Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:37
justifire schreef op zondag 18 juni 2017 @ 01:01:
[...]

Vapor chamber is leuk, maar is eigenlijk niets anders dan een warmteverdeler.
Je kan daarmee de warmte verplaatsen naar een groter oppervlak wat zorgt voor een betere warmteafgifte aan de omgeving, maar verwacht dat ze op de heatsink toch wel een fan plaatsen.
Zeker als ik de nieuwe behuizing zie, de One heeft veel meer circulatie door het gehele systeem.
Ik vrees dat ze design hebben verkozen boven functionaliteit, al dan niet beinvloed door het succes van de PS4 en bijbehorend design.
Dat is ook mijn vrees. De behuizing van de One wordt altijd bekritiseerd vanwege z'n formaat, maar juist door die behuizing kan 'ie super makkelijk z'n warmte kwijt. Dat is bij de One X zekerheid niet het geval. En die zal ook nog eens veel meer hitte produceren.

Het feit dat ze maar niet uitgesproken raakten over hoe klein de XBX wel niet is, geeft eigenlijk al het antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Rossi46 op 18-06-2017 01:42 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32
Mwah volgens mij gaat het wel goedkomen hoor met die hitteafvoer :) Ze hebben een al bekend fan design (zoals de GTX1070/1080 gebruiken) aangepast naar de behoefte van de XOX (O, ze willen je gewoon kusjes en knuffels eigenlijk geven :P)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/04/project-scorpio.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mcvuk.com/_media/images/Scorpio/Project-Scorpio.png

Belangrijkste wordt straks dat je wel ruimte achter de One laat om die warmte kwijt te kunnen. Wel ben ik benieuwd naar hoeveel geluid die fan gaat maken, opzich zou dat nog mee moeten vallen als ze kwaliteits spul gebruiken... we zullen de reviews daar denk ik van af moeten gaan wachten (Digital Foundry indepth wellicht tegen die tijd...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Jaguar645 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:44:
Belangrijkste wordt straks dat je wel ruimte achter de One laat om die warmte kwijt te kunnen.
Aan de zijkanten, want daar zitten de in- en outtakes :Y)

Persoonlijk vind ik "de kleinste console" niet zo heel erg boeiend, de geluidsproductie des te meer. Als ze de X net zo groot hadden gemaakt als de One (maar wel met interne voeding) had ik er ook geen probleem mee gehad. Ik heb een Day One en het staat meer dan prima in de TV-kast :) Dat is ook het enige wat er in staat :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 18 juni 2017 @ 01:01:
[...]

Vapor chamber is leuk, maar is eigenlijk niets anders dan een warmteverdeler.
Je kan daarmee de warmte verplaatsen naar een groter oppervlak wat zorgt voor een betere warmteafgifte aan de omgeving, maar verwacht dat ze op de heatsink toch wel een fan plaatsen.
Zeker als ik de nieuwe behuizing zie, de One heeft veel meer circulatie door het gehele systeem.
Ik vrees dat ze design hebben verkozen boven functionaliteit, al dan niet beinvloed door het succes van de PS4 en bijbehorend design.
Zeker de video over hoe hij in elkaar zit niet gezien? Want ja hij is kleiner, maar de koeling is ook beter. Die Vapor chamber is gewoon een ander koelblok welke kleiner is en toch hetzelfde bereikt dan andere blokken en er zit gewoon een fan in die het eruit blaast. Intake aan de zijkant, outtake aan de achterkant. Je kunt ze zelfs stacken als je wilt (wat devs dus gaan doen) en dat moet ook prima gaan (het is er zelfs voor ontworpen dus ik verwacht dat daar weinig problemen mee zullen zijn).

Ik denk juist dat 1 van de redenen dat ie toch op 499 zit, de koeling is geweest.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32
McBoom schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:54:
[...]

Aan de zijkanten, want daar zitten de in- en outtakes :Y)

Persoonlijk vind ik "de kleinste console" niet zo heel erg boeiend, de geluidsproductie des te meer. Als ze de X net zo groot hadden gemaakt als de One (maar wel met interne voeding) had ik er ook geen probleem mee gehad. Ik heb een Day One en het staat meer dan prima in de TV-kast :) Dat is ook het enige wat er in staat :P
zij en achterkant dan :P

Zijkant is voor de aanvoer van de lucht en achter blaast hij alles eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Jaguar645 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:01:
[...]

zij en achterkant dan :P

Zijkant is voor de aanvoer van de lucht en achter blaast hij alles eruit
Ik zie het nu ook :P Maar aangezien de X klein is lijkt het me het niet zo'n probleem om een stuk ruimte aan de achterkant te houden.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:59:
[...]

Zeker de video over hoe hij in elkaar zit niet gezien? Want ja hij is kleiner, maar de koeling is ook beter. Die Vapor chamber is gewoon een ander koelblok welke kleiner is en toch hetzelfde bereikt dan andere blokken en er zit gewoon een fan in die het eruit blaast. Intake aan de zijkant, outtake aan de achterkant. Je kunt ze zelfs stacken als je wilt (wat devs dus gaan doen) en dat moet ook prima gaan (het is er zelfs voor ontworpen dus ik verwacht dat daar weinig problemen mee zullen zijn).

Ik denk juist dat 1 van de redenen dat ie toch op 499 zit, de koeling is geweest.
Zulke stozuigerfans op videokaarten waren hier altijd de reden om ze te vervangen voor waterblokken (naast het overclocken uiteraard O-) )
In laptops gebruiken ze een zelfde systeem, moet je daar voor de gein eens een spel opstarten, lijkt wel of je op schiphol staat :+
Nou ja, we zullen zien en anders de audio maar een tandje harder zetten.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
Iemand nog succes gehad met 12 maanden Xbox Live Gold voor de prijs van € 24,98 @Intertoys? Ben gistermiddag in het centrum van Tilburg bij twee winkels geweest en kreeg daar nul op het rekest.

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 18-06-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:25:
[...]

Zulke stozuigerfans op videokaarten waren hier altijd de reden om ze te vervangen voor waterblokken (naast het overclocken uiteraard O-) )
In laptops gebruiken ze een zelfde systeem, moet je daar voor de gein eens een spel opstarten, lijkt wel of je op schiphol staat :+
Nou ja, we zullen zien en anders de audio maar een tandje harder zetten.
Er zit gewoon een normale grootte fan op om hem te koelen, maar door de vapor chamber zou je ook sneller de warmte kwijtraken en dus minder airflow nodig hebben om hetzelfde te bereiken. Het is niet voor niets dat dit op Servers wordt gebruikt om te koelen, dat is serious business. Elke graad die bespaard kan worden, is pure winst.

Bij laptops is het verhaal anders, die zijn veel dunner en daardoor pakt dat daar nooit goed uit. Zeker de nieuwe systemen zijn vrij belabberd. Ook omdat je geen ruimte voor een normale fan hebt. Waarom ze ze daar op laptops gebruiken snap ik verder ook niet, maar gezien de huidige trend om ze dunner te krijgen, past er niet eens een ventilator meer op haha. Maar voor consoles is het natuurlijk ook nieuw. Het is alleen wel MS. Die surface tablets en laptops staan ook nooit te loeien, dus ik verwacht dat het wel goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Yonix schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:39:
Iemand nog succes gehad met 12 maanden Xbox Live Gold voor de prijs van € 24,98 @Intertoys? Ben gistermiddag in het centrum van Tilburg bij twee winkels geweest en kreeg daar nul op het rekest.
Paar dagen terug nog 2 gevonden, ze moesten er echt naar zoeken in de lades bij de kassa. Zelfs winkels waar beperkte voorraad bij stond, waren ze op.

