Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Op de PC doen ze feitelijk niet anders. Sterker nog, daar moet de game draaien op allerlei combinaties aan hardware. Heb je veel kracht -> veel pracht en praal, heb je een matig PC'tje -> minder pracht en praal.Lekker Ventje schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:45:
Vraag is wel hoe de games op de Scorpio en de Pro er uit gaan zien als er over drie jaar nog steeds rekening gehouden moet gaan worden met hardware die dan al 8 jaar oud is. Als je ziet hoe bagger BF1 nu al draait en dat is niet de enige game die moeite heeft met de huidige generatie consoles.
Dus er voor zorgen dat de game op twee soorten van de console optimaal draait (met in de basis dezelfde architectuur, toch?) zou in theorie niet voor al teveel problemen moeten zorgen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 06:53
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox One Wireless Controller (V1)
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft Xbox One Kinect 2.0 Sensor
- Microsoft Xbox One Play & Charge Kit
- Microsoft Stereo Headset Adapter Xbox One
- Microsoft Xbox One Elite Wireless Controller
- Microsoft Xbox One draadloze controller (V2)
- Microsoft Xbox One Digitale TV Tuner
- Microsoft Xbox Gift Card
- Microsoft Xbox One Chat Headset
- Microsoft Xbox One Chatpad
- Microsoft Xbox One Stereo Headset
- Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows 10
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One 500GB
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Zal komende maand wel veel duidelijk worden ivm Scorpio. Games zijn zeker het belangrijkst, en hopelijk meer dan de zoveelste Halo, Gears, Forza aankondiging..
De extra power is welkom maar ik ben nog steeds van mening dat ze beter de huidige gen van in het begin wat meer punch gegeven hadden. Denk dat meer mensen op stabiele 1080p en/of 60fps zitten te wachten dan het 4k verhaal.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Wel een beetje pijnlijk dat ie Destiny 2 noemt terwijl Sony daar de marketing deals van heeft, net als van Stwar Wars 2. Of tovert ie een konijn uit de hoge hoed op de E3 omdat ie nog steeds bij Bungie over de vloer komt?
Maar als het goed is komen Forza 7 en Crack Down 3 als launch games voor de Scorpio.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ja, uiteraard.Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:39:
[...]
Standaard trouble shooting al geprobeerd?
[...]
Net weer even geprobeerd en het lukte na 10x de disc eruit/erin te doen. Uiteraard nul krassen, nul vlekken, verschillende discs. Even horizontaal gelegd ipv. verticaal (heeft op zich meestal horizontaal gelegen) en dan gaat het beter. Als het dus aanhoudt (verticaal) dan ga ik hem weer plat leggen, maar ze zijn toch ook prima in staat om die positie aan te houden dunkt me.
Eh, nee?? De One S mag verticaal staan ja maar de gewone One zeker niet!Exorcist schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:29:
[...]
Ja, uiteraard.
Net weer even geprobeerd en het lukte na 10x de disc eruit/erin te doen. Uiteraard nul krassen, nul vlekken, verschillende discs. Even horizontaal gelegd ipv. verticaal (heeft op zich meestal horizontaal gelegen) en dan gaat het beter. Als het dus aanhoudt (verticaal) dan ga ik hem weer plat leggen, maar ze zijn toch ook prima in staat om die positie aan te houden dunkt me.
http://www.eurogamer.net/...-your-xbox-one-vertically
Gamertag: FinrazielNL
Ach, die marketing deals zijn ook een beetje overschat, die draaien vooral om de gunstig geprijste bundels. Het draait voor Microsoft om de consument te informeren dat de scorpio de beste graphics en versie van de games heeft. Voor Sony was battlefield 1 eigenlijk ook de beste titel om de power van de pro te laten zien en dat was ook een door microsoft gepromote game.Lekker Ventje schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:53:
[...]
Wel een beetje pijnlijk dat ie Destiny 2 noemt terwijl Sony daar de marketing deals van heeft, net als van Stwar Wars 2. Of tovert ie een konijn uit de hoge hoed op de E3 omdat ie nog steeds bij Bungie over de vloer komt?
Maar als het goed is komen Forza 7 en Crack Down 3 als launch games voor de Scorpio.
Maar Microsoft zelf inderdaad ook wel met een game tonen die de power van de xbox en scorpio showed, zoals Sony doet met days gone, horizon, spiderman, the last of us en god of war. De cartony graphics van crackdown en sea of thieves gaan dat ook niet doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Nieuwevolger op 27-04-2017 21:44 ]
Jemig, dat is echt wel heel achterlijk van me. Verklaart het wel. Had dat gelezen, maar er overheen gelezen dat het alleen de S betreft. Ik ga maar een S erbij halen, kan ik net wat beter het ding kwijt, en kan deze weer terug de andere ruimte in. Thx.Finraziel schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:37:
[...]
Eh, nee?? De One S mag verticaal staan ja maar de gewone One zeker niet!
http://www.eurogamer.net/...-your-xbox-one-vertically

Prey ook gespeeld, erg leuk.justifire schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:50:
Zo, nu vijf uur in de Prey demo zitten.
Ondanks dat deze 'opening hour' is genoemd, kom ik nog steeds secrets tegen en manieren om ergens te komen wat op het eerste gezicht niet mogelijk leek.
Eindelijk weer eens een game die je outside-the-box laat denken.
Pre-ordered and installed, zin in !
Schrik mij nog steeds de pleuris van die mimics.
Alleen raar dat je met wapens niet aim down sight kan gebruiken ?
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
Waarschijnlijk moet je ze daar eerst voor upgraden.nFo schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:43:
[...]
Prey ook gespeeld, erg leuk.
Schrik mij nog steeds de pleuris van die mimics.![]()
Alleen raar dat je met wapens niet aim down sight kan gebruiken ?
Inmiddels heb ik de helft van alle wapens gevonden.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
Geneuzel inderdaad, heb zelfs de link gepost, even doorneuzelen dusAmonTobin schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:02:
Ik zie de Prey demo niet. Is zeker weer region geneuzel? Zucht.
Probeer het eens via de XBO app. Ik kan ook niet bij de Prey pagina komen via een browser (die MS site is wel intens kansloos dat je ieere keer je cookies moet verwijderenAmonTobin schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:02:
Ik zie de Prey demo niet. Is zeker weer region geneuzel? Zucht.
En anders: https://www.microsoft.com...opening-hour/c4p0htps40g1
[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 27-04-2017 23:13 ]
justifire schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:11:
[...]
Geneuzel inderdaad, heb zelfs de link gepost, even doorneuzelen dus
Haha, thanks gents!Notna schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:11:
[...]
Probeer het eens via de XBO app. Ik kan ook niet bij de Prey pagina komen via een browser (die MS site is wel intens kansloos dat je ieere keer je cookies moet verwijderen) maar in de app kan ik er zo naar toe en ook naar de Demo.
En anders: https://www.microsoft.com...opening-hour/c4p0htps40g1
Ik zal wel dom zijn, maar ik kijk gewoon op de Xbox in de store. Daar zou ik hem in eerste instantie verwachten te zien. Het zal wel aan mij liggen.

Gewoon op de xbox naar store gaan en dan bij games laten zoeken naar demo, dan zie je alle games van waar een demo te downloaden is en daar staat ook Prey tussen.AmonTobin schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:15:
[...]
[...]
Haha, thanks gents!
Ik zal wel dom zijn, maar ik kijk gewoon op de Xbox in de store. Daar zou ik hem in eerste instantie verwachten te zien. Het zal wel aan mij liggen.
Dat is precies wat ik gedaan heb, maar daar staat ie niet. Op alle mogelijke filters/categorieën gebrowsed en gezocht. Geen Prey demo.Paul Roos schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:27:
[...]
Gewoon op de xbox naar store gaan en dan bij games laten zoeken naar demo, dan zie je alle games van waar een demo te downloaden is en daar staat ook Prey tussen.
Edit: Ah zo, gewoon zoeken op de term 'demo'. Vervolgens 'Show All' klikken en dan staat ie er zowaar wel tussen! Deze manier zal ik onthouden. Thanks!
[ Voor 16% gewijzigd door AmonTobin op 27-04-2017 23:33 ]
Veel plezier met deze mooie demo.AmonTobin schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:30:
[...]
Dat is precies wat ik gedaan heb, maar daar staat ie niet. Op alle mogelijke filters/categorieën gebrowsed en gezocht. Geen Prey demo.
Edit: Ah zo, gewoon zoeken op de term 'demo'. Vervolgens 'Show All' klikken en dan staat ie er zowaar wel tussen! Deze manier zal ik onthouden. Thanks!
