ECJ zou zijn voor het hele VK, waarom is de EU dan zo tegen? Dan is het gewoon Noorwegen met een andere naam om de Brexiteers om de tuin te leiden...
Ook dat klopt als een zwerende vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
gambieter schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 01:00:
[...]

Klopt. Het zou gratis parasiteren op de SM en EU-regelingen zijn, iets wat de EU niet accepteren gaat.

[...]

Ook dat klopt als een zwerende vinger.
Een CU gaat niet over verplichtingen anders dan het voeren van een gezamenlijk douanebeleid. Het gaat niet over een EMA, Erasmus, Horizon 2020, Euro clearings, visumvrij reizen, freedom of movement, roaming of de ESA om er maar een paar te noemen. Nog een quote:
But the EU also points out that the UK undertook to maintain full alignment for Northern Ireland with the relevant rules of both the customs union and the single market, and this paper only addresses the former.
De meeste voordelen zijn gelieerd aan de SM. Niet de CU. Ook qua bijdrages zal een CU relatief goedkoop zijn.

Full alignment zal de EU prima vinden natuurlijk. Maar dat is helemaal niet wat er nu op tafel ligt.

Overigens is enkel CU niet genoeg om een harde grens te voorkomen. In afwezigheid van de SM staat het ze vrij om bijv chloorkip in te voeren of te produceren, maar deze mag de EU niet in natuurlijk. Ergo, grenscontroles en een hard border. Daarom had men het in december ook over full alignment.

[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-07-2018 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:00

Amphiebietje

In de blubber

gambieter schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 01:00:
[...]

Gelukkig is May dom genoeg om gewoon te zeggen dat het de EU is die volledig fout zit:

Theresa May: I will never accept EU's ideas on Irish Brexit border

Merk in datzelfde artikel de paragraaf op die aangeeft dat Ierland zich aan het voorbereiden is op een harde grens met Noord Ierland.
Ik vraag me overigens af wat May zal zeggen als dit ertoe leidt dat IRA-afgeleiden weer aanslagen in London gaan plegen. "It's all the fault of the EU?" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:46

Plasma_Wolf

Student

Mocht dat gebeuren, dan zal May het waarschijnlijk niet zeggen, maar de hardline Brexiteers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Misschien een radicale gedachte, maar binnen Noord-Ierland wonen de meeste SinnFein stemmers (Ieren) aan de zuid-west kant en de DUP (Britten) in het nood-oosten rond Belfast:
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/live-experience/cps/624/cpsprodpb/vivo/live/images/2017/6/9/576cc050-5c4d-4408-9ae8-6877f4515ffd.jpg

Zou men niet de 'groene' delen bij Ierland kunnen voegen en dan een (wat meer rechtgetrokken en dus beter te controleren) harde grens tussen het protestantse kleinere NI en groot-Ierland? Het zal zeker spanningen geven maar als je op deze manier 2 meer homogene delen zou kunnen overhouden maakt dat wellicht de harde grens beter verteerbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 16:38

Dido

heforshe

hoevenpe schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:42:
Misschien een radicale gedachte, maar binnen Noord-Ierland wonen de meeste SinnFein stemmers (Ieren) aan de zuid-west kant en de DUP (Britten) in het nood-oosten rond Belfast:
[afbeelding]

Zou men niet de 'groene' delen bij Ierland kunnen voegen en dan een (wat meer rechtgetrokken en dus beter te controleren) harde grens tussen het protestantse kleinere NI en groot-Ierland? Het zal zeker spanningen geven maar als je op deze manier 2 meer homogene delen zou kunnen overhouden maakt dat wellicht de harde grens beter verteerbaar.
Verdomd, dat ze daar niet aan gedacht hebben toen ze de Goede-Vrijdagakkoorden opstelden! Die paar mensen in Belfast, hoeveel problemen kunnen die nou helemaal opleveren? :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Het kaartje is heel kort door de bocht. Het geeft enkel aan welke partij de meerderheid heeft gehaald.

Zoek in deze tabel maar even naar de regio's van Noord-Ierland (NIR). Er zijn er een paar met 90% Sinn Fein en 10% DUP of andersom, maar de meerderheid van de regio's heeft een verdeling van bijvoorbeeld 70%-30%. Protestanten die dan opeens bij Ierland worden gevoegd zullen hier hun eigen oorlog over voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik snap dat het een radicaal idee is, maar op dit moment lijkt een harde grens bijna onontkoombaar en is de verdeling DUP/SF binnen NI 52%-48% (waar kennen we dat van...)

