Gekke vraag misschien en ik zag al wat voorbij komen over verschillende regio's en codes inwisselen. Mijn Xbox staat ingesteld op:
Language = English
Language Region = English (UK)
Location = Netherlands
Nu heb ik een Xbox Live Gold 2 dagen trial code bij een spel gekregen en als ik deze op mijn laptop invoer, krijg ik de volgende foutmelding:
You can’t acquire this item in your currently selected language. Change your language region in Settings, or go to microsoft.com//redeem.
Als ik deze op de Xbox app op mijn iPhone invoer, krijg ik de volgende foutmelding:
You can’t acquire this item in your currently selected language. Change your language in Settings, or go to microsoft.com//redeem.
De code/het kaartje is in het NL en FR. Dus ik gok dat ik misschien de taal op NL moet zetten en ook de taalregio op Nederland? Maar wat als ik dan terugschakel naar Engels? Blijft de Xbox Live Gold dan beschikbaar? Ik heb een verschrikkelijke hekel aan Nederlands als taal op consoles en in games, dus wil absoluut niet daarop blijven zitten. Als het een kwestie is van: 1. naar NL switchen, 2. code inwisselen, 3. terug naar EN. Dan vind ik het geen probleem.
Overigens heb ik de Forza Horizon 3 code die bij de console geleverd werd gewoon kunnen inwisselen met deze instellingen. En ik heb nog een ongebruikte 14 dagen Xbox Live Gold trial liggen die ook bij de console geleverd is, welke ik nog niet geprobeerd heb, want als ik nu naar de iPhone app ga en op Redeem Code klik, dan krijg ik de melding:
"It'll be added to ***@outlook.com (United Kingdom)" terwijl hier eerder volgens mij gewoon (Nederland) stond.
Edit:
De 14 dagen Trial Code werkte wel op mijn laptop, daar stond gewoon "It'll be added to ***@outlook.com (Nederland)".
Aanvullende vraag: Bij bijv. CDkeys.com zag ik een 12 maanden Xbox Live Gold membership digital code voor € 41,99, dat scheelt nogal met de € 55-60 die ik NL zie. Er staat bij "Global" regio, maar heeft iemand hier ervaring mee? Anders ga ik gewoon niet moeilijk doen en gewoon in de Xbox Store het membership kopen straks. Geld besparen is leuk, maar als het via mogelijk ingewikkelde omwegen moet, dan niet meer. ;-)
[
Voor 14% gewijzigd door
MooDyBLueS op 01-07-2017 09:18
]