Is dat wel zo? Volgens mij is er met Sony geen exclusieve deal voor Destiny 2 (in tegenstelling tot Destiny 1).Lekker Ventje schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:53:
[...]
Cogitationis poenam nemo patitur
En dan nog, ik vind het juist realistisch en goed dat hij ook de PS4 noemt in zijn reacties.Bullet NL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 00:53:
[...]
Is dat wel zo? Volgens mij is er met Sony geen exclusieve deal voor Destiny 2 (in tegenstelling tot Destiny 1).
Ik denk dat een dergelijke manier van communiceren veel zinvoller is dan enkel maar doen alsof de (nieuwe) Xbox super-fantastisch-mega is, terwijl de consument echt wel weet dat de PS4 momenteel ruim de overhand heeft.
Sony heeft wederom een deal met Bungie, ook voor deeltje 2Bullet NL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 00:53:
[...]
Is dat wel zo? Volgens mij is er met Sony geen exclusieve deal voor Destiny 2 (in tegenstelling tot Destiny 1).
http://www.gamesradar.com...ed-exclusive-ps4-content/
Sony stevent af op zijn hoogste operationele winst in bijna 20 jaar. De Japanse technologiefabrikant doet goede zaken dankzij het succes van zijn spelcomputers en met de tak die cameramodules maakt voor smartphones.Rossi46 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:42:
[...]
En dan nog, ik vind het juist realistisch en goed dat hij ook de PS4 noemt in zijn reacties.
Ik denk dat een dergelijke manier van communiceren veel zinvoller is dan enkel maar doen alsof de (nieuwe) Xbox super-fantastisch-mega is, terwijl de consument echt wel weet dat de PS4 momenteel ruim de overhand heeft.
Redactie 28-04-17, 10:01
Het concern voorziet voor het aankomende jaar een winst van ongeveer 4,5 miljard dollar. De laatste keer dat Sony zoveel winst behaalde was in 1998, toen de eerste Playstation uitkwam en het bedrijf een graantje meepikte van de opbrengst van de film Men in Black.
Sony dankt dat onder meer aan zijn PlayStation-spelcomputer. De games-tak blijft groeien en is daarmee aan het einde van het jaar naar verwachting goed voor een derde van de totale winst van het bedrijf. Sony boekt weinig succes met zijn eigen smartphones, maar veel andere smartphonefabrikanten kopen onderdelen voor telefooncamera's in bij Sony.
In het boekjaar 2017 dat afgelopen maart eindigde, behaalde Sony een licht lagere omzet van omgerekend 62 miljard euro. De operationele winst kwam ook iets lager uit op 288 miljard yen
Ben benieuwd of de Scorpio het tij kan doen keren.
Ik vond het een goed interview. Ik heb echt het gevoel dat Phil liefde voor games heeft.
Ik ben meer een casual gamer en heb een lage velocity als het gaat om games. Zowel de PS als de Xbox catalogus zouden mij kunnen liggen. Echter sinds de 360 (game er af en toe nog steeds op) ben ik gewoon erg blij met wat MS doet. Daarom heb ik vervolgens voor de One gekozen en komt de Scorpio er ook. Ik ga er sowieso plezier aan beleven.
Heeft iemand Voodoo Vince (remastered of origineel) gespeeld trouwens? Lijkt me wel grappige game. Niet te serieus.
Natuurlijk wel, op tweakers horen we alles van de 'andere partij' af te zeikenNieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:15:
Omdat de ene partij het goed doet, hoeft het niet te betekenen dat de andere het slecht doet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je directe concurrent het veel beter doet dan jij (wat momenteel in het geval van de PS4 en XB1 zo is), dan heb je hoe dan ook een probleem.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:15:
Omdat de ene partij het goed doet, hoeft het niet te betekenen dat de andere het slecht doet.
In het goede geval draait de beter verkopende partij veel winst en de mindere partij nog voldoende winst.
In het slechte geval draait de beter verkopende partij voldoende winst doordat zij hun kosten over hogere verkopen kunnen uitsmeren en komt de minder verkopende partij niet uit de kosten = rode cijfers.
Daar ligt het risico momenteel voor de Xbox.
Microsoft geeft inderdaad geen accurate cijfers om de game afdeling, alleen de omzet vertellen ze. Natuurlijk zegt het marktaandeel wat over hoe goed het gaat, maar zolang de xbox divisie geld opleverd hebben ze vrij weg om door te gaan, maken ze verlies (en blijven ze dat doen) dan moeten er maatregelen worden genomen anders kost het geld voor de aandeelhouders.Rossi46 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:23:
[...]
Als je directe concurrent het veel beter doet dan jij (wat momenteel in het geval van de PS4 en XB1 zo is), dan heb je hoe dan ook een probleem.
In het goede geval draait de beter verkopende partij veel winst en de mindere partij nog voldoende winst.
In het slechte geval draait de beter verkopende partij voldoende winst doordat zij hun kosten over hogere verkopen kunnen uitsmeren en komt de minder verkopende partij niet uit de kosten = rode cijfers.
Daar ligt het risico momenteel voor de Xbox.
Zelf denk ik dat de xbox one tot nu toe een verlies gevend project is, xbox live gold leverd een aardig zak centje op, maar veel zelf gefinancierde games verkopen matig en ik denk die verlies gevend waren.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
Zo is het, daarom word zulk nieuws ook in het topic van de 'andere partij' geplaatstSinergyX schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:16:
[...]
Natuurlijk wel, op tweakers horen we alles van de 'andere partij' af te zeiken
Aha, timed exclusive content, vermoedelijk 2 weken eerder beschikbaar. Niet spannend, overigens zegt men nergens dat een exclusieve deal voor andere "spul" qua Xbox niet mogelijk is.Origins schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:45:
[...]
Sony heeft wederom een deal met Bungie, ook voor deeltje 2
http://www.gamesradar.com...ed-exclusive-ps4-content/
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
Zal mij overigens niet verbazen als MS op de E3 bekend maakt een (timed) exclusive deal te hebben voor CoD: WWIIBullet NL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:23:
[...]
Aha, timed exclusive content, vermoedelijk 2 weken eerder beschikbaar. Niet spannend, overigens zegt men nergens dat een exclusieve deal voor andere "spul" qua Xbox niet mogelijk is.
Wat riepen ze nou bij Activision de laatste jaren ? The best deserves the best ?
Ik zou wel verbaast zijn omdat het al bekend is dat Sony de deal heeft.justifire schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:34:
[...]
Zal mij overigens niet verbazen als MS op de E3 bekend maakt een (timed) exclusive deal te hebben voor CoD: WWII
Wat riepen ze nou bij Activision de laatste jaren ? The best deserves the best ?
Uhm staat toch ook in de banner till at least fall 2018, waarschijnlijk gewoon eenzelfde deal als met Destiny 1.Bullet NL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:23:
[...]
Aha, timed exclusive content, vermoedelijk 2 weken eerder beschikbaar. Niet spannend, overigens zegt men nergens dat een exclusieve deal voor andere "spul" qua Xbox niet mogelijk is.
Ik zou het zelf (als aandeelhouder) nog wat scherper stellen. Sony lukt het wel (of iig beter), Microsoft niet. Het geïnvesteerde kapitaal rendeert dus minder bij Microsoft. Terwijl het beter kan, want dat bewijs levert Sony.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:37:
[...]
Microsoft geeft inderdaad geen accurate cijfers om de game afdeling, alleen de omzet vertellen ze. Natuurlijk zegt het marktaandeel wat over hoe goed het gaat, maar zolang de xbox divisie geld opleverd hebben ze vrij weg om door te gaan, maken ze verlies (en blijven ze dat doen) dan moeten er maatregelen worden genomen anders kost het geld voor de aandeelhouders.
Zelf denk ik dat de xbox one tot nu toe een verlies gevend project is, xbox live gold leverd een aardig zak centje op, maar veel zelf gefinancierde games verkopen matig en ik denk die verlies gevend waren.
Goed management en toezicht zou naar de lange termijn moeten kijken en dat gebeurt momenteel ook door de aanstelling van Spencer en de goedkeuring voor de ontwikkeling van de Scorpio. Maar als Xbox rode cijfers schrijft of in ieder geval gestelde targets niet haalt en achterblijft op de concurrentie, dan zal er een keer zeer kritisch naar de toekomst van Xbox worden gekeken. Daar ontkom je niet aan.
Overigens beschrijf ik enkel de feiten/inschattingen en hoe een commerciële organisatie te werk gaat. Ik hoop echt dat Xbox succesvoller wordt. Niet omdat ik een Xbox gamer ben, maar omdat zoiets gezond is voor de markt en dus de consument.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
Dit verbaast mij dan weer !Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:47:
[...]
