Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie271 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:24:
[...]

Halo, Forza Motorsport... Zijn er nog meer exclusives?
Whatever, it was cheap. :+ Kijk trouwens wel uit naar Crackdown 3!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Gears of war niet vergeten natuurlijk, al is Gears 4 net zoals forza horizon 3 op de pc te spelen.. maar toch.. en verder ook vast nog wel een paar spelletjes :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
justifire schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:28:
[...]

Gears 4 is bagger.
Killer Instinct zou de aanschaf van een One wel kunnen rechtvaardigen.
Ben bij Gears 2 gebleven met m'n neef. In de zomervakantie gaan we weer verder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie vergeten Crackdown 3! :P /me kijkt daar heel erg naar uit want deel 1 en 2 waren echt top! :Y

Also @justifire stop tempting me. :P Maar hoe dan ook wachten op een aanbieding, of komt gold niet zo vaak in de aanbieding? Zie regelmatig aanbiedingen voor PS+ langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
harrytasker schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:50:
[...]

Schat ik ook. Ze kunnen gerust 449 vragen aangezien hij veel krachtiger belooft te zijn dan zijn tegenhanger.
Doen ze er van mij part nog een 3 maanden Gold en een maand Gamepass bij "to sweeten the deal".
Als de Pro zeg met 50 euro omlaag gaat is het verschil nog steeds "maar" 100 euro en dat is voor een console die als "premium" wordt aangeprijsd nog niet verkeerd lijkt me...
Honderd euro wordt een te groot verschil aangezien Sony ook nog met veel exclusives kan pronken. De multiplatforms zullen er op de Scorpio niet veel beter uit gaan zien dan op de Pro.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Lekker Ventje schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:31:
[...]
De multiplatforms zullen er op de Scorpio niet veel beter uit gaan zien dan op de Pro.
hangt puur van de devs af en hoeveel moeite ze erin steken, de gpu in de Scorpio is eigenlijk nog een extra ps4 boven op de pro in terms van teraflops ( om het ff snel vreemd te bekijken ) en ze hebben 8gb ram voor games ipv 5.5gb en snellere bandwidth.

Als die screen op digital foundry echt was van Forza in 4k @ 60 fps en maar +-70% van de gpu benut dan zegt dat genoeg, is uiteraard een first party studio maar toch, heb er vertrouwen in dat we op zijn minst stabielere framerates halen dan de Pro en waarschijnlijk vaker 4k waar de devs op Pro vaak nog voor 1080p of 1440p kiezen om toch de framerate goal te hitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Katmi schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:59:
[...]

hangt puur van de devs af en hoeveel moeite ze erin steken, de gpu in de Scorpio is eigenlijk nog een extra ps4 boven op de pro in terms van teraflops ( om het ff snel vreemd te bekijken ) en ze hebben 8gb ram voor games ipv 5.5gb en snellere bandwidth.

Als die screen op digital foundry echt was van Forza in 4k @ 60 fps en maar +-70% van de gpu benut dan zegt dat genoeg, is uiteraard een first party studio maar toch, heb er vertrouwen in dat we op zijn minst stabielere framerates halen dan de Pro en waarschijnlijk vaker 4k waar de devs op Pro vaak nog voor 1080p of 1440p kiezen om toch de framerate goal te hitten.
Ik hoop dat de devs extra moeite voor de Scorpio willen doen en niet de Pro als uitgangspunt gaan nemen. Zal wellicht ook van de verkoopcijfers afhangen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 12:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Tja, al die geruchten over de Scorpio..... Ik blijf huiverig voor de E3. Microsoft kennende zullen ze wel weer een enorme fuckup doen waarover de halve wereld weer valt behalve de USA. Zal wel weer iets US only zijn qua features of iets dergelijks. Een beetje vergelijkbaar met de release van de Xbox One destijds. Eerst een wereldwijde release en daarna valt ineens half EU buiten de boot en kun je een jaar wachten.

De marketing afdeling van MS is nou niet de sterkste en leren van fouten....tja....niet aan hun besteed. Ik ben lang genoeg MS Fanboy om jaar in en jaar uit ze dezelfde fouten te zien maken...... Ik bedoel, en dat is niet helemaal Xbox One gerelateerd, bijvoorbeeld de release van de Surface Pro, de Surface book en de Surface Studio. Je staat als Microsoft al niet al hip merk bekend zoals Apple maar dan ga je ook nog Apple prijzen hanteren voor je producten die nog niet eens wereldwijd beschikbaar zijn.

Maar goed, we zullen het zondag wel zien. Kan voor mij alleen maar positief uitvallen met de negatieve insteek die ik nu heb.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
MRE-Inc schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:25:
[...]

Enige nadeel met BC is dat de games 30fps zijn.
Dit is niet waar. Games draaien op de oorspronkelijke framerate, zie bijv. Bayonetta, of CoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
MRE-Inc schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:18:
Tja, al die geruchten over de Scorpio..... Ik blijf huiverig voor de E3. Microsoft kennende zullen ze wel weer een enorme fuckup doen waarover de halve wereld weer valt behalve de USA. Zal wel weer iets US only zijn qua features of iets dergelijks. Een beetje vergelijkbaar met de release van de Xbox One destijds. Eerst een wereldwijde release en daarna valt ineens half EU buiten de boot en kun je een jaar wachten.

De marketing afdeling van MS is nou niet de sterkste en leren van fouten....tja....niet aan hun besteed. Ik ben lang genoeg MS Fanboy om jaar in en jaar uit ze dezelfde fouten te zien maken...... Ik bedoel, en dat is niet helemaal Xbox One gerelateerd, bijvoorbeeld de release van de Surface Pro, de Surface book en de Surface Studio. Je staat als Microsoft al niet al hip merk bekend zoals Apple maar dan ga je ook nog Apple prijzen hanteren voor je producten die nog niet eens wereldwijd beschikbaar zijn.

Maar goed, we zullen het zondag wel zien. Kan voor mij alleen maar positief uitvallen met de negatieve insteek die ik nu heb.
Ik neem aan dat ze nu toch wel de Scorpio wereldwijd gaan releasen ipv weer enkel voor de VS en een paar landen erbuiten. Ik heb genoeg vertrouwen in Phil Spencer dat ie er voor zorgt dat ze niet weer zo'n ongelooflijk domme fout maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
MRE-Inc schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:18:
EU zal niet buiten de boot vallen want op de NL of UK of DE pagina van Xbox staat ook bij de Scorpio Coming Soon/Holiday 2017, is gewoon een world wide release.

Heb meer vertrouwen sinds Phil Spencer aan het hoofd staat dan die pipo die we kregen tijdens de One launch, launchen met verplichte Kinect voor 499 was al zowiezo een fail, en dan nog heel die nadruk op entertainment naast games, bij Phil draait het tenminste terug om games dus kan alleen maar vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
justifire schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:28:
[...]

Gears 4 is bagger.
Killer Instinct zou de aanschaf van een One wel kunnen rechtvaardigen.
Gears 4 is een prima Gears game als je ervan houd.

Killer Instinct ook vast wel als je van fighters houd, maar dat doe ik niet dus is hij bagger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ereaser schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:25:
[...]

Gears 4 is een prima Gears game als je ervan houd.

Killer Instinct ook vast wel als je van fighters houd, maar dat doe ik niet dus is hij bagger :P
Ik hou ook van Gears, maar deel 4 is echt bagger met al die microtransacties, limited skins, wisselende maps, een saaie horde mode (al hebben ze die van de week een upgrade gegeven geloof ik, nog niet geprobeerd), flinterdunne campaign, etc etc
Speel 1000 keer liever de Ultimate Edition, of Gears 3 in BC modus.

Fingers crossed dat we met de E3 eindelijk een releasedate krijgen voor Ashen, DÉ exclusive om een Scorpio voor te halen :9~ (en Below en Cuphead)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Gears 4 heb ik alleen SP gespeeld, maar alleen voor dat Mecha level vond ik die de moeite al waard :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Katmi schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:04:
[...]

EU zal niet buiten de boot vallen want op de NL of UK of DE pagina van Xbox staat ook bij de Scorpio Coming Soon/Holiday 2017, is gewoon een world wide release.