Verder vrees ik dat de Xbox One X flinke problemen gaat krijgen met de koeling. Leuk dat ze roepen dat ie klein is, maar dat boeit mij niet.. Als ik zie wat voor een problemen de PS4 Pro nu al heeft, en deze is al flink groter en maar iets krachtiger dan een gewone PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Segafreak83 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:46:
[...]
Verder vrees ik dat de Xbox One X flinke problemen gaat krijgen met de koeling. Leuk dat ze roepen dat ie klein is, maar dat boeit mij niet.. Als ik zie wat voor een problemen de PS4 Pro nu al heeft, en deze is al flink groter en maar iets krachtiger dan een gewone PS4.
Ik denk van niet. Zoals @Martinspire al schreef, deze koeling gebruiken ze ook in servers, dus dat is best wel iets en er is ook wel over nagedacht omdat Microsoft deze release gewoon niet mag en kan verkloten.

Stel je voor dat er vlak na de release tig consoles terugkomen omdat ze hitte problemen hebben. Ze staan al flink achter op Sony, dan kun je dat er niet bij krijgen. Ik denk zelf dat deze Xbox One X al maanden geleden klaar was en dat er maanden geleden al flink getest is op warmte en dingen zijn aangepast om tot de huidige versie te komen. Wellicht dat er nog aanpassingen komen na de E3 want het is niet bekend of de X1X al in productie is of niet.

Verder die problemen die je beschrijft mbt PS4Pro....Dat is omdat Sony totaal geen druk van Microsoft voelt en daarom maar gewoon iets op de markt brengt zoals de PS4Pro zonder goed over het interne na te denken. Een beetje Microsoft in de jaren 90, ook geen druk van anderen en leverde toen alleen maar crap software.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
MRE-Inc schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:10:
[...]

Stel je voor dat er vlak na de release tig consoles terugkomen omdat ze hitte problemen hebben. Ze staan al flink achter op Sony, dan kun je dat er niet bij krijgen...
Er bestaat een groot verschil tussen daadwerkelijk hitte problemen krijgen en een luide koeling om hitte problemen te voorkomen. Juist daar ben ik persoonlijk bang voor.

Microsoft heeft het zichzelf erg moeilijk gemaakt door persé een kleine XOX te willen ontwerpen. De reden mag duidelijk zijn, de PS4 verkoopt als een tiet en wordt altijd geroemd om z'n kleine form factor. Dat terwijl de oorspronkelijke Xbox One als lomp werd ervaren. Waarbij - volgens traditie - MS weer eens bijzonder slecht heeft gecommuniceerd wat de voordelen daarvan waren, namelijk een zeer goede temperatuurhuishouding en daardoor een fluisterstille console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Je zou denken dat microsoft er wel goed over heeft nagedacht om een klein design te maken (alhoewel dat goed nadenken nog wel eens tegenvalt in de console wereld). De ps4 bewees wel dat mensen liever een mooi en compacter design hebben iets meer geluid, waaronder ik zelf ook. Ik heb erger mij er niet aan als m'n ps4 pro wat harder zit te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Ik denk van niet. Zoals @Martinspire al schreef, deze koeling gebruiken ze ook in servers, dus dat is best wel iets en er is ook wel over nagedacht omdat Microsoft deze release gewoon niet mag en kan verkloten.

Stel je voor dat er vlak na de release tig consoles terugkomen omdat ze hitte problemen hebben. Ze staan al flink achter op Sony, dan kun je dat er niet bij krijgen. Ik denk zelf dat deze Xbox One X al maanden geleden klaar was en dat er maanden geleden al flink getest is op warmte en dingen zijn aangepast om tot de huidige versie te komen. Wellicht dat er nog aanpassingen komen na de E3 want het is niet bekend of de X1X al in productie is of niet.

Verder die problemen die je beschrijft mbt PS4Pro....Dat is omdat Sony totaal geen druk van Microsoft voelt en daarom maar gewoon iets op de markt brengt zoals de PS4Pro zonder goed over het interne na te denken. Een beetje Microsoft in de jaren 90, ook geen druk van anderen en leverde toen alleen maar crap software.
We zullen hoe het gaat lopen. Ik vertrouw het voor geen rooie cent. Dat het in servers gebruikt wordt is prima, en ik hoop dat ze het goed getest hebben.

De problemen met de Xbox 360 RROD kwamen ook pas later aan het licht. Hopelijk hebben/krijgen ze daar nu geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Nieuwevolger schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:19:
Je zou denken dat microsoft er wel goed over heeft nagedacht om een klein design te maken (alhoewel dat goed nadenken nog wel eens tegenvalt in de console wereld). De ps4 bewees wel dat mensen liever een mooi en compacter design hebben iets meer geluid, waaronder ik zelf ook. Ik heb erger mij er niet aan als m'n ps4 pro wat harder zit te blazen.
Ik ergerde mij dus wel kapot aan meer geluid. De Xbox One en de One S zijn zo stil, als je PS4 Pro dan als een dolle tekeer gaat, dan valt dat op en ik vond dat erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 08:19
Zeker, grote markt den haag heeft er nog een aantal. Heb er zelf twee gehaald en deze werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:23:
[...]

Ik ergerde mij dus wel kapot aan meer geluid. De Xbox One en de One S zijn zo stil, als je PS4 Pro dan als een dolle tekeer gaat, dan valt dat op en ik vond dat erg vervelend.
Maar hoe game je dan? Zonder geluid? Je wilt toch de effecten wel horen? Dat de buren denken dat er echt een oorlog aan de gang is? Of op zijn minst een feestje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Segafreak83 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:23:
[...]

Ik vind een PS4 Slim soms al heel luid t.o.v. een Xbox One :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 18:58

Bozznl

GT: The Bozzz88

Hier is de xbox one x ook besteld bij game mania zoetermeer, hij zou er toch wel komen uiteindelijk ;) . Ze had al 24 pre orders staan op dit moment en 16 in Den Haag. Ze kon nog niks zeggen over het verwachte aantal leveringen, zal er om spannen op day 1 denk ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Bozznl schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:23:
Hier is de xbox one x ook besteld bij game mania zoetermeer, hij zou er toch wel komen uiteindelijk ;) . Ze had al 24 pre orders staan op dit moment en 16 in Den Haag. Ze kon nog niks zeggen over het verwachte aantal leveringen, zal er om spannen op day 1 denk ik zelf.
Moet nog een preorder gaan plaatsen, als ik de console maar voor de kerst heb als ik 3 weken vrij ben. Mag toch hopen dat MS geen wachttijden wil hebben bij uitleveren, zeker rond de feestdagen moet je volop kunnen leveren. Ik kan me voorstellen dat als er al 24 preorders staan dat je niet meteen op dag 1 aan de beurt ben.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 18:58

Bozznl

Lekker Ventje schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:36:
[...]

Moet nog een preorder gaan plaatsen, als ik de console maar voor de kerst heb als ik 3 weken vrij ben. Mag toch hopen dat MS geen wachttijden wil hebben bij uitleveren, zeker rond de feestdagen moet je volop kunnen leveren. Ik kan me voorstellen dat als er al 24 preorders staan dat je niet meteen op dag 1 aan de beurt ben.
Ik denk het ook.. even wachten na release is ook geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:32
Ik had gisteren nog geluk in rotterdam, peppelweg. hadden ze inderdaad achter de kassa liggen. koste even wat tijd maar dan heb je ook wat.

Denk dat je gewoon alle winkels in de buurt moet bellen om te vragen of ze hem nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Ook maar een Onex besteld, 2e op de lijst. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 22:41
Ook maar ene gaan bestellen hier bij de lokale game mania.
Officieel nemen ze geen pre orders aan maar ze doen het toch hoor :)
Sta 13de op de lijst.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Idd in de winkels weten ze van niks dat de pre-orders zogezegd niet open zijn, hebben ook geen mail gehad van het hoofdkantoor dat het niet mag momenteel dus als je erbij wilt zijn is nu het moment om naar een GM te lopen een een voorschot neer te leggen.