Ik zou wel verbaast zijn omdat het al bekend is dat Sony de deal heeft.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lees trouwens zojuist dat het wel echt zware tijden zijn voor MS !
https://venturebeat.com/2...1-9-billion-last-quarter/
.
[ Voor 39% gewijzigd door justifire op 28-04-2017 14:43 ]
Kul. Zowel de X1 als de PS4 doen het beter dan hun voorgangers. Dus Sony haalt mogelijk meer rendement, maar die van MS is nog altijd beter dan van de 360 destijds. En dat terwijl de 360 het toen beter deed dan de PS3.Rossi46 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:13:
[...]
Ik zou het zelf (als aandeelhouder) nog wat scherper stellen. Sony lukt het wel (of iig beter), Microsoft niet. Het geïnvesteerde kapitaal rendeert dus minder bij Microsoft. Terwijl het beter kan, want dat bewijs levert Sony.
Goed management en toezicht zou naar de lange termijn moeten kijken en dat gebeurt momenteel ook door de aanstelling van Spencer en de goedkeuring voor de ontwikkeling van de Scorpio. Maar als Xbox rode cijfers schrijft of in ieder geval gestelde targets niet haalt en achterblijft op de concurrentie, dan zal er een keer zeer kritisch naar de toekomst van Xbox worden gekeken. Daar ontkom je niet aan.
Overigens beschrijf ik enkel de feiten/inschattingen en hoe een commerciële organisatie te werk gaat. Ik hoop echt dat Xbox succesvoller wordt. Niet omdat ik een Xbox gamer ben, maar omdat zoiets gezond is voor de markt en dus de consument.
Omdat we geen duidelijke cijfers van MS krijgen, is het lastig te beoordelen, maar nergens is teken van rode cijfers wat betreft consoles of gametotalen.
Zolang MS winst blijft boeken, zal het de investeerders weinig uitmaken of de concurrentie het beter doet. Want die weten ook dat elke poging om in de buurt te geraken weer meer investeringen kost en dus minder rendement oplevert op de korte termijn.
Wat kwalijker is, is dat we nog steeds niets horen over studio's waar MS mee samenwerkt voor exclusives of die MS heeft overgenomen. De strijd om exclusives zijn ze wel aan het verliezen. Het punt daarbij is weer dat 3rd parties nog nooit zo sterk zijn geweest als nu.
Als die aandeelhouders een beetje volgen wat er allemaal speelt in game land, dan hebben hun het ook wel door dat Sony op het moment niet zomaar is te verslaan en dat ze het goed verprutst hadden met de aankondiging van de xbox one. Aandeelhouders zullen vast blij zijn met de aankondiging van project scorpio en het is afwachten hoe de xbox one en scorpio concurreren tegen de ps4 en ps4 pro.Rossi46 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:13:
[...]
Ik zou het zelf (als aandeelhouder) nog wat scherper stellen. Sony lukt het wel (of iig beter), Microsoft niet. Het geïnvesteerde kapitaal rendeert dus minder bij Microsoft. Terwijl het beter kan, want dat bewijs levert Sony.
Sorry, maar nu ga je wel heel ver met je aannames, het is al langer bekend dat een Xbox per unit meer omzet weer te generen dan een PS4, natuurlijk.... Er zijn meer PS4's verkocht. Maar dit maakt niet dat de Xbox verlies draait. Sony mag blij zijn met de PS4 poot, de telefoontak en de AV tak draaien namelijk enorme verliezen. De PS4 is de reden dat Sony onderhand nog bestaat.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:37:
[...]
Microsoft geeft inderdaad geen accurate cijfers om de game afdeling, alleen de omzet vertellen ze. Natuurlijk zegt het marktaandeel wat over hoe goed het gaat, maar zolang de xbox divisie geld opleverd hebben ze vrij weg om door te gaan, maken ze verlies (en blijven ze dat doen) dan moeten er maatregelen worden genomen anders kost het geld voor de aandeelhouders.
Nogmaals, fijn voor Sony dat ze meer units verkopen, maar dit zeg helemaal niets. Wanneer Sony per verkochte unit 4 euro netto winst weet te pakken, en Microsoft weet er 8 euro uit te trekken kan MS dus met de helft minder aan consoles toe om de zelfde resultaten te draaien. Daarbij, Sony moet een compleet netwerk in stand houden, MS heeft haar netwerk zo ingericht dat ze grotendeels om Azure draaien, kosten die daardoor veel goedkoper uitvallen.
Het ontwikkelen van games, MS kan voor twee verschillende platformen ontwikkelen (PC en Xbox) iets wat uiteindelijk tot schaalvoordeel zorgt. Iets wat goedkoper kan zijn...
Kortom... Fijn dat Sony meer losse units weet te verkopen, ik ben blij voor ze. Dit heeft het bedrijf namelijk hard nodig, Maar Microsoft doet het niet slecht, integendeel. Simpelweg een mening droppen "de Xbox is een verlies gevend project" is dan ook helemaal nergens op gebaseerd..
Als laatste, MS is een beursgenoteerd bedrijf, die zijn verplicht openheid in zaken te doen wanneer bepaalde bedrijfsonderdelen slecht presteren. Ik daag je uit om met feiten om dit gebied te komen...... Nogmaals.... Aannames zonder enige onderbouwing.
[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 28-04-2017 14:56 ]
Neeeeee.... Aandeelhouders willen maar één ding, dat de waarde die ze gekocht hebben in een bedrijf hoger wordt. Iets wat MS prima voor elkaar heeft, MS heeft verschillende divisies die uitzonderlijk goed presteren. Daarbij heeft MS ook nog heel veel liquide middelen, veel meer dan Sony, die nu qua aandelenkoers wel in de lift zit, maar feitelijk zelf heel weinig "eigenvermogen" heeft.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:47:
[...]
Als die aandeelhouders een beetje volgen wat er allemaal speelt in game land, dan hebben hun het ook wel door dat Sony op het moment niet zomaar is te verslaan en dat ze het goed verprutst hadden met de aankondiging van de xbox one. Aandeelhouders zullen vast blij zijn met de aankondiging van project scorpio en het is afwachten hoe de xbox one en scorpio concurreren tegen de ps4 en ps4 pro.
Aandeelhouders geven niets om verkoopcijfers, aandeelhouders kijken alleen maar naar centjes.... Het 4 of 8 euro verhaal van hier boven in combinatie met bedrijfsresultaten die laten zien als en of hun aandeel meer of minder waard laat zijn.
Je mag het met mij oneens zijn, geen probleem. Maar je relaas snijdt bedrijfseconomisch totaal geen hout. En dan zeg ik het nog netjes.Martinspire schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:47:
[...]
Kul. Zowel de X1 als de PS4 doen het beter dan hun voorgangers. Dus Sony haalt mogelijk meer rendement, maar die van MS is nog altijd beter dan van de 360 destijds. En dat terwijl de 360 het toen beter deed dan de PS3.
Omdat we geen duidelijke cijfers van MS krijgen, is het lastig te beoordelen, maar nergens is teken van rode cijfers wat betreft consoles of gametotalen.
Zolang MS winst blijft boeken, zal het de investeerders weinig uitmaken of de concurrentie het beter doet. Want die weten ook dat elke poging om in de buurt te geraken weer meer investeringen kost en dus minder rendement oplevert op de korte termijn.
Wat kwalijker is, is dat we nog steeds niets horen over studio's waar MS mee samenwerkt voor exclusives of die MS heeft overgenomen. De strijd om exclusives zijn ze wel aan het verliezen. Het punt daarbij is weer dat 3rd parties nog nooit zo sterk zijn geweest als nu.
Een aandeelhouder kijkt inderdaad alleen naar de centen. Die weet dus ook dat er meer centen zouden zijn als er meer consoles zouden worden verkocht. Die aandeelhouder weet ook dat die hogere verkopen mogelijk zijn omdat Sony dat wel lukt. Dus is er momenteel geen sprake van een optimale situatie rondom de Xbox.Bullet NL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:53:
[...]
Sorry, maar nu ga je wel heel ver met je aannames, het is al langer bekend dat een Xbox per unit meer omzet weer te generen dan een PS4, natuurlijk.... Er zijn meer PS4's verkocht. Maar dit maakt niet dat de Xbox verlies draait. Sony mag blij zijn met de PS4 poot, de telefoontak en de AV tak draaien namelijk enorme verliezen. De PS4 is de reden dat Sony onderhand nog bestaat.
Nogmaals, fijn voor Sony dat ze meer units verkopen, maar dit zeg helemaal niets. Wanneer Sony per verkochte unit 4 euro netto winst weet te pakken, en Microsoft weet er 8 euro uit te trekken kan MS dus met de helft minder aan consoles toe om de zelfde resultaten te draaien. Daarbij, Sony moet een compleet netwerk in stand houden, MS heeft haar netwerk zo ingericht dat ze grotendeels om Azure draaien, kosten die daardoor veel goedkoper uitvallen.