Heb meer vertrouwen sinds Phil Spencer aan het hoofd staat dan die pipo die we kregen tijdens de One launch, launchen met verplichte Kinect voor 499 was al zowiezo een fail, en dan nog heel die nadruk op entertainment naast games, bij Phil draait het tenminste terug om games dus kan alleen maar vooruit gaan.
Ik heb ook meer vertrouwen in Phil Spencer, maar de Xbox One zou in 2013 ook wereldwijd gereleased worden. Sterker nog, je kon zelfs in NL een Day One edition pre-orderen. Eind juli/augustus kwam ineens het nieuws dat NL en nog veel meer landen buiten de boot vielen en kregen de Day One bestellers later een gratis game of iets dergelijks. Die Day One werd een Day One + 256 terwijl dat nergens voor nodig was.

De smoes destijds was dat Microsoft dacht dat we voor die landen die afvielen zoals NL, niet dezelfde ervaring konden bieden als bij de first wave landen. Dat was een regelrechte leugen. Ik en vele anderen hebben toen in 2013 alsnog een Xbox One uit de Duitse MS store gehaald (die opgeslagen liggen ergens bij Eindhoven 8)7 ) en we konden gewoon normaal gamen en games kopen. Spraakbesturing was er toen niet en is er nu nog steeds niet voor NL, dus dat excuus mbt een goede ervaring beiden was echt compleet bullshit. Zelfs garantie afhandelingen ging gewoon goed.

Tevens heb je een CEO bij Microsoft genaamd Satya Nadella.... Die man heeft eigenhandig Windows Phone de nek omgedraaid ondanks dat het in bepaalde landen een flinke voorsprong had op iOS. Ook heeft Nadella in zijn eerste maanden als CEO laten vallen dat hij totaal geen fan was van de Xbox en de bijbehorende divisies. Nadella is een echte cloud man die alles daar op gooit. Mobile first, cloud first is zijn motto. Apps worden voor iOS en Android gereleased en dan pas voor Windows 10 (Mobile).

Nee onder Satya Nadella heb ik al aardig wat messteken in de rug gekregen die ik onder Balmer nooit kreeg. Microsoft is de laatste tijd ongelooflijk goed bezig om haar eigen achterban/aanhang op wat voor manier dan ook te naaien.

En 3x raden aan wie Phil Spencer ook verantwoording af moet leggen.....Dat is diezelfde Nadella die niks in de Xbox divisie ziet. Tel daarbij op dat in vergelijking met Sony, Microsoft hooguit 3 echt goede game exclusives heeft en voor de rest helemaal niks. Alles qua game studio's hebben ze de nek om gedraaid.

Enerzijds geloof ik wel dat ze van hun fouten hebben geleerd, maar anderzijds verwacht ik echt een enorme fuckup komende E3 of iets waardoor ontwikkelaars zich 2x achter de oren moeten krabben om met MS in zee te gaan. Hoe dan ook, er zal iets verkeerd gaan. Of de prijs is weer schrikbarend hoog ondanks de geruchten die dat tegen lijken te spreken of ze doen iets anders verkeerd, maar er gaat iets komen waar iedereen over valt.

Ik zie Phil Spencer nu al op de buhne de woorden spreken: We, at Microsoft, want you to have the BEST gaming experience, but it comes with a price.... We present the Xbox One Scorpio blablabla

En dan een PowerPoint sheet die de prijzen aangeeft met een Scorpio met conventionele HDD van 500GB voor 299 en een Pro versie met een 500GB SSD voor 399 en een Ultra met een 1TB SSD voor 499. Hierdoor zal de normale redelijk kunnen concurreren met de PS4 Pro, maar de andere 2 totaal niet omdat Sony de prijs van de PS4 Pro ook met minimaal 50 euro omlaag gooit zodra de Scorpio gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Ik denk dat de Scorpio in het gunstigste geval 399 euro gaat kosten, maar ik denk dat 499 aannemelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 01:22:
[...]

Ik zie Phil Spencer nu al op de buhne de woorden spreken: We, at Microsoft, want you to have the BEST gaming experience, but it comes with a price.... We present the Xbox One Scorpio blablabla

En dan een PowerPoint sheet die de prijzen aangeeft met een Scorpio met conventionele HDD van 500GB voor 299 en een Pro versie met een 500GB SSD voor 399 en een Ultra met een 1TB SSD voor 499. Hierdoor zal de normale redelijk kunnen concurreren met de PS4 Pro, maar de andere 2 totaal niet omdat Sony de prijs van de PS4 Pro ook met minimaal 50 euro omlaag gooit zodra de Scorpio gereleased wordt.
Eh, die prijzen lijken me veel te optimistisch eigenlijk... De standaard versie voor 300 zie ik echt niet gebeuren en vervolgens ssd upgrades voor een kleinere prijs dan waarvoor we ssd's in de winkel kunnen krijgen?
Het zou leuk zijn, maar ik geloof er niet zo in... En als ik je post goed begrijp probeerde je een situatie te schetsen waarin Microsoft de boel juist zou verneuken? Als ze werkelijk die prijzen aankondigen dan zou dat een mokerslag zijn tegen Sony denk ik. Een veel krachtigere console tegen een lagere prijs dan de pro (de pro is 400 hè, 50 er af dan is ie nog steeds duurder). En de pro heeft ook geen ssd.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Finraziel schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:05:
[...]

Eh, die prijzen lijken me veel te optimistisch eigenlijk... De standaard versie voor 300 zie ik echt niet gebeuren en vervolgens ssd upgrades voor een kleinere prijs dan waarvoor we ssd's in de winkel kunnen krijgen?
Het zou leuk zijn, maar ik geloof er niet zo in... En als ik je post goed begrijp probeerde je een situatie te schetsen waarin Microsoft de boel juist zou verneuken? Als ze werkelijk die prijzen aankondigen dan zou dat een mokerslag zijn tegen Sony denk ik. Een veel krachtigere console tegen een lagere prijs dan de pro (de pro is 400 hè, 50 er af dan is ie nog steeds duurder). En de pro heeft ook geen ssd.
De prijzen zijn idd te laag. Doe bij het goedkoopste model maar 100 euro er boven op en bij de rest ook mininimaal. De 1TB SSD versie zou helemaal duur worden, maar denk niet dat er een 1TB SDD versie geleverd gaat worden. Maar dan nog, zo'n model doet vele gamers afschrikken. We weten allemaal nu wel dat de games van tegenwoordig zomaar 30 tot 40GB kunnen zijn, iig de AAA titels wel en dan nog zonder DLC. Battlefield gaat al richting de 55-60GB. Niemand wil dan eigenlijk meer een 500GB schijf. Tevens zijn de laadtijden tergend langzaam op de conventionele HDD schijven.

Wil Microsoft echt keihard terugslaan, dan zullen ze wel erg scherpe prijzen moeten hebben en ook qua opslag capaciteit iets moeten bieden wat de moeite waard is. 500GB is niks meer omdat ik en ik weet anderen ook al een externe SSD en externe USB HDD aan de Xbox hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
Ben erg benieuwd naar de Scorpio en zijn mogelijkheden. Ook interessant of NL nu wel belangrijk genoeg is om bij de eerste release landen te horen. Deze E3 zal wel bepalend gaan worden voor de toekomst van Xbox.

Qua prijs zal 499.- incl. Een game wel een nette prijs zijn. Maar als ik naar mezelf kijk is prijs nauwelijks relevant. Je wil met vrienden spelen op hetzelfde systeem. Of je hebt voorkeur voor bepaalde exclusives.

Ik kan me niet voorstellen dat 100.- fanatieke gamers doet twijfelen. De Scorpio richt zich niet op casual gamers. Die kunnen prima een slim oid. Kopen. Die heb ik meermaals voor waanzinnige prijzen voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59

Sagat

Is pappa x2!

Prijs zal alles bepalen, ben wat dat betreft blij dat de specs relatief beperkt zijn gebleven. 450 lijkt me echt het max, helemaal omdat de pro vrijwel zeker naar 350 zal droppen bij release scorp.