Als je gaat wachten zoals de website zegt dat ze een nieuwsbrief sturen wanneer de pre-orders open gaan ben je te laat, meeste GM's hebben nu al tussen de 6 en 15 pre-orders en ze verwachten niet veel meer dan 10-15 units op launch.

Ben ook blij dat ik gisteren gewoon ben geweest en dat ik 6de sta, kerel zei dat ik nog zowiezo zeker was van een launch day exemplaar als ik hem gisteren een voorschot gaf dus 50 euro neergelegd en een kasticket gekregen voor een One X 1TB pre-order :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katmi schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:27:
Idd in de winkels weten ze van niks dat de pre-orders zogezegd niet open zijn, hebben ook geen mail gehad van het hoofdkantoor dat het niet mag momenteel dus als je erbij wilt zijn is nu het moment om naar een GM te lopen een een voorschot neer te leggen.
Wat ik ook bullshit vind, was gisteren in Alphen, kreeg ik ook zo'n verhaal. Dus ik zeg ik nog, die hele nieuwsbrief onzin is gewoon emailtjes verzamelen, gezien je met dit geintje waarschijnlijk al meer pre-orders heb dan je kan gaan leveren en dan moet dat mailtje van pre-order er nog uit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk staan ze het toe. Die gasten zijn niet vies van geld. Als iemand nu al 50 euro wil dokken voor Jan met de korte achternaam. Dan kan dat prima. Denk maar niet dat ze altijd volgens het lijstje gaan handelen als de consoles binnenkomen. Eerst zijn ze zelf en al hun kennissen aan de beurt. Ik wacht nog gewoon af over wat ze gaan doen met de launch. Misschien zijn er genoeg consoles, maar misschien ook niet. Desnoods rij ik lekker naar Duitsland om er 1 te halen. Maakt me weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
SinergyX schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:54:
[...]

Wat ik ook bullshit vind, was gisteren in Alphen, kreeg ik ook zo'n verhaal. Dus ik zeg ik nog, die hele nieuwsbrief onzin is gewoon emailtjes verzamelen, gezien je met dit geintje waarschijnlijk al meer pre-orders heb dan je kan gaan leveren en dan moet dat mailtje van pre-order er nog uit.
Ja GM had ook al pre-orders maanden geleden onder '' project scorpio '', maar blijkbaar geen stormloop aangezien ik pas gisteren ben geweest en nog als 6de sta op de lijst van mijn lokale GM.

Die nieuwsbrief is idd onzin, tegen de tijd dat ze die uitsturen zit elke GM al aan de max of over de max aantal launch day reserveringen dus snap het niet goed, volgens de site mag het momenteel niet, maar winkels weten van niks en nemen gewoon pre-orders aan net zoals voor upcoming games etc.

Dusjah, wie er een wilt bij GM gewoon nu gaan en een voorschot leggen en niet wachten op die nieuwsbrief bullshit zoals op hun website staat op de One X productpagina.
Ben blij dat ik ben geweest en 6de ben, geen stress over wel of niet 1ntje hebben op launch day en gewoon binnen wandelen om 10u :P

Kerel zei dat hij zelf ook een pre-order had, over foefelen met die lijst maak ik me geen zorgen, altijd consoles op pre-order gehad bij GM en altijd op release gehad, zelfs toen ik eens als 11de stond.
Natuurlijk pre-orderen die zelf als je er werkt.
En echt super populair is GM niet in Belgie dus als ik 6de sta neem ik aan dat dit ook wel zo is, vaak zie je daar eerder ouders met kinderen die komen voor een headset voor de ps4 of codes voor PS+ ofzo, natuurlijk ook wat games maar wie echt op zoek gaat naar goede prijzen voor games gaat niet naar GM, ik ga er enkel voor consoles en Collectors Edities van bv WoW.

[ Voor 19% gewijzigd door Katmi op 18-06-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
[...]

De koeling kan wel hetzelfde zijn als in servers maar servers staan ook doorgaans in een ruimte waar de temperatuur een stuk lager is dan gemiddeld bij de mensen thuis. Tenminste in de serverruimtes waar ik gewerkt heb was het toch wel werken met een trui aan ondanks het buiten 27 graden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mike30 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:36:
[...]

De koeling kan wel hetzelfde zijn als in servers maar servers staan ook doorgaans in een ruimte waar de temperatuur een stuk lager is dan gemiddeld bij de mensen thuis. Tenminste in de serverruimtes waar ik gewerkt heb was het toch wel werken met een trui aan ondanks het buiten 27 graden was.
Gelukkig worden servers, net als consoles getest en gebruikt op een veelvoud aan verschillende locaties. Verder voelt 20 graden al koud aan als je van buiten wat meer gewend bent vanwege het seizoen. Dat wil niet zeggen dat het daar dan 10 graden is hoor ;)

Ik ken nog genoeg bedrijven waar servers in een 1 of ander hok op de bovenste verdieping staan omdat daar toch nooit iemand heen hoeft. Vergeet niet dat er genoeg bedrijven zijn met maar 1 serverrack oid en dus ook niet zwaar investeren in koeling. Het is dan al prima als het blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Martinspire schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:52:
[...]

Gelukkig worden servers, net als consoles getest en gebruikt op een veelvoud aan verschillende locaties. Verder voelt 20 graden al koud aan als je van buiten wat meer gewend bent vanwege het seizoen. Dat wil niet zeggen dat het daar dan 10 graden is hoor ;)

Ik ken nog genoeg bedrijven waar servers in een 1 of ander hok op de bovenste verdieping staan omdat daar toch nooit iemand heen hoeft. Vergeet niet dat er genoeg bedrijven zijn met maar 1 serverrack oid en dus ook niet zwaar investeren in koeling. Het is dan al prima als het blijft werken.
Maar, is de koeling van die servers dan ook stil te noemen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Ik snap al die pre-orders niet hoor, denken jullie echt dat er schaarste komt? Ik weet nog niet of ik überhaupt een One X ga halen, wellicht besluit ik dat 1 dag van tevoren, huppel de Mediamarkt in en kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Rossi46 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Maar, is de koeling van die servers dan ook stil te noemen? ;)
Haha, nee, koeling van een server is nooit stil.. Zeker niet in hokken van 35+ graden, en ja, er zijn bedrijven die ze hebben. Dus lang niet overal gekoeld en netjes zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Segafreak83 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:07:
Ik snap al die pre-orders niet hoor, denken jullie echt dat er schaarste komt? Ik weet nog niet of ik überhaupt een One X ga halen, wellicht besluit ik dat 1 dag van tevoren, huppel de Mediamarkt in en kopen :)
Tsja, eerlijk gezegd verwacht ik ook geen hype rondom de XBX. Meer een beetje zoals bij de PS4 Pro. Daaromtrent ontstond volgens mij geen schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Gewoon het zekere voor het onzekere voor zover je er vanuit kan gaan dat een pre-order ook resulteert in een exemplaar op de release dag. Het kan goed zijn dat je diezelfde dag gewoon stapels bij de Media Markt ziet staan. Maar goed, ik liep gister toch langs de GM, dus meteen maar een pre-order gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Is niet zozeer van schaarste maar van zekerheid, niemand kan op voorhand zeggen hoeveel consoles MS beschikbaar maakt per winkel of hoe groot hun ''worldwide'' launch nummers zijn.