Het beste zou de hereniging van beide Ierlanden zijn, maar dat lijkt me nu nog een stap te ver voor Arlene.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
hoevenpe schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:59:
Ik snap dat het een radicaal idee is,
Misschien een ander radicaal idee, maar eh... is dat niet iets wat men daar in eerste instantie ZELF zal oplossen, ipv dat ene hoevenpe een ideetje heeft op grond van zijn 5 minuten durend onderzoek en een vinger in de lucht steken?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
incaz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:02:
Misschien een ander radicaal idee, maar eh... is dat niet iets wat men daar in eerste instantie ZELF zal oplossen, ipv dat ene hoevenpe een ideetje heeft op grond van zijn 5 minuten durend onderzoek en een vinger in de lucht steken?
Volgens mij komen ze daar dus niet uit als je het draadje verder gelezen zou hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Het beste zou de hereniging van beide Ierlanden zijn, maar dat lijkt me nu nog een stap te ver voor Arlene.
Dat dacht ik ook, totdat ik er doorheen ben gereden laatst. Vooral aan de oostkust was het dorp in dorp uit unionistisch vlagvertoon. En bijna een eeuw gescheiden zal ongetwijfeld tot uit elkaar groeien hebben geleid.

[ Voor 10% gewijzigd door Bananenplant op 20-07-2018 11:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anakha
Ik snap dat het een radicaal idee is, maar op dit moment lijkt een harde grens bijna onontkoombaar en is de verdeling DUP/SF binnen NI 52%-48% (waar kennen we dat van...)

Ik heb in Noord-Ierland gewoond. Als je graag terug wilt naar de tijd van de Troubles, moet je vooral dit soort idiote plannen bedenken.

Ik zou je aanraden om je eerst eens een paar jaar full-time te verdiepen in dit specifieke conflict, voordat je gaat denken dat je enig idee hebt waar je over praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
hoevenpe schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:13:
Volgens mij komen ze daar dus niet uit als je het draadje verder gelezen zou hebben... ;)
Dus? Dan is een willekeurig 'radicaal' idee van iemand zonder enige kennis van zaken nuttig omdat...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
incaz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:16:
Dus? Dan is een willekeurig 'radicaal' idee van iemand zonder enige kennis van zaken nuttig omdat...?
Noord-Ierland is nou niet het voorbeeld van een vreedzame multiculturele samenleving zoals Stef Blok zou zeggen. Men leeft nu met de GFA akkoorden al een paar decennia geweldloos langs elkaar heen maar niet veel meer dan dat.

Er komt een harde grens, zoveel is wel zeker nu May vandaag haar toezeggingen uit december gaat intrekken. Dus ja, hoe dan verder? In hoeverre is de locatie van die harde grens een gegeven of hou je (beperkt) rekening met de lokale situatie om zo het werkbaar te houden?

De 6 graafschappen waar het nu over gaat waren in 1922 al ontevreden over de uitkomst, het waren de Britten die toen de grens zo vastgelegd hebben als die nu is. Het zijn dezelfde Britten die nu vertrekken dus zo'n gek idee is het niet om nu de afspraken uit 1922 tegen het licht te houden:
Wikipedia: Anglo-Iers Verdrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Noord-Ierland is nou niet het voorbeeld van een vreedzame multiculturele samenleving zoals Stef Blok zou zeggen. Met leeft nu met de GFA akkoorden al een paar decennia geweldloos langs elkaar heen maar niet veel meer dan dat.
Ik zou voorzichtig zijn met normaliseren van die kwestie Blok. Dit terzijde.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Blok zou een hardline Brexidiot zijn in het VK. Maar daar hebben ze al genoeg kwaadaardige figuren, dus last die idioot alsjeblieft buiten dit draadje.

Nederland heeft ook genoeg politici die geen zuurstof waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volgende week komt May met een nieuw plan: Ierland moet ook uit de EU.

Lost het hele probleem op :Y

Nah, ik zie uiteindelijk echt wel een zeegrens komen, wordt gewoon een mooi kaartje aangehangen zoals "vrijhandelszone" of "speciaal gebied". Beetje zoals de Kanaal-Eilanden, maar dan met onverstaanbare mensen :+

Een harde grens tussen Ierland en Noord-Ierland gaat alleen maar bakken met ellende geven, er is een reden waarom niemand dat wil.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RobinHood schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:13:
Nah, ik zie uiteindelijk echt wel een zeegrens komen, wordt gewoon een mooi kaartje aangehangen zoals "vrijhandelszone" of "speciaal gebied". Beetje zoals de Kanaal-Eilanden, maar dan met onverstaanbare mensen :+
Na de toespraak van May vandaag in Belfast en de persconferentie van Barnier van zojuist zie ik dat niet meer gebeuren. Dit komt niet meer bij elkaar tenzij May al haar toezeggingen breekt, dat kost haar kop en is het einde van de Conservatieve partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet zo binair denken. Dit is politiek.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:49:
Niet zo binair denken. Dit is politiek.
Dan ben ik toch benieuwd welk 'muizengaatje' jij hier nog ziet, waarbij beide partijen relatief ongeschonden de eindstreep halen. De EU gaat niet bewegen, hooguit wat andere bewoordingen die hetzelfde betekenen.

May zit klem en 'no deal' is in het belang van een hoop mensen binnen haar partij, de vraag is imo vooral hoe ze de schuld daarvoor in de beeldvorming bij de EU kunnen neerleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
RobinHood schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:13:
Volgende week komt May met een nieuw plan: Ierland moet ook uit de EU.

Lost het hele probleem op :Y

Een harde grens tussen Ierland en Noord-Ierland gaat alleen maar bakken met ellende geven, er is een reden waarom niemand dat wil.
Dat lijkt me ook de enige oplossing ja.. of een handelsverdrag met de EU (soft brexit) of NI word een soort vrijstaat en de harde grens is het water..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:48:
[...]