Het ontwikkelen van games, MS kan voor twee verschillende platformen ontwikkelen (PC en Xbox) iets wat uiteindelijk tot schaalvoordeel zorgt. Iets wat goedkoper kan zijn...
Kortom... Fijn dat Sony meer losse units weet te verkopen, ik ben blij voor ze. Dit heeft het bedrijf namelijk hard nodig, Maar Microsoft doet het niet slecht, integendeel. Simpelweg een mening droppen "de Xbox is een verlies gevend project" is dan ook helemaal nergens op gebaseerd..
Als laatste, MS is een beursgenoteerd bedrijf, die zijn verplicht openheid in zaken te doen wanneer bepaalde bedrijfsonderdelen slecht presteren. Ik daag je uit om met feiten om dit gebied te komen...... Nogmaals.... Aannames zonder enige onderbouwing.
Zo moet je het zien en niet anders.
Maar goed, laten we het maar over games hebben, dat lijkt mij beter.
En die exclusives trekken juist de nieuwe, niet merkgebonden, klanten over de streep.Martinspire schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:47:
[...]
Kul. Zowel de X1 als de PS4 doen het beter dan hun voorgangers. Dus Sony haalt mogelijk meer rendement, maar die van MS is nog altijd beter dan van de 360 destijds. En dat terwijl de 360 het toen beter deed dan de PS3.
IMHO zou het een grote ramp zijn als MS stopt met de gaming industrie.
MS hield Sony scherp en Sony hield MS scherp. Nintendo zie ik als een niche markt en PC gaming zie ik ook als een compleet ander segment.
Als MS weg valt zie ik zo 123 geen andere tech giant in dat gat stappen. En zonder serieuze concurrentie vrees ik dat Sony ook steken gaat laten vallen.
Die Steambox zou eventueel nog serieuze concurrent kunnen worden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Voor de aandeelhouders is het een simpel reken sommetje, meer winst betekend meer divident, wat stijging van de aandelen betekend. Als het goed gaat met de xbox divisie gaat, dan zullen aandeel houders ook blij zijn, want dat is gunstig voor het aandeel.
Microsoft mag z'n games dan ook naar 2 platformen brengen, maar zolang de windows store een zooitje is met dure prijzen maak je geen één pc gamer er blij mee en je verliest de exclusiviteit van je games, ik zie hier geen win situatie.
En als je naar de verkoop cijfers van software kijkt op de xbox one, dan zie je gewoon dat die niet sterk zijn. Als je nagaat dat de xbox one phat na een tijdje wel heel laag in prijs te krijgen was, kon het ook niet anders dat ze hier verlies op hebben genomen. Zoals ik al zei is vooral het xbox live gold abbonement die wat kosten compenseert.
Nee, het ligt nog anders.... een aandeelhouder is een rupsjenooitgenoeg....Rossi46 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:13:
[...]
Een aandeelhouder kijkt inderdaad alleen naar de centen. Die weet dus ook dat er meer centen zouden zijn als er meer consoles zouden worden verkocht. Die aandeelhouder weet ook dat die hogere verkopen mogelijk zijn omdat Sony dat wel lukt. Dus is er momenteel geen sprake van een optimale situatie rondom de Xbox.
Zo moet je het zien en niet anders.
Natuurlijk willen ze meer, meer en nog meer rendement maken op hun inleg, meer verkopen bij een gelijkblijvende netto winst is wat ze willen.
Hier doel je op, iets waar je natuurlijk gelijk in heb. Ik schrijf alleen, en die ongefundeerde aanname werd gedaan, dat MS verlies zou maken, dat hier helemaal niets over valt te zeggen. Verkoopcijfers alleen zeggen niets, je kan bij wijze van spreken wel 10x zoveel producten verkopen, terwijl net netto winst lager ligt dan je concurrent.
Verkopen alleen zijn dus niet belangrijk, het hangt ook af van het financiële totaalplaatje. Sony als conglomeraat draait al een aantal jaren heel moeilijk. Met de netto winst die de PS tak draait zijn ze ook heel blij, dit houd Sony als bedrijf overeind.
Je kan de vergelijking nog verder trekken, waarbij duidelijk is geworden uit de quote van Justifire dat MS zwarte cijfers draai op de Xbox divisie.
Bedrijf A, verkoopt minder consoles, echte tegen een mogelijk grotere winst.
Bedrijf B verkoopt meer consoles, vermoedelijk tegen een lagere winst.
Bedrijf A draait over al haar divisie erg goed, beschikt ook over een enorme vette bankrekening, kan dus tegen een stootje.
Bedrijf B draait al jaren "lastig" heeft diverse divisies waar geld bij moet i.p.v. dat ze geld op leveren.
Nu wil het zo zijn dat bedrijf B op één bedrijf onderdeel heel goed scoort, ze verkopen goed, en laten we er vanuit gaan dat ze netto winst die het bedrijfsonderdeel maakt ook naverwant is. Echte, door dat de andere onderdelen zo "moeizaam draaien, zal je zien dat de EBIT winst van het concern lager is dan die van bedrijf A, dat veel minder last heeft van wisselende resultaten per divisie.
Nu vraag ik jou, bij welk bedrijf zullen de aandeelhouders rustiger naar de cijfers kijken? Ik heb het antwoord voor je, de risicodekking voor de aandeelhouder bij bedrijf A is veel beter voor elkaar.......
Het gaat beter met Sony, dat schrijf ik overal, maar ze zijn er nog lang niet. Alsvoorbeeld.... kijk naar de beurswaarde van MS, en kijk naar die van Sony.... Kijk ook eens verder, MS heeft alleen aan eigenvermogen de mogelijkheid om Sony is zijn geheel over te nemen.......Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:25:
@Bullet NL Jij maakt het verhaal mooier dan wat het is voor xbox, xbox gamers schieten er ook maar weinig mee op dat ze meer Microsoft office licenties verkopen, dat staat los van de games die Microsoft maakt. Sony wist in z'n financiële slechte jaren nog steeds goeie content te maken, als geheel gaat het nu ook beter met Sony na de hervorming van het bedrijf.
Als en of dividend wordt uitgekeerd is maar de vraag, dividend wordt niet per bedrijfsonderdeel uitgekeerd. de winsten die de PS divisie maakt verdwijnen in de grote schuldenpot. Ondanks dat het inderdaad beter gaat met Sony is het nog steeds een bedrijf wat financieel aan het infuus hangt. Niet voor niets was er 12 maand geleden sprake van mogelijke verkoop of verzelfstandig van diverse bedrijfsonderdelen.Voor de aandeelhouders is het een simpel reken sommetje, meer winst betekend meer divident, wat stijging van de aandelen betekend. Als het goed gaat met de xbox divisie gaat, dan zullen aandeel houders ook blij zijn, want dat is gunstig voor het aandeel.
Maakt niet uit, mijn voorbeeld ging over de afschrijving en interne kostenverschuiving per bedrijfsonderdeel (Windows platform t.o.v. Xbox)Microsoft mag z'n games dan ook naar 2 platformen brengen, maar zolang de windows store een zooitje is met dure prijzen maak je geen één pc gamer er blij mee en je verliest de exclusiviteit van je games, ik zie hier geen win situatie.
Dat je een Store er bij haalt of valt over hoge prijzen is niets meer dan een persoonlijke mening. Maar goed, die bevestig je zelf ook met " ik zie".
Het is al jaren bekend dat de verdiensten van een consolemaker niet zit in de console zelf maar in de verkochte software. Zolang jij niet kan aantonen dat er verlies wordt gemaakt op een console zegt een persoonlijke mening niets. Je maakt weer een enorme aanname. Waarom zou MS verlies hebben genomen op de eerste Xbox One? met +/- 20 miljoen verkochte exemplaren en veel games per console.... Het hele game landschap is de afgelopen 3 jaar enorm veranderd. Veel games worden digitaal aangeschaft. Kijk hoe zo'n voordeel dit heeft voor een bedrijf als MS. Het hele distibutie traject sla je over.... En wat nog veel mooier is, laten we zeggen dat een digitale game zo'n 60 euro kost, de volledige 60 euro (minus belasting) van deze game gaat direct naar MS, natuurlijk gaat hier een flink deel richting de ontwikkelaar. Maar het bedrag wat MS hier aan overhoud is vele malen hoger dan een game die per disk via een winkel wordt verkocht.En als je naar de verkoop cijfers van software kijkt op de xbox one, dan zie je gewoon dat die niet sterk zijn. Als je nagaat dat de xbox one phat na een tijdje wel heel laag in prijs te krijgen was, kon het ook niet anders dat ze hier verlies op hebben genomen. Zoals ik al zei is vooral het xbox live gold abbonement die wat kosten compenseert.