Denk dat ik zelf in eerste instantie voor wenig een S haal (mogelijk dan 150 nieuw) of zelfs 2e handsje met wat games..... en dan 1-2 later instap voor de scorp.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs die prijs maakt niets uit, er zal altijd een tegenargument zijn waarom die niet goed is. 299 voor Scorpio? Console mist exclusives. Goed handje exclusives (geen 2018 release zut)? NL release 2018. NL release 2017? Nee, iedereen om me heen heeft een PS4.

Maakt mij het uit? Nee, koop er toch wel eentje, al is het maar voor 4-5 games waar ik 1000+ uren in heb zitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe PS4 aanbiedingen ajb in het PS4-topic of stuur hem een DM.

[ Voor 70% gewijzigd door Grotman op 08-06-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:10
2013:
Team A: We hebben meer powah! - Team B: Power is niks, het gaat om games en die hebben wij!

2017:
Team A: Power is niks, het gaat om games en die hebben wij! - Team B: We hebben meer powah!

ontopic: Kan niet wachten. Binnenkort komt er een OLED TV binnen bij me. PS4 & Xbox One gaan de deur uit voor de Scorpio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik heb al een pro ;)
Volgens mij is die 350 een actie een geen 'vaste adviesprijs'. Maar we gaan het meemaken.

Voor mij persoonlijk gelden deze keuze factoren.

- Kan ik qua hardware (tv en of monitor) al 4k kijken
- Zijn er scorpio exclusive games (nee, maar games die echt veel beter draaien zodat je ze echt niet meer op vanilla xbox wi spelen, EN die ik interresant vind?
- prijs interesant voor mij
- launch issues

Gezien ook na de grote vakantie antwoord op 1 zo maar nee zou kunnen zijn, 2 wsl ook nee, 3 wsl ook nee. 4 natuurlijk even afwachten. Maar zeer wsl kom ik dus bij een s uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Grotman op 08-06-2017 11:25 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:42
Sinds ik weer een Xbox One (S) thuis heb staan merk ik hoe fijn 'console gaming' eigenlijk is. Gewoon fijn vanuit een ontspannen positie op de bank casual gamen, alleen of met vrienden. Iets wat ik niet zo snel kan doen in de studeerkamer waar mijn PC staat. :P

Het bovenstaande zorgt er dan ook voor dat ik wel mee wil gaan in de hype voor Xbox Scorpio, want als dat betekent dat de games die ik nu zo graag speel binnenkort nog mooier en beter worden, dan teken ik daar graag voor. :*)

Trouwens, het zou toch fantastisch zijn als Xbox tijdens de E3-presentatie Xbox Scorpio aankondigd voor € 399,- en dan de presentatie afsluit met: 'And it's available this summer!' _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silversin schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:20:
2013:
Team A: We hebben meer powah! - Team B: Power is niks, het gaat om games en die hebben wij!

2017:
Team A: Power is niks, het gaat om games en die hebben wij! - Team B: We hebben meer powah!

ontopic: Kan niet wachten. Binnenkort komt er een OLED TV binnen bij me. PS4 & Xbox One gaan de deur uit voor de Scorpio.
Lol, precies.... iedereen lult lekker zijn eigen straatje vol.
Ik ben blij met de Scorpio, een console die een 4K TV echt rechtvaardigt. (Nu moeten de TV bouwers alleen voor snellere schermen zorgen)

Ik heb ook niets met bepaalde exclusieve singleplayer games waar mee wordt geschermd. Xbox Live is voor mij nog steeds ongeëvenaard als online gamingplatform.

Al mijn andere consoles zijn vooral stofhappers geworden, ik heb er inmiddels aardig wat liggen. Ben al bezig vanaf de Sinclair ZX Spectrum ;-)

Afbeeldingslocatie: http://www.retronauts.com/wp-content/uploads/2017/05/o-ZX-SPECTRUM-facebook.jpg

Maar serieus, wat kan mij die prestatierace tussen de twee kampen nou boeien. Feit is dat je de vanaf de launge van Project Scorpio voor de beste specs bi Microsoft moet zijn, de PS4 had dit voordeel tot nu toe, de upgrade van PS4 (v1) of Xbox One naar Scorpio is ook veel groter dan van Xbox One of PS4v1 naar een PS4 Pro. Kortom, ik zie het helemaal niet zo somber in als een aantal consollepessimisten.

Nogmaals, WoT 4K, 60fps.... Meer staal heeft een echte man niet nodig ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 08-06-2017 10:39 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat MS echt iets gaat verkloten maar dat er simpelweg geen must-have game mee lanceert. Forza 7 en misschien Crackdown 3 maar dan heb je het wel gehad. Er is geen enkel signaal dat ze met dikke exclusives bezig zijn en ze hebben ook geen studio's meer die dat kunnen. Dus tenzij ze met een dikke zak geld zijn rondgegaan, zie ik ze geen speciale titels afleveren. De studio's die de afgelopen jaren exclusives hebben gemaakt, waren ook aardig geflopt of veel te weinig sales, dus ik kan me ook niet voorstellen dat een grote zak geld veel studio's gaat overhalen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

SinergyX schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:15:
Zelfs die prijs maakt niets uit, er zal altijd een tegenargument zijn waarom die niet goed is. 299 voor Scorpio? Console mist exclusives. Goed handje exclusives (geen 2018 release zut)? NL release 2018. NL release 2017? Nee, iedereen om me heen heeft een PS4.

Maakt mij het uit? Nee, koop er toch wel eentje, al is het maar voor 4-5 games waar ik 1000+ uren in heb zitten.
Ik koop er ook wel eentje. Voor de zogenaamde exclusives doe ik het niet eens. Laat ik het zo zeggen, ik heb ook de console van de concurrent en heb daar één van die exclusives. Ondanks dat die console qua graphics beter zou moeten zijn, is mijn main console toch de Xbox One. Die zogenaamde exclusives moeten maar net binnen het genre vallen wat je zelf leuk vind. Horizon Zero Dawn bijvoorbeeld valt buiten mijn interesse gebied, dus daarvoor zou ik al nooit een PS4 kopen. En zo zijn er nog wel wat exclusives bij de buren die totaal niet voor mij interessant zijn. Als ze op de Xbox One zouden verschijnen, dan zou ik ze ook niet kopen namelijk.

Verder moet ik me eens gaan verdiepen in het hele 4k gebeuren. Schijnt nog al wat verschillend benamingen etc te hebben als het gaat om HDR etc etc en sommige tv's die 4K zouden moeten weergeven, zouden een firmware upgrade nodig hebben om toekomstige 4k versies te kunnen laten zien.

Zou mooi zijn als iemand hier eens op een rijtje zet hoe de X1 Scorpio straks 4K aanbied en welke televisies je dan het best zou kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:10
Bullet NL schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:36:
[...]

Lol, precies.... iedereen lult lekker zijn eigen straatje vol.
Ik ben blij met de Scorpio, een console die een 4K TV echt rechtvaardigt. (Nu moeten de TV bouwers alleen voor snellere schermen zorgen)
De nieuwe LG OLED's hebben een inputlag van 21ms

Dacht dat (premium) LED's zelfs iets sneller zijn met een inputlag rond de 17/18 ms, hoeveel sneller wil je het nog hebben ?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silversin schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:23:
[...]

De nieuwe LG OLED's hebben een inputlag van 21ms

Dacht dat (premium) LED's zelfs iets sneller zijn met een inputlag rond de 17/18 ms, hoeveel sneller wil je het nog hebben ?:p
inputlag is maar 1 onderdeel van 'sneller', pixelresponse, blur, interpolation, ghosting, tijdje 4k gespeeld op een Samsung 4k (geen idee welk type), geweldig dat je een ~50ms input had, maar kolere wat een ghosting. Vervolgens kan je dat redelijk elimineren door 1 of andere optie aan te zetten, schiet je meteen over de 100ms input.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
MRE-Inc schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 01:22:
[...]

Ik heb ook meer vertrouwen in Phil Spencer, maar de Xbox One zou in 2013 ook wereldwijd gereleased worden. Sterker nog, je kon zelfs in NL een Day One edition pre-orderen. Eind juli/augustus kwam ineens het nieuws dat NL en nog veel meer landen buiten de boot vielen en kregen de Day One bestellers later een gratis game of iets dergelijks. Die Day One werd een Day One + 256 terwijl dat nergens voor nodig was.