Na de toespraak van May vandaag in Belfast en de persconferentie van Barnier van zojuist zie ik dat niet meer gebeuren. Dit komt niet meer bij elkaar tenzij May al haar toezeggingen breekt, dat kost haar kop en is het einde van de Conservatieve partij.
Wat is het alternatief?

Cakeism gaat niet lukken, dat gaat de EU niet goedkeuren, dus er zal een grens moeten komen.

Dan zijn er al snel 3 "opties"

We bouwen een grens om heel GB + Ierland, wat natuurlijk nooit gaat gebeuren. Geen optie.

Er komt een grens tussen de Ierlanden, wat niet kan volgens het Goede Vrijdag akkoord + je weet gewoon zeker dat de gezellige tijden van de IRA etc weer terugkomen. Hiermee zie ik de EU dus ook niet akkoord gaan.

Er komt een zeegrens tussen de Ierlanden en de rest van het GB: Naar mijn weten is er geen verdrag of akkoord wat dat onmogelijk maakt. Ja, het kost May de kop, maar dat is het probleem van GB en niet dat van de EU. EU pusht dit dus ook al, want uiteindelijk is dit het minste van de kwaden.

Of May stopt met het cakeisme en gaat akkoord met open grenzen voor handel en mensen, Noors model dus. Wilt de EU nog veel liever, maar juist dat zie ik GB niet doen, want dan boeren ze gewoon achteruit ten opzichte van wat ze nu hebben.

Uiteindelijk is dit ook geen onderhandeling: Het is kijken wat zijn de verplichtingen en wat zijn de wettelijke mogelijkheden over en weer. May kan niet gaan kwartetten terwijl de EU Go speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RobinHood schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:44:
[...]

Er komt een grens tussen de Ierlanden, wat niet kan volgens het Goede Vrijdag akkoord + je weet gewoon zeker dat de gezellige tijden van de IRA etc weer terugkomen. Hiermee zie ik de EU dus ook niet akkoord gaan.
Nu ben ik niet geheel naïef omtrent de situatie in Noord-Ierland maar ik begrijp nog steeds niet waarom de grens tussen NI en de Ierse Republiek voor de IRA zo gevoelig zou liggen dat ze weer voor geweld zouden kiezen.

Ik zie het niet. Even kofferbak open voor de vriendelijke beambte en als je geen contrabande vervoert dan rij je 30 seconden later de republiek in (en weer uit). Waarom ligt dat zo gevoelig?
Ik snap dat het misschien niet kan volgens het Goede Vrijdag akkoord maar daarover kun je toch onderhandelen? Als de wereld verandert dan moeten nieuwe afspraken toch mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Je analyse is correct, maar denk je echt dat May haar hoofd vrijwillig in de strop steekt door na alle harde woorden (ook weer vandaag) de grens in de Ierse zee te leggen of een CU/SM te accepteren voor heel het VK? Er zijn deze week moties aangenomen om dat te verbieden, dus al zou ze willen ze kan het helemaal niet meer.

Hoe vervelend ook, voor May is 'no deal' nu de minst slechte uitkomst: automatisch een harde grens in Ierland en ze kan de schuld daarvoor aan de EU geven. Zo red ze binnenlands haar hachje en valt de Conservatieve partij niet uit elkaar. Jammer dan van het GFA zullen ze daar denken.

Just my 2ct...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

downtime schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:06:
[...]

Nu ben ik niet geheel naïef omtrent de situatie in Noord-Ierland maar ik begrijp nog steeds niet waarom de grens tussen NI en de Ierse Republiek voor de IRA zo gevoelig zou liggen dat ze weer voor geweld zouden kiezen.

Ik zie het niet. Even kofferbak open voor de vriendelijke beambte en als je geen contrabande vervoert dan rij je 30 seconden later de republiek in (en weer uit). Waarom ligt dat zo gevoelig?
Ik snap dat het misschien niet kan volgens het Goede Vrijdag akkoord maar daarover kun je toch onderhandelen? Als de wereld verandert dan moeten nieuwe afspraken toch mogelijk zijn?
Dat ligt zo gevoelig door de hele geschiedenis rond Ierland en Noord-Ierland. Zodra je daar [weer] een serieuze grens tussenzet krijg je weer allemaal mensen die beginnen over dat Noord-Ierland van hen is afgepakt en andere ellende.

Er is alweer iets van 20 jaar "vrede", maar er zijn zo af en toe nogsteeds incidenten, het is daar gewoon allemaal erg fragiel en er lopen nog genoeg hardliners rond die slechts wachten tot hun tijd weer komt. Dat de DUP min of meer in de regering zit is al een niet erg prettige situatie die tot meer spanningen lijdt.
hoevenpe schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:18:
[...]

Je analyse is correct, maar denk je echt dat May haar hoofd vrijwillig in de strop steekt door na alle harde woorden (ook weer vandaag) de grens in de Ierse zee te leggen of een CU/SM te accepteren voor heel het VK? Er zijn deze week moties aangenomen om dat te verbieden, dus al zou ze willen ze kan het helemaal niet meer.