MS is alleen maar blij met de verschuiving van fysieke disk naar dlc. Iets wat op het Xbox platform veel meer gebeurd dan bij de concurrentie.
Echt.... MS doet het niet slecht met de Xbox. Kom nu maar aanzetten met harde feiten, ik doe namelijk niet anders dan jouw persoonlijke mening op een vrij makkelijke manier te weerleggen. Aan aannames hebben we niets....
[ Voor 42% gewijzigd door Bullet NL op 28-04-2017 15:52 ]
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
Wat games betreft, iemand Little Nightmares al gespeeld ?
1) Toon me waar ik fout zit zonder zo'n dooddoener erin te gooienRossi46 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:09:
[...]
Je mag het met mij oneens zijn, geen probleem. Maar je relaas snijdt bedrijfseconomisch totaal geen hout. En dan zeg ik het nog netjes.
2) Gebruik ook eens bronnen voor je eigen argumenten, want er klopt gewoon niks van.
3) Oh kijk die aandeelhouders eens ontevreden zijn over MS en diens gamedivisie. Daarom staan ze natuurlijk ook op hun hoogste punt ooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 28-04-2017 16:02 ]
Ik wou dat ik bakken aandelen MSFT had.. zo'n gestage groei zie je zelden. 50% waardestijging in één jaar!Martinspire schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:01:
[...]
3) Oh kijk die aandeelhouders eens ontevreden zijn over MS en diens gamedivisie. Daarom staan ze natuurlijk ook op hun hoogste punt ooit.
Ik krijg hem vandaag binnen als het goed is, de Six Edition.justifire schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:57:
Misschien een idee om een apart topic over de financiele situatie van MS te openen ?![]()
Wat games betreft, iemand Little Nightmares al gespeeld ?
[video]
Afhankelijk van de grootte van de zak met geldOrigins schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:22:
Vraag me af of Capcom nog een Dead Rising gaat maken exclusief voor de X1 want las dat de game maar een miljoen keer is verkocht?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Voor de rest is het gewoon een feit dat quantem break en sunset overdrive niet goed heeft verkocht en bepaalde games verkopen niet goed op de xbox one, zoals veel games van Japanse makelarij. Ik heb voor de rest ook helemaal niks tegen xbox, maar ik benoem hoe volgens mij de situatie bij xbox is.
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Nu online
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft
- Gaming headsets
:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
Zonde, want Sunset en Quantum zijn erg toffe games! Proberen wat anders dan de gebruikelijke (3rd) person shooters.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:47:
@Bullet NL jij hebt ook zeker goeie punten, maar daarmee overtuig je mij ook niet dat de xbox one tot nu toe een winstgevend project is. Ook ontken ik niet dat het met Microsoft is z'n geheel slecht gaat, ik zeg dat als de xbox divisie verlies gevend is en blijft er maatregelen moeten worden genomen.
Voor de rest is het gewoon een feit dat quantem break en sunset overdrive niet goed heeft verkocht en bepaalde games verkopen niet goed op de xbox one, zoals veel games van Japanse makelarij. Ik heb voor de rest ook helemaal niks tegen xbox, maar ik benoem hoe volgens mij de situatie bij xbox is.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Die cijfers trek je dan wel uit je duim, want er niks maar dan ook niks dat doet suggereren dat ze verlies maken, laat staan dik verlies.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:47:
@Bullet NL jij hebt ook zeker goeie punten, maar daarmee overtuig je mij ook niet dat de xbox one tot nu toe een winstgevend project is. Ook ontken ik niet dat het met Microsoft is z'n geheel slecht gaat, ik zeg dat als de xbox divisie verlies gevend is en blijft er maatregelen moeten worden genomen.
En Sunset of Quantum Break waren niet bedoelt om superveel te verkopen, het is altijd bedoeld om consoles te verkopen en dat hebben ze gewoon gedaan. Naast het feit dat ze toch gewoon nog in de winkels liggen. Sure er is geen grote piek geweest, maar dat is geen probleem. Sommige artiesten halen hun winst ook niet van een albumrelease maar op de lange termijn.
Nee, allemaal leuk en aardig..... maar jij doet een mening die je zonder argumenten inbrengt voorkomen als waarheid. Prima, natuurlijk.... dat mag je.... Maar hoe kan je een discussie voeren als jij zomaar iets roept zonder de bijbehorende argumentatie. Echt ik en velen met mij in dit topic willen met plezier met jou de discussie aangaan. Maar kom dan wel met argumenten die je kan staven. Je maakt een bewering zonder daarvoor met feiten te komen die jou woorden kunnen dragen. Dat is gewoon lastig discussieren en komt als halve troll over.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:47:
Je roept vooral iets om de sfeer te bepalen.... De Xbox zou verliesgevend zijn. Maar wanneer we jou voor deze uitspraak oproepen om met "bewijzen" te komen vertik je dit.
Dan vraag ik me echt oprecht af welk doel jij wil bereiken? Een beetje oproer in het Xbox topic?
Echt... ik roep je nogmaals op om met feiten te komen, doe je dit niet zet jij jezelf alleen maar in het hoekje " niet serieus te nemen".........
Verwijderd
Vooral van Sunset heb ik erg genoten. Echt een leuke afwijkende game. Jammer alleen dat ik nooit met mensen met echte skills chaos squad heb kunnen spelen.uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:10:
[...]
Zonde, want Sunset en Quantum zijn erg toffe games! Proberen wat anders dan de gebruikelijke (3rd) person shooters.
Ga vanavond verder met Yooka-Laylee denk ik. Hoewel ik ook net Vincent Vodoo, Cities Skylines en de demo van Prey gedownload heb. Wordt als ik dat zo type vast hersenloos Fifa!
___
Is er eigenlijk een spel waarbij je spelenderwijs jaarcijfers leert lezen en een globaal inzicht krijgt in de werking van de aandelenmarkt?
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft
- Gaming headsets
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:17:
[...]
Vooral van Sunset heb ik erg genoten. Echt een leuke afwijkende game. Jammer alleen dat ik nooit met mensen met echte skills chaos squad heb kunnen spelen.
Grand Theft Auto 5 en de ingame aandelenmarktGa vanavond verder met Yooka-Laylee denk ik. Hoewel ik ook net Vincent Vodoo, Cities Skylines en de demo van Prey gedownload heb. Wordt als ik dat zo type vast hersenloos Fifa!
___
Is er eigenlijk een spel waarbij je spelenderwijs jaarcijfers leert lezen en een globaal inzicht krijgt in de werking van de aandelenmarkt?
Denk dat ik Prey wel ga kopen. Zelf de demo nog niet gespeeld maar de beelden lijken op een combinatie van Bioshock en Dead Space..
Ik meen me te herinneren dat de Xbox One al vanaf het begin zwarte cijfers schreef: https://www.forbes.com/si...ke-a-profit/#3bd438dd37c0. Volgens het artikel dus at-worst. De daarop volgende pricedrops waren het gevolg van betere yields, goedkopere onderdelen en het loskoppelen van de Kinect.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:47:
Games verkopen ook gewoon goed wanneer de attach rates goed zijn en volgens Phil Spencer is dat het geval: http://www.dualshockers.c...rd-party-marketing-deals/
Daarbij heb je nog 48 miljoen actieve (ja let op actieve) Xbox Live users per maand:
Nou als we dus dat dan op z'n slechst 1/3 van die 48 miljoen is die maandelijks betaalt a 3,50 euro dan is dat nog 56 miljoen euro aan inkomsten per maand. En dat is dus voor een service/servers die niet alleen voor gaming gebruikt worden.The company further revealed that Xbox Live users grew 30 percent year-on-year, with 48 million monthly active users -- although these user numbers and/or revenue reports could include Windows 10 gamers using Xbox Live services on PCs, phones, and tablets.
Als we dan ook nog bedenken dat de Xbox One het beter deed dan de X360 die toch redelijk succesvol was, dan denk ik dat ze bij Microsoft meer dan tevreden zijn hoor.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
Aah mooi !Louw Post schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:10:
[...]
Ik krijg hem vandaag binnen als het goed is, de Six Edition.Vanavond dus maar even aangooien.
Toch nog iemand hier die spellen speelt
Benieuwd wat jij er van vindt.
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft
- Gaming headsets
Wat wil je bereiken met deze discussie? Blijft een welles nietes kwestie. En het is Quantum Break. Wat vond je trouwens van dat spel? En hoe vond je Sunset Overdrive?Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:25:
Nu doen jullie net zo hard of jullie gelijk hebben, kijk maar eens naar vgchartz, kan je zien hoe goed recore, halo wars 2, sunset overdrive en quantem break hebben verkocht. Het cancellen van scalebound en fable:legends en de stekker uit project spark kost ook allemaal niks.