Ik verwacht geen stormloop of enorme uitverkoop zoals met de Switch maar in het verleden zijn er nog consoles geweest waarvan mensen dachten dat er genoeg ging zijn, schatten hoe populair het gaat zijn en hoeveel consoles winkels krijgen van MS zijn nog steeds 2 verschillende dingen :)

Vanuit jou standpunt heeft het idd niet veel zin als je nog niet weet of je er 1 ging halen, ik weet al sinds vorige Zondag dat ik er 1 wil dus ben naar GM gegaan en kan nu gewoon op launch langsgaan en zeker weten dat ik er 1 heb, misschien dat er nog 30 aan de kant staan voor losse verkoop ofzo maar dat risico neem ik liever niet als ik iets echt wil hebben op launch, different people different strokes zeg ik dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Mjah het is en blijft Microsoft en die hebben in het verleden al aardig wat fuck-ups gedaan als het ging om launches. Nou zit ik zelf behoorlijk diep in het MS eco systeem, dus ik weet wel waar ik over praat en laat ik het zo zeggen: ik heb meer negatieve ervaringen met Microsoft launches dan positieve.

Een wereldwijde launch hadden we met de Xbox One in 2013. Die ging voor NL ook flink de mist in. Verder is Microsoft behoorlijk USA minded. Veel services zijn half of niet beschikbaar in de EU, dus de kans is best groot dat ze van al hun consoles die geproduceerd zijn, er 80% in eigen land houden, 10% naar de EU gaat en van de 10% gaan DE, FR, UK en IT natuurlijk voor omdat het gewoon een grotere afzet markt is dan NL.

Ik neem dus zo min mogelijk risico door een pre-order te plaatsen. Ik hoop zelf ook dat er gewoon stapels te koop zijn in heel NL, maar zoals ik al zei, ik heb te veel negatieve ervaringen met launches van Microsoft produkten in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
MRE-Inc schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:21:
Een wereldwijde launch hadden we met de Xbox One in 2013.
Zeker ? want als ik E3 2013 terug kijk zegt hij toch duidelijk '' 21 markets '' ipv '' worldwide '' misschien dat NL er in zat maar dan toch werdt geschrapt wegens tekort ofzo, dat is dan een ander verhaal maar heb de One launch ook niet gevolgd dus weet niet.

Nuja heb er best vertrouwen in, ze zeggen worldwide deze keer on stage ipv 21 markets en het toestel is al klaar, ze hadden een unit op E3 dus wie weet hoeveel ze er klaar hebben tegen launch :)
Het is nu ook niet dat het volsteekt met nieuwe onderdelen dus die zullen wel volop verkrijgbaar zijn voor MS, de disc drive steekt in de One S, de APU in de One/s/PS4/Pro, etc.

Nuja hoe ze verdelen in elk land is afwachten, maar als ik 6de sta op een lijst heb ik er wel goede hoop in, 6de gaf je zelfs een Nintendo Switch op launch en we weten allemaal hoe brak die supply was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Aanvankelijk zou de XBO wereldwijd gelaunched worden maar dat is teruggedraaid. Collega van mij voelde zich zwaar genaaid doordat de launch in Nederland met 9 maanden uitgesteld werd en is daardoor naar de buren gegaan. Al zit ie stiekem toch te denken aan de XBox X.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:37:
Aanvankelijk zou de XBO wereldwijd gelaunched worden maar dat is teruggedraaid. Collega van mij voelde zich zwaar genaaid doordat de launch in Nederland met 9 maanden uitgesteld werd en is daardoor naar de buren gegaan. Al zit ie stiekem toch te denken aan de XBox X.
Ik ben toen ook naar de buren gegaan, Duitsland wel te verstaan ;)
Maanden tevoren gepreordered bij Amazon.de, deze werd 5 dagen vertraagd door tekorten dus toen ook nog een order geplaatst bij Microsoft.de op releaseday en die was de volgende dag in huis vanuit Eindhoven :P
2de Xbox uiteindelijk doorgeschoven naar een maatje van me, nog iemand blij :)
En zo zal het deze launch misschien ook wel weer gaan, hou dit topic wel in de gaten waar er 7-11 voorraad is, en anders surfen we weer even naar de microsoft store.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja mede vanwege die launch en de uiteindelijke launch die volgde (weer veel te weinig voorraad), ga ik hem niet pre-orderen. Ik zie wel waar ie het snelst in de verkoop gaat.

En wat betreft geluid, tja ik speel sowieso met een headset op en ook zonder heb ik mn boxen hard genoeg staan om daar nooit druk over te zijn. Maar geluid = ventilator. Dat heeft weinig te maken met de afvoer van warmte in het algemeen. Die verplaatst alleen maar en we hebben al lang de techniek om dat stil te doen. Die serverkoeling gaat vooral om het zo snel en efficient mogelijk te doen, geluid is geen issue daar maar dat is een ander component dan het koelblok.

[ Voor 57% gewijzigd door Martinspire op 19-06-2017 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Sagat

Is pappa x2!

Geluid van een console is gewoon irritant. Het liefst fluidterstil. Met de 360, was de een na laatste versie net acceptabel. Mijn semi launch model ps4 was nog luider dan zelfs de eerste x360 die ik had. Heb er daardoor minder op gespeeld.

Mijn pro is tot nu toe wel still genoeg, maar mogelijk als ik naar een 4k tv en/of bepaalde zwaardere games switch ook niet (genoeg).

Dus ja, zeker als je een premium beleving wil verkopen is het imho erg belangrijk.

Echter ik snap ook dat een mooi klein kastje daar ook onder valt. Style over function geld voor veel gamers en ook de WAG factor ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Sagat op 19-06-2017 06:46 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Iemand die HDR opnames van Forza7 al gezien? Ok, niet representatief wellicht vanwege de manier van capturen maar toch... wauw. (Uiteraard alleen op een HDR scherm te zien)

www.gamersyde.com/news_fo..._gamersyde_-19287_en.html
Gisteren in Maastricht nog eentje gescoord.

[ Voor 42% gewijzigd door Phusebox op 19-06-2017 08:17 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:06

nexhil

BAM!

Nog meer mensen hier de Call of Duty®: Black Ops III - Zombies Chronicles expansie gekocht?
Verneukeratief natuurlijk dat deze buiten de season pass valt, maar eindelijk zijn al die oude Zombie mappen weer in een fatsoenlijke kwaliteit te spelen. Echt het aller aller aller beste van COD, de zombie modus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 08:34

JSchut

.....

Van het weekend bezig geweest met The Surge. Leuke game!

Er is veel afgekeken van Dark Souls. Maar op een goede manier. De moeilijkheidsgraad ligt tot nu toe nog niet zo hoog als ik had verwacht/gehoopt. Weet niet hoever ik precies ben natuurlijk maar ik had begrepen dat er maar een paar bosses in de game zaten (veel minder dan in Dark Souls). Heb nu twee bosses down. De tweede was wel een stukje pittiger dan de eerste. Voor de tweede boss heb ik wel een try of 5-6 nodig gehad. Echter ging hij toen wel down zonder ook maar 1 keer geraakt te worden.

Level systeem is wel leuk. Je kan eigenlijk niet overlevelen. Ja je krijgt een beetje hp per level en een implant slot, maar meer krijg je niet. Het is ook niet mogelijk om veel betere gear te farmen. Dan moet je echt verder in de game zitten. Dit vind ik een groot pluspunt!

In Dark souls heb je geniale shortcuts. Dit heb je hier ook :) Alleen heb je er hier veel meer. Sommige shortcuts zijn niet eens echte shortcuts :D Dan kom je ergens en dan denk je wtf dit is toch niet sneller?

Het level design kan soms wel wat verwarrend zijn omdat dingen op elkaar kunnen lijken. Als je goed oplet dan is het allemaal goed te doen, Maar ik denk niet dat ik in een volgende playtrough alles nog kan herinneren.