Hoe vervelend ook, voor May is 'no deal' nu de minst slechte uitkomst: automatisch een harde grens in Ierland en ze kan de schuld daarvoor aan de EU geven. Zo red ze binnenlands haar hachje en valt de Conservatieve partij niet uit elkaar. Jammer dan van het GFA zullen ze daar denken.

Just my 2ct...
Tja, de vraag is natuurlijk of dat inderdaad zo valt bij de bevolking, ik betwijfel het. May is niet bepaald geliefd onder de bevolking en lijkt momenteel vooral bokkesprongen te maken om de partij tevreden te houden.

Uiteindelijk zal ze inderdaad moeten kiezen: Kop, terecht, door de strop, of GB + Ierland mogelijk weer laten vervallen in geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
De IRA strijdt voor een verenigd Ierland, de UVF (in Nederland minder bekend omdat hun aanslagen vooral in Noord-Ierland zelf plaatsvonden, maar net zo gewelddadig) strijdt voor het tegenovergestelde. Die strijd is niet gestopt met de GFA, alleen het geweld is toen grotendeels afgezworen door beide partijen. Dat zie je terug in de politiek: ten tijde van de GFA was de relatief gematigde UUP de grootste partij bij de protestanten, en de relatief gematigde SDLP was de grootste partij bij de katholieken. Bij de eerste verkiezingen na de GFA werden opeens de extremistische partijen, DUP (vriendjes van de paramilitaire UVF) en Sinn Fein (vriendjes van de IRA), de grootsten. En zoals het plaatje van hoevenpe hierboven laat zien, is die polarisatie sindsdien steeds erger geworden, tot het punt dat de gematigde partijen nu helemaal geen zetels meer hebben. In Nederlandse termen zijn nu alle zetels verdeeld tussen GroenLinks en de PVV - er is geen tussengeluid meer. De weldenkende, genuanceerde Noord-Ier is gesneuveld.

Dus we zijn gegaan van het uiten van onvrede via geweld, naar het uiten van onvrede via politiek. Dat is winst, maar die politieke polarisatie laat wel zien dat het onderliggende probleem echt nog heel hard borrelt.

Een grens in de Ierse zee wordt door de protestanten als onacceptabele nederlaag gezien, want zij willen ondeelbaar onderdeel uitmaken van het VK, zonder aparte status. Een grens op het Ierse vasteland wordt door de katholieken als volstrekt onacceptabele nederlaag gezien, want zij willen ondeelbaar onderdeel uitmaken van Ierland.

Ongeacht de uitkomst gaat de helft van de bevolking het uitbundig vieren als een overwinning. De andere helft gaat zich diep gekrenkt voelen. Het is niet erg vergezocht om aan te nemen dat dat tot incidenten gaat leiden en dat die incidenten uit de hand kunnen gaan lopen. Dan ben je na 1 generatie voor wie geweld eens niet tot de orde van de dag behoort, vrij snel weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
hoevenpe schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:01:
[...]

Dan ben ik toch benieuwd welk 'muizengaatje' jij hier nog ziet, waarbij beide partijen relatief ongeschonden de eindstreep halen. De EU gaat niet bewegen, hooguit wat andere bewoordingen die hetzelfde betekenen.

May zit klem en 'no deal' is in het belang van een hoop mensen binnen haar partij, de vraag is imo vooral hoe ze de schuld daarvoor in de beeldvorming bij de EU kunnen neerleggen...
Er is geen gaatje.

Er zou een ‘brexit’-kamp zijn,
maar tot op heden is er niemand die daar invulling aan wil geven. Met de kennis van achteraf blijkt steeds meer dat het om personen gaat die totaal geen besef hebben waar het eigenlijk om gaat en nog steeds inspelen op onderbuikgevoelens.
Uit de EU en ‘nog betere deals’ regelen. Terwijl er nu geen drempels zijn.

https://www.bbc.co.uk/news/business-41413558
Interview die hier op inspeelt moet ik nog tegenkomen. De grootste export-producten zijn deels uit te besteden naar andere Europese landen waar je geen drempels hebt.
Dan heb je het risico dat je in een sneeuwbaleffect raakt waarbij er minder omzet is, meer ontslagen waardoor er meer uitkeringen moeten worden betaald, minder investeringen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
downtime schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:06:
Het is alsof je een jood elke dag dwingt een nazi swastika te vereren. Naast dat je opeens weer de willekeur van Britse grensofficieren krijgt. Plus, heb je die grens wel eens gezien? Die loopt zelfs door boerderijen heen.
Niet unilateraal omdat er opeens een "partner" is die opeens de kolder in het hoofd krijgt en opeens zich aan geen enkele afspraak houdt. Degene die een contract verbreekt moet de schade dragen en zich schikken. het VK wil de verdragen openbreken en Noord-Ierland weer naar de oude situatie terugbrengen die zoveel problemen gaf, en wil ook nog de voorwaarden opdringen. Dat gaat gewoon niet.