De smoes destijds was dat Microsoft dacht dat we voor die landen die afvielen zoals NL, niet dezelfde ervaring konden bieden als bij de first wave landen. Dat was een regelrechte leugen. Ik en vele anderen hebben toen in 2013 alsnog een Xbox One uit de Duitse MS store gehaald (die opgeslagen liggen ergens bij Eindhoven 8)7 ) en we konden gewoon normaal gamen en games kopen. Spraakbesturing was er toen niet en is er nu nog steeds niet voor NL, dus dat excuus mbt een goede ervaring beiden was echt compleet bullshit. Zelfs garantie afhandelingen ging gewoon goed.

Tevens heb je een CEO bij Microsoft genaamd Satya Nadella.... Die man heeft eigenhandig Windows Phone de nek omgedraaid ondanks dat het in bepaalde landen een flinke voorsprong had op iOS. Ook heeft Nadella in zijn eerste maanden als CEO laten vallen dat hij totaal geen fan was van de Xbox en de bijbehorende divisies. Nadella is een echte cloud man die alles daar op gooit. Mobile first, cloud first is zijn motto. Apps worden voor iOS en Android gereleased en dan pas voor Windows 10 (Mobile).

Nee onder Satya Nadella heb ik al aardig wat messteken in de rug gekregen die ik onder Balmer nooit kreeg. Microsoft is de laatste tijd ongelooflijk goed bezig om haar eigen achterban/aanhang op wat voor manier dan ook te naaien.

En 3x raden aan wie Phil Spencer ook verantwoording af moet leggen.....Dat is diezelfde Nadella die niks in de Xbox divisie ziet. Tel daarbij op dat in vergelijking met Sony, Microsoft hooguit 3 echt goede game exclusives heeft en voor de rest helemaal niks. Alles qua game studio's hebben ze de nek om gedraaid.

Enerzijds geloof ik wel dat ze van hun fouten hebben geleerd, maar anderzijds verwacht ik echt een enorme fuckup komende E3 of iets waardoor ontwikkelaars zich 2x achter de oren moeten krabben om met MS in zee te gaan. Hoe dan ook, er zal iets verkeerd gaan. Of de prijs is weer schrikbarend hoog ondanks de geruchten die dat tegen lijken te spreken of ze doen iets anders verkeerd, maar er gaat iets komen waar iedereen over valt.

Echter heeft het falen van de Xbox One te maken met Don Mattrick, die toentertijd aan het roer stond bij de Xbox-divisie (en terecht weg is), en weinig met de CEO. Daarnaast is Xbox, in tegenstelling tot Windows Phone/Mobile, een grote inkomstenbron, valt het binnen de strategie van Microsoft, en zal het dus niet snel aan de kant worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Martinspire schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:48:
[...]

Ik denk niet dat MS echt iets gaat verkloten maar dat er simpelweg geen must-have game mee lanceert. Forza 7 en misschien Crackdown 3 maar dan heb je het wel gehad. Er is geen enkel signaal dat ze met dikke exclusives bezig zijn en ze hebben ook geen studio's meer die dat kunnen. Dus tenzij ze met een dikke zak geld zijn rondgegaan, zie ik ze geen speciale titels afleveren. De studio's die de afgelopen jaren exclusives hebben gemaakt, waren ook aardig geflopt of veel te weinig sales, dus ik kan me ook niet voorstellen dat een grote zak geld veel studio's gaat overhalen.
Er gaan al 2 maanden ofzo geruchten dat MS 1 of 2 nieuwe IPS's verborgen heeft, en onlangs nog dat ze een onaangekondigde deal hebben met een AAA studio, wat dat is zien we waarschijnlijk Zondag :)
Verder is Sea of Thieves wel iets waar ik me af en toe op zie met vrienden om een potje te lachen, ok geen system seller of top gfx game maar dat moet ook niet om goed te zijn ( Team Fortress 2 op launch bv, was kei goed en ook gewoon cartoony ) dus kan wel een game zijn die ik koop :)

Geen must haves op launch boeit mij persoonlijk geen hol, net zoals de exclusives list.
Ik zoek de beste console ervaring voor Battlefront 2, CoD WW2, Red Dead 2, Far Cry 5 , en future multiplats en dat zou, gezien de hardware specs, op Scorpio moeten zijn.
En als ik zie hoe zwak de Pro het soms doet met een Pro enhanced label op de PS4 game dan zou het niet te moeilijk moeten zijn om een betere versie neer te zetten op de Scorpio, tenzij je een lazy dev hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Katmi op 08-06-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Katmi schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:29:
[...]
Er gaan al 2 maanden ofzo geruchten dat MS 1 of 2 nieuwe IPS's verborgen heeft, en onlangs nog dat ze een onaangekondigde deal hebben met een AAA studio, wat dat is zien we waarschijnlijk Zondag :)
Verder is Sea of Thieves wel iets waar ik me af en toe op zie met vrienden om een potje te lachen, ok geen system seller of top gfx game maar dat moet ook niet om goed te zijn ( Team Fortress 2 op launch bv, was kei goed en ook gewoon cartoony ) dus kan wel een game zijn die ik koop :)

Geen must haves op launch boeit mij persoonlijk geen hol, net zoals de exclusives list.
Ik zoek de beste console ervaring voor Battlefront 2, CoD WW2, Red Dead 2, Far Cry 5 , en future multiplats en dat zou, gezien de hardware specs, op Scorpio moeten zijn.
En als ik zie hoe zwak de Pro het soms doet met een Pro enhanced label op de PS4 game dan zou het niet te moeilijk moeten zijn om een betere versie neer te zetten op de Scorpio, tenzij je een lazy dev hebt.
Tegen de tijd dat Scorpio op de markt is, zal Microsofts VR-brilstandaard ook al goed beschikbaar en ondersteund zijn. Dat opent dus ook marketingmogelijkheden. Ook voor hun bestaande topgames, zoals Forza of GoW in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:54

JSchut

.....

justifire schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:02:
[...]

2 weken bedenktijd....

The Surge is trouwens verdomd pittig, stuk moeilijker dan Dark Souls.
Deck13 heeft wel geleerd van de missers in Lords of the Fallen, dit is velen malen beter !

Gisteren even half uurtje Injustice 2 gespeeld, ziet er waanzinnig uit maar moet echt even wennen aan de controls, die zijn overduidelijk bedoeld voor een controller, op stick lijkt het bij sommige inputs wel of ik de Moonlight Sonata van Beethoven zit te spelen, krijg er kromme klauwen van :')

[video]
Heb hem ook besteld. Komt morgen binnen. Ben heel benieuwd naar deze game!
Bevalt hij nog steeds? Of inmiddels wellicht al uit? ;)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:10:
[...]

Heb hem ook besteld. Komt morgen binnen. Ben heel benieuwd naar deze game!
Bevalt hij nog steeds? Of inmiddels wellicht al uit? ;)
The Surge ?
Bevalt erg goed !
Nu zo'n 30 uur in zitten volgens mij en ben waarschijnlijk halverwege.
Kan zien dat ze goed naar Dark Souls hebben gekeken, komen veel herkenbare dingen in terug met net even een andere twist.
Zijn momenten dat ik The Surge zelfs vele malen beter vindt dan Dark Souls.
Moet je wel waarschuwen, de moeilijkheidsgraad ligt stukken hoger :9

Van het weekeind me iets meer verdiept in Injustice 2 en die bevalt uiteindelijk ook uitstekend, mischien wel de meest gebalanceerde fighter die momenteel op de markt is.
Moest even wennen aan de timing, deze is net even een tikkie anders dan van MKX, maar ondertussen vliegen de combos al weer bij de tegenstander om de oren >:)

Wat ik overigens jammer vindt is dat er in de media zo weinig aandacht aan RiME is besteed.
Is echt een heel leuk spel, met originele mechanics en ontzettend veel te ontdekken buiten de gebaande paden <3

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:09:
Prijs zal alles bepalen, ben wat dat betreft blij dat de specs relatief beperkt zijn gebleven. 450 lijkt me echt het max, helemaal omdat de pro vrijwel zeker naar 350 zal droppen bij release scorp.