Smaakt zeker naar meer! Hopelijk kom ik er de komende tijd nog aan toe.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Voor diegenen die straks een Xbox One X gaan kopen en ook nog eens een 4K televisie en nog wat geld over hebben, pak hem beet ongeveer 280 euro.... Er is een nieuwe headset beschikbaar van Razer:

https://www.razerzone.com...her-ultimate-for-xbox-one

Zou hem best willen proberen en willen vergelijken met de Astro A50 die ik nu heb.

Afbeeldingslocatie: https://assets2.razerzone.com/images/thresher-ultimate-xbox-one/5a656333d75443e6ec0ab8d410307316-thresher-gallery-1500x1000-xbox-3.jpg?_ga=2.173019947.929234142.1497938758-13514841.1497938758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 17:19

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hitman dan dus voor 24 euro. Mwah, op zich niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:09:
Voor diegenen die straks een Xbox One X gaan kopen en ook nog eens een 4K televisie en nog wat geld over hebben, pak hem beet ongeveer 280 euro.... Er is een nieuwe headset beschikbaar van Razer:

Zou hem best willen proberen en willen vergelijken met de Astro A50 die ik nu heb.

[afbeelding]
Kan niet echt vinden of die werkelijk wireless chat heeft of dat die toch via kabel gaat. Ze lopen er niet mee te pochen, dus eigenlijk vermoed ik van niet.

Maar ongeacht wat ie kan: Astro A50 Gen3 > Razor Thresher. Die nieuwe Astro is gewoon geweldig. Heb Gen 2 (die jij hebt) ook gehad, maar Gen 3 is gewoon weer een stap vooruit. Handige charging stand inclusief batterij-indicatie, handiger te bedienen knoppen, prima accuduur (volgens mij langer dan deze 16 uur), zit echt comfortabel (zeker als je de kussens vervangt door die van Leer), makkelijk schoon te maken, goed voor lange speelsessies en wisselen tussen PC en Xbox is ook prima (steek usb in pc en toggle de switch en je hebt gewoon een mooie PC wireless headset). En dus draadloze voicechat is echt ideaal. Volgens mij was de audiokwaliteit bij mij ook prima.

Minpunten zijn er ook nog hoor, zo is het soms effe prielen om hem goed in de lader te zetten. Zelf heb ik een usb-stick die ik ertussen steek, dan zit ie altijd goed (vermoed dat een nieuwere versie dit wel opgelost heeft) en als ik volume hard zet, dan hoor je een echo door de microfoon heen. Maar verder top ding. Misschien dat ik nog wel wat kan oplossen met nieuwe firmware. Vanavond maar effe kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Aangezien ik recentelijk een mooie 55" 4K HDR tv had gekocht, heb ik ook maar even een Xbox One S gehaald!

Welke recente spellen zouden jullie aanbevelen? Ik wil sowieso Battefield 1 halen, maar wat is er nog meer must play met HDR ondersteuning?

[ Voor 4% gewijzigd door hmr op 20-06-2017 14:04 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmr schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:04:
Aangezien ik recentelijk een mooie 55" 4K HDR tv had gekocht, heb ik ook maar even een Xbox One S gehaald!

Welke recente spellen zouden jullie aanbevelen? Ik wil sowieso Battefield 1 halen, maar wat is er nog meer must play met HDR ondersteuning?
Deux Ex mankind divided
Forza Horizon 3
Gears of War 4
Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands
Mass Effect Andromeda -> hier het beste te zien. rest is mwoah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

quorumz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Deux Ex mankind divided
Forza Horizon 3
Gears of War 4
Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands
Mass Effect Andromeda -> hier het beste te zien. rest is mwoah
Ga dan ook nog even GoW 4 en wellicht Forza aanschaffen :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyojuro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 06:43
hmr schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:48:
[...]

Ga dan ook nog even GoW 4 en wellicht Forza aanschaffen :D
Zeker doen! Beide games zijn de moeite waard! Vorige week Forza Motorsport 5: Racing game of the year edition aangeschaft voor €7,50 in de store. Ook een hele toffe game. Kon 'm niet laten voor die prijs! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Heb vanmiddag een preorder bij Game Mania gedaan en daar denken ze dat als je als nr 15 op de lijst staat gewoon op 7 november kunt spelen. Hopelijk zijn dan ook de nodige 4K patches gereed.
Mogelijk komt er dan ook nog een inruilactie zoals bij de PS4 Pro, anders krijg je voor het eerste model maar 9 tientjes terug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Lekker Ventje schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:09:
Heb vanmiddag een preorder bij Game Mania gedaan en daar denken ze dat als je als nr 15 op de lijst staat gewoon op 7 november kunt spelen. Hopelijk zijn dan ook de nodige 4K patches gereed.
Mogelijk komt er dan ook nog een inruilactie zoals bij de PS4 Pro, anders krijg je voor het eerste model maar 9 tientjes terug :'(
Serieus voor de xbox one 500g €90?
Dat is inderdaad niet veel nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
KookSpook schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:51:
[...]

Serieus voor de xbox one 500g €90?
Dat is inderdaad niet veel nee
Nou, eigenlijk is het nog minder. Het is €86 om precies te zijn. De One S heeft geen positieve invloed op de prijs. Voor €233 koop je een nieuwe S met FH3 maar mogelijk komt er nog een actie waarbij je wat meer terug krijgt. Geldt dan ook voor degene die al op de lijst staan zei men mij. Ik wilde mijn beide XBoxen vervangen maar dat laat ik maar even achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Lekker Ventje schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:09:
Mjah, ik vind eigenlijk alles meegenomen qua bedrag. Laten we eerlijk zijn, groot, lomp en een dikke externe voeding en dan ook nog eens minder krachtig dan de PS4. Meer is beter natuurlijk, maar goed ik denk dat dit wel een max is voor een console van dan bijna 4 jaar oud.

Wellicht dat ik mijn PS4 1TB met minder dan 50 vlieguren dan wellicht ook inlever bij GameMania. Ding staat toch stof te happen. TLOU schijnt een top game te zijn, maar ben nu al 3x met die game begonnen, maar ik kom er maar niet in. Hetzelfde voor Uncharted 4. Na deel 1, 2 en 3 ben ik wel een beetje klaar met Nathan Drake. Als ik daar nog iets van 200-220 voor krijg inclusief 1x gouden DS4 en 1x normale zwarte DS4 controller, dan prima. Heb al 25€ aanbetaald, dus 499 - 25 - 90 - 190 = 194€ die ik dan nog zou moeten bijleggen. Wellicht dat 2 games op disc ook nog iets van 20€ opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:58:
[...]

Mjah, ik vind eigenlijk alles meegenomen qua bedrag. Laten we eerlijk zijn, groot, lomp en een dikke externe voeding en dan ook nog eens minder krachtig dan de PS4. Meer is beter natuurlijk, maar goed ik denk dat dit wel een max is voor een console van dan bijna 4 jaar oud.

Wellicht dat ik mijn PS4 1TB met minder dan 50 vlieguren dan wellicht ook inlever bij GameMania. Ding staat toch stof te happen. TLOU schijnt een top game te zijn, maar ben nu al 3x met die game begonnen, maar ik kom er maar niet in. Hetzelfde voor Uncharted 4. Na deel 1, 2 en 3 ben ik wel een beetje klaar met Nathan Drake. Als ik daar nog iets van 200-220 voor krijg inclusief 1x gouden DS4 en 1x normale zwarte DS4 controller, dan prima. Heb al 25€ aanbetaald, dus 499 - 25 - 90 - 190 = 194€ die ik dan nog zou moeten bijleggen. Wellicht dat 2 games op disc ook nog iets van 20€ opbrengen.
Jij bent wel heeeeeel positief met de inruilwaarde _/-\o_
Gamemania ruil je de dingen in die geen hond wil hebben op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

justifire schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:05:
[...]