Het probleem is echt eenzijdig. Het VK en de complete idioterie die daar (voor mij hier) plaatsvind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Ik kwam net dit tegen op FB via een oud collega die brexiteer is:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37407120_1744512265647007_1350571608896438272_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeHz3zGdFpw_3e2rmpHYSrBGQS4yun7r41tgbM0coC0mhrzemNEUH7g9lxJa9zo1900UO6jAH3xyNmkhdE4FlVG71Tb_2UBP6332pwetxcsoTg&oh=41087262711ff0992e0aa4ae689af215&oe=5BE7866F
"The latest from Project Fear..."
source: http://www.leave.eu/get-involved

als reactie op https://www.independent.c...g-lse-study-a8452501.html
Nu ben ik wel met ze eens dat die titel wel een heel erg hoog sensatie nivo heeft, maar dat deel in rood slaat natuurlijk nergens op.. het artikel zegt simpel dat als de tarrifs er zijn dat zuivel significant duurder word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
https://www.independent.c...ern-ireland-a8445581.html

Er wordt nog steeds gereld daar, met ook de politie als doelwit. De politie is natuurlijk een dankbaar symbool van de machthebber om je woede op te richten, dat zal voor grensbeambten ook gelden denk ik zo :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Jacob Rees-Mogg says UK is heading for no-deal Brexit

De Brextremisten lijken te denken dat er eigenlijk twee varianten zijn die kunnen in The New British Empire outside that malevolent EU:
- Cake and eat it too.
- More cake and eat it two.

Waarbij de laatste variant op de een of andere manier ook overeen komt met "No Deal" 7(8)7

Ik vraag me af of Brexit in de nabije toekomst een synoniem zal worden van het woord "clusterfuck"... B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Uit dit artikel haal ik dat de EU deur op een hele kleine kier staat, maar ook dat het geduld van de EU zo langzaam aan op begint te raken:

https://www.theguardian.c...politics-say-eu-officials

Verder hebben de Brexit-onderhandelingen inmiddels al evenveel als het GDP van Griekenland gekost (!), om niet te spreken van de economische schade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amphiebietje schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:25:

Verder hebben de Brexit-onderhandelingen inmiddels al evenveel als het GDP van Griekenland gekost (!), om niet te spreken van de economische schade...
Volgens mij is dat niet wat er staat.
We have spent the GDP of Greece in terms of manpower in trying to first of all keep the Brits in and now negotiate on their exit.
Ik interpreteert dit als de totale kosten van alle concessies die de EU in de loop der jaren aan Londen heeft gedaan om de Britten maar aan boord te houden. Wellicht dat gemiste inkomsten door de rebate daar ook onder vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:25:
Uit dit artikel haal ik dat de EU deur op een hele kleine kier staat, maar ook dat het geduld van de EU zo langzaam aan op begint te raken:

https://www.theguardian.c...politics-say-eu-officials

De EU stelt hier vrij eenvoudig dat ze noch de kwestie, noch zichzelf, onderwerp of gereedschap zal laten worden in de strijd binnen de huidige Britse politiek. Dat is de essentie hier.

We hebben de deur altijd open staan. Maar we gaan ons a) niet laten uitspelen en b) niet gebruiken in lokale populistische politiek nu de druk door eigen Brits politiek falen oploopt.

Het signaal voor May is hier in termen van Internationale Betrekkingen vrij eenvoudig: get your house in order, of maak schoon schip. Als je echt een reset knop zou willen gebruiken, dan kan dat. Dit signaal is altijd hetzelfde geweest. Maar na dat White Paper moest nu een harder signaal komen omdat er een ontzettende toename in Britse bereidheid is geconstateerd om Hongarije politiek te bedrijven.

Daar gaan we dus niet aan meedoen. En als we eerlijk mogen zijn, het VK kan zich dat niet permitteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:31

alienfruit

the alien you never expected

Artikel in de Financial Times vandaag Brussels rejects UK’s financial services Brexit plan lijkt mij wel een reële actie van de EU
Michel Barnier, the EU’s chief Brexit negotiator, told European affairs ministers on Friday that the British prime minister’s vision for the City’s relationship with the EU would violate the principle that access rights to the bloc’s financial services market are a gift from Brussels that can be freely withdrawn.

[ Voor 92% gewijzigd door alienfruit op 23-07-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
https://www.theguardian.c...l-brexit-says-jeremy-hunt
Hunt said: “Without a real change in approach from the EU negotiators we do now face a real risk of a no deal by accident, and that would be incredibly challenging economically.

“Britain would find that challenging, but in the end we would find a way not just to survive but to thrive economically. But my real concern is that it would change British public attitudes to Europe for a generation.”
Dus eerst geeft je de EU de schuld van het ophouden van de onderhandelingen en dan zeg je dat je bezorgd bent over wat dat doet met de perceptie van de EU in de UK 8)7 Maar we moeten de UK dus een goede deal geven omdat anders de Britten negatiever worden over EU waar ze toch al negatief over zijn?

Last.fm
Films!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Het verbaast me niet dat iemand in de politiek dit zegt. De grote meerderheid van Brexiteers zal de EU de schuld van alles blijven geven.