Denk dat ik zelf in eerste instantie voor wenig een S haal (mogelijk dan 150 nieuw) of zelfs 2e handsje met wat games..... en dan 1-2 later instap voor de scorp.
Je bent blij dat de specs beperkt zijn gebleven ?!
Haal dan gewoon een Xbox One !
Van mij hadden ze er wel een echt powerhouse van mogen maken tegen een hogere prijs.
Prestaties komen met een prijs.

Kijk naar de Elite-controller, je had mijn vrienden eens moeten horen "Wat ? 150 euro voor een controller ?! Nooit niet !!"
Ondertussen hebben ze er allemaal één O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Kijk naar de Elite-controller, je had mijn vrienden eens moeten horen "Wat ? 150 euro voor een controller ?! Nooit niet !!"
Heb jij vrienden op een Xbox???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:54

JSchut

.....

justifire schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:29:
[...]

The Surge ?
Bevalt erg goed !
Nu zo'n 30 uur in zitten volgens mij en ben waarschijnlijk halverwege.
Kan zien dat ze goed naar Dark Souls hebben gekeken, komen veel herkenbare dingen in terug met net even een andere twist.
Zijn momenten dat ik The Surge zelfs vele malen beter vindt dan Dark Souls.
Moet je wel waarschuwen, de moeilijkheidsgraad ligt stukken hoger :9
Dark Souls 3 vond ik persoonlijk te makkelijk. (Base game ;)) Ben erg benieuwd naar de moeilijkheidsgraad. :)

Eerst Quantum Break uitspelen en dan aan The Surge beginnen.

Lords of the Fallen was een stuk slechter en ze zouden daar goed van geleerd hebben. Volgens mij zou er ook een Lords of the Fallen 2 komen ergens in 2017. Ben benieuwd of ze daar ook de goede kant op kunnen gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door JSchut op 08-06-2017 16:55 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Heb twee vrienden zo ver gekregen dat ze nu ook een Xbox One (S) hebben staan. Forza Horizon 3 voor de eerste keer zien is een echte system seller zo is gebleken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTFY. :+

/me is op zoek naar goedkope X1 exclusives voor zijn X1 die binnenkort binnen komt. Iemand tips voor must have exclusives die een beetje betaalbaar zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:10:
[...]

/me is op zoek naar goedkope X1 exclusives voor zijn X1 die binnenkort binnen komt. Iemand tips voor must have exclusives die een beetje betaalbaar zijn? :?
Forza Horizon 3 en Halo 5. Gears 4 is best goed als het je eerste Gears is.

Ori and the blind forest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:45:
[...]

Forza Horizon 3 en Halo 5. Gears 4 is best goed als het je eerste Gears is.

Ori and the blind forest.
FH3 zal included zijn met mijn console, zit nog te twijfelen over Forza motorsport 6. Halo 5 komt er inderdaad ook. Gears is nog een twijfelaar, heb de vorige gears delen wel gespeeld op X360 maar was daar geen hele grote fan van. Zal even kijken naar die laatste titel. Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:48:
[...]

FH3 zal included zijn met mijn console, zit nog te twijfelen over Forza motorsport 6. Halo 5 komt er inderdaad ook. Gears is nog een twijfelaar, heb de vorige gears delen wel gespeeld op X360 maar was daar geen hele grote fan van. Zal even kijken naar die laatste titel. Thanks. :)
waarom focus je dan precies alleen op de x1 exclusives?..zijn zoveel meer mooie spelen (als je toch een xbox hebt) of speel je de rest op pc of ps4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quorumz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:58:
[...]

waarom focus je dan precies alleen op de x1 exclusives?..zijn zoveel meer mooie spelen (als je toch een xbox hebt) of speel je de rest op pc of ps4?
Ik heb inderdaad een gaming PC van februari dit jaar waarvan ik vrij zeker ben dat die betere kwaliteit kan leveren voor multi platform titels dan de X1. De X1 komt er dus voor exclusives (zowel X1 als console exclusives) en aangezien ik toch al FH3 voor PC wilde kopen en de console daardoor maar zo'n €110 koste omgerekend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 18:13

nFo

[...]

Sunset Overdrive was ook erg leuk en Halo 5 zijn beide in de Xbox Gamepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Ik gebruik mijn One ook louter voor de exclusives (rest PS4) maar ehm, Forza, Dead Rising, Rare Replay Collection, Sunset Overdrive, Quantum Break, Screamride, Zoo Tycoon o.a. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

justifire schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Je bent blij dat de specs beperkt zijn gebleven ?!
Ja en nee.
Nee, want power is gaaf, gameplay over gfx, maar wel graag de beste gfx mogelijk.

Ja, want ik wel zelf niet te veel geld uit geven, en belangrijker, ik wil graag dat de scorpio een kans heeft om een succes te worden. Te duur? Dan is het imho kansloos.
Haal dan gewoon een Xbox One !
Die kans is behoorlijk groot aanwezig ;)
Van mij hadden ze er wel een echt powerhouse van mogen maken tegen een hogere prijs.
Prestaties komen met een prijs.

Ik geef toe, de elite controller is een groter succes geworden dan ik dacht. En misschien heb je gelijk en zou bvb een 700 euro kostende scorpio ook zo goed verkopen als de elite controller. Verschil is echter dat de controller een duidelijke meerwaarde heeft.
De scorpio moet het opnemen tegen de ps4 pro, die (zoals Dennis al aangaf) nu al voor 350 met game te vinden is. Stel dat sony dat naar 300 verlaagd. ik denk niet dat echt 4k vs checkboard 4k 400 euro EXTRA waard zou zijn voor de grote massa. We weten simpelweg niet wat ms met die extra speelruimte nog meer zou kunnen doen. En voor 700 euro kun je ook al een leuke pc maken.....

Maar we gaan het meemaken, ms kan natuurlijk atlijd hoog starten en na paar maanden omlaag gaan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Martinspire schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:50:
[...]

Ik denk dat ze wat dingen gaan weggeven, maar hij duurt ook al langer dan 90 volgens Phil Spencer. Dat beloofd ook al goeds.
Wel een beetje jammer van dat tijdstip waarop het allemaal uitgezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk dat ze wat dingen gaan weggeven, maar hij duurt ook al langer dan 90 volgens Phil Spencer. Dat beloofd ook al goeds.
If you're watching the briefing on Mixer, an absolute. ;)
https://twitter.com/MattSalsamendi/status/872872322578882560
@MattSalsamendi
Leading the @WatchMixer team @Microsoft!
Free stuff for everyone. *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:03:
[...]
ik denk niet dat echt 4k vs checkboard 4k 400 euro EXTRA waard zou zijn voor de grote massa.
Nee voor die 400 extra moeten ze dan een powerhouse leveren, dus incl SSD, high-end hardware, 4k @ 120 fps etc. etc
Tijdens de presentatie vorig jaar had ik ook echt het idee dat ze zo'n console gingen leveren voor gamers die alle toeters en bellen willen, dacht zelf aan €800-1000, wat nog best netjes is in vergelijk met een high end game pc die makkelijk € 4000 kan kosten.

Geen SSD vind ik sowieso een miskleun, die had ik vier jaar geleden in de One al verwacht. Hopelijk komt er wel een optie om een model met ssd te kunnen kiezen, al heb ik er wederom een hard hoofd in |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Wel een beetje jammer van dat tijdstip waarop het allemaal uitgezonden wordt.
23:00 Nederlandse tijd meen ik? Dat valt toch wel mee? /me gaat in elk geval kijken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:04:
[...]

23:00 Nederlandse tijd meen ik? Dat valt toch wel mee? /me gaat in elk geval kijken. :Y
Dat valt wel me ja, maar het zal helaas geen 23:00 blijven. Deklok tikt verder en als je op maandag om 6:15 op moet staan gaat dat best wel auw doen.

Geen mixer app op de XBO? Niet handig dan, wil het via de XBO bekijken, niet op mijn iPad.

Edit: zie net dat het tegenwoordig een aparte tab is op de XBO, nooit eerder gezien 😬

[ Voor 9% gewijzigd door Lekker Ventje op 08-06-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Dat valt wel me ja, maar het zal helaas geen 23:00 blijven. Deklok tikt verder en als je op maandag om 6:15 op moet staan gaat dat best wel auw doen.