Jij bent wel heeeeeel positief met de inruilwaarde _/-\o_
Gamemania ruil je de dingen in die geen hond wil hebben op marktplaats.
8) Misschien wel te positief, maar als ik het PS4 topic zo doorlees, dan gingen daar de 1TB PS4 (dus niet Pro) ook gewoon voor 200-250 via Marktplaats weg. Heb gewoon geen zin in dat Marktplaats gedoe. Krijg je weer tig telefoontjes/mailtjes van gasten die er 100€ voor willen geven en dan nog boos worden ook als je ze een nee verkoopt.

Normaal gesproken regelt mevr. MRE alle Marktplaats zaken hier, vooral mbt kleding en schoenen enzo. Dan boeit het me niet zo of ik nou 30 of 25€ voor een paar sneakers krijg die ik 3x heb gedragen. Maar bij de PS4 blijf ik zelf liever in control. Zij heeft geen flauw benul wat de waarde is van dat soort apparatuur en verkoopt dat ding met alles erop en eraan gewoon voor 140€ als ik niet oplet. Ze dacht ook nog 1000 euro te vangen voor onze bijna 4 jaar oude 55" LG FHD televisie toen ik zie dat ik voor de nieuwe Xbox One X een 4k tv wilde.

"Hoeveel kost dat dan "
- "Xbox is 499 en dan nog een tv van ongeveer 2000
"Oh dat valt nog wel mee want voor de oude tv kun je toch wel 1000 euro krijgen"
- Tuurlijk schat :z :w

Ik denk dat ik toch maar een jaartje wacht met de 4K tv. Die LG b6 is zowat overal uitverkocht maar die C7 is ook erg mooi en nog iets beter qua input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
GM heeft soms goede deals op inruilen maar vaak moet je wachten tot ze aan bepaalde games een vaste inruil prijs kleven, zo kon je vorige maand ofzo Horizon inleveren aan 30 euro, op zich niet slecht als je ermee klaar zijt.

Als ik dat 2dehands in Belgie probeer te verpatsen op fora of dergelijke krijg ik er 35 incl voor wat eigenlijk ook maar 32 is na een bubble enveloppe ervoor te kopen en op te sturen, heel misschien 35 excl maar dat is me de moeite vd post niet waard tov GM.

Console games droppen tegenwoordig heel snel in waarde voor 2dehands face to face verkoop, bv bij RE7 zag ik mensen nog maar 40-45 euro ofzo vangen 5 dagen na release.
Natuurlijk ligt dat dan bij GM ook nog een stukje lager dus dan is 2dehands nog boeiend maar als ik niet meer dan enkele euro's vang bovenop wat GM wilt geven breng ik het gewoon altijd daar binnen, als je dan een waardebon neemt ipv cash krijg je vaak nog net iets meer, pre order ik daar gewoon een nieuwe game van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Toen de PS4 Pro uitkwam kon je €200 bij betalen om de Pro te krijgen bij inruil van je PS4. Nu is het €175 bijbetalen en krijg je Horizon Dawn en een Pro bij Game Mania. Dat mogen ze met de XBox ook zo gaan doen in november (maar dan een andere game uiteraard en €275 bijbetalen).

Ik snap die lagere inruilprijs ook wel voor dat eerste model, zie er nog maar eens vanaf te komen als je er nog wat aan wilt verdienen bij inruil. En alles beter dan Marktplaats waarbij je ook maar af moet wachten of geïnteresseerden ook echt interesse in hetgeen je te koop aanbied en niet op hetzelfde moment je huisraad staan te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Als ik zo rond kijk op marktplaats vragen ze nu voor de xbox one z'n 140-150 euro en 160-175 euro (best grappig aangezien er al een paar acties van een ps4 voor 188 euro nieuw zijn geweest, ben je 2e hands maar 20 euro goedkoper uit, dus heel die actie heeft geen invloed gehad op de 2e handse markt. Zelfde geld eigenlijk voor de ps4 pro, daarvoor waren 2e hands ps4's z'n 180-190 euro waard) voor de ps4. Tegen de tijd dat de xbox one x uit is zal de prijs wel nog lager zijn, dan is het best realistisch als gamemania iets van 100-120 euro er voor geeft bij het inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Veel zullen ze er niet op verdienen als ze €120 terug geven. Sowieso knap om er vanaf te komen als je er op het hele land bv 1000 inruilt. Denk dat het aanbod op Marktplaats eind oktober ook wel zal groeien.

Alles wat je krijgt is meegenomen maar hopelijk komen ze met een goede actie, nog ruim 4 maanden en we weten het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ik zou er toch niet vlot vanuit gaan dat GM oude Xbox consoles gaat aannemen op launch als inruil actie, waarschijnlijk zijn al die launch One X toestellen voor pre-orders aan de volle prijs.

Xbox verkoopt echt bitter weinig in BE/NL vergeleken met PS4, iemand die bij GM in de verkoop werkt zegt me dat de ratio van PS4/One S verkoop 20:1 bij hem in de winkel is en dan moeten ze van elke 2dehands One S af geraken die ze aanpakken, en in de Belgische GM lukt dat nu al niet echt goed en zijn ze nu al niet heel happig erop.

momenteel is er bv een actie : https://www.gamemania.be/info/inruildeals%20consoles, geen Xbox One of One S in de lijst, is eigenlijk de enige console die totaal ontbreekt dus zegt ook al genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Katmi op 20-06-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Katmi schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:05:
Ik zou er toch niet vlot vanuit gaan dat GM oude Xbox consoles gaat aannemen op launch als inruil actie, waarschijnlijk zijn al die launch One X toestellen voor pre-orders aan de volle prijs.

Xbox verkoopt echt bitter weinig in BE/NL vergeleken met PS4, iemand die bij GM in de verkoop werkt zegt me dat de ratio van PS4/One S verkoop 20:1 bij hem in de winkel is en dan moeten ze van elke 2dehands One S af geraken die ze aanpakken, en in de Belgische GM lukt dat nu al niet echt goed en zijn ze nu al niet heel happig erop.

momenteel is er bv een actie : https://www.gamemania.be/info/inruildeals%20consoles, geen Xbox One of One S in de lijst, is eigenlijk de enige console die totaal ontbreekt dus zegt ook al genoeg.
Dat maakt opzich niks uit dat de xbox one slecht veel minder verkoopt in Nederland, aangezien dat waarschijnlijk ook zal betekenen dat de vraag naar de xbox one x ook niet groot zal zijn hier. Waarschijnlijk is de verhouding tussen mensen die een ps4 nieuw of tweede hands haalt, even groot als de verhouding dus de xbox one nieuw en tweedehands.
Dus als er 1000 duizend ps4's verkocht zijn bij de gamemania en er honderd hem weer inruilen bij de gamemania, is de verhouding gelijk als er 100 xbox one's worden verkocht en 10 daarvan weer ingeruild worden. Dus zolang gamemania een goeie balans heeft van xbox one 2e hands in te kopen en die weer verkopen heeft dat geen invloed of game mania geen xbox one's meer wilt inruilen. Zolang game mania de xbox one's goedkoper inkoopt als verkoop is er niks aan de hand voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Nee voor GM zelf is er dan niets aan de hand, maar ik ging gewoon af op de verkoopsratio die mn kennis mij gaf en het feit dat de Xbox One of One S al lang niet meer in de inruildeals van GM is voorgekomen, nu weet ik wel dat de voorbije 2 beperkt waren tot PS4 consoles omdat het over korting ging op een Pro maar nu bv met deze inruilactie ontbreekt Xbox volledig terwijl ze wel nog je wiiU en 3DS consoles nemen....