Eerst was de EU te bemoeizuchtig met de Europese regelgeving en het opleggen van migratie. Daarna was de EU te dwingend in de deal die GB moest sluiten, en nu hebben ze schuld aan het feit dat ze helemaal geen deal willen maken met GB.

Je vraagt je af of er überhaupt iemand in de regering is die door heeft dat in alle drie de gevallen, de schuld volledig bij Groot-Brittannië zit. Je kunt twisten over hoe veel het vrij verkeer van personen de schuld van GB zelf is, en Brexiteers kunnen met recht de migratie onderdeel maken van hun campagne, maar er mist zo veel in de Britse wetten dat daardoor de Oost-Europeanen graag naar Engeland gaan, liever nog dan bijvoorbeeld Nederland.

Wat betreft de andere twee punten. Misschien hadden ze de afgelopen anderhalf jaar niet onderling moeten rotzooien en inhoudelijk op de statements van de EU kunnen reageren? Misschien hadden ze toen al een eerste voorstel moeten doen? Hun eigen incompetentie is geen reden om de EU de schuld te geven.

Overigens, Jeremy Hunt is minister van volksgezondheid geweest, met een NHS die op het breekpunt zit en er onder hem alleen maar op achteruit is gegaan. Hij had een voorstel voor een verbetering van de werkomstandigheden van Junior Doctors (weet even niet wat de precieze term in het Nederlands is). Er zat geen enkele verbetering in. De doktoren kregen minder betaald voor overwerk en moesten meer werken om hetzelfde betaald te kunnen krijgen.

Hier een klein stukje van komiek Russell Howard. Hilarisch, maar NSFW. Er zit wel een heel belangrijk punt in dat het totale gebrek van kennis en kunde bij Jeremy Hunt aantoont. YouTube: Junior doctors and the NHS

Ik vraag me dan ook af of iemand deze man serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

@Plasma_Wolf Ik denk dat het Nederlandse woord co-assistent is, verdienen hier ca EUR 10 per uur.

Schrijnende video maar wel hard gelachen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Plasma_Wolf schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:15:
Je vraagt je af of er überhaupt iemand in de regering is die door heeft dat in alle drie de gevallen, de schuld volledig bij Groot-Brittannië zit.
Natuurlijk hebben ze dat wel door, ze zijn allemaal alleen maar bezig met hun eigen verantwoordelijkheid afschuiven. Precies wat je kan verwachten als je in een parlementaire democratie een bindend referendum houdt en een onwerkbare uitslag krijgt, de mensen met een beetje kwaliteiten gaan hun handen niet aan zo'n uitslag branden en de mensen die dat wel willen komen er als ze eenmaal in die positie zitten ook achter dat dat wat ze hebben beloofd simpelweg niet kan.

Het is belangrijk om je gezicht te beschermen, als de Brexiteers er niet in slagen om in de ogen van de Engelsen de schuld van de aanstaande ramp bij Brussel te leggen worden ze aan de hoogste boom opgeknoopt op het moment dat de werkelijkheid niet meer te ontkennen valt. Je moet zorgen dat je als Brexiteer aan de zijlijn staat zodat je altijd de mensen aan het stuur de schuld kan geven van een slechte Brexit, maar als dat niet lukt moet je zorgen dat Brussel te schuld krijgt.

Ik maak ook om dit dreigement totaal geen zorgen. Hunt zegt dat een generatie zich tegen de EU zal keren, maar het is juist de oudere generatie die dat al gedaan heeft en de jongeren die de Brexit niet steunen. Die laatste gaan heus niet ineens zomaar Brexit steunen als het faliekant mis is gegaan en ze gelijk hebben gekregen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
ph4ge schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:25:
[...]bindend referendum[...]
Kleine correctie: het was géén bindend referendum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Huntard schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:26:
[...]
Kleine correctie: het was géén bindend referendum.
legally niet, politiek wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Jeremy Corbyn to highlight economic 'benefit' of Brexit as he demands UK stop relying on 'cheap labour from abroad'
Jeremy Corbyn will today claim there has already been an economic "benefit" of Brexit, as he launches a campaign to boost British manufacturing.

The Labour leader will suggest the crash in the pound that followed the 2016 referendum made sterling more competitive and should have helped UK exporters, had the government had a plan to let them capitalise on it.

It will come in a "build it in Britain" speech, in which Mr Corbyn will also attack the use of "cheap labour from abroad" and demand government contracts are kept in Britain instead of being given to "companies outside the UK".
Jeremy Corbyn is bang dat hij misschien verkiezingen zou kunnen winnen en wil even zeker van zijn dat hij echt als een complete idioot wordt gezien. Terwijl zijn partij zichzelf opblaast met geklungel ovcer antisemitisme, gaat hij tegen ~80% van de achterban in door nog meer pro-Brexit te zijn.

Zelfs Stef Blok begint weer competent te lijken in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@gambieter
Corbyn is in tegenstelling tot May wel een echte 'leaver', zo gek is het niet dat hij nu zijn variant van Brexit probeert te realiseren.