Geen mixer app op de XBO? Niet handig dan, wil het via de XBO bekijken, niet op mijn iPad.
Ach, die ene keer in het jaar, je moet er wat voor over hebben toch? :P 90 minuten is 00:30, tel er een halfuur bij op, 01:00, ook dat overleef je toch wel voor een keertje? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of doe als ik doe: gewoon vrij nemen op maandag (uitslapen) en dinsdag laat beginnen. Haal het elders in de week wel in. Verder over die gratis DLC e.d. Dat is gewoon ter promotie van Mixer, maar ik verwacht daar niet veel bijzonders bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ik ben helaas al de hele volgende week ingepland, ik kan hooguit proberen of ik wat later mag beginnen maar de meeste van onze klanten boeit het niets dat de Scorpio gepresenteerd wordt. Wel benieuwd trouwens of het ook de naam wordt of dat het een andere naam gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PostNL zegt dat mijn xbox One morgen bezorgd word. *O* Maar Amazon spreekt nog altijd over zaterdag en zegt dat het pakket nog in de UK ligt. -O- I'm confused. :P /me gaat duimen voor levering morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
De E3 had voor mij echt op elke dag kunnen zijn en dan worden de presentatie net gehouden op de zondag vlak voor die maandag dat ik het druk heb met dingen op school die ik niet kan skippen... Positieve punt is van de verzetting is dat ik de persconferentie anders sowieso gemist had omdat die precies tijdens een tentamen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Nee voor die 400 extra moeten ze dan een powerhouse leveren, dus incl SSD, high-end hardware, 4k @ 120 fps etc. etc
Tijdens de presentatie vorig jaar had ik ook echt het idee dat ze zo'n console gingen leveren voor gamers die alle toeters en bellen willen, dacht zelf aan €800-1000, wat nog best netjes is in vergelijk met een high end game pc die makkelijk € 4000 kan kosten.

Geen SSD vind ik sowieso een miskleun, die had ik vier jaar geleden in de One al verwacht. Hopelijk komt er wel een optie om een model met ssd te kunnen kiezen, al heb ik er wederom een hard hoofd in |:(
of dat er een m2 slot in zit zodat ik er een samsung nvme 1tb in kan zetten en je bv de optie hebt om het os te verplaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:58
Aangezien het via YouTube in 4K wordt uitgezonden, bekijk ik de presentatie op m'n iMac 5K.
Liever had ik het op de bank in de woonkamer gekeken, maar m'n 55" is maar 1080p. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Edit: zie net dat het tegenwoordig een aparte tab is op de XBO, nooit eerder gezien 😬
Die tab is er sinds ergens deze week, niet zo gek dus dat je hem nooit eerder hebt gezien.

Ik ga zo'n beetje elke dag 1:00 naar bed en 6:00 er weer uit, ik vind het te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Rivanov schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:14:
Aangezien het via YouTube in 4K wordt uitgezonden, bekijk ik de presentatie op m'n iMac 5K.
Liever had ik het op de bank in de woonkamer gekeken, maar m'n 55" is maar 1080p. :+
Ik kom tot een maximale resolutie van 7680x1440p zou het daar ook in uitgezonden worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

justifire schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Ja dat dacht ik in eerste instantie ook, beetje wat vroeger de neo geo was. En dat was volgens mij ook niet bepaald een massa product, tuurlijk we leven in andere tijden, maar console staat imho bij veel mensen voor gemak een relatief goedkoop.

vwb ssd, ik heb zelf nog een schijfje liggen heb over wogen om die in mijn ps4 te douwen en het verschil te bekijken, maar veel effort voor een testje, ik heb sf5 die zeer veel loading times heeft maar vraag me af of het echt zou helpen, plus ik ben dan genoodzaakt om een externe schijf aan te sluiten voor mass storage.

Dus doe het maar gewoon met mijn pauper mechanische schijfje :+

Als je all out gaat verwacht ik het idd ook, maar nogmaals volgens mij is het de afweging qua meerwaarde voor de massa waarom ze het niet gedaan hebben.

Op de huidige x-box is een externe schijf vaak net zo snel of zelfs sneller als de interne schijf? In dat geval zou ik lekker 1 of 2 tb ssd extern gebruiken. Maar wederom toegegeven zou fijner zijn als dat out of de box al geregeld was.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:29:
[...]

Ja dat dacht ik in eerste instantie ook, beetje wat vroeger de neo geo was. En dat was volgens mij ook niet bepaald een massa product, tuurlijk we leven in andere tijden, maar console staat imho bij veel mensen voor gemak een relatief goedkoop.

vwb ssd, ik heb zelf nog een schijfje liggen heb over wogen om die in mijn ps4 te douwen en het verschil te bekijken, maar veel effort voor een testje, ik heb sf5 die zeer veel loading times heeft maar vraag me af of het echt zou helpen, plus ik ben dan genoodzaakt om een externe schijf aan te sluiten voor mass storage.

Dus doe het maar gewoon met mijn pauper mechanische schijfje :+

Als je all out gaat verwacht ik het idd ook, maar nogmaals volgens mij is het de afweging qua meerwaarde voor de massa waarom ze het niet gedaan hebben.

Op de huidige x-box is een externe schijf vaak net zo snel of zelfs sneller als de interne schijf? In dat geval zou ik lekker 1 of 2 tb ssd extern gebruiken. Maar wederom toegegeven zou fijner zijn als dat out of de box al geregeld was.
Komt doordat de ondersteunde bussnelheid van de hdd lager ligt dan de bussnelheid van USB 3.0 8)7
Heb hier ook een externe usb aan de xbox hangen maar is natuurlijk verre van optimaal.
Als ze gewoon een goed moederbord zouden ontwerpen met een chipset die een hoge bussnelheid ondersteund (bestaat al langer dan 10 jaar in de pc wereld) icm een interne ssd, dan start een xbox ook op in 5 seconden. Battlefield ? 15 seconden.
Leg ik graag een meijer of anderhalf meer voor neer.
Tijd is geld ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:37:
Battlefield ? 15 seconden.
Leg ik graag een meijer of anderhalf meer voor neer.
Tijd is geld ! :P
En daar zit je probleem, je moet toch wachten op de rest. Ik speel al jaren warframe, missie laad bij mij in secondes in, vervolgens zit je nog 10 seconde te wachten op die mensen die trage laadtijden hebben, schiet je weinig mee op :P

Neem Fifa, sta je online langer te wachten in de arena beetje schieten op doel, GTA is 90% server loading, natuurlijk heeft het voor diverse games behoorlijke boost qua initiele laadtijden, maar het zit een grens tot waar het echt nut heeft, en daarmee de kosten onnodig opjagen om ~500MB/sec laadtijden te halen.

Enige nuttige zou een 3.1 Gen2 erop gooien, 15gbps, of een directe (maar zit je met hotswap) sata600 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik lees hier en daar dat de scorpio pas met kerst verkrijgbaar is? (Edit: Las net ook ergens oktober?) Imho is de scorpio pas echt next gen.... en zal m op dag 1 bestellen. Kom maar op met dat ding!!! :9~ :9~

Edit2... wanneer ie komt horen we zondag wel. *O* 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 09-06-2017 07:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Wat ik toch wel graag wil zien, zijn meer play anywhere deals! Xbox nu niet veel meer aan staan aangezien ik niet veel beschikking heb over mn tv :P vrouw lief veel series aan het kijken! Met een nieuw huisje op komst wil ik alles tip top in orde hebben, hierbij kan play anywhere mij een flinke boost geven!

Xbox aan tv, beneden gamen wanneer het vrouwtje er niet is, wanneer de tv in gebruik is, verder op pc :D Play anywhere is voor mij echt een top feature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mfneed schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:36:
Wat ik toch wel graag wil zien, zijn meer play anywhere deals! Xbox nu niet veel meer aan staan aangezien ik niet veel beschikking heb over mn tv :P vrouw lief veel series aan het kijken! Met een nieuw huisje op komst wil ik alles tip top in orde hebben, hierbij kan play anywhere mij een flinke boost geven!