Kan uiteraard altijd zijn dat er een inruilactie komt op 7 November maar ik zou er niet al te hard op hopen, of toch niet al je eieren er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
MRE-Inc schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:09:

[afbeelding]
Pff eerst die one x en een 4k tv maar haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darky03
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 13:50
Weet niet of het hier helemaal op zijn plek is maar: Op de dag dat je in Duitsland je eigen controller kon ontwerpen via XboxDesginLab heb ik dat gedaan en een controller besteld. Nu kreeg ik 12-06 al het aankoop bedrag geretourneerd met de melding dat het bedrag weer afgeschreven zou worden wanneer het product klaar lag voor verzending. Krijg ik nu net een mail dat de hele order is geannuleerd en ik mijn geld dus krijg teruggestort +€50,- Microsoft store te goed..... Het geld staat inmiddels weer op mijn rekening en mijn Microsoft account heeft €50,- erbij.... :) Zijn er meerdere die controllers in Duitsland besteld hebben en ook de orders zijn geannuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Voor wie het wilt proberen; De eerste Ep van Hitman is gratis te downloaden:

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/hitman/c1c6crh9d0r4

Deze content omvat twee verhaalmissies, twee Escalation Contracts en meer dan 40 challenges. Als je besluit om de volledige versie van Hitman te kopen, dan worden je save files en alle items overgezet.

Edit: Tweakers heeft het ook al op de FP staan

nieuws: Io-Interactive maakt eerste episode van Hitman gratis

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 21-06-2017 09:54 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Notna schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:19:
Voor wie het wilt proberen; De eerste Ep van Hitman is gratis te downloaden:

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/hitman/c1c6crh9d0r4

Deze content omvat twee verhaalmissies, twee Escalation Contracts en meer dan 40 challenges. Als je besluit om de volledige versie van Hitman te kopen, dan worden je save files en alle items overgezet.

Edit: Tweakers heeft het ook al op de FP staan

nieuws: Io-Interactive maakt eerste episode van Hitman gratis
Thanks! Vanavond eens even downloaden :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 08:34

JSchut

.....

justifire schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:29:
[...]

The Surge ?
Bevalt erg goed !
Nu zo'n 30 uur in zitten volgens mij en ben waarschijnlijk halverwege.
Kan zien dat ze goed naar Dark Souls hebben gekeken, komen veel herkenbare dingen in terug met net even een andere twist.
Zijn momenten dat ik The Surge zelfs vele malen beter vindt dan Dark Souls.
Moet je wel waarschuwen, de moeilijkheidsgraad ligt stukken hoger :9
Hoever ben je inmiddels? Ik heb 3 bosses down en ben denk ik aardig opweg naar nummer 4.

Lords of the fallen vond ik een okish game maar door The Surge ga ik een (als het goed is komende) Lords of the Fallen 2 zeker halen. Ze hebben goed geleerd van hun fouten idd.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Forza Horizon 3 was in de aanbieding, man wat ziet dat er gaaf uit. En het speelt ook nog eens best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Tiny schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:34:
Forza Horizon 3 was in de aanbieding, man wat ziet dat er gaaf uit. En het speelt ook nog eens best lekker.
In dit genre inderdaad echt een topper. Doet eigenlijk bijna alles goed. Mogen we als Xbox eigenaren heel blij mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Tiny schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:34:
Forza Motorsport 5 ook, voor maar 7,50!
Speciale aanrader voor de fans van Top Gear met Jeremy Clarkson.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JSchut schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:47:
[...]

Hoever ben je inmiddels? Ik heb 3 bosses down en ben denk ik aardig opweg naar nummer 4.

Lords of the fallen vond ik een okish game maar door The Surge ga ik een (als het goed is komende) Lords of the Fallen 2 zeker halen. Ze hebben goed geleerd van hun fouten idd.
Nog net zo ver :P
Injustice 2 slokt te veel tijd op en ben met Ryme ook nog wel even zoet om alle secrets te vinden, echt een briljante game _/-\o_
Vrijdag release Get Even, krijgt erg goede recensies oOo

Vindt overigens met The Surge wel dat de weg vinden, of uberhaupt weten wat je moet doen om verder te komen wel erg omslachtig is.
Blijf dwalen door oude gebieden om er later achter te komen dat er ergens een verscholen gat in de vloer zit waardoor je verder kan 8)7
Vindt dat in Dark Souls veel natuurlijker gaan, ook al heb je daar ook best wtf momentjes, maar is het toch duidelijker waar je heen moet.

Nog een game die ik in de gaten ga houden, tijd niets van gehoord en nu opeens gameplay van de E3 :9

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 21-06-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Wat is eigenlijk zowat de beste oplossing voor je Xbox Controller als je niet met AA batterijen wilt werken ?

De keuze lijkt te gaan tussen de official Play and Charge kit en van die docking stations die 2 controllers kunnen chargen en worden gelevered met 2 battery packs, al verschillen die wel van 700mah tot 1200mah afhankelijk van merk.

Zag op Amazon eentje van Venom met goede reviews, ook eentje van Energizer die ze ook in de GM hebben.
Leun zelf meer naar de Play en Charge kit want ga maar 1 controller hebben op mn One X ( speel altijd alleen als je online niet meetelt :P ) en had die kit ook op mn 360 en had daar eigenlijk nooit klachten over.

maar ervaringen zijn welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door Katmi op 22-06-2017 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Katmi schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:03:
Wat is eigenlijk zowat de beste oplossing voor je Xbox Controller als je niet met AA batterijen wilt werken ?

De keuze lijkt te gaan tussen de official Play and Charge kit en van die docking stations die 2 controllers kunnen chargen en worden gelevered met 2 battery packs, al verschillen die wel van 700mah tot 1200mah afhankelijk van merk.

Zag op Amazon eentje van Venom met goede reviews, ook eentje van Energizer die ze ook in de GM hebben.
Leun zelf meer naar de Play en Charge kit want ga maar 1 controller hebben op mn One X ( speel altijd alleen als je online niet meetelt :P ) en had die kit ook op mn 360 en had daar eigenlijk nooit klachten over.

Eneloop oplaadbare batterijen zijn ongeveer 1 miljoen keer beter dan battery packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:17:
[...]

Eneloop oplaadbare batterijen zijn ongeveer 1 miljoen keer beter dan battery packs.
deze ? https://www.amazon.de/dp/B01HBWX9AW?ref=emc_b_5_i ( heb de lader ook nodig dus daarmee dat ik naar een pakket link ipv gewoon de 4 batterijen, die vind ik zo ook voor +- 9 euro )

of zou ik het pakket met de Eneloop Pro's nemen voor 3 euro meer ?
Alhoewel die Pro's kan je blijkbaar maar +- 500 keer opladen en die witte 2100 keer, dus neig dan toch eerder naar de witte :P

[ Voor 19% gewijzigd door Katmi op 22-06-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katmi schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:29:
[...]

deze ? https://www.amazon.de/dp/B01HBWX9AW?ref=emc_b_5_i ( heb de lader ook nodig dus daarmee dat ik naar een pakket link ipv gewoon de 4 batterijen, die vind ik zo ook voor +- 9 euro )

Alhoewel die Pro's kan je blijkbaar maar +- 500 keer opladen en die witte 2100 keer, dus neig dan toch eerder naar de witte :P
Ik heb die Pro's en ben daar erg content mee. Gaan lang mee per lading. Dat vind ik belangrijker dan hoe vaak ze opgeladen worden. Als ik na 2 jaar batterijen moet vervangen, krijgen de BRIO treintjes van mijn kinderen Pro batterijen en papa#s controllers nieuwe Pro batterijen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29
Katmi schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:29:
[...]