Ik snap op zich wel dat men daar niets ziet in een 'zachte Brexit': dan heb je geen invloed meer maar moet je je wel houden aan alle regels en afspraken die in Brussel bedacht worden. Betalen om te mogen handelen zonder de huidige rebate, een slechte deal vergeleken met het lidmaatschap wat de meerderheid in het referendum afgewezen heeft. Dan kan je beter blijven lijkt me zo.

Het verschil tussen May en Corbyn is imo vooral hun visie over de toekomstige Britse samenleving, op welke manier ze de concurrentie met de EU aangaan. De Conservatieven lijken vooral op minder regels, lagere lonen en weinig belasting voor bedrijven in te zetten. Wat Corbyn in gedachten heeft blijft nog wat vaag voor mijn gevoel, het neigt naar een soort communisme.

Wat beide partijen wel willen is de vrijheid om van EU wetgeving af te wijken, zo las ik gisteren al voorstellen om na de Brexit de doodstraf in te voeren voor jihadisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Ik had liever gezien dat Corbyn duidelijk zegt dat hij dan communisme wil invoeren, want dat is tenminste een doel waar je naartoe kunt werken en wat uiteindelijk de mensen wel ten goede zal komen. Maar in de praktijk kani k me niet voorstellen dat hij daar naartoe kan werken, gezien de tories hem dan nog harder zwart zullen proberen te maken (communisme is nog steeds een vies woord bij sommige mensen) en al z'n policy-ideeën zullen tegenwerken. En wat heb je dan? Min of meer hetzelfde als een tory hard brexit; een eiland met een krimpende economie die iedere dag z'n relevantie verder verliest en weinig toekomstvisie heeft.

Ohja, en je blijft natuurlijk altijd het probleem hebben dat een groeiend deel van de bevolking helemaal niet uit de EU wil... zelfs onder communisme zal dat gevoel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:52:
@gambieter
Corbyn is in tegenstelling tot May wel een echte 'leaver', zo gek is het niet dat hij nu zijn variant van Brexit probeert te realiseren.

Ik snap op zich wel dat men daar niets ziet in een 'zachte Brexit': dan heb je geen invloed meer maar moet je je wel houden aan alle regels en afspraken die in Brussel bedacht worden. Betalen om te mogen handelen zonder de huidige rebate, een slechte deal vergeleken met het lidmaatschap wat de meerderheid in het referendum afgewezen heeft. Dan kan je beter blijven lijkt me zo.

Het verschil tussen May en Corbyn is imo vooral hun visie over de toekomstige Britse samenleving, op welke manier ze de concurrentie met de EU aangaan. De Conservatieven lijken vooral op minder regels, lagere lonen en weinig belasting voor bedrijven in te zetten. Wat Corbyn in gedachten heeft blijft nog wat vaag voor mijn gevoel, het neigt naar een soort communisme.

Wat beide partijen wel willen is de vrijheid om van EU wetgeving af te wijken, zo las ik gisteren al voorstellen om na de Brexit de doodstraf in te voeren voor jihadisten.
De hele situatie is een goed maar pijnlijk schoolvoorbeeld van een van de in een ander topic gesignaleerde problematiek van politiek bankieren op perspectief van minderheid met disproportionele voet in beeldvorming en gebruik van perceptie- dan wel gevoelsproblematiek.

Er komt een punt waarop je als politiek enkel nog maar negatieve trends kan versterken. Er komt een punt waarop je als politiek zelf genomen wordt. Er komt een punt waarop zelfs het spel wegvalt omdat het alleen nog maar om het politieke overleven gaat.

Effecten van gedrag zijn extreem relevant. Ze zijn bepalend voor ontwikkeling, omstandigheid en prijs.
mux schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:10:
Ik had liever gezien dat Corbyn duidelijk zegt dat hij dan communisme wil invoeren, want dat is tenminste een doel waar je naartoe kunt werken en wat uiteindelijk de mensen wel ten goede zal komen. Maar in de praktijk kani k me niet voorstellen dat hij daar naartoe kan werken, gezien de tories hem dan nog harder zwart zullen proberen te maken (communisme is nog steeds een vies woord bij sommige mensen) en al z'n policy-ideeën zullen tegenwerken. En wat heb je dan? Min of meer hetzelfde als een tory hard brexit; een eiland met een krimpende economie die iedere dag z'n relevantie verder verliest en weinig toekomstvisie heeft.

Ohja, en je blijft natuurlijk altijd het probleem hebben dat een groeiend deel van de bevolking helemaal niet uit de EU wil... zelfs onder communisme zal dat gevoel blijven.
Geen enkel deel van de Britse politiek wil überhaupt nog de leiding hebben of nemen. Al het theater ten spijt, het besef dat de rekening hoe dan ook op tafel komt, op zijn minst het politieke afrekenen, dat is overal heel erg doorgedrongen.

Men heeft zich laten nemen, omdat men ging voor hetze van minderheidsperspectief, wat op precies die wijze kanteling in groepsgedrag wist te bewerkstelligen. Vervolgens trok dat minderheidsperspectief zich heel nuchter terug, en liet de traditionele politiek in het puin naar voren struikelen. Zoals dat altijd gaat in onze geschiedenis.