Xbox aan tv, beneden gamen wanneer het vrouwtje er niet is, wanneer de tv in gebruik is, verder op pc :D Play anywhere is voor mij echt een top feature!
je kan toch via xbox app je spel streamen naar je pc....?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Of ze gaat maar lekker boven kijken in bed omdat ze 9/10 toch halverwege in slaap valt :D

Maar een Scorpio met een bay waarin je zelf je SSD kan plaatsten lijkt mij ook wel wat. Iig om de prijs iets te drukken. Denk dat een Scorpio met SSD al aardig aan de prijs zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
quorumz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:39:
[...]

je kan toch via xbox app je spel streamen naar je pc....?
Streamen kan sowieso gebruik ik ook zeker! Play anywhere krijg je ook mogelijkheden met vrienden die pc only gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
Dat streamen werk trouwens bijzonder goed. Ik gebruik het ook regelmatig en ik loop nooit tegen hiccups of andere verbindingsproblemen aan.

Wel merk je dat er sprake is van (meer) inputlag. En dan is mijn controller nog verbonden met de console. Als je de controller verbindt met de PC dan is het nog erger.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Gisteren voor het eerst een vastloper gehad. Was met een vriend local co-op Gears 4 aan het spelen toen we ineens naar het dashboard werden gegooid. Spel nog een keer opstarten en toen konden we weer tien minuten verder, maar daarna liep ineens het geluid vast en even later ook het spel weer. Dashboard bleef gewoon werken. Xbox was wel flink heet geworden, maar ik heb wel vaker lange speelsessies gehad zonder problemen. Toen hem maar helemaal uitgezet, van het weekend weer eens kijken of hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: Xbox Scorpio E3 Teaser Trailers - Feel True Power

Zag net frontpage inzake die hint, had die clip al 3x gezien, nooit die code opgevallen :P
Betreffende frame zie je op ~0.43.

https://www.amazon.de/Mic...8-1&keywords=xbox+scorpio
Hij is al op amazon.de te vinden.

Daar echter:
Erscheint Ende 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Dat ze dingen moeten weg geven baart mij juist een beetje zorgen. Alsof ze moeten compenseren voor gebrek aan fatsoenlijke games :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Zal de E3 briefing ook te zien zijn via de XLEi app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Dat ze dingen moeten weg geven baart mij juist een beetje zorgen. Alsof ze moeten compenseren voor gebrek aan fatsoenlijke games :X
Neuh, daar ben ik niet bang voor. Het is meer dat die Mixer apps gewoon even in de promotie moeten en dat mensen zich aanmelden en ze gaan gebruiken. Ik vind dat niet zo heel raar. Bovendien, het is Gratis en we zijn tenslotte Nederlanders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ding schijnt wel aan alle verwachtingen te voldoen, al 15 recensies met 5 sterren !! :P
https://www.amazon.de/pro..._reviews&showViewpoints=0

Wordt wel meteen keihard duidelijk dat native 4K voor velen de reden is tot aankoop, mensen worden niet graag in de maling genomen met half-half 4K, ook al zien ze er waarschijnlijk niets van, je voelt je toch een beetje bedonderd als je voor 4K betaald hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door justifire op 09-06-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Mensen zetten het nu opeens neer alsof er op de Xbox geen game meer te vinden, in absolute aantallen zullen ze er een handje vol niet hebben (visaversa), alleen maar dat lompe gehamer op 'exclusives'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

SinergyX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Mensen zetten het nu opeens neer alsof er op de Xbox geen game meer te vinden, in absolute aantallen zullen ze er een handje vol niet hebben (visaversa), alleen maar dat lompe gehamer op 'exclusives'.
Ik heb gewoon beetje het gevoel dat Microsoft gruwelijk de boot aan het mislopen is. Sony sluit de ene na de andere deal met uitgevers en van Microsoft hoor je alleen iets over Scorpio. En het handjevol exclusives dat ze hebben is deeltje zoveel ipv een knaller.

En dat ze nu weer allerlei gratis dingen gaan weg geven tijdens de E3 presentatie komt bij mij beetje over als compensatiegedrag.

Ik heb liever dat ze paar onverwachte games uit de mouw schudden. Hoeven niet allemaal exclusives te zijn hoor.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:10:
[...]

Ik heb gewoon beetje het gevoel dat Microsoft gruwelijk de boot aan het mislopen is. Sony sluit de ene na de andere deal met uitgevers en van Microsoft hoor je alleen iets over Scorpio. En het handjevol exclusives dat ze hebben is deeltje zoveel ipv een knaller.

En dat ze nu weer allerlei gratis dingen gaan weg geven tijdens de E3 presentatie komt bij mij beetje over als compensatiegedrag.

Ik heb liever dat ze paar onverwachte games uit de mouw schudden. Hoeven niet allemaal exclusives te zijn hoor.
Ik denk dat MS gewoon wat minder bundels wil doen. Sony zal nog wel wat games willen weggeven met consoles om goedkoper te zijn dan Scorpio en MS wil denk ik dat niet doen omdat Scorpio een lage prijs gaat krijgen (en je dus al verlies maakt). Verder als je echt kijkt naar de deals dan is het allemaal niet zo bijzonder meer. Ik denk dat veel gamers ook al minder te pakken zijn voor extra DLC of eerder DLC spelen. Ik kan ook niet echt de laatste keer herinneren dat ik echt iets gemist heb omdat ik een game op een ander platform had gekocht. De grote DLC content wordt toch altijd nog wel multiplatform uitgegeven bij multiplatform titels, dus daar maak je ook weinig mensen meer mee blij. Het is een leuke bonus, maar om daar een game voor te laten liggen. Nee.

En de meeste games zenden toch niet veel reclame meer uit op TV, dus dan moet Sony zelf al die tijd inkopen voor hun deals, dus in die zin kost het ze ook alleen maar meer (of evenveel als ze daar toch al rekening mee houden). Dergelijke deals zijn gewoon veel minder waard geworden.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 09-06-2017 14:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn xbox One S is binnen. *O* Nu aan het wachten op alle updates en dergelijke. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Even iets anders: ik ben op dit moment erg aan het twijfelen over de aanschaf van een Elite-controller. Ik kan er namelijk een op de kop tikken voor 80 euro, maar vraag mij af of het ook echt een verbetering zal zijn t.o.v. de reguliere controller.

Ik speel op dit moment voornamelijk race- en vechtgames.

Iemand ervaring met de Elite-controller? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:24:
Even iets anders: ik ben op dit moment erg aan het twijfelen over de aanschaf van een Elite-controller. Ik kan er namelijk een op de kop tikken voor 80 euro, maar vraag mij af of het ook echt een verbetering zal zijn t.o.v. de reguliere controller.

Kopen, direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speaking of controllers, de X1 controller vind ik al een hele verbetering ten opzichte van de X360 controller. Eens kijken of ik misschien ergens een elite controller kan proberen op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30

Voor 8 tientjes helemaal!
Ik heb hem enkele weken geleden voor 125,-- aangeschaft en ik ben er zeer over te spreken!
Tot op heden alleen nog the Witcher -en Ori gespeeld. Op het begin kan het redelijk overweldigend zijn qua instellingen, maar naar mate je er wat mee gaat experimenteren, zie en merk je het voordeel direct.
Qua looks & feel is het simpelweg de beste controller welke ik ooit heb gebruikt.

Al moet ik zeggen dat de reguliere One controller ook heel erg fijn is.

Ik heb hem ook gekocht met de hoop dat ik bij de upgrade naar de Scorpio er nog steeds gebruik van kan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gruijters op 09-06-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Ik heb op mijn DS4 controller een add on die paddles toevoegt. Alleen daarvoor zou ik het al aanraden. Ik speel dan voornamelijk action adventure games en shooters, maar het is echt een verademing om je rechterduim niet meer van de stick te hoeven halen bij het springen en reloaden e.d. Ik heb er alleen maar 2 en de Elite controller heeft er 4, dus dat is helemaal relaxt.