Ik probeer uitteleggen dat het xbox one project in z'n totaal misschien verlies gevend is, maar dat mag je blijkbaar niet zeggen hier.uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:59:
[...]
Wat wil je bereiken met deze discussie? Blijft een welles nietes kwestie. En het is Quantum Break. Wat vond je trouwens van dat spel? En hoe vond je Sunset Overdrive?
Neeeeheee, je probeert niets uit te leggen, de deponeert een aanname, wanneer er vervolgens om verduidelijking (d.m.v. onderbouwing) wordt gevraagd laat je het afweten.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:02:
[...]
Ik probeer uitteleggen dat het xbox one project in z'n totaal misschien verlies gevend is, maar dat mag je blijkbaar niet zeggen hier.
Verkoopcijfers van individuele games zijn geen afspiegeling van winst/verlies cijfers.
Geloof me, ik ben de eerste die zal erkennen dat jij gelijk zou hebben, mits je onderbouwing goed en correct is. Maar het punt is, je kan geen onderbouwing vinden dat de Xbox divisie van Microsoft verliesgevend is.
Dus je moet;
A, je keutel intrekken en erkennen dat jou aannames niet op feiten gebaseerd zijn.
of
B, alsnog met bewijzen komen dat de Xbox divisie rode cijfers schrijft.
Laten we duidelijk zijn tegen elkaar, ik ben hier niet de gene die een dergelijke stellige uitspraak doet.
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft
- Gaming headsets
Prima, ik heb geen idee of dat zo is. Ik ken de cijfers niet.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:02:
[...]
Ik probeer uitteleggen dat het xbox one project in z'n totaal misschien verlies gevend is, maar dat mag je blijkbaar niet zeggen hier.
Maar wat vond je van Quantum Break en Sunset Overdrive? VGchartz cijfers boeien me minder dan eigen ervaringen met de games.
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-04-2017 19:30 ]
Ik heb gezegd dat ik het een goeie kans is dat microsoft rooie cijfers heeft gemaakt, jij zegt dan ik er een feit van maakt. En sinds wanneer is het geen feit dat het cancellen van scalebound, fable legends en afschrijven van kinect geld heeft gekost. Ik kom gewoon met argumenten maar die worden dan genegeerd. Ik sta open voor een discussie maar ik word aangevallen dat ik alleen maar onzin zit te roepen.Bullet NL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:25:
[...]
Neeeeheee, je probeert niets uit te leggen, de deponeert een aanname, wanneer er vervolgens om verduidelijking (d.m.v. onderbouwing) wordt gevraagd laat je het afweten.
Verkoopcijfers van individuele games zijn geen afspiegeling van winst/verlies cijfers.
Geloof me, ik ben de eerste die zal erkennen dat jij gelijk zou hebben, mits je onderbouwing goed en correct is. Maar het punt is, je kan geen onderbouwing vinden dat de Xbox divisie van Microsoft verliesgevend is.
Dus je moet;
A, je keutel intrekken en erkennen dat jou aannames niet op feiten gebaseerd zijn.
of
B, alsnog met bewijzen komen dat de Xbox divisie rode cijfers schrijft.
Laten we duidelijk zijn tegen elkaar, ik ben hier niet de gene die een dergelijke stellige uitspraak doet.
Ik heb niet alles gevolgd, maar volgens mij kent behalve MS, niemand de cijfers, toch? Ze communiceren toch geen aantallen? Niks om over op te scheppen, blijkbaar.uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:29:
[...]
Prima, ik heb geen idee of dat zo is. Ik ken de cijfers niet.
Maar wat vond je van Quantum Break en Sunset Overdrive? VGchartz cijfers boeien me minder dan eigen ervaringen met de games.
Niet gespeeld omdat ik geen xbox heb, vooral sunset overdrive lijkt me erg leuk trouwens.uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:29:
[...]
Natuurlijk los je het XB1 launch ''fiasco'' niet op 1-2-3 op maar als je de man hoort praten over games en de nieuwe console zie je wel dat ze hard aan het werk zijn zowel op soft als hardware gebied.
Ik denk dat MS wel een paar hidden suprises op E3 heeft qua games, maar zelfs al blijft het minder dan PS4 maakt het me niet veel uit, wil voornamelijk een Scorpio om 3th party titles op de beste manier mogelijk te spelen, dan pas op plek 2 komen exclusives voor mij.
Nu even E3 afwachten en hopelijk een look en prijs reveal van de Scorpio
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft
- Gaming headsets
MS is een groot bedrijf. Ik heb geen idee of ze voor andere divisies wel uitgebreidere informatie over de cijfers naar buiten brengen. Mijn werkgever en die is een heel stuk kleiner, doet dat volgens mij ook niet. Gewoon policy.bram1984 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:32:
[...]
Ik heb niet alles gevolgd, maar volgens mij kent behalve MS, niemand de cijfers, toch? Ze communiceren toch geen aantallen? Niks om over op te scheppen, blijkbaar.
1)Martinspire schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:01:
[...]
1) Toon me waar ik fout zit zonder zo'n dooddoener erin te gooien
2) Gebruik ook eens bronnen voor je eigen argumenten, want er klopt gewoon niks van.
- Je stelt dat de XB1 het goed doet want de verkoopt beter dan de X360. Vergelijk van niks. Je moet kijken naar het huidige marktpotentieel en daar blijkt uit dat de directe concurrent (de PS4) véél beter verkoopt. De verkopen zijn dus niet goed (genoeg).
- Ik schrijf nergens dat Xbox verlies draait (al suggereer ik dat wellicht wel). Enkel dat achterblijvende verkopen bij de concurrent een risico kunnen zijn (wat ook zo is)
- Je stelt dat zolang MS winst boekt investeerders het allemaal wel best vinden. Hele vreemde aanname. Als ik investeer dan wil daar maximaal rendement tegenover (binnen het redelijke en billijke). Ik investeer niet voor m'n lol. Als blijkt dat mijn rendement hoger kan zijn dan het nu is (doordat een XB1 bijvoorbeeld zeer slecht in de markt is gezet, wat ook zo is) dan ben ik daar als investeerder ontevreden over.
Daarna wordt het nog mooier. Een hoger rendement na streven kost meer geld, dus moet je het niet nastreven. Daarmee wil je dus zeggen dat Xbox nu op z'n optimum zit?

- Verder ben je bang dat Xbox de strijd om de exclusives momenteel dreigt te verliezen (ik deel die angst), om in een paar posts daarna de matige resultaten van Sunset Overdrive en Quamtum Break te bagatelliseren
2)
Bronnen van bedrijfseconomisch denken hoef ik niet te geven, hoop ik?
3)
Je noemt de beurskoers van heel Microsoft. Daar heb ik het helemaal niet over en dat weet je ook wel. Ik heb het over de Xbox divisie. Die moet gewoon fatsoenlijk draaien. Of dacht je dat iedere afdeling maar wat kan aanklooien zolang een paar andere afdelingen maar voor voldoende pieken zorgen? Zo werkt het niet.
Rupsjenooitgenoeg is een wat harde stelling, maar je hebt zeker geen ongelijk. Raar vind ik dat echter niet. Ik investeer in jouw organisatie, dat doe ik niet omdat ik jou zo aardig vind. Daar wil ik wat voor terug. Is dat niet genoeg (of minder dan er mogelijk moet zijn) dan ben ik ontevreden.Bullet NL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:30:
[...]
Nee, het ligt nog anders.... een aandeelhouder is een rupsjenooitgenoeg....
Het is al jaren bekend dat de verdiensten van een consolemaker niet zit in de console zelf maar in de verkochte software.
MS is alleen maar blij met de verschuiving van fysieke disk naar dlc. Iets wat op het Xbox platform veel meer gebeurd dan bij de concurrentie.
Verder ontkent niemand dat de winst niet in de console zelf zit. Die zit in de (actieve) gebruiker. Maar console verkopen zijn daar bijna 1-op-1 aan verbonden. Dus console verkopen zijn wel degelijk een goede graadmeter.
Het mag dan zo zijn dat de netwerkstructuur en alle andere onderliggende zaken bij MS efficiënter geregeld zijn dan bij Sony, dat laat niet onverlet dat betere verkopen simpelweg tot een beter resultaat had geleid. En nogmaals; Sony bewijst dat betere verkopen absoluut mogelijk zijn.
MS is zeker een voorstander van het verdwijnen van de fysieke disc. Ze sturen er ook hard op aan, zeker als straks gamepass beschikbaar is. Maar is het echt zo dat er op XB1 meer digitale aankopen worden gedaan dan op de PS4?
