IMHO mag dat geen probleem vormen, want zo'n beetje alles wat de laatste 10 jaar ongeveer is gemaakt moet gewoon nog steeds voor een heleboel dingen snel genoeg zijn!Hero of Time schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:55:
Houd je wel rekening mee dat de CPU al aardig oud is (6e generatie, we zitten nu op de 10e)
Nooit iets gecompileerd op zo'n CPU/APU maar ik zou eigenlijk wel heel graag die oude modellen terug willen zien in laptops en NUC achtige kastjes eerlijk gezegd, want alles wat na de 7700U is uitgebracht zat zo'n beetje de hele tijd te throttlen, waardoor de i5 modellen vaak sneller bleken te zijn dan de i7 modellen!en daar bovenop van de U-type wat leuk staat als 'ultra low power' met de gedachte van energiegebruik, maar ik meer zie als missen van performance. De CPU is dus relatief traag. Weet je zeker dat je dan een source-based distro wilt nemen en lang zit te wachten op het compileren van je software?

Ik zou op die laptop gewoon jouw gebruikelijke Debian Testing pad volgen en verder lekker ervan genieten!Met wat wilskracht en doorzettingsvermogen is Debian ook prima van systemd af te krijgen. Het bied nog steeds alternatieve init systemen aan. Je zit alleen vast aan libsystemd, omdat er toch nog best veel software hier afhankelijk van is. Maar niet direct van systemd zelf, dus als je genoegen neemt met een library van systemd, maar niet systemd zelf, dan is Debian een prima keus. Ook handig omdat je al aardig wat ervaring hebt met de distro en afgeleiden.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||