Ik vraag me alleen af of het in race- en vechtgames veel gaat toevoegen. Gassen en remmen doe je volgens mij voornamelijk met de triggers en in vechtgames gebruik je de rechter stick denk ik helemaal niet, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes, instant buy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:18:
Mijn xbox One S is binnen. *O* Nu aan het wachten op alle updates en dergelijke. -O-
Lekker! :) Ik wil 'm ook heeeel graag, straks maar eens naar Duitsland. Heb je alleen Forza Horizon 3?

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SwooX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:40:
[...]

Lekker! :) Ik wil 'm ook heeeel graag, straks maar eens naar Duitsland. Heb je alleen Forza Horizon 3?
Yup, en wat BC X360 titels. Binnenkort nog wat andere titels scoren. :) Maar wilde eerst wel de console daadwerkelijk in huis hebben voor ik geld in games stak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Ik heb op mijn DS4 controller een add on die paddles toevoegt. Alleen daarvoor zou ik het al aanraden. Ik speel dan voornamelijk action adventure games en shooters, maar het is echt een verademing om je rechterduim niet meer van de stick te hoeven halen bij het springen en reloaden e.d. Ik heb er alleen maar 2 en de Elite controller heeft er 4, dus dat is helemaal relaxt.

Ik vraag me alleen af of het in race- en vechtgames veel gaat toevoegen. Gassen en remmen doe je volgens mij voornamelijk met de triggers en in vechtgames gebruik je de rechter stick denk ik helemaal niet, of wel?
In vechtgames heb je die andere thumbsticks, grote platte waar je iets beter halve cirkels kan maken. Al speel ik MK of Tekken nog gewoon met de d-pad :P Bij racen kan je nog shiften op de onderste paddels, of eventueel mappen aan view/backview.

Bij shooters is die lock op de LT/RT ook ideal, sommige games werken daar niet helemaal lekker op (sniper rifle in BF1), maar bijvoorbeeld aimen werkt wel iets fijner.

Maar het is nog niet eens die extra paddels, remap of andere sticks, het is de kwaliteit an sich. Stevig, iets zwaarder, dat zachte rubber aan de onderkant, het is allemaal beter dan de normale versie. (plus geen slijtage rond de sticks).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 09-06-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Oh, oh ... :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sx42nPB4tevoUjy1DdhkINwo/medium.jpg

*Insert epic music*

Ik heb zelfs nog 10 euro korting gekregen, dus de totaalprijs voor deze Elite-controller kwam uit op € 69,95. En het apparaat verkeert in een uitstekende staat! _/-\o_

Lang leve tweedehands winkels. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SinergyX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:47:
[...]

In vechtgames heb je die andere thumbsticks, grote platte waar je iets beter halve cirkels kan maken. Al speel ik MK of Tekken nog gewoon met de d-pad :P Bij racen kan je nog shiften op de onderste paddels, of eventueel mappen aan view/backview.

Bij shooters is die lock op de LT/RT ook ideal, sommige games werken daar niet helemaal lekker op (sniper rifle in BF1), maar bijvoorbeeld aimen werkt wel iets fijner.

Maar het is nog niet eens die extra paddels, remap of andere sticks, het is de kwaliteit an sich. Stevig, iets zwaarder, dat zachte rubber aan de onderkant, het is allemaal beter dan de normale versie. (plus geen slijtage rond de sticks).
Maar de rechter stick heb je überhaupt niet echt nodig tijdens het racen, dus je duim is in principe vrij. Maar met schakelen is het inderdaad wel handig, als je dat handmatig doet.

Ik zou zelf zoveel geld niet echt over hebben, omdat de kwaliteit beter is. Bij mij is er echt nog nooit een controller stuk gegaan. Ik heb het ding in mijn handen of hij ligt stil op tafel, dus voor mij zijn het echt de paddles die het hem doen.

Die Elite ziet er wel heel strak uit, moet ik zeggen. Maar goed, ik speel in het donker en kijk meestal naar de TV, dus ook dat zal me weinig boeien. Als was die roze. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Martinspire schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:18:
[...]
Ik denk dat MS gewoon wat minder bundels wil doen. Sony zal nog wel wat games willen weggeven met consoles om goedkoper te zijn dan Scorpio en MS wil denk ik dat niet doen omdat Scorpio een lage prijs gaat krijgen (en je dus al verlies maakt). Verder als je echt kijkt naar de deals dan is het allemaal niet zo bijzonder meer. Ik denk dat veel gamers ook al minder te pakken zijn voor extra DLC of eerder DLC spelen. Ik kan ook niet echt de laatste keer herinneren dat ik echt iets gemist heb omdat ik een game op een ander platform had gekocht. De grote DLC content wordt toch altijd nog wel multiplatform uitgegeven bij multiplatform titels, dus daar maak je ook weinig mensen meer mee blij. Het is een leuke bonus, maar om daar een game voor te laten liggen. Nee.

En de meeste games zenden toch niet veel reclame meer uit op TV, dus dan moet Sony zelf al die tijd inkopen voor hun deals, dus in die zin kost het ze ook alleen maar meer (of evenveel als ze daar toch al rekening mee houden). Dergelijke deals zijn gewoon veel minder waard geworden.
Hier ben ik het niet mee eens, voordelig geprijsde bundels tegen over de concurrent met games als fifa, cod, destiny, gta en straks red dead redemption 2 helpen zeker wel mee om consoles te verkopen. Juist succesvolle bundels met watch dogs 1, destiny 1, black ops 3 en gta 5 hebben Sony geholpen met de verkopen die ze nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:08:
[...]

Maar de rechter stick heb je überhaupt niet echt nodig tijdens het racen, dus je duim is in principe vrij. Maar met schakelen is het inderdaad wel handig, als je dat handmatig doet.

Ik zou zelf zoveel geld niet echt over hebben, omdat de kwaliteit beter is. Bij mij is er echt nog nooit een controller stuk gegaan. Ik heb het ding in mijn handen of hij ligt stil op tafel, dus voor mij zijn het echt de paddles die het hem doen.

Die Elite ziet er wel heel strak uit, moet ik zeggen. Maar goed, ik speel in het donker en kijk meestal naar de TV, dus ook dat zal me weinig boeien. Als was die roze. :)
De feel wat de Elite controller is heel anders, hij is iets zwaarder, maar ook de weerstand van de sticks en buttons is anders. Als je heb vast heb en je wisselt met een "gewone" controller dan is het verschil, ondanks dat de standaard knoppen op dezelfde plaats zitten compleet anders.

Het prijs verschil met een standaard controllers zit hem dus niet alleen maar in de mogelijkheden, de kwaliteit is gewoon beter, ondanks de gewone controller zeker niet slecht is.

En zeg nu zelf, kwaliteit is wel iets wat je voelt, zeker wanneer jij in het donker zit te gamen. Het is dus meer alleen dan de paddles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:08:
[...]

Het is ook niet dat je duim vrij is, in bv Horizon 3 heb ik handbreak onder A zitten, shiften gaat met X en B, dat gaan niet altijd even lekker :P Dan heb je wel iets van nut voor die paddles aan de onderkant.

Ik heb zelfs day 1 controllers, ze gaan ook nooit kapot, maar bv weerstand van de pookjes wordt minder, de binnenrand van de stick slijt steeds verder in waardoor hij vast kan blijven zitten, je voelt zelfs met de tijd dat A knop 'slapper' wordt dan bv de Y knop. Ook het rubberen raster op de sticks wordt steeds gladder.

Goed, Elite heeft ook geen eeuwig leven, ook weerstand van mijn linker thump wordt minder, maar ze staan bij mij altijd bloot aan behoorlijk wat geweld, als ik gewoon wat harder druk op die A knop ga ik misschien wel iets harder met m'n auto, of mijn ventje in FIFA loopt misschien wel iets harder... niet :P

De elite is al 2x open geweest nu (speciaal setje voor gekocht), omdat die thumpstick 'wiebel' eruit te krijgen. Omdat je zelfs die sticks en paddles ook los kan kopen (via MS, dacht 20 euro), slijten van de thumpsticks is dan ook een kleiner probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 09-06-2017 17:27 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.

Extra Xbox-gerelateerde topics:
- [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
- [XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
- [XBO] Xbox One Preview-programma invite topic
- Lijst met Xbox gamer tags van Tweakers [!] Externe site! Oude lijst [!] Externe site! Google Docs-link.