QB vond ik zelf zo waanzinnig slecht, heb denk nog nooit met zoveel tegenzin een game verder gespeeld, uiteindelijk rond 75% mee opgehouden.uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:29:
[...]
SO vond ik daarin tegen wel erg cool, dat was een hele goede exclusive, denk nog steeds een van de beste op de X1.
Voor de rest is het niet veel soeps met de exclusive op de X1 helaas eigenlijk.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
Nu doe je het weer..... ;-)Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:32:
[...]
Ik heb gezegd dat ik het een goeie kans is dat microsoft rooie cijfers heeft gemaakt, jij zegt dan ik er een feit van maakt. En sinds wanneer is het geen feit dat het cancellen van scalebound, fable legends en afschrijven van kinect geld heeft gekost. Ik kom gewoon met argumenten maar die worden dan genegeerd. Ik sta open voor een discussie maar ik word aangevallen dat ik alleen maar onzin zit te roepen.
Wie zegt dat het cancelen van Scalebound en Fable Legend veel geld heeft gekost. Heb jij überhaupt inzage in de ontwikkelkosten van een game? In hoeverre komen deze kosten helemaal voor Microsoft? Kortom... Qua ontwikkelingskosten weet ik dat er vaak bij software een point of no return is. De kosten na dit moment liggen vaak in het veelvoudige dan daar voor. Hoe zit dit met deze games? Het is veel te makkelijk om zomaar te stellen dat het cancellen van een game Microsoft heel veel geld kost.
Je haalt de Kinect aan, MS heeft +/- 15 miljoen Xboxen uitgeleverd met een Kinect, daarnaast wordt hij nog steeds los verkocht. Heeft MS de ontwikkelingskosten met de aantallen die het wel verkocht heeft al niet lang terug verdient? Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat je als fabrikant altijd van een minimaal aantal stuks qua verkoop uitgaat om kostendekkend te zijn. Het kan maar zo zijn dat dit bij de Kinect al lang gehaald is. Heb jij andere cijfers?
Zo zie je maar, het is net hoe je tegen de materie wil aan kijken, met een in mijn ogen enigszins negatieve kijk of vrij open en rationeel.
Eens... Ik chargeer natuurlijk ook met het rupsje, maar feitelijk klopt het wel, zoals jij ook schrijft.Rossi46 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:00:
[...]
Rupsjenooitgenoeg is een wat harde stelling, maar je hebt zeker geen ongelijk. Raar vind ik dat echter niet. Ik investeer in jouw organisatie, dat doe ik niet omdat ik jou zo aardig vind. Daar wil ik wat voor terug. Is dat niet genoeg (of minder dan er mogelijk moet zijn) dan ben ik ontevreden.
Maar wat als blijkt dat MS per console veel meer omzet op haar overige producten weet te halen dan haar concurrenten? In relatie tot dit, hoe belangrijk zijn de verkopen dan nog? Zeker wanneer deze op een goed prima niveau liggen. ik bedoel, 30 miljoen stuks (bij aanname) is natuurlijk niet slecht.Verder ontkent niemand dat de winst niet in de console zelf zit. Die zit in de (actieve) gebruiker. Maar console verkopen zijn daar bijna 1-op-1 aan verbonden. Dus console verkopen zijn wel degelijk een goede graadmeter.
Het product verkoopt, maar ongeveer de helft zo vaak als een concurrent.
Ik schrijf ook nergens dat MS niet meer "had" moeten verkopen. Dit is een waardeoordeel die ik vandaag nergens heb getrokken.Het mag dan zo zijn dat de netwerkstructuur en alle andere onderliggende zaken bij MS efficiënter geregeld zijn dan bij Sony, dat laat niet onverlet dat betere verkopen simpelweg tot een beter resultaat had geleid. En nogmaals; Sony bewijst dat betere verkopen absoluut mogelijk zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 28-04-2017 21:42 ]
Heb het gevoel dat jij helemaal niet de situatie kent bij microsoft en je nu maar een beetje interresant probeerd te doen en alles probeerd recht te lullen zonder zelf ook met feiten te komen. Ik volg daarin tegen verschillende grote forums en ben op te hoge wat er allemaal speelt. Want volgens mij weet jij helemaal niet dat scalebound al minimaal sinds 2013 in ontwikkeling is. Dan is het gewoon logisch nadenken dat 3 a 4 jaar ontwikkelen veel geld kost. Kan je er wel weer omheen praten als je dat wilt, maar dan hou je je zelf voor de gek.
[ Voor 73% gewijzigd door Nieuwevolger op 28-04-2017 22:19 ]
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
Logisch nadenken staat echter niet gelijk aan feiten.Nieuwevolger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:01:
@Bullet NL http://www.pcgamer.com/fa...-before-it-was-shut-down/ nu blij?
Heb het gevoel dat jij helemaal niet de situatie kent bij microsoft en je nu maar een beetje interresant probeerd te doen en alles probeerd recht te lullen zonder zelf ook met feiten te komen. Ik volg daarin tegen verschillende grote forums en ben op te hoge wat er allemaal speelt. Want volgens mij weet jij helemaal niet dat scalebound al minimaal sinds 2013 in ontwikkeling is. Dan is het gewoon logisch nadenken dat 3 a 4 jaar ontwikkelen veel geld kost. Kan je er wel weer omheen praten als je dat wilt, maar dan hou je je zelf voor de gek.
Zou zeggen : laat je niet gek maken !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Bring it on !
[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 28-04-2017 22:57 ]
Daar ben ik heel wat uurtjes zoet mee geweest, een nieuwe Rallisport challenge zou ik ook zeer verwelkomen.Fryskmantsje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:00:
Wat mij betreft brengen ze een nieuwe Crimson Skies uit. Kunnen ze daar een goeie exclusieve van maken.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft
- Gaming headsets
Ik ben benieuwd naar de E3!Ramon schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:31:
Volgens mij is de oplossing simpel; we moeten hier met z'n allen meer exclusives kopen.
Maar eerst nog genoeg leuke en goede games in de backlog! Little Nightmares, The sexy Brutale, This war of mine en Walking Dead seizoen 2 en 3.
En binnenkort wellicht ook Prey weer als een full retail game.
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-04-2017 15:28 ]
Zitten niet zoveel exclusives tussen toch?uchiha tijntje schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:20:
[...]
Ik ben benieuwd naar de E3!
Maar eerst nog genoeg leuke en goede games in de backlog! Little Nightmares, The sexy Brutale, This war of mine en Walking Dead seizoen 2 en 3.
En binnenkort wellicht ook Prey weer als een full retail game.
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft
- Gaming headsets
Dat zeg ik ook niet toch?
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Consoles
Half Life 3 exclusief op Xbox en PC, play anywhere, kijken of dat een beetje wil verkopen

Meh, Valve zal dat niet meer doen.justifire schreef op zondag 30 april 2017 @ 00:13:
Als ik Microsoft was zou ik een dikke zak met geld neer leggen bij Valve.
Half Life 3 exclusief op Xbox en PC, play anywhere, kijken of dat een beetje wil verkopen
Nee, gewoon Rockstar Games overnemen. Kijken hoe dat bevalt

En wat al eerder kwam. Gewoon Sony overnemen. Soort van concurrentie maken zoals ook in de supermarkt concurrentie is tussen merken van hetzelfde bedrijf.
[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 30-04-2017 01:20 ]
https://www.playgwent.com/redeem/ANY7F3E2E919A56A10
https://www.playgwent.com/redeem/ANY8115A56D5742E4B
https://www.playgwent.com/redeem/ANY259362B560A1D2C
Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel
Thanks! Ik heb de eersteVirgoMossel schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:54:
Heb nog wat codes gekregen voor de Gwent closed Beta:
Je doet alsof het rare zet zou zijn maar er zijn genoeg bedrijven met potentie. Rockstar is misschien wat te veel van het goede maar neem een CD Project Red, dat zou echt een goede kandidaat zijn. Ze hebben bewezen een bijzonder goede game neer te zetten en zijn nog klein genoeg om geintegreert te worden.Martinspire schreef op zondag 30 april 2017 @ 01:20:
[...]
Nee, gewoon Rockstar Games overnemen. Kijken hoe dat bevalt
Laten we ervan uit gaan dat ze alleen Sony Entertainment overnemen (wat echt geen gek idee is, zo duur kan dat nooit zijn), dan nog denk ik niet dat ze door de vele overheidscommisies komen ivm te weinig concurentie.Martinspire schreef op zondag 30 april 2017 @ 01:20:
[...]
En wat al eerder kwam. Gewoon Sony overnemen. Soort van concurrentie maken zoals ook in de supermarkt concurrentie is tussen merken van hetzelfde bedrijf.
