Welke versie precies

Suspend gaat soms wel erg snel en toen ik Age of Empires 2 DE speelde en pauzeerde en een half uur later terugkwam moest ik ook hard resetten.
Ik kan me best wel voorstellen dat een game het niet fijn vindt dat de boel wordt onderbroken op zo'n manier eerlijk gezegd...
Op het vorige systeem was dit allemaal geen probleem.
En die had dezelfde Kernel in gebruik ?
dus het is of de MVNE of toch iets anders.
Als je een Kingston A2000 NVMe SSD gebruikt dan kan je sowieso rare dingen verwachten volgens meerdere gebruikerservaringen hier op GoT

ga het eens uittesten op een laptop.
Heb je nu dan ook een Laptop in gebruik of niet ?!
Ik kan al jarenlang prima het volgende doen i.c.m. verschillende Kubuntu versies t/m 20.04 LTS die kernel 5.4 gebruikt en ondertussen aan versie
code:
1
| 5.4.0-205-generic #225-Ubuntu SMP Fri Jan 10 22:23:35 UTC 2025 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux |
toe is gekomen :
- Laptop dichtklappen en later weer openklappen.
Soms wel meerdere uren later zelfs...
- Laptop zichzelf laten uitschakelen op zo'n manier dat ik de Aan/Uit knop moet indrukken om verder te kunnen gaan met hetgene waarmee ik bezig was.
Hierbij is volgens mij alles naar de SSD weggeschreven en wordt het tijdens het tot leven wekken van alles weer ingeladen ?!
Het gaat hierbij dan om een ondertussen behoorlijk oude maar oh zo heerlijk typende Lenovo T520 die volledig uit Intel hardware bestaat en een dikke vette accu heeft die aan de achterkant uitsteekt
Ik ben heel slecht in al die Standby/Sleep/Hibernate/Suspend/whatever termen omdat ik dat eigenlijk nooit op de PC gebruik en het me ook nooit echt heeft kunnen boeien dus jullie weten vast wel beter dan ik of je wat aan de bovenstaande informatie hebt of niet

Best wel gek, want System76 distro en die verkopen heel wat Clevo Laptop Barebones

Het ontwaakte vaak ook niet uit Suspend dat ik altijd gebruik.
Ik had het met andere distro's overigens ook een total freeze.
Kernel versies en distro namen zou niet gek zijn...
Harde reset is dan enige dat helpt, want REISUB werkt niet met MX.
https://kaliex.co/the-mag...rt-a-frozen-linux-system/

Ik was helemaal vergeten dat die optie ook nog bestaat...
Gelukkig ook al heeeeel lang niet nodig gehad

Ook met MX dat ik gebruik, maar sinds ik de AHS Liquorix kernel gebruik heb ik daar geen last meer van gehad.
Als ik effe snel die Kernel opzoek dan is het Kernel 6.12 zo te zien : Bij jou ook ?