Martinspire schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:30:
[...]
Destiny komt van Activision. Verwacht je echt dat Activision iets gaat doen in het voordeel van de consument?
<insert schaterlach>
Ik zou het van Ubisoft nog wel verwachten. Of misschien EA die een play-anywhere variant van diens dienst maakt (voor een hogere prijs uiteraard).
Anyways, grote probleem van MS is dat ze geen grote eigen studio meer hebben naast Turn 10. De rest is allemaal dood, aan het infuus of verkocht. Ze koopten hun exclusives maar van de laatste paar titels zit er niet een verkoopknaller bij. Sunset Overdrive is eigenlijk de enige waarvan ik zeg dat het een originele must-have titel is voor de X1. De rest is Forza, Halo, Gears e.d. maar volgens mij is de markt wel klaar met die franchises (op Forza na).
Recore is geflopt, Sea of Thieves gaat waarschijnlijk ook floppen (ik kan me niet voorstellen dat dit nog wat gaat worden eerlijk gezegd, ook is het niet meer dan een AA titel). Screameride was matig qua sales (en ook niet zo heel geweldig), alle Kinect games zijn wel geflopt denk ik (of zette geen zoden aan de dijk, dit jaar nog geen kinect game in de planning zegt genoeg), Rise deed het ook niet geweldig, Dead Rising 3 was ook geen system seller, Quantum break kon zijn hype ook niet waarmaken en Titanfall 1 was niet verkeerd maar deed het slecht omdat het uitkwam in een periode met andere shooters. Dan nog een hele sloot die console exclusive is of timed exclusive wat ook niet leidde tot grote system sellers (of misschien Tomb Raider maar thats it). Al met al zijn veel exclusives tegengevallen.
Overigens kun je MS wel de schuld geven dat Rare niet veel meer is, maar dat hebben ze zelf gedaan. Als de Rare Collection je meest succesvolle release in een jaar is, dan zegt dat veel over de rest. Die hadden een paar honderd man in dienst, hoezo komen er dan alleen wat muffe Kinect titels uit? Die hebben echt met de pet ernaar gegooid met veel annuleringen (waarschijnlijk niet onterecht).
MS had voor de release van de X1 gewoon diverse studio's moeten overnemen en nieuwe moeten neerzetten. Geld zat en als je het goed doet komt de investering dubbel en dwars terug. Kijk naar Uncharted en Horizon wat die aan omzet halen ivm de investering (6 keer inleg terug is erg lekker en niet eens een uitzondering). Maar MS laat ook op andere divisies kansen liggen door niet te durven investeren. En het is dé reden waarom ik denk dat de X1 gefaald heeft. Always Online e.d. heeft een deuk gemaakt, maar het gebrek aan Exclusives was de trap na. Waarom wordt Sony al een paar jaar aangewezen door de massa als winnaar van de E3? Omdat ze veel exclusives laten zien. En fout 2 is dat kleine Esram geweest, iets wat ze bij de Scorpio nog wel tegen gaat werken omdat deze straks wordt tegengehouden door de eerste generatie.
Niet dat ik ontevreden ben met mn aankoop. Ik speel er veel games op, maar ondertussen is het vooral 3rd party en vanwege het betere online platform. Als Sony zijn shit fixed dan is overstappen niet eens een groot probleem misschien.
Vergeet Killer Instinct niet !!!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Reactie op bovenstaand posts :
BC ligt in handen van de uitgever, microsoft geeft enkel de mogelijkheid om toestemming te geven voor een BC titel.
Met de huidige trend van remaster-editions wordt dit echter steeds onaantrekkelijker.
Keus aan de uitgever dus om of te hopen op verkopen van een oud spel (wat weinig doen omdat ze de game al hebben) of gaan voor een remaster, zelfde spel, beetje oppoetsen en verkopen voor 30-60 euro.....
Bescheur me hier trouwens over de hele exclusive discussie, deze E3 wordt erop of eronder voor MS ?
MS is uiteindelijk een softwarefabrikant die zich voornamelijk focused op PC, console zal een lucratief handeltje zijn maar aan een xbox flop gaan ze echt niet ten onder.
Sony bestaat trouwens ook nog terwijl die toch ook flink wat jaartjes achter de Xbox en X360 aan moesten hinkelen.
Dan is er nog het feit dat het gros van de gamers enkel grote titels spelen, oftewel multiplats.
Exclusives zijn leuk, maar zijn toch 9 van de 10 keer games die je 1 of twee keer doorspeelt en daarna niet meer aanraakt.
Dan word de CoD, BF, Overwatch etc weer uit de kast getrokkken.
En dan moet je je af gaan vragen, wil ik CoD liever in native 4K spelen of is checkerboard ook goed genoeg ?
[
Voor 16% gewijzigd door
justifire op 24-04-2017 17:32
]