Heeft trouwens iemand enig idee wat er gebeurt binnen Microsoft Lift London? Als je de website bekijkt zie je een design bedrijf, als je twitter bekijkt hebben ze belangrijk werk gedaan voor Paint 3D (te klein project voor 60 man FTE lijkt mij) maar ze staan ook op de Microsoft Studios website welke game gericht is. Waar zouden zij aan werken?
Gamertag: YazNL
Voor microsoft zou Sony als geheel overkopen niet echt interessant zijn, dan krijgen ze een boel zooi erbij waar ze niks aan hebben. Misschien toen Sony nog laptops maakte en microsoft nokia niet had opgekocht had het van pas kunnen komen.
Om alleen de playstation tak op te kopen, zou ook een slechte koop zijn, aangezien ze dan eigenlijk meteen heel de xbox tak (op wat game studios na) eruit kunnen gooien. Aangezien het dan compleet overkill zou zijn. En de playstation tak is het enige echt waardevolle wat Sony nog bezit, dus ook nog eens aan de prijs.
Mijn verhaal klopt niet helemaal, de waarde van cd project is in pools geld, deel het door 4,23 en je hebt de waarde in euro.
[ Voor 7% gewijzigd door Nieuwevolger op 01-05-2017 10:46 ]
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft
- Gaming headsets
Juist de concurrentie zorgt voor een continue verbetering aan features, services en ook games.
Dat je een voorkeur hebt voor één console boven de ander is logisch, maar wees blij met hoe de gaming markt nu in elkaar steekt (los van de soms nieuwe verdienmodellen) en live and let live zou ik zeggen.
Niet blij, ze zetten mensen tegen elkaar op zodat er een hype ontstaat. Daarnaast ben ik van mening dat we uitgemolken worden door de industrie en dat neem ik ze kwalijk. Ook in de PS4 kamp wordt je praktisch van je hoofd ontdaan als je iets negatiefs zegt over de PS4 Pro, dit kan toch geen blijdschap genereren.uchiha tijntje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:03:
maar wees blij met hoe de gaming markt nu in elkaar steekt
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft
- Gaming headsets
Volgens mij zetten ze mensen niet zozeer tegen elkaar op. Dat doen we zelf en daar zijn we zelf bij. En als je toch iemand wilt aanwijzen, wijs dan de media maar aan in plaats van de bedrijven zelf.Winkiller schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:13:
[...]
Niet blij, ze zetten mensen tegen elkaar op zodat er een hype ontstaat. Daarnaast ben ik van mening dat we uitgemolken worden door de industrie en dat neem ik ze kwalijk. Ook in de PS4 kamp wordt je praktisch van je hoofd ontdaan als je iets negatiefs zegt over de PS4 Pro, dit kan toch geen blijdschap genereren.
En uitgemolken? Ja, er zijn andere verdienmodellen. Ik ben daar ook geen grote voorstander van. Maar ook daar zijn we zelf bij als gamers. Qua prijzen is het zo slecht nog niet. Toen ik in mijn tienerjaren was moest ik 130 gulden voor een PS1 spel en 180 gulden voor een N64 spel betalen.
En als je nu gewoon 60 euro moet betalen (wat met een beetje zoeken echt niet hoeft) voor een game als The Witcher 3 is het echt zo slecht nog niet...
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-05-2017 12:20 ]
De media worden ook aangespoord door de marketing machines om te volgen maar ik doel meer op dat een spel geleverd word en vervolgens komen er extra's beschikbaar die je natuurlijk ook moet kopen, ja we zijn er zelf bij maar toch. De fabrikanten zetten steeds sneller vernieuwde producten op de markt want hun doelgroep volgt toch wel en ojee als als je daar niet aan mee doet, ja dan zijn er liefhebbers die reageren als een alcoholist (lees agressief) want blijf met je poten van zijn ... af.uchiha tijntje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:19:
[...]
Volgens mij zetten ze mensen niet zozeer tegen elkaar op. Dat doen we zelf en daar zijn we zelf bij. En als je toch iemand wilt aanwijzen, wijs dan de media maar aan in plaats van de bedrijven zelf.
En uitgemolken? Ja, er zijn andere verdienmodellen. Ik ben daar ook geen grote voorstander van. Maar ook daar zijn we zelf bij als gamers. Qua prijzen is het zo slecht nog niet. Toen ik in mijn tienerjaren was moest ik 130 gulden voor een PS1 spel en 180 gulden voor een N64 spel betalen.
En als je nu gewoon 60 euro moet betalen (wat met een beetje zoeken echt niet hoeft) voor een game als The Witcher 3 is het echt zo slecht nog niet...
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft
- Gaming headsets
Als je tegenwoordig gewoon bewust bent over het kopen van games hoeft het helemaal niet zoveel te kosten. Behalve natuurlijk als je ze op de release dag wilt hebben. Maar je kunt ook wachten op de wekelijkse sales, de recente spring sales, of the game of the year edition waarin vaak alle DLC zit opgenomen.Winkiller schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:32:
[...]
De media worden ook aangespoord door de marketing machines om te volgen maar ik doel meer op dat een spel geleverd word en vervolgens komen er extra's beschikbaar die je natuurlijk ook moet kopen, ja we zijn er zelf bij maar toch. De fabrikanten zetten steeds sneller vernieuwde producten op de markt want hun doelgroep volgt toch wel en ojee als als je daar niet aan mee doet, ja dan zijn er liefhebbers die reageren als een alcoholist (lees agressief) want blijf met je poten van zijn ... af.
Ik ben van mening dat console gaming voor een bewuste koper die van zichzelf niet op elke releasedag de nieuwste games en DLC moet aanschaffen, niet eerder zo voordelig uit kan zijn dan nu . En om een discussie als hiervoor te voorkomen over de teloorgang van MS....
Ja hoor je hebt zeker een punt, fysiek kopen via de winkel is voordeliger en binnen 6 maanden komen vanzelf de aanbiedingen voor de uitbreidingen, bv. FH 3 VIP voor de helft van de prijs. Maar dat veranderd nog niets aan de WARS onderling, dat is iets waar sommige eens over na moeten denken. Het eindeloos herhalen van de pluspunten van producten die hetzelfde doen zorgen ook voor minder nuttig leesvoer.uchiha tijntje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:39:
[...]
Als je tegenwoordig gewoon bewust bent over het kopen van games hoeft het helemaal niet zoveel te kosten. Behalve natuurlijk als je ze op de release dag wilt hebben. Maar je kunt ook wachten op de wekelijkse sales, de recente spring sales, of the game of the year edition waarin vaak alle DLC zit opgenomen.
Ik ben van mening dat console gaming voor een bewuste koper die van zichzelf niet op elke releasedag de nieuwste games en DLC moet aanschaffen, niet eerder zo voordelig uit kan zijn dan nu . En om een discussie als hiervoor te voorkomen over de teloorgang van MS....ik heb geen cijfers, het is een gevoel.
Even heel gechargeerd gezegd zijn de huidige (die-hard) gamers knettergek.Winkiller schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:32:
[...]
De media worden ook aangespoord door de marketing machines om te volgen maar ik doel meer op dat een spel geleverd word en vervolgens komen er extra's beschikbaar die je natuurlijk ook moet kopen, ja we zijn er zelf bij maar toch. De fabrikanten zetten steeds sneller vernieuwde producten op de markt want hun doelgroep volgt toch wel en ojee als als je daar niet aan mee doet, ja dan zijn er liefhebbers die reageren als een alcoholist (lees agressief) want blijf met je poten van zijn ... af.
Als je bekijkt hoeveel games er tegenwoordig beschikbaar zijn en hoeveel tijd je daar in kan steken, dan is het bijna onmenselijk om dat ook daadwerkelijk allemaal te doen.
Heeft iemand daadwerkelijk zoveel tijd beschikbaar en klaagt 'ie over de prijzen van games, dan raad ik hem aan om wat meer te gaan werken dan alleen maar te gamen
Zogezegd is de huidige tijd voor games inderdaad erg goed (behalve dat ik er van baal dat bijna alles tegenwoordig "open wereld" moet zijn). Er is ontzettend veel beschikbaar tegen zeer schappelijke prijzen. Behalve tijdens release inderdaad. Maar waarom zou je altijd een game tijdens release willen kopen?
Thanks!VirgoMossel schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:54:
Heb nog wat codes gekregen voor de Gwent closed Beta:
Ik heb de onderste gebruikt.
[ Voor 49% gewijzigd door WishmasterNL op 01-05-2017 12:53 ]
Dit topic is gesloten.
Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.
Extra Xbox-gerelateerde topics:
- [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
- [XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
- [XBO] Xbox One Preview-programma invite topic
- Lijst met Xbox gamer tags van Tweakers [!] Externe site! Oude lijst [!] Externe site! Google Docs-link.