En nu zit men er mee. Nu moet men van alles. Maar men wil niks. Immers, er komt een rekening. May, Corbyn, ze zoeken allemaal naar de escape om vooral de rekening af te kunnen schuiven. Maar dat gaat op gegeven moment gewoon niet meer.

Maar goed, omdat men niet wil, volgt pervers spel van bewuste incompetentie en compromitteren. Wat de rekening duurder maakt. Allemaal zitten ze met de handen in het haar, en daarom staren ze zich blind op de interne dynamiek van Britse politiek.

[ Voor 34% gewijzigd door Virtuozzo op 24-07-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
hoevenpe schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:52:
Het verschil tussen May en Corbyn is imo vooral hun visie over de toekomstige Britse samenleving, op welke manier ze de concurrentie met de EU aangaan.
Concurrentie is best een vreemde framing eigenlijk - de onderhandelingen gaan juist over hoe ze willen samenwerken.
De Conservatieven lijken vooral op minder regels, lagere lonen en weinig belasting voor bedrijven in te zetten.
Niet verrassend natuurlijk. Alleen vraag ik me af met wie ze dan willen concurreren en waarom. Ik bedoel - als volk heb je daar natuurlijk helemaal niets aan. Terwijl je zou denken dat als je als land wilt concurreren dat je dan probeert om de zaken voor je land beter te krijgen.
Dit klinkt vooral als uitbuiting. Nogmaals: niet verrassend, dat is precies de lijn die men al eeuwen kiest, maar ooit, ooit komt het volk erachter hoe ze genaaid worden, hoe dit alleen maar (buitenlandse) multinationals en investeerders in de kaart speelt en ze zelf alleen verliezen.
Ook dat is wel logisch: het gaat niet best, dus je moet je achterban weer even oppompen, en hoe doe je dat nou beter dan door de moslimhaat weer eens uit te spelen? Altijd fijn als je op andere terreinen niets weet te bewerkstelligen. Want het publiek is wel zo geconditioneerd dat ze daarop aanslaan.
(Nog wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
https://www.independent.c...-talks-deal-a8461581.html
Zou May toch eindelijk de realiteit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vanuit de Eu begreep ik dat men uitstel alleen met zeer goede redenen wil verlenen. Het hebben van de huidige politieke deadlock maakt dat uitstel niets anders is dan de politieke deadlock verlengen waar niemand iets aan heeft. De EU werkt daar niet aan mee.

Zou May het proces van binnenuit saboteren zodat men in 2019 op het laatste moment de keutel intrekt? En wat is dat met de Brexiteers dat ze zo kicken op een harde Brexit? Het kan sommige mensen niet hard genoeg zijn, maar de realiteit die ze dan krijgen willen ze dan vooral niet verkopen aan hun landgenoten. De enige verklaring lijkt bijna dat het goed betaalde landverraders zijn, de rest is onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Delerium schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:49:
Vanuit de Eu begreep ik dat men uitstel alleen met zeer goede redenen wil verlenen. Het hebben van de huidige politieke deadlock maakt dat uitstel niets anders is dan de politieke deadlock verlengen waar niemand iets aan heeft. De EU werkt daar niet aan mee.

Zou May het proces van binnenuit saboteren zodat men in 2019 op het laatste moment de keutel intrekt? En wat is dat met de Brexiteers dat ze zo kicken op een harde Brexit? Het kan sommige mensen niet hard genoeg zijn, maar de realiteit die ze dan krijgen willen ze dan vooral niet verkopen aan hun landgenoten. De enige verklaring lijkt bijna dat het goed betaalde landverraders zijn, de rest is onlogisch.
Nah, May hoeft helemaal niet te saboteren. Ze zit gewoon in een onmogelijke positie waar ze nooit kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Of dit is gewoon de "long con" van May geweest. Ooit zat ze namelijk in het remain kamp. Nu de pro Brexit Tories zichzelf onderhand belachelijk en onhoudbaar maken, kan je natuurlijk altijd uitstel is afstel doen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ph4ge schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:55:
[...]

Nah, May hoeft helemaal niet te saboteren. Ze zit gewoon in een onmogelijke positie waar ze nooit kan winnen.
Het maakt niet uit wie er het voortouw heeft of neemt. Het is een onmogelijke positie. Of dat nu May, Corby, BJ, of wie dan ook is. Maar dat was nu juist het hele punt van de opzet van de aanjagers van het drama. Brexit is een breekijzer, geen doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:11:
[...]

Of dit is gewoon de "long con" van May geweest. Ooit zat ze namelijk in het remain kamp. Nu de pro Brexit Tories zichzelf onderhand belachelijk en onhoudbaar maken, kan je natuurlijk altijd uitstel is afstel doen. :P
Ze heeft nu de onderhandelingen ook in eigen hand genomen.. misschien heb je wel gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
ToolkiT schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:01:
[...]

Ze heeft nu de onderhandelingen ook in eigen hand genomen.. misschien heb je wel gelijk..
Het is vakantie, er is niemand meer over om het land te redden.
Snel een akkoordje fixen voor het parlement terug is om de boel te saboteren.

Blijkbaar zijn ze Gibraltar en de Britse militaire basissen op Cyprus wat vergeten.
Pagina: 1 ... 75 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.