Hier voordeliger: https://sk.nkon.nl/charger/nimh.html

De oplaadbare batterijen van IKEA schijnen overigens ook eneloops te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Alright thanks, ga het eens bezien en dan wss toch voor Eneloops gaan + de charger, pro of niet pro zien we dan wel :P ( en nkon is niet echt goedkoper na verzending naar Belgie mee te tellen maar misschien wel makkelijker of sneller )

Heb het eigenlijk toch pas nodig rond de launch van de One X, wou gewoon weten of 1 van die charging stands of de official play and charge kit de moeite was want moet in de week iets van amazon.co.uk hebben dus dan kon die erbij, maar zullen dan wss toch Eneloops worden van Amazon.de of nkon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben tevreden met de play & charge kit, maar ik heb mijn Xbox ook naast de bank staan waardoor ik zonder op te staan de USB kabel kan pakken en er in stoppen om door te spelen en op te laden. Vind ik makkelijker dan batterijen wisselen, zelfs als dat dan minder vaak hoeft. Bovendien hou ik zo af en toe toch issues met wegvallende verbinding (een van mijn buren zal wellicht een apparaat hebben dat stoort) dus daarvoor wil ik sowieso die kabel klaar hebben liggen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katmi schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:03:

Sinds day one (2013) de play&charge kit in gebruik, erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
justifire schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:35:
[...]

Sinds day one (2013) de play&charge kit in gebruik, erg tevreden mee.
Nog altijd goede charge erop en geen problemen met de kabel ? lees dat redelijk wat mensen problemen hebben met de kabel of dat hij al geen charge meer houd zonder kabel na een paar weken/maanden.

Hoelang krijg je eruit gemiddeld voor hij aan de kabel moet ?

Nuja iets met 1600 reviews ga je altijd wel slechte dingen lezen, misschien toch maar mee bestellen op Amazon uk, staat voor 19 euro omgerekend erop en moet toch iets hebben van daar binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Katmi schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:39:
[...]

Nog altijd goede charge erop en geen problemen met de kabel ? lees dat redelijk wat mensen problemen hebben met de kabel of dat hij al geen charge meer houd zonder kabel na een paar weken/maanden.

Hoelang krijg je eruit gemiddeld voor hij aan de kabel moet ?

Nuja iets met 1600 reviews ga je altijd wel slechte dingen lezen, misschien toch maar mee bestellen op Amazon uk, staat voor 19 euro omgerekend erop en moet toch iets hebben van daar binnenkort.
Hij gaat hier zo'n 3 nachten per week aan de kabel om op te laden, heb nooit met een lege accu gezeten, ook niet tijdens een lange regenachtige game-zondag.

Is het al 2018 ? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen idee hoe lang de mijne mee gaat, maar in ieder geval nog geen problemen na nu ongeveer een jaar redelijk intensief gebruik. Heb ook niet het idee dat hij minder lang mee gaat nu, maar ik hou het niet bij, ook omdat ik hem vaak al in plug voordat hij klaagt dat hij leeg is (zoals ik zei ik zit dicht bij de Xbox en soms is het gewoon makkelijk om hem aan de kabel te hebben hangen zodat de controller niet uit gaat als ik hem te lang niet aanraak, of omdat het draadloze signaal weer eens niet stabiel genoeg is).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sloop elke USB kabel na 2 weken. Ik hoef mijn controller maar super zachtjes tegen de kat aan te gooien en hij is weer krom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:14:
Ik sloop elke USB kabel na 2 weken. Ik hoef mijn controller maar super zachtjes tegen de kat aan te gooien en hij is weer krom.
:+ begin eens met niks tegen je kat aan gooien _O-

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Is er tijdens E3 vorige week door Phil Spencer eigenlijk nog iets gezegd over mogelijke graphics-opties op de One X, net zoals PS4 Pro dat heeft? Dat gebruikers dus een keuze hebben om framerate te verkiezen boven resolutie en vice versa? Ik meen dat daar wel iets over gezegd was tijdens de onthulling van Scorpio vorig jaar maar ik kan er zo snel niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lieverds van (PSN/XBL) Het grote Trophy & Achievement topic willen ons toelaten. Wil je ook met zo een mooie gamercard in een ranglijstje laten zien hoe knetter veel tijd jij steekt in achievements? Stuur dan ff een DM naar me.

Afbeeldingslocatie: https://www.trueachievements.com/gamercards/exactor+it.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt het aan mij of is dat plaatje beetje samengeperst?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
2dope schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:41:
Is er tijdens E3 vorige week door Phil Spencer eigenlijk nog iets gezegd over mogelijke graphics-opties op de One X, net zoals PS4 Pro dat heeft? Dat gebruikers dus een keuze hebben om framerate te verkiezen boven resolutie en vice versa? Ik meen dat daar wel iets over gezegd was tijdens de onthulling van Scorpio vorig jaar maar ik kan er zo snel niets over vinden.
Wat ik ervan begreep is dat de XOX eigenlijk permanent in boost-mode staat maar zonder het geven van opties over de ene optimalisatie over de andere waar jij naar vraagt. Maar het beste optimalisatie resultaat verkregen wordt wanneer de uitgever de game patched voor de XOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:53:
Ligt het aan mij of is dat plaatje beetje samengeperst?
Plaatje doet sowieso raar. Als ik op mijn telefoon kijk is hij laag en smal. OP PC is hij hoog en vierkant. Rare shizzle. Ga wel wat onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Remmetje schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:58:
[...]

Wat ik ervan begreep is dat de XOX eigenlijk permanent in boost-mode staat maar zonder het geven van opties over de ene optimalisatie over de andere waar jij naar vraagt. Maar het beste optimalisatie resultaat verkregen wordt wanneer de uitgever de game patched voor de XOX.
Dat zou ik wel jammer vinden want dan wordt 4K je in feite toch door de strot gedrukt. Ik kan me goed voorstellen dat dit iets is wat developers helemaal zelf in de hand hebben, iets wat ook min of meer blijkt uit onderstaande quote van windowscentral:
With the additional resources available, higher frame rates can also be expected with certain titles. Support for 60 frames per second (FPS) is more common than ever on consoles, adding a new level of fluidity to gameplay. However, this again can vary between games, based on a developer's priorities.

The majority of games today that run in native 4K fail to meet 60 FPS. Obviously, there are a few exceptions like Forza Motorsport 7, but at launch, few titles will offer both these enhancements simultaneously. However, by using techniques like checkerboarding and dynamic resolutions, games can offer a 4K experience alongside a higher frame rate.

A majority of the Xbox One library will also benefit from the Xbox One X's overhead, even when not patched specifically to support the full power of the console. Using the additional power, games will be able to hit their target frame rates more consistently (if not all the time.)
Als het eenmaal november is heb ik als het goed is een nieuwe 4K-televisie en ben heel benieuwd hoe bijv. een Forza 7 eruitziet in 4k60/HDR, maar voor veel titels zou ik toch wel graag over de mogelijkheid beschikken om 60fps boven iets anders te verkiezen. Ik gok/hoop dat in ieder geval de games die dynamic resolution scaling ondersteunen die optie bieden, dat ontwikkelaars die mogelijkheid erin kunnen patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
Via de help van YouTube en Google kan ik het niet vinden dus dan maar even hier vragen:

Hoe bewaar ik een youtube video bij mijn favorieten op de xbox one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quorumz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:00:
[...]

zitten de meeste hier niet op trueachievements dan? blijft toch de site....
Daar maak je ook die kekke kaartjes. :)

Het topic op GoT is bedoeld voor het bespreken van trophies / achievements met andere gotters. En voor het showen van je digitale ego aan je mede tweakers.
Pagina: 1 ... 93 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.

Extra Xbox-gerelateerde topics:
- [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
- [XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
- [XBO] Xbox One Preview-programma invite topic
- Lijst met Xbox gamer tags van Tweakers [!] Externe site! Oude lijst [!] Externe site! Google Docs-link.